• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:04
Als het goed is krijg ik vandaag de 307 binnen als vervanging voor mijn defecte JVC versterker. Ik zal hier mijn bestaande jvc speakers op aansluiten (van een JVC QP-ES3AL set). Ben benieuwd :)

Wilde niet al teveel geld uitgeven (lees: max 200 euro) en dit leek me wel een mooie versterker.
Het valt me alleen op dat alle versterkers er zo ouderwets uitzien, als ik kijk naar de duurdere modellen van Onkyo zien die er ook niet bepaald modern uit. ;(

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:42
Powder Toastman schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:52:
[...]

Graag gedaan B.A.L.! Altijd fijn iemand te kunnen helpen. Wat betreft het feit dat voorheen je TV automatisch naar AV1 schakelde, dat zou best kunnen, vooral als je hem toen via scart aansloot. De meeste TV's schakelen dan naar de scart ingang waar een signaal op komt. Dat heb ik ook bij mijn oude CRT op de slaapkamer. Zodra ik m'n oude VCR :D aanzet of de daar aanwezige via scart aangesloten kabeltuner aanzet, schakelt de TV automatisch naar die ingang. Maar zover ik weet werkt dat alleen met scart, en niet met component, composiet of HDMI (correct me if I'm wrong please). Uitzonderingen bij HDMI zijn er wel, bijvoorbeeld als je je Panasonic DVD-speler op je Panasonic TV aansluit, zgn. Vieralink. Andere merken zullen wellicht ook een dergelijk systeem hebben

Heeft je kabeltuner overigens geen HDMI of component uitgang? HDMI zal wel niet, anders had je hem daarmee aangesloten, maar veel tuners hebben wel component uitgang (rood, groen, blauwe tulpstekkers). Dit levert kwalitatief een VEEL beter beeld op dat composiet (gele tulpstekker). Dit slechts terzijde uiteraard.
Ah ok, vandaar dus dat de TV wel automatisch naar scart ging toen de settopbox nog direct aangesloten was me scart, en niet meer nu het via HDMI binnen kwam.

Hij heeft helaas geen HDMI of component nee, ik ben bekend met de kwaliteitsverschillen tussen de verschillende manieren van aansluiten, en deze heeft helaas alleen een scart aansluiting waar ik composiet van gemaakt heb aangezien er geen scart aansluiting op de 607 zit. En ach, tis maar voor TV kijken, met gamen of blu-ray kijken begint het echte genieten pas. :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:18

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

EvolutionX schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:21:
Het valt me alleen op dat alle versterkers er zo ouderwets uitzien, als ik kijk naar de duurdere modellen van Onkyo zien die er ook niet bepaald modern uit. ;(
Het is maar net wat jouw smaak is qua ouderwets er uit zien of wat je onder modern verstaat. Hoor over Onkyo algemeen dat het uiterlijk er juist te agressief uit ziet, ouderwets heb ik nog niet veel gehoord. Dat hoor je meer over vooral Marantz.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:36

sjaool

Every life should have 9 cats

Gelukkig hoef je naar het uiterlijk niet te luisteren. ;)

Het liefst heb ik een strak uiterlijk met zo min mogelijk knoppen of in ieder geval niet zichtbaar, wat dat betreft voldoet Onkyo redelijk aan die eisen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 268098

ik heb net weer mijn onkyo receiver aangesloten, aleen krijg ik nu geen geluid uit. Wat ik merk is dat de optische kabel aan één kant een roodlichtje weergeeft en aan de andere kant niet. Ik ben geen expert hier, maar horen ze aan beide kanten rood lichtje te geven of gewoon één. ZOja dan denk ik dat ik mijn kabel bij het aansluiten kapot heb gemaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 315629

als je kabel aan een kant rood licht afgeeft zal dit wel in orde zijn: zit maar 1 geleider in, als je de kabel omdraait op de aansluiting van de bron (dvd, blue-ray, ...), zal de andere kant ook wel rood schijnen. blijft het zwart aan elke kant wanneer je dit op een bron aansluit is de kabel inderdaad gebroken.
Moet je niet ergens instellen waar het binnenkomende optische signaal naar toe gaat (dvd, sat, ...)? of welk signaal ingang (optisch/coax)
Is de instelling niet veranderd op de bron? zoals wat er moet gebeuren met het dolby signal (spdif/hdmi/coax, ...)

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 315629 op 07-03-2010 13:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 268098

Anoniem: 315629 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 13:32:
als je kabel aan een kant rood licht afgeeft zal dit wel in orde zijn: zit maar 1 geleider in, als je de kabel omdraait op de aansluiting van de bron (dvd, blue-ray, ...), zal de andere kant ook wel rood schijnen. blijft het zwart aan elke kant wanneer je dit op een bron aansluit is de kabel inderdaad gebroken.
Moet je niet ergens instellen waar het binnenkomende optische signaal naar toe gaat (dvd, sat, ...)? of welk signaal ingang (optisch/coax)
Is de instelling niet veranderd op de bron? zoals wat er moet gebeuren met het dolby signal (spdif/hdmi/coax, ...)
opgelost, de uiteinde van de opt. kabel was losgedraaid blijkbaar. thnx

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 07:40

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Staan toch wel wat aparte dingen in de tekst:
and with a whopping six HDMI inputs it's very well-specced for its price.
Dus er wordt alleen gekeken naar de HDMI-ingangen om "wel specced" te zijn, andere ingangen doen er niet toe. Wel erg krom...
Dual subwoofer outputs and 7 x 160W output is a definite upgrade over the previous TX-SR607 model, which had just 90 watts per channel.
Volgens mij halen ze hier twee dingen door elkaar. De TX-SR607 had een opgegeven vermogen van 140 Watt per kanaal. Maar dat was gemeten bij 6 Ohm, één kanaal en bij 1000 Hz. In de praktijk leverde het ding nog geen 35 Watt per kanaal met 8 Ohm speakers er op aangesloten in een meerkanaals set-up. Deze TX-SR608 heeft wellicht wel 160 Watt, maar wederom gemeten bij 6 Ohm en dergelijke. Receiver die 160 Watt op 8 Ohm doet bij meerdere kanalen kost je zeker vijf maal zo veel dan een Onkyo uit deze klasse. Dus denk dat hier een kromme vergelijking wordt gemaakt...

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zoals je zegt blijft het inderdaad krom maar gelukkig is het wel vooruitgang (papier vs. papier dan).
Nu vraag ik mij af hoe de 608 presteert vergeleken met de 605/606.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 14:21
Het vermogen is wel lichtelijk gestegen, maar is de voeding ook groter: maw is de stijging in vermogen ook irl of is het weer allemaal op papier?

(Ik denk dat het verstandigste antwoord zou zijn: wacht de reviews af)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Staat wel in de tekst dat er een nieuwe voeding in zit:
three-stage inverted Darlington output topology,
Alleen de volgende zin is dan weer krom:
power boost from 90 to 100 watts.
Dan zou het dus over PMPO vermogen gaan en niet over RMS. Dus het is allemaan nogal onduidelijk en vaag. Maar hoe dan ook durf ik mijn hand in het vuur te steken dat het geen 160 Watt per kanaal bij 8 Ohm is. En verder is het nog steeds de vraag of je voor 3D echt wel HDMI 1.4 nodig hebt aangezien HDMI 1.3 het in theorie ook kan trekken...

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:44
Hmm, net vorige maand een 607 gekocht... Maar ja, dat is altijd zo, je koopt wat en kort daarna staan er weer nieuwe modellen. Aan de andere kant, zo'n scherpe prijs die ik betaald heb voor m'n 607 zal de 608 voorlopig wel niet krijgen.

