Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Een vriend van me heeft een "probleem". Hij heeft zijn notebook aangesloten via HDMI aan een SR507. Deze is vervolgens weer met een HDMI aan zijn Samsung LCD'tje gekoppeld. Nu wil het zo dat er alleen geluid over de set klinkt wanneer de tv aan staat. Wat ik eigenlijk wil is dat de receiver gewoon het geluid van de HDMI blijft spelen, ook wanneer de tv uit staat. Na het kijken van een film moet de tv uit te schakelen zijn terwijl het geluid van de notebook blijft doorspelen. Het geluid met een andere kabel koppelen aan de notebook is geen optie. Alleen HDMI is gewenst. Ik denk dat er een van de twee situaties gebeurt;

1.De receiver gaat op "stil/standby" zodra hij de communicatie verliest met de TV (als deze uit gaat)
-Oplossing moet dan te vinden zijn in de receiver settings
2.Het notebook stopt met het doorgeven van geluid zodra hij communicatie met een beeld-weergever verliest (in dit geval de tv)
-Oplossing moet dan gezocht worden in de settings van de notebook

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49
Heb je dat niet altijd met HDMI? Je hebt nl. een optisch en geluidssignaal. Als je dus de tv uitschakelt waardoor de receiver ineens met de helft van zijn signaal blijft zitten, kan hij dan wel weten wat ie ermee moet doen? En aangezien digitaal werkt als een alles of niets-systeem lijkt het me logisch dat ie dan alles eruit gooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Iemand die hij zijn licht even over wil laten schijnen?

Mac Mini en Onkyo TX-SR507 willen geen vriendjes blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185410

Paultje3181 schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:03:
Heb je dat niet altijd met HDMI? Je hebt nl. een optisch en geluidssignaal. Als je dus de tv uitschakelt waardoor de receiver ineens met de helft van zijn signaal blijft zitten, kan hij dan wel weten wat ie ermee moet doen? En aangezien digitaal werkt als een alles of niets-systeem lijkt het me logisch dat ie dan alles eruit gooit...
Zou het zo werken? Een alles-of-niets situatie? Wat mij betreft mag de receiver al het beeldmateriaal naar de tv sturen, ongeacht of deze aan of uit staat. Of dat met het tijdperk van HDMI nog mogelijk is weet ik echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:07
Anoniem: 185410 schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:22:
[...]

Zou het zo werken? Een alles-of-niets situatie? Wat mij betreft mag de receiver al het beeldmateriaal naar de tv sturen, ongeacht of deze aan of uit staat. Of dat met het tijdperk van HDMI nog mogelijk is weet ik echter niet.
Mee eens, ik hoop ook dat dat werkt. Notebook aanzetten, muziek aan, tv uit en dan zou de muziek moeten doorlopen. De receiver zou niet moeten weten wat er wel of niet met het uitgangssignaal gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkoesMark
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Sterker nog, op mijn 507 geeft hij de hdmi beelden zelfs door als ik een cd aan het luisteren ben via, uiteraard, de cd ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:05
Mede omdat ik HDMI aansluitingen tekort kom (2 op mijn Sony 40W2000) heb ik de Onkyo TX-SR507 net besteld via Redcoon!
Nou ben ik erg benieuwd welke speakers jullie er op aangesloten hebben want ben namelijk nog op zoek naar een passende speakerset (liefst satellietsysteem) voor de receiver. dus vraag: Welke speakers gebruiken jullie?

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb zelf een Jamo 402 HCS 5 set, was laatst in combinatie met de Onkyo 507 bij iBood. Nog geen spijt van gehad maar hij staat ook pas één avond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62912

Hoi all,

ik ben van zin om een onkyo sr-507 of sr-607 aan te schaffen. Maar probleem is dat ik totaal nie thuis ben op deze markt. Wat zijn de voornaamste verschillen tussen de 2 en/of zijn er mss andere toestellen die beter zijn dan de 2 aangehaalde ? Heb deze thread al een beetje doorgelezen ( niet alle pages maar wat random posts ) maar aangezien elke situatie net iets anders is stel ik de vraag maar voor mijn situatie.
Mss ook nog belangrijk om te vermelden is dat ik momenteel een Logitech z-5500 ( ben wel van zin om in de loop van volgend jaar een nieuwe surround set te kopen, maar momenteel wil ik deze nog ff blijven gebruiken ) heb en deze graag hierop had aangesloten. Nu had ik denk ik ergens gelezen dat deze ook al een versterker heeft zitten in de woofer en daarom niet kan aangesloten worden op een andere versterker ofzo. Dus graag wat meer uitleg :)

Dit zijn de apparaten die ik graag zou willen aansluiten :
Samsung LE37A552 ( of iets in die trend )
Playstation 3 ( hdmi )
Xbox 360 (hdmi)
Nintendo Wii (component)
Telenet HD Digicorder (hdmi)
Laptop met HDMI aansluiting ( heel occasioneel, dus als ik hiervoor soms een kabel moet uittrekken is dat niet echt een probleem )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

Vince22 schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:36:
Mede omdat ik HDMI aansluitingen tekort kom (2 op mijn Sony 40W2000) heb ik de Onkyo TX-SR507 net besteld via Redcoon!
Nou ben ik erg benieuwd welke speakers jullie er op aangesloten hebben want ben namelijk nog op zoek naar een passende speakerset (liefst satellietsysteem) voor de receiver. dus vraag: Welke speakers gebruiken jullie?
Canton Movie 80 CX.... :)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
  • Laatst online: 07-05 18:07
Zoek maar eens in dit topic op 'verschillen', het is niet al te lang geleden al eens beschreven.
Anoniem: 62912 schreef op maandag 07 december 2009 @ 15:40:
Hoi all,

ik ben van zin om een onkyo sr-507 of sr-607 aan te schaffen. Maar probleem is dat ik totaal nie thuis ben op deze markt. Wat zijn de voornaamste verschillen tussen de 2 en/of zijn er mss andere toestellen die beter zijn dan de 2 aangehaalde ? Heb deze thread al een beetje doorgelezen ( niet alle pages maar wat random posts ) maar aangezien elke situatie net iets anders is stel ik de vraag maar voor mijn situatie.
Mss ook nog belangrijk om te vermelden is dat ik momenteel een Logitech z-5500 ( ben wel van zin om in de loop van volgend jaar een nieuwe surround set te kopen, maar momenteel wil ik deze nog ff blijven gebruiken ) heb en deze graag hierop had aangesloten. Nu had ik denk ik ergens gelezen dat deze ook al een versterker heeft zitten in de woofer en daarom niet kan aangesloten worden op een andere versterker ofzo. Dus graag wat meer uitleg :)

Dit zijn de apparaten die ik graag zou willen aansluiten :
Samsung LE37A552 ( of iets in die trend )
Playstation 3 ( hdmi )
Xbox 360 (hdmi)
Nintendo Wii (component)
Telenet HD Digicorder (hdmi)
Laptop met HDMI aansluiting ( heel occasioneel, dus als ik hiervoor soms een kabel moet uittrekken is dat niet echt een probleem )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, had op die term nog niet gezocht :p

Dus het gaat dan wrs de sr-607 worden. Nu is enkel nog de vraag of ik men logitech z-5500 hier op kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Welke akoestiekfuncties/Listening modes gebruiken jullie eigenlijk (Onkyo TX-SR507)?

Wat ik eigenlijk gewoon wil is dat elke bron zo wordt weergegeven als dat hij is opgenomen. Als er dus een stereo TV uitzending is dan wil ik dat in stereo horen, niet ineens dat de surround speakers ook mee gaan doen. Maar als een andere TV uitzending 5.1 geluid meestuurt dan wil ik natuurlijk wél dat 5.1 geluid horen. Het liefst zonder te schakelen. Hetzelfde voor mijn Mac Mini Mediacenter. TV (decoder) en Mediacenter zijn beide met een optische kabel aangesloten.

Moet ik dan gewoon mijn reciever op "Direct" zetten? Uit de handleiding maak ik dat wel op.. Maar waarom zitten al die andere standen er dan op? Zie door de bomen het bos niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Mijn 507 schakelt automatisch van stereo (of welke mode ik dan ook heb) naar 5.1 als er een 5.1 signaal binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:47
Anoniem: 62912 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:29:
Dus het gaat dan wrs de sr-607 worden. Nu is enkel nog de vraag of ik men logitech z-5500 hier op kan aansluiten.
Je gaat een kwalitatief redelijk goede receiver kopen om daar dan prut pc-speakers aan te hangen? :N

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
WhistlerNL schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:59:
Mijn 507 schakelt automatisch van stereo (of welke mode ik dan ook heb) naar 5.1 als er een 5.1 signaal binnenkomt.
Dat wil ik dus ook. Hoe doe ik dat? Nu stond hij gisteravond namelijk op "All channel stereo" terwijl ik, volgens mij, nergens aan had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Nouja, zoals ik al zei, bij moet doet hij dat vanzelf. Op de een of andere manier detecteert hij dat het geluidssignaal is veranderd. Misschien dat het te maken kan hebben met de manier waarop het een en ander aangesloten is, hier alles via HDMI in ieder geval. Ik weet het verder ook niet, ben namelijk ook maar een newbie op dit gebied, heb niets bijzonders aangepast :)
MrAcid schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:05:
[...]

Dat wil ik dus ook. Hoe doe ik dat? Nu stond hij gisteravond namelijk op "All channel stereo" terwijl ik, volgens mij, nergens aan had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR1986 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:59:
[...]

Je gaat een kwalitatief redelijk goede receiver kopen om daar dan prut pc-speakers aan te hangen? :N
Zoals ik al zei is dat een voorlopige setup tot als het budget het toelaat om iets deftiger te kopen. En ik vind deze speakers op zich nog niet slecht klinken.. Maar ik wil deze receiver zodat ik alles al wat kan centraliseren en zodat ik alles gemakkelijk kan bedienen via mijn nieuwe Harmony remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332586

hoi allemaal,

mijn vorige vraag was niet helder geformuleerd dus hierbij maar nog een keertje.
ik vroeg me af op de onkyo 507 een dvi signaal van mijn pc doorstuurt als ik deze vanuit mijn pc met dvi op de hdmi van de receiver inplug en vervolgens via hdmi out weer naar mijn plasma scherm door zendt. Ik heb het net namelijk bij media markt gevraagd en die man zegt dat de onkyo receiver geen pc signaal door kan sturen (ik kan dit gewwoon niet geloven omdat ik dit wel kan als ik mijn pc rechtstreeks op de tv doe). ik hoop dat iemand me meer helderheid kan verschaffen op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Anoniem: 332586 schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:07:
hoi allemaal,

mijn vorige vraag was niet helder geformuleerd dus hierbij maar nog een keertje.
ik vroeg me af op de onkyo 507 een dvi signaal van mijn pc doorstuurt als ik deze vanuit mijn pc met dvi op de hdmi van de receiver inplug en vervolgens via hdmi out weer naar mijn plasma scherm door zendt. Ik heb het net namelijk bij media markt gevraagd en die man zegt dat de onkyo receiver geen pc signaal door kan sturen (ik kan dit gewwoon niet geloven omdat ik dit wel kan als ik mijn pc rechtstreeks op de tv doe). ik hoop dat iemand me meer helderheid kan verschaffen op dit forum.
Tja, Mediamarkt :? ...Daar moet je niet zijn!. DVI/HDMI is het zelfde. Dus ja, dat kan ;)

Edit: Zoals beneden buurman zegt: Ligt wel aan je setup!

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 07-12-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik denk ook dat hij het wel doet maar kan het niet met zekerheid zeggen. Een paar weken terug heb ik even DVI naar een HDMI in gestuurd en vervolgens de HDMI out op de monitor aangesloten. Na wat gestoei kwam er gewoon 1600x1200 uit, maar aangezien er nog geen geluid door wilde heb ik de setup natuurlijk niet gehouden. :P
(Was op een 606 trouwens.)

En wat bedoelt die man met 'PC signaal?' PC HDMI out op Onkyo HDMI in zou volgens hem ook niet gaan werken? Ik gok dat 50% van de bezitters zo'n setup heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo,

bedankt voor de snelle respons, na de overtuigende reacties die ik terug zie ga ik hem nu bestellen.
Met pc signaal wordt hetgeen bedoeld wat ik normaal op mijn tft beeldsacherm zie maar nu dus via dvi-hdmi en dan hdmi - hdmi naar mijn plasma wil sturen. dus mijn bureaublad op mijn tv, dit komt namelijk omdat ik maar 1 hdmi ingang op mijn tv heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

f

[ Voor 168% gewijzigd door Anoniem: 332586 op 07-12-2009 23:23 . Reden: f ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kan je niet de interne S/PDIF van je moederbord linken met de S/PDIF van je moederbord (mits aanwezig) dan koppelt de grafische kaart beeld en geluid en kan dat dan over HDMI sturen. Of de nieuwere versies van ATI HD-kaarten hebben dat zelfs al ingebouwd zitten dat ze ook audio uit kunnen sturen. Dan hoef je dus geen optische ingang van de receiver meer te gebruiken omdat alles over één kabel gaat.

En om even te reageren op dat pc-verhaal: er zijn bepaalde resoluties die de Onkyo aan kan (staan achterin de manual). En dan maakt het echt niet uit of die inkomende bron een Blu-ray speler is die 1080p 50Hz beeld weer geeft of een pc die met DVI is aangesloten op een 108-p 50 Hz resolutie. Dat maakt die versterker echt niet uit :P

En Maradonny88, je kan voortaan ook de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruiken als je iets toe wilt voegen aan je post :)

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 08-12-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
FeaR1986 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:05:
Kan je niet de interne S/PDIF van je moederbord linken met de S/PDIF van je geluidskaart (mits aanwezig) dan koppelt de grafische kaart beeld en geluid en kan dat dan over HDMI sturen.
Hoe werkt dat dan? Inpluggen op de videokaart zou ik nog volgen (misschien bedoel je dat?) maar geluidskaart naar geluidskaart... :? :P
En om even te reageren op dat pc-verhaal: er zijn bepaalde resoluties die de Onkyo aan kan (staan achterin de manual). En dan maakt het echt niet uit of die inkomende bron een Blu-ray speler is die 1080p 50Hz beeld weer geeft of een pc die met DVI is aangesloten op een 108-p 50 Hz resolutie. Dat maakt die versterker echt niet uit :P
Dan is het wel apart dat ik er 1600x1200 doorheen kreeg. :P Moet wel pass-through zijn geweest dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor het antwoord ik ben nieuw hier dus heb wat regels betreft nog iets te leren
aangezien er geen hdmi out op me geforce 9600gt zit moet ik wel via dvi en een aparte optische werken volgens mij maar zolang ik ze kan linken is er niks aan de hand.
mijn twee laatste vragen voor ik op de KOOP button druk bij redcoon zijn:

Ik heb een 5.0 set van sony staan waarbij mijn front speakers ook de lage tonen weergeven, is het dus niet erg dat ik geen aparte sub heb (volgens mij zijn de boxen namelijk wel goed (van een oude sony set).
De andere vraag is of het pro logic IIz een toevoeging is? dat zou namelijk de enigste reden zijn om misschien voor de 607 te gaan, of moet ik dan gewoon voor die 507 gaan?

echt top dat jullie me vragen zo snel en goed hebben beantwoord, bedankt daarvoor nu kan ik met een gerust hart gaan bestellen :P ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 332586 op 07-12-2009 23:49 . Reden: bedankje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Front en rears geven vrijwel altijd ook het laag weer he. :P Alleen gaat een subwoofer net iets verder. Voor films is dat wel lekker, voor muziek komt het soms wat noob over (denk aan die 16-jarige gozertjes 'meer bass = beter' :P ).

Op http://www.dolby.com/cons...ro-logic-iiz-details.html lees je wat het is. Daarna kan je zelf wel beslissen of je het nodig hebt.
(Dat was niet zo moeilijk he. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Dag allemaal,

Ik heb de 507 met een pioneer 5.1 set er aan gekoppeld.
Ik mijn samsung digitale decoder met hdmi aangesloten op de 507.
beeld gaat door naar de tv via hdmi, geluid wordt door de receiver afgehandeld.
Nu is het zo dat de receiver standaard stereo geluid uitzend als ik tv kijk waardoor mijn center speaker wordt overgeslagen, vaak zet ik hem dan handmatig op Neo:6 Cinema modus.

Is dit ook vast in te stellen op de receiver? dus altijd bij hdmi 3 Neo:6 Cinema?

gr. Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241559

Ik zou aanraden op de BD/DVD functie te zetten en vervolgens de akoestiek functie: Multichannel te kiezen. Hierdoor pakt ie altijd wat het meest origineel is op je DVD. Met de Neo:6 cinema modus probeert ie bepaalde dingen te simuleren, en dat is niet wat je moet hebben. (zover ik uit de handleiding heb kunnen opmaken).

Just my 2 cents.

Even ter zijde ik gebruik deze akoestiek functies op mijn 507:

Aangesloten via HDMI met mijn PS3 = BD/DVD = Multichannel
Aangesloten van TV met Toslink = TV/Video = TV Theater Dimensional
Aangesloten via PORT met iPhone = Port = Pro Logic

Iemand enige ervaringen hiermee?

En wat ik zover heb kunnen opmaken is dat mijn 507 geen passthrough geeft van HDMI signaal van mijn PS3 naar TV zonder dat ik hem aan heb. (kan dit kloppen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebaja
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-06-2022
Anoniem: 241559 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:57:
Ik zou aanraden op de BD/DVD functie te zetten en vervolgens de akoestiek functie: Multichannel te kiezen. Hierdoor pakt ie altijd wat het meest origineel is op je DVD. Met de Neo:6 cinema modus probeert ie bepaalde dingen te simuleren, en dat is niet wat je moet hebben. (zover ik uit de handleiding heb kunnen opmaken).

Just my 2 cents.

En wat ik zover heb kunnen opmaken is dat mijn 507 geen passthrough geeft van HDMI signaal van mijn PS3 naar TV zonder dat ik hem aan heb. (kan dit kloppen?)
Bedankt voor je reactie,

Ik zal het even compleet maken, de setup:

HDMI1: PS3
HDMI2: Mediacenter
HDMI3: Samsung decoder

Ik weet dat je een bepaalde geluidsmodus kan toekennen aan een poort, maar ik weet dus niet welke modus ik kan toekennen aan HDMI3 (in ieder geval niet alle beschikbare handmatige modussen kan je instellen volgens mij.)

wat ik dus eigenlijk wil is dat bij tv kijken de spraak uit de center speaker komt, ik krijg dit nu alleen voor elkaar door na het inschakelen van de tv, decoder en receiver de receiver handmatig op een andere modus te zetten. (Neo:6 Cinema gebruikte ik steeds)

Deze stap zou ik dus willen overslaan.

In antwoord op jouw vraag, passtrough doet de 507 inderdaad niet als de receiver uitstaat. (helaas ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door hadebaja op 08-12-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Setup, menu 5. (Listening mode)

[ Voor 37% gewijzigd door Saturnus op 08-12-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Saturnus schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:17:
[...]Hoe werkt dat dan? Inpluggen op de videokaart zou ik nog volgen (misschien bedoel je dat?) maar geluidskaart naar geluidskaart... :? :P
Ik maakte ook een typ fout :+

Je kan de interne S/PDIF van je moederbord (en sommige geluidskaarten) mits aanwezig koppelen aan je grafische kaart (mits aanwezig). Is gewoon een 2-aderig kabeltje wat je dan naar je grafische kaart linkt waardoor het geluid dan over de grafische kaart gaat en uitgevoerd wordt samen met het beeldsignaal. Dus eigenlijk wat alle nieuwe ATI HD-kaarten al kennen: geluid en beeld over één kaart.

Bij een 9600 kaart van nVidia ziet dat er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.cpuid.com/reviews/VVIKOO_9600GT/9600GT_17.jpg
Saturnus schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:17:
[...]Dan is het wel apart dat ik er 1600x1200 doorheen kreeg. :P Moet wel pass-through zijn geweest dan...
Nah, 1600 x 1200 zal ook wel tussen de resoluties staan die mogelijk zijn om door te voeren/uit te voeren. Check de tabel achterin je manual maar. Maar waar het om ging is dat het dus niets uit maakt welke apparaat een bepaalde resolutie uit voert en door stuurt. Net of die Onkyo receiver wel signalen van een PS3 accepteert maar van een PC niet...

Blijkt maar weer hoe goed sommige MediaMarkt medewerkers zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 13-05 14:29
In antwoord op jouw vraag, passtrough doet de 507 inderdaad niet als de receiver uitstaat. (helaas ;-)
Jawel hoor, alleen passtrough van het laatst geselecteerde kanaal.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
FeaR1986 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:30:
[...]

Ik maakte ook een typ fout :+
Dacht ik al. :P
[...]

Nah, 1600 x 1200 zal ook wel tussen de resoluties staan die mogelijk zijn om door te voeren/uit te voeren. Check de tabel achterin je manual maar. Maar waar het om ging is dat het dus niets uit maakt welke apparaat een bepaalde resolutie uit voert en door stuurt. Net of die Onkyo receiver wel signalen van een PS3 accepteert maar van een PC niet...

Blijkt maar weer hoe goed sommige MediaMarkt medewerkers zijn
Max is 1080p. Oftewel 1920x1080.
De 1920 overschrijd ik met 1600 niet, maar 1080 met 1200 wel. Beetje apart dus dat moet sowieso pass-through zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Saturnus schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:55:
[...]
Max is 1080p. Oftewel 1920x1080.
De 1920 overschrijd ik met 1600 niet, maar 1080 met 1200 wel. Beetje apart dus dat moet sowieso pass-through zijn.
Dat de max 1080p is wist ik zo niet, heb hier immers ook geen Onkyo meer staan. Maar dan is het inderdaad wel apart. Maar beter apart en dat het werkt dan apart en dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi mannen (en vrouwen),

als ik hdmi out van de onkyo 507 naar de hdmi in op mijn hdready lg plasma link, zorgt dit er dan ook voor dat het geluid van mijn tv wordt terug gekoppeld naar de receiver of moet dat weer apart via optisch gedaan worden?
m.a.w. is het tweerichtings verkeer?

ok thanks, misschien met al die moderne technieken was het mogelijk maar helaas :p
ga maar eens even kijken wat voor audio uit mijn tv heeft, of toch maar een nieuwe aanschaffen :p iemand interesse in een 42" lg plasma hd ready :P
geven films op rtl4 enz. ook 5.1 door eigenlijk?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 332586 op 08-12-2009 17:32 . Reden: bedankt voor antwrd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Je was al zo ver met je zoektocht maar hier het laatste zetje:

Onkyo - label van de aansluiting = HDMI OUT, daar komt een signaal uit (= NIET IN)
LG - label van de aansluiting = HDMI IN, daar komt een signaal in (= NIET OUT)

Dus nee, het is géén tweerichtingsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nope, het zijn niet voor niets HDMI in- en uitgangen.
Dus voor geluid van de tv over de set zal je een extra kabel moeten trekken.

Spuit 11 enzo :+

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 08-12-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:57
Een TX-SR507 kan een tweede zone aansluiten. Dit zou schitterend zijn voor ons, aangezien wij kabels hebben liggen van de huidige versterker naar de keuken, en we zo dus maar 1 versterker nodig hebben. Aangezien de keuken en de woonkamer in elkaar overloopt, zonder dat er een deur tussen zit, dacht ik dat het bedienen van de versterker vanuit de keuken niet zo'n probleem zou zijn. Maar na wat opzoekwerk, kom ik er achter dat de TX-SR507 toch nog altijd infrarood gebruikt. Is er een mogelijkheid om de versterker via RF aan te sturen? Voor de 5007 heb je de RF-EX6, maar ik denk niet dat dit gaat werken met de afstandsbediening van de 507, en die RF-EX6 wordt blijkbaar ook niet meer verkocht. Hoe lossen jullie dit op?

En als dit niet op te lossen is: Kennen jullie een versterker die hdmi aansluitingen, 2 zones en een RF afstandsbediening heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Wat natuurlijk zou kunnen is zo'n marmitek video zender er neer zetten, en daar alleen het afstandbediening deel van gebruiken. Dan kun je de afstandbediening in beide ruimtes gebruiken. Zo heb ik een tijdje media center gebruikt, maar dan wel met beeld + geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
jeroenikke schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:39:
Een TX-SR507 kan een tweede zone aansluiten. Dit zou schitterend zijn voor ons, aangezien wij kabels hebben liggen van de huidige versterker naar de keuken, en we zo dus maar 1 versterker nodig hebben. Aangezien de keuken en de woonkamer in elkaar overloopt, zonder dat er een deur tussen zit, dacht ik dat het bedienen van de versterker vanuit de keuken niet zo'n probleem zou zijn. Maar na wat opzoekwerk, kom ik er achter dat de TX-SR507 toch nog altijd infrarood gebruikt. Is er een mogelijkheid om de versterker via RF aan te sturen? Voor de 5007 heb je de RF-EX6, maar ik denk niet dat dit gaat werken met de afstandsbediening van de 507, en die RF-EX6 wordt blijkbaar ook niet meer verkocht. Hoe lossen jullie dit op?

En als dit niet op te lossen is: Kennen jullie een versterker die hdmi aansluitingen, 2 zones en een RF afstandsbediening heeft?
Kan je niet gewoon een Logitech Harmony 895, 900 (of 1000 geloof ik?) kopen met zo'n RF-extender? Hier werkt dat in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:07

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zou iemand weten hoe je het volgende moet instellen:

Ik gebruik mijn Receiver in combinatie met een media center die ook geluid over hdmi afgeeft. Echter als ik mijn tv uitzet en muziek afspeel via de hdmi speelt de receiver dit niet af. Om de één of andere reden moet de tv dus altijd aanstaan. Iemand een idee?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Anoniem: 241559 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:57:

Just my 2 cents.

Heb je een 'oude' PS3 (de dikke versie)? Dan kan het kloppen, ik heb dit 'probleem' ook. Deze kan namelijk geen TrueHD/DTS-HD doorgeven, maar decodeerd het eerst naar DTS voordat ie het naar je versterker stuurt. De PS3 slim kan dit wel. Gelukkig heb ik maar 1 BluRay schijfje en voor de rest heb ik een Popcorn Hour C-200 mediaspeler waarmee ik wel van TrueHD etc. kan genieten :9
Erhnam schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:34:
Zou iemand weten hoe je het volgende moet instellen:

Ik gebruik mijn Receiver in combinatie met een media center die ook geluid over hdmi afgeeft. Echter als ik mijn tv uitzet en muziek afspeel via de hdmi speelt de receiver dit niet af. Om de één of andere reden moet de tv dus altijd aanstaan. Iemand een idee?
Weet niet welke versterker je hebt, maar helpt HDMI Pwr Control uitzetten? Staat ergens bij HDMI opties..

[ Voor 17% gewijzigd door BlizzarD op 12-12-2009 18:43 ]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
BlizzarD schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:42:
[...]Heb je een 'oude' PS3 (de dikke versie)? Dan kan het kloppen, ik heb dit 'probleem' ook. Deze kan namelijk geen TrueHD/DTS-HD doorgeven, maar decodeerd het eerst naar DTS voordat ie het naar je versterker stuurt. De PS3 slim kan dit wel.
De PS3 Fat kan inderdaad alleen maar Dolby Digital en DTS uitvoeren via bitstream. De PS3 Slim kan alle audio over bitstream sturen en dus ook de HD varianten. Dit doordat er een nieuwere HDMI chip in zit die bijvoorbeeld ook HDMI CEC ondersteund. Maar de PS3 Fat kan dus alleen Dolby Digital en DTS uitvoeren via bitstream, de rest wordt intern gedecodeerd en dan als LPCM (Linear Pulse Code Modulation) naar een receiver gestuurd. Dus de PS3 decodeerd zeker niet eerst naar DTS of naar Dolby Digital. Dit heeft meer te maken dat je dan wellicht in hebt gesteld alleen Dolby Digital of DTS te willen uitvoeren.

Wat je kan doen is de PS3 alleen instellen op Dolby Digital en DTS en dan zal deze als bitstream gekozen worden wanneer je een HD formaat kijkt. Maar dat komt omdat in de HD core de "gewone" DTS/DD core zit. Dus de HD varianten zijn gewoon backwards compatible met de gewone. Dit zodat je dan niet perse een HD Receiver nodig hebt. Maar nogmaals: dat heeft dus niets met intern decoderen te maken, want intern decoderen gebeurt naar LPCM.

De PS3 codeert overigens zodra je LPCM kiest als uitvoer en als codecs alles intern. Dus als je dan een game speelt of een DVD kijkt met Dolby Digital dan zal er nog steeds LPCM of Multi Chan. In staan op het scherm van de receiver. Maar wat spelen met de instellingen en opties maakt meer duidelijk dan een heel verhaal. Bij films is het helemaal makkelijk aangezien je dan on-the-fly kan switchen tussen bitstream en LPCM uitvoer.

• mars4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09-2020
Hallo, ben een redelijke noob op dit gebied en heb al op dit forum rond gekeken maar nog geen antwoord gevonden. Moet er wel een vraag zijn....komt ie.

Ik wil mijn UPC settopbox/media box (géén HD) dus met alleen een scart uitgang en ik meen ook een spdif coaxiaal uitgang, aansluiten op de tx sr 507. Van daaruit met liefst één HDMI kabel naar mijn philips 8404.
a; is dit mogelijk? (via een verloop van scart naar component of zo)
b; gaat het geluid dan ook via de scart of is het beter de spdif te gebruiken?

Verder komt er nog een sony HD recorder HDX750 via HDMI aan de 507 en een nog aan te schaffen mediaplayer (suggesties zijn welkom), ook via HDMI . Deze wil ik dus ook via de HDMI uit van de 507 aanlsuiten op mijn tv. Kortom, ik wil liefst maar 1 (HDMI) kabel naar mijn tv laten lopen. (En ja, de 220v ook)
Is dit mogelijk met de 507?

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

mars4 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:04:
Hallo, ben een redelijke noob op dit gebied en heb al op dit forum rond gekeken maar nog geen antwoord gevonden. Moet er wel een vraag zijn....komt ie.

Ik wil mijn UPC settopbox/media box (géén HD) dus met alleen een scart uitgang en ik meen ook een spdif coaxiaal uitgang, aansluiten op de tx sr 507. Van daaruit met liefst één HDMI kabel naar mijn philips 8404.
a; is dit mogelijk? (via een verloop van scart naar component of zo)
b; gaat het geluid dan ook via de scart of is het beter de spdif te gebruiken?

Verder komt er nog een sony HD recorder HDX750 via HDMI aan de 507 en een nog aan te schaffen mediaplayer (suggesties zijn welkom), ook via HDMI . Deze wil ik dus ook via de HDMI uit van de 507 aanlsuiten op mijn tv. Kortom, ik wil liefst maar 1 (HDMI) kabel naar mijn tv laten lopen. (En ja, de 220v ook)
Is dit mogelijk met de 507?
De 507 kan niet intern component naar HDMI 'omgooien' als het ware.. component in moet ook weer component uit worden zeg maar. Geloof dat de 607 wel alle signalen intern kan omzetten om dit via HDMI naar je tv te sturen.

Verder zou ik voor het geluid idd S/PDIF gebruiken om je geluid over te brengen.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 12:51
Hey tweakers,

Ik ben aan het kijken voor een Onkyo TX-SR607 Nu weet ik dat deze een hdmi aansluiting heeft.
Maar doet deze ook upscaling van de beeld kwaliteit ?

En wat zijn kwalitatief betere speakers ? Harmen kardon HKTS-11 of JBL SCS 178 Graag jullie advies hier over.

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Aan de poster boven mij: Lees dan op zijn minst het topic!

Ja, hij upscaled, tot 1080i uit mijn hoofd, na te kijken op www.onkyo.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Vage boel dat HDMI. :P Het werkt, maar eigenlijk vind ik het zwaar debiel dat het scherm nu aan de Onkyo hangt in plaats van grafische kaart. Morgen maar eens zoeken of audio online kan op een of andere manier. Tot nu toe zei Windows 7 dan dat het niet aangesloten was.
En natuurlijk nog met codecjes spelen. PCM in het display van de TX-SR606 zien is echt niet spannend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kun je een 5.1 receiver als de 507 eigenlijk ook gebruiken als stereo versterker? En dat je dan later - na genoeg gespaard te hebben - de boel uitbreidt met een sub en rear speakers.

Oftewel: is er een instelling zodat je hem kunt vertellen dat hij 2.0, 2.1, 4.1 of 5.1 moet gebruiken?

Mensen vertellen mij steeds dat je dan minder goed geluid krijgt dan bij een stereo versterker, maar zal ik dat bij 'normaal' geluidsniveau wel merken? Daarnaast heb ik genoeg optical inputs nodig.. en dat hebben stereo versterkers in mijn budget eigenlijk nooit.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 16:35
Je kan volgens mij inderdaad de setting 'Pure Audio' (2.0) gebruiken of 'Stereo' (2.1).

Als je dan knappe front speakers hebt dan heb je ook mooi geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
Lethalis schreef op zondag 20 december 2009 @ 10:41:
Kun je een 5.1 receiver als de 507 eigenlijk ook gebruiken als stereo versterker? En dat je dan later - na genoeg gespaard te hebben - de boel uitbreidt met een sub en rear speakers.

Oftewel: is er een instelling zodat je hem kunt vertellen dat hij 2.0, 2.1, 4.1 of 5.1 moet gebruiken?

Mensen vertellen mij steeds dat je dan minder goed geluid krijgt dan bij een stereo versterker, maar zal ik dat bij 'normaal' geluidsniveau wel merken? Daarnaast heb ik genoeg optical inputs nodig.. en dat hebben stereo versterkers in mijn budget eigenlijk nooit.
Werkte bij mij prima, ik had 5.0 geluid, maar luisterde het meest naar radio op 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Dat mensen verschil horen tussen stereo en surround versterkers geloof ik wel. Of jij het verschil hoort ligt aan je oren. :P
Ik ben aardig tevreden met een Onkyo surround versterker maar het is dan ook mijn eerste 'semi-pro' setje.

Hier is het geluk om "DTS-HD MSTR" in het display te laten verschijnen door het afspelen van geschikt mkv materiaal. :) Maar...het video beeld loopt maar met iets van 5 frames per seconde. :( Heeft iemand een idee wat er hier mis is?
(Andere 1080p stuff gaat wel goed.)

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 20-12-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Saturnus schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:14:
Dat mensen verschil horen tussen stereo en surround versterkers geloof ik wel. Of jij het verschil hoort ligt aan je oren. :P
Ik ben aardig tevreden met een Onkyo surround versterker maar het is dan ook mijn eerste 'semi-pro' setje.
Voordeel van een stereoversterker van €500,- ten opzichte van een surround van dezelfde prijs is dat de stereoversterker over het algemeen betere componenten zal hebben. Puur omdat er intern minder is qua hardware waar budget aan uit gegeven hoeft te worden: minder inputs (dus ander board), geen tuners bij sommige exemplaren, sommige stereoversterkers hebben geen digitale inputs en dat scheelt ook al weer budget, enzovoorts.

Ik zou dan liever een mooie stereoversterker kopen met twee goede speakers en dan later als je meer speakers koopt ook een meerkanaals receiver. Daar heb je namelijk echt wel baat bij. Ik zeg niet dat je geen 2.0 kan draaien met een meerkanaals-exemplaar, maar dan zou ik toch zeker wel een iets duurdere versie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Ik heb net vandaag een Onkyo TX-SR 507 gekocht samen met een HKTS 7 setje. Later op de avond en/of morgen maar ff aansluiten. Ben benieuwd hoe dit thuis klinkt. Is trouwens mijn eerste surround setje :)

[ Voor 11% gewijzigd door KillGhost op 20-12-2009 21:46 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 18:09
Ibood van vandaag is de Onkyo TX-SR577 7.1 Home Theatre Receiver met Jamo A402 HSC5 Design Speakerset.

Ik ben hier zelf niet zo in thuis dus ik hoopte eigenlijk dat iemand (Fear1986) wat licht kan schijnen op hoe goed deze deal nou werkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo allemaal,
ik heb mijn pc middels dvi (beeld en spdif (geluid) aan mijn 507 verbonden maar nu is mijn receiver telkens aan het switchen tussen pcr en hdmi en heb ik wel voortdurend beeld maar valt mijn geluid telkens weg, weet iemand hoe ik deze 2 zo aan elkaar kan koppelen dat ze steady blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
Stoffa schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:08:
Ibood van vandaag is de Onkyo TX-SR577 7.1 Home Theatre Receiver met Jamo A402 HSC5 Design Speakerset.

Ik ben hier zelf niet zo in thuis dus ik hoopte eigenlijk dat iemand (Fear1986) wat licht kan schijnen op hoe goed deze deal nou werkelijk is.
Voor de volledigheid linkie + prijs:

http://www.ibood.com/nl/n...2_HSC5_Design_Speakerset/

Prijs: € 529,95

Volgens mij kan de 577 geen videobronnen converteren naar HDMI als ik me niet vergis, waardoor je bijvoorbeeld component altijd moet doorlussen naar component. Het is voor zover ik weet een 507 met 7.1 ipv 5.1 surround.

[ Voor 4% gewijzigd door Schweino op 21-12-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:15:
[...]
Voordeel van een stereoversterker van €500,- ten opzichte van een surround van dezelfde prijs is dat de stereoversterker over het algemeen betere componenten zal hebben. Puur omdat er intern minder is qua hardware waar budget aan uit gegeven hoeft te worden: minder inputs (dus ander board), geen tuners bij sommige exemplaren, sommige stereoversterkers hebben geen digitale inputs en dat scheelt ook al weer budget, enzovoorts.

Ik zou dan liever een mooie stereoversterker kopen met twee goede speakers en dan later als je meer speakers koopt ook een meerkanaals receiver. Daar heb je namelijk echt wel baat bij. Ik zeg niet dat je geen 2.0 kan draaien met een meerkanaals-exemplaar, maar dan zou ik toch zeker wel een iets duurdere versie nemen.
En dan nu even de hamvraag: gaat dit ook op voor een versterker van 250 euro?

Hoor je het verschil dan met bookshelf speakers al? Van ongeveer 150 euro per stuk?

Dan nog even ontopic: ik heb in user reviews gelezen over de Onkyo TX-SR507 dat de optical input uiteindelijk slechter geluid gaf dan analoog, dus dat de onboard conversie van digitaal naar analoog niet zo goed zou zijn. Wat is jullie mening hierover?

Want iedereen loopt altijd te roepen dat optisch aansluiten beter is, maar is dat wel altijd zo?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Stoffa schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:08:

Waarom ik? :P

Maar zoals gezegd is de TX-SR577 de 7.1 variant van de TX-SR507 welke "maar" 5.1 is. Dus nog steeds geen analoge video converting naar digitaal en dan alles over HDMI verzenden. Dus zeg maar één kabel nodig van de receiver naar de tv.

Voor het geld is het een heel leuke set, daar valt zeker niet over te twisten. En als iemand mij een budget van €500,- gaf dan zou dit toch de set zijn die ik zou gaan halen. Gewoon omdat tegenwoordig bijna alles via HDMI gaat en je dus met de juiste apparatuur geen last hebt van wat hierboven wordt beschreven. En als je nog wel analoge bronnen hebt dan is het een kwestie van een extra kabel leggen.
Maar als ik een budget had van net een honderd euro meer dan zou ik eerder voor de TX-SR607 gaan (of een ander merk receiver) en een speakerset. Dit omdat het gemak van de TX-SR607 me wat meer aan staat dan van de 5X7-series/modellen. Al gaat de 607 "maar" tot 1080i met upscalen van beelden vanaf analoge ingangen. Dus dan zou je weer de TX-SR707 moeten nemen om tot en met 1080p te gaan scalen. Maar dat hangt natuurlijk ook af van je scherm en de aangesloten apparaten.

Dus leuk setje om mee te beginnen. Let wel dat je niet extreem ver kan upgraden als het gaat om het later andere speakers er aan te hangen. Want grote vloerstaanders aansturen met deze receiver zal niet altijd goed gaan. Maar daarentegen hoef je dat ook niet te verwachten van een receiver van 400 euro om speakers aan te kunnen sturen van een veelvoud van dat bedrag.
Lethalis schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:17:
[...]En dan nu even de hamvraag: gaat dit ook op voor een versterker van 250 euro?

Hoor je het verschil dan met bookshelf speakers al? Van ongeveer 150 euro per stuk?
Juist voor €250,- zou ik eerder voor een stereo-exemplaar gaan dan voor een meerkanaals. Als je een receiver hebt van een veelvoud van dit bedrag dan kan je die keuze sneller maken om eerst in 2.0 te draaien en later up te graden. Maar €250,- voor een meerkanaals versterker die even goed presteert als een stereo-exemplaar zal je niet tegen komen. Puur door wat ik al zei over de componenten en algemene kwaliteit.

En of je het verschil hoort is zo niet te zeggen. Ligt onder andere aan de meerkanaalsreceiver ten opzichte van de stereo (qua merk en type), het type speakers wat je hebt en natuurlijk jouw gehoor.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 21-12-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi allemaal,

ik ben goed op weg om mijn onkyo 507 mooi te laten draaien alleen ik krijg er geen bas uit.
Ik heb een 5.0 installatie waarbij mijn boxen links en rechts voor ook de lage tonen (bastonen) doorsturen.
Ik krijg er op het moment echter nog geen bas uit.
weet iemand welke instelling ik op de onkyo 507 moet aanpassen om dit goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:05
Waarschijnlijk staan je speakers op small ingesteld en heb je de subwoofer aan staan, en wordt alles onder de crossover er dus niet heen gestuurd. Is allemaal onder Sp Config (2-2) in te stellen. Gewoon een Audessey calibratie draaien wil ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-05 21:30
Mensen,

Vandaag de 577 besteld. Dit functioneert hetzelfde als de 507, vandaar mijn vraag hier.

Ik heb een Nintendo Wii. Via component aangesloten op de TV. Het zou wel tof zijn als ik geluid van de nintendo over de boxen (via receiver) kan afspelen natuurlijk. Guitar Hero ofzo?

Maar hoe doe ik dit? Ik kan volgens mij een tweetal smaakjes kiezen:

1) Wii Component -> Receiver -> Component out -> TV.

2) Wii Component -> TV, maar de audio draadjes (2 van de 5?) naar de receiver.

Wat is de voorkeur? Optie 1 kost me een extra component kabeltje. Optie 2 kost me alleen een verlengsnoertje voor 2 van die kabels (mannetje/vrouwtje), toch? Optie 1, slaat dat wel ergens op? Waarom zou je in vredesnaam component in, en daarna component out gaan gebruiken, als je maar 1 component aansluiting hebt? De 577 kan namelijk niet via HDMI het signaal uitspugen. Dan lijkt het in mijn ogen meer een HUB dan een receiver? 8)7

Wat mij betreft mag het ook weer 'ouderwets' (composiet) worden aangesloten, als dit beter is. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhistlerNL
Als jij via component beeld en geluid aan je receiver voert, dan gooit je receiver automatisch het beeld via zijn component uitgang naar je tv, en het geluid over de boxen aan je receiver. Daardoor hoef je dus niet eerst alles naar je tv te gooien en vervolgens het geluid terug naar de receiver, wat allerlei voordelen met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Voor het antwoord over het geluid zie de post van WhistlerNL.
Mosselmaniac schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:03:
Wat mij betreft mag het ook weer 'ouderwets' (composiet) worden aangesloten, als dit beter is. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Component is vele malen beter dan composiet. Component staat in het lijstje van goede weergaven onder HDMI/DVI welke op de eerste plaats staan. Dus component staat nummer twee, waar composiet onderaan staat.

Dus lekker alles via component houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

De TX-SR507, 240 Euro (pricewatch) en dan heb je hem in huis.

Is er een versterker van een ander merk, die soortgelijke features biedt in dezelfde prijsklasse?
Met name de HDMI audio inputs (en DTS-HD en Dolby® TrueHD decodering) is erg stoer.

En:
-5.1 is goed genoeg voor mij.
-Design maakt niet uit.

Ik heb even rondgekeken, maar prijs-kwalitatief is er volgens mij geen tot weinig concurrentie. Wie kan mij het tegendeel bewijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
WhistlerNL schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:46:
Als jij via component beeld en geluid aan je receiver voert, dan gooit je receiver automatisch het beeld via zijn component uitgang naar je tv, en het geluid over de boxen aan je receiver. Daardoor hoef je dus niet eerst alles naar je tv te gooien en vervolgens het geluid terug naar de receiver, wat allerlei voordelen met zich meebrengt.
@Fear en @ Whistler, dit is toch geen antwoord :) Dit zijn precies de opties die ik beschreven heb.

Optie 1: Eerst ALLES naar receiver, daarna naar TV.

Optie 2: Alleen beeld naar TV, geluid naar receiver

Beiden component. Ik ben juist benieuwd naar waarom voor mij optie 1 beter is dan optie 2, aangezien optie 1 een stukje duurder is (extra kabel kopen).

Dus ik ben benieuwd naar de voordelen, welke dan?
wat allerlei voordelen met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mosselmaniac schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:51:
Je gebruikt de receiver dan als switch box. Je kan op die manier de beste aansluiting gebruiken die er voorhanden is. Er is meestal maar 1 component in op een TV, op een receiver minimaal al 2 component in.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

[...]

@Fear en @ Whistler, dit is toch geen antwoord :) Dit zijn precies de opties die ik beschreven heb.

Optie 1: Eerst ALLES naar receiver, daarna naar TV.

Optie 2: Alleen beeld naar TV, geluid naar receiver

Beiden component. Ik ben juist benieuwd naar waarom voor mij optie 1 beter is dan optie 2, aangezien optie 1 een stukje duurder is (extra kabel kopen).

[...]
Optie 1: Voordeel minder kabels alles via reciever HDMI. 1HDMI out naar TV..
Optie 2: Kan ook maakt geen donder uit. Nadeel veel kabels...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
silitek schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:03:
[...]

Optie 1: Voordeel minder kabels alles via reciever HDMI. 1HDMI out naar TV..
Optie 2: Kan ook maakt geen donder uit. Nadeel veel kabels...
:)
Dat is niet waar, want de 577 kan niet van component -> HDMI, dus je hebt altijd nogsteeds 2 kabels nodig.

Ik vraag me alleen af hoe het zit met vertraging of iets dergelijks. ALs ik met component OUT van Wii naar Component IN van TV ga, (met 3 van de 5 kabels) en de overige 2 aansluit op mijn receiver, zal het wel niet meer gelijk lopen, denk ik.... Probleempje is ook dat die 5 kabels op een hoop zitten, dus vrijwel aan elkaar vast. Maw, de 2 voor audio kun je niet losstrippen en aan de receiver vastmaken, dus verlengstukje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
[...]@Fear en @ Whistler, dit is toch geen antwoord :) Dit zijn precies de opties die ik beschreven heb.
En Whistler geeft precies aan waarom dan optie 1 de betere is, dus daar is al niets mis mee. En ik geef alleen antwoord op het punt dat jij composiet noemde en dat je het gewoon bij component moet houden.

Dus ik zie het probleem niet zo van die post van ons en dan het "antwoord" van jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
FeaR1986 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:54:
[...]

En Whistler geeft precies aan waarom dan optie 1 de betere is, dus daar is al niets mis mee. En ik geef alleen antwoord op het punt dat jij composiet noemde en dat je het gewoon bij component moet houden.

Dus ik zie het probleem niet zo van die post van ons en dan het "antwoord" van jou...
Misschien snap ik het dan gewoon niet. Het verhaal component / composiet wel. Ik houd het bij component, dat staat vast. Maar verder zie ik geen voordeel in:

#Setup 1:
Wii Component Out -> Receiver Component In -> Receiver Component Out -> TV Component in.

T.O.V:

#Setup 2:
Wii Component Out -> TV Component In (3 vd 5 (video)component kabels)
-> Receiver Component In (2 vd 5 (audio) component kabels)

Kun je me dan misschien uitleggen wat het voordeel is van setup #1? Aanname dat ik geen andere apparaten heb via component. Ik begrijp het dan gewoon niet :? sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan iemand me de instellingen aanraden die ik op mijn (oude dikke 60gb) ps3 moet instellen voor mooi trueHD geluid op mijn onkyo 507

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mosselmaniac schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:08:
[...]Misschien snap ik het dan gewoon niet. Het verhaal component / composiet wel. Ik houd het bij component, dat staat vast. Maar verder zie ik geen voordeel in:

#Setup 1:
Wii Component Out -> Receiver Component In -> Receiver Component Out -> TV Component in.

T.O.V:

#Setup 2:
Wii Component Out -> TV Component In (3 vd 5 (video)component kabels)
-> Receiver Component In (2 vd 5 (audio) component kabels)

Kun je me dan misschien uitleggen wat het voordeel is van setup #1? Aanname dat ik geen andere apparaten heb via component. Ik begrijp het dan gewoon niet :? sorry.
Op zich maakt het niet echt uit wat je doet. Want het geluid (waar het om draait) komt de receiver toch wel in. Het beeld komt toch wel bij de tv, rechtstreeks of via de receiver. Als je meer apparaten met component hebt dan is optie één natuurlijk de manier om alles aan te sluiten. Maar als je alleen een Wii hebt maakt het niet zo veel uit eigenlijk.

Dus je hebt gelijk als je niet echt een voordeel ziet, want dat is er ook niet echt. Het geluid is op beide manier hetzelfde. Alleen met optie één stuur je dus ook beeld door de receiver, maar dat hoeft dus met één apparaat geen voordeel te zijn.
Anoniem: 332586 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:53:
kan iemand me de instellingen aanraden die ik op mijn (oude dikke 60gb) ps3 moet instellen voor mooi trueHD geluid op mijn onkyo 507
De oude PS3 kan geen DTS HD en Dolby TrueHD bitstreamen, daarvoor moet je een PS3 Slim hebben. De oude PS3 kan alleen HD Audio intern decoderen en uitsturen als LPCM. Dus in de PS3 alles aanvinken van 5.1 LPCM (en 7.1 natuurlijk ook als je een 7.1 opstelling hebt, anders hoeft het niet). En dan tijdens het kijken van een film (of ook in de opties) de uitvoer op LPCM zetten.

Voor een PS3 Fat heb je ook geen receiver nodig die HD Audio aan boord heeft. Dit aangezien de PS3 alles intern dus decodeerd. Je zal dus ook nooit Dolby TrueHD of wat dan ook op je scherm van de receiver zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat wordt dus een aparte blu ray speler kopen zodat ik wel trueHD geluid uit mijn onkyo receiver krijg...:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 332586 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 23:51:
dat wordt dus een aparte blu ray speler kopen zodat ik wel trueHD geluid uit mijn onkyo receiver krijg...:(
En net of je dan wel het verschil hoort :z

Het maakt niet tot zeer weinig uit of je PS3 nu het geluid decodeert of je PS3. het enige verschil is dus een aanduiding van HD Audio op je receiver en eventueel een leuk HD Audio-lampje. Plus dat je een flinke set moet hebben staan om überhaupt voordeel uit DTS HD en Dolby TrueHD te hebben ten opzichte uit de gewone varianten. Mocht er al verschil zijn, want tot op heden zijn de HD varianten gewoon een upscale/-mix van de gewone versie welke in de studio is gemaakt en dus niet tijdens het filmen.

Oftewel: met de PS3 komt er wel gewoon Dolby TrueHD uit je receiver, het wordt alleen ergens anders gedecodeerd (in de PS3) waardoor de receiver het niet meer herkent als zijnde Dolby TrueHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:14:
Hier is het geluk om "DTS-HD MSTR" in het display te laten verschijnen door het afspelen van geschikt mkv materiaal. :) Maar...het video beeld loopt maar met iets van 5 frames per seconde. :( Heeft iemand een idee wat er hier mis is?
(Andere 1080p stuff gaat wel goed.)
Iemand nog suggesties?

Nu heb ik nog een Windows 7 probleem.
Bij HDMI moet je kiezen wat voor speakersetup je hebt. 5.1 in dit geval.
Nu, wanneer je FLAC gaat afspelen filtert Windows 7 automatisch de lage tonen en zet die op het subwoofer kanaal. (Fullrange kiezen voor front helpt niet genoeg!) Maar dit wil ik niet. Muziek wil ik als stereo/2.0 kunnen luisteren.
Codecs: madFlac via Shark007 pack.

Wat ik hierdoor ook mis zijn de upmix functies aangezien de receiver alles als 5.1 ontvangt.

Niet zo'n leuk probleem. :(

[ Voor 93% gewijzigd door Saturnus op 23-12-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supervlek
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06-2024
Hallo, Voor sommige misschien een hele stomme vraag maar ik wil het graag weten.
Helaas gaat mijn homecinemaset steeds meer kuren krijgen. Ik zit er nu aan te denken om de Onkyo 507 te kopen en dan nog even de huidige speakers te gebruiken.( wat kwa specs geen probleem moet opleveren) alleen zit ik met mijn subwoofer. Die is nu aangesloten met en + en een - alleen zie ik deze aansluiting niet op de onkyo zitten(alleen een enkele aansluiting). Moet ik nu een nieuwe subw kopen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Supervlek schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:35:
Die is nu aangesloten met en + en een - alleen zie ik deze aansluiting niet op de onkyo zitten(alleen een enkele aansluiting).
Nee, aansluiten op de high level input en de fronts al full band instellen en subwoofer op no.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagje, ik twijfel om een ps3 slim of een blu ray spelere aan te schaffen voor mijn onkyo 507.
wat raden jullie mij aan? gamen vind ik op zijn tijd ook leuk.. zal ik wat blu ray speler veel verschil merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

Ik heb vorige week een SR607 binnen gekregen en vandaag H/K HKTS 7 erop aangesloten. Alles wel, maar nu de vraag. Hoewel ik eigenlijk wel het antwoord weet, toch voor de zekerheid vragen.

Zit er op de 607 toch niet stiekem ergens een trigger aansluiting van welke de subwoofer van de HKTS 7 gebruik kan maken om te zien of de receiver uit staat en op basis daarvan op standby gaat staan?

Vind het toch wel jammer dat ik nu elke keer zelf mijn subwoofer moet uitzetten.

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:54
Gaat de subwoofer niet vanzelf uit bij het (langere tijd) niet krijgen van signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:59:
Gaat de subwoofer niet vanzelf uit bij het (langere tijd) niet krijgen van signaal?
hoeft niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:59:
Alleen als de subwoofer een functie heeft naast de "standaard": "on" en "off", namelijk iets in de trant van "auto" of hoe het ook heten mag. Subwoofer staat dan stand-by (dus niet eens uit) en zodra er een signaal binnen komt gaat de subwoofer aan. Na een periode van 10-15 minuten (subwoofer afhankelijk) gaat de subwoofer weer in stand-by.

Andere wat je soms kan gebruiken is de AC Outlet op receivers. Hierop kan je een apparaat aansluiten welke dan stroom krijgt vanaf de receiver. Dus als de receiver dan uit wordt gezet gaat het gekoppelde apparaat mee. Maar als je de receiver op stand-by zet gaat dat weer niet op natuurlijk.

Alleen voor zo ver ik weet heeft de Onkyo TX-SR607 niet zo'n uitgang. Maar de subwoofer van de HKTS 7 heeft wel de mogelijkheid om deze op "auto" te zetten. Subwoofer staat dan dus stand-by, maar het is beter dan helemaal aan. Moet deze helemaal uit dan wordt het toch het knopje omzetten onderaan de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Ik heb dus ook sinds kort de 507 met HKTS 7. Ik heb em nog niet echt helemaal optimaal neergezet etc ivm dat ik de gaten in de muur etc nog moet boren. Beetje druk geweest de laatste tijd. Ik heb wel dat zodra ik de film op pauze zet oid de subwoofer een plop laat horen, wanneer ik de film weer aanzet of van signaal wissel i.e. DTS/DD 5.1. Iemand een idee hoe dat kan?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien een stomme vraag maar ik heb het gevoel dat mijn geluidsinstallatie niet optimaal werkt (5.0 suround op een onkyo 507).
moet ik de achterste 2 boxen op zone 2 of op suround aansluiten want ik heb het gevoel dat ik niet echt naar suround zit te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Op surround.

Ik heb een vraagje over die IR ingang aan de achterkant op de 507. Kun je deze gebruiken in plaats van een ledje op de voorkant plakken? Uit de handleiding kan ik het niet goed opmaken omdat er alleen maar gesproken wordt over andere Onkyo producten die compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 12:08
Anoniem: 332586 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:15:
misschien een stomme vraag maar ik heb het gevoel dat mijn geluidsinstallatie niet optimaal werkt (5.0 suround op een onkyo 507).
moet ik de achterste 2 boxen op zone 2 of op suround aansluiten want ik heb het gevoel dat ik niet echt naar suround zit te luisteren...
Zijn je bronnen wel zeker surround? Stuurt je DVD/BD zeker surround uit(verkeerd ingesteld)?
Of misschien is de onkyo verkeerd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 11:54
Iemand heeft het een tijdje terug al gevraagd, maar heb nog geen antwoord voorbij zien komen. Misschien dat nu iemand het weet....

Weet iemand hoe ik de afstandsbediening van de Onkyo reciever (heb een SR607) kan gebruiken op de HDX 1000 media tank? Misschien heeft iemand de code beschikbaar om de remote in te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:12

timovd

Voorsprong door techniek

Zou ik ook heel graag willen weten. Heb al een keer wat codes gevonden op internet, maar geen van deze werkte (of ik volgde de procedure niet goed).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-05 15:20
Op dit moment hebben wij thuis het volgende:

TV: Panasonic Viera TX-P42G10
Samsung DCB-H360R
Homecinemaset Sony DAV-SC5 ( dvd-speler/receiver)
Mediaplayer EM7071

Samsung en TV via HDMI met elkaar verbonden en de Samsung met toslink aan de Sony homecinema
Mediaplayer en TV via HDMI en via een toslink kabel met de Sony verbonden
Sony homecinema met scart verbonden aan de tv.

Nu wil ik aanschaffen :
Onkyo TX-SR 607 of de 507 daar ben ik nog niet over uit
Harman/Kardon HKTS 11 BQ luidsprekers
Krijg binnenkort een panasonic dmp-bd60.

Probeer nu uit te vogelen hoe alles aan te sluiten om te bezien wat voor kabels aan te schaffen wellicht hebben julie nog tips of zien jullie een foutieve aansluiting

1. Onkio met HDMI met de TV

2. TV met de Samsung bij tv kijken via HDMI. ( ik wil niet dat de receiver altijd aanstaat, alleen bij muziekprgrama's en bij uitzendingen waar ook 5.1. wordt uitgezonden).
Om het geluid van de TV dan op de Onkyo te krijgen kan ik rechtstreeks vanuit de tv met digital audio Out naar de Onkyo of via de Samsung met een toslink naar de Onkyo. Wat is de beste oplossing?.

3. Mediaplayer met de Onkyo via HDMI dan is de Toslink vanuit de mediaplayer niet meer nodig.

4. dmp-bd60 via HDMI naar de Onkyo.

Upscalen is volgens mij niet aan de orde daar alles met HDMI kan worden aangesloten.
Bedien alle toestellen met een harmony 895.

[ Voor 11% gewijzigd door rambocus op 01-01-2010 20:28 . Reden: na inlezen van dit forum wat zaken aangepast, weet alleen nog niet of de 507 voor mij eigenlijk voldoende is. ]

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Anoniem: 249725

Video-instellingen Onkyo TX-SR607 ??

Beste mensen,

Afgelopen week heb ik mijn Harman Kardon Receiver vervangen door een Onkyo TX-SR607. Vandaag heb ik de Onkyo aangesloten en tot op heden ben ik zeer tevreden met het apparaat, zij het dat ik nog worstel met de "Video-instellingen".

Aansluitingen / opstelling :
Mijn Pioneer BDP-320 (BR) en mijn UPC HD-Receiver zijn via de HDMI-ingang(en) aangesloten en dan gaat via de HDMI-uit van de Onkyo een aansluiting naar mijn Philips 42PFL7404H LCD (FullHD 100Hz).

Ik heb vandaag op mijn gemak de instellingen van de Onkyo doorgefietst en dat gaat goed tot ik bij de Video-instellingen kom (in de Manual is dat pag. 82).
Volgens de beschrijving kom je in deze instellingen door de [Receiver]-toets in te drukken, gevolgd door de [Video]-toets. Als ik dat echter doe, krijg ik op de display de melding Not Available. |:(

Doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd ? Is er iets mis gegaan bij de andere instellingen ?

Voor de goede orde :

-Ik heb gewoon beeld, zowel van UPC als de BR-speler

-Ik heb de Manual doorgenomen en dat liep goed tot aan pagina 82.
Wat betrfet pagina 39 (Toewijzen Ingenagen) : Ik heb DVD/BD toegewezen aan HDMI1 en CBL/SAT aan HDMI 3 (en de betreffende apparaten uiteraard ook zo aangesloten). Dit stond ook al zo. Achter de overige items heb ik (later) streepjes gezet.

Nogmaals : er is beeld, maar ik zou (onder de Video-instellingen) Resolution op Through willen zetten, om de BR, dan wel de TV het evntuele Upscalen te laten doen.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt !

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 249725 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:24:
Volgens de beschrijving kom je in deze instellingen door de [Receiver]-toets in te drukken, gevolgd door de [Video]-toets. Als ik dat echter doe, krijg ik op de display de melding Not Available. |:(

Doe ik iets fout, of zie ik iets over het hoofd ? Is er iets mis gegaan bij de andere instellingen ?
Is dat niet voor de analoge video signalen? (s-video, component)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249725

Chevy454 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:31:
[...]

Is dat niet voor de analoge video signalen? (s-video, component)
Bedankt voor je reactie !

Als ik de beschrijving zo lees, zie ik niet dat die instellingen alleen voor analoge signalen zijn.

Zoals in de diverse reviews te lezen is, is de Upscale-functie van de 607 zijn zwakke punt, dus dat kun je dan beter aan de BR of de TV zelf over laten. Vandaar dat ik hem bij de Onkyo onder de Video-instellingen op Through wil zetten, zodat de Onkyo alleen het signaal doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

hoi iedereen

nu ik eindelijk geld heb gespaard wil ik graag de Onkyo 507 kopen omdat ik deze heb beluisterd en ook goede reacties heb gelezen...

hierbij wil ik graag de Infinity Primus HCS zwart kopen

nu heb ik een niet al te grote kamer en heb deze speakers ooit keer geluisterd alleen niet met de onkyo ik hou van jaren 70 80 muziek en films en vroeg me af of dit een goede combinatie is.

ik heb een standaart 2,1 setje van logitech op de moment en dat vind ik al lekker klinken af en toe

mijn budget is max 600 euro

misschien heeft iemand hier al ervaring mee en kan me vertellen of ze een goede prijs kaliteit hebben en hoe ze combineren met de onkyo .of zijn er mensen die mij andere setjes aanbevelen of moet gaan luisteren rond deze prijsklasse

ik zag ook dat de Jamo s 606 erg in trek was maar dan kan ik alleen de fronts kopen en later de surround

http://www.eshop.nl/winke...ity_Primus_HCS_zwart.html

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 318162 op 02-01-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 318162 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 08:30:
hierbij wil ik graag de Infinity Primus HCS zwart kopen

nu heb ik een niet al te grote kamer en heb deze speakers ooit keer geluisterd alleen niet met de onkyo ik hou van jaren 70 80 muziek en films en vroeg me af of dit een goede combinatie is.

ik zag ook dat de Jamo s 606 erg in trek was maar dan kan ik alleen de fronts kopen en later de surround
Als je nu een simpele Logitech set hebt zal je er altijd wel op voor uit gaan, dus daar ligt het probleem niet. Het is alleen gewoon niet te zeggen of je die Infinity moet nemen of de Jamo's. Dat kan je maar op een manier vast stellen en dat is door zelf te gaan luisteren.

Want in audio hangt alles af van smaak en wat jij dus mooi of niet mooi vind klinken. Zo heb je gelijk dat de Jamo S606 een veel verkochte set is, maar ik ken ook mensen die de speakers geen mooi geluid vinden hebben. Dus in de audio moet je niet af gaan op de mening van anderen, of althans je moet je keuze daar niet van af laten hangen.

Zie ook : AUD beleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

heey bedankt voor je reactie

ja wou ze zoiezo wel gaan beluisteren

maar zit te twijfelen voor een dolby surround set of 2 jamo speakers neer te zetten

misschien dat ze de speakers bij bbc of media markt hebben staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12
Zijn 2 monitor speakers niet wat voor je dan? (Heel andere kant om naar te kijken ipv Hi-fi), Bijvoorbeeld KRK's ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Yeah, heb net 2 B&W CM1's gekocht. Dus ik kan beginnen aan mijn HiFi setje.
Nu nog op zoek naar een goede receiver, zat zelf te denken aan een Onkyo TX-SR607.
Is dit een goede combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
fr3z schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 16:01:
Yeah, heb net 2 B&W CM1's gekocht. Dus ik kan beginnen aan mijn HiFi setje.
Nu nog op zoek naar een goede receiver, zat zelf te denken aan een Onkyo TX-SR607.
Is dit een goede combi?
Ehm.. tweede alinea van mijn post.

Persoonlijk zou ik B&W's niet aan een Onkyo gaan hangen. Maar dat is meer omdat ik B&W niet lekker vind klinken met mijn Denon en Onkyo heeft grofweg hetzelfde geluid. Ik zou meer naar een Rotel kijken omdat die het warme/wollige van de B&W's mooi opheft waardoor je een lekker geluid krijgt. Maar goed, ik vindt dat een lekker geluid. Maar jij moet straks naar die speakers luisteren...

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 02-01-2010 16:12 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor vraag en aanbod hebben we.... je raadt het al: Vraag & Aanbod.