[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 98 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 37.382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Nee hoor. De X1900 heeft ook nog een hele tijd naast de HD2xxx serie bestaan. Dat zal nu niet anders zijn. Sowieso is er denk ik geen TOP to Bottem launch. En dus alleen een "High End" RV870. De RV790 gaat dan naar de "Mid Range".

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Meh, Augustus, dat duurt nog wel ff.
Eigenlijk wil ik gewoon ineens overstappen van DX9.1 (X1900XTX) naar een DX11 (HD5870X2) ofzo...

Ach, ik heb 'm al lang, kan nog wel even wachten.

Ik ben wel benieuwd wanneer physicsberekeningen over GPU's nu eindelijk gemeengoed gaat worden inplaats van die halve oplossingen die niet crossvendor zijn en half ondersteund...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Fudzilla komt met de mededeling dat de HD4870X2 niet meer zo goed verkoopt door de introductie van de GTX295.

Als ik dan de verhalen mag geloven dat nVidia bijna door de voorraad GTX295’s heen is, is het dan niet aannemelijk dat de verkoop van de HD4870X2 dan weer zal aantrekken?

Fudzilla meent tevens te weten dat de GTX275 beter zal presteren dan de HD4890.
ATI will soon launch HD 4890 in performance market segment, but Nvidia will counter with GTX 275 that should be faster of the two.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Fudzilla maakt een statement onderbouwt met welke gegevens? 'Should be', misschien omdat het anders helemaal geen zin heeft voor nVidia om deze kaart uit te brengen en ze wederom geen echt antwoord hebben op AMD's kaart. Of de GTX275 echt sneller zal zijn, moet de toekomst uitmaken, of deze kaart uberhaupt echt leverbaar zal zijn wanneer de HD4890 leverbaar is, is zo mogelijk een nog groter vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Indy91 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:27:
Fudzilla komt met de mededeling dat de HD4870X2 niet meer zo goed verkoopt door de introductie van de GTX295.

Als ik dan de verhalen mag geloven dat nVidia bijna door de voorraad GTX295’s heen is, is het dan niet aannemelijk dat de verkoop van de HD4870X2 dan weer zal aantrekken?
De leverbaarheid van de 295 is inderdaad knap beroerd. Het is natuurlijk mogelijk dat mensen daardoor zó teleurgesteld raken dat ze overstappen, maar het lijkt me dat de schade al gedaan is (ATi de wind uit de zeilen nemen, ''kijk eens hier, ja mensen, deze kant op, wij hebben een kaart die sneller is'').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Je moet echt weten hoe je Fudzilla moet lezen, net zoals The Inq.
Eigenlijk zouden ze die 'Should be' vetgedrukt in het artikel moeten zetten zodat mensen weten dat het nog niet zeker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Ach, je moet ook niet vergeten dat die HD4870X2 er nu al best lang is... De mensen die die kaart écht graag wilden hebben, hebben hem al. En het is logisch dat dan na verloop van tijd de verkopen wat stagneren lijkt me.

Wat dat betreft lijkt het me voor ATi wel slim om alsnog die HD4890X2 te gaan maken. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Ik denk dat er best een markt voor is, zeker als die chips highly spankable zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
En zeker als hij de GTX295 verslaat en ATi dus weer nr1 zou zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus een dure X2 laten ontwikkelen die misschien een maand of 2 later verschijnt om nog geen 3-4 maand de performancecrown te hebben omdat-ie dan alweer ingehaald wordt door een kaart uit eigen stal? Dan lijkt het me toch logischer dat men liever alle resources in de HD5870X2 stopt, dan nog geld te pompen in een HD4890X2.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zó heel veel anders is deze nieuwe chip toch niet?

Edit; ik heb het idee dat ze die kaart zo klaar kunnen hebben...

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 23-03-2009 15:57 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
CJ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:54:
Dus een dure X2 laten ontwikkelen die misschien een maand of 2 later verschijnt om nog geen 3-4 maand de performancecrown te hebben omdat-ie dan alweer ingehaald wordt door een kaart uit eigen stal? Dan lijkt het me toch logischer dat men liever alle resources in de HD5870X2 stopt, dan nog geld te pompen in een HD4890X2.
Vooral ook omdat de pinbezetting anders is en dus een compleet nieuw pcb ontworpen moet worden enz....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CJ heeft al gemeld dat de boardpartners dit zelf zullen moeten doen. ATi focust zich op RV870. Het is te hopen dat er partners zijn die hun nek uit willen steken, zoals Sapphire deed met de 4850X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Beter afwachten op de RV870....volgens de 1post :*)
RV870 zal waarschijnlijk wel een stuk sneller zijn dan RV770 (afhankelijk van de situatie 70-100%). De eerste samples komen in Q2 09 uit en de uiteindelijke videokaart zal in de tweede helft van 2009 gereleased worden. RV870 is een 40nm GPU net als RV740
Dus qua snelheid RV870==4870X2

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 23-03-2009 16:21 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
de RV870 zal misschien niet eens in elke applicatie sneller zijn dan de x2 (net als de GT200 niet altijd sneller is dan de 9800gx2) maar beschikt wel over dx11. niemand die dan nog een dx10.1 kaart koopt voor circa dezelfde prijs.

als sapphire slim is dan maakt het wel een 4890x2: het is dan toch de snelste ATi kaart (in ieder geval de komende maanden) en zolang je de enige maker ervan bent, moet je wel een aardig publiek kunnen scoren hiervoor lijkt me.

maak dan ook gelijk maar een RV740 X2 als we dan toch bezig zijn: knappe performance voor circa 170-180 euro? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:54:
Als hij nog 4 maanden mee kan is het wel de moeite waard. Als je het zo bekijkt was de RV790 ook niet echt een slimme zet. Konden ze beter de RV870 twee maanden eerder op de markt brengen.

Maar goed ik snap het van twee kanten. Persoonlijk had ik best een HD4890 X2 gekocht. Zelfs als de RV870 er aan zit te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 23-03-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:29
Ik vroeg me trouwens af he. Is de HD4870 512 op mijn resolutie ( 1680x1050) nu echt veel slomer dat de 1gb versie? Ik zit namelijk te twijfelen om voor die prijs die te nemen. Ik vind het lastig om in deze tijd een PC samentestellen zeg... Komt veel nieuws uit enzo.. Eind April ga ik mijn nieuwe PC samenstellen. Wilde eerst een Phenom II 955. Maar zit toch ook stiemen aan Core i7 te denken met dan de goedkopere HD4870 512mb

Is er trouwens al nieuws over de benchmarks van de nieuwste 4890? Ik had toch al wel meer benchmarks verwacht. Daarnaast: Direct X 11. Zijn daar al screens van over hoe dat eruit komt te zien? Ik neem aan dat er weer wat pracht en praal bij is gekomen?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

RappieRappie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:56:
Zó heel veel anders is deze nieuwe chip toch niet?

Edit; ik heb het idee dat ze die kaart zo klaar kunnen hebben...
Een ander productieproces (highspeed 55nm) met een iets andere layout maar die dus waarschijnlijk weer meer failures gaat geven waardoor alles weer op de schop moet. Als de 4870X2 nog even meekan (misschien zelfs nog iets in prijs omlaag), dan zit ATi gebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
mijn 512mb versie draait iedere game vloeiend op 1920x1200 met minimaal 4x AA en meestal zelfs 8x AA.
op jouw res is dat dus ruim voldoende. toch zou ik vanwege de geringe meerprijs op dit koment toch de 1gb versie halen (was nog niet uit toen ik de 512 kocht). toch iets sneller en betere verkoopwaarde later.

de core i7 is alleen noodzakelijk als je EN overclocker bent EN lang met je systeem wilt doen. anders voldoet de phenom II ook uitstekend als game cpu (core is gewoon ietsje sneller en klokt nog beter)

als het COMPLETE systeem zo lang mogelijk moet meegaan en je dus niet regelmatig van kaart veranderd: neem de phenom en de 4890 1GB. ik denk dat dit (voor games) de snellere config is tov de core i7 + 4870 512mb. en ook nog eens goedkoper qua set.

wil je toch de 4870 512mb : neem een crossfire bord want binnenkort kun je zeer goedkoop een 2e bijplaatsen denk ik! marktplaats zal weer een flink aanbod hebben als eenmaal de 4890 op de markt is :+

Oja, dit is OFF-TOPIC, dus nu niet doorvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
dahakon schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:50:
Fudzilla maakt een statement onderbouwt met welke gegevens? 'Should be', misschien omdat het anders helemaal geen zin heeft voor nVidia om deze kaart uit te brengen en ze wederom geen echt antwoord hebben op AMD's kaart. Of de GTX275 echt sneller zal zijn, moet de toekomst uitmaken, of deze kaart uberhaupt echt leverbaar zal zijn wanneer de HD4890 leverbaar is, is zo mogelijk een nog groter vraagteken.
Als je weet dat de 4890 al uitgeleverd wordt aan partners/winkels en dat er van de GTX275 nog totaal niets is zelfs geen benchmark denk ik dat de GTX275 een paper launch wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja voor gamen maakt de cpu niet zo veel uit maar minstens een phenom 2 is wel aan te raden. Verder scheelt de prijs tussen core I7 920 en phenom 2 940 in totaal zo 200. Verwacht het performance verschil bij een phenom 2 955 nog minder maar met ddr 3 geheugen zal het verschil in prijs ongeveer 100 euro gaan bedragen. Ik zou dan eerder voor core I7 gaan. Meer bandwith, meer threads en betere single threaded performance.

Ati hd 4890 moet zich nog bewijzen maar ik neem eind april zelf een pc met core I7 920, hd 4890 oc (hoogstwaarschijnlijk) en nog een asus p6t deluxe.

Ontopic: De hd 4890 x2 zou leuk geweest zijn ja. Maar of er echt markt voor geweest was valt te betwijfelen. Ze zouden de boel wel flink zuiniger gemaakt kunnen hebben. Maar wie weet maakt sapphire (hopelijk een stillere) hd 4890x2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
http://www.techpowerup.co..._HD_4890_Accelerator.html

As we inch closer to the early-April launch of AMD's newest graphics card, the Radeon HD 4890, pictures of the said card by various AMD partners are piling up. Among all the usual reference-design cards we have seen so far, that virtually every partner is working on, we have learned that ASUS is working on something bigger. The company already has a reference-design card in the works, and another one that is set to eye the top-spot in the range of HD 4890 cards that will hit the market.

