Nogmaals een vraagje, ik ben ook druk op zoek naar een nieuwe receiver en daarbij viel mijn oog ook op de 607. Echter twijfel ik ook nog aan de Onkyo 876, hopelijk kan iemand het volgende (uit ervaring) beantwoorden?
• Ik las op internet dat de HQV Reon-VX beeldchip van de 876 echt stukken beter was als de faroudja, heeft iemand hier ervaring mee?
• Mijn boxen zijn 50W continu en 300W piek (5 stuks totaal). Voor stereo zal de 607 wel genoeg hebben, maar hoe zit dit met 5.1, kan ik dan ook met de 607 uit de voeten of is het vermogen van de 876 hierbij meer gewenst. (gegevens boxen bijgevoegd)
• Biedt 1 van de beide onkyos een pasthrough van HDMI. M.a.w. kan ik mjin tv decoder via hdmi aansluiten op de onkyo, en dan als de onkyo in stand by staat gewoon tv kijken, maar dan via de versterker van de TV zelf. Wanneer het nodig is wil ik dan om kunnen schakelen zodat het wel over de boxen gaat.
• THX, is dit echt een verbetering of is dit gewoon weer een nice gadget erop.
Set wordt aangesloten op een sony 46W5500.
boxen:
Formaat vloerstaand
Type speaker 2-weg
Aantal speakerunits 3
Tweeter-units per speaker 1
Tweeter diameter 19 mm
Midrange-units per speaker 0
Woofer-units per speaker 2
Woofer diameter 130 mm
Basreflexpoort
continu vermogen 50W
max vermogen 150W
Gevoeligheid 90 dB
Impedantie 8 Ohm
Frequentie bereik 55-30000 Hz
Crossover-frequentie(s) 3,2 kHz
Gewicht 7,7 kg

Ik weet dat watts niet alles zeggen, en tijd om beide te luisteren heb ik niet gehad. Helaas zal dat er vanwege omstandigheden niet snel tot komen. Dus mijn vraag, wat raden jullie aan?