Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah,denk ook dat denon het gaat halen eigenlijk.Nu juist nog de speakers.Wat kan je daar zoal op aansluiten?budget 500/700 euro?Canton,is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ligt eraan, speakerkeuze is erg persoonlijk. Ga eens een audiowinkel in, en luister naar wat speakers binnen je budget

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja weet ik ma zou zo'n paar tips moeten hebben om al in de juiste richting te zitten;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:16:
Tjah,denk ook dat denon het gaat halen eigenlijk.Nu juist nog de speakers.Wat kan je daar zoal op aansluiten?budget 500/700 euro?Canton,is dat wat?
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:19:
Een maat van mij heeft zo'n harmann kardon avr 255 met boxen van canton,ik vond dat echt niet beter spelen dan het systeem van Pana.Koste wel 2 keer zoveel.
En waar kan je in Belgie trouwens terrecht voor goede 2dehands spullen?
Je vond Canton toch niets? En nu wil je plots wel Canton?
Iets zegt me dat er toch iets niet klopt :)
Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:16:
Ja weet ik ma zou zo'n paar tips moeten hebben om al in de juiste richting te zitten;
De juiste tip heb je al gehad: luisteren.
Met het budget wat jij hebt kan je enkel kijken naar kant en klare 5.1 setjes. Deze produceren veel gebonk zonder detail in het middengebied. Naar mijn mening waardeloos geluid maar andere mensen zijn er hardstikke blij mee: kortom luisteren.

Ik zou zelf voor dat geld liever voor mooi ruimtelijk 2.0 stereo gaan op basis van degelijke vloerstaanders. Monitor Audio BR5, eventueel Wharfdales.

Eventueel zou je naar dit kunnen kijken. Zou volgens een collega aardig klinken.

[ Voor 84% gewijzigd door Chevy454 op 14-06-2009 22:48 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik ben van plan om de 507 aan te schaffen. Heeft iemand enig idee welke versterker beter is voor muziekweergave, mijn huidige stereo versterker of de Onkyo 507? Ik wil er uiteraard ook een thuisbioscoop mee creëren.

Huidge versterker: Pioneer A-109 (het is maar een simpele, en toendertijd al aardig goedkoop, nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 500/700 euro budget voor de speakers alleen zou toch moeten volstaan denk ik.
Ben ergens anders naar een opstelling gaan luisteren met canton speakers,en dat was een hemelsgroot verschil.En blijkbaar had mijn maat zich de verkeerde type's laten aansmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de cd 1000 van Canton gehoord en dat was prima,zou moeten lukken(naar mijn bescheiden mening)i.c.m. een denon 1909.
ALs hier iemand opmerkingen over heeft,of denkt dat ik mij het verkeerde in men hoofd haal,dan mag je het gerust laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
misschien een redelijke tip, ik was zaterdag nog ff bij Smits in Arnhem (http://www.smitsarnhem.nl)
En daar hebben ze de oude JBL Northridge serie voor een mooie prijs:

Zuil: JBL Northridge E80 € 159 2x = 318
Rear: JBL Northridge E20 € 77 2x = 154
Center: JBL Northridge EC25 € 79

Totaal voor bovenstaande komt dan op € 551,-
Subwoofer is wel aan te raden, maar geen must met bovenstaande set, en dan heb je 100% een stuk beter geluid dan een kant en klaar satteliet set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:47
cypher21 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 07:52:
misschien een redelijke tip, ik was zaterdag nog ff bij Smits in Arnhem (http://www.smitsarnhem.nl)
En daar hebben ze de oude JBL Northridge serie voor een mooie prijs:

Zuil: JBL Northridge E80 € 159 2x = 318
Rear: JBL Northridge E20 € 77 2x = 154
Center: JBL Northridge EC25 € 79

Totaal voor bovenstaande komt dan op € 551,-
Subwoofer is wel aan te raden, maar geen must met bovenstaande set, en dan heb je 100% een stuk beter geluid dan een kant en klaar satteliet set!
Ik heb bovenstaande set + JBL E150P Subwoofer op een Onkyo 607 aangesloten en ben er erg over te spreken.
Het kan natuurlijk altijd beter maar dit is voor mij een aardige stap naar een serieuze hifi installatie.
(Ik had hiervoor een kant en klaar satteliet set)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klinken idd erg goed, ik heb zelf de ES serie, maar dit is de oudere serie. Helaas hebben ze bij Smits de E150P niet meer, dus voor de sub zou een alternatief gekozen moeten worden.

Is idd een zeer goede instap voor HiFi, qua prijs en kwaliteit iig zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Kan je een passieve sub op de 607 aansluiten? Zo ja, hoe sluit je deze aan?
Heb gezocht op internet, maar kon niks vinden.
De passieve sub is tijdelijk. Ben nog op zoek naar een leuke actieve.

[ Voor 8% gewijzigd door juari op 15-06-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heb ik de HT-5205 set aangeschaft, met daarin dus de 307 reciever.

Nu heb ik echter een probleem. Alles werkt behalve de twee front speakers. Deze geven geen enkel geluid. Nu ben ik bang dat ik iets verkeerd gedaan heb met aansluiten, aangezien ik toch wel al de hele handleiding heb doorlopen en alle aansluitingen dubbel heb gecontroleerd. Bij de Audessey test komt hij niet voorbij de eerste speaker, omdat die gewoon weg geen enkel geluid produceert.

Kan dit komen doordat ik kortsluiting heb veroorzaakt op wat voor manier dan ook? Zo ja, wat zijn dan de gevolgen hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet hier aub iemand iets te vertellen over de Yamaha 863??Lees daar goede reviews van.
Kent er iemand een prijs van?
Denon zou moeilijk in te stellen zijn?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:53:
weet hier aub iemand iets te vertellen over de Yamaha 863??Lees daar goede reviews van.
Het topic heet: Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307
Denon zou moeilijk in te stellen zijn?
Nogmaals, het topic heet: Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR607 507 en 307
mvg
Het algemeen beleid #groeten

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje maar laat ik nu eens wat olie op het vuur gooien >:) Ik vind het verschil tussen dit topic en het zelfde topic op Avs nogal groot: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1136584

Mensen die een Onkyo TX-SR607 willen aanschaffen raad ik zeker aan om het topic daar eens te volgen voor een echt objectieve kijk.

Dit topic: hoe trap ik Onkyo zo hard mogelijk de grond in.
Topic op Avs: Amazing, awesome, cool, best buy.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:03:

Dit topic: hoe trap ik Onkyo zo hard mogelijk de grond in.
Topic op Avs: Amazing, awesome, cool, best buy.
Moet zeggen dat ik in dit topic wel wat reviews van mensen mis. Dat zou je al een wat beter beeld kunnen geven. Ook vind ik het erg jammer dat er een paar zijn die erg negatief zijn (dit mag, graag delen waar je tegen aan loopt) maar ook die blijven zeuren en het afkraken als negatieve koop enzo zoals, Chevy (waar ik me wel aan irriteer) Bedoel zoals je aangaf in een post dat je flinke speakers heb en dan 4 stuks met sub. Om heel eerlijk te zijn als je zoveel uitgeeft daarvoor waarom beperk jezelf dan tot een budget versterker?? Ik kan me dan wel voorstellen dat je dan teleur gesteld wordt..

Het zou gewoon fijn zijn wanneer mensen wat meer uit ervaring vertellen, ook negatieve dingen, maar ga het niet voor mensen (waaronder ik) die op het punt staan 1 aan te schaffen, dat je het zo de grond in zit te trappen.... Start dan een Anti-Onkyo Topic zou ik zeggen! : >:)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mother_Goozz ik ben het met je eens :)

Ik wil ook een Onkyo TX-SR607 aanschaffen, maar de Anti-Onkyo stemming en het gebrek aan objectiviteit hier heeft mij al heel snel doen besluiten om naar soort gelijke topics op andere fora te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Gebrek aan objectiviteit? Chevy hééft die versterker, en bij hem voldoet ie niet. De versterker is getest, en kakt gruwelijk in bij surround-gebruik. Van de opgegeven zogenaamde 7x140W blijven er 5 (!)x38 over. Bij 7-kanaals gebruik zal dit dus rond de 30W zijn.

