Ik heb hier een 307 receiver staan, nog ongebruikt en nieuw in de doos met plakband er nog overheen. Hij gaat in de verkoop, dus ik zou zeggen: neem contact op als je hem wil hebben!
Contact opnemen is lastig, als je dm's uit hebt staan en verder geen info achter laatjoost.peeters schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:23:
Ik heb hier een 307 receiver staan, nog ongebruikt en nieuw in de doos met plakband er nog overheen. Hij gaat in de verkoop, dus ik zou zeggen: neem contact op als je hem wil hebben!
Hij komt idd uit de iBood! Verder is mijn email als het goed is nu zichtbaar, dus contact opnemen moet ook mogelijk zijn. Qua garantie weet ik niet hoe het zit, misschien kunnen anderen daar iets over zeggen. Hij staat hier in ieder geval nog ingepakt met de pakbon er op.
Iemand ervaring met de 507 in combinatie met Jamo S606 speakers?
http://www.hifi.nl/recens...mo_S_606_luidspreker.html
Ik heb op dit moment mijn "oude" pioneer 5.1 surround set aangesloten zitten maar wil zeker voor muziek wat meer. Verder heb ik niet het budget om €1000 aan nieuwe speakers uit te gaan geven.
s606 specs:
System Type 3-way bassreflex
Woofer (mm/in) 203 / 8
Midrange (mm/in) 2 x 127 / 5
Tweeter (mm/in) 25 / 1
Power (W, long/short term) 130 / 210
Sensitivity (dB, 2.8V/1m) 89
Frequency Range (Hz) 42 - 20,000
Impedence (Ohm) 6
Weight (kg/lb) 24.1 / 53.1
Product dimensions (mm/in, HxWxD) 1080 x 190 x 345 / 42.5 x 7.5 x 13.6
Overall dimensions (mm/in, HxWxD) 1110 x 260 x 345 / 43.7 x 10.2 x 13.6
Ik heb op dit moment mijn "oude" pioneer 5.1 surround set aangesloten zitten maar wil zeker voor muziek wat meer. Verder heb ik niet het budget om €1000 aan nieuwe speakers uit te gaan geven.
s606 specs:
Woofer (mm/in) 203 / 8
Tweeter (mm/in) 25 / 1
Impedence (Ohm) 6
[ Voor 5% gewijzigd door hadebaja op 12-08-2009 11:23 ]
Verwijderd
Als je nog even geduld hebt ga ik je het vertellen. Ik heb beide in bestelling staan (heb dan wel de 5.1 versie van de jamo speakers besteld!hadebaja schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:54:
Iemand ervaring met de 507 in combinatie met Jamo S606 speakers?
s606 specs:
Woofer (mm/in) 203 / 8
Tweeter (mm/in) 25 / 1
Impedence (Ohm) 6
Ik hoop deze week de handel binnen te hebben!
Ok perfect, ben erg benieuwd!Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:47:
[...]
Als je nog even geduld hebt ga ik je het vertellen. Ik heb beide in bestelling staan (heb dan wel de 5.1 versie van de jamo speakers besteld!
Heb een 607 staan en deze prikt via HDMI richting LCD. Digitale TV komt binnen via een Samsung (SD) kastje. Kan ik deze nu via een scart-naar-rgb connector op de Onkyo aansluiten oid? Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar namelijk en heb hem dus rechtstreeks aan m'n TV aangesloten. Iemand tips toevallig?Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:04:
[...]
Eén van de belangrijke verschillen tussen de 507 en 607 die bijna altijd vergeten wordt is "Analog To HDMI UpConversion"
Als je bijv een Wii hebt (of andere analoge bron), moet er geen aparte kabel meer naar de televisie
Voor mensen zonder analoge bronnen is dit dus geen belangrijk verschil. (het is ook geen onoverkomelijk probleem als je wel analoge bronnen hebt)
Scart naar composiet blokje en een hele goede kwaliteitskabel gebruiken.Redshark schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:17:
Kan ik deze nu via een scart-naar-rgb connector op de Onkyo aansluiten oid?
Scart naar s-video blokje en een hele goede korte kwaliteitskabel gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 14-08-2009 08:46 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
mensen met een secondhand 507 (zwartmodel) kunnen mij een pm sturen hoor
Iemand ervaring met deze set?
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S6205.html
Is leuk setje mede vanwege de ipod dock die erbij zit. Deze kost los al gauw 70 euro's.
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S6205.html
Is leuk setje mede vanwege de ipod dock die erbij zit. Deze kost los al gauw 70 euro's.
At the heart of the system is Onkyo’s newgeneration TX-SR507 A/V receiver
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Yep, dat is het mooie eraan :-) Maar vroeg me af oa of iemand ervaring heeft met de HTP-528 speakerset van Onkyo
Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen, ben van plan de 607 aan te schaffen icm de Jamo S 606 HCS 6.Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:47:
[...]
Als je nog even geduld hebt ga ik je het vertellen. Ik heb beide in bestelling staan (heb dan wel de 5.1 versie van de jamo speakers besteld!
Met welke kabels ga je de speakers aansluiten en wat was je vorige systeem?
Hij staat niet meer gereserveerd en geïnteresseerden kunnen dus een dm/mail sturen. Om het hier verder schoon te houden, zie ook vraag en aanbod.joost.peeters schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:23:
Het is een al een wat oudere vraag, maar weet iemand of dit kan?pipo01 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:40:
De popcornhour heeft wel een optische ingang, alleen heb ik even geen optische kabel voor handen om dat te testen- en excuses voor het posten in de verkeerde topic
Betreffende de 507, ik vroeg me af of de receiver een digitaal signaal via de hdmi kan omvormen naar een analoog signaal. Wat ik hiermee bedoel is dat een andere optie waaraan ik dacht is om de popcornhour via hdmi aan de receiver aan te sluiten en dat ik dan op de component out mijn beamer aansluit op de receiver. Hierdoor komt zowel beeld als geluid via hdmi binnen op de receiver en dan wil ik dat de receiver het beeld via de component out poort weer naar buiten stuurt. Is dit mogelijk?
Dus component en hdmi inputs -> en dan naar een component output (beamer)
Ik mag aannemen dat via enig zoekwerk dit misschien wel zelf te vinden is?timovd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:58:
Wat is het voordeel t.o.v. "gewone" DTS?
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Beste mensen,reneski schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:16:
[...]
Ik ben ook erg benieuwd naar je bevindingen, ben van plan de 607 aan te schaffen icm de Jamo S 606 HCS 6.
Met welke kabels ga je de speakers aansluiten en wat was je vorige systeem?
Inmiddels is mijn set compleet en wel aangekomen. Uiteindelijk is het de onkyo 607 icm de jamo s606 hcs6 geworden zoals hierboven. Ik heb het hele zakie aan elkaar gekoppeld met 2x2,5mm kabel.
Hiervoor had ik een midi sony setje (een van de eerste met dolby prologic).
Ik moet zeggen dat ik nog geen tak begrijp van hoe en wat die receiver werkt. Alles werkt wel en is goed aangesloten, alleen ik moet me nog even verdiepen in van alles. Wellicht het komende weekend.
Wel he ik alvast de test gedaan met de audessy microfoon. erg grappig om het aan de gang te zien.
Verder is dit de eerste keer met een subwoffer dus ik moet nog kijken naar de instellingen daarvan.
Ik zal binnenkort wat meer laten weten.
Verwijderd
Forum dudes,
Wat ik voor ogen heb is de volgende opstelling:
Hoofdruimte : TV kamer opstelling 3.1 (mordaunt short avant center, MS-avant sub, 2 x MS-avant boekenplank model).
Zone 2: Woonkamer opstelling stereo, 2 x MS avant boekenplank model
voor de speakers zie: http://www.mordauntshort....?RAID=12&Title=Avant+900i
Vraag 1: Welke receiver is aan te bevelen, ik twijfel tussen de ONKYO 607 (392 euro) of DENON 1910 (599 euro)
Beide hebben ze upscaling, zone 2 mogelijkheid etc.
Vraag 2: De onkyo's zeggen in de handleiding dat er enkel analoog signaal mogelijk is wanneer Zone 2 is ingeschakeld. Ik heb er enkel een BR dvd speler aan hangen, een HD LCD tv en een ipod dock. Dit zou inhouden dat als ik een cd'tje in de BR speler stop, ik dus niks hoor via zone 2. Dan moet de BR speler om geluid te horen analoog ook worden aangesloten. Kan dit? En als je daarna zone 2 weer uitschakeld en een dvd'tje wilt kijken, pakt hij dan automatisch weer het geluid via de HDMI kabels?
De handleiding zegt er niets over.
Vraag 3; hoe is de geluidskwaliteit van zone 2 met de onkyo anyway? en de denon? bekenden hiermee?
Alvast bedankt voor jullie input
Wat ik voor ogen heb is de volgende opstelling:
Hoofdruimte : TV kamer opstelling 3.1 (mordaunt short avant center, MS-avant sub, 2 x MS-avant boekenplank model).
Zone 2: Woonkamer opstelling stereo, 2 x MS avant boekenplank model
voor de speakers zie: http://www.mordauntshort....?RAID=12&Title=Avant+900i
Vraag 1: Welke receiver is aan te bevelen, ik twijfel tussen de ONKYO 607 (392 euro) of DENON 1910 (599 euro)
Beide hebben ze upscaling, zone 2 mogelijkheid etc.
Vraag 2: De onkyo's zeggen in de handleiding dat er enkel analoog signaal mogelijk is wanneer Zone 2 is ingeschakeld. Ik heb er enkel een BR dvd speler aan hangen, een HD LCD tv en een ipod dock. Dit zou inhouden dat als ik een cd'tje in de BR speler stop, ik dus niks hoor via zone 2. Dan moet de BR speler om geluid te horen analoog ook worden aangesloten. Kan dit? En als je daarna zone 2 weer uitschakeld en een dvd'tje wilt kijken, pakt hij dan automatisch weer het geluid via de HDMI kabels?
De handleiding zegt er niets over.
Vraag 3; hoe is de geluidskwaliteit van zone 2 met de onkyo anyway? en de denon? bekenden hiermee?
Alvast bedankt voor jullie input
Ik heb sinds een tijdje een ONKYO HTS5205 set, deze bestaat uit de 307 receiver en de HTP-528 speakerset.marketeer schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:30:
[...]
Yep, dat is het mooie eraan :-) Maar vroeg me af oa of iemand ervaring heeft met de HTP-528 speakerset van Onkyo
Ik moet zeggen dat ik het geheel in het hoog iets heb gedipt, voor en na het doorlopen van de Audyssey EQ.
Of dit aan de speakerset of de versterkers ligt vind ik moeilijk te bepalen.
Voor mijn gevoel hadden de satelite speakers wel wat meer mid/laag (eigenlijk zijn ze gewoon te klein) mogen hebben. Zodat je het crossover punt wat lager kan zetten. Maar ik denk dat je in deze prijscategorie niet zoveel vindt wat veel beter presteert op dat gebied.
Als het om vermogen gaat is het voor mijn gevoel voor een normale woonkamer meer dan genoeg.
Dit is helaas niet mogelijk. De 507 zet geen signalen om. De 607 doet dit wel maar dan alleen van composiet of component naar hdmi, niet andersom.RKD schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:44:
[...]
Het is een al een wat oudere vraag, maar weet iemand of dit kan?
Dus component en hdmi inputs -> en dan naar een component output (beamer)
Know Thyself
Ik ben van plan om de Onkyo TX-SR707 te bestellen. Er zijn nog niet veel ervaringen zie ik. Jullie enig idee?
Het gaat om de volgende speakers:
2x Dali concept 8 160W
2x Dali concept 6 150W
Dali concept sub
Dali concept center 120W
Ik lees er niet veel over (heeft ook nog geen GoT reeks) maar zou dit goed ervoor zijn? De receiver is 160W en dus lijkt mij dit voldoende
Het gaat om de volgende speakers:
2x Dali concept 8 160W
2x Dali concept 6 150W
Dali concept sub
Dali concept center 120W
Ik lees er niet veel over (heeft ook nog geen GoT reeks) maar zou dit goed ervoor zijn? De receiver is 160W en dus lijkt mij dit voldoende
[ Voor 3% gewijzigd door ID-College op 20-08-2009 15:23 ]
Net als mokkie ga ik ook liever voor een andere receiver vanwege de HDMI pass-through. Heb een ongebruikte 307 in vraag en aanbod gezet!
160 Watt opgegeven vermogen inderdaad (en wellicht bij 6 Ohm).ID-College schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:21:
De receiver is 160W en dus lijkt mij dit voldoende
Bij meerkanaals gebruik kakt het vermogen nogal in...
Denk dat je blij mag zijn als je die 160 Watt gaat halen in stereo gebruik.
Er zijn metingen van Onky's die onder 5.1 nog "maar" 38 Watt aan vermogen hebben...
Dus staar je vooral niet blind op specs en opgegeven vermogen, want dat is pure marketing.
Maar om het zeker te weten gewoon eens naar een zaak gaan waar ze de set hebben die jij wilt en alles aan laten sluiten en luisteren. Dan weet je meteen of het goed zit met het vermogen of dat je voor kleinere speakers moet gaan of een betere versterker/receiver.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Idd 6 OhmFeaR1986 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 18:12:
[...]
160 Watt opgegeven vermogen inderdaad (en wellicht bij 6 Ohm).
Bij meerkanaals gebruik kakt het vermogen nogal in...
Denk dat je blij mag zijn als je die 160 Watt gaat halen in stereo gebruik.
Er zijn metingen van Onky's die onder 5.1 nog "maar" 38 Watt aan vermogen hebben...
Dus staar je vooral niet blind op specs en opgegeven vermogen, want dat is pure marketing.
Maar om het zeker te weten gewoon eens naar een zaak gaan waar ze de set hebben die jij wilt en alles aan laten sluiten en luisteren. Dan weet je meteen of het goed zit met het vermogen of dat je voor kleinere speakers moet gaan of een betere versterker/receiver.
Probleem is dat ze nergens deze boxen hebben in de regio. Komen van internet, en het is dus moeilijk om te luisteren. Ze wegen een godsvermogen en dus moeilijk mee te nemen.
Hoe kun je zoiets te weten komen, of zul je echt moeten luisteren daarvoor? Ik mag aannemen dat de specs wel redelijk kloppen. Het vermogen is toch altijd per kanaal?
Specs kloppen eigenlijk echt nooit...ID-College schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 23:17:
[...]
Idd 6 Ohm
Probleem is dat ze nergens deze boxen hebben in de regio. Komen van internet, en het is dus moeilijk om te luisteren. Ze wegen een godsvermogen en dus moeilijk mee te nemen.
Hoe kun je zoiets te weten komen, of zul je echt moeten luisteren daarvoor? Ik mag aannemen dat de specs wel redelijk kloppen. Het vermogen is toch altijd per kanaal?
Zoals gezegd zijn er Onkyo's in de x06-serie die onder meerkanaals gebruik nog maar 38 Watt aan vermogen leveren. Dit is dus heel wat minder dan de opgegeven 150+ Watt vermogen. Nofi, maar Onkyo is sinds de x05-modellen zich meer en meer aan het richten op de instapmarkt. Dit zie je terug in de vele opties en ingangen, maar helaas ook in de werking van de machine. Met als grote voorbeeld dus het niet halen van het opgegeven vermogen.
Mijn Denon haalt ook "maar" iets van 100 Watt met meerkanaals gebruik. Terwijl op de doos staat dat het 150 Watt is. En dat is ook zo, alleen bij stereo gebruik. Bij meerkanaals ligt het opgegeven vermogen op 115, maar dat redt je dus net niet. En dat is bij veel meer merken zo. Opgegeven vermogens zeggen op zich niet veel. Het verschil gemeten bij 6 of 8 Ohm doet al heel veel...
Vermogen is wel altijd per kanaal, maar die Onkyo gaat zeker niet 7 x 160 Watt leveren. Als je dat wilt hebben dan zit je meer bij receivers/versterkers van merken als Arcam, Rotel, etc.
De set-up gaat denk ik wel werken mits je je volume niet vol open zet, want dan redt je receiver het gewoon niet...
Maar moraal van het verhaal is dat opgegeven vermogens dus niets zeggen en helaas bij Onkyo's al helemaal niet (meer).
Die 160W is bij één-kanaals-gebruik, zoals ook in de handleiding te lezen is. En dan ook nog eens bij 6Ohm, en niet eens het volledige frequentiebereik maar bij 1KHz.
Dit geeft eigenlijk al voldoende aan over de "power" van deze versterker. Ook die zal inkakken bij meerkanaals-gebruik. Bij de 606 was het opgegeven vermogen 140W per kanaal en kwam in de praktijk neer op 5x38 zodat de 707 waarschijnlijk rond de 40/45W per kanaal zal overhouden in surround. Meestal alsnog voldoende, maar soms niet voor lastige en/of grote luidsprekers.
Dit geeft eigenlijk al voldoende aan over de "power" van deze versterker. Ook die zal inkakken bij meerkanaals-gebruik. Bij de 606 was het opgegeven vermogen 140W per kanaal en kwam in de praktijk neer op 5x38 zodat de 707 waarschijnlijk rond de 40/45W per kanaal zal overhouden in surround. Meestal alsnog voldoende, maar soms niet voor lastige en/of grote luidsprekers.
Bedankt beide! Duidelijk!
Ik ga even verder kijken.. Ik neem aan dat je dus vrijwel niet ontkom aan een receiver a 1400 euro? De boxenset was ruim 2000 euro, maar ik vond 800 euro wel een redelijke prijs. 1400 euro is een hoop geld voor alleen een receiver...
Daarnaast vind ik echt alleen onkyo mooi. Dit is kwalitatief een goed merk, maar heeft ook mooie receivers. De overige zijn namelijk ook wel mooi, maar wel stevig aan de prijs. Voorheen NAD gehad, en ben daar erg tevreden over, maar deze kosten nogal wat...
Ik ga even verder kijken.. Ik neem aan dat je dus vrijwel niet ontkom aan een receiver a 1400 euro? De boxenset was ruim 2000 euro, maar ik vond 800 euro wel een redelijke prijs. 1400 euro is een hoop geld voor alleen een receiver...
Daarnaast vind ik echt alleen onkyo mooi. Dit is kwalitatief een goed merk, maar heeft ook mooie receivers. De overige zijn namelijk ook wel mooi, maar wel stevig aan de prijs. Voorheen NAD gehad, en ben daar erg tevreden over, maar deze kosten nogal wat...

Marantz 8002 kan je kopen (te vinden voor 1000 euro) en die heeft een pre-out aansluiting zodat je later een andere eindtrap kunt aansluiten.
Ik ga zelf voor iets met pre-outs. Dat icm een Parasound eindtrap ofzo.
Ik ga zelf voor iets met pre-outs. Dat icm een Parasound eindtrap ofzo.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Een 805 is een bijzonder goede receiver (en zéér krachtig, 5x124 en 5x170 gemeten Watts bij 8 en 4 Ohm) maar uiteraard eentje van de vorige series. In hoeverre de 8-serie ook is "gezakt" met de huidige lijn weet ik niet. Ik denk dat de hogere series wel goed zijn gebleven, een 906 is ook een top-apparaat.ID-College schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 02:56:
Daarnaast vind ik echt alleen onkyo mooi. Dit is kwalitatief een goed merk, maar heeft ook mooie receivers.
Een 805 is in ieder geval (gemeten) stukken krachtiger dan een Onkyo uit de wat meer budget serie. Met jouw speakers zou een 8-serie denk ik beter zijn, zeker omdat je een receiver meestal toch voor een (groot) aantal jaren koopt en iets overkill is altijd beter dan vanaf het begin balen wegens een tekort. Aan de andere kant kán een 7-serie natuurlijk ook voldoende zijn, eigenlijk zou je een soort luistertest moeten kunnen fixen. Lastig
Hartstikke bedankt jongens!
Ik ga denk ik voor de Onkyo TX-NR807. Ik denk dat deze versterker voldoende moet zijn. Dat prijsverschil is natuurlijk ook klein, maar daarnaast wil ik het ook niet gekker maken.
Ik heb lang getwijfeld tussen de 7 en 8 serie, maar ik denk dat deze onkyo voldoet...
De 9serie is me toch wat te duur, en ik vind onkyo gewoon een mooi merk. Ik denk dat deze het wordt
Nog even wat research
Ik heb lang getwijfeld tussen de 7 en 8 serie, maar ik denk dat deze onkyo voldoet...
De 9serie is me toch wat te duur, en ik vind onkyo gewoon een mooi merk. Ik denk dat deze het wordt
Ik ben op zoek naar een betaalbare receiver, ik ga er een setje Canton CT-90's op aansluiten, oude beestjes die ik via via heb kunnen krijgen. Ik houd het voorlopig waarschijnlijk gewoon op 2.0 stereo, maar een receiver met geavanceerde functies zoals dts, (ivm mijn WDTV kastje, dat dts zelf niet omzet naar stereo) en virtual surround, ook hdmi lijkt mij wel handig. Dit wordt mijn eerste receiver, dus ik puzzel nog een beetje met de mogelijkheden.
Ik wil aansluiten:
TV: 50PS8000 (4x hdmi, Optische audio uitgang)
Xbox 360 (hdmi / optisch)
WDTV (hdmi / optisch)
In de toekomst eventueel een blu-ray speler / ps3 erbij (hdmi / optisch)
Nu is mijn oog gevallen op de Onkyo TX-SR307, past mooi in mijn budget. Ik begrijp dat de hdmi aansluitingen hierop alleen 'pass-trough' doen en dus niets upscalen maar ik lees ook dat de hdmi aansluitingen geen audio doorvoeren. Ik vraag me af of ik bovenstaande dan wel allemaal aan kan sluiten? Als de hdmi-poorten op de 307 geen audio doen heb ik dus minimaal 3x 'optical in' nodig (in de toekomst 4x), terwijl er maar twee opzitten... Een no go dus, of zie ik dat verkeerd?
Ik wil aansluiten:
TV: 50PS8000 (4x hdmi, Optische audio uitgang)
Xbox 360 (hdmi / optisch)
WDTV (hdmi / optisch)
In de toekomst eventueel een blu-ray speler / ps3 erbij (hdmi / optisch)
Nu is mijn oog gevallen op de Onkyo TX-SR307, past mooi in mijn budget. Ik begrijp dat de hdmi aansluitingen hierop alleen 'pass-trough' doen en dus niets upscalen maar ik lees ook dat de hdmi aansluitingen geen audio doorvoeren. Ik vraag me af of ik bovenstaande dan wel allemaal aan kan sluiten? Als de hdmi-poorten op de 307 geen audio doen heb ik dus minimaal 3x 'optical in' nodig (in de toekomst 4x), terwijl er maar twee opzitten... Een no go dus, of zie ik dat verkeerd?
Klopt, de SR307 heeft alleen pass-through. Je krijgt dus geen audio erdoorheen. Je zal dus met een optische toslink kabel moeten aansluiten. Standaard heeft ie er 2 en een coax digitaal ingang. Er is meen ik een omvormer om van een toslink kabel een coax digitale plug. Klein blokje...
Ik had dit probleem ook, maar ik gebruik mijn PS3 en PC via een toslink kabel, en mijn decoder via een analoge kabel
Als ik je dit wilt zou ik kijken naar een 507. Kost iets meer, maar dan heb je daar meer aan
Ik had dit probleem ook, maar ik gebruik mijn PS3 en PC via een toslink kabel, en mijn decoder via een analoge kabel
Als ik je dit wilt zou ik kijken naar een 507. Kost iets meer, maar dan heb je daar meer aan
[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 25-08-2009 20:10 ]
Laat de 507 dan wel audio door via HDMI? ik kan het niet zo snel terugvinden in de specificities. In ieder geval doet de 507 ook geen upscaling en alleen pass tough van video. Verder heeft de 507 weinig voordelen lijkt me, ook maar 2 optische ingangen net als de 307.
De 607 is mij wat te duur.. echt alternatieven in dit prijs segment zijn er volgens mij ook niet? tweede hands is ook wel een optie wat mij betreft, maar oude modellen hebben vaak geen optische ingangen geloof ik, in ieder geval niet veel.
Edit: al gevonden, de 507 laat audio door.. die voldoet dus prima aan mijn eisen... moet het budget wel weer bijgesteld worden
De 507 is '4 ohm certified' in tegenstelling tot de 307 lees ik, wat houd dit precies in? Op mijn speakers staat ook 4 ohm.. lastig, audio-noob zijn..
De 607 is mij wat te duur.. echt alternatieven in dit prijs segment zijn er volgens mij ook niet? tweede hands is ook wel een optie wat mij betreft, maar oude modellen hebben vaak geen optische ingangen geloof ik, in ieder geval niet veel.
Edit: al gevonden, de 507 laat audio door.. die voldoet dus prima aan mijn eisen... moet het budget wel weer bijgesteld worden
De 507 is '4 ohm certified' in tegenstelling tot de 307 lees ik, wat houd dit precies in? Op mijn speakers staat ook 4 ohm.. lastig, audio-noob zijn..
[ Voor 22% gewijzigd door Xtuv op 25-08-2009 21:40 ]
Onkyo komt trouwens weer met nieuwe modelen:
http://www.eu.onkyo.com/indices/A_V_Receiver_5917373.html
TX-NR1007
TX-NR3007 ; EXKLUSIV-TEST: 9.2 AV-Receiver Onkyo TX-NR3007 mit Dolby PLIIz und Audyssey DSX
TX-NR5007
Dacht zelf aan de TX-NR807 te kopen omdat die een netwerk aansluiting heeft.
En voor stereo wel voldoende power heeft denk ik.
Zo te zien hier zo ver erg goede receiver: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1170804
http://www.eu.onkyo.com/indices/A_V_Receiver_5917373.html
TX-NR1007
TX-NR3007 ; EXKLUSIV-TEST: 9.2 AV-Receiver Onkyo TX-NR3007 mit Dolby PLIIz und Audyssey DSX
TX-NR5007
Dacht zelf aan de TX-NR807 te kopen omdat die een netwerk aansluiting heeft.
En voor stereo wel voldoende power heeft denk ik.
Zo te zien hier zo ver erg goede receiver: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1170804
[ Voor 41% gewijzigd door nFo op 25-08-2009 22:09 ]
De NR807 heb ik idd besteld vandaag voor paps. Heb zelf de SR307 staan. Prima versterker, ben benieuwd wat de NR807 zal brengen
Ok, ben benieuwd kan nog geen review vinden.ID-College schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:07:
De NR807 heb ik idd besteld vandaag voor paps. Heb zelf de SR307 staan. Prima versterker, ben benieuwd wat de NR807 zal brengen
Nee, hij is net uit denk ik zelf? Heb geen netwerkaansluiting helaas liggen, maar t gaat meer om het vermogen en zijn functionaliteiten.
Ik ben niet veeleisend, maar ik denk dat het een aardige receiver is
edit: Hij is net binnengekomen. Wel een kast hoor zeg! Flink model als je hem naast de 307 zet. Ziet er spectaculair uit...
edit: Hij is net binnengekomen. Wel een kast hoor zeg! Flink model als je hem naast de 307 zet. Ziet er spectaculair uit...
[ Voor 24% gewijzigd door ID-College op 26-08-2009 14:14 ]
Ja lomp ding, gaat denk ik hier net passen, maar ben er nog niet helemaal uit.ID-College schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 23:59:
Nee, hij is net uit denk ik zelf? Heb geen netwerkaansluiting helaas liggen, maar t gaat meer om het vermogen en zijn functionaliteiten.
Kan misschien beter een squeezebox ofzo kopen voor internet radio en dan de onkyo tx-sr707 nemen.
Nja lomp, het is wel een mooi ding imo! Vind onkyo sowieso wel mooi qua design. En ziet er impressive uit, het oog wil ook wat
Hij past hier prima 
Hoop mogelijkheden qua aansluiten en een mooi apparaat. Ben benieuwd wat ie zal brengen icm met de speakers
Hoop mogelijkheden qua aansluiten en een mooi apparaat. Ben benieuwd wat ie zal brengen icm met de speakers
[ Voor 27% gewijzigd door ID-College op 26-08-2009 19:16 ]
Ja zeker wel mooi, vooral de prijs.ID-College schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:15:
Nja lomp, het is wel een mooi ding imo! Vind onkyo sowieso wel mooi qua design. En ziet er impressive uit, het oog wil ook watHij past hier prima
Zoek eigenlijk een stereo versterker, maar missen weer spdif en hdmi ect.
[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 26-08-2009 23:16 ]
Verwijderd
Ik heb zelf de Onkyo TXSR604 en na heel lang klooien en zoeken kwam ik erachter dat Xbox 360 en UPC HD box aangesloten via receiver naar LG Full HD tv niet gaat werken (zie topic 1240344 van GOT) en daarom ben ik dus op zoek naar een andere receiver waar dit wel werkt.
Ik zat zelf dus te denken aan een TXSR607 vanwege de prijs en HDMI aansluitingen maar na het doorlezen van dit forum heb ik zo het vermoeden dat mijn frontspeakers (B&W 603 S3's) een beetje overkill zijn voor deze 607 en dat iedereen dat zowat afraadt.
Is het slecht voor de boxen als ik een SR607 koop of is het alleen maar zonde van mijn geld als ik een SR607 koop??
Ik zat zelf dus te denken aan een TXSR607 vanwege de prijs en HDMI aansluitingen maar na het doorlezen van dit forum heb ik zo het vermoeden dat mijn frontspeakers (B&W 603 S3's) een beetje overkill zijn voor deze 607 en dat iedereen dat zowat afraadt.
Is het slecht voor de boxen als ik een SR607 koop of is het alleen maar zonde van mijn geld als ik een SR607 koop??
Ik heb mijn 507 inmiddels binnen en probeer mijn Humax IR-Fox C te regelen met de AB. Een aantal functies werken, maar een aantal ook niet. Zo kan ik bv. niet tussen TV en radio-signaal schakelen. Zijn er toevallig mensen die dit wel lukt door bv. een andere code en/of een andere knop? Of zou het gewoon niet mogelijk zijn?
Verwijderd
Voor de specificaties van deze speakerset:Ik zat zelf dus te denken aan een TXSR607 vanwege de prijs en HDMI aansluitingen maar na het doorlezen van dit forum heb ik zo het vermoeden dat mijn frontspeakers (B&W 603 S3's) een beetje overkill zijn voor deze 607 en dat iedereen dat zowat afraadt.
Description: "2½"-way vented-box loudspeaker. Drive-units: 1" (25mm) aluminum-dome tweeter, 6.5" (165mm) woven-Kevlar cone bass/midrange, 6.5" (165mm) aluminum-cone woofer. Crossover frequencies: 150Hz, 4kHz. Frequency response: 44Hz–22kHz, ±3dB on reference axis. Frequency range: –6dB at 34Hz and 42kHz. Dispersion within 2dB of response on reference axis: over 40° arc horizontal, over 10° arc vertical. Sensitivity: 90dB/2.83V/m. Impedance: 8 ohms nominal, 3 ohms minimum. Power handling: 25–150W into 8 ohms on unclipped program. Harmonic distortion: second and third harmonics, <1%, 55Hz–20kHz (90dB SPL, 1m). Maximum recommended cable impedance: 0.1 ohm.
De kwaliteit van de boxen overstijgt wel de kwaliteit van de Onkyo TX SR607 mijn inziens. Maar de 25-150 W kan de onkyo prima leveren, ook in een 5.1 setting.
Bovendien zul je nauwlijks boven de 10 W per box uitkomen en zelfs dan blaas je je buren al naar buiten...
Een zeer technische kennis heeft eens in een 2.0 setting zijn set flink laten knallen en het wattage dat uit de boxen kwam bepaalt. Bleek 0.75 W te zijn...
Ik zou zelf de 607 kopen vanwege de vele aansluitingen incl universal poort voor het onkyo ipod dock en voor de HDMI upscaling chip (die overigens niet tot 1080p levert, maar 1080i
Onkyo TX-SR607 video review cnet
http://reviews.cnet.com/a...553470.html?tag=mncol;lst
http://reviews.cnet.com/a...553470.html?tag=mncol;lst
[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 27-08-2009 18:51 ]
Verwijderd
Ik zat te kijken naar een TXSR307 Receiver van Onkyo. Echter kwam ik een andere set tegen. Kent iemand van jullie de Onkyo HTS3200 set?
Dit moet een receiver zijn met een kompleet onkyo speakerpakket (heb nu alleen 2 gare boekenplank speakers). Ik zat even te googlen en heb een specsheet gevonden. Het lijkt op een TXSR307 + 5.1 speaker pakket.
Ik zie hem alleen bij BCC staan: http://www.bcc.nl:80/product/onkyo-hts3200-b voor 329 euro niet duur en precies wat ik zoek, want ik heb al een HDMI dvd-speler. Iemand ervaringen met deze set?
Dit moet een receiver zijn met een kompleet onkyo speakerpakket (heb nu alleen 2 gare boekenplank speakers). Ik zat even te googlen en heb een specsheet gevonden. Het lijkt op een TXSR307 + 5.1 speaker pakket.
Ik zie hem alleen bij BCC staan: http://www.bcc.nl:80/product/onkyo-hts3200-b voor 329 euro niet duur en precies wat ik zoek, want ik heb al een HDMI dvd-speler. Iemand ervaringen met deze set?
Kan niet heel veel zijn gok ik. Als het een SR307 is (weet ik niet zeker, kijk naar het klepje rechtsonderin, missen een paar ingangen) dan kunnen de speakers niet heel veel zijn. Een SR307 kost al 225 euro ongeveer. Dan kan het 5.1 setje a 100 euro nooit veel soeps zijn
Verwijderd
Iemand ervaringen met het draaien van cd's in een blu ray speler? Dit wordt stereo geluid, maar zet de 607 dat om naar bijv. 3.1 of 5.1? Ik ga er vanuit dat er enkel een hdmi kabel loopt tussen de 2.
Verwijderd
Ik heb een klein vraagje...
Ik plan een update zonder veel grote eisen. 2x optical in (Belgacom TV/Xbox360) + 1 coaxial in (toekomstige blu-ray).
HDMI functionaliteit ga ik niet gebruiken aangezien mijn LG tv genoeg HDMI ingangen heeft en deze zo mooi en makkelijk laat benoemen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de ONKYO TX-SR307 en de Sony STR-DH500. Ontlopen elkaar quasi niet qua features.. De eisen zijn echt minimaal. Er komt een kleine speakerset op (canton Movie 80CX, JBL SCS200.5, niets speciaals dus).
Is er een voorkeur naar de Onkyo/Sony?
Ik plan een update zonder veel grote eisen. 2x optical in (Belgacom TV/Xbox360) + 1 coaxial in (toekomstige blu-ray).
HDMI functionaliteit ga ik niet gebruiken aangezien mijn LG tv genoeg HDMI ingangen heeft en deze zo mooi en makkelijk laat benoemen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de ONKYO TX-SR307 en de Sony STR-DH500. Ontlopen elkaar quasi niet qua features.. De eisen zijn echt minimaal. Er komt een kleine speakerset op (canton Movie 80CX, JBL SCS200.5, niets speciaals dus).
Verwijderd
Qua features zijn ze nagenoeg hetzelfde, wel zal de onkyo iets voller klinken wat betreft de bas. Daarnaast denk ik dat de onkyo qua instellen, afstandsbediening, handleiding en gebruikersgemak beter is dan Sony. Daarentegen vind ik het uiterlijk van de onkyo's altijd om te huilen in vergelijking met de HK's, Denon's, Pioneers en ook deze Sony. Maar dat is smaak.Verwijderd schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:04:
Ik heb een klein vraagje...
Je kunt ook voor de hele 5.1 set gaan van onkyo, inclusief de TX SR 307... scheelt misschien in prijs en ik denk dat de geluidskwaliteit best te vergelijken is met de setjes die je noemt.
Verwijderd
Ah je doelt op het HTS5205? Inderdaad dat kan een optie zijn... Want de reciever los kost 250 euro en het gehele setje een 400 euro... Terwijl ik beide los zou kopen zou ik toch makkelijk aan 475/500 euro zitten!
Bedankt voor de hulp! Ik verkies ook zoizo gebruiksgemak boven looks... Hij staat bij mij toch in een kast achter frosted glas
Merci
Bedankt voor de hulp! Ik verkies ook zoizo gebruiksgemak boven looks... Hij staat bij mij toch in een kast achter frosted glas
Merci
Weet iemand of ik mijn onkyo remote (TX-SR607) in kan stellen als Windows MCE remote?
Dan zou ik voor de 6205 gaan, zie hier wat er in de doos zitVerwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:52:
Ah je doelt op het HTS5205? Inderdaad dat kan een optie zijn... Want de reciever los kost 250 euro en het gehele setje een 400 euro... Terwijl ik beide los zou kopen zou ik toch makkelijk aan 475/500 euro zitten!
Merci
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe AV-reciever.
Hebben aan input:
- PS3 (HDMI)
- UPC-box (composite)
- PC (HDMI)
Output:
- Samsung TV (HDMI)
- Beamer (composite)
Nu is de vraag; kan de SR507 als input composite aan en weer HDMI uitgeven?
Andersom is ook de vraag; kan hij HDMI in (bijv. PC) om composite (beamer) weer uit te geven?
Bij de 607 staat wel duidelijk upscaling naar HDMI van composite, maar wij hebben 5.1 box-setje.
Hebben aan input:
- PS3 (HDMI)
- UPC-box (composite)
- PC (HDMI)
Output:
- Samsung TV (HDMI)
- Beamer (composite)
Andersom is ook de vraag; kan hij HDMI in (bijv. PC) om composite (beamer) weer uit te geven?
Bij de 607 staat wel duidelijk upscaling naar HDMI van composite, maar wij hebben 5.1 box-setje.
Tom v., over de vergelijking Sony str-dh500 en de Onkyo 307. Ik heb de Sony, en heb hier juist de bass lager gezet en de treble wat omhoog. Ligt natuurlijk ook zeer sterk aan de boxen(Mordaunt-Short 602i's in mijn geval) en de ruimte. De Onkyo heb ik niet geprobeerd, maar bedieningsgemak van de Sony vind ik prima, groot voordeel is dat de afstandsbediening van de receiver ook echt alle functies van de tv kan bedienen( werkt alleen bij Sony tv's geloof ik). Reden voor mij om de Sony te kiezen was trouwens voornamelijk dat deze goedkoper was.
heeft je beamer geen s-video ingang of component ingang? Want composite op een beamer.....RiCk schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:20:
Hebben aan input:
- PS3 (HDMI)
- UPC-box (composite)
- PC (HDMI)
Output:
- Samsung TV (HDMI)
- Beamer (composite)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Nee volgens mij kan dit niet met de 507. Net de handleiding ingekeken maar hier staat composite in is composite uit als ik het zo snel goed lees.RiCk schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:20:
Hebben aan input:
- PS3 (HDMI)
- UPC-box (composite)
- PC (HDMI)
Output:
- Samsung TV (HDMI)
- Beamer (composite)
Goedenavond,
Ik ben van plan een Onkyo TX-SR607 te kopen, echter hoe ik alles ga aansluiten is mij niet duidelijk.
TV: Samsung 46UEB7020
Xbox 360 Elite
PS 3
HUMAX iRHD-5000c aangesloten met hdmi op de tv
Nintento Wii
Hoe sluit ik alles aan op de receiver dat ik op alle apparaten geluid heb en niet telkens van instellingen moet wijzigen.
Is het bijvoorbeeld al voldoende om de receiver met optical op de tv aantesluiten zodat alle andere apparaten via de tv met de receiver contact maken of moet ik ieder apparaat op de receiver nog eens extra aansluiten en bijv de ps3 met hdmi op de receiver? maar dan kan ik hem niet meer met hdmi op de tv aansluiten.
Ik ben van plan een Onkyo TX-SR607 te kopen, echter hoe ik alles ga aansluiten is mij niet duidelijk.
Xbox 360 Elite
PS 3
Nintento Wii
Hoe sluit ik alles aan op de receiver dat ik op alle apparaten geluid heb en niet telkens van instellingen moet wijzigen.
Is het bijvoorbeeld al voldoende om de receiver met optical op de tv aantesluiten zodat alle andere apparaten via de tv met de receiver contact maken of moet ik ieder apparaat op de receiver nog eens extra aansluiten en bijv de ps3 met hdmi op de receiver? maar dan kan ik hem niet meer met hdmi op de tv aansluiten.
Alles via HDMI (en de Wii via component) naar de onkyo. Dan de Onkyo met HDMI naar de tv.Cyclonic schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:58:
Goedenavond,
Xbox 360 Elite
PS 3
Nintento Wii
Dan heb je het beste geluid, en de Onkyo stuurt het beeld door naar de tv
[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 14-09-2009 00:08 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Verwijderd
Ik zat me te orienteren op een Onkyo 607, maar na de diverse gebruikerservaringen hier, zie ik daar van af.
Zoek nog even verder.
Zoek nog even verder.
[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2009 02:25 ]
ja het is niet een state-of-the-art beamerRainesh schreef op zondag 13 september 2009 @ 21:55:
[...]
heeft je beamer geen s-video ingang of component ingang? Want composite op een beamer.....
maar ik gok er op dat geen enkele av-reciever dit zou kunnen dan?!
en de 607 ook niet?
alternatief was iets van harman kardon, avr 155/255 oid
Verwijderd
Hoe bevalt hij? Zit ook over deze set te denken.marketeer schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:15:
[...]
Dan zou ik voor de 6205 gaan, zie hier wat er in de doos zit
Geeft die dan alles door in 1080p?cypher21 schreef op maandag 14 september 2009 @ 00:06:
[...]
Alles via HDMI (en de Wii via component) naar de onkyo. Dan de Onkyo met HDMI naar de tv.
Dan heb je het beste geluid, en de Onkyo stuurt het beeld door naar de tv
Heb je überhaupt de specs wel bekeken
Ja, 1080p wordt gewoon doorgegeven, en de 607 gaat het Wii signaal upscalen naar 1080i
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ja heb het gelezen maar meestal is het marketing stuff 
Wilde het gewoon zeker weten, is veel geld zon receiver
Denk dat ik hem morgen ga bestellen
Alleen nog ff goede boxen zoeken
Denk dat ik hem morgen ga bestellen
Verwijderd
Er is met de onkyo 607 een review geschreven op sound & vision magazine website, die ik hier nog niet ben tegengekomen, dus bij deze:
http://www.soundandvision...-dolby-pro-logic-iiz.html
De conclusie is dat dolby pro logic IIz niet veel toevoegd, als het al te horen valt uberhaupt vanuit de 2 extra boxen...
http://www.soundandvision...-dolby-pro-logic-iiz.html
De conclusie is dat dolby pro logic IIz niet veel toevoegd, als het al te horen valt uberhaupt vanuit de 2 extra boxen...
Ik ben niet zo helemaal thuis als het gaat over ohm en watt, maar ben aan het twijfelen om een 607 aan te schaffen. Vooral omwille van de HDMI aansluitingen. Kollega's van me hebben een 606 en zijn daar zeer te spreken over, daarom dat ik hier bij de Onkyo uit kom.
Nu heb ik al een Home theater set van vroeger van Yamaha en die bevalt me nog steeds super kwa geluid. Alleen zijn de video inputs/outputs dus niet meer van deze tijd.
Je kan de specs van deze versterker hier bekijken (http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/pdfs/moreinfo/dvxs80.pdf)
Zou ik deze speakers (in een overgangsfase naar een andere speakerset) kunnen aansluiten op de 607 ?
Ik denk van wel, maar zoals ik al zei ben ik hier een leek in.
Nu heb ik al een Home theater set van vroeger van Yamaha en die bevalt me nog steeds super kwa geluid. Alleen zijn de video inputs/outputs dus niet meer van deze tijd.
Je kan de specs van deze versterker hier bekijken (http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/pdfs/moreinfo/dvxs80.pdf)
Zou ik deze speakers (in een overgangsfase naar een andere speakerset) kunnen aansluiten op de 607 ?
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Verwijderd
De 607 is meer dan voldoende voor dit setje, met heel veel aansluitingen. Een mooie keus zou ik denken voor weinig geld.Jimster21 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 16:19:
Ik ben niet zo helemaal thuis als het gaat over ohm en watt, maar ben aan het twijfelen om een 607 aan te schaffen. Vooral omwille van de HDMI aansluitingen. Kollega's van me hebben een 606 en zijn daar zeer te spreken over, daarom dat ik hier bij de Onkyo uit kom.
Heb je het systeem al binnen? (welke boxen?) Zo ja, hoe bevalt ie? Ik wil zelf waarschijnlijk de 507 halen + Harman Kardon HKTS 11 http://www.kieskeurig.nl/...an_kardon/hkts_11/339188/Cyclonic schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:26:
Ja heb het gelezen maar meestal is het marketing stuff
Denk dat ik hem morgen ga bestellenAlleen nog ff goede boxen zoeken
Goede reviews, alleen hebben sommigen het daarbij over een ploffende sub...
[ Voor 21% gewijzigd door Monda op 04-10-2009 08:06 ]
PSN: Mondaatje
Ik heb de 607 icm de HKTS11. Klinkt goed, ploffende sub? nooit gehad.Monda schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 08:04:
[...]
Heb je het systeem al binnen? (welke boxen?) Zo ja, hoe bevalt ie? Ik wil zelf waarschijnlijk de 507 halen + Harman Kardon HKTS 11 http://www.kieskeurig.nl/...an_kardon/hkts_11/339188/
Goede reviews, alleen hebben sommigen het daarbij over een ploffende sub...
Hier mensen met een 507 of vergelijkbaar model die de voetjes eraf gehaald hebben? Ik denk erover dat te doen zodat ik 'm in m'n meubel krijg. Vraag me alleen af of daar ook een manier voor is dat ze er eventueel weer op kunnen.. op het eerste gezicht lijkt het een gevalletje 'brute kracht' te gaan worden..
Ik raad dat zeer zeker af, de 507 genereert behoorlijk wat hitte die hij dan niet meer fatsoenlijk kwijt kan ...Xtuv schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:36:
Hier mensen met een 507 of vergelijkbaar model die de voetjes eraf gehaald hebben? Ik denk erover dat te doen zodat ik 'm in m'n meubel krijg. Vraag me alleen af of daar ook een manier voor is dat ze er eventueel weer op kunnen.. op het eerste gezicht lijkt het een gevalletje 'brute kracht' te gaan worden..
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Sinds kort ben ik in het bezit van een Onkyo TX-SR507receiver.
Ik heb hier mijn blu-ray speler en xbox 360 op aangesloten. Voorheen had ik deze rechtstreeks op mijn philips tv aangesloten en had ik de instelling van mijn tv voor de bluray op "cinema" gezet en voor mijn xbox op "spel"
Het probleem is nu dat ik nu mijn reciever rechtstreeks op mijn tv heb aangesloten ik steeds moet kiezen voor of "cinema" of "spel".
Is hier een oplossing voor, of kan ik mijn xbox beter rechtstreeks op mijn tv aansluiten en een optische kabel gebruiken om het geluid naar mijn receiver te sturen?
Ook kom ik er niet helemaal uit hoe ik nu het geluid van mijn tv over mijn receiver kan krijgen. Deze is met een hdmi kabel verbonden. Als ik de receiver dan op tv zet hoor ik niets.
Ik heb hier mijn blu-ray speler en xbox 360 op aangesloten. Voorheen had ik deze rechtstreeks op mijn philips tv aangesloten en had ik de instelling van mijn tv voor de bluray op "cinema" gezet en voor mijn xbox op "spel"
Het probleem is nu dat ik nu mijn reciever rechtstreeks op mijn tv heb aangesloten ik steeds moet kiezen voor of "cinema" of "spel".
Is hier een oplossing voor, of kan ik mijn xbox beter rechtstreeks op mijn tv aansluiten en een optische kabel gebruiken om het geluid naar mijn receiver te sturen?
Ook kom ik er niet helemaal uit hoe ik nu het geluid van mijn tv over mijn receiver kan krijgen. Deze is met een hdmi kabel verbonden. Als ik de receiver dan op tv zet hoor ik niets.
Dat "probleem" is niet echt te omzeilen aangezien er maar één HDMI kabel de tv in gaat en de tv niet kan zien of je nu de XBox of de Blu-ray speler aan hebt staan. Dus dat wordt dan gewoon schakelen tussen "spel" en "cinema" als je ofwel de XBox ofwel de Blu-ray speler aan hebt staan.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:59:
Voorheen had ik deze rechtstreeks op mijn philips tv aangesloten en had ik de instelling van mijn tv voor de bluray op "cinema" gezet en voor mijn xbox op "spel"
Natuurlijk kan je de XBox ook los verbinden met de tv en dan met een optische kabel. Het is maar net wat jij vervelender vind: dat switchen tussen de modes of meer kabels naar de tv en receiver.
Andere oplossingen voor dit "probleem" zijn er ook. Maar dan had je een receiver met twee maal HDMI Out moeten kopen zodat je per ingang van je tv een andere modus toe kan kennen. Of je koopt een HDMI switch. Dan gaat de HDMI kabel vanaf de Onkyo in die switch en vanaf de switch heb je dan meerdere HDMI kabels welke naar de ingangen van je tv gaan. En ook daar kan je dan de diverse modes aan koppelen. Al is dit wellicht nog meer werk dan het wisselen van modes aangezien je dan moet wisselen van HDMI output vanaf de switch. Plus dat goede switches redelijk prijzig zijn.
Ikzelf heb het hier ook, maar dan nog meer apparaten aangesloten op de receiver. Dus ik switch tussen "spel", "persoonlijk" en film. Dat switchen duurt een paar seconden en het voordeel is dat ik maar één HDMI kabel naar de tv heb lopen en standaard het geluid via HDMI mee stuur vanaf de bron.
De HDMI van de TV is altijd een ingang en dus geen uitgang welke je nodig hebt om geluid de tv uit te sturen. De TV kan dus alleen ontvangen. Plus dat je de tv hebt verbonden met de HDMI Out van de Onkyo, dus dat gaat sowieso niet.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:59:
Als je geluid van je tv over de speakers wilt moet je een aparte kabel leggen van de Audio Out van de tv naar een ingang van de Onkyo. Ligt alleen aan het merk en type tv welke kabels je moet hebben.
Bijna elke tv heeft wel iets van een S/PDIF out. In de meeste gevallen een optische uitgang, al gebruikt Philips nog een digitale coax uitgang. Als je de tv via die uitgang verbindt met je Onkyo dan zal het geluid over je speakers klinken. Geluid van de tv wel mute-en, want veelal gaat dit dubbel.
Als je tv bovenstaande niet heeft dan heeft deze wellicht een analoge uitgang voor het geluid. Dus twee van die RCA uitgangen. Deze ook gewoon verbinden met de je Onkyo en het werkt hetzelfde als hierboven.
Al heeft de eerste optie wel voorkeur. Dit als eerste omdat het toch digitaal is wat minder gevoelig is voor ruis. Maar vooral omdat er tv's zijn die gewoon Dolby Digital weer kunnen geven vanaf de S/PDIF out. Dit werkt natuurlijk niet bij dingen als analoge tv of als je tv een bron ontvangt welke geen digitale audio aan boord heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 05-10-2009 11:12 ]
Verwijderd
Dank voor je complete antwoord!
Ik heb zelf een vrij nieuwe tv van philips (8404), dus ik ga er even van uit dat er een S/PDIF aansluiting op zit.
Kan ik dan gewoon een optische kabel kopen, of is dit toch weer wat anders?
Voor mijn xbox haal ik dan ook maar een optische kabel, een extra kabeltje maakt nu toch niet meer uit met die bos kabels die er nu toch al ligt.
Weet je trouwens ook of je je coax kabel van je radio aansluiting rechtstreeks op je receiver kan aansluiten? Ik heb gister even gekeken en zag daar wel een antenne aansluiting voor je radio, maar daar paste hij zowiezo niet op.
Ik heb zelf een vrij nieuwe tv van philips (8404), dus ik ga er even van uit dat er een S/PDIF aansluiting op zit.
Kan ik dan gewoon een optische kabel kopen, of is dit toch weer wat anders?
Voor mijn xbox haal ik dan ook maar een optische kabel, een extra kabeltje maakt nu toch niet meer uit met die bos kabels die er nu toch al ligt.
Weet je trouwens ook of je je coax kabel van je radio aansluiting rechtstreeks op je receiver kan aansluiten? Ik heb gister even gekeken en zag daar wel een antenne aansluiting voor je radio, maar daar paste hij zowiezo niet op.
Philips is één van de weinige merken die een digitale coax (cinch) uitgang gebruikt en geen optische. Dus je zal een digitale coaxkabel moeten hebben. Je zou ook nog gebruik kunnen maken van de analoge uitgangen, maar ik zou zelf eerder voor de digitale gaan.
Als je je XBox apart aansluit heb je er twee kabels bij en niet één: namelijk de HDMI kabel voor het beeld en de optische kabel voor het geluid. Maar dat is jouw keuze als je dat makkelijker vind dan switchen van mode.
Over die radio weet ik niet. Ik heb nu zelf een Denon receiver
Als je je XBox apart aansluit heb je er twee kabels bij en niet één: namelijk de HDMI kabel voor het beeld en de optische kabel voor het geluid. Maar dat is jouw keuze als je dat makkelijker vind dan switchen van mode.
Over die radio weet ik niet. Ik heb nu zelf een Denon receiver
Dat is een duidelijk verhaal. Ik heb echter toch nog een vraagje over die pass-through HDMI aansluitingen op de SR307 icm de Onkyo speakerset uit de HT-C5215 set:
Ik begrijp dat deze pass-through aansluitingen enkel het beeld doorzenden naar de TV op de HDMI out aansluiting. Als ik 3 verschillende bronnen via HDMI en mijn Wii via component aansluit op deze reciever en mijn TV aansluit via de HDMI out, dan wordt het geluid van de 3 bronnen en van de Wii toch gewoon afgehandeld door de reciever en klinkt het geluid door de aangesloten speakerset? En het beeld wordt gewoon direct doorgegeven naar mijn TV, zonder upscaling (in het geval van de Wii)? Begrijp ik het zo goed?
Ik heb dan namelijk de keuze om alle bronnen op de Onkyo aan te sluiten middels HDMI / component, of om alle bronnen op mijn TV aan te sluiten en het geluid middels toslink door te lussen naar de reciever. Maar ik begrijp dus dat eerstgenoemde mogelijkheid de voorkeur geniet?
Ik begin ook net pas met inlezen in receivers en alles wat erbij komt kijken (na de ibood van vorige week met de Onkyo sr-507 en Jamo a-407Genji schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:50:
[...]
Dat is een duidelijk verhaal. Ik heb echter toch nog een vraagje over die pass-through HDMI aansluitingen op de SR307 icm de Onkyo speakerset uit de HT-C5215 set:
Ik begrijp dat deze pass-through aansluitingen enkel het beeld doorzenden naar de TV op de HDMI out aansluiting. Als ik 3 verschillende bronnen via HDMI en mijn Wii via component aansluit op deze reciever en mijn TV aansluit via de HDMI out, dan wordt het geluid van de 3 bronnen en van de Wii toch gewoon afgehandeld door de reciever en klinkt het geluid door de aangesloten speakerset? En het beeld wordt gewoon direct doorgegeven naar mijn TV, zonder upscaling (in het geval van de Wii)? Begrijp ik het zo goed?
Ik heb dan namelijk de keuze om alle bronnen op de Onkyo aan te sluiten middels HDMI / component, of om alle bronnen op mijn TV aan te sluiten en het geluid middels toslink door te lussen naar de reciever. Maar ik begrijp dus dat eerstgenoemde mogelijkheid de voorkeur geniet?
[ Voor 18% gewijzigd door WhistlerNL op 05-10-2009 13:01 ]
Hehe, dan zijn die HDMI aansluitingen voor mij dus compleet overbodig (Ik heb er genoeg op mijn Pana 42PZ85.WhistlerNL schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:56:
[...]
Ik begin ook net pas met inlezen in receivers en alles wat erbij komt kijken (na de ibood van vorige week met de Onkyo sr-507 en Jamo a-507 hcs) dus pin me hier niet op vast, maar volgens mij doet de 307 dus precies NIET wat jij beschrijft, dwz: de 307 geeft het beeld door en doet verder niets met het HDMI signaal. De losse apparaten moet je via hun eigen audio uitgangen aan de versterker hangen. Vanaf de 507 wordt netjes het audio van het beeld gescheiden en ook verwerkt door de Onkyo.
De 507 haalt inderdaad het audio signaal uit de HDMI aansluiting, dat doet de 307 niet. Je moet wel opletten of je TV het audio signaal "raw" kan doorsturen naar je receiver, onze samsung lcd tv (6 serie) doet dit niet en zet het geluid om naar PCM.Genji schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:02:
[...]
Hehe, dan zijn die HDMI aansluitingen voor mij dus compleet overbodig (Ik heb er genoeg op mijn Pana 42PZ80.). Is er voor mij dus maar 1 optie mogelijk: Alles op de TV aasluiten en via toslink doorlussen naar de reciever. Want om nou puur voor de HDMI aansluitingen naar de 507 te gaan vind ik ook wat overdreven.
Hmm, das een goeie.. Als ik in de handleiding van mijn tv kijk, dan staat er bij de technische specificaties van de digitale audiouitgang het volgende: PCM / Dolby Digital, optische glasvezel.jordz. schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:10:
[...]
De 507 haalt inderdaad het audio signaal uit de HDMI aansluiting, dat doet de 307 niet. Je moet wel opletten of je TV het audio signaal "raw" kan doorsturen naar je receiver, onze samsung lcd tv (6 serie) doet dit niet en zet het geluid om naar PCM.
Kan ik hieruit opmaken dat mijn TV een DTS signaal kan doorsturen, of is DTS weer anders dan Dolby Digital? (ik houd al die Dolby varianten echt niet meer bij...
DTS en Dolby Digital zijn wat anders. Beide digitale codecs, maar van een andere "fabrikant".
Dus je tv kan wel Dolby Digital 3/2 doorsturen, maar voor andere codecs als DTS zal de bron (dus je DVD-speler, Blu-ray speler, etc) de codec zelf moeten decoderen en als LPCM verzenden.
Dus je tv kan wel Dolby Digital 3/2 doorsturen, maar voor andere codecs als DTS zal de bron (dus je DVD-speler, Blu-ray speler, etc) de codec zelf moeten decoderen en als LPCM verzenden.
OK, helder. Eigenlijk alleen mijn PC zal via HDMI een DTS signaal doorsturen, de overige bronnen sturen hoogstens een dolby digital signaal door.FeaR1986 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 13:47:
DTS en Dolby Digital zijn wat anders. Beide digitale codecs, maar van een andere "fabrikant".
Om dus optimaal te genieten van mkv-tjes met een DTS stream die ik afspeel op mijn PC via HDMI naar mijn TV, zal ik de SR307 moeten laten liggen en dus eigenlijk moeten gaan kijken naar minimaal een SR507?
In principe blijft er nog een centimeter aan de bovenkant over, de achterkant en zijkanten staan ook geheel vrij... Ik heb het idee dat dat wel voldoende moet zijn, mede doordat ik 'm nooit echt warm voel worden? Kan wellicht aan mijn setup liggen? Heb maar 2 speakers... zijn wel flink groot, maar misschien scheelt dat?renzo4000 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 08:13:
[...]
Ik raad dat zeer zeker af, de 507 genereert behoorlijk wat hitte die hij dan niet meer fatsoenlijk kwijt kan ...
Verwijderd
Weet iemand of het ook mogelijk is om per preset (tv, bleu ray, tuner etc) de audiosetting vast te zetten?
Als ik namelijk het geluid van de tv over mij receiver (onkyo 507) laat lopen staat hij op "all channel", dus over alle boxen. Deze zet ik vervolgens op stereo, als ik hem de volgende keer aanzet staat hij weer op all channel.
En kan je de av-sync ook per preset instellen, of zodra je av-sync aanzet geldt dit voor alle invoer apparaten?
Als ik namelijk het geluid van de tv over mij receiver (onkyo 507) laat lopen staat hij op "all channel", dus over alle boxen. Deze zet ik vervolgens op stereo, als ik hem de volgende keer aanzet staat hij weer op all channel.
En kan je de av-sync ook per preset instellen, of zodra je av-sync aanzet geldt dit voor alle invoer apparaten?
Dit kan toch toch in het menu bij "listening modes"?Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 10:35:
Weet iemand of het ook mogelijk is om per preset (tv, bleu ray, tuner etc) de audiosetting vast te zetten?
Verwijderd
Ja hier kom je volgens mij via het setupmenu. Volgens mij heb ik dat geprobeerd, maar ik zal het vanavond nog s proberen.
ik heb gisteren mijn 507 binnen gekregen, heb er al flink mee zitten rommelen, maar 1 ding kom ik maar niet uit, en ook in de manual vind ik het niet...
ik laat de receiver aan en uit schakelen via de RIHD, zodat ie fijn meedoet met de Viera link in de tv.(pana TH42PZ85)
maar als ie aanspringt dan staat ie standaard op TV/tape. terwijl ie dus eigenlijk op CBL/Sat moet gaan staan omdat ik tv kijkt met een UPC HD settop box.
wie weet waar je die default setting kan veranderen?
en eigenlijk had ik verwacht dat er wel een OSD menu in had gezeten, collega van me heeft de 607 en die heeft het wel
maar goed, zo op het display is ook geen ramp
ik laat de receiver aan en uit schakelen via de RIHD, zodat ie fijn meedoet met de Viera link in de tv.(pana TH42PZ85)
maar als ie aanspringt dan staat ie standaard op TV/tape. terwijl ie dus eigenlijk op CBL/Sat moet gaan staan omdat ik tv kijkt met een UPC HD settop box.
wie weet waar je die default setting kan veranderen?
en eigenlijk had ik verwacht dat er wel een OSD menu in had gezeten, collega van me heeft de 607 en die heeft het wel
maar goed, zo op het display is ook geen ramp
[ Voor 16% gewijzigd door Shanquish op 09-10-2009 09:30 ]
niemand
is het trouwens normaal dat een receiver zoveel verbruikt? de 507 gebruikt volgens de specs 380 watt
is het trouwens normaal dat een receiver zoveel verbruikt? de 507 gebruikt volgens de specs 380 watt

De 607 zou 550W verbruiken volgens de specs, op een duitse hifi-site las ik echter dat het meer rond de 230W lag.shameete schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:32:
niemand![]()
is het trouwens normaal dat een receiver zoveel verbruikt? de 507 gebruikt volgens de specs 380 watt![]()
[afbeelding]
Dat is toch ook logisch als de versterker in theorie 6x130w versterkt (dat is dan 780 watt, oftewel haalt ie niet)
De subwoofer is veelal actief en hoeft dus geen voeding van de versterker in de receiver te krijgen. Dus het zou "maar" vijf maal 130 Watt zijn. Dus dat zit al iets dichter in de buurt van het opgegeven vermogen. Maar er zijn maar zeer weinig apparaten die een voeding hebben welke het opgegeven te leveren vermogen aan kan...
Ik heb een Onkyo 606, als ik het geluid harder of zachter zet zie ik dit gewoon in getallen van 0 tot 79.
Kan je het geluid ook in db laten weergeven?
Kan je het geluid ook in db laten weergeven?
Stop chasing the dream, you're already living it
Dat staat er dan ook niet. Er staat dat het apparaat 130W kan leveren bij gebruikmaking van slechts één kanaal.Lightning89 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:26:
Dat is toch ook logisch als de versterker in theorie 6x130w versterkt (dat is dan 780 watt, oftewel haalt ie niet)
Ik heb nu al een beetje liggen rondkijken hier en daar, en ik vind het eigenlijk wel moeilijk om een keuze te maken tussen al die verschillende merken. Het totaalbudget is < €1000 . Er moet een telenet hd tv ontvanger, een ps3, ipod en misschien nog andere dingen in de toekomst worden aangesloten. Alles zal hoogstwaarschijnlijk via hdmi gebeuren (behalve ipod).
Doel van surround set: vooral gaming en film, soms muziek
Bij Yamaha heb ik ook een aantal interessante dingen gezien, maar momenteel lijkt mijn voorkeur iets meer over te wegen naar de onkyo 507 of 607. Alleen vraag ik me af of het interessanter is om voor een 607te gaan ipv de 507. Ik heb niet direct de plaats om een 7.x installatie te zetten, een 5.1systeem is geen probleem. Zijn er nog extra verschillen die de 607 een overweegbare keuze kunnen maken? Houdt het steek een 7.X receiver te kiezen terwijl je toch maar een 5.1 setje wil kopen.
Vervolgens dacht ik eventueel aan een HT-S6205 set. Daar heb je dan ook een bruikbaar ipod dock bij. Maar een vriend raad me ondertussen ook een canton movie 60cx setje aan, of hoger, welke voor hun prijs goed presteren. Is de ht-s6205 combinatie interessant, of kijk ik liever uit naar een iets beter setje van boxen.
Bij Yamaha heb ik ook een aantal interessante dingen gezien, maar momenteel lijkt mijn voorkeur iets meer over te wegen naar de onkyo 507 of 607. Alleen vraag ik me af of het interessanter is om voor een 607te gaan ipv de 507. Ik heb niet direct de plaats om een 7.x installatie te zetten, een 5.1systeem is geen probleem. Zijn er nog extra verschillen die de 607 een overweegbare keuze kunnen maken? Houdt het steek een 7.X receiver te kiezen terwijl je toch maar een 5.1 setje wil kopen.
Vervolgens dacht ik eventueel aan een HT-S6205 set. Daar heb je dan ook een bruikbaar ipod dock bij. Maar een vriend raad me ondertussen ook een canton movie 60cx setje aan, of hoger, welke voor hun prijs goed presteren. Is de ht-s6205 combinatie interessant, of kijk ik liever uit naar een iets beter setje van boxen.
de extra's die een 607 wel heeft, maar een 507 niet heeftDakoina schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:14:
Ik heb nu al een beetje liggen rondkijken hier en daar, en ik vind het eigenlijk wel moeilijk om een keuze te maken tussen al die verschillende merken. Het totaalbudget is < €1000 . Er moet een telenet hd tv ontvanger, een ps3, ipod en misschien nog andere dingen in de toekomst worden aangesloten. Alles zal hoogstwaarschijnlijk via hdmi gebeuren (behalve ipod).
* videosignaal vanaf component / video doorlussen naar HDMI, 1 HDMI kabel naar de tv volstaat dus.
* een OSD menu
* HDMI ingang aan de voorzijde.
dat zijn eigenlijk de grootste verschillen die ik ken. (ik heb de 507, een collega de 607)
Verwijderd
Voeg daar nog aan toe:shameete schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:44:
[...]
de extra's die een 607 wel heeft, maar een 507 niet heeft
* videosignaal vanaf component / video doorlussen naar HDMI, 1 HDMI kabel naar de tv volstaat dus.
* een OSD menu
* HDMI ingang aan de voorzijde.
dat zijn eigenlijk de grootste verschillen die ik ken. (ik heb de 507, een collega de 607)
* 607 is 17 cm hoog (irritant verschil mijns inziens ivm kast ed.)
* 607 heeft 2 subwoofer pre outs
* 607 heeft net iets meer vermogen
om de prijs van de 607 hoef je het niet te laten...
Ja dat snap ik wel, alleen het is altijd zo 'misleidend' voor consumenten die niet op fora zoals deze kijken (met koeienletters staat er altijd 6x130 watt op etc (en op chinese meuk 1000 watt pmpo etc). Terwijl het gewoon rond de 23 watt per kanaal is (of 34, staat ergens in dit topic). Opzich alsnog veelste hard. Had een paar jaar geleden gelezen dan een bron van 1 watt al vrij hard is*Brad Pitt schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:55:
[...]
Dat staat er dan ook niet. Er staat dat het apparaat 130W kan leveren bij gebruikmaking van slechts één kanaal.
*correct me if i'm wrong, het is nu 3u en even geen zin om een bron op te zoeken
Helemaal met je eens hoor, stoor mij hier ook mateloos aan. Vooral omdat men dat soort specs gewoon gelooft. Een 706 levert in surround mode inderdaad maar 29W per kanaal. Maar dat staat niet zo leuk op de sticker.Lightning89 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 02:56:
Ja dat snap ik wel, alleen het is altijd zo 'misleidend' voor consumenten die niet op fora zoals deze kijken (met koeienletters staat er altijd 6x130 watt op etc (en op chinese meuk 1000 watt pmpo etc). Terwijl het gewoon rond de 23 watt per kanaal is (of 34, staat ergens in dit topic).
Klopt, tijdens normaal luisteren zal je hooguit een paar Watts verbruiken. Boven de 10W zal het zelden komen, gemiddeld zal het echt letterlijk een páár Watt zijn. Heel bizar als je daar over nadenkt.Opzich alsnog veelste hard. Had een paar jaar geleden gelezen dan een bron van 1 watt al vrij hard is*
*correct me if i'm wrong, het is nu 3u en even geen zin om een bron op te zoeken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.