Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Er is net een nieuwe versie met goed werkend keyboard ;) (volgens de changelog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 16:44

JamesB009

Sjimmeh!!

Ik heb gisteren mijn X1 laten vallen. Nu werkt mijn speaker niet meer. :(
Erg vervelend als je deze als wekken gebruikt.

Binnenkort dus maar wéér weg doen voor verzekering.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 19:37
Die van mij is toe aan een nieuwe case en toetsenbord, beide onder garantie bij Vodafone. Wel netjes dat ze 2 jaar geven op alle toestellen daar. Mijn X1 is van de eerste lading. Dit is de 2e keer dat ik een nieuwe case krijg ivm haarscheurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik draai nu de laatste rom van Christiaan. Is ook de eerste custom rom die ik draai. Moet zeggen dat ik het aan de ene kant een hele verbetering vind, bijna alles wat ik gebruik wordt meegeinstalleerd, telefoon lijkt minstens even snel als ie was. En het ziet er allemaal veel gelikter uit.
Aan de andere kant is het zo gigantisch uitgebreid, zoveel verschillende panels enzo.
Hoe is dat met de andere custom roms, ook zo uitgebreid of kaler? Is daar globaal iets over te zeggen, bijvoorbeeld dat energy sneller maar kaler is. Of dat een andere kok een nog geliktere rom heeft gemaakt? of wisselt het per update en uitgave?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07 19:12

XanderDrake

Build the future!

martijn12345 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 03:19:
Hoe is dat met de andere custom roms, ook zo uitgebreid of kaler? Is daar globaal iets over te zeggen
Wat je globaal kan zeggen over alle custom ROMs is dat er voor iedereen wat leuks is. Echt. Voor alle verschillende talen, versies van WM 6.5, veel voor-geinstalleerd of bijna niets, enz.
Als je minimalisme zoekt, dan kan ik je deze aanraden: Kovsky (code naam van de X1) Infinite of Kovsky X1.5. Allebei minimaal en gefocust op snelheid en lange accutijd. De laatste is uitgerust met alle leuke dingetjes van de X2, de opvolger van de X1.
bijvoorbeeld dat energy sneller maar kaler is. Of dat een andere kok een nog geliktere rom heeft gemaakt? of wisselt het per update en uitgave?
Ik heb een energy ROM, en die is alles behalve kaal! Sterker nog, ik moest bijna niets zelf installeren. Gefocust op eyecandy en compleetheid, hij doet niet zo lang met een accu lading. Hij is erg mooi met de nieuwe Manilla (TF 3D), maar ik heb veel last van crashes, dus ik stap over.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Laatst online: 16-07 21:42

Freshnezz

Why so serious?

Ik vind de Manilla/Sense/TouchFlo 2.5 ROMs altijd wel mooi maar veels te traag. Je merkt gewoon dat die niet is gemaakt voor de Xperia.

Ik draai nu al een tijdje Untamed ROM met Manilla 2.1 met Windows Mobile 6.5 (startmenu boven) en die is wel redelijk stabiel. De EnergyROMs zijn meestal ook wel goed en stabiel (Manilla 2.1 versies dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

GENOEG! -O- :r :X

Ik ben echt schijtziek geworden van dat internet met de WM 6.5.3... als ik per Wifi het internet opga, dan wil ik dus NIET dat bij een simpele YouTube 3G aangeslingerd wordt om de snelheid op te krikken. Daarom heb ik dus voor wifi gekozen omdat het gratis is.

Nu heb ik dus al via Settings => Connections => Connections => KPN Mobiel Internet => Manage existing connections => access point name portalmmm.nl veranderd in portalmmmpuntnl maar er zijn dus gevallen waarin hij dat omzeilt en vrolijk op 3G verder surft. Op de een of andere manier. Om gek van te worden want voor 2,2MB was ik dus laatst 14,35 euro kwijt en ik dacht dat het nu opgelost was, niet dus. Een koekje voor degene met de winnende tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-07 21:21
Jejking schreef op maandag 15 maart 2010 @ 14:51:
GENOEG! -O- :r :X

Ik ben echt schijtziek geworden van dat internet met de WM 6.5.3... als ik per Wifi het internet opga, dan wil ik dus NIET dat bij een simpele YouTube 3G aangeslingerd wordt om de snelheid op te krikken. Daarom heb ik dus voor wifi gekozen omdat het gratis is.

Nu heb ik dus al via Settings => Connections => Connections => KPN Mobiel Internet => Manage existing connections => access point name portalmmm.nl veranderd in portalmmmpuntnl maar er zijn dus gevallen waarin hij dat omzeilt en vrolijk op 3G verder surft. Op de een of andere manier. Om gek van te worden want voor 2,2MB was ik dus laatst 14,35 euro kwijt en ik dacht dat het nu opgelost was, niet dus. Een koekje voor degene met de winnende tip!
Installeer NoData eens...daarmee kan je je dataverbindingen blokkeren. Ook handig voor als je eens naar het buitenland gaat en niet gebruik wil maken van data ivm de hoge roamingkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Shivan_20 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:12:
[...]

Installeer NoData eens...daarmee kan je je dataverbindingen blokkeren. Ook handig voor als je eens naar het buitenland gaat en niet gebruik wil maken van data ivm de hoge roamingkosten.
Geef de man een koekje, zo moet je dat idd doen :)
Vooral ook in het buitenland!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Freshnezz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:08:
Ik vind de Manilla/Sense/TouchFlo 2.5 ROMs altijd wel mooi maar veels te traag. Je merkt gewoon dat die niet is gemaakt voor de Xperia.
Ik had eerst Sense 2.5 met MaxManilla, geen idee wat dat laatste was (nu wel). Zag er mooi uit, alleen mn X1 had moeite met het allemaal soepel weer te geven. Plus, het is eigenlijk allemaal te klein op het scherm van een X1, tis meer bedoelt voor een Touch HD of HD2.

Nu heb ik gewoon Sense 2.5, en dat is echt 3x soepeler! Hij moet nu veel minder grafische elementen renderen, dus gaat het veel beter en soepeler. Maxmanilla was de boosdoener.
Aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

XanderDrake schreef op maandag 15 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Ik had eerst Sense 2.5 met MaxManilla, geen idee wat dat laatste was (nu wel). Zag er mooi uit, alleen mn X1 had moeite met het allemaal soepel weer te geven. Plus, het is eigenlijk allemaal te klein op het scherm van een X1, tis meer bedoelt voor een Touch HD of HD2.

Nu heb ik gewoon Sense 2.5, en dat is echt 3x soepeler! Hij moet nu veel minder grafische elementen renderen, dus gaat het veel beter en soepeler. Maxmanilla was de boosdoener.
Aanrader :)
ik ken Maxmanilla wel, meteen eraf gedonderd want het liep echt niet gewoon.
Sense 2.5 kan ik ook niet aan wennen, die vind ik namelijk ook niet echt soepel gaan.

6.5 ROM met Manila 2.1 dus voor mij en niks nieuwers. Overigens blijft de TouchX 10.1ofzo wel de meest snelle ROM die er is... (maarja WM 6.1 :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik vond Christiaan's rom ook altijd wel lekker, die ging ook vrij snel en wel met 6.5.3. Heb nu energy met Cookie en dat draait soepel genoeg voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Freshnezz schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:18:
6.5 ROM met Manila 2.1 dus voor mij en niks nieuwers. Overigens blijft de TouchX 10.1ofzo wel de meest snelle ROM die er is... (maarja WM 6.1 :r )
Je hebt ook X1 Infinite en X1.5 Infinite, die zijn gebaseerd op Wm 6.5 (niet 6.5.3/5) en die zijn ook lekker clean met focus op performance en batterylife.
Maar ja, ik ben nu net gewend aan het Windows-teken aan de onderkant van het scherm. Wil niet meer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Kan iemand dit even ontleden, deze termen vliegen me om de oren, maar het zegt me niks.

Manilla/Sense/TouchFlo 2.5 R/Maxmanilla

Zijn dit grafische onderdelen van de rom of waar hebben we het over?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

martijn12345 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:57:
Kan iemand dit even ontleden, deze termen vliegen me om de oren, maar het zegt me niks.

Manilla/Sense/TouchFlo 2.5 R/Maxmanilla

Zijn dit grafische onderdelen van de rom of waar hebben we het over?
Eigenlijk is het heel simpel.

Manilla/Sense/TouchFlo 2.5 is allemaal hetzelfde. Het is de grafische schil die HTC heeft ontwikkeld voor zijn Android en WM6/6.5 toestellen. Maar doordat HTC ook voor andere merken produceert (dus bijv de X1) werken die grafische layouts ook op die toestellen. Je kan het los downloaden en installeren op je phone.

MaxManilla lijkt me een veranderde versie, gemaakt door de community (voornamelijk XDA devs), waarbij je heeel veel informatie en grafische elementen kwijt kan op de 'home' tab van Sense 2.5. Maar die is nogal zwaar, niet geschikt voor de X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
volgens mij is het niet zo maar mogelijk om sense 2.5 los te installeren op je WM telefoon, hiervoor zit het te diep in de rest van de ROM ingebakken.

Je kan dus beter een ROM kiezen met de juiste versie (2.1 of 2.5, energy maakt beide) van sense (of helemaal geen sense, kan ook)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is er sinds november vorig jaar nog een goede NL-rom uitgekomen? Ik heb mijn Xperia doorgegeven aan mijn vader, en die zit nu op Itje v10 of 11 NL (heb ik er toen op gezet). Hij heeft echter moeite met de batterijduur, en af en toe valt hij spontaan uit; ik vraag me dus af of er nog veel ontwikkelingen zijn.
Christians' rom heb ik eerder wel geprobeerd, maar die vond ik vrij traag en veel batterij vreten. Ik heb de Xperia zelf niet meer, dus ik kan niet willekeurig roms gaan proberen......
Voorkeur: NL rom met vingervriendelijke interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Prulleman schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:33:
volgens mij is het niet zo maar mogelijk om sense 2.5 los te installeren op je WM telefoon, hiervoor zit het te diep in de rest van de ROM ingebakken.

Je kan dus beter een ROM kiezen met de juiste versie (2.1 of 2.5, energy maakt beide) van sense (of helemaal geen sense, kan ook)
Het is makkelijker en handiger als Sense 2.5 al in de ROM zit, maar het is goed te doen om het gewoon erbij te installeren hoor. Ik heb ik nog een .cab liggen van een vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

XanderDrake schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:15:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel.

Manilla/Sense/TouchFlo 2.5 is allemaal hetzelfde. Het is de grafische schil die HTC heeft ontwikkeld voor zijn Android en WM6/6.5 toestellen. Maar doordat HTC ook voor andere merken produceert (dus bijv de X1) werken die grafische layouts ook op die toestellen. Je kan het los downloaden en installeren op je phone.

MaxManilla lijkt me een veranderde versie, gemaakt door de community (voornamelijk XDA devs), waarbij je heeel veel informatie en grafische elementen kwijt kan op de 'home' tab van Sense 2.5. Maar die is nogal zwaar, niet geschikt voor de X1.
De laatste ROM van Christiaan, welke versie van Sense hebben we het dan over?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 276288 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:18:
ik heb een rare bug;

er staat dat ik een nieuw ongelezen sms bericht heb
Maar ik heb er geen.. :S
Ik heb al meerdere malen een soft reset uitgevoerd echter zonder resultaat :(
Hier zelfde probleem, al wel ergens http://www.drfaulken.com/files/FixUnreadCount.zip gedownload op een site waar men er lyrisch over was, maar mocht helaas niet baten.

In het mail/sms keuze scherm staan nergens nieuwe berichten maar in de 'weergeven' boomstructuur zit er ongelezen bericht in postvak in van sms/mms. Helaas ontzichtbaar voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-07 21:21
martijn12345 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:57:
[...]

Christian integreerd geen Sense oid in zijn roms. Dus voor eye-candy moet je die niet hebben. Gaat het daarentegen om snelheid en accuduur, gebruik dan de clean versie van Christian. En als je juist een vrij rappe rom wil hebben met veel programma's moet je de full versie gebruiken.

Zelf gebruik ik de Energy Rom van eind februari met de Cookie home tab. Na het uitzetten van de weather animated background is ie rap en vrij zuinig op de accu maar wel met eye candy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

martijn12345 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:57:
Heeft geen Sense, gewoon standaard WM6.5 interface.

Hmm, ik kan 1-2-3 geen .cabs vinden van Sense 2.5, blijkbaar is iedereen overgestapt op ROM implementaties.
Ik heb zelf nog een cab van Sense 2.5 denk ik. Uit 2008, oude versie, draait niet super.
Toch een andere ROM zoeken kan ik aanraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Shivan_20 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 15:12:
[...]

* Jejking gooit een zak M&M's naar Shivan_20 , volgens mij is het gelukt met NoData _/-\o_ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

XanderDrake schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 17:23:
[...]

Heeft geen Sense, gewoon standaard WM6.5 interface.

Hmm, ik kan 1-2-3 geen .cabs vinden van Sense 2.5, blijkbaar is iedereen overgestapt op ROM implementaties.
Ik heb zelf nog een cab van Sense 2.5 denk ik. Uit 2008, oude versie, draait niet super.
Toch een andere ROM zoeken kan ik aanraden :)
haha 2008?! das de eerste TouchFlo 3d 1.0 ofzo.... Sense 2.5 is 'nieuw' en van de HD2 geript, dus dat is hem sowieso niet!

Voor zover ik weet is t vanaf Sense/TouchFlo 2.1 en 2.5 niet meer mogelijk apart te installen. Daarvoor zit die zooi idd te diep in het systeem gebakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 18:53
Zoww, nu maar eens infinite proberen. Ben niet zo tevreden meer over Christian's Rom. Opeens spontaan gaat het scherm niet aan, soort sleep of death. In standby stand kapt ie ermee. Al 4x opnieuw geflashed zonder resultaat.NOS mobiel doet vaag. E-mail openen loopt ie vast. Nee ik ga een andere proberen (nu met het oog op snelheid, dus na een stukje te hebben gelezen die Infinite maar eens een kans geven).

Ik laat het wel weten de vergelijking tussen Christian en Infinite.

Edit: Christian v4.600 Full(een na nieuwste dus) werkte ik mee. Als infinite niet bevalt ga ik overstappen naar v4.800 Clean

[ Voor 11% gewijzigd door Lightning89 op 16-03-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Lightning89 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:49:
Zoww, nu maar eens infinite proberen. Ben niet zo tevreden meer over Christian's Rom. Opeens spontaan gaat het scherm niet aan, soort sleep of death. In standby stand kapt ie ermee.
Echt? Das mooi k*t, daar had ik ook last van bij mn Energy Rom :(
Bekend fenomeen op XDA, ik heb het ook gerapporteerd. Raar, vroeger bij mn Christian had ik er geen last van.
Edit: Christian v4.600 Full(een na nieuwste dus) werkte ik mee. Als infinite niet bevalt ga ik overstappen naar v4.800 Clean
Laat maar weten! Ik hou ook bij of mijn huidige Energy gewoon goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Hier zelfde probleem, al wel ergens http://www.drfaulken.com/files/FixUnreadCount.zip gedownload op een site waar men er lyrisch over was, maar mocht helaas niet baten.

In het mail/sms keuze scherm staan nergens nieuwe berichten maar in de 'weergeven' boomstructuur zit er ongelezen bericht in postvak in van sms/mms. Helaas ontzichtbaar voor mij...
Goed, voor hen die het zelfde probleem kennen (en de fix niet werkt) heb ik alsnog de oplossing gevonden.

Hiervoor verwijs ik je naar http://blogs.msdn.com/dennisq/archive/2006/08/29/730874.aspx waar je een paar extra menu-opties toe kan voegen waaronder 'mark all as read' en dat lost het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik draai nu de full versie van christiaan. Die is inderdaad erg functioneel. Ik kom van de originele 6.1 rom. Dus ik vind dit al behoorlijk eye-candy hahaha. Los daarvan wil ik zien wat dan echte eye candy is. Dus ik zal van het weekend zo'n sense 2.5 rom erop gooien. Mezelf kennende ben ik na 3 dagen uitgespeeld met de eye-candy en wil ik terug naar iets functioneels.

Grote voordeel is dat ik niks super speciaals doe met de phone. Mijn contacten kan ik er zo in synchroniseren en mijn gmail account is zo opnieuw ingesteld, email download ik gewoon opnieuw van de laatste 30 dagen. Ik doe mijn echte beheer toch op de laptop. Telefoon is gewoon extra om snel iets te checken of snel te reageren.

Dus het opnieuw instellen van de phone kost me niet meer dan 15 minuutjes, heen en weer flashen is dus geen probleem.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:59
ik ben nooit zo van de eyecandy, maar sense 2.5 is functioneel en snel genoeg dat ik het erbij neem ;)
heb in het begin nog met de spb shell gewerkt op de orginele rom, heb een kale 6.5.3 rom erop gehad, maar ik vind sense 2.5 met cookies hometab editor tot nu toe het prettigst werken.
(draai nu energy van 13 maart)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 23-06 16:44

JamesB009

Sjimmeh!!

JamesB009 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 09:18:
Ik heb gisteren mijn X1 laten vallen. Nu werkt mijn speaker niet meer. :(
Erg vervelend als je deze als wekken gebruikt.

Binnenkort dus maar wéér weg doen voor verzekering.
Hmm, gisteren deed mijn speaker het ineens weer.. heel apart. Maar nadat ik hem had aangesloten op mijn Parrot deed de speaker het niet meer.

Ik heb de telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart, daar ligt het niet aan denk ik. De speaker werkt niet meer, maar de hoofdtelefoon wel. Als ik radio luister krijg ik dus netjes geluid uit mijn oordopjes, maar als ik dan op speaker wil overschakelen werkt dit niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350786

Ik heb al tijden de kovsky x1.5 rom draaien van Spikegotti. Erg stabiel en voor mij nog de snelste. Tevens redelijk lange battrerijduur. Ik heb windows 6.5.3 en tevens SPB mobile shell. Ik wil niet meer anders.Er ,zoals al eerder vermeld in dit forum, extra's op van de X2. Rom's te vinden op: http://www.xperia-world.com/xperiarom.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
XanderDrake schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 23:31:
[...]
Echt? Das mooi k*t, daar had ik ook last van bij mn Energy Rom :(
Bekend fenomeen op XDA, ik heb het ook gerapporteerd. Raar, vroeger bij mn Christian had ik er geen last van.

[...]
Laat maar weten! Ik hou ook bij of mijn huidige Energy gewoon goed draait.
Korte impressie na 1 dag:

Ik draai inderdaad dezelfde als XanderDrake: Kovsky Infinite (Build: 4-3-2010).
Tot nu toe sneller dan christian's Rom. Ik heb nu ook weer de FN/Shift knop terug :D.
Stabieler, nog geen een crash.

Echt een TOP Rom. Alles werkt weer prima. Letters gaan niet door de war als ik typ. De snelheid is een stukje toegenomen.

Kwa Ram heb ik ook veel meer over. Idle maar rond de 70mb in use (wat bij de Christian versie volgens mij maar 70mb vrij had)

Nadeel: Startscherm weer linksboven. En de apps zitten niet ingebakken (al gebruik ik alleen NOS Mobiel/WLM/Coreplayer dus dat is het punt niet). En de batterijindicator is niet exact

Nog een voordeel: Ik kan m'n contacten in de SIM weer uitlezen zonder eerst over te zetten naar de telefoon EN het bereik is veel bter (eerste altijd G 2 streepjes, nu op dezelfde plek thuis G volle bereik of 3G slecht bereik).

Trouwens van het uitvallen (SoD) had ik met de vorige rom's van Christian geen last van.

Conclusie tot nu toe voor mij: Infinite is heel snel/stabiel en internet is iets snelelr in gebieden waar ik weinig bereik had.

Infinite > Christian > WM6.1 Default

Nog iemand tips over andere roms? Misschien kunnen we een kleine toevoeging doen aan de OP ten aanzien van Rom's bespreken (Dus niet hoe je de rom's installeert of andere meuk die niet mag, ALLEEN de voor en nadelen bespreken/ nieuwe builds discussieren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Zie http://www.mobilyz.com/ni...ne-7-series-build-gelekt/ Misschien iemand die een (gejailbreakte) WM7-rom kan bouwen voor de X1? Zou super zijn als dit zou lukken.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kerkhoff.gjwm schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:36:
Zie http://www.mobilyz.com/ni...ne-7-series-build-gelekt/ Misschien iemand die een (gejailbreakte) WM7-rom kan bouwen voor de X1? Zou super zijn als dit zou lukken.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk, temeer omdat de specs van de x1 ver onder de specs liggen die nodig zijn.

Ik gebruik de energyrom van 13 maart:

Voordelen:
-snelle manilla/snel in't algemeen
-windows mobile 6.5.3 (startknop onderin)
-erg stabiel (geen vastlopers gehad, alleen 1x SoD)
-veel standaard apps die ik gebruik
-manilla calendar
-Toetsenbord werkt goed

Nadelen:
-energieverbruik is gestegen
-SoD (lijkt me een killing combinatie icm wekkerfunctie, heb het vreemd genoeg alleen nog maar gehad toen ik muziek luisterde, dus niet echt sleep, kan ook een bug zijn)
-Sommige geinstalleerde apps zijn irritant en kunnen niet worden verwijdert (vind die taksmanager niets, en die programma's die opstarten bij de power off en endkey zijn ook niet mij favoriet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik draai nu sinds een dagje ook de laatste energy rom. Inderdaad zoals eerder besproken meer eye-candy als Christian's rom. Ik vind Christian's FULL rom wel completer, met deze rom mis ik een aantal programma's die ik veel gebruik. Verder werkt Opera 10 browser niet bij mij (error bij opstarten) deze werkte wel in Christian's rom.

Verder moet ik zeggen dat de rom sense 2.5 en alles wel vloeiend draait, hij is wat traag met opstarten maar daarna draait hij lekker. Typen gaat beter met deze rom dan met alle voorgaande. Ook had ik met Christian's rom het probleem dat internet af en toe ongevraagd benaderd werd en ik iedere keer handmatig de verbinding weer moest sluiten, anders bleef hij uren openstaan ondanks Soft Tweak. Bij deze energy rom geen probleem, 2 keer op de 'ophang' knop drukken en de verbinding is verbroken.

Verder kreeg ik bij Christian geen uitgebreide weersvoorspelling op mijn homescreen. Nu heb ik dat wel weer netjes.

Verder merk ik wel duidelijk dat deze energy rom wat zwaarder aan de batterij zuigt. Deze gaat beduidend korter mee als met originele rom of Christian's rom. Weet nog niet wat ik hiervan vind. doorgaans ben ik nooit ver van de lader en is het geen probleem, maar van de week zat ik 10 uur in de bus (ik woon in Thailand) en dan ben je blij als je wat langer kunt spelen met je telefoon.

Ik denk dat ik deze rom nog een tijdje hou en dan weer een andere ga proberen.

Welke rom is het meest up-to-date maar toch kaal. Ik wil graag proberen een snelle kale rom te installeren en dan de laatste versie van SPB. Maar het moet dus wel een nieuwe 6.5 rom zijn. Welke moet ik dan hebben?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Volgens mij is de Infinite 1.5 Rom (gebruik ik nu) redelijk kaal en vrij snel

FF een kleine update over Infinite 1.5
Ik krijg de browsers niet aan de praat, NOS Mobiel etc werkt allemaal, maar geen internet in de browsers? Heel vreemd.

Verder problemen met als een nieuw nummer mij belt, ik het nummer niet kan opslaan (springt naar homescreen) en de panel knop kapt er af en toe mee.

Voor de rest stuk tevredener. Over batterijgebruik: ongeveer hetzelfde als Christian (dus max 2 dagen als je af en toe belt/smst en nie tmeer doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Klinkt niet geheel als een aanrader of wel?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Even een update van mijn ervaringen met de Energy ROM met normale Sense 2.5, geen uitbreiding (MaxManilla ofzo), deze versie stamt uit 13 Maart, erg recent dus.

Ik ben erg positief! Niet alleen een stuk sneller, de accu lijkt langer mee te gaan, maar vooral Geen SOD's meer! Blijkbaar is dat opgelost in de nieuwste releases.

Ik heb even gewacht, een paar dagen geprobeerd, herstart en opnieuw opgeladen, maar tot nu toe geen SoD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik heb volgens mij dus de versie mét maxmanilla maar ik merk niks van traagheid of BSODs. Batterij lijkt redelijk rap leeg te gaan als je ermee speelt. Vandaag telefoon niet al teveel gebruikt en in standby is het erg zuinig, zuiniger als met originele rom in ieder geval.

Okee ik heb jullie hulp nodig met een vreemde vraag. Ik pakte net mijn telefoon op en op het scherm zag ik een veld wat ik nog nooit gezien had. Het waren groene en rode vierkantjes, leek erop dat ik hiermee dingen in en uit kon schakelen. Nog voordat ik dit scherm rustig de tijd geef en het bestudeer. druk ik volgens mij op een van de knoppen 'titanium' en prompt verandert dus mijn panel in Titanium. Nu is dit apart omdat voor zover ik zag, dit panel niet als zodanig verwerkt zit in deze EnergyRom.

Nu kan ik er als tweaker dus niet tegen dat er ergens een scherm is wat ik nooit eerder heb gezien en met geen mogelijkheid terug kan halen... Echt 'driving my crazy' en verder wil ik het originele panel van de energyrom weer terug, maar dat is bijzaak bij wat het met me doet dat ik een scherm niet kan vinden |:( 8)7

[ Voor 60% gewijzigd door martijn12345 op 21-03-2010 16:32 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

martijn12345 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:56:
Okee ik heb jullie hulp nodig met een vreemde vraag. Ik pakte net mijn telefoon op en op het scherm zag ik een veld wat ik nog nooit gezien had. Het waren groene en rode vierkantjes, leek erop dat ik hiermee dingen in en uit kon schakelen.
Sorry dit is te mooi. :) Op dit dilemma heb ik het volgende antwoord:
martijn12345 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:56:
Ik heb volgens mij dus de versie mét maxmanilla
Inderdaad, die leipe setup page die je krijgt als je je Home tab naar onder 'duwt', dat zijn de specifieke Maxmanila opties!

Kijk hier voor wat ze allemaal betekenen: XDA
Waarschijnlijk vind je dan ook de optie om het terug te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 11:49
De NRGs blijven goed, wel zorgen dat je het laatste gedeelte van XDA leest ivm problemen of kleine bugs. Nu eens maxmilla testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik draai weer stock vanwege garantie perikelen afgelopen week. Ik heb een nieuw keyb, backcase en slider gekregen. Met de slider was niets mis maar ze doen maar. Krijg ik de telefoon terug van de Vodafone monteur, kan ik zelf nog alles degelijk in elkaar zetten. Niets was goed dicht geklikt etc. Zal wel een drukke zaterdag zijn geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

XanderDrake schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:50:
[...]
Sorry dit is te mooi. :) Op dit dilemma heb ik het volgende antwoord:

[...]

Inderdaad, die leipe setup page die je krijgt als je je Home tab naar onder 'duwt', dat zijn de specifieke Maxmanila opties!

Kijk hier voor wat ze allemaal betekenen: XDA
Waarschijnlijk vind je dan ook de optie om het terug te zetten!
First off all thnx. Verder sweep ik me een ongeluk, mijn Titanium skin reageert feilloos maar ik krijg hem dus niet 'naar beneden geveegd'. Aangezien die beweging heel specifiek is in die skin.

Tweede domme vraag van de week (waarschijnlijk prima for your entertainment :+ )

Hoe 'sweep' ik mijzelf in dit geheime verborgen maxmanilla menu? 8)7

Edit: Dit is #^&#^&# het meest irritante dat ik ooit mee heb gemaakt met deze phone. Wat is er mis met instellingen gewoon achter een simpel icoontje stoppen in je settings map ?!?!?!

[ Voor 9% gewijzigd door martijn12345 op 22-03-2010 10:09 . Reden: typvout + irritatie ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

martijn12345 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:01:
Hoe 'sweep' ik mijzelf in dit geheime verborgen maxmanilla menu? 8)7
zoals ik al zei, als je je Home screen naar onder sweept. Tenminste daar vond ik em altijd.
Edit: Dit is #^&#^&# het meest irritante dat ik ooit mee heb gemaakt met deze phone. Wat is er mis met instellingen gewoon achter een simpel icoontje stoppen in je settings map ?!?!?!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje glazig naar zat te staren de eerste paar dagen... Het is niet echt user freindly, en wij zijn tweakers dus we zouden het snel moeten door hebben. Maar ik had er ook moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Als je sweept in je Titanium homescreen. Dan blader je door de opties...

Okay ik heb nu ongeveer 200 keer mijn vinger op 50 verschillende manieren over mijn scherm geveegd. :? 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door martijn12345 op 22-03-2010 11:51 ]

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
In je titanium homescreen is niks te schuiven dit kan alleen als je maxmilla gebruikt...
Kijk hier eens goed tussen, daar heb ik ook even zitten lezen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=551489

En hier:
http://www.youtube.com/watch?v=7wLMUCUQEu0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Okee dus dan staat mijn maxmanilla uit of wat? Hoe de piep zet ik dit weer aan dan?

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Als je mijn XDA links LEEST, dan zul je de oplossing vinden, het staat er geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Okay, uiteindelijk heb ik het gevonden tussen de hele lap tekst. Dank jullie wel

Ga een nieuwe rom proberen :P >:)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

martijn12345 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 05:18:
Okay, uiteindelijk heb ik het gevonden tussen de hele lap tekst. Dank jullie wel

Ga een nieuwe rom proberen :P >:)
Ik ken het gevoel, op een gegeven moment had ik het ook gehad met Maxmanila. Teveel van het goede.

Kijk ook eens naar de normale Energy Roms, daar ben ik nu heel tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-06 10:04
Ik heb een vraagje, mijn Xperia is echt heel snel leeg en dat komt waarschijnlijk doordat hij zijn licjt nooit echt uitzet, maar altijd dimmed. Ik heb echt alles afgezocht maar kan het niet vinden. Waar kan ik de instelling wijzigen dat hij gewoon heel zijn verlichting uitzet na een tijdje niet gebruikt te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Laatst online: 24-07 09:23
ninjawanda schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:10:
Ik heb een vraagje, mijn Xperia is echt heel snel leeg en dat komt waarschijnlijk doordat hij zijn licjt nooit echt uitzet, maar altijd dimmed. Ik heb echt alles afgezocht maar kan het niet vinden. Waar kan ik de instelling wijzigen dat hij gewoon heel zijn verlichting uitzet na een tijdje niet gebruikt te worden?
Even zoeken in het forum geeft: Instellingen => systeem => energie => geavanceerd. :P

Hou er rekening mee dat gebruik van wifi / 3g ook veel energie kost.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

XanderDrake schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:02:
[...]

Ik ken het gevoel, op een gegeven moment had ik het ook gehad met Maxmanila. Teveel van het goede.

Kijk ook eens naar de normale Energy Roms, daar ben ik nu heel tevreden over!
Heb een half uurtje Infinite kovsky gedraait. Dat is een kale 6.5 rom. Maar dat was me toch iets te saai. Misschien als ik uitgespeeld ben dat ik die probeer met SPB eroverheen. Schijnt wel een snelle en zuinige rom te zijn. Maar goed. As we speak ben ik deze Valkyrie 'x1_firestorm_v6.1.25007LEO' aan het flashen. Ik heb deze telefoon eerste maanden altijd in het engels gehad, en vind Nederland nu maar onhandig. Dus ik ga deze maar eens proberen.

Verder wil ik inderdaad nog een energy rom zonder Maxmanilla proberen, en vond Christian Rom ook wel erg fijn.

Of ik tijd teveel heb?? :P Muahhhhhh 8)

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
NGR Titanium met SPB3.5 vond ik geweldig.

Nu Maxmilla ziet er heel goed uit en werkt erg lekker, maar gaat erg ver, veel beter dan de 'oude' Sense rommel, wel een hoog gadget gehalte, hoger dan SPB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Tot nu toe uitermate tevreden over die Valkyrie Rom. Ik blijf hem in ieder geval gebruiken voorlopig. Draait soepel, zonder problemen, alles werkt, veel eyecandy.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
Mcdeath schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 10:26:
[...]

Even zoeken in het forum geeft: Instellingen => systeem => energie => geavanceerd. :P

Hou er rekening mee dat gebruik van wifi / 3g ook veel energie kost.
Ja daar heb ik al gekeken. Ik heb dit: verlichting uit als apparaat niet wordt gebruikt: 30 seconden
Had hem vanmorgen 100 procent opgeladen, nu heb ik nog 11 procent.. heb hem amper aangeraakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Dat is inderdaad niet normaal.Heb je programma's op de achtergrond draaien? Heb je je wifi/3g hele dag open staan? Denk dat je het eerder hier moet zoeken als in het scherm. Denk dat de standaard instellingen zijn scherm uit na 30sec, toestel ' uit' na 1 minuut. Dus daar zal het hem niet in zitten.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Laatst online: 24-07 09:23
ninjawanda schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:58:
[...]

Ja daar heb ik al gekeken. Ik heb dit: verlichting uit als apparaat niet wordt gebruikt: 30 seconden
Had hem vanmorgen 100 procent opgeladen, nu heb ik nog 11 procent.. heb hem amper aangeraakt..
Draai je toevallig een andere rom? of heb je een ander panel lopen op de achtergrond? Iets meer info is wel gewenst. Misschien is je accu gewoon brak?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
Maar scherm uit = toch dimmen en toestel = uit dat is pas scherm UIT?

Dat is iig bij mij zo (en heel verwarrend, want bij toestel = uit, staat je toestel WEL aan maar je scherm uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
martijn12345 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 02:26:
Dat is inderdaad niet normaal.Heb je programma's op de achtergrond draaien? Heb je je wifi/3g hele dag open staan? Denk dat je het eerder hier moet zoeken als in het scherm. Denk dat de standaard instellingen zijn scherm uit na 30sec, toestel ' uit' na 1 minuut. Dus daar zal het hem niet in zitten.
Op de Xperia staat toch standaard Windows 6.1? Ik snap het niet, ik heb een hard reset gedaan en als ik 'm opstart staat er nog steeds dat er 6.5 opstaat. TouchFlo3D staat er ook op (wat normaal niet standaard is toch?) Het probleem is alleen maar verergert, de telefoon valt soms gewoon uit zichzelf uit. Vanmorgen zelfs te laat op werk gekomen omdat hij snachts uitgevallen was (met volle batterij) en dus geen wekker. Ik weet zeker dat ik de hard reset goed gedaan had want kreeg een blauw scherm om te confirmeren. Bij apparaatinfo staat het volgende:

ROM versie: Christian.4.600

Is dit de originele? Neem aan van niet dan, toch?

En ja, ik heb onbeperkt internet dus de hele dag internet ook draaien (automatisch emails ontvangen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-07 22:04

Sorbo

Uw hulp in huis!

ninjawanda schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:12:
[...]

Op de Xperia staat toch standaard Windows 6.1? Ik snap het niet, ik heb een hard reset gedaan en als ik 'm opstart staat er nog steeds dat er 6.5 opstaat. TouchFlo3D staat er ook op (wat normaal niet standaard is toch?) Het probleem is alleen maar verergert, de telefoon valt soms gewoon uit zichzelf uit. Vanmorgen zelfs te laat op werk gekomen omdat hij snachts uitgevallen was (met volle batterij) en dus geen wekker. Ik weet zeker dat ik de hard reset goed gedaan had want kreeg een blauw scherm om te confirmeren. Bij apparaatinfo staat het volgende:

ROM versie: Christian.4.600

Is dit de originele? Neem aan van niet dan, toch?

En ja, ik heb onbeperkt internet dus de hele dag internet ook draaien (automatisch emails ontvangen etc)
Door het flashen vervang je de ROM(/radio) van de fabrikant. Als je daarna dus je telefoon een hard-reset geeft (= teruggaan naar fabrieksinstellingen), dan herinstalleert ie de ROM die je zelf geflashed hebt. Dan verandert er dus eigenlijk niets, alleen je persoonlijke data is weg.

Om terug te gaan naar de échte fabrieksinstellingen zul je een stock rom moeten flashen via XDA. Deze zijn daar in een een speciaal topic terug te vinden. Er zijn daar meerdere versies te vinden: degene die jij moet hebben is óf een Generic NL, óf een Branded (bv. Vodafone) NL rom.

Mocht je de telefoon hierna terug willen brengen naar de klantenservice, vergeet dan niet NADAT je de stock ROM terug hebt gezet ook even de STOCK SPL terug te flashen.

Succes ermee ;)

Oh: De xperia wordt inderdaad met wm6.1 zonder touchflo geleverd ja. Deze veranderingen komen inderdaad door de Christian rom. Je bent dus ook niet teruggegaan naar de oude situatie, mocht dat hierboven nog niet duidelijk zijn geworden.

[ Voor 6% gewijzigd door Sorbo op 25-03-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
Sorbo schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 13:18:
[...]

Door het flashen vervang je de ROM(/radio) van de fabrikant. Als je daarna dus je telefoon een hard-reset geeft (= teruggaan naar fabrieksinstellingen), dan herinstalleert ie de ROM die je zelf geflashed hebt. Dan verandert er dus eigenlijk niets, alleen je persoonlijke data is weg.

Om terug te gaan naar de échte fabrieksinstellingen zul je een stock rom moeten flashen via XDA. Deze zijn daar in een een speciaal topic terug te vinden. Er zijn daar meerdere versies te vinden: degene die jij moet hebben is óf een Generic NL, óf een Branded (bv. Vodafone) NL rom.

Mocht je de telefoon hierna terug willen brengen naar de klantenservice, vergeet dan niet NADAT je de stock ROM terug hebt gezet ook even de STOCK SPL terug te flashen.

Succes ermee ;)

Oh: De xperia wordt inderdaad met wm6.1 zonder touchflo geleverd ja. Deze veranderingen komen inderdaad door de Christian rom. Je bent dus ook niet teruggegaan naar de oude situatie, mocht dat hierboven nog niet duidelijk zijn geworden.
Oooooooooh ok ja, ik doe nu net weer een hard reset en hij begint meteen met installeren van Windows Mobile van Christian.. dus bedankt, het is nu duidelijk. Behalve over hoe ik dat allemaal terug moet zetten maar daar kom ik wel uit denk ik. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Dat is dus op dezelfde manier als je aan de rom van christian bent gekomen...

Je download de originele rom van het XDA forum en flasht deze er terug in.

Verder is die rom van christian niet echt zuinig met de batterij, als je ook nog internet de hele dag aan hebt staan dan kan het hard gaan met de batterij. Echter dat hij zomaar uitvalt is natuurlijk niet normaal. probeer eens een andere rom.

Als je terug wilt naar een kale rom, kun je ook een kale 6.5 rom proberen. Ook deze zijn te vinden op het XDA forum.

Succes

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
martijn12345 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:52:
Dat is dus op dezelfde manier als je aan de rom van christian bent gekomen...

Je download de originele rom van het XDA forum en flasht deze er terug in.

Verder is die rom van christian niet echt zuinig met de batterij, als je ook nog internet de hele dag aan hebt staan dan kan het hard gaan met de batterij. Echter dat hij zomaar uitvalt is natuurlijk niet normaal. probeer eens een andere rom.

Als je terug wilt naar een kale rom, kun je ook een kale 6.5 rom proberen. Ook deze zijn te vinden op het XDA forum.

Succes
Nou ik heb de telefoon tweedehands gekocht en de rom stond er al op dus ik weet nog niet hoe ik moet flashen. Ik hoop dat door de telefoon terug te brengen naar zijn originele rom het probleem met mijn batterijduur en uitvallen van de gsm ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wanda
Het is me gelukt! Dat flashen is opzich wel easy... misschien toch maar even kijken wat voor rommetjes er allemaal bij zitten :P

Hoop dat mij batterij probleem nu opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Dat spontaan uitvallen van je foon met de ROM van Christian heb ik ook al een paar keer gehad. Heb toen de stock terug geflashed ivm garantie. Binnenkort ook maar eens iets anders proberen qua romkok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Hmm ik heb mijn telefoon laten vallen... En nou geeft hij geen beeld meer! ik zet hem aan ik voel dat tril dingetje dat hij aangaat maar krijg niks geen beeld. Probeer ik de telefoon in mijn laptop zie ik hem daar wel dus hij gaat wel aan. Kan ik concluderen dat mijn scherm kapot is? Of zijn er nog dingen die ik kan proberen? ik heb al een harde reset geprobeerd en dat hielp niet.

Natuurlijk ook een x1. Toetsenbord licht ook nog gewoon op.

[ Voor 7% gewijzigd door Xenomorphh op 26-03-2010 13:13 ]

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Welke provider heb je? Vodafone geeft sowieso 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik heb Hi. Telefoon is +- 8 maanden oud dus sowieso garantie. Gewoon opsturen voor garantie dus?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 10:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Xenomorphh schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:52:
Ik heb Hi. Telefoon is +- 8 maanden oud dus sowieso garantie. Gewoon opsturen voor garantie dus?
Als je je toestel laat vallen heb je sowieso geen garantie natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

SayWhatAgain! schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 15:04:
[...]

Als je je toestel laat vallen heb je sowieso geen garantie natuurlijk...
Maar er zitten ook al haar scheurtjes in ;) en dat is wel garantie:) en nee dat komt niet van t vallen. En overigens bezit ik een abonnement. Dus dan mag je sowieso wel verwachten dat je mobiel 2 jaar mee gaat als je een 2 jarig abonnement hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Xenomorphh op 26-03-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-07 10:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ook met een abonnement krijg je geen garantie op valschade. Maar als dat niet te zien is aan je X1 zullen ze dat waarschijnlijk niet opmerken. Ik zeg het maar dat je straks niet voor een onaangename verrassing komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Xenomorphh schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 13:09:
Hmm ik heb mijn telefoon laten vallen... En nou geeft hij geen beeld meer! ik zet hem aan ik voel dat tril dingetje dat hij aangaat maar krijg niks geen beeld. Probeer ik de telefoon in mijn laptop zie ik hem daar wel dus hij gaat wel aan. Kan ik concluderen dat mijn scherm kapot is? Of zijn er nog dingen die ik kan proberen? ik heb al een harde reset geprobeerd en dat hielp niet.

Natuurlijk ook een x1. Toetsenbord licht ook nog gewoon op.
Waarschijnlijk heb je het zelfde als ik had. Kat gooide m'n X1 op de grond en had vervolgens geen beeld meer maar hij ging wel aan. Probleem was het kabeltje dat het scherm verbindt met de printplaat. Is bij mij onder garantie verholpen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit altijd zo is..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh

Xenomorphh

Soep met Ballen

The Legend schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 23:59:
[...]

Waarschijnlijk heb je het zelfde als ik had. Kat gooide m'n X1 op de grond en had vervolgens geen beeld meer maar hij ging wel aan. Probleem was het kabeltje dat het scherm verbindt met de printplaat. Is bij mij onder garantie verholpen, wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit altijd zo is..
Oh als dat alles is :+ Maar goed ik heb ook haarscheurtjes dus daar wil ik ook gelijk van af. Dus ben benieuwd wat het gaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236092

Kan iemand me helpen? Zoals iedereen weet is vanacht de klok verzet. Nou kijk ik vanacht op mijn telefoon en zie ik dat hij aangeeft dat de tijd verzet is. Ik had de wekker gezet voor het formule 1 en word een uur later wakker gemaakt dan de bedoeling is.
Nou blijkt de windows klok dus wel een uur verschoven te zijn, alleen de klok van mijn panel niet. Ik kan nergens een optie vinden om alleen de klok van het panel te wijzigen. Erg genoeg gaat het ook alleen om de 2 experia panels die er op zitten. Alle andere panels (de vissen, de bloemen, het standaard windows panel) hebben wel de klok goed lopen.

Weet iemand een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

In de opties van het panel, klikken op de 'plaats' die je hebt ingesteld. Daar kun je kiezen voor zomertijd.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236092

The Legend schreef op zondag 28 maart 2010 @ 10:53:
In de opties van het panel, klikken op de 'plaats' die je hebt ingesteld. Daar kun je kiezen voor zomertijd.
Mijn god, zo makkelijk... waarom past ie dat niet automatisch mee aan...

Hartelijk dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280065

Nieuwe rom geïnstalleerd die nu 3 dagen batterij volhoud ipv 10 uur....
Daar zat de X2 panelmanager bij. Die moest ik via een hard-reset aan depraat zin te krijgen, want via de X-knop kwam die niet te voorschijn... alleen als ik het programma via file-explorer opstarte...
Nu doet hij het wel weer... maar
Wat een onding! Je kunt dan wel 9 panels plaatsen, maar als je een nieuwe wilt, moet je die als 10e instaleren, en dan moet je maar afwachten welke panel hij er af gooit om plaats te maken voor de nieuwe, want ik zie nergens hoe je zelf kunt kiezen welke panel waar komt te staan...
Bovendien werken een aantal panels niet; buienradar, NOS mobiel, twitter panel en googlemaps zijn een aantal die wel in het panel-scherm verschijnen...maar als je die aanklikt komen ze heel even naar voren, om vervolgens weer naar achteren te klappen... Andere panels zoals Facebook, Google, Everynote en wat anderen doen het wel...
Dacht eerst dat het kwam omdat de nieuwe rom Engelstalig is, maar waarom doet Googlemaps het dan niet?
En de gratis panel voor E-Wallet (die ik op een omweggetje kon vinden, want de meeste SE-links naar panels werken niet meer)) installeerd wel, maar verschijnt niet in het keuzemenu...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 280065 op 29-03-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Nrg met Maxmilla eraf gegooid... NRG titanium met SPB heeft toch mijn voorkeur om een reagerende X1 te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299776

Ik kijk ook graag naar de Formule 1, maar helaas kan ik niet altijd alles op tv volgen... nu bestaat er via formula1.com een applicatie voor op je mobiele telefoon om live alle rondetijden en dergelijke mee te krijgen.

Echter op de lijst met ondersteunende toestellen op de x1 niet voor!!!
Lijst met ondersteunde toestellen

Kan iemand mij misschien helpen dit toch voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Laatst online: 22-07 17:40

TLa

HTC HD is gelijk aan de Xperia. Moet eigenlijk gewoon werken wnat WinMo is WinMo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353395

Hoi iedereen! Ik ben nieuw op dit forum, en heb nu sinds augustus 2009 mijn X1.
In eerste instantie wilde ik de N97, maar nadat ik die in m'n handen had gehad, was ik er in elk geval van overtuigd dat dit niet het wonder-stokpaardje van Nokia was geworden. Dus koos ik voor de X1, welke op dat moment nog redelijk lovende kritieken kreeg in diverse fora en reviews.
Ik kreeg echter drie maanden terug last van de helaas zo overbekende scheurtjes in het chroom.
Mijn toestel is nu inmiddels vier keer weg geweest voor reparaties aan de behuizing, en hopelijk mag ik hem vanmiddag ontvangen zonder scheurtjes, en blijf ik vrij van ellende.
Maar als ik nog een keer die scheurtjes ontdek, is het dan mijn recht om eenander toestel te eisen?
En zijn er meer mensen met deze ervaring?
Groetjes Fejth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Anoniem: 353395 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:57:
Hoi iedereen! Ik ben nieuw op dit forum, en heb nu sinds augustus 2009 mijn X1.
In eerste instantie wilde ik de N97, maar nadat ik die in m'n handen had gehad, was ik er in elk geval van overtuigd dat dit niet het wonder-stokpaardje van Nokia was geworden. Dus koos ik voor de X1, welke op dat moment nog redelijk lovende kritieken kreeg in diverse fora en reviews.
Ik kreeg echter drie maanden terug last van de helaas zo overbekende scheurtjes in het chroom.
Mijn toestel is nu inmiddels vier keer weg geweest voor reparaties aan de behuizing, en hopelijk mag ik hem vanmiddag ontvangen zonder scheurtjes, en blijf ik vrij van ellende.
Maar als ik nog een keer die scheurtjes ontdek, is het dan mijn recht om eenander toestel te eisen?
En zijn er meer mensen met deze ervaring?
Groetjes Fejth.
Welkom op Tweakers :)

Er is een apart topic over alle problemen die zich voordoen met de Xperia. Ik raad je aan om hier even te kijken en goed te lezen. Mocht je daarna nog vragen hebben is er vast iemand in dit topic die je verder kan helpen.

Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Laatst online: 09:39
Als het goed is kan ik mijn telefoon vanaf vandaag ook weer ophalen bij Vodafone. Nu vroeg ik me af of er ook een ander SMS applicatie is te gebruiken, in plaats van die in windows mobile 6 standaard zit. Die ziet er namelijk niet al te best uit. Gebruiken jullie die wel allemaal of gebruiken jullie een andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Waffle schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 15:26:
Als het goed is kan ik mijn telefoon vanaf vandaag ook weer ophalen bij Vodafone. Nu vroeg ik me af of er ook een ander SMS applicatie is te gebruiken, in plaats van die in windows mobile 6 standaard zit. Die ziet er namelijk niet al te best uit. Gebruiken jullie die wel allemaal of gebruiken jullie een andere?
Standaard applicatie werkt perfect en snel, dat heb ik liever dan eyecandy. Wil je dit juist wel, dan kun je misschien een custom rom met manilla proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Heeft iedereen deze week een ander toestel gekocht of waarom valt het helemaal stil hiero :/

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heb nog steeds de X1, wel even lopen spelen met de X10, en er ook verlekkerd naar zitten kijken. Dat apparaat is zo snel, je hoeft niet te wachten op je telefoon (net zoals vroegah dus :P), maar ik weet niet hoe erg ik mijn qwerty toetsenbord ga missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 22-12-2024
Hmm.. volgens mij is mijn micro sdhc kaartje corrupt geraakt toen ik tomtom aanzette en de usb kabel in de radio wou doen. Nu heb ik een lijst met bestanden op de sd kaart die "¨e, ±e, Ðe" heten.. (wat dus niet hoort)

Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor? Want de telefoon / pc ziet wel dat er nog maar 2gb van de 16gb vrij is.. alleen zie ik de bestanden dus helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
format?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 22-12-2024
Mja .. dan ben ik een hoop data kwijt :P

Ik probeer het nu met wizcode data recovery, op de computer heb ik het ook geprobeerd met PC Inspector File Recovery en die vond wel 515 bestanden en 15 mappen maar die liep op een of andere manier vast.

Dus het is er nog wel maar ik kan er alleen niet bij.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Sinds gister mijn Xperia weer terug. Telefoon is vervangen, maar nadat ik hem 5 minuten weer had lopen. Begonnen de koptelefoon klachten alweer te komen.. Nu kan ik weer niet bellen zonder headset en kan ik weer naar vodafone om hem te laten repareren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Waffle schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:51:
Sinds gister mijn Xperia weer terug. Telefoon is vervangen, maar nadat ik hem 5 minuten weer had lopen. Begonnen de koptelefoon klachten alweer te komen.. Nu kan ik weer niet bellen zonder headset en kan ik weer naar vodafone om hem te laten repareren..
Naar welk service centrum ben je geweest? Mijn reparatie is ook niet helemaal jofel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
Vodafone Service punt Leeuwarden heb ik die van mij ingeleverd en die is weer naar dynafix gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Tip:

Gooi nooit je x1 aan de usb lader als deze is vastgelopen, het kost je namelijk je batterij..

Gisteren avond kon ik mijn normale usb lader niet vinden dus ik dacht ik hang hem wel even aan de pc. Blijkbaar is hij toen vast gelopen op de app "internet delen" want vanochtend was hij mors dood en er bleef alleen een rood ledje branden.. Hij deed dus helemaal niks meer.. Gelukkig had ik nog mijn oude batterij van 1 van de vorige reparaties dus die kan ik nu gelukkig gebruiken.. Die andere batterij is nu dus dood...

Moet nog 11 maanden met dit toestel :X Wat een drama ding

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik mag echt in mijn handjes knijpen geloof ik. Mijn toestel is inmiddels een jaar oud en al talloze keren op de tegelvloer gekletterd. Maar geen scheurtjes, geen display problemen, niks. Puur op basis van mijn eigen bevindingen zou ik het een zeer degelijk en robuust toestel noemen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Firecow schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:47:
Tip:

Gooi nooit je x1 aan de usb lader als deze is vastgelopen, het kost je namelijk je batterij..

Gisteren avond kon ik mijn normale usb lader niet vinden dus ik dacht ik hang hem wel even aan de pc. Blijkbaar is hij toen vast gelopen op de app "internet delen" want vanochtend was hij mors dood en er bleef alleen een rood ledje branden.. Hij deed dus helemaal niks meer.. Gelukkig had ik nog mijn oude batterij van 1 van de vorige reparaties dus die kan ik nu gelukkig gebruiken.. Die andere batterij is nu dus dood...

Moet nog 11 maanden met dit toestel :X Wat een drama ding
Dat rode ledje betekent niets meer dan dat de batterij volledig leeg is. Als je'm aan de netadapter hangt voor >30 min doet deze het gewoon weer. Dus niet aan de usb van je pc, die geeft te weinig spanning.

Ik heb ook nog weinig te klagen over mijn X1i, meer over Windows Mobile, op de scheurtjes na dan, maar deze zijn gratis vervangen en waarschijnlijk deels mijn eigen schuld (erg vaak geflashed = vaak batterij gewisseld en cover gewisseld, wat torsie veroorzaakt op dat kleine stukje plastic, desalniettemin hoort dat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Waarom zie ik hier op mijn pc sommige post heel licht grijs en een paar gewoon normaal zwart?
Edit: nu ik gereageerd heb is alles weer zwart, maar staks is het weer grijs :(
Leest echt heel irritant :X

[ Voor 37% gewijzigd door jeroendh op 14-04-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-07 11:18
jeroendh schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:10:
Waarom zie ik hier op mijn pc sommige post heel licht grijs en een paar gewoon normaal zwart?
Edit: nu ik gereageerd heb is alles weer zwart, maar staks is het weer grijs :(
Leest echt heel irritant :X
Dat heb je als je op een bepaald onderwerp zoekt. Dan worden de posts met je keywords uitgelicht. Zal vast wel aan te passen zijn in je voorkeuren o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het is me weer eens duidelijk geworden hoe inefficiënt en belastend het gebruik van HSDPA is voor zelfs een vrij recente telefoon als de X1.

Ik ben een paar dagen naar België geweest, dus ik gebruikte NoData om geen verbinding met Internet te maken en ook meteen 3G modus uit. Nou mijn god. Van max 2 dagen met 3G áán kan ik nu 3 dagen werken op een accu met 40% zonder op te laden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347545

weet iemand hoe ik mijn Opera browser ik kan stellen als standaardbrowser?
Ik irriteer me een hoop aan I.E.
Pagina: 1 ... 32 ... 35 Laatste