Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
Speel het zelf nog vaker dan me lief is. Wil eigenlijk maar 1 of 2 dagen spelen per week, maar doe het regelmatig veel meer.
Tjah en als er wordt gespeeld, wordt er weinig gepost. Vind het nog steeds behoorlijk verslavend, maar ja, ben dan ook nog maar in T2 met al m'n 6 karakters.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
JohnnyV76 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:17:
Zo.. dit topic is ook aardig stilgevallen... Heb hier ook definitief besloten mijn sub niet te verlengen. Loopt nog tot 12 mei maar ik ben terug bij LOTRO en dat bevalt weer prima. Aan de stilheid in dit topic af te lezen ben ik bang dat WAR redelijk snel in de vergetelheid zal raken. Iemand nog een collector's edition kopen + account? :)
omdat het niet besproken word op tweakers is het spel metteen afgeschreven? 8)7

Ik heb het gister nog gespeelt en vermaak me uitstekend.. mijn mening is niet afhankelijk van forums.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:59
ho ho.. niet tegen mij nu he... ik vind het spel ook goed hoor en heb ook zitten wikken en wegen en toch besloten te stoppen. Dit topic is altijd erg rustig geweest en in die tijd speelde ik WAR ook fanatiek. toch kunnen jullie niet ontkennen dat wanneer een topic op GoT zo weinig geupdate wordt het spel toch niet zo populair is als gedacht. Server merges is ook al zo'n teken. Tuurlijk zijn er nog zat mensen die het spelen en die zullen er ook blijven want het spel heeft hele goede eigenschappen. Ik heb alle voor en nadelen naast elkaar gelegd en voor mij is het genoeg. Best met pijn in het hart want ik heb er uren en uren ingestoken en heb me prima vermaakt!! Ik hoop van harte dat het spel een opleving krijgt.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
JohnnyV76 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:12:
ho ho.. niet tegen mij nu he... ik vind het spel ook goed hoor en heb ook zitten wikken en wegen en toch besloten te stoppen. Dit topic is altijd erg rustig geweest en in die tijd speelde ik WAR ook fanatiek. toch kunnen jullie niet ontkennen dat wanneer een topic op GoT zo weinig geupdate wordt het spel toch niet zo populair is als gedacht. Server merges is ook al zo'n teken. Tuurlijk zijn er nog zat mensen die het spelen en die zullen er ook blijven want het spel heeft hele goede eigenschappen. Ik heb alle voor en nadelen naast elkaar gelegd en voor mij is het genoeg. Best met pijn in het hart want ik heb er uren en uren ingestoken en heb me prima vermaakt!! Ik hoop van harte dat het spel een opleving krijgt.
Na 1.2 zijn er een hoop mensen die het spel weer hebben opgepakt. Er word nu meer geRvR'd dan ooit. Zie de laatste nieuws updates @ www.war-europe.com.

Daar zie je dat er al een aantal city sieges zijn geweest en ook succesvol :)

Het is ook geen aanval op jouw. Maar ik vind je meningbasering een beetje vreemd aan de hand van je post. Dat hier niets gepost word zegt niets over de game zelf :)alleen dat tweakers het niet spelen. of juist te druk zijn met spelen om hier wat te posten. Het kan allemaal.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 15:25

Jabba

Firkan

Voor warhammer is er ook maar 1 echt forum en dat is warhammeralliance.com :)

ik speel me ook nog steeds helemaal suf, heerlijk spel blijft het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Natuurlijk kunnen we hier melden dat er op KA de Order de world first succesvolle (volledige) siege heeft gehad en de Destruction dat heeft gedaan op K8P, maar met al die ontelbare threads op warhammeralliance en op het officiele forum heb ik daar weinig behoefte aan.
Tevens op de Guild fora wordt geregeld wat gepost.

Het is op GoT wel redelijk stil hiermee, zeker als je het vergelijkt met andere game threads, maar toch wel redelijk actief op andere dedicated fora.

Natuurlijk is het wel zo dat je na een jaar spelen wel zo'n beetje alles hebt gezien. Dan speel je het nog voornamelijk om wat spelers te 'deathmatchen' lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Jan_V schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:02:
Natuurlijk kunnen we hier melden dat er op KA de Order de world first succesvolle (volledige) siege heeft gehad en de Destruction dat heeft gedaan op K8P, maar met al die ontelbare threads op warhammeralliance en op het officiele forum heb ik daar weinig behoefte aan.
Tevens op de Guild fora wordt geregeld wat gepost.

Het is op GoT wel redelijk stil hiermee, zeker als je het vergelijkt met andere game threads, maar toch wel redelijk actief op andere dedicated fora.

Natuurlijk is het wel zo dat je na een jaar spelen wel zo'n beetje alles hebt gezien. Dan speel je het nog voornamelijk om wat spelers te 'deathmatchen' lijkt mij.
Dit geld voor elke MMO trouwens :)

Gisteren rank 26 geworden met mijn Choppa. Mooi de devastator gauntlets aan!

Hopelijk dit weekend m'n renown weer wat pompen. die zit nu op 25. Gaat iig snel zat met Orvr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Was met het DAoC topc ook, maar speelden altijd superveel mensen, RvR gevechten waren er ook zowat 24/7
Heb de Closed Beta gespeeld, vond het en leuk spel, ga het denk ik ook kopen ;)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Cthulhu schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:40:
Was met het DAoC topc ook, maar speelden altijd superveel mensen, RvR gevechten waren er ook zowat 24/7
Heb de Closed Beta gespeeld, vond het en leuk spel, ga het denk ik ook kopen ;)
Start anders eerst een trial, kun je daarna gewoon upgraden als je het leuk lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn DoK is nu rr 27/27 en heeft alle tier 3 items op 1 zwaard na. Ik ben zo stom geweest om tijdens de wisseling van tier 2 naar tier 3 items uiteindelijk bij de verkoop van mijn tier 2 spul aan een merchant ook mijn tier 3 RvR zwaard te verkopen :( Loop nu dus vrolijk rond met 3 stuks Devastator (helm, schouder en handschoentjes) en de rest van RvR tier 3 rewards. En 1 tier 2 item dus, rr 18 zwaardje ftw |:(

Maar het valt voor mijn DoK nu wel stil. Ik heb tier 3 RvR nu wel gezien, dus ik wil naar tier 4 toe. Normaliter kon ik eenmaal klaar in tier 1 met een korte wandeling aanschuiven in tier 2. Vanuit tier 2 kon ik vliegen naar tier 3 gebied in warcamps. Maar vanuit tier 3 heb ik niet de keuze om naar tier 4 WC's te gaan. Heb dus nu een paar flightpaths unlocked door rond te cruisen op mijn blauwe dino. Tier 4 RvR lijkt mij behoorlijk vermoeiend als ik zie wat je allemaal moet doen wil je een Fortress binnenhengelen. Vervolgens heb je 3/4 fortresses nodig om een city siege te beginnen. Teveel gedoe en te vermoeiend als je mij vraagt.

Dus wat doe je dan? Overlopen naar de vijand :9 Ben nu bezig met mijn white lion. Geeft mij weer een beetje het gevoel wat ik had toen ik in WoW met mijn huntress speelde. Alleen mis ik nu wel de ranged attacks, daarentegen mag ik me nu vollop in melee gevechten gooien. Heb de afgelopen tijd niet meer hier gepost, vorige week niet omdat ik in het ziekenhuis bivakeerde en dan heb je wel wat anders aan je kop dan hier posten :P En deze week niet omdat ik druk was met studie & WAR aan het spelen was :) Vind het onnodig om om de haverklap te zeggen hoever je bent met een game. Dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:26
Laatste patch heeft enkel nog maar meer problemen met zich mee gebracht lijkt het, veel kicks naar character screen, servers op K8P in T4 meermalen eruit geknald al met name CW en veel vreemde 'half disconnected' glitches waarbij mensen voor de rest van de wereld logged off zijn terwijl ze voor zichzelf vrolijk doorlopen.

Wel beetje jammer ook weer op K8P dat gelijk binnen 2.5 uur na de patch ongeveer Altdorf weer under siege lag en nog geen 8 uur daarna alweer. Die server balance moeten ze gewoon echt eens fixen. Karak-Norn schijnt het probleem vice versa te hebben, dus hoop dat GOA eens wakker wordt en die servers merged en daarbij een 3e server maakt op het niveau van eltharion of karak-azgal.

Vraag me trouwens af of in de nieuwe guild UI er een mogelijkheid is om tithe en renown contribution van leden te zien te krijgen in guild roster ofzo? Het is leuk dat je je eigen contribution aan de guild kan zien, maar zal een stuk zinvoller zijn als je ook dat van anderen kan inzien. Ergens een optie daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 22:34
Die crashes zijn wel vervelend, maar aan de andere kant kan ik nu veel sneller plinken met mij squig herder. Eindelijk hebben ze die cast lag gefixed. Volgens mij hoef je je niet te veel zorgen te maken over K8P, want op het ogenblik dat je dit bericht schreef was order bezig om IC te siegen.
psychodude schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:14:
Laatste patch heeft enkel nog maar meer problemen met zich mee gebracht lijkt het, veel kicks naar character screen, servers op K8P in T4 meermalen eruit geknald al met name CW en veel vreemde 'half disconnected' glitches waarbij mensen voor de rest van de wereld logged off zijn terwijl ze voor zichzelf vrolijk doorlopen.

Wel beetje jammer ook weer op K8P dat gelijk binnen 2.5 uur na de patch ongeveer Altdorf weer under siege lag en nog geen 8 uur daarna alweer. Die server balance moeten ze gewoon echt eens fixen. Karak-Norn schijnt het probleem vice versa te hebben, dus hoop dat GOA eens wakker wordt en die servers merged en daarbij een 3e server maakt op het niveau van eltharion of karak-azgal.

Vraag me trouwens af of in de nieuwe guild UI er een mogelijkheid is om tithe en renown contribution van leden te zien te krijgen in guild roster ofzo? Het is leuk dat je je eigen contribution aan de guild kan zien, maar zal een stuk zinvoller zijn als je ook dat van anderen kan inzien. Ergens een optie daarvoor?

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Ik heb afgelopen zaterdag ook maar een trial account genomen op aanraden van SpoTs en moet zeggen bevalt me goed :). PvP gedeelde is altijd toegankelijk en de soepele overgang tussen PvP en PvE spreekt mij wel aan. Lekker questjes doen als je er zin in hebt om vervolgens in de scenario queue te gaan wanneer je dat zelf leuk vindt en daarna het questen weer oppakken waar je gebleven bent. Experience verdienen met PvP geeft een leuke draai aan het spel, en het public quest systeem is leuk bedacht en toegankelijk.

Heb inmiddels al verschillende characters geprobeerd, Marauder is op het moment leuk maar de looks van een sorceress zijn ook heel vet. Voor de rest ben ik een beetje de classes aan het bekijken wat mij het lekkerst ligt. Eerste indruk is in ieder geval positief! Maar het is altijd nog even kijken hoe het zich verder ontwikkeld.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
GoUdViS schreef op maandag 20 april 2009 @ 17:41:
Ik heb afgelopen zaterdag ook maar een trial account genomen op aanraden van SpoTs en moet zeggen bevalt me goed :). PvP gedeelde is altijd toegankelijk en de soepele overgang tussen PvP en PvE spreekt mij wel aan. Lekker questjes doen als je er zin in hebt om vervolgens in de scenario queue te gaan wanneer je dat zelf leuk vindt en daarna het questen weer oppakken waar je gebleven bent. Experience verdienen met PvP geeft een leuke draai aan het spel, en het public quest systeem is leuk bedacht en toegankelijk.

Heb inmiddels al verschillende characters geprobeerd, Marauder is op het moment leuk maar de looks van een sorceress zijn ook heel vet. Voor de rest ben ik een beetje de classes aan het bekijken wat mij het lekkerst ligt. Eerste indruk is in ieder geval positief! Maar het is altijd nog even kijken hoe het zich verder ontwikkeld.
Geniet van de 1e tiers ;-).

De latere tiers hebben veel problemen met lag, server crashes en gevolgen van population imbalance :p. Zojuist in een Altdorf siege bijv zijn de servers al 2 keer gecrashed weer (minimaal, tijdje gewoon op alt gespeeld omdat crashes hoogst irritant zijn), hehe. Ook gisteren 6 server crashes in totaal geteld.