The company is designing a non-reference design accelerator that concentrates on a superior power design, and higher clock-speeds. We do not know what the company plans to call it, whether it joins the elite MATRIX series, or a "TOP" model under its general lineup, but the odds are tilting in favour of it featuring in the MATRIX lineup, the reasons you will soon know. Pictured below is its PCB, a list of some of the most notable features follows:

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-03-23/27a.jpg

* 100% digital PWM design - something the reference PCB features too, but enhanced by a small design change by ASUS
* The 6+2 phase power circuit is controlled by two independent VRM controller chips, the vGPU can be controlled by software, and can be set up to 1.4 V with the included software
* An 8-pin PCI-E power input replaces one of two 6-pin inputs on the reference model. This is said to add electrical stability and increase overclocking headroom
* ASUS added the industry's highest-quality voltage regulation thanks to the Fujitsu high-density ML capacitor, that facilitates the lowest ESR, and is best suited for digital PWM circuits (the cleanest power makes it to the GPU)
* The GPU is expected to be clocked above 900 MHz, with the GDDR5 memory at 1000 MHz (4.00 GHz effective)
* It will feature a non-reference high-performance cooler, which doesn't want to be pictured yet

With this on offer, the card could be one of the more expensive ones in its series. The reference-design card is expected to be priced at US $249.99, for the know.

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-03-23/27b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/img/09-03-23/27c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat ziet er leuk uit. Weer een stapje verder met softwarematige voltmodding, ook al was eerder een truuk bekend geworden die onbeperkt kon icm digitale PWM-designs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat deze 950 mhz gaat lopen. En ook dat hij zichzelf in voltage terugclockt in idle modus.

BTW is het trouwens mogelijk dat deze kaart op 1 ghz (core) kan gaan lopen? Of is dit gewoonweg onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
ownage maxim schreef op maandag 23 maart 2009 @ 18:15:
http://www.techpowerup.co..._HD_4890_Accelerator.html

As we inch closer to the early-April launch of AMD's newest graphics card, the Radeon HD 4890, pictures of the said card by various AMD partners are piling up. Among all the usual reference-design cards we have seen so far, that virtually every partner is working on, we have learned that ASUS is working on something bigger. The company already has a reference-design card in the works, and another one that is set to eye the top-spot in the range of HD 4890 cards that will hit the market.

The company is designing a non-reference design accelerator that concentrates on a superior power design, and higher clock-speeds. We do not know what the company plans to call it, whether it joins the elite MATRIX series, or a "TOP" model under its general lineup, but the odds are tilting in favour of it featuring in the MATRIX lineup, the reasons you will soon know. Pictured below is its PCB, a list of some of the most notable features follows:

[afbeelding]

* 100% digital PWM design - something the reference PCB features too, but enhanced by a small design change by ASUS
* The 6+2 phase power circuit is controlled by two independent VRM controller chips, the vGPU can be controlled by software, and can be set up to 1.4 V with the included software
* An 8-pin PCI-E power input replaces one of two 6-pin inputs on the reference model. This is said to add electrical stability and increase overclocking headroom
* ASUS added the industry's highest-quality voltage regulation thanks to the Fujitsu high-density ML capacitor, that facilitates the lowest ESR, and is best suited for digital PWM circuits (the cleanest power makes it to the GPU)
* The GPU is expected to be clocked above 900 MHz, with the GDDR5 memory at 1000 MHz (4.00 GHz effective)
* It will feature a non-reference high-performance cooler, which doesn't want to be pictured yet

With this on offer, the card could be one of the more expensive ones in its series. The reference-design card is expected to be priced at US $249.99, for the know.

[afbeelding]

[afbeelding]
Het zal wel aan mij liggen maar dit is volgens mij gewoon het reference PCB met wat aangepaste componenten.
Het 6 + 2 phase power circuit zie ik niet op de PCB. Wel zie ik een 5 + 2 phase power circuit. Of moet ik zeggen 3+2+2 phase?
Het reference disign was overigens ook al uitgelegt voor 6p+8p PCIE powerinput.

Dus afgezien van componenten gebruik zie ik geen verschil met het reference disgn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:22:
Hopen dat deze 950 mhz gaat lopen. En ook dat hij zichzelf in voltage terugclockt in idle modus.

BTW is het trouwens mogelijk dat deze kaart op 1 ghz (core) kan gaan lopen? Of is dit gewoonweg onmogelijk?
Stock zul je die niet zien als ATi 850-975 aanraad. Maar met zelf overclocken is dat wel haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het PC Inlife forum zijn benchmarks verschenen van een reference HD4890 die getest is in Vantage op verschillende kloksnelheden met verschillende CPUs. Gezien het feit dat de HD4890 daar al op verschillende plekken verschenen is op de markt, is de kans groot dat het authentiek is.

Core: 855 Mhz
Mem: 975 Mhz
Vantage: X4087
CPU: 6611

Core: 850 Mhz
Vantage: X4516
CPU: 10411

Core: 925 Mhz
Mem: 1025 Mhz
Vantage: X5041
CPU: 10507

Core: 950 Mhz
Mem: 1075 Mhz
Vantage: X5202
CPU: 10470

Core: 1000 Mhz
Mem: 1125 Mhz
Vantage: X5480
CPU: 11373

Deze OC gebeurde met stockcooling. Wel draaide de cooler op volle snelheid aldus de site.
Bron: http://we.pcinlife.com/thread-1124646-1-1.html

Overigens is ook de HD4750 op verschillende webshops verschenen voor rond de €125-130. Deze draait net zoals de kaart van Guru3D op 650Mhz core en 800Mhz GDDR5.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:22:

Afbeeldingslocatie: http://pic.xfastest.com/fsaa3dfx/ASUS/EAH4890.jpg
(tekst op verpakking)

RV790 Reaches 1.00 GHz, Indicates Overclocked SKUs in the Making

[ Voor 8% gewijzigd door Blastpe op 24-03-2009 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Kuhr89 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:04:
Ik vroeg me trouwens af he. Is de HD4870 512 op mijn resolutie ( 1680x1050) nu echt veel slomer dat de 1gb versie? Ik zit namelijk te twijfelen om voor die prijs die te nemen. Ik vind het lastig om in deze tijd een PC samentestellen zeg... Komt veel nieuws uit enzo.. Eind April ga ik mijn nieuwe PC samenstellen. Wilde eerst een Phenom II 955. Maar zit toch ook stiemen aan Core i7 te denken met dan de goedkopere HD4870 512mb

Is er trouwens al nieuws over de benchmarks van de nieuwste 4890? Ik had toch al wel meer benchmarks verwacht. Daarnaast: Direct X 11. Zijn daar al screens van over hoe dat eruit komt te zien? Ik neem aan dat er weer wat pracht en praal bij is gekomen?
PHII en een snellere video kaart. Je hebt niets aan een i7 sterker nog als je dan een minder snelle vga kaart koopt is je PHII setup sneller in games. Je kunt een PHII krijgen met x2 een HD4870 512 of een i7 met een single kaart. Ik zou het wel weten.....
CJ schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:43:
Op het PC Inlife forum zijn benchmarks verschenen van een reference HD4890 die getest is in Vantage op verschillende kloksnelheden met verschillende CPUs. Gezien het feit dat de HD4890 daar al op verschillende plekken verschenen is op de markt, is de kans groot dat het authentiek is.

Core: 855 Mhz
Vantage: X4087
CPU: 6611

Core: 850 Mhz
Vantage: X4516
CPU: 10411

Core: 925 Mhz
Mem: 1025 Mhz
Vantage: X5041
CPU: 10507

Core: 950 Mhz
Mem: 1075 Mhz
Vantage: X5202
CPU: 10470

Core: 1000 Mhz
Mem: 1125 Mhz
Vantage: X5480
CPU: 11373

Deze OC gebeurde met stockcooling. Wel draaide de cooler op volle snelheid aldus de site.
Bron: http://we.pcinlife.com/thread-1124646-1-1.html

Overigens is ook de HD4750 op verschillende webshops verschenen voor rond de €125-130. Deze draait net zoals de kaart van Guru3D op 650Mhz core en 800Mhz GDDR5.
Ik ben benieuwd of alle kaarten zo makkelijk oc'en. De HD4870 van me broer wil maar net 25 MHz doen daar boven wil het al niet meer. (800 core is niet artifact vrij). Maar sommige konden met stock cooler al 850 doen.

Mijn X2 wil ook niet harder dan stock. Dan wordt hij gewoon te warm. 2x HD4890 los op 1 GHz zou wel een heel stuk sneller zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Astennu op 24-03-2009 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
hier stond onzin

[ Voor 185% gewijzigd door Blastpe op 24-03-2009 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En de HD4830 verdwijnt al van het toneel. Ik heb nooit het nut van deze kaart begrepen, voor een beetje meer heb je een HD4850.
There's talk that the latest batch of AMD's Radeon HD 4830 GPUs may be the last, as many partners wouldn't even let the chips come in through the front door. As it stands, it looks as though the 4830 will be heading out to the pasture soon.

With all the re-branding and the re-pricing going around as of late, it's easy to get confused as to what GPU outperforms the other, which offers the best value for the money, and why manufacturers think a batch of letters and numbers actually tell consumers what is under the GPU hood. Whatever happened to the days of simplicity? Of single-word descriptions that said "buy me" instead of "decipher me?"

Still, with all the letters and numbers thrown about like a knocked over Scrabble game, it's amazing to see industry partners pick and choose exactly what will fly, what will die, and what will simply be ignored. As if portraying the role of a neighbor that just won't go away, insistently knocking even when all the lights are out, AMD's HD 4830 GPU is discovering that its not welcome anymore.

Why? Because apparently AMD has shipped the last batch of the HD 4830 GPU, now considered old technology by industry partners in light of the upcoming RV740 offering a similar pricetag. Many partners just don't want any extra 4830 GPUs coming through the door despite ATI, and are trying to get rid of what's already in stock. Once the RV740 sees the light of day, there's a good chance these partners will make the 4830 dirtier-than dirt cheap, cheaper than the $99 pricetag attached to the RV740 when released.

The problem 4830 faces is that the RV740 performs slightly better in benchmarks while offering a cheaper price point. The upcoming 55nm RV740 GPU boasts a core clock of 650 MHz, 3200 MHz GDDR5 memory using a 256-bit memory interface, 640 shaders, 16 ROPS, and 32 TMUs. The 4830 performs just a little slower, featuring a core clock of 575 MHz, 1800 MHz GDDR3 memory using a 256-bit memory interface and so on.

For consumers pinching pennies, either offering should suffice, however if the soon-defunct 4830 takes a huge nosedive in price, it might actually come out looking more attractive to a lonely and desperate wallet looking to unload its love. Then again, for what the RV740 offers, a $99 pricetag is extremely tasty. Perhaps a decision like this is best left up to a coin... if there's one to spare, that is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:09:
En de HD4830 verdwijnt al van het toneel. Ik heb nooit het nut van deze kaart begrepen, voor een beetje meer heb je een HD4850.

[...]
Raar verhaal van ome tom wat nergens op slaat. Welke rebranding? Partners die de 4830 GPU niet willen verkopen? De prijzen voor de 4830 liggen onder de 90 euro. Overigens was het allang bekend dat de 4830 uitgefaseerd zou worden zodra de RV740 uit zou komen. Ome tom zegt dat AMD de 4830 niet meer leverd omdat partners ze niet meer willen hebben/verkopen. Volgens mij is het omgekeerd en is het voor AMD veel goedkoper RV740's te produceren dan RV770's

[ Voor 16% gewijzigd door Blastpe op 24-03-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik sluit me aan bij Blastpe. De laatste tijd vind ik Tom's wat matig in dit soort artikelen en dit deel van de tekst slaat nergens op:
With all the re-branding and the re-pricing going around as of late, it's easy to get confused as to what GPU outperforms the other, which offers the best value for the money, and why manufacturers think a batch of letters and numbers actually tell consumers what is under the GPU hood. Whatever happened to the days of simplicity? Of single-word descriptions that said "buy me" instead of "decipher me?"
Waar gaat dit over? Juist bij AMD is de opeenvolging in cijfers de eenduidige aanwijzing voor de performance van de kaart. Er is geen sprake van rebranding en de oude line-up is volledig uit productie gehaald. Dat er nog wat 38xx kaarten in de winkels liggen is de fout van de retailer, niet van de fabrikant.

Nee, het lijkt er bijna op dat Tom's het smetje van NV ook aan AMD wil plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Blastpe schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:42:
[...]

Raar verhaal van ome tom wat nergens op slaat. Welke rebranding? Partners die de 4830 GPU niet willen verkopen? De prijzen voor de 4830 liggen onder de 90 euro. Overigens was het allang bekend dat de 4830 uitgefaseerd zou worden zodra de RV740 uit zou komen. Ome tom zegt dat AMD de 4830 niet meer leverd omdat partners ze niet meer willen hebben/verkopen. Volgens mij is het omgekeerd en is het voor AMD veel goedkoper RV740's te produceren dan RV770's
Er zit wel ergens waarheid in hoor, niet alle vendors hebben de 4830 in het assortiment.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het nut van de kaart leek me anders vrij duidelijk. Cores die net iets te veel gebreken hebben voor een HD4850 toch nog kunnen verkopen, in plaats van ze de vuilnisbak in moeten mieteren. Los van het feit dat je nog wat geld verdient aan de core, bespaar je je ook nog de kosten van het wegwerken van de cores als afval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:52:
[...]

Er zit wel ergens waarheid in hoor, niet alle vendors hebben de 4830 in het assortiment.
In de tekst staat "many vendors". Ik kan maar 1 vendor vinden die "m niet in zijn assortiment heeft en dat is Gigabyte.(dikke kans dat ik er een aantal over het hoofd zie)
ASUS,club3d,Gainward,HIS,Sapphire,MSI,XFX en Powercolor hebben allemaal wel een 4830 in hun assortiment.

[ Voor 5% gewijzigd door Blastpe op 24-03-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
dahakon schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:58:
Het nut van de kaart leek me anders vrij duidelijk. Cores die net iets te veel gebreken hebben voor een HD4850 toch nog kunnen verkopen, in plaats van ze de vuilnisbak in moeten mieteren. Los van het feit dat je nog wat geld verdient aan de core, bespaar je je ook nog de kosten van het wegwerken van de cores als afval.
Het prijsverschil tussen 4830 en 4850 tijdens de introductie was amper 20 euro. Inmiddels is dat gat groter.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het maakt AMD natuurlijk weinig uit wat de prijsverschillen zijn tussen de HD4850 en de HD4830, wanneer zij al af zijn van die cores. Het is leuk als ze ook een beetje verkopen, maar op dat moment is voor AMD het probleem van 'slechte' chips al opgelost.

Daarnaast kun je simpel zeggen dat de HD4850 'maar' 20 euro duurder is, maar op die manier kom je met een 'budget' pc uiteindelijk vanzelf uit op een high end machine, want dat geheugen is maar 20 euro duurder, en die voeding is maar 25 euro duurder, en die cpu is eigenlijk ook maar 20 euro duurder, die harde schijf is maar 40 euro duurder etc etc etc. Je moet als persoon ergens een lijn trekken.

Dit kan betekenen dat iemand die eigenlijk voor een HD4670 ging omdat de HD4850 eigenlijk niet iets te duur was, terwijl met de HD4670 er nog wel wat ruimte overbleef, alsnog een HD4830 kon kopen omdat deze er mooi tussenin zat. Uiteindelijk is het altijd lastig in andermans portemonnee te kijken, daarom is er dus ook zoveel keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:03:
[...]

Het prijsverschil tussen 4830 en 4850 tijdens de introductie was amper 20 euro. Inmiddels is dat gat groter.
Precies, daarom heb ik een HD4830 gekocht voor €90. Een HD4850 was op dat moment verkrijgbaar vanaf €130 wat dus wel eventjes €40 duurder is (~40%), terwijl je er een prestatiewinst van ongeveer 20% voor terug krijgt. Prijstechnisch is/was de HD4830 dus veel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:09:
En als je de HD4830 op z'n staart trapt, dan heb je ongeveer een HD4850. Voor meer dan 25 euro minder is dat erg netjes, zeker gezien de prestaties die het dingetje neerzet. Dat het uitgefaseerd zou worden als er een goedkopere vervanger zou komen met ongeveer dezelfde prestaties, dat was wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hd4830 gaat alleen weg vanwege de rv740. Het was prijstechnisch een interessante kaart. Vooral 2 in crossfire.

En ik snap niet wat mensen tegen hebben op core I7. De grap is als je al je geld nu in een dure gpu gaat stoppen ben je misschien niet zo slim bezig want dx11 komt uit. Nou duurt het wel weer een jaartje voordat de games komen. Maar geld in een processor steken is als je kijkt naar de toekomst veel verstandiger. Ik vind 2 hd 4870's in cf sowieso overdreven. Games maken er niet eens 100 procent gebruik van. Bovendien kost het je flink wat stroom. Nehalem is clock for clock sneller dan welke amd dan ook. De memory bandwidth is ook gewoon veel hoger. Nu gebruiken progs het misschien niet maar in de toekomst zeker wel. Die 8 threads: zelfde verhaal, met de komst van dx 11 gaat het nuttig worden.

Ik ben niet tegen amd processors maar ik vind wel als je al op zo'n hoog bedrag zit stop er dan een betere processor in.

4 gb ddr2: 50 euro
mobo: 100 euro
phII: 200 euro
totaal: 350 euro

6gb ddr3 1600 mhz cl7: 100 euro
mobo 200
core I7: 250
totaal: 550 euro

200 euro verschil. Dat is veel geld maar om daar nou een hd 4870 van te kopen. Tja, als je ALLEEN maar gamet is dat de beste keuze. Maar ik gebruik m'n pc voor van alles. Die paar extra fps boven de 50 fps: je merkt er weinig van. Die paar extra seconden die het duren om iets opstarten: dat merk ik zeker weten wel. Ook de multitasking is geweldig. En dan komt pHII 955: ben benieuwt hoe hij het doet maar waarschijnlijk komt hij niet eens in de buurt van de core I7 920.

phenom2 955: 250 euro
am3 mobo: 150 euro
ddr 3 4 gb 1333 mhz: 80 euro
Totaal: 480 euro

Het verschil is nu nog maar 70 euro. De prestatie zit dichter bij elkaar maar toch is de 920 sneller en dan voor 70 euro minder een phII nemen? Dat zou ik niet aanraden.

Mensen denken te veel in budget. Iemand die echt op budget is koopt een xbox. Iemand die een krachtige workstation nodig heeft koopt core I7. Iemand die een gaming pc wil voor onder de 800 euro koopt een henom 2. Maar iemand die een pc van 1200 euro koopt met 2 hd 4870's, die koopt toch geen ph2?!

Ontopic:
Die overgeclockte hd4890's zien er zeker goed uit. Ik hoop dat ze hoog scoren op de hoge resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En ik snap niet wat mensen tegen hebben op core I7. De grap is als je al je geld nu in een dure gpu gaat stoppen ben je misschien niet zo slim bezig want dx11 komt uit. Nou duurt het wel weer een jaartje voordat de games komen. Maar geld in een processor steken is als je kijkt naar de toekomst veel verstandiger. Ik vind 2 hd 4870's in cf sowieso overdreven. Games maken er niet eens 100 procent gebruik van. Bovendien kost het je flink wat stroom. Nehalem is clock for clock sneller dan welke amd dan ook. De memory bandwidth is ook gewoon veel hoger. Nu gebruiken progs het misschien niet maar in de toekomst zeker wel. Die 8 threads: zelfde verhaal, met de komst van dx 11 gaat het nuttig worden.
Games zijn meer en meer GPU afhankelijk, een betere grafische kaart zorgt dan ook voor betere prestaties dan een betere CPU. Niemand heeft iets tegen de Core i7, alleen is deze CPU pas nuttig wanneer je twee (of meer) videokaarten gebruikt. Dan kunnen de prestaties enorm toenemen. Voor een systeem met één videokaart zou ik het dus niet doen.
Maar iemand die een pc van 1200 euro koopt met 2 hd 4870's, die koopt toch geen ph2?!
Om twee videokaarten maximaal te benutten zou ik ook voor een Core i7 gaan, inderdaad.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
je moet de phenomII eigenlijk ook niet vergelijken met een core i7 maar een core2quad.
daar doet hij niet voor onder en de c2d/c2q is nog steeds een uitstekende game cpu dus waarom dan geen phenomII? met beide cpu's kun je perfekt gamen.

en als slimme koper ga je niet uit van de phenom 955 maar gewoon de goedkoopste triple of quad: ze klokken allemaal ongeveer even ver uiteindelijk, net als bij de c2q en de core i7.

de grootste meerwaarde van crossfire krijg je idd met een core i7 cpu, maar dat geldt wel hoofdzakelijk voor de max. fps. en niet de min. fps die in mijn ogen veel belangrijker is. en IEDERE phenomII en C2Q is snel genoeg om geen bottleneck te zijn voor de min. fps die nodig zijn om een game vloeiend te spelen, zeker bij resoluties van 1920x1200 en/of bij hoge AA/AF instellingen.

dit kun je niet zeggen voor iedere videokaart.

natuurlijk is de core i7 als je naar de toekomst kijkt, de betere keuze. maar als je voor de snelste game setup gaat is een phenomII/C2Q een betere keuze als je kijkt naar prijs/prestaties.

en dat dx11 gebruik gaat maken van 8 threats dat moeten we eerst nog maar eens zien. dx10 zou ook veel beter gebruik gaan maken van mijn quad: dat komt nu pas een beetje en ik heb dat ding al 1,5 jaar!

wellicht dat de core i7 pas echt interessant wordt als er een RV870 x2 is....

just my 2 cents....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
je moet de phenomII eigenlijk ook niet vergelijken met een core i7 maar een core2quad.
daar doet hij niet voor onder en de c2d/c2q is nog steeds een uitstekende game cpu dus waarom dan geen phenomII? met beide cpu's kun je perfekt gamen.
Wie zegt dan dat je met een Phenom II niet kan gamen? Uiteraard kan dit perfect. Nogmaals, een Core i7 is vooral nuttig bij gebruik van twee of meer videokaarten.
en dat dx11 gebruik gaat maken van 8 threats dat moeten we eerst nog maar eens zien. dx10 zou ook veel beter gebruik gaan maken van mijn quad: dat komt nu pas een beetje en ik heb dat ding al 1,5 jaar!
DirectX 10(.1) is niet multithreaded, DirectX 11 wordt dit wel. Uiteraard moeten game developers hier ook gebruik van maken.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 24-03-2009 17:08 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:08:
[...]
Wie zegt dan dat je met een Phenom II niet kan gamen? Uiteraard kan dit perfect. Nogmaals, een Core i7 is vooral nuttig bij gebruik van twee of meer videokaarten.
Is het uberhaupt al ergens getest of een PhenomII veel onderdoet voor een i7 als het op multi-GPU opstellingen aankomt? Ik bedoel, het is bekend dat een i7 daarvoor een stuk beter is dan de Core 2 Quad. Het lijkt me dat dit komt door de QPI die een directere verbinding en een stuk meer bandbreedte biedt dan de FSB van de C2Q. Hypertransport van AMD heeft echter ook veel meer bandbreedte dan de C2Q dus het zou me niet verbazen als de Phenom II óók beter schaalt met multi-GPU. Misschien niet zo goed als de i7, maar heeft men die twee überhaupt al vergeleken? Uit de test van Anandtech bleek al dat de Phenom II gemiddeld net zo'n goede ervaring boodt als de i7.

[ Voor 5% gewijzigd door Da_DvD op 24-03-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens mij heeft nog niemand dat getest. Echter, de Phenom II is niet zoveel sneller dan de eerste Phenom (dat lijkt nu zo, omdat de kloksnelheden hoger liggen), en volgens mij zijn daar wel CrossFire/SLI benchmarks van te vinden? Ik denk niet dat je zo'n grote boost moet verwachten zoals de Core i7.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 16:07
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:21:
Volgens mij heeft nog niemand dat getest. Echter, de Phenom II is niet zoveel sneller dan de eerste Phenom (dat lijkt nu zo, omdat de kloksnelheden hoger liggen), en volgens mij zijn daar wel CrossFire/SLI benchmarks van te vinden? Ik denk niet dat je zo'n grote boost moet verwachten zoals de Core i7.
Phenom werd nooit gebruikt voor uitgebreide gaming tests omdat ze het imago van langzaam hadden (en dat in sommige gevallen ook wel echt waren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 17:21:
Hier een test: http://www.overklokken.in...-940-benchmarks-uitgelekt

Uit deze, overigens wat magere, test blijkt dat de PhenomII 940 in combinatie met een single GPU kaart (in dit geval de HD4850) bij games zoals Crysis, Lost Planet en CoJ op zijn minst gelijkwaardig scoort, of in sommige gevallen zelfs beter dan de QX9770 en Core i7.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Indy91 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:19:
[...]

Hier een test: http://www.overklokken.in...-940-benchmarks-uitgelekt

Uit deze, overigens wat magere, test blijkt dat de PhenomII 940 in combinatie met een single GPU kaart (in dit geval de HD4850) bij games zoals Crysis, Lost Planet en CoJ op zijn minst gelijkwaardig scoort, of in sommige gevallen zelfs beter dan de QX9770 en Core i7.
Da's fijn, maar we wouden eigenlijk weten of de Phenom II ook zo goed schaalt als de Core i7 wanneer er twee videokaarten gebruikt worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Wat een aanstellerij altijd over Ph2 en i7. Alsof het een groot verschil is. Bovendien zal op den duur de I7 sneller zijn naarmate de games zwaarder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Anandtech heeft een CrossfireX (2 x HD4870 1GB) met een Phenom II 940, C2Q Q9550 en Core i7 vergeleken.: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3506&p=3
When it came to actual game play experiences, we thought the Phenom II 940 was clearly the better choice in Company of Heroes: Opposing Fronts and Crysis Warhead due to minimum frame rate advantages and fluidity of game play. In the five other titles, we could not tell any real differences in the quality of game play between the Phenom II 940 and Core 2 Quad Q9550. Except for Far Cry 2 where we could raise the graphic quality settings without affecting game play, the i7 platform was no different than our two other solutions.

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 24-03-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:50:
[...]

Games zijn meer en meer GPU afhankelijk, een betere grafische kaart zorgt dan ook voor betere prestaties dan een betere CPU. Niemand heeft iets tegen de Core i7, alleen is deze CPU pas nuttig wanneer je twee (of meer) videokaarten gebruikt. Dan kunnen de prestaties enorm toenemen. Voor een systeem met één videokaart zou ik het dus niet doen.

[...]

Om twee videokaarten maximaal te benutten zou ik ook voor een Core i7 gaan, inderdaad.
Onzin.Ik heb het zelf getest. Een HD4870 X2 is niet snel genoeg om een PHII 940 vol te belasten. Meestal GPU limit een hele enkele keer CPU limit. Pas bij 3 of 4 kaarten ga je verschil zien. Hier is toen een hele review van geweest bij Anandtech als ik me niet vergis.

Wat heeft iedereen toch altijd met snelle cpu's. Dat maakt geen ruk uit misschien alleen bij RTS games. En ik zeg het niet om AMD speciaal te verdedigen want ik heb ook een i7 maar ook ene Phenom II 940. En dat is meer voor de hobby dan dat ik het echt nodig heb. Een 5600+ met een HD4870 X2 gamed ook nog prima. Echter heb je daar wel een CPU limit te pakken.

edit: Indy had de review al gevonden :)

Dus geen tot amper verschil alleen in FC 2 en ga je daar nou speciaal een veel duurder systeem voor kopen ? Als ik op de centen moest letten was ik duidelijk voor een snellere VGA kaart gegaan. Of het geld sparen om later dit jaar/volgend jaar een DX11 kaart te kopen.
ownage maxim schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:44:
Wat een aanstellerij altijd over Ph2 en i7. Alsof het een groot verschil is. Bovendien zal op den duur de I7 sneller zijn naarmate de games zwaarder worden.
Hoe lang gaat dat duren ? 1-2 jaar ? Ik zie games nog niet snel 8 cores benutten. Max nu is 3 en een beetje van de 4e door UT3. Maar verder komt je ook niet ( max gezien is iets van 85% load met alleen het spel aan op een quad core en dit was een piek meestal rond de 55-60%).

Leuke investering als je 3 jaar met een pc wilt doen maar je kunt dat geld nu ook sparen en over een jaar een snellere AMD cpu kopen. Want AMD houd vrij lang vast aan een bepaalde socket dus er komen vast nog wel nieuwe AMD cpu's op AM3 met een nieuwere architectuur.

Maar goed dit is erg offtopic aan het worden.

Ik ben wel erg benieuwd aan het worden naar de HD4890 scores. Vooral wat er nu verandert is en of het verbruik verandert is of gelijk gebleven is. Misschien koop ik er wel een om lekker te oc'en. 1100 core met extreme air :P

[ Voor 36% gewijzigd door Astennu op 24-03-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet over gaming alleen. De processor verbetert de werking van je pc in het algemeen. Een gpu is alleen voor gamen. Ik heb persoonlijk liever een pc met een core I7 en heel erg snel zijn in alle applicaties. 2 gpu's is echt overdreven. Crysis is maar 1 spel wat het met wat mindere settings moet doen (stalker misschien ook NET wat minder) maar 1 gpu is ruim voldoende. Games gebruiken niet eens 100% van je 2 gpu's. Vaak maar 50%, de rest is weggegooide performance. Overigens moeten we niet vergeten dat door de enorme bandwidth van de core I7 (met 6 gb) de minimum framerate soms met 80% omhoog gaat! Dat is belangrijk. Niet die 30 fps (average) meer. Met core I7 heb ik bijv. 50 fps. Stel dat ik PH2 met 2 gpu's had genomen en ik 80 fps meer haal. Big deal; daar merk je niks van.

Ik merk wel dat met core I7 mijn filmpjes 1.5 keer zo snel klaar zijn met converteren, mijn programma's sneller opstarten, ik stabieler ben, ik beter kan multitasken en dus gewoon een snellere pc heb in het algemeen.

Ja, ga gamingbenchmarks van een ph2 posten! Daar hebben we niet veel aan want iedereen weet dat gaming gpu afhankelijk is zolang de rest de boel maar niet bottleneckt.

Op phenom 2 kun je geweldig gamen: in tegendeel het is echt een top cpu, vooral voor zijn geld. Het is gewoon geweldig dat je zoveel performance kan krijgen voor zo weinig geld. Ik raad iedereen deze cpu ook aan vanwege zijn prijs/kwaliteit. Maar 2 gpu's zijn het geld minder waard dan een core I7. Neem er dan eerst 1. Kom je er dan achter: Oh nee! Ik kan crysis niet op ultra high spelen met 4 x aa aan! Ik moet meer kracht hebben want het spel wordt erdoor verpest! Ik betaal graag 150 euro meer voor die 25 fps! Dan kun je er als nog eentje bijplaatsen. Maar zit je nu al aan een pc met 2 gpu's te denken voor 1200 euro, dan denk ik: koop er gewoon een betere cpu voor. Het is het geld meer waard.

Nogmaals: phenom 2 is GEWELDIG VOOR HET GELD. Een game pc voor 800 euro is leuk ermee te doen en je hebt genoeg kracht.

Ja ze gaan lang vasthouden aan am3 maar op dat socket kunnen ze ook niet grote veranderingen in de architectuur brengen. Alleen hoger clocken. Dat is leuk maar westmere gaat op veel x58 mobo's draaien. De performance wordt nog groter! Dat haalt amd op dat am3 socket nooit meer in.

Eigenlijk zou deze discussie in het amd/intel topic gevoerd moeten worden maar het is een twijfelgeval want het gaat over prijs kwaliteit van zowel de gpu als cpu.

Ontopic: Nu een evergeclockte hd 4890 op 1 ghz is verschenen die 5350 punten scoorde in 3dmark ben ik wel benieuwd. De grap is dat de hd4850x2 slechter scoort dan de gtx 285 en dat vertaald zich zeker niet in gaming performance. De hd 4850x2 scoorde 5650 de hd 4890 1 ghz dus 5350. Als de factory-oc kaarten 950 mhz draaien zouden die ongeveer 5100 moeten scoren. 5100 tegenover de 5650 van de hd4850x2 is zon 10% minder dan de 4850x2. Dat belooft wat! Maar dit zijn natuurlijk allemaal verwachtingen: het zegt niets.

Edit: @ hierboven:
Bekijk het andersom: zon hd4870x2 is idioot voor gaming. Alleen voor mensen met 2560 x1600 is dat normaal maar zelfs dan. Bespaar dat geld: Koop er een core I7 van en maak je systeem future proof. Die hd 4870x2 is enorme performance waar je nogmaals niet te veel van zal merken alleen op 2560 x 1600.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel reviewers hebben vandaag de HD4890 binnen gekregen. :)

En iets anders, niet geheel ontopic, maar ook niet geheel offtopic. Havok heeft nieuwe demonstraties gegeven van hun technieken. De cloth demo is erg indrukwekkend: http://gamevideos.1up.com/video/id/24095

Bridge Destruction: http://gamevideos.1up.com/video/id/24096
AI Demo: http://gamevideos.1up.com/video/id/24092

Ook de AI demo is erg interessant. Het is vergelijkbaar met de AI van de Froblins van ATI, waar elk mannetje z''n eigen AI heeft wat door de GPU in realtime berekent wordt.

[ Voor 80% gewijzigd door CJ op 24-03-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bekijk het andersom: zon hd4870x2 is idioot voor gaming. Alleen voor mensen met 2560 x1600 is dat normaal maar zelfs dan. Bespaar dat geld: Koop er een core I7 van en maak je systeem future proof. Die hd 4870x2 is enorme performance waar je nogmaals niet te veel van zal merken alleen op 2560 x 1600.
Vanaf 1920x1200 heb je al behoorlijk baat bij CF eerder al. 1GB mem is pas vanaf 1920x1200. Vooral met AA en AF scheelt het veel.

En waarvoor heb je die i7 nodig dan ? Ik heb geen een normale app kunnen vinden die ook maar 3 (ook 3 threads max gezien) van me 4 (8 Threads) kan benutten. Clock voor clock is hij niet eens sneller dan een C2D Q die ik hier voor had. Dus wat heb je er aan ? Ik zie in de toekomst ook niet snel applicaties 8 threads benutten.

Waar games al makklijk 3 vga kaarten en soms 4 goed kunnen benutten. En dan bedoel ik 80% scaling per chip. Dual schaalt al heel er goed. Tripple ook steeds beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Astennu schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:10:

Vanaf 1920x1200 heb je al behoorlijk baat bij CF eerder al. 1GB mem is pas vanaf 1920x1200. Vooral met AA en AF scheelt het veel.
Inderdaad.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:56:

Totale onzin. Er zijn zat games die baat hebben bij SLi of CF... Helemaal op 1920x1200 met veel AA en AF, en met v-sync aan.
Astennu schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:10:En waarvoor heb je die i7 nodig dan ? Ik heb geen een normale app kunnen vinden die ook maar 3 (ook 3 threads max gezien) van me 4 (8 Threads) kan benutten. Clock voor clock is hij niet eens sneller dan een C2D Q die ik hier voor had. Dus wat heb je er aan ?
Foto en videobewerking? Winrar en quickpar? Encoden en decoden??? Niet iedereen gebruikt zijn PC alleen om te gamen.

Edit; Wat ook weer een gezeur over CPU's in een GPU topic trouwens... De i7 is gewoon sneller over de gehele linie. Punt.

[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 24-03-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Die Bridge destruction en die dress demo zijn wel erg nice. Ik ben benieuwd hoeveel power dit gebruikt. En wat voor een impact het zal hebben op de FPS als je dit soort dingen in games aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rappierappie

Cf is gewoon extreem als je wilt gamen. 1 gpu is ruim voldoende. Wel een goede gpu maar meestal gewoon weggegooid geld: zeker nu dx11 eraan komt.

Crossfire is als je wilt gamen vaak overbodig. Kijk de echte goede spellen hebben het vaak niet nodig. Bovendien gaat het een gamer ook niet om de effecten. Dat is leuk maar niet de hoofdzaak. Cf is leuk als je kijkt van: hey nu kan ik stalker met volledig detail spelen. Erg leuk, maar wat heeft het met gamen te maken? Ik vind die fps ook wel leuk om naar te kijken maar vanuit technische interesse. Gamen is wat anders. 1900 x 1200 gaat echt geweldig met 1 hd 4870 1 gb.

Ik zeg ook dat als je moet kiezen tussen core I7 of 1 gpu extra. Je meer zult merken van de core I7.

Die demo AI is erg mooi. Het is gewoon grappig om te zien dat ze allemaal hun eigen wil hebben. De een begint net wat later met lopen, als ze bij de tank komen dringt het langzaam tot ze door dat ze moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Astennu schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:
Die Bridge destruction en die dress demo zijn wel erg nice. Ik ben benieuwd hoeveel power dit gebruikt. En wat voor een impact het zal hebben op de FPS als je dit soort dingen in games aan kan zetten.
De echt interessante stap zal dan ook zijn wanneer je die berekeningen kan offloaden naar een 4670, net als bij Physx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:48:
@rappierappie

Cf is gewoon extreem als je wilt gamen. 1 gpu is ruim voldoende. Wel een goede gpu maar meestal gewoon weggegooid geld: zeker nu dx11 eraan komt.

Crossfire is als je wilt gamen vaak overbodig. Kijk de echte goede spellen hebben het vaak niet nodig. Bovendien gaat het een gamer ook niet om de effecten. Dat is leuk maar niet de hoofdzaak. Cf is leuk als je kijkt van: hey nu kan ik stalker met volledig detail spelen. Erg leuk, maar wat heeft het met gamen te maken? Ik vind die fps ook wel leuk om naar te kijken maar vanuit technische interesse. Gamen is wat anders. 1900 x 1200 gaat echt geweldig met 1 hd 4870 1 gb.

Ik zeg ook dat als je moet kiezen tussen core I7 of 1 gpu extra. Je meer zult merken van de core I7.

Die demo AI is erg mooi. Het is gewoon grappig om te zien dat ze allemaal hun eigen wil hebben. De een begint net wat later met lopen, als ze bij de tank komen dringt het langzaam tot ze door dat ze moeten stoppen.
Je spreekt voor jezelf, niet voor anderen.

Ik wil bijvoorbeeld alles maxed hebben, liefst minimaal met 4xAA en 16xAF. Op 1920x1200 en v-sync enabled. En met ALLE effecten... En dan @ steady 60FPS. Waarvoor koop ik anders zulke dure kaarten? Juist; om alles maxed te draaien, dus ook de effecten. Dat redt je gewoon niet met een enkele kaart in veel games.

De settings kunnen mij niet hoog genoeg staan; hoe hoger hoe beter. Ik heb het liefst dat de graphics zo mooi zijn dat ik er duizelig van wordt. Dát is gaaf! Helemaal als de gameplay zelf ook nog mooi is. _/-\o_

IK vind het niet overbodig. En velen met mij niet.

Ook dat DX11 verhaal vind ik spreken voor jezelf. Er zijn nog lang geen DX11 games. En als je geen DX11 kaart hebt als de games er wel zijn, dan kan je die game gewoon op DX10 of 9 spelen. Dus imho is het zonde van het geld verhaal ook niet van toepassing.

En óók dat verhaal dat een i7 sneller zal zijn dan CF of SLi is niet zo imho; je gaat meer merken van 1 GPU extra dan van een dikkere CPU. Helemaal als de settings goed hoog staan.

Ik begrijp ook eigenlijk niet waarop je al deze uitspraken baseert.

Ik respecteer je mening, maar ben het totaal niet met je eens. :N :)

[ Voor 14% gewijzigd door Format-C op 24-03-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb vroeger nog een systeem met GeForce 3 gehad, net toen die op de markt was. Prijskaartje van de grafische kaart was toen 28 000 BEF, omgerekend zo'n 700 euro. Dan had je ook wat. Ik zou nu nooit meer zoveel geld uitgeven aan een grafische kaart. Het evolueert veel te snel, 700 euro is na een half jaar bijna niks meer waard. Daarnaast, dankzij AMD koop je vandaag voor 150 euro een grafische kaart die snel genoeg is om aan de meeste mensen hun behoeftes te voldoen. Ik heb een HD4850 zitten, en daarmee trek je alle hedendaagse games op 1680x1050 (resolutie van m'n scherm) (*).

(*) Alhoewel dat straks zal veranderen: 21.5" 16:9 monitoren met 1920x1080 zijn enorm in trek, en een 4850 zal het een stuk moeilijker krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 24-03-2009 20:06 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:48:
@rappierappie

Muah dat vind ik niet hoor, maar het is natuurlijk een kwestie van eisen/ voorkeur, wat jij overbodig vind, geeft mij veel genoegen.

Ik speel het liefst minimaal in 1920x1200 (native res.) 4/8xAA en 16AF op HQ met minimaal 50-60 fps.
Dat ga je in een groot aantal (nieuwere)games niet redden met 1 GPU, zelfs met 2 in enkele games niet. (Stalker CSDX10 en Crysis dx10)

Het zijn per slot van rekening videogames en daarbij heeft het beeld net zo veel impact en sfeer als gameplay.
De immersie van HQ textures en lange shaders icm AA en AF op een soepele framerate vergroot mijn spelbeleving enorm.

Overigens geld dat ook voor een goede 5(7).1 geluidsweergave.

Overigens is het ook weer niet zo dat er met een 1 HD48701 GB niet goed genoeg te gamen is natuurlijk, maar een dual GPU geeft net even dat beetje extra onder zware settings om het geheel vloeiend te laten lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 24-03-2009 20:14 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:00:
[...]

Ik heb vroeger nog een systeem met GeForce 3 gehad, net toen die op de markt was. Prijskaartje van de grafische kaart was toen 28 000 BEF, omgerekend zo'n 700 euro. Dan had je ook wat. Ik zou nu nooit meer zoveel geld uitgeven aan een grafische kaart. Het evolueert veel te snel, 700 euro is na een half jaar bijna niks meer waard. Daarnaast, dankzij AMD koop je vandaag voor 150 euro een grafische kaart die snel genoeg is om aan de meeste mensen hun behoeftes te voldoen. Ik heb een HD4850 zitten, en daarmee trek je alle hedendaagse games op 1680x1050 (resolutie van m'n scherm).
Ach ja; als je een nieuwe auto koopt van 30.000 euro is die 2 jaar later ook nog maar 15.000 euro waard. Sterker nog; als je hem de garage uitrijdt ben je al 3000 euro kwijt. Maar je hebt gelijk; het is een dure hobby.

Mensen kiezen er zelf voor. :) En dat is maar goed ook. Ieder zijn keuze. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 24-03-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dit is erg interessant. Wanneer komt er nou eens officiële support? Hopelijk wordt het dit keer allemaal echt wat. Dan koop ik er een hd4670/4650 bij en draai ik nog meer fps. Wat zo jammer is, is dat driver support niet havok kan implanteren. Kijk als we dit soort dingen met driver updates zouden kunnen doen zouden we crysis, stalker etc. beter kunnen draaien. Je moet echt de spelontwikkelaar overtuigen dat ze hun game maken met deze engine. Ze moeten telkens kiezen voor kamp groen of kamp rood.

Ben erg benieuwd naar larrebee. Als deze als standaard physics kaart naast de gpu gaat werken hoeven game-designers niet meer te kiezen. Zo's derde partij is erg welkom in deze situatie.

Edit: Ik ben het er mee eens wat je zegt. Het hangt van je voorkeur af. Ik vind cf een mooie techniek maar voor mij verbetert een betere cpu de algehele ervaring van de pc. En die AA kan gewoon aan alleen de settings net wat lager. Maargoed, je hebt gelijk dat als je echt eyecandy wilt je 2 gpu's op 1900 x 1200. Maar nogmaals: daar draait gamen niet om. En wat jij zegt: je eigen voorkeur is belangrijk. Sommige mensen hebben veel meer plezier met net dat beetje extra effecten. Die houdt ik ook niet tegen maar je kunt toch altijd eerst 1 gpu nemen en daarna kijken of je een tweede erbij wilt. Dan merk je het verschil des te meer! Veel mensen denken dat ze met 1 gpu niet goed kunnen gamen op 1900 x 1200. Dat is niet waar maar je kunt er later altijd eentje bijzetten. Je hoeft niet meteen 2 gpu's. Dat is juist 1 van de voordelen van cf.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RappieRappie schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:05:
[...]

Ach ja; als je een nieuwe auto koopt van 30.000 euro is die 2 jaar later ook nog maar 15.000 euro waard.
Met dat verschil dat je de auto tien jaar kan gebruiken, een videokaart mag je na een jaar alweer dumpen ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:07:
[...]

Met dat verschil dat je de auto tien jaar kan gebruiken, een videokaart mag je na een jaar alweer dumpen ;)
Je begrijpt wat ik bedoel toch? :) De verhoudingen en de levensduur van bepaalde produkten is gewoon anders.

Na 3 jaar wil je ook wel graag weer een nieuwe auto met allerlei nieuwe snufjes. Puur voor de lol eigenlijk. Nodig is het niet eens. Er zijn maar weinig mensen die hun auto echt "op" rijden.

Je leeft maar 1x vind ik hoor... Ik heb genoeg (erge dingen :'( ) meegemaakt de laatste 4 jaar.

Geniet er maar van.

Als je het kan betalen moet je doen wat je leuk vind vind ik. Waarvoor leef je anders? En waarvoor doe je anders je best met/op je werk (of op school) e.d.? :D

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 24-03-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt nu allemaal erg filosofisch :)

Maar idd al die technische snufjes zijn leuk hoor. Mensen die niet leven met een doel zijn ongelukkig. Het staat zelfs in de bijbel ;)

Ik heb het liever allebij: een goede cpu en gpu. Ik heb het geld ervoor over.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Na 3 jaar wil je ook wel graag weer een nieuwe auto met allerlei nieuwe snufjes. Puur voor de lol eigenlijk. Nodig is het niet eens. Er zijn maar weinig mensen die hun auto echt "op" rijden
Oh :? Als ik naar mijn ouders en vele andere mensen kijk, rijden die hun auto echt op. Geen idee hoe oud je bent, maar wij zijn vast een andere generatie :)
Ik heb genoeg (erge dingen :'( ) meegemaakt de laatste 4 jaar.

Waarvoor leef je anders?
Leef zoals je wilt, ik geniet ook 200% van het leven (en dan met andere dingen dan die stomme computers), maar daarom moet je al je geld er niet doorjagen ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja, ik zal het er maar uitgooien; mijn vader is 4 jaar geleden overleden; 57 jaar, hartstilstand. 2 jaar geleden overleed mijn moeder, na 2 jaar heel ziek te zijn geweest en tig keer op de IC te hebben gelegen. Suikerziekte, 54 jaar...

Ik zeg alleen hoe ik er nu over denk; het belangrijkste wat je hebt is je familie en echte vrienden (die heb je maar weinig als puntje bij paaltje komt), en je gezondheid.

Geld is niks waard; het is een middel, geen doel. Je werkt om te leven, en je leeft niet om te werken.

Geniet er van, doe wat je leuk vind, en maak jezelf gelukkig, en de mensen om je heen ook als dat kan. En doe je best. Zolang je je dingen kan veroorloven moet je genieten. Morgen kan alles anders zijn.

O-)

Sorry; ontopic... Beetje raar om het er hier allemaal uit te flappen misschien... Maar goed.

Nogmaals mijn excuses. :) Ik doe over sommige dingen niet meer zo moeilijk. En natuurlijk moet je dingen met mate doen; alles waar TE voorstaat is niet goed. :>

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 24-03-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een mercedes rijdt je met wat onderhoud zo 600.000 km. Soms zelfs 1 miljoen. Over duurzaamheid gesproken. Je kunt auto's niet met pc's vergelijken. Maar het is altijd wel leuk om te doen.

Geld maakt niet gelukkig, dure pc's ook niet. Hoe duurder je pc, hoe meer je ervan verwacht, hoe sneller geïrriteerd je raakt.

Edit:
Dat is dezelfde situatie als die met mijn vader: zijn ouders overleden ook vlak na elkaar. Ik heb mijn opa en oma nooit gekend dus ik mis ze ook niet.

Ik heb wel medelijden met je. Als je gelooft: hopelijk zie je ze later weer eens.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Geld maakt niet gelukkig,
Neen, maar het is wel erg handig. En geld kan je nooit te weinig hebben, alleen al omdat het leven erg duur is. Probeer je facturen maar eens niet te betalen, ze zullen je huis rap leeghalen. Daar wordt je ook niet gelukkiger van ;)

@RappieRappie, je mag ook dm'en.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het verbaast mij dat in de bovenstaande discussie over i7 vs Ph II men totaal voorbij gaat aan het feit dat meer en meer dingen via de GPU gaan.

We gaan naar GPU berekende physics (meer ruimte voor de CPU om rondjes te rennen)
We gaan naar GPU versnelde videoconversie (de i7 is traag als een 8088 vergeleken met wat videokaarten kunnen)
We gaan naar GPU versnelde folding@home achtige projecten.

De CPU wordt meer en meer een apparaat dat vooral bezig is om de de zaken te dirigeren, in plaats van zelf de hele show te runnen.

Zeker, de i7 is sneller in bepaalde zaken dan de Ph II, maar gaming is daar nou niet bepaald een goed voorbeeld van. Andere zaken waar hij wel beter in is, worden vaker en vaker richting GPGPU achtige oplossingen toegebracht.

Met andere woorden, een sterke videokaart is helemaal zo gek nog niet, maar boven alles, wanneer performance echt iets is waar je veel waarde aan hecht, dan wil je na een paar jaartjes toch iets nieuws en dan maakt het echt weinig uit wat voor processor je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Hacku schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Neen, maar het is wel erg handig. En geld kan je nooit te weinig hebben, alleen al omdat het leven erg duur is. Probeer je facturen maar eens niet te betalen, ze zullen je huis rap leeghalen. Daar wordt je ook niet gelukkiger van ;)

@RappieRappie, je mag ook dm'en.
Edit; geld maakt niet gelukkig; geen geld maakt wel ongelukkig.

Mja, sorry hoor... Laten we maar weer over GPU's praten. Dit hoort hier natuurlijk niet thuis... O+

Wat een betoog weer van me.... :X _O- Just my 2 cents of life zullen we maar zeggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Format-C op 24-03-2009 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Nou Rap, sterkte kerel, dat zet idd alles in een ander perspectief.

Geld is niets anders dan het leven op deze bol iets aangenamer te maken en natuurlijk ook noordzakelijk voor het overleven in deze kapitalistische maatschappij.

Ik heb iig altijd veel geld over voor mijn hobbys, allerhande electronica en een dure boliede, kleding ed.

Verder krijg ik idd al signalen dat de 4890 bij enkele retailers al op voorraad is.

[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 24-03-2009 20:38 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Alternate zal wel weer de eerste zijn. (Zijn ze heel vaak/ meestal) :) Het is eerdaags ineens weer plop! bij hun. Daar zijn we! :)

Meestal zetten ze de nieuwste dingen tussen 16:00 en 17:30u op hun site. :) 8) (Ervaring)

Ik wacht iig even lekker op de RV870 of GTxx.

Ik kan het nog wel even met mijn huidige kaarten doen.

[ Voor 90% gewijzigd door Format-C op 24-03-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat die hd 4890 matrix editie ook snel op voorraad is (ik hoop zo midden april). Dat ding belooft echt wat. Die voltage tweaks zijn zeker goed voor het overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
vond een filmpje van de aankomende cryengine 3 van crytek. erg indrukwekkende plaatjes weer!

http://pc.ign.com/dor/art...ryengine3_trl_032309.html

is die nieuwe driver voor de 4890 dan ook al beschikbaar? anders lijken me de aankomende reviews waardeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
de nieuwe driver voor 4890 (8.592.3)
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=291098

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 24-03-2009 21:35 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:55

OMD

Ik moet zeggen, ik speel best wat spelletjes en doe dat op een C2D6850 @ 3,7 met 2 Sapphire's HD3870 in CF en de meeste spellen die ik speel lopen nog behoorlijk hard. Native resolutie van mijn scherm is 1680x1050 dus ik zal toch niet super veel kracht gebruiken. Ik wacht denk ik ook wel op de volgende generatie. De 3870's zitten nu sinds vorig jaar januari in mijn pc en lopen nog prima mee met de single big boys. Alhoewel zo een 4890 matrix toch wel erg leuk is, vooral in CF :o

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat laatste geruchten uit de wandelgangen... Het schijnt dat AMD er over nadenkt om de launch van de HD4890 naar voren te halen. Nu er al kaarten op de markt verkrijgbaar zijn, doet zich bijna eenzelfde situatie voor als met de RV770 launch, waar de HD4850 al een tijd voor launch verkrijgbaar was. Als het driverteam de launchdrivers op tijd klaar heeft, dan kunnen we misschien eerder dan verwacht reviews online zien. Zoals ik al eerder had vermeld hebben de meeste reviewers inmiddels hun samples binnen. Een mogelijke herhaling van de RV770 launch is ook mogelijk, met eerst een technology preview en een week later de echte benchmarks.

Doordat retailers zich niet aan de launchdate houden, ziet AMD zich dus weer in een penibele situatie, waarin ze aan de ene kant geconfronteerd worden met benchmarks van verkochte kaarten met drivers die niet geoptimaliseerd zijn voor de HD4890 (immers zijn het niet de launchdrivers) en daardoor dus een verkeerd beeld kunnen scheppen van de performance. En aan de andere kant hebben ze reviewsites die nu het gevoel kunnen hebben achter de feiten aan te lopen doordat overal in het wild benchmarks opduikelen. Het wachten is ongetwijfeld op de eerste reviewsite die er genoeg van heeft en voor de launchdate 'per ongeluk' z'n review te vroeg online zet.

Verder schijnen er 40.000 beschikbaar te zijn tijdens de launch en richt men zich op een verkoop van 250.000 tot 300.000 voor het tweede kwartaal.

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 25-03-2009 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/1841/25032009bbbb.jpg
Game physics processing capability (In cat. 9.4?)

Until very recently, little information has been known for sure about the upcoming Radeon HD4890. The card, based on the new RV790 graphics core, was rumored to be 40nm for quite a while. Turns out the GPU will remain a 55nm part, but will sport significantly beefed up clock speeds.

We can now bring you a wealth of new official unofficial information about the card that you won’t find anywhere else. Reference clock speeds on the engine will be 850MHz, with the memory pushed to 975MHz. Though these speeds are already quite a bit above what we have experienced on the HD4870, two key optimizations have been made on the RV790 core to enhance the performance further.

The first of these changes is that the chip has been given a tune-up to tighten the clock loops and enhance the power distribution. The second change is that the chip can now operate on two distinct power planes; one for the 3D core and one for the memory controller. This provides for greater control of the voltages and allows the chip to run closer to its optimal range. The dual power plane design also means that there is a higher potential top-end frequency and lower idle power consumption, since there is more voltage control over the different parts of the ASIC.

As a result, overclocking potential is off the charts. Reports have been flooding the net about this chip running at and in excess of 1GHz; a feat never before achieved with reference cooling solutions. Couple this with the fact that the memory can also be overclocked near 1.2GHz, and you have a very enthusiast-oriented card that should outperform even the most expensive competing products - and that’s not even the best part. According to our sources, you don’t need to go out and buy a factory-overclocked card to be able to reach 1GHz; mostly all cards based on the reference ATI design should be able to hit this milestone. Sweet.

Thanks to the very-handy OverDrive utility built in to the latest Catalyst drivers, the actual process of overclocking is very simple.

Lastly, the launch date for the card, previously reported to be April 6th or April 9th, now appears to be April 2nd. This places it’s release a few important days ahead of NVIDIA’s GeForce GTX 275 (April 6th).

Looks like dominance in the discrete graphics market won’t be changing hands anytime soon.

link

[ Voor 90% gewijzigd door Blastpe op 25-03-2009 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Bij expreview denken ze te weten dat de clockspeeds van GTX275 op het laatste moment wordt verlaagd doordat de HD4890 minder als verwacht presteert.
Our information source points out that GTX 275 won’t hit retail market until April 13th, though the launch date remains as April 6th.
Several brands of Radeon HD 4890 have reached store in Taiwan, but according to the leaked benchmarks, its performance doesn’t bring much surprise. And it would be a while before the release of Catalyst 9.4 Driver which is designed to optimize HD 4890.
Besides the adjustment of availability, the frequencies of GTX 275 will be reduced to somewhere lower than we reported.
Viewed from this aspect, Radeon HD 4890 is not only below the expectations of AMD fans, but also below than that of NVIDIA.
Gaat de prestatie van de HD4890 inderdaad wat tegenvallen, óf heeft de Smoke screen van ATi het beoogde effect gehad? Over 1 week weten we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Ik weet niet of dit al eerder is gepost, maar AMD/ATi biedt game devs een tool aan om onder andere de 3D performance quality te verbeteren: GPU PerfStudio
Certainly unrelated to Intel's release of the Graphics Performance Analyzers, AMD has now introduced GPU PerfStudio 2.0, a free set of tools aimed at helping developers quickly identify algorithm and performance issues with their games. Including a new GPU Performance Analysis utility, GPU PerfStudio 2.0 works with current Catalyst drivers and has support for the DirectX 10.1 API as well as for both 32 and 64bit applications.

"The GPU PerfStudio 2.0 suite of tools is extensive, customizable and, most importantly, based on open standards, which is critical for developers looking to integrate them into their existing workflows," said Neal Robison, director, Developer Relations, Graphics Products Group, AMD. "AMD is committed to arming developers with a full complement of hardware and development tools that help increase their development efficiency and improve 3D performance quality."
Bron: http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=25407&catid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het lijkt wel of ze met de HD4890 een soort underdog op de markt willen bregen. Stock is het niet de snelste kaart. Maar hij kan wel goed overclocken. (mits al die kaarten tegen de 1 GHz aan zitten op stock volts en cooler.)

Maar goed met dit soort dingen spreek je alleen de tweakers aan. Ik ben ook benieuwd naar de prijs gezien de komst van de GTX275. Als nVidia die clocks omlaag schroeft zullen ze wel ongeveer even snel zijn.

Maar goed als je dan naar prijs / Prestatie gaat kijken tussen de HD4870 en de HD4890. Is de prijs van de 90 nog wat aan de hoge kant. Maar goed ik verwacht dat die wel gaat zakken richting de 225.

Maar zo te zien hebben ze de power play problemen (zoals sommige het noemen maar eigenlijk niet zo was) zijn opgelost. En hij idle dus heel erg zuinig zal zijn. Ik ben ook benieuwd naar het verbruik onder full load. En of de performance per clock nog omhoog gegaan is.

Ik ga er in ieder geval eentje proberen. Maar wacht wel even tot de prijs iets gezakt is, Met de HD4850 was ik ook veel te snel. Ik kocht die voor 185 euro even later was hij 140-160

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 25-03-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De RV870-gpu, de opvolger van ATI's huidige grafische processors, zou wellicht in augustus op de printplaten van videokaarten verschijnen. De gpu's zouden het hart van de 5000-serie van videokaarten worden.

De gpu voor ATI's toekomstige 5000-serie zou in het derde kwartaal van dit jaar zijn opwachting maken, en de introductie zou al in augustus plaatsvinden, zo bericht het Duitse ATI Forum. Voordat de RV870-gpu het toneel mag betreden, zou ATI nog de RV740- en RV790-gpu's willen uitbrengen. Die chips worden op respectievelijk 55nm en 40nm geproduceerd; de RV870 zal eveneens op 40nm worden gebakken en een die-oppervlak van 205 vierkante millimeter krijgen.

Videokaarten met de RV870 aan boord zullen volgens het Duitse forum in vijf varianten op de markt verschijnen, waaronder een versie met een dubbele gpu. Het gddr5-geheugen van de kaarten zou in high-end kaarten boven de 5GHz geklokt zijn, terwijl de gpu tussen de 800MHz en 970MHz zou draaien. De vermoedelijke varianten - de HD 5850, 5870, 5870x2, 5850x2 en 5890 - zouden een 512bits- of 2x256bits-geheugeninterface krijgen. Voor de 5890 zou een RV870 op 32nm worden gebakken en deze variant zou aan het eind van het derde kwartaal beschikbaar worden. De 5000-serie videokaarten zouden onder meer ondersteuning voor DirectX 11 krijgen en de rekenkracht van een enkele gpu zou tussen de 1,5 en 2 TFlops liggen.
Lijkt het zo of is 205mm2 erg klein ? de RV770 was als ik me niet vergis al 257mm2. Een 512 Bit bus lijkt me daarom ook erg on waarschijnlijk. Ik denk dat ze 2x256 bedoelen voor de X2 kaart.

Maar ik ben wel benieuwd wat er allemaal verandert is. Gezien de die Size lijkt dit de 960 shader kaart te worden waarvan we dachten dat dat de RV790 zou zijn. en 1,5 Tflop is ook niet veel. Een HD4870 haalt nu al 1.0 tflop.

Edit. Ik zie in de FP dat het zelfs 1.2 Tflop is voor de HD4870. Dus dan is 1.5 Tflop wel erg marger. Dan zou je eerder 2.0 Verwachten. Ik denk dat de HD4890 al tegen de 1.4 Tflop aan zit.

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 25-03-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we dit bericht 5 maand voor de (vermoedelijke) launch met een dikke korrel zout mogen nemen... ATI kennende.
Die 32nm RV870 zou ik trouwens heel straf vinden, in hetzelfde jaar van 55nm naar 40nm en naar 32nm... dat is een beetje teveel van het goede denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:49:
Ik denk dat we dit bericht 5 maand voor de (vermoedelijke) launch met een dikke korrel zout mogen nemen... ATI kennende.
Die 32nm RV870 zou ik trouwens heel straf vinden, in hetzelfde jaar van 55nm naar 40nm en naar 32nm... dat is een beetje teveel van het goede denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://graphics8.nytimes.com/images/2009/01/26/world/salt_600.1.jpg
:)
Globalfoundries verwacht pas einde 2009 op het 32nm proces over te kunnen stappen

[ Voor 5% gewijzigd door Blastpe op 25-03-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

How I Met Your Mother quote: get it? get it? :p

Lijkt me inderdaad ook wat snel om dan ineens met 32nm te komen. Grotere kans dat er nog wel een 32nm die-shrink komt later lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door the_RJ op 25-03-2009 13:32 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Astennu schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:29:
[...]
Maar ik ben wel benieuwd wat er allemaal verandert is. Gezien de die Size lijkt dit de 960 shader kaart te worden waarvan we dachten dat dat de RV790 zou zijn. en 1,5 Tflop is ook niet veel. Een HD4870 haalt nu al 1.0 tflop.

Edit. Ik zie in de FP dat het zelfs 1.2 Tflop is voor de HD4870. Dus dan is 1.5 Tflop wel erg marger. Dan zou je eerder 2.0 Verwachten. Ik denk dat de HD4890 al tegen de 1.4 Tflop aan zit.
Het nieuwsbericht heeft het natuurlijk wel over de 5850, 5870 en 5890, waarbij de Tflop aanduiding voor single GPU kaarten geldt. Dat betekent dat de 5850 op 1,5Tflop zou komen en de 5890 op 2Tflop; en dat is niet eens zo heel onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blastpe schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:48:
[afbeelding]
Game physics processing capability (In cat. 9.4?)
Al vanaf de HD2900XT staat er 'Game Physics Processing Capability' in het featurelijstje. Dus dat is niks nieuws. ;)
Astennu schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:29:
[...]
Lijkt het zo of is 205mm2 erg klein ? de RV770 was als ik me niet vergis al 257mm2. Een 512 Bit bus lijkt me daarom ook erg on waarschijnlijk. Ik denk dat ze 2x256 bedoelen voor de X2 kaart.
Onwaarschijnlijk? Check dit:

De RV770 is zo'n 965M transistors op 260mm2 @ 55nm met 800SPs en 256-bit.
De RV740 is zo'n 826M transistors op 136mm2 @ 40nm met 640SPs en 128-bit.
De RV730 is zo''n 514M transistors op 135mm2 @ 55nm met 320SPs en 128-bit.

RV740 heeft 17% minder transistoren dan RV770 op een 90% kleinere die met 25% minder SPs en 50% kleinere bus.
RV740 heeft 60% meer transistoren dan RV730 op een diesize die amper 0,7% groter is met 100% meer SPs en een gelijke bus.

Als je uitgaat van een RV870 die evengroot is als RV770... en je kijkt naar de verschillen tussen RV730 en RV740 die beide even groot zijn ondanks het procesverschil maar wel dezelfde 128-bit bus hebben.... wat krijg je dan even erg simpel gezegd? Een RV870 met ~1544M transistors op 260mm2 @ 40nm met 1600SPs en 256-bit. Verklein de die-size met 26% naar 205mm2 en dan komen we misschien uit op 1280 SPs of 1440 SPs (als ze nog steeds gebruik maken van SIMD Arrays van 80).

Maar goed, dat is allemaal wel erg simpelgezegd en pure theorycrafting. Ik houd hier dan ook nog geen rekening met de aanpassingen voor DX11 en de vernieuwingen op het gebied van multi-GPU en andere nieuwe features. :+

Een RV770 op 40nm zou in ieder geval wel kleiner zijn dan 205mm... ik geloof dat men ergens had uitgerekend dat het dan ongeveer 180mm2 zou zijn, maar dat dit dan ten koste zou moeten gaan van de 256-bit memory interface aangezien die zo'n 190mm2 vereist (padlimited verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnage6
  • Laatst online: 11-09 09:28
salland zegt de kaarten al op voorraad te hebben en er staan volgens mij zelfgemaakte foto's bij..

ben benieuwd of ik hem morgen al binnen heb...

http://www.salland.eu/pro...ess-x16-hd-489a-zdf7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CJ schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 19:02:
Veel reviewers hebben vandaag de HD4890 binnen gekregen. :)

En iets anders, niet geheel ontopic, maar ook niet geheel offtopic. Havok heeft nieuwe demonstraties gegeven van hun technieken. De cloth demo is erg indrukwekkend: http://gamevideos.1up.com/video/id/24095

Bridge Destruction: http://gamevideos.1up.com/video/id/24096
AI Demo: http://gamevideos.1up.com/video/id/24092

Ook de AI demo is erg interessant. Het is vergelijkbaar met de AI van de Froblins van ATI, waar elk mannetje z''n eigen AI heeft wat door de GPU in realtime berekent wordt.
Newsflash: Havok demos draaien via OpenCL op GPU!!

Om hier nog even op terug te komen.... deze Havok demo's draaiden via OpenCL op zowel de multi-core CPUs als GPU!!

Quote van AMD's Mike Houston (de grote man achter GPGPU projecten als BrookGPU en Folding@Home toen bij Stanford Graphics):
Yes, we were running Havok cloth demos on multi-core CPU as well as GPU via OpenCL, all with the same OpenCL code underneath the Havok API. As was said above, there is no visible difference between the OpenCL code on either the CPU or the GPU and Havok's native code. The dancer dances off screen if you don't have the camera follow enabled, but the camera follow has a "bob" to it that makes some people sick after watching it for awhile. ;)

We had a few demos we were cycling between. All OpenCL with no specific AMD functions or native code. I'm still partial to the Powdertoy demo and I have probably spend more time than I should playing with it. All in the name of debugging and optimizations. ;)

I really hope Andrew's talk (EA) gets posted soon (the slides should all go up in not too long) as I think it's pretty cool that he was able to extract the Ropa cloth code used in Skate, port to OpenCL, and throw his code at AMD and Nvidia after developing on a different platform, and have AMD showing multi-core CPU and GPU and Nvidia showing GPU, side by side on alpha implementations. OpenCL is a real thing and the implementations are getting there. This year is going to be interesting and some of us are going to be very busy. ;)
http://forum.beyond3d.com...hp?p=1280212&postcount=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Laatst online: 29-07 21:57
CJ schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:05:
[...]

Maar goed, dat is allemaal wel erg simpelgezegd en pure theorycrafting. Ik houd hier dan ook nog geen rekening met de aanpassingen voor DX11 en de vernieuwingen op het gebied van multi-GPU en andere nieuwe features. :+

Een RV770 op 40nm zou in ieder geval wel kleiner zijn dan 205mm... ik geloof dat men ergens had uitgerekend dat het dan ongeveer 180mm2 zou zijn, maar dat dit dan ten koste zou moeten gaan van de 256-bit memory interface aangezien die zo'n 190mm2 vereist (padlimited verhaal).
Hmmm... zie ik hier een move van AMD naar een optimale die size (205mm^2) die groot genoeg is voor een 256-bit bus, plus wellicht nog een bus voor multi gpu toepassingen (en daarom iets groter dan de minimale 190mm^2)?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me nu echt af: wanneer komen de overgeclcokte edities van de hd4890 uit en op wat voor koeling loopt de hd 4890 standaard. Ik ga eind april mijn nieuwe pc bestellen maar ik vraag me af of die oc-edities het wel waard zijn nu je ze met standaard koeling al 1 Ghz krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo'n XFX HD4890 XXX Black Edition is straks natuurlijk wel errug sexy. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
CJ schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:05:
[...]

Al vanaf de HD2900XT staat er 'Game Physics Processing Capability' in het featurelijstje. Dus dat is niks nieuws. ;)

[...]

Onwaarschijnlijk? Check dit:

De RV770 is zo'n 965M transistors op 260mm2 @ 55nm met 800SPs en 256-bit.
De RV740 is zo'n 826M transistors op 136mm2 @ 40nm met 640SPs en 128-bit.
De RV730 is zo''n 514M transistors op 135mm2 @ 55nm met 320SPs en 128-bit.

RV740 heeft 17% minder transistoren dan RV770 op een 90% kleinere die met 25% minder SPs en 50% kleinere bus.
RV740 heeft 60% meer transistoren dan RV730 op een diesize die amper 0,7% groter is met 100% meer SPs en een gelijke bus.

Als je uitgaat van een RV870 die evengroot is als RV770... en je kijkt naar de verschillen tussen RV730 en RV740 die beide even groot zijn ondanks het procesverschil maar wel dezelfde 128-bit bus hebben.... wat krijg je dan even erg simpel gezegd? Een RV870 met ~1544M transistors op 260mm2 @ 40nm met 1600SPs en 256-bit. Verklein de die-size met 26% naar 205mm2 en dan komen we misschien uit op 1280 SPs of 1440 SPs (als ze nog steeds gebruik maken van SIMD Arrays van 80).

Owh dat had ik niet verwacht dat jer er dan toch nog 1200 RV770 achtige schaders in kan proppen. Maar 512 bit bus is dus totaal onmogelijk met die die size. Daar naast is het ook niet nodig als je 5 GHz mem hebt. Dan kun je het nog wel met 256 Bit voor elkaar krijgen. Maar het begint dan wel krapper te worden.
CJ schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:45:
Zo'n XFX HD4890 XXX Black Edition is straks natuurlijk wel errug sexy. ;)
Dat zeker echter gezien de huidige prijzen zal die wel 300+ worden. Maar goed we zullen zien :P

[ Voor 6% gewijzigd door Astennu op 26-03-2009 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illidan
  • Laatst online: 20-06 09:59
carnage6 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:15:
salland zegt de kaarten al op voorraad te hebben en er staan volgens mij zelfgemaakte foto's bij..

ben benieuwd of ik hem morgen al binnen heb...

http://www.salland.eu/pro...ess-x16-hd-489a-zdf7.html
Je hebt gelijk, ze hebben die dingen op voorraad... zitten we al in April of hebben retailers lak aan de ATi richtlijnen??

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illidan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:36:
[...]

Je hebt gelijk, ze hebben die dingen op voorraad... zitten we al in April of hebben retailers lak aan de ATi richtlijnen??
Salland heeft overal lak aan, dat weet iedereen nu inmiddels wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Had Salland laatst niet een Radeon 5000 serie online staan? Die mannen doen alles voor page views ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Illidan schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:36:
[...]

Dat laatste dus. Beetje jammer eigenlijk, want ze maken het AMD zo wel erg moeilijk. Doordat er nu al dingen in het wild verkrijgbaar zijn, wordt het voor reviewers erg vervelend om nog een 'vernieuwende' informatieve launchreview te schrijven zonder dat iedereen al weet hoe de performance is. Minder hits dus voor hun en meer ontevredenheid.

In dat opzicht ben ik dus voor de herintreding van paperlaunches.... of zoals dat met de HD4850 ging... eerst een architecture preview en dan een week later de echte launch met beschikbaarheid en performancereviews.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!