Grootste verschillen:
- Iets meer vermogen (boeit me niet, 607 heeft genoeg voor mijn huiskamer)
- Burr Brown DAC's i.p.v. Cirrus Logic (weet niet of dat veel verschil maakt, heb van horen zeggen dat het een iets warmer geluid oplevert)
- THX Select2 Plus certificering (certificering an sich wil niet zeggen dat het apparaat beter is geworden)
- Faroudja Cinema i.p.v. Edge, dus upscaling tot 1080P. Dat vind ik dan wel weer jammer, had graag een Cinema gehad. Mijn Panasonic Plasma is dan weliswaar enkel HD-ready, volgens mij is de upscaling kwaliteit naar 720P ook beter van een Cinema chip (correct me if I'm wrong). Maar ik gebruik eigenlijk nauwelijks upscaling, meeste gaat HDMI passthrough, behalve de PS2 en Wii van mijn dochter, de Xbox360 met enkel component aansluiting laat ik gewoon onbewerkt op 720P spelen.
- Audyssey DSX.
- HDMI 1.4 Heb voorlopig toch nog geen 3D TV, en weet eerlijk gezegd niet of ik daar op zit te wachten, met een bril op TV kijken...
- Analoge D-sub PC input, tegenwoordig vaak niet meer nodig, zowel mijn PC als laptop hebben HDMI

Als ik zo nog eens naar dit rijtje kijk, denk ik eigenlijk dat ik de verschillen het (vermoedelijke) prijsverschil me niet waard is, zeker gezien ik denk dat in tegenstelling tot het bericht op de frontpage de (introductie)prijs niet rond de 400 euro zal liggen, maar eerder hoger gezien de $600 adviesprijs (vaak is bij benadering US$ = €)

Maar op zich weer een mooie vooruitgang dit nieuwe modeljaar!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-03 20:35
Ik heb nu een tijdje de 507. Ik ben er op zich best tevreden over gezien ik hem het meest voor TV gebruik, maar voor sommige (stereo) muziek vind ik het geluid eigenlijk best tegenvallen. En dat komt alleen maar door de slappe "opgeblazen" bass. Het is moeilijk geluid precies te omschrijven, maar wat ik heel erg mis is een lekkere strakke maar toch volle bass. Zou aan m'n speakers kunnen liggen natuurlijk, dus ik heb het even getest met m'n koptelefoon. Bij een vriend van me met een stereo Denon versterker is het eigenlijk precies zoals ik zou willen. Bij mij lijkt het net alsof ik het moment mis waarop het pedaal de trommel raakt en ik alleen het resulterende geluid te horen krijg.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat die vriend van me een setje uit een wat hoger segment heeft, dus het is niet echt een eerlijke vergelijking, maar het viel me echt op.

Toch wel benieuwd of meer mensen de bass zo ervaren.

Hallo met Tim

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-03 21:57
Pkunk schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:23:
Toch wel benieuwd of meer mensen de bass zo ervaren.
Ik heb de 507 aan een JBL Northridge set met de E150P subwoofer. De voeding van de sub zoemt als deze in standby staat, maar goed dat staat los van het geluid. De plaatsing van de subwoofer is heel belangrijk voor een strakke bas. Ik ben tevreden met de versterker en herken je problemen niet, dus ik zou zeggen dat de speakerset het probleem is. Welke heb je?

Know Thyself

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:01
Mag je hier ook over de xx8 serie praten? Ik zie net dat deze eraan komen (in amersfoort kan je de 508 al bestellen, ook al kost die net zoveel als de 607 :P ).

Ikzelf zit nog even te kijken wat de 608 aan meerwaarde biedt boven de 578 en of dat interessant is voor mij.

Voedingen van de xx8 serie zijn wel een stukje zwaarder t.o.v. de xx7 serie, zonder dat ze het opgegeven vermogen per kanaal hebben verhoogd. Dus dat is op papier iig een verbetering :)

• Pkunk
SoulWar1 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 17:17:
[...]

Ik heb de 507 aan een JBL Northridge set met de E150P subwoofer. De voeding van de sub zoemt als deze in standby staat, maar goed dat staat los van het geluid. De plaatsing van de subwoofer is heel belangrijk voor een strakke bas. Ik ben tevreden met de versterker en herken je problemen niet, dus ik zou zeggen dat de speakerset het probleem is. Welke heb je?
Ik heb Kef Q5 speakers. Die staan op zich ook niet bekend om hun volle strakke bass had ik begrepen, maar omdat ik zo duidelijk verschil hoor met mijn koptelefoon neem ik aan dat het aan de versterker ligt.
Overigens heb ik geen subwoofer, maar dat zou ook niet nodig moeten zijn voor fatsoenlijk stereo geluid. Voor film vind ik de bass overigens prima.

Hallo met Tim

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik herken er wel iets in. Voordat ik een stukje type zal ik komende tijd er eens op proberen te letten.
Neem aan dat je de boel goed hebt ingesteld? (Audyssey EQ, EQ, frequenties, bronnen, pure/direct audio uit in dit geval.)

• sjaool
  • Laatst online: 00:36

sjaool

Every life should have 9 cats

FeaR1986 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:04:
In de praktijk leverde het ding nog geen 35 Watt per kanaal met 8 Ohm speakers er op aangesloten in een meerkanaals set-up. Deze TX-SR608 heeft wellicht wel 160 Watt, maar wederom gemeten bij 6 Ohm en dergelijke. Receiver die 160 Watt op 8 Ohm doet bij meerdere kanalen kost je zeker vijf maal zo veel dan een Onkyo uit deze klasse. Dus denk dat hier een kromme vergelijking wordt gemaakt...
Als je weet dat de Onkyo het vermogen sterk beperkt bij te zware belasting zoals ze in de tests gebruiken dan kom je inderdaad op lage waardes uit, in de praktijk zal het allemaal nog wel meevallen.

Ik heb wat betreft de voedingen van de afgelopen series de foto's op AreaDVD eens bekeken en ik zie sinds de Onkyo TX-SR505 geen grote veranderingen in de gebruikte transformatoren.

Onkyo TX-SR505

Onkyo TX-SR606

Onkyo TX-SR607

Onkyo TX-SR674

Onkyo TX-SR703

Onkyo TX-SR804

"When you grow up your heart dies"

• Pkunk
Saturnus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 22:43:
Neem aan dat je de boel goed hebt ingesteld? (Audyssey EQ, EQ, frequenties, bronnen, pure/direct audio uit in dit geval.)
Uiteraard O-)

Hallo met Tim

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:23
Ik heb er heel heel heel lang over nagedacht en rondgezocht, maar het home theatre in mijn nieuwe appartement krijgt een 608 als amp. Eigenlijk wilde ik de 607 al bijna bestellen, maar aangezien de 608 er bijna is, en deze ook THX-gecertificeerd is, wacht ik daar nog maar even op...

Waarom?
7.2, enorm hoge geluidskwaliteit in z'n klasse, geen extreme vermogens nodig (moet juist crisp zijn op laag volume), veel audio-inputs, goed uitgebreid in te stellen... Ik kom eigenlijk alleen positieve reviews over de 607 tegen. Enige dat ik wel soms lees is klachten over de hitte. Is dit echt zo extreem bij normaal luistervolume? (gewoon tv-kijkvolume dus)

Ook de speakerkabels voor 7.1 worden alvast aangelegd in het appartement. Speakers komen later wel, voorlopig worden kleine oude HTIB-speakertjes van Sony aangesloten (in 5.1-opstelling) die dan per paar geupgrade worden. 5.1 fronts kunnen dan worden vervangen door 2 dikke nieuwe speakers (moet nog eens gaan luisteren en testen), en kunnen naar de 7.1-opstelling aan de zijkant. Later kunnen de rears worden vervangen door 2 grotere, waarbij de oude kunnen dienen als height-speakers vóór.