Per dag wordt het eigenlijk alleen maar erger, T4 zakt gewoon in onder zijn eigen "succes". En dusver gebeurd er niet veel om het tegen te gaan.

Dus, vooral niet te snel levelen en werk lekker aan alts in de tussentijd ;-). Geweldige RvR in lagere tiers, met name T2 en T3. In T1 leuke scenarios als je er van houdt zijn ook altijd leuk vind ik zelf. Daarna is het echt hel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychodude schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:54:
[...]

Geniet van de 1e tiers ;-).

De latere tiers hebben veel problemen met lag, server crashes en gevolgen van population imbalance :p. Zojuist in een Altdorf siege bijv zijn de servers al 2 keer gecrashed weer (minimaal, tijdje gewoon op alt gespeeld omdat crashes hoogst irritant zijn), hehe. Ook gisteren 6 server crashes in totaal geteld.

Per dag wordt het eigenlijk alleen maar erger, T4 zakt gewoon in onder zijn eigen "succes". En dusver gebeurd er niet veel om het tegen te gaan.

Dus, vooral niet te snel levelen en werk lekker aan alts in de tussentijd ;-). Geweldige RvR in lagere tiers, met name T2 en T3. In T1 leuke scenarios als je er van houdt zijn ook altijd leuk vind ik zelf. Daarna is het echt hel :p.
Ik heb hier echt NOOIT last van kwa lag/crashes. dus dat is gewoon onzin natuurlijk :)

RvR is ook prima aanwezig in T2-3 maar dan met name open RvR in RvR Lakes.

Op Karal-Azgal zijn ook zowiezo nooit server problemen, dus misschien moet je het daar eens proberen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Ze hebben inderdaad flink wat server stabiliteits problemen na patch 1.2.1.

Gisteren waren we altdorf aan het siegen en de city instances zijn een stuk of 4 keer gecrasht. Het grappige was dat na elke crash Reikwald opnieuw werd gecapd en we dus 3300 renown kregen. Ik was wat later, dus alleen het laatste uur kunnen mee doen en dus niet veel invader crest vergaard.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Knowuse schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:33:
Ze hebben inderdaad flink wat server stabiliteits problemen na patch 1.2.1.

Gisteren waren we altdorf aan het siegen en de city instances zijn een stuk of 4 keer gecrasht. Het grappige was dat na elke crash Reikwald opnieuw werd gecapd en we dus 3300 renown kregen. Ik was wat later, dus alleen het laatste uur kunnen mee doen en dus niet veel invader crest vergaard.
Ik vind het vreemd dat jullie daar zoveel last van hebben, terwijl ik echt noppes aan problemen heb. Niet eens hangups of hickups.

Op Karak-Azgal werkt alles naar behoren iig. Mogelijk op andere servers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Had zelf gisteren veel lag met het nieuwe Altdorf scenario, maar dat was waarschijnlijk client-side. Heb de particles maar uit gezet, zodat ik nog een beetje fatsoenlijk kon healen.

Wel gaaf hoor, met z'n 48'en battlen in z'n kleine omgeving.

Omdat Destro op K8P alles in T2 had gelocked en de Order niets terug pakte ben ik later even op Norn gaan spelen met m'n IB.
Bleek dat er wel 3WB's waren om alle Destro keeps terug te pakken. Gezellg met hun meegelopen dus. Wel leuk, dat je dan in 1x aan komt met zo'n 72 man om even een keep te pakken waar je zo nu en dan een paar Destro tegen komt. Het zergen van een ge-guilde Destro keep ging niet zo heel goed, maar volgens mij waren we daar ook nog maar met 1WB. Zag in ieder geval niet veel mensen aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:33:
[...]

Ik vind het vreemd dat jullie daar zoveel last van hebben, terwijl ik echt noppes aan problemen heb. Niet eens hangups of hickups.

Op Karak-Azgal werkt alles naar behoren iig. Mogelijk op andere servers niet.
Lucky server pick mss dan, maar K8P is zeker niet de enige met dit probleem, Eltharion schijnt nog een grotere ramp te zijn. Of je speelt niet genoeg endgame RvR in T4? :p

T1-T3 hebben geen problemen bijv, ook op K8P niet. Het is echt pas zodra je met een stuk of 100 of meer binnen 1 map bezig bent, des te groter het aantal des te sneller de crashes. Pas zaten we met 5 WB's aan order side alleen al op thunder mountain omdat de andere pairings locked waren en destro had ongeveer gelijke aantallen. Tsja, 200+ man, de server knalde eruit nog voordat de 1e deur down was.

@Knowuse: Of het zozeer door 1.2.1 op zich komt weet ik niet, ook daarvoor waren er namelijk al met enige regelmaat crashes welk toename in frequentie. Begon een paar maanden terug met in de weekenden, en langzaam aan sloop het naar 2 keer in de week ofzo en nu wil het toch wel een paar keer per dag al. Waarschijnlijk denk ik dat het daarom eerder gewoon komt door de extreme toename aan T4 spelers.

1.2.1 Heeft daarbij nog eens een schepje bovenop gedaan doordat door het token system meer weer spelen op mains aangezien er meer kans is op loot, op K8P is dit redelijk terug te zien in sterke toename van aantal WB's tijdens RvR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychodude schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:40:
[...]

Lucky server pick mss dan, maar K8P is zeker niet de enige met dit probleem, Eltharion schijnt nog een grotere ramp te zijn. Of je speelt niet genoeg endgame RvR in T4? :p

T1-T3 hebben geen problemen bijv, ook op K8P niet. Het is echt pas zodra je met een stuk of 100 of meer binnen 1 map bezig bent, des te groter het aantal des te sneller de crashes. Pas zaten we met 5 WB's aan order side alleen al op thunder mountain omdat de andere pairings locked waren en destro had ongeveer gelijke aantallen. Tsja, 200+ man, de server knalde eruit nog voordat de 1e deur down was.
Kheb al meerdere malen met meer dan 100 man RvR gedaan, nergens last van. Zelfs niet van client lag ( te hoge settings dus ). Crasht de server in je geval of gewoon je client?

Volgens mij word er namelijk veel op WAR afgeschoven wat komt door een brakke pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Gisteren voor het eerst een kanon gemaakt op een keep tijdens een keep defence tegen de Destro. Moet zeggen dat ik het wel leuk vind, zo heb je als tank ook nog wat te doen tijdens de periode dat de vijand nog niet binnen is.
Nadat het kanon kapot is kun je wel weer naar de deur toe lopen om de ram kapot te slaan of mensen uit de buurt te houden.
Vond het weer een leuke avond op Norn. Eerst nog even op K8P gekeken, maar daar had de destro alweer alle keeps ingenomen en de Order was niet echt van plan om iets terug te pakken in T2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Jan_V schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:51:
Gisteren voor het eerst een kanon gemaakt op een keep tijdens een keep defence tegen de Destro. Moet zeggen dat ik het wel leuk vind, zo heb je als tank ook nog wat te doen tijdens de periode dat de vijand nog niet binnen is.
Nadat het kanon kapot is kun je wel weer naar de deur toe lopen om de ram kapot te slaan of mensen uit de buurt te houden.
Vond het weer een leuke avond op Norn. Eerst nog even op K8P gekeken, maar daar had de destro alweer alle keeps ingenomen en de Order was niet echt van plan om iets terug te pakken in T2.
Als tank heb je idd weinig te brengen bij een beginnende keepsiege, zelfde geld voor de meeste melee though, maar zodra ze de deuren open hebben, en er is wat healing. Dan kan je lekker los gaan! Zo een kanon breekt de tijd lekker, en met een beetje geluk knal je af en toe ook nog is iemand neer :)

Ik hoop binnenkort ff m'n RR naar 25 te verhogen. (ben zelf rank 28). Kheb ervoor gekozen om RR wat te laten liggen zodat ik sneller ranks kreeg :p Ook gisteren nog met 1 maat Easy PQ gedaan, dropte er een golden bag. Hij blij met Shoulders of Mayhem :) Was weer mooie avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3
  • Laatst online: 27-01 15:13

dreekj3

Mh Hmph!

SpoTs schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:45:
[...]

Volgens mij word er namelijk veel op WAR afgeschoven wat komt door een brakke pc.
Bij deze nodig ik je dan uit om Tier 4 te spelen op Karak-Norn. Eergisteren 2 x Fort Crash en toen we eenmaal in Altdorf waren was de lag niet te overzien, plus nog meerdere crashes. Ook fijn van de rollbacks etc.

En als het aan een brakke pc ligt, waarom zijn er dan al 3 emergency patches geweest? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dreekj3 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:00:
[...]

Bij deze nodig ik je dan uit om Tier 4 te spelen op Karak-Norn. Eergisteren 2 x Fort Crash en toen we eenmaal in Altdorf waren was de lag niet te overzien, plus nog meerdere crashes. Ook fijn van de rollbacks etc.

En als het aan een brakke pc ligt, waarom zijn er dan al 3 emergency patches geweest? ;)
Waarom heb ik er dan geen last van? :) maar goed, dit is weer nutteloze discussie. Ik geef iig aan dat ik er geen last van heb, netzoals de rest van de mensen op Karak-Azgal. Waarom moet ik op Karak-Norn gaan spelen?

Over het algemeen is lag gewoon een tekortkoming van je pc. ZEKER met grote sieges.. maar het ligt natuurlijk aan Warhammer :)

De reden waarom er 3 emergency patches zijn geweest is omdat problemen snel verholpen worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
SpoTs schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:48:
[...]

Waarom heb ik er dan geen last van? :) maar goed, dit is weer nutteloze discussie. Ik geef iig aan dat ik er geen last van heb, netzoals de rest van de mensen op Karak-Azgal. Waarom moet ik op Karak-Norn gaan spelen?

Over het algemeen is lag gewoon een tekortkoming van je pc. ZEKER met grote sieges.. maar het ligt natuurlijk aan Warhammer :)

De reden waarom er 3 emergency patches zijn geweest is omdat problemen snel verholpen worden 8)7
Denk dat het een combinatie van zowel de client kant als de server kant.
Je kan zien dat de servers het niet trekken, want alle city sieges zijn instances waar maximaal 48 order en 48 destro in kunnen. Als je daar meer lag hebt dan in een fort siege( met veel meer mensen), dan ligt dat niet alleen aan je computer.

Ik moet zeggen dat de patches wel verbeteringen brengen, minder zone crashes en CTD.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

[...]

Ik komzelf van Hirn af, wij werden verplicht gemerged met Norn. Nick zei nog dat Magnus had "gevochten" voor het behoud van Hirn, omdat onze community med/med was maar zeer actief! Hirn was redelijk stabiel, maar na de merge was het gewoon een grootte rotzooi. GOA en Mythic hadden zelf toegeven dat onze merge icm de eennalaatste grootte patch geen goede zet was, server kon het niet aan of iets dergelijks. (Heeft nog op de WAR frontpage gestaan....) Op Hirn hadden we met de release al grootte keepfights en nooit geen last of problemen gehad. En nu opeens wel?
Kijk eens op WHA en naar het Norn server forum, daar lees je veel klachten over lag, en dat ligt echt niet aan iedereen zn pc ;)

Ik vind WAR echt een geweldig spel met veel potentie en ik vermaak me eigen er nog steeds heel veel mee, maar men mag echt wat aan de server stabiliteit doen.

En nog even dit:
Technisch gezien hadden ze 1.2.1 gewoon veel beter moeten testen, dan hadden er helemaal geen Emergency patches hoeven komen.... Het lijkt er onderhand wel een beetje op dat we betalende beta-testers zijn...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 14:39

Dhrax

Prog Lord

[...]

Ach ja, zinloos om hier verder nog op in te gaan ... bijna iedereen heeft problemen met grote sieges, zelfs met monster machines maar er is altijd een enkeling bij wie het wel smooth loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 22-04-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dreekj3 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:38:
[...]

