• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:13

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Chevy454 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:53:
[...]
we moeten vooruitgaan, niet achteruit. Ik aanvaard deze kwaliteit dan ook niet.
Moet toch toegeven dat ik het wel met je eens ben:
Mijn Onkyo 806 is ook retour gegaan voor een Denon 2809 en daar ben ik een stuk positiever over.
Gewicht viel me wel tegen van de Denon: een stuk ligter dan de Onkyo terwijl de Onkyo ook nog eens gemaakt was van aluminium en de Denon alleen een frontje heeft van dat materiaal.
Gelukkig stond gewicht niet representatief voor de kwaliteit :)

Alleen met alle respect:
Je laat wel heel erg blijken dat je het niet meer hebt op de Onkyo modellen sinds de x05-series.

Maar vind wel dat er gezegd moet worden dat Onkyo veel waar biedt voor het geld wat je er voor neer legt qua aansluitingen en dergelijke. En (zoals jij ook zegt) als je er niet een super dikke set op aan gaat sluiten heb je aan Onkyo best een leuk beestje.
Al denk ik dat mensen met een flinke set sowieso niet naar merken als Onkyo kijken of wellicht alleen als voorversterker.

Wat helaas wel duidelijk is is dat Onkyo niet meer de kwaliteit levert zoals we tot een jaar terug van ze gewend waren... helaas -O-

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 14:37
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:51:
[...]

Al denk ik dat mensen met een flinke set sowieso niet naar merken als Onkyo kijken of wellicht alleen als voorversterker.
Maar denk dan zelf dat mensen met een flinke set ook echt verder kijken. En met verder bedoel ik niet denon, marantz, sony enz. Dat blijft dezelfde klasse als onkyo. Alhoewel de laatste serie onkyo idd meer naar de onderkant neigt.
Met een echte set kijk je minstens naar cambridge audio, rotel, NAD of nog verder naar bijvoorbeeld meridian.

Een set moet zowieso bij elkaar kloppen, goedkope luidsprekers, goedkope reciever.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
Sevenhunt schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:06:
Met een echte set kijk je minstens naar cambridge audio, rotel, NAD of nog verder naar bijvoorbeeld meridian.
Want met een Yamaha of Denon of Onkyo is het áltijd behelpen? Deze apparaten zijn allemaal "dik" hoor... De topmodellen van de Japanners zijn echt geen stumper-apparaatjes o.i.d...

Nickname does not reflect reality

• Sevenhunt
Brad Pitt schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:12:
[...]

Want met een Yamaha of Denon of Onkyo is het áltijd behelpen? Deze apparaten zijn allemaal "dik" hoor... De topmodellen van de Japanners zijn echt geen stumper-apparaatjes o.i.d...
Klopt zeker,
de topmodellen zijn meer dan prima.

Maar de keus is in die range nou eenmaal een stuk groter, en kan je dus veel verder kijken.
Dan komen die andere merken erbij en zal je steeds vaker die tegenkomen. Je hebt dus gewoon meer alternatieven.

Onkyo geeft trouwens wel zelf aan dat de laagste modellen entry modellen zijn. Dat klopt dan ook gewoon.

[Voor 11% gewijzigd door Sevenhunt op 21-05-2009 15:24]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

[...]Maar denk dan zelf dat mensen met een flinke set ook echt verder kijken. En met verder bedoel ik niet denon, marantz, sony enz. Dat blijft dezelfde klasse als onkyo. Alhoewel de laatste serie onkyo idd meer naar de onderkant neigt.
Denk dat het aandeel mensen met een "flinke set" zoals jij bedoeld heel erg klein is. Als je ziet wat een ACRAM AVR-600 doet qua prijs (€3.995,-).

Dus de prijs en kwaliteit van een "flinke set" is maar net wat jij daaronder verstaat. Toegegeven dat als ik 4000 euro zou hebben voor een receiver dat ik ook echt niet voor een Onkyo of Denon zou gaan. Ook niet voor de Acram, want vindt dat ding echt té lelijk voor woorden.

Maar denk dat je met een Onkyo 607 toch al redelijk in de middenmode zit als je kijkt naar wat de gemiddelde mens in huis heeft staan. Want het marktaandeel van die kant-en-klare Sony, JCV, LG, Philips setjes is zeer groot. Mensen die iets beter willen dan zo'n kant-en-klaar setje gaan dan eerder voor een merk als Sony of Harman Kardon. Dus op één of andere manier heb ik het gevoel dat je met een Denon of Marantz al redelijk in de hogere klassen zit.
Sevenhunt schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:17:
[...]Onkyo geeft trouwens wel zelf aan dat de laagste modellen entry modellen zijn. Dat klopt dan ook gewoon.
Niets mis met entry-modellen, maar die modellen worden veelal gekocht door mensen met net wat minder verstand van dit soort dingen. Mensen die dus vooral naar de specificaties kijken en dan juist voor een Onkyo gaan omdat daar een sticker op zit met "140 Watt bij 7.1 surround". En dat is gewoon een slechte zaak. De één noemt het oplichting, de andere marketing. Ik weet niet wat ik ervan vind, maar het klopt in ieder geval niet.
Maar dat is al vaker gezegd en daarom pleit ik ook voor de standaard zoals Harman Kardon dat doet: lekker het vermogen opgeven wat de set sowieso gaat halen...

[Voor 23% gewijzigd door FeaR op 21-05-2009 15:35]

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:32:
Maar dat is al vaker gezegd en daarom pleit ik ook voor de standaard zoals Harman Kardon dat doet: lekker het vermogen opgeven wat de set sowieso gaat halen...
En zelfs dan nóg inderdaad uitermate conservatief zijn. Super netjes. Gewoon in de praktijk 40% meer halen dan opgegeven in plaats van een kwart er van... _/-\o_

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:51:
Alleen met alle respect:
Je laat wel heel erg blijken dat je het niet meer hebt op de Onkyo modellen sinds de x05-series.
Het niet halen van het opgegeven vermogen (entry modellen)
slechte Reon VX videochips vanaf de 806? (high end reeks).

Ik heb niets tegen Onkyo, ik zou het allang hebben gebruikt :+
Ik merk op dat het gewoon hard achteruit gaat.
En (zoals jij ook zegt) als je er niet een super dikke set op aan gaat sluiten heb je aan Onkyo best een leuk beestje.
Zolang je niet aan de limiet komt is elke receiver wel een leuk beestje.
Als je het gaat belasten zoals het bedoelt is en het zou moeten kunnen dan is het echt rampzalig.
Tja, leergeld noemen ze dat :) Ik heb nu al geleerd dat Onkyo nu niet beter is als een Sony.
Wat helaas wel duidelijk is is dat Onkyo niet meer de kwaliteit levert zoals we tot een jaar terug van ze gewend waren... helaas -O-
2 jaar terug ;)
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:32:
Maar denk dat je met een Onkyo 607 toch al redelijk in de middenmode zit als je kijkt naar wat de gemiddelde mens in huis heeft staan. Want het marktaandeel van die kant-en-klare Sony, JCV, LG, Philips setjes is zeer groot.
Tegenover kant en klare setjes is menig losse versterker al in het voordeel. Al was het maar omdat de speakers die erbij zitten van magere kwaliteit zijn.
Mensen die iets beter willen dan zo'n kant-en-klaar setje gaan dan eerder voor een merk als Sony of Harman Kardon. Dus op één of andere manier heb ik het gevoel dat je met een Denon of Marantz al redelijk in de hogere klassen zit.
Met een Denon / Marantz zit je al in de reeks van de betere (betaalbare) merken ja.
Zoals het nu ervoor staat wilt Onkyo het grote publiek gaan aanboren en boet zo kwaliteit in om de prijs te drukken. Daarom denk ik dat Onkyo nu het niveau van Yamaha / Sony / JVC heeft, welliswaar iets beter maar als ze hun best doen kunnen wel op zo'n niveau komen :Y
Ik denk dat een set van 2500 euro toch meer is dan wat menig mens heeft staan :P
De volgende stap gaat een losse voor en eind versterker worden. Heb ik, naar mijn gevoel, meer aan.
Lessons learned :)

Maar de Onkyo 607 is een leuke receiver mits je niet te grote speakers gebruikt (80% van de gebruikers van zo'n 607). Alles groter als een boekplank speaker gaat moeilijk aanstuurbaar zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 16:33]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-06 20:33
Hier nog een review van de onkyo:

http://www.whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR607/

Zo heel negatief zijn ze niet:
*
For
Fully-equipped; produces an authoritative sound and an expansive surround sound field
*
Against
Not as agile or involving as the class leaders; dialogue could be clear
En 4 van de 5 sterren. Ik heb nog persoonlijk niet zo veel ervaring met versterkers in deze klasse maar heb het idee dat de onkyo kwa prijs kwaliteit verhouding nog steeds niet zo slecht is misschien is alleen de prijs kwaliteit verhouding er wel iets op achteruit gegaan ten opzichte van de oudere xx5.

• Brad Pitt
Da's ten eerste een van de slechtste "review" sites die er is, en ten tweede met wel "Onkyo claims a rated power output of 175W per channel, but this is measured under very generous conditions." noemen en bij de tech specs gewoon klakkeloos 7x175W roepen maar niet aangeven wat het daadwerkelijk wél is kan je zoiets sowieso niet serieus nemen.

WhatHifi is gewoon een soort gesponsorde reclame-site, gevuld met spulletjes die worden gelevert door de fabrikanten. Geen waarde aan hechten.
En 4 van de 5 sterren.
Precies even "goed" dus als een Rotel die 3x zoveel kost. Netjes. Een Onkyo 906 scoort ook 4 sterren. Nice.

[Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2009 17:55]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Chevy454 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:28:
[...]
Het niet halen van het opgegeven vermogen (entry modellen)
slechte Reon VX videochips vanaf de 806? (high end reeks).p
Dat van die slechte chip hoef je mij niet te vertellen. Daarvoor is mijn Onkyo 806 terug gegaan: lang leve blauwe pixels op je scherm met een PS3...
Al is dat probleem nu wel opgelost met de nieuwe versies. Alleen wel typisch dat je voor de nieuwe versies $50 meer betaald voor de zwarte en $80 voor de zilveren.
[...]
Tja, leergeld noemen ze dat :) Ik heb nu al geleerd dat Onkyo nu niet beter is als een Sony.
Wel een Sony uit de ES-serie.
Want een "gewone" STR-820 ofzo is echt niet beter dan zelfs de instapmodellen Onkyo.
In ieder geval de Sony die ik had niet, want die had nog geen 30 Watt uitgangsvermogen op het einde.
Time flies when you're having fun ;)
[...]
Met een Denon / Marantz zit je al in de reeks van de betere (betaalbare) merken ja.
Zoals het nu ervoor staat wilt Onkyo het grote publiek gaan aanboren en boet zo kwaliteit in om de prijs te drukken. Daarom denk ik dat Onkyo nu het niveau van Yamaha / Sony / JVC heeft, welliswaar iets beter maar als ze hun best doen kunnen wel op zo'n niveau komen :Y
Om het lijstje trouwens eens aan te vullen: Pioneer hoort toch ook echt wel thuis tussen merken als Denon en Marantz. Die LX-lijn is zeker niet slecht en qua design ook nog eens één van de strakkere merken die je kan kopen.
[...]Ik denk dat een set van 2500 euro toch meer is dan wat menig mens heeft staan :P
De volgende stap gaat een losse voor en eind versterker worden.
Ik spaar nog even door en dan sluit ik me bij je aan.
Heb besloten om niet voor KEF te gaan wat ik eigenlijk eerst wilde (KEF IQ-50 of IQ-70). Maar ik ga het meteen een stuk beter doen: Focal Chorus 826 V als mooier fronts en dan de rest er nog bij.
Moet in combinatie met een Denon 2809 toch wel een goed geluid gaan geven en leuk beeld op een 42" Ambi-light scherm >:)

[Voor 3% gewijzigd door FeaR op 21-05-2009 18:18]

• Chevy454
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:18:
Maar ik ga het meteen een stuk beter doen: Focal Chorus 826 V als mooier fronts en dan de rest er nog bij.
Ik wou eerst de Focals maar ik heb ze gezien en ik vond ze qua ontwerp toch net niet (te iel). Maar oké, smaken verschillen. Ik heb nu Monitor Audio BR5 (als rears) en de BR6 (als fronts) en ik denk eraan om alles te verhuizen naar de slaapkamer en voor de woonkamer de Kef iQ90/70.

Het is maar net hoe goed je gehoor is natuurlijk ;)
Moet in combinatie met een Denon 2809 toch wel een goed geluid gaan geven
Vast en zeker beter als op een onkyo 607 :+
en leuk beeld op een 42" Ambi-light scherm >:)
Dat valt vies tegen! >:) :+

[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 19:03]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Chevy454 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:56:
[...]Ik wou eerst de Focals maar ik heb ze gezien en ik vond ze qua ontwerp toch net niet. Maar oké, smaken verschillen.
Ontwerp is juist hetgene wat mij wél aanstaat.
Ik hou van schreeuwerige speakers.
Mooiste vind ik nog de Klipsch RF-serie met die koperkleurige tweeters.
Alleen zitten die qua prijs gelijk met Focal en dan is de keuze wel snel gemaakt.
Beeld is beter dan de vorige plasma die ik had.
En dat was ook geen goedkoop beestje, maar kan wel liggen aan dat het één van de eerdere modellen was en dus nog niet zo goed als dat ze nu zijn.

En plasma gaat het hier toch nooit meer worden: ik ben nu helemaal weg van Ambi-Light, dus wordt bij Philips blijven. En dat vind ik met die nieuwe 21:9 tv helemaal niet zo erg.

Of anders kan een leuke Full HD beamer ook nog wel een keer als de prijzen leuker worden.

Maar ik begin nu toch wel beniewd naar jouw setje.
Doe eens wat plaatjes en/of specs posten :)

• Chevy454
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:02:
Doe eens wat plaatjes en/of specs posten :)
Monitor Audio BR6 als fronts
Monitor Audio BR5 als rears
Monitor Audio BRLCR als center
Heco Slam 12A subwoofer (gaat gezelschap krijgen van een BK subwoofer)

alles aangesloten op een ondermaats functionerende Onkyo 606.

Dit alles staat op het punt om op de schop gezet te worden: ik vind het hoog niet sprankelend genoeg. Voor films is dit prachtig maar ik begin ook meer muziek te luisteren ipv te gamen.

[Voor 50% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 19:22]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Chevy454 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:15:
[...]Monitor Audio BR6 als fronts
Monitor Audio BR5 als rears
Monitor Audio BRLCR als center
Heco Slam 12A subwoofer (gaat gezelschap krijgen van een BK subwoofer)

alles aangesloten op een ondermaats functionerende Onkyo 606
Die Monitor Audio's zijn inderdaad wat rustiger qua uitstraling dan die Focal Chorus-serie.
Wel dik dat je dus ook gewoon staanders hebt als rear en geen boekenplank-speakers.

Maar hoe ga je die tweede subwoofer aansluiten op je Onkyo 606?
Want die heeft maar één subwoofer-uitgang (dacht dat de nieuwe modellen wel tot drie uitgangen hadden ofzo). Maar doe je dat dan gewoon middels een simpele split-kabel aangezien het toch actieve subs zijn of...?

Gewoon een vraagje, want het lijkt mij namelijk qua symmetrie ook wel mooi om zowel links als rechts een subwoofer te hebben staan. En of dat dus mogelijk is met een Denon 2809, maar zal wel als het met een Onkyo 606 ook lukt :P

• Chevy454
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:25:
Maar hoe ga je die tweede subwoofer aansluiten op je Onkyo 606?
High level ingang op de BK sub, LFE op de Heco.
Het gaat een geklooi worden met de crossovers :/ ...

BK sub actief tijdens Pure Audio (geen LFE signaal), bij DTS enzo moet wel de crossover van de LFE subwoofer hoger liggen als die van de BK sub (anders doet deze BK sub wel weer mee en dat wil ik dan weer niet)

Gezien de tekortkomingen van de 606 zal dat geen probleem zijn. Ik schat dat de crossover van de BK sub op 60Hz gaat liggen en dan moet ik de speakers instellen dat deze een ondergrens hebben van 60Hz. Dan is alles goed ingesteld zonder dat ik geluidsgolven krijg die in tegen fase zitten.

Iets waar ik nog geen duidelijkheid over heb is de invloed van het BI-ampen :/ Maar dat geeft eigenlijk geen probleem, de BK sub kan het missend vermogen van de Onkyo 606 opvangen.

Voordelen:
Bij muziek in pure audio kan de subwoofer subtieler worden afgesteld
Bij films kan de subwoofer agressiever staan voor meer geluidsdruk

Maar je hebt hiervoor geen 2de sub nodig, als je een goede sub hebt dan kan je zowel de high level als low level apart instellen met aparte crossovers. Aangezien een BK Gemini maar 300 euro kost kan ik beter een 2de subwoofer nemen dan de Heco te vervangen.
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:25:
Wel dik dat je dus ook gewoon staanders hebt als rear en geen boekenplank-speakers.
8) Je snapt nu ook wel meer dat ik niet tevreden ben over de 606 :) In 5.0 mode moet ik de bass flink verhogen tov 2.0. Feitelijk heb ik door mijn zuilen geen subwoofer nodig, enkel bij films voor meer luchtdruk. Wegens de verschillende noodzakelijke instellingen in 2.0 en 5.0 heb ik een subwoofer nodig. Activeer ik de .1 dan krijg ik het redelijk voor elkaar. Ik hoop door .2 ik meer nuanceringen in het geheel kan maken.

Deze truukjes liggen voornamelijk bij de tekortkoming van de 606.

[Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 19:53]

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05
[...]
Mijn Denon 1909 is ook gekocht van studiefinanciering :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 18:11

R-B

Blokkert

De IB-Groep betaalt u receiver! >:)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
FrenzyFreak schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:43:
Mijn Denon 1909 is ook gekocht van studiefinanciering :z
Jammer dat je niet anders weet dan op de man te spelen. :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 296814

Iemand ervaring met de 507 in combinatie met Samsung BR/LCD wat betreft HDMI-CEC??
Welke functies werken allemaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• degebruiker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-02-2022
Vraagje aan de ervaren mensen op dit forum

Ik heb 4x mission m73

Peak Power Handling 100 Watt
Frequency Reponse 48 Hz - 20000 kHz
Sensitivity 90 dB
Impedance 8 ohm
Magnetic Shielding Magnetically Shielded
Bi-amping With Bi-amping

de m7c2 als centerspeaker
en een actieve sub van Elac :
Versterkervermogen 80 W (impuls) 55 W (sinus)
Opgenomen vermogen max. 150 W (volledige uitsturing)
Crossoverfrequentie Hz. 40...180 Hz instelbaar
Weergavebereik 30....300 Hertz

Vraag is nu is de Onkyo 607 (te) licht voor deze speakers ? 8)7

En indien dit het geval zou zijn: Wat is een goed alternatief?

[Voor 5% gewijzigd door degebruiker op 22-05-2009 17:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
degebruiker schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:11:
Vraagje aan de ervaren mensen op dit forum

Ik heb 4x mission m73
Frequency Reponse 48 Hz - 20000 kHz

en een actieve sub van Elac :
Weergavebereik 30....300 Hertz

Vraag is nu is de Onkyo 607 (te) licht voor deze speakers ? 8)7

En indien dit het geval zou zijn: Wat is een goed alternatief?
Aangezien die m73 niet zo heel laag kunnen heb ik eerst een andere vraag:
hoe denk je de m73's icm de subwoofer qua crossovers in te stellen?

Als jij de m73's instelt met een ondergrens van 60Hz en alles onder de 60Hz door de subwoofer laat doen dan gaat het met de 607. Maar dan zou ik nog steeds blijven Bi-ampen als je de Pure Audio mode gebruikt (en de subwoofer uit staat).

En alternatief? Denon 2309 uit Duitsland denk ik dan direct.

[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 22-05-2009 17:22]

Anoniem: 296052

Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een leuke home cinema set...

Nu heb ik het volgende in gedachten:
De Onkyo 607 met als fronts de iQ 70 (Rears, center en sub komen later)

Wat vinden jullie van de Onkyo 607 in combinatie met de Kef iQ 70? Zijn deze boxen te "zwaar" voor de Onkyo?

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 296052 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:10:
Wat vinden jullie van de Onkyo 607 in combinatie met de Kef iQ 70? Zijn deze boxen te "zwaar" voor de Onkyo?
JA!!!

In stereo gaat het net, in surround is het kut. Het vermogen zakt dan hard in zodat de iQ70's niet genoeg sap krijgen.

[Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 23-05-2009 20:28]

• R-B

R-B

Blokkert

He, stond er niet niet "NEE" ? :P

Maar idd, op surround geeft die onkyo te weinig vermogen af.. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
iets zegt me dat de mening van chevy wat gekleurd is.. ik kies er voor om hem te negeren en op mezelf en reviews op de interwebs af te gaan.

@ chevy:

je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op als je een kruistocht tegen een merk begint. Ik laat in het midden of je gelijk hebt of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 80673 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 03:47:
je maakt jezelf er niet geloofwaardiger op als je een kruistocht tegen een merk begint. Ik laat in het midden of je gelijk hebt of niet.
:)

Daarom dat ik nu onderzoek en ontwikkeling doe. Kritiek geven is zo simpel, het proberen te verbeteren is toch een stukje moeilijker (of heel soms heel makkelijk). En tijdens het verbeteren moet je kritisch zijn :)

En dat ander merk: wie weet begin ik er ooit eens als de economie aantrekt. Schijnt een kutmentaliteit in het bedrijf te zijn maar is iets wat je ooit in je leven zou hebben moeten hebben meegemaakt.

[Voor 26% gewijzigd door Chevy454 op 24-05-2009 08:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 80673 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 03:47:
ik kies er voor om hem te negeren en op mezelf en reviews op de interwebs af te gaan.
Dat mag toch? Ook daarop zal je zien dat de nieuwe entry level versterkers nogal krap bemeten zijn qua voeding en daarom bij lange na niet het vermogen halen wat er wordt gesuggereerd. Mooi stickertje met 140 Watt op de voorkant en dat bij één kanaal halen en in de praktijk 38 Watt leveren bij surround gebruik scheelt natuurlijk nogal. Elke review waarbij dáár niet op wordt in gegaan kan je gewoon wegklikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 296052

Chevy454 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 20:24:
[...]
In stereo gaat het net, in surround is het kut. Het vermogen zakt dan hard in zodat de iQ70's niet genoeg sap krijgen.
Een zwaardere versterker of minder zware fronts zou dan dus een beter keuze zijn? Het zou natuurlijk zonde zijn om zulke boxen niet optimaal te benutten. Hoewel stereo wel mijn prioriteit krijgt vind ik 5.1 voor films en games niet geheel onbelangrijk, als hierbij de boxen niet maximaal worden benut is dit natuurlijk zonde.

In hoeverre is dit gebrek aan vermogen overigens merkbaar? Is het echt een groot verschil vergeleken met wanneer er wel genoeg vermogen is of valt het wel mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sevenhunt
FeaR1986 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:18:
[...]
Heb besloten om niet voor KEF te gaan wat ik eigenlijk eerst wilde (KEF IQ-50 of IQ-70). Maar ik ga het meteen een stuk beter doen: Focal Chorus 826 V als mooier fronts en dan de rest er nog bij.
Moet in combinatie met een Denon 2809 toch wel een goed geluid gaan geven en leuk beeld op een 42" Ambi-light scherm >:)
Heb die focals hier ook staan _/-\o_ _/-\o_
Wat een briljante luidsprekers, qua geluid wat mij betreft in die prijsklasse onovertroffen, met een geweldig design.
Hier op het forum hoor je niet zoveel over focal, maar het is wat dat betreft echt een ondergewaardeerd merk denk ik.
Gebruik ze hier dus i.c.m. een onkyo. Geeft een lekker geluid, af en toe wat donker om maar te zeggen. Met je iets neutralere denon, ben heel erg benieuwd, denk dat het heel goed gaat bevallen.

Maar 42"philips ? 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sevenhunt
Anoniem: 296052 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:34:
[...]

Een zwaardere versterker of minder zware fronts zou dan dus een beter keuze zijn? Het zou natuurlijk zonde zijn om zulke boxen niet optimaal te benutten. Hoewel stereo wel mijn prioriteit krijgt vind ik 5.1 voor films en games niet geheel onbelangrijk, als hierbij de boxen niet maximaal worden benut is dit natuurlijk zonde.

In hoeverre is dit gebrek aan vermogen overigens merkbaar? Is het echt een groot verschil vergeleken met wanneer er wel genoeg vermogen is of valt het wel mee?
Probeer het zelf uit in je huiskamer, puur zware fronts en veel lichtere andere speakers kan het denk ik goed mee. Hangt wel wat af van je model huiskamer en grootte enzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Misschien kwam ik wat bot over, maar je pakt het goed op. Ik ben ergens wel overtuigd van je expertise, maar je hoort maar als te vaak dat mensen meepraten met de grote groep, of dat ze adviezen baseren op een enkele slechte ervaring. Mede op basis van jouw rants ;) en op basis van andere reviews, ga ik toch verder kijken dan een 607 en die Klipsch set. Ik begin nu wel weer vanaf 0 met zoeken, maar soit. Research is bijna net zo leuk als het daadwerkelijk genieten van je set, toch? :)
Chevy454 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 08:50:
[...]

:)

Daarom dat ik nu onderzoek en ontwikkeling doe. Kritiek geven is zo simpel, het proberen te verbeteren is toch een stukje moeilijker (of heel soms heel makkelijk). En tijdens het verbeteren moet je kritisch zijn :)

En dat ander merk: wie weet begin ik er ooit eens als de economie aantrekt. Schijnt een kutmentaliteit in het bedrijf te zijn maar is iets wat je ooit in je leven zou hebben moeten hebben meegemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 296052 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:34:
Ik heb enkel zuilen en wanneer ik deze alleen wil laten spelen (zonder subwoofer!) dan moet ik de bass flink omhoog gooien. De versterker kan niet genoeg laag weergeven op dat moment. Om dat de compenseren heb ik de fronts in bi-amp opgesteld zodat deze meer vermogen krijgen. Het scheelt iets maar niet fenomenaal.

Dus in hoe verre is dat merkbaar? Gebruik je lichte speakers achterin en je bi-amped de fronts dan kan het meevallen. Gebruik je een subwoofer dan zal je de crossover redelijk hoog moeten zetten. Hierdoor benut je in mijn ogen niet het potentieel van je speakers (als je dergelijke zuilen gebruikt dan :) )

Ik gebruik momenteel dus 1 subwoofer (gaan er 2 worden omdat ik nu even geen 3k heb voor een echte versterker setup met losse voor en eindtrappen) om het gebrek te compenseren.
Ach, de volgende keer maak ik zo'n fout niet. Parasound 5125 of 5250 eindversterker en een Marantz SR700x voorversterker. Finaal gedaan met dat gezeik over vermogen wat in elkaar kakt :) Misschien dat ik dan weer een Onkyo overweeg want dat ontwerp vind ik nog steeds erg mooi (beter als rotel, arcam,.. qua looks, niet qua prestaties :+ )

[Voor 28% gewijzigd door Chevy454 op 24-05-2009 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -NRG-
Brad Pitt schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:53:
[...]

Da's ten eerste een van de slechtste "review" sites die er is, en ten tweede met wel "Onkyo claims a rated power output of 175W per channel, but this is measured under very generous conditions." noemen en bij de tech specs gewoon klakkeloos 7x175W roepen maar niet aangeven wat het daadwerkelijk wél is kan je zoiets sowieso niet serieus nemen.

WhatHifi is gewoon een soort gesponsorde reclame-site, gevuld met spulletjes die worden gelevert door de fabrikanten. Geen waarde aan hechten.

[...]

Precies even "goed" dus als een Rotel die 3x zoveel kost. Netjes. Een Onkyo 906 scoort ook 4 sterren. Nice.
De review was bedoeld om toch weer een beetje een indruk te krijgen en al zijn het niet de meeste diepe review maar ik denk dat het toch een beetje een indruk geeft van de versterker. Ik neem aan dat mensen zich wel kunnen vinden in whathifi, als het echt zo slecht was denk ik dat het blad van hun ook totaal niet verkocht (zegt natuurlijk ook niet alles maar toch..).

Whathifi geeft de sterren rating voor in die prijs klasse dus dan kan je gerust versterkers uit hogere klassen ook 4 sterren geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ambi-light ruled.
En dan heb je weinig keuze :P
Dus tot Panasonic op de markt komt met een eigen idee van Ambi-light blijf ik bij Philips.
En een scherm uit de 9000-serie en een goede aansluiting op digitale tv zijn dan zelfs zo slecht nog niet. En met dvd's en dergelijke heb je daar geen last van...

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 303570

ik heb een vraag.

ik ben nu in het bezit van een redelijk standaard receiver die destijds bij mijn home cinema set zat.. nu heb ik een ps3 en deze kan de nieuwe HD audio formaten afspelen.. echter heb ik een vraag over deze nieuwe HD audio.

Kun je uberhaupt het verschil horen tussen HD en niet-HD audio? of moet je daarvoor de juiste audio-apparatuur voor hebben (lees: dure speakers, geen sattelietsysteem van 500 eu.) ? Ik vond de onkyo 607 wel prima qua prijs/kwaliteit, maar begin nu te twijfelen of het verschil wel duidelijk te horen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 173956

Ik heb (ook) een vraag ! Nouja eerder een dillema. Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik voorzichtig een home cinema set aan het opbouwen ben.

De volgende speakers staan bij mij in bestelling:

2 x Jamo S606 black ash - Front speakers

Daarbij wil ik binnenkort een REL quake aanschaffen, alsmede twee satelliet speakers (of boekenplank modellen) voor de surround. Gebruik: 70% muziek 30% films. Ik wil zo min mogelijk kabels (hdmi mét audio dus), en het liefst beetje toekomst gericht (HD audio). Het hoeft van mij allemaal niet hard, ik hou van clean geluid met heldere hoge tonen, en een stevige bas.

Ik ben op zoek naar een av-receiver!

Nu heb ik het complete GOT audio hifi, kieskeurig, hififorum, audioblog etc etc doorgelezen op alle soorten merken en komen de volgende av-receivers in aanmerking voor mij:

Denon 1909 (iets te duur)
Sony STR-DH700 (geen HD audio)
Sony STR-DG820
Onkyo TX-SR507
Pioneer VSX-818

Ik neig erg richting onkyo 507 vanwege specs en ervaringen.

Ik heb alleen nog wat bevestiging nodig ;) Tenzij iemand zegt neeeeuuhh je moet die andere hebben voor jouw speakers..

(ohja.. en ik heb een LG 42LH5000 besteld, ivm de looks :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Laatst online: 16:14
Anoniem: 173956 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:44:
Ik heb (ook) een vraag ! Nouja eerder een dillema. Ik volg dit topic al een tijdje omdat ik voorzichtig een home cinema set aan het opbouwen ben.

De volgende speakers staan bij mij in bestelling:

2 x Jamo S606 black ash - Front speakers

Daarbij wil ik binnenkort een REL quake aanschaffen, alsmede twee satelliet speakers (of boekenplank modellen) voor de surround. Gebruik: 70% muziek 30% films. Ik wil zo min mogelijk kabels (hdmi mét audio dus), en het liefst beetje toekomst gericht (HD audio). Het hoeft van mij allemaal niet hard, ik hou van clean geluid met heldere hoge tonen, en een stevige bas.

Ik ben op zoek naar een av-receiver!

Nu heb ik het complete GOT audio hifi, kieskeurig, hififorum, audioblog etc etc doorgelezen op alle soorten merken en komen de volgende av-receivers in aanmerking voor mij:

Denon 1909 (iets te duur)
Sony STR-DH700 (geen HD audio)
Sony STR-DG820
Onkyo TX-SR507
Pioneer VSX-818

Ik heb alleen nog wat bevestiging nodig ;) Tenzij iemand zegt neeeeuuhh je moet die andere hebben voor jouw speakers..

(ohja.. en ik heb een LG 42LH5000 besteld, ivm de looks :) )
Als je veel muziek luisterd, zou ik voor de Sony STR-DG820 gaan. Deze schijnt beter te zijn met muziek, zegt deze review: http://www.whathifi.com/Review/Sony-STR-DG820/

Veder zit ik ook met hetzelfde dilemma alleen dan 60% films 40% muziek, en neig ook naar de Sony mede door de ZWAARDERE voeding en slechtere ervaring met de Onkyo, de Sony is ook een stukje zuiverder. vond ik althans.

*typefoutje >:)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

begrijp ik het goed? Omdat de voeding in de sony lichter is, kies je maar voor hem?

Meestal als een voeding beter is uitgevoerd, zwaarder ook wel, het liefst ringkern :D, wordt de kwaliteit van het apparaat ook beter :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
R-B schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:12:
Meestal als een voeding beter is uitgevoerd, zwaarder ook wel, het liefst ringkern :D, wordt de kwaliteit van het apparaat ook beter :)
Klopt, plús WhatHifi is dan ook nog eens een van de slechtste "review" sites die er bestaan. Wat daar staat zou ik geen enkele aankoop op baseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik neig erg richting onkyo 507 vanwege specs
:X Heel erg fout :X
Ik heb alleen nog wat bevestiging nodig ;)
Gezien de setup die je voorstelt is een 507 wel mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

:X Heel erg fout :X
I knoowww ! Maar met specs bedoel ik meer hdmi met audio (weinig kabels) en decoder formaten :)

Maar bedankt voor je toelichting :Y

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 173956 op 26-05-2009 16:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 17:25
Na vele reviews gelezen te hebben kom ik toch steeds weer uit bij de SR507.
Omdat ik van een zeer brak jvc homecinema setje kom zal dit voor mij waarschijnlijk een hele verbetering zijn.
Ik vind 2 speakers wel genoeg en zat dan ook te kijken naar de volgende Klipsch RB-51:
http://www.besthomecinema...11a72de26379b40c9e022b1f6

Maak ik nu een goede keuze? Mijn budget ligt zo tegen de 800 euro aan. Ik ga ervan uit dat deze 2 speakers i.c.m. de 507 een hele verbetering is tov van mijn slechte jvc set :P

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Y3LLoW schreef op maandag 25 mei 2009 @ 20:10:
Maak ik nu een goede keuze? Mijn budget ligt zo tegen de 800 euro aan. Ik ga ervan uit dat deze 2 speakers i.c.m. de 507 een hele verbetering is tov van mijn slechte jvc set :P
Volgens mij kan je dan zelfs nog een subwoofer erbij nemen met dat budget. BK Gemini II ofzoiets. Iets subtiels om die Klipsch speakers aan te vullen.

Of is dat 199 per speaker? :X

[Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 26-05-2009 07:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Y3LLoW
199 per speaker:P Ik heb hier nog een woofer staan dus dat komt uiteindelijk wel goed.
Het gaat me nu vooral even om de combinatie van de receiver met de speakers.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 303570 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:14:
ik heb een vraag.

ik ben nu in het bezit van een redelijk standaard receiver die destijds bij mijn home cinema set zat.. nu heb ik een ps3 en deze kan de nieuwe HD audio formaten afspelen.. echter heb ik een vraag over deze nieuwe HD audio.

Kun je uberhaupt het verschil horen tussen HD en niet-HD audio? of moet je daarvoor de juiste audio-apparatuur voor hebben (lees: dure speakers, geen sattelietsysteem van 500 eu.) ? Ik vond de onkyo 607 wel prima qua prijs/kwaliteit, maar begin nu te twijfelen of het verschil wel duidelijk te horen is.
ik stel mijn vraag even opnieuw, welicht is hier overheen gelezen.. kan iemand mij hier antwoor dop geven? ik ben student en voor mij is dit een enorme uitgave.. mocht het verschil niet echt te horen zijn, besteedt ik min geld liever anders...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 13:55
Ja je hoort op een goeie set een verschil. Ja je hebt relatief goede en meestal dure spullen nodig om het verschil te horen en nee ik vind het persoonlijk vooral met films geen gigantisch groot verschil. Met muziek (in dvd's en Blu-Ray's (concerten enzo) vind ik het wel een vooruitgang, maar alleen als ze ook echt goed opgenomen zijn. Hetzelfde geldt voor films. Het aantal Blu-Ray's waarbij ik na het luisteren van de HD versie echt wat miste bij de gewone versie op 1,5 Mbit/s DTS is op één hand te tellen. Als het er dus op zit vind ik het zeker een pluspunt, maar vooral in jouw prijsklasse behaal je waarschijnlijk een beter resultaat als je het geld voor HD-Audio ondersteuning in je speakers of receiver stopt. Hoef je bijv. geen HD-audio ondersteuning dan hebben ze bij een winkel in Rotterdam nu een demo model H/K AVR-7300 (topmodel van H/K van 24,9 kg) voor €699 met garantie (was €2799 toen hij uitkwam). Stop je hier je geld in i.p.v. een instapmodel receiver met HD-audio dan heb je uiteindelijk een beter geluid, helemaal met muziek cd's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik heb (ook) een vraag ! .........................................

.............................
sr507 besteld. Vrijdag als het goed is binnen. Reviewtje + Foto's volgen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:53

t3q

Say yes to teq

Ben zodra de vakantie centen binnen zijn van een plan een 5.1 set aan te schaffen, budget ligt rond de € 1.000,--

Nu is de keuze een beetje gevallen op de CANTON MOVIE CD 1000 set icm met de ONKYO SR-507.

Nu hier een beetje gelezen te hebben begin ik te twijfelen of dit wel een juiste keuze is.

Dus ik even gezocht en nu heb ik deze receiver van YAMAHA, de RX-V465 gevonden.

Is dit dan een betere keus in die prijsklasse?

Aub uw mening.

[Voor 6% gewijzigd door t3q op 26-05-2009 21:33]

Life goes as it goes.

• Y3LLoW
Ik heb een redelijk simpele vraag.Welke receiver is het best geschikt: de Denon AVR-1709 of de Onkyo TX-SR507 voor het afspelen van muziek(2.0/2.1) en een beetje film?

Of zijn er nog betere (stereo)receivers voor een prijs van zo'n 400 euro?

Geen flauwekulletjes

• Sevenhunt
Leuk alle vragen hier van wat is de beste keuze enzo.
Maar......
zoals hier vaak gezegd wordt en waar ik met 200% achter sta.
GA LUISTEREN!!

Een advies van mensen hier is gebaseerd op hun mening, en ook over de specs van een apparaat.

Qua specs kan je een model beter of slechten waarderen dan een ander, maar een mening in geluidskwaliteit is puur persoonlijk.
Als jezelf twijfelt tussen maar 2 receivers, beluister ze beide met je luidsprekers en beslis dan, ga nooit blind op iemand hier die zegt dat het ene of andere model echt absoluut het beste is.

De kans is groot dat je zelf een andere geluidsmaak hebt.

Dus y3llow, je hebt eigenlijk een belachelijk moeilijke vraag :).

[Voor 5% gewijzigd door Sevenhunt op 27-05-2009 21:35]

Mijn Onkyo 507 staat al een tijdje nutteloos in de woonkamer te pronken :) Ik vind de uitvoering in ieder geval zeer degelijk. Als mijn Jamo S606 Speakers nu ook nog geleverd worden ga een uitgebreide review schrijven.

ik heb een vraag..

ik kom net een beetje in de hele audio kijken. Ben student en mijn budget is niet al te groot zeg maar.....

Ik heb een home cinema set waar ik de eerste tijd de speakers op wil aansluiten. In de toekomst komen er ook betere speakers..

Maar de receivers die ik nu tegen een goede prijs kan krijgen zijn de:

Onkyo sr607
Marantz sr-5003
Sony STR-DA5300ES

De onderlinge prijsverschillen zijn nihil.. heeft iemand ervaringen met een van deze receivers.. Ik neig zelf naar de sony, omdat dit qua specs verreweg de beste is..

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 303570 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:01:
Ik neig zelf naar de sony, omdat dit qua specs verreweg de beste is..
Ik dacht juist dat het duidelijk was dat specs bij dergelijke budget receivers een hoge onzinfactor kent....

• -NRG-
Anoniem: 173956 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:05:
Mijn Onkyo 507 staat al een tijdje nutteloos in de woonkamer te pronken :) Ik vind de uitvoering in ieder geval zeer degelijk. Als mijn Jamo S606 Speakers nu ook nog geleverd worden ga een uitgebreide review schrijven.
Ik ben erg benieuwd ik ben zelf ook van plan die combo te kopen.

ik heb nog niet echt nieuwe reviewtjes gevonden ik hoop er nog wat meer te zien voor dat ik daadwerkelijk tot kopen overga.

Welke sub ga je er bij nemen ik zit te twijfelen tussen de 300 en 550.

Chevy454 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:30:
[...]

Ik dacht juist dat het duidelijk was dat specs bij dergelijke budget receivers een hoge onzinfactor kent....
super reactie! heb ik wat aan. Zet in het stukje dat ik net kom kijken in dit hele audio gebeuren en dat ik een complete leek ben op dit gebied.!

En wat betreft de budget receiver.. de sony is wat mij betreft geen budget receiver. Het is alleen een verouderd model maar staat nog steeds te koop met een vanaf prijs van 1200 eu. maar kan deze ergens schappelijk overnemen.

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 08:11
fricorico11, zoals je zelf al aangeeft is de Sony onder de normale verkoopprijs uit een hogere prijsklasse. Dus als je optie hebt die voor dezelfde prijs aan te schaffen, lijkt me dat geen verkeerde keuze.

Wat je uiteindelijke keuze wordt, moet natuurlijk van jouw wensen afhankelijk zijn, en die heb je niet echt te kennen gegeven. Voor wat betreft hoe ze 'klinken', dat zal voor iedereen anders 'aanvoelen' (aanhoren?) al zal daar niet zo heel veel verschil tussen zijn, zeker als je nog maar komt kijken in de audio. Enige wat ik daarvoor kan aanraden is om zelf ergens te gaan luisteren om te ontdekken wat jij prettig vindt klinken.

• Brad Pitt
DnnSke schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:01:
Enige wat ik daarvoor kan aanraden is om zelf ergens te gaan luisteren om te ontdekken wat jij prettig vindt klinken.
Waarbij inderdaad het verschil tussen luidsprekers 100x groter zal zijn dan die tussen versterkers ;)

Anoniem: 304859

Een vraagje van mij voordat ik de Onkyo TX-SR 507 aanschaf. Ik weet namelijk niet zeker of ik al mijn apparatuur er op aan kan sluiten. Ik twijfel vooral over de UPC Media Box en het aantal kabels naar de TV. Er komt overigens nog een 5.1 audio set bij namelijk de Harman Kardon HKTS 11. Mijn set-up is als volgt (erachter hoe ik denk ze aan te sluiten):

Spelcomputers:
Wii --> Component naar de receiver
Playstation 3 --> HDMI naar de receiver

Digitale tuner:
UPC Media Box --> Digitaal (nr3 in link) naar de receiver

Tot slot natuurlijk met HDMI van receiver naar Samsung LE37A552 en volgens mij ook nog een scart van de UPC Media Box naar de TV.

Gaat dit werken? Of wat heb ik verkeerd gezien?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 304859 op 04-06-2009 21:55]

Anoniem: 136379

Ik denk dat het aardig klopt zoals je het zelf aangeeft. Je hebt geen hdmi uitgang op de upc box?
Verder, ik denk dat deze combinatie je erg goed zal gaan bevallen, heb zelf 2 weken geleden de 607 en hkts 11 aangeschaft. Ik ben er echt erg tevrreden over!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:36
Anoniem: 304859 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:35:
Gaat dit werken? Of wat heb ik verkeerd gezien?
Gaat gewoon werken. Ik heb bijna dezelfde setup maar dan een Onkyo 606.
De Mediabox gaat via scart op de tv en met een coax audiokabel naar de versterker. De Wii en de PS3 gaan via component en hdmi naar de versterker en vervolgens via hdmi naar de tv. De home cinema set kun je via hdmi aansluiten op de versterker (ik heb geen home cinema set, maar nog wel een pc via hdmi). Dus 2 kabels naar de tv. Een universele afstandbediening zoals een Logitech Harmony is wel handig met zoveel apparaten.

[Voor 3% gewijzigd door biobak op 05-06-2009 12:42]

Anoniem: 305003

Hallo allemaal,
Ik ben een noob en heb weken getwijfeld tussen de 507 en 607. Eergisteren heb ik dan eindelijk de 607 gekocht bij Mediamarkt (450,-). Geloof `t of niet, maar ik ben nog steeds de gebruiksaanwijzing aan `t doornemen vanwege tijdgebrek. Toch kom ik er niet uit wat voor mijn combi de juiste aansluitingen moeten zijn. Het hoeft voor mij niet perfect te zijn, want ik hoor het verschil toch niet, maar wil wel goede aansluitkabels gebruiken. Hoe sluit ik onderstaande combi het beste aan de Onkyo 607?

De dvd-speler gebruik ik ook als cd-speler. Voor films met een digitale coax en voor muziek met de gewone rood/witte tulp kabels. Bij mijn oude Pioneer receiver, kon ik speakers A+B zo instellen, dat alle 4 de satelietspeakers het in stereo deden. Kan dit ook zo ingesteld worden bij de Onkyo en zoja, hoe sluit ik dat dan aan?

- Onkyo TX-SR607
- Samsung plasma PS-42A450 (HD ready)
- Pioneer dvd-speler DV-360
- Sony Pascal 835ED (5.1) satelietspeakers (met 2 Sony Pascal subwoofers)
- Humax IR-Fox C

De Samsung plasma heeft als enige van mijn componenten HDMI.
De Pioneer dvd-speler heeft: digitale coax, tulp audio, scart, S-video en video (gele tulp).
De Humax heeft scart TV, scart VCR en spirf of zoiets (vierkant dopje dat eraf kan).

Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven, zodat ik in `t weekend nog de nodige kabels kan kopen.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:32
Gezien de Humax alleen Scart en optisch spdif heeft, lijkt het weinig zin te hebben om de videomogelijkheden van je receiver te gebruiken (ook gezien de Pioneer geen HDMI heeft). Ik zou dus gewoon een optische kabel (Toslink) kopen om het geluid van je Humax naar je receiver te krijgen en een coax spdif kabel kopen voor de audio van je Pioneer. Verder wil je het geluid van je kabel TV waarschijnlijk ook nog ergens laten, maar het is me nog niet helemaal duidelijk welke uitgangen die heeft.

De Onkyo kan stereo geluid gewoon 'upmixen' naar 4 of 5.1 kanalen, zie daarvoor de handleiding. Je kan meerdere music modes kiezen waarvan er redelijk wat gewoon via 5.1 afspelen.

[Voor 12% gewijzigd door MikeN op 06-06-2009 11:20]

MikeN schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:18:
Gezien de Humax alleen Scart en optisch spdif heeft, lijkt het weinig zin te hebben om de videomogelijkheden van je receiver te gebruiken (ook gezien de Pioneer geen HDMI heeft). Ik zou dus gewoon een optische kabel (Toslink) kopen om het geluid van je Humax naar je receiver te krijgen en een coax spdif kabel kopen voor de audio van je Pioneer. Verder wil je het geluid van je kabel TV waarschijnlijk ook nog ergens laten, maar het is me nog niet helemaal duidelijk welke uitgangen die heeft.

De Onkyo kan stereo geluid gewoon 'upmixen' naar 4 of 5.1 kanalen, zie daarvoor de handleiding. Je kan meerdere music modes kiezen waarvan er redelijk wat gewoon via 5.1 afspelen.
Thanks MikeN,

Ik heb `t idd zo aangesloten zoals beschreven.
Kabel gebruik ik niet meer. Ik bekijk nu alles via Humax.

Ik heb weer een ander probleem,. vanmiddag een HDMI kabel á 49,- gekocht om de TV met de Onkyo aan te sluiten. Ik heb de kabel gekocht, zodat ik het menu via de TV kan volgen, maar je snapt `t al,.. geen menu op tv te zien. Ik heb `t zo aangesloten: via HDMI1 van de TV op de HDMI OUT van de Onkyo.

Alle andere aansluitingen heb ik kunnen toewijzen, maar HDMI OUT heb ik niet gezien bij INPUT ASSIGN.
Doe ik iets fout of heb ik iets over `t hoofd gezien?

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:00
Even een kort een vraagje aangezien ik zelf van plan ben om de combi Onkyo 507 + hkts 11 aan te schaffen, zit er een verschil in de combi 507 + hkts 11 en de combi 607 + hkts 11? uiteraard zal de hoeveel aansluitingen verschillen, maar zal dit echt kwa geluidskwaliteit uitmaken? hopelijk weet iemand dat

• Chevy454
  • Niet online
pipo01 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:41:
maar zal dit echt kwa geluidskwaliteit uitmaken? hopelijk weet iemand dat
met een set als de HKTS11 zal je het verschil niet merken, de speakers zijn de limitatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:14
Chevy454 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 21:29:
[...]

met een set als de HKTS11 zal je het verschil niet merken, de speakers zijn de limitatie.
wat een gezwam! de speakers zijn de limitatie, gehoorapparaat is de oplossing 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:32
Zo'n enorm gezwam is het niet hoor. Het verschil tussen de 507 en 607 zit voornamelijk in het vermogen wat geleverd kan worden, dat is bij de 607 iets hoger (naast wat extra poorten en 7.1 ondersteuning). Gezien de 507 ook gewoon voldoende vermogen levert voor een HKTS11 zul je dus niet het probleem hebben waar Chevy dit hele topic al over rant (te weinig vermogen voor zijn speakers) en maakt het voor de geluidskwaliteit niet uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
baronruud schreef op zondag 07 juni 2009 @ 03:23:
wat een gezwam! de speakers zijn de limitatie, gehoorapparaat is de oplossing 8)7
Hoezo? Op zo'n speakerset zal het verschil tussen een 507 en een 607 nagenoeg nul zijn. Op een andere speakerset waarschijnlijk ook want zo veel ontlopen deze receivers elkaar niet hoor. Wellicht zitten er in beiden ook nagenoeg identieke versterker-onderelen, zal me weinig verbazen. Dat de ene op papier wat meer vemogen levert dan de andere zegt weinig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
baronruud schreef op zondag 07 juni 2009 @ 03:23:

vs

+

Wie moet er nu aan het gehoorapparaat volgens jou? :)
Er is een reden waarom men altijd het advies geeft om NIET speakers te beluisteren die buiten het budget vallen. Er zit wel degelijk verschil in en een HKTS11 is een low budget 5.1setje waar je de receiver absoluut niet de limitatie is.

[Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 07-06-2009 09:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Hallo nog een vraagje,.
Welke instellingen moet ik hebben op de Onkyo 607 voor de speaker instellingen?
De Onkyo heeft automatisch 120Hz ingevoerd voor alle speakers, maar als ik in onderstaand schema kijk, staat er volgens mij iets anders voor de Sony Pascal SA835ED satelietspeakers.

Peak Power Handling: 140 Watt
Frequency Reponse: 24 Hz - 70000 kHz
Sensitivity: 87 dB
Impedance: 8 ohm
Magnetic Shielding: Magnetically Shielded

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Als die satelliet speakers 24Hz leveren dan zal het bij -80db wezen.
Lijkt me in orde met die instelling van 120Hz.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Chevy454 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:26:
Als die satelliet speakers 24Hz leveren dan zal het bij -80db wezen.
Lijkt me in orde met die instelling van 120Hz.
Thanks!

Maar waarom is er voor de FRONT speakers voor FULL BAND gekozen?
Alle satelliet speakers zijn identiek hetzelfde qua specs.
Wat doet FULL BAND?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DnnSke
desuperdave, wat bedoel je met ''..de Onkyo heeft automatisch.." ?
Stond de setting standaard zo al, of heb je met het bijgeleverde microfoontje metingen+instellingen laten doen?

In geval van het eerste zou ik alsnog met microfoon laten instellen, en voordat je dat doet alle speakers of SMALL i.p.v. LARGE (of FULL BAND zoals jij het noemt, in de **6 serie was het nog LARGE) zetten. Zou wel raar zijn als hij het dan weer terug zet op LARGE/FULL aangezien die speakers dat eenvoudigweg niet fatsoenlijk kunnen weergeven. Of hij moet al een Double Bass optie op ON zetten, waardoor het signaal onder de crossover-frequentie zowel aan je Fronts als aan je Sub wordt meegegeven.

Op FULL BAND / LARGE wordt dus het signaal onder je crossover naar je luidsprekers ipv subwoofer gezonden. Als alle speakers op LARGE staan en je geen Double Bass optie aan hebt, wordt de subwoofer dus niet gebruikt, tenzij je een digitaal signaal met LFE doorstuurt, waarschijnlijk wordt dan wel het LFE kanaal over de subwoofer afgespeelt (dat weet ik niet 100% zeker hoe dat gaat, wss afhankelijk van je receiver en hoe je de sub hebt aangesloten).

M.i. alle speakers dus op SMALL, en de crossover moet je even kijken wat het best uit komt voor je speakers, wss tussen de 80 en 120 Hz.
Excuus voor de rommelige uitleg, niet zo helder vandaag :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 305003 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:35:
Maar waarom is er voor de FRONT speakers voor FULL BAND gekozen?
Dat kan niet.
Wat doet FULL BAND?
signalen doorsturen die de speaker niet kan weergeven. Dus die moet je op 120Hz zetten, dan gaan de tonen lager als 120Hz richting de subwoofer welke de tonen wel kan weergeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
DnnSke schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:44:
(of FULL BAND zoals jij het noemt, in de **6 serie was het nog LARGE)
Nee hoor, bij mijn 606 staat ook fullband :
Of hij moet al een Double Bass optie op ON zetten, waardoor het signaal onder de crossover-frequentie zowel aan je Fronts als aan je Sub wordt meegegeven.
Dat gaat hij nu doen maar dat klopt dus niet. De speakers moeten gewoon op 120Hz staan.
en de crossover moet je even kijken wat het best uit komt voor je speakers, wss tussen de 80 en 120 Hz.
120Hz met die satelliet dingen
Excuus voor de rommelige uitleg, niet zo helder vandaag :X
Het klopt anders wel (voorzover ik het kan beoordelen met een zatte kop)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DnnSke
Chevy454 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:56:
[...]
Nee hoor, bij mijn 606 staat ook fullband
Ow oké, dan was dat misschien alleen zo bij de 576/506.
Het klopt anders wel (voorzover ik het kan beoordelen met een zatte kop)
ik heb ook last van het beruchte zaterdagavondsyndroom http://www.dekater.com/Cafe/gastenboek/images/smilies/cheers.gif

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ok het volgende..
Ik heb nu twee keer de microfoon opnieuw gebruikt, maar krijg 2 verschillende uitkomsten.
Er was geen rumoer omheen en de microfoon op exact dezelfde plaatsen geplaatst.

De 1e keer:
- Front 120Hz
- Center 100Hz
- Back 120Hz

De 2e keer:
- Front FULL BAND
- Center 120Hz
- Back 120Hz

Als ie voor FULL BAND kiest, zet ie ook DOUBLE BASS aan. Lijkt me voor mijn satelliet speakers totaal nie nodig, dus ik zet het maar handmatig op 120Hz en DOUBLE BASS uit.

In ieder bedankt voor de antwoorden! Ik zal wel met nog meer vragen komen, want zo`n uitgebreide receiver heb ik nooit gehad. En ik lees naar mijn mening wel goed, maar de beknopte vertaling en de daarbij warrige indeling van de handleiding, werkt voor mij ook niet bepaalt mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

M'n Jamo S606 speakers zijn afgelopen weekend binnengekomen en ik heb ze meteen aangesloten op mn SR507. Eerst natuurlijk gekalibreerd met de microfoon, en daarna meteen muziek-dvd'tjes testen. Alles aangesloten via digitaal optisch. Ik was erg verrast over de geluidsweergave van de speakers. Mooie heldere hoge tonen, en zeker genoeg laag voor de muziek.

De mooiste weergave in alle gevallen op de onkyo vind ik persoonlijk toch pure audio (tv / film / muziek). Bij sommige specifieke weergaven lijkt het geluid toch wat doffer te worden, met iets te overheersende middentonen. Het enige wat ik nu nog mis is een goeie center voor de stemmen tijdens film.

Ik heb nu ook alle apparatuur (LG LH5000, KPN digitenne box, Yamaha DVD speler) ingesteld op m'n onkyo afstandsbediening, en dat werkt echt super goed ! Heerlijk alles met 1 afstandsbediening. Geen dure ingewikkelde harmony nodig.

Binnenkort ff wat foto's maken, en een wat uitgebreidere review na het doorspitten van alle mogelijkheden.

-----------------------------------------

Ander vraagje: de SR-507 heeft geen bi-amp instelling. Is het alsnog mogelijk om op 1 of andere manier de surround back uitgangen te gebruiken om te bi-ampen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 16:28
Nope, gaat je niet lukken. Je zou ze wel bi-wired aan kunnen sluiten, maar denk niet dat dat de moeite waard is.

Je kunt idd de AB gebruiken voor andere apparaten, maar je hebt geen Activities zoals de harmony :)

Als je trouwens een center gaat aanschaffen, zul je toch ook achterluidsprekers aan moeten schaffen. Let hierbij ook op dat deze matchen met de zuilen die je aangeschaft hebt, anders krijg je echt een verschrikkelijke weergave van het geluid.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0Henk 'm!

cypher21 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:16:
Nope, gaat je niet lukken. Je zou ze wel bi-wired aan kunnen sluiten, maar denk niet dat dat de moeite waard is.

Je kunt idd de AB gebruiken voor andere apparaten, maar je hebt geen Activities zoals de harmony :)

Als je trouwens een center gaat aanschaffen, zul je toch ook achterluidsprekers aan moeten schaffen. Let hierbij ook op dat deze matchen met de zuilen die je aangeschaft hebt, anders krijg je echt een verschrikkelijke weergave van het geluid.
Ok thx voor de tip. Ik was van plan van dezelfde fabrikant/serie 2-weg center/satelliet speakers te bestellen, moet wel goed zitten dan lijkt me ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
Als je in dezelfde serie blijft zitten, dan moet dat zeker goed komen, die zijn juist op elkaar afgestemt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:21
Ik heb de AB van de Onkyo 607 al ingesteld voor mijn xbox, xbox360 en Sony 40W4500 en dit werkt erg prettig.
Ik krijg alleen mijn Samsung DCB-9401R (Digitale TV decoder) niet ingesteld. Is iemand dit al gelukt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04

Laguna

Connaisseur

Ik zit te denken om de Onkyo TX-SR577 aan te schaffen (alleen nog een winkel in de buurt (Den Haag) vinden, die 'm verkoopt, aangezien de 577 bijna nergens te vinden is, wel apart), maar vroeg me af of hij wel genoeg power in huis heeft om bijvoorbeeld de nieuwe Mordaunt-Short Aviano series aan te sturen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• steeg370
  • Laatst online: 27-05 12:39
Wat mij opvalt bij de Onkyo TX-SR507 is dat wanneer je RIHD activeert (Power Ctrl specifiek: voor audio en video passthrough in standby) het verbruik in standby maar liefst 30W is! Wanneer Power Ctrl uit staat is dit slechts 0,3W (gemeten met Voltcraft EM3000).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
steeg370 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:50:
Wat mij opvalt bij de Onkyo TX-SR507 is dat wanneer je RIHD activeert (Power Ctrl specifiek: voor audio en video passthrough in standby) het verbruik in standby maar liefst 30W is! Wanneer Power Ctrl uit staat is dit slechts 0,3W (gemeten met Voltcraft EM3000).
Logisch, de controle onderdelen van de passthrough moeten nog geactiveerd zijn.
Kan het beter? Ja
Ligt er iemand van wakker?* Nee

*je hebt een HT set, dan luister je niet naar het blikken geluid van je lowbudget inbouw speakers van je lcd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
Chevy454 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:12:
[...]
Ligt er iemand van wakker?* Nee

*je hebt een HT set, dan luister je niet naar het blikken geluid van je lowbudget inbouw speakers van je lcd.
nou, misschien is dat juist zijn probleem ;) dat er wel mensen wakker liggen als hij naar zijn HT set luistert terwijl ze op bed liggen ;)

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

[quote]Anoniem: 173956 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:43:
M'n Jamo S606 speakers zijn afgelopen weekend binnengekomen en ik heb ze meteen aangesloten op mn SR507. Eerst natuurlijk gekalibreerd met de microfoon, en daarna meteen muziek-dvd'tjes testen. Alles aangesloten via digitaal optisch. Ik was erg verrast over de geluidsweergave van de speakers. Mooie heldere hoge tonen, en zeker genoeg laag voor de muziek.

Jij hebt precies de set waar ik over nadenk. Ik zit enorm te twijfelen tussen de 507 of de 607. Had iemand van de mediamarkt gevraagd, en zei dat de 507 i.c.m. de Jamo's S606 niet genoeg power levert, (sorry dat ik het moet zeggen) maar hoe serieus moet je iemand van de mediamarkt nemen met veel verkoop praatjes? Zal deze Receiver wel genoeg power leveren, dus met die boxen (Jamo S606) + Center + 2 goede achterboxen? Want het scheelt qua prijs 150 euro, en dat vind ik toch wel wat. En (Tim)zou je al wat ervaring met de boxen en de Onkyo 507 kunnen delen :D (foto's :> )

Bedankt!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• cypher21
Als ik jou was, zou ik eerst ergens die Jamo's gaan beluisteren, en vergelijken met andere speakers. Ik had ze zelf op nr 1 op mijn lijst staan, maar na het beluisteren van de jamo's i.c.m. een onkyo 606 (al een tijd terug) vond ik ze niet mooi klinken.

Uiteindelijk voor een wat duurder JBL set gekozen.
Ik kraak geen jamo's af, maar mijn persoonlijke mening is dat de s606 nogal wat klanktonen mist vergeleken met andere speakers, ze hebben wel mooie hoge tonen, en ook laag is goed vertegenwoordigd, maar de middentonen vielen nogal weg (vind ik, oftewel mening)

Dusch eerst luisteren, en dan kopen :)

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 19:56
hoe zijn de gebruikerservaringen met de SR-507?

Als ik in andere topics op tweakers lees wordt onkyo meestal afgeraden terwijl ik dacht dat dit nog een zeer degelijk merk was met een goede reputatie?

Ik twijdel namelijk tussen SR-507 en de nieuwe denon avr-1610 die pas binnen enkele maanden uitkomt.
Ik vraag me af of het waard gaat zijn te wachten.

Ik sluit er waarschijnlijk een 5.1 speaker set van canton movie op aan.

Ik verwacht niet het allerbeste geluid, daar heb ik geen geld voor, maar gewoon een degelijke high definition surround weergave.

• Chevy454
  • Niet online
fooraap schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:21:
Als ik in andere topics op tweakers lees wordt onkyo meestal afgeraden terwijl ik dacht dat dit nog een zeer degelijk merk was met een goede reputatie?
Je zegt het goed: was.

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
ik heb gisteren de Onkyo 507 gekocht. Daarvoor gebruikte ik de 5.1 output van mn samsung home cinema. Ik ben erg tevreden met de onkyo. Het instellen is makkelijk en de automatische installatie van speakersterkte en timing gaat goed.
Ik denk dat het een hele goede receiver is als instapmodel.

Tot nu toe heb ik wat stukjes uit films gekeken en ik vind het geluid echt mooi, in muziek (flac) hoor ik veelal dingen die ik eerst niet hoorde.

Enige wat ik nu nog moet weten is of er een methode is om mijn subwoofer (met speakerkabel) aan te sluiten aangezien de uitgang van de sub bestaat uit een tulpstekker.
Ik had al gekeken maar mijn sub lijkt passief te zijn en de uitgang passief, kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed kan aanpakken?

http://www.houston3.nl

Anoniem: 136379

Ik heb nu de combinatie:
Onkyo tx-sr 607 en als surround set de mordaunt short alumni.
Bij de Audissey calibratie worden de satellieten op 80 hz gezet.
Volgens de specs van mordaunt kunnen ze weergeven vanaf 40hz
geloof ik natuurlijk ook niet met zulke kleinde behuizingen
Ben aan het spelen met de instellingen maar kom er niet goed uit.
denk dat 100 hz voor front center en surround het beste is.'
Maar de lpe instelling voor de sub,'
wat zou dan het beste zijn, 100 of 120hz?
Alvast bedankt voor enige input!

• DnnSke
Houston3 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:40:
[..]
Enige wat ik nu nog moet weten is of er een methode is om mijn subwoofer (met speakerkabel) aan te sluiten aangezien de uitgang van de sub bestaat uit een tulpstekker.
Ik had al gekeken maar mijn sub lijkt passief te zijn en de uitgang passief, kan iemand mij vertellen hoe ik dit goed kan aanpakken?
Heeft de subwoofer een eigen stroomkabel? -> Actief en gewoon aansluiten op pre-out.
Anders even noemen om welke subwoofer het hier om gaat :)

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:45
DnnSke schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:27:
[...]

Heeft de subwoofer een eigen stroomkabel? -> Actief en gewoon aansluiten op pre-out.
Anders even noemen om welke subwoofer het hier om gaat :)
de sub heeft geen eigen stroomkabel en was meegeleverd bij mn samsung homecinema set. Ik had gehoopt om de sub op zone 2 aan te sluiten en de LFE daar naartoe te sturen maar dan kan de receiver geen 5.1 meer weergeven. Erg jammer dus :)

http://www.houston3.nl

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 136379 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:50:
denk dat 100 hz voor front center en surround het beste is.'
En voor de fronts? Ik ken die mondaunt dinges niet dus kan het niet beoordelen. Bij mij staat die op 60Hz voor de center en 50Hz voor de surround en fronts.
Maar de lpe instelling voor de sub,'
wat zou dan het beste zijn, 100 of 120hz?
Alvast bedankt voor enige input!
120Hz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartIngels
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2020
Ik weet het echt niet meer pfft.
denon 1909-Harman Kardon avr 255 of Onkyo 607???
Moet dienen voor Panasonic 50G10,Telenet digicorder en Pana bd60 BR speler.
Het ene moment ben ik overtuigd van de ene,het andere moment weer van de andere.
Wat zouden jullie doen??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac1987
Functies: Onkyo
Vermogen: HK of Denon
Geluidskwaliteit: puur persoonlijk

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Waarom? De 607 mag mss veel functies hebben maar heeft niet het vermogen om de functies tot zijn recht te komen. 9.1 setup met dat inkakkend vermogen. Welke speakers moet je dan daarop aansluiten?

Ik zou blind voor de denon gaan in deze. De 607 zou ik enkel opteren als je cheap ass speakers gebruikt welke toch geen geluid produceren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac1987
Tja, heel simpel gezegd heeft hij gewoon de meeste en uitgebreidste functies. Ik heb niks gezegd over de kwaliteit. Er zullen best mensen zijn die het cool vinden om hun hele kamer vol te hangen met speakers en het cool vinden om met hun vrienden op een relatief laag volume 9.1 geluid te hebben bij een film. Dat receivers in deze prijsklasse al vaak moeite hebben met 7 speakers, laat staan 9 ben ik met je eens. Dat de Onkyo de minst krachtige is ben ik ook met je eens (zie het lijstje). Maar ik blijf voorzichtig met het praten over kwaliteit als daar geen groot objectief verschil tussen is.
Ik blijf daarom bij hetzelfde lijstje: wil je pronken met functies en geef je minder om controle over speakers (niet dat de Onkyo helemaal geen controle heeft of de Denon of HK 7 electrostaten aankunnen, alles is relatief) en dergelijken of denk je dat 9.1 echt wat toevoegt: neem de Onkyo.
Wil je meer controle over je speakers door een hoger vermogen: neem de Denon of HK.
Persoonlijk zou ik ook voor de Denon gaan omdat ik die de beste mix vind hebben tussen features en kwaliteit en ik wat mensen ken die slechte ervaring hebben met de betrouwbaarheid van HK producten, maar het woordje 'persoonlijk' zegt het al ;)

[Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 14-06-2009 17:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartIngels
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2020
Tjah....
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee