Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-05 11:04

fly

Live Is Just.........

Ik zit al een tijdje deze topic (en andere) te bij te houden en ben zelf binnenkort van plan om een nieuwe geluidsinstallatie te nemen met de volgende eisen:
  • HDMI (1.3a) met voor audio doorzetten en lipsync.. Ik wil het liefst alles op de reciever aansluiten en dan 1 kabel naar de tv.
  • Upscale hoeft niet echt (mag wel), ik heb een ps3 voor de films en de tv kan dat zelf ook.
  • 5.1 surround sound voldoet, meer is overbodige luxe.
  • Als de receiver uit/stand-by staat moet het geluid via de boxen van de tv kunnen lopen.
Ik sluit het volgende aan:
  • settopboxen van Ziggo via hdmi (HD-PVR).
  • oude dvd speler via component en toslink.
  • Wii via component.
  • TV, Sony 46W5500 met een toslink kabeltje terug naar de receiver.
Nou is mijn keuze op de Onkyo TX-SR507 gevallen. En als ik het goed heb moet alles lukken wat ik wil hiermee. Kan iemand dit bevestigen?

Maargoed mijn probleem is dat ik hier al een tijdje over de mindere vermogen van dit apparaatje lees. Ik wil graag satelliet boxjes en geen monitoren. Mijn oog/oor is gevallen op die van KEF de KHT2005.3 en anders de Harman Kardon HKTS 11.
Kan iemand mij vertellen of het vermogen probleem bij deze boxen echt een merkbaar effect heeft, en wanneer merk je het? Verhouding van afspelen ligt rond de 70% films/tv en 30% muziek.

Een andere optie zou een Denon 1910, alleen is dat weer duurder en past de SR507 veel beter in het budget. Of heeft iemand een veel betere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:59
De 507 kan niet upscalen, dat is voor jou geen probleem zeg je. Hij kan echter ook niet een analoog signaal omzetten naar een digitaal signaal, dwz: als jij een niet-hdmi apparaat eraan hangt, bv via component, wordt het videosignaal daarvan ook alleen via de component-uitgang doorgegeven en dus niet via HDMI. Daarvoor moet je dacht ik de 607 of hoger hebben.

Het gevolg hiervan is dus dat je meer dan 1 kabel naar je tv krijgt, wat niet voldoet aan je eerste eis.

[ Voor 13% gewijzigd door WhistlerNL op 18-10-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

WhistlerNL schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:41:
De 507 kan niet upscalen, dat is voor jou geen probleem zeg je. Hij kan echter ook niet een analoog signaal omzetten naar een digitaal signaal, dwz: als jij een niet-hdmi apparaat eraan hangt, bv via component, wordt het videosignaal daarvan ook alleen via de component-uitgang doorgegeven en dus niet via HDMI. Daarvoor moet je dacht ik de 607 of hoger hebben.

Het gevolg hiervan is dus dat je meer dan 1 kabel naar je tv krijgt, wat niet voldoet aan je eerste eis.
Hmm oke, hoe heet zoeen functie? Dan kan ik even opzoeken of die in de 607 zit en in de Denon 1910.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49
fly schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:17:
[...]
hoe heet zoeen functie? Dan kan ik even opzoeken of die in de 607 zit en in de Denon 1910.
Is niet echt een naam voor, kwestie van de specificaties doorlezen en zoeken naar een mooie zin/functie die het omschrijft. Idem met of een receiver geluid uit HDMI kan halen of niet. Meestal komen termen wel overeen, maar kan verschil in zitten.

Denon beschrijft het als volgt:
HDMI one cable connection (Analogue Video to HDMI Up conversion) to your HDTV.

Onkyo zegt dit:
HDMI Video Upscaling to 1080i from Component Video and Composite Video Inputs.

Dus zowel de Denon AVR-1910 als de Onkyo TX-SR607 kunnen alle inkomende signalen omzetten naar HDMI en dan dit naar de tv doorsturen. Alleen doet de Onkyo het tot en met 1080i en de Denon gaat tot en met 1080p. Maar dat was geen probleem als ik eerdere posts van jou zo lees :)

Maar kijk ook eens naar de Denon AVR-1610. Die is leuker geprijsd dat de AVR-1910 en kan je dus makkelijker tegenover een Onky TX-SR607 zetten :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struis
  • Laatst online: 13:42

Struis

Tis wat he.....

Xtuv schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:36:
Hier mensen met een 507 of vergelijkbaar model die de voetjes eraf gehaald hebben? Ik denk erover dat te doen zodat ik 'm in m'n meubel krijg. Vraag me alleen af of daar ook een manier voor is dat ze er eventueel weer op kunnen.. op het eerste gezicht lijkt het een gevalletje 'brute kracht' te gaan worden..
Ik heb het ook gedaan. Pootjes zitten gewoon met schroefjes vast. Geen brute kracht dus. Echter ik heb er vervolgens een paar kleine zwarte rubbertjes onder geplakt. en aan de bovenkant heb ik nog wel 3 cm vrij en de zijkanten zijn ook vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

FeaR1986 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:26:
[...]
...

Maar kijk ook eens naar de Denon AVR-1610. Die is leuker geprijsd dat de AVR-1910 en kan je dus makkelijker tegenover een Onky TX-SR607 zetten :)
Hmm als ik die 2 vergelijk zie ik dat de 1610 t/m de 480P om kan zetten en de 607 tot 1080i bij component. Maargoed dit was niet echt een probleem voor me.
Verder heeft beide 5.1 minimaal en kunnen ze volgens mij beide op stand-by doorgeven naar tv-boxen.
Ik schat op basis van de 507 in dat de 1610 meer vermogen per kanaal heeft dan de 607 (correct me if i'm wrong).
Dus het enige verschil m.b.t. dingen die ik wil zit in de prijs in verhouding met vermogen en upscaling en dat is voor de 607 € 380 vs 1610 € 409,- (en misschien heeft de 607 wel iets meer functies)

Hmm dan rest mijn nog de volgende vragen, hoe zit het met het vermogen probleem? Vormen de beide boxen die ik op het oog heb hierbij een effect en wanneer is nou echt merkbaar. Voor normale scenes zit je volgens mij op max 5/10 watt ofzo. Dus alleen bij veel bass eisende muziekdelen merk je er wat van?
En als dat zo is dan snap ik het effect van een actieve sub nog niet helemaal, want dat moet toch juist ontlastend zijn zodat het vermogen naar de (in mijn geval) andere 5 boxen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WhistlerNL schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:41:

ondanks dat ik de discussie over geluid van de tv al 10x gelezen heb, kom ik er ook niet uit.

Situatie: Onkyo 507 via hdmi uit naar Samsung tv - Humax box via fo naar de Onkyo 507 - analoge audio kabel van de Onkyo 507 naar de tv.

Geluid komt wel via de luidsprekers, maar als ik het geluid van de tv zachter of harder zet, reageert de Onkyo hier ook op.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fly schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:03:
[...]
Hmm als ik die 2 vergelijk zie ik dat de 1610 t/m de 480P om kan zetten en de 607 tot 1080i bij component. Maargoed dit was niet echt een probleem voor me.
Verder heeft beide 5.1 minimaal en kunnen ze volgens mij beide op stand-by doorgeven naar tv-boxen.
Ik schat op basis van de 507 in dat de 1610 meer vermogen per kanaal heeft dan de 607 (correct me if i'm wrong).
Dus het enige verschil m.b.t. dingen die ik wil zit in de prijs in verhouding met vermogen en upscaling en dat is voor de 607 € 380 vs 1610 € 409,- (en misschien heeft de 607 wel iets meer functies)

Hmm dan rest mijn nog de volgende vragen, hoe zit het met het vermogen probleem? Vormen de beide boxen die ik op het oog heb hierbij een effect en wanneer is nou echt merkbaar. Voor normale scenes zit je volgens mij op max 5/10 watt ofzo. Dus alleen bij veel bass eisende muziekdelen merk je er wat van?

En als dat zo is dan snap ik het effect van een actieve sub nog niet helemaal, want dat moet toch juist ontlastend zijn zodat het vermogen naar de (in mijn geval) andere 5 boxen gaan?
Denon AVR-1710 of de AVR-1910 is qua specs (dus upscalen tot 1080p en geen 480p) meer te vergelijken met de Onkyo. Alleen zit je dan weer op een heel andere prijsklasse, maar ook in een iets ander segment als je het mij vraagt. Dus die keuze moet je zelf maken.

Vermogen is een "probleem" voor de Onkyo's tot en met de 700-serie en dan vanaf de x05-modellen. Vanaf die modellen is er een mindere voeding in de Onkyo's gekomen en kakken de receivers in bij meerkanaals gebruik (bij stereo is alles dus gewoon goed). De gemeten waarden liggen op zo'n 30 Watt. Dat kan je op twee manieren zien: als eerste is het gewoon slecht dat een fabrikant wel stickers van "140 Watt per kanaal" op zijn receiver plakt en het dan niet na komt. Aan de andere kant heb je gelijk dat je in normaal gebruik echt maar een paar Watt gebruikt en dat de 30 Watt die overblijven dus meer dan genoeg zijn. Ik heb zelf geen Onkyo genomen omdat ik zeker wilde zijn dat ik ooit nog dikke speakers op mijn receiver wilde hangen. Maar als je van jezelf weet dat je met de Onkyo (en dus de mindere Watt) aan kan: gewoon doen. Het zijn leuke apparaten om mee te beginnen en als je niet te veel eist.

Ik weet zo even niet welke speaker jij aan wilde gaan sluiten en of dat dus gaat lukken. KEF Eitjes of de Harman Kardon variant daarvan. Dat moet wel gaan lukken :)
Ook is het woord "lastige" speakers nogal breed. Dus daar is niet veel over te zeggen. Maar als je speakers neemt die niet te groot zijn en een "normale" weerstand hebben dan moet het wel lukken.

Idee van een actieve subwoofer is inderdaad dat de receiver deze alleen maar aan hoef te sturen en dat de versterker in de subwoofer het vermogen op brengt. In theorie heb je dan inderdaad meer vermogen "over" voor je andere vijf speakers. Maar de subwoofer was al van die 30 Watt afgetrokken :+
Klink als HDMI CEC, dus dat de receiver op de afstandsbediening van de tv (of andere met HDMI aangesloten apparatuur) reageert. Zoek eens in het menu van de receiver en/of tv en zet dat HDMI CEC (of hoe het ook heet aangezien elk merk er een eigen naam voor heeft) uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:10
Zijn er al mensen met de 807N, ik twijfel namelijk tussen de 807 en de 707. Het voordeel van de 707 voor mij is de HDMI aan de voorkant (zo kan ik makkelijk mijn laptop eraan hangen). Maar de 807 is een netwerk receiver met DLNA ondersteuning.

Weet iemand of je met de 807 gekoppeld aan je router de muziek, films en andere dingen van je laptop af kan halen?

De receiver moet een JBL CS-1500 set en een Sony bravia W5500 gaan aansturen. De overige apperaten die eraan komen zijn een: Vaio laptop via HDMI, UPC HD decoder via HDMI en een PS3 via HDMI

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly

fly

Live Is Just.........

FeaR1986 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 23:28:
[...]

Denon AVR-1710 of de AVR-1910 is qua specs (dus upscalen tot 1080p en geen 480p) meer te vergelijken met de Onkyo. Alleen zit je dan weer op een heel andere prijsklasse, maar ook in een iets ander segment als je het mij vraagt. Dus die keuze moet je zelf maken.
Hmm ik kan de AVR-1710 niet vinden, wel de DVD-1710. Bedoel je een andere 17xx serie, 1709? De 1709 heeft alleen geen analoog naar hdmi. Momenteel neig ik naar de 1610 toe i.v.m. betere vermogen, maar ik wil nog even kijken wat die 1710 qua specs heeft.
Verder hartelijk dank voor het duidelijke uitleg. Boxen worden denk ik de Harman Kardon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fly schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 23:11:
[...]Hmm ik kan de AVR-1710 niet vinden, wel de DVD-1710. Bedoel je een andere 17xx serie, 1709? De 1709 heeft alleen geen analoog naar hdmi. Momenteel neig ik naar de 1610 toe i.v.m. betere vermogen, maar ik wil nog even kijken wat die 1710 qua specs heeft.
Verder hartelijk dank voor het duidelijke uitleg. Boxen worden denk ik de Harman Kardon.
Denon AVR-1710 bestaat ook niet O-)
Weet zo ook niet hoe ik daar bij kom. Denk dat het komt omdat ik in een ander topic/DM bezig was over de Denon AVR-1709. En dat ik daarmee in de war was en hier de Denon AVR-1710 heb getyped. Verder is de AVR-1909 tegenwoordig ook een zeer leuk beestje als je ziet wat je daar nu nog "maar" voor hoeft te betalen. Heb je ook heel de rits: analoog naar HDMI scaling tot en met 1080p en alles over één kabel. Maar ik zal er verder niet te veel op doorgaan in dit Onkyo-topic. Niet dat Onkyo trouwens helemaal vergeten moet worden. Want qua inputs en dergelijke zijn het nog steeds zeer leuke dingen. Maar het is wat je op den duur zelf wilt: meer en stabieler vermogen of ge ja dat toch niet vaak nodig hebben en ga je liever voor een wat "voller" apparaat als het gaat om codecs en ingangen.

Dus mijn excuses voor de onduidelijkheid.
Blijkt maar weer dat mannen niet twee dingen tegelijk kunnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 16:59
Goed, ik heb hem dan eindelijk gekocht en ik loop al tegen mn eerste 'probleem aan' :P

Ik wil beide component aansluiting gebruiken, waarvan één in combinatie met TOS-link. De andere TOS-link wil ik gaan gebruiken voor mn MacMini die het beeld via HDMI-schopt.

Nu heb ik een probleem met input selectors, zo heb je namelijk een HDMI CBL/SAT, een component CBL/SAT en een composite CBL/SAT... Kan ik component en HDMI tegelijkertijd aansluiten of niet? Dat het beeld wanneer er een HDMI signaal is dat weergeeft en wanneer dat niet het geval is dat ie component + toslink gebruikt...

Anders kom ik vermoedelijk input selectors tekort :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:34
Ik denk dat dat alleen werkt als je het iedere keer weer anders instelt in het menu.
Direct wisselen gaat vermoedelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
jopie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:14:
Ik denk dat dat alleen werkt als je het iedere keer weer anders instelt in het menu.
Direct wisselen gaat vermoedelijk niet.
Maar dan zou het dus praktisch onmogelijk zijn om daadwerkelijk 8 apparaten aan te sluiten (6x HDMI 2x component)??? Dat zou echt zwaar matig zijn gezien er maar 4-5 input selectors zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:55

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Red Nalie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 08:31:
Goed, ik heb hem dan eindelijk gekocht en ik loop al tegen mn eerste 'probleem aan' :P

Ik wil beide component aansluiting gebruiken, waarvan één in combinatie met TOS-link. De andere TOS-link wil ik gaan gebruiken voor mn MacMini die het beeld via HDMI-schopt.