Ik komzelf van Hirn af, wij werden verplicht gemerged met Norn. Nick zei nog dat Magnus had "gevochten" voor het behoud van Hirn, omdat onze community med/med was maar zeer actief! Hirn was redelijk stabiel, maar na de merge was het gewoon een grootte rotzooi. GOA en Mythic hadden zelf toegeven dat onze merge icm de eennalaatste grootte patch geen goede zet was, server kon het niet aan of iets dergelijks. (Heeft nog op de WAR frontpage gestaan....) Op Hirn hadden we met de release al grootte keepfights en nooit geen last of problemen gehad. En nu opeens wel?
Kijk eens op WHA en naar het Norn server forum, daar lees je veel klachten over lag, en dat ligt echt niet aan iedereen zn pc ;)

Ik vind WAR echt een geweldig spel met veel potentie en ik vermaak me eigen er nog steeds heel veel mee, maar men mag echt wat aan de server stabiliteit doen.

En nog even dit:

[...]

Technisch gezien hadden ze 1.2.1 gewoon veel beter moeten testen, dan hadden er helemaal geen Emergency patches hoeven komen.... Het lijkt er onderhand wel een beetje op dat we betalende beta-testers zijn...... :)
Je laatste opmerking voegt echt niets toe.. om maar even naar de grote MMo te kijken van blizzard.. kijk daar de forums eens op na :)

Wat ik al zei, ik speel niet op Karak-Hirn of Karak-Norn. Ik speel op Karak-Azgal, en daar zijn GEEN probs. Ook geen stabiliteitsproblemen.

anyways, met zulke post's zetten we beginnende spelers op een verkeerd been.. aangezien het op geen van de servers gelijk is kwa bevolking en performance kennelijk. Anyways, Goudvis speelt bij mij op de server en is ook nog eens irl mate. hopelijk is die nu niet weggepest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:45:
[...]

Kheb al meerdere malen met meer dan 100 man RvR gedaan, nergens last van. Zelfs niet van client lag ( te hoge settings dus ). Crasht de server in je geval of gewoon je client?

Server crashes (of een simultane client crash voor iedereen binnen de zone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychodude schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:49:
[...]

Server crashes (of een simultane client crash voor iedereen binnen de zone).
Zal wel even kjken of ik daar ook last van ga krijgen, ben nu bijna Rank 29, dus T4 is niet zo ver meer weg. Ik hoor iig op Azgal geen mensen klagen over Server-instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Hoi SpoTs,
Die problemen ga jij dan nu ook krijgen.
Ik speel zelf veel in T4 op norn maar ook in T4 op Azgal.
Beide servers hebben erg veel last van Lag. Wat niet betekent dat heel Norn en Heel Azgal hier last van heeft. de tiers zijn waarschijnlijk verdeeld over meerdere machines maar T4 met zeer veel aanwezige spelers gaat zonder gevechten heeft geen problemen maar als er ineens heel veel mensen op een klein stukje terrein staan te vechten krijg je de problemen.
Probeer anders eens een city siege te joinen (dat kun je nu) dan kun je niet meer ontkennen dat de lag erg vervelend is.

Ik ben in elk geval een aantal nieuwe chars begonnen zodat ik weer in de lagere tiers zit.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Sneezzer schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:57:
Hoi SpoTs,
Die problemen ga jij dan nu ook krijgen.
Ik speel zelf veel in T4 op norn maar ook in T4 op Azgal.
Beide servers hebben erg veel last van Lag. Wat niet betekent dat heel Norn en Heel Azgal hier last van heeft. de tiers zijn waarschijnlijk verdeeld over meerdere machines maar T4 met zeer veel aanwezige spelers gaat zonder gevechten heeft geen problemen maar als er ineens heel veel mensen op een klein stukje terrein staan te vechten krijg je de problemen.
Probeer anders eens een city siege te joinen (dat kun je nu) dan kun je niet meer ontkennen dat de lag erg vervelend is.

Ik ben in elk geval een aantal nieuwe chars begonnen zodat ik weer in de lagere tiers zit.
Kan het me niet voorstellen dat zulke performance problemen er al zo lang inzitten. Maar ik zal het even aankijken :) als de problemen echt vaak en heftig aanwezig zijn. Dan ga ik niet steeds nieuwe chars starten iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Kom net weer uit een ruim 2 uur durende Altdorf PQ sessie en het is gewoon nog steeds een groot drama;

- verschrikkelijk veel lag
- erg lage framerate, zal mede komen door de lag maar is gewoon niet speelbaar eigenlijk, ik praat over 1~15fps
- nog steeds veel bugs in de timers en events

Ik draai de game op 1680x1050 en verder eigenlijk alle grafische toeters en bellen uitgeschakeld, en dan mag ik toch wel verwachten dat de game soepel draait met mijn systeem.

Dit zijn gewoon maar een aantal zaken maar wel de top 3 waarom zoveel mensen gestopt zijn met WAR.

Als je gewoon wat quest en af en toe een een scenario speelt is er niks aan de hand en dat speelt ook heerlijk, maar zodra je de grote RVR gevechten en city PQs gaat doen dan merk je eigenlijk dat de engine op dit moment niet in staat is om al dit geweld visueel en technisch goed en soepel op je scherm te krijgen, en dat is gewoon erg jammer want WAR is een prima RPG met heel veel potentie imo maar als er niks gaat veranderen dan zullen mensen gewoon hun subs niet meer gaan verlengen. Ik betwijfel eigenlijk of deze problemen wel op te lossen zijn, want Mythic is nu al sinds november 2008 bezig en er is kwa performance 0% verbetering.

Ben zelf eigenlijk stiekem ook aan het kijken naar wat anders; momenteel Age of Conan en Drakensang: The Dark Eye trials aan het downloaden en die maar eens proberen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dhrax op 23-04-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

SpoTs schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:43:
[...]

anyways, met zulke post's zetten we beginnende spelers op een verkeerd been.. aangezien het op geen van de servers gelijk is kwa bevolking en performance kennelijk. Anyways, Goudvis speelt bij mij op de server en is ook nog eens irl mate. hopelijk is die nu niet weggepest ;-)
Maak je geen zorgen, zo snel krijg je mij niet weg ;). Dit weekend zal ik zozo weer online zijn, mijn 24" breedbeeld! Hij is alleen een dag uitgesteld, ik kan hem morgen pas van het depot halen :(.

Om maar eens een andere discussie aan te zwengelen, welke careers worden er hier een beetje gespeeld en hoe bevallen ze? Persoonlijk ben ik dan vooral geïnteresseerd in de destro kant natuurlijk 8). Ik denk dat ik binnenkort ook maar een squid herder ga toevoegen aan mijn rijtje careers, lijkt me ook wel leuk om te spelen.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ik heb de draad ook maar weer eens opgepakt. Heeft een paar maandjes aan de kant gelegen, maar na het lezen van de patchnotes in de nieuwbrief toch maar weer eens geinstalleerd. Alleen weet ik nog steeds niet echt welke carreer ik moet kiezen. Heb nu squiq herder gekozen, maar twijfel of dat wel echt leuk is. Is er bijvoorbeeld met een healing carreer nog een beetje solo te spelen?

Iemand trouwens nog een actieve guild waar eventueel ook low levels welkom zijn? Vind het altijd wel prettig om wat guildchat te hebben tijdens het spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Ebayzo op 23-04-2009 20:57 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Om maar eens een andere discussie aan te zwengelen, welke careers worden er hier een beetje gespeeld en hoe bevallen ze? Persoonlijk ben ik dan vooral geïnteresseerd in de destro kant natuurlijk 8). Ik denk dat ik binnenkort ook maar een squid herder ga toevoegen aan mijn rijtje careers, lijkt me ook wel leuk om te spelen.
Speel zelf verschillende karakters en vind de meesten wel leuk.

Ironbreaker: Leuk om te spelen in PvE, omdat je gewoon de meeste mobs wel aan kunt, je blijft wel leven :)
In PvP/RvR vind ik het wat minder, want in T2 doe je dan eigenlijk alleen keep sieges of keep defence en dat komt er op neer dat je continu 'Hold the Line' aan het spammen bent, wat er voor zorgt dat attacks op jou en de mensen achter je minder vaak worden geraakt. Dit vind ik niet echt spannend.
Blackguard: Is eigenlijk een kopie van de IB voor zover ik het kan zien. Heb m'n BG nog maar tot level 4 gehaald, maar ziet er nagenoeg hetzelfde uit qua speelstijl

Bright Wizard: Enorm leuk in T1. Daar blaas je echt iedereen van de kaart met je enorm sterke spells. In T2 werd ik continu ingemaakt, omdat ik als rank 11/12 gastje over het speelveld liep. Zodra ik daar weer wat hoger mee wordt zal die wel weer sterker worden. Nadeel is natuurlijk wel dat mensen steeds meer elemental resistance krijgen. In T4 zul je waarschijnlijk bijna helemaal geen damage meer doen. Zal wel een beetje meevallen, maar toch. Vond dit een leuke class om te spelen....in T1

Magus: Een ranged dps'er. Is wel een redelijke class om te spelen, maar toch heb ik het idee dat ik dan niet echt een functie heb in een groep. In instances doe je wel leuk mee met damage doen, maar zodra de mob op jou af komt ben je dood. De pets zijn wel leuk (en ook zeker nodig), maar ook niet echt spannend. Begrijp me niet verkeerd, het is wel leuk om te spelen, maar ik zoek nog een spell-combo waarmee ik kan leven. Momenteel rank 13 en niet echt motivatie om verder te spelen.

Disciple of Khaine: Eigenlijk een hybride class. Je kunt kiezen of je gaat mdps'en of healen. De meeste andere spelers zullen van je verlangen dat je healt, omdat je het kunt, maar dps'en gaat ook prima. Ik vind dit zelf de leukste class die ik tot nu toe heb gespeeld. Tijdens het solo'en vind ik mezelf eigenlijk veel te sterk. Kan momenteel makkelijk 1 champion aan terwijl 3 tot 5 andere normale mobs me ook aan het attacken zijn. Allen van ongeveer hetzelfde level als mijzelf. Tijdens RvR vind ik mezelf ook wel nuttig. Gewoon continu mensen healen en als er iemand bij ons healers komt ram ik op wat abilities en doe ik redelijk wat damage. Natuurlijk moet je je gear wel aanpassen op je functie. Vanavond Saccellum Dungeon gedaan en we hadden al 2 zealots (healers), dus kon ik dps'en. Dan doe je gewoon even andere gear aan vantevoren.

Witch Elf: Eigenlijk ook wel een prima class om te spelen, maar speelde deze op een RP server, dus niet echt lang volgehouden. Hoop dat er nog eens een gratis transfer komt, maar denk het niet. Is ook nog maar rank 9, dus dat heb je binnen no-time weer.

Dit is eigenlijk mijn ervaring met de classes.
Bij de Destro vind ik de DoK veel te sterk, of heeft in ieder geval potentie om veel te sterk te zijn en de Magus vind ik helemaal niet handig.
Bij Order heb ik eigenlijk een hekel aan Warrior Priests, omdat die (waarschijnlijk net zoals een DoK) veel te sterk zijn. Dit komt voornamelijk omdat ze zichzelf in no-time kunnen healen.

Ach ja, zo heeft iedere class wel iets.
Iemand trouwens nog een actieve guild waar eventueel ook low levels welkom zijn? Vind het altijd wel prettig om wat guildchat te hebben tijdens het spelen.
Voor guilds, je kunt gewoon in /1 kijken naar guilds die aan het recruiten zijn, maar anders ook op warhammeralliance.
Zelf zit ik op K8P bij Mayhem. Vind het een goede guild. Veel events in alle tiers, goede site en vriendelijke mensen.
Op Norn ben ik nog een beetje zoekend met m'n IB, maar speel hem ook niet zoveel, dus of ik daar een guild nodig heb weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
belfrink schreef op donderdag 23 april 2009 @ 18:24:
Kom net weer uit een ruim 2 uur durende Altdorf PQ sessie en het is gewoon nog steeds een groot drama;

- verschrikkelijk veel lag
- erg lage framerate, zal mede komen door de lag maar is gewoon niet speelbaar eigenlijk, ik praat over 1~15fps
- nog steeds veel bugs in de timers en events

Ik draai de game op 1680x1050 en verder eigenlijk alle grafische toeters en bellen uitgeschakeld, en dan mag ik toch wel verwachten dat de game soepel draait met mijn systeem.
Framerate is gebasseerd op de specs van je systeem. Server lag heeft daar totaal niets mee te maken :) Misschien toch maar even een upgrade voor je systeem kopen ipv Warhammer in zo een kwaad daglicht te stellen :/

Ik draai zelf alles op max, en met veel spelers zakt mijn Fps ook, maar dit komt gewoon omdat er dan veel berekend moet worden.. wat dus totaal los staat van de server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

SpoTs schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:28:
[...]

