Dat laatste wist ik inderdad ook, maar hoeveel precies, da's de vraag natuurlijk.
Ik heb hier een nieuwe xperia waarvan het scherm neit meer aan wil als hij eenmaal op standby gesprongen is... Iemand?
Aan en uit knop even inhouden? Komt hij dan wel tot leven?
Je kan het bij instellingen veranderen naar elke willekeurige knop.
Vind ik makkelijker.
Je kan het bij instellingen veranderen naar elke willekeurige knop.
Vind ik makkelijker.
Verwijderd
Volgens mij is 15 - 20 procent batterijverbruik niet zo heel gek voor een uur WIFI. Is natuurlijk ook heel erg rom afhankelijk. Een standaard WM rom zal minder verbruiken dan een LEO based rom.Jejking schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:52:
Dat laatste wist ik inderdad ook, maar hoeveel precies, da's de vraag natuurlijk.
Edit:
Misschien kan je het volgende proberen:
Start --> Connections --> WiFi --> Advanced --> Power Mode.
Hier kan je kiezen of gekozen moet worden voor performance of battery.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 22:21 ]
Een tijdje terug las ik iets over hoe de sms lag, als je een sms verzonden hebt, kan verminderen mbv Total Commander. Had dit volgens mij gelezen op XDA maar kan het niet meer vinden. Iemand die weet waar ik het over heb, en hoe dit te doen?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb sinds enkele dagen dat mijn internetvebinding wegvalt op mijn X1.
Ik kan dan niks meer doen, ik moet dan flightmodus activeren, dan de telefoon weer activeren en mijn internet doet het weer.
Is dit een telefoonprobleem of moet ik dit zoeken bij Hi? Ik heb geen custom ROMs oid erop staan.
Ik kan dan niks meer doen, ik moet dan flightmodus activeren, dan de telefoon weer activeren en mijn internet doet het weer.
Is dit een telefoonprobleem of moet ik dit zoeken bij Hi? Ik heb geen custom ROMs oid erop staan.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Anoniem: 339345
Dat heb ik dus ook sinds vorige week. Ook Hi en sinds vorige week problemen. Wel heb ik sinds zondag een custom ROM, maar heb die problemen nog steeds. Ik doe een soft reset en dan doet-ie het weer. Morgen maar even Hi bellen.JamesB009 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:31:
Ik heb sinds enkele dagen dat mijn internetvebinding wegvalt op mijn X1.
Anoniem: 339961
Hier ook hetzelfde probleem. Ook Hi en problemen sinds twee weken.Anoniem: 339345 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:49:
[...]
Dat heb ik dus ook sinds vorige week. Ook Hi en sinds vorige week problemen. Wel heb ik sinds zondag een custom ROM, maar heb die problemen nog steeds. Ik doe een soft reset en dan doet-ie het weer. Morgen maar even Hi bellen.
Anoniem: 339961 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:22:
[...]
Hier ook hetzelfde probleem. Ook Hi en problemen sinds twee weken.
Hmm, nog 2 mensen met precies hetzelfde probleem....Anoniem: 339345 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:49:
[...]
Dat heb ik dus ook sinds vorige week. Ook Hi en sinds vorige week problemen. Wel heb ik sinds zondag een custom ROM, maar heb die problemen nog steeds. Ik doe een soft reset en dan doet-ie het weer. Morgen maar even Hi bellen.
Iemand die Hi al heeft gebeld? Zo niet, dan bel ik vanmiddag even naar ze.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Heb net maar even gebeld. Ze blijken een landelijke storing te hebben, al een week lang ofzo. Dus het kan kloppen.
"Ze zijn er hard mee bezig, en we hopen het morgen opgelost te hebben." Aldus een medewerker van Hi.
"Ze zijn er hard mee bezig, en we hopen het morgen opgelost te hebben." Aldus een medewerker van Hi.
Vreemd, ik heb het nog niet opgemerkt (twente). Ow, en ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb nog een leuk programmaatje gevonden: Linkje Schijnt je accuduur te verlengen, ik zal mijn bevindingen later posten.
Is al eerder in dit topic gemeld. Maar geeft niet, laat maar horen... ervaringen zijn altijd welkom
Anoniem: 339961
Nu maar hopen dat het snel is opgelost, wel lastig want moet mijn mail nu handmatig binnenhalen en de verbinding iedere keer verbreken en weer aanmelden.JamesB009 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:53:
Heb net maar even gebeld. Ze blijken een landelijke storing te hebben, al een week lang ofzo. Dus het kan kloppen.
Maar ben blij dat het i.i.g. niet aan mijn telefoon ligt en dat er nog meer zijn met dit probleem.
Bedankt voor het melden.
Anoniem: 338676
Ik heb net eens shazam encore gedownload voor mijn xperia, lukt allemaal goed maar MOET je altijd op het moment dat hij tagd internet verbinding maken? Want heb thuis wifi dus dat kan gratis ....
Lijkt me wel, anders is het lastig om je herkende muziek te vergelijken met de database. Die is vast veel te groot om op je telefoon neer te zetten...Anoniem: 338676 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:30:
Ik heb net eens shazam encore gedownload voor mijn xperia, lukt allemaal goed maar MOET je altijd op het moment dat hij tagd internet verbinding maken? Want heb thuis wifi dus dat kan gratis ....
Ja, maar op m'n vorige telefoon (N95 8Gb) kon ik het fragmentje opslaan en later als ik thuis kwam opzoeken op m'n Wlan ....
Meestal bespaart het varieren van de processor kloksnelheid niet zo heel veel.shadownetwork schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:02:
Vreemd, ik heb het nog niet opgemerkt (twente). Ow, en ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb nog een leuk programmaatje gevonden: Linkje Schijnt je accuduur te verlengen, ik zal mijn bevindingen later posten.
Dingen als verlichting, wifi actief en de gsm verbinding zelf kosten relatief meer stroom.
Zo merk ik dat bij mij thuis de batterij sneller leeg gaat omdat er erg slecht bereik is en m'n GSM steeds probeert om verbinding te houden.
Ja, dat klopt, zoeken naar bereik verbruikt als een malle. Ik zie de procenten bijna onderuit schieten als ik op de UT in een bunker zitOutofFocus schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:54:
[...]
Meestal bespaart het varieren van de processor kloksnelheid niet zo heel veel.
Dingen als verlichting, wifi actief en de gsm verbinding zelf kosten relatief meer stroom.
Zo merk ik dat bij mij thuis de batterij sneller leeg gaat omdat er erg slecht bereik is en m'n GSM steeds probeert om verbinding te houden.
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de verlichting van het toetsenbord ALTIJD aan te laten gaan als het wordt opengeklapt? Want nu is het eigenlijk praktisch altijd uit
heel soms gaat het eens aan maar dan na een paar seconde weer uit
Zijn er hier veel mensen die de laatste nieuwe custom roms gebruiken zoals de Energy rom? Ik heb vorig jaar even een Xperia gehad en toen waren die Leo roms nog onbruikbaar, nu schijnt het beter te zijn.
Voor de mensen hier die klagen over SMS'en die niet goed werkt in de Leo roms, je kunt het HTC programma (die normaal de problemen veroorzaakt) gewoon uitschakelen. Hier staat hoe dat moet. En ondertussen is er ook al een 'fix' die misschien de problemen oplost en er voor zorgt dat het vlotter werkt, die kun je hier vinden.
Voor de mensen hier die klagen over SMS'en die niet goed werkt in de Leo roms, je kunt het HTC programma (die normaal de problemen veroorzaakt) gewoon uitschakelen. Hier staat hoe dat moet. En ondertussen is er ook al een 'fix' die misschien de problemen oplost en er voor zorgt dat het vlotter werkt, die kun je hier vinden.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Sinds kort gebruik ik Christian's ROM. (Ik weet niet of het helemaal legaal was, ik dacht dat je er wel over mocht praten hier).
Ik zie niet echt veel voordeel tov normaal. Heb nu WinMo 6.5.3 maar heb liever WM 6.1 aangezien alles overzichtelijk is (6.5.3 zijn alle iconen groot) en je hebt een startmenu wat overal overheen ligt( Ja WinMo 6.5.3 heeft een geheel menu over alles heen maar toch vind ik het niet lekker).
Ook het gemist of je FN en Caps aan heb vind ik jammer.
De SPB Shell vind ik daarentegen wel een verbetering alleen kan dit ook op WM 6.1.
Verder merk ik niet dat hij sneller is met de custom rom. (gebruikt wel veel meer RAM tov stock). En batterij is ietsje sneller leeg.
Miss wel overgaan naar Energy? Iemand goede ervaringen met andere X1 roms
Ik zie niet echt veel voordeel tov normaal. Heb nu WinMo 6.5.3 maar heb liever WM 6.1 aangezien alles overzichtelijk is (6.5.3 zijn alle iconen groot) en je hebt een startmenu wat overal overheen ligt( Ja WinMo 6.5.3 heeft een geheel menu over alles heen maar toch vind ik het niet lekker).
Ook het gemist of je FN en Caps aan heb vind ik jammer.
De SPB Shell vind ik daarentegen wel een verbetering alleen kan dit ook op WM 6.1.
Verder merk ik niet dat hij sneller is met de custom rom. (gebruikt wel veel meer RAM tov stock). En batterij is ietsje sneller leeg.
Miss wel overgaan naar Energy? Iemand goede ervaringen met andere X1 roms
Mijn ervaring zijn tov Christian Roms en Itjes dat de NRG doen waarvoor ze gemaakt zijn, werken en het ziet er goed uit.
Ik gebruik nu de 6.5.2 titanium versie, met SPB en dit werkt nu 2 maanden perfect...
Aanrader en voor de snelheid gebruik ik mijn X5350 2x
Ik gebruik nu de 6.5.2 titanium versie, met SPB en dit werkt nu 2 maanden perfect...
Aanrader en voor de snelheid gebruik ik mijn X5350 2x
Het grote nadeel van de Itjes en NRG is dat ze niet in het Nederlands zijn, wat ik toch wel aangenaam vind op m'n telefoon.
hmm... Daar zit wat in, maar weegt niet op tegen het lelijke WM6.1 NL of een custom dronken vertaalde NL rom...
[ Voor 11% gewijzigd door dr paaj op 22-01-2010 15:26 ]
Ik heb nu weer (vanwege garantie) de stockrom. Met SPB is die wel goed vol te houden en redelijk snel, maar had het idee dat mijn Christiaan Clean sneller was (in ieder geval vingervriendelijker door WM 6.5.3). Maar even snel opsturen en dan weer terugflashen
Misschien dat ik wel over ga op de Clean rom (Ik heb trouwens de WWE editie) vind dat alle elektronica Engels moet zijn, handiger als er problemen zijn en vind het engels prettiger werken. De eerste keer dat ik een telefoon in het Engels heb dus wel even wennen natuurlijk.
Nu nog een oplossing voor de FN/Caps en het feit dat je linksboven een zwarte balk had (waar voorheen het startmenu zat).
Nu nog een oplossing voor de FN/Caps en het feit dat je linksboven een zwarte balk had (waar voorheen het startmenu zat).
Ik vond bij de christian rom vooral erg storend dat wm6.5 in de start balk onderin een grote knop heeft zitte.
Dit stoorde enorm met SPB mobile shell.
Ben dus weer terug gegaan naar de default rom.
En op zich draait 6.1 prima.
Zijn er echt nog essentiele voordelen om naar 6.5 te gaan?
Met de shell ziet het er toch al goed uit, en onderwater zijn ze beide niet echt super vinger vriendelijk.
Met de shell ziet het er toch al goed uit, en onderwater zijn ze beide niet echt super vinger vriendelijk.
6.5.3 verandert ook de vormgeving 'onderwater' waardoor je eigelijk nergens nog de oude WM vormgeving tegenkomt. Ik ga zelf nooit SPB gebruiken en misschien is dat inderdaad niet zo handig met de nieuwe 6.5 roms Daarom zou ik eens kijken naar de Max Manila thema's voor de 6.5.3 roms. Geeft denk ik een beetje een gelijke vorm van functionaliteit als SPB maar het oogt allemaal wat mooier vind ik persoonlijkDNS666 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:18:
Ik vond bij de christian rom vooral erg storend dat wm6.5 in de start balk onderin een grote knop heeft zitte.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
6.5.3 met SPB(laatste versie, geen panel) Werkt perfect, WM is te controleren met een dropdown menu wanneer noodzakelijk.
Snel, super en acc gaat goed mee(3-4 dagen hou ik wel vol)
Snel, super en acc gaat goed mee(3-4 dagen hou ik wel vol)
Verwijderd
Weet iemand hoe ik mijn taken vanaf mijn telefoon kan laten synchroniseren met Google Calender en Mozilla Sunbird/Lightning? Ik heb al een koppeling gemaakt met active sync voor mijn mail, contacten en agenda alleen zodra ik ook mijn taken toevoeg krijg ik een foutmelding.
De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het uitschakelen van het synchroniseren van de taken. Het schijnt uberhaupt nog niet mogelijk te zijn om je taken te synchroniseren via active sync
. Heb ook al naar rememberthemilk en todoist gekeken maar deze doen ook niet wat ik wil.
De enige oplossing die ik heb kunnen vinden is het uitschakelen van het synchroniseren van de taken. Het schijnt uberhaupt nog niet mogelijk te zijn om je taken te synchroniseren via active sync
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2010 13:46 ]
Google ondersteunt het synchroniseren van taken inderdaad nog niet, via geen enkele software.
[ Voor 16% gewijzigd door Tsunami op 25-01-2010 14:43 ]
Je kunt je taken wel syncen met rememberthemilk, maar dan moet je gebruik maken van milksync en een premium account gebruiken.
Verwijderd
Google ondersteunt het wel volgens mij maar het is MS dat dit nog niet doet. Echt onzinnig dat dit niet gewoon standaard werkt met active sync. Voeg die optie dan uberhaupt niet toe. Ik kan ze wel syncen via Outlook maar ik wil juist van dit programma af.Tsunami schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:43:
Google ondersteunt het synchroniseren van taken inderdaad nog niet, via geen enkele software.
Ja klopt maar dat kost dan 25 dollar ofzo en dat heb ik voor het synchroniseren van alleen die taken niet over.troftnom schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:43:
Je kunt je taken wel syncen met rememberthemilk, maar dan moet je gebruik maken van milksync en een premium account gebruiken.
Even Googlen laat duidelijk zien dat het probleem al maanden bij Google ligt, zij hebben het nog steeds niet geïmplementeerd (overigens niet het enige wat al maanden niet werkt, Google Calendar Sync werkt ook niet met Outlook 2010, blijkbaar is een simpel nummertje in de versie-check veranderen zelfs nog te moeilijk).
Ik heb de laatste tijd last van het feit dat er een melding staat dat email niet naar mijn x1 gedownload kan worden. Deze melding verschijnt alleen als het scherm uit is en ik deze aan doe. Normaal geen last van.
Heb alle instellingen van Internet na gelopen en email.
Ook tweaks, Mobile shell en s2u2 heb ik nagelopen.
Indien ik het scherm activeer en dan op Oke klik maakt hij netjes verbinding met gmail en haalt eventueel mail binnen.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb zelf iig niets gewijzigd.
Heb alle instellingen van Internet na gelopen en email.
Ook tweaks, Mobile shell en s2u2 heb ik nagelopen.
Indien ik het scherm activeer en dan op Oke klik maakt hij netjes verbinding met gmail en haalt eventueel mail binnen.
Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb zelf iig niets gewijzigd.
Be fast .... Be furious....
Ik heb een Sony Xperia X1, waar ik tot nu toe best ontevreden over ben. Hoofdoorzaak 1 is dat het bereik sowieso al niet best is (alleen buiten is het goed te doen), maar het ergste is dat het bereik soms gewoon helemaal weg valt en dan moet ik opnieuw opstarten, dan pakt die het sinaal weer op.
Wat me verder opvalt is dat als hij net is opgestart de melding geeft dat hij geen verbinding kan maken met de modem aan de andere kant en dat die geen verbing kan maken met portalmmm.nl !
Ik heb de laatste update van Sony op de telefoon en de instellingen voor internet/mms heb ik letterlijk overgenomen van de Hi-site. Deze werken overigens wel gewoon, alleen internet doet het soms! niet. Beetje vaag misschien, maar wel behoorlijk irritant. Zou dit aan de telefoon zelf liggen of kan dat aan de provider (hi) liggen ??
Bij voorbaat dank voor een reactie
Wat me verder opvalt is dat als hij net is opgestart de melding geeft dat hij geen verbinding kan maken met de modem aan de andere kant en dat die geen verbing kan maken met portalmmm.nl !
Ik heb de laatste update van Sony op de telefoon en de instellingen voor internet/mms heb ik letterlijk overgenomen van de Hi-site. Deze werken overigens wel gewoon, alleen internet doet het soms! niet. Beetje vaag misschien, maar wel behoorlijk irritant. Zou dit aan de telefoon zelf liggen of kan dat aan de provider (hi) liggen ??
Bij voorbaat dank voor een reactie
Ik denk eigenlijk dat de problemen met je verbinding niet aan het toestel liggen, maar inderdaad eerder aan de provider.
Daar heb ik namelijk totaal geen problemen mee.
Verder, die melding als je opstart, dat is waarschijnlijk logisch te verklaren; je hebt de pincode waarschijnlijk nog niet ingetoetst en daarom kan hij nog geen verbinding maken. Maar zo storend kan dat toch ook niet zijn?
Daar heb ik namelijk totaal geen problemen mee.
Verder, die melding als je opstart, dat is waarschijnlijk logisch te verklaren; je hebt de pincode waarschijnlijk nog niet ingetoetst en daarom kan hij nog geen verbinding maken. Maar zo storend kan dat toch ook niet zijn?
Die melding komt nadat ik de pincode al in heb gevoerd. Hij doet het na het opstarten, maar soms ook gewoon als ik hem al aan heb staan. En bij Hi is niets bekend over dit probleem, dus lijkt me toch wel een toestelprobleem. Ik heb (uiteraard) ook nog wel een beetje gezocht op internet naar dit probleem, maar buiten dat de telefoon gewoon een slecht bereik heeft, valt er niets over te vinden, tenminste ik kon niets vinden.
En of het storend is, niet echt, behalve dan als internet weer eens niet werkt. En het uitvallen van de antenne is uiteraard wel storend, want dan ben ik gewoonweg niet bereikbaar (vaak zonder dat ik het weet)
En of het storend is, niet echt, behalve dan als internet weer eens niet werkt. En het uitvallen van de antenne is uiteraard wel storend, want dan ben ik gewoonweg niet bereikbaar (vaak zonder dat ik het weet)
Volgens mij is het ook gewoon een toestel probleem of ergens een instellingen probleem want ik heb het met telfort..
Heb je proxy server gebruiken wel uitgevinkt? Deze moet uitstaan voor internetinstellingen, deze stond bij mij standaard aan.
Verder heb ik zelf ook hi, maar eigenlijk praktisch altijd goede ontvangst (regio Twente).
Verder heb ik zelf ook hi, maar eigenlijk praktisch altijd goede ontvangst (regio Twente).
Da's toevallig, ik werk in Hengelo (zuid) en mijn bereik is buiten prima, maar binnen haal ik max 2 streepjes met G-ontvangs (buiten 1 a 2 streepjes 3G)
In mijn woonplaats (ong 5km van hengelo), is het weer bagger, buiten 2 streepjes G. Binnen op tafel 1 a 2, in broekzak 1 of geen...
Maar buiten dat, het ging mij in dit geval om het uitvallen van de antenne en dat moet dan haast wel aan het toestel liggen...
Wat betreft die proxy-server, dat was al uitgevinkt, tevens was 'dit netwerk heeft verbinding met internet' uitgevinkt, die heb ik maar eens aangevinkt nu... Kijken wattie doet
In mijn woonplaats (ong 5km van hengelo), is het weer bagger, buiten 2 streepjes G. Binnen op tafel 1 a 2, in broekzak 1 of geen...
Maar buiten dat, het ging mij in dit geval om het uitvallen van de antenne en dat moet dan haast wel aan het toestel liggen...
Wat betreft die proxy-server, dat was al uitgevinkt, tevens was 'dit netwerk heeft verbinding met internet' uitgevinkt, die heb ik maar eens aangevinkt nu... Kijken wattie doet

[ Voor 18% gewijzigd door Dwid op 02-02-2010 13:20 ]
Ik heb van de week de rom van m'n X1 geupdate. Er stond een EnergyRom uit november '09 op. Nu heb ik Christian's Rom 4.2 WWE erop gezet. Dat is echt een aanrader! Alles werkt goed. Opera mobile 10 staat er gelijk op, en dat is echt een heerlijke browser. Ook heb je standaard het Car-panel en SPB panel erop staan. Allebei erg handig naar mijn mening.
Wat me vooral opvalt is dat deze Rom veel minder bugs bevat dan de Energyrom en dat alles gewoon doet wat je ervan mag verwachten
Als je wilt updaten zou ik die rom dus even uit proberen. Zeker de moeite. Je houdt ongeveer 100MB vrije ruimte over na installatie.
Wat me vooral opvalt is dat deze Rom veel minder bugs bevat dan de Energyrom en dat alles gewoon doet wat je ervan mag verwachten
Voor de Linux experimenteerders: naast de ontwikkelingen rond Android is er nu ook een werkende Ubuntu op de X1:
http://www.xperoid.com/co...ubuntu-for-x1-has-arrived
Leuke ontwikkelingen, maar er moet nog wel heel wat gebeuren zo te zien.
Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23
Hmm, leuke ontwikkeling!Sentry23 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:45:
Voor de Linux experimenteerders: naast de ontwikkelingen rond Android is er nu ook een werkende Ubuntu op de X1:
Als ik het goed begrijp is het downloaden, op je SD kaart zetten en draaien? Het is geen ROM ofzo toch? (Met andere woorden, ik kan het testen zonder dat ik mijn originele ROM kwijt raak?)
jups.. loopt via je SD kaart.
Ik wacht de ontwikkeling nog even af, met een beetje geluk poorten ze Ubuntu MID naar de X1. Als de gsm & umts modem werken ben ik over.
Ik wacht de ontwikkeling nog even af, met een beetje geluk poorten ze Ubuntu MID naar de X1. Als de gsm & umts modem werken ben ik over.
M'n kat heeft net mijn X1 van m'n pc gegooid op het laminaat, val van ongeveer 40cm hoog. Daarna gaf het scherm alleen maar strepen en deed niets meer. Batterij eruit, en er weer in, nu geeft ie nog wel de opstart 'tril' maar verder niets meer!
Iemand dit vaker gehad en is hier nog wat aan te doen??
Soft reset doet niets (je hoort hem wel weer opnieuw opstarten maar scherm blijft heel lichtjes verlicht (net iets meer dan als je de batt eruit haalt). Harde reset werkt ook niet (volgens mij ook omdat je dan nog wat op het scherm moet indrukken?
Soft reset doet niets (je hoort hem wel weer opnieuw opstarten maar scherm blijft heel lichtjes verlicht (net iets meer dan als je de batt eruit haalt). Harde reset werkt ook niet (volgens mij ook omdat je dan nog wat op het scherm moet indrukken?
[ Voor 29% gewijzigd door The Legend op 16-02-2010 10:57 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Klinkt alsof het scherm defect is of de aansluiting losgeraakt is van de telefoon naar het scherm.
Reageert de telefoon verder nog wel
Reageert de telefoon verder nog wel
Dat idee heb ik wel, ik kan het niet controleren natuurlijk maar batterij eruit, en er weer in -> power button laat hem wel gewoon aangaan zoals het zou moeten. Of er daadwerkelijk wat gebeurd kan ik niet zien.. 
[edit]
Na een beetje googlen lijkt het vaker voor te komen na een valpartij. Wordt aanbieden voor garantie waarschijnlijk... probleem is wel dat er al een hele zooi bekende 'xperia cracks' inzitten maar daarnaast ook krasjes en butsen van eerdere valpartijen (dat is ook de reden voor het niet laten repareren van de overige scheurtjes..).
Ik denk dat ik het maar ga proberen op de gok bij een KPN Business Point. Die schijnen ook toestellen aan te nemen als ze daar niet zijn gekocht.
[edit]
Na een beetje googlen lijkt het vaker voor te komen na een valpartij. Wordt aanbieden voor garantie waarschijnlijk... probleem is wel dat er al een hele zooi bekende 'xperia cracks' inzitten maar daarnaast ook krasjes en butsen van eerdere valpartijen (dat is ook de reden voor het niet laten repareren van de overige scheurtjes..).
Ik denk dat ik het maar ga proberen op de gok bij een KPN Business Point. Die schijnen ook toestellen aan te nemen als ze daar niet zijn gekocht.
[ Voor 53% gewijzigd door The Legend op 16-02-2010 11:11 ]
Nou het Business Point heeft hem kunnen repareren!
Het is onduidelijk of ze nu alleen het stekkertje van het display aansluiting er in hebben geprikt of dat het kabeltje vervangen is maar daar zat iig het probleem. Nu zijn ze aan het wachten op SE of dit onder de garantie valt omdat er 'illegale software' is aangetroffen (custom rom). Jaja, want die software trekt zo dat kabeltje los

Had je trouwens KPN als provider? Want ik moet mijn telefoon ook nog opsturen (na een val op't ijs deden de volumeknoppen het niet meer, maar niet of nauwelijks zichtbare schade, dus ik wil't proberen), maar wil'm het liefst zo kort mogelijk kwijtThe Legend schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 09:05:
Nou het Business Point heeft hem kunnen repareren!Het is onduidelijk of ze nu alleen het stekkertje van het display aansluiting er in hebben geprikt of dat het kabeltje vervangen is maar daar zat iig het probleem. Nu zijn ze aan het wachten op SE of dit onder de garantie valt omdat er 'illegale software' is aangetroffen (custom rom). Jaja, want die software trekt zo dat kabeltje los
En al nieuws over de garantie?
Dit werkt idd zonder iets te flashen. Als je toch bezig bent, kan je op dezelfde manier Android op de X1 testenJamesB009 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:33:
[...]
Hmm, leuke ontwikkeling!
Als ik het goed begrijp is het downloaden, op je SD kaart zetten en draaien? Het is geen ROM ofzo toch? (Met andere woorden, ik kan het testen zonder dat ik mijn originele ROM kwijt raak?)
Nope heb Vodafone. Maar dat maakt dan ook niet uit voor de garantie. Het gaat puur om het merk toestel en KPN Business Point is gewoon een officieel reparatiepunt voor SE toestellen. Nog niet gehoord of het nu onder de garantie valt of niet. Hoorde gisteren al wel op de achtergrond iemand roepen dat SE nog wel eens op zich laat wachten, ik zou hem sowieso morgen meekrijgen als SE niet van zich laat horen.shadownetwork schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:09:
[...]
Had je trouwens KPN als provider? Want ik moet mijn telefoon ook nog opsturen (na een val op't ijs deden de volumeknoppen het niet meer, maar niet of nauwelijks zichtbare schade, dus ik wil't proberen), maar wil'm het liefst zo kort mogelijk kwijtAls ik hem terug laat sturen duurt het >1 week, langs zo'n punt brengen vind ik dan beter als dat als consument ook kan.
En al nieuws over de garantie?
Hmm, dat is wel leuk om een keer te testen.gwystyl schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 13:02:
[...]
Dit werkt idd zonder iets te flashen. Als je toch bezig bent, kan je op dezelfde manier Android op de X1 testen
Heeft android volledige ondersteuning m.b.t. bluetooth, bellen, GPRS / HSDPA?
Mijn scherm wordt soms blauw bij het openschuiven.. ik heb hem al eens laten repareren voor een scherm wat uit viel bij het openschuiven... zijn er meer die daar last van hebben? vorige pagina zag ik een soort gelijke reactie maar mijn x1 is nooit gevallen
Bij mij viel hij vaak uit na openschuiven. Na het openmaken bleek dat de stekker aan de flatcable tussen toetsenbord en scherm los zat. Dat is vrij makkelijk zelf te repareren adhv youtube filmpjes over het uit elkaar halen en in elkaar zetten van de xperia.Chaosstorm schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:29:
Mijn scherm wordt soms blauw bij het openschuiven.. ik heb hem al eens laten repareren voor een scherm wat uit viel bij het openschuiven... zijn er meer die daar last van hebben? vorige pagina zag ik een soort gelijke reactie maar mijn x1 is nooit gevallen
Anoniem: 346122
Okay, ik heb iets raars aan de hand sinds gisteren doet mijn Xperia raar. Ik luister er regelmatig muziek op maar sinds gisteren wilt mijn Xperia soms uit het niets aangeven dat mijn headset er nog in zou zitten wat het geval niet is, verdwijnt dan op een gegeven moment weer om later weer terug te komen.
Heb al een reset gedaan, helpt niks. Iemand idee of tips
?
Heb al een reset gedaan, helpt niks. Iemand idee of tips
Thumbs up voor het KPN Businesspoint! Ze hebben m'n X1 gerepareerd, en hoe 
Het probleem waar ik hem voor had weggebracht was dat m'n beeldscherm weinig meer deed. Dat is vervangen (scherm zelf niet maar een aanstuur iets, printplaat met kabeltje). Tot mijn verbazing hebben ze echter ook grote delen van de behuizing vervangen, gratis!
Ik had last van:

..en nog veel meer haarscheurtjes. Ook het batterijklepje sloot niet goed meer aan etc etc. En dit is allemaal gefixt! Alleen de zilverenrand rondom is niet vervangen, hier is een klein hoekje uit maar vergeleken met hoe ik hem heb ingeleverd issie weer als nieuw!
Op de reparatie bon stond groot: "garantie vervallen, klant heeft custom software geinstalleerd" maar ik hoefde niets af te rekenen
Nu alleen wel weer alle software opnieuw installeren
Het probleem waar ik hem voor had weggebracht was dat m'n beeldscherm weinig meer deed. Dat is vervangen (scherm zelf niet maar een aanstuur iets, printplaat met kabeltje). Tot mijn verbazing hebben ze echter ook grote delen van de behuizing vervangen, gratis!
Ik had last van:

..en nog veel meer haarscheurtjes. Ook het batterijklepje sloot niet goed meer aan etc etc. En dit is allemaal gefixt! Alleen de zilverenrand rondom is niet vervangen, hier is een klein hoekje uit maar vergeleken met hoe ik hem heb ingeleverd issie weer als nieuw!
Op de reparatie bon stond groot: "garantie vervallen, klant heeft custom software geinstalleerd" maar ik hoefde niets af te rekenen
Nu alleen wel weer alle software opnieuw installeren
Netjes! Gezien je avatar (Grolsch) woonachtig in de buurt van Enschede?
Zo ja, zit daar zo'n punt? Anders moet ik hem opsturen naar hi en daar heb ik niet zoveel zin in.
Even wat anders: Heb vandaag ook xperiod geprobeerd (android op xperia) Erg gaaf dat het kan, alleen nog wel wat buggy hier en daar. Kon helaas geen gegevensverbinding aan de gang krijgen, waarmee een groot pluspunt van android voor mij wegviel (was erg benieuwd naar de google syncs aangezien ik zo'n beetje alle diensten gebruik
). Maar dit kan ook komen doordat ik alles heb geskipt (het hele welkomsvenster), vanavond nog maar eens proberen
Even wat anders: Heb vandaag ook xperiod geprobeerd (android op xperia) Erg gaaf dat het kan, alleen nog wel wat buggy hier en daar. Kon helaas geen gegevensverbinding aan de gang krijgen, waarmee een groot pluspunt van android voor mij wegviel (was erg benieuwd naar de google syncs aangezien ik zo'n beetje alle diensten gebruik
Laatste dagen last van het volgende:
Telefoon gaat vanzelf uit. Doe hem weer aan dan krijg ik een geluidje en de mededeling dat de hoofd accu bijna leeg is en het toestel uitgeschakeld wordt..
Als ik stroom er aan doe en hem weer aanzet zie ik dat de accu op 40%!! staat. Lijk mij niet dat deze leeg is dus..
Waar kan dit aan liggen? Reset zowel soft als hard werkt niet..
Telefoon gaat vanzelf uit. Doe hem weer aan dan krijg ik een geluidje en de mededeling dat de hoofd accu bijna leeg is en het toestel uitgeschakeld wordt..
Als ik stroom er aan doe en hem weer aanzet zie ik dat de accu op 40%!! staat. Lijk mij niet dat deze leeg is dus..
Ik heb vandaag Xperoid geprobeerd. Voor mij geen succes. Ik kreeg de gegevensverbinding ook niet aan de praat en het was voor mijn gevoel niet sneller dan WM6.1.shadownetwork schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:15:
Netjes! Gezien je avatar (Grolsch) woonachtig in de buurt van Enschede?Zo ja, zit daar zo'n punt? Anders moet ik hem opsturen naar hi en daar heb ik niet zoveel zin in.
Even wat anders: Heb vandaag ook xperiod geprobeerd (android op xperia) Erg gaaf dat het kan, alleen nog wel wat buggy hier en daar. Kon helaas geen gegevensverbinding aan de gang krijgen, waarmee een groot pluspunt van android voor mij wegviel (was erg benieuwd naar de google syncs aangezien ik zo'n beetje alle diensten gebruik). Maar dit kan ook komen doordat ik alles heb geskipt (het hele welkomsvenster), vanavond nog maar eens proberen
Maar, wel leuk dat het kan, als het stabiel werkt wil ik het nog wel een kans geven.
Ik heb de laatste tijd nogal problemen met sms'en... Van veel mensen krijg ik te horen dat ze mijn smsjes dubbel (of meer) krijgen.
Het probleem begint altijd nadat ik een sms verzonden heb, ik niet het berichtje ''sms verzonden'' krijg. Dit blijft dan uit, en komt pas een half uur later o.i.d. In dit soort gevallen krijg ik dan smsjes terug van die mensen dat ze mijn berichtje 6x ontvangen hebben. Overigens krijg ik het bericht ''verzonden'' tegelijkertijd met het ontvangen van de nieuwe sms.
Soms krijg ik meteen het bericht ''sms verzonden''. Dan is er niks aan de hand en krijgen de ontvangers het bericht maar 1x.
Iemand anders hier ervaringen mee?
Het probleem begint altijd nadat ik een sms verzonden heb, ik niet het berichtje ''sms verzonden'' krijg. Dit blijft dan uit, en komt pas een half uur later o.i.d. In dit soort gevallen krijg ik dan smsjes terug van die mensen dat ze mijn berichtje 6x ontvangen hebben. Overigens krijg ik het bericht ''verzonden'' tegelijkertijd met het ontvangen van de nieuwe sms.
Soms krijg ik meteen het bericht ''sms verzonden''. Dan is er niks aan de hand en krijgen de ontvangers het bericht maar 1x.
Iemand anders hier ervaringen mee?
[ Voor 11% gewijzigd door Chalk op 22-02-2010 14:20 ]
@saiyan Extreme;
Ik heb exact hetzelfde probleem, waarbij het volgens mij belangrijk is dat je op het moment van verzenden een goede ontvangst/verbinding hebt. Zoniet.....dan wordt en smsje wel 6 keer verzonden.
grt Jelle
Ik heb exact hetzelfde probleem, waarbij het volgens mij belangrijk is dat je op het moment van verzenden een goede ontvangst/verbinding hebt. Zoniet.....dan wordt en smsje wel 6 keer verzonden.
grt Jelle
Met 6.5.3 is windows mobile echt niet meer zo traag. Op mijn xperia voelt het al vlot aan en op bvb een HD2 vliegt het een iPhone met gemak voorbij. Dat dat deels door de hardware komt doet niks af aan de gebruikservaring.
De HD2 van m'n broertje is opgestart in 20 seconden. Mijn X1 doet er denk ik 3x zo lang over. Met hetzelfde type scherm als de iPhone is dat ook al geen punt meer om over te zeuren. Al moet ik zeggen dat ik het pennetje wel mis bij die HD2/iPhone. Je kunt nooit tikken zonder heel weinig met je hand te bewegen. Wat met een pennetje en het standaard mini WM-toetsenbord wel kan.
En nog een toevoeging over internetten op die dingen. Opera 9.7 vond ik heel relaxt maar opera 10 beta is echt nog veel beter. De startpagina ala desktop is heel fijn en het werkt allemaal vlot. Mocht je de beta nog niet geinstalleerd hebben, zeker doen!
Of nog beter voor je X1. Probeer christian's rom. Het voelt alsof je een nieuw toestel in je handen hebt
Ik gebruik hem nu een paar weken en ga zijn updates sowieso volgen. Andere mensen die ik naar die rom gedirigeerd heb zijn ook zeer tevreden.
De meeste mensen die ontevreden zijn met windows hebben geen flauw idee hoe ze een rom kunnen updaten. En laat dat er nou net voor zorgen dat windows wél fijn werkt. De standaard 6.1 die op m'n X1 stond zou ik ook nooit meer willen
Maar gelukkig heb ik dat dan ook verholpen 
edit: wat screenshot's uit christian's rom
De HD2 van m'n broertje is opgestart in 20 seconden. Mijn X1 doet er denk ik 3x zo lang over. Met hetzelfde type scherm als de iPhone is dat ook al geen punt meer om over te zeuren. Al moet ik zeggen dat ik het pennetje wel mis bij die HD2/iPhone. Je kunt nooit tikken zonder heel weinig met je hand te bewegen. Wat met een pennetje en het standaard mini WM-toetsenbord wel kan.
En nog een toevoeging over internetten op die dingen. Opera 9.7 vond ik heel relaxt maar opera 10 beta is echt nog veel beter. De startpagina ala desktop is heel fijn en het werkt allemaal vlot. Mocht je de beta nog niet geinstalleerd hebben, zeker doen!
Of nog beter voor je X1. Probeer christian's rom. Het voelt alsof je een nieuw toestel in je handen hebt
De meeste mensen die ontevreden zijn met windows hebben geen flauw idee hoe ze een rom kunnen updaten. En laat dat er nou net voor zorgen dat windows wél fijn werkt. De standaard 6.1 die op m'n X1 stond zou ik ook nooit meer willen
edit: wat screenshot's uit christian's rom

[ Voor 22% gewijzigd door R-O-Y op 23-02-2010 13:20 ]
Anoniem: 347545
Ik heb sinds kort via Prepaid Vodafone Blox internet op mijn xperia...
alles wat met internet te maken heeft werkt prima..
behalve alles met Windows Live, dus Messenger en E-mail etc..
Als ik mijn Wi-Fi verbinding gebruik, werkt Windows Live en Messenger echter prima !
iemand enig idee?
Als ik mijn Wi-Fi verbinding gebruik, werkt Windows Live en Messenger echter prima !
iemand enig idee?
Nooit meer. Toestel is al lang end of life.Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:03:
Wanneer komt er weer eens een keer een officiele update uit?
Als je updates wilt, moet je naar XDA of HTCpedia.
Voor de Xperia zijn er 2 goede nederlandstalige ROM's, die van ITje en die van Christiaan.
Ja, heeft met de proxy van Vodafone te maken... Zoek maar eventjes in dit topic, het staat al een paar keer vermeld.Anoniem: 347545 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 02:15:
Ik heb sinds kort via Prepaid Vodafone Blox internet op mijn xperia...
iemand enig idee?
Iemand nog een idee?Bl4ckviper schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:41:
Laatste dagen last van het volgende:
Bedankt !MaakmeGek schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:46:
[...]
Probeer dit eens:
Start -> Instellingen -> Verbindingen -> Geavanceerd netwerk -> Tabblad GPRS -> verander PAP authenticatie in CHAP authenticatie
Bij verbindingsbeheer vinkje uitzetten bij "Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbindingen te maken met internet"
Als het goed is moet het daarna wel werken.
Succes!
het werkt nu perfect !
Ik heb sinds een tijd het probleem dat als ik gebeld wordt door iemand die nummerweergave onderdrukt heeft (bijv. geheim nummer of callcenter), dat de beltoon dan niet wordt afgespeeld. Ik krijg wel het 'inkomende oproep' scherm te zien, maar daar heb je weinig aan als je telefoon in je jaszak zit.
Alleen vlak voordat het gesprek doorgeschakeld wordt naar de voicemail hoor ik af en toe nog één enkel piepje, maar dan is het al te laat om nog op te kunnen nemen.
Ik gebruik de standaard 'Telephone ring 3' beltoon met beltoontype 'Bellen', dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Is er soms ergens een aparte instelling waar je de beltoon of het volume voor anonieme oproepen mee kan instellen, die ik per ongeluk verkeerd heb gezet?
Alleen vlak voordat het gesprek doorgeschakeld wordt naar de voicemail hoor ik af en toe nog één enkel piepje, maar dan is het al te laat om nog op te kunnen nemen.
Ik gebruik de standaard 'Telephone ring 3' beltoon met beltoontype 'Bellen', dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Is er soms ergens een aparte instelling waar je de beltoon of het volume voor anonieme oproepen mee kan instellen, die ik per ongeluk verkeerd heb gezet?
Probeer hem eens op te laden met de standaard lader dan die van je usb poort in je PC.
Of beter, neem een usb lader met 1A. Meestal boostie je batterij vol. ipv traag laden van de usb/Se lader.
En er dan gewoon een uurtje ff niet naar kijken.
Niet kijken hoe ver ie is. Gewoon laten gaan.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik heb deze nu een week draaien, maar dit is niet te vergelijken met een NRG rom, de vertaling is echt goed en super, weinig bugs.R-O-Y schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:07:
Of nog beter voor je X1. Probeer christian's rom. Het voelt alsof je een nieuw toestel in je handen hebtIk gebruik hem nu een paar weken en ga zijn updates sowieso volgen. Andere mensen die ik naar die rom gedirigeerd heb zijn ook zeer tevreden.
Maar ik vind hem afgrijselijk lelijk.... Bel maar met een NRG of een christiaan rom, de NRG zijn nog sneller, oke je moet wel je weg weten in een WWE rom.
Contacten, home screen/themes en dan draai ik er als SPB overheen.
Dat maakt mij weer dat ik dadelijk terug naar NRG ga...
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mijn naam uit je post te verwijderen.. Volgens de wetgeving mag je niet zomaar mijn naam op een openbaar forum posten zonder hier toestemming voor te hebben gevraagd..NeoFoX schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:47:
[...]
Ik weet zeker waar ik sta als consument, maar probeer SE maar eens duidelijk te maken op het omgekeerde bewijslast onderdeel. Want Dynafix verwees mij door naar SE omdat het daar niets uitmaakt: waterschade = GEEN enkele reparatie. Ondertussen ben ik al 2,5 maand bezig met heen en weer gemailte m.b.t. zogenaamde waterschade waardoor de scheurtjes niet gerepareerd mogen worden.
Laatste mail van de SE medewerker:
Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:
"Deze garantie is niet van toepassing op tekortkomingen van het product ten gevolge van vloeistofschade."
Dit betekent dat de haarscheuren in de behuizing niet onder garantie gerepareerd worden.
Indien u verdere ondersteuning wenst met betrekking tot uw X1, verzoeken wij u in contact te treden onze speciale X1 hulplijn.
Voor meer informatie met betrekking tot onze producten en diensten neemt u een kijkje op op onze website: www.sonyericsson.nl
Met vriendelijke groet,
R J
Sony Ericsson Contact Center
Email: x1.nl@support.sonyericsson.com
Phone : 0900 9973742
Dus heel eenvoudig lijkt me, als het ze het niet kunnen aantonen vervangen. Maar ho! maar dat ze dat gaan toegeven.
Ik blijf gewoon rustig door mailenvind het wel lollig, ik wil gewoon een nieuwe behuizing
Wel mooi dat je hem er zelf ook in laat staan......ricjuh schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:37:
[...]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mijn naam uit je post te verwijderen.. Volgens de wetgeving mag je niet zomaar mijn naam op een openbaar forum posten zonder hier toestemming voor te hebben gevraagd..
Uit een post van 3 maand geleden, en dan quoten
. Een DM sturen was wellicht handiger 
shadownetwork, heb jij je X1 al aangeboden bij het KPN Business Point?

[ Voor 30% gewijzigd door The Legend op 03-03-2010 10:57 ]
Idd.. zelf wel erin laten staan + het wel reageren op een 'open' forum maar niet reageren voor je werk vanuit SE... mmmricjuh schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:37:
[...]
Zou je zo vriendelijk willen zijn om mijn naam uit je post te verwijderen.. Volgens de wetgeving mag je niet zomaar mijn naam op een openbaar forum posten zonder hier toestemming voor te hebben gevraagd..
Als je me mail gewoon afgehandeld had, hoefde ik jouw naam ook niet te gebruiken.
Hoe zit het btw met je reactie? Je laatste teken van leven was alweer 3 maanden geleden...
Neo
- The Neo and Only -
Ik kwam toevallig hier terecht door mijn naam in google in te voeren.
Ik ben zelf ook actief hier op tweakers.net, dit heeft niets met mijn werkzaamheden bij Sony Ericsson te maken.
Ik ben zelf ook actief hier op tweakers.net, dit heeft niets met mijn werkzaamheden bij Sony Ericsson te maken.
weet iemand waarom ik alle berichten hierboven heel licht grijs worden weergegeven, en niet gewoon als een normaal bericht?
Probeem heeft zichtzelf opgelost, doordat k een reacte geplaast heb
Edit: blijkbaar toch niet
Probeem heeft zichtzelf opgelost, doordat k een reacte geplaast heb
Edit: blijkbaar toch niet
[ Voor 34% gewijzigd door jeroendh op 03-03-2010 16:41 ]
Amen to thatR-O-Y schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:07:
Kan je nog iets specifieker zijn?Of nog beter voor je X1. Probeer christian's rom. Het voelt alsof je een nieuw toestel in je handen hebtIk gebruik hem nu een paar weken en ga zijn updates sowieso volgen. Andere mensen die ik naar die rom gedirigeerd heb zijn ook zeer tevreden.
Laat hem altijd aan netstroom.. Maar dat is ook via een usb kabel natuurlijk..Dj Neo Ziggy schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:05:
[...]
Probeer hem eens op te laden met de standaard lader dan die van je usb poort in je PC.
Of beter, neem een usb lader met 1A. Meestal boostie je batterij vol. ipv traag laden van de usb/Se lader.
En er dan gewoon een uurtje ff niet naar kijken.
Niet kijken hoe ver ie is. Gewoon laten gaan.
Hard reset om te kijken of de accuduur dan wel correct wordt weergegeven. Gaat de accu wel even lang mee als voorheen, of is hij gewoon op/defect en is dat het probleem?
Ben nog op zoek naar mijn bon, 2 dagen geleden een mail uit laten gaan naar hi of zij mij deze opnieuw kunnen versturen (gekocht bij hi online winkel). Het is gelukkig niet heel dringendThe Legend schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:55:
Uit een post van 3 maand geleden, en dan quoten. Een DM sturen was wellicht handiger
[ Voor 10% gewijzigd door Cyleo op 04-03-2010 00:27 ]
Mijn X1 gisteren terug van het business point, hoefde de bon niet te laten zien (zit 27 maanden garantie op de productiedatum). Hebben de behuizing (scheuren bij stylus, batterij en loslatende lak) en microfoon (kapot) vervangen. Enige nadeel is dat de achterklep er met moeite afgaat. Nu ziet ie er weer als nieuw uit.shadownetwork schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:24:
[...]
Ben nog op zoek naar mijn bon, 2 dagen geleden een mail uit laten gaan naar hi of zij mij deze opnieuw kunnen versturen (gekocht bij hi online winkel). Het is gelukkig niet heel dringend. Moet eigenlijk ook nog even op zoek naar een tijdelijke vervanger, ben gehecht geraakt aan mijn calendar (icm google cal) dus mijn oude nokia gaat niet lukken
Als ik dat beide heb lever ik hem in
Hou er rekening mee dat er ook nieuwe firmware en spl worden geinstalleerd.
Ah, ok, top! Ik kreeg namelijk net dit mailtje binnen:
Nieuwe firmware en spl maakt mij niet zoveel uit, zodra ik hem terug krijg flash ik hem weer terug naar een custom rom. Ben volgende week weer in Enschede, zal dan eens een tussenstop maken in Hengelo en langs een bussiness point gaan.
Ik vroeg me al of of dit zo maar kon. Zij hebben die bon daar gewoon in het systeem, ik zie de moeilijkheid niet. Ik vond dit een beetje belachelijk en erg klantonvriendelijk.quote: Hi MedewerkerBeste Hi-klant,
Bedankt voor je e-mail.
Uit je e-mail begrijp ik dat je niet meer in het bezit bent van het garantiebewijs van je telefoon. Helaas is het niet mogelijk om je hiervan een kopie te verstrekken, daar een garantiebewijs slechts eenmaal wordt verstrekt. Ik begrijp dat dit vervelend is.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Nieuwe firmware en spl maakt mij niet zoveel uit, zodra ik hem terug krijg flash ik hem weer terug naar een custom rom. Ben volgende week weer in Enschede, zal dan eens een tussenstop maken in Hengelo en langs een bussiness point gaan.
Ik ben recentelijk overstapt van een CristiaanNL ROM naar de Energy ROM, omdat ik benieuws was naar Manilla 2.5/ HTC Sense 2.5. Bevalt me heel goed, niet 100% vloeiend maar wel erg mooi, functioneel en gewoon snel.
Daar zat ook Opera 10.3 bij als standaard browser. Erg soepel stukje software, een verbetering.
Alleen als ik nu de optische touchpad gebruik, scrolt hij niet meer maar veranderd naar een cursor pijltje
.
Jammer, ik vond het altijd fijn om snel te scrollen zonder het scherm te bevlekken met vingerafdrukken...
Weet iemand hoe je dit verandert naar hoe het was in Opera 9.5/9.7?
Daar zat ook Opera 10.3 bij als standaard browser. Erg soepel stukje software, een verbetering.
Alleen als ik nu de optische touchpad gebruik, scrolt hij niet meer maar veranderd naar een cursor pijltje
Jammer, ik vond het altijd fijn om snel te scrollen zonder het scherm te bevlekken met vingerafdrukken...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Misschien is er wel vocht ingekomen vanwege die haarscheurtjes? Trouwens is het bizar dat een telefoon niet tegen wat condens zou kunnen, lekker handig in dit klimaat...NeoFoX schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:47:
Laatste mail van de SE medewerker:
[i]Hartelijk dank voor uw E-mail aan Sony Ericsson X1 support.
Met betrekking tot uw vraag delen wij het volgende mede:
"Deze garantie is niet van toepassing op tekortkomingen van het product ten gevolge van vloeistofschade."
Dit betekent dat de haarscheuren in de behuizing niet onder garantie gerepareerd worden.
Ik heb nu ook na anderhalf jaar het gevreesde haarscheurtje bij de volumeknop, maar volgens de T-Mobile medewerker in de shop was dat geen probleem en viel het zeker onder de garantie. Dus volgende week even afgeven voor reparatie. Moet nog even wat euh "gegevens backuppen"
Iemand?XanderDrake schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:45:
Ik ben recentelijk overstapt van een CristiaanNL ROM naar de Energy ROM, omdat ik benieuws was naar Manilla 2.5/ HTC Sense 2.5. Bevalt me heel goed, niet 100% vloeiend maar wel erg mooi, functioneel en gewoon snel.
Alleen als ik nu de optische touchpad gebruik, scrolt hij niet meer maar veranderd naar een cursor pijltje.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik gebruik Opera 10.0, gebruik de touchpad niet maar net ff voor je getest en ook hier krijg je dan een cursor ipv scrollen.
Weet iemand wat is laadvoltage van de Xperia is? Ik heb nu een portable accu'tje die ik in kan stellen op verschillende voltages. De batterij is 3.6volt, de 230>usb adapter is 5v en op internet kom ik steeds 4.6v tegen.
De verschillende voltages waar ik tussen kan kiezen op de accu:
3.6
4.2
5.5
7.x
9.0
Ik sloop hem liever niet door hem te overvolten, dus ik vraagt het hier maar, na een tijdje googlen.
3.6
4.2
5.5
7.x
9.0
Ik sloop hem liever niet door hem te overvolten, dus ik vraagt het hier maar, na een tijdje googlen.
Verwijderd
Ik werk met een WindowsMobile 6.5 rom.. en SPB Shell 3.5
Accu houd het ongeveer 48 uur uit...
maar als ik een takenlijstje op het scherm zet, met mijn taken zoals 'ramen lappen' en 'tuin schoffelen' is mijn batterij binnen 5 uurtjes helemaal leeg.
Kan dat?
Is het plaatsen van het 'taskmanager' widget op mijn SpbShell nou echt verantwoordelijk voor het leegzuigen van de batterij? Want zodra ik dat widget weer verwijder houd de accu het weer bijna 48 uur vol...
Zou een nieuwe Rom hier bij helpen, want het is toch te gek dat zo'n simpel widget voor zo'n simpele applicatie de hele batterij opslurpt?
Accu houd het ongeveer 48 uur uit...
maar als ik een takenlijstje op het scherm zet, met mijn taken zoals 'ramen lappen' en 'tuin schoffelen' is mijn batterij binnen 5 uurtjes helemaal leeg.
Kan dat?
Is het plaatsen van het 'taskmanager' widget op mijn SpbShell nou echt verantwoordelijk voor het leegzuigen van de batterij? Want zodra ik dat widget weer verwijder houd de accu het weer bijna 48 uur vol...
Zou een nieuwe Rom hier bij helpen, want het is toch te gek dat zo'n simpel widget voor zo'n simpele applicatie de hele batterij opslurpt?
Hij verwacht dus 5v tijdens het laden. Wat er gebeurd bij hoger/lager is niet te voorspellen, ik zou het risico niet lopen. Er zijn ook voldoende 5v portable accu's op de markt, bij Dealextreme hebben ze voor weinig geld de nodige opties.Wava schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:53:
Weet iemand wat is laadvoltage van de Xperia is? Ik heb nu een portable accu'tje die ik in kan stellen op verschillende voltages. De batterij is 3.6volt, de 230>usb adapter is 5v en op internet kom ik steeds 4.6v tegen.
3.6
4.2
5.5
7.x
9.0
Verwijderd
Let ook op de stroom. Bij een te lage laadstroom ontlaad de telefoon zichzelf.
Toen ik m'n Xperia net had heb ik de 'USB power while standby' op 'on' gezet in de BIOS van m'n laptop. 's avonds met 90% volle accu eraan resulteert de ochtend erop in een 90% lege accu. Tevens laad hij met de 700 mA netlader zeker dubbel zo snel op als aan de computer (500 mA).
Toen ik m'n Xperia net had heb ik de 'USB power while standby' op 'on' gezet in de BIOS van m'n laptop. 's avonds met 90% volle accu eraan resulteert de ochtend erop in een 90% lege accu. Tevens laad hij met de 700 mA netlader zeker dubbel zo snel op als aan de computer (500 mA).
ik gebruik op mijn Xperia de windows media player..
ik heb een 2GB geheugenkaartje, maar die blijkt te storen...
ik heb er wel ooit iets op gezet, maar dat kan ik nu niet verwijderen, en ik kan ook geen bestanden erop zetten.
ik heb "versleuteling" uitgeschakeld, en de bibliotheek al miljoenen keren bijgewerkt...
ligt het soms aan mijn opslagkaartje?
alvast bedankt !
ik heb er wel ooit iets op gezet, maar dat kan ik nu niet verwijderen, en ik kan ook geen bestanden erop zetten.
ik heb "versleuteling" uitgeschakeld, en de bibliotheek al miljoenen keren bijgewerkt...
alvast bedankt !
Backup maken van je files en kaart een keer formateren?Anoniem: 347545 schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 20:31:
ik gebruik op mijn Xperia de windows media player..
alvast bedankt !
hmm. heb nu de laatste (9 maart) energy rom erop staan, maar heb nu problemen met het hardware keyboard. cijfers en tekens komen niet overeen met de FN toets.. in het XDA topic zijn er meer klachten, maar nog geen oplosing.
Weet iemand hier misschien een oplossing? verder is het een mooie rom..
ik krijg dan een melding van; kan formatteren niet voltooien.bartsled schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:10:
[...]
Backup maken van je files en kaart een keer formateren?
ik heb ook egt alle clustergroottes uitgeprobeerd..
Ik had hetzelfde probleem en ben toen overgestapt op de Valkery rom, bevalt wel goed maar vond de energyrom net wat mooier. Er schijnt inmiddels een oplossing te zijn gevonden. Link Verderop staan wel klachten mbt T9, maar dat is als nederlander toch minder interessant volgens mij (tenzij je veel in't engels typt). Je kan't in ieder geval proberen, laat even weten of't werktPrulleman schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:56:
hmm. heb nu de laatste (9 maart) energy rom erop staan, maar heb nu problemen met het hardware keyboard. cijfers en tekens komen niet overeen met de FN toets.. in het XDA topic zijn er meer klachten, maar nog geen oplosing.
Ik heb dus sinds een paar weken een Energy Rom (26 februari) op mijn X1 staan. De ROM zelf is erg leuk en goed, maar niet stabiel te krijgen!
Ik krijg telkens blanco schermen, en dan moet ik de batterij er weer uithalen en hem herstarten. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (o.a. de Radio geupdate), maar had geen effect. Erg frustrerend. deze ROM gaat er ook weer mooi af
Misschien nieuwe versie?
Ik krijg telkens blanco schermen, en dan moet ik de batterij er weer uithalen en hem herstarten. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd (o.a. de Radio geupdate), maar had geen effect. Erg frustrerend. deze ROM gaat er ook weer mooi af
Misschien nieuwe versie?