silitek schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:55:
[...]
Kijk naar de instellingen PS3 volgens mij ligt het daaraan...heb zelf geen 607 en geen PS3 maar wel een 507 met een Canton movie 80CX setje gaat als de brandweer hier. Spul is goed iig.
Canton Movie 80CX zijn melkpakjes, daar zal je nooit een echt lekker diepe sound op weer kunnen geven. Althans, zonder dat de subwoofer in moet springen. Dus je kan wat aan de instellingen van de PS3 zitten, maar meer dan bitstream Dolby Digital en DTS zal je in games toch niet krijgen. En dan maakt het maar zeer weinig uit of de PS3 het bitstream doorstuurt en dat de receiver het decodeert of dat je het door de PS3 laat decoderen en dus als LPCM verzendt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Canton Movie 80CX zijn melkpakjes, daar zal je nooit een echt lekker diepe sound op weer kunnen geven. Althans, zonder dat de subwoofer in moet springen.
Zonder sub ondersteuning klinkt elk melkpakje als een wekkerradio ....zou dat het zijn sub niet aangesloten!. Subtiel genoeg?
Ik heb zondag de knoop doorgehakt en heb de NR5007 bij de MediaMarkt gehaald.
Veel gezocht naar reviews en prijzen en kwam tot de conclusie dat:
- er nog niet veel reviews beschikbaar waren
- er wel veel ervaringen op AVS forums te lezen waren.
- veel mensen positief over het geluid zijn
- veel mensen klagen over de hitte die Onkyo versterkers produceren
- je veel features krijgt voor relatief weinig geld bij Onkyo
- de prijs (1511 euro) vrij laag was, vergeleken met andere winkels (Foka: 1649, Correct: 1900, Stassen: 2000)
- de MM 'm helaas niet op voorraad had en deze dus is besteld.
Het enige wat ik nu nog heb staan is een 50" HD-ready plasma (Samsung PS-50C7H), waar ik overigens wel blij mee ben.
De aanschaf van de versterker is nu dus de eerste stap naar een volwaardige HT-setup
Eerstvolgende stap is nu een speakerset zoeken... maar dat wordt nog een hele klus
Gisteren zet ik de Onkyo TX-SR607 aan, er komt geluid uit maar de display blijft zwart, dus je ziet geen informatie!! Iemand enige idee of met zelfde probleem? Ik ben vandaag van plan de receiver naar bcc terug te brengen en lekker twee maanden wachten voor de reparatie, is nog zes weken oud.
Op andere forums hebben sommige gebruikers zelfde probleem maar ook geen idee wat de oorzaak is.
[Voor 7% gewijzigd door Faris op 03-02-2010 12:31]
Ik ben van plan om de TX-SR307 te kopen, ben er alleen nog niet uit of ik hem als set ga kopen (HT-S5205) of een ander set luidsprekers er bij ga kopen.
In eerste instantie ben ik maar van plan om hem als 3.1 setje te gaan gebruiken (heb eigenlijk geen plaats voor de achterste luidsprekers), is het geluid dan nog wel goed? Te vergelijken met een Bose 1-2-3 virtual surround systeem?
Ik wil het setje vooral omdat de luidsprekers op de Philips LCD echt bagger slecht zijn (wanneer ik 5.1 content bekijk, zijn de conversaties bijna onverstaanbaar en actie scenes veel te luid).
ik zoek absoluut geen systeem dat luid kan spelen (heb een dochter van 3 die altijd slaapt wanneer ik TV kijk, ander staat er iets voor haar op), het moet dus vooral stil en zuiver zijn.
Wat zouden jullie doen, het complete setje of luidsprekers apart kopen (en welke dan)?
TLa schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:05:
In eerste instantie ben ik maar van plan om hem als 3.1 setje te gaan gebruiken (heb eigenlijk geen plaats voor de achterste luidsprekers), is het geluid dan nog wel goed? Te vergelijken met een Bose 1-2-3 virtual surround systeem?
Een Bose 3-2-1 systeem is niet te verlijken met een receiver met daaraan een 3.1 set-up. De Bose (en andere setjes met die specificaties) zijn gemaakt om met minder speakers een 5.1 sound na te maken. Dus dat ga je niet na kunnen maken met een paar speakers en een receiver. Daarvoor moet je speakers hebben die "gemaakt" zijn om surround sound te laten klinken uit minder speakers.
TLa schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:05:
ik zoek absoluut geen systeem dat luid kan spelen (heb een dochter van 3 die altijd slaapt wanneer ik TV kijk, ander staat er iets voor haar op), het moet dus vooral stil en zuiver zijn.
Stil en zuiver zijn niet de punten waarop je een receiver koopt, daar koop je je speakers. Idem met hard gaan. Een receiver koop je voor de ingangen (en uitgangen), de ondersteunde formaten, eigenlijk gewoon de mogelijkheden.
[Voor 26% gewijzigd door FeaR op 03-02-2010 14:30]
Bestaan er speakers die 'virtual surround' aankunnen die ik los kan kopen?
Op aansluitingen en formaten is de 307 zeker voldoende voor mij (heb geen Blueray speler en ben niet van plan om 1 te kopen, dus HD geluid heb ik niet nodig, meestal speel ik gewoon series in HD met 5.1 geluid)
Kijk naar de instellingen PS3 volgens mij ligt het daaraan...heb zelf geen 607 en geen PS3 maar wel een 507 met een Canton movie 80CX setje gaat als de brandweer hier. Spul is goed iig.
Mja, dat het spul goed was, was ik zelf ook wel van overtuigt. Bleek uiteindelijk voor een groot gedeelte aan de listening mode te liggen. Die had ik op direct staan Was overigens toch nog wel benieuwd naar jouw crossover settings e.d., vandaar de P.M.
Geluid klinkt nu in ieder geval al beter dan de oude JVC set, ook al moet ik hier en daar nog wel wat finetunen heb ik het idee
Mja, dat het spul goed was, was ik zelf ook wel van overtuigt. Bleek uiteindelijk voor een groot gedeelte aan de listening mode te liggen. Die had ik op direct staan Was overigens toch nog wel benieuwd naar jouw crossover settings e.d., vandaar de P.M.
Geluid klinkt nu in ieder geval al beter dan de oude JVC set, ook al moet ik hier en daar nog wel wat finetunen heb ik het idee
....vooral het subje verbaast mij tekens weer. HD true en Hdmaster als bron komen de Canton's goed uit de verf.
Ik ben al enige maanden in het bezit van de Onkyo TX-SR507 en ben er erg tevreden over. De hoeveelheid herrie (positieve herrie dan hè) die over me heen komt als ik, bijv. Transformers 2 dts zit te kijken is werkelijk fenomenaal. Er is echter één dingetje waar ik een beetje moedeloos van wordt en waar ik al voor op verschillende andere fora ben geweest maar zonder succes.
Ik kijk ook tv via de receiver en doe dat met een willekeurige surround instelling. Het volume voor de center speaker en voor de subwoofer kan je hier ook nog regelen. Van -8 naar +8. Nu is het probleem dat als ik 'm bijv instel op +3 voor de centerspeaker en +1 voor de subwoofer en ik zet de receiver hierna uit en weer aan, de instellingen op -8 voor de centerspeaker en -8 voor de subwoofer staan. Ik heb op aanraden van een supportmedewerker van het bedrijf waar ik 'm had gekocht de reiceiver gereset maar het probleem is er nog steeds alleen zet de receiver het volume niet terug naar -8 -8 maar naar +4 voor de centerspeaker en +6 voor de subwoofer.
Via welk menuutje heb je de center en de subwoofer ingesteld? Bij mij (SR307) kan het namelijk op 2 manieren en maar op 1 manier onthoud ie het.
Op je AB heb je een knopje SETUP en een knopje AUDIO. Als je het via SETUP heb gedaan, probeer het dan eens in het menuutje LEVEL CAL wanneer je op AUDIO klikt, deze onthoud ie als het goed is namelijk wel.
Zou je me in de richting kunnen wijzen waar ze voor 299 Euro staan, het liefst in het noordoosten van het land ? Op internet kom ik niet lager dan zo'n 355.
HaseMike schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 07:05:
[...]
Zou je me in de richting kunnen wijzen waar ze voor 299 Euro staan, het liefst in het noordoosten van het land ? Op internet kom ik niet lager dan zo'n 355.
Mocht iemand op het punt staan de Onkyo 307 te kopen: http://www.bcc.nl/product/onkyo-txsr307-s
Volgens de pricewatch het goedkoopst, en gewoon in de winkel te verkrijgen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Maar dat is dus niet in het Noord-Oosten van het land...
Thx, dat is de koopjes kelder eventueel zonder doos, en/of lichte beschadigingen. Dan nog 25 Euro verzendkosten erbij. Rijden kan natuurlijk ook, helaas is Correct maar 264km bij mij vandaan...
HaseMike schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:38:
[...]
Thx, dat is de koopjes kelder eventueel zonder doos, en/of lichte beschadigingen. Dan nog 25 Euro verzendkosten erbij. Rijden kan natuurlijk ook, helaas is Correct maar 264km bij mij vandaan...
Jammer
Niet alles komt uit de koopjes kelder, dus het zijn niet allemaal ex-demo modellen. Maar snap je punt, zulke dingen zijn alleen echt leuk als je gratis kan reizen (OV, lease auto met vrije kilometers, etc.). Maar komen vast nog wel meer aanbiedingen op je pad betreffende receivers en dergelijke
1. Kan de SR-307 overweg het uncompressed HD audio via HDMI? Ik bedoel dus dat mijn PS3 het decoderen doet en de audio als linear PCM opstuurt naar de receiver.
Of heb ik daarvoor de SR-507 nodig?
2. Onthoud deze receiver de laatst gekozen surround intelling (bijv. 2.0 of 5.1)? En slaat ie dat op per ingangsbron?
3. Reageert de receiver snel op het harder en zachter zetten van het volume via de afstandsbediening? Als ik de volume knop ingedrukt houd dan wil ik dat het volume redelijk snel wijzigt. Ik heb een Philips DFR9000 gehad en die veranderde het volume heel traag, wat nogal irritant was.
1. Kan de SR-307 overweg het uncompressed HD audio via HDMI? Ik bedoel dus dat mijn PS3 het decoderen doet en de audio als linear PCM opstuurt naar de receiver.
Of heb ik daarvoor de SR-507 nodig?
2. Onthoud deze receiver de laatst gekozen surround intelling (bijv. 2.0 of 5.1)? En slaat ie dat op per ingangsbron?
3. Reageert de receiver snel op het harder en zachter zetten van het volume via de afstandsbediening? Als ik de volume knop ingedrukt houd dan wil ik dat het volume redelijk snel wijzigt. Ik heb een Philips DFR9000 gehad en die veranderde het volume heel traag, wat nogal irritant was.
Die eerste had je makkelijk zelf kunnen zoeken, hij ondersteunt geen geluid via HDMI. De 307 heeft namelijk alleen zogenaamde pass through hdmi ingangen, wat wil zeggen dat ie het geluid ongemoeid laat. Gewoon optical kabeltje aansluiten aan je ps3 en gaan met die banaan!
Dat verschil met HD en non HD ga je toch niet merken.
RnB schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:30:
Via welk menuutje heb je de center en de subwoofer ingesteld? Bij mij (SR307) kan het namelijk op 2 manieren en maar op 1 manier onthoud ie het.
Op je AB heb je een knopje SETUP en een knopje AUDIO. Als je het via SETUP heb gedaan, probeer het dan eens in het menuutje LEVEL CAL wanneer je op AUDIO klikt, deze onthoud ie als het goed is namelijk wel.
Kijk, hier kom ik een heel eind verder mee. Ik ga van t weekend hier eens mee aan de gang en laat mnijn bevindingen dan nog even weten. tx RnB
Nou weet ik wel dat ik Dolby Digital 5.1 kanalen en DTS 5.1 kanalen aan moet klikken, maar moet ik niet die andere Lineaire PCM aanklikken, bv de 88.2? Ik weet dus niet of ik wel iets moet aanklikken, want als ik het wel doe, dan krijg ik een melding dat als mijn boxen het niet aankunnen dat ze kunnen kapot gaan. Ik heb veel gegoogled hierover, maar ik kan maar hier geen duidelijkheid over vinden. Ik weet ook niet waaraan je het kunt zien dat mijn set het ook aan kan.
Ik heb de vraag gesteld bij de ps3 topic, maar daar kreeg antwoorden waar men niet zeker van was, daarom vraag ik het aan jullie audio-techneuten
Nou heb ik heb met een optisch kabel aangesloten, en ik heb de keuze om de volgende aan te klikken:
Als je Dolby Digital en DTS aan vinkt is het meer dan genoeg. Meer krijg je toch niet over een optische kabel en meer kan de PS3 in games toch ook niet accepteren. Verder staan andere verplichte mogelijkheden toch greyed-out en kan je die niet aanpassen (deze gebruik je bijvoorbeeld in de XMB).
Deismyna schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 12:13:
Sinds gisteren dus mijn Onkyo 607 + Canton Movie 80CX setje binnen. Alles geïnstalleerd en aangesloten maar ik ben bij lange na nog niet tevreden met het resultaat. Die Onkyo heeft ook 101 opties waarvan de meeste mij niet al te veel zeggen
Ik heb de automatische setup van Audissy een paar keer doorlopen. Echter geeft dit niet echt het gewenste resultaat. Even een voorbeeld: In GTA4 op de PS3 merk ik gewoon dat het geluid redelijk brak is. Geweren klinken als speelgoed pistooltjes en het afschieten en inslaan van een RPG heeft meer weg van het afsteken van een lucifer dan het inslaan van een granaat. Ook het motorgeluid van de meeste auto's is redelijk brak, ik mis gewoon een wat dieper geluid wat je bij een zware V8 wel hoort te horen.
Nou ben ik er vrijwel van overtuigt dat dit aan de settings ligt, en niet aan de hardware. Mocht iemand met een soortgelijke setup zijn settings door willen geven dan graag.
Moet zeggen dat het geluid van GTA4 mij nooit echt indruk heeft gemaakt op mij, wat je al zei, speelgoedpistooltjes en slecht geluid uit een auto, dit is met een goede dac/headamp/headset.
Mwa, surround geluid in games vindt ik altijd wel wat karig.
In GTA IV kun je kiezen tussen " back rear , en side-rear" surround. Bij Side-rear hoor je ECHT teveel geluid uit de achterspeakers; het heeft naa rmijn mening geen zin.
Een film waar ik het geluid echt goed tot zijn recht komt (explosies, 5.1-bereik, hoge tonen) is DeJa Vu.
DeJa Vu? U-571 bedoel je zeker? De scene met de dieptebommen, die is pas indrukwekkend.
En dan moet je een goede subwoofer hebben voor de explosies. Voor de hoge tonen is die ook bruikbaar.
Wat ook goed is: Legends of the fall, daar vallen heel veel speakers door de mand. Daar moet je de lokatie van de explosies goed kunnen waarnemen. Of Terminator Salvation in het begin: daar wordt een flink bereik van tonen gebruikt.
Met melkpakjes verlies je direct een hoop geluid kan ik je zeggen.
[Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 07-02-2010 15:20]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik ben van plan om een Onkyo tx-sr 607 te kopen, maar loop nog tegen 1 knelpuntje aan.
Ik wil mijn Mac mini als HTPC aansluiten, en deze tevens gebruiken om muziek te spelen in de huiskamer (niet tegelijk). De mini wordt aangesloten via dvi->hdmi en een 3,5mm -> tosslink kabel op de reciever.
Als speakers wil ik in de woonkamer een 5.1 set op zone 1 aansluiten voor films, en op zone 2 een set zuilspeakers in stereo voor muziek (2.0).
Nu lees ik net dat de 2e zone niet aangestuurd kan worden via een optische kabel, maar alleen analoog. Dat is dus een probleem omdat er maar 1 output op de Mac mini zit en die is digitaal.
Ik heb weinig zin om iedere keer een de kabel te switchen van analoog naar digitaal, dus ik ben op zoek naar een andere oplossing.
Echter heb ik geen idee hoe dit op te lossen. Ben bang dat er een USB-audio out aan te pas moet komen, of iets dergelijks.
Als alternatief kan ik op zoek gaan naar een andere receiver, heb de Denon 1610 en de Pioneer 919 al bekeken, en deze kunnen volgens mij wel wat ik wil (beide zijn 7.1 en te gebruiken als 5.1 + 2.0 volgens mij). Al hebben ze geen 2e zone, maar ik hoef ze toch niet gelijktijdig beschikbaar te hebben.
Als alternatief kan ik op zoek gaan naar een andere receiver, heb de Denon 1610 en de Pioneer 919 al bekeken, en deze kunnen volgens mij wel wat ik wil (beide zijn 7.1 en te gebruiken als 5.1 + 2.0 volgens mij). Al hebben ze geen 2e zone, maar ik hoef ze toch niet gelijktijdig beschikbaar te hebben.
Hey, Ik heb de 919, en die heeft wel degelijk "Zone2" voor de extra 2 aansluitingen (7.1 ipv 5.1)
de 2 extra aansluitingen zijn voor zover ik weet te gebruiken voor Zone 2, Bi Amping, en een andere optie waarbij hij dezelfde sound output als de 5.1 op dat moment output.
Hey, Ik heb de 919, en die heeft wel degelijk "Zone2" voor de extra 2 aansluitingen (7.1 ipv 5.1)
de 2 extra aansluitingen zijn voor zover ik weet te gebruiken voor Zone 2, Bi Amping, en een andere optie waarbij hij dezelfde sound output als de 5.1 op dat moment output.
Volgens mij is het probleem met zone 2, dat je bij de meeste receivers geen digitale audio signalen daarover kan afspelen. Dat zou met een receiver met pre-out wel moeten lukken, maar dan heb je weer een extra stereo versterker nodig.
[Voor 4% gewijzigd door lethargy op 08-02-2010 18:59]
Ik heb van de week een setje voor mijn zus aangeschaft met de speakers erbij. Dit setje was de Onkyo HT-S 6205 klinkt allemaal goed en heb hem aangesloten op een dvdspeler van Onkyo. Maar nu krijg ik 0,0 geluid uit de rear speakers. Zelfs als ik de microfoon inlplug om te kalibreren. Krijg ik geen geluid uit de achterste 2 speakers. Ik heb even gekeken of de speakers zelf het wel doen en dat is wel het geval.
Ook heb ik wat verschillende surround modi uitgeprobeerd!
Mis ik gewoon iets en moet ik een instelling kijken of is hij echt kapot?
Ik heb momenteel de 507, en ik baal er eigenlijk een beetje van dat deze geen video upscaling heeft. Wil dan ook eigenlijk gaan voor de 607, maar krijg je dan geen merkbare lag als je bijv. component uitstuurt over HDMI? Weet iemand hier wat van toevallig?
En als er iemand hier heel toevallig zijn 607 wil ruilen met mijn 507 (met bijbetaling uiteraard), of 200 euro over heeft voor mijn 507, stuur een berichtje!
bartbrinkman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:16:
Ik heb van de week een setje voor mijn zus aangeschaft met de speakers erbij. Dit setje was de Onkyo HT-S 6205 klinkt allemaal goed en heb hem aangesloten op een dvdspeler van Onkyo. Maar nu krijg ik 0,0 geluid uit de rear speakers. Zelfs als ik de microfoon inlplug om te kalibreren. Krijg ik geen geluid uit de achterste 2 speakers. Ik heb even gekeken of de speakers zelf het wel doen en dat is wel het geval.
Ook heb ik wat verschillende surround modi uitgeprobeerd!
Mis ik gewoon iets en moet ik een instelling kijken of is hij echt kapot?
Is er misschien iemand die dit ook heeft gehad.
Hij is verder wel gewoon goed aangesloten? Niet per ongeluk op de Speaker B uitgangen?
Want dat ie bij Audyssee ook geen geluid geeft bij de rear channels, wil zeggen dat er iets mis is, mits je het natuurlijk goed hebt aangesloten.
Volgens mij is het probleem met zone 2, dat je bij de meeste receivers geen digitale audio signalen daarover kan afspelen. Dat zou met een receiver met pre-out wel moeten lukken, maar dan heb je weer een extra stereo versterker nodig.
Weet jij toevallig ook een reciever die dat wel kan? Ik had de indruk dat de pioneer vsx 919 en denon avr 1610 dat gewoon doen.
Ik zit em nu ook te overwegen, sinds de onkyo 607 niet overweg kan met digitale input op zone 2.
Weet jij of je pioneer dat wel kan?
En op diverse reviews lees ik dat de Pioneers veel fan noise hebben, heb je daar ook ervaring mee? Lijkt me namelijk erg vervelend om steeds een fan te horen als je een film aan het kijken bent.
Ik zit em nu ook te overwegen, sinds de onkyo 607 niet overweg kan met digitale input op zone 2.
Weet jij of je pioneer dat wel kan?
En op diverse reviews lees ik dat de Pioneers veel fan noise hebben, heb je daar ook ervaring mee? Lijkt me namelijk erg vervelend om steeds een fan te horen als je een film aan het kijken bent.
Alleen als je hem zonder speakers aanzet.....Nog geen receiver gehoord met fan-noise die boven speakers uitkomt.
.hans schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:09:
[...]
De reden dat een receiver in deze klasse al een fan nodig heeft zou mij meer zorgen baren. Zegt niets meer dan dat er is bezuinigd op de passieve koeling van het apparaat. En op onderstaande foto's is wel te zien dat de koeling inderdaad maar erg dun is (VSX919 aan de linkerkant):
Overigens zal het geluid van de set veelal boven de fan uit komen. Nadeel is alleen dat de fan in de loop van de tijd stof zal vergaren en daardoor (iets) meer geluid zal gaan produceren. Apparaat open maken en de fan schoon maken is dan de oplossing. Of gewoon vanaf het begin een andere fan er in zetten natuurlijk.
Nope, de 919 kan (net als vrijwel alle andere receivers GEEN digitale output naar ZOne2/Speaker B etc verzenden. Gewoon Analoog dus.
Over de fan; ik WIST eens niet dat er een fan inzat; hij word wel warm, maar dat doen alle receivers. Je hoort helemaal niets wanneer je hem inschakeld, behalve het "stroom-piepje" dat de speakers in werking gaan treden ofzo, maar dat hebben alle receivers.
De koeling: De Pioneer 919 koelt ook vooral met de casing; vandaar dat ik geen fan heb/hoor? Maar zoals ik al zei hoor ik hem niet, en is hij nog nooit vastgelopen o.i.d. We hebben eigenlijk een pioneer-topic voor deze vragen.
Ok, 507 is inmiddels verkocht, 607 komt eraan! Is er hier niemand die wat kan vertellen over de lag bij het upscalen van een component signaal naar HDMI (digitaal)?
Van de huidige generatie receivers kan volgens mij geen enkele dat. Misschien dat alleen de duurdere modellen dat kunnen.
Het hoeft van mij ook niet per se een 2e zone te zijn, als ik maar kan switchen tussen 5.1 als ik films wil kijken, en 2.0 als ik muziek wil luisteren. Vanaf dezelfde optische geluidsingang.
De denon 1610 en de pioneer 919 ondersteunen dat, maar ik kan nergens vinden of de Onkyo's 507 en 607 dat ook kunnen.
Heeft hier iemand ervaring met de Kef Q-serie speakers? Ik heb zelf 2xQ5, 2xQ1 en Q9c. Ik zat te denken om de 607 te kopen maar misschien is de 707 toch beter? Wie heeft advies?
Eindelijk mijn TX-SR507 binnen :-)
Morgen sluit ik hem aan. Maar ik zit met een vraag:
Ik heb hier nog een Grundig PS 1020 platenspeler staan. Dit is een erg goede platenspeler, en had ik graag aangesloten gehouden. Maar nu zie ik dat als er geen voorversterker in de platenspeler is ingebouwd, dat ik er een moet kopen en aansluiten. Maar nu ben ik niet zeker of mijn platenspeler een voorversterker heeft ingebouwd of niet. Ik vrees van niet, maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan controleren?
Gewoon testen? Ik had ook een draaitafel (SynQ) aangesloten op m'n 507, gewoon met 2xJack, geen idee of die tt voorversterker had maar geluid was prima iig.
Ik heb dit topic voor het grootste gedeelte gelezen en denk dat de 507 (of evt 607) een hele goede (start voor een)set zal zijn, maar ik wil toch nog een en ander vragen. Het is voor mijn (semi-digitbete) broer, dus ik regel het voor hem.
overige apparaten
PS3 slim
Sony HDMI DVD speler
samsung LE40A656 LCD TV (als ik het goed heb)
De huidige receiver is een bejaarde, namelijk de pioneer NS-DV55, welke een leuk uiterlijk heeft (los display, compact) maar het geluid is werkelijk niet om aan te horen. (PS3, optisch, DVDspeler coaxiaal, TV analoog erop)
Dit komt voornamelijk door de bass. Dit is eigenlijk geen bass meer te noemen, maar erg dreunerig en irritant, zonder dat het op bass lijkt. Logisch gezien de specs... (zie hieronder, en anders op deze URL (picasa))
nu de vraag:
Wat is nou een aan te bevelen upgrade/vervanging? de speakers hangen nu netjes in de kamer en de draden zijn weggewerkt. Ik zat zelf te denken aan een 507.
Zijn de huidige speakers nog bruikbaar?
geeft dat met een nieuwe (welke?) subwoofer mooi geluid?
indien speakers niet bruikbaar zijn, welke speakers zijn dan aan te bevelen?
hoe kan ik een 507 + nieuwe speakers/sub vergelijken met een HKsetje van ca. 650 euro?
Dan is er nog een probleem. De huidige (té compacte sub) ligt op zijn zijkant onder het wandmeubel. Iedere andere willekeurige subwoofer (behalve logitch X230-achtige subs) passen daar dus niet onder. De sub zal dus aan de andere kant van de kamer moeten komen, hiervoor is een meter of 5-7 aan kabel nodig.
Is dit haalbaar?
Om bovenstaande reden heb ik een teufel + decoderstation niet haalbaar gevonden, want dan moest ik alle kabels van de TV naar de subwoofer voeren en een gedeelte weer terug, wat praktisch niet mogelijk is.
Hoewel het idee was om het budget rond de 300 euro te houden, is het duidelijk dat dit niet mogelijk is. Het gaat in eerste instantie dus om een nette verbetering. Het limiet ligt ongeveer op 650 euro (HK setje)
tot slot, het is voor een eengezinswoning, rijtjeshuis, woonkamer. (voor zover het ertoe doet)
Alvast bedankt voor het lezen, en nog veel meer alvast bedankt voor het antwoorden,
Robert
Een echt antwoord op je vraag heb ik niet cantate, maar ik heb wel een vraagje: wat gebeurd er met de bas als je de sub uit de meubel haalt en hem op een wat geschiktere plek neerzet?
Kost niets en kan je wat extra tijd geven om het e.e.a. uit te zoeken.
cantate schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 00:30:
Dit komt voornamelijk door de bass. Dit is eigenlijk geen bass meer te noemen, maar erg dreunerig en irritant, zonder dat het op bass lijkt. Logisch gezien de specs...
Specs zeggen niets over wat die subwoofer doet. Het vermogen is gemeten bij een enkele waarde en meer niet. Je weet dus - puur naar de specs kijkende - niet hoe de subwoofer reageert als er verschillende soorten klank door worden weergegeven.
Maar goed: als er al aan wordt gegeven dat de subwoofer een xx aantal Watt heeft is het wellicht een passieve subwoofer. Dit omdat het zo bijna altijd bij dergelijke setjes is. Dus je moet dus rekening houden dat de huidige subwoofer niet zo maar op elke receiver aangesloten kan worden. Als het een passieve subwoofer is dan moet je deze namelijk op de gewone speakeruitgangen aansluiten. En met een 5 kanaals receiver als de TX-SR507 gaat dat dus niet lukken.
En mocht het een passieve subwoofer zijn dan ga je ook niets hebben aan een speciale subwooferkabel. Mocht je daar überhaupt al wat aan hebben, want volgens zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 maakt het allemaal niets uit.
De verdere vragen welke speakers aan te bevelen zijn en hoe het setje klinkt ten opzichte van een andere set is niet te zeggen. De eerste vraag niet omdat deze keuze persoonlijk is en jij (of je broer) moet zeggen of een set goed klinkt. En de tweede vraag is gewoon niet te beantwoorden omdat je niet eens weet welke speakers je aan wilt schaffen, dus je hebt geen vergelijk met het Harman Kardon-setje. Plus dat ook punt één van de persoonlijke smaak weer terug komt.
De subwoofer is de unit waar de versterker voor de speakers meteen in zit. Hij is dus in zekere zin wel actief, maar ik wil hem niet hergebruiken.(kan hem ook niet aansluiten met een tulp, er wordt een multi (12pin?) connector gebruikt)
Met specs doelde ik op de grootte van de conus. Dit is maar 16cm en het geluid doet me denken aan die van goedkope PC setjes. Mijn Teufel concept magnum E klinkt vele malen beter. (zelfs mijn oude aldi/medion DVDsurroundsetje klinkt beter in het lage gebied)
Over de Zilveren kabelstopic had ik al even bekeken voor ik poste. Het gaat er mij om dat er een receiver + satalieten + actieve losse sub komt. Verder heb ik nog een actieve sub van een philips setje staan die gebruikt kan worden voorlopig. Hier moet echter een tulpkabel (of is dat coax?) tussen, waarvan ik niet weet of deze over langere afstanden(5-7m) goed gebruikt kunnen worden. Kan dit en zo ja, wat voor kabel moet het worden?
Mijn vraag(in essentie) was(en is) eigenlijk, of het verstandig was om een SR507 te kopen en dan tijdelijk de huidige speakers aan te sluiten (later upgraden met betere speakers), of dat het beter was een combinatieset te kopen, zoals deze van HK veel worden aangeboden.
Mocht het net zo goed zijn later pas betere speakers te nemen, aan wat voor speakers moet ik dan denken? (vind het lastig om sets te selecteren op specs, er zijn vast wel wat modellen die ik zou kunnen gaan bekijken.(of juist niet) Er zijn bijvoorbeeld relatief dure sets met kleine subwooferconussen. Dit verbaast mij enigszins.)
En natuurlijk wilde ik graag wat weten over de geluidskwaliteit van de mogelijkheden. (maar daar kon je niets over zeggen)
De Onkyo 507 is een goedkoop instapsetje waarin (door de crisis?) veel is bezuinigd, zeker op het formaat van de voedingstransformator.Als je vergelijkt met een instapmodel van zeg 4 jaar geleden (deSR503/4?) dan zal je merken dat die veel zwaarder weegt. Als je ook goede stereoweergave van muziek overweegt dan zal je toch zeker (nieuw) 400 Euro moeten besteden. Waarom kijk je niet naar een tweedehands exemplaar van bijv. de SR604/703 klasse? Dan ben je voor ca 300 Euro klaar en heb je ook lipsynchronisatie.(Irritant om via je bijv. nieuwe Philips LCD-TV het beeld later te ervaren dan het bijpassende geluid). Wat je mist in de x03 is HDMI. Als je een BR- of DVD-speler hebt met analoge 5.1 of 7.1 uitgang heb je geen HDMI nodig... Overigens is niet iedereen gelukkig met het (heldere) geluid van de (goedkope) Onkyo's. Het loont zeker om ook naar andere merken te luisteren.De combinatie van luidspreker en versterker kan soms goed en soms verkeerd vallen. "Een middenklasse versterker kost evenveel als een middenklasse luidspreker", heb ik ooit gehoord..
'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot
taaiewillem schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 00:31:
De Onkyo 507 is een goedkoop instapsetje waarin (door de crisis?) veel is bezuinigd, zeker op het formaat van de voedingstransformator.Als je vergelijkt met een instapmodel van zeg 4 jaar geleden (deSR503/4?) dan zal je merken dat die veel zwaarder weegt.
Niet alleen de TX-SR507, maar ook de TX-SR577; TX-SR607 en TX-SR707 hebben dat probleem. En het is niet door de crisis, maar doordat Onkyo meer de instapmarkt wil gaan bedienen. Dus veel features, ingangen en decoders aan boord maar mindere kwaliteit. Dit laat zich vooral zien in de inkakkende vermogens bij meerkanaals gebruik. Zo doen de boven genoemde apparaten rond de 30 tot 35 Watt per kanaal bij meerkanaals gebruik. Nog steeds voldoende voor een gemiddelde set-up, maar wel gewoon slecht dat ze adverteren met vermogens van 140 Watt per kanaal.
Nu zijn de hogere series als de TX-SR807 beter uitgerust. De TX-SR807 doet met vijf kanalen namelijk een nette 115 Watt per kanaal. Alleen met een paar extra speakers kakt ook bij de hogere series het vermogen in tot rond de 40 Watt.
Dit gebeurt vanaf de TX-SRxx5 modellen, dus alles daarvoor is wel gewoon "goed" althans: niet zo slecht als de huidige modellen.
Wederom bedankt voor de reacties.
Goede stereoweergave is eigenlijk geen echte vereiste. Om een voorbeeld te geven, een simpel surroundsetje van philips (passieve sub) was eigenlijk al beter dan wat er nu staat. (behalve geen decoders en ingangen, alleen DVD speler)
Ik heb even op marktplaats gekeken en als enige vond ik wat x01E series en een 503E. Is die laatste wat? hij heeft eigenlijk maar 1 coaxiale ingang, maar daar is mee te leven denk ik. Ik heb niets kunnen vinden over lipsync bij dit model. (en dat vind ik wel een belangrijke feature)
Nieuw kopen is geen probleem maar ik zou alleen geen miskoop willen doen, vandaar mijn vragen. Een hoog vermogen is geen vereiste, maar gewoon een goed surroundgeluid wel. Mijn teufel zou prima voldoen. (ter vergelijking)..
Overigens, Fear, je klinkt vrij negatief over de onkyo's in het algemeen, of zie ik het verkeerd?
Mijn vragen nu:
- Kan een 507 met degelijke speakers mijn relatief goedkope teufel een beetje benaderen? (in geluidskwaliteit, vervorming en vermogen)
- Hoeveel beter is 607 op een 5.1 opstelling? (tov 507)
- Hoe moet ik de 507 zien in verhouding tot bijvoorbeeld een HK 155(ongeveer even duur) en 255(stuk duurder)
- Is een HKTS11 surroundset een passende set voor zowel de onkyo's als de HK's?
- Kan ik de sub van de HKTS11 over een afstand van 5-7 meter van de receiver fatsoenlijk van het signaal voorzien?
Geef mij eens redenen om dat niet te zijn?
Ten eerste is Onkyo dus gewoon bezig met (veel) slechtere producten op de markt brengen dan dat ze eerst deden. Nu is er niets op tegen om een lagere markt te gaan bedienen en daar je apparaten op aan te passen. Maar wees dan gewoon eerlijk en ga niet lopen stunten met termen als 7.2 Channels met 140 Watt per kanaal. Zet dan eerlijk op de sticker dat die waarde gemeten is bij gebruik van één kanaal, met een enkele waarde en bij 6 Ohm. En dat met normaal gebruik de vermogens inkakken tot 30 Watt. Zet dan eerlijk "7.2 Channel 30 Watt @ 8 Ohm" op de sticker. Maar ja, dat klinkt natuurlijk niet leuk.
En verder heb ik gewoon slechte ervaringen met Onkyo receivers: dingen worden veel te warm voor het vermogen wat ze dus leveren. Ik had een Onkyo welke blauwe artifacts gaf zodra er 1080p-materiaal door werd gestuurd vanaf een apparaat en zo zijn er nog wel meer negatieve dingen. En ik had geen instapper als een 500 serie, laat dat duidelijk zijn.