Framerate is gebasseerd op de specs van je systeem. Server lag heeft daar totaal niets mee te maken :) Misschien toch maar even een upgrade voor je systeem kopen ipv Warhammer in zo een kwaad daglicht te stellen :/

Ik draai zelf alles op max, en met veel spelers zakt mijn Fps ook, maar dit komt gewoon omdat er dan veel berekend moet worden.. wat dus totaal los staat van de server :)
Ik praat over de endgame (oRVR etc) en fps staat wel degelijk in contrast met server lag.

En wat zou en dan moeten upgraden ? Mag toch verwachten dat een 3,2Ghz dual core CPU voldoende is voor een MMO.

[ Voor 11% gewijzigd door Dhrax op 24-04-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
belfrink schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:26:
[...]

Ik praat over de endgame (oRVR etc) en fps staat wel degelijk in contrast met server lag.

En wat zou en dan moeten upgraden ? Mag toch verwachten dat een 3,2Ghz dual core CPU voldoende is voor een MMO.
Kennelijk niet dus. Maarja je hebt gelijk hoor :) Als de server een ping heeft van 500 ms.. dan gaat jouw pc ( Graphics ) idd een fps duik maken... 8)7

En natuurlijk is je CPU ook bepalend voor je framerate.. maar daarnaast moet je ook geheugen hebben. en een goede Vidkaart.

Het ligt aan het spel natuurlijk. Anyways. Next!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

SpoTs schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:43:
[...]

Kennelijk niet dus. Maarja je hebt gelijk hoor :) Als de server een ping heeft van 500 ms.. dan gaat jouw pc ( Graphics ) idd een fps duik maken... 8)7

En natuurlijk is je CPU ook bepalend voor je framerate.. maar daarnaast moet je ook geheugen hebben. en een goede Vidkaart.

Het ligt aan het spel natuurlijk. Anyways. Next!
Denk niet dat het zin heeft om hier nog verder op in te gaan, je hebt geen idee waar je het over hebt en toch wil je je gelijk halen ... prima hoor, maar ik reageer vanaf nu niet meer op je posts, mits ze onderbouwd zijn ;)

En ja, als je een server ms van 500 hebt dan gaat je fps idd schommelen, en zeker in WAR. Omdat de client en server side niet normaal met elkaar kunnen communiceren.

Maar ga gewoon eens verder ranken en ga eens wat grote sieges en oRVR doen (+100 players) en post dan je bevindingen nogmaals hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
belfrink schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:00:
[...]

Denk niet dat het zin heeft om hier nog verder op in te gaan, je hebt geen idee waar je het over hebt en toch wil je je gelijk halen ... prima hoor, maar ik reageer vanaf nu niet meer op je posts, mits ze onderbouwd zijn ;)

En ja, als je een server ms van 500 hebt dan gaat je fps idd schommelen, en zeker in WAR. Omdat de client en server side niet normaal met elkaar kunnen communiceren.

Maar ga gewoon eens verder ranken en ga eens wat grote sieges en oRVR doen (+100 players) en post dan je bevindingen nogmaals hier :)
FPS
Omdat de client en server side niet normaal met elkaar kunnen communiceren.
Dit klopt idd, hierdoor krijg je frame SKIPS, frame drops is gewoon een kwestie dat je pc minder beelden per seconde gaat weergeven om de werkelijke snelheid bij te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door Dakreal op 24-04-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
belfrink schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:26:
[...]
Och, een 3.2GHz dual core is tegenwoordig niet zoveel meer volgens mij. Als het de specs zijn die in je sig staan, dan kan ik er uit herleiden dat het hardware is van ongeveer 1,5 jaar geleden (even snel gegoogled, dus hang me er niet aan op).
De game is ongeveer 3-kwart jaar uit, dus bij release was het systeem al verouderd. Tevens kun je bij nieuwe games vaak zelfs met de nieuwste hardware nog niet alle features en visuals aan zetten, simpelweg omdat de die hardware het nog niet aan kan.
Het lijkt mij dan ook logisch dat een 'nieuwe' game niet draait op een 1,5 jaar oud systeem.

Of het systeem toereikend moet zijn voor een MMO staat daar natuurlijk los van. Op zich heb je bij een MMO nagenoeg geen visuals nodig. Je zou op zich wel met gewoon sprites en statistieken kunnen werken, daar komt het immers allemaal op neer. Kijk maar naar de succesvolle MMO, WoW. De graphics zijn redelijk gedateerd (eerlijk, het kan tegenwoordig vetter), maar nog steeds spelen miljoenen mensen het, simpelweg omdat het vermakelijk is.
Bij Warhammer heb je dan graphics die iets veeleisender zijn op de hardware. Het is dan logisch dat je frame-drops krijgt als je hardware het niet aan kan, zeker met 100+ man op het scherm die allemaal spells en abilities aan het casten zijn.
Zelf zet ik voor een groot scenario, keep siege of andere dingen met veel spelers, m'n graphics altijd een stuk lager, zodat ik toch iets kan doen. Anders heb ik enorm veel clientside-lag.

Serverside lag heb ik niet vaak. Zo en dan, maar ja, dat hoort een beetje bij on-line gaming tegenwoordig.

De frame drops die Spots al aanhaalt
Dit klopt idd, hierdoor krijg je frame SKIPS, frame drops is gewoon een kwestie dat je pc minder beelden per seconde gaat weergeven om de werkelijke snelheid bij te houden.
heeft inderdaad te maken met het communiceren tussen client en server (lag).

Kan volgens mij best zijn dat als de pc het druk heeft met het verwerken van de visuals, dat je ook echte lag krijgt. De meeste mensen gebruiken tegenwoordig een onboard netwerkkaart en ik kan me voorstellen dat die dan een lagere prio krijgt in het systeem. Het gaat natuurlijk allemaal via het moederbord.
Ben niet zo'n hardware techneut, dus weet niet hoe alles in goede banen wordt geleid, maar het lijkt me wel logisch.

Al met al, tuurlijk kunnen er nog optimalisaties worden gemaakt in Warhammer met betrekking tot lag. Daar zijn ze natuurlijk ook wel mee bezig, naast het nerfen, buffen, area's maken, events, exploits, etc aan te pakken, maar aan hardware kan er ook altijd nog worden gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Ik wil misschien weer beginnen maar zijn er nog veel low levels? en worden de T1-T2 battlegrounds nog gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Anoniem: 214426 schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:01:
Ik wil misschien weer beginnen maar zijn er nog veel low levels? en worden de T1-T2 battlegrounds nog gedaan?
Veel mensen spelen alts, dus bg's in zowel T1 en T2 zijn er plenty op de drukkere servers. Open RVR in T1 is een beetje dood, maarja, je bent zo vlug door T1 heen maakt dat ook niet zoveel uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Jan_V schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:53:
[...]

Kan volgens mij best zijn dat als de pc het druk heeft met het verwerken van de visuals, dat je ook echte lag krijgt. De meeste mensen gebruiken tegenwoordig een onboard netwerkkaart en ik kan me voorstellen dat die dan een lagere prio krijgt in het systeem. Het gaat natuurlijk allemaal via het moederbord.
Ben niet zo'n hardware techneut, dus weet niet hoe alles in goede banen wordt geleid, maar het lijkt me wel logisch.
Al met al, tuurlijk kunnen er nog optimalisaties worden gemaakt in Warhammer met betrekking tot lag. Daar zijn ze natuurlijk ook wel mee bezig, naast het nerfen, buffen, area's maken, events, exploits, etc aan te pakken, maar aan hardware kan er ook altijd nog worden gesleuteld.
Een onboard kaart zou in theorie juist sneller moeten zijn omdat er nu niet meer met een aparte insteekkaart gecommuniceerd hoeft te worden. De afstand tussen CPU en netwerkkaart is alleen maar korter en zou dus sneller moeten zijn. Tegenwoordig zit er ook standaard een Gigabit kaartje op het moederbord van gerespecteerde merken.

Het uitzetten van all playable effects scheelt een hoop performance en ik vond het zelf ook overzichtelijker zonder alle uiteenspattende vuurballen etc. maar server lag is een ander verhaal. Er zullen wellicht wat optimalisaties gedaan kunnen worden maar ik zou er niet op rekenen dat de lag verdwenen zal zijn. Ik denk dat haast geen een spel goed overweg kan met grote aantallen spelers.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288252

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Erg leuk filmpje! Knap gemaakt, welk programma heb je er voor gebruikt?

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

diegene die het gemaakt heeft, gebruikt ulead video studio 11 ofzo iets. als je goed luisters kun je onze voice horen, daar zitten we de gast nu mee te pesten :D

edit: dreekj, wat is je in-game naam? mijnes is vuriheal :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 288252 op 06-05-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Zo, weer een top avond gehad.
Eerst ongeveer een half uur bij CoT in Elly gestaan om een keep te taken. Dat lukte niet echt omdat de Order redelijk goed aan het defenden was. Ook hadden wij 'maar' anderhalve wb en als je dan niet een goed georganiseerd team hebt is het nagenoeg onmogelijk om te overpoweren.

Na dat half uur zijn we maar ergens anders gaan kijken waar de kansen iets hoger zouden zijn. In de Chaos zones hebben we alle keeps gepakt, plus een zone-lock bonus gekregen. Heerlijk. Even later nogmaals die bonus omdat we weer meer dan 100% in bezit hadden.
Ook bij de Greenskin zones hebben we alles in bezit genomen en ook bonussen gekregen. Ook de Elf lands waren uiteindelijk van ons.
Ja, we hadden op dat moment ook 3 volledige wb's, dus was de tegenstand die we hadden niet zo heel spannend. Wel zo nu en dan dat iedereen dood was behalve de healers, maar daar kwamen we telkens snel bovenop.

Zelf was ik R17RR15 toen we begonnen, nu R18RR17. Door die zone-locks heb ik mooi wat rr in kunnen halen. Bijna kan ik dan de gear aan die ik al een paar levels in m'n bag heb zitten.

Wat ik wel balen vond is dat je met een healer (ik tenminste) altijd een gouden of een zilveren medaille scoort bij een keep take, maar dan roll je een pruts getal, waardoor je nog steeds onderaan eindigt.
Vandaag dus 5 of 6 keer een Keep gepakt, continu hoog in de contribution, maar altijd buiten de boot eindigen voor een mooie bag. Dan bedoel ik niet nummer 9 of 10, maar eerder nummer 21, nummer 34, nummer 28, etc.
Gaat nergens over. Nou ja....ik zal maar geloven dat het random is. Jammer is wel dat ik met m'n tanks nooit een hoge contribution heb, maar dan ook altijd crap gooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Sja... als je 3 volledige warbands hebt dan is de kans heeel klein om een bag te winnen. 3x24 = 72 mensen + misschien nog wat losse spelers. Krijg je tegenwoordig geen coins als je niks wint zodat je die kunt sparen voor de RvR armor sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
JohnnyV76 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:56:
Sja... als je 3 volledige warbands hebt dan is de kans heeel klein om een bag te winnen. 3x24 = 72 mensen + misschien nog wat losse spelers. Krijg je tegenwoordig geen coins als je niks wint zodat je die kunt sparen voor de RvR armor sets?
je krijgt er zowiezo 2 voor kiepsieges, als je een bag wint zitten er daar ook een aantal in, maa rzoveel geluk heb ik niet meer gehad de afgelopen periode :p

Gisteren nog ff met een maat wat PQ's doorgelopen, weer max influence op Ork Ch15.
Was erg gezellig ook, en choppa aoe is echt win!

Verder kon ik geen scenario's doen.. dit keer omdat Destruction de Order stad aan het aanvallen was. afgelopen maanden op onze server was het eigenlijk alleen maar omgekeerd, dus het kan wel!

Beztest Orc - Choppa - Karak Azgal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
In de groene bags zitten zeker coins (2). Heb ik een paar dagen terug 2 van gehaald.
Zag alleen dat de set items voor een DoK van T2 niet echt super zijn die je kunt halen. Zijn volledig str gebasseerd.
Ach, heb nu ook een leuke set aan, moet alleen nog de handen geloof ik en dan is die compleet.

Vind het wel een goed concept dat je met die muntjes leuke sets kunt kopen. Je moet wel heel veel hebben (ongeveer 200 in T2) en dat duurt dus even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Jan_V schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:13:
In de groene bags zitten zeker coins (2). Heb ik een paar dagen terug 2 van gehaald.
Zag alleen dat de set items voor een DoK van T2 niet echt super zijn die je kunt halen. Zijn volledig str gebasseerd.
Ach, heb nu ook een leuke set aan, moet alleen nog de handen geloof ik en dan is die compleet.

Vind het wel een goed concept dat je met die muntjes leuke sets kunt kopen. Je moet wel heel veel hebben (ongeveer 200 in T2) en dat duurt dus even :P
En zo'n 2500 in T4 voor de conqueror en invader sets naast de crests :p. Duurt wel een aantal maanden tot jaren ;).

Nog paar weken trouwens en we krijgen die rise of the tomb kings event ofzo geloof ik dat het was, daarop volgend early access tot nieuwe dungeon :). Vraag me af of die nieuwe dungeon wat zal zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Haha, dat zijn er best veel. Ongeveer 1250 keep takes (in T2 krijg je er iig 2 per keep take). Natuurlijk kun je ook wel wat players killen, maar toch.
Ach, het mooiste is natuurlijk om het uit drops te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

@B.K.

Dreekje ( Black Orc) & Dreekjah (Choppa) waar ik tegenwoordig veel mee speel. Ik was eerst officer bij The Dominion (begonnen op Hirn) maar we zijn sinds een maand gemerged met Kill Frenzy.
Jij speelt toch een zealot? Zo ja, dan ben ik je wel een aantal keren tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Zo gister weer lekker wat Scenario's doorgeknalt, weer een RR omhoog en half lvltje er weer bij :)

met een beetje geluk zit ik dit weekend op 33-34, dus het einde begint in zicht te komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:23:
Zo gister weer lekker wat Scenario's doorgeknalt, weer een RR omhoog en half lvltje er weer bij :)

met een beetje geluk zit ik dit weekend op 33-34, dus het einde begint in zicht te komen :D
Het einde? ;) Na Rank 40 heb je nog een lange weg te gaan tot RR 80 hoor :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychodude schreef op zondag 10 mei 2009 @ 13:25:
[...]

Het einde? ;) Na Rank 40 heb je nog een lange weg te gaan tot RR 80 hoor :p.
Nee dat klopt :) maar vanaf 37+ kan je pas fort sieges doen, en voor de RR 40 crap heb je ook rank 40 nodig ;-) daar doelde ik meer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:39:
[...]

Nee dat klopt :) maar vanaf 37+ kan je pas fort sieges doen, en voor de RR 40 crap heb je ook rank 40 nodig ;-) daar doelde ik meer op :P
Ja, en dan zelfs na R37 kan je je maar beter haasten wil je fort sieges doen over het algemeen behalve als het in de ochtend is. Ze zitten echt veel te snel vol. Soms kom je op 59 minuten aan en dan is het al vol :p. Kan wachten op een server crash en dan snel naar binnen proberen te rennen, maar over het algemeen op K8P althans is er daarna toch geen actie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreekj3 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:34:
@B.K.

Dreekje ( Black Orc) & Dreekjah (Choppa) waar ik tegenwoordig veel mee speel. Ik was eerst officer bij The Dominion (begonnen op Hirn) maar we zijn sinds een maand gemerged met Kill Frenzy.
Jij speelt toch een zealot? Zo ja, dan ben ik je wel een aantal keren tegengekomen :)
yup dat ben ik, je naam komt me niet zo 1 2 3 bekend voor maar ik zal je in de gaten houden. The dominion wel vaak gezien, kill frenzy wat minder. Komt misschien ook wel omdat ik laatste tijd op vuriheal alleen maar guild-premades run en dus veels te bezig ben met lette op mijn squared dan op andere dingen.

Hopelijk morgen rr54 (moet nog 286 RR) dus dat gaat wel goed, al aardig wat officer medaillions binnen moet nu alleen nog de warlord verzamelen, heb er daar laatst per ongeluk 1 van opgeblazen...........

ach heb nog 10 RR te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Vandaag loopt mn sub af.... Als ik kijk naar mn characters en het gold en spullen dat ze verzameld hebben vind ik het ergens wel jammer :)

Logde zondag nog even in en stond naast een level 21 WL die tegen me begon te praten. Eigenlijk te bedelen... of ik wat bij kon dragen voor zn mount... 1G was ie al blij mee. Normaal gesproken had ik gezegd dat ie zelf maar moest gaan farmen om het geld bij elkaar te krijgen maar met 935 Gold totaal had ik zoiets van ach... maak ik nog iemand blij zo voor het eind van mn sub. Hoeveel moet je nog voor je paard? 14G en nog wat zilver.... trade.. 15G... accept.... toen zo blij als een kind.. wel 10x dankjewel gezegd :)
Beetje jammer wel... toen ik vertelde dat ik ging stoppen (mss voor altijd... mss niet) werd ie wel een beetje greedy... give me all your gold... give me your account...ehm... later gast... exit game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychodude schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:22:
[...]

Ja, en dan zelfs na R37 kan je je maar beter haasten wil je fort sieges doen over het algemeen behalve als het in de ochtend is. Ze zitten echt veel te snel vol. Soms kom je op 59 minuten aan en dan is het al vol :p. Kan wachten op een server crash en dan snel naar binnen proberen te rennen, maar over het algemeen op K8P althans is er daarna toch geen actie meer.
kheb al meerdere sieges meegemaakt, en nog geen enkele lag of servercrash.. dus vraag me af waar het nu aan ligt :/ op Karak-Azgal nergens last van iig. Onlangs een grote guild gejoined, daar doe ik nu lekker keepsieges en dergelijk mee :) gaat supersnel zeker omdat iedereen op ventrilo zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

Anoniem: 288252 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:19:
[...]

yup dat ben ik, je naam komt me niet zo 1 2 3 bekend voor maar ik zal je in de gaten houden. The dominion wel vaak gezien, kill frenzy wat minder. Komt misschien ook wel omdat ik laatste tijd op vuriheal alleen maar guild-premades run en dus veels te bezig ben met lette op mijn squared dan op andere dingen.

Hopelijk morgen rr54 (moet nog 286 RR) dus dat gaat wel goed, al aardig wat officer medaillions binnen moet nu alleen nog de warlord verzamelen, heb er daar laatst per ongeluk 1 van opgeblazen...........

ach heb nog 10 RR te gaan :D
Met Kill Frenzy (was trouwens op Hirn "Blood Pact" ;) ) doen we vaak guild & alliance groups/premades maken. Meeste zijn binnen Kill Frenzy de zerg een beetje zat... nu gewoon lekker skirmishen en Keeps & BO's ninja-en hehe. Maarja, dan wordt je weer geroflstomped door de order zerg...

Speel ook vaak samen met mn maatje Lowtwo (chosen) en dan meestal met zn shaman ( Inchhigh) en mijn choppa als duo, RvR gebieden roamen en stragglers afmaken, heerlijk!

Weet niet of je gisteren nog ingelogd heb, maar Reikland was gisterenavond om 22.30 één groot Lagfest... het leek bijna wel een RTS (en nee Spots... dat ligt niet aan mijn pc/verbinding.... ), 5 to 10 sec lag. Durf bijna zeker te zeggen dat het door de nieuwe spelers van Burlok komt (waren er echt veel btw). Nu hopen dat Mythic/GOA er nou echt wat aan gaan doen... want als dit nou elke avond blijft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dreekj3 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Met Kill Frenzy (was trouwens op Hirn "Blood Pact" ;) ) doen we vaak guild & alliance groups/premades maken. Meeste zijn binnen Kill Frenzy de zerg een beetje zat... nu gewoon lekker skirmishen en Keeps & BO's ninja-en hehe. Maarja, dan wordt je weer geroflstomped door de order zerg...

Speel ook vaak samen met mn maatje Lowtwo (chosen) en dan meestal met zn shaman ( Inchhigh) en mijn choppa als duo, RvR gebieden roamen en stragglers afmaken, heerlijk!

Weet niet of je gisteren nog ingelogd heb, maar Reikland was gisterenavond om 22.30 één groot Lagfest... het leek bijna wel een RTS (en nee Spots... dat ligt niet aan mijn pc/verbinding.... ), 5 to 10 sec lag. Durf bijna zeker te zeggen dat het door de nieuwe spelers van Burlok komt (waren er echt veel btw). Nu hopen dat Mythic/GOA er nou echt wat aan gaan doen... want als dit nou elke avond blijft :(
En welke server speel jij dan? ben gisteren niet ingelogd, geen tijd... maar zondag heb ik de hele avond gervr'd en ook tegen erg veel orders gevochten. Geen last van lag of whatsoever.

Trouwens, ik speel op Karak Azgal.. hier valt de lag kennelijk ontzettend mee.. dus jullie hebben prolly gewoon verkeerde server gekozen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Dakreal op 12-05-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

http://www.warhammerallia...s/showthread.php?t=285920

Dit is op jouw "lagfree" server Azgal. Ik vraag me toch echt af Spots, leef je in een bubble of heb je een directe verbinding met de GOA servers?

De server waar ik op speel is Karak-Norn (maar dat had je al kunnen lezen enkele posts terug), de oorspronkelijke server waar ik eerst op speelde sinds launch was Karak-Hirn. Die server was perfect met zijn med/med population totdat GOA besloot dattie teveel centjes kosten en dus alle spelers maar "moesten" verhuizen Naar Norn of K8P. En oh the joy, we hebben weer nieuwe vriendjes erbij van Burlok. Opzich niet erg en ik moedig het alleen maar aan, als de servers het aan kunnen!!! (en dat kunnen ze niet....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dreekj3 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:17:

Dit is op jouw "lagfree" server Azgal. Ik vraag me toch echt af Spots, leef je in een bubble of heb je een directe verbinding met de GOA servers?

De server waar ik op speel is Karak-Norn (maar dat had je al kunnen lezen enkele posts terug), de oorspronkelijke server waar ik eerst op speelde sinds launch was Karak-Hirn. Die server was perfect met zijn med/med population totdat GOA besloot dattie teveel centjes kosten en dus alle spelers maar "moesten" verhuizen Naar Norn of K8P. En oh the joy, we hebben weer nieuwe vriendjes erbij van Burlok. Opzich niet erg en ik moedig het alleen maar aan, als de servers het aan kunnen!!! (en dat kunnen ze niet....)
Ik geef alleen aan dat ik er geen last van heb, kap is met die flame wars. je bent niet verplicht om te posten, en commentaar op GOA kan op de daarvoor bestemde forums. Als je de lag zo erg vind dan kap je met spelen, hoef je je er ook niet aan te storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

Flame wars? *zucht*

Zoals ik al elke keer zeg en blijf beamen, WAR is een geweldig spel met zo ontzettend veel potentie...
Ik vind het alleen zo jammer dat Mythic zo weinig geleerd heeft van DaoC (waar GOA trouwens ook de servers beheerde). Als je een spel adverteerd met "Massive Open Battles!" en je krijgt een slideshow voor je kiezen, wordt je dan ook niet een klein beetje treurig?

Ps. Ik heb hier over zelfs over gepraat met Nilax irl(Community manager van GOA), en het laatste wat ik wil doen is WAR in een kwaad daglicht zetten of flame wars starten.... ik verwacht eigenlijk als klant zijnde van een product dat het goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dreekj3 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:37:
Flame wars? *zucht*

Zoals ik al elke keer zeg en blijf beamen, WAR is een geweldig spel met zo ontzettend veel potentie...
Ik vind het alleen zo jammer dat Mythic zo weinig geleerd heeft van DaoC (waar GOA trouwens ook de servers beheerde). Als je een spel adverteerd met "Massive Open Battles!" en je krijgt een slideshow voor je kiezen, wordt je dan ook niet een klein beetje treurig?

Ps. Ik heb hier over zelfs over gepraat met Nilax irl(Community manager van GOA), en het laatste wat ik wil doen is WAR in een kwaad daglicht zetten of flame wars starten.... ik verwacht eigenlijk als klant zijnde van een product dat het goed werkt :)
Ik begrijp gewoon niet dat als ik zeg er geen last van te hebben dat ik dan in een bubbel leef, daarnaast is lag iets anders dan een slideshow. Slideshow = clientside door veel poppies op je scherm. Lag is probleem met de connectie van of naar de server. Ik hoor af en toe wat mensen over lag in Orvr. Met slideshow moet je gewoon je instellingen naar Balanced zetten met gewenste resolutie. Dat doe ik zelf ook als ik ORvR ga doen. Zodat ik geen slideshow krijg en altijd mijn framerate behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

8)7

Slideshow = diavoorstelling in het engels = plaatje voor plaatje voor mij = oftewel gewoon LAG!
Als ik ergens in tier 1 stil sta haal ik dik 80 fps, ga ik lopen dan droptie. En dit alles met alle setting op high...
Kom ik eenmaal in een RvR lake in Tier 4 of een Keep / Fortress Fight dan hebben ik en veelen met mij gewoon last van dikke lag, abilities casten kost 3 sec. terwijl je een instant heal heb, melee heeft last van continue "target is out of range" terwijl je achter iemand staat te meppen...

Maar idd, zal wel alles op 640 x 320 en alle settings op ultra-low zetten en die roze bril op zetten, dan is alles ok! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dreekj3 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:57:
8)7

Slideshow = diavoorstelling in het engels = plaatje voor plaatje voor mij = oftewel gewoon LAG!
Als ik ergens in tier 1 stil sta haal ik dik 80 fps, ga ik lopen dan droptie. En dit alles met alle setting op high...
Kom ik eenmaal in een RvR lake in Tier 4 of een Keep / Fortress Fight dan hebben ik en veelen met mij gewoon last van dikke lag, abilities casten kost 3 sec. terwijl je een instant heal heb, melee heeft last van continue "target is out of range" terwijl je achter iemand staat te meppen...

Maar idd, zal wel alles op 640 x 320 en alle settings op ultra-low zetten en die roze bril op zetten, dan is alles ok! ;)
In t1 heb ik ook nergens last van. Dit is gewoon omdat je pc het niet trekt. Vertraging e.d. komt wel door lag. weet niet wat voor systeem je hebt staan. Maar met een Quadcore 2.7 ghz met 4gb geheugen en geforce 8800 GTS OC edition moet ik hem voor ORvr ook op balanced zetten.

Wat ik net ook al zei, kap met die flamewars.

Je praat hier tegen een IT'er die wel kennis heeft van dergelijke zaken, dus als je hierover zelf niets te melden hebt maar alles op het spel afschuift kan je dat beter laten.

Lag = probleem van server, stotterend beeld of slideshow = probleem van pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

SpoTs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:46:
[...]

Ik begrijp gewoon niet dat als ik zeg er geen last van te hebben dat ik dan in een bubbel leef, daarnaast is lag iets anders dan een slideshow. Slideshow = clientside door veel poppies op je scherm. Lag is probleem met de connectie van of naar de server. Ik hoor af en toe wat mensen over lag in Orvr. Met slideshow moet je gewoon je instellingen naar Balanced zetten met gewenste resolutie. Dat doe ik zelf ook als ik ORvR ga doen. Zodat ik geen slideshow krijg en altijd mijn framerate behoud.
Ik zet alles op de laagste settings in oRVR zodat dingen nog enigzins vloeiend op mijn scherm verschijnen. Heeft investeren in meer RAM eigenlijk nog zin? (zit op 1 gb!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:55:
[...]

Ik zet alles op de laagste settings in oRVR zodat dingen nog enigzins vloeiend op mijn scherm verschijnen. Heeft investeren in meer RAM eigenlijk nog zin? (zit op 1 gb!)
Afhankelijk van je OS, is 1gb zowiezo tegenwoordig aan de krappe kant.
2gb is best wel aan te raden, en door gebruik van 2x 1gb modules heb je over het algemeen ook nog meer profijt van DDR geheugen.

Kijk alleen wel uit dat je niet een te oud systeem gaat upgraden, soms zijn de upgrades dan nog duurder dan dat je erop vooruit gaat met je performance.

Over het algemeen is de regel,

Windows XP --> kan prima uit te voeten met 1-2gb geheugen
Windows Vista --> Minimaal 2gb geheugen is aangeraden. Zeker met een spel zoals Warhammer is het aangeraden om meer dan 2gb te hebben.

Echter is niet alleen je ram bepalend voor je framerate, Warhammer maakt vooral gebruik van je CPU en GPU (processor en graphische kaart).

[ Voor 7% gewijzigd door Dakreal op 12-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

dreekj3 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:17:

Een discussie met Spots aangaan heeft inderdaad niet veel zin ...

Hij is blijkbaar een van de weinigen die lagfree en met 30+fps sieges kan spelen ...

Sorry Spots, maar je verhaal word ongeloofwaardig, iedereen zeikt en zeurt over deze problemen (en terecht) en op als ik de Azgal server fora erop nasla word dit verhaal nogmaals bevestigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
belfrink schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:45:
[...]

Een discussie met Spots aangaan heeft inderdaad niet veel zin ...

Hij is blijkbaar een van de weinigen die lagfree en met 30+fps sieges kan spelen ...

Sorry Spots, maar je verhaal word ongeloofwaardig, iedereen zeikt en zeurt over deze problemen (en terecht) en op als ik de Azgal server fora erop nasla word dit verhaal nogmaals bevestigd ;)
Zoals ik al zei, flamewars zoek je maar ergens anders :) en door jullie problemen gaat mijn spel niet slechter draaien. 2 mensen die kennelijk niets van computers snappen geven maar een spel de schuld, erg makkelijk.. maar als jullie het verschil niet snappen tussen frame drops en latency dan ben je erg snel uitgepraat inderdaad :)

Daarnaast is je technische onderbouwing echt bijzonder slecht, en zonder onderbouwing is er niet te discussieren.. en zolang je niets onderbouwd, heeft reageren zowiezo geen zin.

Het is ook inderdaad vreemd dat als er 100 players + spells + graphics op je scherm verschijnen je het niet kan spelen met een verouderd systeem 8)7

Warhammer Online - Age of Reckoning is een spel wat VEEL van je systeem eist, dat geef ik ook al aan met dat ik de settings bij mij op " balanced " zet als ik RvR ga doen.

Als je op een knopje drukt en de actie komt pas 5 sec of later in beeld dan heb je last van Latency (lag). schokt alles, stottert alles en zie je 5 plaatjes per seconde ( Frames per second ) dan heb je last van een verouderd systeem.

Zet voor het gemak de graphics is op low met je resolutie op max, pas je shaders aan en schaduwen. Dit zal al echt veel aan je performance verbeteren.

Tevens vraag ik me af welke reden jij denkt dat ik heb, om te gaan liegen over de performance op mijn game pc en beleving van WAR?

[ Voor 40% gewijzigd door Dakreal op 12-05-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

SpoTs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:33:
[...]

Zoals ik al zei, flamewars zoek je maar ergens anders :) en door jullie problemen gaat mijn spel niet slechter draaien. 2 mensen die kennelijk niets van computers snappen geven maar een spel de schuld, erg makkelijk.. maar als jullie het verschil niet snappen tussen frame drops en latency dan ben je erg snel uitgepraat inderdaad :)

Daarnaast is je technische onderbouwing echt bijzonder slecht, en zonder onderbouwing is er niet te discussieren.. en zolang je niets onderbouwd, heeft reageren zowiezo geen zin.

Het is ook inderdaad vreemd dat als er 100 players + spells + graphics op je scherm verschijnen je het niet kan spelen met een verouderd systeem 8)7

Warhammer Online - Age of Reckoning is een spel wat VEEL van je systeem eist, dat geef ik ook al aan met dat ik de settings bij mij op " balanced " zet als ik RvR ga doen.

Als je op een knopje drukt en de actie komt pas 5 sec of later in beeld dan heb je last van Latency (lag). schokt alles, stottert alles en zie je 5 plaatjes per seconde ( Frames per second ) dan heb je last van een verouderd systeem.

Zet voor het gemak de graphics is op low met je resolutie op max, pas je shaders aan en schaduwen. Dit zal al echt veel aan je performance verbeteren.

Tevens vraag ik me af welke reden jij denkt dat ik heb, om te gaan liegen over de performance op mijn game pc en beleving van WAR?
Wat wil je dat ik onderbouw ?

Het maakt geen zak uit of je de game nu op high of op fast framerate hebt, de lag problemen worden er niet mee opgelost ... met een 4870 mag ik toch zeker wel verwachten dat ik genoeg power heb voor de grafische kant ?

Ik heb mijn systeem geupgrade voor Ace of Conan en daar is het verschil echt HUGE in performance ;)

WAR draait gewoon op een verschrikkelijk slechte en niet geoptimaliseerde engine, tuurlijk de game zal wel soepeler lopen als je een high end systeem hebt, maar het merendeel van de klagers heeft toch vrij stevige systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

Must...resist.....

Spots: ik nomineer jou echt voor Troll van het jaar. (of dombo, ik ben er nog niet uit...). Hoe kan jij concluderen dat wij tweeen oude pc's hebben? You haz magical eyes?! Anyway, heb ik ooit gezegd dat het bij jou ook slecht [i]moet[i/] zijn? Nee. Alleen dat mensen op jouw server (Azgal dus) er ook last van hebben.
Jij bent waarschijnlijk 1 van de lucky bastards die nergens last van heeft, je hebt namelijk alles gefixed met je magische IT skill en perfecte onderbouwingen!

Toch wilde ik dit nog even meedelen, en alstublieft, lees mn post nou eens voordat je gelijk weer ga lopen trollen zodra je mijn naam ziet. En dan, lieve jongen, mag je je mening geven en nogmaals zeggen dat het aan mijn PC ligt? Ok?! Deal!
Magnus writes,

Good day all!

Thanks for the great patience you've shown through these admittedly frustrating times. The feedback you've shared here and via other channels has been invaluable. In return, I'll share our current understanding of the issue and further explain our motivations for merging servers in the first place.

A curious aspect of the Norn issue is that whereas it's now our largest server, we've got several European servers which are almost as large and because of this, we wanted to exclude the possibility that a hardware issue was at fault. A rigorous analyze by our SysAdmins revealed that the Norn hardware is in good condition and running well within acceptable limits. Consequently, we've now ruled out insufficient or malfunctioning hardware as a possible cause for these problems. For good measure though, we've applied additional monitoring software to stay informed and in order to provide Mythic with more data.

In our correspondence with Mythic, it's become clear that the root to these problems is directly linked with the Tier 4 population and, to some extent, its activity. There seems to be a threshold that - when exceeded - cause a strong performance decrease. This would explain why servers only marginally smaller than Norn doesn't don't share its issues. Seen in this light, one is tempted to conclude that the recent server transfers were a mistake. However, there are two factors which must be mentioned which demand a re-evaluation of this conclusion:

* Mythic have had Norn-size servers for some time
* These servers began showing Norn-type problems after Patch 1.2

Since the transfers were activated only days after Patch 1.2 went live, this issue was not identified quickly enough for us to react and do something about it. In hindsight, it was somewhat unfortunate that the transfers and Patch 1.2 would go live so close to each other. That said, there's a silver lining to this cloud. We know from Mythic's previous experience that Norn-size servers are viable, only that this was - for some reason - changed with Patch 1.2. Mythic are keenly aware of this and redeeming this situation is a top priority. Fixes are en route, and the only question is how soon and how tangible improvements they'll bring.

We're very sorry about all of this and we'll do what we can to make it up for you. Top GOA and Mythic technicians are on top of this and we're all doing what we can to bring about a solution as soon as possible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:10:
[...]

kheb al meerdere sieges meegemaakt, en nog geen enkele lag of servercrash.. dus vraag me af waar het nu aan ligt :/ op Karak-Azgal nergens last van iig. Onlangs een grote guild gejoined, daar doe ik nu lekker keepsieges en dergelijk mee :) gaat supersnel zeker omdat iedereen op ventrilo zit!
K8P heeft nog steeds wat last van server crashes, gelukkig een stuk minder nu dan een week of 3 geleden toen ze die zogenaamde "stability" fixes hadden toegepast, maar crashed nog steeds zo nu en dan.

En wat het zo jammer maakt is dat crash nu niet zo meer gebeurd tijdens de aanval, maar juist als destro alweer een minuut of 10~20 weg is en defenders gewoon nog staan om te wachten op de chest. In een klap is met de server crash alle contribution van iedereen weg, plus geen mogelijkheid meer om terug te krijgen als destro wegblijft.

Gisteren veel Bulrok order spelers op K8P erbij. Lijkt erop dat destro nu eindelijk niet langer meer de grote overhand hebben in nummers, dus forts zullen nu wss minder vaak voor gaan komen (op misschien order vs destro fort na, aangezien we sterk aan het pushen zijn :p).

Toch wel had de server het in oRVR ook weer lastig. Kon toch wel zien dat 4 order wb's vs een soortgelijk aantal destro wb's binnen 1 keep gewoon te veel is voor een server :p. Ach ja, maakt het voor een BW daar wel leuk. Kan de lord room in rennen, RoF doen en scorched earth spammen. Daarna vrolijk lord's room uitrennen en de mensen daarboven zich maar afvragen waardoor ze 10 seconden nadat ik weg ben wss maar afvragen hoe ze plots dood zijn, lol.

Uiteraard is dat laatste natuurlijk gewoon geen doen, lol. Beetje teamwork over skype en met een groepje BW's kan je zo door tegelijk naar boven te gaan gewoon eventjes een warband afslachten door de lag. Sorc's welk precies hetzelfde doen naar beneden in de lord's room, lol :p. Grappig als ze achter een paal blijven hangen, hehe.

Maar GOA heeft daarbij iig echt op K8P nog wel redelijk wat te fixen. Tot ongeveer 50 man binnen een keep gaat het soepel qua server lag, bij zo'n 100 man begin je toch wel te merken dat skills vertragen maar zodra je er met 200+ man zit lagged het hard en bij 300+ man dan klopt er echt niks meer van wat er gebeurd, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Zo gisteren met de guild lekker veel Open RvR gedaan wat uiteindelijk eindigde in een city siege op Altdorf ( mijn eerste keer ). Was een leuke ervaring, zeker met 200 destro's die op een keep zergte.. was 1 Order warband die het verdedigde, maar daar liepen we gewoon overheen.

Ongeveer 30.000 renown kunnen scoren, dus was zeker een succesvolle avond.

Helaas was er wel last van lag met 200 destro's maar geen server crashes o.i.d.
Moest ook mijn instellingen op Fastest framerate zetten om ervoor te zorgen dat alles nog soepel draaide.

Was in ieder geval een mooie avond met de guild, en hoop er nog vele mee te maken.

Hebben mensen hier al ervaring hoe je de 4 hero's + lords dood maakt @ Altdorf PQ?
ons record was 3 hero's dood van de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

SpoTs schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:04:

Hebben mensen hier al ervaring hoe je de 4 hero's + lords dood maakt @ Altdorf PQ?
ons record was 3 hero's dood van de 4.
Laat iemand de hero kiten (wij laten een sorcerer meestal kiten) en laat 4 tanks met minimaal 4 Dark Promise wards (minder kan ook maar dan moet je ontzettende uber healing hebben) de Hero's tanken.
Hero's doen een cleave en ze hitten hard dus dps moet achter de heroes gaan staan. Focus natuurlijk op 1 hero per stuk (Main assist is youre friend).

Tis verdomde lastig om het met een PUG te doen (al is het ons wel een paar keer gelukt) maar redelijk te doen als je met warbands van je alliance in dezelfde instance zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dreekj3 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:16:
[...]

Laat iemand de hero kiten (wij laten een sorcerer meestal kiten) en laat 4 tanks met minimaal 4 Dark Promise wards (minder kan ook maar dan moet je ontzettende uber healing hebben) de Hero's tanken.
Hero's doen een cleave en ze hitten hard dus dps moet achter de heroes gaan staan. Focus natuurlijk op 1 hero per stuk (Main assist is youre friend).

Tis verdomde lastig om het met een PUG te doen (al is het ons wel een paar keer gelukt) maar redelijk te doen als je met warbands van je alliance in dezelfde instance zit.
We zaten met 1.5 warband erin en nog een andere warband met randoms, dus dat was spijtig idd.
we pullde op het moment 1 tegelijk en nukte die neer, maar cleave was bij de meeste gewoon een 1-shot. Zal is even overleggen in de guild wat de normale tactiek is die hun handhaven, met al die porrende orders kan het soms namelijk erg lastig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ach, wat wij doen is het volgende:

1 tank op de boss, de rest word ge-offtanked, zorgen dat order word gekilled en klaar, niks niet kiten en wat dan ook. zorg gewoon voor:
A: goede gear
B: zorg dat je al je talismans in je armor hebt
C: zorg voor je linements
D: goede group set-up.

oww WEER een film van onze guild ;) van altdorf en andere PVP:
king of the hill 1
king of the hill 2
altdorf siege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:36:
[...]

We zaten met 1.5 warband erin en nog een andere warband met randoms, dus dat was spijtig idd.
we pullde op het moment 1 tegelijk en nukte die neer, maar cleave was bij de meeste gewoon een 1-shot. Zal is even overleggen in de guild wat de normale tactiek is die hun handhaven, met al die porrende orders kan het soms namelijk erg lastig zijn :P
Tsja, die order is je probleem. Wil je het doen in Altdorf als destro moet je echt order wipen. Gebruik 1 WB daarvoor en nergens anders voor.

Dan de andere wb moet zich echt goed bezig houden met het neerhalen van de hero's. En verdeel de tanks goed in de wb's. Zorg ervoor dat de wb welk zich bezig gaat houden met de NPC's 1 MT en 1 OT heeft welk goed de hero's kunnen tanken en het liefst ook in staat zijn de lord vervolgens te tanken.

De hero's vervolgens nuken, en laat de andere WB vlug zo nu en dan dots erbij plaatsen maar verder bezig houden van destro.

Zodra de hero's down zijn, vergeet order en laat de tanks de lord tanken. In het geval geen ze kan tanken, tsja dan wordt het kiten maar je verliest daar wel een hoop tijd mee. Beide wb's op dit moment echt full out op de lord, nuken en haal het zo snel mogelijk neer.

Nadeel bij kiten erbij is ook dat je vaak redelijk wat verspreid en het makkelijker wordt voor order om 1 voor 1 je dps'ers neer te halen en je proberen te pushen. Als iemand daarop reageert en rent met de hero heb je weer een reset te pakken en is het weggegooide moeite :p.

Edit: En de uitermate saaie itemgrind neemt een stapje verder.

Van 11 invader crests and 500 officer medallions voor een invader chest piece gaat het naar 19 crests and 335 officer medallions. Lijkt een leuk verschil, maar dat verschil in medals is slechts 6.6 officer crests. Bespaar je die kom je uit op 17,6 waardoor je nog 1.4 crest mist.

Leuke move Mythic, stelletje idioten. Ze falen nogeens hard met hun hele token system.

Enkel hetgene welk je toch al kon ontvangen via daadwerkelijk PvP'en is er zo'n beetje goedkoper op geworden, maar de PvE grind neemt alsmaar toe. Volgens mij hebben ze het gehele idee van hun eigen spel niet goed begrepen.

[ Voor 17% gewijzigd door psychodude op 14-05-2009 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mensen nieuwe 1.3 preview notes zijn uit:

http://forums.warhammeronline.com/

kijk daar voor meer info, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Ja, slaat echt helemaal nergens op, ze maken alle sets goedkoper behalve invader.
Ik had genoeg invader crests voor de hele invader set, had alleen nog een berg officers medals nodig. Heb gelukkig de chest van een guildy gekregen(goldbag/masterloot) en de shoulders zelf gewonnen.

Als je server in balance is kun je het verkijgen van je invader set wel vergeten.
psychodude schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:25:
[...]
Edit: En de uitermate saaie itemgrind neemt een stapje verder.

Van 11 invader crests and 500 officer medallions voor een invader chest piece gaat het naar 19 crests and 335 officer medallions. Lijkt een leuk verschil, maar dat verschil in medals is slechts 6.6 officer crests. Bespaar je die kom je uit op 17,6 waardoor je nog 1.4 crest mist.

Leuke move Mythic, stelletje idioten. Ze falen nogeens hard met hun hele token system.

Enkel hetgene welk je toch al kon ontvangen via daadwerkelijk PvP'en is er zo'n beetje goedkoper op geworden, maar de PvE grind neemt alsmaar toe. Volgens mij hebben ze het gehele idee van hun eigen spel niet goed begrepen.
De patch notes zien er veel belovend uit, hopen dat ze ook iets doen aan het stacken van cc.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-04 10:10
Wat ik al gek vond aan WAR was dat ik niet de optie heeft om Anti Aliasing en Anisotropic te regelen. Wat ik begrepen heb is dat WAR standaard instellingen overneemt en bij application controlled zijn van die instellingen in de videokaart control panels hiervan het maximum neemt (Anisotropic 16x toegepast op alle players in zicht brengt de performance nogal wat omlaag maar laat iedereen wel mooi glimmen). Bij mij heeft het in ieder geval al resultaat gehad in Altdorf door mijn CCC profiel van mijn ATI HD4850 de AA op 2x te zetten en Anisotropic op 2x. Maar zelfs in enige oRVR draait het nog niet soepel.

Ik begrijp totaal niet hoe WAR zo ontzettend slecht kan lopen op toch forse systemen. Ik had gehoopt dat een Intel E8500 een ATI HD4850 en 4GB geheugen in XP64 toch wel het maximale uit WAR zou kunnen halen, loop ik nog rond met "fastest settings" om nog enigzins de actie te kunnen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
siknu schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:38:
Wat ik al gek vond aan WAR was dat ik niet de optie heeft om Anti Aliasing en Anisotropic te regelen. Wat ik begrepen heb is dat WAR standaard instellingen overneemt en bij application controlled zijn van die instellingen in de videokaart control panels hiervan het maximum neemt (Anisotropic 16x toegepast op alle players in zicht brengt de performance nogal wat omlaag maar laat iedereen wel mooi glimmen). Bij mij heeft het in ieder geval al resultaat gehad in Altdorf door mijn CCC profiel van mijn ATI HD4850 de AA op 2x te zetten en Anisotropic op 2x. Maar zelfs in enige oRVR draait het nog niet soepel.

Ik begrijp totaal niet hoe WAR zo ontzettend slecht kan lopen op toch forse systemen. Ik had gehoopt dat een Intel E8500 een ATI HD4850 en 4GB geheugen in XP64 toch wel het maximale uit WAR zou kunnen halen, loop ik nog rond met "fastest settings" om nog enigzins de actie te kunnen volgen.
Het is idd een mooie computer, maar niet bijzonder fors :) Warhammer heeft gewoon een dikke pc nodig doordat er VEEL spelers op het scherm verschijnen. Ik heb zelf ook fastest framerate gekozen bij Open RvR. Solo PvE of gewoon PQ's zet ik alles op max. Zo behoud ik de beste framerate :) Daarnaast ziet alles er zowiezo prima uit waardoor het niet heel veel uit maakt. En als je hard in gevecht bent let je toch niet op de graphics maar meer op je vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:27:
[...]

Het is idd een mooie computer, maar niet bijzonder fors :) Warhammer heeft gewoon een dikke pc nodig doordat er VEEL spelers op het scherm verschijnen. Ik heb zelf ook fastest framerate gekozen bij Open RvR. Solo PvE of gewoon PQ's zet ik alles op max. Zo behoud ik de beste framerate :) Daarnaast ziet alles er zowiezo prima uit waardoor het niet heel veel uit maakt. En als je hard in gevecht bent let je toch niet op de graphics maar meer op je vijanden.
Fastest framerate helpt ook in PvE bij voorkomen van client crashes, sommige spell effects leiden bij sommigen nog weleens tot CTD's.

Ook as for dikke PC is het een beetje "mwuah". Het hoeft namelijk niet zo fors te zijn, je moet gewoon een flink hoog geclockte CPU hebben. 3.16 Ghz geloof ik op die E8500, trek je best nog wel even een eindje mee maar zeker bij lange na niet genoeg voor WAR. Je moet eigenlijk minimaal 3.6 Ghz of zelfs nog hoger hebben wil je het echt lekker spelen.

