Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Over futureproof: Mijn huidige systeem is al lichtelijk gedateerd, het stamt namelijk uit 2001 als ik me niet vergis.

Toen ik het kocht had ik de keuze tussen twee soorten geheugen. El Cheapo DDR1, of het veel snellere (maar ook duurdere) RDRAM. Ik besloot dat sneller beter was, dat dat meer de toekomst zou zijn. Ik heb nooit het geheugen geupgrade (zit maar 512MB in) simpelweg omdat de prijzen ervoor nooit zijn gedaald in al die jaren. Terwijl DDR2 al sneller was en DDR3 nu ook verkrijgbaar is, is RDRAM een zachte dood gestorven.

Daarom kijk ik liever nu de kat uit de boom, en koop niet een top model maar een systeem wat net daaronder zit. Wat zich al bewezen heeft, maar toch nog de eerste jaren snel genoeg zal zijn. Ik wacht daarom op de lancering van de 955, en koop dan waarschijnlijk een 940 (tenzij het qua prijs weinig uitmaakt en de 955 een stuk beter is natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Hier nog zo'n pc-noob :+

Heb nu dit samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 194,90€ 194,90
1Cooler Master Silent Pro M600€ 84,90€ 84,90
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,43€ 96,43
2Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 46,95€ 93,90
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 120GB€ 312,30€ 312,30
1Samsung SH-S223F€ 16,10€ 16,10
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 244,75€ 244,75
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 209,-€ 209,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 90,01€ 90,01
ImporterenTotaal€ 1.342,29

Dit is op basis van de lijstjes die ik hier tot nu toe voorbij heb zien komen. Het systeem is o.a. om te gamen. Een paar vragen hierbij:

- Ik kon niet zo goed vinden of deze videokaart over een TV-out beschikt. Aan de andere kant weet ik ook niet of ik dat nodig heb. Nu doe ik het met TV-out, maar ben van plan een PCH aan te schaffen op de korte termijn. Verder wacht ik misschien even op de TOP versie van Asus voor een beetje overklok op de kaart.

- Ik heb nu maar 2x het geheugen gedaan wat er in sommige lijstjes stond. 4GB vind ik te weinig, dus heb er maar 8 van gemaakt (kost toch geen drol). Kan dit wel 2x van die dual-ding setjes naast elkaar?

- Die kast, is die een beetje ok? Hij lijkt zo goedkoop inclusief 600W voeding :? En die enorme fan aan de zijkant.. moet ik nog oppassen dat ik daar niet met mn tenen tussenkom :X

De SSD wil ik graag als boot/Windows/Game disk. Ik heb een hekel aan laadtijden en HD-geratel namelijk :)

Verder zat ik te kijken naar een Vista Ultimate 64b (EN) licentie, maar dat is nog lastig. De Pricewatch is daar niet zo heel duidelijk in. Bijvoorbeeld:

pricewatch: Microsoft Windows Vista Ultimate SP1

Maar dat zullen ze bij Azerty (enige fatsoenlijke shop die alles op voorraad heeft) ook wel hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:08:
Dit is op basis van de lijstjes die ik hier tot nu toe voorbij heb zien komen. Het systeem is o.a. om te gamen. Een paar vragen hierbij:

- Ik kon niet zo goed vinden of deze videokaart over een TV-out beschikt. Aan de andere kant weet ik ook niet of ik dat nodig heb. Nu doe ik het met TV-out, maar ben van plan een PCH aan te schaffen op de korte termijn. Verder wacht ik misschien even op de TOP versie van Asus voor een beetje overklok op de kaart.
Ik denk dat TV-out ten dode is opgeschreven en alles hdmi wordt iig. Je zou eens de productpagina er bij kunnen nemen.
- Ik heb nu maar 2x het geheugen gedaan wat er in sommige lijstjes stond. 4GB vind ik te weinig, dus heb er maar 8 van gemaakt (kost toch geen drol). Kan dit wel 2x van die dual-ding setjes naast elkaar?
Ik hoor hier en daar problemen. dual channel zou wel moeten werken, enkel kunnen er problemen zijn met het lopen op 1066MHz en in de plaats daarvan op 800MHz gaan lopen. Mijn 4x 2GB DDR2 800 liep op 667MHz, maar heb ik hardhandig naar 800MHz gezet. Ik zou de AMD productpagina doornemen, tenslotte regelt die het geheugen. Laat het moederbord hiervoor links liggen. Ik ga er van uit dat AMD het bij eht rechte eind heeft.
- Die kast, is die een beetje ok? Hij lijkt zo goedkoop inclusief 600W voeding :? En die enorme fan aan de zijkant.. moet ik nog oppassen dat ik daar niet met mn tenen tussenkom :X
Nee, volgens mij mag jij naar de opticien bosmonster :P , hett is namelijk enkel en alleen een voeding op zijn kant :+ Een kast zul je dus nog moeten fixen en er zijn wel betere voedingen.
De SSD wil ik graag als boot/Windows/Game disk. Ik heb een hekel aan laadtijden en HD-geratel namelijk :)
Check even de review van Femme @ frontpage.
Verder zat ik te kijken naar een Vista Ultimate 64b (EN) licentie, maar dat is nog lastig. De Pricewatch is daar niet zo heel duidelijk in. Bijvoorbeeld:

pricewatch: Microsoft Windows Vista Ultimate SP1

Maar dat zullen ze bij Azerty (enige fatsoenlijke shop die alles op voorraad heeft) ook wel hebben denk ik.
Heb verder geen tijd om alles uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

GENETX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:21:
[...]

Ik denk dat TV-out ten dode is opgeschreven en alles hdmi wordt iig. Je zou eens de productpagina er bij kunnen nemen.
Ah ja.. maar mn Tvout kan nog makkelijk 10M overbruggen.. dat wordt met HDMI misschien lastiger?
Ik hoor hier en daar problemen. dual channel zou wel moeten werken, enkel kunnen er problemen zijn met het lopen op 1066MHz en in de plaats daarvan op 800MHz gaan lopen. Mijn 4x 2GB DDR2 800 liep op 667MHz, maar heb ik hardhandig naar 800MHz gezet. Ik zou de AMD productpagina doornemen, tenslotte regelt die het geheugen. Laat het moederbord hiervoor links liggen. Ik ga er van uit dat AMD het bij eht rechte eind heeft.
Hmm.. ik was wel op zoek naar een configuratie 'zonder problemen'. Waarom hebben ze geen 2x 3GB of 2x 4GB setjes?
Nee, volgens mij mag jij naar de opticien bosmonster :P , hett is namelijk enkel en alleen een voeding op zijn kant :+ Een kast zul je dus nog moeten fixen en er zijn wel betere voedingen.
*kuch*
Check even de review van Femme @ frontpage.
Ik hou die Vertexen al een tijdje in de gaten en ben er erg van gecharmeerd. De review van Femme bevestigt het alleen maar :) Het is wel een investering, maar denk dat ik daar geen spijt van ga krijgen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Allereerst bedankt voor het grote topic vol informatie. Ik sta nu op het punt het volgende systeem te bestellen en heb een laatste check nodig of alles goed zal gaan werken. Zoja, dan bestel ik hem per direct. Het gaat om het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF 932€ 117,25€ 117,25
1Cooler Master Silent Pro M600€ 84,90€ 84,90
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 45,90€ 45,90
1Samsung SH-S223F€ 16,10€ 16,10
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 71,90€ 71,90
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 244,75€ 244,75
1Sennheiser PC-161€ 58,31€ 58,31
ImporterenTotaal€ 1.139,44

Zal dit alles samenwerken? Ik moet echter ook nog een koeler voor me CPU, iemand een goed alternatief voor de scythe mugen 2 aangezien ze deze niet bij ****** leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:25:

Hmm.. ik was wel op zoek naar een configuratie 'zonder problemen'. Waarom hebben ze geen 2x 3GB of 2x 4GB setjes?
Geheugen is niet verplich om op een bepaalde snelheid te lopen.
1066MHz geheugen draaid ook wel op 800MHz en anders om vaak ook wel. ;)
De geheugencontroller zal waarschijnlijk geen 4x2GB geheugen kunnen aan sturen op 1066MHz. 800MHz zal gewoon stabiel lopen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 09-04-2009 15:31 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:27

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:25:
Zal dit alles samenwerken? Ik moet echter ook nog een koeler voor me CPU, iemand een goed alternatief voor de scythe mugen 2 aangezien ze deze niet bij ****** leveren?
Ziet er goed uit, alhoewel ik voor een seagate schijf zou gaan. En voor de cpu koeler moet je ff een (paar) pagina('s) terug gaan.

Btw een 500W voeding voldoet ook wel voor jouw setup, zorg alleen voor dat ze voldoende 'juice' krijgen op de lijntjes.
Ah ja.. maar mn Tvout kan nog makkelijk 10M overbruggen.. dat wordt met HDMI misschien lastiger?
Dit ligt echt aan de kabel, maar 10m moet kunnen..
Ik hou die Vertexen al een tijdje in de gaten en ben er erg van gecharmeerd. De review van Femme bevestigt het alleen maar :) Het is wel een investering, maar denk dat ik daar geen spijt van ga krijgen de komende jaren.
Zijn zeker niet slecht, maar de prijs ;( ! Dat is de enige rede wat mij tegen houdt om SSD te kopen op dit moment ;x.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
stevens20 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:16:
[...]

Ik ben zelf ook ''pc noob''.
Je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen... ik dacht eerst ook dat het meer future proof is. Mij hebben ze het ook uit moeten leggen dus het is geen aanval op jou.

Het staat trouwens niet voor niks tussen haakjes.
We helpen je hier graag maar als er om de 3 pagina's uitgelegd moet worden dat i7 niet speciaal meer future proof is wordt het een beetje vervelend.
Ok misschien heb ik mezelf iets te defensief opgesteld. Ik wil in principe een nieuwe PC aanschaffen aangezien ik nu nog steeds speel en werk op onze gezamenlijke gezins PC. Dit is een AMD3000+ met 1gb werkgeheugen en een Ati X700. Dit is behoorlijk achterhaald. Ik heb in principe het geld om een i7 systeem aan te schaffen, maar als het overkill is, wat waarschijnlijk ook wel zo is, dan is het niet nodig. Ik speel momenteel nog voornamelijk World of Warcraft(alles op low), dit komt ook doordat deze PC de huidige spellen niet aan kan. Ik wil ook spellen zoals CoD 5, Crysis, F.E.A.R., GTA IV etc. gaan spelen. Maar ik hoef niet een hele dikke grafische kaart, een kaart in de range van de GTX260 ben ik tevreden mee. Aangezien ik altijd met AMD heb gewerkt, zou ik graag een intel processor willen, daarnaast lijkt een quad core me ook wel prettig(eventueel een q9550 misschien)? De PC wordt dus 90% gebruikt om te gamen, voor de rest af en toe een filmpje, surfen en office werk voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal die 600 watt van mijn vorige post ook goed genoeg zijn als ik er over een aantal maanden nog een 4890 bij wil steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie al helemaal niet in waarom je een achterhaalde techniek als de Core 2 zou kiezen, de Core 2 Quad Q9550 kan nog mee in enkel games, wals je echter gaat multitasken komen de nadelen van de Core 2 zichtbaar boven water.

Het enige wat ik kan zeggen: Leesvoer :)
http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3533
After playing through several levels on each platform, even with the improved performance of the Q9550 after switching to the 9.3 driver set, we thought the Phenom II 940/720BE offered a better overall gaming experience in this title. Are we going to say those three words again? Our therapist advised us not to hold our feelings in as they would eventually manifest and be channeled into a bad review for someone. So without further adieu, Smoother Game Play, Smoother Game Play.

That feels better, but all joking aside, we simply experienced better player movement and weapon control during heavy action sequences with our Phenom II processors compared to the Q9550 platform. This was especially true if we were running background applications (IM, File Transfers, AntiVirus, etc.) and especially if CPU usage was over 90%, the Phenom II system never stuttered or gave us a slight pause between level transitions like the Q9550 (editor - Sounds like an SSD review).

It might not be noticeable to everyone and at first we thought it was a placebo effect, but doing a blind test with an A/B box always lead us to the Phenom II. The $64 question is if we had the same user experience with the i7 platform. The answer is yes. The i7 offered an improved game play experience over the Q9550 platform based on the same reasons we listed for the Phenom II. Simply put, integrated memory controller and CSI/HTT platform designs perform better than the previous front side bus platforms with these type of system loads.
Tsja, voor de games die jij aangeeft presteren de C2Q Q9550, Ph2 X4 940 en Ci7 920 gelijk. Aan jou de keuze:

1. Een verouderde C2Q 9550, dat merkbaar zal worden
2. Een nieuwe Phenom II architectuur
3. 200 euro extra investeren om de Core i7 zonder merkbaar voordeel

Dat zijn de feiten. We willen je niet dwingen voor de Ph2 X4 940 te gaan, maar ik mag aannemen dat het duidelijk is dat we het wel zonde vinden om 200 euro in iets te steken waar amper voordeel uit te halen is, puur omdat je Intel wil proberen ;)

@ Caaz:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 21 . Het zit er tegenaan. Ik denk van wel, maar de experts ^^ weten het beter.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 09-04-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Mijn oude laptop van Acer is na 8 jaar aan het einde van zijn latijn. Omdat ik tevens van plan ben weer te gaan gamen wil ik een nieuw systeem laten assembleren. Op basis van de BBG ben ik een systeem gaan samenstellen. Op een aantal punten ben ik afgeweken van de BBG.

Een belangrijke aanpassing is dat ik 8GB wil ipv 4GB. In verband met de beperkte beschikbaarheid van de Foxconn wil ik net als vele andere kiezen voor het Gigabyte moederbord. Vanwege beperkingen kan deze het geheugen bij gebruik van meer dan 2 sloten niet op 1066mhz draaien.
  • Bestaan er moederborden voor onderstaanden processor die bij gebruik van 4 geheugenbanken wel 1066mzh ondersteunen?
  • Wat is het "prestatieverlies"doordat het geheugen niet meer op 1066MHZ draait.
Dit is een overzicht van het systeem dat ik wil samenstellen:
  • Zijn er nog overige opmerkingen / aanbevelingen?
Systeem
* Processor1xAMD Phenom(tm) II X4 940 Black Edition
* Koeler1xScythe Mugen 2
* Moederbord1xGigaByte MA790X-UD4
* Geheugen2xCorsair geheugen 4GB 1066Mhz)-----In totaal 8GB
* Grafische kaart1xSapphire HD4870 X2 2GB
* Voeding1xCooler Master Silent Pro M 700W
* Kast1xCoolermaster CHASE
* Geluid1xCreative X-Fi Titanium
* DVD Rewriter-11xSamsung SH-S223F
* DVD Rewriter-21xSamsung SH-S223F
* HD11xWestern Digital WD1500HLFS 150GB
* HD21xSeagate ST3500410AS (500GB)
* HD31xSeagate ST3500410AS (500GB)
* Systeem1xMicrosoft Windows Vista Home Premium 64 bit
* Muis1xMX 518
* Logitech 1xG15 toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

-The_Mask- schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:30:
[...]

Geheugen is niet verplich om op een bepaalde snelheid te lopen.
1066MHz geheugen draaid ook wel op 800MHz en anders om vaak ook wel. ;)
De geheugencontroller zal waarschijnlijk geen 4x2GB geheugen kunnen aan sturen op 1066MHz. 800MHz zal gewoon stabiel lopen. :)
Maar goed.. 8GB op 800Mhz of 4GB op 1066Mhz. Ga je die snelheidsdaling merken?
XTREEMRaGE schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:55:
[...]

Zijn zeker niet slecht, maar de prijs ;( ! Dat is de enige rede wat mij tegen houdt om SSD te kopen op dit moment ;x.
Mwah het is wel aan de prijs en het is ook wel een beetje gadget waarde, maar ik vind de meerprijs op een compleet systeem ook wel weer meevallen. Je krijgt er een berg performance voor terug, zeker met games van 10-20GB tegenwoordig. Je zou eventueel nog voor de 60GB kunnen gaan en het niet als Windows-disk gebruiken, maar alleen voor games. In dat geval is de meerprijs ook een stuk lager, maar heb je nog steeds dezelfde performance winst in games.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 09-04-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan natuurlijk ook altijd nog een Pentium 1 kopen dat kost misschien nog geen eens 10 euro, maar dan kun je wel Intel proberen. :Y

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:11:
[...]

Niet echt, alleen is het zonde om dan duur geheugen te halen. In dat geval kun je beter voor 65 euro 2 kitjes KVR geheugen op 800MHz kopen ;)

Al zou ik het er op gokken dat je hem wel hard op 1066MHz kan zetten wanneer AMD aangeeft dat dit zou kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 09-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:11:
[...]

Het verschil tussen 800MHz en 1066MHz geheugen is te verwaarlozen.
Maar het verschil in 4 en 8GB geheugen kan heel groot zijn. Ligt er natuurlijk aan als je echt meer dan 4GB nodig gaat hebben. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
Kereltje88 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:59:
[...]

Ok misschien heb ik mezelf iets te defensief opgesteld. Ik wil in principe een nieuwe PC aanschaffen aangezien ik nu nog steeds speel en werk op onze gezamenlijke gezins PC. Dit is een AMD3000+ met 1gb werkgeheugen en een Ati X700. Dit is behoorlijk achterhaald. Ik heb in principe het geld om een i7 systeem aan te schaffen, maar als het overkill is, wat waarschijnlijk ook wel zo is, dan is het niet nodig. Ik speel momenteel nog voornamelijk World of Warcraft(alles op low), dit komt ook doordat deze PC de huidige spellen niet aan kan. Ik wil ook spellen zoals CoD 5, Crysis, F.E.A.R., GTA IV etc. gaan spelen. Maar ik hoef niet een hele dikke grafische kaart, een kaart in de range van de GTX260 ben ik tevreden mee. Aangezien ik altijd met AMD heb gewerkt, zou ik graag een intel processor willen, daarnaast lijkt een quad core me ook wel prettig(eventueel een q9550 misschien)? De PC wordt dus 90% gebruikt om te gamen, voor de rest af en toe een filmpje, surfen en office werk voor school.
kijk aan.

Als jij wil gaan gamen is het wel handig om er een dikke grafische kaart in te gooien. Verder is een quadcore ook goed genoeg hiervoor. Maar je wilt neem ik aan graag langer door met je pc dus ik het slim om een AMD samen te stellen. Hiermee kom je het dicht bij de prestaties van de i7 (die je niet nodig hebt aangezien je alleen wil gamen)

Waarom zou je over willen stappen naar een intel? bevalt AMD niet?
Dit voor jou op dit moment de beste keuze. Dan zet je er een goede grafische kaart erin en je bent voorlopig zeker klaar. Als je daar even naar gaat kijken dan zul je zien dat het je geld bespaard en je zult er niet of nouwelijks op achteruit gaan (niet merkbaar voor jou gezien je werkzaamheden op de pc).

Wat is je absolute max qua geld dit is voor ons wel makkelijk om te weten.
Ik heb ook begrepen dat je alleen de kast en een beeldscherm nodig had?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

GENETX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:14:
[...]

Niet echt, alleen is het zonde om dan duur geheugen te halen. In dat geval kun je beter voor 65 euro 2 kitjes KVR geheugen op 800MHz kopen ;)

Al zou ik het er op gokken dat je hem wel hard op 1066MHz kan zetten wanneer AMD aangeeft dat dit zou kunnen.
Ik zou dit graag uitzoeken, maar heb werkelijk geen flauw idee waar/hoe ik dit moet zoeken...

En met betrekking tot 4GB vs 8GB. 6GB is ook prima, maar dan heb ik volgens mij hetzelfde probleem :P 4GB lijkt me met het oog op de toekomst gewoon wat aan de magere kant. HEt systeem moet bij voorkeur een jaar of 3 meegaan, een vervanging van de videokaart (of toevoeging van tweede 4890) daargelaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 09-04-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van de review van de OCZ Vertex heb ik besloten om een wijziging door te voeren aan mijn te kopen systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart€ 122,96€ 122,96
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 236,80€ 236,80
1Intel Core i7 920€ 246,-€ 246,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 95,-€ 95,-
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 183,07€ 183,07
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 71,90€ 71,90
2Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 173,95€ 347,90
1Tagan BZ 700W€ 121,-€ 121,-
ImporterenTotaal€ 1.424,63

Waar ik nog wel een beetje mee zit is of de voeding sterk genoeg is voor dit systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Laatst online: 29-08 13:58
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M620€ 77,25€ 77,25
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 46,95€ 46,95
1NZXT Tempest Blauw, Zwart€ 89,-€ 89,-
1Samsung SH-S223F€ 18,17€ 18,17
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 48,89€ 48,89
ImporterenTotaal€ 780,59

Boem!
Ander moederbord eringezet ;)
Foxconn is bijna niet meer aan te komen vrees ik.
Wanneer komt die P2 955 eigenlijk uit? Anders mischien verstandiger voor am3 te wachten met een 955 BE...

Graka: Ik ben ATI fanboy ten eerste en verders is de HD4890 volgens mij de sterkste single gpu oplossing van de prijsklasse, correct me if i'm wrong.

Kast: NZXT heeft voor zover mij bekend een goede naam en deze kast in particular heeft 6 fans! Dat is wel even lekker koelen natuurlijk.

PSU: De m620 is toch wel redelijk standaard in dit topic, dus daar houd ik het bij.

Geheugen: Ik heb begrepen dat GigaByte + OCZ niet klikt dus vandaar Kingston, betere opties? DDR2-1066.

HDD: SSD vind ik nog te duur en Velociraptors maken een herrie, dus ik kies voor de 500g single platter Seagate Barracuda.

ODD-Module : Ik zie het nut nog niet in van een Blu-Ray brander of speler dus ik houdt het voorlopig nog even bij DVD en dit is een goede / goedkope brander.

Ik zie dat ik vergeten ben de PCI-e Geluidskaart mee te nemen in me winkelmand... Het betreft hier een X-Fi Titanium ... dit ivm toekomst, ik ben audiophiel en pci-e is beter bestend op de toekomst dan pci... kan ik de kaart mooi meenemen naar het volgende mobo.

Randapparatuur al thuisstaan:
- Logitech z-5500
- Logitech g15
- Logitech g9

Moet ook nog een scherm hebben, ik ben best wel fan van breedbeeld gaming eigenlijk dus is 1080p een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Databass, zou dan voor een 1900*1200 scherm gaan ipv 1'tje met de vreemde resolutie van 1900*1080, tenzij je een Full-HD tv koopt natuurlijk.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knal!
Ander moederbord eringezet ;)
Foxconn is bijna niet meer aan te komen vrees ik.
Wanneer komt die P2 955 eigenlijk uit? Anders mischien verstandiger voor am3 te wachten met een 955 BE...
Volgens de laatste berichtgeving in het AMD topic: 28-04-2009
Graka: Ik ben ATI fanboy ten eerste en verders is de HD4890 volgens mij de sterkste single gpu oplossing van de prijsklasse, correct me if i'm wrong.
Ik ben nog niet helemaal into de NVIDIA GTX275, die schijnt beter te zijn naar wat ik heb gezien, de prijs weet ik zo niet. *note to self: Benchmakrs en prijzen opzoeken.
Kast: NZXT heeft voor zover mij bekend een goede naam en deze kast in particular heeft 6 fans! Dat is wel even lekker koelen natuurlijk.

PSU: De m620 is toch wel redelijk standaard in dit topic, dus daar houd ik het bij.

Geheugen: Ik heb begrepen dat GigaByte + OCZ niet klikt dus vandaar Kingston, betere opties? DDR2-1066.

HDD: SSD vind ik nog te duur en Velociraptors maken een herrie, dus ik kies voor de 500g single platter Seagate Barracuda.

ODD-Module : Ik zie het nut nog niet in van een Blu-Ray brander of speler dus ik houdt het voorlopig nog even bij DVD en dit is een goede / goedkope brander.

Ik zie dat ik vergeten ben de PCI-e Geluidskaart mee te nemen in me winkelmand... Het betreft hier een X-Fi Titanium ... dit ivm toekomst, ik ben audiophiel en pci-e is beter bestend op de toekomst dan pci... kan ik de kaart mooi meenemen naar het volgende mobo.

Randapparatuur al thuisstaan:
- Logitech z-5500
- Logitech g15
- Logitech g9
Prima, prima, prima , prima, niets op aan te merken ;)
Moet ook nog een scherm hebben, ik ben best wel fan van breedbeeld gaming eigenlijk dus is 1080p een optie.
1920x1200 is ook widescreen en geeft iets meer ruimte in de hoogte. 16:10 is iets meer ingeburgerd als 16:9, maar denk niet dat die laatste snel een probleem zal vormen. Hoe dan ook, widescreengamingforum.com :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:47:
@Databass, zou dan voor een 1900*1200 scherm gaan ipv 1'tje met de vreemde resolutie van 1900*1080, tenzij je een Full-HD tv koopt natuurlijk.... :D
Dat is echt niet raar hoor, misschien met films kijken wel prettiger. Tegenwoordig worden ook erg veel schermen met 1080p gemaakt.

Ik denk dat je gewoon een scherm moet kopen wat je mooi vind en die je bevalt qua kleuren e.d.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:07:
Ik ben nog niet helemaal into de NVIDIA GTX275, die schijnt beter te zijn naar wat ik heb gezien, de prijs weet ik zo niet. *note to self: Benchmakrs en prijzen opzoeken.
Verkrijgbaarheid is ATM nog heel erg slecht. Als schijnt het in Europa wel redelijk te gaan. Zou gewoon voor de HD4890 gaan, die is gewoon vol op leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Laatst online: 29-08 13:58
GENETX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:07:
[...]

Knal!

[...]

Volgens de laatste berichtgeving in het AMD topic: 28-04-2009

[...]

[...]

Prima, prima, prima , prima, niets op aan te merken ;)

[...]

1920x1200 is ook widescreen en geeft iets meer ruimte in de hoogte. 16:10 is iets meer ingeburgerd als 16:9, maar denk niet dat die laatste snel een probleem zal vormen. Hoe dan ook, widescreengamingforum.com :+
28-4? Dat is wel redelijk dichtbij vind je ook niet? Ik denk dat het dan slimmer is om die af te wachten of niet?

NVidia's heb ik altijd ruzie mee eigenlijk :P
De GTX275, ik snap niet meer zoveel van de NVidia naamgevingen :D
Ik wacht met spanning je benchmarks af op die 2 gpu's :P en de prijs van de gtx275 ;) .

thombose: ik heb wel al een full hd tv aan de muur hangen :P Gaat echt alleen om hoofd scherm voor de pc ;)
Wel zat ik te denken om mischien dat 40" scherm aan te zetten als primary voor bijv. racegames en dan lekker in een luie stuur met een stuur of een controller rijden :P Ik hoef dan waarschijnlijk minder in me settings te knoeien als het andere scherm ook 1080p is net als mijn tv toch ? Of raadt je alsnog een 19x12 aan ? ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

DataBass schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:44:
[...]

28-4? Dat is wel redelijk dichtbij vind je ook niet? Ik denk dat het dan slimmer is om die af te wachten of niet?

NVidia's heb ik altijd ruzie mee eigenlijk :P
De GTX275, ik snap niet meer zoveel van de NVidia naamgevingen :D
Ik wacht met spanning je benchmarks af op die 2 gpu's :P en de prijs van de gtx275 ;) .
Typ x4 955 maar eens in op je zoekmachientje overal lees ik 20 April, (ik tel al af nog 10 nachtjes slapen :z )

Als je ruzie hebt met NVidia zou ik lekker een Ati kopen ;) en reviews over de gtx275 en hd4890 zijn er zat maar ik lees ze al niet meer....

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
GENETX schreef op donderdag 09 april 2009 @ 16:10:
Ik zie al helemaal niet in waarom je een achterhaalde techniek als de Core 2 zou kiezen, de Core 2 Quad Q9550 kan nog mee in enkel games, wals je echter gaat multitasken komen de nadelen van de Core 2 zichtbaar boven water.

Het enige wat ik kan zeggen: Leesvoer :)
http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3533

[...]

Tsja, voor de games die jij aangeeft presteren de C2Q Q9550, Ph2 X4 940 en Ci7 920 gelijk. Aan jou de keuze:

1. Een verouderde C2Q 9550, dat merkbaar zal worden
2. Een nieuwe Phenom II architectuur
3. 200 euro extra investeren om de Core i7 zonder merkbaar voordeel

Dat zijn de feiten. We willen je niet dwingen voor de Ph2 X4 940 te gaan, maar ik mag aannemen dat het duidelijk is dat we het wel zonde vinden om 200 euro in iets te steken waar amper voordeel uit te halen is, puur omdat je Intel wil proberen ;)
Als ik toch puur naar de benchmarks kijk dan gaan de q9550 en PII 940 nek aan nek, en hebben ze beiden hun favoriete applicaties. Wanneer ik naar game benchmarks kijk zijn de i7 920 en q9550 beiden sneller dan de phenom II. Waneer de AA en AF omhoog wordt gezet worden de verschillen kleiner.

http://www.firingsquad.co...0_performance/default.asp
http://www.bit-tech.net/h...i-x4-940-and-920-review/1

Ik begrijp aan de ene kant wel dat socket 775 op zijn einde aan het lopen is, en dat AMD in dit opzicht wel wat meer upgrade mogelijkheden heeft. Maar dan kom je ook weer bij AM2 en AM3. Ik zou nu eventueel kunnen kiezen voor de PII 940, maar als ik over een aantal jaar wil upgraden, dan moet ik waarschijnlijk toch de processor+moederbord+geheugen veranderen. Aangezien dan AM3 de mainstream is, en misschien al AM4. Kan ik dan misschien beter nog even een paar weken wachten op de PII 955? De i7 laat ik denk i.i.g. zitten, ik twijfelde hier ook al sterk over aangezien dankzij het moederbord en geheugen, deze combo nogal prijzig is. En waarschijnlijk ook zwaar overkill was geweest voor mij. Ik zoek in principe gewoon een mooie samenstelling waar ik lekker mee kan gamen. Ik houd de rest van het systeem denk ik hetzelfde, en veranderd de combinatie van CPU, mobo en geheugen. Mijn budget zit rond de € 1000- € 1300 incl. monitor, muis, muismat, toetsenbord, headset, assemblage en OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 64,74€ 64,74
1Cooler Master Real Power M620€ 77,25€ 77,25
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,99€ 65,98
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 201,-€ 201,-
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 48,97€ 97,94
ImporterenTotaal€ 814,98

Aantal vragen/opmerkingen
-kan het kwaad om 8GB geheugen te nemen ipv 4GB (in de zin van, is het het waard). Wil Vista 64bit gaan draaien.
-zie voor de harde schijven die caviar langskomen. Zijn deze sneller? Verschil is de 640GB vs 500GB, al heb je de caviars ook voor 500GB. Dit boeit mij niet veel. Daarnaast hebben de caviars 32MB cache, ga je dit merken? Belangrijk is dat ze snel en stil zijn.
-Waarom zou ik de foxconn moederbord nemen ipv de gigabyte?

Ik heb bewust geen randapparatuur erbij gezet omdat dit erg persoonlijk is en veel mensen dit al hebben (tobo, muis, beeldscherm, koptelefoon) of niet nodig achten (sound card, extra koeler). Afhankelijk van wat je budget is kan je hier denk ik flink mee aan de slag. Dit totale systeem kan voor iets meer dan 800 euro compleet bij Zercom besteld worden.

PS, goed dat je nu meerdere systemen in elkaar zet. Vorige keer toen ik dat zei was je het er niet mee eens :) of was dat reinman of genetx

[ Voor 10% gewijzigd door thewizard2006 op 10-04-2009 10:05 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is het nieuwe BBG topic, voor de discussie over de nieuwe BBG. Niet om mensen hun individuele systemen te laten samenstellen. => [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kereltje88, de nieuwe archtectuur van AMD (bulldozer) staat voorlopig pas gepland voor 2011. Dus een 'AM4 socket' kun je tot die tijd wel vergeten. Verder is het zeer waarschijnlijk dat er op termijn nog 6-core procs voor het AM2 platform zullen verschijnen. Zelf heb ik een Q9550, maar daar verschijnt gewoon niets meer voor. Dan is de keuze snel gemaakt. De kans op upgraden t.o. de zekerheid van een doodlopend spoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
hey cool topic.. Mag ik hier ook mijn eigen specs posten die ik na onderzoek heb samengesteld middels de best buy guide? Heb ook plannen voor een nieuwe bak, maar twijfel nog over enkele dingen. Inmiddels lijkt ie niet meer op de BBG van maart maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bart
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:43:
Dit is het nieuwe BBG topic, voor de discussie over de nieuwe BBG. Niet om mensen hun individuele systemen te laten samenstellen. => [BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maart 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kereltje88 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 01:34:
[...]

Als ik toch puur naar de benchmarks kijk dan gaan de q9550 en PII 940 nek aan nek, en hebben ze beiden hun favoriete applicaties. Wanneer ik naar game benchmarks kijk zijn de i7 920 en q9550 beiden sneller dan de phenom II. Waneer de AA en AF omhoog wordt gezet worden de verschillen kleiner.

http://www.firingsquad.co...0_performance/default.asp
http://www.bit-tech.net/h...i-x4-940-and-920-review/1

Ik begrijp aan de ene kant wel dat socket 775 op zijn einde aan het lopen is, en dat AMD in dit opzicht wel wat meer upgrade mogelijkheden heeft. Maar dan kom je ook weer bij AM2 en AM3. Ik zou nu eventueel kunnen kiezen voor de PII 940, maar als ik over een aantal jaar wil upgraden, dan moet ik waarschijnlijk toch de processor+moederbord+geheugen veranderen. Aangezien dan AM3 de mainstream is, en misschien al AM4. Kan ik dan misschien beter nog even een paar weken wachten op de PII 955? De i7 laat ik denk i.i.g. zitten, ik twijfelde hier ook al sterk over aangezien dankzij het moederbord en geheugen, deze combo nogal prijzig is. En waarschijnlijk ook zwaar overkill was geweest voor mij. Ik zoek in principe gewoon een mooie samenstelling waar ik lekker mee kan gamen. Ik houd de rest van het systeem denk ik hetzelfde, en veranderd de combinatie van CPU, mobo en geheugen. Mijn budget zit rond de € 1000- € 1300 incl. monitor, muis, muismat, toetsenbord, headset, assemblage en OS.
Dus blijft het tussen de Q9550 en de Phenom II. Heb je überhaupt de quote die ik aanhaal uit het artikel gelezen?
That feels better, but all joking aside, we simply experienced better player movement and weapon control during heavy action sequences with our Phenom II processors compared to the Q9550 platform. This was especially true if we were running background applications (IM, File Transfers, AntiVirus, etc.) and especially if CPU usage was over 90%, the Phenom II system never stuttered or gave us a slight pause between level transitions like the Q9550 (editor - Sounds like an SSD review).
Oftewel, samengevat:
De Phenom II gaf nooit lag, haperingen of pauzes wanneer er een zeer hoge CPU belasting was in tegenstelling tot de Q9550.

Kortom, in de benchmarks gaan beide systemen nek aan nek waar de Q9550 wellicht net iets beter scoort. Echterm 60 of 62 fps ga jij niet merken met het blote oog, enkel als je fraps aanhebt. De haperingen daarentegen wel, je beeld freezed gewoon even en dat is iets dat je absoluut niet wilt.

Naast het socket dat op een dood spoor zit bij de Q9550, is de techniek van de C2Q gewoon verouderd en dat merk je dus bij hoge belasting. Beide platformen zijn even duur, enkel het AMD platform heeft een langer leven (zie ook de reacties hierboven) en geeft betere performance als het er echt om gaat. De C2Q laat het simpelweg afweten als hij het even te druk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Ik lees dan in de topic start dit:

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een BBG systeem als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen BBG-systeem en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :).

Dus daar hoor ik dan ook bij. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, dat mag Bart, waar reinman op doelde is dat je net in het verkeerde topic had gepost ;)

Post je config en deel je ervaringen dus! Dat het systeem er niet meer op lijkt maakt niet uit, het gaat om het doel van het systeem: Gamen.

[ Voor 43% gewijzigd door GENETX op 10-04-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Even een kleine voorgeschiedenis dan.
Mijn laatste machine heb ik nog met PC Privé kunnen aanschaffen (november 2003). Omdat mijn vrouw niet graag ziet dat ik veel (lees: vaak) geld uitgeef aan een computer koop ik eigenlijk altijd redelijk high-end waar ik vervolgens langer mee doe. Dit in tegenstelling tot mid-range en ieder jaar upgraden. Het klinkt vreemd maar met eens in de 4 jaar een dikke machine kom ik dus wel weg, en jaarlijks een kleinere upgrade niet.

Geen probleem voor mij en aangezien waarschijnlijk deze zomer er dan toch weer een nieuwe inhoud van mijn systeemkast gaat komen ben ik al maanden de BBG aan het volgen en lees ik me suf aan reviews.

Voor mezelf heb ik besloten voor een i7-systeem te gaan. Deze dook in de januari editie op als special.
Ik ben begonnen een aantal vereisten op een rijtje te zetten om een richtprijs te kunnen bepalen en van daaruit ben ik gaan kijken wat er extra bij kan en wat minder moet.

Hieronder de status tot nu toe.

- Intel Core i7 920 (2.66GHz)
Ben voor deze processor gegaan omdat de 940 veel duurder is en de 920 goed overclockbaar zou moeten zijn zodat snelheden van de 940 makkelijk haalbaar moeten zijn voor veel minder geld.
- Noctua NH-U12P SE1366
Volgens verschillende tests een stille en goede koeler. Aangezien mijn machine in de huiskamer staat is het niet de bedoeling om een herriebak te hebben staan.
Gigabyte GA-EX58-UD4P
Na de laatste X58 roundup van Tweakers lijkt me dit bord goed. Heb helemaal geen ervaring met Gigabyte maar slecht zal het niet zijn. het liefst zou ik een ouderwets bord hebben waar niets op zit zoals geluid, lan, raid e.d. maar dat bestaat tegenwoordig niet meer.
- 6GB (3x2Gb) Corsair Dominator TR3X6G1600C8D (1600Mhz - 12800MB/s)
Wilde in eerste instantie voor 12GB gaan zodat ik voor mijn werk ook lekker met VMWare of VirtualPC kan klooien. Echter duurde het me eerst te lang voordat er kits kwamen van 3x4GB en ik vind de prijs ook aan de hoge kant.
- Antec TruePower Quattro 850
Omdat ik een Antec Performance One P180 kast heb wordt een voeding het meest optimaal gekoeld als er een voeding in zit met fan aan de achterkant en niet boven. Deze voeding levert volgens mij genoeg power, is modulair èn heeft dus een fan die de goede kant op wijst.
- 2x Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360 (1TB)
Dit is een van mijn twijfel gevallen. Backuppen doe ik niet, dus dacht aan RAID1. Ik weet dat je daar het 'per ongeluk verwijderen niet mee afvangt, maar backup de afgelopen jaren ook niet en heb nog nooit iets per ongeluk verwijderd. Mocht een schijf echter kapot gaan dan behoud ik mijn data wel. Heb in een review gelezen dat de Hitachi qua prijs, snelheid en geluidsproductie goed bij me past.
- 2x EVGA GeForce GTX 280 1GB
Als je langer met een machine doet is een high-end video-oplossing een must. Ik neig naar NVidia omdat die in het veleden veel beter waren in OpenGL dan ATI/AMD. Ik speel nog steeds OpenGL spellen dus daarom. Ik denk dat ik met tweemaal een GTX280 voldoende power in huis heb om op mijn 24" LCD de komende 3 a 4 jaar te kunnen gamen. Ook hier twijfel ik nog steeds aan.
- Creative X-Fi Titanium
In de best buy gekozen vanwege zijn processor ontlastende eigenschappen. Tsja, voor die paar tientjes ga ik daar dan ook niet moeilijk over doen. Ik gebruik surround echter niet, dus gewoon stereo-speakers doen het werk voor mij.
- Antec 120mm LED case-fan Blue
Om de koeling nog beter te optimaliseren wil ik de drie reeds aanwezige 120mm fans uitbreiden met een extra.

Momenteel kom ik uit op een totaal bedrag van €1684,-
Graag hoor ik jullie mening over het bovenstaande.

Vragen? Stel ze! (er is vast wel iets dat ik vergeten ben of waar ik niet eens aan gedacht heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:43:
@thewizard2006
Volgens mij was Reinman ff de weg kwijt, want we zitten juist nu in dat topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bart© schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:57:
Ben voor deze processor gegaan omdat de 940 veel duurder is en de 920 goed overclockbaar zou moeten zijn zodat snelheden van de 940 makkelijk haalbaar moeten zijn voor veel minder geld.
- Noctua NH-U12P SE1366
Maar volgens mij ook duurder en minder goed dan de Mugen2. Heb je een linkje naar de reviews die je hebt gelezen?
Gigabyte GA-EX58-UD4P
Na de laatste X58 roundup van Tweakers lijkt me dit bord goed. Heb helemaal geen ervaring met Gigabyte maar slecht zal het niet zijn. het liefst zou ik een ouderwets bord hebben waar niets op zit zoals geluid, lan, raid e.d. maar dat bestaat tegenwoordig niet meer.
Wilde in eerste instantie voor 12GB gaan zodat ik voor mijn werk ook lekker met VMWare of VirtualPC kan klooien. Echter duurde het me eerst te lang voordat er kits kwamen van 3x4GB en ik vind de prijs ook aan de hoge kant.
Als je voor OC gaat, prima. Anders is iets trager geheugen ook goed, wat weer wat budget vrij kan maken.
Omdat ik een Antec Performance One P180 kast heb wordt een voeding het meest optimaal gekoeld als er een voeding in zit met fan aan de achterkant en niet boven. Deze voeding levert volgens mij genoeg power, is modulair èn heeft dus een fan die de goede kant op wijst.
De voeding is behoorlijk zwaar. De fan aan de achterkant maakt geen fluit uit. De lucht moet toch ergens vandaan komen? Ik heb zelf ook een p180 en als je de fan naar beneden plaatst, zuigt hij altijd de koelste lucht uit de onderkant van je kast uit.
- 2x Hitachi Deskstar 7K1000.B HDT721010SLA360 (1TB)
Dit is een van mijn twijfel gevallen. Backuppen doe ik niet, dus dacht aan RAID1. Ik weet dat je daar het 'per ongeluk verwijderen niet mee afvangt, maar backup de afgelopen jaren ook niet en heb nog nooit iets per ongeluk verwijderd.
Fail. Door een virus kan je ook je data verliezen. Of een controller fout. Of...
Het is niet alleen maar 'per ongeluk op DEL klikken'.
Als je langer met een machine doet is een high-end video-oplossing een must. Ik neig naar NVidia omdat die in het veleden veel beter waren in OpenGL dan ATI/AMD. Ik speel nog steeds OpenGL spellen dus daarom. Ik denk dat ik met tweemaal een GTX280 voldoende power in huis heb om op mijn 24" LCD te kunnen gamen. Ook hier twijfel ik nog steeds aan.
En terecht. OpenGL spellen zijn bijkans antiek. Dat trekken de AMD kaarten net zo goed. Kijk eens naar een dual HD4890 setup of anders dual GTX275.
- Creative X-Fi Titanium
In de best buy gekozen vanwege zijn processor ontlastende eigenschappen. Tsja, voor die paar tientjes ga ik daar dan ook niet moeilijk over doen. Ik gebruik surround echter niet, dus gewoon stereo-speakers doen het werk voor mij.
En de processor ontlasten doet hij... maar laten we elkaar niet voor de gek houden. Dat was nog interessant toen we een P4 of een 3200+ gebruikten. Bij een i7 is het verschil gewoonweg verwaarloosbaar.
Om de koeling nog beter te optimaliseren wil ik de drie reeds aanwezige 120mm fans uitbreiden met een extra.
Stille fans en LED's do not compute. Kies voor de G versie van de Scythe S-flex. Vervang je oude fans, want die zullen wel sleets zijn inmiddels (net als bij mij).
Momenteel kom ik uit op een totaal bedrag van €1684,-
Graag hoor ik jullie mening over het bovenstaande.

Vragen? Stel ze! (er is vast wel iets dat ik vergeten ben of waar ik niet eens aan gedacht heb)
Kijk ook eens naar de voorstellen in het BBG topic van mei. Je budget is een redelijke match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:10:
[...]

@thewizard2006
Volgens mij was Reinman ff de weg kwijt, want we zitten juist nu in dat topic :P
Nee die zijn verplaatst door genetx :p. Ik ben geen mod he, ondanks dat ik rood ben ;).

@Bart:
Zoals het er uit ziet voor de Core i7 zijn zowel hogere snelheid als lagere latency niet echt nodig. Dus gewoon goedkoop 1333mhz DDR3 geheugen voldoet. Zelfs voor het overclocken meen ik.
Starting with the basics, our general performance tests showed strong bandwidth gains when increasing the memory clock frequency. However, the WinRAR performance test and CINEBENCH seemed to find DDR3-1333 memory to be the sweet spot rather than the more speedy 1600MHz modules.

For those interested in games, the very nature of gaming applications means these will rely more heavily on the GPU than other components like memory. In other words, we saw very little difference in performance when comparing triple-channel DDR3-800 memory versus DDR3-1600.
http://www.techspot.com/a...y-performance/page15.html

Neem dus gewoon 1333mhz geheugen. Daar kan je ook ver mee klokken dankzij de nieuwe QPI geheugen ratio.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:22:
[...]

Nee die zijn verplaatst door genetx :p. Ik ben geen mod he, ondanks dat ik rood ben ;).
ffs GENETX weer hoor, saboteert de boel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
- Mugen2, goed punt, ik duik er eens in. Review die ik gezien had was van eind vorig jaar, dus er kan wel weer wat veranderd zijn.
- Geheugen kost momenteel maar €154,- OC-en ben ik niet echt in thuis, maar ga zeker kijken wat de mogelijkheden zijn.
- Ueh, welke voeding voor een dergelijk systeem zou je me dan adviseren. Draai nu alles met een Zalman 300Watt. (terwijl er meer dan 350Watt aan spul in mijn machine zit)
- Zijn er andere goede en vooral snelle backup methoden? Tape is te langzaam en naar DVD schiet al helemaal niet op. Je praat toch wel over een schijf van minimaal 1TB.. Dat lijkt me niet niks, of zou RAID 5 dan toch een veiligere optie zijn? Maar dan is een PCI-X Raid kaart natuurlijk weer beter. (processor ontlastend)
- Die videokaart blijft een heet hangijzer maar was is het beste van het beste voor 500 á 600 Euro's?
- * Bart© schrapt geluidskaart
- Fans, inderdaad een strak plan. Passen die Scythe's wel in mijn kast? kortom, is dat een standaard bevestigings-methode of moet ik gaan hobbyen om ze erin te krijgen? En ik zie dat er verschillende series zijn. Wat is wijsheid?
- De BBG van mei, als in volgende maand?

[ Voor 9% gewijzigd door Bart© op 10-04-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen kost momenteel maar €154,- OC-en ben ik niet echt in thuis, maar ga zeker kijken wat de mogelijkheden zijn.
Heb je de review gelezen die ik hier boven er neer heb gezet? 80 Euro geheugen voldoet gewoon.
Zijn er andere goede en vooral snelle backup methoden?
Je kan beter een extra externe HD nemen voor je belangrijke bestanden. Als je het echt veilig wil doen moet je online opslag nemen. Raid, maakt niet uit hoe redundant is op zich zelf geen backup.
- Fans, inderdaad een strak plan. Passen die Scythe's wel in mijn kast? kortom, is dat een standaard bevestigings-methode of moet ik gaan hobbyen om ze erin te krijgen?
Zijn gewoon 12cm fan's. Dat is gewoon standaard.
De BBG van mei, als in volgende maand?
Het topic waar je vroeg of je mocht posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:40:

- Je kan beter een extra externe HD nemen voor je belangrijke bestanden. Als je het echt veilig wil doen moet je online opslag nemen. Raid, maakt niet uit hoe redundant is op zich zelf geen backup.

- Zijn gewoon 12cm fan's. Dat is gewoon standaard.

- Het topic waar je vroeg of je mocht posten.
- Mooi, dan hoef ik dus alleen maar een externe behuizing te hebben voor mijn tweede HDD. (en via eSata moet dat volgens mij ook lekker snel zijn)
- Die fan's, is het niet een betere keuze om voor de snelste te gaan dus de G-serie i.c.m. en fancontroller? Of kunnen die fans op het mobo geprikt worden zodat ze automatisch langzamer gaan draaien als de temp het toelaat?
- Ik zal nog eens kijken naar dat topic.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart© schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:48:
- Mooi, dan hoef ik dus alleen maar een externe behuizing te hebben voor mijn tweede HDD. (en via eSata moet dat volgens mij ook lekker snel zijn)
Dat is idd het makkelijkste
- Die fan's, is het niet een betere keuze om voor de snelste te gaan dus de G-serie i.c.m. en fancontroller? Of kunnen die fans op het mobo geprikt worden zodat ze automatisch langzamer gaan draaien als de temp het toelaat?
Dat heb ik ook gedaan en toen moest ik mijn fancontroller modden omdat ze niet met PWM correct werkten. Dat maakt gillende fan's, en dan niet omdat ik zon geweldige artiest ben ;). Edit: Scythe Slipstreams @ 1900rpm. 1000rpm is stil en dan hoor je de lucht al suizen!
- Ik zal nog eens kijken naar dat topic.

Thanks! _/-\o_
Review

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:50:
Edit: Scythe Slipstreams @ 1900rpm. 1000rpm is stil en dan hoor je de lucht al suizen!
Ik snap je opmerking niet? :?

ennehh, dit geheugen (Corsair XMS3 TR3X6G1333C9) is inderdaad een stuk goedkoper.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart© op 10-04-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die slip streams op 1900rpm en dan maken ze erg veel lawaaii van het suizen van lucht. Op 1000rpm kan je het suizen al horen. Ze verplaatsen gewoon zo veel lucht dat je dat hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

De BBG van mei komt eraan, keep that in mind. [BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem mei 2009
- Noctua NH-U12P SE1366
Volgens verschillende tests een stille en goede koeler. Aangezien mijn machine in de huiskamer staat is het niet de bedoeling om een herriebak te hebben staan.
Dit is een goeie koeler volgens deze sites: http://www.overclock3d.ne...ctua_nh-u12p_cpu_cooler/1, http://www.tweaktown.com/...fic_cpu_cooler/index.html

Deze wordt alleen niet vergeleken met de Mugen2, jammer. Maar de Mugen2 is ook een goeie en een stuk goedkoper, alhoewel mijn voorkeur naar de noctua gaat. Ze maken extreem goeie casefans :P
Gigabyte GA-EX58-UD4P
Dit is geen slecht boordje, en is qua features redelijk compleet. Zet wat goedkopere geheugen erin, de 1333mhz. Ook met het overclocked zal dit goed verlopen, de i7 heeft genoeg bandbreedte.
Ik zou er een lichtere voeding inzetten. 720/750W moet voldoen voor je cross/sli oplossing. Al is het een HD4890, GTX280, GTX275.
Als je langer met een machine doet is een high-end video-oplossing een must. Ik neig naar NVidia omdat die in het veleden veel beter waren in OpenGL dan ATI/AMD. Ik speel nog steeds OpenGL spellen dus daarom. Ik denk dat ik met tweemaal een GTX280 voldoende power in huis heb om op mijn 24" LCD de komende 3 a 4 jaar te kunnen gamen. Ook hier twijfel ik nog steeds aan.
openGL is bijna dood en de kaarten van vandaag trekken dit heus wel, incl. ATi kaarjtes. De HD4890 of GTX275 voldoen.
- Creative X-Fi Titanium
Denk je dat dit nog steeds geldt? Het ontlast de processor, maar veel zal je er niet van merken.
Als je voor stilte gaat, raad ik toch de Nexus, Noctua of de Scythe fans aan. LED fans zijn verre van stil. En ofcourse houden de Nexus, Noctua of de Scythe je kast lekker koel!

--edit
refreshen wil ook wel eens helpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:39:
1. Dit is een goeie koeler volgens deze sites: http://www.overclock3d.ne...ctua_nh-u12p_cpu_cooler/1, http://www.tweaktown.com/...fic_cpu_cooler/index.html
Deze wordt alleen niet vergeleken met de Mugen2, jammer. Maar de Mugen2 is ook een goeie en een stuk goedkoper, alhoewel mijn voorkeur naar de noctua gaat. Ze maken extreem goeie casefans :P

2.Dit is geen slecht boordje, en is qua features redelijk compleet. Zet wat goedkopere geheugen erin, de 1333mhz. Ook met het overclocked zal dit goed verlopen, de i7 heeft genoeg bandbreedte.

3. Ik zou er een lichtere voeding inzetten. 720/750W moet voldoen voor je cross/sli oplossing. Al is het een HD4890, GTX280, GTX275.

4. openGL is bijna dood en de kaarten van vandaag trekken dit heus wel, incl. ATi kaarjtes. De HD4890 of GTX275 voldoen.

5. Denk je dat dit nog steeds geldt? Het ontlast de processor, maar veel zal je er niet van merken.

6. Als je voor stilte gaat, raad ik toch de Nexus, Noctua of de Scythe fans aan. LED fans zijn verre van stil. En ofcourse houden de Nexus, Noctua of de Scythe je kast lekker koel!
1. Thanks, zal er nog eens een blik op werpen.
2. Done, geheugen inmiddels vervangen voor Corsair XMS3 TR3X6G1333C9.
3. Ik zal eens kijken, scheelt wellicht weer wat in de kosten.
4. Inderdaad, maar is die GTX275 al een dualGPU kaart? Hij is namelijk even duur als twee HD4890's. Verder kan tot nu toe niemand me vertellen wat de beste GPU (combo) is voor 500/600 Euri's.
5. Heb 'em al van de lijst gehaald.
6. Done, 4 x Scythe S-Flex 120mm erin, maar weet alleen niet welke serie. (D,E,F,G?)

Toch bedankt voor je reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, extreem, je bent steeds te laat :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:39:
openGL is bijna dood en de kaarten van vandaag trekken dit heus wel, incl. ATi kaarjtes. De HD4890 of GTX275 voldoen.
Op een paar games van Id Software na. Echter was NVIDIA vroegâh beter. Echter heeft ATI sinds de overname door AMD hier hard aan gewerkt en heeft men de prestatie in OpenGL aanzienelijk verbeterd. Een van de laatste openGL games was ET:QW en daarin bleek destijds de HD 3870 niets onder te doen voor de 8800GT van NVIDIA als ik me de grafiekjes goed herinner.

Niet een reden meer dus om voor NVIDIA te kiezen. Vista zat mij wel tegen, maar in Linux draait ET:QW met alles vol open zo'n 100FPS op mijn HD 3870 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Edmin schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:19:
[...]

Maar volgens mij ook duurder en minder goed dan de Mugen2. Heb je een linkje naar de reviews die je hebt gelezen?
Kon zo 123 geen directe vergelijking vinden met de Mugen2.Gewicht van de Noctua SE1366:
Weight (without fan) - 600g
Weight (with 1 or 2 fans) - 770/940g
Gewicht van de Mugen2:
Weight:
870 g / 30.69 oz
Geen idee of het gewicht van de Mugen2 met of zonder fan is. Gewicht van de fan is iig 115gr.

Wel is de Noctua smaller en lichter dan de Mugen2, maar meteen ook veel duurder. Is maar net wat belangrijker voor je is.
Ook de fans van de Noctua zijn stiller en verplaatsen meer lucht dan de standaard fans van de Mugen2, maar ook deze kun je weer vervangen. :)

Heb zelf de Noctua in bestelling staan. O-)

Bart© schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:49:
[...]

4. Inderdaad, maar is die GTX275 al een dualGPU kaart? Hij is namelijk even duur als twee HD4890's. Verder kan tot nu toe niemand me vertellen wat de beste GPU (combo) is voor 500/600 Euri's.
GTX275 is géén dualgpu kaart. Bedoel je de GTX295? Deze is wel dualgpu EN even duur als 2 HD4890s :P
Wil je per sé een "combo" dan? Waarom? Je kunt ook een GTX295nemen, verbruikt ook minder dan 2 losse kaarten. Evt kun je er later nog 1 bij prikken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Scipionyx op 10-04-2009 13:44 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

GENETX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:14:
[...]

Op een paar games van Id Software na. Echter was NVIDIA vroegâh beter. Echter heeft ATI sinds de overname door AMD hier hard aan gewerkt en heeft men de prestatie in OpenGL aanzienelijk verbeterd. Een van de laatste openGL games was ET:QW en daarin bleek destijds de HD 3870 niets onder te doen voor de 8800GT van NVIDIA als ik me de grafiekjes goed herinner.

Niet een reden meer dus om voor NVIDIA te kiezen. Vista zat mij wel tegen, maar in Linux draait ET:QW met alles vol open zo'n 100FPS op mijn HD 3870 :)
Het scheelt idd niet veel maar nvidia doet het toch wel iets beter, vooral op linux gebied imo. Maar met m'n X1950 pro in linux mag ik niet klagen. Het gaat de goeie kant op en ATi heeft de slag al grotendeels goed gemaakt :)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 12:51:
Idd, extreem, je bent steeds te laat :D.
:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik zelf zit ook te denken om een nieuw game systeem aan te schaffen. Mijn oude systeem is gebaseerd op BBG van anderhalf jaar geleden. Wel een aantal upgrades in die tussen tijd gedaan, waaronder een 280GTX gekocht aangezien mijn 8800GTX de geest gaf. Ook toen een nieuwe voeding aangeschaft van corsair 700watt, daar kan ik dan nu nog wel even op besparen, misschien een modulaire voeding voor de toekomst. Ik heb nu nog Duo core E6600 2.4ghz, wel is geprobeerd overteclocken tot 3.2 stabiel gelopen maar hij werd toch wel een beetje warm en naar een tijdje onstabiel dus weer terug gezet. In principe heb ik niet zo'n zin om met me nieuwe systeem te gaan overclocken. Dat brengt dan ook meteen wat vragen bij mij op, dit is wat ik in me hoofd had om te bestellen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P182 Zwart€ 122,96€ 122,96
1Creative X-Fi Titanium€ 65,71€ 65,71
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 213,70€ 213,70
1Intel Core i7 920€ 246,-€ 246,-
1Logitech G11 Gaming Keyboard€ 55,-€ 55,-
1Logitech Z-5500 Digital€ 227,-€ 227,-
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 76,12€ 76,12
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 72,25€ 72,25
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,30€ 32,30
ImporterenTotaal€ 1.127,78

Uit de "X58: de benchmarks en de conclusie" bleek dat met de standaard cooler de temperatuur wel goed bleef, zou ik die 30 euro kunnen besparen als ik toch niet ga overclocken of is het voor het behoud van cpu gewenst om toch wel de scythe mugen 2 aan te schaffen ?

Ook het geheugen twijfel ik over, ik ga het niet overclocken dat weet ik al zeker. Ik speel wel wat shooting games (crysis) en een beetje world of warcraft. Zou 3GB genoeg zijn of 6GB al, en op welke snelheid dan, 1333 MHZ of 1600mhz ? kan eventueel altijd nog uitbreiden later.

De kast is gewoon een persoonelijke keuze, ik vind het gewoon een mooie strakke kast en uit reviews schijnt dat hij aan al mijn eisen voldoet.

Een ssd vind ik nog niet echt nodig en ook vind ik dit iets wat ik altijd nog later kan uitbreiden.

Nou al het advies of aanpassingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er nu aan, ik heb een Coolermaster HAF 932 kast besteld met mijn systeem, deze is zwart met gewoon aluminium kleur aan de binnenkant, maar mijn moederbord (een Gigabyte) is blauw. Zal dit verschil lelijk zijn / duidelijk zichtbaar oid? Is er ook een soortgelijk zwart moederbord? Mijn systeem staat rond pagina 61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:37:
Beste tweakers,

Ik zelf zit ook te denken om een nieuw game systeem aan te schaffen. Mijn oude systeem is gebaseerd op BBG van anderhalf jaar geleden. Wel een aantal upgrades in die tussen tijd gedaan, waaronder een 280GTX gekocht aangezien mijn 8800GTX de geest gaf.
Je bedoelt een GTX280 ;)
Uit de "X58: de benchmarks en de conclusie" bleek dat met de standaard cooler de temperatuur wel goed bleef, zou ik die 30 euro kunnen besparen als ik toch niet ga overclocken of is het voor het behoud van cpu gewenst om toch wel de scythe mugen 2 aan te schaffen ?
Het gaat niet om het mobo, maar om de proc. Koop een boxed CPU en de bijgeleverde koeling zal volstaan voor normaal gebruik. Echter, is het een flinke klus om een andere koeler later in te bouwen. Dus bij twijfel, kopen.
Ook het geheugen twijfel ik over, ik ga het niet overclocken dat weet ik al zeker. Ik speel wel wat shooting games (crysis) en een beetje world of warcraft. Zou 3GB genoeg zijn of 6GB al, en op welke snelheid dan, 1333 MHZ of 1600mhz ? kan eventueel altijd nog uitbreiden later.
6GB 1333
De kast is gewoon een persoonelijke keuze, ik vind het gewoon een mooie strakke kast en uit reviews schijnt dat hij aan al mijn eisen voldoet.

Een ssd vind ik nog niet echt nodig en ook vind ik dit iets wat ik altijd nog later kan uitbreiden.
[roger]
Nou al het advies of aanpassingen zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:43:
Ik denk er nu aan, ik heb een Coolermaster HAF 932 kast besteld met mijn systeem, deze is zwart met gewoon aluminium kleur aan de binnenkant, maar mijn moederbord (een Gigabyte) is blauw. Zal dit verschil lelijk zijn / duidelijk zichtbaar oid? Is er ook een soortgelijk zwart moederbord? Mijn systeem staat rond pagina 61.
We kunnen wel zeggen dat ie lelijk is of mooi, maar dat ligt toch echt meer aan jou! Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2008/10/cooler-master-haf-932/3.jpg

De moederboord lijkt niet goed zichtbaar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01-2021
Ik wil een nieuw systeem bouwen met onder andere de volgende onderdelen. Ik heb nog een TAGAN 480W en een Antec Sonata II silent.

# Product Prijs Subtotaal
AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 194,90 € 194,90
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 105,01 € 105,01
OCZ Platinum OCZ3P1600EB4GK € 67,39 € 67,39
Samsung SH-S223F € 16,74 € 16,74
Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E € 185,- € 185,-
Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,30 € 32,30
Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB € 49,71 € 99,42
Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 700,76

Nu heb ik een aantal vragen
-
  • Kan ik de voeding hier nog even voor gebruiken?
  • Past het geheel (met name de videokaart) in de kast?
  • Zit het belangrijkste verschil met de GA-MA790FXT-UD5P in het feit dat UD4P in crossfire x8x8 is tegenover x16x16 van de UD5P? Hoeveel winst levert dat op? m.a.w. is dat 50 euro waard?
  • Het geheugen schijnt 1,9v nodig te hebben om op 1600 te draaien en het bord is standaard 1,5v. Is er nog ander geheugen aan te raden zonder dat er direct voltages moeten worden aangepast? De mem supportlist van Gigabyte is een beetje lastig terug te vinden in de Pricewatch.
  • Is de videokaart in mijn lijst eigenlijk de standaard Sapphire + HDMI of is er ook nog een verschil in prestatie?
Verder begreep ik dat ik voor alternatieve koeling even terug moet kijken in het topic, maar mocht iemand hier nog andere leuke ideeen over hebben dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:34:
[...]

We kunnen wel zeggen dat ie lelijk is of mooi, maar dat ligt toch echt meer aan jou! [afbeelding]

De moederboord lijkt niet goed zichtbaar te zijn...
BAH wat mooi zeggen we dan :+

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StarscreamNL schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:02:
Ik wil een nieuw systeem bouwen met onder andere de volgende onderdelen. Ik heb nog een TAGAN 480W en een Antec Sonata II silent.

# Product Prijs Subtotaal
AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 194,90 € 194,90
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 105,01 € 105,01
OCZ Platinum OCZ3P1600EB4GK € 67,39 € 67,39
Samsung SH-S223F € 16,74 € 16,74
Sapphire VAPOR-X HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E € 185,- € 185,-
Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,30 € 32,30
Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB € 49,71 € 99,42
Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 700,76

Nu heb ik een aantal vragen
-[list]
• Kan ik de voeding hier nog even voor gebruiken?
Zijn verschillende voedingen van Tagan die 480 Watt kunnen leveren, dus als je uitgezocht hebt welke je hebt mag de vraag hierheen want daar hoort die. ;) Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
• Past het geheel (met name de videokaart) in de kast?
Lijkt me wel, maar even googlen voor de zekerheid kan altijd.
• Zit het belangrijkste verschil met de GA-MA790FXT-UD5P in het feit dat UD4P in crossfire x8x8 is tegenover x16x16 van de UD5P? Hoeveel winst levert dat op? m.a.w. is dat 50 euro waard?
Zit wel verschil in. De hoeveelheid ligt aan het spel en de instellingen zoals resolutie en AA en AF.
• Het geheugen schijnt 1,9v nodig te hebben om op 1600 te draaien en het bord is standaard 1,5v. Is er nog ander geheugen aan te raden zonder dat er direct voltages moeten worden aangepast? De mem supportlist van Gigabyte is een beetje lastig terug te vinden in de Pricewatch.
Ja die staat ook niet in de pricewatch, maar op de site van de fabrikant. :P Als je bang bent of niet weet hoe het werkt om het voltage te veranderen kun je beter kijken naar Kingston ValueRam dat heeft meestal geen voltage verandering nodig.
• Is de videokaart in mijn lijst eigenlijk de standaard Sapphire + HDMI of is er ook nog een verschil in prestatie?
[/list]
Zolang de kloksnelheden hetzelfde zijn zit er geen verschil in prestatie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de PCIe slots, 8x is ook genoeg. Het is namelijk PCIe 2.0 dus de slots staan gelijk aan 16x PCIe 1.0 sloten. Dat is op dit moment nog genoeg voor alle kaarten. Ter vergelijking, een GF 7800 had een paar jaar geleden toen Tom's Hardware een test deed nog genoeg aan PCIe 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:38:
Wat betreft de PCIe slots, 8x is ook genoeg. Het is namelijk PCIe 2.0 dus de slots staan gelijk aan 16x PCIe 1.0 sloten. Dat is op dit moment nog genoeg voor alle kaarten. Ter vergelijking, een GF 7800 had een paar jaar geleden toen Tom's Hardware een test deed nog genoeg aan PCIe 4x.
Toch zit er wel degelijk verschil in op een hoge resolutie met veel AA en AF. Hier is namelijk wel eens een review over geweest. Verschil was nog wel aardig groot volgens mij. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Ik zie dat ze in de discussie voor het gamesysteem van mei 2009 gebruik maken van dit moederbord Gigabyte GA-MA790X-UD4. Is het moederbord dat ik wil net beter? Chipset, DDR3 en AM3 tegen AM2? qua prijs maakt het niet zoveel uit.

of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
StarscreamNL schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:14:
Ik zie dat ze in de discussie voor het gamesysteem van mei 2009 gebruik maken van dit moederbord Gigabyte GA-MA790X-UD4. Is het moederbord dat ik wil net beter? Chipset, DDR3 en AM3 tegen AM2? qua prijs maakt het niet zoveel uit.

of zie ik dat verkeerd?
Helaas werkt de processor niet met DDR3.
En bij processors waar het wel werkt, daar maakt DDR2 of 3 weinig verschil.
De Phenom II 955 komt later deze maand uit. Dat is wel een AM3-processor.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik ben van plan om na 6 jaar eindelijk een nieuwe pc te kopen. Ik wil er flink op kunnen gamen en gewoon goed HD films mee kunnen kijken. Daar ik zelf niet de pc in elkaar kan zetten heb ik wat bij informatique samengesteld.

Gigabyte iSolo 210 Miditower,noPSU, Zwart 90
OCZ ModXStream Pro PSU 600W, ATX12V 80
Asus P6T, S1366, X58, 6xDDR3, PCIe, ATX 239
Intel i7 920 2.66GHz, 4.8GT/sec, 8MB, S1366, Boxed 267
XFX GeForce GTX285 690M Black Ed. 1GB, 2xDVI, PCIe 371
Maxtor DiamondMax 22, 500GB, 7200rpm, 32MB, SATAII 53
Maxtor DiamondMax 22, 1TB, 7200rpm, SATAII 91
OCZ Gold 6GB(3x2GB) DDR3 PC3-10666, 1333MHz 84
Asus DRW-20B1LT DVDRW, Zw/Zlv, LS, SATA, Retail 33
Microsoft Windows Vista H. Prem. NL, SP1, 64b, oem 119
bouwen bij Informatique 45
--------
Totaal 1472

Is dit zo een goede samenhangende keuze? Voor de videokaart twijfel ik trouwens een beetje met een geforce gtx 275, omdat die toch flink goedkoper is. Verder heb ik nog een X-Fi Xtreme Music kaart die ik erbij ga zetten.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Sj44k13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die GTX285 is de 371 euo echt niet waard. Neem liever een HD4890, die je voor net iets meer dan €200 al hebt. De meeste GTX275 zijn al gauw 2 a 3 tientjes duurder.
Verder begrijp ik niet veel van de reden voor die HDD's. Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
die 500 gb daar wil ik windows opzetten en games etc, zodat ik die kan formatten als ik opnieuw moet installeren en die van 1000gb wordt dan data. En ik heb nog nooit een ATI kaart gehad, dus denk dat het sowieso Nvidia wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:44:
die 500 gb daar wil ik windows opzetten en games etc, zodat ik die kan formatten als ik opnieuw moet installeren en die van 1000gb wordt dan data.
Mompelt iets over partities...
En ik heb nog nooit een ATI kaart gehad, dus denk dat het sowieso Nvidia wordt.
En dat is dus een reden om bij NVIDIA te blijven... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Sj44k13 schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:44:
En ik heb nog nooit een ATI kaart gehad, dus denk dat het sowieso Nvidia wordt.
Beetje slappe redenering. ATI is net zo goed (momenteel zelfs iets beter, vind ik) dan als Nvidia. :P
Zoek maar eens naar reviews van HD 4890 en GTX275. Beiden hebben hun voor- en nadelen. Op basis daarvan zul je voor jezelf een keus moeten maken.

Zo'n GTX285 kun je trouwens voor veel minder krijgen. Weliswaar een standaard versie, maar scheelt je toch €70,-

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N285-1GH-B€ 301,-€ 301,-

Verder vraag ik me af waarom je voor een i7 gaat ipv een AMD systeem. Als je alleen maar gaat gamen is een AMD een zeer goed (en goedkoper) alternatief. Een i7 is alleen sneller in video en 3d rendering. Zoek topic maar s door.

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 12 april 2009 @ 12:56:
[...]

Mompelt iets over partities...

[...]

En dat is dus een reden om bij NVIDIA te blijven... |:(
En ik lees nogal eens dat drivers bij ATI voor problemen zorgen. Partities zou idd mogelijk zijn, maar dan heb ik minder ruimte, want dan zou je 1x 1 tb krijgen... Maar daar zou ik nog over kunnen nadenken ja. verder heb ik gelezen in de reviews dat de 275 toch net iets beter presteerde dan de ati 4890. http://www.bit-tech.net/h...890-vs-geforce-gtx-275/18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De meeste durven het anders niet aan om een echte keuze te maken tussen de twee. Het is erg afhankelijk van welke spellen je speelt. Bijna alle driverproblemen die ik hier voorbij zie komen (of toch in ieder geval een groot deel) spelen bij mensen die een ATi kaart installeren nadat ze een NV kaart hebben gehad en geen vese Windows installatie doen. Gek genoeg zie je zelden problemen bij mensen die weten wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Het probleem is wel dat de GTX 275 nog niet echt beschikbaar is en de radeon wel. Scheelt ook 27 euro (bij informatique)

XFX Radeon HD4890 1GB, 2xDVI, HDTVo, PCIe 24 249,00
XFX GeForce GTX275 896MB, 2xDVI, PCIe 24 276,00

Misschien ga ik dan toch maar de 4890 proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobiwan op 12-04-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia heeft ook gewoon driver problemen. Al moet je bedenken dat het in grootste deel van het gevallen aan de user zelf ligt(Zei het vaak conflicten qua hardware/software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Even een aanpassing na de tips die ik zojuist heb gekregen:

Gigabyte MA790XT-UD4P, 790X, AM3, 4xDDR3, ATX 138
 AMD Phenom II X4 940, 3.0GHz, 8MB, AM2+, 125W, Box 229
 XFX Radeon HD4890 1GB, 2xDVI, HDTVo, PCIe 249
bouwen 45
totaal 1211

Scheelt toch een flinke duit. Heb even die AMD phenom nagezocht en voor games presteert hij ongeveer het zelfde als de core i7 lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen jammer dat dit niet gaat werken je hebt namelijk een verkeerd moederbord en geheugen genomen.
AM2+ en DDR2 moet je hebben. ;)
Of een andere CPU AMD Phenom II X4 810 bijvoorbeeld. :)

[ Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 12-04-2009 14:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:32:
Alleen jammer dat dit niet gaat werken je hebt namelijk een verkeerd moederbord en geheugen genomen.
AM2+ en DDR2 moet je hebben. ;)
Of een andere CPU AMD Phenom II X4 810 bijvoorbeeld. :)
Idd jammer, ik zag het. dan zal het maar zoiets worden:

Asus M3N-HD/HDMI, AM2+, nF750, 4xDDR2, HDMI, ATX 69
Kingston Dimm 2x2GB DDR2 PC2-6400 800MHz ECC 49
bouwen 45
totaal 1107

Twijfel toch nog beetje met Core i7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie nog iets raars je hebt ECC geheugen genomen en je moederbord ondersteund dat niet eens.
Het gaat wel werken, maar ECC geheugen is gewoon duurder dan normaal geheugen. ;)
Kijk anders eens naar [BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem mei 2009 en haal de onderdelen eruit die je niet nodig hebt. :)

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 12-04-2009 14:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die voeding, zoek daar ook maar eens reviews over op, men is daar doorgaans niet zo tevreden van ;) wou hem eerst ook nemen, toch maar voor CM gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:30:
Die voeding, zoek daar ook maar eens reviews over op, men is daar doorgaans niet zo tevreden van ;) wou hem eerst ook nemen, toch maar voor CM gegaan...
Ik zit te zoeken, maar ik kan niet echt iets negatiefs vinden over die OCZ voeding hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
http://enthusiast.hardocp...2NiwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Overigens heb ik deze voeding ook (de bestelde M620 was niet op voorraad), maar nog niet ingebouwd aangezien mijn systeem nog niet compleet is.
Misschien toch maar alvast omruilen..? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op zondag 12 april 2009 @ 14:45:
[...]

Idd jammer, ik zag het. dan zal het maar zoiets worden:

Kingston Dimm 2x2GB DDR2 PC2-6400 800MHz ECC 49
bouwen 45
totaal 1107

Twijfel toch nog beetje met Core i7 :P
Lees dit topic eens door. Daar staan genoeg betere samenstellingen (van AMD phenom 2 940 pcs) dan deze. Verder is je hardeschijf combinatie vreemd en overbodig. Daarbij neem je ook nog een oude serie van een niet te best merk. Neem gewoon een 1TB schijf. Spinpoint F1, 7200.12, WD Cariar Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Zijn wel veel die hem wel goed vinden (iig de 600 wat versie): http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1401&pageID=5908, http://www.ocia.net/reviews/oczmodxstream600/page4.shtml

Nu weet ik niet hoe betrouwbaar zulke reviews zijn, maar toch apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sj44k13 schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:38:
Zijn wel veel die hem wel goed vinden (iig de 600 wat versie): http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1401&pageID=5908, http://www.ocia.net/reviews/oczmodxstream600/page4.shtml

Nu weet ik niet hoe betrouwbaar zulke reviews zijn, maar toch apart.
Dat zijn toch geen reviews ze belasten de voeding nog niet eens voor de helft.
Dat is gewoon het bekijken van de specs en daar een oordeel over geven. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.hardwaresecrets.com/article/451 ligt er nu uit, maar daar kregen ze die voeding op 720W ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op zondag 12 april 2009 @ 16:29:
http://enthusiast.hardocp...2NiwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Overigens heb ik deze voeding ook (de bestelde M620 was niet op voorraad), maar nog niet ingebouwd aangezien mijn systeem nog niet compleet is.
Misschien toch maar alvast omruilen..? :/
Op basis hiervan heb ik hem niet genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dan kom ik nu uit op
CoolerMaster Silent Pro 600W ModularXStream Pro PSU 600W, ATX12V 102
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA 83
Corsair XMS2 4GB(2x2GB) DDR2 PC2-8500, 1066Mhz 52
Totaal 907

Of ongeveer 30 euro meer voor een GTX 275.

Ik vraag me trouwens af hoe 'future proof' een Phenom II is in vergelijking met de Core I7... Nu lijkt het niet zo een groot verschil te maken bij games, maar wat nu over een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dat bord en niet de aangeraden Foxconn A7DA-S of 790X-UD4 van Gigabyte ?
Over future-proofheid van Phenom? Lees eens paar pagina's terug, daar is al over gediscussieerd. Ik geef eerlijk toe dat ik voor i7 gegaan ben omdat ik het verschil met AM3 te klein vond in prijs en ook voor het patserige gedeelte denk ik en omdat ik graag het beste van het beste heb. Maar nu ik alles heb, ik had me niet slechter gevoeld met een Phenom 2 en que prestaties had het amper iets uitgemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:18:
Waarom dat bord en niet de aangeraden Foxconn A7DA-S of 790X-UD4 van Gigabyte ?
Over future-proofheid van Phenom? Lees eens paar pagina's terug, daar is al over gediscussieerd. Ik geef eerlijk toe dat ik voor i7 gegaan ben omdat ik het verschil met AM3 te klein vond in prijs en ook voor het patserige gedeelte denk ik en omdat ik graag het beste van het beste heb. Maar nu ik alles heb, ik had me niet slechter gevoeld met een Phenom 2 en que prestaties had het amper iets uitgemaakt...
Omdat ik hem (pc noob dat ik ben) bij Informatique laat samenstellen en ze daar die boarden niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg je een ding Koop een echt goede kast i.v.m. dat je toch een vrij zwaar systeem gaat kopen.
airflow is dus heel belangerijk omdat je processor videokaart etc. in load toch wel wat warmte zullen produceren
dus ik raad je aan om sowieso dan een big tower te kopen zoals cosmos s (heb ik ook en daarom aan te raden)
heb ongeveer hetzelfde systeem als jou maar had hiervoor een midi tower de centurion 534 +
Maar daarin werden mijn spullen gewoon zo snel warm.

cpu gauw +/- 60 graden vga 70 gewoon veel te warm omdat, er geen fatsoenlijke airflow is

Heeft u ook genoeg van die overtollige temperaturen en wilt u er vanaf
koop nu de cosmos S.
sinds ik de cosmos S heb is mijn leven zoveel beter (telsel reclame :D ) sorry :P

maarja nu zit mijn cpu (overgeclocked naar 3.6 )
op maximaal 45 graden en grafische kaart 60 of lager onder load
het is gewoon omdat, de warmte gelijk weg kan en niet blijft hangen.

hoop dat je wat aan mijn tip hebt en greetz

H Bozok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sj44k13 schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:22:
[...]

Omdat ik hem (pc noob dat ik ben) bij Informatique laat samenstellen en ze daar die boarden niet hebben.
Als je dit topic nu eens ging door bladeren. Dan zie je vaak genoeg voor bij komen wat je zou moeten nemen aan de hand van de chipsets die er opzitten. 790GX/X SB750 is wat altijd het beste uit komt.

http://www.informatique.nl/123655
http://www.informatique.nl/350247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:23:
Ik zeg je een ding Koop een echt goede kast i.v.m. dat je toch een vrij zwaar systeem gaat kopen.
airflow is dus heel belangerijk omdat je processor videokaart etc. in load toch wel wat warmte zullen produceren
dus ik raad je aan om sowieso dan een big tower te kopen zoals cosmos s (heb ik ook en daarom aan te raden)
heb ongeveer hetzelfde systeem als jou maar had hiervoor een midi tower de centurion 534 +
Maar daarin werden mijn spullen gewoon zo snel warm.

cpu gauw +/- 60 graden vga 70 gewoon veel te warm omdat, er geen fatsoenlijke airflow is

Heeft u ook genoeg van die overtollige temperaturen en wilt u er vanaf
koop nu de cosmos S.
sinds ik de cosmos S heb is mijn leven zoveel beter (telsel reclame :D ) sorry :P

maarja nu zit mijn cpu (overgeclocked naar 3.6 )
op maximaal 45 graden en grafische kaart 60 of lager onder load
het is gewoon omdat, de warmte gelijk weg kan en niet blijft hangen.

hoop dat je wat aan mijn tip hebt en greetz

H Bozok
Bedankt voor de tip, maar overclocken durf ik sowieso niet aan:P en die kast is aardig prijzig. Hou het bij mijne. Ga trouwens wel voor de Core i7, want op zich is voor mij het prijsverschil geen probleem en dan ik ga ook niet zomaar cpu vervangen, dus zo heb ik in ieder geval voor mijn gevoel de meest futureproof pc.

CoolerMaster Silent Pro 600W ModularXStream Pro PSU 600W, ATX12V 102
Asus P6T, S1366, X58, 6xDDR3, PCIe, ATX 239
Intel i7 920 2.66GHz, 4.8GT/sec, 8MB, S1366, Boxed 267
Samsung SpinPoint F1 1TB, 7200rpm, 32MB, SATA 83
Totaal 1147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, idd, ik had ook een soort gemoedsrust toen ik besloot core i7 te kopen, maar dat is misschien door mijn neiging om altijd het allerbeste te willen hebben. Mahja :)

In ieder geval, met die opmerking van die persoon hierboven ga ik absoluut niet mee akkoord...Voor dit systeem een Cosmos bigtower moeten kopen? De Cosmos is gigantisch en is evengroot en weegt evenveel als een valies voor een midweek op vakantie....

Ik ga wel akkoord dat je een degelijke case nodig hebt, maar modellen als de CM690,p182, Antec 300,900,902 zijn hiervoor gemaakt, hoewel je die, zoals de cosmos, niet kan gebruiken als stelling om een lamp te vervangen.... Ter vergelijking, mijn i7 in mijn CM690 draait idle op 34 graden en geraakt bij het gamen rond de 62....Heb hem wel nog niet hard gestresst, maar ik ben zeker dat ik zonder de sidefan nog mooie temps zou halen....Een heel mooie systeem voor die prijs :) Enjoy it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Quacka schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:20:
[...]

Helaas werkt de processor niet met DDR3.
En bij processors waar het wel werkt, daar maakt DDR2 of 3 weinig verschil.
De Phenom II 955 komt later deze maand uit. Dat is wel een AM3-processor.
Dus het heeft niet zo veel zin om dit moederbord en geheugen te nemen? Ik ging er van uit dat de CPU al AM3 (voorbereid) was.

Ik vraag me af waarom er niet gekozen wordt voor de E8400, E8500 en E8600? Die scoren toch hogere FPS in games dan de Phenom? Daar gaat het toch om bij een gamesysteem?

reviews: AMD's eerste Phenom II-processors getest

Toekomstproof omdat je 4 cores hebt lijkt me nu nog onzin of niet? Het zal toch nog wel 1 tot 2 jaar duren voordat je met 2 cores niet meer mee kan komen t.o.v. 4 cores in games?

Ik wacht sowieso nog maar even op de 955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, die scoren niet echt hogere FPS. Verder begint quad nu steeds meer nut te hebben.
http://www.guru3d.com/art...20-and-940-review-test/17

http://www.pcgameshardwar...ew-with-15-CPUs/Practice/
http://www.pcgameshardwar...rocessors/Reviews/?page=2

Om maar 2 te pakken die het heel mooi laten zien, zijn er nog wel meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Hoe zit het trouwens met mijn CoolerMaster Silent Pro 600W ModularXStream Pro PSU 600W, ATX12V 102 voeding? ik meen ergens te hebben gelezen dat die ati 4890 max 330 wat kan gebruiken en de core I7 iets van 220 wat. Dan zit je toch al op 550 wat. Al staat er bij die voeding dat hij max 720 wat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar je heb het wss fout gelezen. Dat is gezien de getallen meer total system power use.

HD4890 & i7 = 130 watt voor beiden. 260 watt dus. Doe daar nog 30 watt bij voor DVD en HD en 30 watt voor overige. Dan heb je zon 320 watt nodig van je 12 volt lijn. Dat levert ie echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik zie het idd, ben dom:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hele thread bestudeerd en kom tot de conclusie dat dit mijn beste keus zou moeten zijn met een 1200~ budget. Ik speel redelijk vaak games, maar niet echt de nieuwste meer (cs 1.6, quakelive, etc). Maar wil voorbereid zijn op eventueele toekomstige spellen zoals diablo 3. Geluid is voor mij erg belangrijk in FPS games dus daarom twijfel ik nog aan het feit of ik een betere geluidskaart zal nemen of dat de SB audigy voldoet. Waar ik me ook er veel mee bezig houdt is video en picture editing. Misschien wel evenveel als gamen.

Lian Li PC-7F 5 x, 3 x, ATX, Mini ITX
Corsair CMPSU-650TX 650 Watt, ATX12V 2.2, ATX 2.03, EPS, 8 x, 8 x
Intel® Core i7-920 4x 2666 MHz, 4x 256 kB, 4800 MT/s, Bloomfield
Asus P6T X58, 6.400 MT/s, 3x PCIe x16 2.0, Socket 1366
XFX HD4890 ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 2.0
GeiL DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit 6144 MB, CL9 9-9-24, PC3 10600
Western Digital WD1001FALS 1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, Serial ATA/300
Samsung SH-S223F DVD-reWriter. Serial-ATA
Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit PCI, 3 x Line-out, Audigy SE
Totaal: € 1.212,90

Zou dit de ideale keus zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik vraag me af of het geluid van die audigy wel beter is dan van het moederbord.
Voor de rest zie ik geen problemen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.