Als je dat soort dingen niet mag zeggen: prima! Laat het dan gewoon een kieskeurig.nl deel 2 worden. Mensen met grote(re) speakers kunnen een apparaat als deze beter links laten liggen. Dat hoeft uiteraard niet 10x per dag te worden gemeldt, maar énig weerwoord kan geen kwaad, al is dat op specifieke merken topics (lees: "dus" vaak ook fanboy topics) niet gewenst. Een PS3 bekritiseren in dát topic? Oei! Een Panasonic tv bekritiseren in dat topic? Oei! En "dus" leest men ook hier liéver jubelverhalen. Let wel, dit zijn beargumenteerde kritieken hè, niet doelloze troll-attacks.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:00:
Dat hoeft uiteraard niet 10x per dag te worden gemeldt, maar énig weerwoord kan geen kwaad,
Ik heb niets tegen goed onderbouwde kritiek maar het is zo verschrikkelijk storend dat er in een topic een kleine groep mensen een heel topic verziekt door constant op een hele negatieve manier te ranten. Hoe kan het zijn dat op avs forums zelfs gebruikers met vrij zware speakers een stuk positiever dan hier?

Om even met schone lei te beginnen.

Chevy454 en anderen jullie hebben nu aan ons 100 x laten weten dat jullie de Onkyo TX-SR607 507 en 307 verschrikkelijke k*t dingen vinden maar nu is het welletjes ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Gebrek aan objectiviteit? Chevy hééft die versterker, en bij hem voldoet ie niet. De versterker is getest, en kakt gruwelijk in bij surround-gebruik. Van de opgegeven zogenaamde 7x140W blijven er 5 (!)x38 over. Bij 7-kanaals gebruik zal dit dus rond de 30W zijn.
Heeft Chevy geen 606? En dat wat hij overhoud aan vermogen heeft hij uit één of andere test van een (volgens mij een Duitse) website geplukt.... (en dat zijn ook de gegevens van de 606, en ik wil niet zeggen dat die gegevens natuurlijk niet kloppen)

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 17-06-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:15:
[...]

Ik heb niets tegen goed onderbouwde kritiek maar het is zo verschrikkelijk storend dat er in een topic een kleine groep mensen een heel topic verziekt door constant op een hele negatieve manier te ranten. Hoe kan het zijn dat op avs forums zelfs gebruikers met vrij zware speakers een stuk positiever dan hier?

Om even met schone lei te beginnen.

Chevy454 en anderen jullie hebben nu aan ons 100 x laten weten dat jullie de Onkyo TX-SR607 507 en 307 verschrikkelijke k*t dingen vinden maar nu is het welletjes ok?
eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
baronruud schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:19:
[...]
(en dat zijn ook de gegevens van de 606)
Yup, de 607 zal waarschijnlijk nog wel erger zijn, de voorgaande 5-serie in ogenschouw nemende ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 17:30
607 is overigens 7x 85w. In verschillende reviews gelezen. Dus niet de dramatische 35watt die sommige hier andere lezers willen laten geloven.

Ik heb de 607 en deze klinkt zeer goed met mijn losse KEF speakers. Ik ben meer dan tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:03:
Ik volg dit topic al een tijdje maar laat ik nu eens wat olie op het vuur gooien >:) Ik vind het verschil tussen dit topic en het zelfde topic op Avs nogal groot: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1136584
Iedereen die blij is met zijn aankoop zal dat altijd bejubelen. Niets mis mee, je bent natuurlijk trots op hetgeen waar jij je geld aan hebt uitgegeven :) Sterker nog, ik vond mijn 606 erg goed toen ik die had aangekocht totdat ik er meer mee ging spelen en toen viel me allerlei dingen op.
Mensen die een Onkyo TX-SR607 willen aanschaffen raad ik zeker aan om het topic daar eens te volgen voor een echt objectieve kijk.
Objectief bedekt door trots bedoel je. Ik doe R&D en daar is het of slecht of heel slecht. Heel soms is het aanvaardbaar. Je moet immers ruimte voor verbetering hebben ;) Maar hoe meer trots hoe beter het wordt natuurlijk.

Ergo: ik zeg gewoon wat er scheelt. Als je tegen iemand zegt dat zijn dure aankoop waardeloos is zal die persoon dat niet kunnen waarderen want hij is trots op zijn aankoop. Je geeft niet graag toe dat jij voor 1000 euro aan rommel hebt gekocht.

Hoe hoger het bedrag / hoe meer specs, hoe minder mensen iets willen geloven.
Om heel eerlijk te zijn als je zoveel uitgeeft daarvoor waarom beperk jezelf dan tot een budget versterker?? Ik kan me dan wel voorstellen dat je dan teleur gesteld wordt..
Simpel :) Ik had een 505 en daar was ik zeer te spreken over :) Ik nam aan (assumption is the mother of all fuck ups) dat de 606 minimaal hetzelfde ging zijn. Verkeerde aanname dus. Maakt ook niet uit, het is maar enkel geld :) Eerlijk gezegd weet ik ook niet meer wat het ding precies heeft gekost. Ik weet dat mijn lokale hifi zaak er 650 euro voor vroeg maar ik had deze goedkoper gekocht. Het blijft zonde maar niet erg.

De volgende gaat een Rotel / Marantz icm een Parasound of een Arcam worden.
Semetrix schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:38:
607 is overigens 7x 85w. In verschillende reviews gelezen. Dus niet de dramatische 35watt die sommige hier andere lezers willen laten geloven.
Ja idd, 7x 85w in elfjesland :) Belast die maar eens goed en dan zakt die keihard in. Merk je goed met de bass. Speel maar eens de U-571 scene met de dieptebommen af. Ik zou zeggen dat je moet zorgen dat alles goed verankerd staat maar dat hoeft niet :+ Je merkt heel goed dat de bass aan het wegzakken is bij 5.1 tov 2.0
Ik heb de 607 en deze klinkt zeer goed met mijn losse KEF speakers. Ik ben meer dan tevreden.
Mooi toch? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Voor 7*85 watt is minimaal 595 watt geleverd vermogen nodig. Neem daarbij de inefficientie van de trafo (bloktrafo dus maximaal 80% rendement), gelijkrichters, electronica en versterkerblokken (ook maar rond de 70% voor klasse AB als ik het goed heb) en je zit dik over de kilowatt stroomverbruik. Kijk naar het gewicht (weer 400 gram lichter dan de 606), de voeding (lijkt hetzelfde) en het stroomverbruik (550 watt) en je weet dat die 7*85 watt geen volcontinue vermogen kan zijn. 7*85 watt is iets wat ik bij een versterker van rond de €1500 verwacht. 85 watt per kanaal is, in tegenstelling tot wat de meeste mensen tegenwoordig met de "alles boven de 100 watt"-hype denken, best een bak aan vermogen.
Wat het denk ik is, is dat veel reviews soms cijfers verzinnen bij de testen om hun adverteerders niet tegen zich in het harnas te jagen. Zo had de oude Denon AVR-3803 in sommige tests 5*50 watt en in andere 5*120 watt. Je kunt dus zelfs reviews met metingen niet altijd vertrouwen.
Maar waar komt die obsessie met vermogen vandaan? Op lagere volumes zijn dingen als dempingsfactor of slew rate (maximale stijging in voltage in een bepaalde tijd) waarschijnlijk belangrijker. Ik heb weleens een versterker gezien met een vermogensmeter die op behoorlijk luid volume slechts 5(!) watt per kanaal aangaf...

Iedereen begint meteen te piepen als ze erachter komen dat hun instapversterker 'maar' 45 watt per kanaal levert, maar voor enigzins normale speakers is dit meer dan genoeg. Vroeger hadden mensen hun zuilen ook op stereoversterkers van 60 watt die ze nooit voluit hoefden te zetten. Tenzij je een bovengemiddeld grote kamer hebt, erg inefficiente speakers (< 88dB/w/m) of speakers met een grillig impedantieverloop (electrostaten bijvoorbeeld) heb je dit vermogen helemaal niet nodig. Als je een normale Kef Q serie speaker hebt met een gevoeligheid van rond de 90dB/w/m is die 45 watt echt voldoende, helemaal als je er een sub bij hebt. Dat de Onkyo wat 'slapjes' klinkt is misschien een kwestie van smaak, aangezien ik dat ook vond van de TX-SR805 van 23,1 kg die wel meer dan 100 watt per kanaal levert.

[ Voor 14% gewijzigd door mac1987 op 17-06-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mac1987 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:18:
Als je een normale Kef Q serie speaker hebt met een gevoeligheid van rond de 90dB/w/m is die 45 watt echt voldoende, helemaal als je er een sub bij hebt.
Een sub geeft in vele gevallen een verkeerd beeld mijnsziens. De meeste mensen zetten de crossover veels te hoog waardoor de subwoofer meer moet doen dan dat hij eigenlijk hoort te doen. Je verschuift de belasting van de receiver / versterker naar de versterker van de subwoofer. Ja op die manier heb je snel voldoende.

Stel de crossover maar eens in op 40Hz zodat je speakers tot 40Hz laag moeten gaan, dan wordt het een ander pak mouwen. Maar het hangt ook af van je input. Als je een langdurige scene met veel explosies zoals in U-571 speelt dan merk je het duidelijk omdat dan plots heel veel gevraagd wordt. Bij een drama / komedie film merk je er weinig van denk ik.
mac1987 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:18:
Vroeger hadden mensen hun zuilen ook op stereoversterkers van 60 watt die ze nooit voluit hoefden te zetten. Tenzij je een bovengemiddeld grote kamer hebt, erg inefficiente speakers (< 88dB/w/m) of speakers met een grillig impedantieverloop (electrostaten bijvoorbeeld) heb je dit vermogen helemaal niet nodig.
Ik zet de receiver met normaal film kijken rond de 40 van 75. Is het huis leeg dan gaat die richting de 65 ;) Dan valt het niet op dat ik meezing :+ Owja, rendement van 90db/w/m mocht je daar over willen vallen.

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Wat me enorm opvalt aan de huidige onkyo's, en wat al eerder besproken is, is de nogal flinke achteruitgang van de voeding. Ik kwam de volgende foto's tegen:

[img]http://areadvd.de/images/2007/onkyo_tx_sr505e_inside.jpg[img]
Afbeeldingslocatie: http://areadvd.de/images/2009/onkyo_507_inside.jpg

Toch best een verschil, en als je gaat rekenen met de max verbruik:

506: Max 480 watt(handleiding)
480/5*0,55 = 53 watt

507: Max verbruik: 380 watt (handleiding)
380/5*0,55 = 42 watt per kanaal

Toch een enorm verschil met de ruim 100 watt per kanaal die onkyo.

Wat ik hier mee wil zeggen: Ga voor een ander merk. Marantz en denon maken bijv. mooie instap receivers, en heus die leveren ook niet zoveel als ze opgeven, maar in iedergeval meer dan de onkyo, en VEEL netter opgebouwd.

Zie ook voor foto's van de high-end reeks onkyo's
Onkyo hard achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Afbeeldingslocatie: http://areadvd.de/images/2007/onkyo_tx_sr505e_inside.jpg
de voorganger 505

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juari
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-12-2019
Chevy454 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:37:

Een sub geeft in vele gevallen een verkeerd beeld mijnsziens. De meeste mensen zetten de crossover veels te hoog waardoor de subwoofer meer moet doen dan dat hij eigenlijk hoort te doen. Je verschuift de belasting van de receiver / versterker naar de versterker van de subwoofer. Ja op die manier heb je snel voldoende.
Dat lijk me toch ook de bedoeling als je een film kijkt, dat de subwoofer alle laag voor zijn rekening neemt. Dat is toch de bedoeling van een film in DD of DTS. De versterker heeft toch niet voor niks een aparte uitgang voor een actieve subwoofer.
Stel de crossover maar eens in op 40Hz zodat je speakers tot 40Hz laag moeten gaan, dan wordt het een ander pak mouwen. Maar het hangt ook af van je input. Als je een langdurige scene met veel explosies zoals in U-571 speelt dan merk je het duidelijk omdat dan plots heel veel gevraagd wordt. Bij een drama / komedie film merk je er weinig van denk ik.
Dat is echt een film waar een subwoofer voor bedoeld is. Laat de sub maar alle laag afhandelen, daar zijn die dingen toch voor gemaakt.

Of je wel of niet van een sub houdt is een kwestie van smaak.Een vriend van me heeft een dijk een sub (weet even niet meer welke) maar bij hem overheerst het zo erg dat ik het ook niet meer mooi vind klinken. Zijn buren trouwens ook niet.

btw, tot ik een actieve sub heb, kan je een passieve sub aansluiten op de 607? zo ja , hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
juari schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:38:
Dat lijk me toch ook de bedoeling als je een film kijkt, dat de subwoofer alle laag voor zijn rekening neemt. Dat is toch de bedoeling van een film in DD of DTS. De versterker heeft toch niet voor niks een aparte uitgang voor een actieve subwoofer.
Ja en nee.

Ja, de subwoofer dient om het laag te doen
Nee, het is imposanter als het geluid ook vanuit de juiste richting komt.
Nee, de subwoofer dient het sublaag aan te pakken en niet tot 80Hz (tenzij het niet anders kan)

20Hz met voldoende luchtdruk hoeft geen richtingsgevoel te geven (dat is toch gewoon explosie geweld van films). 60Hz met wat oriëntatie is toch wat anders voor de belevenis.

Ik heb liever dat mijn subwoofer 20 tot 50Hz doet en alles boven de 50Hz goed door de speakers wordt afgehandeld. De subwoofer dient voor het lage laag, niet het gewoon laag.
Dat is echt een film waar een subwoofer voor bedoeld is
Geweldige film qua sound effects. Maar als je daar in 2.0 of in 5.0 luistert dan merk je gewoon dat de receiver het moeilijk heeft met de bass met 5 speakers die als FULL staan ingesteld. Sure, zet je de subwoofer aan en zet je de crossover op 80Hz dan trekt de receiver dat met 2 vingers in de neus: hij wordt nauwelijks belast.

Ik wil dat mijn subwoofer doet wat hij moet doen en de speakers spelen in het bereik wat ze kunnen. De receiver is de zwakste schakel, die gaat vervangen worden.
Een vriend van me heeft een dijk een sub (weet even niet meer welke) maar bij hem overheerst het zo erg dat ik het ook niet meer mooi vind klinken. Zijn buren trouwens ook niet.
Dan staat de subwoofer niet goed afgesteld.

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 17-06-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat soort dingen niet mag zeggen: prima! Laat het dan gewoon een kieskeurig.nl deel 2 worden. Mensen met grote(re) speakers kunnen een apparaat als deze beter links laten liggen. Dat hoeft uiteraard niet 10x per dag te worden gemeldt, maar énig weerwoord kan geen kwaad, al is dat op specifieke merken topics (lees: "dus" vaak ook fanboy topics) niet gewenst. Een PS3 bekritiseren in dát topic? Oei! Een Panasonic tv bekritiseren in dat topic? Oei! En "dus" leest men ook hier liéver jubelverhalen. Let wel, dit zijn beargumenteerde kritieken hè, niet doelloze troll-attacks.
ipv dan opmerkingen te maken als het even off topic gaat,dat men mij dan even uitlegt welk het alternatief is als zijn versterker niet voldoet,daar heb ik dan nog wat aan.En de naam van een ander merk vernoemen stoort mij daar niet bij(en anderen ook niet vermoed ik)
Nog even een vraag,welk is het model net boven de 607(dacht dat dat de 706 was??)is er reeds een opvolger voor de 607??

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 00:59
Chevy454 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:43:
[...]

Geweldige film qua sound effects. Maar als je daar in 2.0 of in 5.0 luistert dan merk je gewoon dat de receiver het moeilijk heeft met de bass met 5 speakers die als FULL staan ingesteld. Sure, zet je de subwoofer aan en zet je de crossover op 80Hz dan trekt de receiver dat met 2 vingers in de neus: hij wordt nauwelijks belast.

Ik wil dat mijn subwoofer doet wat hij moet doen en de speakers spelen in het bereik wat ze kunnen. De receiver is de zwakste schakel, die gaat vervangen worden.
En toch denk ik dat als je een meter op je speakeruitgangen zet je nog lang niet aan die 45 watt zit. Ik denk dat ook de versterkerblokken niet zo krachtig zijn en gewoon niet zo snel de pieken in het geluid kunnen reproduceren (slew rate) of de speakers niet onder controle houden (dempingsfactor). Ik ben het met je eens dat een sub bij muziek niet altijd de voorkeur geniet, maar er is weinig muziek waar echt laag in zit (onder de 80hz). Bij films is dit wel zo, maar daar zit niet voor niks een LFE kanaal in. Die dieptebommen uit U571 komen bij mij echt grotendeels uit de sub (en mijn crossover staat op 60hz en mijn fronts op large, Dali Suite II 2.8 met behoorlijk laag op een Marantz SR8001 met een behoorlijke ringkerntrafo die echt niet tekort komt). Bij die Onkyo zal de sub dus ook het meeste voor zijn rekening nemen. Ook bij een crossover op 60hz (door 90% van de mensen niet te lokaliseren) haal je een hoop belasting bij films bij je receiver vandaan.
Ik spreek niet tegen dat die Onkyo niet voldeed voor jou (ik vond ze ook niet voldoen), maar vaak voldoen zulke receivers qua controle en kracht in het laag ook niet op lagere volumes. Ik denk hieruit af te kunnen leiden dat het niet (alleen) om het vermogen gaat. De kwaliteit van de versterkerblokken zelf speelt ook een rol.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:49:
[...]

ipv dan opmerkingen te maken als het even off topic gaat,dat men mij dan even uitlegt welk het alternatief is als zijn versterker niet voldoet,daar heb ik dan nog wat aan.En de naam van een ander merk vernoemen stoort mij daar niet bij(en anderen ook niet vermoed ik)
Nog even een vraag,welk is het model net boven de 607(dacht dat dat de 706 was??)is er reeds een opvolger voor de 607??
Ik ben bang dat je in die prijsklasse met die features weinig receivers zult vinden die significant meer vermogen hebben. Een goede trafo en versterking kosten namelijk nog steeds veel geld. Waar bijvoorbeeld digitaal-analoog omzetters steeds beter en goedkoper worden (elke instapreceiver zit qua dac's tegenwoordig al boven de 100db signaal/ruisverhouding) blijft de prijs van koper en dus een trafo redelijk stabiel. Hetzelfde geldt voor de versterking.
In Engeland kan je wel bijvoorbeeld een Cambridge Audio kopen of laten versturen voor hetzelfde geld met minder functies maar wel een degelijke opbouw. Verder zal een redelijke HK, Denon of Marantz (neem minimaal 10 tot 11kg als streefgetal voor het gewicht) bijvoorbeeld het al een stuk beter doen dan die 38 watt van de Onkyo, maar ook die halen never nooit die 100+ watt per kanaal. Je moet daarvoor echt aan de €1500 denken. Je kunt ook een CA 640R uit Engeland laten komen. Door de recessie en lage koers van de pond kan je daar voor spotprijzen Engelse producten kopen :P . Een laatste optie is overjarige modellen zoeken. Zo doet een Onkyo (als je bij dat merk wilt blijven) TX-SR605 het al een stuk beter en heeft niet bijzonder minder nuttige en veelgebruikte functies dan een TX-SR607. Ook heeft een electronicazaak op de Bergweg in Rotterdam weleens mooie opruimingsaanbiedingen. Zo stonden er een Marantz SR7002 voor €749 en een HK AVR-7300 (beest van een versterker maar zonder HDMI enzo) demomodel voor €699.

[ Voor 34% gewijzigd door mac1987 op 18-06-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=32121736,noline]
de opvolgers voor de 70* / 80* /90* komen pas uit in de herfst.

bron: homecinemachoice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah met het budget van +-600 is het volgende mogelijk;Denon 1909/1910/2309 of de Onkyo 607(422 euro in duitsland)of de 706(te vinden in duitsland vanaf 588)of de yamaha 863.
Nu is de vraag dewelke het zou moeten gaan worden?Het bijna onbegonnen werk om die allemaal ergens gaan te beluisteren.
Ik vraag me juist af of dit luid genoeg speelt.Het moet geen professioneel materiaal zijn maar het moet wel wa kunnen knallen.Het zou dusdanig luid moeten kunnen spelen da je effe niet hoort wat er tegen je gezegd word als er iemand naast je zit-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Bij correct heeft men voor 500 euro een denon avr2308(voorganger van die jij noemde) en die klinkt zeer goed. Kun je behoorlijk mee knallen. OUDE onkyo modellen blonken uit in hun enorme power(t/m 805), nu is het precies andersom en zou ik dit merk links laten liggen(op de 906 na) als je echt luid wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mac1987 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:59:
Ik denk dat ook de versterkerblokken niet zo krachtig zijn en gewoon niet zo snel de pieken in het geluid kunnen reproduceren (slew rate) of de speakers niet onder controle houden (dempingsfactor).
Power without control is useless :) De Onkyo heeft het moeilijk als hij zwaar belast wordt met kortstondige lage tonen. Dat verneukt de hele belevenis.
Ook bij een crossover op 60hz (door 90% van de mensen niet te lokaliseren) haal je een hoop belasting bij films bij je receiver vandaan.
Dat klopt :) Immers alles boven de crossover moet de receiver dat doen. Hoe lager de crossover hoe beter de speakers en sub benut worden. Nadeel is dat de receiver wel de speakers moet kunnen aansturen.
Ik spreek niet tegen dat die Onkyo niet voldeed voor jou (ik vond ze ook niet voldoen), maar vaak voldoen zulke receivers qua controle en kracht in het laag ook niet op lagere volumes.
In 2.0 trekt de Onkyo het nog behoorlijk. In 5.0 (alles als full ingesteld) of in een 5.1 met een crossover van 50Hz vergeet het maar. Ik heb nu een gat in het 50 tot 80Hz gebied naar mijn gevoel. Ik ga die terug naar de 80hz zetten met het gevolg dat de subwoofer harder moet werken.
Ik denk hieruit af te kunnen leiden dat het niet (alleen) om het vermogen gaat. De kwaliteit van de versterkerblokken zelf speelt ook een rol.
Vermogen is slechts 1 deel. Het gaat natuurlijk ook hoe je het vermogen haalt, dus de versterker blokken zelf. Je hebt niet aan 1000W wat niet gecontroleerd is. Dus daar ben ik het met je eens ;)
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:22:
Ik vraag me juist af of dit luid genoeg speelt.
Hangt van je speakers af. Zware speakers zullen nooit het volle potentieel kunnen halen, het zal wel luid spelen maar niet gecontroleerd luid. Daarom dat ik altijd in stereo mijn muziek beluister omdat de Onkyo dan soms voldoende sap levert om het gecontroleerd af te spelen. Bij moeilijke stukken merk je het tekort, dan verlies je bass.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 18-06-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raden jullie dan wel aan??Kunnen jullie eens een paar voorbeelden geven,liefst geen overjaarse modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Waarom niet? Liever een high end model van de vorige reeks als een instapper van de nieuwe reeks.
Wat raden jullie dan wel aan??
Luisteren. Hoe je het went of keert: hier komt het op neer. De speakers zijn van ook van invloed dus dan moet je luisteren. Tenzij je gewoon een risico durft te nemen.

Ik zou zelf kijken naar een simpelere Marantz, SR-6002 moet je tegen een scherpe prijs op de kop kunnen tikken nu de 6003 uit is. Of een HK. Of een Rotel natuurlijk. Of een Arcam AVR600 :+

Alles staat natuurlijk in verhouding. Speakers van 50 euro het stuk op een receiver van 1500 euro of omgekeerd is geen goede combinatie.

[ Voor 54% gewijzigd door Chevy454 op 18-06-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luisteren totdat ik ze allemaal gehoord heb gaat gewoon niet!!!Heb daar geen tijd voor,dus ik ga me baseren op ervaringen van anderen.(ik weet dat dit niet de manier is maar het gaat nu eenmaal niet anders).
Nu wou ik graag weten,waarom bv een simpelere Marantz ipv een 706 of bv denon 2309?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Marantz sr6002 bestaat niet, ze zijn van 6001 naar 6003 gegaan. zelf heb ik de 6001, en dat is een super receiver, maar nergens meer verkrijgbaar :(

Denon avr2309 is een prima bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,stel dat je de volgende bronnen hebt,HDdigitale tv(veel zenders nog in gewone sd content),BRspeler(die ook nog veel dvd's gaat spelen maar wel upscaling tot 1080p heeft),heeft je receiver dan nog de functie nodig om up te scalen naar 1080p?Neen toch dacht ik?ook niet voor de sd content van gewone digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
gastje13 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:59:
Marantz sr6002 bestaat niet, ze zijn van 6001 naar 6003 gegaan. zelf heb ik de 6001, en dat is een super receiver, maar nergens meer verkrijgbaar :(
I stand corrected :) Ik kijk uit naar de opvolger van de 8002. Wie weet wordt dat hem wel :)
Maar dit topic gaat over onkyo's.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:35:
Nu wou ik graag weten,waarom bv een simpelere Marantz ipv een 706 of bv denon 2309?
AUD beleid
Zoekt en u zult vinden, the way of the tweaker.
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:34:
Hmm,stel dat je de volgende bronnen hebt,HDdigitale tv(veel zenders nog in gewone sd content),BRspeler(die ook nog veel dvd's gaat spelen maar wel upscaling tot 1080p heeft),heeft je receiver dan nog de functie nodig om up te scalen naar 1080p?Neen toch dacht ik?ook niet voor de sd content van gewone digitale tv?
Er is een zoekfunctie hier op het forum. De vragen die je stelt zijn 1001 keer gesteld en ook 1001 keer beantwoord.

[ Voor 91% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jij bent vermoeiend weet je dat??Als je nu gewoon geantwoord had,dan had je niet meer letters moeten typen dan nu en dan had ik weer iets meer geweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:28:
jij bent vermoeiend weet je dat??Als je nu gewoon geantwoord had,dan had je niet meer letters moeten typen dan nu en dan had ik weer iets meer geweten!
offtopic:
Ik zou me eerst maar eens wat gaan verdiepen in wat voor forum dit is ;)

Er zijn gewoon veel te veel opties op dit gebied en verder hebben je vragen gaanderweg niets meer met de strekking van dit topic te maken, ik zou als ik jou was gewoon een willekeurige elektronica zaak instappen een verkoper aanschieten, je laten adviseren en wat luisteren.

Je geeft aan dat je geen tijd hebt om alles te luisteren, maar in de tijd dat je op het forum al deze vragen stelt had je al zeker een aantal modellen kunnen beluisteren :X

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 01:56:
maar in de tijd dat je op het forum al deze vragen stelt had je al zeker een aantal modellen kunnen beluisteren :X
Of de zoekmachine kunnen gebruiken.
Laguna schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 01:56:
offtopic:
Ik zou me eerst maar eens wat gaan verdiepen in wat voor forum dit is ;)
We hebben er zelf de hand in om er geen Ben Erg Lui Geboren forum te laten worden. Vriendelijk verwijzen naar de FAQ / zoekmachine.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 19-06-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Even een vraagje voor de Onkyo TXSR507 bezitters.
Ik heb erg veel moeite om op de reciever te zien wat hij afspeelt.
Hoe kan ik zien of hij DTS of bijvoorbeeld True Dolby HD (ofzo) afspeelt?

Mijn vorige Kenwood versterker liet dat harstikke mooi zien.
Maar ik zat echt te kloten met 300 op blu-ray om erachter te komen wat nou HD geluid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het budget voor receiver en speakers opgetrokken tot 2000 euro.Heb al een idee welke receiver het wss gaat worden,eentje met +- 130 w(opgegeven rms vermogen).Kan er iemand mij misschien vertellen of die JBL E80 speakers daar voldoende/te zwaar/te zwak voor zijn?Iemand gaf daar een paar bladzijden terug een hint over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 15:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb zelf sinds vorige week zaterdag een Onkyo 607.
Moest er een nieuwe kast voor kopen, wat een bakbeest.... Maar wat een verschil in geluid. Ik had een oude pioneer van 20 jaar, die echt uit elkaar viel. Ik heb nu nog maar 2 bose boxen, maar klinkt het al mooi in vergelijking! Mijn broertje die best wel into de audio is stond er zelfs verbaasd van. Ben er erg blij mee, kan hier komende jaren weer mee vooruit :D Nadeel is wel klein scherpje, was mij verteld dat je het via het beeldscherm kan weergeven (LCD) maar ook op beeldbuis, maar volgens mij helemaal niet???

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik ben op zoek naar naar een 5.1 receiver en ik zat zelf te denken aan een Onkyo 507 vanwege de goede reviews m.b.t. Home Theatre.

Nu zal hij in eerste instantie alleen dienen voor HIFI (stereo) icm een setje vloerstaanders, om later evt. uitgebreid te worden met een subwoofer en bookshelves/sattelieten.

Nu zat ik zelf aan de KEF IQ50/70 te denken als vloerstaanders. Ik wil deze trouwens binnenkort eerst eens gaan beluisteren.

Maar de vraag, is dit een goede combi met de Onkyo 507 in stereo/5.1 setting? Of kan ik voor HIFI beter op zoek naar een ander type receiver?

Ik hoor graag jullie ervaringen met deze Onkyo icm met deze set speakers. Als jullie andere tips hebben voor goede vloerstaanders icm de Onkyo dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een vraag over deze versterkers. Ondersteunen deze multi zone? Ik heb 5 surround boxen staan en twee grote pilaren (helemaal voor- en acherin de kamer). Bij het afspelen van muziek wil ik alleen de twee grote pilaren laten klinken. Bij het het kijken van tv, dvd wil ik het geluid alleen uit de surround. Kan dit met een van deze versterkers? edit; zowel de 507 en de 607 ondersteunen dit;

Andere vraag; Ik ben van plan deze receiver op een 5.1 set aan te gaan sluiten (Harman Kardon HKTS 11) met dus twee grotere boxen op de zone2 uitgangen. Verder ga ik met HDMI aan de slag en gebruik ik de receiver niet voor upscaling. Wat zou de meerwaarde zijn van de 607 tov de 507?

[ Voor 32% gewijzigd door Erhnam op 02-07-2009 16:14 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01
Even een vraag over de Onkyo 507, in mijn woonkamer wil ik mijn popcorn hour via de hdmi op de receiver (onkyo 507) aansluiten. Ik wil graag dat de receiver alleen het audio gedeelte pakt, want ik heb de popcornhour namelijk via component aan mijn beamer aangesloten. Nu is het probleem dat ik wel beeld krijg op mijn beamer, maar geen geluid via de boxen aan mijn receiver. Weet iemand hier een oplossing voor? Zit nu de hele tijd eraan te pielen maar het lukt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 15:52

-d-

Heeft de Popcorn Hour geen optical aansluiting o.i.d. om hem op de versterker aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 13:22
Dit hoort eigenlijk het NMT-topic thuis :) Maar staat de optie HDMI Audio wel aan in bij de Audio/Video instellingen van je Popcorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01
De popcornhour heeft wel een optische ingang, alleen heb ik even geen optische kabel voor handen om dat te testen :( - en excuses voor het posten in de verkeerde topic

Betreffende de 507, ik vroeg me af of de receiver een digitaal signaal via de hdmi kan omvormen naar een analoog signaal. Wat ik hiermee bedoel is dat een andere optie waaraan ik dacht is om de popcornhour via hdmi aan de receiver aan te sluiten en dat ik dan op de component out mijn beamer aansluit op de receiver. Hierdoor komt zowel beeld als geluid via hdmi binnen op de receiver en dan wil ik dat de receiver het beeld via de component out poort weer naar buiten stuurt. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biRoEd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik weet niet hoe betrouwbaar sommige tests zijn maar als ik hier kijk, lijkt een Onkyo 507 het een stuk beter te doen dan een 606. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
De 307 is vandaag de ibood van de dag http://www.ibood.com/nl/n...wem_glosnikow_Jamo_A-405/

Nu heb ik nul verstand van audiospecs maar vind goed geluid belangrijk. Heb net een nieuwe LCD tv gekocht waar ik een blueray speler en een surround setje op aan wil sluiten. Verder wil ik op middellange termijn (6-12 maanden) een stereo aanschaffen om mijn 10 jaar oude midiset te vervangen. Ben van de kwaliteitsaanschaf, dus liever in een keer goed dan 2x half.

Korte vraag dus over die iBood: Doen of niet? Wordt het een net niet/miskoop, of is dit top of the bill en goed te integreren met mijn toekomstige wensen?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
heb deze aanbieding ook gezien en m'n handen jeuken om het te halen. Voor mijn nieuwe woning ben ik namelijk op zoek naar een nieuwe set.
Maar ben dus nogal een noob op dit gebied, wordt vanavond dus nog even internet afstruimen om te kijken naar ervaringen met deze set.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ibood zojuist maar snel besteld, volgens mij kan dat best snel gaan, namelijk :). Reviews op internet zijn positief, en mocht ik het zelf niks vinden (want daar gaat het toch om) is er volgens mij ook vrij makkelijk voor een goede prijs weer af te komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unito
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 22:25
Een vraag naar aanleiding van de iboodaanbieding van vandaag (zie ibood.com)

Ik overweeg het setje aan te schaffen. Echter lees ik hierboven wat berichten over het gebruik in combinatie met de ps3. Ik gebruik de ps3 namelijk niet alleen voor het gamen maar ook voor het kijken van blu/ray dvd etc dus is een belangrijk onderdeel van het geheel :-)! Ik ben benieuwd wat de voor en nadelen zijn van de 307 in combinatie met de ps3.

Ook jullie mening over de aanbieding in het algemeen is welkom!

Gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 18:59
Ik twijfel dus ook erg. Ik wil hem best halen. Maar is het ook echt wat. Heb niet echt veel verstand ervan, maar wil een goede home-cinema met mooi geluid.
Kortom: go or no-go. Heb ook een PS3, maar is dit beter dan een simpel 5.1 philips/sony setje?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik koos voor de 507 omdat de HDMI poorten het signaal repeaten ipv passthrough switchen zoals op de 307. Werkt goed icm de PS3 ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmLTC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-01 18:17
De reciever geeft via HDMI alleen het beeld door (bijvoorbeeld bij X360 of PS3). Dus er moet nog een optical of coaxiaal kabeltje langs geprikt worden voor het geluid. (eventuele verschillen in beeld en geluid kunnen gemakkelijk aangepast worden met audio delay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmLTC schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:31:
De reciever geeft via HDMI alleen het beeld door (bijvoorbeeld bij X360 of PS3). Dus er moet nog een optical of coaxiaal kabeltje langs geprikt worden voor het geluid. (eventuele verschillen in beeld en geluid kunnen gemakkelijk aangepast worden met audio delay)
Maar het geluid hoeft toch ook niet naar de TV?
Het geluid gaat toch over de speakers van de reciever en het beeld dus door naar je TV.
Of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik zit hier ook naar de iBood aanbieding te kijken, veel termen die me niet veel zeggen i.v.m. audio noob. Maar passtrough lijkt te betekenen dat het enkel door de receiver gaat, en niet opgepikt kan worden om over de boxen te laten horen.

http://forums.highdefdige...at-hdmi-pass-through.html

[ Voor 25% gewijzigd door Gotiniens op 20-07-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:36:
[...]

Maar het geluid hoeft toch ook niet naar de TV?
Het geluid gaat toch over de speakers van de reciever en het beeld dus door naar je TV.
Of mis ik hier iets?
met Passthrough gaat het complete signaal door naar de tv. Dus beeld EN audio. De receiver doet hier helemaal niets mee, dus de receiver is in dit geval een veredelde HDMI splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, duidelijk.

Maar HD apparaten als een dreambox 800(0) en een Mac mini kunnen toch gewoon het geluid appart doorgeven zodat de receiver zijn werk kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Heb je dus niets aan. Maar in principe kun je gewoon een optische in gebruiken. Kost je wel een extra kabel, maar dat is ook weer niet een wereldprobleem...

Ik twijfel nog steeds. Ik denk dat ik hem laat gaan, ik ben bang dat de speakers te min zijn. Ik heb daarnaast liever zuilen, en ik heb het vermoeden dat dit setje leuk is, maar niet echt hard kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

ID-College schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:56:
Heb je dus niets aan. Maar in principe kun je gewoon een optische in gebruiken. Kost je wel een extra kabel, maar dat is ook weer niet een wereldprobleem...
Ben je dan ook niet een stukje audio kwaliteit kwijt? Wat ik in mijn snelle zoektocht begreep was dat HDMI een hogere kwaliteit geluid kon leveren dan coaxiaal of optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Correct,
HDMI kan TrueHD en DTS-HD (7.1) audio doorgeven.
Het hoogst haalbare via optisch is DTS (5.1)

Een PS3 of NMT kan TrueHD en DTS-HD doorgeven, sluit je die optisch aan, dan heb je dus iets minder geluid.

Verschil met die speakers zal trouwens nagenoeg niet te horen zijn hoor. Setup is 5.1, en zo denderend zijn ze niet. (wel voor dat geld, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens

Gotiniens

Fairly odd Tim

cypher21 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:55:
Correct,
HDMI kan TrueHD en DTS-HD (7.1) audio doorgeven.
Het hoogst haalbare via optisch is DTS (5.1)

Een PS3 of NMT kan TrueHD en DTS-HD doorgeven, sluit je die optisch aan, dan heb je dus iets minder geluid.

Verschil met die speakers zal trouwens nagenoeg niet te horen zijn hoor. Setup is 5.1, en zo denderend zijn ze niet. (wel voor dat geld, maar goed)
De 307 kan geen TrueHD en DTS-HD aan, dus afgezien van de extra kabel is het HDMI verhaal niet de beperkende factor.

Toch nog even over na denken, Jammer van dat iBood dat je zo snel moet beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Uiteraard is de kwaliteit minder. Als je de PS3 aanzet, en kiest bij audio uitvoer, dan zie je het verschil bij HDMI en bij optisch. Bij HDMI heb je gewoon veel meer mogelijkheden en dat zal ongetwijfeld beter klinken :)

Maargoed, de prijs is er dan ook naar. Denk niet dat het merkbaar te horen is, maar wel een klein minpuntje. Ik twijfel ook sterk, maar ik heb liever wat grotere boxen. Dan kun je dus ook een TX-SR507 halen, die heeft het wel :)
Bij Ibood is het dit of niets. Kheb liever wat eigen keuze. Kost misschien wat meer, maar je krijgt ook wat meer :)

Nja: toch maar besteld voor dit geld. Kan ik wat meer ervaring op doen en het kost niet al te veel geld. Zocht er al een tijdje naar. Ben benieuwd :)

[ Voor 24% gewijzigd door ID-College op 20-07-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Gotiniens schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:05:
[...]

De 307 kan geen TrueHD en DTS-HD aan, dus afgezien van de extra kabel is het HDMI verhaal niet de beperkende factor.

Toch nog even over na denken, Jammer van dat iBood dat je zo snel moet beslissen :)
De 307 kan idd geen TrueHD en DTS-HD aan, JUIST omdat deze geen audio over HDMI ondersteund ;)

TrueHD en DTS-HD kan alleen maar over HDMI gestuurt worden aangezien de bandbreedte van optische kabels niet hoog genoeg is.

Maar nogmaals, ik denk niet dat het verschil op die speakers erg groot is tussen DTS-HD en DTS (even het 7.1 vs 5.1 buiten beschouwing gelaten)

Heb je iig niet veel soeps qua audio in huis, dan is dit zeker een mooie set. Wil je beter, ga dan gewoon zelf luisteren in een audiowinkel en kies echt op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:07:
Uiteraard is de kwaliteit minder. Als je de PS3 aanzet, en kiest bij audio uitvoer, dan zie je het verschil bij HDMI en bij optisch. Bij HDMI heb je gewoon veel meer mogelijkheden en dat zal ongetwijfeld beter klinken :)

Maargoed, de prijs is er dan ook naar. Denk niet dat het merkbaar te horen is, maar wel een klein minpuntje. Ik twijfel ook sterk, maar ik heb liever wat grotere boxen. Dan kun je dus ook een TX-SR507 halen, die heeft het wel :)
Bij Ibood is het dit of niets. Kheb liever wat eigen keuze. Kost misschien wat meer, maar je krijgt ook wat meer :)

Nja: toch maar besteld voor dit geld. Kan ik wat meer ervaring op doen en het kost niet al te veel geld. Zocht er al een tijdje naar. Ben benieuwd :)
Ik heb om precies dezelfde reden toch maar besloten om het setje WEL bij ibood te kopen.
Ik heb nu helemaal geen audio, ben geen audiofiel en doe geen stereo, wel veel films.
Hoop dat ik er wat plezier uithaal met DTS films. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:01
cypher21 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:55:
Een PS3 kan geen TrueHD of DTS-HD doorgeven. Wel kan hij het decoden en gewoon als PCM doorgeven. De HDMI chip op een PS3 ondersteund namelijk niet het bitstream doorgeven van TrueHD of DTS-HD. Het maakt dus niets uit dat de Onkyo geen TrueHD ondersteund, het decoden daarvan regelt de PS3 allemaal.

[edit]
Als de Onkyo 307 helemaal geen audio over HDMI doet dan zal de kwaliteit wel iets lager zijn, gezien een SPDIF aansluiting de hoge bitrates van HD audio volgens mij niet aankan.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeN op 20-07-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:07:
[...]

Ik heb om precies dezelfde reden toch maar besloten om het setje WEL bij ibood te kopen.
Ik heb nu helemaal geen audio, ben geen audiofiel en doe geen stereo, wel veel films.
Hoop dat ik er wat plezier uithaal met DTS films. :+
Ik ook inderdaad! Denk dat het wel goed komt. Beter iets dan niets. Heb nu mijn Z2300 als primaire speakers, maar das 2.1 :)
MikeN schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:01:
[...]

Een PS3 kan geen TrueHD of DTS-HD doorgeven. Wel kan hij het decoden en gewoon als PCM doorgeven. De HDMI chip op een PS3 ondersteund namelijk niet het bitstream doorgeven van TrueHD of DTS-HD. Het maakt dus niets uit dat de Onkyo geen TrueHD ondersteund, het decoden daarvan regelt de PS3 allemaal.

[edit]
Als de Onkyo 307 helemaal geen audio over HDMI doet dan zal de kwaliteit wel iets lager zijn, gezien een SPDIF aansluiting de hoge bitrates van HD audio volgens mij niet aankan.
Hij doet idd geen audio over HDMI. Erg jammer, heb al zitten kloten met kabels en helaas heeft hij maar 2x SPDIF, dus zullen er keuzes gemaakt moeten worden :P
Stuur het nu dan maar via SPDIF door naar de onkyo. Ik denk dat je als leek toch weinig verschil hoort, en dat dit prima voldoet!

Daarnaast kan ik wel gaan luisteren in de winkel, maar dan kost het alleen maar een hoop geld. Dan vind ik het duurdere vaak toch mooier qua design en geluid, en ben ik al honderden euro's kwijt aan alleen de speakers :P Ken mezelf ook wel beetje. Nu is het dit of niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
ID-College schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 01:26:
[...]

Ik denk dat je als leek toch weinig verschil hoort, en dat dit prima voldoet!

Daarnaast kan ik wel gaan luisteren in de winkel, maar dan kost het alleen maar een hoop geld. Dan vind ik het duurdere vaak toch mooier qua design en geluid, en ben ik al honderden euro's kwijt aan alleen de speakers :P Ken mezelf ook wel beetje. Nu is het dit of niets :)
Geloof maar, TrueHD en DTS-HD klinken echt wel beter dan dolby digital of dts 5.1..

(Ik kijk ook Blu-ray op de de ps3, als je alleen games doet is DD of DTS genoeg denk ik)

[ Voor 7% gewijzigd door DeBaroN op 21-07-2009 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Zit idd behoorlijk verschil tussen TrueHD/DTS-HD en DD of DTS 5.1

Heb dit met een aantal Blu-rays geprobeerd door te switchen tussen de verschillende geluidssporen.

TrueHD klinkt echt ruimtelijker en veel scherper

Maar goed, voor dat geld van die set op iBood klinkt 5.1 DTS VEEL beter dan wat je nu hebt staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Ik heb nou een Z2300, das 2.1 :P

Maar ik wil dat direct geloven, maar aan de andere kant: Is er nou daadwerkelijk veel verschil als je leek bent? Ik vind dat 5.1 (DTS, DD) allemaal wel goed klinken. Ik weet nieteens wat aan staat, want verschil hoor ik toch neit echt.
Dusja, ik ga hier gewoon mee kijken hoe het klinkt en of het echt is wat ik zocht. Zo niet, dan kan het altijd nog weg :)

Wellicht dat ik, als het me niet bevalt, alsnog een 507 of 607 haal. Ik denk dat ik de 307 wel weer kan verkopen, en dan wat centjes bijleg om een 507 te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Erhnam schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:33:
Ik heb een vraag over deze versterkers. Ondersteunen deze multi zone? Ik heb 5 surround boxen staan en twee grote pilaren (helemaal voor- en acherin de kamer). Bij het afspelen van muziek wil ik alleen de twee grote pilaren laten klinken. Bij het het kijken van tv, dvd wil ik het geluid alleen uit de surround. Kan dit met een van deze versterkers? edit; zowel de 507 en de 607 ondersteunen dit;

Andere vraag; Ik ben van plan deze receiver op een 5.1 set aan te gaan sluiten (Harman Kardon HKTS 11) met dus twee grotere boxen op de zone2 uitgangen. Verder ga ik met HDMI aan de slag en gebruik ik de receiver niet voor upscaling. Wat zou de meerwaarde zijn van de 607 tov de 507?
Vandaag wordt mijn 507 afgeleverd jeuh! _/-\o_ Ik heb wel de volgende vraag:

Ik heb 2 Philips FB850's (nog een keer jeuh _/-\o_) die als frontspeakers dienen + 2 rears 1 center + subwoofer van panasonic. Is het mogelijk om de 507 stereo te laten spelen over alleen de twee fronts? Oftewel ik wil kunnen kiezen tussen 5.1 en 2.0 waarbij de FB850 in beide gevallen het geluid overbrengen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:22:
Ik heb 2 Philips FB850's (nog een keer jeuh _/-\o_) die als frontspeakers dienen + 2 rears 1 center + subwoofer van panasonic. Is het mogelijk om de 507 stereo te laten spelen over alleen de twee fronts? Oftewel ik wil kunnen kiezen tussen 5.1 en 2.0 waarbij de FB850 in beide gevallen het geluid overbrengen.
Oke, die 507 van mij is onderweg, maar als ik naar de engelse manual kijk het volgende:

p.59-60-64: je hebt een stereo knop op de afstandsbediening. Dus als je die kiest kiest het systeem automatisch de front speakers (p. 64).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2009 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
Met stereo komt het geluid ook uit je sub. Als je hem op pure audio of direct mode zet zal het gewoon zo doorgestuurd worden als het binnenkomt, in geval van muziek dus 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:55:
[...]

Oke, die 507 van mij is onderweg, maar als ik naar de engelse manual kijk het volgende:

p.59-60-64: je hebt een stereo knop op de afstandsbediening. Dus als je die kiest kiest het systeem automatisch de front speakers (p. 64).
Dat is all channel stereo... dus alle luidsprekers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
MikeN schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:43:
Met stereo komt het geluid ook uit je sub. Als je hem op pure audio of direct mode zet zal het gewoon zo doorgestuurd worden als het binnenkomt, in geval van muziek dus 2.0.
Dan mis je de bass, dat komt dan normaal uit de sub. In direct mode is de sub uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
baronruud schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:43:
Dat is all channel stereo... dus alle luidsprekers
Nee, is gewoon stereo (welliswaar 2.1 wegens de crossover) en all ch stereo.
baronruud schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:45:
Dan mis je de bass, dat komt dan normaal uit de sub. In direct mode is de sub uitgeschakeld.
Dat is het nadeel van pure audio. Daarom dat een goede subwoofer een high level en een low level ingang heeft met aparte gains en crossovers.

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 22-07-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
baronruud schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:45:
[...]

Eh, dat zeg ik ook? :D Hij vraagt om 2.0, niet om 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
Allen bedankt voor jullie info, ik heb gisteravond alles aangesloten en was om 01:00 klaar. Dit was niet meer het tijdstip om de relatie met de buren op de proef te stellen :-P

Vanavond ga ik met de handleiding op schoot eens testen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb de TX-SR607, en daar heb ik een vraag over eigenlijk.
Mijn Fronts kunnen bij muziek echt flink wat bas leveren, heb de Kef IQ7 fronts.
Alleen als ik de pure audio mode aanzet op de TX-SR607, dan heb ik dus helemaal geen Bas.
Weet iemand hoe ik het zo kan instellen, dat ik gewoon muziek kan luisteren over de fronts,
met uiteraard "normale" bas uit de fronts ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Dat "probleem" heb ik dus ook met mijn 606.
Ik denk dat het ergens met de crossover instellingen te maken heeft, maar heb me er tot dusver niet echt in verdiept.

Als ik vanavond tijd heb zal ik ook eens gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
cypher21 schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:55:
Dat "probleem" heb ik dus ook met mijn 606.
Ik denk dat het ergens met de crossover instellingen te maken heeft, maar heb me er tot dusver niet echt in verdiept.

Als ik vanavond tijd heb zal ik ook eens gaan kijken.
las dit op een forum:

I have also a Onkyo TX-RS605 wirth a wharfedale Evo 2-8 fronts
in pure audio mode I have connected an MJ Acoustics reference 1 subwoofer using the high level neutrik cable, crossover set to 42 hz on the MJ sub
any subwoofer like Rel MjAcoustics and BK can be connected high level
this gives great results on playing stereo music
for movies I use a BK monolith, center is a wharfedale center 8 and diamond 8.2 surrounds, also a pair diamond 8.2 in second zone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik heb trouwens de bas terug :P
Alleen niet op de pure audio setting, als je de direct setting kiest heb je de bas weer terug.
Om te testen heb ik er een oud hardcore cd'tje ingegooit, en het geluid rond de 50 gezet.
Dan hoor je de bas al erg goed, zet je hem nog harder dan voel je de bas ook :P

Ik heb trouwens een REL Subwoover die inderdaad ook door een tweede kabel voor muziek kan worden aangesloten, alleen heb ik dat nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Vanmiddag ben ik bij de Mediamarkt langsgeweest om eens te beluisteren wat een Onkyo607 doet met verschillende boxsets....

Nou kwam ik o.a. op het volgende uit:
- Onkyo 607
- 2 x JBL ES 20
- 1 x Mordaunt Short Center

Bij elkaar 800 euro. Even terugkijkend op het internet is dit volgens mij niet goedkoop. Die JBL's zijn er al voor 99 euro. Die Mordount is volgens mij te vervangen voor een JBL ES25 (toch?) en die kost 129 euro.

Bij de opstelling die ik gehoord heb zaten nog een paar rearspeakers aangesloten van Mordaunt. Zijn die hard nodig met de hierboven genoemde combi? Nu heb ik nog een simpel JVC home cinema setje (TH-S11) staan, bestaande uit een DVD speler + 5 satelite speakers en een sub. Ook heb ik nog ergens een sub van JAMO zwerven (specs weet ik even niet). Heb ik hier nog iets aan in combi met de genoemde set i.p.v. die rearspeakers? Of is het rijp voor de vuilnis (behalve de DVD speler zelf, want die moet doorgelust worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan de 607 te kopen.
Nu heb ik allleen nog 1 vraag, geeft hij ook 1080p/24p beelden door?

Groet,

Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 09:24
Iemand interesse in een nieuwe 307. Heb deze in een set gekocht maar ga hem vervangen voor een 607

update: verkocht!

[ Voor 9% gewijzigd door Tweakable op 28-07-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 10:48:
Hallo,

Ik ben van plan de 607 te kopen.
Nu heb ik allleen nog 1 vraag, geeft hij ook 1080p/24p beelden door?

Groet,

Raymond
doorgeven: ja
upscalen: nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwink
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 19:17
Hallo,

Ik ben van plan om ook een onkyo aan te gaan schaffen.

Ik zit te twijfelen tussen de 507 en de 607 ( 507 = E 277,- en de 607 = E 391,-)

Ik heb inmiddels begrepen dat je niet zo blind moet kijken op de specs die onkyo opgeeft. Dus het verschil van 130 en 140 watt is te verwaarlozen denk ik. De extra hdmi port op de 607 is mee genomen maar ik heb er alleen een vista media center via hdmi en later een blueray speler aan hangen.

De speakers die ik heb zijn de creative s750 7 stuks, ik zit er alleen aan te denken om er maar 5 neer te zetten ipv alle 7.

De subwoofer van de creative is overleden met een enorme knap en vlam.... en wil de inhoud op de speaker na gaan vervangen door een active amp in te bouwen.

info over de speakers:
7 x Satellite speaker - 2-way - 70 Watt RMS - 8 Ohm - Wired ,
1 x Subwoofer - 210 Watt - Wired

Welke onkyo zouden jullie aanraden?

En heeft iemand een suggestie voor de amp voor de subwoofer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
imo is voor die speakers is een 507 al overkill
Ik zou het geld dan lekker in de zak houden en voor de 507 gaan ipv de 607

Qua versterker, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
Idd vind ik ook. Wellicht oog op uitbreiden zou ik voor een 507 gaan. Met zulke speakers is een 307 al voldoende. De prijs is een klein verschil, maar een versterker van 400 euro is het niet waard tegenover een setje van ook ongeveer 400 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Weet iemand welke remote code gebruikt kan worden om een HDX-1000 te bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 20:58
iemand interesse in een sr307? ik wil een sr507 voor halen, zodat ik hdmi geluid kan erop aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erwink schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:18:
Hallo,

Ik ben van plan om ook een onkyo aan te gaan schaffen.

Ik zit te twijfelen tussen de 507 en de 607 ( 507 = E 277,- en de 607 = E 391,-)
...

Welke onkyo zouden jullie aanraden?

En heeft iemand een suggestie voor de amp voor de subwoofer?
Eén van de belangrijke verschillen tussen de 507 en 607 die bijna altijd vergeten wordt is "Analog To HDMI UpConversion"
Als je bijv een Wii hebt (of andere analoge bron), moet er geen aparte kabel meer naar de televisie

Voor mensen zonder analoge bronnen is dit dus geen belangrijk verschil. (het is ook geen onoverkomelijk probleem als je wel analoge bronnen hebt)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2009 17:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.