Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 19:28
Aha, bedankt! Ik had het gelezen op de site, maar begreep niet helemaal wat het betekende. Nu is het me duidelijk. Ik neem dus aan dat het LPCM signaal wat voortkomt uit de True-HD decodering niet over SP/DIF verzonden kan worden? Want zo wel, dan heb ik dus geen HDMI nodig voor HD geluid. (heb je hier trouwens HDMI 1.3 voor nodig? want voor de True-HD bitstream zelf wel las ik)

Zo niet, dan moet ik maar erover gaan twijfelen om 75 euro meer uit te geven voor de 507.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
B.A.L. schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:36:
Aha, bedankt! Ik had het gelezen op de site, maar begreep niet helemaal wat het betekende. Nu is het me duidelijk. Ik neem dus aan dat het LPCM signaal wat voortkomt uit de True-HD decodering niet over SP/DIF verzonden kan worden? Want zo wel, dan heb ik dus geen HDMI nodig voor HD geluid. (heb je hier trouwens HDMI 1.3 voor nodig? want voor de True-HD bitstream zelf wel las ik)

Zo niet, dan moet ik maar erover gaan twijfelen om 75 euro meer uit te geven voor de 507.
zie link:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=931796

ff scrollen naar audio > Daar ga je een hoop antwoorden vinden.

(HD-geluid kan alleen via HDMI)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.A.L.
Zo, inderdaad een handig topic...nogmaals bedankt! Ik lees dus dat je het decoderen binnen de PS3 niet kunt stopzetten, en dat ik dus niets aan een True-HD decoder heb. Maar dan nog heb ik de 507 nodig, omdat deze audio doorlaat via HDMI. Thanks, dit heeft een hoop duidelijk gemaakt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
baronruud schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:41:
(HD-geluid kan alleen via HDMI)
En multi-channel analoog dan, wat dan weer op een PS3 uiteraard niet echt van toepassing is.

[Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 06-05-2009 18:05]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Chevy454 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:12:
[...]

Eerlijk antwoord? Geen van beiden of je moet een goede 876 te pakken hebben.

De 607 zal, waarschijnlijk, zijn vermogen niet gaan halen zoals de 606. Dat zal voor velen niets uitmaken. Als je echter wat forse speakers aanhangt dan merk je het wel in het laag weergave.

De 876 zou wel zijn beloftes waarmaken maar de Reon chip heeft een probleem welke dmv een firmware is opgelost. Als je voor deze gaat dan moet je erop letten dat deze de nieuwe firmware heeft. Anders heb je last van blauwe pixels op 1080p iirc. De geupdate versie heeft een G achtervoegsel als ik me niet vergis. Deze moet je dan hebben ;)

Ik zou ook kijken naar alternatieven van Marantz of Denon (duitsland!)
oke, dus een 876 met G versie is dus de beste optie, weet iemand of de 876 og 607 pass through heeft, zodat ik zelf kan kiezen of het geluid via de receiver en boxen loopt of via de tv zelf gaat als de receiver uitstaat...

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 07:18
baronruud schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:36:
[...]

Dacht ik ook. De Canton ja? Is mooi spul!
Ja, het klinkt nu al goed. Maar denk dat het nog beter kan, binnenkort ff de tijd voor nemen en van alles gaan proberen.
Heb jij er toevallig een ps3 aan hangen?
Ja, die Canton boxen zijn erg strakke en kwalitatief goede boxen.....

Ja, bij mij klinkt het geluid nu ook wel redelijk goed, maar weet zeker dat het nog beter kan. Hoe heb jij standaard geluid ingesteld en wat klinkt het beste bij jou? Hoe heb jij dat gedaan met die microfoon, die moet op je luisterpositie staan op oor hoogte, maar dat is erg lastig.....

Ja, ik heb er een PS3 achter hangen.... wat is daar mee dan? Ik stream alles vanaf de PS3 en dat doet dit apparaat erg goed. Ik gebruik de PS3 eigenlijk nergens anders voor....

Verder heb ik er nog een Samsung DCB-360RA en een Samsung HD-755 HDD Recoder achter hangen. Alles gaat over HDMI. O ja, ik heb trouwens een Samsung LE46A656 TV.

Wat heb jij er verder allemaal achter hangen en kun je mij wat meer vertellen over hoe jij de 607 hebt geconfigureerd?

• DeBaroN
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:17:
[...]
Ja, die Canton boxen zijn erg strakke en kwalitatief goede boxen.....
Ja, bij mij klinkt het geluid nu ook wel redelijk goed, maar weet zeker dat het nog beter kan. Hoe heb jij standaard geluid ingesteld en wat klinkt het beste bij jou? Hoe heb jij dat gedaan met die microfoon, die moet op je luisterpositie staan op oor hoogte, maar dat is erg lastig.....
Ja, ik heb er een PS3 achter hangen.... wat is daar mee dan? Ik stream alles vanaf de PS3 en dat doet dit apparaat erg goed. Ik gebruik de PS3 eigenlijk nergens anders voor....
Verder heb ik er nog een Samsung DCB-360RA en een Samsung HD-755 HDD Recoder achter hangen. Alles gaat over HDMI. O ja, ik heb trouwens een Samsung LE46A656 TV.
Wat heb jij er verder allemaal achter hangen en kun je mij wat meer vertellen over hoe jij de 607 hebt geconfigureerd?
Zelf heb ik een tv van Philips, de 42PFL7862D. Heb er PS3 aanhangen, en er zit nog een schotelkastje aan van voor de oorlog ongeveer…. Komt een nieuwe met HDMI binnenkort (geen idee welke nog.)
Speel games, kijk Blu-ray, maar streamen doe ik nooit met de ps3.
En heb er ook een Wii aanhangen.

Instellingen op dit moment zijn:
Tv kijken via schotel staat het geluid op: Movie Dolby Pro Logic II. Met muziek zet ik hem op Music DPLII.
Blu-ray / dvd kijken, staat het geluid op: DVD multichannel.
Games spelen, staat het op: DVD multichannel. Binnenkort nog aantal boxen bij plaatsen en het nieuwe DPLIIz uitproberen.

Heb hem laten kalibreren met de Audyssey-functie. Plaatsen van de microfoon? Gewoon op elke luisterpositie (3 verschillende) een aantal kussens op elkaar stapelen, en dan de microfoon er boven opzetten, of boven op de rugleuning. Gaat prima bij mij althans.

Op het moment vind ik dat de subwoofer nog wel beter kan. Bij mijn zwager die de HT-S9100THX heeft klinkt de sub veel zwaarder. (huiskamers verschillen wel nogal, vooral de vloer, misschien ook daardoor) Kan ook nog omdat ik tijdens het kalibreren de sub op 3kwart had staan. Ook binnenkort opnieuw kalibreren en dan het niveau van de sub een stuk lager.

Waarom ik je vraag naar de ps3? ben benieuwd hoe jij het geluid heb staan tijdens kijken van films op DVD en vooral Blu-ray.

gr.

• Vjenne-ICT
baronruud schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:15:
[...]

Zelf heb ik een tv van Philips, de 42PFL7862D. Heb er PS3 aanhangen, en er zit nog een schotelkastje aan van voor de oorlog ongeveer…. Komt een nieuwe met HDMI binnenkort (geen idee welke nog.)
Speel games, kijk Blu-ray, maar streamen doe ik nooit met de ps3.
En heb er ook een Wii aanhangen.

Instellingen op dit moment zijn:
Tv kijken via schotel staat het geluid op: Movie Dolby Pro Logic II. Met muziek zet ik hem op Music DPLII.
Blu-ray / dvd kijken, staat het geluid op: DVD multichannel.
Games spelen, staat het op: DVD multichannel. Binnenkort nog aantal boxen bij plaatsen en het nieuwe DPLIIz uitproberen.

Heb hem laten kalibreren met de Audyssey-functie. Plaatsen van de microfoon? Gewoon op elke luisterpositie (3 verschillende) een aantal kussens op elkaar stapelen, en dan de microfoon er boven opzetten, of boven op de rugleuning. Gaat prima bij mij althans.

Op het moment vind ik dat de subwoofer nog wel beter kan. Bij mijn zwager die de HT-S9100THX heeft klinkt de sub veel zwaarder. (huiskamers verschillen wel nogal, vooral de vloer, misschien ook daardoor) Kan ook nog omdat ik tijdens het kalibreren de sub op 3kwart had staan. Ook binnenkort opnieuw kalibreren en dan het niveau van de sub een stuk lager.

Waarom ik je vraag naar de ps3? ben benieuwd hoe jij het geluid heb staan tijdens kijken van films op DVD en vooral Blu-ray.

gr.
Bedankt voor je toelichting.

Ik luister eigenlijk alles op multichannel want dat geeft het beste geluid...... Ik ga aankomend weekend nogmaals alles configureren.... Kijken wat dat opleverd.

• DeBaroN
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:34:
[...]
Ik luister eigenlijk alles op multichannel want dat geeft het beste geluid......
Heb je gelijk aan, wil ik ook, gaat alleen niet door dat voor-de-oorlogs-schotelkastje :'(

succes

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:58
Ik heb gisteren mijn nieuwe Onkyo 607 ontvangen.
Meteen alles geconfigureerd met het audissey microfoontje.
Ik heb hier nog enkele vragen over:

1. Mijn front speakers worden ingesteld op 'full band'', heb de instelling verandert in 100Hz en de LFE ook op 100 Hz. Is dit een gangbare instelling?

2. Ik kies ook Multichannel wanneer ik met mijn PS3 naar een bluray film kijk. Als ik de instelling op mijn Ps3 verander in bitstream bij audio dienen de lampjes DolbyD en/of DTS dan niet op te lichten als ik een film kijk/luister in dat formaat?

• B.A.L.
henkna schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:48:
2. Ik kies ook Multichannel wanneer ik met mijn PS3 naar een bluray film kijk. Als ik de instelling op mijn Ps3 verander in bitstream bij audio dienen de lampjes DolbyD en/of DTS dan niet op te lichten als ik een film kijk/luister in dat formaat?
Voor zover ik weet kan de PS3 geen True-HD of DTS-HD bitstream uitzenden, hij zal dit altijd intern decoderen.

• Brad Pitt
B.A.L. schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:23:
Voor zover ik weet kan de PS3 geen True-HD of DTS-HD bitstream uitzenden, hij zal dit altijd intern decoderen.
Dat was zijn vraag helemaal niet.

Het antwoord op zijn vraag is "ja".

• B.A.L.
Sorry, mijn fout inderdaad, had zijn post verkeerd gelezen.

• Brad Pitt
B.A.L. schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:58:
Sorry, mijn fout inderdaad, had zijn post verkeerd gelezen.
Is niet erg ;) En verder hád je natuurlijk ook gewoon 100% gelijk hoor 8)

• B.A.L.
Ik gooi het altijd op de schattige onschuldige ''ik had geen kwaad in de zin'' tour als ik ernaast blijk te zitten (nou ja, niet helemaal, maar je snapt me wel), voorkomt een hoop geflame xD

• Vjenne-ICT
baronruud schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:56:
[...]

Heb je gelijk aan, wil ik ook, gaat alleen niet door dat voor-de-oorlogs-schotelkastje :'(

succes
Het rare is dat bij dolby movie de achterste luidsprekers geen geluid geven.... Ik denk dat ik iets in de speaker configuratie niet goed heb. Hoe heb jij dat ingesteld?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1. Mijn front speakers worden ingesteld op 'full band'', heb de instelling verandert in 100Hz en de LFE ook op 100 Hz. Is dit een gangbare instelling?
Hangt af wat voor speakers jij hebt.

Mijn speakers hebben een bereik dat begint op 33Hz maar de center begint pas op 60Hz. De crossover bij mij zou kunnen beginnen op 40Hz maar heb ze ingesteld op 60Hz om een homogeen geluidsbeeld te hebben.

De crossover instelling van de subwoofer, daar vind je een hoop informatie over op het internet :)

En feitelijk maakt het niet uit hoe je die instelt, die Onkyo kan toch niet laag genoeg aansturen in 5.1 met een lage crossover :Z :Z :Z Het beste wat je dan kunt doen is die crossover wat hoger te zetten om zo de lage tonen naar de subwoofer te routen. Maarja, dat is gewoon symptoonbestrijding imo.

[Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 07-05-2009 21:30]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:04:
[...]
Het rare is dat bij dolby movie de achterste luidsprekers geen geluid geven.... Ik denk dat ik iets in de speaker configuratie niet goed heb. Hoe heb jij dat ingesteld?
Bij mij doen ze het wel in dolby movie.

Speakers:
Subw: Yes
Front: 100Hz
Center: 150Hz
Surround: 150Hz

LPF of LFE: 100Hz

Calibration:
Left en right: 0.0dB
Center -5.0dB
Sur Right: -2.0dB
Sur Left: -4.0 dB
Sub: -15.0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 08:53
Vandaag mijn nieuwe tx-sr507 ontvangen en aangesloten ben er tevreden!

Vind het geluid duidelijk zuiverder dan bij mijn vorige receiver Onkyo HTR-518

Prima receiver!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43
Weet iemand of Onkyo ook een nieuwe slim line (dvd-)receiver heeft uitgebracht? (update van de LS-V501/DR-S501)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-04 16:58
This-is-life schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:27:
Vandaag mijn nieuwe tx-sr507 ontvangen en aangesloten ben er tevreden!

Vind het geluid duidelijk zuiverder dan bij mijn vorige receiver Onkyo HTR-518

Prima receiver!
Reviewtje mogelijk? Wat foto's? Welke speakers? PS3? Bluray? PC? 360? etc :P

We (ik) zijn (ben) benieuwd naar wat goede gebruikerservaring 8)

Thnx _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 11:51

Bejit

Svenska Faderland

Heb vandaag een Onkyo tx-sr307(Voor 233 euro) gehaald en mijn pa, de hififreak in huis :p, is zeer onder de indruk.

We hebben de reciever kort getested met boxen die ik van hem krijg(Celestion SL6/8, weet niet precies welke, iets met titannium hoog ofzo, zal nog wel navragen) en klonk naar mijn oren uiteraard ook zeer goed. Misschien dat ik mijn vader zover krijg of hij deze ook wil testen met zijn professionele JBL studio boxen.(Of monitoren zoals hij ze noemt :x)

Iig, de Onkyo kreeg een hele dikke voldoende van een hififreak en dat zegt wat aangezien hij zelf uitermate kieskeurig kan zijn en kritiek had toen ik een Onkyo koos en niet een Harman/Kardon of Marantz.(Voor mijn was het video gedeelte en prijs veel meer van belang :)) Zal misschien nog wel een review maken als mijn nieuwe kamer af is in de nieuwe opstelling.

[Voor 5% gewijzigd door Bejit op 08-05-2009 21:21]

Systeempje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vjenne-ICT
baronruud schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:15:
[...]

Speakers:

Calibration:
Center -5.0dB
Bedankt voor het plaatsen van je instellingen. Heb je deze instellingen verkregen vanuit de Audyssey of heb je die handmatig aangepast?

Zou je misschien de rest van de speakersinstellingen ook eens posten?

Ik hoop dat je mij nog ene keer kunt voorthelpen want kom er niet echt verder mee.....

Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
baronruud schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:15:

Speakers:

Calibration:
Center -5.0dB
OMG.

Wat voor speakers heb jij? (wat is het frequentiebereik van de front, center en rear-speakers?)
Ik krijg het idee dat het om satelliet speakers gaat?

Hoe heb jij die calibratie uitgevoerd?

* Chevy454 heeft de volgende guideline:

Bereik van de speakers opzoeken: ondergrens +10Hz als minimaal waarde ingeven @ receiver.
LPE: zo hoog mogelijk.
Met een meetlint de afstand van de speaker tov de centrale zitplaats meten en ingeven
Manuele level calibratie.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:21
Ik heb gisteren eindelijk mijn Onkyo TX-SR607 aangesloten met de volgende speakeropstelling:
Front Left
Front Right
Center
Surround back Left
Surround back right
Subwoofer

Loop alleen tegen het volgende probleem:

Bij de versterker zit een microfoon bijgesloten ((Audyssey 2EQ) die de boxen voor je afstelt.
Deze gaat de boxen 1 voor 1 na, zodra deze bij mijn surround back left speaker komt verschijnt de volgende melding: Speaker detect error.
Ik heb de speaker nagekeken en alle kabels nagelopen maar deze zijn in orde.

Als ik mijn Surround back left en Surround back right speakers aansluit op de poort voor Surround Left en Surround Right krijg ik geen storing maar lijkt me geen ideale instelling.
Het probleem lijkt dus in de Onkyo TX-SR607 te zitten of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Olghur schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:13:
Ik heb gisteren eindelijk mijn Onkyo TX-SR607 aangesloten met de volgende speakeropstelling:
Front Left
Front Right
Center
Surround back Left
Surround back right
Subwoofer

Loop alleen tegen het volgende probleem:
Ja dat lijkt me logisch dat jij tegen een probleem loopt.
Het probleem lijkt dus in de Onkyo TX-SR607 te zitten of doe ik iets verkeerd?
Jij hebt duidelijk de handleiding nog niet gelezen niet waar?

De oplossing van het probleem staat vermeld in het hoofdstuk hoe je de speakers moet aansluiten ingeval van een bepaalde setup. Lees de handleiding eens door.

[Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 09-05-2009 16:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:21
Dank voor je reactie,
Ik kon in de handleiding niets vinden over 5.1 opstellingen.
Ik zal er wel overheen gelezen hebben.

Surround back left en Surround back right horen ook aan surround left en surround right in een 5.1 opstelling.
|:(

[Voor 32% gewijzigd door Olghur op 09-05-2009 16:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Olghur schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:31:
Surround back left en Surround back right horen ook aan surround left en surround right in een 5.1 opstelling.
|:(
Je spreekt over surround backs bij een 7.1 setup. Bij een 5.1 setup heb je die niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 08:53
marketeer schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:42:
[...]

Reviewtje mogelijk? Wat foto's? Welke speakers? PS3? Bluray? PC? 360? etc :P

We (ik) zijn (ben) benieuwd naar wat goede gebruikerservaring 8)

Thnx _/-\o_
heb de receiver pas 2 dagen dus heb hem nog niet helemaal uit kunnen testen maar ik heb speakers van de Onkyo c5115 surround set. Als ik alles uitgebreid getest heb zal ik een reviewtje geven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Chevy454 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:46:
[...]

Je spreekt over surround backs bij een 7.1 setup. Bij een 5.1 setup heb je die niet ;)
Ik had het zelfde probleem en moet je gelijk geven dat de handleiding hier niet echt duidelijk in is, dus kan mij voorstellen dat je zo iets hebt van wat doe ik fout.....

Je moet de achterste luidsprekers aansluiten op de ''surround speakers'', dus de blauwe en grijze aansluiting.

Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:31:
[...]

Bedankt voor het plaatsen van je instellingen. Heb je deze instellingen verkregen vanuit de Audyssey of heb je die handmatig aangepast?

Zou je misschien de rest van de speakersinstellingen ook eens posten?

Ik hoop dat je mij nog ene keer kunt voorthelpen want kom er niet echt verder mee.....

Thanks!
Heb ik allemaal via de Audyssey verkregen. Welke instellingen wil je nog meer dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Chevy454 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:49:
[...]

OMG.

Wat voor speakers heb jij? (wat is het frequentiebereik van de front, center en rear-speakers?)
Ik krijg het idee dat het om satelliet speakers gaat?
Ja, 5.1 set van Harman&Kardon de HKTS11.
[b][Hoe heb jij die calibratie uitgevoerd?

* Chevy454 heeft de volgende guideline:

Bereik van de speakers opzoeken: ondergrens +10Hz als minimaal waarde ingeven @ receiver.
LPE: zo hoog mogelijk.
Met een meetlint de afstand van de speaker tov de centrale zitplaats meten en ingeven
Manuele level calibratie.
D.m.v. de Audyssey functie. Maar wat jij zegt ga ik deze week proberen. Alleen kan ik afstanden overnemen van wat de Audyssey heeft gevonden.

edit: Dus eigenlijk alle speakers op 45Hz (ondergrens: 35Hz + 10Hz) en LPE op 120Hz (max) ?

[Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 11-05-2009 10:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vjenne-ICT
baronruud schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:15:
[...]

Heb ik allemaal via de Audyssey verkregen. Welke instellingen wil je nog meer dan?
Verder dus niks aan gedaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Vjenne-ICT schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:47:
[...]
Verder dus niks aan gedaan?
Dynamic Volume:"light"
Listening angle: "wide"
Bass en Treble allebei: 0
Cinema-filter: "on"

Maar ga deze wk alle instellingen handmatig zoals eerder hierboven beschreven aanpassen, kijken wat dat oplevert.

Zijn er specifieke instellingen die je wil weten?

Wat zijn jou instellingen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Vrijdag een 607 gehaald, ter vervanging van een Yamaha (3/4 jaar oud ofzo) die had ik nog gekocht bij mn oude speakers. ik heb als Speakers de Dali Blue 6006, behoorlijk grote speakers, ik draai met de bij de set horende Center en Rear's en zonder een subwoofer. Maar ik heb geen last dat mn reciever inzakt kwa vermogen, als ik DVD kijk komt hij niet boven de 25 a 30 uit (dat is al te hard om prettig te luisten) Digitale TV (humax decoder via HDMI) staat ergens in de 30, (dan heb je nog wat speling op de remote van de humax) behalve bij de HD kanalen daar kan je het volume weer niet regelen op je remote.

Tot nu toe erg tevreden met mn aankoop, ik heb hem zondag pas ingesteld met de Microfoon, dus de reclame functie moet ik nog testen :)

de reden voor de aankoop was trouwens dat ik via HDMI mn geluid af wilde vangen, vorige reciever had dat niet. (dit ivm een blue ray die eraan komt en mn MCE machine) en omdat die vorige reciever al sinds deze set speakers op de nominatie stond om vervangen te worden :)

Join the club

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
baronruud schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:20:
edit: Dus eigenlijk alle speakers op 45Hz (ondergrens: 35Hz + 10Hz) en LPE op 120Hz (max) ?
in geen 100 jaar dat die front speakers 45Hz kunnen weergeven met zo'n kleine behuizing. Zal eerder op de 100Hz liggen.

Ik zou de volgende instellingen gebruiken
Center: 100Hz
Rears: 100Hz
LFE: 120Hz

[Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 11-05-2009 18:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Chevy454 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:09:
[...]

in geen 100 jaar dat die front speakers 45Hz kunnen weergeven met zo'n kleine behuizing. Zal eerder op de 100Hz liggen.
Heb je gelijk aan. De set is vanaf 35Hz... de sub is dat natuurlijk :z
De speakers zijn 105Hz.

[Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 11-05-2009 19:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 22:22

6Pac

"Roma Victor"

Heeft misschien iemand een Bravia xxW4000, in combinatie met een 607, de Onkyo afstandbediening voor de TV werkend gekregen?

Zo ja, welke Sony codes zijn van toepassing?

Ik probeer het uit te zoeken maar heb nog steeds geen juiste code kunnen vinden.

bvd!

[Voor 6% gewijzigd door 6Pac op 12-05-2009 03:47]

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 19:43
Wie van de 507/607 bezitters heeft er wat grotere speakers aan hangen? Hoe bevalt dit?
Of vinden jullie dit meer receivers voor van die sateliet systeempjes?

Metal up your ass

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powermage
Ik heb een Onkyo 607 met Dali Blue 6006 eraanhangen, absoluut geen satelliet speakers dus. het bevalt goed voor films/dvd/tv heb nog niet de tijd gehad (op een 'christelijk' tijdstip) om eens een cd op te zetten en flink te testen, maar hoe hij het bij films deed verwacht ik dat hij dat best goed doet.

Join the club

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 16:28
JaymzHetfield schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:03:
Wie van de 507/607 bezitters heeft er wat grotere speakers aan hangen? Hoe bevalt dit?
Of vinden jullie dit meer receivers voor van die sateliet systeempjes?
Heb dan wel de 606, maar qua specs komt die nog erg in de richting van de 607. Heb de JBL ES serie in 5.1 erop aangesloten, dus toch ook wel redelijke zuiltjes.
Heb de zuilen bi-amped aangesloten, en merkte daar wel verschil ten opzichte van gewoon aangesloten. Ik zou niet zeggen dat deze versterkers per definitie voor satteliet systemen zijn. Misschien aan de lichte kant voor zware zuilen, maar als je een beetje in het lagere segment van zuilen gaat kijken (tussen de 2 en 400 euro per speaker) dan vind ik dat de 607 er prima op doet.
Ik heb geen last van clippen, en er komt voor mij meer dan genoeg geluid uit, ook in 5.1

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
cypher21 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:40:
Heb dan wel de 606, maar qua specs komt die nog erg in de richting van de 607. Heb de JBL ES serie in 5.1 erop aangesloten, dus toch ook wel redelijke zuiltjes.
Hoe staan de speakers bij jou ingesteld? Als jij de frequentie op 80Hz hebt ingesteld dan gaat alles lager als die frequentie naar de subwoofer.
Heb de zuilen bi-amped aangesloten, en merkte daar wel verschil ten opzichte van gewoon aangesloten.
In welke zin? Ik merk het niet echt bij mijn zuilen (monitor Audio BR6)
Ik zou niet zeggen dat deze versterkers per definitie voor satteliet systemen zijn. Misschien aan de lichte kant voor zware zuilen, maar als je een beetje in het lagere segment van zuilen gaat kijken (tussen de 2 en 400 euro per speaker) dan vind ik dat de 607 er prima op doet.
I beg to differ. Ik vind het in 5.0 met alleen zuilen (yeah baby yeah 8) ) verschrikkelijk. De bass kakt in elkaar. Als de subwoofer geactiveerd wordt dan is het geluidsbeeld beter.

Voor systemen die vertrouwen op de subwoofer kan ik me er wel iets bij voorstellen met die 607. Voor sytemen met 4 serieuze zuilspeakers die flink laag kunnen is die 607 ronduit slecht.

[Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 12-05-2009 12:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
[b]
Voor sytemen met 4 serieuze zuilspeakers die flink laag kunnen is die 607 ronduit slecht.
Is dit uit ervaring? Jij hebt toch een 606?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cypher21
Chevy454 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:36:
[...]

Hoe staan de speakers bij jou ingesteld? Als jij de frequentie op 80Hz hebt ingesteld dan gaat alles lager als die frequentie naar de subwoofer.
Heb de overgang zo hoog mogelijk ingesteld, 120hz meen ik. Mijn zuilen geven op zich al erg veel bass, en de JBL sub is behoorlijk zwaar. Sub staat altijd aan hier
[...]

In welke zin? Ik merk het niet echt bij mijn zuilen (monitor Audio BR6)
Ik merkte met name verschil in de hogere volumes. Zowel hoge als lage tonen bleven zuiverder. Tevens werd de bass vanuit de zuilen wat heviger. Het waren geen supergrote verschillen, maar ik vond ze wel merkbaar
[...]

I beg to differ. Ik vind het in 5.0 met alleen zuilen (yeah baby yeah 8) ) verschrikkelijk. De bass kakt in elkaar. Als de subwoofer geactiveerd wordt dan is het geluidsbeeld beter.

Voor systemen die vertrouwen op de subwoofer kan ik me er wel iets bij voorstellen met die 607. Voor sytemen met 4 serieuze zuilspeakers die flink laag kunnen is die 607 ronduit slecht.
Ok, voor alleen zuilen of dure zuilen komt de 607 inderdaad wat te kort. Maar goed, daar was ik het al mee eens :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 19:27

Henkna, ik heb een 507 sinds vorige week met klipsch rb10/rf10/rc10/ksw12. Mijn ps3 eveneens aan het apparaat gehangen en bij mij lichten de lampjes ook niet op.

Dit is op te lossen door in je ps3 menu te zoeken naar audio via hdmi en dan handmatig instellen. Ik moest alle PCM kanalen uitschakelen voordat er een DD of DTS signaal kwam. Dus als je geen gebruikt van de DTS-HD en/of Dolby HD dan is dit mijn oplossing.

Succes, mocht iemand iets beters weten hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkna
Orangeno, Ik heb dit idd ook al ondervonden. Ik heb nu weer alles op automatisch staan. Gewoon op Mul. Ch. laten staan en dan heb je ook gewoon DD of DTS, ondanks dat de lampjes niet oplichten.

• B.A.L.
Zo, mijn 507 is maandag bezorgd, en heb sindsdien de handleidingen, blaadjes en de aansluitingen aardig zitten doornemen. Mijn Kef KHT 2005.2 systeem wordt als het goed is morgen bezorgd, en dan kan ik eindelijk voor de 1e keer een home theatre systeem gaan installeren op m'n zolderkamer. :) Heb echter nog wel een paar vraagjes. Mijn grootste vraag is hoe ik het beste mijn digi tv decoder kan aansluiten. De decoder (Humax) heeft de volgende outputs:

-Scart (audio/video)
-Coax (audio/video geloof ik)
-Optical (alleen audio dacht ik)

Nu heb ik toevallig een scart-->composiet/2xtulp stekker, en die kan volgens mij wel van pas komen. Ik zie de volgende aansluitopties:

-Video van scart naar composiet, audio van optical out naar optical in
-Video van scart naar composiet, audio van coax out naar coax in (volgens mij accepteert de 507 alleen audio op de coax in, jammer want anders had het mij een stukje makkelijker gemaakt)
-Alles van scart naar 2x tulp
-Audio via coax of optical, en video direct door naar de TV, en dan maar beide remotes gebruiken

Bij de 1e twee vraag ik me af of dat makkelijk is met inputs aanwijzen/selecteren (aparte kanalen voor audio en video, weet niet of dat handig is?), en bij die tweede heb ik volgens mij geluid van mindere kwaliteit. Als iemand mij kan vertellen wat het beste is, graag.

Ten tweede vraag ik me af wat er gebeurt als je zowel de component in met als standaard dvd/bd gebruikt en de hdmi in met als standaard met dvd/bd gebruikt. Wat gebeurt er dan als je op de dvd/bd knop op de remote drukt? :P Kun je 2 bronnen onder 1 knop doen zeg maar? Andere knop toewijzen is simpel natuurlijk, maar ik ben er wel benieuwd naar

Ten derde; zit er toevallig een wekkerfunctie op? Ik kan er niks over vinden, en het is vaak een nutteloze gimmick, maar mij zou het nu gewoon wel mooi uitkomen

Ten vierde; weet iemand toevallig de remote control code voor de Panasonic Viera TH-42PZ80? Ik kan het niet vinden, en er staat nogal een lijstje aan Panasonic codes in die handleiding. Ben echt benieuwd naar al die RIHD/Viera connectivity opties (vooral Onkyo remote gebruiken voor zowel humax decoder als pana tv als receiver zelf), moet nog ff uitvogelen hoe het allemaal het beste kan werken :)

EDIT: Ten vijfde :o In die handleiding staat nogal een overdaad aan informatie, maar waar moet ik nu zeker op letten bij het aansluiten/instellen/gebruiken van de receiver? Audessey lijkt zeer belangrijk te zijn, dat ga ik uitvoeren, ook impedantie en frequentie van de speakers enzo, akoestiekfuncties (game en film enzo) ga ik denk ik weinig gebruiken, of is dat juist belangrijk? Tips zijn welkom :)

[Voor 9% gewijzigd door B.A.L. op 13-05-2009 01:58]

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-06 19:27
henkna schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:07:
Orangeno, Ik heb dit idd ook al ondervonden. Ik heb nu weer alles op automatisch staan. Gewoon op Mul. Ch. laten staan en dan heb je ook gewoon DD of DTS, ondanks dat de lampjes niet oplichten.
Oke, ik snap wat je bedoeld. Ik heb voor de andere optie gekozen. Alle PCM kanalen uit. Zo heeft ieder wat wils ;)

• Powermage
Als je een Humax HD kastje hebt dan gewoon HDMI voor Audio en Beeld. dan weer met HDMI van je Reciever naar je TV. dan pas werkt Vieralink ed.

Join the club

• DeBaroN
  • Nu online
Powermage schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:22:
Als je een Humax HD kastje hebt dan gewoon HDMI voor Audio en Beeld. dan weer met HDMI van je Reciever naar je TV. dan pas werkt Vieralink ed.
Als dit een reactie is voor B.A.L. ? heeft ie niks aan..... volgens zijn post heeft hij geen HDMI....

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 18:11

R-B

Blokkert

De 507 heeft toch geen upscaling van analoge signalen?
Ik zou dan rechtstreek op de TV aansluiten met scart, het geluid via de SPDIF naar de 507 laten gaan :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

• B.A.L.
T'is helaas geen Humax HD kastje nee

Scart en SPDIF is denk wel de beste optie idd :) Dan maar 2 remotes gebruiken, thx!

• R-B

R-B

Blokkert

Dat probleem kan je oplossen met een Logitech harmony remote _/-\o_

• DeBaroN
  • Nu online
Kan me niet voorstellen dat je de Humax en je tv niet kan bedienen met de Onkyo-remote.
Die van mij pakt alles, zelfs mijn schotelkastje van voor de oorlog!

• JaymzHetfield
Klopt het dat de 507 en 607 geen HDMI passthrough hebben in standby?
Of als gebruiker gevraagd: Wanneer ik mijn xbox via deze receiver op de tv heb aangesloten, moet de receiver dan aan staan, wil ik beeld en geluid op mijn tv hebben?

Metal up your ass

• R-B

R-B

Blokkert

Lijkt mij eerlijk gezegt niet, want je moet ook toewijzen wanneer een bepaald binnenkomend HDMI signaal naar de output moet worden gestuurd..

• Chevy454
  • Niet online
JaymzHetfield schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:24:
Klopt het dat de 507 en 607 geen HDMI passthrough hebben in standby?
Of als gebruiker gevraagd: Wanneer ik mijn xbox via deze receiver op de tv heb aangesloten, moet de receiver dan aan staan, wil ik beeld en geluid op mijn tv hebben?
Waarom wil je geluid op je tv hebben? Dat is nou toch het hele punt van een Home Theater: het geluid gaat over de AV receiver, niet over de TV. Tenzij het geluid van de TV beter is maar dan zou ik me toch eerst andere vragen gaan stellen :)

[Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 13-05-2009 17:53]

• Rene
  • Nu online
Chevy454 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:45:
[...]

Waarom wil je geluid op je tv hebben? Dat is nou toch het hele punt van een Home Theater: het geluid gaat over de AV receiver, niet over de TV. Tenzij het geluid van de TV beter is maar dan zou ik me toch eerst andere vragen gaan stellen :)
Nou ik vind dit dus ook wel belangrijk eigenlijk, omdat ik geen zin heb om met bijvoorbeeld tv kijken altijd mijn receiver aan te hebben staan, maar als ik daarentegen via on demand een film bestel wel gewoon het 5.1 spoor over de receiver kan laten lopen....

• cypher21
gaat niet werken, heb eigenlijk ook geen receiver gezien die dat wel aankan

• Rene
  • Nu online
Om het wel te laten werken, is het dan mogelijk om mijn tv decoder toch rechtstreeks op de tv te zetten via hdmi, en dan het geluid optisch vanaf mijn tv naar de receiver te sturen...?

Niet echt ideaal om eerlijk te zijn, want dan moet ik:
1. de input weer omgooien als ik tv kijk
2. Weer een extra kabel gaan trekken wat ik wil beperken

FUCK IT, dan maar altijd met mijn receiver aan gaan zitten thuis :P

• B.A.L.
Ok, vanmiddag de hele boel aangesloten, ging allemaal erg vlot :D Gebruik nu de Onkyo remote voor TV, Humax kastje en receiver uiteraard, bij het uitvoeren Audessey was ik blij dat alle speakers goed bleken te werken, daarna ff alles goed ingesteld, en alles werkt nu perfect :) Alleen 1 ding krijg ik niet voor elkaar:

Heb mijn Wii aangesloten met een component kabel. De video gaat component 2 in (cbl/sat), en de audio gaat ook bij cbl/sat erin (bij het rijtje met audio/composiet ingangen zeg maar), maar als ik nu cbl/sat input selecteer hoor ik alleen maar audio, zie geen video. Die component 2 staat wel ingesteld als cbl/sat. Iemand enig idee wat ik hier fout doe?

• FeaR
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

cypher21 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:19:
gaat niet werken, heb eigenlijk ook geen receiver gezien die dat wel aankan
Dan heb je niet goed gekeken.
Mijn huidige Denon 2809 stuurt het laatst gekozen HDMI signaal gewoon door naar de tv. Dus als ik de receiver uit heb en zet mijn PS3 aan dan gaat het beeld én geluid gewoon naar de tv. Moet je alleen wel even in het menu instellen dat je geen LPCM meer doorstuurt, want dat snappen tv's niet.
En Denon is niet de enige die dit heeft. Mijn "oude" Onkyo 806 had deze optie ook.

Probeer eens gewoon de receiver uit te zetten als je tv kijkt via een HDMI-signaal. Grote kans dat het beeld even weg valt en daarna weer terug komt...
peugeot206gt schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:59:
FUCK IT, dan maar altijd met mijn receiver aan gaan zitten thuis :P
Dat hoeft dus niet.
Er zijn zat receivers die wel doen wat jij wilt.
Ik gebruik deze optie ook vaak, gewoon als ik 's nachts wil gamen en niemand wil storen :)

[Voor 18% gewijzigd door FeaR op 13-05-2009 21:26]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Chevy454
  • Niet online
FeaR1986 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:25:
Ik gebruik deze optie ook vaak, gewoon als ik 's nachts wil gamen en niemand wil storen :)
Receiver zachter zetten? Het zal wel aan mijn eisen liggen denk ik. De speakers van mijn TV hebben 30 seconden gewerkt en dat was tijdens de installatie van de TV. Als je een fatsoenlijke set hebt dan _wil_ je nooit meer dat TV geluid gebruiken. Maar schijnbaar verschillen de meningen daarover.
FeaR1986 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:25:
Mijn huidige Denon 2809 stuurt het laatst gekozen HDMI signaal gewoon door naar de tv.
* Chevy454 pakt biertje
* Chevy454 gaat gamen
* Chevy454 zijn aars word weer eens flink gekicked :+
* Chevy454 pakt popcorn
* Chevy454 wilt BR kijken
* Chevy454 vloekt..
* Chevy454 zet receiver aan
* Chevy454 wisselt input
* Chevy454 zet receiver uit
* Chevy454 gaat nu eindelijk BR kijken
* Chevy454 heeft gedaan met BR te kijken
* Chevy454 wilt teletext nog raadplegen
* Chevy454 vloekt weer
* Chevy454 zet receiver aan
* Chevy454 wisselt input
* Chevy454 zet receiver uit
* Chevy454 kijkt op teletext

Als jij dat handig vindt dan verschillen onze interpretatie daarover toch. Ik laat de receiver wel aan en geniet van mij fabuleuze 5.1 set :)
peugeot206gt schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:17:
Nou ik vind dit dus ook wel belangrijk eigenlijk, omdat ik geen zin heb om met bijvoorbeeld tv kijken altijd mijn receiver aan te hebben staan, maar als ik daarentegen via on demand een film bestel wel gewoon het 5.1 spoor over de receiver kan laten lopen....
Neo 6: cinema is een hele fijne instelling voor TV te kijken.

[Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 13-05-2009 23:19]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Chevy454 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:15:
[...]Als jij dat handig vindt dan verschillen onze interpretatie daarover toch. Ik laat de receiver wel aan en geniet van mij fabuleuze 5.1 set :)
Ik heb nooit gezegd dat het handig is...
Ik heb alleen gezegd dat het dus wel mogelijk is om beeld en geluid door je receiver door te laten voeren als deze in stand-by staat. Dit omdat er werd gezegd dat het niet mogelijk was...

Ikzelf gebruik de optie ook liever niet aangezien ik natuurlijk ook liever via de surround set speel. En het is ook een beetje zonde om een Denon 2809 te hebben staan en die dan alleen te gebruiken om het beeld en geluid door te sturen, dan had ik net zo goed niets kunnen kopen qua receiver en de PS3 direct op mijn tv aan kunnen sluiten...

Maar mijn fronts geven nogal veel laag weer en dat dreunt dus door hier in huis. En dan is even spelen via de speakers van de tv wel een oplossing. Aanegzien ik wel vaak game 's nachts, maar dat is maar voor een half uurtje, want dat ga ik toch echt slapen. Dus voor dat even vind ik het nogal veel werk om in te stellen dat de fronts niet al te veel laag mogen geven en de subwoofer te muten (ik weet het: lamme ik). Maar mijn speakers van de tv zijn wel beter dan de gemiddelde LCD-tv. Als ik zo hoor wat mijn tv doet qua geluid of de tv van een ander familielid.

[Voor 23% gewijzigd door FeaR op 14-05-2009 05:53]

• JaymzHetfield
Ik stelde mijn vraag voornamelijk vanwege het feit dat ik mijn htpc ook via hdmi heb aangesloten. Lijkt me een beetje onzinnig om dan telkens je receiver aan te moeten zetten als je even een website wil checken. Of dat ik aan m'n vriendin moet vertellen dat ze de receiver aan moet zetten als ze snel even d'r hotmail wil checken... om maar wat te noemen.

Metal up your ass

• henkna
Ik heb zelf de 607. Als de receiver uit staat, dan geeft ie niets meer door en gaat het beeld op zwart.

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Orangeno schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:20:
[...]

Henkna, ik heb een 507 sinds vorige week met klipsch rb10/rf10/rc10/ksw12. Mijn ps3 eveneens aan het apparaat gehangen en bij mij lichten de lampjes ook niet op.

Dit is op te lossen door in je ps3 menu te zoeken naar audio via hdmi en dan handmatig instellen. Ik moest alle PCM kanalen uitschakelen voordat er een DD of DTS signaal kwam. Dus als je geen gebruikt van de DTS-HD en/of Dolby HD dan is dit mijn oplossing.

Succes, mocht iemand iets beters weten hoor ik het ook graag.
Weet je wat veel makkelijker is: als je een film opstart even op driehoekje drukken van je controller, dan krijg je het menu van je ps3 om verder te spoelen en subtitles te kiezen enzo.
Dan naar AV-instellingen gaan, dan naar beneden scrollen. Kom je vanzelf bij audio-output dacht ik en daar kan je schakelen tuseen L.PCM of bitstream. Als je dan bitstream kiest heb je dts en dolby d lampjes op je versterker!!

Moch je L.PCM kiezen! Dan krijg je idd bij alles Mutichannel op je versterker, verder hoef je helemaal niet om DD of DTS te krijgen eerst alle pcm kanalen uit te schakelen, je ps3 hoofdmenu.
Doormiddel van het switchen tussen bitstream en L.PCM is genoeg voor de lampjes

[Voor 5% gewijzigd door RvP32 op 14-05-2009 19:15]

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Even een noob vraag...heb er de ballen verstand van, wanneer ik bijv. mijn PS3 op zo'n receiver van onkyo aansluit via HDMI, en de receiver op de TV dan word ook het beeld door gestuurd naar de TV?

Before me there were many, after me there will be none

• DeBaroN
  • Nu online
Jay-K schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:25:
Even een noob vraag...heb er de ballen verstand van, wanneer ik bijv. mijn PS3 op zo'n receiver van onkyo aansluit via HDMI, en de receiver op de TV dan word ook het beeld door gestuurd naar de TV?
Goedzo!

Anoniem: 302473

Als complete leek op Hifi gebied, wil ik vragen of jullie mij een advies willen geven welke Onkyo het best voor me is. Heeft het bv zin om de 607 te verkiezen boven de 507?

Ik heb 5 ingebouwde speakers (nog van de vorige eigenaar) in de woonkamer. Het gaat om type DC700 van Artsound. De specificaties zijn hier te vinden: http://www.artsound.be/index.cfm?PageID=16098.

Heb zelf nog een 100w subwoofer van JVC staan.

Wat moet er op worden aangesloten: HD tv, HD satelliet, dvd, game console en/of laptop.

Alvast bedankt!

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 302473 op 16-05-2009 13:35]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 13:44
Anoniem: 302473 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 10:34:
Als complete leek op Hifi gebied, wil ik vragen of jullie mij een advies willen geven welke Onkyo goed genoeg is voor mijn thuissituatie.

Ik heb 5 ingebouwde speakers (nog van de vorige eigenaar) in de woonkamer. Het gaat om type DC700 van Artsound. De specificaties zijn hier te vinden: http://www.artsound.be/index.cfm?PageID=16098.

Heb zelf nog een 100w subwoofer van JVC staan.

Wat moet er op worden aangesloten: dig tv, dig satelliet, dvd, game console en/of laptop.

Alvast bedankt!
Om niet iedereen die site door te laten navigeren! HIER de specs van de DC700!

welke Onkyo geschikt is voor jouw situatie :? ik DENK dat de 607 het prima doet

..::System Specs::..

• JaymzHetfield
Jay-K schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 09:25:
Ja, maar niet als de receiver uit staat.

Metal up your ass

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

JaymzHetfield schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:09:
[...]Ja, maar niet als de receiver uit staat.
Wellicht wél als je je receiver op stand-by laat staan.
Al is het rare dat men zegt dat de Onkyo 507 en 607 dat dus niet kunnen.
Terwijl de Onkyo 606 en 806 dit zeker doen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:04

Laguna

Connaisseur

FeaR1986 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:19:
[...]

Wellicht wél als je je receiver op stand-by laat staan.
Al is het rare dat men zegt dat de Onkyo 507 en 607 dat dus niet kunnen.
Terwijl de Onkyo 606 en 806 dit zeker doen...
Kan iemand bevestigen dat bij de xx7 reeks het HDMI signaal wordt doorgestuurd als de Onkyo op stand-by staat?

Ik vind het overigens wel slecht van Onkyo dat ze bij de specificaties alleen het vermogen vermelden bij het aansturen van 1 kanaal. Het zijn allemaal meerkanaals receivers, dus niet bepaald relevant.
Ik zou dan ook graag weten wat voor vermogen er geleverd kan worden bij het gebruik van 5.1 of 7.1.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Een onkyo met 5.1 of 7.1 levert werkelijk een wattage of 35 (Ja toch Fear1986)?

Die wonderbaarlijke 120W of hoger, wordt alleen bijna gehaald in stereo mode. Met 2 speakers.. en niet 5 of 7 :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

R-B schreef op zondag 17 mei 2009 @ 22:34:
Een onkyo met 5.1 of 7.1 levert werkelijk een wattage of 35 (Ja toch Fear1986)?

Die wonderbaarlijke 120W of hoger, wordt alleen bijna gehaald in stereo mode. Met 2 speakers.. en niet 5 of 7 :)
Dit wordt gezegd inderdaad, maar dat geld voor meerdere merken.
Eigenlijk is het opgegeven wattage van receivers altijd wat ze kunnen in 2.0 stereo mode met de beste factoren. Zo doen onze Denon's ook een stuk minder dan opgegeven (mijn 2809 doet "maar" 115 Watt en geen 150 Watt die op de doos staat). Maar dat is dus het verschil tussen 5.1 en 2.0, eigenlijk ook logisch dat het vermogen minder wordt zodra je meer speakers aan gaat sturen.

Die < 50 Watt wat de Onkyo zou leveren is overigens gebaseerd op de X06-modellen, wat de X07 modellen doen is me niet bekend. En let wel dat die dip pas komt als je de receiver echt vol open draait. Wat dus eigenlijk nooit gebeurd aangezien je speakers dat niet leuk vinden en je oren sowieso niet. Maar het is en blijft jammer dat zulke "lage" waarden de waarheid blijken te zijn...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op zondag 17 mei 2009 @ 23:11:
Zo doen onze Denon's ook een stuk minder dan opgegeven (mijn 2809 doet "maar" 115 Watt en geen 150 Watt die op de doos staat).
En die 115 Watt is dan zelfs nog muziekvermogen. Het 'daadwerkelijke' vermogen is ongeveer 88 Watt, bij 5-kanaals gebruik aan 8 Ohm.
En let wel dat die dip pas komt als je de receiver echt vol open draait. Wat dus eigenlijk nooit gebeurd aangezien je speakers dat niet leuk vinden en je oren sowieso niet.
Er zijn zát budget receivers die in de beveiligings-stand springen als je een beetje enthousiast filmpje kijkt met grote/lastige speakers. Iéts headroom kan dan ook helemaal geen kwaad. Het opgegeven vermogen van de goedkopere receivers valt dan ook best wel onder misleiding, vind ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op maandag 18 mei 2009 @ 00:02:
[...]
En die 115 Watt is dan zelfs nog muziekvermogen. Het 'daadwerkelijke' vermogen is ongeveer 88 Watt, bij 5-kanaals gebruik aan 8 Ohm.
Daadwerkelijke vermogen zou ik zo niet durven zeggen.
Maar wil best geloven dat die 88 Watt best waar kan zijn.
Gelukkig zit die 88 Watt dan nog altijd ver boven het vermogen wat andere receivers leveren.
Brad Pitt schreef op maandag 18 mei 2009 @ 00:02:
[...]
Het opgegeven vermogen van de goedkopere receivers valt dan ook best wel onder misleiding, vind ik.
Misleiding is wellicht een groot woord.
Het zou beter zijn als ze gewoon aangeven onder welke omstandigheden het opgegeven vermogen is behaald. En dan ook niet alleen het hoogste vermogen op de doos vermelden, maar ook het 5.1 (waar het de meeste toch om gaat bij zo'n receiver).

Plus dat er heus mensen zijn die speakers kopen van 200 Watt aangezien hun receiver een output heeft van maar liefst 180 Watt en ze dan nog veilig zitten. Terwijl goedkopere speakers dus ook makkelijk hadden gekund aangezien die opgegeven 180 Watt toch niet behaald wordt.
Let wel dat het hier om de gemiddelde consument gaat en niet iemand met meer kennis die weet dat Wattages niet alles zeggen.

Of gewoon het minimum opgeven zoals Harman Kardon doet zou ook een oplossing zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 00:27:
[...]
Gelukkig zit die 88 Watt dan nog altijd ver boven het vermogen wat andere receivers leveren.
Oh okay, had toch wel verwacht dat er nóg krachtigere versterkers zouden zijn 8)
Misleiding is wellicht een groot woord.
Zoiets als dit kan je mijns inziens niet ander omschrijven. 99% van de mensen denkt nu dús 7 of 9 x 140 Watt.

Het zou beter zijn als ze gewoon aangeven onder welke omstandigheden het opgegeven vermogen is behaald.
En er dan 35 Watt op zetten? Verkoopt niet zo lekker. Wattages, contrastratio's, allemaal misleidende onzin.
Of gewoon het minimum opgeven zoals Harman Kardon doet zou ook een oplossing zijn.
Ja da's inderdaad supernetjes! Zo zouden meer merken het moeten doen. Zie je weinig these days.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Brad Pitt schreef op maandag 18 mei 2009 @ 00:53:
[...]
Oh okay, had toch wel verwacht dat er nóg krachtigere versterkers zouden zijn 8)
[...]
Wellicht had ik er iets van "in deze prijsklasse" bij moeten zetten.
Maar je snapt mijn punt dat 88 Watt nog altijd bijna 3 maal zo veel is als die 35 Watt die andere gelijkwaardige receivers doen...
[...]
En er dan 35 Watt op zetten? Verkoopt niet zo lekker.
Als elke leverancier deze standaard aan zou houden zou er over een paar jaar/generaties receivers geen ander beeld meer zijn. En dan wordt dat gezien als normaal. Maar 150 Watt klinkt natuurlijk altijd beter dan 40 Watt of wat dan ook.

Maar door te veronderstellen dat het niet lekker verkoopt haal je jezelf wel onderuit. Dit aangezien je volgende uitspraak deze is:
Ja da's inderdaad supernetjes! Zo zouden meer merken het moeten doen. Zie je weinig these days.
En dat ging dus over hoe Harman Kardon de waardes aan geeft. En ik kan nu niet zeggen dat Harman Kardon slecht staat aangeschreven of slecht verkoopt. Dus dat het slecht is voor de verkoopcijfers is niet helemaal waar...

Maar wellicht gaan we nu wel iets heel te veel offtopic :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 298255

7.2 ch 140W/ch of terwijl 7.2 channels met 140Watt per channel... met andere woorden misleiding als de wattages niet gehaald kunnen worden. Misschien zal ik onkyo een mailtje sturen en om opheldering vragen hrr hrr....

Hadden ze het maar niet onder elkaar moeten zetten of duidelijk moeten vermelden dat het om stereo 140Watt per channel zou gaan.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 298255 op 18-05-2009 08:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
FeaR1986 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 02:18:
[...]
Dus dat het slecht is voor de verkoopcijfers is niet helemaal waar...
Dus een Onkyo die roept dat een versterker 140W levert (terwijl het er 35 zijn) en een Samsung die roept dat een tv een contrast ratio heeft van 200.000:1 (wat dynamisch is en in de praktijk misschien 3000:1 is) doen ze voor de lol en niet om op die manier het product te verheerlijken en meer te kúnnen verkopen?

Al die onzin-specs hebben maar één doen: artikelen schuiven. Of wat er op staat reëel is boeit niemand wat, totdat achteraf blijkt dat het product niet voldoet aan de verwachtingen die de specificaties op hebben gewekt.

Zolang er geen gestandaardiseerde manieren zijn op specs op te geven zal er altijd minimaal één producent zijn die creatief waardes op gaat geven, de rest "moet" dan meestal volgen. Dat HK het uithoudt op hun relatief eerlijke manier is niet zozeer een "bewijs" maar meer een nette uitzondering van deze manier van handelen.
Anoniem: 298255 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 08:54:
7.2 ch 140W/ch of terwijl 7.2 channels met 140Watt per channel... met andere woorden misleiding als de wattages niet gehaald kunnen worden.
Bij daadwerkelijk gebruik van 7.2 (dus 9-kanaals audio) zal het wattage rond de 30 Watt liggen. Bij stereo zal de 140 Watt misschien gehaald worden, bij 8 Ohm is zelfs dat niet eens zeker.

[Voor 17% gewijzigd door Brad Pitt op 18-05-2009 10:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Zou zeggen schaf het aan en meet het door op één of andere manier :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
Neu, heb een prima receivertje nu, denk niet dat een 607 een upgrade gaat zijn ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05
[...]

Zoiets als dit kan je mijns inziens niet ander omschrijven. 99% van de mensen denkt nu dús 7 of 9 x 140 Watt.
[afbeelding]
Sja, als je als consument niet op de specs van het apparaat zelf af kunt gaan...
Brad Pitt schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:24:
[...]

Bij daadwerkelijk gebruik van 7.2 (dus 9-kanaals audio) zal het wattage rond de 30 Watt liggen. Bij stereo zal de 140 Watt misschien gehaald worden, bij 8 Ohm is zelfs dat niet eens zeker.
...maar dan moet jij er natuurlijk niet zelf intrappen!
De receiver versterkt 7-kanaals audio, geen 9. De x.2 subwoofer uitgangen zijn uiteraard niet versterkt. Dit zijn pre-outs voor actieve subwoofers en vereisen daarom geen versterking.

Dit maakt de werkelijk behaalde 30 Watt over 7 kanalen nog schandaliger dan over 9 kanalen, maarja...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Brad Pitt schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:44:
Neu, heb een prima receivertje nu, denk niet dat een 607 een upgrade gaat zijn ;)
De 607 is nooit een upgrade. Zelfs niet als je van een aldi 2.0 komt.
Er zijn volgens mij betere receivers in dezelfde prijsklasse.

[Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 18-05-2009 14:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
FrenzyFreak schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:18:
Sja, als je als consument niet op de specs van het apparaat zelf af kunt gaan...
Op het apparaat stáát natuurlijk op zich niets dat niet waar is. Hij levert inderdaad 1 x 140 Watt. Bij 6 Ohm blijkbaar volgens de spec-sheet, het is nog erger dan ik dacht ;) Bij 8 Ohm is het 110 Watt :/
...maar dan moet jij er natuurlijk niet zelf intrappen!
Dat was uiteraard een tikfoutje ja ;)
Dit maakt de werkelijk behaalde 30 Watt over 7 kanalen nog schandaliger dan over 9 kanalen, maarja...
Dat was een schatting trouwens hoor, de 606 haalde 38 Watt bij 5-kanaals gebruik, er zal in de 607 niet meteen een veel krachtigere voeding zitten. Maar even wat reviews afwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05
Brad Pitt schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:07:
[...]
Dat was uiteraard een tikfoutje ja ;)
Hahaha, dat is waarschijnlijk dezelfde verdediging die Onkyo gebruikt, als je vragen stelt over de sticker ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
FrenzyFreak schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:55:
Hahaha, dat is waarschijnlijk dezelfde verdediging die Onkyo gebruikt, als je vragen stelt over de sticker ;)
_/-\o_ "Oh neeee natuurlijk niet, het is 7x14 Watt, wat dacht ú dan???" ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B.A.L.
Soms valt mijn subwoofer (Kef) ineens uit het niets uit. Het lampje is dan ook rood (als ie input ontvangt issie groen). De kabel heb ik al vervangen (hij zit aangesloten op mn Onkyo 507) door een andere, maar dat heeft het probleem niet verholpen. Crossover is 120hz, speaker kan 30-140hz aan. Is dit een bekend probleem met de 507, of heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

EDIT: Kabel eruit en erin doen verhelpt het altijd weer

[Voor 7% gewijzigd door B.A.L. op 19-05-2009 23:15]

• B.A.L.
Never mind, ik ben er al achter, de subwoofer gaat continu in standby

Andere vraag, als je Audessey uitvoert, wat worden er dan precies voor gegevens ingevoerd? Allee de speaker distances of ook nog andere dingen?

• Anoniem: 80673
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ik zit er over te denken om een 607 aan te schaffen, icm een Klipch F1 surround set. Is dit een combo die aan te bevelen is?

http://www.besthomecinema.nl/f1surroundset-p-741.html

deze set dus. Ik heb hem nog niet gehoord, maar ik hoorde via via dat het een knappe set is. Ik moet nog een afspraak maken om te gaan luisteren.

@ Chevy:

Wat is er in godsnaam zo slecht aan de 607?

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 80673 op 20-05-2009 23:02]

• Brad Pitt
Anoniem: 80673 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:57:
Wat is er in godsnaam zo slecht aan de 607?
Op zich is het natuurlijk een prima apparaat maar het beloofde/gesuggereerde vermogen wordt bij lange na niet gehaalt. Bij gebruik van lastige/grote luidsprekers kan je dan tegen die limiet aanlopen. Bij gebruik van normale luidsprekers op een normaal volume zal de 607 best wel een goed ding zijn hoor, voor de prijs.

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 80673 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:57:
ik zit er over te denken om een 607 aan te schaffen, icm een Klipch F1 surround set. Is dit een combo die aan te bevelen is?
Ut grootste probleem bij de 607 is de slechte voeding. Ga je 5.0 draaien met zuilen dan kakt het vermogen in waardoor je geen bass hebt. Je zult dan de bass flink moeten verhogen (naar +8 bij mij) om het terug op niveau te krijgen (in vergelijk met 2.0)

Aangezien die Klipsch set erg lelijk is over 2 kleine speakers voor de rear beschikt icm een subwoofer zal het gebrek van de voeding worden gemaskeerd. Alle lage tonen worden niet uitgestuurd naar de speakers (dus minder belasting @ voeding versterker) maar naar de subwoofer (de voeding van de subwoofer wordt belast).

Ik raad je wel aan om de fronts te bi-ampen (indien mogelijk bij die klipsch, vast wel) om zo van bijzonder weinig naar weinig vermogen te gaan. Dan slaan die fronts tenminste niet dood.
Brad Pitt schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:19:
Bij gebruik van lastige/grote luidsprekers kan je dan tegen die limiet aanlopen
Als je de set gebruikt zoals ze ontworpen is dan loop je snel en hard tegen de limiet. En zo fors zijn mijn speakers niet hoor O+
Bij gebruik van normale luidsprekers op een normaal volume zal de 607 best wel een goed ding zijn hoor
Het hangt eerder af van de situatie waarin je het gebruikt.
Als je een 5.1 ht set hebt van 300 euro dan is die ruimschoots voldoende.
Heb je een 5.1 HT set van 1000 euro dan kom je in de schemerzone:
- bij boekplankjes ga je een subwoofer gebruiken en dan zit je er niet mee.
- bij 2 zuilen en boekplankjes dan begint het merkbaar te worden (subwoofer is er dan meestal wel)

Heb je enkel en alleen zuilen dan is het erg triestig gesteld. De noodzaak tot 2 (twee) subwoofers is dan groot. 1 subwoofer op de LFE uitgang voor films en 1 subwoofer biwired voor muziek. 1 subwoofer is dan keihard noodzakelijk
voor de prijs
Als je in verhouding kijkt dan heeft het een goede bang for the buck mits je niet voor 1000 euro aan speakers eraan hebt hangen. Voor veel mensen met een 5.1 set van 500 euro is dat een goede combinatie. Alles groter als een boekplank speaker kan die 607 niet aan.

Ik zou deze versterker aanraden als je graag muziek in de plee wilt hebben :Y Aangezien ik ermee opgescheept zit en ik geen speakers heb die in de plee kunnen gaat deze versterker naar de keuken. In een kast. Dan hoeft niemand dat ding te zien en hoef ik me niet te schamen.

[Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 10:05]

• Brad Pitt
Chevy454 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:51:
Ik zou deze versterker aanraden als je graag muziek in de plee wilt hebben :Y Aangezien ik ermee opgescheept zit en ik geen speakers heb die in de plee kunnen gaat deze versterker naar de keuken. In een kast. Dan hoeft niemand dat ding te zien en hoef ik me niet te schamen.
_/-\o_ Priceless! :D

[Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 21-05-2009 10:29]

• Chevy454
  • Niet online
Nee, 500 euro om een downgrade te doen. Das pas priceless |:(
de xx5 reeks was een hele goede reeks, sinds de xx6 reeks is de kwaliteit toch van goed naar ondermaats gegaan. Ik merkte het direct toen ik de versterker uit de doos haalde: dit voelt goedkoop aan en het bleek zo te zijn.

[Voor 36% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 10:38]

• Brad Pitt
Chevy454 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:35:
Nee, 500 euro om een downgrade te doen. Das pas priceless |:(
Ja ik snap je irritatie/teleurstelling wel :/ Mijn broer wilde ook die Onkyo kopen maar na vele reviews te hebben gelezen heb ik hem dat ten zeerste afgeraden. Hij heeft toen mijn net een paar maanden oude receiver overgenomen en heb zelf weer een iets leukere genomen. Wellicht overdreven maar omdat je normaal gesproken best lang met zo'n apparaat doet (m'n vorige had ik 8 jaar) kan je beter gewoon iets "goeds" kopen dan te kiezen voor een betaalbaar compromis. Hij blij, ik blij (en winkel blij ;)).

Als je nog steeds voor die Marantz gaat zal dat zeker niet tegenvallen, da's een prima (en krachtige ;)) keuze!

• Chevy454
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 10:56:
Wellicht overdreven maar omdat je normaal gesproken best lang met zo'n apparaat doet (m'n vorige had ik 8 jaar) kan je beter gewoon iets "goeds" kopen dan te kiezen voor een betaalbaar compromis. Hij blij, ik blij (en winkel blij ;)).
Levensduur van mijn onkyo's: ze zijn nog geen jaar oud voordat ik ze heb vervangen. Deze 606 gaat nog 6 maanden blijven (dan is die ook een jaar oud). Het geld groeit me niet op de rug om 2000 euro aan een versterker uit te geven.

* Chevy454 heeft het gehad met die budget rommel. Heb nu al 1000 euro uitgegeven voor 2 onkyo's, had ik een leuke rotel of high end marantz voor gehad :(

Maar niet erg, het is leergeld. En eerlijk is eerlijk, voor de keuken is die 606 nog net goed genoeg om wat KEF iQ30's (eventueel met een BK subwoofer) aan te sturen. Dat is toch al meer als menig huishouden in de huiskamer heeft staan.

Maar ik blijf erbij: de onkyo 606 / 607 zijn ideaal voor de plee. Wil je die gebruiken in de woonkamer dan moet je gewoon lage eisen hebben (niet meer als 2 zuilen en een subwoofer). Het is dat mijn subwoofer het gebrek aan power kan compenseren maar dat hoort niet. Mijn speakers hebben een ondergrens van 40Hz, nu moet ik die op 80Hz zetten omdat de Onkyo het niet trekt |:(

Bij de 505 moest ik de bass terug schroeven :D Bij de 606 moet ik die omhoog schroeven :(
In het begin vond ik die 606 beter als de 505 omdat deze meer in balans was (minder bass) maar nu vind ik dat die wel heel erg uit balans in qua lage tonen.
Als je nog steeds voor die Marantz gaat zal dat zeker niet tegenvallen, da's een prima (en krachtige ;)) keuze!
Oh maar daar kijk ik de kat uit de boom nu. Ik denk dat ik voor een losse voor- en eindversterker ga :) Ik denk dat ik voor een SR7002 ofzo ga (niet het allerhoogste, pre out is een must) en dan een goede (eventueel 2de handse) eindversterker.

[Voor 54% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 12:13]

• DeBaroN
  • Nu online
Chevy454 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Levensduur van mijn onkyo's: ze zijn nog geen jaar oud voordat ik ze heb vervangen. Deze 606 gaat nog 6 maanden blijven (dan is die ook een jaar oud). Het geld groeit me niet op de rug om 2000 euro aan een versterker uit te geven.

* Chevy454 heeft het gehad met die budget rommel. Heb nu al 1000 euro uitgegeven voor 2 onkyo's, had ik een leuke rotel of high end marantz voor gehad :(

Maar niet erg, het is leergeld. En eerlijk is eerlijk, voor de keuken is die 606 nog net goed genoeg om wat KEF iQ30's (eventueel met een BK subwoofer) aan te sturen. Dat is toch al meer als menig huishouden in de huiskamer heeft staan.

Maar ik blijf erbij: de onkyo 606 / 607 zijn ideaal voor de plee. Wil je die gebruiken in de woonkamer dan moet je gewoon lage eisen hebben (niet meer als 2 zuilen en een subwoofer). Het is dat mijn subwoofer het gebrek aan power kan compenseren maar dat hoort niet. Mijn speakers hebben een ondergrens van 40Hz, nu moet ik die op 80Hz zetten omdat de Onkyo het niet trekt |:(

Bij de 505 moest ik de bass terug schroeven :D Bij de 606 moet ik die omhoog schroeven :(
In het begin vond ik die 606 beter als de 505 omdat deze meer in balans was (minder bass) maar nu vind ik dat die wel heel erg uit balans in qua lage tonen.

[...]

Oh maar daar kijk ik de kat uit de boom nu. Ik denk dat ik voor een losse voor- en eindversterker ga :) Ik denk dat ik voor een SR7002 ofzo ga (niet het allerhoogste, pre out is een must) en dan een goede (eventueel 2de handse) eindversterker.
Kun je niet beter een keer naar de oorarts gaan? is goedkoper.... :+

• Chevy454
  • Niet online
baronruud schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:51:
Kun je niet beter een keer naar de oorarts gaan? is goedkoper.... :+
we moeten vooruitgaan, niet achteruit. Ik aanvaard deze kwaliteit dan ook niet.

[Voor 48% gewijzigd door Chevy454 op 21-05-2009 12:55]

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee