Een vriend van me heeft een "probleem". Hij heeft zijn notebook aangesloten via HDMI aan een SR507. Deze is vervolgens weer met een HDMI aan zijn Samsung LCD'tje gekoppeld. Nu wil het zo dat er alleen geluid over de set klinkt wanneer de tv aan staat. Wat ik eigenlijk wil is dat de receiver gewoon het geluid van de HDMI blijft spelen, ook wanneer de tv uit staat. Na het kijken van een film moet de tv uit te schakelen zijn terwijl het geluid van de notebook blijft doorspelen. Het geluid met een andere kabel koppelen aan de notebook is geen optie. Alleen HDMI is gewenst. Ik denk dat er een van de twee situaties gebeurt;
1.De receiver gaat op "stil/standby" zodra hij de communicatie verliest met de TV (als deze uit gaat)
-Oplossing moet dan te vinden zijn in de receiver settings
2.Het notebook stopt met het doorgeven van geluid zodra hij communicatie met een beeld-weergever verliest (in dit geval de tv)
-Oplossing moet dan gezocht worden in de settings van de notebook
Iemand een idee?
1.De receiver gaat op "stil/standby" zodra hij de communicatie verliest met de TV (als deze uit gaat)
-Oplossing moet dan te vinden zijn in de receiver settings
2.Het notebook stopt met het doorgeven van geluid zodra hij communicatie met een beeld-weergever verliest (in dit geval de tv)
-Oplossing moet dan gezocht worden in de settings van de notebook
Iemand een idee?