Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.747 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:40
Matched: telfort
Soepstengel schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:42:
[...]

Ligt eraan hoeveel je belt natuurlijk... Heb uitgerekend dat het bij ons 50 a 60 euro in de jaar duurder gaat worden voor telefonie. De vraag voor de meeste mensen is of je dat ervoor over hebt.
Dan bel je ongeveer net zoveel als wij, ik had hetzelfde rekensommetje gemaakt (over afgelopen jaar). Nu is nog de vraag, gaan wij de telefoon veranderen of niet? Vooralsnog kan ik elk moment weg bij Telfort, zit er nl. al langer dan een jaar (tot volle tevredenheid trouwens)

[ Voor 4% gewijzigd door Snowmiss op 29-03-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snowmiss schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:40:
[...]

Dan bel je ongeveer net zoveel als wij, ik had hetzelfde rekensommetje gemaakt (over afgelopen jaar). Nu is nog de vraag, gaan wij de telefoon veranderen of niet? Vooralsnog kan ik elk moment weg bij Telfort, zit er nl. al langer dan een jaar (tot volle tevredenheid trouwens)
Dat hebben wij precies zo, ook ongeveer 60 euro per jaar duurder, daarom sta ik echt te denken om over te stappen naar budgetphone ( postpaid nationaal)

Ik wil trouwens wel internet houden zomogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Modbreak:Dit topic gaat over Telfort producten, niet over een diversiteit aan VoIP aanbieders. Voor bespreken van andere VoIP aanbieders doe dit in een separaat topic.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:59
Snowmiss schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:40:
[...]

Is dat zo? Ik ken de regels bij telfort niet hellemaal maar normaal gesproken wordt je abbo toch elke jaar stil zwijgend verlengd met een jaar?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:26
Soepstengel schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:53:
[...]

Is dat zo? Ik ken de regels bij telfort niet hellemaal maar normaal gesproken wordt je abbo toch elke jaar stil zwijgend verlengd met een jaar?
Volgens de (nieuwe) wet, mag dat dus niet meer met dit soort diensten. Telfort heeft de AV al aangepast hierop dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:48
Soepstengel schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:53:
[...]

Nee hoor, met een maand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:20
Iemand hier ervaringen mee: ik kwam uit een Speedlinq 6Mb abbo toen Speedlinq door Telfort werd overgenomen. Nu wil ik overstappen binnen Telfort naar de 20Mb abbo. Navraag leert dat ik € 99 moet betalen voor de modem terwijl dit gratis is als je overstapt van de 4Mb versie naar de 20Mb abbo???

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-01 19:00

mk2k

n00b

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:53:
Ok, ik zal nu proberen voor eens en altijd alle onduidelijkheid rond Budgetphone weg te nemen.

Budgetphone biedt twee soorten accounts aan: zogenaamde prepaid- en postpaid-accounts. Bij elk account krijg je een normaal Nederlands telefoonnummer, met netnummer naar keuze, waarop je gebeld kan worden (en eventueel mee kan bellen).

Aan prepaid-accounts zitten per jaar 10 euro aan kosten verbonden om je nummer aan te houden, plus het eventuele beltegoed dat je erbij koopt om met het account te kunnen bellen (niet verplicht).

Bij postpaid-accounts zijn er geen jaarlijke kosten om je nummer aan te houden, maar wel maandelijkse abonnementskosten voor verschillende typen abonnementen. Afhankelijk van het type abonnement dat je kiest betaal je een bepaald tarief (of niet) om naar nummers te bellen. De totaalrekening krijg je maandelijks, achteraf gepresenteerd.

Nu geeft Budgetphone ook de mogelijkheid om een bestaand nummer mee te nemen (porteren) naar een prepaid- of postpaid-account. In beide gevallen betaal je hiervoor éénmalig 10 euro. Voor een prepaid-account zou je dus in het eerste jaar 20 euro betalen, daarna 10 euro per jaar. Voor een postpaid-account zou je éénmalig 10 euro betalen en vervolgens de maandelijkse kosten afhankelijk van het type abonnement dat je kiest. Let op: porteren gaat vlekkeloos als je een telefoonnummer bij KPN hebt. Het KPN-abonnement wordt zelfs automatisch voor je beëindigt en het telefoonummer door Budgetphone automatisch overgezet. Er heerst echter nog onduidelijkheid over hoe Telfort hiermee omgaat. Misschien doen we er goed aan om eerst de ervaringen van eerdere posters af te wachten...

En nu het interessante gedeelde. Wat is nou de ideale, en liefst zo goedkoop mogelijke combinatie om te kunnen bellen en gebeld worden? We blijven immers Nederlanders...

Wel, naar mijn mening, is de meest ideale setting dat je een prepaid-nummer van Budgetphone hebt waarop je alleen gebeld kan worden. Vervolgens maak je een account aan bij één van de Betamax-klonen (de bekendste is Voipbuster, zit zelf bij poivY) om mee te bellen. Dit werkt ideaal als je modem meerdere VoIP-accounts ondersteunt. Of dit het geval is met het standaard Zyxel-modem weet ik niet. Ik heb dit modem verkocht zodra ik hem binnenkreeg omdat ik al een Fritz!Box had (de koning onder de VoIP-modems).

Ik hoop dat dit voor jullie het één en ander opheldert. Als je even de tijd neemt om een paar dingen te regelen kan dit je al snel minimaal 100 euro per jaar schelen. Als je een digibeet bent zou ik er niet aan beginnen, maar dan zit je ook niet op dit forum denk ik :)
Je verkoopt het telfort modem dat je in bruikleen hebt genomen ?
Dat wordt dan levenslang bij telfort blijven :) of terug betalen denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
mk2k schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:26:
[...]

Je verkoopt het telfort modem dat je in bruikleen hebt genomen ?
Dat wordt dan levenslang bij telfort blijven :) of terug betalen denk ik. :P
Ligt eraan, de eerste lichting abbo zijn geen bruikleen, pas ergens in 2008 is dat ingevoerd.
Toen ik het abbo neem in december 2007 krijg ik een GRATIS modem, kan mij niet voorstellen dat ik hem dan alsnog moet inleveren als ik het nu opzeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Geen matches
DesertStorm schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:39:
[...]

Ligt eraan, de eerste lichting abbo zijn geen bruikleen, pas ergens in 2008 is dat ingevoerd.
Toen ik het abbo neem in december 2007 krijg ik een GRATIS modem, kan mij niet voorstellen dat ik hem dan alsnog moet inleveren als ik het nu opzeg?
Nee klopt hoeft ook niet :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
Chief-XL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:04:
Iemand hier ervaringen mee: ik kwam uit een Speedlinq 6Mb abbo toen Speedlinq door Telfort werd overgenomen. Nu wil ik overstappen binnen Telfort naar de 20Mb abbo. Navraag leert dat ik € 99 moet betalen voor de modem terwijl dit gratis is als je overstapt van de 4Mb versie naar de 20Mb abbo???
Alleen voor het draadloos modem moet je 99 euro (+ verzendkosten) betalen, als het goed is kan je gratis (je betaalt alleen verzendkosten) een basis modem in bruikleen ontvangen bij het omzetten. Dit is bij elke omzetting zo, dus ook bij die van 4mbit naar 20mbit. Let er wel op dat je waarschijnlijk ook nog "administratiekosten" betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Geen matches
Klopt. De basismodem krijg je idd gratis en adminkosten zijn 24,95 zo uit mijn hoofd.
Wat ik niet begrijp is dat als je overstapt van de 4Mb abbo naar de 20Mb je ook de Wifi modem gratis in bruikleen krijgt maar als je overstapt van het oude Speedlinq abbo je wel 99 moet betalen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
OgWok schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:42:
Al iemand ervaring met het alleen opzeggen van de voip-telefonie van Telfort en overstap naar bv. KPN. Zelf wil ik er nu wel vanaf en dan gewoon een goedkoop abo bij KPN. Telefoon dan gewoon op een splitter.
Het opzeggen gaat vrij moeizaam,met name als je dit schriftelijk doet,ook als het aangetkend verzonden is kan men doodleuk zeggen dat het niet is overgekomen.De kortste route is naar een Telfort winkel gaan en daar je voip-gedeelte opzeggen en noteren met wie er gesproken is.Je krijgt dan na een paar dagen en brief thuis met bevestiging.Mbt het KPN stuk kan ik je geen input geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Chief-XL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:16:
Klopt. De basismodem krijg je idd gratis en adminkosten zijn 24,95 zo uit mijn hoofd.
Wat ik niet begrijp is dat als je overstapt van de 4Mb abbo naar de 20Mb je ook de Wifi modem gratis in bruikleen krijgt maar als je overstapt van het oude Speedlinq abbo je wel 99 moet betalen......
Waar haal je vandaan dat je gratis een draadloos modem krijgt bij het overstappen van 4mbit naar 20mbit? Volgens mij is dat draadloze modem namelijk alleen gratis bij de aanvraag, en niet achteraf.

Uit de FAQ op de Telfort website (dit stukje gaat over de 4mbit/20mbit abonnementen):
Ik wil mijn abonnement wijzigen. Krijg ik nu een vervangend modem?
Nee, je krijgt alleen een vervangend modem als je huidige modem defect is. Wel bestaat de mogelijkheid om het basismodem te vervangen voor een draadloos modem. Dit kost eenmalig € 99,-. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op 0900-9596. Je betaalt voor een gesprek € 0,30 per minuut (met een maximum van € 15, - per gesprek) plus de eventuele kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Spacespider op 30-03-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Geen matches
8)7 Je hebt gelijk als ik het zo lees. Lijkt erop dat ik mij vergist heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Chief-XL schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:52:
8)7 Je hebt gelijk als ik het zo lees. Lijkt erop dat ik mij vergist heb
;)

Wat je natuurlijk ook kan doen is het basismodem nemen en er een eigen draadloze router achter hangen, die zijn niet zo duur en dan ben je alsnog goedkoper uit dan 99 euro die Telfort vraagt voor een draadloos modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week aangemeld bij compuserve.
Volgens hun moet ik 8 dagen later mijn huidige provider, telfort dus opzeggen.

Hoe kan ik telfort opzeggen volledig?
en heb ik dan meteen geen internet meer? of hoe gaat dit precies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 22:03
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:20:
Ik heb vorige week aangemeld bij compuserve.
Volgens hun moet ik 8 dagen later mijn huidige provider, telfort dus opzeggen.

Hoe kan ik telfort opzeggen volledig?
en heb ik dan meteen geen internet meer? of hoe gaat dit precies/
Hmm vreemd, ik heb dit mailtje van Compuserve gehad:
Geachte heer,

CompuServe biedt ADSL+telefonie aan via hetzelfde netwerk als telfort
U moet zelf uw Telfort abonnement opzeggen. (bv per 1 mei 2009)
U kunt daarna ADSL+Telefonie bestellen bij CompuServe met als wensdatum bv 30-4-2009
Tiscali Wholesale zet dan het signaal over van Telfort naar CompuServe.

Nadat de ADSL verbinding is overgezet naar CompuServe, kunt u telefonie activeren via www.compuserve.nl/voip
Wij nemen dat het telefoonnummer over van Telfort, dit duurt 2 weken.
U kunt in deze 2 weken bellen en gebeld worden via het nieuw uitgezochte CompuServe telefoonnummer.

Heeft u nog vragen? Heeft u hulp nodig? Bel of mail ons dan!

Onze ledenservice is telefonisch bereikbaar onder telefoonnummer : 0900 - 202 54 25 (euro 0,25 p/m)

Maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 21.00 uur
Zaterdag en zondag van 09.00 tot 17.00 uur

Met vriendelijke groet,

CompuServe Ledenservice
Wat is nu de juiste procedure? Eerst opzeggen bij Telfort? Eerst aanvragen bij CS?

Wie heeft ervaring?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Heb jij dit mailtje gehad nadat je online de boel besteld had bij CS?
Ik heb het online aangevraagd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 22-09 22:03
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:07:
Heb jij dit mailtje gehad nadat je online de boel besteld had bij CS?
Ik heb het online aangevraagd namelijk.
Nee, ik had een emailtje gestuurd waarin ik had gevraagd hoe ik moet overstappen, en of ik mijn nummer mee kon nemen.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, gewoon online aanvragen dus :)
heb ik ook gedaan, en kreeg een email dat ik telfort mocht opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:00
Geen matches
Wat ik weet is dat je altijd eerst de nieuwe provider moet aanvragen (zodat de lijn nooit 'gesloopt' kan worden). Daarna (als je bevestiging hebt van levering) bij de oude provider het contract opzeggen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 17:55
Telfort heeft na veel pijn en moeite uiteindelijk de snelheid naar 12 mbit gezet. Maakt de verbinding geen stuk stabieleder. inmiddels wel een week zonder internet, bijna 30 euro aan klantenservice kwijt en een hoop grijze haren van alle medewerkers rijker. Het leuke is dat als ze aangeven dat de snelheid gaan verlagen ze ook even doodleuk zeggen dat dit 10 tot 15 werkdagen duurt ( een actie die volgens mij binnen 2 seconden gepiept is, enkel een ander adsl profiel koppelen en klaar). Ik ben benieuwd wat ik moet bewijzen totdat telfort een monteur de boel laat nakijken.
amsterdammertje schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 13:28:
Ook al gedaan. Maar de verbinding blijft klapperen zodra er ook maar iets van IP verkeer overheen gaat. Telfort wil perse zelf het modem lager intrainen ( proberen gewoon dingen uit te stellen, het zou me niets verbazen als er ergens in de wijkcentrale iets niet goed zit) . Het probleem oplossen willen ze overduidelijk niet getuigen het a: Adviseren een nieuw modem te kopen, b: beweren dat ik opeens te ver van de centrale afwoon (dat het ik al 3 jaar volledige snelheid had telt natuurlijk niet) en c: dat als ik een klacht indien via het webformulier ik afgescheept word met een standaard mailtje dat ik mijn modem moet resetten.

[...]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amsterdammertje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:32:
Telfort heeft na veel pijn en moeite uiteindelijk de snelheid naar 12 mbit gezet. Maakt de verbinding geen stuk stabieleder. inmiddels wel een week zonder internet, bijna 30 euro aan klantenservice kwijt en een hoop grijze haren van alle medewerkers rijker. Het leuke is dat als ze aangeven dat de snelheid gaan verlagen ze ook even doodleuk zeggen dat dit 10 tot 15 werkdagen duurt ( een actie die volgens mij binnen 2 seconden gepiept is, enkel een ander adsl profiel koppelen en klaar). Ik ben benieuwd wat ik moet bewijzen totdat telfort een monteur de boel laat nakijken.

[...]
Hoi, heb je al eens een email gestuurd naar kassaklachten@kpn.com. Zij hebben mijn probleem destijds serieus opgepakt en heel goed opgelost. Ik kreeg zelfs een ruime schadevergoeding voor alle gemaakte kosten naar de helpdesk van Telfort. Probeer het eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:09:
oke, gewoon online aanvragen dus :)
heb ik ook gedaan, en kreeg een email dat ik telfort mocht opzeggen.
Niet opzeggen, het gaat om een telco telco overname (migreren).
Als het signaal door Telfort eraf gehaald is, dan valt er niks te migreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag:

Als je een analoge lijn van KPN hebt en die laat je verhuizen, echter geef je die niet aan telfort door; dan verhuist alleen KPN maar telfort blijft zitten, toch?

Volgens mij namelijk wel; van mijn eigen verhuizing meen ik te herinneren dati k van tiscali toen zo'n brief kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:24

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Geen matches
Iemand in de regio Rotterdam die last heeft van extreem langzaam internet?
Dacht eerst dat heet aan de router lag, maar na de modem ook te hebben gerest, is er nog niks gefixed... :'(

Sites laden gaat echt zo traag. Zelfs google laad heel traag.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiegl schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:57:
[...]

Hmm vreemd, ik heb dit mailtje van Compuserve gehad:

[...]

Wat is nu de juiste procedure? Eerst opzeggen bij Telfort? Eerst aanvragen bij CS?

Wie heeft ervaring?
Eerst compuserve aanmelden, bij acceptatie Telfort opzeggen met de mededeling dat de lijn overgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Geen matches
DNA_Saint schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:31:
Dacht eerst dat heet aan de router lag, maar na de modem ook te hebben gerest, is er nog niks gefixed... :'(

Spijkenisse hier;
11 MB down
1 UP

Werkt gewoon prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57

ThaDude

Hang Loose

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:18:
[...]

Eerst compuserve aanmelden, bij acceptatie Telfort opzeggen met de mededeling dat de lijn overgenomen wordt.
Hier hetzelfde :? Mailtje gestuurd naar CS, krijg mail terug dat ik Telfort moet opzeggen voordat ik CS afsluit. Gisteren Telfort opgebeld met mededeling dat ik opzeg. Nee meneer als ik u nu afsluit dan kan niemand de lijn meer overnemen.. Dus vandaag maar CS aanvragen dan!

Ofwel moeilijk he consumenten helpen :P

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 19:11

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Geen matches
Ik heb net besloten dat ik ook ga overstappen. De prijsverhoging vind ik een perfecte reden om de stap te nemen.

[...]

Ik ben wel aardig huiverig om over te stappen, maar ik moet het maar eens ervaren... weet ik meteen of ik me om niets zorgen maak.

Edit: en besteld! :)

[ Voor 27% gewijzigd door een moderator op 31-03-2009 11:03 . Reden: voorkomen topic hijack | vraag over andere ISP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaDude schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:42:
[...]

Hier hetzelfde :? Mailtje gestuurd naar CS, krijg mail terug dat ik Telfort moet opzeggen voordat ik CS afsluit. Gisteren Telfort opgebeld met mededeling dat ik opzeg. Nee meneer als ik u nu afsluit dan kan niemand de lijn meer overnemen.. Dus vandaag maar CS aanvragen dan!

Ofwel moeilijk he consumenten helpen :P
hou even op de hoogte hoe nu verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:58

OgWok

U.N.C.L.E.

Uit ervaring weet ik dat Telfort niet veel moeite doet om de overstap goed te laten lopen. "Officieel" moet de nieuwe provider het "in goede banen leiden".

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 17:55
Vandaag gebeld door KPN ( tenminste, mijn voicemail dan, was net te laat) Ze willen afspraak maken om de boel te controleren. Ben benieuwd hoe lang dat dan weer gaat duren.
amsterdammertje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:32:

[...]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OgWok schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:49:
Uit ervaring weet ik dat Telfort niet veel moeite doet om de overstap goed te laten lopen. "Officieel" moet de nieuwe provider het "in goede banen leiden".
De nieuwe ISP is je gespreks partner voor een overstap. De oude (huidige) ISP wacht gewoon af en ziet de verbinding vertrekken.

Als je moet opzeggen nog bij je huidige ISP altijd wachten tot de nieuwe de overstap heeft kunnen inplannen. Dit om te voorkomen dat de opdracht tot ophef van je signaal eerder ingepland wordt door je opzegging dan de opdracht tot overstap.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 31-03-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom sluit je het topic niet? Waar kunnen we nog wel over praten? Storingen melden mag niet, alternatieve VoIP-aanbieders mag niet, overstapadvies mag niet, wat mag er nog wel?

Wat is er mis mee als iemand vraagt hoe die z'n overstap/opzegging van Telfort het beste kan regelen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scandic2008 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Het opzeggen gaat vrij moeizaam,met name als je dit schriftelijk doet,ook als het aangetkend verzonden is kan men doodleuk zeggen dat het niet is overgekomen.De kortste route is naar een Telfort winkel gaan en daar je voip-gedeelte opzeggen en noteren met wie er gesproken is.Je krijgt dan na een paar dagen en brief thuis met bevestiging.Mbt het KPN stuk kan ik je geen input geven.
Ik heb vrijdag alleen de telefonie opgezegd via de telefonische helpdesk en ik heb vandaag een brief met de bevestiging van het opzeggen van alleen de telefonie en met de datum wanneer het abo stopt. Tot nu toe gaat alles netjes. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Deze vraag hoort zeker niet in het topic, dit zou je in een mail of PM kunnen melden. Er is tevens een aparte sectie voor om dit te melden (deze feedback). Maar even een reactie ook hier zodat andere met een soortgelijke mening ook gelijk antwoord hebben.

Schop een Modje
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:39:
Waarom sluit je het topic niet? Waar kunnen we nog wel over praten? Storingen melden mag niet, alternatieve VoIP-aanbieders mag niet, overstapadvies mag niet, wat mag er nog wel?

Wat is er mis mee als iemand vraagt hoe die z'n overstap/opzegging van Telfort het beste kan regelen? Ik kan me niet voorstellen dat iemand daar last van heeft.
Natuurlijk mag je het hebben over overstappen, over elke hobbel die je hebt of tegenstrijdige informatie die je ontvangt. Waar ik (we) voor waak is dat er vragen worden gesteld zoals "Ik lees dit over ISP x-y-z en twijfel wel een beetje", dat mondt uit in een discussie over een totaal ander product van een totaal andere aanbieder dan het topic over gaat.

Die vraag heb ik weg ge-edit een stukje terug, puur als voorbeeld.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 31-03-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We moeten maar hopen dat Telfort/KPN inzien dat ze niet goed bezig zijn zo. De ene verhoging/aanpassing na de andere. Ik heb vandaag 2 collega,s gesproken betreft invoering starttarief en zien nu ook af om naar Telfort te gaan.

Ik zelf zit nog te twijfelen om de vaste telefonie op te zeggen omdat ik nu 4,95 betaal voor vast bellen bij Telfort. Zou ik bv naar budgetphone gaan dan ben ik 9,95 per maand kwijt wat op het zelfde neer komt als 4,95 abbo bij telfort en bv 100 keer bellen (- 100 x 5 cent)

Groeten!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 12:36:
Ik blijf het schandalig vinden dat er op de site niets over gesproken wordt en dat nieuwe klanten gelijk misleidt worden betreft invoering starttarief.
Staat hier toch echt wel vermeldt

http://internet.telfort.nl/shop/vast-bellen.html

code:
1
2
3
4
5
6
Bellen binnen Nederland     Starttarief     Per minuut
Naar vaste nummers            € 0,00 *        € 0,00
Naar mobiele nummers          € 0,05          € 0,155 **

*   Per 1 mei 2009: € 0,05
** Per 1 mei 2009: € 0,17

je had het zelf blijkbaar ook al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 01-04-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Klopt he. heb die melding van deze pagina al verwijderd.

Groeten he :)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Geen matches
Misschien handig om het in de startpost te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Laatst online: 04-11-2019
Zojuist gemigreerd van Hetnet naar Telfort,

Ik woon 4835m van de centrale. Tot voor kort kon ik geen abonnementen kiezen hoger dan 1,5mb down. Bij het net had ik dus zó'n aansluiting, alleen mijn jaar contract liep af en ik ging dus van 19,95 naar 28,95 in de maand. Dat vond ik dus wat minder. Ook zag ik dat inmiddels de standaard verhoogd was bij bijna alle provider. De meeste beginnen nu vanaf 3 a 4mb download. En warempel 1 maand geleden kwam ik er dorrheen bij telfort , voor de 4mb lijn. (half jaar geleden werd het nog afgewezen omdat ik te ver van de centrale zat).

Nu weet ik dat die 4mb down, niet gegaranderd is. Ook was ik de eerste keer afgewezen omdat ik te ver van de centrale zat. Maar ik geloof dat , dat gewoon een interne kwestie is. Abbo's van Telfort, Hetnet, Kpn , gaan allemaal over dezelfde (kpn) koperdraad. En omdat nu alles goedgekeurd was, was ik er heilig van overtuigd dat ik minstens dezelfde snelheid als bij hetnet zou halen: 1,5mb , in praktijk downloade ik meestal met 180kb/s. En ik hoopte natuurlijk op meer .

Maar helaas ben ik er dus op achteruit gegaan. Ik haal nu maar 120kb/s en zie ook bij mijn dsl verbinding dat die er 1024 kbps / 512 kbps staat.

Kan ik hier nog wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58
Geen matches
DNA_Saint schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:31:

Hier in Heerlen hetzelfde probleem. Sinds 2 dagen laden internetpagina's tergend langzaam of helemaal niet. Ook downloaden vanaf nieuwsgroepen loopt gewoon niet meer.

Nog iemand verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Geen matches
Ralphfx schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:24:
[...]

Hier in Heerlen hetzelfde probleem. Sinds 2 dagen laden internetpagina's tergend langzaam of helemaal niet. Ook downloaden vanaf nieuwsgroepen loopt gewoon niet meer.

Nog iemand verder?
ja, dat langzaam downloaden uit de nieuwsgroepen heb ik ook last van.zou ik dan toch ssl moeten proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphfx
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58
Geen matches
thefxr schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:54:
[...]

ja, dat langzaam downloaden uit de nieuwsgroepen heb ik ook last van.zou ik dan toch ssl moeten proberen?
Langzaam is bij mij wel in de orde van 10KB/s :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Hallo Allemaal,

Bij mijn moeder ligt ook een 20Mbit Telfort aansluiting. Gecombineerd met een basismodem (afgesloten in de zomer van 2008, dus voor 1 december 2008). Toendertijd was het wireless-modem niet gratis. Terwijl die dat nu wel is.

Ik wil niet betalen voor iets wat ik in bruikleen krijg dus ik had het basismodem gekozen. Doordat ik niet meer bij haar woon ben ik alleen vergeten dat de router die er al lag wel wireless heeft maar dat dit nooit werkt.

Nu wil ik dat in orde maken.

De router is er eentje van linksys, 4 poorts switch en wireless. Het typenummer weet ik zo 1-2-3 niet maar, ik heb ondertussen al wel uitgezocht of ik er andere firmware op kon zetten (ging niet meer, was niets meer te downloaden op de linksys website), ook zou opengl (linux basis ofzo?) niet gaan werken.

De modem omruilen zou ik kunnen doen maar dan moet ik 99 euro betalen. Daar zit ik niet op te wachten. Dan koop ik liever op marktplaats.nl een andere router.

Maar welke router is voor deze setup geschikt? Speedtouch is volgens mij wel goed, verder heb ik zelf goede ervaringen met Draytek, maar dat zijn vooral ook modems en een ADSL2+ vind je niet betaalbaar op MP.nl.

Dus kunnen jullie mij vertellen welke routers jullie hebben (omgeschakeld naar bridge functie of de modem aangepast?)? Dan kan ik kijken welke ik betaalbaar kan aanschaffen!

Alvast bedankt,
Ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Krijg trouwens ook met geen mogelijkheid mijn Speedtouch ST780wl geconfigureerd voor de telfort verbinding.

Ik he daar ooit eens een firmware update op gedaan van een niet experiabox versie. Hij was toen ook in één keer helemaal in het engels. Hij draait nu versie 6.2.29.2.0. Maar ik kan alleen rouet ppp of voice kiezen en geen 'RFC 1483' .

Nu heb ik het volgende allemaal al geprobeerd:

Configuratie wizzard van speedtouch site - Zegt telkens dat hij geen modem kan vinden
Firmware versie van xs4all, speedtouchsite, kpn herstel firmware- Bij alles wordt de modem weer niet herkend. Ook niet al ik het ding in kernell modus opstart! Wordt er echt knettergek van. Eerst vond hij dat ding altijd !

Heeft iemand nog oudere configuratei wizzards dan v17, eerst had speedtouch volgens mij een archive, maar daar kan ik nu niets meer vinden.

En zou het helpen een ander modem?

ojuist gemigreerd van Hetnet naar Telfort,
Ik woon 4835m van de centrale. Tot voor kort kon ik geen abonnementen kiezen hoger dan 1,5mb down. Bij het net had ik dus zó'n aansluiting, alleen mijn jaar contract liep af en ik ging dus van 19,95 naar 28,95 in de maand. Dat vond ik dus wat minder. Ook zag ik dat inmiddels de standaard verhoogd was bij bijna alle provider. De meeste beginnen nu vanaf 3 a 4mb download. En warempel 1 maand geleden kwam ik er dorrheen bij telfort , voor de 4mb lijn. (half jaar geleden werd het nog afgewezen omdat ik te ver van de centrale zat).

Nu weet ik dat die 4mb down, niet gegaranderd is. Ook was ik de eerste keer afgewezen omdat ik te ver van de centrale zat. Maar ik geloof dat , dat gewoon een interne kwestie is. Abbo's van Telfort, Hetnet, Kpn , gaan allemaal over dezelfde (kpn) koperdraad. En omdat nu alles goedgekeurd was, was ik er heilig van overtuigd dat ik minstens dezelfde snelheid als bij hetnet zou halen: 1,5mb , in praktijk downloade ik meestal met 180kb/s. En ik hoopte natuurlijk op meer .

Maar helaas ben ik er dus op achteruit gegaan. Ik haal nu maar 120kb/s en zie ook bij mijn dsl verbinding dat die er 1024 kbps / 512 kbps staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Geen matches
De mail ligt weer plat... :(

Onbereikbaar via Outlook, m'n GSM of webmail...

[UPDATE]
En het werkt weer. Dit komt de laatste tijd vaak voor, de mail is compleet onbereikbaar, en dan POEF, het werkt weer.

[ Voor 91% gewijzigd door Ackermans1973 op 01-04-2009 22:37 . Reden: UPDATE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedrick
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-04-2009
Geen matches
Ralphfx schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:24:
[...]

Nog iemand verder?
Hier sinds een paar weken 0,4 mbit bij een 6 mbit abbo. Het enige dat de helpdesk weet te zeggen is dat ik in de meterkast moet aansluiten. Daar zit alleen een door KPN doorgeluste en afgedopte lijn.
Ik heb ze al tig keer gezegd dat er aan mijn config niets is veranderd en dat ik een paar weken geleden 4 mbit+ haalde...

Helemaal gehad met die club, maar nu zoeken naar een andere aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

IK ben klaar met Telfort. Ik sinds december 2007 een aansluiting bij hun, en het internet gedeelte werkt meestal prima. MIjn modem trainde in op 12 Mbit, dus daar geen klagen over.

De telefonie is en blijft echter een drama :( Vandaag weer geen telefoon een groot gedeelte van de dag...

Ik heb ondertussen een aanvraag gedaan bij UPC, betaal ik straks in totaal 7 euro meer per maand maar daar krijg ik wel dit voor terug:

- Sneller internet
- Een stabiele telefoniedienst (iig stabieler dan wat ik nu heb)
- Een rekening van een bedrijf (minder belangrijk, maar wel lekker overzixhtelijk)

Ik stap vooral over vanwege punt 2, ik heb er gewoon geen zin meer in dat die telefoondienst up and down gaat...

Jammer Telfort, het had zo mooi kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
LWaS schreef op woensdag 01 april 2009 @ 23:17:
IK ben klaar met Telfort. Ik sinds december 2007 een aansluiting bij hun, en het internet gedeelte werkt meestal prima. MIjn modem trainde in op 12 Mbit, dus daar geen klagen over.

De telefonie is en blijft echter een drama :( Vandaag weer geen telefoon een groot gedeelte van de dag...

Ik heb ondertussen een aanvraag gedaan bij UPC, betaal ik straks in totaal 7 euro meer per maand maar daar krijg ik wel dit voor terug:

- Sneller internet
- Een stabiele telefoniedienst (iig stabieler dan wat ik nu heb)
- Een rekening van een bedrijf (minder belangrijk, maar wel lekker overzixhtelijk)

Ik stap vooral over vanwege punt 2, ik heb er gewoon geen zin meer in dat die telefoondienst up and down gaat...

Jammer Telfort, het had zo mooi kunnen zijn ;)
na 6 mnd ben je dus 30 euro meer kwijt, is een tijdelijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Geen matches
thefxr schreef op donderdag 02 april 2009 @ 01:30:
[...]

na 6 mnd ben je dus 30 euro meer kwijt, is een tijdelijke actie.
:?
Ik heb een "gewoon" totaalpakket (TV, Internet en Bellen) genomen, niet die actie met nu heel veel snelheid voor weinig geld en starks inderdaad dertig euro meer ;)

Daarmee ga ik van 12 Mbit naar 16 . Maar zoals ik schreef is het me daar niet eens voor te doen. Wel voor de stabiele telefoondienst :)

[ Voor 16% gewijzigd door LWaS op 02-04-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn ook klaar met Telfort ,

Wij hebben net een half jaar internet+bellen en de helft van de tijd werkt het gewoon niet . Terwijl we ervoor met wanadoo en kpn direct nooit problemen mee hadden .

Gisten werd het helemaal mooi , u verbinding is afgesloten omdat de laatste rekening niet betaald hadden . Ik dus op internet bankieren op de rekening gekeken bleek het wel afgeschreven te zijn eind Maart (Telefoon als modem gebruikt). Het is gewoon niet te geloven wat voor een flut bedrijf Telfort is . De hele familie heeft de zelfde problemen , en zullen allemaal uitvoerig de opzeg termijn gebruiken die ze ingestelt hebben wegens de prijs verhoging .

Wij stappen over naar Online (voorheen Orange/Wanadoo) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou dat ik op kon zeggen.. Per 2 mei is Ziggo pas verhuist naar mijn nieuwe huis en dan moet ik nog internet+telefonie aanvragen. Als ik Telfort per 1 mei eruit zou ketsen dan ben ik mijn telefoonnummer kwijt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedrick
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:37:
De hele familie heeft de zelfde problemen , en zullen allemaal uitvoerig de opzeg termijn gebruiken die ze ingestelt hebben wegens de prijs verhoging .
En dan krijg je bij de opzegservice te horen dat je wel de telefonie kunt beëindigen, maar niet het internet. Dat is namenlijk niet verhoogd.... Dat kreeg ik net te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Geen matches
diedrick schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:42:
[...]
En dan krijg je bij de opzegservice te horen dat je wel de telefonie kunt beëindigen, maar niet het internet. Dat is namenlijk niet verhoogd.... Dat kreeg ik net te horen
Zijn er goede betaalbare alternatieven voor telefonie ?

[ Voor 71% gewijzigd door MVC op 02-04-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Geen matches
diedrick schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:42:
[...]

Hoeveel betaal je nu?
Is dat 24,95 of 19,95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
Twanjo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:11:

Je kan met een tooltje proberen de DPM ofzo hoger te zetten in je router (hoger in trainen van je lijn) (je snr wordt hoger of lager) weet het fijne zo niet qua bewoording, wellicht iemand die hierop kan reageren?

Hier zat altijd wel een beetje rek in dacht ik, maar te hoog intrainen geeft te onstabiele verbinding lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 02-04-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Geen matches
ToFast schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:49:
[...]

Je kan met een tooltje proberen de DPM ofzo hoger te zetten in je router (hoger in trainen van je lijn) (je snr wordt hoger of lager) weet het fijne zo niet qua bewoording, wellicht iemand die hierop kan reageren?

Hier zat altijd wel een beetje rek in dacht ik, maar te hoog intrainen geeft te onstabiele verbinding lijkt me.
Heb vandaag even gebeld met de helpdes. Helaas kwam ik niet lang de "menselijke firewall". Hij begreep het probleem en ging even overleggen. In eerste instantie zei hij zelf dat het allemaal over hetzelfde koperdraadje ging. Maar no overleg werd besloten om mijn lijn te laten staan. Ik sta op 1024 ingetraind met een buffer van 50 kb/sec. Dus ik zou in theorie op goede dagen 150 kb/sec kunnen halen. Maar omdat hij zag dat ik zelf de 1mb niet haalde , wilde hij er niet aan beginnen. Ik moest de kabels maar wat inkorten en als ik dan ooit boven die 1mb uit kwam wilden ze het "misschien: proberen. Want ze verzetten de lijn maar 1x, en daarna niet meer. Want dat was héééél duur , minsten 4 a 500 euro per keer.

Wat moet ik hier nou van geloven, is dit gewoon een lulverhaal? Bij hetnet had ik een 1,5mb verbinding, nooit problemen mee gehad. Nu heb ik een 4mb lijn waar ik net 90kb/sec haal. En het mooiste is dat telforrt speedtest op mijn adres 6mb aangeeft en mij dus een 20mb abbo aanraad.

Als iemand weet hoe ik die modem moet verstellen dan hoor ik het graag....

[ Voor 3% gewijzigd door Twanjo op 02-04-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net telfort gebeld om mn telefonie af te laten sluiten.. Kreeg een of andere telefoniste aan de lijn dat ze me door drukte niet te woord kunnen staan.....ze gaan binnen een week terugbellen en schriftelijk opzeggen was niet mogelijk.. wat een zooi daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Geen matches
Twanjo schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:01:
[...]

Heb vandaag even gebeld met de helpdes. Helaas kwam ik niet lang de "menselijke firewall". Hij begreep het probleem en ging even overleggen. In eerste instantie zei hij zelf dat het allemaal over hetzelfde koperdraadje ging. Maar no overleg werd besloten om mijn lijn te laten staan. Ik sta op 1024 ingetraind met een buffer van 50 kb/sec. Dus ik zou in theorie op goede dagen 150 kb/sec kunnen halen. Maar omdat hij zag dat ik zelf de 1mb niet haalde , wilde hij er niet aan beginnen. Ik moest de kabels maar wat inkorten en als ik dan ooit boven die 1mb uit kwam wilden ze het "misschien: proberen. Want ze verzetten de lijn maar 1x, en daarna niet meer. Want dat was héééél duur , minsten 4 a 500 euro per keer.

Wat moet ik hier nou van geloven, is dit gewoon een lulverhaal? Bij hetnet had ik een 1,5mb verbinding, nooit problemen mee gehad. Nu heb ik een 4mb lijn waar ik net 90kb/sec haal. En het mooiste is dat telforrt speedtest op mijn adres 6mb aangeeft en mij dus een 20mb abbo aanraad.

Als iemand weet hoe ik die modem moet verstellen dan hoor ik het graag....
Is altijd hetzelfde met alle internet providers. Zodra je een probleem hebt dan is het eerste wat ze zeggen, start het modem opnieuw op en het tweede is sluit je modem direct na je ISRA punt aan (wat bij ons dus zo goed als onmogelijk is). Dit verhaal heb ik nu al 2 keer gehad en tegenwoordig zeg ik gewoon dat hij bij het ISRA punt is aangesloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedrick
Geen matches
dragonballz schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:42:
[...]

Hoeveel betaal je nu?
Is dat 24,95 of 19,95?
29,95 incl. telefonie voor een 6 mbit abbo dat hier 0,4 haalt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedrick
Geen matches
Soepstengel schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:50:
[...]
Is altijd hetzelfde met alle internet providers. Zodra je een probleem hebt dan is het eerste wat ze zeggen, start het modem opnieuw op en het tweede is sluit je modem direct na je ISRA punt aan (wat bij ons dus zo goed als onmogelijk is). Dit verhaal heb ik nu al 2 keer gehad en tegenwoordig zeg ik gewoon dat hij bij het ISRA punt is aangesloten :P
Exact dat zeggen ze hier dus ook en ik heb geen KPN kastje in de meterkast. Alleen een door KPN afgedopte directe doorverbinding naar de wandcontactdoos die in de woonkamer zit. Ik zou al draadjes door moeten gaan knippen wil ik in de meterkast iets aan kunnen sluiten. Maar als ik het modem dan terugzet naar de plek waar het normaal staat krijg ik later te horen dat ze overdag getest hebben en dat het modem te ver van de KPN lijn af staat en dat dat de oorzaak wel zal zijn
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rapier
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-07-2022
Ik heb ook zojuist een email ontvangen waarin vermeld wordt dat de prijzen omhoog gaan, en ik vind het eigenlijk maar een rare gang van zaken.

Ik zit nog in de contract periode, een contract dat toch gewoon 2 kanten op, rechtgeldig is of niet.

Stel nou eens dat ik een email naar Telfort had getikt in December:"ik ga 15 euro per maand betalen voor mijn 20MB verbinding, en mochten jullie het er niet mee eens zijn, dan annuleren jullie het contract maar, en als er niet voor de X datum gereageerd wordt, dan verleng ik het contract nog een jaartje stilzwijgend door naar 15 euro"

Dan had ik rekening na rekening mogen ontvangen, tot deurwaarders en MKR registratie aan toe. En vergeet het maar dat dat contract geannuleerd wordt.

En nu het eens een keertje omgekeerd is(prijzen gaan omhoog), dan verhogen ze het zomaar om mogen we zomaar het contract opzeggen, wat een goedheid.

Rare gang van zaken als de ene partij de regels wel mag veranderen maar de andere partij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rapier schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 01:15:
Rare gang van zaken als de ene partij de regels wel mag veranderen maar de andere partij niet.
dat mag ook niet zomaar, dat mag omdat je daar zelf akkoord mee bent gegaan, artikel 9.3 van de algemene voorwaarden.

er zijn buiten west-europa ook genoeg landen waar het niet verboden is om zo'n voorwaarde op te nemen zonder de mogelijkheid tot opzegging, al doet geen enkele telco dat omdat het laten tekenen van blanco cheques nou niet echt goede marketing is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Twanjo schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:11:

Meer dan 4 km is echt een behoorlijke afstand. Je kan nog kijken of het aansluiten van het modem wat je bij HetNet gebruikte nog een hogere snelheid oplevert maar eigenlijk mag je al blij zijn dat je verbinding stabiel is op de snelheid die je nu hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ik heb ook zojuist een email ontvangen waarin vermeld wordt dat de prijzen omhoog gaan, en ik vind het eigenlijk maar een rare gang van zaken.

Ik zit nog in de contract periode, een contract dat toch gewoon 2 kanten op, rechtgeldig is of niet.

Stel nou eens dat ik een email naar Telfort had getikt in December:"ik ga 15 euro per maand betalen voor mijn 20MB verbinding, en mochten jullie het er niet mee eens zijn, dan annuleren jullie het contract maar, en als er niet voor de X datum gereageerd wordt, dan verleng ik het contract nog een jaartje stilzwijgend door naar 15 euro"

Dan had ik rekening na rekening mogen ontvangen, tot deurwaarders en MKR registratie aan toe. En vergeet het maar dat dat contract geannuleerd wordt.

En nu het eens een keertje omgekeerd is(prijzen gaan omhoog), dan verhogen ze het zomaar om mogen we zomaar het contract opzeggen, wat een goedheid.

Zomaar even uit de AV van Telfort

9.2 Telfort is gerechtigd de prijzen van de Dienst(en) jaarlijks aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS.
9.3 Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Dennis-L schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 07:43:
[...]

Zomaar even uit de AV van Telfort

9.2 Telfort is gerechtigd de prijzen van de Dienst(en) jaarlijks aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS.
9.3 Telfort is gerechtigd de prijzen te wijzigen. Telfort stelt de Klant, zo mogelijk vier (4) weken voor het intreden van de prijswijzigingen, via een aankondiging per e-mail op de hoogte van het feit dat de wijzigingen via de website (www.Telfort.nl) kenbaar worden gemaakt. De Klant heeft in geval van een prijsverhoging 4 weken vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de Overeenkomst telefonisch op te zeggen. Na ommekomst van de periode van vier (4) weken wordt de Klant geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.
Nou ik heb op dit moment mooi nog geen mail gehad....... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Geen matches
Totaalgeflipt schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:01:
[...]

Nou ik heb op dit moment mooi nog geen mail gehad....... :?
Ik kreeg afgelopen maandag een dergelijk mailtje, als ex-speedlinq klant. Het kan heel goed zijn dat ze de mailtjes en de mogelijke reacties daarop willen spreiden om de helpdesk niet te overbelasten.
Maarja overbelasting is al sprake van begreep een paar posts eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Twanjo schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:01:
[...]

Dat verhaal over de snelheid klopt. Stel je haalt nu 1mbit en Telfort heeft de snelheid ingesteld op 1,5mbit. Dan kunnen ze de maximale snelheid wel gaan verhogen naar 20mbit, maar je gaat toch niet sneller intrainen omdat je nu niet hoger haalt dan 1mbit. Als je nu die 1,5mbit zou halen zit je dus tegen de door Telfort ingestelde snelheid aan en dat zou aangeven dat je misschien nog wel hoger zou kunnen halen.

De snelheid die je haalt is afhankelijk van een hoop factoren, zoals oa: afstand, drukte (hoe meer mensen ADSL hebben, hoe meer overhead), slechte of brakke bekabeling e.d

Het enige wat jij zou kunnen proberen is zorgen dat jou modem onder perfecte omstandigheden is aangesloten, dus: zo kort mogelijk op ISRA, ronde telefoonkabel, misschien een ander modem.

Dat het zo duur is om die snelheid aan te laten passen lijkt me trouwens onzin, dat het nutteloos is om de maximale snelheid te veranderen niet.

Toch vind ik de snelheid die je haalt netjes voor zo'n afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Vaag, ik heb een brief ontvangen van Ziggo waarin staat dat Telfort aan Ziggo heeft gemeld dat ik de verbinding heb beëindigd. Ik heb juist Ziggo daartoe de opdracht gegeven... ik vraag me af of Telfort nu fout zit, of dat Ziggo zomaar wat zegt...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Dat is helemaal geen rare gang van zaken, zo werkt dat nu eenmaal. Jij hebt op enig moment besloten een overeenkomst te sluiten met Telfort, voor de levering van dienst x voor prijs y. Zij leveren de dienst, dus zij bepalen de prijs. Natuurlijk heb je het recht op te zeggen als zij de prijs verhogen (want dan is het immers niet meer wat je overeen gekomen was), maar het kan natuurlijk nooit zo zijn dat jij tussentijds besluit dat je minder gaat betalen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:26
NNF schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 13:19:
[...]

Dat is helemaal geen rare gang van zaken, zo werkt dat nu eenmaal. Jij hebt op enig moment besloten een overeenkomst te sluiten met Telfort, voor de levering van dienst x voor prijs y. Zij leveren de dienst, dus zij bepalen de prijs. Natuurlijk heb je het recht op te zeggen als zij de prijs verhogen (want dan is het immers niet meer wat je overeen gekomen was), maar het kan natuurlijk nooit zo zijn dat jij tussentijds besluit dat je minder gaat betalen. 8)7
Zo geïndoctrineerd zijn 'wij' al dus he, dat het niet alleen geaccepteerd wordt, maar ook nog verdedigt wordt door mensen die niets met een bedrijf (in dit geval telfort) te maken hebben. Het is de fout van Telfort dat ze de prijzen te laag hadden, niet die van de persoon die de dienst afneemt. Dus verhoog de prijs dan alleen voor nieuwe abo's en voor verlengingen, maar niet gedurende het contract.

Tenminste.. het komt mij allemaal over als 'wij moeten ons de hemel in prijzen dat Telfort ons wilt aansluiten op internet, het is een grote eer'. Nee FOUT imo, telfort mag vereerd zijn dat ze klanten hebben. En zodra je ze binnen hebt, ga je niet dit soort truckjes uithalen. Ook al weet je dat de meeste mensen alles wel accepteren.

Zelfde rare constructie als de introductie van dat nieuwe 4mbit internet van ze.. voor dezelfde prijs als 20mbit ervoor.

En ja, als ik voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten, doe ik dat. Je bent toch gek als je dat niet doet? Dat er meestal 'negatieve' dingen bij komen kijken is iets heel anders. Het is niet zo dat omdat het zo goedkoop slechter moet zijn, dat is foutief denken. Helaas is het in de praktijk vaak wel slechter, maar dat is een gebrek van de dienstverlener die de zaken niet goed in orde heeft, niet omdat iets zo goedkoop is. Daar mag je dan om zeuren ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Ik heb telfort opgezegd en zojuist de bevestigingsbrief ontvangen.
Echter, met dank aan tnt post, is deze slechts voor een kwart leesbaar (en aanwezig !).

Wat ik wel kan lezen is de datum, de rest van de informatie is niet te ontcijferen.

Zou iemand voor mij de inhoud van de bevestigingsbrief hier kunnen posten ?
Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bel gewoon even de Telfort klantenservice en vraag of ze die brief opnieuw sturen. Als er slechts een kwart staat, lijkt het me niet dat dat aan TNT ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:06

KroeT

[...]

Geen matches
Als deze brief slechts voor een kwart aanwezig is, vermoed ik dat driekwart ergens in stukjes in de sorteermachine ligt.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hmm, ik had begrepen dat er slechts een kwart geprint stond. Als er echt maar fysiek een kwart aanwezig is, ligt het wel bij TNT waarschijnlijk ja... of bij de brievenvouwer bij Telfort o.i.d. :+

In elk geval, even KS bellen zodat je een nieuwe brief krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

@Def1ant:

Waarom vind je dat Telfort een fout heeft gemaakt? Het is een heel normaal verschijnsel dat prijzen veranderen. Prijzen in de supermarkt veranderen continu, de energieprijzen veranderen ook eens in de zoveel tijd, de benzineprijzen veranderen haast iedere dag. Maar als Telfort de prijs van een internetabonnement met maar liefst 50 cent verhoogt staan mensen ineens op hun achterste benen? Dat vind ik wel een beetje vreemd.

Ik snap verder ook niet wat dit met indoctrinatie te maken heeft. Als je met een bedrijf een overeenkomst hebt dan is het vaak een reële mogelijkheid dat dat ene partij de overeenkomst tussentijds wijzigt. Als je het daar niet mee eens bent: prima, dan zeg je het op en hoef je er verder geen woorden aan vuil te maken. Sommige mensen doen net alsof Telfort iets crimineels heeft gedaan, terwijl dit gewoon puur zakelijk is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Marzman schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 06:03:
[...]

Meer dan 4 km is echt een behoorlijke afstand. Je kan nog kijken of het aansluiten van het modem wat je bij HetNet gebruikte nog een hogere snelheid oplevert maar eigenlijk mag je al blij zijn dat je verbinding stabiel is op de snelheid die je nu hebt.
Heb het ook inderdaad met de speedtouch 780wl geprobeerd maar dezelfde snelheid...... Overigens is mijn dsl kabel niet langer dan 20 cm , dus korter heeft geen zin.
Dat verhaal over de snelheid klopt. Stel je haalt nu 1mbit en Telfort heeft de snelheid ingesteld op 1,5mbit. Dan kunnen ze de maximale snelheid wel gaan verhogen naar 20mbit, maar je gaat toch niet sneller intrainen omdat je nu niet hoger haalt dan 1mbit. Als je nu die 1,5mbit zou halen zit je dus tegen de door Telfort ingestelde snelheid aan en dat zou aangeven dat je misschien nog wel hoger zou kunnen halen.

De snelheid die je haalt is afhankelijk van een hoop factoren, zoals oa: afstand, drukte (hoe meer mensen ADSL hebben, hoe meer overhead), slechte of brakke bekabeling e.d

Het enige wat jij zou kunnen proberen is zorgen dat jou modem onder perfecte omstandigheden is aangesloten, dus: zo kort mogelijk op ISRA, ronde telefoonkabel, misschien een ander modem.

Dat het zo duur is om die snelheid aan te laten passen lijkt me trouwens onzin, dat het nutteloos is om de maximale snelheid te veranderen niet.

Toch vind ik de snelheid die je haalt netjes voor zo'n afstand.
Tja dat ben ik dus niet met je eens. Zoals ik al aangaf in mijn post, ging ik ervan uit dat ik de 4mb lang niet ging halen. Maar als hetnet een jaar lang een 1,5 mb lijn heeft geleverd zonder één probleempje (echt nooit iets aan gehad 365 dagen 24/7 stabiel, download veel met nieuwsgroeppen) vind ik dat telfort dat ook moet kunnen. De beste man van de helpdes zei zelf: "het gaat allemaal over hetzelfde koperdraadje".

Maar die intrain waarde kun je niet zelf veranderen?

edit:

Weet niet hoe het komt maar zie net in de modem Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 3.072 staan. En download nu met 350kb/sec vanaf 4800 meter O-) . Hier had ik dus op gehoopt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Twanjo op 03-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Twanjo schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:57:
[...]

Tja dat ben ik dus niet met je eens. Zoals ik al aangaf in mijn post, ging ik ervan uit dat ik de 4mb lang niet ging halen. Maar als hetnet een jaar lang een 1,5 mb lijn heeft geleverd zonder één probleempje (echt nooit iets aan gehad 365 dagen 24/7 stabiel, download veel met nieuwsgroeppen) vind ik dat telfort dat ook moet kunnen. De beste man van de helpdes zei zelf: "het gaat allemaal over hetzelfde koperdraadje".

Maar die intrain waarde kun je niet zelf verandere?
Het is inderdaad hetzelfde koperdraadje, maar het zou kunnen dat het inmiddels drukker is geworden in de wijkcentrale waarop jij aangesloten zit (meer overhead) of dat er dingen zijn veranderd omdat je nu op een andere kast in de wijkcentrale zit aangesloten.

Het modem zal zelf proberen de hoogste snelheid te pakken waarop hij stabiel kan zijn, dit verschilt nog wel eens per modem. Sommige modems waaronder een aantal SpeedTouch modems zijn met speciale tools te tweaken zodat je ze iets hoger kan laten intrainen. Toch, hoe hoger de snelheid hoe meer kans dat de lijn onstabiel word. Ook zal je nooit hoger kunnen intrainen dan het limiet wat Telfort op jou lijn heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 17:28

rick77

... get to the point!

Geen matches
Is de prijs eigenlijk ook aangepast voor 'nieuwe' abo's of is het een maatregel om de prijs van 'oude' (19,95) klanten omhoog te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Geen matches
Weet niet hoe het komt maar zie net in de modem Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 3.072 staan. En download nu met 350kb/sec vanaf 4800 meter . Hier had ik dus op gehoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Geen matches
Hoe is de verzending van de emails eigenlijk geregeld?
Ik heb nog geen email gehad...

Maar zoals ik las kan toch opzeggen en refereren aan de wijziging van de tarieven of niet?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Je hebt toch de AV gelezen voordat je het contract afsloot of niet dan?
Daar staat heel duidelijk, zie een paar posts terug, dat Telfort de prijzen mag verhogen.
Hier ben JIJ zelf akkoord me gegaan.....

:z

[ Voor 50% gewijzigd door Dennis-L op 03-04-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
Geen matches
Twanjo schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:17:
Weet niet hoe het komt maar zie net in de modem Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 864 / 3.072 staan. En download nu met 350kb/sec vanaf 4800 meter . Hier had ik dus op gehoopt
Mooi dat je snelheid weer beter is, erg netjes op zo'n afstand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Ik heb sinds kort vanwege een verhuizing ook telfort. Het 4 Mbit abo in mijn geval. Ik zit namelijk volgens de postcode check op ongeveer 6 KM afstand van de Centrale. M'n intrain waardes zijn daarom ook ongeveer 1000/440. Waar ik wel tevreden mee ben gezien het stabiel is. Echter ligt de telefoon er meerdere keren per dag uit. En deze doet het pas weer als ik het modem aan en uit doe. Dit is zowel met de standaard Zyxel en een Speedtouch 706. Zijn er nog dingen die ik kan doen om de telefoon stabieler te maken of zal ik maar gebruik maken van het tussentijds beeindigen?(vanwege de tarieverhogingen per 1 juni toch?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Satch schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 17:04:
Ik heb sinds kort vanwege een verhuizing ook telfort. Het 4 Mbit abo in mijn geval. Ik zit namelijk volgens de postcode check op ongeveer 6 KM afstand van de Centrale. M'n intrain waardes zijn daarom ook ongeveer 1000/440. Waar ik wel tevreden mee ben gezien het stabiel is. Echter ligt de telefoon er meerdere keren per dag uit. En deze doet het pas weer als ik het modem aan en uit doe. Dit is zowel met de standaard Zyxel en een Speedtouch 706. Zijn er nog dingen die ik kan doen om de telefoon stabieler te maken of zal ik maar gebruik maken van het tussentijds beeindigen?(vanwege de tarieverhogingen per 1 juni toch?) :)
Ik heb vooraf veel revieuws gelezen over telfort. Daaruit heb ik opgemaakt dat adsl best oke is op an en toe een storing na. Dat vindt ik niet zo'n ramp aangezien het stukken goedkoper is dan b.v. hetnet. Heb echter bewust geen telefoon genomen omdat daar al zoveel klachten over zijn. Ik denk als je een stabiele telefoonlijn voip erbij wilt hebben je toch beter voor xs4all, hetnet of kpn zelf moet gaan. Just my 50 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Zijn eventuele firmware-updates die Telfort ter beschikking stelt alleen gerelateerd aan de voip setting van Telfort of ook van derden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyDude schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 16:28:
Hoe is de verzending van de emails eigenlijk geregeld?
Ik heb nog geen email gehad...

Maar zoals ik las kan toch opzeggen en refereren aan de wijziging van de tarieven of niet?
Heb je wel je hoofd-adres gechecked?

Dus adsl123456@telfort.nl bijv.

Tis maar dat Tweakers.net de boel op internet zet, anders was ik er zelf nooit achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 10:30:
[...]

Heb je wel je hoofd-adres gechecked?

Tis maar dat Tweakers.net de boel op internet zet, anders was ik er zelf nooit achter gekomen.
Gechecked en geen mail, dan maar zelf actie ondernemen denk ik zo.
Gelukkig loopt het contract toch in juni af...

Net Alice besteld, nu maar duimen dat alles goed verloopt met omzetten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
Iemand ervaring met terugsturen van het modem bij beëindigen abo? Is dat alleen modem + adapter wat je terug moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat een drama, die helpdesk.

Ziggo laat mijn abo pas ingaan per 23/4, en Telfort beëindigt hun dienstverlenging al per 15/4. Ziggo kan de aansluitdatum niet vervroegen, zo meldde de Ziggodesk tenminste. Dus Telfort maar gebeld om te vragen of het verschoven kan worden.

Als eerste kreeg ik iemand aan de lijn die mij met 100% zekerheid wist dat Ziggo mijn ADSL-signaal al had overgenomen (toch knap, een kabelprovider die ADSL doet). Nadat ik 3x zei dat dat niet kan, werd ik met de technische dienst doorverbonden. Die verbond mij weer door met de administratie, waar na even overleg mij werd verteld dat ik opnieuw moest bellen en moest kiezen voor 2-2-3.

Opnieuw gebeld, 2-2-3 gekozen, mijn verhaal gedaan, en toen werd mij verteld dat ik was doorverbonden met de afdeling mobiele helpdesk, omdat het te druk was bij de afdeling opzeggingen internet. "Zie er maar eens tussen te komen, het is echt overbelast daar." Ze kon me niet helpen en adviseerde me de algemene helpdesk.

Ik opnieuw bellen, en ik kies 2-1 (dacht ik). Ik doe mijn verhaal, "Nee daarvoor moet u bij opzeggingen zijn. Belt u nogmaals en kiest u voor 2-2-2." Ik hang op, en bel opnieuw, "Nee sorry, dit is de afdeling Retentie. U moet bij de afdeling opzeggingen zijn, keuze 2-2-3." Ik schoot in de lach.

Opnieuw gebeld, 2-2-3, en ik kreeg iemand aan de lijn. Binnen 2 minuten was het geregeld (zei ze), mijn opzegging was 2 weken verschoven, en zal nu op 30/4 behandeld worden i.p.v. 15/4. Ik ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk het geval is...

Wat een drama was dit zeg :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Geen matches
Helsie schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:04:
Iemand ervaring met terugsturen van het modem bij beëindigen abo? Is dat alleen modem + adapter wat je terug moet sturen?
Volgens mij wel zover ik kan lezen in de voorwaarden.

Er zit zo'n complete doos bij de eerste levering maar daar zat niet veel meer in
dan modem/adapter/ tel. kabel / ethernet en de splitter.
Maar ik verwacht dat er een brief bij zit die alles duidelijk maakt voor ons :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
HeyDude schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:26:
[...]

Volgens mij wel zover ik kan lezen in de voorwaarden.

Er zit zo'n complete doos bij de eerste levering maar daar zat niet veel meer in
dan modem/adapter/ tel. kabel / ethernet en de splitter.
Maar ik verwacht dat er een brief bij zit die alles duidelijk maakt voor ons :*)
Ze zeggen dat je het modem volledig moet insturen... Niet wat daar dan allemaal bij hoort. Geen idee waar die ethernet kabel is bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op de Contractgegevens-pagina op telfort.nl staat bij mij "Modem in bruikleen: nee"... zou dat betekenen dat ik het modem niet terug hoef te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Geen matches
Ligt eraan wanneer je abonnee bent geworden. Ze zijn in februari 2008 begonnen met modems in bruikleen geven; als je daarvóór een modem hebt ontvangen kun je die houden.

Overigens staat er bij mij ook dat geen modem in bruikleen heb terwijl dat wel zo is, dus in hoeverre je er waarde aan moet hechten...

[ Voor 21% gewijzigd door NNF op 05-04-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gosat
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:58
Geen matches
Ik ga de prijsverhoging aangrijpen mn adsl+telefonie om op te zeggen(zei hij via een klapperende internetvervinding). Ik zou graag mijn nummer willen behouden. Kan ik nou per 1 juni opzeggen? Dan gaat de verhoging invan €19,95 naar €20,45. Echter gaan de telefonietarieven omhoog per 1 mei.

Is het nou mogelijk om beide per 1 juni op te zeggen. Dan heb ik ook tijd genoeg om nummerportering te regelen. Ik zie dat er meerdere mensen zijn die hebben opgezegd. Kunnen jullie hier duidelijk over zijn. Opzeggen moet dan ookschriftelijk neem ik aan.

De klantenservice wil ik dus niet bellen, o.a. vanwege eerdere meldingen van onduidelijkheid (kan het goed begrijpen dat ze klanten niet willen helpen weg te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Gosat schreef op zondag 05 april 2009 @ 01:14: ...
Is het nou mogelijk om beide per 1 juni op te zeggen. Dan heb ik ook tijd genoeg om nummerportering te regelen. Ik zie dat er meerdere mensen zijn die hebben opgezegd. Kunnen jullie hier duidelijk over zijn. Opzeggen moet dan ookschriftelijk neem ik aan.

De klantenservice wil ik dus niet bellen, o.a. vanwege eerdere meldingen van onduidelijkheid (kan het goed begrijpen dat ze klanten niet willen helpen weg te gaan)
Opzeggen moet telefonisch. Als je overstapt naar een andere adsl-aanbieder kun je alles in 1 keer opzeggen per 1 juni. Stap je over naar een kabelaanbieder dan kun je daar per 1 mei alles over laten nemen, en betaal je in juni dubbel internetabonnement.
Ik had ook gebeld om op te zeggen ivm de prijsverhogingen. De medewerkster aan de lijn had een 'fantastisch' aanbod: ik kreeg twee maanden gratis, bij verder gelijkblijvende voorwaarden. Geen nieuw jaarabonnement en 20mbit voor 20,45 per 1 juni. Eenmaal de bevestiging in huis bleek: wel een nieuw jaarabonnement voor de 'nieuwe' abonnementsprijs van 24,95! Ik heb alsnog dus alles opgezegd. En voortaan vermijd ik ieder bedrijf dat ook maar iets met KPN te maken heeft, ben dit soort praktijken zo zat.
Heb na m'n opzegging wel een paar dagen zonder verbinding gezeten. Telfort had geen idee van de oorzaak. Nog meer mensen die opgezegd hebben, waarvan de verbinding 'toevallig' een paar dagen eruit lag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen een uitzending van tros radar over telfort........
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.