Nu heb ik een probleem met input selectors, zo heb je namelijk een HDMI CBL/SAT, een component CBL/SAT en een composite CBL/SAT... Kan ik component en HDMI tegelijkertijd aansluiten of niet? Dat het beeld wanneer er een HDMI signaal is dat weergeeft en wanneer dat niet het geval is dat ie component + toslink gebruikt...

Anders kom ik vermoedelijk input selectors tekort :X
Misschien een rare vraag, maar waarom probeer je het niet gewoon?
Op een 607 werkt het in ieder geval (HDMI en Component koppelen aan 1 input selector)
Red Nalie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:41:
[...]
Maar dan zou het dus praktisch onmogelijk zijn om daadwerkelijk 8 apparaten aan te sluiten (6x HDMI 2x component)??? Dat zou echt zwaar matig zijn gezien er maar 4-5 input selectors zijn...
Hoe kom je bij 4-5 input selectors? Afgaande op het aantal HDMI inputs heb je het over de 607 en daar zijn er 7 input selectors die je kan toewijzen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
RedFox schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:37:
[...]

Misschien een rare vraag, maar waarom probeer je het niet gewoon?
Op een 607 werkt het in ieder geval (HDMI en Component koppelen aan 1 input selector)

[...]

Hoe kom je bij 4-5 input selectors? Afgaande op het aantal HDMI inputs heb je het over de 607 en daar zijn er 7 input selectors die je kan toewijzen.
Zover ik kon zien waren het er maar 4-5, maar 7 is ook goed mogelijk :P. Hoe reageerd die 607 eigenlijk als je component + hdmi hebt toegewezen aan 1 input selector? Als er iets uitstaat pakt ie de ander of iets dergelijks? Ik wordt er namelijk niet echt wijs van in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Red Nalie schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:40:
[...]

Zover ik kon zien waren het er maar 4-5, maar 7 is ook goed mogelijk :P. Hoe reageerd die 607 eigenlijk als je component + hdmi hebt toegewezen aan 1 input selector? Als er iets uitstaat pakt ie de ander of iets dergelijks? Ik wordt er namelijk niet echt wijs van in de handleiding...
Als HDMI aan en Component uit: HDMI
Als HDMI uit en Component aan: Component
Als HDMI aan en Component aan: HDMI

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
Even een vraagje over de 507, kan het zelf moeilijk inschatten:
de 507 icm:
Diamond 10.4 front
Diamond 10.cc center
Diamond 10.2 surround
Is de onkyo in staat deze luidsprekers aan te sturen? Ik zou nog liever de 10.5 gebruiken als front, maar lees dat de onkyo niet echt overpowered is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
@diamondback
Lijkt me dat die wel een sterkere receiver kunnen gebruiken.

Hier staat nu 2 maanden een 606. Gaat prima tot nu toe, hopelijk kan ik rond kerst overgaan op audio (only) over HDMI (als dat al kan), maar sinds een moederbordje dat S/PDIF coax had stuk is gegaan zit ik weer op die analoge troep. :P

Gister is het setje JBL NorthRidge E80's aangevuld met een E150P en Energy C-50's achter. Ik vind het maar maffe dingen, maar het hoog is wel aardig. :)

In ieder geval...nu zat ik door de Onkyo setup menu's te bladeren en het viel mij opeens op dat 7-2 (bij mij) niet bestaat. Weet iemand hier meer van?

[ Voor 6% gewijzigd door Saturnus op 25-10-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het eigenlijk mogelijk om bij Onkyo (of een andere A/V R for that matter) een HDMI puur voor video te gebruiken en deze te koppelen aan een toslink aansluiting? Ik heb een discrete geluidskaart in mijn HTPC en ik wil dat deze de audio regelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:05:
is het eigenlijk mogelijk om bij Onkyo (of een andere A/V R for that matter) een HDMI puur voor video te gebruiken en deze te koppelen aan een toslink aansluiting? Ik heb een discrete geluidskaart in mijn HTPC en ik wil dat deze de audio regelt
Dit kun je gewoon in het menu instellen, je kunt het ook in de handleiding lezen.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heb (nog) niet.. ik ben nogal een twijfelkont qua electronica :P het kan nog de yamaha/pioneer/onkyo kant op.. dus ik ben ff aan het kijken wat wat kan. maar bedankt voor je snelle ractie, 607 staat in shortlist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:06:
Hier staat nu 2 maanden een 606.

In ieder geval...nu zat ik door de Onkyo setup menu's te bladeren en het viel mij opeens op dat 7-2 (bij mij) niet bestaat. Weet iemand hier meer van?
7.2 is toch pas vanaf de 607 serie? dus nog niet op de 606.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Vrijdag ipv de 807N toch de 707 gehaald. En ik moet toegeven dat ik ruim tevreden ben!

• afstellen ging van een leien dakje, moet nu nog wel even de correcte settings vinden, maar muziek via THX studio mix klonk al behoorlijk goed. Blu-ray met DTS-HD master klonk ook super, ook al kan ik het verschil met DTS niet echt heel goed horen (klinkt net wat zuiverder maar kan ongetwijfeld ook tussen de oren zitten)
• Power heeft de receiver in ieder geval genoeg! heb hem even tot 60% opengedraaid en dan staan de ramen in zijn sponningen te trillen, en de vervorming is minimaal. (Op een CS-1500 cinema sound van JBL)
• HDMI passthrough werkt perfect, kan dus ook gewoon tv kijken en het geluid via de tv laten lopen als de receiver op stand-by staat. Zelfde voor de PS3, ik vind dit wel een vereiste, aangezien ik dan niet altijd de receiver bij hoef te zetten en geen extra audiokabels naar mijn tv hoef te trekken. (was nu met 4 hdmi kabels klaar)
• HDMI aan de voorkant is ideaal, voor de twijfelaars, doen: even snel je laptop eraanhangen bijvoorbeeld. Heb je in ieder geval geen lelijke kabel in het zicht, plus je hebt wat meer lengte als je hem wel aansluit, nu is 1,2 meter ruim voldoende.

Al met al een tevreden gebruiker!

Nog een foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/home5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:47:
[...]

7.2 is toch pas vanaf de 607 serie? dus nog niet op de 606.
Misschien een beetje onduidelijk van mijn kant. Ik bedoel in setup menu 7 optie 2. Die wordt op het scherm weergegeven als 7-2. Maar 7-2 bestaat bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
De 607 valt mij qua stroomverbruik erg tegen. Staat bij de specs 550W, dus ik helemaal energiemeter eraan hangen. Pfffft, trekt ie maar 70W, pokke ding :P

Ergo uitermate tevreden met mijn zilveren 607, trekt blijkbaar niet zoveel als voorspeld (wich is good), staat mooi in het kastje en alles is netjes weggewerkt. Misschien eerdaags maar een foto maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door FailFr8er op 27-10-2009 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Red Nalie schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:13:
De 607 valt mij qua stroomverbruik erg tegen. Staat bij de specs 550W, dus ik helemaal energiemeter eraan hangen. Pfffft, trekt ie maar 70W, pokke ding :P

Ergo uitermate tevreden met mijn zilveren 607, trekt blijkbaar niet zoveel als voorspeld (wich is good), staat mooi in het kastje en alles is netjes weggewerkt. Misschien eerdaags maar een foto maken :)
Uiteraard is die 550W de max powerconsumption. Dan moet je dus echt het uiterste gaan vragen. 70W bij normaal gebruik is geen gekke waarde, dat is ongeveer 10W per box en 20W voor de installatie zelf (bij 5.1) den ik zo. Ik had het in ieder geval prima gevonden als ik zo een verbruik had :)

:+ damn you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
peugeot206gt schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:37:
[...]

Uiteraard is die 550W de max powerconsumption. Dan moet je dus echt het uiterste gaan vragen. 70W bij normaal gebruik is geen gekke waarde, dat is ongeveer 10W per box en 20W voor de installatie zelf (bij 5.1) den ik zo. Ik had het in ieder geval prima gevonden als ik zo een verbruik had :)
Ik bedoelde het dan ook sarcastisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb hier het probleem dat ik met geen mogelijkheid geluid krijg via Optical 1 of 2.
Ik heb alles al in het menu uitgeprobeerd en toegewezen maar geen geluk.

Wat ik dus ook probeer ik krijg geen geluid via Optical 1 of 2 van mijn Marants CD-67SE.
Kabel en en cd-speler zijn allebeide in orde.

Iemand een idee, of is dit een gevalletje Optical DOA?

Was inderdaad een gevalletje Optical DOA maar dan van de splinternieuwe optische kabel en gelukkig niet van de Onkyo TX-SR607. :)

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 28-10-2009 23:02 . Reden: Oplossing gevonden. ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik twijfel tussen de 607 en de 707. Met als grootste verschil de upscaling naar 1080P en het voordeel van betere onscreen menu's. Nu zijn die menus maar af en toe leuk/handig, en hou je vooral de scaling over.
Maar ik vraag me af: Op de iets langere termijn zullen we enkel nog 1080P bronnen bekijken, en doe je met de scaling niets meer. Of zie ik dit verkeerd?
Ik werk met een UPC box, die is nog 1080i, notebook is 1080P, HDX zal ook wel 1080P zijn. Waar gebruik je dan de scaler nog voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
jopie schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:37:
Ik twijfel tussen de 607 en de 707. Met als grootste verschil de upscaling naar 1080P en het voordeel van betere onscreen menu's. Nu zijn die menus maar af en toe leuk/handig, en hou je vooral de scaling over.
Maar ik vraag me af: Op de iets langere termijn zullen we enkel nog 1080P bronnen bekijken, en doe je met de scaling niets meer. Of zie ik dit verkeerd?
Ik werk met een UPC box, die is nog 1080i, notebook is 1080P, HDX zal ook wel 1080P zijn. Waar gebruik je dan de scaler nog voor?
Als je al voornamelijk HD kijkt dan zie ik het extra voordelen van de extra E220,- niet in... Ik had hetzelfde probleem, maar ik kijk ook vooral naar HD-bronnen. Doorgaans is de upscaler in de TV beter dan die in een A/V-receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Oke na een tijdje rondkijken/lezen heb ik dan toch eindelijk besloten om de SR507 te gaan halen. Deze gaat mijn >10 jaar oude Sony versterker vervangen. Reden hiervoor is dat ik tegenwoordig wel een FullHD scherm heb en icm de Popcorn Hour C-200 veel 1080p/720p materiaal bekijk, maar niet eens kan genieten van DTS, laat staan DTS-HD of TrueHD.

Ben niet voor de 607 gegaan omdat ik denk dat ik het extra vermogen niet nodig heb en video upscaling zou voor mij geen zin hebben (heb alleen de C-200 en een PS3 welke met HDMI aangesloten zullen worden).

Ik hoop dan ook dat dit weer een goede stap vooruit word qua geluidsbelevenis :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Nog een vraagje van mijn kant...

Ik zie op dit forum vele topics over duurdere receivers als marantz, denon, classé en harman kardon, maar voor instapreceivers wordt enkel naar Onkyo gekeken. Waarom hoor ik weinig over Kenwood, Sony, Pioneer en Yamaha. Hoe staat bijvoorbeeld zo'n Kenwood in verhouding tot Onkyo?

Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe receiver maar ik hoor dat Onkyo's hun vermogen, ondanks hoge specificaties, vaak niet waarmaken en slechts een fractie kunnen leveren (vb: 40W per kanaal terwijl 110W wordt aangegeven). Graag zou ik weten hoe dit is in vergelijking met een Kenwood of Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
DayteX schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:06:
Ik ben zelf ook in de markt voor een nieuwe receiver maar ik hoor dat Onkyo's hun vermogen, ondanks hoge specificaties, vaak niet waarmaken en slechts een fractie kunnen leveren (vb: 40W per kanaal terwijl 110W wordt aangegeven). Graag zou ik weten hoe dit is in vergelijking met een Kenwood of Pioneer.
Ook van die merken halen de instap/budget-series niet de vermogens waarmee vaak wordt geadverteerd. Nou ja, ze halen dat wel, maar dan alleen als je slechts 1-kanaal belast. In surround kan je dat opgegeven vermogen vaak gerust door 4 of 5 of nog meer delen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ibood van vandaag: TX-SR507 + Jamo speakerset, 549,95 euro.

http://www.ibood.com/nl/nl

afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.ibood.com/img/product/4314_V7_hi_1257092385.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
jopie schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:32:
Ibood van vandaag: TX-SR507 + Jamo speakerset, 549,95 euro.

http://www.ibood.com/nl/nl

afbeelding:
[afbeelding]
Is dat wat? Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe set. Voor mij is een vol en warm basgeluid erg belangrijk en 600 euro is wel ongeveer mijn maximale budget.
Ik zal er vooral DVD's mee kijken en af en toe muziek mee luisteren.
Voelt toch vreemd om zoiets aan te schaffen zonder dat je er eerst naar kan luisteren.
Van die Jamo speakerset kan ik nergens fatsoenlijke reviews vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Kan iemand bevestigen op welke receivers wel of niet de blauwe led rond de volumeknop zit?
Ik had een SR603, en moet nu een nieuwe, maar zie de led nergens vermeld bij de specificaties. Ik vermoed dat die is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
Op de SR507 zit ie iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
op de 707 ziet die wel, zie de foto hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Klein vraagje tussendoor, ik heb nu de keuze tussen een 606 en een 607 voor dezelfde prijs. Ik zie dat de adviesprijs veel hoger ligt voor de 606 dan voor de 607, hoe kan dit en wat is het verschil tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik twijfel tussen de 307 en de 507. Ik heb B&W 120 watt speakers. de 307 kan max 100 watt leveren en de 507 max 130 watt. Is dit verschil de meerprijs van de 507 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het vermogen is de meerprijs van de TX-SR507 ten opzichte van de TX-SR307 niet waard. Je moet je namelijk niet blind staren op vermogen. Bij normaal gebruik zal je receiver iets van 10 Watt per kanaal moeten leveren, dus zelfs de TX-SR307 zou dat kunnen.

De meerprijs van de TX-SR507 ten opzichte van de TX-SR307 zit in andere dingen: bijvoorbeeld dat de 307 alleen HDMI Switching heeft en dat er dus altijd nog een andere kabel voor de audio naar de receiver zal moeten. De TX-SR507 kan audio van HDMI halen en dan heb je die extra kabel niet nodig. Dus de meerprijs ligt niet alleen in het wattage, maar in veel andere (kleine) dingen. En of dat de meerprijs waard is ligt aan jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Sinds enkele weken heb ik een LCD Full HD van Samsung gekocht en wil ik een geluidsinstallatie kopen icm een media speler, zodat ik mijn gedownloade HD films gemakkelijk kan afspelen met een goede geluidsinstallatie. Nu is mijn oog gevallen op de TX-SR507 receiver die ik dan met boxen als set wil aanschaffen. Nu vraag ik me af of nog belangrijke zaken zijn waar ik op moet letten. Ik wil namelijk het optimale uit mijn geluidsinstallatie halen, wanneer ik een Blu Ray film bekijk die ik heb gedownload. Het DTS signaal downmixen is iig geen probleem, zoals Fear1986 hierboven beschrijft. Hebben jullie suggesties waar ik op moet letten en wat zijn jullie eigen ervaringen met zo'n setup? Daarnaast wat zijn goede boxen die icm met de Onkyo receiver kan gebruiken? Aanbiedingen zoals op IBOOD komen weinig voor. Mijn budget voor de Onkyo 507 reciver en boxen is ongeveer 500-550 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door wartus op 08-11-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:47
Ik heb onlangs een nieuwe hifi set aangeschaft:
Reciever: Onkyo TX-SR607
Fronts: JBL Northridge e80
Center: JBL Northridge EC25
Surround: JBL Northridge E20
Subwoofer: JBL Northridge E150P

Ik heb achteraf toch een beetje spijt van de speakers,
Mijn huiskamer staan nu toch wel heel erg vol met speakers en vind de e80's ook wat mat overkomen.
de 5.1 opstelling gebruik ook een stuk minder dan ik dacht.
90% van de tijd wordt er toch gewoon stereo muziek afgespeeld.

Ik zit er nu aan te denken om de fronts te vervangen door Dali Ikon 6 (kan deze voor een mooie prijs krijgen).
En de oude fronts, Sub en center te verkopen.
Ik krijg dan een 4.0 opstelling met 2 verschillende merken.

Ik heb nu eigenlijk 2 vragen:

Kan het heel veel kwaad om 2 verschillende merken speakers te gebruiken?
Ik snap dat het geluid wat anders overkomt maar voor die enkele keer dat ik een film met surround afspeel maakt mij dat niet zo uit.

Kan de Onkyo 607 7.1 en 5.1 audiobronnen doorgeven naar een 4.0 opstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Olghur schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:13:
Dat staat bij de 507 uitgebreid in de handleiding met een tabel, verwacht dat dit ook bij 607 zo is.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Olghur schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:13:
Ik heb nu eigenlijk 2 vragen:

Kan het heel veel kwaad om 2 verschillende merken speakers te gebruiken?
Ik snap dat het geluid wat anders overkomt maar voor die enkele keer dat ik een film met surround afspeel maakt mij dat niet zo uit.
Als het goed is maakt dat niets uit hoor. :)
Zelf heb ik op dit moment ook die JBL Northridge e80's en achter staan rears van Energy.
Je ziet dat wel vaker en vooral dat mensen een ander merk center speaker hebben.
Dat staat zoals jordz. al zegt in de handleiding. Volgens mij kan dat gewoon in alle gevallen omdat de receiver het dan naar jou opstelling gaat downmixen.

[ Voor 30% gewijzigd door Saturnus op 10-11-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
Bedankt, Had al wel een overzichtje in de handleiding gezien maar heb toch graag een second opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Saturnus schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:30:
Als het goed is maakt dat niets uit hoor. :)
Zelf heb ik op dit moment ook die JBL Northridge e80's en achter staan rears van Energy.
Je ziet dat wel vaker en vooral dat mensen een ander merk center speaker hebben.
In theorie kan je voor elke speaker aan ander merk en/of type nemen, maar of het echt lekker luistert is een tweede. Natuurlijk zit je ten eerste al met dat elke speaker een ander klankbeeld heeft, dus daar moet je sowieso al mee matchen. Plus dat je ook verschillen gaat hebben in bereik van speakers en stem dan bijvoorbeeld je subwoofer nog maar eens mooi af.

Dus het kan wel, maar of het echt je van het is.... dat zeker niet :)

Maar JBL E80 is sowieso een instapper en eigenlijk alleen voor rock muziek leuk. Dali's zijn over het algemeen wat meer inzetbaar en ook wat beter als het gaat om andere soorten muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
De surround speakers worden volgens mij toch alleen voor effecten in films gebruikt.
Dit vind ik niet zo belangrijk.

Ik was overigens ook van plan om de sub op te heffen.
Het voegt voor mij niet veel toe.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:26
Is er een mogelijkheid om testtonen af te spelen op de receiver? Dus dat het rondgaat LV-C-RV-Ra-LA. Ik heb nl. het probleempje dat ik digitaal niet af kan spelen (via toslink) en ik wil eerst even testen of het een instelling is of een fysiek iets.

• Saturnus
  • Niet online
Paultje3181 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:41:
Is er een mogelijkheid om testtonen af te spelen op de receiver? Dus dat het rondgaat LV-C-RV-Ra-LA. Ik heb nl. het probleempje dat ik digitaal niet af kan spelen (via toslink) en ik wil eerst even testen of het een instelling is of een fysiek iets.
Je zou de mic in kunnen pluggen, dan de calibiratie starten en na het horen van de geluiden (aliengun-achtig :P ) niet saven.

• jordz.
Saturnus schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:00:
[...]

Je zou de mic in kunnen pluggen, dan de calibiratie starten en na het horen van de geluiden (aliengun-achtig :P ) niet saven.
Pew pew omg lasers :D

Als je de mic aansluit zal hij de eerst keer alle kanalen testen.
De 2e en 3e ronde alleen waar je speakers hebt aangesloten.
Je kunt dat ook zien op je display met welk kanaal hij bezig is.

Als je de mic eruit trekt slaat hij volgens mij verder niks op.

Arch Linux

• RedFox

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Paultje3181 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:41:
2.4 in het setup menu: level calibration. Krijg je per kanaal een testtoon te horen.

• Troph
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 10:41
Ik heb mijn 507 in een kast staan en ben nu op zoek naar een IR-extender zodat ik de deurtjes dicht kan laten.
Heb ik hier nou een speciale Onkyo-Remote-Interactive-Kabel voor nodig of bestaat er ook zoiets als een universeel IR > mini-jack kabeltje?

Kan er weinig over vinden (ook niet op de Onkyo-site zelf) dus probeer het zo maar eens.

Trying is the first step towards failure - Homer Simpson

• Saturnus
  • Niet online
RedFox schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:34:
[...]

2.4 in het setup menu: level calibration. Krijg je per kanaal een testtoon te horen.
Haha daar dacht ik ook nog aan tijdens het naar school lopen. Iets minder lastig dan de mic inpluggen enz. Het is echter wel een ruis die je dan krijgt te horen (tenminste, bij mijn 606).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik ben bezig om mijn Sony XR597 SACd-speler aan te sluiten op mijn 507. Maar ik krijg geen geluid als ik er een SACD in doe (optisch verbonden). Als ik dan op de speler aangeef dat ie hem moet lezen als gewone cd, krijg ik wel geluid. Boxen e.d. zitten goed aangesloten.

Hoe krijg ik nu mijn 5.1 SACD's aan de praat op mijn 507?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
Ik ben van plan om de 507 te gaan kopen, en wil hierbij een 2.1 opstelling maken.
Ik heb een buget van 300-400 euro voor de speakers subwoofer.
Misschien wat weinig, maar welke boxen klinken goed op de versterker naar jullie mening.
Ik weet dat het een kwestie van smaak is, maar misschien willen jullie dit met me delen.
Ik heb de KEF C5 gezien op internet, iemand een idee hoe deze klinken?
Ik kan ze in Alkmaar nergens vinden namelijk.
Desnoods laat ik voorlopig de sub achterwege mocht ik dat niet gaan redden voor dat geld, dan kan dat nog later gekocht worden.

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MillZ schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:27:
Ik ben van plan om de 507 te gaan kopen, en wil hierbij een 2.1 opstelling maken.
Koop een echte stereo versterker (als je enkel bij 2.1 wilt blijven dan) :)
Ik heb een buget van 300-400 euro voor de speakers subwoofer.
Koop tweedehands :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
De mogelijkheid om uit te breiden naar 5.1 vind ik ook wel lekker met deze versterker.
Overigens vertelde een verkoper mij dat de Jamo 606 boxen ook goed zijn op deze set, ik zou dan niet echt een sub nodig hebben, en hij past in het budget.
Iemand ervaring met deze combinatie van de 507 en Jamo 606 speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Die Jamo 606 set is op zich overal wel goed op :)
Leuke set om mee te beginnen, mits het geluid je natuurlijk aan staat. Maar over het algemeen zijn mensen er zeer over te spreken. Dus qua prijs/kwaliteit ligt die wel goed, want voor nog geen €300,- heb je een paar Jamo 606 speakers van goede kwaliteit.

Op zich heeft de Jamo 606 wel een woofer aan de zijkant die voor de lagere tonen zorgt, echter zeggen de specificaties dat de speaker "maar" tot 42 Hz in het laag kan gaan. Dus dan zou ik zeggen dat een subwoofer wel zou mogen...

Maar het is maar net wat je luistert: als je alleen muziek luistert en geen boemerige bass wilt dan zijn dit soort speakers al snel voldoende. Als je echter ook films gaat kijken en/of gaat gamen dan zou ik toch sneller naar een losse subwoofer neigen. Maar zoals je zelf al zegt kan een subwoofer er altijd nog bij mocht je dat nodig vinden :)

Edit:
Blijkt dat het dus niet meer hoefde O-)

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 18-11-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik heb hier een Jamo S 606 set op mijn Onkyo TX-SR607 aangesloten en ik moet zeggen dat die combinatie best aangenaam is zeker na het inregelen met Audyssey.

De Jamo S 606 luidsprekers vragen namelijk nogal wat ruimte om tot zijn recht te komen ook vanwege het eventuele boem-effect dat nog wel eens voor wil komen bij het te dicht tegen meer plaatsen.
Ze zijn qua prijs en geluidskwaliteit zeer zeker een aanrader voor mensen met een beperkt budget.
Afwerking en design zijn in ieder geval dik in orde.

Ook al gaan de luidsprekers maar tot 42 Hz de bas is meer dan voldoende aanwezig.
De deuren en ramen in mijn woonkamer (ongeveer 45 m2) krijgen ze in ieder geval flink in beweging. ;)
quote: DVDXPERT (Rusland)
“The first impression - Jamo S 606 HCS 3 does not need a subwoofer! Side woofers are absolutely enough to produce deep and powerful bass for fill up a standard (or even larger) apartment room.
It seems as if the speakers would cost three times more.
The sound can be compared with that of speakers of a higher class”

[ Voor 21% gewijzigd door sjaool op 18-11-2009 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
FeaR1986 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:18:
Die Jamo 606 set is op zich overal wel goed op :)
Leuke set om mee te beginnen, mits het geluid je natuurlijk aan staat. Maar over het algemeen zijn mensen er zeer over te spreken. Dus qua prijs/kwaliteit ligt die wel goed, want voor nog geen €300,- heb je een paar Jamo 606 speakers van goede kwaliteit.

Op zich heeft de Jamo 606 wel een woofer aan de zijkant die voor de lagere tonen zorgt, echter zeggen de specificaties dat de speaker "maar" tot 42 Hz in het laag kan gaan. Dus dan zou ik zeggen dat een subwoofer wel zou mogen...

Maar het is maar net wat je luistert: als je alleen muziek luistert en geen boemerige bass wilt dan zijn dit soort speakers al snel voldoende. Als je echter ook films gaat kijken en/of gaat gamen dan zou ik toch sneller naar een losse subwoofer neigen. Maar zoals je zelf al zegt kan een subwoofer er altijd nog bij mocht je dat nodig vinden :)

Edit:
Blijkt dat het dus niet meer hoefde O-)
Klopt, ik ga toch voor de 5.1 opstelling icm. deze aanbieding
Maar over een paar maanden komen er toch een paar zuilen bij te staan voor de muziek.
Die gebruik ik dan als front speakers.
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Is er een manier om op de 507 5.1 analoog aan te sluiten? Ik krijg nu dus op dit moment geen SACD's aan de praat :S Schijnbaar moet je dus analoog aansluiten om 5.1 te doen. Lekker nuttig dat er dan een optische kabel op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nee je 507 heeft geen multi channel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:42

Sharky

Skamn Dippy!

Paultje3181 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:30:
Is er een manier om op de 507 5.1 analoog aan te sluiten? Ik krijg nu dus op dit moment geen SACD's aan de praat :S Schijnbaar moet je dus analoog aansluiten om 5.1 te doen. Lekker nuttig dat er dan een optische kabel op zit...
Het hele idee achter SACD is dat je alleen over beveiligde, digitale verbindingen mag afspelen, anders wordt het inderdaad analoog. Bijvoorbeeld Denonlink wordt ondersteund.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:43:

Ik heb nu ook alle apparatuur (LG LH5000, KPN digitenne box, Yamaha DVD speler) ingesteld op m'n onkyo afstandsbediening, en dat werkt echt super goed ! Heerlijk alles met 1 afstandsbediening. Geen dure ingewikkelde harmony nodig.
Ook ik ben sindskort in het bezit van deze Onkyo receiver samen met een Mooie Jamo speaker set :) Was nog een hele klus om al het speakerdraad netjes weg te werken :P

Ik heb ook geprobeerd om mijn KPN digitenne box (van samsung) aan de praat te krijgen met mijn SR507 remote, maar ik kon de juiste code uit het boekje niet vinden. Zou jij mij deze kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Spelen jullie wel eens met geheime menuutjes? :P Ik zat wat te drukken en kwam opeens een winkel optie tegen. Na even googlen kwam ik op http://forums.soundandvisionmag.com/showthread.php?t=103854 waarvan veel dingen ook voor mijn 606 werken.
Firmware, temperatuur, display test... :D

Weten jullie er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-09 07:56
Saturnus schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:12:
Spelen jullie wel eens met geheime menuutjes? :P Ik zat wat te drukken en kwam opeens een winkel optie tegen. Na even googlen kwam ik op http://forums.soundandvisionmag.com/showthread.php?t=103854 waarvan veel dingen ook voor mijn 606 werken.
Firmware, temperatuur, display test... :D

Weten jullie er nog meer?
Linkje werkt bij mij niet? ... wat voor toetsencombinatie is het dan?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Samenvatting van die post op forum.soundandvisionmag.com en enkele eigen bevindingen:

Onkyo AV Receiver 'Secret' Commands:

Store settings:
[SETUP] + [ENTER], hold [SETUP]
Setup store?
[ENTER]=yes

Recall settings:
[SETUP] + [RETURN], hold [SETUP]
Setup Recall?
[RETURN]=yes

Reset SSP (Factory defaults)
[VCR/DVR] + [ON/STANDBY]
(No confirmation.)

Firmware info:
Methode 1: [DISPLAY] + [ON/STANDBY]
Methode 2: [DISPLAY] + [ZONE 2 LEVEL ^]
select page by using [+] and [-]
extra pages* contain additional info, access by pressing [DISPLAY]

dAh/Temperature/Fan info:
[DISPLAY] + [ON/STANDBY], release, directly press [TONE]
press [TONE] again (unknow info)

Display/light test
[ON/STANDBY] + [CD], release, directly press [CD]

Debug mode:
Go to firmware page 2 and press [TONE]
(Exit by restarting the unit.)

Other (unkown) info:
[DISPLAY] + [ON/STANDBY], release, directly press [SETUP]
select page by using [SETUP]
running time could be reset by pressing [RETURN] (No confirmation.)

Unknown menu:
[MOVIE/TV] + [ON/STANDBY]
(Contains resettable data)

Unknown video menu:
[DISPLAY] + [SETUP]
(Contains resettable data)

*First page probably has no additional info

Pas op met die Factory defaults...je krijgt geen bevestigingsscherm. Hetzelfde geld voor die running time. Daar moest ik persoonlijk achter komen dus ik kan mooi alles opnieuw gaan instellen en de 1000 nog wat looptijd (grotendeels vd vorige eigenaar) is dus gereset... :/

Ik denk trouwens dat ik terug moet komen op onderdeel 'store' in de vorige post. Ik denk nu dat deze setting het mogelijk maakt je config op te slaan en later weer te herladen (recall). :)

[ Voor 24% gewijzigd door Saturnus op 23-11-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

De 507 is ook onderweg hier. Bij Digitalstreet in de aanbieding heden, wat een prijs voor zo'n reciever. Komt een Canton movie 80CX speakersetje aan te hangen. SACD kan dus alleen via analoog of HDMI begrijp ik?.

Ben benieuwd :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
silitek schreef op maandag 23 november 2009 @ 07:57:
De 507 is ook onderweg hier. Bij Digitalstreet in de aanbieding heden, wat een prijs voor zo'n reciever. Komt een Canton movie 80CX speakersetje aan te hangen. SACD kan dus alleen via analoog of HDMI begrijp ik?.

Ben benieuwd :)
Moet via HDMI, de 507 heeft nl. geen analoge 5.1! Hier ben ik nl. ook ingetrapt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Paultje3181 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:54:
[...]
Hier ben ik nl. ook ingetrapt :s
Ingetrapt of gewoon de specificaties niet goed doorgelezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Paultje3181 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:54:
[...]

Moet via HDMI, de 507 heeft nl. geen analoge 5.1! Hier ben ik nl. ook ingetrapt :s
In mijn geval gaat het via HDMI dan. Heb nog een Denon DVD speler (Hdmi) met een aardige ' burr-brown ' DAC erin. Hang ik die eraan als SACD bron. Kan ook eens kijken of mijn DVICO Tvix mediaplayer met SACD om kan gaan. En alles binnen de verhouding van het Canton movie 80cx setje natuurlijk. Vandaar de 507 deze is dan goed zat :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Damn ik blijf vage combinaties vinden. Ben nu per ongeluk in een debug setting beland...nog even en ik laat dat ding uit elkaar knallen. 8)7

Als iemand voor de unknown menu's in Saturnus in "Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en..." uitleg heeft...graag. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Saturnus op 23-11-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Saturnus schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:24:
Damn ik blijf vage combinaties vinden. Ben nu per ongeluk in een debug setting beland...nog even en ik laat dat ding uit elkaar knallen. 8)7

Als iemand voor de unknown menu's in Saturnus in "Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en..." uitleg heeft...graag. :)
Ik had het ook even geprobeerd. Nu werkt mn afstandsbediening niet goed meer. Wanneer ik op de power knop duw gaat hij naar zone2 en functioneren de rest van de knoppen niet meer. Ik heb een 507.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
jordz. schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:41:
[...]

Ik had het ook even geprobeerd. Nu werkt mn afstandsbediening niet goed meer. Wanneer ik op de power knop duw gaat hij naar zone2 en functioneren de rest van de knoppen niet meer. Ik heb een 507.
Volgens mij had ik ook even zoiets. Heb je al op de [RECEIVER] knop van je remote gedrukt? Hierna was alles bij mij weer ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
Saturnus schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:32:
[...]

Volgens mij had ik ook even zoiets. Heb je al op de [RECEIVER] knop van je remote gedrukt? Hierna was alles bij mij weer ok.
Bedankt! Ik had volgens mij alle knoppen geprobeerd, behalve de goede natuurlijk.

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een 507 of een 607 receiver te kopen. Daarnaast koop ik een Sony KDL 40W5500 full HD TV. Ik twijfel nog tussen de 507 of 607 receiver omdat ik niet weet of de upscale capaciteiten van de 607 mijn SD signaal van mijn upc mediabox beter doet lijken. Kan iemand aangeven of ik:

1) een beter beeld krijg door mijn SD signaal te upscalen door de 607 en daarna naar de TV te sturen
of
2) een beter beeld krijg door mijn SD signaal direct naar mijn TV te sturen (upscaling door TV zelf dus)

Ik neig naar optie 2 en dus de 507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij was het inderdaad zo dat je dat beter over kan laten aan TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Ik raad je aan om over te stappen op HD digitale televisie. Dan heb je echt mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik heb nu een aantal weken de TX-SR507 in bezit en moet zeggen dat ik er tevreden mee ben. Ook erg handig dat de afstandsbediening kan worden gebruikt op mijn tv (Sony 37V5500) maar ik mis 1 nogal belangrijke optie hiermee: teletekst openen! Is er een manier om dit toch nog werkend te krijgen via de Onkyo afstandsbediening?

Als dat zou werken, kan de AB van mijn tv wel de kast in, scheelt toch weer eentje :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saturnus schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:25:
Volgens mij was het inderdaad zo dat je dat beter over kan laten aan TV's.
jopie schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:20:
Ik raad je aan om over te stappen op HD digitale televisie. Dan heb je echt mooi beeld.
Bedankt voor de reactie. In beide gevallen kan ik het dus af met een 507 :) en heb ik geen "aparte upscaling" nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De 607 geeft de analoge kanalen ook door via HDMI ik weet niet of de 507 dit ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 507 doet dit idd niet. Dit betekent dat je je analoge signalen apart naar je tv moet sturen. Extra snoertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Er is ook nog een tussen model, de 577. Waarom heeft niemand het daar over?

Ik heb namelijk dit model en ben er erg tevreden over. Ik moest een iets lager model hebben omdat de 607 net niet past (en dan ook wel erg warm zal worden). Ben daarom voor de 577 gegaan. Heb een 5.1 set Bi-wired aangesloten. En ik vind het perfect klinken. Het voordeel is misschien dat het boekenplank speakers zijn die het niet heel erg vinden met iest minder vermogen. Maar door de Bi-wire(dat de 577 wel heeft en de 507 volgens mij niet) wordt dit inc. de Sub goed opgevangen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

FutureCow schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:07:
Maar door de Bi-wire(dat de 577 wel heeft en de 507 volgens mij niet) wordt dit inc. de Sub goed opgevangen vind ik.
Je haalt twee dingen door elkaar, bi-wire en bi-amping zijn twee totaal verschillende dingen.
Bi-wire kan met elke versterker, bi-amping daar in tegen niet.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 28-11-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FutureCow schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:07:

Maar door de Bi-wire(dat de 577 wel heeft en de 507 volgens mij niet) wordt dit inc. de Sub goed opgevangen vind ik.
Bi-Wire heeft geen enkel effect op de geluidsweergave. Het is gewoon kolder.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:02:
[...]

Bi-Wire heeft geen enkel effect op de geluidsweergave. Het is gewoon kolder.
Bi-amping merk je in tegenstelling tot bi-wire wel en is dus geen kolder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:50

FutureCow

(C) FutureCow

Ja klopt sorry, ik bedoel uiteraard Bi-amping. Dit kan de 507 helaas niet maar de 577 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaool schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:31:
[...]

Bi-amping merk je in tegenstelling tot bi-wire wel en is dus geen kolder. ;)
Mijn beste vrind. Lees eens goed wat er staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:47:
[...]

Mijn beste vrind. Lees eens goed wat er staat. :+
Ik weet wat er staat, ik heb al eerder gezegd dat bi-wire en bi-amping twee totaal verschillende dingen zijn.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat bi-amping wel voordelen heeft t.o.v. bi-wiring. ;)

Bi-wire heeft geen enkel nut en zul je ook niks van merken.
Je kunt dan net zo goed een dikkere kabel nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 28-11-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-09 20:15
Vraagje: Ik heb een Wii thuis staan, verbonden met component aansluiting (5 kabels). Kan de 507 component IN, en HDMI uitspugen? Of moet ik dan een extra component kabel kopen, om via component weer terug te gaan naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dit kan de 507 niet en dan heb je inderdaad een extra kabel nodig.
De 607 kan dit wel.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaool op 29-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb zelf de 607, en voor surround geluid is hij echt perfect.
Alleen heb ik een klein probleem, als ik een film kijk op zeg maar geluids niveau 36 dan trillen de buren zowat uit bed, maar als ik op hetzelfde device (blu-ray of popcorn hour etc..) een 2.0 *stereo geluidstrack beluister dan moet ik de receiver echt veel harder zetten om er een beetje geluid uit te krijgen.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Check eens de optie IntelliVolume.
Zou het anders niet zo kunnen zijn dat dit door de bron komt?

Edit:
Hmm IntelliVolume is voor verschillende inputs aan elkaar gelijk trekken...als je het mij vraagt zou je het probleem bij de bron moeten zoeken en niet bij de Onkyo.

Stom trouwens...Center Image van DTS werkt alleen bij Neo:6 Music...en dus niet bij Neo:6 Cinema...logica?! 8)7

Iemand nog een idee hoeveel stroomverbruik de 606 zijn max is? (Want cijfers uit boekjes ("110W @ 8 Ohm front, 7 kanalen * 140W @ 6 Ohm, stroomverbruik: 550W" zijn natuurlijk onzin.))

[ Voor 84% gewijzigd door Saturnus op 04-12-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik d8 ik maak maar geen onnodige topic aan voor zo een vraag.

Ik heb de volgende set gehaald: Onkyo HTS 6205 http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S6205.html
Bestaande uit een TX-SR 507 en Onkyo 5.1 boxen.

Nu wil ik deze boxen heel graag ophangen maar daar heb je geen standaard hangers voor geleverd. In de handleiding lees ik dat ik in mijn muren moet boren om daar vervolgens schroeven in te plaatsen en vervolgens de boxen daar aan te hangen. ( Maar naar mijn gevoel) wil ik mijn boxen ook kunnen draaien etc.. (dus aan voetjes) Heeft er iemand ervaring met de boxen set en kan iemand mij eventueel adviseren met het kopen van een set (niet te duur graag).

PS: Is de set die ik heb gekocht goed voor iemand die vaak gamed en films kijkt goed?( ik ben niet echt een audio liefhebber zoals jullie guys met al die dure speakertjes enzo :D) Ik wil gewoon goed en zuiver geluid hebben met films en games.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 00:50:
PS: Is de set die ik heb gekocht goed voor iemand die vaak gamed en films kijkt goed?( ik ben niet echt een audio liefhebber zoals jullie guys met al die dure speakertjes enzo :D) Ik wil gewoon goed en zuiver geluid hebben met films en games.
Goed en zuiver geluid is nogal persoonlijk en kan dus niet zo maar gezegd worden over een setje. Wat de één onder goed verstaat kan de andere namelijk wel niet om aan te horen vinden. De enige manier om er achter te komen of een setje je bevalt is deze van te voren beluisteren in een winkel en dan pas overgaan tot aankoop als het dus bevalt. Maar jij hebt het dus andersom gedaan en het is nu hopen dat je het setje goed vind klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik ben van plan de onkyo 507 av receiver aan te schaffen en heb me de afgelopen weken proberen te verdiepen in het kunnen van het apparaat maar ik blijf met enkele essentiele vragen zitten voordat ik de receiver zou aanschaffen.
Ik moet er namelijk zeker van zijn dat ik mijn pc erop kan aansluiten (zowel audio als video) en dan geluid krijg uit de boxen en beeld op mijn hd scherm.
in mijn pc zit een 9600gt geforce kaart met dvi uitgangen en een optische geluids uitgang op mijn moederbord. het zou er dus als volgt uit zien:
(video) pc: (9600gt) dvi - hdmi (In receiver) - hdmi out (receiver) - hdmi in (hdready lg plasma)
audio pc: (moederbord) optical out - optical in (receiver).
dit is belangrijk omdat mijn tv maar 1 hdmi heeft en daar dus de receiver aan komt te hangen en ik graag mijn scherm wil gerbuiken als pc scherm. verder wil ik de ps3 via hdmi naar de receiver brengen maar dat is wel mogelijk.

ik hoop dat iemand het antwoord weet op mijn vraag want daar hangt het een beetje van af of ik de 507 aanschaf.

mvg
donny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:26:
in mijn pc zit een 9600gt geforce kaart met dvi uitgangen en een optische geluids uitgang op mijn moederbord. het zou er dus als volgt uit zien:
(video) pc: (9600gt) dvi - hdmi (In receiver) - hdmi out (receiver) - hdmi in (hdready lg plasma)
audio pc: (moederbord) optical out - optical in (receiver).
Die set-up kan gewoon werken. Je kan ingangen namelijk aan elkaar koppelen. Dus bijvoorbeeld HDMI In 2 voor beeld koppelen met Optical In 1 voor geluid.

Wat je ook zou kunnen doen is (mits de kaart en het moederbord dat ondersteunt) de interne S/PDIF van het moederbord verbinden met de S/PDIF van de grafische kaart. Dan koppelt de grafische kaart het beeld én het geluid en verstuurt dit over één HDMI kabel (middels een DVI - HDMI verloopstekker). Er zijn versies van de 9600GT die dat ondersteunen, maar je moet zelf even kijken of je moederbord dit ondersteunt en of jij zo'n 9600GT hebt die een dergelijke aansluiting heeft.
Groeten is op GoT niet nodig, zie hiervoor ook Het algemeen beleid #groeten

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.