Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB

Zoveel duurder is die niet en echt veel en veel sneller als bootschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
GENETX schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:37:
pricewatch: OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB

Zoveel duurder is die niet en echt veel en veel sneller als bootschijf.
Maar 60 gig is wel vrij snel vol te krijgen. Als ik tenminste kijk naar mijn c-schijf: daar staat echt al voor 150 gig in, terwijl dit alleen vista, en geinstalleerde programma's en spellen zijn. En ik heb er in verhouding echt niet veel op staan. (op deze pc staan vooral spellen...)

misschien handig
http://benchmarkreviews.c...d=60&limit=1&limitstart=7

Het verbaast me wel dat het verschil al zo groot is. Op die manier wordt een SSD binnen niet al te lange tijd noodzaak in een game-pc....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Quacka schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 22:09:
[...]

Maar 60 gig is wel vrij snel vol te krijgen. Als ik tenminste kijk naar mijn c-schijf: daar staat echt al voor 150 gig in, terwijl dit alleen vista, en geinstalleerde programma's en spellen zijn. En ik heb er in verhouding echt niet veel op staan. (op deze pc staan vooral spellen...)

misschien handig
http://benchmarkreviews.c...d=60&limit=1&limitstart=7

Het verbaast me wel dat het verschil al zo groot is. Op die manier wordt een SSD binnen niet al te lange tijd noodzaak in een game-pc....
Yep, ik verw8 wel dat SSD de nieuwe standaard gaat worden. Maar of dat binnen een jaar gaat gebeuren, betwijfel ik. Ik hoop het wel, weer een nieuwe smoes om onderdelen te halen 8) .

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft je niet altijd aan zulk soort standaarden te houden hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:12:
[...]

Misschien, misschien niet...
Ik moet je in dat opzicht wel gelijk geven, maar wat is een "gamebak"?
Heb jij dan een "gamebak" en een "leechbak" en een "HTPC" en een "Grafische vormgevingsbak"?
Op een gamebak moet je vlot kunnen gamen, maar dat is niet het enige wat je daarop doet,meeste mensen hebben maar 1 pc.... Vandaar mijn opmerking. Trouwesn in het tijdperk van voordelig legaal films downloaden hoef je geen leecher te zijn om zoveel storage vol te krijgen, hetzelfde voor muziek en games...
Ummm wij hebben hier een storage/download server staan voor filesharing en torrenten, ik heb een gamebak voor gamen en een netbook voor lurken. Dat juist zodat mijn gamebak uit mag. Die verbruikt idle 100 watt. Terwijl de server zon 35 watt gebruik bij het torrenten. Mijn netbook voor lurken verbruikt nog minder.
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:56:
[...]

[...]

Je weet wel dat Thombose het over aparte systemen heeft he! Dus als je een gamebak (van nu) naast een serverbak (van nu) hebt draaien, kost toch wel wat meer energie dan een alles in 1 bak.....denk ik zo 8) . Ik gebruik wel m'n bak voor alles :P. Programmeren, VM'n, gamen, designen, encoden/decoden, downloaden. Binnenkort ga ik btw een nieuw systeem bestellen, at last, na vele jaren dienst! :D

offtopic:
ik heb toestemming gekregen van de baas (m'n vrouw) 8)
Ummmmm nee? Zoals ik hier boven zeg. Mijn server verbruik het alle grootste deel van de tijd zon 33/35 watt. Mijn game systeem in idle 100 watt. Ik zit echt niet de hele dag te gamen. Ook voor surfen en msn heb ik echt die gamebak niet nodig. Dus ze draaien er niet naast, maar juist als vervanging van.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:18:
Je hoeft je niet altijd aan zulk soort standaarden te houden hoor...
Je begrijp niet wat hier bedoeld word met standaard. Hier word het bedoeld als in meest gebruikte. Daar in schaal voordeel gaat krijgen. SSD is, mits goed gedaan, echt zo veel beter dan een hardeschijf. De techniek belooft heel wat, nu de uitvoering nog! Of dacht je dat HD van af dag een zo waren als ze nu zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen kan het geld uitgeven voor 3 systemen, en als je laptop minder verbruikt, waarom gebruik je die dan niet om te leechen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:36
Heren,

Ik zou kijken voor de windows versie.
Windows Vista 64-bit ''Gamers edition''.

Dit is idd een soort van lite versie.
Het is vista ultimate maar dan zijn er verschillende dingen weg gelaten.
Meer is er niet anders aan.

(offtopic: ik ga zo een shopreview schrijven over azerty)
(ps: offtopic: ik kan nog geen review schrijven want ik wacht nog op een onderdeeltje).
pss: waarom was mijn topic geknipt met een linkie naar de rules enzo...?

[ Voor 116% gewijzigd door stevens20 op 08-04-2009 09:16 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:28:
[...]

Ummmmm nee? Zoals ik hier boven zeg. Mijn server verbruik het alle grootste deel van de tijd zon 33/35 watt. Mijn game systeem in idle 100 watt. Ik zit echt niet de hele dag te gamen. Ook voor surfen en msn heb ik echt die gamebak niet nodig. Dus ze draaien er niet naast, maar juist als vervanging van.
Dat is ook wat Thombose bedoeld, denk ik. Als vervanging van! Maar als je het ernaast gaat draaien verbruik je in totaal nog steeds meer :P
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:28:
[...]

Je begrijp niet wat hier bedoeld word met standaard. Hier word het bedoeld als in meest gebruikte. Daar in schaal voordeel gaat krijgen. SSD is, mits goed gedaan, echt zo veel beter dan een hardeschijf. De techniek belooft heel wat, nu de uitvoering nog! Of dacht je dat HD van af dag een zo waren als ze nu zijn?
idd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Nou zit ik voor mijn toekomstige systeem ook te twijfelen of ik een SSD schijf erbij zal nemen. Tuurlijk, het hakt flink in het budget, maar ik installeer niet zoveel spellen en programma's dat ik aan de 60 of zelfs maar 50GB kom. Vista zal niet zo gigantisch veel meer opvreten dat dat het die kant op duwt, zeker niet als ik het nog wat strip.

Als ik ga voor altijd minstens 10GB vrij, 5GB voor programma's (Momenteel alleen belastingdienst en nog 1 ander klein iets), en 25GB voor spellen, dan hou ik 20GB over voor Vista (Gamer's editie klinkt wel leuk) + swapspace. Zou dat moeten kunnen denken jullie?

Voor de zware gamer die een heleboel verschillende spellen wil installeren is het inderdaad niet zo geschikt, maar ik zet alleen Runes of Magic, straks Wolfenstein, en later Diablo 3 op de SSD schijf. Als ik iets anders wil spelen kan ik het altijd op een gewone schijf installeren, zolang de favoriete spellen maar lekker snel draaien.

Zodra er een wat grotere SSD schijf voor een redelijke prijs te krijgen is verwacht ik dan ook dat die in de BBG zal verschijnen. Tenminste als er nog ergens anders op kan worden bezuinigd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik doe dat ongeveer nu op een 73GB raptor (SSD centjes zijn even op) en het bevalt prima. Vwb een SSD in de BBG..... wait and see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 02:22:
Niet iedereen kan het geld uitgeven voor 3 systemen, en als je laptop minder verbruikt, waarom gebruik je die dan niet om te leechen? :D
Omdat die server ook direct alle storage heeft en daar dus iedereen op het netwerk direct bij kan. :p Anders moet ik constant die HD er heen dumpen als ie weer vol zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Edmin schreef op woensdag 08 april 2009 @ 10:05:
Ik doe dat ongeveer nu op een 73GB raptor (SSD centjes zijn even op) en het bevalt prima. Vwb een SSD in de BBG..... wait and see ;)
Je moet ons niet blij maken met een dooie mus Ed_L, dat is gemeen :Y. Of kunnen we iets verwacht betreft SSD :> ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De mus is niet dood, hij moet nog geboren worden. ;) Ook de BBG's ontwikkelen zich, maar een eerste voorzetje kan je binnenkort verwachten.

patience is a virtue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
-The_Mask- schreef op woensdag 08 april 2009 @ 09:44:
[...]

Volgens mij is die niet in de winkel te koop. ;)
uhmm... nee volgens mij niet (A) :P

Er werd ook gevraagd naar foto's van het nieuwe systeempje... ik heb hier een totaal plaatje. meer heb ik atm. nog niet.
Nu nog een nieuwe muismat (nee, ik speel geen WoW) en een mooi 5.1 boxen setje kopen. Een mooie lamp erbij en ik ben klaar.

http://img14.imageshack.us/img14/5127/p4060947.jpg

ps:
ik zal nu stoppen met offtopic posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet idd een nieuwe lamp hebben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:21
Ik denk er over het volgende systeem te kopen, maar zit nog met een paar vragen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata Plus 550 Zilver€ 145,91€ 145,91
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 214,-€ 214,-
1Intel Core i7 920€ 246,-€ 246,-
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G€ 79,90€ 79,90
1Samsung SH-S223F€ 16,10€ 16,10
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 73,95€ 73,95
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 173,95€ 173,95
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,25€ 32,25
ImporterenTotaal€ 982,06

Eerst een korte toelichting:
Het wordt een machine voor algemeen gebruik, incl gamen. Overclocken is geen doel op zich, ik ga 't wel doen maar niet al te radicaal.

Ci7: Ik kan het betalen en het is de snelste (betaalbare) processor van dit moment
4870 1G: Meer heb ik niet nodig (nu nog op 1280*1024 na belastingteruggave op 1920*1200 :))
behuizing: ik vind 'm gewoon mooi :) en de voeding is sterk zat volgens mij

Verder lijkt alles me vrij logisch, ik zit alleen nog met het geheugen en de HD.
Geheugen: Dit is het goedkoopste 6G setje, is dat snel genoeg of kan ik beter een paar tientjes meer uitgeven?
HDD: samsung, seagate of WD, welke schijf is de snelste en betrouwbaarste?

Overige opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

offtopic:
Hoe lang gaat het nog duren voordat mensen er van overtuigd zijn dat er betere alternatieven voor hosting zijn dan Imageshack? xs.to of tinypic bijvoorbeeld...

@Rrob
Waarom geef je €50 uit aan een dure kast als je daardoor elders moet bezuinigen op de graka? Zou een GTX275 of (imho beter) een 4890 niet beter voldoen? Je zegt niet meer nodig te hebben door je reso, maar als je binnenkort overstapt naar 19*12...
Verder klinkt het alsof gamen het zwaarste is wat op deze machine zal gebeuren. Hoe denk je dan dat de i7 zijn meerwaarde over een PhII gaat bewijzen? Voor games is een PhII + 4870X2 beter dan een i7 + 4870...
Vwb je HDD: de 7200.12 lijkt je snelste oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd wat sneller nemen. 1333mhz geheugen word als de sweet spot gezien voor de core i7 op dit moment.
http://www.techspot.com/a...y-performance/page15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rrob schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:48:
Ik denk er over het volgende systeem te kopen, maar zit nog met een paar vragen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata Plus 550 Zilver€ 145,91€ 145,91
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 214,-€ 214,-
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K3/6G€ 79,90€ 79,90
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 73,95€ 73,95
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 173,95€ 173,95
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,25€ 32,25
ImporterenTotaal€ 982,06

Eerst een korte toelichting:
Het wordt een machine voor algemeen gebruik, incl gamen. Overclocken is geen doel op zich, ik ga 't wel doen maar niet al te radicaal.

Ci7: Ik kan het betalen en het is de snelste (betaalbare) processor van dit moment
4870 1G: Meer heb ik niet nodig (nu nog op 1280*1024 na belastingteruggave op 1920*1200 :))
behuizing: ik vind 'm gewoon mooi :) en de voeding is sterk zat volgens mij

Verder lijkt alles me vrij logisch, ik zit alleen nog met het geheugen en de HD.
Geheugen: Dit is het goedkoopste 6G setje, is dat snel genoeg of kan ik beter een paar tientjes meer uitgeven?
HDD: samsung, seagate of WD, welke schijf is de snelste en betrouwbaarste?

Overige opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom
Mwoah, wat ga je er mee doen. De Core i7 is sneller inderdaad, echter kun je daar alleen gebruik van maken bij games als Supreme Commander en met andere zeer zware taken zoals Videobewerken. In games is de Ph2 X4 920 gewoon net zo snel. Het is simpel, de Ph2 is gewoon 200 euro goedkoper (geheugen, mobo en CPU). Die kun je gewoon in eigen zak steken zolang je niet extreem CPU intensieve taken gaat doen.

Verder wil ik de HD 4890 aanraden. Kost iets meer en is iets beter. Maar zolang je geen extreem CPU intensieve dingen gata doen zou ik zeggen, steek het geld in je zak en koop later eens een nieuwe videokaart voor dat geld. Daar heb je veel meer aan. Zie ook deze review: http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3533

Mijn mening: De Core i7 is hip en nieuw, maar is dat een reden om 200 euro meer uit te moeten geven? Als iedereen wijn koopt en jij lust dat helemaal niet, dan ga jij toch opeens ook geen wijn kopen. Het budget is er bij jou, echter heb je niet genoeg geld om ook echt voordeel uit een Core i7 te halen zoals ik je verhaal lees en dan is het gewoon zonde om geld in iets te steken terwijl je er nooit extra voordeel uit zal halen. Een Core i7 wordt pas echt leuk bij een 1300 euro en meer voor een dikke CF/SLI setup. Daarvoor is het onnodig tenzij je dus zware RTS games gaat spelen en gaat videobewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Als harde schijf zou ik een WD Black nemen, alleen is de 1 TB een stuk duurder dan de samsung.
De WD Black is sneller dan de 7200.12.

pricewatch: Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB

pricewatch: Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB

Qua prijs is de 1 TB-versie van de samsung wel erg aantrekkelijk. Dus dat is een alternatief. Maar qua snelheid kan je beter een WD Black nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMHO, blijf van die gemodde versies van Vista of XP weg, meestal heeft 1 of andere grapjes er wel ergens een backdoor trojan in achter gelaten. Dit kan natuurlijk ook met de reguliere versies die je zou downloaden, maar die komen meestal toch van iets betrouwbaardere uploaders, natuurlijk kan je het best alles in de winkel kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Laten we de discussie over 'minder legale' versies van Windows hier maar staken. Als je iets gebruikt, mag er van je verwacht worden dat je ervoor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een alternatief voor de Foxconn A7DA-S? Deze is nergens op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:57:
Iemand een alternatief voor de Foxconn A7DA-S? Deze is nergens op voorraad.
scan dit topic ff door en je hebt je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op woensdag 08 april 2009 @ 13:58:
[...]

scan dit topic ff door en je hebt je antwoord!
Wat kan jij me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles met een 790GX en 2x een pci-e 2.0 16x slot(voor CF). Of 790X met een SB750 zoals Gigabyte 790X-UD4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:01:
Alles met een 790GX en 2x een pci-e 2.0 16x slot(voor CF). Of 790X met een SB750 zoals Gigabyte 790X-UD4.
Over gigabyte mobo's heb ik veel klachten en DOA's gezien op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is onzin. Kan niets anders er op zeggen. Asus is veel slechter imho(Die zie ik meer in PMG). Verder vergeet je dat omdat gigabyte's nu veel verkopen(Omdat ze kwalitatief goed zijn) je ook gegarandeerd meer klachten gaat zien. Mensen waarvan hun bord werkt gaan niet klagen.

Reinman Rules!: Waarom heb ik Asus gekocht?!

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 14:05:
Dat is onzin. Kan niets anders er op zeggen. Asus is veel slechter imho(Die zie ik meer in PMG). Verder vergeet je dat omdat gigabyte's nu veel verkopen(Omdat ze kwalitatief goed zijn) je ook gegarandeerd meer klachten gaat zien. Mensen waarvan hun bord werkt gaan niet klagen.

Reinman Rules!: Waarom heb ik Asus gekocht?!
Oke wat vind je van de Gigabyte GA-MA78GM-S2H AM2+ RS780 ATX VGA+SND+GLN+1394 HT5200 SATA2R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is geen alternatief voor de Foxconn als je de zelfde functionaliteiten wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slecht moederbord? kun je de verschillen opnoemen :)? deze mobo is leverbaar bij lokale pc boer en aangezien mobo laatste onderdeel is wat ik nog nodig heb..

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders. Het heeft niet de zelfde specificaties als die Foxconn.

Edit: :/ . Heb je de specificaties niet vergeleken met elkaar? Dat kan gewoon op de gigabyte site hoor.

De vraag is heel simpel. Ga je overclocken? Dan wil je een SB750. Wil je ooit Crossfire? Dan wil je een 790X/GX.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, zou je wat gedetailleerder kunnen zijn? Sowieso plug ik geen 2e videokaart erbij voorlopig.. overigens is ook deze mobo leverbaar bij lokale pc boer: "Gigabyte GA-MA78GM-UD2H/uATX AM2+ DDRII".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Laatst online: 31-07 14:14
Edmin schreef op woensdag 08 april 2009 @ 11:18:
De mus is niet dood, hij moet nog geboren worden. ;) Ook de BBG's ontwikkelen zich, maar een eerste voorzetje kan je binnenkort verwachten.

patience is a virtue
Da's gemeen, ik wil niet nog langer wachten voor ik een PC uitzoek! ;)

Ik zit eigenlijk nog te wachten tot die nieuwe AMD proc op de markt komt, hopelijk dalen de prijzen dan nog een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke laat ik het anders formuleren, welke zou je kiezen:

Gigabyte GA-MA78GM-S2H AM2+ RS780 ATX VGA+SND+GLN+1394 HT5200 SATA2R, Gigabyte GA-MA78GM-UD2H/uATX AM2+ DDRII of Msi K9A2 CF-F ATX Socket AM2+ Phenom ATI SB 600 4x DDR2 1066Mhz SATA2 Raid PCI-E Gblan Passive cooling Mainboard Retail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met deze: Gigabyte GA-MA790X-UD4,in pricewatch niet zo heel duur en heeft denk ik alles wat jij nodig had....
Bij Azerty heb je hem binnen 2 dagen, als je op iets moet wachten is het des te leuker als je het dan krijgt ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook voor de 790X-UD4 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De MSI K9A2 is verouderd en heeft de oude SB600 southbridge, Niet doen.

Gigabyte bordjes die je noemt zijn minder high end. Minder goede OC opties door gebrek aan ACC (SB750/SB710).

Ik zou geen van de borden nemen om eerlijk te zijn.

De GA-MA790X-UD4 dus wel zoals hierboven.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 08-04-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 22:29
Hallo mensen :)

Na lang twijfelen en veel geklik door dit topic, reviews, specs etc toch maar tot deze samenstelling gekomen. Bedoeling is een game pc waar ik ook de gewone dingen op doe die in de toekomst nog uit te breiden.

Mn huidige keyboard en muis voldoen nog wel en ben geen enorme geluidsfreak dus onboard is wel voldoende.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 194,90€ 194,90
1Cooler Master Silent Pro M600€ 84,90€ 84,90
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,43€ 96,43
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 46,95€ 46,95
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 73,20€ 73,20
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 239,-€ 239,-
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 208,52€ 208,52
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,30€ 32,30
ImporterenTotaal€ 992,30

Paar vraagjes blijven toch nog hangen. Heb ik aan deze voeding genoeg als ik er binnen een jaar nog een extra videokaart inzet en alles overclock?

En een nogal suffe vraag, Wlan onboard is uit de mode geraakt? Waren niet veel boarden die t in hun specs hadden staan.

Dankjewel alvast voor al t advies dat al in deze thread staat. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

WLAN onboard lijkt idd niet erg populair meer. Onder Vista kan ik het ook niet aanraden, zie ook deze thread:
[Vista x64]Wireless gaming+lag spikes

Ik geloof niet dat de M600 voldoende conectors heeft voor een CF opstelling, maar dat kan verholpen worden door verloopjes molex-> PCI-e. Maar omdat CF imho geen goed upgradepad is, zou ik over een jaar niet en extra 4890 erbij proppen, maar je huidige graka vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met CF word het aardig krap. Zou dan voor de M700 gaan.

Waarom zou je onboard willen hebben als losse vaak veel beter zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:11:
Met CF word het aardig krap. Zou dan voor de M700 gaan.

Waarom zou je onboard willen hebben als losse vaak veel beter zijn ;).
En toch verbaast het mij ook wel.
In laptops werkt het toch ook prima? Waarom zijn er zat moederborden met vga (losse zijn veel beter :+ ), maar haast geen met draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja voor mij persoonlijk zou ik het er zelfs liever niet op hebben. Bluetooth zou ik nog wel wat vinden, maar Wlan.... kep hier niet voor niets Gbit netwerk! :D. Al zou ik je echt niet kunnen vertellen waarom ze het er tegenwoordig niet meer op zetten. Zal wel niet cost-effective zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het zal waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod zijn. Bovendien komt met WLAN ondersteuning ook het implementeren van evt. nieuwe beveiligingsmaatregelen (WEP, WPA, etc.) wat wellicht extra druk op de software teams (BIOS updates?) van de mobofabrikant legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-08 22:29
Dus dan word t toch tijd om een N netwerk te beginnen zo te horen. Bedankt wederom voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
in elk geval bedankt voor de reacties

Ed> zoals ik zei, ik vind die kast gewoon mooi, ik hoef ook niet te bezuinigen op mijn grafische kaart maar ik ben geen die-hard gamer dus lijkt de 4870 me gewoon voldoende snel, en wie weet gooi ik er over 1,5 jaar een nieuwe in. Als ik de reviews lees zie ik dat de 4890 en 275 25% of meer duurder zijn en minder dan 10% sneller. Daarnaast wordt de 4870 1G doorgaans als sterk genoeg beoordeeld voor 19x12.

De reden dat ik voor de i7 kies: ik doe vrij lang met een systeem en daarom wil ik graag een snelle processor. Het voordeel van een snellere processor blijkt vanzelf als alle software zwaarder wordt (en het nadeel van een tragere ook, is mijn ervaring :X).
Natuurlijk kan ik nu ook voor ~600 een systeem samenstellen en dan 1/3 eerder upgraden waarmee ik gemiddeld sneller (en waarschijnlijk goedkoper) uit ben, maar ik weet nu al dat ik dat toch niet doe (heerlijk, zelfkennis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Edmin schreef op woensdag 08 april 2009 @ 15:27:
Het zal waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod zijn. Bovendien komt met WLAN ondersteuning ook het implementeren van evt. nieuwe beveiligingsmaatregelen (WEP, WPA, etc.) wat wellicht extra druk op de software teams (BIOS updates?) van de mobofabrikant legt.
Zou kunnen, maar ik vraag het me af.

Nu is wlan op een moederbord voor game-systemen niet zo interessant, maar voor de lagere budgetten (tot bijv 600 euro) is het wel een nadeel dat je voor bijv 20 euro een losse kaart moet kopen, terwijl mobo-bouwers dit voor een paar euro op een bordje kunnen zetten.

Maar goed... dit gaat een beetje offtopic.

Rrob: ik kan een snelle processor nog wel voorstellen. over bijv 1,5 jaar de processor upgraden is vaak financieel niet erg voordelig. De nieuwste processors kan je dan vaak niet kwijt en degene die je wel kwijt kan, zijn niet zoveel beter dat je syteem er echt veel beter van gaat presteren. Een videokaart vervangen is veel zinvoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rrob schreef op woensdag 08 april 2009 @ 17:13:
De reden dat ik voor de i7 kies: ik doe vrij lang met een systeem en daarom wil ik graag een snelle processor. Het voordeel van een snellere processor blijkt vanzelf als alle software zwaarder wordt (en het nadeel van een tragere ook, is mijn ervaring :X).
Natuurlijk kan ik nu ook voor ~600 een systeem samenstellen en dan 1/3 eerder upgraden waarmee ik gemiddeld sneller (en waarschijnlijk goedkoper) uit ben, maar ik weet nu al dat ik dat toch niet doe (heerlijk, zelfkennis)
Of nu 200 euro besparen, een bedrag waarmee je een compleet nieuwe CPU over pak hem beet 1,5 jaar kan kopen die gehakt maakt van de Core i7. Als het verschil slechts 75 euro was dan was het niet zo vreemd, maar 200 euro :X De Phenom 2 is niet veel minder en ik betwijfel het of de Core i7 ook echt voordeel gaat geven in de toekomst. Intel heeft al aangegeven dat de Core i7 niet geoptimaliseerd is voor gamers wat ook duidelijk te zien is tegenover de Core 2 Quad. De verschillen zijn minimaal en zullen op een uitzondering na ook minimaal blijven. Mag ik je wel herinneren dat AMD al 6-core Shanghai processors heeft gedemonstreerd?

Edit: Quacka spreekt mij tegen. We hebben een andere visie wat betreft de toekomst :o

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 08-04-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik ben van plan binnenkort een i7 systeem aan te schaffen. Het enigste onderdeel waar ik een probleem mee heb is de CPU koeler, de Scythe Mugen 2 is zeer slecht leverbaar. Ik zoek dus een alternatief in dezelfde prijsklasse, zou ik eventueel voor de CM Z600 met mount kit gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
GENETX schreef op woensdag 08 april 2009 @ 19:51:
[...]
Edit: Quacka spreekt mij tegen. We hebben een andere visie wat betreft de toekomst :o
Het is meer dat wij toch wel van mening zijn dat de gpu de beperking is op dit moment en niet de processor.
Een HD4870 of HD4890 maakt weinig verschil uit.

Op het moment dat je 2x een HD4870X2 neemt, dan was het volgens mij zo dat de i7 zijn kracht wel wat meer liet zijn. Zoiets bedoel ik meer.
De i7-920 is snel zat voor een veel snellere videokaart dan de HD4870. Dus op het moment dat je videokaart vervangen moet worden, weet je zeker dat je nog een stap kan zetten door een betere kaart te kopen. Dat is gewoon een (haast 100%) garantie.
Je kan kiezen voor een goedkopere processor, zodat je geld hebt voor een duurdere videokaart.
Op het moment dat je die wil vervangen, dan wil je toch een flink snellere kaart. Wie zegt mij dat op dat moment de slechtere processor die je nu koopt niet eigenlijk te zwak is voor de videokaart die je dan wil kopen?

Op zich valt er ook iets voor te zeggen om te kiezen voor nu, omdat de toekomst moeilijk te voorspellen is: voor hetzelfde geld gaat de ontwikkeling van processors+videokaarten wel veel sneller lopen als dat ik denk. En is tegen de tijd dat je de videokaart wil vervangen toch nodig om ook de processor te upgraden. (ook al heb je nu voor de duurdere i7 gekozen).
In dat geval heb je nu een zwakkere pc en heb je verder geen gebruik gemaakt van de reden om de nadruk op de processor te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quacka schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:27:
[...]

Het is meer dat wij toch wel van mening zijn dat de gpu de beperking is op dit moment en niet de processor.
Een HD4870 of HD4890 maakt weinig verschil uit.

Op het moment dat je 2x een HD4870X2 neemt, dan was het volgens mij zo dat de i7 zijn kracht wel wat meer liet zijn. Zoiets bedoel ik meer.
De i7-920 is snel zat voor een veel snellere videokaart dan de HD4870. Dus op het moment dat je videokaart vervangen moet worden, weet je zeker dat je nog een stap kan zetten door een betere kaart te kopen. Dat is gewoon een (haast 100%) garantie.
Je kan kiezen voor een goedkopere processor, zodat je geld hebt voor een duurdere videokaart.
Op het moment dat je die wil vervangen, dan wil je toch een flink snellere kaart. Wie zegt mij dat op dat moment de slechtere processor die je nu koopt niet eigenlijk te zwak is voor de videokaart die je dan wil kopen?

Op zich valt er ook iets voor te zeggen om te kiezen voor nu, omdat de toekomst moeilijk te voorspellen is: voor hetzelfde geld gaat de ontwikkeling van processors+videokaarten wel veel sneller lopen als dat ik denk. En is tegen de tijd dat je de videokaart wil vervangen toch nodig om ook de processor te upgraden. (ook al heb je nu voor de duurdere i7 gekozen).
In dat geval heb je nu een zwakkere pc en heb je verder geen gebruik gemaakt van de reden om de nadruk op de processor te leggen.
Helemaal mee eens, ware het niet dat je met de Phenom II 200 euro bespaard, de prijs van een complete nieuwe CPU dus. Die kun je dan naast de GPU upgraden en that makes even more sense to me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
GENETX schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:48:
[...]

Helemaal mee eens, ware het niet dat je met de Phenom II 200 euro bespaard, de prijs van een complete nieuwe CPU dus. Die kun je dan naast de GPU upgraden en that makes even more sense to me ;)
Daar heb je ook zeker een punt. Je spaart nu 200 euro uit.
En geeft over 1,5 jaar 200 euro extra uit aan een processor.

Alleen moet je er dan wel vanuit gaan dat (a) dan een processor te koop is die past op je moederbord EN (b) voldoende snelheidswinst oplevert. Ook (c) moet DDR2 geheugen dan de boel niet vertragen tov een DDR3-systeem (dat tegen die tijd wel mainstream zal zijn).
Anderzijds zal als dit het geval is ook een i7-systeem sneller in de problemen kunnen komen, maar ik denk toch een X58-moederbord langer mee zal kunnen dan een AM2+-moederbord. Ondanks de backwards-compatibility met AM3-processors.
Het is gewoon een beetje koffiedik-kijken. Alleen is het wel een feit dat het prijsverschil tussen Phenom II en core i7-systeem wel heel groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AMD komt pas ergens tegen 2011 met de Bulldozer, tot die tijd zal AM3 blijven en daarmee hoogstwaarschijnlijk ook AM2+. Ik denk niet dat AMD dit selling point zal weggooien als ze net zo makkelijk DDR2 kunnen blijven ondersteunen nu. Mijn idee is dat je met een AM2+ bord vrij safe zit wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk niet dat Bulldozer nog een DDR2 geheugencontroller zal hebben. Het lijkt me logischer dat er alleen een DDR3 controller inkomt omdat DDR2 in die tijd het DDR1 is van nu. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde meer zeggen dat dan pas een nieuw socket komt voor AMD processoren, dus met AM2+/AM3 zit je tot 2011 wel save ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
Overigens vraag ik mij af waar iedereen toch die 200 euro verschil vandaan haalt.

Ter illustratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA790GP-DS4H€ 124,04€ 124,04
1OCZ Platinum Enhanced Bandwidth OCZ2P800EB4GK€ 57,86€ 57,86
ImporterenTotaal€ 376,80

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-UD3R€ 184,-€ 184,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK€ 88,66€ 88,66
ImporterenTotaal€ 518,66

Verschil is 142 Euro! En daarbij heb je dan met het i7 systeem wel 6GB DDR3 ipv 4GB DDR2.
Dus ik vraag mij af: waar komt in hemelsnaam die 200 euro vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je pakt een verkeerd mobo voor de AMD, pak de 790X-UD4, zit je op zon 170,-. De UD3R is imho een beetje een beperkter bordje. Pak daar de X58-UD4P. Je wilt wel een beetje goeie bordjes hebben voor beiden, die ook het meest in de systemen worden gezet. Neem bij het AMD systeem nog een set van 2x 1GB dan heb je ook 6GB.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5D€ 53,73€ 53,73
ImporterenTotaal€ 345,06

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 213,70€ 213,70
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 76,12€ 76,12
ImporterenTotaal€ 535,82

190,- ongeveer.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Kan wel zijn, maar er is niets mis met het bord wat ik uitgekozen heb. True het is een goedkoop bord vergeken met andere X58 mobo's, maar het is wel een van de beteren. Er zitten wat minder features op, da's waar, maar ik betwijfel ten zeerste dat er veel mensen zullen zijn die die opties missen.

Wat betreft die extra GB's voor het AMD systeem heb je gelijk, maar dan wordt het gat alleen maar kleiner.

Punt wat ik wil maken is dat die 200 euro waar hier continue mee geschermd wordt behoorlijk achterhaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaodar schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:04:
Kan wel zijn, maar er is niets mis met het bord wat ik uitgekozen heb. True het is een goedkoop bord vergeken met andere X58 mobo's, maar het is wel een van de beteren. Er zitten wat minder features op, da's waar, maar ik betwijfel ten zeerste dat er veel mensen zullen zijn die die opties missen.
Sja dan ga ik voor AMD ook de allergoedkoopste nemen. Dan heb ik een mobo van een euro of 70 60 die nog alle features heeft(CF, SB700). Wil ik dat nee. Verder ben ik het ook niet met je eens. Dat bord heeft dat wazige 4 geheugen slots voor een tripplechannel CPU. 8)7 . Dat is gewoon vervelend wil je in de toekomst weer je geheugen uitbreiden zonder tripplechannel te verliezen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A770CrossFire€ 57,10€ 57,10
1Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5D€ 53,73€ 53,73
ImporterenTotaal€ 305,73

Verschilt met die van jouw 213 euro....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarnaast is Kingston HyperX geheugen bijvoorbeeld nog goedkoper. Scheelt weer bijna een tientje. Kom je aardig dicht bij de 200 euro en heb je enkel 2GB geheugen minder. 200 euro haal je niet helemaal misschien, maar zo ver zit je er absoluut niet van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Kom op zeg, 6GB is voor de komende 2 jaar zat (ja ik weet het, open doel). Laten we nou wel zijn, hoe vaak breidt je je geheugen uit? Ik zelf iig nooit. Tegen de tijd dat zoiets nodig zou kunnen zijn ben ik allang toe aan een compleet nieuw systeem.

Daarnaast is het ook hier een persoonlijk iets of je die features nodig hebt. Voor mij is CF sowieso al niet interessant. Koop liever een jaar later een geheel nieuwe kaart. Geheugen uitbreiden? Zie bovenstaande.

Maar goed dit gaat sowieso weer een discussie over voorkeuren worden, en dat heeft niet zo gek veel zin lijkt mij. Ik ben iig van mening dat een i7 systeem helemaal niet zo dramatisch veel duurder is als men hier doet voorkomen, maar dat moge duidelijk zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaodar schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:24:
Kom op zeg, 6GB is voor de komende 2 jaar zat (ja ik weet het, open doel). Laten we nou wel zijn, hoe vaak breidt je je geheugen uit? Ik zelf iig nooit. Tegen de tijd dat zoiets nodig zou kunnen zijn ben ik allang toe aan een compleet nieuw systeem.
Bij ons worden systemen altijd door geschoven en geupgrade. Me moeder mailt nog steeds achter een P3 450Mhz. Dus dat ben ik niet met je eens. Verder is het idd een open doel, 2 jaar zal 12GB al nuttig zijn.
Daarnaast is het ook hier een persoonlijk iets of je die features nodig hebt. Voor mij is CF sowieso al niet interessant. Koop liever een jaar later een geheel nieuwe kaart. Geheugen uitbreiden? Zie bovenstaande.
CF niet interessant? Dan kan een bordje van 40/50 euro al.
Maar goed dit gaat sowieso weer een discussie over voorkeuren worden, en dat heeft niet zo gek veel zin lijkt mij. Ik ben iig van mening dat een i7 systeem helemaal niet zo dramatisch veel duurder is als men hier doet voorkomen, maar dat moge duidelijk zijn :p
Ik heb je het toch laten zien wat het verschil is of ben ik nu gek? 190 met me eigen en 213 vs de jouwe.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Systemen doorschuiven doe ik ook, maar dan nog steeds zonder geheugen upgrades..
En of over 2 jaar die 12GB nuttig zal zijn is een heel andere discussie die ik hier maar niet zal beginnen :p
CF niet interessant? Dan kan een bordje van 40/50 euro al.
CF is voor mij(!) niet interessant omdat ik geen 2 videokaarten koop. Dat heeft verder niets te maken of het op een goedkoop bordje kan of niet.
190 met me eigen en 213 vs de jouwe.
sorry maar deze snap ik even niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaodar schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:43:
Systemen doorschuiven doe ik ook, maar dan nog steeds zonder geheugen upgrades..
En of over 2 jaar die 12GB nuttig zal zijn is een heel andere discussie die ik hier maar niet zal beginnen :p
Sja, 6GB is nu al nuttig. Als je wil kan ik die review wel weer ff opzoeken.
CF is voor mij(!) niet interessant omdat ik geen 2 videokaarten koop. Dat heeft verder niets te maken of het op een goedkoop bordje kan of niet.
Zeker wel. Dan kan er een goedkoper bordje komen die geen CF heeft. Met Core i7 kan je niet goedkoper uit zijn ;).
sorry maar deze snap ik even niet
Moet je de andere posts maar ff goed lezen :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
6GB nu al nuttig? Met games? Nou als je een link hebt dan zeg ik geen nee...
Zeker wel. Dan kan er een goedkoper bordje komen die geen CF heeft.
oh bedoelde je dat zo. Dan las ik je post even verkeerd :) Maar da's op zich waar natuurlijk.
Moet je de andere posts maar ff goed lezen .
morgen misschien. Nu ist hoog tijd om een tukkie te gaan doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mee in de 200 euro van P2 940 vs i7, maar ik vind enerzijds wel dat je geen crt scherm meer moet kopen als er LCD schermen zijn, ruwweg gezegd, een CRT-scherm heeft nog altijd de beste zwart weergave, maarja, heb jij geen LCD dan? een fairdere vergelijking zou zijn de P2 955 te vergelijken met de i7, dan is het verschil in kostprijs al heel wat minder, (ga het nu niet uitrekenen, vriendin wacht) maar toen ik het eens had gedaan, kwam het op rond de 100 euro uit.... Nog ff benchmarks gaan afwachten, maar ik denk toch dat de i7 dan misschien nog beter koop is...niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@shaodar
http://www.tomshardware.c...le-channel-ddr3,6614.html

@thombose
CRT? Waar heb je het over?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik geloof er ook niet veel van dat we snel van 6 gig naar 12 gig zullen gaan.
Ik vind het ook niet eerlijk om een lowend moederbord, van een highend chipset te vergelijken met een lowend AMD moederbord. Dat is naar mijn mening geen eerlijke vergelijking.
De betere Intel-moederborden hebben inderdaad een hoop opties. Maar in vergelijking met goede AMD moederborden zijn de basis X58-borden nog best prima hoor. De missende functies zullen niet snel perse nodig zijn.

Alleen vind ik ook dat Shaodar een duur AMD moederbord heeft gekozen. Rond de 100 euro zitten ook prima moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft het over 2 jaar. Dat is in computerland lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:59:
Hij heeft het over 2 jaar. Dat is in computerland lang.
Ja, dat is lang.
Maar ik had 3 jaar geleden al 2 gig geheugen in mijn vorige systeem. Dat is nu nog altijd zat om mee te gamen. (jammer dat de rest een beetje verouderd is). Geheugen is niet zo het probleem meer in deze tijd.

edit:
Het verschil tussen triple channel geheugen en dual channel geheugen was volgens mij niet zo groot: uitbreiding is dus prima mogelijk...

[ Voor 15% gewijzigd door Quacka op 09-04-2009 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja als je die link hier boven leest, zit ik te denken dat als ik me CPU upgrade ik me geheugen misschien ook maar moet upgraden naar 8GB.

Ik zou geen tripple channel willen opgeven. Verder zijn er denk ik ook niet tot nauwlijks low voltage dual channel kits om die tripple channel aan te vullen.

Vind dat je een beetje excuses zoekt omdat goedkope bord aan te houden. Ik zou hem om die redenen gewoon niet nemen. Geheugen bij plaatsen is een van de simpelste en snelste manieren om wat extra prestatie te krijgen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:03:
Sja als je die link hier boven leest, zit ik te denken dat als ik me CPU upgrade ik me geheugen misschien ook maar moet upgraden naar 8GB.

Ik zou geen tripple channel willen opgeven.
Jij verwacht van een i7-setup dus meer, dan van een phenom II-setup?
Immers heeft de laatste geen tripple channel.
Het is niet dat een i7-systeem met tripple channel opeens 20% beter presteert. Het maakt nauwelijks uit, bleek uit testen. Uit mijn hoofd maar een paar procent.
Vind dat je een beetje excuses zoekt omdat goedkope bord aan te houden. Ik zou hem om die redenen gewoon niet nemen. Geheugen bij plaatsen is een van de simpelste en snelste manieren om wat extra prestatie te krijgen.
Vroeger.... Nu is een betere of extra videokaart de manier om snel wat betere gameprestaties te krijgen. In gamesystemen (daar zitten we nu over te discussieren) zal iets meer geheugen je niet veel verder helpen. Gewoonweg omdat in gamesystemen van nu al best veel geheugen zit.
Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van een goedkoper x58-bord. Ik zeg alleen maar dat een goedkoop X58-bord helemaal niet slecht is.
Ik zou alleen als je toch de keuze maakt voor i7 wel een iets beter moederbord kiezen. 185 euro of 215 euro: het blijft een boel geld voor een moederbord -> dan maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op donderdag 09 april 2009 @ 00:14:
Jij verwacht van een i7-setup dus meer, dan van een phenom II-setup?
Immers heeft de laatste geen tripple channel.
Het is niet dat een i7-systeem met tripple channel opeens 20% beter presteert. Het maakt nauwelijks uit, bleek uit testen. Uit mijn hoofd maar een paar procent.
Is toch een paar procent. Zeker als je gaat bedenken dat ook de vraag naar bandbreedte wel toe gaat nemen. Laat het in de toekomst 5% worden. Dat kan je, zeker als het je bottlenek is, toch heel wat schelen. Zeker als je goedkoop 1333mhz DDR3 neemt. En denk dat je, als je een PH2 met 800mhz DDR2 straks gaat vergelijken met een PH2 met 2000mhz DDR3, dat die PH2 met DDR3 toch redelijk wat winst laat zien. Onderling vergelijken hier van is natuurlijk uit den boze, andere architectuur.
[...]
Vroeger.... Nu is een betere of extra videokaart de manier om snel wat betere gameprestaties te krijgen. In gamesystemen (daar zitten we nu over te discussieren) zal iets meer geheugen je niet veel verder helpen. Gewoonweg omdat in gamesystemen van nu al best veel geheugen zit.
Ik ben trouwens helemaal geen voorstander van een goedkoper x58-bord. Ik zeg alleen maar dat een goedkoop X58-bord helemaal niet slecht is.
Ik zou alleen als je toch de keuze maakt voor i7 wel een iets beter moederbord kiezen. 185 euro of 215 euro: het blijft een boel geld voor een moederbord -> dan maar goed.
http://www.tomshardware.c...le-channel-ddr3,6614.html

Ook gelezen?=>Winst waar het telt, in de minimum framerate.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
We hebben het hier over een systeem dat gelijk al 6 gig krijgt.
3 gig begint krap te worden, zeker met vista 64bit. Die verbruikt sowieso al wat meer.

3 gig met vista 32 bit
6 gig met vista 64 bit

Kijken of het verschil net zo groot is. Ik denk het niet. (verschil zal er wel zijn hoor: en ik wil niemand meer vista 32 bit aanraden..)

Zoals ik al zeg: 3 jaar geleden namen we al 2 gig.
Vorig jaar waren er nog mensen die 4 gig niet perse nodig vonden (niet de beste adviezen: dat geef ik toe)

In november 2007 werd pas 4 gig voor het eerst aangeraden in de BBG. En nog niet eens dat het perse nodig was, maar dat het handig was en prijstechnisch mogelijk was
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007

En zonder Vista hadden we nu niet perse 4 gig nodig gehad. Ik heb niet het idee dat windows 7 het geheugengebruik erg gaat opjagen. Dus het moet nu puur van de spellen gaan komen willen we boven de 6 gig gaan komen.

Maar om tot een conclusie te komen: voor een goed gamesysteem voor nu is de i7 prijstechnisch niet interessant. De phenom II is veel interessanter.
Op de lange termijn is er best wel wat te discussieren. Afhankelijk van je inschatting over de toekomst kan je tot een andere conclusie komen.
Als iemand van zichzelf al weet dat hij geen processor gaat upgraden, dan kan je beter nu een iets betere processor nemen.... En daar ging volgens mij de discussie in het begin over.
De reden dat ik voor de i7 kies: ik doe vrij lang met een systeem en daarom wil ik graag een snelle processor. Het voordeel van een snellere processor blijkt vanzelf als alle software zwaarder wordt (en het nadeel van een tragere ook, is mijn ervaring ).
En volgens mij is iedereen er wel van overtuigd dat een i7-920 beter presteert dan een phenom 940.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
Quacka schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:27:
Dit verwoordt erg goed mijn twijfels bij de PII. De toekomstige PII's (of III ov IV) passen misschien nog wel op een AM2+ mobo, maar kunnen die processoren hun kracht wel kwijt op een moederbord van vandaag met DDR2?

Als ik voor AMD zou kiezen, zou ik met oog op de toekomst eerder voor AM3 en DDR3 gaan. Met een oude socket weet je zeker dat je in de toekomst 'vastloopt', met dat argument is de S775 uit de BBG's gegooid (want de processoren zijn even snel als de PII) maar eigenlijk geldt dat misschien ook wel voor voor de AM2+.
En met AM3 + DDR3 wordt het prijsverschil een stuk kleiner.

Maar goed de toekomst valt niet te voorspellen en deze discussie gaat een beetje off-topic...

[ Voor 20% gewijzigd door Rrob op 09-04-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
Ik ben op zoek naar een voeding die vergelijkbaar is met de Cooler Master Real Power M520, ik heb uiteraard zelf al wat gekeken en ben uitgekomen op de OCZ Fatal1ty 550W pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W . Zou iemand mij zekerheid kunnen geven of dat gaat werken met het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 27,18€ 27,18
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,99€ 32,99
1Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit SP1 NL OEM€ 96,90€ 96,90
1OCZ Alchemy Elixir€ 24,-€ 24,-
1OCZ Fatal1ty 550W€ 62,25€ 62,25
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,37€ 49,37
ImporterenTotaal€ 815,02

Evt. betere keuzes hoor ik ook graag. Ik wil eigenlijk niet meer dan €70 uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* GENETX ziet niet waarom die voeding niet zou gaan werken in ieder geval.

Aansluitingen: Check
Vermogen: Check
Rrob schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:23:
[...]

Dit verwoordt erg goed mijn twijfels bij de PII. De toekomstige PII's (of III ov IV) passen misschien nog wel op een AM2+ mobo, maar kunnen die processoren hun kracht wel kwijt op een moederbord van vandaag met DDR2?

Als ik voor AMD zou kiezen, zou ik met oog op de toekomst eerder voor AM3 en DDR3 gaan. Met een oude socket weet je zeker dat je in de toekomst 'vastloopt', met dat argument is de S775 uit de BBG's gegooid (want de processoren zijn even snel als de PII) maar eigenlijk geldt dat misschien ook wel voor voor de AM2+.
En met AM3 + DDR3 wordt het prijsverschil een stuk kleiner.
Je, je kracht kun je niet helemaal kwijt. Maar hoeveel invloed heeft sneller geheugen. Zoals aangegeven zal dat hooguit 5% zijn. Wat moet je doen om van DDR2 -> DDR3 te gaan? Dat is toch weer een investering van 150 euro. 150 euro op een systeem van pak hem beet 1000 euro is toch 15% betalen voor 5% performancewinst.

Voor de Core i7 geldt hetzelfde, 1000 euro voor AMD, 1200 voor de Core i7. Wanneer je weinig met je COre i7 gaat doen omdat je videokaart je bottleneck is geldt hier ook zo'n 5% performance winst. Je moet daar echter wel zo'n 20% extra voor neertellen. Ook geen hoog rendement dus.

Ja, optimaal is anders wanneer je gaat upgraden, maar prijs/kwaliteit technisch gezien een stuk aantrekkelijker. Zelf heb ik 16 maanden terug een GigaByte GA-MA790X-DS4 gehaald, ik weet nu wel dat ik 5 jaar plezier aan dit bord ga hebben. Je, ik heb traag 800MHz KVR geheugen en zal er niet alles uit halen. Maar ik weet wel dat ik gewoon aan het eind van de rit zo'n 200-300 euro zal besparen op dit systeem zonder dat dit systeem merkbaar trager is.

Ik snap dat het leuk is om te patsen met een Core i7, net zoals je zou patsen met een Porche. Echter, heeft het altijd zin? Die Porche haalde me gister in op een stuk waar 90 km/h de max was en ik binnen de perken wilde blijven om op zijn minst puntaftrek te voorkomen ;) . Echter haalde ik even later met mijn 1000 euro kostende Ford Fiesta 1.1 die Porche in >:) . En dat is de andere kant van het verhaal. Heb je de performance nou ook echt nodig. De Core i7 is op papier sneller, maar 3 FPS meer of minder als je al boven de 60FPS zit ga je niet merken.

Verder over AM2/AM3, ze zullen compatible blijven. Van S775 is gewoon 100% zeker dat deze ten dode is opgeschreven nu. Met de Core i7 heb je een 2e probleem: De mainstream Core i5 zit op een ander socket en die CPU moet met de Phenom concurreren. Als AMD geen high-end CPU heeft dan krijg je het probleem dat De Core i7 echt een niche markt wordt en kan Intel absurde prijzen vragen: De kansen zijn groot dat je Core i7 met DDR3 geheugen nu, later niet eens meer interessant is om up te graden door de kosten van alleen een CPU. En dat lijkt me zeer aannemelijk. Daarentegen is de desktop CPU van AMD op zijn Opteron serie gebaseerd en die zal nog een hele tijd DDR2 ondersteunen. Zo zal de Phenom ook.

Komen we terug op verouderd DDR2. 200 euro voor enkel een CPU, of 350 euro voor CPU, moederbord en geheugen? Wederom zal de laatste 5% sneller zijn. echter, denk je niet dat je voor 150 euro geen CPU kan krijgen die gewoon 10% sneller is, ondanks het gebruik van DDR2 geheugen? ;)
Maar goed de toekomst valt niet te voorspellen en deze discussie gaat een beetje off-topic...
Lijkt me ook

[ Voor 93% gewijzigd door GENETX op 09-04-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2009 @ 23:27:
of ben ik nu gek?
[/quote]

Ja :+ ! I know, flauw maar kon het niet laten!
j/k Reinman ^_^

* XTREEMRaGE mompelt iets van open deur intrappen.
Rienk333 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 08:35:
Ik ben op zoek naar een voeding die vergelijkbaar is met de Cooler Master Real Power M520, ik heb uiteraard zelf al wat gekeken en ben uitgekomen op de OCZ Fatal1ty 550W pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W . Zou iemand mij zekerheid kunnen geven of dat gaat werken met het volgende systeem:
Deze zal werken op jou systeem. Jouw systeem kan ~335W verbruiken, is ~27A over 12V lijntjes, dat moet deze voeding wel aankunnen :).

edit--
XTREEMRaGE schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:07:
omg double post >_<

[mbr]GENETX: Prutz0r . Krijg je als je Reinman voor gek verklaard >:)

En deze ga ik niet verwijderen, nananana >:) [/mbr]
roflmao! _/-\o_
* XTREEMRaGE killing spree got ended by GENETX

[ Voor 69% gewijzigd door XTREEMRaGE op 09-04-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

omg double post >_<

GENETX: Prutz0r . Krijg je als je Reinman voor gek verklaard >:)

En deze ga ik niet verwijderen, nananana >:)

Edit: "Godlike" O-)

[ Voor 181% gewijzigd door GENETX op 09-04-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Kereltje88 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:24:
Ik ben van plan binnenkort een i7 systeem aan te schaffen. Het enigste onderdeel waar ik een probleem mee heb is de CPU koeler, de Scythe Mugen 2 is zeer slecht leverbaar. Ik zoek dus een alternatief in dezelfde prijsklasse, zou ik eventueel voor de CM Z600 met mount kit gaan?
Kan iemand mij hier wat advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

pricewatch: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000

Ik zie zo een aantal shops die kunnen leveren. De goedkoopste (Highflow) doet niet aan voorraadindicatie in de PW, maar heeft ze wel in het magazijn liggen.

De TRUE120 is anders een redelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Kereltje88 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:01:
[...]

Kan iemand mij hier wat advies geven?
Hier zijn alle koelers voor de i7 van 25 tot 40 euro: http://tweakers.net/price...eMax=5&f388=216&x=16&y=11

ff de reviews lezen en deze vergelijken, check of er meer reviews staan op google. Misschien is de nexus low wat? die doet wat ie moet doen. Volgens de tweakers reviews is deze goed in het koelen en de geluidsproductie is laag, zelfs op max.
Edmin schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:13:
pricewatch: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000

Ik zie zo een aantal shops die kunnen leveren. De goedkoopste (Highflow) doet niet aan voorraadindicatie in de PW, maar heeft ze wel in het magazijn liggen.

De TRUE120 is anders een redelijk alternatief.
idd, maar helaas is de true niet in dezelfde prijs klasse ;x

[ Voor 31% gewijzigd door XTREEMRaGE op 09-04-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Probleem is dat je voor een koeler van gelijke kwaliteit direct in een hogere prijscategorie terecht komt. Wil je hetzelfde geld uitgeven, dan lever je weer prestaties in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is voor de vendetta 2 geen bracket te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Edmin schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:52:
Probleem is dat je voor een koeler van gelijke kwaliteit direct in een hogere prijscategorie terecht komt. Wil je hetzelfde geld uitgeven, dan lever je weer prestaties in.
idd, maar het ligt er ook aan wat Kereltje88 precies wilt doen. Want als ie wilt overclocken dan zal ie vast hoger uitkomen qua prijs, voorstilte is de Nexus Low 7000 misschien wel een goeie optie.
Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 12:04:
Is voor de vendetta 2 geen bracket te krijgen?
Tot nu toe nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 20-09 13:16
ik ben nu in het bezit van een asus p5k, q6600, 8800gt 512 mb, 4gb ddr2, en 4 terrabyte.
ik draai mediaportal (ECHT GEWELDIG, het beste mediacenter prog tot nu toe)

maar mijn pc vreet best veel stroom en het enige wat ik doe is downloaden en full hd kijken met dts (via coax bakel naar een sony av versterker)

nu ben ik op zoek naar een nieuw mobo, waar ik me huidige prut op kan aansluiten, 6 sata's heeft, en een videokaart en geluidskaart on-board die goed zijn, en energiezuinig.
ik kom er alleen echt niet uit. meeste boarden hebben maar 4 sata's. of een videokaart die net hd trekt maar meer ook niet.
Stilte is een must vandaar dat ik naar een nieuw mobo zoek met onboard videokaart. is denk ik bijna evenduur als een silent vervanger kopen voor mijn 8800.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw probleem is niet dat je moederbord onzuinig is, maar je processor, videokaart en 4 terrabyte aan schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Zo ziet het totaal plaatje er voorlopig uit:

Klik

Ik bestel alles behalve de headset,muismat en toetsenbord bij 4launch. De genoemde 3 dingen bestel ik bij zercom. Ik laat het systeem assembleren. Ik bestel bij deze 2 winkels omdat ik in de buurt van Eindhoven woon. Het voornaamste doel is gamen met het systeem, ik heb gekozen voor een i7 omdat dit toch iets meer toekomstgericht is. De beste oplossing in mijn ogen leek mij de Z600. Ik wil niet extreem gaan overclocken, ik wil er alleen mee gaan experimenteren en uitproberen. Ik zoek alleen nog leuke fans voor bij de Z600. En ik zit er nog over te denken om i.p.v. de samsung t220 een LG 2261V-PF aan te schaffen. Ik heb namelijk ook een xbox 360, ik vraag me alleen af of 16:9 en full hd wel geschikt is voor PC gamen.

Is dit trouwens een geschikte mounting kit voor de Z600:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-064396

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kereltje88 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:21:
ik heb gekozen voor een i7 omdat dit toch iets meer toekomstgericht is.
Ik word onderhand een beetje moe iedere keer uit te moeten leggen dat je dit niet zomaar kunt stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Edmin schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:23:
[...]

Ik word onderhand een beetje moe iedere keer uit te moeten leggen dat je dit niet zomaar kunt stellen...
Ik heb even terug gelezen, en ik snap wat je bedoeld. Maar ik ben niet van plan over een paar jaar alweer een geheel nieuw systeem te bestellen, ik wil hoogstens in de tussentijd een nieuwe videokaart erin zetten. En het is wel bewezen dat de core i7 veel minder snel een bottleneck vormt voor de GPU dan de PhenomII en C2D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Edmin schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:23:
[...]

Het lijkt voor de ''niet-geleerde'' (pc noobs) dat het meer future gericht is omdat hiervoor een nieuw socket is uitgekomen (Socket 1366). Het lijkt dan alsof je het beste van het beste hebt. Zo dacht ik iig wel in het begin. ''Ohw!... dat is helemaal nieuw dat is het beste van het beste''. En natuurlijk zijn de prestaties er wel naar maar dit wil niet gelijk zeggen dat het meer future gericht is.

Nu denk je als''pc-noob'' dat dat nieuw is en dus beter, en als je dan dat nieuwere betere product koopt dat het meer future proof is doordat het ''nieuwe technieken'' zijn. Terwijl het eigenlijk een quadcore is waar het oude truckje ''hypertreat'' ofzoiets is toegepast.

Dit wil niet zeggen dat de Socket 775 moederborden worden verdreven door de Socket 1366.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Kereltje88 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:34:
[...]

Ik heb even terug gelezen, en ik snap wat je bedoeld. Maar ik ben niet van plan over een paar jaar alweer een geheel nieuw systeem te bestellen, ik wil hoogstens in de tussentijd een nieuwe videokaart erin zetten. En het is wel bewezen dat de core i7 veel minder snel een bottleneck vormt voor de GPU dan de PhenomII en C2D.
En over drie jaar prik ik een nieuwe proc en graka in mn (toekomstige am3 mobo) en ben ik toch sneller dan jij :9 . Te ver in de toekomst kijken heeft geen zin, dus kijk naar wat je vandaag gaat uitgeven. Niet of je pc over 3 jaar de nieuwste games met 15 of 18 frames afspeeld :+

Maar ik stel voor dat we mensen die niet terug lezen, getrouwd zijn met Intel of een mega budget hebben gewoon hun gang laten gaan. Of veel 3D renderen natuurlijkDanku stevens
stevens20 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:42:

Dit wil niet zeggen dat de Socket 775 moederborden worden verdreven door de Socket 1366.
Nee die wordt verdreven door socket 1160

[ Voor 15% gewijzigd door artificial_sun op 09-04-2009 14:03 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ed moet ff een blog schrijven over futureproofheid, dan kan ie hier in de TW :D.

Ed is je BBG al klaar? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
artificial_sun schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:51:
[...]

En over drie jaar prik ik een nieuwe proc en graka in mn (toekomstige am3 mobo) en ben ik toch sneller dan jij :9 . Te ver in de toekomst kijken heeft geen zin, dus kijk naar wat je vandaag gaat uitgeven. Niet of je pc over 3 jaar de nieuwste games met 15 of 18 frames afspeeld :+

Maar ik stel voor dat we mensen die niet terug lezen, getrouwd zijn met Intel of een mega budget hebben gewoon hun gang laten gaan.
is niet helemaal eerlijk he... kijk eens naar het aantal pagina's :P
En in sommige gevallen kan je wel beter een i7 systeem kopen. Ik heb er ook een staan. Dat was niet omdat mijn budget zo giga is maar meer omdat ik veel render en 3D bewerking doe.

Dusjah.. je kan wel de vraag of het meer future proof is negeren of als ze zeggen dat het meer future proof is gewoon eronder zetten:
/leanback and readback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:52:
Ed moet ff een blog schrijven over futureproofheid, dan kan ie hier in de TW :D.
Pff, ik loop al twee blogs achter... :$
Ed is je BBG al klaar? :+
Zo goed als! Vanavond de puntjes op de 'i' zetten en dan is ie af. Kan hier niet verder, omdat de inhoud van je winkelmandje pc-gebonden is en niet met je account mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Kereltje88 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:21:
Zo ziet het totaal plaatje er voorlopig uit:

Klik

Ik bestel alles behalve de headset,muismat en toetsenbord bij 4launch. De genoemde 3 dingen bestel ik bij zercom. Ik laat het systeem assembleren. Ik bestel bij deze 2 winkels omdat ik in de buurt van Eindhoven woon. Het voornaamste doel is gamen met het systeem, ik heb gekozen voor een i7 omdat dit toch iets meer toekomstgericht is. De beste oplossing in mijn ogen leek mij de Z600. Ik wil niet extreem gaan overclocken, ik wil er alleen mee gaan experimenteren en uitproberen. Ik zoek alleen nog leuke fans voor bij de Z600. En ik zit er nog over te denken om i.p.v. de samsung t220 een LG 2261V-PF aan te schaffen. Ik heb namelijk ook een xbox 360, ik vraag me alleen af of 16:9 en full hd wel geschikt is voor PC gamen.

Is dit trouwens een geschikte mounting kit voor de Z600:
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-064396
Je kiest nu voor een i7 systeem. Dit is 200,- duurder dan de phenom.

Je bespaart nu op de grafische kaart. Je wilt gamen dus een goede grafischekaart is dan belangrijker.
Een i7 systeem is alleen interessant als je veel bezig bent met 3D bewerkingen. De i7 is niet in het voordeel bij het gamen en is ook niet meer future proof.

Dus mijn tip is: Ga kijken voor een Phenom systeem met een dikkere grafische kaart.

Verder is het handig om te weten wat je max budget is en wat je er precies mee wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
Mensen aanvallen en betitelen met woorden als pc-noobs nadat ze om advies hebben gevraagd draagt zeker bij aan de vriendelijkheid van dit forum. Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Kereltje88 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:07:
Mensen aanvallen en betitelen met woorden als pc-noobs nadat ze om advies hebben gevraagd draagt zeker bij aan de vriendelijkheid van dit forum. Hartelijk bedankt voor jullie reacties.
Ik ben zelf ook ''pc noob''.
Je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen... ik dacht eerst ook dat het meer future proof is. Mij hebben ze het ook uit moeten leggen dus het is geen aanval op jou.

Het staat trouwens niet voor niks tussen haakjes.
We helpen je hier graag maar als er om de 3 pagina's uitgelegd moet worden dat i7 niet speciaal meer future proof is wordt het een beetje vervelend.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.