Daar ligt gelijk ook een beetje het nadeel, de belabberde multicore support van WAR maar toch hoge demand van met name CPU maakt het lastig om een systeem samen te stellen welk WAR soepel speelt :p. Hoop dat dat iets is wat ze in de komende periode echt aan zullen werken want momenteel is WAR resource heavy, maar het pakt gewoon echt zo goed als niks van je systeem. Soepeltjes kan ik bijvoorbeeld een game als Fallout 3 ernaast draaiende hebben waarbij Fallout 3 vloeiend loopt en WAR gewoon geen verschil bevindt of Fallout nou geladen is of niet. (Fallout 3 uiteraard gaat wel iets achteruit als ik WAR erbij aanzet, want die verbruikt tenminste wel van je systeem :p). En vanzelfsprekend klopt daar iets dus gewoon niet, de efficientie is er nog niet.

Edit: Ze hebben redelijk snel hun eigen zooitje met invader crests ingezien, alle invader crests welk je nu hebt zullen binnenkort omgezet worden naar een item waaruit je er 2 kunt plukken (denk entangled invader crests).

[ Voor 5% gewijzigd door psychodude op 16-05-2009 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Zo, weer een mooi weekend WAR erop zitten, complete rank erbij (nu rank 34) en een ruime renownrank erbij (30) bevalt erg goed in mijn guild: Nightfall op Karak-Azgal.

Met een guild is RvR erg gezellig en natuurlijk nuttig. Stuk of 4-6 zonelocks mee kunnen maken waardoor mijn Renown erg rap steeg.. zelfs nog Annihilator Chest gewonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Moet zeggen mijn systeem (8400 met 2 x 4870) draai war redelijk met fort attacks. Alleen hadden we dit weekend een keep siege waar er zo'n 6 order wb tegenover ons stonden. Denk dat wij iets van 4-5 wb's hadden, de servers hielden het maar net, maar de server lag was ongelovelijk. Je ap bar liep niet meer omhoog en order spelers lagte gewoon door onze tank wall heen.

Gisteren voor het eerst sinds weken weer eens in Altdorf geweest (twee keer zelfs oO ), had ik echt niet verwacht aangezien er zoveel order is bij gekomen op K8P. Verder niks gewonnen met die city siege, maar als het goed is heb ik genoeg invader crests om de hele set te kopen als ze eenmaal het aantal crests van voor de prijswijziging verdubbelen.
psychodude schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 18:57:
[...]

Fastest framerate helpt ook in PvE bij voorkomen van client crashes, sommige spell effects leiden bij sommigen nog weleens tot CTD's.

Ook as for dikke PC is het een beetje "mwuah". Het hoeft namelijk niet zo fors te zijn, je moet gewoon een flink hoog geclockte CPU hebben. 3.16 Ghz geloof ik op die E8500, trek je best nog wel even een eindje mee maar zeker bij lange na niet genoeg voor WAR. Je moet eigenlijk minimaal 3.6 Ghz of zelfs nog hoger hebben wil je het echt lekker spelen.

Daar ligt gelijk ook een beetje het nadeel, de belabberde multicore support van WAR maar toch hoge demand van met name CPU maakt het lastig om een systeem samen te stellen welk WAR soepel speelt :p. Hoop dat dat iets is wat ze in de komende periode echt aan zullen werken want momenteel is WAR resource heavy, maar het pakt gewoon echt zo goed als niks van je systeem. Soepeltjes kan ik bijvoorbeeld een game als Fallout 3 ernaast draaiende hebben waarbij Fallout 3 vloeiend loopt en WAR gewoon geen verschil bevindt of Fallout nou geladen is of niet. (Fallout 3 uiteraard gaat wel iets achteruit als ik WAR erbij aanzet, want die verbruikt tenminste wel van je systeem :p). En vanzelfsprekend klopt daar iets dus gewoon niet, de efficientie is er nog niet.

Edit: Ze hebben redelijk snel hun eigen zooitje met invader crests ingezien, alle invader crests welk je nu hebt zullen binnenkort omgezet worden naar een item waaruit je er 2 kunt plukken (denk entangled invader crests).

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

slacker ;)

gisteren hier ook een goede RvR dag achter de rug beetje geslacked maar nu wel RR55, gaat langzaam oftewel ik moet maar nog meer gaan spelen. daarna nog even een paar keer door bastion heen gerend om de middelste PQ te doen en voor mezelf de +4% healing crit dagger opgevist en voor o.a. mijn vriending 5 upgrades eruit kunnen halen. was dus een goede run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Ik heb de trial geprobeerd, Maar hoeveel mensen spelen WAR nog op de europeese servers? De GOA site is nog steeds even lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 02-06 19:28

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik zit te spelen met het idee weer WAR te spelen, al paar maanden niet meer gedaan. Mijn grootste ergernis was de waardeloze framerate. Hebben ze daar al iets aan gedaan? (in de search in dit topic zag ik nog veel klachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja,

ligt eraan bedoel je echt lage fps of lag? mijn fps is tegenwoordig altijd eigenlijk wel goed, het is alleen de lag.
city sieges zijn er echt stukken op vooruit gegaan, met een volle instance heb ik nauwelijks lag. het probleem doet zich vooral voor bij fort takes. dan heeft de heel t4 van de desbetreffende zone er last van. maar ook dat is minder geworden. dus ja ze zijn er goed mee op weg vind ik om dat te verbeteren.

je hebt daarnaast goede timing , land of the dead komt eraan :)

personal log:

rvr gaat tegenwoordig uitstekend, we doen als guild iets minder Orvr maar sc's gaan nu met pre-mades super. we runnen vaak een bomb squad met: 3 healers/2 ranged dps/1 tank of 2 healers/2 ranged dps/1 melee dps/ 1 tank en dat werkt uitstekend. kreeg laatst al via een guildie die vanuit een andere guild (explicit content voor de hirn/norn players) te horen dat order niet zo blij met ons is. Ook zijn we blijkbaar een KoS guild geworden hehe :D

ik speel zelf dus zealot, dus kan nu nog vrolijk aoe spammen en dat gecombineerd met 450 tough, 7k wounds/800wp/18 heal crit maakt me redelijk moeilijk om snel neer te halen.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 288252 op 29-05-2009 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Laatst online: 02-06 19:28

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Nee ik bedoel echt de FPS... even wat toelichting: het verbaasde mij hoe belachelijk laag de framerate was in Warhammer. Gezien de tamelijk lage polycount van de modellen en niet al te hoge texture resolutie (amongst others) verbaasde het mij hoe slecht het liep. Volgens mij scheelt 't namelijk kwalitatief niet veel van WoW. En die loopt als een zonnetje hier. Terwijl ik toch vaak mensen zie roepen (ook hier) "koop een betere PC". Dat is net zoiets als een auto hebben die te veel benzine slurpt, en dat de autohandelaar je zegt dat je er gewoon meer benzine in moet knallen...

Het is hun taak de game ook op low-end machines goed te laten lopen. Als dat kan uiteraard. Maar gezien het verschil nihil is qua details met WoW, en qua framerate juist heel groot, heb ik het idee dat er een hoop verbeterruimte is.

En wat ik me dus afvraag is of ze daar wat aan hebben gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
apNia schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:27:
Nee ik bedoel echt de FPS... even wat toelichting: het verbaasde mij hoe belachelijk laag de framerate was in Warhammer. Gezien de tamelijk lage polycount van de modellen en niet al te hoge texture resolutie (amongst others) verbaasde het mij hoe slecht het liep. Volgens mij scheelt 't namelijk kwalitatief niet veel van WoW. En die loopt als een zonnetje hier. Terwijl ik toch vaak mensen zie roepen (ook hier) "koop een betere PC". Dat is net zoiets als een auto hebben die te veel benzine slurpt, en dat de autohandelaar je zegt dat je er gewoon meer benzine in moet knallen...

Het is hun taak de game ook op low-end machines goed te laten lopen. Als dat kan uiteraard. Maar gezien het verschil nihil is qua details met WoW, en qua framerate juist heel groot, heb ik het idee dat er een hoop verbeterruimte is.

En wat ik me dus afvraag is of ze daar wat aan hebben gedaan :)
WoW is graphisch niet echt gelijk aan Warhammer :)

Ik weet niet wat voor systeem je hebt maar dit zijn de systeem eisen, en dat is met alles op low:

For Windows XP
* 2.5 GHz P4 (single core) processor or equivalent
* 1 Gigabyte RAM
* A 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0
* At least 15 GB of hard drive space

For Windows Vista
* 2.5 GHz P4 processor or equivalent
* 2 Gigabyte RAM

Over het algemeen presteerd Warhammer het beste op een Hooggeklokte CPU, een videokaart met minimaal 512mb geheugen en zo een 3-4gb aan ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
SpoTs schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:10:
[...]

WoW is graphisch niet echt gelijk aan Warhammer :)

Ik weet niet wat voor systeem je hebt maar dit zijn de systeem eisen, en dat is met alles op low:

For Windows XP
* 2.5 GHz P4 (single core) processor or equivalent
* 1 Gigabyte RAM

For Windows Vista
* 2.5 GHz P4 processor or equivalent
* 2 Gigabyte RAM

Over het algemeen presteerd Warhammer het beste op een Hooggeklokte CPU, een videokaart met minimaal 512mb geheugen en zo een 3-4gb aan ram.
Videokaart met 512mb is niet zozeer nodig, minder trek je het ook wel. Dynamisch texture scaling werkt dat wel weg, ziet er alleen wat minder uit uiteraard. Het is echt die hooggeklokte CPU welk een vereiste is, en juist ook datgene wat niet zozeer standaard is op de markt en waarmee Mythic zichzelf erg in de vingers snijdt.

Wie heeft er tenslotte een CPU met cores op 3.6Ghz of meer geclocked om ervoor te zorgen dat een game speelbaar draait, vele CPU's hangen toch een beetje meer rond de 2.2 ~ 2.6 Ghz wat simpelweg te laag is voor WAR totdat ze ervoor zorgen dat multicore goed benut wordt.

Maar wat betreft de vraag ivm een paar maanden terug zijn dingen wel degelijk verbeterd, de framedrops welk je toen had uit het niets zijn grotendeels weg. Maar het is gewoon verre van perfect nog, gewoon doordat system resources zo slecht worden benut.

Kwalijker moet ik zeggen vind ik gewoon hoe weinig Mythic/GOA doet aan server balance, ze blijven alsmaar achter de feiten aanlopen of steken hun koppen in het zand. K8P wordt langzaam maar steeds duidelijker gewoon volledig om zeep geholpen. Een waar paradijs voor destro spelers. De burlok influx van order spelers heeft wel eventjes wat geholpen maar langzaam aan zakt het weer af naar hoe het was en wordt enkel nog maar erger.

Mythic/GOA moet echt gewoon de stop op nieuwe destro accounts op K8P zetten om order de kans te geven zich te repopuleren want anders loopt het aan de ene kant enkel verder leeg terwijl destro blijft komen voor de easy renown/win.

Maarja, nog een servertje meer of minder naar de klote lijkt ze weinig uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Hallooo..... *echo*

Is iedereen gestop ondertussen of zo? Wat een kerkhof :)

Nog mensen die LotD getest hebben? Opinies?

[ Voor 22% gewijzigd door Pheace op 09-06-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreekj3

dreekj3

Mh Hmph!

Pheace schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:30:
Hallooo..... *echo*

Is iedereen gestop ondertussen of zo? Wat een kerkhof :)

Nog mensen die LotD getest hebben? Opinies?
Te druk met spelen :P

LotD is een zeker leuke toevoeging. Ik ben core tester en moet zeggen dat sommige PQ's een leuke uitdaging zijn. Gear is ook nice (tyrant set bijv.). Hoop dat de LotD de RvR lakes een beetje verlicht.
Ben benieuwd hoe op live uitpakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243601

apNia schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:55:
Ik zit te spelen met het idee weer WAR te spelen, al paar maanden niet meer gedaan. Mijn grootste ergernis was de waardeloze framerate. Hebben ze daar al iets aan gedaan? (in de search in dit topic zag ik nog veel klachten)
Ik zat van de week met hetzelfde idee.. ben toen Wrath uitkwam weer wow gaan spelen, verveel me nu weer..
Log ik van de week een keertje in op mijn char, staat er een bericht dat de guild getransfered is :S Verder de hele zone leeg, niemand te bekennen..Dus misschien maar ff een nieuw poppetje maken van het weekend =)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste