Ik heb mijne met slijptol gedaan, gaat lekker snel. Het ligt ook aan het materiaal mijn kast is nogal dik materiaal. De veiligste en makkelijkste manier is denk ik decoupeerzaag..PRaGA88 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:01:
Best goed gedaan. Moet ook eens dringend een window maken in mijn case
Want nu kan je niets zien, ook niet mijn neon cooler....
Heb wel een vraagje vor dit topic, hoe maken jullie allemaal een window? figuurzaag? of decoupeerzaag?
Ik heb een matzwarte metaalverf bij de plaatselijke praxis vandaan.altaria1993 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 21:36:
[...]
Waar heb je die matzwarte verf vandaan? ik kan hier in de buurt namelijk niks vinden, alleen maar glanzend zwart, en dat vind ik toch wat minder.
Werkt prima, maar je moet:
-niet bij koud weer spuiten.
-niet bij nat weer spuiten. (regen verpest de boel een beetje
-het spuitmondje iedere keer goed schoonmaken. (Ik gebruik een bus perslucht, past precies.
-Niet spuiten in de achtertuin naast een plant met hele kleine blaadjes.
Ik heb vooral het achterste ding bijna 2 of 3 keer opnieuw moeten spuiten, omdat al deze dingen gebeurden.
Met een klein roterend staalborsteltje op mijn dremel kreeg ik alles er wel weer snel en netjes af.
@Meganutter: Ik vind eigenlijk de foto waar het raam er al uitgeslepen is en nog op de oranje krat ligt ook wel wat hebben.
Misschien wat erg ghetto, maar wel leuk.
[ Voor 9% gewijzigd door JaccoW op 07-11-2009 23:44 ]
Z-machine OriginID: JaccoW
Daar is een trucje voor, wat als het goed is zelfs op de bus zelf staat. Namelijk, als je klaar bent met het spuiten, houd je de bus op de kop, en spuit je totdat er alleen nog maar drijfgas uit komt (en dan stop je). Dan heb je alle verf uit het spuitmondje geblazen, en zit hij de volgende keer ook niet verstoptF_demon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:43:
[...]
Ik heb een matzwarte metaalverf bij de plaatselijke praxis vandaan.
Werkt prima, maar je moet:
-het spuitmondje iedere keer goed schoonmaken. (Ik gebruik een bus perslucht, past precies.)
Klopt, maar bij koud weer komen er dan bij mij nog steeds druppels zwarte verf uit die over je vingers heen druipen. 
Maar gelukkig ben ik voorlopig niet meer van plan om weer uitgebreid dingen te gaan lopen spuiten.
Maar gelukkig ben ik voorlopig niet meer van plan om weer uitgebreid dingen te gaan lopen spuiten.
Dan zou ik nog wel even proberen je techniek te verfijnenRebels schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:23:
[...]
ik heb het zelfs aan gebrek aan beter een keer helemaal met een Dremel gedaan (kostte 25 schijfjes),
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
inderdaad ziet er wel komisch uit, voor mijn volgende mod denk ik dat ik een fan ga verbergen achter een aluminium roostertje zoals dit:F_demon schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:43:
[...]
@Meganutter: Ik vind eigenlijk de foto waar het raam er al uitgeslepen is en nog op de oranje krat ligt ook wel wat hebben.
Misschien wat erg ghetto, maar wel leuk.
plaatje
maar dat zie ik dan wel weer. als iemand het wil post ik ook nog wel detailfototje van het raampje hoe het zit bij het handvat. Vind ik persoonlijk erg netjes afgewerkt.
Haakse slijper met een 1mm blad heeft bij mij de voorkeur. Okal is het een hoop power en lawaai, dankzij de grote diameter kun je niet gauw scheef gaan.Rebels schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:23:
[...]
kan beide, het kan eigenlijk met alles wat je wil, een vierkant lukt met een kettingzaag nog wel.
ik heb het zelfs aan gebrek aan beter een keer helemaal met een Dremel gedaan (kostte 25 schijfjes),
ik heb het Bart_banaan zien doen met een haakse slijper
[afbeelding]
(op de achtergrond soefkenijn)
Alleen bij metalen (gespoten) cases geen succes, dan verbrand de lak er omheen

wat een tijden waren dat
cool plan, waarschijnlijk ook beter dan dat halve standaard laagje van de Centurion, btw, zit er nou een zakker op de linker zijpaneel ? of zie ik dat verkeerd?
Signature
Goed bezig Meganutter
Ben dan ook vaak uren ermee bezig, die Bart_banaan flanste echt binnen 10 minuten een raam erin, met raamrubber en windowetch en al
was jij daar ook OD '03?
ja ok, maar ik maak meestal geen vierkante ramen of sowieso rechte lijnen, mooie gebogen vormen_ferry_ schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:58:
[...]
Haakse slijper met een 1mm blad heeft bij mij de voorkeur. Okal is het een hoop power en lawaai, dankzij de grote diameter kun je niet gauw scheef gaan.
Alleen bij metalen (gespoten) cases geen succes, dan verbrand de lak er omheen
wat een tijden waren dat![]()
Ben dan ook vaak uren ermee bezig, die Bart_banaan flanste echt binnen 10 minuten een raam erin, met raamrubber en windowetch en al
was jij daar ook OD '03?
[ Voor 12% gewijzigd door Rebels op 10-11-2009 14:44 ]
Verwijderd
het paneel met het gat erin?BGB4rn schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:19:
cool plan, waarschijnlijk ook beter dan dat halve standaard laagje van de Centurion, btw, zit er nou een zakker op de linker zijpaneel ? of zie ik dat verkeerd?
ik zie idd wat aan de onderkant maar ik zie er zelf niet echt een zakker zitten nu de verf droog is.
nu is het wachten tot mijn nieuwe onderdeeltjes binnen zijn, dan ga ik de hele meuk overhemelen.
Jammer dat er in de centurion niet al teveel ruimte zit voor cable management...
Achter de mobo tray bedoel je zeker, ik heb die kast dus zelf ook inderdaad maar ik krijg vaak met moeite dat andere paneel er weer op omdat daar al de kabels van mijn voeding en zo lopenVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:12:
[...]
Jammer dat er in de centurion niet al teveel ruimte zit voor cable management...
Signature
Heb je de rand die je overhield gerubbert? Zit er aan te denken om ook een Window in me kast te maken maar heb dit nog nooit gedaan, heb nog wel een paneel liggen om het op te proberen, is dit aan te raden?Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:51:
En hier is mijn kleine mod, ook wel gezien in het andere topicje maar nu even alles onder elkaar. Het is mijn allereerste mod, en ook allereerste keer dat ik serieus te werk ging met electrisch gereedschap. Ben er overigens ook achter gekomen dat voor mij links zowel rechts met de decoupeerzaag even goed gaat.
*edit*
en bedankt aan de mensen die me in mijn kleine vraagjes hebben geholpen, en Terw_Dan omdat zijn Tomb Raider mod mij hiertoe gezet heeft.
Ik kan zeker zeggen dat dit een goed resultaat is en ik heb een brute unieke kast!
*pics*
Verwijderd
het is inderdaad wel aan te raden om eerst een kast of paneel te pakken die wel 'verkloot' mag worden, op die manier kun je goed oefenen. Het heeft mij een enorme dosis zelfvertrouwen gegeven dat ik het voor de eerste keer nog zo netjes heb weten af te werken.Gnermo schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:21:
[...]
Heb je de rand die je overhield gerubbert? Zit er aan te denken om ook een Window in me kast te maken maar heb dit nog nooit gedaan, heb nog wel een paneel liggen om het op te proberen, is dit aan te raden?
de rand heb ik overigens niet gerubberd, na het spuiten van de kast ziet het er alsnog erg strak uit.
in ieder geval success
7600GS + zaag = 7600GS pci-e1x.
nu kan ik eindelijk met 3 monitoren draaien
(en ja, het werkt)
nu kan ik eindelijk met 3 monitoren draaien
GeniusAlexanderB schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:42:
nu kan ik eindelijk met 3 monitoren draaien(en ja, het werkt)
Signature
hmm - hier een blog van iemand die het op het andere eind heeft opgelost - heeft z'n zaag in z'n mobo gezet:
http://www.se51.net/2009/10/12/to-the-power-of-three/
Power of three indeed.
Power of three indeed.
ja, ging niet bij mn huidige bord, dr zitten componenten in de weg in het verlengde van de 1x slot..
Verwijderd
Wutwheez50 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:17:
hmm - hier een blog van iemand die het op het andere eind heeft opgelost - heeft z'n zaag in z'n mobo gezet:
Power of three indeed.
Dit had ik nooit verzonnen, laat staan uitgeprobeerd maar het is zeker een goeie om in mijn achterhoofd te houden. Handig als ik een keer wil upgraden naar een dikkere videokaart maar nog geen tv-out wil missen omdat mijn oude CRT-TV voorlopig nog wel even meegaat.
Maargoed, ik heb nog geen week een nieuwe 4770, dus dat zit er voorlopig nog even niet in. Als ik dit eerder geweten had was ik misschien wel voor een 5770 o.i.d. gegaan, maar daar kan ik nu toch niets meer aan doen.
Hee daar was ik ook bij!Rebels schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:23:
[...]
kan beide, het kan eigenlijk met alles wat je wil, een vierkant lukt met een kettingzaag nog wel.
ik heb het Bart_banaan zien doen met een haakse slijper
[afbeelding]
(op de achtergrond soefkenijn)
En dat was geen haakse slijper maar een decoupeerzaag
Heb je daar misschien ook een foto van?AlexanderB schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:42:
nu kan ik eindelijk met 3 monitoren draaien(en ja, het werkt)
Had inderdaad al gehoord van de PCI-E 1x openzagen aan het eind, maar daadwerkelijk een kaart in stukken zagen xD ben ik wel benieuwd naar zeg.
ja natuurlijk:

dat bedoelde je natuurlijk niet

mijn tijdelijke setup, terwijl ik bezig ben met mn waterkoeling bak

dat bedoelde je natuurlijk niet

Ik zie het aan de doos waar je 240 rad in gezeten heeftAlexanderB schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:45:
Signature
XSPC RS240 ja
ik zit dr nog over te denken om betere rads te kopen, maar dat komt waarschijnlijk pas als mn crossfire setup dr komt, en de 2e videokaart ook watergekoeld word, want de temps zijn (waren, hardware is veranderd dus ik weet het nog niet) ook gewoon dikke prima met 2x 240 RS (dunne rads) en lekker stil
ja, de pci-e snelheid is nu door 16 gedeeld (1x link <--> 16x link) dat beinvloed de prestaties natuurlijk wel een beetje, gelukkig is dit n budget kaartje, dus dan maakt het niet zo veel uit, al helemaal niet omdat ik em alleen nog maar gebruik voor dom 2d werk (of met softth, maar dan nog is het dom beeld van het ram naar t scherm doorgeven)
de 7600GS is trouwens enorm beperkt door het ddr2, tov de 7600GT die gewoon dezelfde kaart met ddr3 is.
de 7600GS is trouwens enorm beperkt door het ddr2, tov de 7600GT die gewoon dezelfde kaart met ddr3 is.
[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 12-11-2009 19:14 ]
AlexanderB schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:10:
XSPC RS240 jaik zit dr nog over te denken om betere rads te kopen, maar dat komt waarschijnlijk pas als mn crossfire setup dr komt, en de 2e videokaart ook watergekoeld word, want de temps zijn (waren, hardware is veranderd dus ik weet het nog niet) ook gewoon dikke prima met 2x 240 RS (dunne rads) en lekker stil
offtopic:
Zeker geen slechte rads. ik zelf heb een 360 achter mijn pc en een 120 allebij RS, maar een cpu en 2 videokaarten werd het toch een beetje te veel
Zeker geen slechte rads. ik zelf heb een 360 achter mijn pc en een 120 allebij RS, maar een cpu en 2 videokaarten werd het toch een beetje te veel
Signature
Verwijderd
Ik heb ooit eens een mod gezien waar de persoon de aan-uit knop van zijn pc, verandert heeft naar een met een (elektrisch) slot.
Ik zou dit graag zelf ook willen doen, maar aangezien de persoon zelf niet meer actief is op Got vraag ik het hier.
Hoe kan ik dit juist doen ?
Ik zou dit graag zelf ook willen doen, maar aangezien de persoon zelf niet meer actief is op Got vraag ik het hier.
Hoe kan ik dit juist doen ?
Vrij simpel, bij een willekeurige webwinkel waar ook electronica onderdelen worden verkocht zo'n schakelaar zien te bestellen, dan kijken welke puntjes contact maken als je een sleutel omdraait en dan daar de draadjes op aansluiten die naar het moederbord toe gaan.
Je moet dan niet heel de tijd dat ding in de aan stand laten staan want dan gaat je pc vanzelf weer uit
Je moet dan niet heel de tijd dat ding in de aan stand laten staan want dan gaat je pc vanzelf weer uit
Signature
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dak je ook een gewone schakelaar kon gebruiken als power button, deze reageert dan iets anders dan een drukknop, maar het zou moeten lukken.BGB4rn schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:18:
Vrij simpel, bij een willekeurige webwinkel waar ook electronica onderdelen worden verkocht zo'n schakelaar zien te bestellen, dan kijken welke puntjes contact maken als je een sleutel omdraait en dan daar de draadjes op aansluiten die naar het moederbord toe gaan.
En anders kan het slot in serie worden geplaatst met een drukknop ;-)
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
heh, dan krijg je een soort van missile command, zonder sleutel kun je drukken wat je wilt...das best cool
Simplicity is de bom...
Verwijderd
Moet je trouwens voor dit geintje twee keer hetzelfde merk hebben? Lijkt me bijna wel, of niet? Ik heb nog een GeForce 6600 liggen die ik op die manier wel zou willen combineren met een Radeon 5770 (dan gaat deze 4770 in de ruil) om toch TV-OUT te behouden, maar ik vrees dat die combinatie drivertechnisch niet mogelijk is.AlexanderB schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:12:
ja, de pci-e snelheid is nu door 16 gedeeld (1x link <--> 16x link) dat beinvloed de prestaties natuurlijk wel een beetje, gelukkig is dit n budget kaartje, dus dan maakt het niet zo veel uit, al helemaal niet omdat ik em alleen nog maar gebruik voor dom 2d werk (of met softth, maar dan nog is het dom beeld van het ram naar t scherm doorgeven)
Kan je daar iets over zeggen? Moeten het kaarten van hetzelfde merk of serie zijn? Of kun je gewoon mixen?
mag 2 verschillende zijn, mits: niet vista, wel xp of win7, oudere nvidia drivers gebruiken, de nieuwere blocken ati kaarten.
heb even een case gemaakt voor mijn lawaaige externe schijven:
- 1x LaCie 500GB (Hitachi)
- 1x LaCie 500GB (Seagate)
- 1x Akasa Integral LAN 300GB (Samsung)
wou van het lawaai af, en zou dus wel even een wijnkistje verbouwen, tot ik me bedacht dat ik nog wel een paar ammo crates had staan...nu zijn ze ook makkelijk mee te slepen naar LANs om lekker easy...ehm...Linux distro's te delen
deze .50 cal werd dus het slachtoffer, hij was niet zo wild beschilderd en verder puntgaaf op was roestplekken en kruit na
de kist in kwestie:

