Wat een drama, die helpdesk.
Ziggo laat mijn abo pas ingaan per 23/4, en
Telfort beëindigt hun dienstverlenging al per 15/4. Ziggo kan de aansluitdatum niet vervroegen, zo meldde de Ziggodesk tenminste. Dus
Telfort maar gebeld om te vragen of het verschoven kan worden.
Als eerste kreeg ik iemand aan de lijn die mij met 100% zekerheid wist dat Ziggo mijn ADSL-signaal al had overgenomen (toch knap, een kabelprovider die ADSL doet). Nadat ik 3x zei dat dat niet kan, werd ik met de technische dienst doorverbonden. Die verbond mij weer door met de administratie, waar na even overleg mij werd verteld dat ik opnieuw moest bellen en moest kiezen voor 2-2-3.
Opnieuw gebeld, 2-2-3 gekozen, mijn verhaal gedaan, en toen werd mij verteld dat ik was doorverbonden met de afdeling mobiele helpdesk, omdat het te druk was bij de afdeling opzeggingen internet. "Zie er maar eens tussen te komen, het is echt overbelast daar." Ze kon me niet helpen en adviseerde me de algemene helpdesk.
Ik opnieuw bellen, en ik kies 2-1 (dacht ik). Ik doe mijn verhaal, "Nee daarvoor moet u bij opzeggingen zijn. Belt u nogmaals en kiest u voor 2-2-2." Ik hang op, en bel opnieuw, "Nee sorry, dit is de afdeling Retentie. U moet bij de afdeling opzeggingen zijn, keuze 2-2-3." Ik schoot in de lach.
Opnieuw gebeld, 2-2-3, en ik kreeg iemand aan de lijn. Binnen 2 minuten was het geregeld (zei ze), mijn opzegging was 2 weken verschoven, en zal nu op 30/4 behandeld worden i.p.v. 15/4. Ik ben benieuwd of dat ook daadwerkelijk het geval is...
Wat een drama was dit zeg