Ik durf gewoon te zeggen dat ik er op achteruit was gegaan ten opzichte van mijn Sony van een paar honderd euro. Maar goed, heb nu een Denon die wel doet wat hij beloofd en een merk wat zijn vermogens ook opgeeft bij 8 Ohm.
@FeaR1986: Ok, bedankt, dat is heel duidelijk. Zou je dan een aanbeveling willen/kunnen doen in ongeveer dezelfde prijsklasse, maar dan dus niet van Onkyo? Ik heb namelijk mijn ogen op dit merk/type gericht omdat het er goed uitzag en ik in dit topic best veel positieve dingen heb gelezen. Het inzakkende vermogen vind ik zelf geen drama (als er maar voldoende overblijft).
Vandaar ook al mijn vragen over de HK opties. Ik vind het erg moeilijk om A/V surroundreceivers te vergelijken dus alle hulp is meegenomen. In principe worden er niet te hoge eisen aan gesteld, maar een beetje toekomstgericht lijkt me wel prettig (grote uitgave namelijk).
Onkyo is gewoon een leuke instapper en die dingen van het inkakkende vermogen is voor normaal gebruik dus niet erg. Het zijn ook geen slechte receivers en zeker niet voor het geld. Alleen Onkyo moet ze niet verkopen als receivers die zo veel Watt leveren en dat er haast niet beter te krijgen is, want dat is dus gewoon niet zo. In dezelfde prijsklasse heb je net een Sony receiver en dan ook een instap, dus net geen ES-serie. Idem met Denon waar je voor dat geld nog niet eens de AVR-1610 hebt die minder kan dan een Onkyo TX-SR507.
@Fear1986: heeft het inzakkende vermogen bij multi-kanaals geluid invloed op de geluidskwaliteit zelf? Blijft alles helder? Ik ben sowieso eerst van plan een 2.0 set erop aan te sluiten, daarna 3.0 (centerspeaker).
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Cantate ik ben van plan een zelfde set te kopen over een maand of twee, heb ook het zelfde budget ongeveer dus ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen. Zou je je definitieve keuze kunnen posten als je een set hebt gekocht?
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een 507 + HKTS 7 speakers.
Maks schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 19:20:
Cantate ik ben van plan een zelfde set te kopen over een maand of twee, heb ook het zelfde budget ongeveer dus ik ben heel benieuwd wat je gaat kiezen. Zou je je definitieve keuze kunnen posten als je een set hebt gekocht?
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een 507 + HKTS 7 speakers.
Waarom een Onkyo Receiver en een HK speakerset? Waarom niet HK receiver + HK speaker set??
Waarom een Onkyo Receiver en een HK speakerset? Waarom niet HK receiver + HK speaker set??
Omdat die geen HDMI geluid kan doorgeven (ik ben de technische term vergeten hehe). Dus dan werkt Dolby TrueHD en DTS HD niet. Voor nu maakt dat weinig uit maar ik heb graag dat alles goed ondersteund wordt omdat ik graag lang met de set wil doen.
Maar heeft dat voordelen als je de receiver en speakers van dezelfde producent hebt dan?
Omdat die geen HDMI geluid kan doorgeven (ik ben de technische term vergeten hehe). Dus dan werkt Dolby TrueHD en DTS HD niet. Voor nu maakt dat weinig uit maar ik heb graag dat alles goed ondersteund wordt omdat ik graag lang met de set wil doen.
Maar heeft dat voordelen als je de receiver en speakers van dezelfde producent hebt dan?
HK heeft ook receivers die hdmi 1.3 (audio over hdmi) ondersteunen hoor, maar dan ben je idd meer geld kwijt
Ik hoor het verschil zeker tussen DTS en DTS-MA / TrueHD
Maar goed, vraag me af of dat met die HTKS set ook te horen is. Zijn aardige speakers, maar niet voor het volle geluid
[Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 20-02-2010 13:19]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Omdat beide van dezelfde stal komen betekent niet meteen dat het ook beter matcht dan een andere combinatie.
[Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 20-02-2010 13:32]
Weet iemand hoe je kunt instellen op welke input de 607 standaard staat als je hem aanzet? Bij mij schiet ie standaard op vcr/dvr terwijl daar niet eens input is.
B.A.L. schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:20:
Weet iemand hoe je kunt instellen op welke input de 607 standaard staat als je hem aanzet? Bij mij schiet ie standaard op vcr/dvr terwijl daar niet eens input is.
Bij mij start ie gewoon op met het kanaal waarop de versterker is uitgeschakeld
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Bij mij niet. Kan ook te maken hebben met de Viera Link; m'n Pana TV begint automatisch op TV input (terwijl daar niks in zit), en dan staat mn 607 op TV/TAPE. Als ik dan mn input daarna doorscroll naar HDMI1 schiet de receiver op VCR/DVR.
Ik heb mijn ATI videokaart middels HDMI rechtstreeks aangesloten op mijn Bravia televisie. Om de zoveel minuten valt het beeld enkele seconden weg (zie voor een gedetaillerdere beschrijving van het probleem onderstaande quote). Weet iemand of ik deze problemen zou kunnen verhelpen door het beeld via mijn Onkyo TX-SR307 te laten lopen? Ik heb helaas (nog) geen 2e HDMI kabel, anders kon ik het vrij eenvoudig testen. Weet iemand of het zin heeft om dit te gaan proberen?
B.A.L. schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:59:
Bij mij niet. Kan ook te maken hebben met de Viera Link; m'n Pana TV begint automatisch op TV input (terwijl daar niks in zit), en dan staat mn 607 op TV/TAPE. Als ik dan mn input daarna doorscroll naar HDMI1 schiet de receiver op VCR/DVR.
Echter is HDMI1 niet VCR/DVR maar DVD/BD dus vreemd dat die dan op HDMI2 gaat staan. Echter zoek je waarschijnlijk wel in de goede richting...
Ik heb het, in de ogen van sommigen, waanzinnige plan opgevat om het versterkergedeelte van mijn El Cheapo LG homecinemaset te vervangen door een simpele AV-receiver zoals 1 van deze Onkyo's.
Dus ik wil mijn luidsprekers/sub van het setje houden.
Waarom?
1) omdat de speakers verschrikkelijk mooi zijn en ze ook door de missus zijn goedgekeurd
2) omdat mijn eisen aan geluid tegenwoordig minimaal zijn (ik luister er zowieso nooit muziek op)
3) omdat de receiver van het LG-setje geen hdmi-in heeft en ik een laptop/xbox/media player erop wil aansluiten
4) omdat je geen bas/treble kunt aanpassen en de sub daardoor TE dominant is!
Maar omdat ik niets snap van ohms e.d. vraag ik me af of ik zomaar een passieve sub en elke willekeurige sattelietspeaker aan kan sluiten op elke willekeurig versterker?
Volgens 1 van deze guru's kan het wel, volgens een ander is het sterk af te raden. Is er iemand met handson ervaring met iets dergelijks? http://www.avforums.com/f...b-speakers-avrs-work.html
En als het dus moeilijk gaat met die sub (heb geen zin in een aparte versterker), dan kan ik altijd nog een simpele actieve sub erbij kopen toch?
jopie schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:33:
Lees maar eens bij wat merken reveivers de specificaties, volgens mij zijn passieve subwoofer uitgangen uiterst zeldzaam. Dan wel niet te vinden.
ok, thanks. Al met al denk ik dat een nieuwe seperate sub misschien dan toch een beter idee is.
Zit je dan niet dat die wel kwa hertz-bereik afgestemd moet worden op de sattelites? Of merk je daar in de praktijk niet veel van?
Ik heb zelf een 507 i.c.m. kef Q5 en een el cheapo center speaker en ik hoor het verschil niet. Een vriend van mij heeft een 606 met 7.1 geluid met goede boxen en daar hoor je het verschil wel. Al heb ik het idee dat mijn vriend een stuk meer verschil hoort dan ik.
HDM1 = DVD/BD? Is dat ergens standaard ingesteld ofzo? Hoe kom je aan die info, en kan ik dat ergens aanpassen?
Dat is hoe het inderdaad standaard staat ingesteld. In je handleiding kan je lezen hoe je dat zelf instelt. Het zal niet veel verschillen met de 507 denk ik: via de setup kan je input assign kiezen. Daar kan je per poort kiezen welke input je eraan wil koppelen.
[Voor 31% gewijzigd door Pkunk op 23-02-2010 09:56]
ik neem aan dat de Onkyo TX-SR507 iig wél de mogelijkheid heeft om passieve subs aan te sluiten.. ik zie heel wat combinaties van de SR507 met de Jamo A 402/405 voorbij komen, en die Jamo heeft wat ik begrijp een passieve sub.
habermas schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:21:
[...]ik neem aan dat de Onkyo TX-SR507 iig wél de mogelijkheid heeft om passieve subs aan te sluiten.. ik zie heel wat combinaties van de SR507 met de Jamo A 402/405 voorbij komen, en die Jamo heeft wat ik begrijp een passieve sub.
Bij de Jamo A402 en de Jamo A 405 wordt de Jamo A 400 subwoofer geleverd. En volgens de specificaties (en afbeeldingen) is het een gewone actieve subwoofer.
Ik heb zelf een 507 i.c.m. kef Q5 en een el cheapo center speaker en ik hoor het verschil niet. Een vriend van mij heeft een 606 met 7.1 geluid met goede boxen en daar hoor je het verschil wel. Al heb ik het idee dat mijn vriend een stuk meer verschil hoort dan ik.
[...]
Dat is hoe het inderdaad standaard staat ingesteld. In je handleiding kan je lezen hoe je dat zelf instelt. Het zal niet veel verschillen met de 507 denk ik: via de setup kan je input assign kiezen. Daar kan je per poort kiezen welke input je eraan wil koppelen.
Wacht, we halen nu 2 zaken door elkaar. Ik had het over de HDMI1 van mijn TV. Jij hebt het nu over de HDMI1 van mijn receiver. Nogmaals mijn vragen:
1. Als ik mijn TV aanzet schiet mijn receiver automatisch ook aan. De TV schiet automatisch op de TV input (terwijl daar geen input is), en de receiver schiet automatisch op TV/TAPE (ook daar is geen input). Waarom gebeurt dit?
2. Als ik vervolgens de input van mijn TV wijzig naar HDMI1, schiet mijn receiver automatisch naar VCR/DVR. Waarom is dit?
Bij de Jamo A402 en de Jamo A 405 wordt de Jamo A 400 subwoofer geleverd. En volgens de specificaties (en afbeeldingen) is het een gewone actieve subwoofer.
Daarbij komt dat de Onkyo geen aansluiting heeft voor een passieve subwoofer. Ik weet niet eens of dit bestaat.
Als je een passieve subwoofer wilt aansluiten, sluit je die volgens mij aan op de frontuitgangen en je fronts vervolgens op de subwoofer.
Saturnus schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:54:
[...]Daarbij komt dat de Onkyo geen aansluiting heeft voor een passieve subwoofer. Ik weet niet eens of dit bestaat. Als je een passieve subwoofer wilt aansluiten, sluit je die volgens mij aan op de frontuitgangen en je fronts vervolgens op de subwoofer.
Elke receiver heeft aansluitingen om passieve subwoofers aan te sluiten. Gewoon op de normale speaker terminals. Nadeel is dan wel dat je ook vermogen verliest aan de subwoofer (je hebt er een extra kanaal bij) en het gemak van een actieve subwoofer gaat nog wel wat verder...
Ik zit de laatste weken te kijken naar een leuke receiver/speaker set. Op dit moment gebruik ik alleen nog een laptop icm met headphones, maar dat moet maar eens afgelopen zijn . Op mijn oude PC had ik altijd een Labtec 5.1 setje wat al zoveel beter was...
Maar nu zit ik dus de Onkyo-SR607 (of 507) te overwegen icm met de Harmon Kardon 11BQ. Ik lees hier goede reviews over namelijk. Alleen, is er een ding wat ik ook graag opgelost wil hebben. Nu hoop ik dat ik dat mag vragen in dit topic . Ik wil toch op een of andere manier internet MP3 streams ontvangen. En dan niet via "vage" diensten zoals Pandora e.d. Nee, als ik een stream tegenkom op lounge.fm, of danceradio.gr, wil ik die kunnen gebruiken. Hebben jullie hier enige suggesties voor? De 807 versie is mij gewoon te prijzig voor 'alleen' de LAN functie... (Zelfde probleem gaat ook op voor Pioneer/Denton/etc). Hoe doen jullie dit?
Mijn excuses als dit net te ver off topic is
Edit (paar dagen later ): Via samenkopen kwam ik de zgn "Guruplugs" tegen. In April komt er een met een HDMI out. Ik denk dat die wellicht mijn audio tool gaat worden om muziek te streamen. Zie: http://www.globalscaletec...-33-guruplug-display.aspx. Volgens mij moet dat gewoon lukken.
[Voor 14% gewijzigd door Sponge op 25-02-2010 17:51]
Mischien een hele stomme vraag ..
maar ik heb best veel interesse in deze verster maar vraag me af waar ik de sub op moet aansluiten
Ik heb niet echt veel verstand van versterkers en dit leek mij een goede start.
ik zie zone 2 staan neem aan als ik het goed heb dat hier de sub op komt ?
En kan iemand mij eventueel een goede seround set adviseren mijn budget is rond 550 euro.
Subwoofer uitgang onder pre-out?
Dus onversterkte uitgang aangezien negen van de tien subwoofer actief zijn en dus zelf een versterker hebben ingebouwd.
Passieve subwoofers sluit je aan de standaard speakerterminal aangezien passieve subwoofers geen interne versterker hebben en dus vermogen moeten krijgen van de receiver.
Voor speakersetjes is nog altijd het advies om zelf te gaan luisteren aangezien smaken verschillen en elk setje weer een andere klank geeft.
Ik heb me versterker binnen! gelijk aangesloten op:
Onkyo tx sr 507 zwart (lijkt mij een goede begins versterker of toch retourneren?)
4x mivoc htt900
mivoc zelfde serie center speakers.
b&w as2 actieve sub
De b&w geeft een goede bass deze kan ik over kopen van me broer die wilt hier 250 euro voor hebben is dit een goed bedrag of gewoon te duur.
De mivoc speakers ben ik niet tevreden mee het lieft wil ik losse Satteliet speakers hebben want bass komt gewoon mooi uit de sub.
Ik ben niet heel veel eisend mijn bedrag ligt rond de 250 euro voor de Satteliet speakers kan iemand mij de goede kant opsturen ?
Ik weet dat dit persoonlijk is maar wat ik al zei ik ben geen echte kenner op dit gebied dus al snel tevreden de speakers meoten wel zwart zijn! (haat zilver )
[Voor 5% gewijzigd door richardwassink op 03-03-2010 00:19]
Onkyo tx sr 507 zwart (lijkt mij een goede begins versterker of toch retourneren?)
4x mivoc htt900
mivoc zelfde serie center speakers.
b&w as2 actieve sub
De b&w geeft een goede bass deze kan ik over kopen van me broer die wilt hier 250 euro voor hebben is dit een goed bedrag of gewoon te duur.
De mivoc speakers ben ik niet tevreden mee het lieft wil ik losse Satteliet speakers hebben want bass komt gewoon mooi uit de sub.
Ik ben niet heel veel eisend mijn bedrag ligt rond de 250 euro voor de Satteliet speakers kan iemand mij de goede kant opsturen ?
Ik weet dat dit persoonlijk is maar wat ik al zei ik ben geen echte kenner op dit gebied dus al snel tevreden de speakers meoten wel zwart zijn! (haat zilver )
Ik heb bij de onkyo sr 507 een setje van teufel gekocht voor 149 euro.Is met subwoofer en bevalt mij uitstekend!
Wacht, we halen nu 2 zaken door elkaar. Ik had het over de HDMI1 van mijn TV. Jij hebt het nu over de HDMI1 van mijn receiver. Nogmaals mijn vragen:
1. Als ik mijn TV aanzet schiet mijn receiver automatisch ook aan. De TV schiet automatisch op de TV input (terwijl daar geen input is), en de receiver schiet automatisch op TV/TAPE (ook daar is geen input). Waarom gebeurt dit?
2. Als ik vervolgens de input van mijn TV wijzig naar HDMI1, schiet mijn receiver automatisch naar VCR/DVR. Waarom is dit?
Misschien heb je je probleem al opgelost, maar wellicht kan ik je helpen, ik heb een vergelijkbare setup. Ik mijn TV zo ingesteld (via hotelmenu) dat hij niet naar TV input gaat bij aanzetten, maar direct naar HDMI1, waar mijn SR607 op aangesloten zit.
Dit kun je doen als volgt (althans bij mijn Panasonic Viera 42PV70):
Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)
Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).
* - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
Hopelijk heb je hier wat aan. Ik heb mijn Humax 5050c PVR / tuner via HDMI op de CBL/SAT HDMI aansluiting op de SR607 aangesloten en dit werkt probleemloos.
Hey thanks man, dat werkt inderdaad! Ten minste...1 van de probleempjes is nu opgelost; mijn TV schiet nu standaard aan op HDMI1. Maar dan nog schiet mn receiver standaard op DVD/BD. Het lijkt erop dat de HDMI1 van mn receiver en de HDMI1 van mn TV aan elkaar gekoppeld zijn, maar dat wil ik niet! Hoe verander ik dat?
Ah man, wat een gedoe om van dit soort kleine probleempjes op te lossen hehe
B.A.L. schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:19:
Hey thanks man, dat werkt inderdaad! Ten minste...1 van de probleempjes is nu opgelost; mijn TV schiet nu standaard aan op HDMI1. Maar dan nog schiet mn receiver standaard op DVD/BD. Het lijkt erop dat de HDMI1 van mn receiver en de HDMI1 van mn TV aan elkaar gekoppeld zijn, maar dat wil ik niet! Hoe verander ik dat?
Ah man, wat een gedoe om van dit soort kleine probleempjes op te lossen hehe
Ik weet het niet meer precies, het is alweer even geleden dat ik de boel aansloot, en het is erg lastig om aan de achterkant van mijn receiver te kijken, maar ik geloof dat ik mijn Humax tuner op de HDMI ingang 3 heb, die CBL/SAT gemerkt is. Om gewoon TV te kijken laat ik meestal de Onkyo uitstaan (standby), dan werkt de passthrough en dat gaat prima.
Waarschijnlijk moet je de toewijzing van de HDMI poort wijzigen, dat staat op blz. 39 van je manual. Als je die niet bij de hand hebt: http://www.eu.onkyo.com/d...X-SR607_Dutch-Swedish.pdf
B.A.L. schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:19:
Maar dan nog schiet mn receiver standaard op DVD/BD. Het lijkt erop dat de HDMI1 van mn receiver en de HDMI1 van mn TV aan elkaar gekoppeld zijn, maar dat wil ik niet! Hoe verander ik dat?
Tip: koop een Logitech Harmony, dan heb je nooit meer last van dit soort problemen.
Hatsjee, het werkt, thanks for saving me Toastman! Ik snap nog niet helemaal de logica achter welke inputs er geselecteerd worden op de TV en receiver bij diverse handelingen, maar ik heb nu HDMI1 op de receiver toegewezen aan CBL/SAT (terwijl die aangesloten is met composiet), en HDMI3 aan DVD/BD, de PS3 van HDMI1 op HDMI3 gezet, en nu bij het aangaan van de receiver staat ie standaard op de input waar hij op stond toen hij uit ging, terwijl hij voorheen altijd naar HDMI1/DVD-BD/PS3 toe ging.
Nog een opmerking; hiervoor had ik een 507, en die had ik zo aangesloten (zelfde Pana tv) dat als ik de TV aanzette deze standaard op AV1 ging, dus de stelling ''De TV gaat standaard aan op analoge input, tenzij anders ingesteld via het Hotel menu'' klopt niet.
Hoe dan ook, nu werkt het gewoon chill, heb nergens een Harmony meer voor nodig.
Nog een opmerking; hiervoor had ik een 507, en die had ik zo aangesloten (zelfde Pana tv) dat als ik de TV aanzette deze standaard op AV1 ging, dus de stelling ''De TV gaat standaard aan op analoge input, tenzij anders ingesteld via het Hotel menu'' klopt niet.
Graag gedaan B.A.L.! Altijd fijn iemand te kunnen helpen. Wat betreft het feit dat voorheen je TV automatisch naar AV1 schakelde, dat zou best kunnen, vooral als je hem toen via scart aansloot. De meeste TV's schakelen dan naar de scart ingang waar een signaal op komt. Dat heb ik ook bij mijn oude CRT op de slaapkamer. Zodra ik m'n oude VCR aanzet of de daar aanwezige via scart aangesloten kabeltuner aanzet, schakelt de TV automatisch naar die ingang. Maar zover ik weet werkt dat alleen met scart, en niet met component, composiet of HDMI (correct me if I'm wrong please). Uitzonderingen bij HDMI zijn er wel, bijvoorbeeld als je je Panasonic DVD-speler op je Panasonic TV aansluit, zgn. Vieralink. Andere merken zullen wellicht ook een dergelijk systeem hebben
Heeft je kabeltuner overigens geen HDMI of component uitgang? HDMI zal wel niet, anders had je hem daarmee aangesloten, maar veel tuners hebben wel component uitgang (rood, groen, blauwe tulpstekkers). Dit levert kwalitatief een VEEL beter beeld op dat composiet (gele tulpstekker). Dit slechts terzijde uiteraard.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details