de kist vergeleken met de rest voor schaling

de kist met ondeirn de ingemetselde Akasa

de kist met de twee LaCie's erbij

de ingepakte Akasa onderin werd maar 42 graden toen ik er full speed vanaf aan het streamen was, maar die gekke dingen van LaCie werden warmer, daarom de behuizing er maar vanaf gesloopt en ze met de HD tegen de metalen buitenkant aan gezet
enige echte modwerk was ene hoop passen en weinig meten, wat dempingsmatjes, wat dubbelzijdig tape en wat een gaatje boren voor de kabels, ik zit er nog over te denken er een goede USB hub in te stopppen en er dan enkel 1 power en 1 USB kabel uit te laten komen
- 1x LaCie 500GB (Hitachi)
- 1x LaCie 500GB (Seagate)
- 1x Akasa Integral LAN 300GB (Samsung)
wou van het lawaai af, en zou dus wel even een wijnkistje verbouwen, tot ik me bedacht dat ik nog wel een paar ammo crates had staan...nu zijn ze ook makkelijk mee te slepen naar LANs om lekker easy...ehm...Linux distro's te delen

deze .50 cal werd dus het slachtoffer, hij was niet zo wild beschilderd en verder puntgaaf op was roestplekken en kruit na
de kist in kwestie:

de kist vergeleken met de rest voor schaling

de kist met ondeirn de ingemetselde Akasa

de kist met de twee LaCie's erbij

de ingepakte Akasa onderin werd maar 42 graden toen ik er full speed vanaf aan het streamen was, maar die gekke dingen van LaCie werden warmer, daarom de behuizing er maar vanaf gesloopt en ze met de HD tegen de metalen buitenkant aan gezet
enige echte modwerk was ene hoop passen en weinig meten, wat dempingsmatjes, wat dubbelzijdig tape en wat een gaatje boren voor de kabels, ik zit er nog over te denken er een goede USB hub in te stopppen en er dan enkel 1 power en 1 USB kabel uit te laten komen
Simplicity is de bom...
Verwijderd
Damn, nu ga ik toch weer zitten twijfelen of ik m'n 4770 niet in ga ruilen voor een 5770. Dat was eerder gewoonweg geen optie omdat ik dat geen TV-out meer zou hebben, maar dat zou nu dus geen probleem meer zijn omdat ik dan m'n oude passief gekoelde GeForce 6600 kan kortwieken. Bovendien mist die 4770 nét de power om Fallout 1600x1200 met alles high te draaien (het meeste gaat soepel maar de intensieve stukjes gaan laggen) terwijl ik m'n nieuwe kaart eigenlijk vooral daarvoor gekocht heb.AlexanderB schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 01:37:
mag 2 verschillende zijn, mits: niet vista, wel xp of win7, oudere nvidia drivers gebruiken, de nieuwere blocken ati kaarten.
Keuzes keuzes.
Van de week wat RVS plaat inme Antec 300 gestopt, makkelijk kables wegwerken ed.

wil het nu nog een keer van geslepen plaat maken ziet er wat strakker uit en is toch wat minder kras, vuil en vetgevoelig.
en de vette vingers dr nog is afpoetsen

wil het nu nog een keer van geslepen plaat maken ziet er wat strakker uit en is toch wat minder kras, vuil en vetgevoelig.
en de vette vingers dr nog is afpoetsen
[ Voor 32% gewijzigd door warhamstr op 15-11-2009 21:47 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
ziet er netjes uit
If water polo was easy, it would be called football
simpel maar doeltreffend
Simplicity is de bom...
Wow dat ziet er strak uit. Zo is kabels wegwerken inderdaad een pretjewarhamstr schreef op zondag 15 november 2009 @ 21:06:
Van de week wat RVS plaat inme Antec 300 gestopt, makkelijk kables wegweken ed.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Effe ng een totaal plaatje dr van heur,

airflow is zo ook stukkie efficiënter. 1x 120mm Tacens die langs de hdd's door de voeding naar buiten blaast.

airflow is zo ook stukkie efficiënter. 1x 120mm Tacens die langs de hdd's door de voeding naar buiten blaast.
Verwijderd
Je voeding zit onderin denk ik? Waar haalt die zijn lucht vandaan dan, onderaf?warhamstr schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:11:
Je hebt denk ik beschikking over een zetbank of niet, aan de strakke vouwen te zien. Ik heb tegenwoordig ook een leuke werkplaats tot mijn beschikking, misschien ook maar eens een airflowprojectje mee doen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 22:33 ]
Voeding zit idd onderin een mm of 10 vrij van de bodem. Onderin de voeding zit nog een 120mm fan.
En idd, we hebben een jaar terug een schaar en een kantbank gekregen op de zaak, en een platenrek vol platen. is soms zeer HVT
En idd, we hebben een jaar terug een schaar en een kantbank gekregen op de zaak, en een platenrek vol platen. is soms zeer HVT
watje nou ook zou kunnen doen is er iets uitsnijden ( naam of logo ofzo) , en daar dan plexi, (gekleurd mischien) onder/achter maken en dan CCFL's er onder/achter van een bepaalde lengtewarhamstr schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:11:
Effe ng een totaal plaatje dr van heur,
[afbeelding]
ja, daag.
ja, dat is wel een leuk plan alleen het probleem is dat rvs plaat heel lastig te bewerken is.
Heb je eigenlijk een CNC snijmachine voor nodig maar daar heb ik niet de beschikking over, helaas.
Heb je eigenlijk een CNC snijmachine voor nodig maar daar heb ik niet de beschikking over, helaas.
Verwijderd
Je zou ook kunnen (laten) zandstralen/glasparelen. Ziet er ook verzorgd uit en is helemaal niet duur om te laten doen.warhamstr schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:53:
ja, dat is wel een leuk plan alleen het probleem is dat rvs plaat heel lastig te bewerken is.
Ik heb zelf nog geen fatsoenlijk afplakmateriaal gevonden wat ik niet gelijk weer afblaas met de zandstraal, maar als je het laat doen is dat niet jouw probleem. Ik denk dat ik vinylsticker maar eens moet gaan proberen en anders weet ik het ook niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2009 22:59 ]
Verwijderd
Vet idee, en opzich ook wel heel erg praktisch, misschien iets voor mij om te naapenColan schreef op zondag 15 november 2009 @ 01:58:
heb even een case gemaakt voor mijn lawaaige externe schijven:
tip: mod er gaten en evt. fans in, is beter voor de levensduur van je schijven
Simplicity is de bom...
ik heb even een temporary build nodig, voordat FFF echt van de grond komt. Ik had nog een oude budget-kast staan, en wat tijd over, dus ik ben maar aan de slag gegaan om er toch nog wat leuks van te maken.
Voordat ik verder uitleg, eerst even een "voor" foto, om te laten zien hoe verschrikkelijk mijn PC er bij stond...

Dus....
Demonteren en strippen, en daarna nog ff de HHD-kolom weggehaald. Lelijk ding...

De harddrives moeten een plaatsje hebben natuurlijk, dus maar ff een 4-in-3 moduletje gebruikt:

Dan nu het 'echte' modden: hier is wat ik met het toppanel gedaan heb:

4 Grote ronde gaten met rubberen ring, en 8 sneetjes waar precies een tie-rip doorheen gestoken kan worden.
Als je die lijn doortrekt krijg je:

Twee radiators met elk hun eigen hakselaar erbovenop!
Nee, echt, dat zijn San Ace fans. Dit zijn nog net niet de metalen versies, maar ze kunnen een vingertop er wel af krijgen als het moet...
Nouja, ik heb gelukkig geen kinderen, dus dat scheelt
Even de moederbord assembly terug in elkaar zetten:
Alle slangen aansluiten:

Alle overinge shit aanhaken:

En dan vol laten lopen!

Zo! Lijkt me toch een aardig resultaat voor welgeteld een (1) dag modden! Nog even een before and after, en dan groet ik u allen!

Voordat ik verder uitleg, eerst even een "voor" foto, om te laten zien hoe verschrikkelijk mijn PC er bij stond...

Dus....
Demonteren en strippen, en daarna nog ff de HHD-kolom weggehaald. Lelijk ding...

De harddrives moeten een plaatsje hebben natuurlijk, dus maar ff een 4-in-3 moduletje gebruikt:

Dan nu het 'echte' modden: hier is wat ik met het toppanel gedaan heb:

4 Grote ronde gaten met rubberen ring, en 8 sneetjes waar precies een tie-rip doorheen gestoken kan worden.
Als je die lijn doortrekt krijg je:

Twee radiators met elk hun eigen hakselaar erbovenop!
Nee, echt, dat zijn San Ace fans. Dit zijn nog net niet de metalen versies, maar ze kunnen een vingertop er wel af krijgen als het moet...
Nouja, ik heb gelukkig geen kinderen, dus dat scheelt

Even de moederbord assembly terug in elkaar zetten:

Alle slangen aansluiten:

Alle overinge shit aanhaken:

En dan vol laten lopen!

Zo! Lijkt me toch een aardig resultaat voor welgeteld een (1) dag modden! Nog even een before and after, en dan groet ik u allen!

Die ammo crates met opslag is een mooi idee, ziet er ook bad-ass uit vind ik
mooi gedaan.
Verwijderd
En zet ze niet koud tegen de zijkant van je case aan. True, ze koelen wat beter zo, maar zo zijn ze wel direct blootgesteld aan alle schokken en dergelijke (dat flinterdunne stukje staal geeft alles perfect door als ze er zo tegenaan geplakt zitten.Colan schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:38:
tip: mod er gaten en evt. fans in, is beter voor de levensduur van je schijven
Verwijderd
Haha, vet hoor. Ik weet niet of ik dit nou echt mooi (zoals bij een mooie vrouw) zou noemen, maar dat je die radiators zo ziet vind ik wel vet. Zat er nog eens over te denken een custom case te bouwen waarbij je 2 x 240 rads of 2 x 360 rads schuin aan de zijkant van de kast hebt (waarbij dan gelijk airflow van binnen naar buiten gecreëerd wordt. Zelfde idee als hier, maar dan van boven gezien een kwartslag gedraaid en de rads wat lager op de kast.Xtrafris schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:11:
ik heb even een temporary build nodig, voordat FFF echt van de grond komt. Ik had nog een oude budget-kast staan, en wat tijd over, dus ik ben maar aan de slag gegaan om er toch nog wat leuks van te maken.
Geen cd speler trouwens?
ThanksVerwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:19:
[...]
Haha, vet hoor. Ik weet niet of ik dit nou echt mooi (zoals bij een mooie vrouw) zou noemen, maar dat je die radiators zo ziet vind ik wel vet. Zat er nog eens over te denken een custom case te bouwen waarbij je 2 x 240 rads of 2 x 360 rads schuin aan de zijkant van de kast hebt (waarbij dan gelijk airflow van binnen naar buiten gecreëerd wordt. Zelfde idee als hier, maar dan van boven gezien een kwartslag gedraaid en de rads wat lager op de kast.
Geen cd speler trouwens?
Nee, echt een schoonheid gaat deze case nooit worden, maar met alle panels dicht en erop zijn die rads wel erg leuk vind ik zelf. Goed idee met die grotere rads, ik zou het leuk vinden om te zien. En ik heb nog ergens een slimline CD-spelertje liggen, die komt er ook nog wel een keer in. Ik doe er eigenlijk weinig mee...
valt wel mee, ik ga er niet mee lopen sleuren als ze allemaal staan te draaienVerwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:12:
[...]
En zet ze niet koud tegen de zijkant van je case aan. True, ze koelen wat beter zo, maar zo zijn ze wel direct blootgesteld aan alle schokken en dergelijke (dat flinterdunne stukje staal geeft alles perfect door als ze er zo tegenaan geplakt zitten.
ze staan enkel op een schuimen matje
Simplicity is de bom...
niet echt een mod, maar wel creatief vond ik 

bij gebrek aan ruimte (studentenkamer) en toch een server willen

hij kan toch niet op tegen TERW_DAN zijn muurYeseterror schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:55:
was dat de bedoeling dan?Schumaster schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:07:
[...]
hij kan toch niet op tegen TERW_DAN zijn muur
ik weet dat hij ook een servertje aan de muur heeft maar /care?

Leuk gedaanXtrafris schreef op maandag 16 november 2009 @ 01:11:
[ Voor 72% gewijzigd door BGB4rn op 16-11-2009 14:44 ]
Signature
BGB4rn schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:44:
[...]
Leuk gedaanen hoe lang is het geleden dat je pc hier voor in een dichte case gezeten heeft ?

uhm... weet t niet eens meer precies... dik een jaar in ieder geval!
Ok, ik hoop je pceetje weer te kunnen bewonderen op X-Mass
Signature
@Xtrafris:
Dat ziet er zeer leuk uit die setup. Als ik hoor dat die fans vingers afhakken maken ze dan ook geluid dat ik me daarmee moet voorstellen? Maw hoeveel lawaai maakt je watercooling?
@Yeseterror:
Zeker creatief gedaan, een case was misschien net iets veiliger geweest
Hopelijk geef je niet te vaak feestjes op je studentenkamer. Kan me inbeelden dat bier en servers aan de muur zonder bescherming geen goede combo is
Dat ziet er zeer leuk uit die setup. Als ik hoor dat die fans vingers afhakken maken ze dan ook geluid dat ik me daarmee moet voorstellen? Maw hoeveel lawaai maakt je watercooling?
@Yeseterror:
Zeker creatief gedaan, een case was misschien net iets veiliger geweest
Hopelijk geef je niet te vaak feestjes op je studentenkamer. Kan me inbeelden dat bier en servers aan de muur zonder bescherming geen goede combo is
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
haha, ik houd het rustig, gefeest word er niet op de kamer, enkel in de gezamenlijke ruimte, en dat is zo een 15 meter bij mijn deur vandaan 
verder hangt het op een veilige hoogte (begint op 1.5 meter) dus er tegenaanstoten ofzo gebeurt ook niet zomaar
verder hangt het op een veilige hoogte (begint op 1.5 meter) dus er tegenaanstoten ofzo gebeurt ook niet zomaar
Geniaal uitgewerktYeseterror schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:55:
[afbeelding]
Die fans maken een behoorlijke takkeherrie als je ze op hun staart trapt ja
. Een goede fancontroller is een MUST.
Gelukkig heb ik in mijn pomp een tempsensor met fancontroller zitten. Je kan met software regelen bij welke temperatuur hij naar hoeveel voltage switcht om te blazen. De Fans beginnen al net onder de drie volt, op dat niveau zijn het gewoon normale fans van zeg scythe of nexus, en nauwelijks hoorbaar. Op 5 volt zijn het hele stevige casefans die ook al wel hoorbaar beginnen te worden over ambient noise. Vanaf 7 hoef je ze eigenlijk alleen maar te hebben als het water gevaarlijk warm wordt. 12v zet ik er alleen op bij het benchen. In de huidige setup, waarbij de luchtstroom dus in tweeen wordt gedeeld (links en rechts) wapperen mijn haren op een halve meter afstand in mijn gezicht. Normaal muziek luisteren gaat niet meer, en je kan ze in de kamer naast me horen.
Net wat je kiest dus
Gelukkig heb ik in mijn pomp een tempsensor met fancontroller zitten. Je kan met software regelen bij welke temperatuur hij naar hoeveel voltage switcht om te blazen. De Fans beginnen al net onder de drie volt, op dat niveau zijn het gewoon normale fans van zeg scythe of nexus, en nauwelijks hoorbaar. Op 5 volt zijn het hele stevige casefans die ook al wel hoorbaar beginnen te worden over ambient noise. Vanaf 7 hoef je ze eigenlijk alleen maar te hebben als het water gevaarlijk warm wordt. 12v zet ik er alleen op bij het benchen. In de huidige setup, waarbij de luchtstroom dus in tweeen wordt gedeeld (links en rechts) wapperen mijn haren op een halve meter afstand in mijn gezicht. Normaal muziek luisteren gaat niet meer, en je kan ze in de kamer naast me horen.
Net wat je kiest dus
waarom de fans zo om trouwens? ik zou ze precies andersom zetten, dan gaat de warme lucht omhoog, dus effectiever, dus stiller, daarbij minder kans dat je je vingers dr in steekt
je hebt gelijk hoor, maar het oog wil ook watAlexanderB schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:36:
waarom de fans zo om trouwens? ik zou ze precies andersom zetten, dan gaat de warme lucht omhoog, dus effectiever, dus stiller, daarbij minder kans dat je je vingers dr in steekt
Verwijderd
Geen idee of dit hier ook kan, maar mijn handen beginnen weer een beetje te kriebelen van de spare parts die ik uit mijn oude PC heb...
Wat voor koffer is er aangeraden om een o-zo originele koffermod mee te maken?
ik weet dat ze allemaal bij de bouwmarkten te halen zijn maar misschien dat mensen met ervaring ermee wat tips kunnen geven.
ik weet in ieder geval dat het minimaal 31x25x11 cm moet zijn i.v.m. PCI + Moederbord, afgezien van de andere elementen die er ook nog in horen.
Wat voor koffer is er aangeraden om een o-zo originele koffermod mee te maken?
ik weet dat ze allemaal bij de bouwmarkten te halen zijn maar misschien dat mensen met ervaring ermee wat tips kunnen geven.
ik weet in ieder geval dat het minimaal 31x25x11 cm moet zijn i.v.m. PCI + Moederbord, afgezien van de andere elementen die er ook nog in horen.
ik zou 35x40x16 als optimale maat aanhouden, dan past de hele atx layout incl voeding en drives dr gewoon in
dan past dr geen 120mm cpu koeler in nee, das behoorlijk krap (dan moet je 20 ofzo nemen ipv 16). grotere koffers kan wel, maar dan heb je eigenlijk dat je alleen maar meer lucht meeneemt
Verwijderd
Nou ja, een beetje lucht in je case is ook wel fijn natuurlijk voor je temps. Als alles te strak op elkaar zit kan het toch wel warm worden.AlexanderB schreef op donderdag 19 november 2009 @ 14:46:
dan past dr geen 120mm cpu koeler in nee, das behoorlijk krap (dan moet je 20 ofzo nemen ipv 16). grotere koffers kan wel, maar dan heb je eigenlijk dat je alleen maar meer lucht meeneemt
vandaag mijn kabels maar eens gesleefd. ik had geen zin om alle molexen en laat staan de 24 pins er af te halen, dus maar zonder gedaan =). paar kabels verstopt maar de meeste toch in het zicht gelaten
vind ik op zicht ook wel wat hebben.
let niet op de typos, dyslexie is van toepassing

vind ik op zicht ook wel wat hebben.
let niet op de typos, dyslexie is van toepassing

If water polo was easy, it would be called football
Maak je bakelieten toetsenbord draadloos!
Een paar weken geleden heb ik een bijna 20 jaar oud, maar zeer degelijk WYSE toetsenbord
(met Cherry MX Black mechanische toetsen) draadloos gemaakt, en daarna ook tenkeyless, oftewel het numerieke deel erafgezaagd... Hieronder volgt het recept:
We slopen de controller uit een willekeurig draadloos toetsenbord.
Ik had nog een Logitech Cordless keyboard for Wii liggen, dus daar heb ik dit printje uit gesloopt:

Eerst heb ik in kaart gebracht wat de keycodes zijn van de betreffende controller, deze zijn in ieder geval geplaatst in een matrix van 8 bij 18, en heb ik voor het gemak maar even 1 t/m 8 en A t/m R genoemd. Door nu op de computer showkey te draaien (een programmaatje dat laat zien welke toetsen je indrukt), en dan het hele rijtje af te gaan (1 verbinden met A, keycode opschrijven, 2 verbinden met A enz..) ontstaat er onderstaande tabel met alle keycodes.

Dan nemen we een ouderwets degelijk toetsenbord met echte toetsen, niet alleen omdat deze soldeerbaar zijn, maar ook omdat ze zoveel lekkerder tiepen dan die nieuwerwetse rotzooi van tegenwoordig...

Eerst slopen we de print er helemaal af. Alle toetsen zitten nl. op een metalen plaat (in die vierkante gaten zoals op onderstaande foto te zien is), en door de print eraf te slopen hebben we wat meer ruimte voor de draden. De print werd wel gebruikt om de spatiebalk een beetje stabiel te houden, maar met een paar stukjes biervilt was dat net zo makkelijk weer verholpen.

Daarna solderen we een compleet nieuw matrix van draden, volgens de tabel die we eerder gemaakt hebben:

Nog even dichtschroeven (batterijklepje doen we niet, de batterijen (AAA) gaan lang genoeg mee, dus zo vaak hoeven we hem dus niet open te schroeven).
Toch was ik nog niet helemaal tevreden. Hoewel ik ook netjes het numerieke deel bedraad had, had ik toch zoiets van wat moet ik er eigenlijk mee, ik gebruik het toch nooit, dus waarom zou ik het niet gewoon eraf zagen? Voor de zekerheid heb ik dit met de bovenkant van een ander exemplaar van eenzelfde toetsenbord gedaan, een stuk er tussenuit gezaagd:

Van het stuk wat ik (van de onderkant) er tussenuit heb gezaagd, heb ik wat plaatjes gemaakt die als een soort plakband dienen om de twee delen weer aan elkaar te lijmen. De behuizing is van ABS, maar bleek prima gelijmd te kunnen worden met hard PVC-lijm:

Aangezien de bovenkant van dit exemplaar goed ging, heb ik de rest ook even gedaan, en dit is het eindresultaat, een mooi ouderwets degelijk compact draadloos echt toetsenbord:
Een paar weken geleden heb ik een bijna 20 jaar oud, maar zeer degelijk WYSE toetsenbord
(met Cherry MX Black mechanische toetsen) draadloos gemaakt, en daarna ook tenkeyless, oftewel het numerieke deel erafgezaagd... Hieronder volgt het recept:
We slopen de controller uit een willekeurig draadloos toetsenbord.
Ik had nog een Logitech Cordless keyboard for Wii liggen, dus daar heb ik dit printje uit gesloopt:

Eerst heb ik in kaart gebracht wat de keycodes zijn van de betreffende controller, deze zijn in ieder geval geplaatst in een matrix van 8 bij 18, en heb ik voor het gemak maar even 1 t/m 8 en A t/m R genoemd. Door nu op de computer showkey te draaien (een programmaatje dat laat zien welke toetsen je indrukt), en dan het hele rijtje af te gaan (1 verbinden met A, keycode opschrijven, 2 verbinden met A enz..) ontstaat er onderstaande tabel met alle keycodes.

Dan nemen we een ouderwets degelijk toetsenbord met echte toetsen, niet alleen omdat deze soldeerbaar zijn, maar ook omdat ze zoveel lekkerder tiepen dan die nieuwerwetse rotzooi van tegenwoordig...

Eerst slopen we de print er helemaal af. Alle toetsen zitten nl. op een metalen plaat (in die vierkante gaten zoals op onderstaande foto te zien is), en door de print eraf te slopen hebben we wat meer ruimte voor de draden. De print werd wel gebruikt om de spatiebalk een beetje stabiel te houden, maar met een paar stukjes biervilt was dat net zo makkelijk weer verholpen.

Daarna solderen we een compleet nieuw matrix van draden, volgens de tabel die we eerder gemaakt hebben:

Nog even dichtschroeven (batterijklepje doen we niet, de batterijen (AAA) gaan lang genoeg mee, dus zo vaak hoeven we hem dus niet open te schroeven).
Toch was ik nog niet helemaal tevreden. Hoewel ik ook netjes het numerieke deel bedraad had, had ik toch zoiets van wat moet ik er eigenlijk mee, ik gebruik het toch nooit, dus waarom zou ik het niet gewoon eraf zagen? Voor de zekerheid heb ik dit met de bovenkant van een ander exemplaar van eenzelfde toetsenbord gedaan, een stuk er tussenuit gezaagd:

Van het stuk wat ik (van de onderkant) er tussenuit heb gezaagd, heb ik wat plaatjes gemaakt die als een soort plakband dienen om de twee delen weer aan elkaar te lijmen. De behuizing is van ABS, maar bleek prima gelijmd te kunnen worden met hard PVC-lijm:

Aangezien de bovenkant van dit exemplaar goed ging, heb ik de rest ook even gedaan, en dit is het eindresultaat, een mooi ouderwets degelijk compact draadloos echt toetsenbord:

[ Voor 1% gewijzigd door MartinMeijerink op 07-12-2009 18:40 . Reden: het was niet xev, maar showkey... ]
An unbreakable toy is useful to break other toys
Ziet er zeker strak uit!
Ikzelf gebruik het numeriek gedeelte wel, dus ik had het er persoonlijk aan laten zitten. Wel kick ass dat je nu het ultieme keyboard hebt
My God wat een soldeerwerk 
Mooi gedaan man!
Mooi gedaan man!
Erg leuk gedaan,
Een beetjes jammer dat n-key-rollover waarschijnlijk niet meer werkt, maar zeer netjes gemaakt.
Ik heb het gelijk even gepost op Geekhack.org
Een beetjes jammer dat n-key-rollover waarschijnlijk niet meer werkt, maar zeer netjes gemaakt.
Ik heb het gelijk even gepost op Geekhack.org
Dat is vet
, dan kan je gewoon op de bank zitten met een oud klote FIJN tobo
[ Voor 8% gewijzigd door BGB4rn op 07-12-2009 08:14 ]
Signature
Als je had gelezen, dan had je geweten dat het absoluut geen klote tobo is.BGB4rn schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:16:
[...] dan kan je gewoon op de bank zitten met een oud klote tobo
Ik denk ook niet dat het een klote tobo is 
Anders had hij al die arbeid er niet ingestoken denk ik.
Dat tobo zal wel zoiets zijn als een IBM Model M toetsenbord
voor de een een oud kloteding, voor de ander een geweldig toetsenbord.
Anders had hij al die arbeid er niet ingestoken denk ik.
Dat tobo zal wel zoiets zijn als een IBM Model M toetsenbord
Het meeste werk was nog het finetunen van de behuizing, zodat de twee delen weer netjes tegen elkaar gingen passen. Hiermee vergeleken viel het soldeerwerk nog wel mee...
@F_demon: de originele toetsenborden hadden ook geen n-key rollover, en ik had geekhack.org eigenlijk zelf ook al genomineerd om mijn mod daar te gaan posten
@ThinkPad: het komt idd heel erg in de buurt van een Model M, alleen is deze niet clicky. Aangezien ik geen ruzie met de buren wil wegens geluidsoverlast gebruik ik mijn Model M alleen op mijn werk. Deze is echter (nog) niet draadloos...
@icesharkdust: wyse maakt idd ook terminals en bijbehorende toetsenborden, maar in dit geval was het een pc-toetsenbord (behalve de electronica en connector is alles gewoon hetzelfde)
@F_demon: de originele toetsenborden hadden ook geen n-key rollover, en ik had geekhack.org eigenlijk zelf ook al genomineerd om mijn mod daar te gaan posten
@ThinkPad: het komt idd heel erg in de buurt van een Model M, alleen is deze niet clicky. Aangezien ik geen ruzie met de buren wil wegens geluidsoverlast gebruik ik mijn Model M alleen op mijn werk. Deze is echter (nog) niet draadloos...
@icesharkdust: wyse maakt idd ook terminals en bijbehorende toetsenborden, maar in dit geval was het een pc-toetsenbord (behalve de electronica en connector is alles gewoon hetzelfde)
An unbreakable toy is useful to break other toys
Erg nice! Ik prefereer ook de wat ouderwetsere toetsenborden kwa feel en ben dan zelf ook op zoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord. Op zich wel te krijgen, maar als je hem met USB aansluiting en in het zwart wilt word het al lastiger, laat staan met een tacticle touch die niet klikt 
Misschien toch maar voor een Das Keyboard Model S Proffesional Silent kijken. De cherry G80-3000LXCEU-2 zou ook een optie zijn, maar die is zo goed als niet verkrijgbaar.
Hopelijk kan ik hier komende week ofzo zelf ook wat posten, maar hoe en wat houd ik nog even geheim. Als het dan faalt sta ik in ieder geval niet voor schut
Misschien toch maar voor een Das Keyboard Model S Proffesional Silent kijken. De cherry G80-3000LXCEU-2 zou ook een optie zijn, maar die is zo goed als niet verkrijgbaar.
Hopelijk kan ik hier komende week ofzo zelf ook wat posten, maar hoe en wat houd ik nog even geheim. Als het dan faalt sta ik in ieder geval niet voor schut
Ik heb mijn CM690 een beetje aangepast: standaard dingetje: raampje en ander kleurtje. Helaas ben ik vergeten foto's te maken tijdens het modden, dus het wordt maar een before-after idee. En ja de eerste foto is vaag, die is met mijn mobieltje genomen.

Eigenlijk niet eens zo heel netjes gedaan
Edit: Die grijze vlekken op de foto bij de linkerkant komt door de foto. In het echt is t gewoon egaal zwart gespoten.

Eigenlijk niet eens zo heel netjes gedaan

Edit: Die grijze vlekken op de foto bij de linkerkant komt door de foto. In het echt is t gewoon egaal zwart gespoten.
[ Voor 10% gewijzigd door YoupS op 07-12-2009 13:24 . Reden: grijze vlekken ]
Leuk idee, dat zeker, maar misschien moet je de spuitbus er even nog een keer over heen halen en het randje recht zagen
Signature
Ja dit is inderdaad nog niet helemaal af.
Er zijn nu twee lagen overheen, en dit is eigenlijk in 2 middagjes gedaan, een beetje gehaast. Ik moet het inderdaad nog perfectioneren, maar het begint er op te lijken
. Zal er wat mee doen!
notice de kapotte LED in de fan in de zijkant xD. Had Mn cdbrander gestealth met wat mesh van een andere 5 1/4 inch bay dinges, maar mn vriendin was zo lief om t eraf te slopen
Er zijn nu twee lagen overheen, en dit is eigenlijk in 2 middagjes gedaan, een beetje gehaast. Ik moet het inderdaad nog perfectioneren, maar het begint er op te lijken
notice de kapotte LED in de fan in de zijkant xD. Had Mn cdbrander gestealth met wat mesh van een andere 5 1/4 inch bay dinges, maar mn vriendin was zo lief om t eraf te slopen

[ Voor 27% gewijzigd door YoupS op 07-12-2009 13:34 ]
Na wat overleg met Ferry besloten om me vraag hier te plaatsen.
Ik ben opzoek naar een constructie/mechanisme waarbij ik een bv een lcd paneel kan kantelen.
Om het even wat duidelijker te maken een plaatje erbij:

Nu maakt het voor mij niet uit of nou het beeldscherm naar beneden dichtgaat (zoals plaatje) of dat het scherm alleen maar omhoog kantelt (ala HTC TyTn II )

Als het scherm kantelt zoals een rack monitor dan is een hoek van ongeveer 135 graden wenselijk en iets zoals de TyTn II ongeveeer 45 graden.
edit: ik heb geen oude laptop liggen om het scharnierpunt te recyclen.
Ik ben opzoek naar een constructie/mechanisme waarbij ik een bv een lcd paneel kan kantelen.
Om het even wat duidelijker te maken een plaatje erbij:

Nu maakt het voor mij niet uit of nou het beeldscherm naar beneden dichtgaat (zoals plaatje) of dat het scherm alleen maar omhoog kantelt (ala HTC TyTn II )

Als het scherm kantelt zoals een rack monitor dan is een hoek van ongeveer 135 graden wenselijk en iets zoals de TyTn II ongeveeer 45 graden.
edit: ik heb geen oude laptop liggen om het scharnierpunt te recyclen.
[ Voor 5% gewijzigd door The-Source op 08-12-2009 06:34 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Gewoon twee strookjes metaal is toch al genoeg? Profieltje of zoiets en dan onderin scharnieren en laten steunen op een pootje/blokje.
En als je het meer zoals die rackmonitor wilt oplossen: rails maken aan de bovenkant van een plaat, wieltjes aan de onderkant van de monitor, en dan omhoog houden door een standaard die tegen een profieltje bovenaan de plaat valt. Dan kun je 'm namelijk ook weer netjes dichtmaken.
EDIT:
zo dus.

Sorry mijn perspectief paintskills zijn niet al te best
Bedenk nu wel dat je iets moet hebben zodat de monitor niet terugvalt. Misschien toch niet zo'n goed idee
EDIT:
zo dus.

Sorry mijn perspectief paintskills zijn niet al te best
Bedenk nu wel dat je iets moet hebben zodat de monitor niet terugvalt. Misschien toch niet zo'n goed idee

[ Voor 38% gewijzigd door toimoi op 09-12-2009 13:25 ]
Verwijderd
Ik ga binnen een week een PC-Kast spuiten (in rood denk ik).
Zijn er een aantal dingen waar ik op moet letten wanneer ik de kast spuit ?
Goed schuren en ontvetten met amoniak, Daarna in de grondlak, lichtjes opschuren en weer ontvetten,Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:50:
Ik ga binnen een week een PC-Kast spuiten (in rood denk ik).
Daarna enkele dunne lak lagen aanbrengen. met tussenpauzes van 2 uur.
Gewoon de handeling volgen die ip de spuitbus staat, maar grond- en kleur- is anders dan blankelak.
Want als je blanke lak spuit en je wacht 2-3uur en dan spuit je opnieuw blane lak en het is wat te veel dan begin je druiper te krijgen.
En als die opdrogen heb je juist een gedroogde zweer. op je pc:p wel handig voor een case mod maar niet als je gewoon een mooie kleur wilt.
Want als je blanke lak spuit en je wacht 2-3uur en dan spuit je opnieuw blane lak en het is wat te veel dan begin je druiper te krijgen.

Het is niet echt een mod, maar kostte behoorlijk wat tijd..
Alle draadjes zo goed mogelijk weggewerkt, en Ledfans (incl. aan uit knop voor leds) en Cold cathodes er in gezet. en ik vond het resultaat wel waard om te posten eigenlijk..
eerst:

nu:

de draadjes die nog in de kast zitten zitten de airflow niet in de weg. Deze zitten nl. lang de randen van de 3,5 inch rack.
Alle draadjes zo goed mogelijk weggewerkt, en Ledfans (incl. aan uit knop voor leds) en Cold cathodes er in gezet. en ik vond het resultaat wel waard om te posten eigenlijk..
eerst:

nu:

de draadjes die nog in de kast zitten zitten de airflow niet in de weg. Deze zitten nl. lang de randen van de 3,5 inch rack.
Verwijderd
Heb je op de eerste foto een koelblok voor de cpu als outtake zitten? 
Origineel is het wel maar lijkt me niet echt ideaal, maar als je al voor ogen had om de fans te vervangen lijkt het me een logische oplossing om geld te besparen tot de fan-upgrade
Origineel is het wel maar lijkt me niet echt ideaal, maar als je al voor ogen had om de fans te vervangen lijkt het me een logische oplossing om geld te besparen tot de fan-upgrade
Hoi
ik heb mijn fan gemod eerst zag hij er zo uit (met de leds achter de rotorbladen):

En nu zo (met de leds aan de zijkanten):

zoals je ziet heb ik de kleur leds veranderd en ze in de zijkant gezet (er zitten er nu 8 in). zoals je ziet op de foto doet 1 led het minder goed, dus die ga ik nog vervangen. En ik moet nog een fan zo maken.
ik heb mijn fan gemod eerst zag hij er zo uit (met de leds achter de rotorbladen):

En nu zo (met de leds aan de zijkanten):

zoals je ziet heb ik de kleur leds veranderd en ze in de zijkant gezet (er zitten er nu 8 in). zoals je ziet op de foto doet 1 led het minder goed, dus die ga ik nog vervangen. En ik moet nog een fan zo maken.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware.tom op 13-12-2009 09:34 ]
Verwijderd
Ik heb hier een videokaart: http://www.ixbt.com/video...gigabyte-9600gt-front.jpg
Gigabyte 9600GT, deze is passief gekoeld (zonder koeler).
De casefans koelen de videokaart nog altijd niet goed, nu is mijn vraag: Kan ik ergens een Koeler kopen die ik kan monteren op de videokaart ?
Aangezien er ook een 9600GT is met een koeler: http://i.neoseeker.com/ne...e9600gt/image18_thumb.jpg
Waar kan ik die koeler kopen ?
Gigabyte 9600GT, deze is passief gekoeld (zonder koeler).
De casefans koelen de videokaart nog altijd niet goed, nu is mijn vraag: Kan ik ergens een Koeler kopen die ik kan monteren op de videokaart ?
Aangezien er ook een 9600GT is met een koeler: http://i.neoseeker.com/ne...e9600gt/image18_thumb.jpg
Waar kan ik die koeler kopen ?
Ja, hoor je kan gewoon een andere koeler kopen alleen je moet even kijken of hij jou videokaart ondersteund.
Je zou hem zelf wel moeten monteren maar ik weet niet of het een probleem is dat je zelf met koelpasta enz. in de weer gaat?
deze komt goed uit de test en is ook niet zo duur, maar hij neemt wel 3 pci sloten in beslag.(als het goed is past ie ook op een 9600gt.
Je zou hem zelf wel moeten monteren maar ik weet niet of het een probleem is dat je zelf met koelpasta enz. in de weer gaat?
deze komt goed uit de test en is ook niet zo duur, maar hij neemt wel 3 pci sloten in beslag.(als het goed is past ie ook op een 9600gt.
[ Voor 14% gewijzigd door hardware.tom op 13-12-2009 15:59 ]
dan zou ik toch voor een scythe accelero of musashi gaan
ja, daag.
Scythe musashi, of de arctic cooling accelero dus
, de scythe accelero bestaat niet
Drive it like you stole it.
ja dat bedoel ik...... XDSpaiker schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:35:
Scythe musashi, of de arctic cooling accelero dus, de scythe accelero bestaat niet
ja, daag.
Dit topic is gesloten.
Let op:
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed
AUB alleen plaatjes/thumbnails van maximaal 600 pixels breed posten.
Gebruik a.u.b. de [check images] knop.
Chatreplies worden getrashed