Naja, ik had even de zin hier m'n plannen te dumpen. Als iemand behoefte heeft om te reageren, of vindt dat ik iets raars zeg, roep dan maar :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Raymond
Is dat volgens reviews, dat die 607 een goede geluidskwaliteit heeft in zijn klasse?

• Sorcerer8472
Raymond schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:39:
Is dat volgens reviews, dat die 607 een goede geluidskwaliteit heeft in zijn klasse?
Zowel Cnet als user-reviews. Waarom stel je de vraag zo eigenlijk?

• Raymond
Omdat het er niet bijstond. Ik was even nieuwsgierig waar dat vandaan kwam, die opmerking (had natuurlijk ook kunnen zijn dat je zelf apparaten met elkaar had vergeleken, oid)

• Sorcerer8472
Hoe dan ook, zodra hij uit is en ik hem heb weten te bemachtigen zal ik eens een reviewtje schrijven hier! :Y)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-03 12:55

mvz

muziek verslaafde

damn ik mis nu wel HDMI op mn TX-SR501 ;p

maar verder leuk spul, en stuurt mn Shoguns ook nog wel aardig aan :*)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Sorcerer8472
Overigens voor wie de 607 wil aankopen een tip: kijk eens op redcoon.nl :o Ding kost maar 333 euro daar. Ben benieuwd wat de 608 gaat kosten...

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03 09:04

silitek

Tubes Only

Iemand ook al problemen met de 507? Beeld verdwijnt geluid blijft een hoop geflikker. Ding een tijdje uitzetten helpt, maar dat is niet de bedoeling. Terug sturen dan maar..net 2maanden oud. Lijkt me een warmte probleem. Houdbaarheid is zelfs nog minder dan ik verwacht had :+

Tubes....It's what make music music!

• Raymond
Sorcerer8472 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:11:
Overigens voor wie de 607 wil aankopen een tip: kijk eens op redcoon.nl :o Ding kost maar 333 euro daar. Ben benieuwd wat de 608 gaat kosten...
Ik zie alleen nog maar adviesprijzen op kieskeurig.nl (549). Ik reken er wel een beetje op dat wanneer het apparaat leverbaar gaat worden, hij een 100 euro in prijs zakt.

• Pkunk
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het gemis in kwaliteit bij stereo geluid wat ik ervaar te maken heeft met de DAC van de 507. Een vriend van me heeft de 606 met KEF iQ5 speakers (ik heb de 507 met KEF Q5 speakers) en ik vind het geluid bij hem echt beter klinken. Zou het inderdaad aan de DAC kunen liggen?

Hallo met Tim

Anoniem: 62614

Pkunk schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 22:45:
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het gemis in kwaliteit bij stereo geluid wat ik ervaar te maken heeft met de DAC van de 507. Een vriend van me heeft de 606 met KEF iQ5 speakers (ik heb de 507 met KEF Q5 speakers) en ik vind het geluid bij hem echt beter klinken. Zou het inderdaad aan de DAC kunen liggen?
Ik denk dat het van veel meer factoren afhankelijk is en betwijfel eigenlijk of de DAC zoveel invloed zal hebben.

Enkele factoren zouden kunnen zijn:
- Akoestiek van de ruimte
- Audessey is niet altijd in staat om goede metingen te doen
- Qua specs is de 606 wat zwaarder (Weet niet of dat in de praktijk zoveel uitmaakt) en dat heeft ook invloed op de luister-ervaring

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11-2022
Komt dit vaker voor dat mensen het geluid van hun speakers niet mooi vinden icm de Onkyo TXSR507?

Ik ben namelijk van plan om die te bestellen. Voor 200 euro lijkt mij dat je ''bang for the buck'' niets beters kan krijgen... Ik wil het ook niet te duur maken. 500 euro vind ik genoeg geld en de algemene regel is dat je receiver niet meer geld moet kosten dan je speakerset, toch?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
nWo_Riot schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:53:
[...]

Komt dit vaker voor dat mensen het geluid van hun speakers niet mooi vinden icm de Onkyo TXSR507?

Ik ben namelijk van plan om die te bestellen. Voor 200 euro lijkt mij dat je ''bang for the buck'' niets beters kan krijgen... Ik wil het ook niet te duur maken. 500 euro vind ik genoeg geld en de algemene regel is dat je receiver niet meer geld moet kosten dan je speakerset, toch?
dat ligt dan voornamelijk aan de akoestiek van de ruimte en de gebruikte speakers, ik heb een 507 gehad en dat geluid was werkelijk :9 icm een Jamo A407 speakerset.
of het moet een brakke receiver zijn geweest, dat kan natuulijk ook.

Anoniem: 304651

shameete schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:01:
dat ligt dan voornamelijk aan de akoestiek van de ruimte en de gebruikte speakers, ik heb een 507 gehad en dat geluid was werkelijk :9 icm een Jamo A407 speakerset.
Heb je het dan over stereo-geluid of surround? Want ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Ik wil eigenlijk een 507 aanschaffen (vanwege HDMI en Optische ingang), maar ben eigenlijk van plan hem alleen voor stereo-geluid te gaan gebruiken. De surround-weergave zal best goed zijn, maar de stereo-weergave lees ik overal klachten over. Het liefste kocht ik gewoon een stereo-versterker, maar die hebben zelden een optische ingang (in deze prijsklasse).

Dit topic heet bijvoorbeeld 'Onkyo TX-SR507valt tegen' http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89112.0 , gaat bijvoorbeeld over slechte stereo-kwaliteit. En ook op engelse forums kom ik allemaal klachten tegen dat het ding voor surround best goed is, maar om muziek te luisteren erg slecht.

Dus, zijn er hier mensen die hun SR507 ook voornamelijk voor muziek/stereo gebruiken, en hier iets zinnigs over kunnen zeggen?

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2021
ik gebruik de onkyo sr507 icm met jamo s606 hcs3. En ik vind de stereokwaliteit zeker niet uitblinken, maar best wel goed. De surround-kwaliteit is duidelijk beter, maar in deze prijsklasse ben ik zeker tevreden

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-11-2022
Stel dat ik de 507 voor surround gamen wil gebruiken, dan is ie de perfecte keuze als je let op de prijs?

• Raymond
Voor 200 euro bij de BCC lijkt het mij een perfect ding! Enorm veel waar voor je geld.

• Shanquish
  • Niet online
dan heb ik het idd over surround, ik keek toch voornamelijk films via het ding.
maar muziek vond ik ook niet verkeerd klinken, maar veel meer als een verdwaald ceedeetje of videoclip kwam het meestal niet.

kijk.. het is natuurlijk ook wat je verwachtingen zijn, de 507 is in de markt gezet door Onkyo als een budgetvriendelijk apparaat die voornamelijk veel formaten accepteert, en voor die prijs/kwaliteit verhouding is het absoluut geen verkeerd apparaat.

• Raymond
Raymond schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:51:
Voor 200 euro bij de BCC lijkt het mij een perfect ding! Enorm veel waar voor je geld.
Hij is daar nu alweer 239, helaas

Grrr.. Ik had vannacht eindelijk de knoop doorgehakt, maar dacht: ik bestel hem morgenvroeg wel :S

Nouja, heb ik in ieder geval nog wat tijd om te wachten op het antwoord op mijn vraag:

- Is er hier iemand die de SR507 voornamelijk voor (stereo) muziek gebruikt i.p.v. (surround) films? Klinkt het zo slecht als in de reviews verteld word, of valt het nog goed aan te horen?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 304651 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:31:
- Is er hier iemand die de SR507 voornamelijk voor (stereo) muziek gebruikt i.p.v. (surround) films? Klinkt het zo slecht als in de reviews verteld word, of valt het nog goed aan te horen?
Over het algemeen is een stereoversterker beter voor het luisteren van muziek. Een stereoversterker van 250 euro zal ongeveer dezelfde kwaliteit leveren als een surroundreceiver van een drievoud van het bedrag. Dus als je dan nagaat dat een TX-SR507 maar een honderd of twee is kan je zelf wel uitrekenen hoe de stereokwaliteiten zijn...

Dus als je echt puur (of veel) muziek gaat luisteren zou ik een surroundreceiver sowieso niet aanraden, of je moet naar series gaan kijken die een veelvoud kosten van de TX-SR507. De TX-SR507 is en blijft gewoon een budgetmodel voor de instapmarkt.

@Fear1986: Bedankt! Ik weet dat het niet zo goed zal zijn als een dedicated stereo-versterker van dezelfde prijs, maar ik heb niet zo'n hele hoge eisen (en ook vrij goedkope zuilen). Wil gewoon graag weten of het 'redelijk' of echt gewoon 'slecht' is voor muziek, en dat kan eigenlijk alleen iemand die een van deze modellen bezit beantwoorden.

Het lijkt er trouwens op dat het nog lastig word om die SR507 (in het zilver) te bestellen:

BCC.nl --> Gisteravond 199, vandaag 239. Hebben alleen het zwarte model, en ik zoek zilver.
Correct.nl --> Gisteravond 249 voor zwart/zilver, vandaag beide modellen er af gehaald.
Redcoon.nl --> Eerder deze week 269 voor zilver model, ook van de site afgehaald.
Stassen.nl --> Hebben de zilveren nog op de site staan, heb maar eens gemaild of deze echt leverbaar is.

Ook allerlei andere webshops benaderd, nergens meer te krijgen. Van besthomecinema.nl kreeg ik het antwoord dat ze niet uit het assortiment zijn gehaald vanwege de nieuwe x08 serie, maar dat ze simpelweg op zijn, en niet meer gemaakt worden.

Hopelijk krijg ik positief antwoord van Stassen, maar anders ziet er naar uit dat ik toch maar van een zwarte moet gaan bij BCC.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36
Ik denk dat je eerder daar de oorzaak van het verschil vindt ;)
Overigens zou ik puur voor muziek misschien een losse stereoversterker erbij kopen, aangezien je van een surroundreceiver in die prijsklasse niet veel mag verwachten op stereogebied.

• RnB
  • Laatst online: 21:57
Wat bedoelt iedereen eigenlijk met een slecht stereo geluid?
Ik heb hier een SR307 met een Mordaunt Short Premiere systeem staan, maar ik kan me niet vinden in dat slechte stereo geluid.
Ik vind het geluid heel ruimtelijk, rijk, vol. En ik heb nou niet de grootste speakers van de wereld, des te meer ben ik verbaasd over het stereo geluid (optie Direct).

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 09:19
Stereo geluid is bij een surround receiver gewoon een stuk minder dan een stereo versterker. Bij een sr307 en Mordount short speakers zal je het verschil misschien wat minder horen. Maar ga je grotere speakers aansluiten, dan klinkt het gewoon niet mooi. Een stereo versterker geeft een veel mooier geluidsbeeld. Muziek klinkt voller en plaatsing van instrumenten is veel beter.
Ik heb een sr606 en een stereo versterker, het verschil is gewoon schokkend. Als je dat hoort dan wil je gewoon geen muziek meer luisteren op een surround receiver.

@lethargy: Welke stereo-versterker heb je? Zit die in dezelfde prijsklasse?

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-03 09:19
ITL ma-80 (voorloper van de latere Creek audio), kostte 450 gulden!
De Onkyo sr606 kostte 450 euro.

• mac1987
lethargy schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 16:34:

Ik heb een sr606 en een stereo versterker, het verschil is gewoon schokkend. Als je dat hoort dan wil je gewoon geen muziek meer luisteren op een surround receiver.
... van die klasse ;)
Ik neem aan dat je met een Arcam AVR-600 geen problemen hebt, aangezien die het beter doet dan de gemiddelde midrange stereoversterker ;).
Ik ben het met je eens dat een stereoversterker altijd beter presteert op stereogebied dan een gelijkgeprijsde (surround)receiver. Maar persoonlijk denk ik ook dat je boven een bepaalde klasse geen hoorbare verbetering meer zult horen, ook niet als je van surround naar stereo gaat. Als je namelijk in een surroundreceiver een overbemeten voeding met overbemeten condensatoren met een belachelijk goede DAC (alles boven de 96dB SNR is eigenlijk al beter dan een cd kan weergeven) en een bijbehorende analoge sectie inbouwt en dezelfde versterkerblokken gebruikt als in een high-end stereoversterker en alles degelijk scheidt en afschermt, wat zou je dan nog beter moeten doen?
Ik denk dat iemand met bijvoorbeeld een TX-NR905 of nog beter een TX-NR5000 behoorlijk diep in de buidel moet tasten om een merkbare verbetering te krijgen. Misschien is de afstemming anders, maar dat is onafhankelijk van de vraag of het een stereo- of surroundapparaat is.
Blijf je echter bij de midrange receivers, zoals de hier genoemde 507 en 606, dan kun je als je stereo belangrijker vindt dan surround beter een losse stereoversterker erbij kopen.
Sommige mensen kunnen echter wel overdrijven met teksten als "een surroundversterker is altijd bagger voor muziek" (heb het hier niet over jou btw, maar je hebt de reacties vast wel eens gezien met dit soort teksten).
Bij goedkopere receivers heb ik soms wel het idee (met name bij instap Pioneers en Onkyo's) dat ze meer gemaakt zijn om spectaculair te klinken met film dan natuurlijk met muziek.

[Voor 5% gewijzigd door mac1987 op 19-03-2010 20:12]

@mac1987: Duidelijk verhaal!

Als ik een Marantz PM4001 koop (ongeveer even duur als een SR507), dan heb ik geen digitale ingangen/hdmi/etc. Maar als ik dan veel beter geluid ga krijgen omdat dat ding bedoeld is voor stereo, neem ik het missen van die aansluitingen graag voor lief, en ga ik voor de Marantz. Maar aan de andere kant: ik hoor het verschil tussen een 128kb mp3 en een CD ook niet, dus ik heb geen hoge eisen. En ook geen dure boxen (Eltax Concept 800). Vandaar dat ik zo aan het twijfelen ben: stel dat het verschil bij mij niet hoorbaar is (door de boxen, slechte akoustiek, ongeoefende oren), dan zou het zonde zijn om voor die Marantz te gaan en al die leuke extra features te moeten missen.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38

SD5k

>4&X

Is het mogelijk om een apparaat met component op de Onkyo TX-SR607 aan te sluiten en het beeld vervolgens via HDMI naar m'n TV door te sturen?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SD5k schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:08:
Is het mogelijk om een apparaat met component op de Onkyo TX-SR607 aan te sluiten en het beeld vervolgens via HDMI naar m'n TV door te sturen?
Van de Onkyo site:
HDMI Video Upscaling to 1080i from Component Video and Composite Video Inputs
Dus het kan wel, maar tot een resolutie tot en met 1080i. Wil je 1080p dan moet je minstens de TX-SR707 hebben.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:38

SD5k

>4&X

FeaR1986 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:20:
[...]

Van de Onkyo site:

[...]

Dus het kan wel, maar tot een resolutie tot en met 1080i. Wil je 1080p dan moet je minstens de TX-SR707 hebben.
Bedankt, kon het zelf zo snel niet vinden. 1080i/720p is prima, gaat namelijk om een Wii. :)

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:24

FaceDown

Storende factor.

Weet iemand wanneer die 608 leverbaar is?

Groetjes, FaceDown.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

Phydomir

Dennis

FaceDown schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:35:
Weet iemand wanneer die 608 leverbaar is?
Ik was net bij Smits in Arnhem en die hadden het over begin april.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Sorcerer8472
608 zal trouwens (itt 607) wél 1080p upscaling ondersteunen.

mac1987: heb je ervaring met de Onkyo 607 toevallig? Want ik wil op zich wel een mooie stereoweergave van muziek. Overigens is het plan nog steeds om de 608 te kopen (met dus Burr-Brown DAC 192kHz/24bits en THX Select2-certificatie). Ik neem aan dat die dan wel voldoet? :P

Alle kritische geluiden hierover hoor ik graag.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dat is nu juist een punt waar je je niet blind op moet staren. THX zegt helemaal niets, zeker niet bij dergelijke budgetreceivers als deze, idem met pc setjes als de Z-5500 trouwens.

• mac1987
Nee, niet met de 607. Ik heb wel de 605 gehoord toen die uitkwam en alhoewel die zeker niet tegenviel voor de prijs is hij onvergelijkbaar met een stereoversterker van die prijsklasse. Maar niet iedereen is even veeleisend. Genoeg mensen die het verschil niet horen. Bovendien maken speakers nog steeds het grootste verschil.
Feit blijft alleen dat bij dergelijke receivers met een mooie prijs/kwaliteit verhouding en veel features je bezuinigt op geluidskwaliteit en een stereoversterker dikwijls beter is. Bij duurdere receivers vind ik het persoonlijk vaak een kwestie van smaak worden, aangezien die vaak al een behoorlijke voeding, voor- en eindversterking hebben en ze geen echte technische beperkingen meer hebben die van dien aard zijn dat ze het geluid daadwerkelijk hoorbaar beperken.
Ik zou gaan luisteren en kijken of de receiver voor jou voldoet. Neem ook andere merken en types mee in je vergelijking, aangezien smaken verschillen. Ik kan niet voor iemand anders beslissen wat het beste geluid voor hem/haar oplevert. Ik vind het alleen zonde om enkele honderden euro's aan een receiver uit te geven als je 90% muziek in stereo luistert en alle functies niet nodig hebt. Heb je die wel nodig, hou dan in ieder geval je oude stereoversterker of koop een mooie tweedehands versterker zodat je die desnoods voor muziek kan gebruiken (eventueel als eindversterker op de pre-out) als de receiver toch tegenvalt.

Grote kans dat de 607/608 voldoet, want het is ook verder een degelijke receiver. Maar voor de kans dat hij toch tegenvalt met muziek: ga eerst luisteren ;). Ik had bijna een TX-SR805 voor destijds €1400 gekocht, puur op de specificaties en dat mooie THX Ultra II logo (geeft een minimum kwaliteit aan maar zegt niks over smaak). Tot ik ging luisteren en een Marantz SR8001 voor €1200 een stuk mooier vond klinken.
Hetzelfde kan natuurlijk andersom ook gebeuren en in beide gevallen is het zonde om er achteraf achter te komen.
FeaR1986 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Dat is nu juist een punt waar je je niet blind op moet staren. THX zegt helemaal niets, zeker niet bij dergelijke budgetreceivers als deze, idem met pc setjes als de Z-5500 trouwens.
Nou ja, dat gaat ook een beetje ver. Het geeft in ieder geval een minimum kwaliteit aan, zodat je niet bang hoeft te zijn dat hij de eerste de beste keer in een middelgrote kamer op middelmatig volume in meerkanaals gebruik in de bescherming springt.
Verder ben ik het absoluut met je eens dat je er niet op hoeft te letten, omdat het niks over smaak zegt en niks over de relatieve kwaliteit t.o.v. andere receivers. Bovendien mag je van elke €500+ receiver wel verwachten dat hij aan redelijke eisen voldoet. Je weet met dat THX certificaat alleen zeker dat hij het niveau van een €200 instapreceiver ontstijgt en je niet echt alleen maar features koopt. Dat een Denon of Marantz van gelijke prijs zonder dat certificaat ook aan de eisen van THX voldoet en soms zelfs beter presteert op die punten dan sommige Onkyo's met geeft uiteraard wel weer aan dat je je niet blind moet staren op dat logo, hoe sexy ook ;).
Idem met "Burr-Brown DAC's". Burr-Brown verkoopt net als Cirrus Logic, Analog Devices, Wolfson en AKM instap tot high-end DAC's.

Overigens geeft dit mij een beetje bezorgd gevoel: (specs op Onkyo site)
100 W + 100 W (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, 0.08%, 2 channels driven, FTC)
100 W + 100 W (6 ohms, 1 kHz, 0.1%, 2 channels driven, FTC)

Hoewel een goede versterker meer vermogen hoort te geven bij lagere impedanties, blijft het bij de TX-SR608 hetzelfde bij 8 en 6 Ohm en bovendien slechts bij 1 frequentie en bij meer storing bij 6 Ohm zodat je er vanuit mag gaan dat het bij volledig frequentiebereik en 0.08% THD zelfs iets inzakt. Bovendien zeggen ze op de site dat hij niet voor 4 Ohm speakers bedoeld is.
Bij 8 Ohm speakers en op normale volumes is er denk ik geen probleem. Heb je lastige speakers dan is het misschien beter een hoger en ouder model te kopen of door te sparen en een hoger model in de xx8 serie te kopen.

[Voor 50% gewijzigd door mac1987 op 21-03-2010 22:16]

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53
ik heb een Onkyo 606 en ben er erg blij mee, alleen zit ik met 1 puntje.

Op het display wordt weergegeven welke bron er wordt afgespeeld en het ingestelde volume.
Is het ook mogelijk om op het display te laten zien wat er afgespeeld wordt, dus bij blu ray bv continu op het display TRUE HD of bij 5.1 Dolby D. 5.1.

Nu staat er dan alleen game/tv 22

Stop chasing the dream, you're already living it

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:24

FaceDown

Storende factor.

De TX-SR608 staat op Digitalstreet.nl voor 494,-. Als ie op voorraad komt ga ik 'm daar halen denk ik. Deze receiver doet eigenlijk alles wat ik wil; genoeg aansluitingen, 1080p upscaling, Audyssey, THX, Faroudja DCDi Cinema, Burr-Brown. En dat alles voor een zacht prijsje. Ik hang er 5 Kef Q-series boxen aan, en verder binnenkort een Panasonic plasma (waarschijnlijk de nieuwe 46 inch), PS3, Mediaspeler en UPC Cisco HD box.

Groetjes, FaceDown.

• RnB
Qosmic schreef op maandag 22 maart 2010 @ 14:49:
ik heb een Onkyo 606 en ben er erg blij mee, alleen zit ik met 1 puntje.

Op het display wordt weergegeven welke bron er wordt afgespeeld en het ingestelde volume.
Is het ook mogelijk om op het display te laten zien wat er afgespeeld wordt, dus bij blu ray bv continu op het display TRUE HD of bij 5.1 Dolby D. 5.1.

Nu staat er dan alleen game/tv 22
Dat kan ik op mijn SR307 veranderen door op het knopje DISPLAY te drukken op mijn AB. Zoek iets in die trant zou ik zeggen. ;)

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:53
ja klopt, als ik op display druk op mijn afstandsbediening, dan krijg ik idd even TRUE HD in beeld, maar daarna springt hij weer om naar game/tv 22

ik kan het niet vast laten weergeven

[Voor 11% gewijzigd door Qosmic op 23-03-2010 10:32]

Stop chasing the dream, you're already living it

• dapluiz
Word het geen tijd voor een nieuwe topic : Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR608 508 en 308 ? :P

• RnB
Qosmic schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:32:
ja klopt, als ik op display druk op mijn afstandsbediening, dan krijg ik idd even TRUE HD in beeld, maar daarna springt hij weer om naar game/tv 22

ik kan het niet vast laten weergeven
Ook niet als je een aantal keren op Display drukt? Het is idd zo dat wanneer je maar één keer klikt, hij eventjes de andere modus laat zien, maar druk je daarna nog een keer, dan blijft ie als het goed is vaststaan, zo ging het bij mij wel iig.

Anoniem: 277935

dapluiz schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 07:41:
Word het geen tijd voor een nieuwe topic : Daar zijn ze dan: Onkyo TX-SR608 508 en 308 ? :P
Of voor een 'Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel #'-topic.

• Shanquish
  • Niet online
Anoniem: 277935 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 09:16:
[...]

Of voor een 'Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel #'-topic.
dat zou inderdaad nog beter zijn, want ik heb toch nog wel wat onduidelijkheden over m'n NR807, oa. wat ik met de RS232 aansluiting kan doen.

het is dat ik niet echt handig ben met templates ofzo, anders had ik wel wat in elkaar willen zetten (kan wel een poging wagen natuurlijk).

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Mocht er iemand zich geroepen voelen om een topic aan te maken over de nieuwe xx8-modellen of een topic welke geheel is geweid aan alle receivers van Onkyo (zoals we hier al hebben met Pioneer en Denon neem dan even contact met me op via een DM :)

• Sorcerer8472
Ok, alle argumenten zijn duidelijk en valide... Maar over het luisteren: voordat je je set hebt aangesloten en geconfigureerd en gefinetuned in je eigen woonkamer ben je uuuuren bezig. En dan nog eens testen met verschillende speakers en met verschillende soorten muziek op verschillende geluidssterktes, terwijl bij jou thuis alles toch net anders klinkt omdat je woonkamer andere dimensies/obstakels heeft.

Verder is het zo dat dit mijn eerste 'kwaliteitsset' wordt, en dat ik voor een deel ongetwijfeld niet weet wat ik mis ;) Maargoed, ik zou eens kunnen gaan luisteren. Aan de andere kant voel ik me wel schuldig als ik bij Stassen in Venlo binnenstap en uiteindelijk toch via internet wat koop (neem aan dat daar alles wel een flink stuk duurder is)...

• dapluiz
De ibood van vandaag, iemand die iets over de boxenset kan zeggen ? Is de Canton Movie 120MX

• Shanquish
  • Niet online
dapluiz schreef op woensdag 07 april 2010 @ 07:42:
De ibood van vandaag, iemand die iets over de boxenset kan zeggen ? Is de Canton Movie 120MX
volgens mij moet je bij Gutteguttegut in "[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15" zijn ;)

• dapluiz
Had al even verder gekeken ja, maar dan moet ik nog steeds een component kabel van de receiver naar de tv aansluiten voor me xbox 360, terwijl ik liever gewoon 1 HDMI wil en verder niks straks :)

• Limburg13
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04-2018
Hallow,

na vele uren van jullie kennis gebruik te hebben gemaakt bij mijn vorige aankopen dan toch maar eens lid geworden! En meteen een vraag...

Ik ben van plan een nieuwe receiver aan te schaffen binnenkort. Na een grondige selectie kom ik uit op een Onkyo 508 of 607 (beide staan bij BCC voor 349euro hetgeen net binnen mijn budget is).

Welke van deze 2 is aan te bevelen? Ik heb een redelijke kleine woonkamer en wil vooralsnog mijn (heel) oude Sony 5.1 Speakerset van mijn oude surround systeem hierop aansluiten tot ik weer budget heb voor nieuwe boxen. :) (mocht iemand nog kwalitatief goeie budget boxen weten is deze tip uiteraard ook van harte welkom)
Verder komt er een PS3 en Xtreamer op en in de toekomst een HD ontvanger (bijv Humax Ihdr 5050C) en BluRay.

Ik ga er even vanuit dat het 3D-tv gebeuren nog wel een tijdje op zich laat wachten (zeker bij mij) dus is dit het enige voordeel om een 508 te pakken ipv een 607?

Please advise...

Alvast bedankt!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Limburg13 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:32:
Ik ben van plan een nieuwe receiver aan te schaffen binnenkort. Na een grondige selectie kom ik uit op een Onkyo 508 of 607 (beide staan bij BCC voor 349euro hetgeen net binnen mijn budget is).

Welke van deze 2 is aan te bevelen?
Ik zou eens de punten naast elkaar zetten van zowel de Onkyo 508 ten opzichte van de 607. Dus onder andere het punt van HDMI 1.3a ten opzichte van HDMI 1.4 van de 508. En dan daarna hoe belangrijk het voor je is om HDMI 1.4 te hebben. Bij dat punt had je het al zelf gedaan, maar er zijn meer van dat soort punten te vinden. Moet zeggen dat ik me nog niet heel erg in de nieuwe modellen heb verdiept, dus dingen over upscaling en dergelijke kan ik zo niet vinden...

• Sorcerer8472
FeaR1986 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:54:
[...]

Ik zou eens de punten naast elkaar zetten van zowel de Onkyo 508 ten opzichte van de 607. Dus onder andere het punt van HDMI 1.3a ten opzichte van HDMI 1.4 van de 508. En dan daarna hoe belangrijk het voor je is om HDMI 1.4 te hebben. Bij dat punt had je het al zelf gedaan, maar er zijn meer van dat soort punten te vinden. Moet zeggen dat ik me nog niet heel erg in de nieuwe modellen heb verdiept, dus dingen over upscaling en dergelijke kan ik zo niet vinden...
Is het niet ook zo dat de rest van de kwaliteit van de versterker van de 607 wat beter is? Tenminste, ik las over andere Onkyo's dat de low-end modellen (de 300/400 series ofzo) minder goed klinken dan de hogere series (ik weet alleen even niet waar de 500-series dan in vallen). En dat je dat niet zomaar aan de specs afleest dus.

HDMI 1.4 zou voor mij verder totaal geen argument zijn. Hooguit dat je met de 607 ook een 7.1-opstelling kunt maken (ook leuk voor in de toekomst... zo heb ik ook al kabels liggen voor 7.1 maar begin ik eerst met 5.1).

En goede speakers: kijk eens naar de Jamo 606-serie. Moet zelf nog altijd gaan luisteren, maar op basis van reviews staan deze bij mij nu bovenaan als kandidaat voor aankoop.

Review: http://www.hifi.nl/recens...mo_S_606_luidspreker.html

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 16:04:
[...]Tenminste, ik las over andere Onkyo's dat de low-end modellen (de 300/400 series ofzo) minder goed klinken dan de hogere series (ik weet alleen even niet waar de 500-series dan in vallen).
Onkyo is naar mijn inziens low-end tot de TX-NR807 daarna ga je pas naar de mid-end. Sommigen noemen de TX-NR5007 high-end maar persoonlijk vind ik dat je dan nog steeds op mid-end zit, al dan wel in de hogere regionen.

• Ibidem
  • Laatst online: 07-03 19:53
Ik mag bij Amazon in DE voor een leuk bedrag wat spullen uitzoeken. Nu wil ik graag een reciever aanschaffen. Daar moet ook een actieve sub bij daar ik nu een AIO homecinema set heb met een passieve sub welke dus niet zal werken op de receiver.

Nu heb ik 500 EUR te besteden. De TX-SR507 is leuk in prijs gedaald en de 508 heeft voor mij weinig tot geen meerwaarde. Probleem waar ik nu wel mee zit is het feit dat ik niet kan kiezen uit de subs welke Amazon aanbied. Ik weet dat het een kwestie van luisteren is, maar misschien heeft iemand hier ervaringen met de subs welke ik op het oog heb.

Canton AS 85.2 SC

JBL ES150P

Hoor dat de JBL wat minder strak is dan de Canton en wat meer een ruwe bass geeft. Canton daarentegen is erg vlak en heeft een groter bereik wat (naar mijn weten) belangrijk is.

Heeft iemand ervaring met bovengenoemde of zal je een andere sub aanraden tbv de Onkyo TX-SR507 welke ik bij Amazon moet kopen (vanwege een voucher die ik heb)

..::System Specs::..

