Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 23:03
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:27:
Momenteel draai ik het volgende softwarepakket : dmX1_WWE, ik heb deze gehaald van http://www.xperia-world.com/. Nu wil ik dus weer naar d eoude software en wil de volgende guide volgen :
http://www.xperia-world.c...opic.php?f=2&t=2&p=78#p78
Ik werk via het kopje : "extra how to: how to restore Stock SPL for warranty reasons."
Ze raden aan om dit met de stock ROM/Radio te doen, heb je dat al geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:20:
[...]

Ze raden aan om dit met de stock ROM/Radio te doen, heb je dat al geprobeert?
ik weet niet wat dat is :s

ik zal eerst es proberen de sd kaart eruit te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

sinds kort maakt mijn xperia geen geluid meer en trilt ie niet meer bij het ontvangen van een smsje?
weet iemand waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat is niet zo moeilijk, de originele firmware (zeg maar OS versie) die op je toestel stond, met daarbij de originele Radio versie (deze zorgt voor de ontvangst etc.) die erop stond. Afgezien van de hard/soft SPL breng je hem dus eerst helemaal terug in de staat van ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:23:
[...]

Dat is niet zo moeilijk, de originele firmware (zeg maar OS versie) die op je toestel stond, met daarbij de originele Radio versie (deze zorgt voor de ontvangst etc.) die erop stond. Afgezien van de hard/soft SPL breng je hem dus eerst helemaal terug in de staat van ontvangst.
Dat dus ook ja. Je moet eerst je originele rom weer terug flashen voordat je SPL er weer op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:47:
hallo,

sinds kort maakt mijn xperia geen geluid meer en trilt ie niet meer bij het ontvangen van een smsje?
weet iemand waar dit aan kan liggen?

alvast bedankt
Misschien zeg ik nou iets heel stoms, maar als je naar [start > instellingen > geluiden en meldingen] gaat en dan tabje meldingen en gebeurtenis 'Berichten: nieuw teksber'...
wat staat er dan aangevinkt?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat te denken om mijn Xperia te updaten met een nieuwe ROM. Maar er zijn nogal veel roms in omloop en veel negatieve ervaringen met sommige roms.

Is er een standaard custom rom die aan te raden (=stabiel) is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik heb de clean rom van Christian, werkt prima. SPB eroverheen en gaan, weinig/geen vastlopers gehad in ~4 weken

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ prulleman

daar had ik ook al gekeken, en om te proberen de ene keer geluid afspelen aangevinkt en trillen niet en de andere keer trillen aangevinkt en geluid afspelen niet.
Bij beide verandert er niks
Ik weet bijna zeker dat het wel een instelling is die fout ingesteld is want, bij mijn vorige xperia had ik dit en bij de nieuwe heb ik dit ook.

toch bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-08 20:15

TLa

St@m schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:31:
Ik heb de clean rom van Christian, werkt prima. SPB eroverheen en gaan, weinig/geen vastlopers gehad in ~4 weken
Gebruik ik ook, werkt perfect en snel (voor een Windows Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 13:04
Heeft iemand al de 9292ov GPS applicatie kunnen downloaden op de Xperia?
Mijn telefoon wordt niet herkend, waardoor ik geen download krijg. Ik denk dat dit komt door de custom ROM, en het bestand is ook niet los te downloaden.

Heeft iemand het wel kunnen downloaden? Zo ja, wil je dan de .cab hier neerzetten?

Edit: Linkje: http://www.9292ov.nl/9292ov1491.asp

[ Voor 7% gewijzigd door arjan bregman2 op 09-12-2009 23:46 ]

• Prulleman
arjan bregman2 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:46:
Heeft iemand al de 9292ov GPS applicatie kunnen downloaden op de Xperia?
Mijn telefoon wordt niet herkend, waardoor ik geen download krijg. Ik denk dat dit komt door de custom ROM, en het bestand is ook niet los te downloaden.

Heeft iemand het wel kunnen downloaden? Zo ja, wil je dan de .cab hier neerzetten?

Edit: Linkje: http://www.9292ov.nl/9292ov1491.asp
9292OV WM6 12-10-2009
deze download krijg ik aangeboden met de laatste vodafone rom.
Kan binnen alleen geen locatie vinden, weet dus niet of het werkt of niet...

Strava

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Mijn X1 is terug van reparatie.

Het toetsenbord is geheel vernieuwd en werkt weer super.
Ook zijn de scheurtjes verholpen. (Bijna hele nieuwe behuizing, iets andere kleur ook trouwens.)

Tevens is er een software update gedaan, daar is niet heel veel van te merken. Hij is niet sneller dan daarvoor. Al met al, blij dat ik het heb gedaan.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:45

Matjan

:D

JamesB009 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:22:
Mijn X1 is terug van reparatie.

Het toetsenbord is geheel vernieuwd en werkt weer super.
Ook zijn de scheurtjes verholpen. (Bijna hele nieuwe behuizing, iets andere kleur ook trouwens.)

Tevens is er een software update gedaan, daar is niet heel veel van te merken. Hij is niet sneller dan daarvoor. Al met al, blij dat ik het heb gedaan.
Hoe lang heeft het geduurd eigenlijk? Ben er ook over aan het denken de mijne weg te brengen... ff weer alles oude VF rom terugflashen eerst... Ben bang dat hij het binnenkort begeeft en ik hem niet meer terug kan sturen omdat er een custom rom op staat....

Schiedam | 4050 Wp ZZO

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

Matjan schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:26:
[...]

Hoe lang heeft het geduurd eigenlijk? Ben er ook over aan het denken de mijne weg te brengen... ff weer alles oude VF rom terugflashen eerst... Ben bang dat hij het binnenkort begeeft en ik hem niet meer terug kan sturen omdat er een custom rom op staat....
2,5 week. Op een zaterdag weggebracht en gisteren opgehaald.

Ik heb hem via de verzekering van Hi gedaan. Hier werd gezegd dat ze vaak niet moeilijk doen over custom ROM, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Zien hier mensen die zelf hun behuizing en toetsenbord vervangen hebben? Ik weet dat de garantie hierbij zal vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

E-Rick

I love it :7

Taarmen schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:39:
Zien hier mensen die zelf hun behuizing en toetsenbord vervangen hebben? Ik weet dat de garantie hierbij zal vervallen.
Dat niet, maar wel het scherm vervangen. Komt vrijwel op het zelfde neer, daarvoor moet ie ook helemaal uit elkaar. Het is goed te doen, tutorial hier

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffstyle
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-03 13:45
Hoe controleren ze eigenlijk bij SE (of vodafone) of er een custom ROM in zit?
Ik heb namelijk wel wat uitgeprobeerd, WM6.5 enzo, maar heb er nu weer een orginele vodafone rom inzitten (wel gedownload, versie R003A ofzo)
Ik wil hem namelijk opsturen voor garantie (toetsenbord wordt met de dag slechter en de speaker tijdens bellen kraakt vaak) maar ik wil niet het risico lopen dat hij gemarkeerd wordt als geen garantie.

edit: dit staat er bij apparaat informatie
Versie
ROM versie 1.05.172.13
ROM datum 05/12/09
Radioversie 1.14.25.55
Protocolversie 52.65.23.34H
Uitbreidingversie 1.0.11917.51774

Klanteninfo
Software ID 1213-2283
Softwareversie R3AA013
Aanpassings id 1215-0321
Aanpassingsversie R14A
Aanpassingsvariant VFE_NL
Gegevensversie PA10

[ Voor 28% gewijzigd door Jeffstyle op 14-12-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:20

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Jeffstyle schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:26:
...

edit: dit staat er bij apparaat informatie
Versie
ROM versie 1.05.172.13
ROM datum 05/12/09
Radioversie 1.14.25.55
Protocolversie 52.65.23.34H
Uitbreidingversie 1.0.11917.51774

Klanteninfo
Software ID 1213-2283
Softwareversie R3AA013
Aanpassings id 1215-0321
Aanpassingsversie R14A
Aanpassingsvariant VFE_NL
Gegevensversie PA10
Protocolversie is bij mij anders namelijk: 52.65.25.34U
Voor de rest hetzelfde en heb hem 3 weken terug gekregen van Vodafone/Dynafix. Deze hebben mij voorzien van verschillende, maar niet genoeg, nieuwe onderdelen en deze rom upgrade/update.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffstyle
Thanks Viper,
Ik denk dat protocolversie niet zoveel uit zal maken
Maar misschien heb ik dat mis, in dat geval, graag reactie van iemand, anders ga ik hem ergens deze week aanbieden.

Als ik trouwens de bootloader optie gebruik (power+vol.down) dan zie je nog wel steeds dat kovsimg gebeuren als loader staan, gaan ze daar niet moeilijk over doen?
(ik zorg er natuurlijk voor dat de ROM zelf van mn geheugenkaartje af is, of ik haal het hele kaartje er gewoon uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Laatst online: 03-08 22:20
Ik heb een klein vraagje. Ik heb mijn xperia met activesync gesynchroniseerd met Gmail. Alleen nu verdwijnen mijn mails na 3 dagen of zo van mijn telefoon. Weet iemand hoe ik dit een klein beetje kan verlengen? En is het ook mogelijk om een soort van submapje te maken om daar mails in te bewaren. Als ik bijv. een belangrijk mailtje krijg en deze voor altijd op mijn telefoon wil bewaren, lukt dat me nog niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

Waffle schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:46:
Ik heb een klein vraagje. Ik heb mijn xperia met activesync gesynchroniseerd met Gmail. Alleen nu verdwijnen mijn mails na 3 dagen of zo van mijn telefoon. Weet iemand hoe ik dit een klein beetje kan verlengen? En is het ook mogelijk om een soort van submapje te maken om daar mails in te bewaren. Als ik bijv. een belangrijk mailtje krijg en deze voor altijd op mijn telefoon wil bewaren, lukt dat me nog niet echt.
Bij de e-mailinstellingen op je toestel kan je kiezen van hoe lang geleden je de e-mail wilt ontvangen en bewaren...

Ga naar je e-mailbox -> menu -> tools -> options ->je e-mail kiezen (bij mij GMAIL) -> send/receive schedule -> bij download settings kiezen voor all messages... opties zijn 3, 5, 7, 30 dagen en all messages...

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:20:
[...]

Ze raden aan om dit met de stock ROM/Radio te doen, heb je dat al geprobeerd?
ik ben weer aan de de slag gegaan met het proberen van het terug krijgen van mijn telefoon. Ik kan inderdaad updaten nu de geheugenkaart uit mijn telefoon is. Helaas lost dit het probleem niet op de oude SPL blijft erop staan :S

Dus ik inlezen hoe de stock ROM/radio werkt.... en vervolgens dacht ik F*CK! (*&@%$@&&#*&$@^$*$) ik heb mijn rom helemaal niet opgeslagen :(

Kan iemand mij misschien aan doe bestanden helpen? ik ben lid van hi, dat zal vast wel benodigde info hiervoor zijn.

Is er ook misschien iemand in rotterdam die veel ervaring hiermee heeft en mij hier misschien mee zou willen helpen ?

Alvast hartelijk bedankt heren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Waffle schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:46:
als je bij active sync op je x1 naar menu > server configureren gaat, dan 2 x volgende, email selecteren en dan knop instellingen. Daar staat je 3 dagen bovenin.

misschien kan je voor belangrijke oude gmail gewoon online gaan naar de mobile site van gmail? (als het echt offline beschikbaar moet zijn weet ik het niet..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeffstyle schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:15:
Thanks Viper,
Ik denk dat protocolversie niet zoveel uit zal maken
Maar misschien heb ik dat mis, in dat geval, graag reactie van iemand, anders ga ik hem ergens deze week aanbieden.

Als ik trouwens de bootloader optie gebruik (power+vol.down) dan zie je nog wel steeds dat kovsimg gebeuren als loader staan, gaan ze daar niet moeilijk over doen?
(ik zorg er natuurlijk voor dat de ROM zelf van mn geheugenkaartje af is, of ik haal het hele kaartje er gewoon uit)
Dat is dus juist waar ze het aan kunnen zien. Je rom flashen is niet mogelijk zonder eerst hard SPL uit te voeren. Wanneer zij dus zien dat er met je SPL gekloot is dan weten ze ook dat je je rom geflashed hebt. Wanneer je je stock rom teruggezet hebt moet je dus ook altijd soft SPL weer terugzetten.
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:52:
[...]
ik ben weer aan de de slag gegaan met het proberen van het terug krijgen van mijn telefoon. Ik kan inderdaad updaten nu de geheugenkaart uit mijn telefoon is. Helaas lost dit het probleem niet op de oude SPL blijft erop staan :S

Dus ik inlezen hoe de stock ROM/radio werkt.... en vervolgens dacht ik F*CK! (*&@%$@&&#*&$@^$*$) ik heb mijn rom helemaal niet opgeslagen :(

Kan iemand mij misschien aan doe bestanden helpen? ik ben lid van hi, dat zal vast wel benodigde info hiervoor zijn.

Is er ook misschien iemand in rotterdam die veel ervaring hiermee heeft en mij hier misschien mee zou willen helpen ?

Alvast hartelijk bedankt heren!
Je moet wel eerst je stock rom terugzetten voor je de soft SPL terug kan zetten volgens mij.

Je mag geen directe links geven naar roms maar alle roms zijn te vinden op XDA in het SE X1 rom development topic in de "NEW ORIGINAL X1 ROMS INCLUDING R3xxxxx update 1.10.2009" thread. Even klikken op de link helemaal bovenaan en dan zoeken naar de "XPERIA X1 Generic Netherlands R3AA007 Software Update". Mocht je er hier niet mee uitkomen dan moet je maar ff DMen. Misschien dat ik je dan via msn ff kan helpen ofzo.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

of je gaat naar forum.xda-developers.com en lees gewoon wat er allemaal te halen is voor je X1.

Het is allemaal superduidelijk en je kan allemaal vragen stellen in het forum!

Het is echt de moeite waard

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Kan/wil iemand mij helpen?

Ik heb een vervangende X1 gekregen wegens storingen.... nu kan ik alles, behalve sms versturen en ik kan dus nergens vinden waar ik het nummer moet invoeren voor de sms-server.
Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

...al opgelost.

SIm in andere telefoon, sms centrale invullen, sim terug. :'). Workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffstyle
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:07:
[...]
Dat is dus juist waar ze het aan kunnen zien. Je rom flashen is niet mogelijk zonder eerst hard SPL uit te voeren. Wanneer zij dus zien dat er met je SPL gekloot is dan weten ze ook dat je je rom geflashed hebt. Wanneer je je stock rom teruggezet hebt moet je dus ook altijd soft SPL weer terugzetten.
Bedankt je bent een held :) Ik ga wel even op xda neuzen om te zoeken hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

kreator schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:46:
...al opgelost.

SIm in andere telefoon, sms centrale invullen, sim terug. :'). Workaround.
De makkelijke manier. Eerste hit kan je al wat mee denk ik....
[...]
bijna goed... Stock SPL moet je terug zetten.
Een soft spl vervangt de stock bootloader tijdelijk zodat er geflasht kan worden, maar is daarna weer weg. Hard SPL vervangt de stock bootloader permanent, en de stock bootloader zet je terug door de stock spl image te flashen. Die is te vinden bij de uitleg van hoe eea precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffstyle
Jeffstyle schreef op woensdag 16 december 2009 @ 11:14:
[...]

Bedankt je bent een held :) Ik ga wel even op xda neuzen om te zoeken hoe dat moet.
Yey een quote op mezelf.
Mn tricolor scherm laat nu zien:
KOVS110
SPL-0.72.0000
MicroP1-787
MicroP2-707

Dat zou stock moeten zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:20:
[...]
bijna goed... Stock SPL moet je terug zetten.
Een soft spl vervangt de stock bootloader tijdelijk zodat er geflasht kan worden, maar is daarna weer weg. Hard SPL vervangt de stock bootloader permanent, en de stock bootloader zet je terug door de stock spl image te flashen. Die is te vinden bij de uitleg van hoe eea precies werkt.
Aha op die fiets. Ik dacht dat soft spl hetzelfde was als stock spl. :+
Jeffstyle schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:56:
[...]

Yey een quote op mezelf.
Mn tricolor scherm laat nu zien:
KOVS110
SPL-0.72.0000
MicroP1-787
MicroP2-707

Dat zou stock moeten zijn, toch?
Jep volgens XDA wel. Bij mij staat er iig Olinex ipv die 0000.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 14:34 ]

• Jeffstyle
Thanks nu durf ik met een veilig gevoel mn telefoon aan te bieden voor garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:28
Vandaag mijn X1 laten repareren bij vodafone M'tricht, garantie ivm scheuren, maar (een hele grote) Dynawix eist dat de reparateur er nieuwe software opzet. En dat ging niet helemaal zoals hij dat wilde... Hj had dit wel al vaker gahd(iedereen met een X1 heeft een andere rom toch 8)7

Dus al met al geluk gehad en ik was vermoedelijk vergeten mijn hard SPL terug te zetten, maar ik had gelukkig wel mijn oude rom terug gezet en via SE update de laatste SE versie geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Je moet wel eerst je stock rom terugzetten voor je de soft SPL terug kan zetten volgens mij.

Je mag geen directe links geven naar roms maar alle roms zijn te vinden op XDA in het SE X1 rom development topic in de "NEW ORIGINAL X1 ROMS INCLUDING R3xxxxx update 1.10.2009" thread. Even klikken op de link helemaal bovenaan en dan zoeken naar de "XPERIA X1 Generic Netherlands R3AA007 Software Update". Mocht je er hier niet mee uitkomen dan moet je maar ff DMen. Misschien dat ik je dan via msn ff kan helpen ofzo.
Dankje voor de tip ik ga het uitzoeken :) En tof dat je me wilt helpen als het net lukt, maar ik zal eerst even zelf proberen.
MERCI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 12:15
Ik heb het volgende probleem wanneer ik het toetsenbord open schuif het beeld op zwart springt.
Hij werkt nu dus alleen in portait mode.
Volgens mij heb ik in het forum wel eens een oplossing voorbij zien komen maar ik heb een week gezocht en kan niets vinden.
Heeft iemand voor mij misschien een oplossing?
Anders terug naar T-mobile.

BvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even een serieuze poll er tegenaan gooien om eens te kijken hoeveel klachten er nu daadwerkelijk zijn over het scheurprobleem. Als je er geen ervaring mee hebt, stem dan alsjeblieft niét.

Poll: Heeft jouw Xperia X1 scheurproblemen gehad?
Ja. Hij zit onbeschermd in broekzak. Ouder dan 6 mnd.
Ja. Hij zit beschermd in broekzak. Ouder dan 6 mnd.
Ja. Hij zit onbeschermd in broekzak. Jonger dan 6 mnd.
Ja. Hij zit beschermd in broekzak. Jonger dan 6 mnd.
Nee. Hij zit onbeschermd in broekzak.
Nee, Hij zit beschermd in broekzak.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=348198&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39

Yucko

One clown to rule them all !

Je poll is niet compleet; niet iedereen draagt hem in zijn broekzak hoor :{

Ik heb 'm onderweg altijd in het borstzakje van mijn jas of in de GSM-houder van mijn auto. Thuis plat op het tafeltje bij de deur en op het werk in een GSM-standaard op mijn bureau.

Ding heeft gewoon niets te lijden en toch al een keer complete breuk gehad onder batterij-cover, en nu weer de chroomrand naar de klote :(

Ik probeer het uit te zingen tot de X10 en dan gaat deze in de prullebak.

[ Voor 17% gewijzigd door Yucko op 23-12-2009 07:43 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 12:45
M'n toetsenbord geeft afentoe geen reactie en vervolgens meerdere keren dezelfde letter. Volgens the phone house moest ik em updaten, dat konden zij ook doen maar had nog geen backup gemaakt. Nu wilde ik zondag updaten maar het update programma herkend de telefoon niet in die strepenmodus. Heeft iemand anders hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

De lag in het toetsenbord is een gekend probleem. Op xda staat er een fix, dit komt kennelijk door de teller van de karakters in het bericht.

Als je toch op xda bent, zou ik de ROM van Christiaan maar eens meepakken (ook in het Nederlands) en die erop zwieren, 1000x beter dan de standaard ROM van SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 12:45
TLa schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:58:
De lag in het toetsenbord is een gekend probleem. Op xda staat er een fix, dit komt kennelijk door de teller van de karakters in het bericht.

Als je toch op xda bent, zou ik de ROM van Christiaan maar eens meepakken (ook in het Nederlands) en die erop zwieren, 1000x beter dan de standaard ROM van SE.
Nou het updaten is gelukt hier op m'n werk, zal wel aan de computer thuis liggen. Nou wilde ik de backup terugzetten met SPB backup, echter had ik em niet goed ingesteld en heb het proces geannuleerd. Toen ik dit had gedaan moest het toestel gereset worden, vervolgens was alleen m'n hele geheugenkaart leeg :? ! Kan ik thuis gvd weer met zo'n recovery programma gaan lopen klooien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:50
Heb hier ook het toetsenbord probleem, maar ik heb al de nieuwste firmware (R3AA013).
En kan op XDA geen fix vinden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=581901

Daar staat het.

De SE firmware is echt bagger traag vergeleken met die van Christiaan (welke er ook nog eens veel beter uitziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op woensdag 23 december 2009 @ 03:06:
Even een serieuze poll er tegenaan gooien om eens te kijken hoeveel klachten er nu daadwerkelijk zijn over het scheurprobleem. Als je er geen ervaring mee hebt, stem dan alsjeblieft niét.
Ik kan maar 1 keer stemmen maar heb al met 2 toestellen problemen gehad. Ik heb na een maand of 5 de eerste weggebracht en hier een compleet nieuwe voor gekregen. Mijn 2e toestel heb ik ook na 3 maanden al weg kunnen brengen met scheurtjes.
jeroen.ijmuiden schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:30:
M'n toetsenbord geeft afentoe geen reactie en vervolgens meerdere keren dezelfde letter. Volgens the phone house moest ik em updaten, dat konden zij ook doen maar had nog geen backup gemaakt. Nu wilde ik zondag updaten maar het update programma herkend de telefoon niet in die strepenmodus. Heeft iemand anders hetzelfde probleem gehad?
Heb je dit bij alle toetsen of alleen bij enkele letters? Ik heb dit probleem nl ook gehad (vooral bij de spatie, K, M, I, ? toetsen) en bij mij lag het duidelijk aan het keyboard. Deze letters voelden ook anders als ik ze indrukte. Ik heb dit aangegeven toen ik mijn telefoon ter reparatie aanbood vanwege haarscheurtjes en toen ik hem terug kreeg was het probleem opgelost. Ik heb op dit toestel nog geen dag de stockrom gedraaid dus daar lag het bij mij sowieso niet aan.

Je zou natuurlijk altijd een custom rom kunnen proberen. Alleen al voor je eigen gemak is het sowieso de moeite waard maar zo kan je ook meteen zien of het echt aan de rom ligt of dat je terug moet naar de PH.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:30
Ik heb nu de Xperio rom, bevalt mij uitstekend, één ding irriteert mij: als ik wel typ wordt dit automatisch verbeterd naar we'll. Weet iemand hoe je dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:27:
[...]

Ik kan maar 1 keer stemmen maar heb al met 2 toestellen problemen gehad. Ik heb na een maand of 5 de eerste weggebracht en hier een compleet nieuwe voor gekregen. Mijn 2e toestel heb ik ook na 3 maanden al weg kunnen brengen met scheurtjes.
Ja, ik zit echt serieus te twijfelen of ik een Xperia neem. Er zitten wat voordeeltjes aan tov de HTC TP1 zoals aGPS, 800x480 en het tobo is ook best lekker, camera en muziek schijnen ook iets beter te zijn. Maar om na 3 mnd (van een tweedehands) al naar het servicepunt te moeten, sja...

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:50
Ik heb na een half jaar nog steeds geen scheurtje gezien.
Alleen reageert het toetsenbord dus wat traag/niet of dubbele letters.
Verder draai ik gewoon de stockrom, en geen problemen verder

Verwijderd

shadownetwork schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:15:
Ik heb nu de Xperio rom, bevalt mij uitstekend, één ding irriteert mij: als ik wel typ wordt dit automatisch verbeterd naar we'll. Weet iemand hoe je dit kan uitzetten?
Dan kan met Total Commander als je gaat naar:

\\Plugins\Registry\HKCU\ControlPanel\Sip\SuggAutoCorr

Value op 0 zetten en na een soft reset is het gefixt.

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:08:
[...]

Dan kan met Total Commander als je gaat naar:

\\Plugins\Registry\HKCU\ControlPanel\Sip\SuggAutoCorr

Value op 0 zetten en na een soft reset is het gefixt.
Dat doet'm :) Bedankt!

• Matjan

Matjan

shadownetwork schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:15:
Bij keyboard options kan je enable autocorrect uitvinken!

Edit: Haha, te laat!

Ik bedoelde eigenlijk: FIJNE KERSTDAGEN ALLEMAAL!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Matjan op 24-12-2009 17:13 ]

Schiedam | 4050 Wp ZZO

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Kan ik mijn xperia zo instellen dat hij thuis automatisch mijn wifinetwerk herkent en dus ook automatisch van dit netwerk gebruik maakt in plaats van het hsdpa-netwerk? _/-\o_

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan

Matjan

kerkhoff.gjwm schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:58:
Kan ik mijn xperia zo instellen dat hij thuis automatisch mijn wifinetwerk herkent en dus ook automatisch van dit netwerk gebruik maakt in plaats van het hsdpa-netwerk? _/-\o_
Zodra je wifi aan doet maakt ie automatisch verbinding met het netwerk toch? Of bedoel je dat je zodra je thuis bent zonder iets te doen meteen verbinding krijgt? Zoiets ben ik nog niet tegengekomen... Of je moet wifi aanlaten, maar dan is je batterij zo leeg...

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
Matjan schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:19:
[...]

Zodra je wifi aan doet maakt ie automatisch verbinding met het netwerk toch? Of bedoel je dat je zodra je thuis bent zonder iets te doen meteen verbinding krijgt? Zoiets ben ik nog niet tegengekomen... Of je moet wifi aanlaten, maar dan is je batterij zo leeg...
Ik bedoel inderdaad zonder iets te doen en zonder dat ik daar continu wifi voor aan moet laten staan. Staat me bij dat voor de Iphone wel zoiets bestaat............

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

CommMgrPro is wat je zoekt denk ik:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=299070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
Dank je voor je reactie. Ik zal het eens doorlezen. Inmiddels kwam ik ook als optie SPB Phone Suite en SBSH Phone Weaver tegen. Dit lijkt ook hetzelfde te kunnen. Ik zal eens kijken wat me het beste past. _/-\o_

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Phonealarm is ook een goed programma voor dit soort dingen.

[ Voor 35% gewijzigd door troftnom op 25-12-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Heb eens zitten denken... een half jaartje geleden waren er specificaties opgedoken van Windows Mobile 7... al dan niet met een schepje zout te nemen...
WM7 Chassis 1 Specification

Core requirements:
Processor: ARM v6+, L2 Cache, VFP, Open GL ES 2.0 graphics HW (QCOM 8k, Nvidia “Tegra” AP15/16* and TI 3430 all meet spec)
Memory: 256MB+ DRAM, 1G+ Flash (at least 512MB fast flash – 5MB/s unbuffered read @4K block size)
Display: WVGA (800×480) or FWVGA (854×480) 3.5” or greater diagonal
Touch: Multi-touch required
Battery: Sufficient to meet Days of Use LTK requirements.
Controls: Start, Back, Send and End are required (soft controls allowed as long as they are always present).

Peripherals:
Camera: 3MP+, flash optional, 2nd camera optional (VGA resolution sufficient)
GPS: aGPS required
Sensors required: Light Sensor, Compass (3 axis, 5 degrees, 100 Hz sample rate), Accelerometer (3 axis, 2mg resolution, 100 Hz sample rate)
USB: High speed required, 20 MB/s transfer rate.
BlueTooth: BT2.1 required, must run MSFT BT stack, CSR BlueCore6 or later recommended.
Wi-Fi: 802.11B/G required, must run MSFT Native Wi-Fi stack, Atheros 6002 or Broadcomm 4325 recommended.
Connectors: Micro USB and 3.5mm Audio required.

Options:
FM tuner: If tuner HW is present it will be detected and supported by the Media application.
Haptics
SD Card (Micro SD recommended)
DPAD, qwerty or 12/20 key keyboards all optional
Gezien de vereiste grafische capaciteiten en multitouch, lijkt me dus dat WM7 op een Xperia niet gaat lukken. Of... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jejking schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:13:
Heb eens zitten denken... een half jaartje geleden waren er specificaties opgedoken van Windows Mobile 7... al dan niet met een schepje zout te nemen...

[...]

Gezien de vereiste grafische capaciteiten en multitouch, lijkt me dus dat WM7 op een Xperia niet gaat lukken. Of... ?
Nee, gaat sowieso niet lukken. Maar tegen de tijd dat WM7 uitkomt is de xperia ook wel veroudert voor een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
Ik heb dus ook dat probleem van het uitvallen, echt om gek van te worden. Begon met het scherm wat niet meer werkt als ik hem open slide. En nu sinds een paar dagen valt hij spontaan uit.
Ik moet nu toch wel zeggen dat ik dit de slechste telefoon is die ik ooit heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
Hoe kan je de XPERIA instellen dat het scherm aangaat en de ook vergrendeling eraf gaat bij het openschuiven van het toetsenbord? Ik heb nu S2U2 erop staan, maar hier zie ik die optie ook niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Schimanski schreef op maandag 28 december 2009 @ 01:39:
Ik heb dus ook dat probleem van het uitvallen, echt om gek van te worden. Begon met het scherm wat niet meer werkt als ik hem open slide. En nu sinds een paar dagen valt hij spontaan uit.
Ik moet nu toch wel zeggen dat ik dit de slechste telefoon is die ik ooit heb gehad.
Het is maar een probleem, maar wel een irritante inderdaad..... ik zou hem terugbrengen als je nog garantie hebt; zoniet, kijk naar de video's om hem uit elkaar te halen (youtube zoek op disassemble xperia en assemble xperia). Ik heb dat ook gehad, en bij mij zat de flatcable tussen scherm en toetsenbord niet goed vast. Kwestie van weer op zijn plek drukken, tape netjes vastmaken en dan hopen dat hij langer blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

arjan bregman2 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:57:
Hoe kan je de XPERIA instellen dat het scherm aangaat en de ook vergrendeling eraf gaat bij het openschuiven van het toetsenbord? Ik heb nu S2U2 erop staan, maar hier zie ik die optie ook niet.

Iemand een idee?
Misschien als je de opties van S2U2 even doorleest (het document openen wat je erbij krijgt) had je het geweten :> . Maar speciaal voor jou het antwoord:
Unlock after screen rotated
Should the device unlock automatically when the device changed the orientation?
On | Off
spoiler:
Settings -> Other -> 2e optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Nou na veel proberen heb ik eindelijk het bestand van rapidshare geplukt. De server was alle kerstdagen bezet. Nu heb ik het bestand maar wat moet ik ermee ? booten met deamon tools/power ISO werkt niet.
Ook kan ik hem niet openen als ik hem op mijn mobiel plaats....

Help :(

Misschien zou je me toch even willen helpen mijnheer leoloopneus ? mijn msn is : de_windhoos [at] hotmail [dot] com

merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
JamesB009 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:55:
[...]

Misschien als je de opties van S2U2 even doorleest (het document openen wat je erbij krijgt) had je het geweten :> . Maar speciaal voor jou het antwoord:

[...]

spoiler:
Settings -> Other -> 2e optie
Die optie had ik inderdaad een keer gezien, maar op mijn telefoon werkt die optie niet.
Ik merk na het aanzetten van de optie namelijk geen enkele verandering, geen ontgrendeling in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:23:
[...]

Nou na veel proberen heb ik eindelijk het bestand van rapidshare geplukt. De server was alle kerstdagen bezet. Nu heb ik het bestand maar wat moet ik ermee ? booten met deamon tools/power ISO werkt niet.

Misschien zou je me toch even willen helpen mijnheer leoloopneus ? mijn msn is : de_windhoos [at] hotmail [dot] com

merci!
Je hebt 'het bestand'. Welk bestand is dit? Zoek voor de lol eens op [google]hard spl xperia[/google], zodat je in ieder geval een idee krijgt van wat je aan het doen bent. Er zijn tutorials en sticky topics op xda-devolopers die uitleggen wat hard spl is en hoe het flashen werkt en (niet onbelangrijk) wat er zoal mis kan gaan als je het niet goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Flashen is helemaal niet zo spannend, 1 keer hard spl (X1_HardSPL.exe downloaden bij xda sticky topic over X1 hard spl). Vervolgens kan je alle ROMS installeren door gewoon je telefoon te connecten via USB (active sync mode) en dan de rom executable runnen vanaf je pc. (meestal iets van ROMUpdateUtility.exe of xxxRUU.exe)
zorg wel voor een backup etc, lees de topics goed door enz.

Qua handelingen is het dus alleen maar 2 zipjes downloaden, en runnen vanaf je pc, that's it

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009

JamesB009

Sjimmeh!!

arjan bregman2 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:49:
[...]

Die optie had ik inderdaad een keer gezien, maar op mijn telefoon werkt die optie niet.
Ik merk na het aanzetten van de optie namelijk geen enkele verandering, geen ontgrendeling in ieder geval...
Er staat ergens verderop ook nog een optie of hij schermrotatie moet negeren, heb je die uit staan?

ik heb, bij een vorige versie, op mijn X1 met S2U2 het wel voorelkaar gekregen namelijk. Ik vond het echter niet fijn werken maar dat is persoonlijk. Ik weet dus wel uit ervaring dat het mogelijk is wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Heb me ook laten verleiden tot het flashen met hard-spl en een custom rom. Had ik al veel eerder moeten doen!
Het flashen stelt eigenlijk niks voor, wel even goed de topics doorlezen op xda.
Er is nu een rom van itje met HTC Sense 2.5 incl. landscape mode. Draait nu een paar uurtjes naar volle tevredenheid. Even afwachten of echt alles blijkt te werken, maar ziet er veelbelovend uit!

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:23:
[...]

merci!
Ik heb je toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sta op het punt om ook even wat nieuw spul erop te knikkeren, alleen eerst even die accu aftanken (volgens mij een brak exemplaar ofzo, 80% weg in ongeveer 32 uur which is gevoelsmatig niet goed bij middelzwaar gebruik). Dat was wel jammer en ik moet zeggen dat het me opviel dat met tobo uitgeklapt dat de zoomknopjes relatief lastig te bereiken zijn tijdens het browsen. Ook kwamen er wat trucjes aan te passen om m'n 3G om zeep te helpen, ik heb geen internetabbo namelijk :P

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-07 10:36
Is het mogelijk de internetverbinding zichzelf automatisch te laten uitschakelen na een bepaalde tijd deze niet te gebruiken? Ik zou willen dat mijn X1 wel automatisch e-mail binnenhaalt, maar de batterij daarmee niet teveel belast. Winmo lijkt dit vooralsnog niet zelf als optie te bieden.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
kerkhoff.gjwm schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:58:
Had wel ooit zon programmatje op mijn Nokia E65. Dat programmatje slaat dan je posities t.o.v. de zendmasten op, en als je dan in zon gebied komt wat jij hebt opgeslagen zet ie de telefoon op luid, zet wifi aan.
Dacht ook zoiets te zijn voor de X1, maar weet het niet meer, heb al 3 maanden een vervanger.

Zucht...

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gloeiende achterlijke zooi... ik kom niet eens dat forum op nadat de vragenbeantwoorder alles fout blijft rekenen. En een andere manier om aan die Hard SPL te komen is er niet... Dat worden leuke dagen. Kan iemand hem even mailen? :/

Ook al opgelost!
Edit: overigens lukt het ook al niet om dat ding dusdanig te hard resetten (twee zilveren knoppen + power of twee knoppen + resetpuntje + power) dat alle contacts en sms'jes van het toestel geleurd worden. Wel een gewone harde reset maar alle data verdwijnt er niet mee. Ik heb alles op m'n SIM-kaart maar ik wil hem graag even schoon hebben voordat er allerlei toestanden op komen.

Da's dus gelukt dankzij SE Support. Viel btw weinig meer te updaten zeg, ding had al de laatste officiële software :')

[ Voor 83% gewijzigd door Jejking op 31-12-2009 11:01 ]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zo. Even een statusupdate... Die HardSPL zit erop. Dat ging nog best makkelijk, ik deel de mening van Montalbano dan ook. Nu even opzoeken hoe een custom ROM erop moet, dan kunnen we helemaal lachen :)
Jejking schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:25:
Sta op het punt om ook even wat nieuw spul erop te knikkeren, alleen eerst even die accu aftanken (volgens mij een brak exemplaar ofzo, 80% weg in ongeveer 32 uur which is gevoelsmatig niet goed bij middelzwaar gebruik). Dat was wel jammer en ik moet zeggen dat het me opviel dat met tobo uitgeklapt dat de zoomknopjes relatief lastig te bereiken zijn tijdens het browsen. Ook kwamen er wat trucjes aan te passen om m'n 3G om zeep te helpen, ik heb geen internetabbo namelijk :P
En de oplossing is hier te vinden. Wel zo handig om het even te delen, er zijn vast meer tweakers in nood ;)
Phone - Settings - "Band" (not sure of this word as I have it in french) - select GSM instead of Auto and it will only connect to Edge, not to 3G.
Edit: nog maar een klein vraagje dan... hoe forceer je dat de X1 sms'jes oppikt en voortaan opslaat in de telefoon zelf (nog geen geheugenkaartje atm) in plaats van op de SIM? Die zit namelijk vol en de KB van SE zei er niets over.

En uiteraard, om de stock ROM te backuppen heb je ruu_signed.zip nodig... via RapidShare... Guess what's missing over there? Kansloos medium :/

[ Voor 84% gewijzigd door Jejking op 31-12-2009 11:14 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:09

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zit eigenlijk weer te wachten op een ROM van Christian, zijn huidige is al weer bijna een halve maand oud, dat is in rommenland bijna een eeuw....
Zijn er nog meer tweakers die een andere nederlandse rom hebben dan die van Christian?

Cogitationis poenam nemo patitur

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jejking schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:57:
En uiteraard, om de stock ROM te backuppen heb je ruu_signed.zip nodig... via RapidShare... Guess what's missing over there? Kansloos medium :/
Nee hoor. Kijk maar eens in de rom library; daar staan ook officiele roms. Zo is er een rapidshare lijst met R3A firmwares voor NL algemeen, NL T-mob, NL vodafone en andere. Dat zijn volgens mij .exe bestanden.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik had net gehoord dat als je met SEUS de boel maximaal bijgewerkt hebt, dat je dan op R3A zit. Als dat klopt, dan weet ik welke ik moet hebben. Als je dat even wilt bevestigen, graag. Heb ik iig altijd m'n officiële op zak :)

Oh ja, 6.5.3 zit erop! Vet spannend net allemaal, ben normaal beetje huiverig voor flashen maar dit ging best goed.

• Prulleman
Jelle E schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:30:
Is het mogelijk de internetverbinding zichzelf automatisch te laten uitschakelen na een bepaalde tijd deze niet te gebruiken? Ik zou willen dat mijn X1 wel automatisch e-mail binnenhaalt, maar de batterij daarmee niet teveel belast. Winmo lijkt dit vooralsnog niet zelf als optie te bieden.
Ik heb dit gedaan met het programmatje HD tweak, meegeinstalleerd in een energy ROM (in de bekendere advanced config tool zit deze optie niet).
Je kan in dat progje bij "data" > "disconnect after" zelf een tijd kiezen.
Er zijn ook handmatige register tweaks te vinden. Via normale menu's is dit niet te regelen.
Jejking schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:57:
Edit: nog maar een klein vraagje dan... hoe forceer je dat de X1 sms'jes oppikt en voortaan opslaat in de telefoon zelf (nog geen geheugenkaartje atm) in plaats van op de SIM? Die zit namelijk vol en de KB van SE zei er niets over.
Volgens mij is het bij elk windows mobile toestel standaard op toestel (nooit SIM). Is het niet zo dat je SIM gewoon vol zit met sms van een andere telefoon?

Strava

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Prulleman schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:12:
Volgens mij is het bij elk windows mobile toestel standaard op toestel (nooit SIM). Is het niet zo dat je SIM gewoon vol zit met sms van een andere telefoon?
Dat is inderdaad zo. Daarom vroeg ik me dus ook af hoe je in kon stellen dat ie het op de telefoon zelf op zou slaan. Ik zie namelijk wel opties van Save to SIM of Save to SD card, maar geen foon. Terwijl ik wel meldingen kreeg dat de boel vol zat. Of ik heb gewoon niets nieuws gekregen, of het staat dus standaard op de foon?

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:12:
[...]

Ik heb dit gedaan met het programmatje HD tweak, meegeinstalleerd in een energy ROM (in de bekendere advanced config tool zit deze optie niet).
Je kan in dat progje bij "data" > "disconnect after" zelf een tijd kiezen.
Er zijn ook handmatige register tweaks te vinden. Via normale menu's is dit niet te regelen.
Deze optie zit ook gewoon in Advanced Config Tool hoor.

Zit onder: Menu > More Settings > Connections

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenvduyn
  • Laatst online: 19-06 14:31
hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een xperia x1, waar ik heel blij mee ben.
Ik heb alleen een probleem, de telefoon maakt geen verbinding met mijn pc.
Mijn pc ziet de xperia niet (wel het geheugenkaartje dat erin zit).

ik draai windows 7 home premium 64 bit (engels),
als ik windows mobile device center open en de xperia aansluit zegt hij dat er geen apparaat is aangesloten.
kunnen jullie mij helpen?

de overige specs van mijn pc zijn:

maximus 3 formula
core i5 750 (@ 4,0ghz stabiel)
4gb ocz 1800 mhz cl8
sapphire hd4870 512mb
2 seagate barracuda 7200.11 500gb in raid 0

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
Even een heel raar antwoord op je vraag maar probeer eens een andere kabel. Dat was mijn probleem straight out of the box, originele kabel reageerde niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jurjenvduyn schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 19:55:
hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een xperia x1, waar ik heel blij mee ben.
Ik heb alleen een probleem, de telefoon maakt geen verbinding met mijn pc.
Mijn pc ziet de xperia niet (wel het geheugenkaartje dat erin zit).

ik draai windows 7 home premium 64 bit (engels),
als ik windows mobile device center open en de xperia aansluit zegt hij dat er geen apparaat is aangesloten.
kunnen jullie mij helpen?

de overige specs van mijn pc zijn:

maximus 3 formula
core i5 750 (@ 4,0ghz stabiel)
4gb ocz 1800 mhz cl8
sapphire hd4870 512mb
2 seagate barracuda 7200.11 500gb in raid 0

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
kijk eens bij de instellingen - systeem - connections naar USB to PC. Waarschijnlijk staat daar een vinkje bij USB Mass storage in plaats van ActiveSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenvduyn
gwystyl schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:04:
[...]

kijk eens bij de instellingen - systeem - connections naar USB to PC. Waarschijnlijk staat daar een vinkje bij USB Mass storage in plaats van ActiveSync.
hij stond inderdaad op mass storage, en nu op activesync. hier staat links onderin een knopje "synchroniseren", maar deze is "geblokkeerd" o.i.d. ik kan hier nml niet op klikken. als ik hem nu aansluit op de pc ziet hij ook mijn geheugenkaart niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jurjenvduyn schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 22:21:
[...]

hij stond inderdaad op mass storage, en nu op activesync. hier staat links onderin een knopje "synchroniseren", maar deze is "geblokkeerd" o.i.d. ik kan hier nml niet op klikken. als ik hem nu aansluit op de pc ziet hij ook mijn geheugenkaart niet meer.
Start computer en xperia eens opnieuw op (af- en aanmelden bij windows kan ook). Dat hielp bij mij nog wel eens om dan activesync/windows mobile device center wel te openen. Als je Windows Mobile Device Center nog niet hebt kan je die hier downloaden, of ActiveSync hier.
Die installeren en dan de Xperia aansluiten kan ook helpen om hem te laten herkennen door windows.
Je storage card komt niet als extra verwisselbare schijf, maar als subdirectory onder 'windows mobile apparaat' onder XP of de naam van je xperia onder deze computer onder Vista.
Je moet eerst een verbinding maken met activesync/wmdc voor je op je xperia bij activesync op sync kan drukken

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 01-01-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjenvduyn
gwystyl schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:05:
[...]

Start computer en xperia eens opnieuw op (af- en aanmelden bij windows kan ook). Dat hielp bij mij nog wel eens om dan activesync/windows mobile device center wel te openen. Als je Windows Mobile Device Center nog niet hebt kan je die hier downloaden, of ActiveSync hier.
Die installeren en dan de Xperia aansluiten kan ook helpen om hem te laten herkennen door windows.
Je storage card komt niet als extra verwisselbare schijf, maar als subdirectory onder 'windows mobile apparaat' onder XP of de naam van je xperia onder deze computer onder Vista.
Je moet eerst een verbinding maken met activesync/wmdc voor je op je xperia bij activesync op sync kan drukken
als ik de xperia nu aansluit krijg ik op het scherm "verbinden met host" te zien, dit blijft en gaat over in "gebruiker geverifieerd" o.i.d., daarna verdwijnt dit. ga ik dan naar mwdc staat er connected, en dan komt er de melding driver not succesfully installed, als deze weg is staat er weer not connected.

doe ik iets fout offe?

p.s. iig bedankt voor het reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

jurjenvduyn schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:04:
[...]

als ik de xperia nu aansluit krijg ik op het scherm "verbinden met host" te zien, dit blijft en gaat over in "gebruiker geverifieerd" o.i.d., daarna verdwijnt dit. ga ik dan naar mwdc staat er connected, en dan komt er de melding driver not succesfully installed, als deze weg is staat er weer not connected.

doe ik iets fout offe?

p.s. iig bedankt voor het reageren
Driver opnieuw installeren gaat waarschijnlijk alleen door WMDC te de-installeren en weer te installeren. Dat zou ik dus proberen, of in apparaatbeheer kijken of de xperia daar bij staat (waarschijnlijk lastig te herkennen, maar moet bij universal serial bus-controllers staan) en dan driver bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wie heeft hier nog meer problemen met sms'en met de Energy ROM voor WM 6.5.3? Je kan heel mooi door je berichten heenbladeren op TouchFLO-wijze maar met antwoorden reageren knoppen niet. Lijkt stuk te zijn?

En het is irritant dat het schermtoetsenbord in de browser blijft popuppen bij elk teken terwijl ik met het uitschuifbare tobo wil werken. Geen idee hoe dat dan weer zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:31:
Wie heeft hier nog meer problemen met sms'en met de Energy ROM voor WM 6.5.3? Je kan heel mooi door je berichten heenbladeren op TouchFLO-wijze maar met antwoorden reageren knoppen niet. Lijkt stuk te zijn?

En het is irritant dat het schermtoetsenbord in de browser blijft popuppen bij elk teken terwijl ik met het uitschuifbare tobo wil werken. Geen idee hoe dat dan weer zit...
Misschien een overbodige vraag maar heb je op XDA al in het topic van deze rom gekeken? Daar zitten denk ik veel meer mensen die deze rom gebruiken en is het dus ook veel waarschijnlijker dat zij een oplossing voor je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jejking schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:31:

SMS-en is iets wat sowieso een probleem geeft met HTC Sense 2.5. Op xda staat daar al veel over te lezen (helaas geen sluitende oplossing).

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb nu wel een heel vreemd probleem gevonden: Mijn volumeknop aan de zijkant reageert niet meer. Ik dacht eerst dat het een softwareprobleem was, maar toen ik de telefoon uitzette en met de knop naar beneden ingedrukt hield aanzette starte deze normaal op. Erg vreemd, meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-08 22:12
Ben nu ook overgestapt op een custom rom.
De nieuwste van Christian om precies te zijn. Taal is nog nederlands maar wat zit er een hoop programmatjes bij.. Ben nog wel even bezig om alles te hebben zoals ik wil.. Ben eigelijk nog niet helemaal tevreden met de locatie van sommige programma's. Dus nog even uitzoeken welk Panel het fijnst werkt of het best is in te stellen en anders moet ik nog over op een andere (engelstalige) rom.

Overigens heb ik zowat alles fout gedaan wat kon tijdens het flashen;
virusscanner aan laten staan zodat Hardspl niet geupdate werd,
Hard Reset niet goed gedaan na flashen
Te vroeg opnieuw starten omdat hij vast leek te lopen, hij doet de 1e keer echter gewoon lang over het Experia scherm.

Al met al wel tevreden en met de video tutorial op xda is eigelijk een eitje, nu dus deze rom goed verkennen en kijken wat er allemaal naar mijn wens kan omgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag een 2dehands Xperia X1 gekocht maar krijg hem maar niet gekoppeld aan m'n pc... Ik steek de usb kabel in, maar in het programma'tje "Windows mobile apparaatcentrum" geeft hij aan dat hij niet verbonden is :? In de instellingen bij "usb aan pc" staat activesync en "geavanceerde netwerkfunctionaliteit..." aangevinkt. Ikzelf heb een Nederlandse versie van Windows 7 ultimate op de pc staan. Moet ik ergens iets speciaal installeren ofzo? Dit is een screenshot van WM apparaatcentrum...

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/xperia.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
shadownetwork schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:27:
Ik heb nu wel een heel vreemd probleem gevonden: Mijn volumeknop aan de zijkant reageert niet meer. Ik dacht eerst dat het een softwareprobleem was, maar toen ik de telefoon uitzette en met de knop naar beneden ingedrukt hield aanzette starte deze normaal op. Erg vreemd, meer mensen met deze problemen?
Ok, ik wil even terug naar de standaard rom en de xperia opsturen naar SE, weet iemand een manier om te flashen zonder de volumeknoppen in te drukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:09:
Ik heb vanmiddag een 2dehands Xperia X1 gekocht maar krijg hem maar niet gekoppeld aan m'n pc... Ik steek de usb kabel in, maar in het programma'tje "Windows mobile apparaatcentrum" geeft hij aan dat hij niet verbonden is :? In de instellingen bij "usb aan pc" staat activesync en "geavanceerde netwerkfunctionaliteit..." aangevinkt. Ikzelf heb een Nederlandse versie van Windows 7 ultimate op de pc staan. Moet ik ergens iets speciaal installeren ofzo? Dit is een screenshot van WM apparaatcentrum...

Alvast bedankt

[afbeelding]
Zet de geavanceerde netwerkfunctionaliteit eens uit en kijk wat er dan gebeurd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:09:

Alvast bedankt

[afbeelding]
Apart dat in je screenshot bij WMDC al wel X1i staat. Dat betekent dat hij er al wel een keer aan gehangen heeft en herkend is. Mijn eerste ingeving was namelijk om de driver te updaten/installeren. Dit kan handmatig door WMDC te installeren (heb je al gedaan zo te zien) of semi-automatisch door Windows Update te draaien als je de Xperia aan de PC hangt. Probeer ook eens in apparaatbeheer de driver voor windows mobile te updaten (weet zo niet of/waar hij terecht komt, maar kijk apparaatbeheer door met en zonder xperia aangesloten en probeer dan drivers te updaten).
Je instellingen in ActiveSync lijken goed te staan. Je kan proberen hem er aan te hangen zonder advanced network activity (en die evt weer aanzetten als het werkt) of te verbinden via bluetooth.
shadownetwork schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:44:
[...]

Ok, ik wil even terug naar de standaard rom en de xperia opsturen naar SE, weet iemand een manier om te flashen zonder de volumeknoppen in te drukken :P
Hard reset kan door beide 'zilveren' knoppen in te houden en dan op soft reset te drukken. Bij het scherm dat je dan krijgt druk je op R om te bevestigen en vervolgens op Spatie als hij klaar is. Ik verwacht echter dat dat niet is wat je bedoelt.
De logische andere manier om te flashen is mbv de exe onder windows. De meeste roms hebben een .nbh bestand, en die kan je flashen met Custom_RUU die je in dezelfde map zet als je .nbh. De officiele roms zijn volgens mij al executables die je gewoon kan uitvoeren? Zo niet kan het op dezelfde manier als custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
shadownetwork schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:44:
[...]

via activesync verbinden en dan de rom exe starten. that's it

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartvw schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:55:
Ben nu ook overgestapt op een custom rom.
De nieuwste van Christian om precies te zijn. Taal is nog nederlands maar wat zit er een hoop programmatjes bij.. Ben nog wel even bezig om alles te hebben zoals ik wil.. Ben eigelijk nog niet helemaal tevreden met de locatie van sommige programma's. Dus nog even uitzoeken welk Panel het fijnst werkt of het best is in te stellen en anders moet ik nog over op een andere (engelstalige) rom.
Bedoel je met de locatie van programma's de plaatsing van de icoontjes in het startmenu? Zo ja dan kan je die met een programma als Total Commander heel makkelijk aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Montalbano schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:57:
[...]

SMS-en is iets wat sowieso een probleem geeft met HTC Sense 2.5. Op xda staat daar al veel over te lezen (helaas geen sluitende oplossing).
Ik heb wel een workaround gevonden gisteravond :o

Door in het hoofdmenu een snelkoppeling te maken naar Messaging, dan kom je heel snel je sms-boxen in en kunt van daaruit ook berihten versturen. De achtergrond is wit en Word-style (dus geen Sense 2.5) maar ja, dan werkt het in ieder geval weer wel. Godzijdank dat ik van dat probleem af ben.

Edit: toch niet helemaal dus. Ik typ een bericht (hetzij New/Reply), dan op send. Dan gooit ie em in Outbox. Doe ik daar dat bericht selecteren en nog eens op send drukken... gaat ie naar Drafts. What the fuck is going on? 8)7

Iemand een indicatie hoeveel stroom een getweakt toestel nu gebruikt als WiFi aanstaat icm internet? Volgens mij zit ik namelijk met een accu die aan de brakke kant is en ik vraag hier om omdat die waarden die de fabrikant opgeeft voor standby- en gesprekstijd niet eens in de buurt komen. Het komt in mijn geval neer op ongeveer 1% per 3 minuten met WiFi, normaal bellen is een procent of vier voor tien minuten.

[ Voor 11% gewijzigd door Jejking op 06-01-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
WiFi slurpt wel als een malle, hoeveel het precies is weet ik niet.
Pagina: 1 ... 30 ... 35 Laatste