Het niet halen van het opgegeven vermogen (entry modellen)
slechte Reon VX videochips vanaf de 806? (high end reeks).
Ik heb niets tegen Onkyo, ik zou het allang hebben gebruikt

Ik merk op dat het gewoon hard achteruit gaat.
En (zoals jij ook zegt) als je er niet een super dikke set op aan gaat sluiten heb je aan Onkyo best een leuk beestje.
Zolang je niet aan de limiet komt is elke receiver wel een leuk beestje.
Als je het gaat belasten zoals het bedoelt is en het zou moeten kunnen dan is het echt rampzalig.
Al denk ik dat mensen met een flinke set sowieso niet naar merken als Onkyo kijken of wellicht alleen als voorversterker.
Tja, leergeld noemen ze dat

Ik heb nu al geleerd dat Onkyo nu niet beter is als een Sony.
Wat helaas wel duidelijk is is dat Onkyo niet meer de kwaliteit levert zoals we tot een jaar terug van ze gewend waren... helaas

2 jaar terug

FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:32:
Maar denk dat je met een Onkyo 607 toch al redelijk in de middenmode zit als je kijkt naar wat de gemiddelde mens in huis heeft staan. Want het marktaandeel van die kant-en-klare Sony, JCV, LG, Philips setjes is zeer groot.
Tegenover kant en klare setjes is menig losse versterker al in het voordeel. Al was het maar omdat de speakers die erbij zitten van magere kwaliteit zijn.
Mensen die iets beter willen dan zo'n kant-en-klaar setje gaan dan eerder voor een merk als Sony of Harman Kardon. Dus op één of andere manier heb ik het gevoel dat je met een Denon of Marantz al redelijk in de hogere klassen zit.
Met een Denon / Marantz zit je al in de reeks van de betere (betaalbare) merken ja.
Zoals het nu ervoor staat wilt Onkyo het grote publiek gaan aanboren en boet zo kwaliteit in om de prijs te drukken. Daarom denk ik dat Onkyo nu het niveau van Yamaha / Sony / JVC heeft, welliswaar iets beter maar als ze hun best doen kunnen wel op zo'n niveau komen

Ik denk dat een set van 2500 euro toch meer is dan wat menig mens heeft staan

De volgende stap gaat een losse voor en eind versterker worden. Heb ik, naar mijn gevoel, meer aan.
Lessons learned
Maar de Onkyo 607 is een leuke receiver mits je niet te grote speakers gebruikt (80% van de gebruikers van zo'n 607). Alles groter als een boekplank speaker gaat moeilijk aanstuurbaar zijn.
[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 16:33]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.