• Ibidem
  • Laatst online: 07-03 19:53
klein schopje.... iemand antwoord op mijn vraag hierboven?

..::System Specs::..

• fRiEtJeSaTe
  • Laatst online: 06-03 19:33
Tekn0z schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:07:
klein schopje.... iemand antwoord op mijn vraag hierboven?
Wat dacht je van deze set?
http://www.amazon.de/Infi...-de&qid=1271320066&sr=8-1

Heb toevallig deze combinatie (wel zwart) aangeschaft vorige week en ben er zeer over te spreken.

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:26
twijfel twijfel....ik zag deze aanbieding van Correct; een 607 voor euro 349,-

http://www.correct.nl/art...A&SOORT=9782&ARTNR=377774

Anoniem: 314536

Beste Tweakers,

Heb sinds vorige week de Onkyo Txsr507 i.c.m. een Klipsch HD theater set. PS3 -->HDMI 1---> ONKYO---> TV
Nu merk ik dat als ik de ps3 wil gebruiken, ik altijd de onkyo aan moet zetten, er dus geen sprake is van pass through, klopt dit?

Als de receiver aangaat herkent hij de hdmi bron heel snel en past ook alles aan, dus dit werkt allemaal. Ook als ik eerst als bron de TV heb( coaxiaal uit ---> coaxiaal in(CI+)), daarna de ps3 aanzet schakelt de Onkyo perfect om naar hdmi bron als geluid.

FF kort: Wat moet ik instellen om de ps3 te gebruiken zonder te genieten van het geluid via onkyo?

Specs:
Onkyo 507
Klipsch Theater HD 300
Philips 42pfl7864, CI+ module
PS3 fat 80gb, gebruikt als bluray speler / gameconsole / mediastreaming vanaf PC

Alvast bedankt!

Ook nog een ander technisch vraagje:

Mijn PS3 fat codeert dus zelf de HD audio e.d. Heeft het uberhaupt nog een voordeel om een optisch kabeltje te verbinden met de onkyo? Dan ben ik gewoon dubbel bezig aangezien hdmi ook audio doorkoppelt, toch?

Of heeft dit wellicht een voordeel m.b.t. het DTS HD of iets dergelijks? Wil er namelijk het maximale uithalen qua aansluiten en instellen. 8)7

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 314536 op 16-04-2010 15:11. Reden: extra vraag]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HDMI Passthrough en HDMI Processing hebben niets te maken met of je de receiver aan moet zetten om geluid door sturen naar de tv. Het heeft alleen te maken met of de receiver het audio-deel van het complete HDMI signaal kan halen. Je zou kunnen proberen om de receiver eerst op het kanaal te zetten waar de PS3 ook op aan is gesloten en dan de receiver in stand-by zetten. Sommige merken/modellen receivers geven dan het geluid door naar de tv. Receiver dan wel op stand-by zetten en niet uitschakelen, want het signaal moet de tv nog wel kunnen bereiken.

PS3 met optisch aansluiten heb je niets aan als je ook al HDMI hebt. Met HDMI kan je gewoon LPCM uitsturen wat dus in het meest gunstige geval gedecodeerde DTS HD of Dolby TrueHD is als je een Blu-ray kijkt. Optisch krijgt dat signaal er nooit door, dus als je optisch aansluit heb je dus extra kabels liggen die ook nog niet eens voor een voordeel zorgen.

Anoniem: 314536

Misschien een verschil, als de onkyo dus stand by staat, ( rode lampje brand) en ik zet de ps3 aan, krijg ik en geen beeld op mijn tv en ook geen geluid op mijn tv, om beeld van de ps3 te krijgen moet ik dus de onkyo aanzetten omdat dit door hem heen gaat.

Dat van de optische kabel had ik me idd al bedacht, bedankt voor de bevestiging!

Heet dit princiepe ( beeld en geluid doorsturen naar tv) geen naam / specs? ( ik dacht hdmi passthrough) Het is dus vooral uitproberen dus? IIG bedankt!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

HDMI Passthrough is puur dat de receiver niets met het HDMI signaal doet en gewoon doorstuurt naar de tv. Dus beeld en audio komen bij de tv aan. Alleen dat is ook wanneer de receiver aan staat. Hoe het heet als de receiver in stand-by video en audio door moet sturen weet ik zo niet. Mijn Denon kan het ook, maar het is niet echt iets van een instelling, meer iets wat de receiver zelf doet als hij in standv-by staat.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

Phydomir

Dennis

Iemand enig idee wanneer de 608 in de winkels verschijnen. Het laatste wat ik heb gehoord is begin april maar we zitten inmiddels al op de helft ervan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Anoniem: 314536 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:41:
Misschien een verschil, als de onkyo dus stand by staat, ( rode lampje brand) en ik zet de ps3 aan, krijg ik en geen beeld op mijn tv en ook geen geluid op mijn tv, om beeld van de ps3 te krijgen moet ik dus de onkyo aanzetten omdat dit door hem heen gaat.

Dat van de optische kabel had ik me idd al bedacht, bedankt voor de bevestiging!

Heet dit princiepe ( beeld en geluid doorsturen naar tv) geen naam / specs? ( ik dacht hdmi passthrough) Het is dus vooral uitproberen dus? IIG bedankt!
Ik dacht dat het iets van HDMI Power heet? Kan t ook op mijn 507 instellen, maar de receiver staat dan niet echt in stand-by (blijft warmte afgeven, vooral rechtsachter).

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• Anoniem: 278298
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
ik heb hier de TX-SR307 in combinatie met infinity primus hcs speakers, echter wil ik een zwaardere sub en deze dan combineren tot 5.2 gaat dit nog op de 307 lukken of moet ik een andere versterker halen?

Anoniem: 355854

Goedemiddag,

zou iemand mij misschien kunnen helpen met een probleem, heb een onkyo 308 aangeschaft die ik via de component out wil aansluiten op mijn tv omdat ik geen hdmi op mijn tv heb, dus wil de component out als standaard uitgangspoort instellen, heb de gebruiksaanwijzing al 3x doorgelezen maar kan hier niets over vinden, weet iemand misschien een oplossing voor mij? Het zou voor mij m''n dag weer goed maken! Volgens de gebruiksaanwijzing moet het wel mogelijk zijn........

Alvast heel erg bedankt!

Groet,

David

• XeNeRgY
  • Niet online
Anoniem: 355854 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:35:
Goedemiddag,

zou iemand mij misschien kunnen helpen met een probleem, heb een onkyo 308 aangeschaft die ik via de component out wil aansluiten op mijn tv omdat ik geen hdmi op mijn tv heb, dus wil de component out als standaard uitgangspoort instellen, heb de gebruiksaanwijzing al 3x doorgelezen maar kan hier niets over vinden, weet iemand misschien een oplossing voor mij? Het zou voor mij m''n dag weer goed maken! Volgens de gebruiksaanwijzing moet het wel mogelijk zijn........

Alvast heel erg bedankt!

Groet,

David
Bij mijn Onkyo moet ik via setup en dan volgens mij optie 1 of 2 (iets met configuratie van digitale uitgangen) de juiste bron selecteren en dan instellen over wat voor connectie deze loopt. Oftewel; aan de achterkant heb je bijvoorbeeld component aangesloten en daarbij staat een bron vermeld (Aux, CD, CBL SAT, DVD, BD etc.) De bron waarin je dus de kabel hebt gestopt selecteer je dus bij de setup en daarin kun je dan een aantal mogelijke aansluitingen kiezen, bijvoorbeeld COAX / SPDIF / Component.

Als je deze op component zet moet het werken. Ik weet niet of jouw setup ook zo werkt omdat ik een andere Onkyo Receiver heb maar je kunt het proberen!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 278298 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:02:
ik heb hier de TX-SR307 in combinatie met infinity primus hcs speakers, echter wil ik een zwaardere sub en deze dan combineren tot 5.2 gaat dit nog op de 307 lukken of moet ik een andere versterker halen?
High Level, Low Level, Y-kabel

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

XeNeRgY schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:46:
[...]

Bij mijn Onkyo moet ik via setup en dan volgens mij optie 1 of 2 (iets met configuratie van digitale uitgangen) de juiste bron selecteren en dan instellen over wat voor connectie deze loopt. Oftewel; aan de achterkant heb je bijvoorbeeld component aangesloten en daarbij staat een bron vermeld (Aux, CD, CBL SAT, DVD, BD etc.) De bron waarin je dus de kabel hebt gestopt selecteer je dus bij de setup en daarin kun je dan een aantal mogelijke aansluitingen kiezen, bijvoorbeeld COAX / SPDIF / Component.

Als je deze op component zet moet het werken. Ik weet niet of jouw setup ook zo werkt omdat ik een andere Onkyo Receiver heb maar je kunt het proberen!
helaas gaat dat bij mijn onkyo niet zo, begin nu echt te twijfelen of het wel mogelijk is, heb het hele setup menu doorgelopen maar niets daarvan gevonden, even voor de duidelijkheid, heb de receiver aangesloten via component out...... in ieder geval bedankt voor je tip! iemand mis nog andere suggesties?
:'(

• Raymond
Is je bron toevallig HDMI? Volgens mij gaat het dan met een 30x sowieso niet lukken, als ik de specs goed begrijp.

Raymond schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:37:
Is je bron toevallig HDMI? Volgens mij gaat het dan met een 30x sowieso niet lukken, als ik de specs goed begrijp.
wat bedoel je met of de bron Hdmi is?
dit is wat ik ervan kan vinden in de gebruiksaanwijzing, daar staat wel aangegeven dat je de tv kunt aansluiten op component video uit als ik het goed begrijp.......

Aansluiten van externe componenten
De onscreen instelmenu’s worden alleen zichtbaar op een TV die op de HDMI OUT is aangesloten. Indien uw TV
is aangesloten op de MONITOR OUT V, of de COMPONENT VIDEO OUT, gebruik dan het display van de AVreceiver
bij het wijzigen van de instellingen.
􀀣 􀀢 􀀤 􀀥
Nr. Aansluiting Signaal Componenten Toewijsbaar
􀀢 COMPONENT
VIDEO
IN 1 (BD/DVD) Component
video
Blu-ray Disc/DVD-speler ✔
IN 2 (CBL/SAT) Satelliet, kabel, set-top box, enz. ✔
OUT TV, projector, enz.
􀀣 DIGITAL IN OPTICAL IN 1 (GAME) Digitale audio Spelconsole ✔
IN 2 (TV/CD) TV, CD-speler ✔
COAXIAL (BD/DVD) Blu-ray Disc/DVD-speler ✔
􀀤 MONITOR OUT Composiet
video
TV, projector, enz.
BD/DVD IN Analoge audio
en composiet
video
Blu-ray Disc/DVD-speler
VCR/DVR IN VCR of DVD recorder/Digital
Video Recorder
CBL/SAT IN Satelliet, kabel, set-top box, enz.
GAME IN Spelconsole
TV/CD IN Analoge audio TV, CD-speler, draaitafel*1,
Cassette-tapedeck, MD, CD-R
􀀥 UNIVERSAL PORT Analoge audio/
video
Universele poortoptie dockingstation
(UP-A1 enz.)
Gebruik van de AUX INPUT-aansluitingen op het voorpaneel
Draagbare audio-speler
Analoge audio

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 355854 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:56:
[...]wat bedoel je met of de bron Hdmi is?
Er wordt bedoeld of je uitvoert van een apparaat wat met HDMI naar de receiver is verbonden.
Punt is namelijk dat van een digitaal signaal als HDMI terugscalen naar analoog (component) signaal niet altijd gaat.
Anoniem: 355854 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 20:56:
[...]Aansluiten van externe componenten:
De onscreen instelmenu's worden alleen zichtbaar op een TV die op de HDMI OUT is aangesloten. Indien uw TV is aangesloten op de MONITOR OUT V, of de COMPONENT VIDEO OUT, gebruik dan het display van de AVreceiver bij het wijzigen van de instellingen.
Menu van de receiver ga je dus sowieso niet op je scherm krijgen, de TX-SR308 geeft alleen het OSD op de tv weer als deze is aangesloten met HDMI. Als je de tv hebt aangesloten via component dan moet je het menu wat zichtbaar is op de display van de receiver gebruiken.

En aanvullend:
HDTV-Capable (720p/1080i) Component Video Switching (2 Inputs and 1 Output)
Dus als je de tv wilt aansluiten met de component uit van de receiver dan moet je alle apparaten via component aansluiten op de ingangen. De TX-SR308 kan dus geen signalen naar component scalen en zo uitvoeren.

[Voor 13% gewijzigd door FeaR op 17-04-2010 21:07]

FeaR1986 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:03:
[...]

Er wordt bedoeld of je uitvoert van een apparaat wat met HDMI naar de receiver is verbonden.
Punt is namelijk dat van een digitaal signaal als HDMI terugscalen naar analoog (component) signaal niet altijd gaat.

[...]

Menu van de receiver ga je dus sowieso niet op je scherm krijgen, de TX-SR308 geeft alleen het OSD op de tv weer als deze is aangesloten met HDMI. Als je de tv hebt aangesloten via component dan moet je het menu wat zichtbaar is op de display van de receiver gebruiken.

En aanvullend:

[...]

Dus als je de tv wilt aasluiten met de component uit van de receiver dan moet je alle apparaten via component aansluiten op de ingangen. De TX-SR308 kan dus geen signalen naar component scalen en zo uitvoeren.
heb geen hdmi apparaten aangesloten, de situatie nu is dat ik de dvd speler, nintendo wii en de digitale tv ontvanger via g/r/w tulpjes heb aangesloten en component out naar de tv, als ik het goed begrijp gaat dit niet lukken? Daar zou ik zeker van balen......... :-(

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 355854 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:52:
[...]heb geen hdmi apparaten aangesloten, de situatie nu is dat ik de dvd speler, nintendo wii en de digitale tv ontvanger via g/r/w tulpjes heb aangesloten en component out naar de tv, als ik het goed begrijp gaat dit niet lukken? Daar zou ik zeker van balen......... :-(
Gaat inderdaad niet lukken, de TX-SR308 heeft alleen component switching en geen scaling naar component. Op zich heb je voor de Wii wel een componentkabel die je zou kunnen gebruiken, maar dan zit je nog steeds met de dvd-speler en de digitale tv tuner.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:57

Gutteguttegut

CEO of TFD

FeaR1986 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 21:03:
[...]Er wordt bedoeld of je uitvoert van een apparaat wat met HDMI naar de receiver is verbonden.
Zeg maar gerust nooit. ;)

Ik heb (nog steeds) geen receiver/versterker gevonden welke het HDMI signaal naar Component omzet.
Alleen op Ebay kun je HDMI -> Component kabels vinden met een stukje elektronica welke dit wel schijnen te kunnen. Maar dan zit je vaak nog met HDCP wat zelfs met die kabels niet gaat werken.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

FeaR1986 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 22:03:
[...]

Gaat inderdaad niet lukken, de TX-SR308 heeft alleen component switching en geen scaling naar component. Op zich heb je voor de Wii wel een componentkabel die je zou kunnen gebruiken, maar dan zit je nog steeds met de dvd-speler en de digitale tv tuner.
dam mooi balen zeg....., maar het enige wat ik nu nog niet snap is hoe het komt dat de digitale ontvanger wel werkt alleen de tv ziet hem niet als component aansluiting maar als ext, daar kwam ik net achter........

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Deze gaat op slot, want we hebben nu Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic :D

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee