Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou een X-Fi xtreme Gamer o.i.d. nemen, die schijnt toch echt een stuk beter te zijn dan de Audigy en kost ook maar iets van 70 euro. Heb zelf de wat oudere Xtreme Music en ben daar echt super tevreden mee. Zeer mooi geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 11:19
Quacka schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:26:
ik vraag me af of het geluid van die audigy wel beter is dan van het moederbord.
Voor de rest zie ik geen problemen.
Mee eens,

Als geluid belangrijk is, zou ik iets beters kopen dan een audigy SE. BV een SB X-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirtyharry schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:34:
[...]

Mee eens,

Als geluid belangrijk is, zou ik iets beters kopen dan een audigy SE. BV een SB X-fi.
Zolang je dan maar geen Extreme Audio neemt. Dat is namelijk gewoon een rebranded Audigy SE.

Verder zou ik geen geluidskaart kopen, onboard is tegenwoordig goed genoeg. Je moet goeie boxen hebben wil je het verschil horen. CPU belasting is een moot point. Die is er met een quadcore in overvloed.

/me wacht nog steeds op Ed's blog over de X-Fi.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Trouwens, als ik niet overclock, heeft het dan zin om OCZ platinum geheugen te nemen of is Gold goed genoeg? merk je verschil als je later Crossfire gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor core i7? Dan kan je gewoon het goedkoopste 6GB tripple channel 1333mhz kit nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:46:
[...]

Zolang je dan maar geen Extreme Audio neemt. Dat is namelijk gewoon een rebranded Audigy SE.

Verder zou ik geen geluidskaart kopen, onboard is tegenwoordig goed genoeg. Je moet goeie boxen hebben wil je het verschil horen. CPU belasting is een moot point. Die is er met een quadcore in overvloed.

/me wacht nog steeds op Ed's blog over de X-Fi.
Vriend van me heeft precies dezelfde speakers als ik (logitech x530), maar een onboard geluidskaart, terwijl ik X-Fi heb en je hoort toch zeker enorm verschil in geluid. Hij heeft ook net zoals ik zijn tv decoder op de line-in aangesloten en bij de onboard kraakt het geluid al gauw en bij de X-Fi klinkt het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welke onboard heeft hij? Kan misschien ook liggen aan het setje zelf; ik heb zelf de X-540 en aangesloten op Realtek 889A (P35C-DS3R) en deze werkt perfect.

Over de DDR3 nog: soms is OCZ Platinum bijna even goedkoop, bijv. bij 2x2GB DDR3 setjes is OCZ Platinum 1333 CL7 maar een paar euro duurder dan Valueram 1333 CL9, dan kan je beter voor die Platinum gaan. Lagere timings merk je niet echt, maar die paar euro's zijn het ook niet waard om te besparen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties, maar toen ik zei dat geluid in FPS erg belangrijk voor me is bedoelde ik in gebruik met headset. Ik moet kunnen horen of een persoon 10 meter linksachter me staat en niet dat ik zit te twijfelen of die nu linksvoor of linksachter staat.Ik weet dat je dit geluid ook al kan krijgen met onboard, maar ik ben echt een miere****** qua geluid, zoek echt het "beste" (betaalbaar). Dus de keus in dat geval zou dan komen op "X-Fi xtreme Gamer" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
De Xtreme Gamer kan idd het geluid in een koptel als surround laten klinken. Dan hoor je waar iemand staat ja. Hij heeft alleen geen digitale output volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
pricewatch: Creative X-Fi Titanium
is ook een optie. Ongeveer even duur.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:49

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:19:
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt, maar je heb het wss fout gelezen. Dat is gezien de getallen meer total system power use.

HD4890 & i7 = 130 watt voor beiden. 260 watt dus. Doe daar nog 30 watt bij voor DVD en HD en 30 watt voor overige. Dan heb je zon 320 watt nodig van je 12 volt lijn. Dat levert ie echt wel.
De HD4890 neemt ~190W btw. 1 HD en 1 DVD is ~20W. Dus in totaal zal het ~370W zijn en de voeding zal ~30A moeten leveren over de 12v lijntjes. Btw voor Sj44k13 en anderen die willen weten welke voeding ze nodig moeten hebben ;X Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:40:
Bedankt voor de reacties, maar toen ik zei dat geluid in FPS erg belangrijk voor me is bedoelde ik in gebruik met headset. Ik moet kunnen horen of een persoon 10 meter linksachter me staat en niet dat ik zit te twijfelen of die nu linksvoor of linksachter staat.Ik weet dat je dit geluid ook al kan krijgen met onboard, maar ik ben echt een miere****** qua geluid, zoek echt het "beste" (betaalbaar). Dus de keus in dat geval zou dan komen op "X-Fi xtreme Gamer" ?
Als je echt een audio purist was dan zou je volgens mij idd moeten kijken naar duurdere kaartjes dan de X-Fi xtreme gamer. Want dan zal je echt niet 100% tevreden zijn, doe je het om de games dan is de X-Fi reeks idd niet zo slecht en redelijk betaalbaar ;D

[ Voor 46% gewijzigd door XTREEMRaGE op 13-04-2009 15:39 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 13:18:
Ik heb de hele thread bestudeerd en kom tot de conclusie dat dit mijn beste keus zou moeten zijn met een 1200~ budget. Ik speel redelijk vaak games, maar niet echt de nieuwste meer (cs 1.6, quakelive, etc). Maar wil voorbereid zijn op eventueele toekomstige spellen zoals diablo 3. Geluid is voor mij erg belangrijk in FPS games dus daarom twijfel ik nog aan het feit of ik een betere geluidskaart zal nemen of dat de SB audigy voldoet. Waar ik me ook er veel mee bezig houdt is video en picture editing. Misschien wel evenveel als gamen.

Lian Li PC-7F 5 x, 3 x, ATX, Mini ITX
Corsair CMPSU-650TX 650 Watt, ATX12V 2.2, ATX 2.03, EPS, 8 x, 8 x
Intel® Core i7-920 4x 2666 MHz, 4x 256 kB, 4800 MT/s, Bloomfield
Asus P6T X58, 6.400 MT/s, 3x PCIe x16 2.0, Socket 1366
XFX HD4890 ATI Radeon HD4890, 1024 MB, 256 Bit, PCIe x16 2.0
GeiL DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit 6144 MB, CL9 9-9-24, PC3 10600
Western Digital WD1001FALS 1.000 GB, 8,9 / 32 / 7200, Serial ATA/300
Samsung SH-S223F DVD-reWriter. Serial-ATA
Creative Sound Blaster Audigy SE 24bit PCI, 3 x Line-out, Audigy SE
Totaal: € 1.212,90

Zou dit de ideale keus zijn ?
Met oog op de X58 Roundup van tweakers.net die net klaar is: Ik zou persoonlijk voor een Gigabyte EX58-UD4P of MSI X58 Platinum gaan. Zie de reviews.
Het Geil setje is CL9, kijk of je een CL7 setje kunt scoren voor een gelijkwaardige prijs.

Verder heb je niets gezegd over stilte en temperatuur, maar:
De TX serie is niet modular. Modulair = betere kabelwegwerking, dus beter voor airflow.
De Lian Li heeft maar 1x140mm en 1x120mm. Beter dan gemiddeld, maar voor iets meer heb je een Nine Hundred two met 3x120mm, 1x200mm en wat extra plaatsen voor meer.

Als laatste over de HDD: Welke raadt men op deze topic meestal aan? Ik dacht dat de 7200.12 500GB of 1TB de beste HDDs waren van de laatste tijd, maar ligt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XTREEMRaGE schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:34:
[...]

De HD4890 neemt ~190W btw. 1 HD en 1 DVD is ~20W. Dus in totaal zal het ~370W zijn en de voeding zal ~30A moeten leveren over de 12v lijntjes. Btw voor Sj44k13 en anderen die willen weten welke voeding ze nodig moeten hebben ;X Welke voeding heb ik nodig? Deel 21V
Volgens XbitLabs niet. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-hd4890/4890power.png

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:46:
[...]

Als laatste over de HDD: Welke raadt men op deze topic meestal aan? Ik dacht dat de 7200.12 500GB of 1TB de beste HDDs waren van de laatste tijd, maar ligt het anders?
nee, dat zijn twee zuinige schijven.
De best presterende 7200-schjf is de WD Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

-The_Mask- schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:04:
[...]

Daar meten ze helemaal niet het verbruik, maar geven ze de TDP weer. ;)
So true, maar volgens AMD is dit te halen tijdens een worst case temp. scenario vandaar ;). Laten we zeggen op een warme zonnige dag, niet de juiste airflow, vele uurtjes gamen dan zou men dit moeten kunnen halen. Als ik silentpc review mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XTREEMRaGE schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:10:
[...]

So true, maar volgens AMD is dit te halen tijdens een worst case temp. scenario vandaar ;). Laten we zeggen op een warme zonnige dag, niet de juiste airflow, vele uurtjes gamen dan zou men dit moeten kunnen halen. Als ik silentpc review mag geloven.
Denk niet dat je er 70 Watt bij krijgt terwijl dit al Peak3D verbruik is. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

-The_Mask- schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:14:
[...]

Denk niet dat je er 70 Watt bij krijgt terwijl dit al Peak3D verbruik is. ;)
Laten we het hopen ;). Maar deze bench zal wel in goeie condities zijn genomen.
Maar waarom ik de TDP had genomen, is omdat AMD een andere kijk heeft op TDP dan de andere fabrikanten(intel, nvidia). Volgens AMD kan de HD4890 (geen OC) ~190W onder een worst-case temp. scenario nemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 15:46:
Met oog op de X58 Roundup van tweakers.net die net klaar is: Ik zou persoonlijk voor een Gigabyte EX58-UD4P of MSI X58 Platinum gaan. Zie de reviews.
Het Geil setje is CL9, kijk of je een CL7 setje kunt scoren voor een gelijkwaardige prijs
Heb je niets aan. Net als met S775 Core 2, heeft Core i7 te goeie prefetchers om echt super veel winst uit sneller geheugen te halen. Ook de bandbreedte is ruim voldoende. Daar extra geld voor neer leggen is dus helemaal niet nodig.
http://www.bit-tech.net/h...mory-performance-review/9
XTREEMRaGE schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:20:
[...]

Laten we het hopen ;). Maar deze bench zal wel in goeie condities zijn genomen.
Maar waarom ik de TDP had genomen, is omdat AMD een andere kijk heeft op TDP dan de andere fabrikanten(intel, nvidia). Volgens AMD kan de HD4890 (geen OC) ~190W onder een worst-case temp. scenario nemen :).
TDP != Verbruik. TDP staat alleen hoe goed de koeler die er op moet zou moeten zijn om fatsoenlijk te kunnen koelen. Het verbruik ligt dus een heel stuk lager.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dus uiteindelijk moet je met 600 wat wel 2 radeon 4890's kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
GENETX schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:30:
[...]

Dus blijft het tussen de Q9550 en de Phenom II. Heb je überhaupt de quote die ik aanhaal uit het artikel gelezen?

[...]

Oftewel, samengevat:
De Phenom II gaf nooit lag, haperingen of pauzes wanneer er een zeer hoge CPU belasting was in tegenstelling tot de Q9550.

Kortom, in de benchmarks gaan beide systemen nek aan nek waar de Q9550 wellicht net iets beter scoort. Echterm 60 of 62 fps ga jij niet merken met het blote oog, enkel als je fraps aanhebt. De haperingen daarentegen wel, je beeld freezed gewoon even en dat is iets dat je absoluut niet wilt.

Naast het socket dat op een dood spoor zit bij de Q9550, is de techniek van de C2Q gewoon verouderd en dat merk je dus bij hoge belasting. Beide platformen zijn even duur, enkel het AMD platform heeft een langer leven (zie ook de reacties hierboven) en geeft betere performance als het er echt om gaat. De C2Q laat het simpelweg afweten als hij het even te druk heeft.
Ja ik heb het artikel wel gelezen, ik wacht nog even op de launch van de Phenom II 955 om dan vervolgens de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akronos
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-01 01:31
ok, na 65 pagina´s van deze thread en heel veel externe informatie gelezen te hebben (ook een goede manier om je tweakotine in 5 dagen van 0 naar 500 te krijgen :) ) wil ik het volgende systeem hier poneren:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920€ 246,-€ 246,-
1MSI X58 Platinum€ 211,25€ 211,25
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 76,12€ 76,12
1OCZ Silencer 750 Quad€ 103,51€ 103,51
1Samsung Syncmaster T240€ 251,-€ 251,-
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 204,-€ 204,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,42€ 49,42
ImporterenTotaal€ 1.141,30

Het is eigenlijk specifiek bedoeld voor maar 2 games (die nog niet eens uit zijn ): Starcraft II en Diablo III
Daarnaast voornamelijk videobewerking en wat muziek maken. (Vandaar de i7)

Maar nu komt de grap:
Ik heb een Antec Skeleton...
(Niet allemaal gelijk met kraken beginnen aub)

Dus heb ik een voeding nodig met alleen een fan achterin, vandaar de OZC.
Daarnaast wil ik hem eigenlijk wat overklokken, maar passen maar weinig koelers in deze ´kast´, de enige die ik kan vinden is deze:
Nexus LOW-7000 (35,-)

Het beeldscherm heb ik gekozen vanwege de HDMI aansluiting. (voor mijn PS3, Go Hideo!)

De harde schijf wordt waarschijnlijk vrij snel vervangen door 1 (hopelijk 2) vertexen.

De videokaart zal hopelijk ooit dienst gaan doen als opencl (nee das geen typfout) kaart zodra directx11 uit is.

Het geluid mag onboard voor nu, wordt toch optisch doorgelust naar een (yamaha) hifi set.

Als besturingsysteem natuurlijk vista 64bit, maar dit wordt waarschijnlijk vrij snel win7.

Totaal kom ik dan op zo´n 1300 euro als ik efficient inkoop, wat me nog 200 euro rek geeft.

Wat zeggen jullie ervan?

Een mooie rode 25cm fan is niet lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet heel weinig opslag voor video bewerking? Je voeding is ook te sterk als je geen CF gaat doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

akronos schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 01:07:

Het is eigenlijk specifiek bedoeld voor maar 2 games (die nog niet eens uit zijn ): Starcraft II en Diablo III
Daarnaast voornamelijk videobewerking en wat muziek maken. (Vandaar de i7)
Waarvan er eentje niet voor 2010 verwacht wordt en de andere een 2009 release ook niet helemaal zeker is :P

Goeie reden om nu een nieuwe computer te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Ik zat ook op D3 te wachten, maar ga toch een nieuwe bak kopen. Op zich kan je met de reputatie van Blizzard er vanuit gaan dat het ook op lagere hardware nog redelijk zal draaien, maar aangezien D3 hoogstwaarschijnlijk niet voor tweede helft 2010 of zelfs pas in 2011 zal uitkomen is het voor SC misschien verstandiger om gewoon nu een iets minder dure bak te kopen, en dan wanneer D3 uitkomt die te upgraden. Dan kan je beide goed draaien, in plaats van SC erg goed en D3 straks mogelijk maar matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
kwam er ook een bbg van april? of alleen een laptop bbg?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
stevens20 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 14:26:
kwam er ook een bbg van april? of alleen een laptop bbg?
BBG is om de maand, de draadjes voor de mei BBG zijn er al, maar hier kan je nog babbelen over je eigen keuze (mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:48:
TDP != Verbruik. TDP staat alleen hoe goed de koeler die er op moet zou moeten zijn om fatsoenlijk te kunnen koelen. Het verbruik ligt dus een heel stuk lager.
Volgens AMD is TDP dit: dat er gemeten is wat een CPU/GPU maximum kan trekken, onder default voltage en onder de worst-case temp. scenario.

Intel heeft weer een hele andere kijk, bijna wat jij zegt. Maar soms kan het volgens hun erover schieten, alhoewel ze die kans klein inschatten.

Maar we gaan offtopic. ;X

edit--
helaas kan ik de link niet vinden ffs >_<

edit2--
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:15:
Worst case idd als alle schakelingen zouden schakelen. Dat gebeurt never nooit niet :). Verder is de TDP van een HD4830 gelijk aan de HD4850, maar je kan op je sokken aanvoelen dat ze niet het zelfde verbruiken. Hense Verbruik != TDP.
Laten we het idd hopen dat het never nooit niet gebeurd ;D. Maar omdat AMD zelf had aangegeven dat de max. verbruik == TDP, vandaar dat ik die had genomen ;).

[ Voor 32% gewijzigd door XTREEMRaGE op 14-04-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worst case idd als alle schakelingen zouden schakelen. Dat gebeurt never nooit niet :). Verder is de TDP van een HD4830 gelijk aan de HD4850, maar je kan op je sokken aanvoelen dat ze niet het zelfde verbruiken. Hense Verbruik != TDP.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil graag een Gamepc kopen waar ik de nieuwste én aankomende games goed op kan spelen. Ik heb gekeken bij de Best Buy Guide (maart 2009).

Is dit nou een goede pc of kan ik beter een Intel core i7 nemen? De ene zegt een Intel core i7 en de andere zegt AMD Phenom II.

Mijn buget is max. 1500,- euro. Ik ben opzoek naar een soort gelijk systeem uit de BBG, maar nou weet ik niet of ik een Intel of AMD moet nemen, zoals ik hierboven vermeld. Iemand die mij een goed advies kan geven zodat ik met het systeem wel goed voor uit kan. Nou zoek ik ook een scherm waar ik zowel op kan gamen als tv kijken.

Alvast bedank,

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dit topic ff door bladeren. Dan staat er heel erg veel uit gelegd en ook veel vergelijkbare systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

idd bekijk deze topic of wacht op de bbg van mei ^_^. AMD is goed genoeg voor het gamen of je hebt geld teveel dan kan je voor de i7 gaan. Wat jij wilt, is jouw feesie ;D

[ Voor 53% gewijzigd door XTREEMRaGE op 14-04-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:31:
Hallo,

Ik wil graag een Gamepc kopen waar ik de nieuwste én aankomende games goed op kan spelen. Ik heb gekeken bij de Best Buy Guide (maart 2009).

Is dit nou een goede pc of kan ik beter een Intel core i7 nemen?
Nee, dit is echt een r*ksysteem. Nooit kopen!!!11oneeleven

Maar serieus, zoals Reinman al zegt: Dit hele topic draait om het adviseren van gamesystmen rond jouw budget. Als het Tnet advies van maart precies €1500 is, waarom zou het dan toch een slecht systeem zijn? Kijk anders voor het meest recente op advies-gebied naar het BBG mei discussietopic.
De ene zegt een Intel core i7 en de andere zegt AMD Phenom II.
De een zegt pindakaas, de ander chocoladepasta. Deze vraag is echt al tig keer hier gesteld. i7 is sneller, maar duurder en volgens velen het geld niet waard in een gamebak van dit budget.
Mijn buget is max. 1500,- euro. Ik ben opzoek naar een soort gelijk systeem uit de BBG, maar nou weet ik niet of ik een Intel of AMD moet nemen, zoals ik hierboven vermeld. Iemand die mij een goed advies kan geven zodat ik met het systeem wel goed voor uit kan.
We zien wel graag dat je eerst met een voorstel komt dat we kunnen bespreken. Gebruik de pricewatch om iets inelkaar te steken en post het hier.
Nou zoek ik ook een scherm waar ik zowel op kan gamen als tv kijken.
Dan moet je op zoek naar een scherm met ingebouwde tv tuner, zoals de Samsung T240HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor deze goede reactie. Ik ga wat in elkaar zetten en dan laat ik het hier weten. Waarschijnlijk koop ik pas een systeem als de nieuwe BBG van Mei er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 1500 kun je beter een i7 nemen.
@akronos, weet je dat die MSI mobos allemaal CF hebben en geen SLI, behalve die moederborden die duidelijk SLI in hun namen hebben, dan kun je beter een Gigabyte mobo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:00:
Of voor 1500 neem je een SSD en/of Crossfire op je AMD systeem.

Beetje loze opmerking imho. De performance die je haalt uit bovenstaande investeringen zijn een stuk hoger dan die uit de meerwaarde van een i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i7 + alles wat er rond komt hangen is natuurlijk al wel een stuk gedaald in prijs na zijn release....De SSD's zijn nog superduur en als je nog ff wacht worden die ook gemeengoed en kan je ze voor veel minder geld oppikken...DENK IK :D dit is niet gestaafd op bewijzen maar op mijn aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

en voor goed advies kan je beter wat uitgebreider antwoorden. Met een lijstje met onderdelen + onderbouwing kunnen we tenminste wat. Nu is het een loze kreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Om een nieuwe tweaker op weg te helpen verplaats ik zijn bericht even hierheen.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:02:
Beste mensen,

Graag had ik een nieuwe desktop pc aangekocht, met als hoofddoel om te gamen. Ik zou dan ook graag de nieuwste games a la CoD: Modern warfare en Total war Empire gespeeld, op normale settings.

Ik heb vandaag Oostende en omstreken rondgereden om eens te kijken welk aanbod er is, en ik moet zeggen toch wel teleurgesteld te zijn. Ik heb een budget van rond de 950 euro voor desktop + scherm. Volgende desktops heb ik gevonden en leken mij interessant. Nadat ik nu nog uren het internet heb afgeschuimd naar info of het al dan niet goede grafische kaarten zijn en dergelijke snap ik er echter geen bal meer van. Als
iemand mij dus kan zeggen met welke pc ik het beste af ben om te gamen...

Ik heb gevonden:

Packard bell spul...

Voila, voor de mensen die er meer van kennen dan de prutsers zoals ik, heel dankbaar voor uw mening!
Hierbij een ideetje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 126,20€ 126,20
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 59,-€ 59,-
1Cooler Master Real Power M620€ 77,25€ 77,25
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,77€ 96,77
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 37,51€ 37,51
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 24,-€ 24,-
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Samsung Syncmaster 2243BW€ 181,-€ 181,-
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
ImporterenTotaal€ 846,79

Je zou nog een stapje terug kunnen met de videokaart (naar de 4850 om nog wat geld uit te sparen)
Besturings (windows/linux) heb je mischien al, anders is Vista Home premium 64bit aan te raden

[ Voor 64% gewijzigd door artificial_sun op 14-04-2009 21:47 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akronos
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:42:
Heb je niet heel weinig opslag voor video bewerking? Je voeding is ook te sterk als je geen CF gaat doen.
Die voeding is niet vanwege het wattage, maar vanwege de fan achterin, er zijn er maar weinig (goeie) die dat hebben ( tenminste, die ik kan vinden, als je een andere weet, graag). Andere keus zou de 620 watt variant kunnen zijn. Daarnaast istie quad sli/cf ready, mocht ik mazzel hebben en wat goedkoop aan extra graka´s kan komen.

Voor de videobewerking heb je gelijk, maar ik bewerk eigenlijk alleen de filmpjes van ouders en zusjes, die zijn niet heel lang en gaan na bewerking naar een 1TB externe schijf zodat ik ze naar hen kan sturen.
Bosmonster schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:13:
[...]

Waarvan er eentje niet voor 2010 verwacht wordt en de andere een 2009 release ook niet helemaal zeker is :P

Goeie reden om nu een nieuwe computer te kopen ;)
Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt; releasedate diablo III wordt 9-9-9 ... nee grapje maar ik heb gewoon een nieuwe pc nodig, wat ik nu heb is heeeeeeeel erg k<+ doordat ik te vaak tegen mijn oude heb aangeschopt.
(vergeten dat ik stalen neus aan had...) Tegen de tijd dat ze echt uitkomen zet ik er wel een 6- (sexta?) core in met een dx11 kaart.

edit: starcraft 2 release zou confirmed zijn voor 2009 zie hier , maar ik heb geen ervaring met deze site...
@akronos, weet je dat die MSI mobos allemaal CF hebben en geen SLI, behalve die moederborden die duidelijk SLI in hun namen hebben, dan kun je beter een Gigabyte mobo nemen.
Het zijn dezelfde mobo´s, via bios-update zou dat om te zetten moeten zijn, voor zover ik het begrijp.
Nvidia zijn alleen zo flauw om er veel geld voor te vragen om het alleen maar op de doos te mogen zetten...

Wat ik me nog afvraag, ik kom in deze thread nogal vaak tegen dat een externe geluidskaart zou helpen qua geluidskwaliteit bij games (zoals hierboven, sommigen vinden van niet hè ed :) ), maar is dat ook zo bij het luisteren naar muziek als ik hem optisch op mijn geluidsset aansluit? Ik ben geen audiopurist maar mijn geluidsset is duur genoeg om me daar druk over te maken...

[ Voor 3% gewijzigd door akronos op 14-04-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
artificial_sun schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:25:
Om een nieuwe tweaker op weg te helpen verplaats ik zijn bericht even hierheen.

[...]

Hierbij een ideetje:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720€ 126,20€ 126,20
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 59,-€ 59,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 37,51€ 37,51
1Samsung Syncmaster 2243BW€ 181,-€ 181,-
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
ImporterenTotaal€ 846,79

Je zou nog een stapje terug kunnen met de videokaart (naar de 4850 om nog wat geld uit te sparen)
Besturings (windows/linux) heb je mischien al, anders is Vista Home premium 64bit aan te raden
Die voeding is een beetje overkill imo, een goede 500W voeding volstaat ook wel. Zoals: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W, pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik lees nu al een paar keer dat een Gigabyte moederbord niet gaat werken met OCZ geheugen... Is dat ook bij X58 nog een probleem? Anders wordt het maar Corsair nemen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja wij hier zijn er niet zo happig op. Denk dat weinig mensen het met zekerheid kunnen zeggen. Heb je er al op gegoogled? Gigabyte X58 OCZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook zijn dat het niet aan het geheugen ligt, maar aan hun belachelijke BIOS, 2 op 5 gigabyte bordjes zijn DOA, soms kan je het probleem oplossen door CMOS te resetten op 7 manieren, maar soms is het gewoon prut....Bij mijn Kingston ValueRam gaf het ook problemen, maar bleek uiteindelijk het bord te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hmm... dat jij toevallig een slechte ervaring hebt maakt nog geen statistiek. Er zijn alleen bewezen compatibiliteitsproblemen met sommige LGA775 borden en sommige soorten OCZ geheugen. Wellicht dat he tin deze generatie niet meer speelt, maar het is bijna geen moeite om even een ander merk RAM te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 12:17:
Het kan ook zijn dat het niet aan het geheugen ligt, maar aan hun belachelijke BIOS, 2 op 5 gigabyte bordjes zijn DOA, soms kan je het probleem oplossen door CMOS te resetten op 7 manieren, maar soms is het gewoon prut....Bij mijn Kingston ValueRam gaf het ook problemen, maar bleek uiteindelijk het bord te zijn...
Met een meetbereik van vijf borden zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, al die sarcastische commentaar, heerlijk, die statistiek komt van de winkelketen waar ik mijn spullen heb gekocht en die toch 3 vestigingen hebben in Belgie en het komt van een medewerker in hun centrale assemblageplaats die zegt dat slechts 3 van de 5 bordjes rechtstreeks werken en dat Gigabyte daarvan op de hoogte is en dat het probleem opgelost zal zijn met de volgende revisie....maar hé jah, cheap comments zijn rap gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien helpt het je geloofwaardigheid als je je claims direct onderbouwt met een bron. Als Gigabyte 40% defecte borden levert, dan zouden die borden niet door de QC heen komen. Wellicht dat er een enkele probleemtype tussen zit, maar dit gaat echt niet op voor de hele productlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 18:36:
Lol, al die sarcastische commentaar, heerlijk, die statistiek komt van de winkelketen waar ik mijn spullen heb gekocht en die toch 3 vestigingen hebben in Belgie en het komt van een medewerker in hun centrale assemblageplaats die zegt dat slechts 3 van de 5 bordjes rechtstreeks werken en dat Gigabyte daarvan op de hoogte is en dat het probleem opgelost zal zijn met de volgende revisie....maar hé jah, cheap comments zijn rap gezet...
Over cheape comments gesproken....

Nogmaals: aantallen graag!!!! Het zal me een worst wezen als zij vijf bordjes verkopen waarvan er twee kapot zijn. Dat zegt helemaal NIKS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Misschien toch maar slimmer om een MSI of Asus mbord te nemen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akronos
over asus, iig de p6t, daar zijn/waren iig aantoonbare problemen mee en hun support is blijkbaar niet je van het. maar de oc mogelijkheden zijn goed.
msi, check de resultaten van de grote mobo test hier op tweakers.
gigabyte en msi waren de (gemiddelde) winnaars, het hangt af van wat je wil, (iets) betere results/oc (gigabyte) tov (iets) minder verbruik en warmte (MSI). beide zijn iig beter geprijsd dan o.a. asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2009 @ 22:48:
[...]

Over cheape comments gesproken....

Nogmaals: aantallen graag!!!! Het zal me een worst wezen als zij vijf bordjes verkopen waarvan er twee kapot zijn. Dat zegt helemaal NIKS.
Djeezes, you don't get it eh? Dan plaatst ge daar nog nen cheap comment bij en verwijt ge anderen dat zij het doen, ach....
Hoe kan ik nu getallen geven, ik werk daar niet, ik kan alleen zeggen wat zij mij zeggen en vertrouw me, zij hebben heus al meer dan 5 van die bordjes in hun handen gehad. Ik probeer enkel anderen de uitleg te geven die zij mij ook hebben gegeven.

Die P6T's van Asus zijn al aan hun 2de revisie bezig,dus een hoop issues zouden opgelost moeten zijn, zelf zou ik sowieso nog altijd voor de Gigabyte kiezen, gewoon omdat hun prijs/kwaliteit echt sterk is en in overeenstemming met de features die je krijgt op het bord....En idd, de support van Asus ljkt brak te zijn :s maar dat was die van Gigabyte ook, op eerste mail, na 3 daghen reply gehad, na andere mail na 2 weken een reply op mijn mail gehad...Gigabyte spreekt over een "known issue", dus mss vertel ik toch niet zo'n onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja, ik geloof jouw wel dat je het herhaald. Ik geloof hun alleen niet :p. Kep al een berichtje naar Terw_Dan gestuurd. Die heeft connecties bij gigabyte. Dan moet je maar hopen dat je een Rev 2 krijgt van de P6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
een vraag mbt de voeding

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 194,90€ 194,90
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 64,74€ 64,74
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 41,27€ 41,27
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 169,70€ 169,70
2Western Digital Caviar Black WD5001AALS, 500GB€ 57,66€ 115,32
ImporterenTotaal€ 776,69

Als ik bij Azerty bestel is alles binnen 3 dagen leverbaar behalve de coolermaster 620. Nu ga ik niet overklokken en ook geen extra videokaart erbij zetten. Voldoet de 520 watt voeding ook? CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V 2.91 - 115/230 Volt

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah voldoet makkelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermida
  • Laatst online: 18-08 20:23
Op basis van dit topic en dat ter voorbereiding van de BBG van mei ben ik voor een upgrade tot de volgende combinatie gekomen. Niets van dit staat wat mij betreft vast, vandaar dat ik het hier post. Kritiek en commentaar op deze lijst wordt op prijs gesteld!

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ENGTX285 TOP/HTDI/1GD3€ 339,07€ 339,07
1Asus P6T€ 204,80€ 204,80
1Intel Core i7 920€ 245,75€ 245,75
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK€ 78,40€ 78,40
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 29,95€ 29,95
1Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB€ 96,-€ 96,-
1Western Digital Caviar Black WD5001AALS, 500GB€ 57,66€ 57,66
ImporterenTotaal€ 1.051,63

Een korte toelichting: een nieuwe geluidskaart is volgens mij niet nodig aangezien mijn huidige nog prima functioneert. DVD-drives etc. heb ik ook niet in de lijst opgenomen omdat verschillen tussen deze onderdelen of onbelangrijk of toch van persoonlijke voorkeur afhangen.

De meeste twijfel heb ik bij het geheugen aangezien daar zoveel verschillende mogelijkheden zijn waarvan ik moeilijk kan inschatten in hoeverre ze van elkaar verschillen. Ik heb voor deze gekozen vanwege de latentie CL7 ( 7-7-7-20 ) waarvan ik uit een review de indruk kreeg dat het een betere keus was dan CL9 ( 9-9-9-20 ) die in o.a. de BBG van mei is opgenomen. Daarnaast ben ik ietwat onzeker over de naamgeving van de geheugensnelheid aangezien ik de indruk kreeg dat de voor de i7 920 geheugen van 1066MHz de voorkeur genoot. De naam van het geheugen bevat echter twee waarden (10666/1333).

De keuze voor het moederbord is gebaseerd op het feit dat het alles heeft dat ik denk nodig te hebben en bovendien heb ik goede persoonlijke ervaringen met ASUS. Gelezen reviews wezen bovendien geen problemen aan. Nu zie ik hier in de laatste posts echter weer een aantal vraagtekens bij de ASUS, dat is iets waar ik dan nog even verder naar moet kijken. De keuze voor de GTX 285 is gebaseerd op het plan er binnen afzienbare tijd een tweede bij te plaatsen. Dat er momenteel betere single kaarten (zoals de HD 4850 X2 of GTX295) beschikbaar zijn is waar, maar mijn voorkeur gaat uit naar SLI/CF op twee verschillende kaarten. Tot die tijd houd ik mijn huidige 620W voeding aan, die met een enkele GTX285 nog zou moeten voldoen.

Wat betreft de harde schijven heb ik gekozen voor twee versies voor de Caviar Black omdat deze in een aantal tests redelijk goed naar voren kwamen en de verschillen met vergelijkbare schijven vrij klein waren. Een SSD heb ik overwogen maar ik denk dat deze drives momenteel nog iets te duur zijn voor de waarschijnlijk beperkte relevante prestatiewinst die ik er met mijn gebruik van kan verwachten.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste twijfel heb ik bij het geheugen aangezien daar zoveel verschillende mogelijkheden zijn waarvan ik moeilijk kan inschatten in hoeverre ze van elkaar verschillen. Ik heb voor deze gekozen vanwege de latentie CL7 ( 7-7-7-20 ) waarvan ik uit een review de indruk kreeg dat het een betere keus was dan CL9 ( 9-9-9-20 ) die in o.a. de BBG van mei is opgenomen. Daarnaast ben ik ietwat onzeker over de naamgeving van de geheugensnelheid aangezien ik de indruk kreeg dat de voor de i7 920 geheugen van 1066MHz de voorkeur genoot. De naam van het geheugen bevat echter twee waarden (10666/1333).
http://www.bit-tech.net/h...mory-performance-review/1

De GTX285 is gewoon te duur voor zijn prestaties. De GTX 275 en HD4890 komen te dicht in de buurt voor veel minder. Een OCed HD4890(gaan hard!) gaat er ook nog redelijk vaak over heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Dag Tweakers,

Ik ben zelf net als vele anderen van plan om een nieuw systeem aan te schaffen. Ik ben uitgegaan van het game systeem uit de laatste BBG als basis, met de nodige aanpassingen.
Dit zijn de eisen van mijn toekomstige systeem:
- Rustig. Ik wil niet dat de koelers / harde schijf herrie gaan maken. Bij het opstarten of laden, prima, maar niet terwijl ik een film kijk of aan het gamen ben.
- Perfecte VGA weergave. Ik speel vooral semi 2d-games, en ik merkte dat mijn huidige systeem ze maar moeilijk op 60 fps kan houden. 55-59 is niet acceptabel bij frame-by-frame spellen. Ook zou het leuk zijn als mijn systeem World of Warcraft op Ultra kan draaien (30+ fps), en tegelijkertijd het scherm recorden met Fraps oid. Ik vindt 370 euro eigenlijk teveel voor een videokaart. Is er een goed alternatief voor minder? Wel moet de videokaart 1080p films kunnen afspelen (ook op een eventueel kleinere monitor). Mijn 7900gt trekt dit niet.
- Veel opslag, vandaar dat ik ook 2 x 1TB heb gekozen ipv 2 x 500GB. Ik hou er niet van om gedownloade media te verwijderen. Ik zou het ook leuk vinden als mijn moederbord een 3de HDD ondersteunde, zodat ik mijn huidige opslag schijf er bij kan zetten.
- Betrouwbare componenten. Ik heb geen tijd voor onzin. Ik verwacht dat alles werkt zoals het hoort, en ik zit niet te wachten op blue screens. Daarom graag alleen onderdelen die hoge klantwaardering hebben.
- In plaats van de monitor zoek ik er een met 2ms response tijd. Iedere ms die ik extra vertraging heb is een doorn in mijn oog, dus ik wil van de 5ms af. Wel moet de monitor nog mooie kleuren kunnen weergeven. Resolutie is mij niet zo heel belangrijk.
- In plaats van 4GB geheugen wil ik 8GB, want ik doe wel graag wat met videobewerking en multitasking. Het moet wel 1066 mhz geheugen zijn, ik wil geen snelheidsverlies.

Nu denk ik dat ik met de onderstaande componenten een heel end kom, maar ik er zijn een aantal onderdelen die ik moet vervangen. Suggesties zijn meer dan welkom.

Mijn budget is ongeveer 1500 euri. Ik heb geen toetsenbord, speakers of muis nodig.

Overige detail: Ik ben niet van plan om over te clocken, ik hou van mijn garantie, en heb niet genoeg expertise op dit gebied. Is het daarom nog wel nodig om die extra koeler aan te schaffen? Is de stock koeler net zo geluidloos?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 57,50€ 57,50
1Creative X-Fi Titanium€ 66,20€ 66,20
1Foxconn A7DA-S€ 96,14€ 96,14
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 46,90€ 46,90
2Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 72,70€ 145,40
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 244,70€ 244,70
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 369,-€ 369,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 29,95€ 29,95
ImporterenTotaal€ 1.344,68

[ Voor 3% gewijzigd door Jwn op 16-04-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereltje88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-12-2023
Een GTX260 of Radeon HD4870/4890 zal ook voldoen. Ik speel zelf ook World of Warcraft, het is in principe geen heel zwaar spel, alleen met de grote steden blijf je moeite houden(Dalaran) en 25-man raids eisen wat meer, zeker met fraps. Maar met deze kaarten zal het prima lukken om een fps van 30+ te halen op de hoogste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Ik zit aan deze config te denken (hd's/monitor/geluidskaart enz. heb ik allemaal nog goed spul voor):

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 75,45€ 75,45
1OCZ Reaper HPC OCZ2RPR10664GK€ 54,-€ 54,-
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 119,40€ 119,40
ImporterenTotaal€ 443,75

Gebruik zal zijn als een desktop/multimediasysteem waar ook zeer regelmatig aan spelletje op wordt gespeeld. Ik verwacht daarbij niet de allebeste graphics, als het er maar redelijk uitziet ben ik al lang tevreden.
Vermelding hierbij: mijn interesse in overklokken is 0,0. Ik weet dat de processor hier wel voor geschikt is, maar die heb ik vooral genomen omdat het prijsverschil met de 920 minimaal is.

Wat is jullie mening hierover? Gaat dit iets worden, of ga ik hiermee falikant die fout in? Met name het mobo vind ik interessant, voldoet de Gigabyte in dit geval, of voegt de Foxconn A7DA-S toch echt iets extra's toe?

De voeding die ik heb is overigens 400 watt, gaat dat genoeg zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door Niox op 17-04-2009 02:31 ]

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 21:32
Jwn schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:36:
Dag Tweakers,

Ik ben zelf net als vele anderen van plan om een nieuw systeem aan te schaffen. Ik ben uitgegaan van het game systeem uit de laatste BBG als basis, met de nodige aanpassingen.
Dit zijn de eisen van mijn toekomstige systeem:
- Rustig. Ik wil niet dat de koelers / harde schijf herrie gaan maken. Bij het opstarten of laden, prima, maar niet terwijl ik een film kijk of aan het gamen ben.
- Perfecte VGA weergave. Ik speel vooral semi 2d-games, en ik merkte dat mijn huidige systeem ze maar moeilijk op 60 fps kan houden. 55-59 is niet acceptabel bij frame-by-frame spellen. Ook zou het leuk zijn als mijn systeem World of Warcraft op Ultra kan draaien (30+ fps), en tegelijkertijd het scherm recorden met Fraps oid. Ik vindt 370 euro eigenlijk teveel voor een videokaart. Is er een goed alternatief voor minder? Wel moet de videokaart 1080p films kunnen afspelen (ook op een eventueel kleinere monitor). Mijn 7900gt trekt dit niet.
- Veel opslag, vandaar dat ik ook 2 x 1TB heb gekozen ipv 2 x 500GB. Ik hou er niet van om gedownloade media te verwijderen. Ik zou het ook leuk vinden als mijn moederbord een 3de HDD ondersteunde, zodat ik mijn huidige opslag schijf er bij kan zetten.
- Betrouwbare componenten. Ik heb geen tijd voor onzin. Ik verwacht dat alles werkt zoals het hoort, en ik zit niet te wachten op blue screens. Daarom graag alleen onderdelen die hoge klantwaardering hebben.
- In plaats van de monitor zoek ik er een met 2ms response tijd. Iedere ms die ik extra vertraging heb is een doorn in mijn oog, dus ik wil van de 5ms af. Wel moet de monitor nog mooie kleuren kunnen weergeven. Resolutie is mij niet zo heel belangrijk.
- In plaats van 4GB geheugen wil ik 8GB, want ik doe wel graag wat met videobewerking en multitasking. Het moet wel 1066 mhz geheugen zijn, ik wil geen snelheidsverlies.

Nu denk ik dat ik met de onderstaande componenten een heel end kom, maar ik er zijn een aantal onderdelen die ik moet vervangen. Suggesties zijn meer dan welkom.

Mijn budget is ongeveer 1500 euri. Ik heb geen toetsenbord, speakers of muis nodig.

Overige detail: Ik ben niet van plan om over te clocken, ik hou van mijn garantie, en heb niet genoeg expertise op dit gebied. Is het daarom nog wel nodig om die extra koeler aan te schaffen? Is de stock koeler net zo geluidloos?
Voor jouw grafische eisen zal een HD4890 / GTX275 ruim voldoende zijn, zo ook met oog op de nabije toekomst. Een beetje frapsen heeft niet alleen te maken met je videokaart, maar ook met je HDD setup en CPU. Ook daar verwacht ik niet echt problemen voor WoW frapsen.Ook het afspelen van 1080p is niet echt geheel afhankelijk van je videokaart, cpu is een stevige bottleneck op oudere systemen, wederom hiermee opgelost. Deze kaarten zijn bijzonder gelijk, de HD4890 is luider omdat deze beter koelt, de GTX275 wordt stevig warm on load, verbruikt dan minder maar verbruikt weer meer idle. De meesten hier gaan toch voor de koelere oplossing, de ATI, maar de Nvidia is qua prestaties niet minder.
Een extra HDD is geen probleem, zie de specs van je MoBo voor meer info.
8 GB geheugen kan uiteraard, vergeet dan niet een OS te nemen dat er mee om kan gaan (ie als je voor windows gaat, 64bit of nieuwer)..

Response tijden van monitoren wordt nog wel eens creatief berekend, als je zeker wil zijn dat het scherm je bevalt kan je het beter een keer gaan bekijken ergens. Onder de 6ms hoor je echt niet meer te merken (ook al verschilt het van persoon tot persoon), als je met je oude 5ms last hebt, zou het ook aan dat scherm kunnen liggen. [In het algemeen: 6ms response komt overeen met meer dan 150Hz, stroom gaat met 50Hz of 20ms, dus als je niet gek wordt van het flikkeren van TL buizen, is onder de 12ms response meestal zat, een snelle google raid laat zien dat de de meeste hardware sites de 10ms als human threashold pakken]

Koeler: meestal zijn stockkoelers voldoende, maar met zo'n wat lompere 3rd party koeler kan je makkelijk de fan vervangen door een mooie stille, super voor jouw eisen. Ook zal die je systeem makkelijker koel houden. Nodig? Waarschijnlijk niet. Maar het is een hel om later te vervangen en op de investering die je doet het waarschijnlijk meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb wat hulp nodig met het vinden van een laptop. Ik zoek nu al uren naar een "gaming" laptop ofwel een laptop met een minimale spec de hd3650 mobilety 4gb geheugen en liefst 15,4" scherm.

Bij hp vind ik helemaal niks en sony ook niet. Msi heeft de gx620 maar die is nergens leverbaar.
Toshiba & acer zijn niet de merken die ik wil. Bestaan er nu zo weinig laptops met een leuke grafishe kaart met een 15,4" scherm onder de €1000 of ligt dat aan mij?

Iemand suggesties waar ik nog kan kijken? (zercom, obcs, alternate, laptopshop en nog wat winkels doorzocht.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eatualive schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:35:
Ik heb wat hulp nodig met het vinden van een laptop. Ik zoek nu al uren naar een "gaming" laptop ofwel een laptop met een minimale spec de hd3650 mobilety 4gb geheugen en liefst 15,4" scherm.

Bij hp vind ik helemaal niks en sony ook niet. Msi heeft de gx620 maar die is nergens leverbaar.
Toshiba & acer zijn niet de merken die ik wil. Bestaan er nu zo weinig laptops met een leuke grafishe kaart met een 15,4" scherm onder de €1000 of ligt dat aan mij?

Iemand suggesties waar ik nog kan kijken? (zercom, obcs, alternate, laptopshop en nog wat winkels doorzocht.)
Dat hoort hier niet! Dit topic gaat over desktops. [NBBG] Allround Notebook - december 2008, daar moet je zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatualive
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-07-2024
Mmh nu dat je dat zegt zie ik dat er aan de rechterkant de zoekfunctie verstopt zie staan. Die had ik nog niet gezien(beetje onoverzichtelijk. Ik zal een kijken of het daar me lukt.
GENETX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:03:
[...]

Dat hoort hier niet! Dit topic gaat over desktops. [NBBG] Allround Notebook - december 2008, daar moet je zijn :)
Mja vond het al vreemd. Ik had al gezocht en ik kwam er uiteindelijke achter dat het in bbg moest maar blijkbaar is er dus ook ik voor notebooks. Zal hem daar wel ff posten.

[ Voor 7% gewijzigd door eatualive op 17-04-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Welk scherm is nu beter?
De 2243BW of de 2233BW?
De laatste is in hoogte verstelbaar, maar als je dat niet belangrijk vind?
Ik zie alleen verschil in het uiterlijk en in de specs dit:

Contrast ratio DC 8.000:1 (1.000:1)
en bij de 2233bw:
Contrast ratio DC 20 000:1 (1000:1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

BradKing schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:21:
[...]

Voor jouw grafische eisen zal een HD4890 / GTX275 ruim voldoende zijn, zo ook met oog op de nabije toekomst. Een beetje frapsen heeft niet alleen te maken met je videokaart, maar ook met je HDD setup en CPU. Ook daar verwacht ik niet echt problemen voor WoW frapsen.Ook het afspelen van 1080p is niet echt geheel afhankelijk van je videokaart, cpu is een stevige bottleneck op oudere systemen, wederom hiermee opgelost. Deze kaarten zijn bijzonder gelijk, de HD4890 is luider omdat deze beter koelt, de GTX275 wordt stevig warm on load, verbruikt dan minder maar verbruikt weer meer idle. De meesten hier gaan toch voor de koelere oplossing, de ATI, maar de Nvidia is qua prestaties niet minder.
Een extra HDD is geen probleem, zie de specs van je MoBo voor meer info.
8 GB geheugen kan uiteraard, vergeet dan niet een OS te nemen dat er mee om kan gaan (ie als je voor windows gaat, 64bit of nieuwer)..
Dan denk ik dat ik voor de GTX275 ga. Ik wil mijn hardware zo min mogelijk kunnen horen, dus heb ik er best twee tientjes extra voor over ten opzichte van de HD4890. Aangezien ik toch niet overklok maak ik me geen druk om de temperatuur.

Is het mogelijk (en verstandig) om 2 x OCZ Platinum Dual Channel te nemen voor 8GB geheugen? Of kan ik beter voor 2 x 4GB gaan? Dit is namelijk aanzienelijk duurder.
Response tijden van monitoren wordt nog wel eens creatief berekend, als je zeker wil zijn dat het scherm je bevalt kan je het beter een keer gaan bekijken ergens. Onder de 6ms hoor je echt niet meer te merken (ook al verschilt het van persoon tot persoon), als je met je oude 5ms last hebt, zou het ook aan dat scherm kunnen liggen. [In het algemeen: 6ms response komt overeen met meer dan 150Hz, stroom gaat met 50Hz of 20ms, dus als je niet gek wordt van het flikkeren van TL buizen, is onder de 12ms response meestal zat, een snelle google raid laat zien dat de de meeste hardware sites de 10ms als human threashold pakken]
Ik merk het verschil tussen een 2 en 5ms monitor niet, maar het telt wel op bij je ping als je online speelt. In vechtspellen, waar enkele milliseconden reactiesnelheid het verschil tussen winnen en verliezen maken, ga ik voor zo min mogelijk. Vandaar dat ik absoluut zo weinig mogelijk input en display lag wil. Ik heb even rondgeneusd op het forum, maar weinig kunnen vinden over een perfecte keus hiervoor.
Koeler: meestal zijn stockkoelers voldoende, maar met zo'n wat lompere 3rd party koeler kan je makkelijk de fan vervangen door een mooie stille, super voor jouw eisen. Ook zal die je systeem makkelijker koel houden. Nodig? Waarschijnlijk niet. Maar het is een hel om later te vervangen en op de investering die je doet het waarschijnlijk meer dan waard.
Als de Scythe Mugen 2 rustiger is dan de stock koeler, dan betaal ik daar graag extra voor. Ik las wel dat het erg moeilijk was om deze koeler te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:00
Ik twijfel, zoals meerderen hier, tussen een AMD X3 720 en een Intel E8400.

Ik heb lang AMD gehad (vanaf de Athlon 500), tot ik overstapte op een laptop. Nu wil ik weer een desktop en probeer ik zo open mogelijk naar beide merken te kijken.

De Intel is ongeveer 10 euro duurder, dus dat maakt (mij) niks uit. Als argument tegen de Intel wordt hier gezegd dat het Core2Duo platform dood is. Maar wat maakt dat uit. Ik wil ongeveer twee jaar met de processor doen en tegen die tijd heb ik waarschijnlijk toch weer een nieuw moederbord nodig (dan is hopelijk de i7 veel betaalbaarder). Aan de andere kant voelt het ook wel raar om een zo'n oud systeem nu te kopen.

Maar ik heb het idee dat de E8400 vaak toch een stuk sneller is dan de X3 720 (de x4 serie is toch gelijk weer wat duurder). Bovendien is de E8400 nog verder te overklokken.

En voor mij ook belangrijk, ik werk 12 uur per dag op mijn pc, waarvan ik hooguit 2 uur game, dat het idle lekker zuinig is en de Intel is volgens mij vele malen zuiniger.

Qua grafische kaart denk ik eerder aan een GTX260 en dan specifiek de Asus Matrix versie. Deze moet en erg snel en erg zuinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
KarlMarX schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:46:
Ik twijfel, zoals meerderen hier, tussen een AMD X3 720 en een Intel E8400.
De Intel is ongeveer 10 euro duurder, dus dat maakt (mij) niks uit. Als argument tegen de Intel wordt hier gezegd dat het Core2Duo platform dood is. Maar wat maakt dat uit. Ik wil ongeveer twee jaar met de processor doen en tegen die tijd heb ik waarschijnlijk toch weer een nieuw moederbord nodig (dan is hopelijk de i7 veel betaalbaarder). Aan de andere kant voelt het ook wel raar om een zo'n oud systeem nu te kopen.
Als je nooit je processor upgraded, dan hoef je hier inderdaad niet naar te kijken.
Maar ik heb het idee dat de E8400 vaak toch een stuk sneller is dan de X3 720 (de x4 serie is toch gelijk weer wat duurder). Bovendien is de E8400 nog verder te overklokken.
Ze zijn allebei goed te overclocken.
En in veel spellen wint de 720 het van de E8400
http://www.extremeoverclo..._II_X4_810_X3_720_10.html
(en de volgende pagina)
Ze schelen echt heel weinig in de spellen die niet goed met meerder cores om kunnen gaan.
Ze schelen wel behoorlijk wat in spellen die wel mer meerdere cores om kunnen gaan. De x3 heeft er toch 1 extra.
En voor mij ook belangrijk, ik werk 12 uur per dag op mijn pc, waarvan ik hooguit 2 uur game, dat het idle lekker zuinig is en de Intel is volgens mij vele malen zuiniger.
http://www.extremeoverclo..._II_X4_810_X3_720_13.html
Idle is de 720 zuiniger.
Qua grafische kaart denk ik eerder aan een GTX260 en dan specifiek de Asus Matrix versie. Deze moet en erg snel en erg zuinig zijn.
Dat kan best eens kloppen. Het is niet echt high end natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Quacka schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:02:
[...]
Als je nooit je processor upgraded, dan hoef je hier inderdaad niet naar te kijken.
[...]
Ze zijn allebei goed te overclocken.
En in veel spellen wint de 720 het van de E8400
http://www.extremeoverclo..._II_X4_810_X3_720_10.html
(en de volgende pagina)
Ze schelen echt heel weinig in de spellen die niet goed met meerder cores om kunnen gaan.
Ze schelen wel behoorlijk wat in spellen die wel mer meerdere cores om kunnen gaan. De x3 heeft er toch 1 extra.
[...]
http://www.extremeoverclo..._II_X4_810_X3_720_13.html
Idle is de 720 zuiniger.
[...]
Dat kan best eens kloppen. Het is niet echt high end natuurlijk...
Ik wil juist wel mijn processor upgraden, maar niet elke maand en ook niet bij dezelfde generatie/serie. Pas bij revolutionaire verbeteringen of op zijn minst ene vernieuwde serie. Vaak is dan ook een nieuwe moederbord noodzakelijk of op zijn minst ook ene goede verbetering.

Verder wint de E8400 bij die link die je post veel vaker dan de X3 720 (die twee zijn qua prijs het meest te vergelijken). Ook overklokt de E8400 met lucht en zonder hoge voltages naar minstens 3,6 a 4 GHz en de 720 maar tot 3,3 GHz.

Ik snap alleen niet hoe in die test de 720 zuiniger kan zijn. Ik dacht juist dat de Core2Duo zo vreselijk zuinig was. 8)7

De GTX260 is in vergelijking tot de rest van het BBG systeem best een goede kaart volgens mij. Voor echt high-end zou je ook voor de I7 moeten gaan.
Ik wil kunnen gamen op 1920x1200. Met de GTX260 is dat met praktisch alle spellen op 40fps+ mogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door KarlMarX op 18-04-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

KarlMarX schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:11:
[...]

Ik wil juist wel mijn processor upgraden, maar niet elke maand en ook niet bij dezelfde generatie/serie. Pas bij revolutionaire verbeteringen of op zijn minst ene vernieuwde serie. Vaak is dan ook een nieuwe moederbord noodzakelijk of op zijn minst ook ene goede verbetering.
Dan zit je met die E8400 helemaal fout, want er verschijnt geen revolutionaire nieuwe proc meer voor LGA775. Steek 23 euro in een AM3 bord+DDR3 als je dat kunt en ik ben er vrij zeker van dat je over anderhalf jaar een 6 core proc kunt handelen.
Verder wint de E8400 bij die link die je post veel vaker dan de X3 720 (die twee zijn qua prijs het meest te vergelijken). Ook overklokt de E8400 met lucht en zonder hoge voltages naar minstens 3,6 a 4 GHz en de 720 maar tot 3,3 GHz.
Het verschil in prestaties in games met die clocks is niet erg groot. Zeker niet als je 1920*1200 gamed *(GPU limited)
Ik snap alleen niet hoe in die test de 720 zuiniger kan zijn. Ik dacht juist dat de Core2Duo zo vreselijk zuinig was. 8)7
Yup, was. ;)
De GTX260 is in vergelijking tot de rest van het BBG systeem best een goede kaart volgens mij. Voor echt high-end zou je ook voor de I7 moeten gaan.
nah. I beg to differ.
Ik wil kunnen gamen op 1920x1200. Met de GTX260 is dat met praktisch alle spellen op 40fps+ mogelijk.
Waar, maar ik betwijfel of een dure Matrix het waard is. Kan je niet beter een goedkopere 4890 halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

KarlMarX schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:11:
[...]
In diezelfde review klokken ze de X3 720 over naar 3.7Ghz, met luchtkoeling!

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik wil de Matrix kaart omdat die als het goed is een veel betere, maar vooral in 2D stillere koeler heeft. Op goedkope 260's of 4890's zitten stofzuigers. Dan kan ik er wel weer een losse stille koeler bijkopen, maar dan ben ik (bijna) net zoveel kwijt als zo'n Matrix versie. Ik dacht ook eventueel aan de Asus 4870 Matrix, maar die heeft maar 512 MB en dan is de 260 zeker meestal sneller.

Ik denk nu toch inderdaad maar voor de X3 720 te gaan en twijfel alleen nog tussen DDR2 en DDR3. Maar aangezien het prijsverschil tussen DDR2 en DDR3 maar een tientje is, is het gezien de toekomst denk ik beter te kiezen is voor DDR3. Ik vraag me af waarom er, gezien het kleine prijsverschil, geen DDR3 gebruikt wordt in de BBG.

Edit: De goedkoopste 4890 is duurder dan de Asus 260 Matrix. Althans, bij een shop waarbij ze beide verkopen, zodat de prijzen eerlijk te vergelijken zijn.

Ik maak me erg veel zorgen over het lawaai van die stockkoelers, zowel bij AMD als nVidia. Ik heb nu al drie jaar een laptop, dus ik heb geen praktijk ervaring met de koelers van de afgelopen jaren. Ik ben van plan alles in een Antec P182/183 te stoppen. Zou deze kast zelfs het geluid van stock koelers dragelijk kunnen maken?

[ Voor 25% gewijzigd door KarlMarX op 19-04-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb een HD4870 met stockkoeler en die hoor ik echt luid en duidelijk in mijn P180-kast.
Het is dat het me tegenwoordig niet boeit, maar als het jou wel boeit, dan ga je je er wel aan ergeren.

edit
Je zou nog naar deze kaart kunnen kijken:
http://www.azerty.nl/8-97...hd-4870-gs-grafische.html

Maar eigenlijk zou ik ook voor die matrix kiezen, als ik buiten gamen een stillere kaart zou willen.

[ Voor 36% gewijzigd door Quacka op 19-04-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

KarlMarX schreef op zondag 19 april 2009 @ 09:23:

Ik denk nu toch inderdaad maar voor de X3 720 te gaan en twijfel alleen nog tussen DDR2 en DDR3. Maar aangezien het prijsverschil tussen DDR2 en DDR3 maar een tientje is, is het gezien de toekomst denk ik beter te kiezen is voor DDR3. Ik vraag me af waarom er, gezien het kleine prijsverschil, geen DDR3 gebruikt wordt in de BBG.
De in de BBG gebruikte processor (940BE) is een AM2+ proc en dus niet geschikt voor DDR3.
Edit: De goedkoopste 4890 is duurder dan de Asus 260 Matrix. Althans, bij een shop waarbij ze beide verkopen, zodat de prijzen eerlijk te vergelijken zijn.
Eerlijk schmeerlijk, Je koopt de kaart toch waar hij het minste kost? Wat kan jou het schelen of ze beide van dezelfde winkel zijn? Je weet niet of ze ook van dezelfde leverancier komen en dus verschillen van marge.
Ik maak me erg veel zorgen over het lawaai van die stockkoelers, zowel bij AMD als nVidia. Ik heb nu al drie jaar een laptop, dus ik heb geen praktijk ervaring met de koelers van de afgelopen jaren. Ik ben van plan alles in een Antec P182/183 te stoppen. Zou deze kast zelfs het geluid van stock koelers dragelijk kunnen maken?
Ik heb verschillende kaarten in mijn P180 gehad en ik hoor ze alleen in 3D. In 2D is het echt peanuts en hoor ik vooral mijn HDD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Edmin schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:59:
[...]
De in de BBG gebruikte processor (940BE) is een AM2+ proc en dus niet geschikt voor DDR3.
[...]
Eerlijk schmeerlijk, Je koopt de kaart toch waar hij het minste kost? Wat kan jou het schelen of ze beide van dezelfde winkel zijn? Je weet niet of ze ook van dezelfde leverancier komen en dus verschillen van marge.
[...]
Ik heb verschillende kaarten in mijn P180 gehad en ik hoor ze alleen in 3D. In 2D is het echt peanuts en hoor ik vooral mijn HDD's.
Dat begrijp ik, maar je had ook voor een AM3 processor met DDR3 kunnen kiezen. De vierde core levert bij de huidige spellen meestal niet veel voordeel op, maar het zou het systeem wel toekomst gerichter maken.

Ik koop de kaart waar ik mijn hele pc kan kopen en op die manier het goedkoopst is, anders komt er ene berg aan verzendkosten bij. Maar goed, het ging erom dat de goedkoopste 4890 duurder is dan de duurste 260.

Ik blijf het jammer vinden dat ik niet zelf kan ervaren of ik het ook peanuts vind of niet. Geluid(shindeR) is zeer subjectief. Ik ben geen extreme geluidshater, maar wel weer meer dan gemiddeld denk ik (ik heb zeer gevoelige oren voor piep en bromtonen).

@Quacka: Is die Gainward wel stil?

Ik keek ook naar de Asus Dark Knight kaarten, die lijken ook al ene stillere koeler dna gemillded te hebben, maar hier kan ik geen ervaringen of reviews van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:10
Ik ben nu bezig met het samenstellen van een systeem. Hierop wordt; gegamed (topnotch hoeft niet ;) ), developen, media center. Liefst zo stil mogelijk, maar dat mag later ook verbeterd worden.

Het systeem waar ik nu aan denk bestaat ongeveer uit;
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition (CPU)€ 192,42€ 192,42
1Asus M4A79T Deluxe (mobo)€ 165,80€ 165,80
1Cooler Master Silent Pro M600 (voeding)€ 60,-€ 60,-
1Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P (mobo)€ 156,10€ 156,10
1Logitech G11 Gaming Keyboard (tobo)€ 54,95€ 54,95
1Logitech MX518 Optical Gaming Mouse (muis)€ 29,-€ 29,-
1Logitech Wave Keyboard (toets)€ 36,50€ 36,50
1Microsoft Natural Ergonomic Desktop 7000 (toets+muis)€ 64,18€ 64,18
1NZXT Apollo Zwart (kast)€ 76,95€ 76,95
2OCZ Platinum OCZ3P18002G (RAM)€ 40,38€ 80,76
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB (SSD)€ 184,45€ 184,45
1Samsung SH-S223F (DVD)€ 17,17€ 17,17
1Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB (HDD)€ 64,-€ 64,-
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E (video)€ 199,90€ 199,90
ImporterenTotaal€ 1.382,18
Prijsmin € 1.095.93max € 1.125,40

Zit nog wel met wat vragen:
Moederbord:
Welke zou jij kiezen, de Asus of Gigabyte :? De Asus heeft 4x PCIe 2.0 (16x), 2x normale PCI en ondersteund Quad-CrossfireX. De Gigabyte heeft 2x PCIe 2.0 (16x), 3x PCIe 1, "maar" 1x normale PCI, een extra SATA controller voor 4 apparaten en een 2e LAN. Na beter bekijken van de specs neig ik naar de Gigabyte, maar ik weet niet of een 2e PCI slot handig is wanneer ik er een TV kaart (DVB-C) in ga stoppen.

Geheugen:
Ik heb nu 2x 2 GB DDR3-1800 geheugen van OCZ, 4 GB totaal met nog ruimte voor 2 andere slots mocht ik dat willen. Enig idee of die met de processor op normale snelheid goed werken (dus op DDR3-1066, DDR3-1333) en of het met overklokken voldoende is of nog steeds overkill (vandaar de black edition CPU). :?

Harddisk:
Ik heb nu een SSD voor het OS en een losse HDD voor data, enz. Haal ik daar de beste snelheid uit, of zijn 2 HDD in Raid sneller (gebruik dan wel de raid van het mobo ;) ).

Keyboard/muis:
Welke raden jullie aan :? Ik heb nu een Logitech MX3000 desktop en dat vind ik wel prettig werken (vooral de muis) en zeker de extra functieknoppen zijn voor mij een meerwaarde. De G11 gaat wat dat betreft aan kop, maar de Wave ziet er meer ergonomisch uit. De MS desktop heeft weer als voordeel dat er al een muis bij zit.

Verder heb ik alleen nog de vraag; moet ik nog een losse CPU koeler kopen, of zit die er al bij :)
Voor video had ik eerst een Sapphire HD4870 in gedachte, maar het prijsverschil is maar €10 en er zat geen verschil in aansluitingen (HDMI moe{s}t via converter) dus waarom niet de nieuwere/betere. De voeding lijkt me met 600W voldoende voor deze opstelling (toch :?). De kast ziet er ook prima uit.
Monitor en geluid heb ik al/nog, dus die hoef staan niet op de lijst. Lijkt me echt een high-end systeem, tenzij iemand nog verbeteringen heeft. ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DDR3 en een PhenomII X4 940 gaat niet werken.
Neem deze eens als voorbeeld:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 124,80€ 124,80
1Antec Nine Hundred Zwart€ 87,90€ 87,90
1Cooler Master Real Power M700€ 93,25€ 93,25
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 113,90€ 113,90
1Logitech G51€ 99,-€ 99,-
1OCZ OCZ3G13334GK€ 49,95€ 49,95
1Samsung SH-S223F€ 17,17€ 17,17
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 69,80€ 69,80
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 253,47€ 253,47
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 199,90€ 199,90
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
ImporterenTotaal€ 1.220,38

Haal de zut die je niet nodig hebt eruit en vervang de X3 720 voor een X4 955 (volgende week leverbaar). De 30GB Vertex is met €120 erg duur. Voor €180 heb je dubbele opslag in de 60GB Vertex.Lezen, Edje, lezen...

edit:
Dat zou er ongeveer zo uit moeten zien, evt. met M620 voeding.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955€ 234,86€ 234,86
1Cooler Master Real Power M700€ 93,25€ 93,25
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB€ 184,45€ 184,45
ImporterenTotaal€ 1.162,42

[ Voor 126% gewijzigd door Edmin op 19-04-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
  • Laatst online: 17-09-2021
Hallo,

Ik heb het volgende systeem in gedachte link zou iemand kunnen kijken of het een compatible systeem is en of de hardware bij elkaar past en is 700 euro goed voor dat systeem of kan ik beter een ander setup kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Wat een raar systeem... een uATX bordje en een vreemde voeding. Zou je niet beter een X3 720, 4GB DDR2 en een SB750 bordje kunnen nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Edmin schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:10:
Wat een raar systeem... een uATX bordje en een vreemde voeding. Zou je niet beter een X3 720, 4GB DDR2 en een SB750 bordje kunnen nemen?
wat vind je dan van deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

slayeriq schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:03:
Hallo,

Ik heb het volgende systeem in gedachte link zou iemand kunnen kijken of het een compatible systeem is en of de hardware bij elkaar past en is 700 euro goed voor dat systeem of kan ik beter een ander setup kopen ?
Lees ff dit draadje door. Voor wat wil je jou systeem precies gebruiken? Alleen gaming? Wat is jou budget, 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is al een stuk beter, maar kun je ook aangeven wat het doel is van het systeem? Is het een echt gamesysteem? Ik ben namelijk voor games niet onder de indruk van de Q8300. Als dat je budget is doe je er beter aan een E8400 te kopen of een X3 720 of zelfs een X4 940. Kun je het systeem zelf bouwen? Zo ja, dan doe je er goed aan de onderdelen op verschillende plaatsen te bestellen en de kosten te drukken. Ik zou over het algemeen geen LGA775 proc meer kopen (al heb ik nu zelf een Q9550), omdat je er later geen leuke upgrades meer mee kan doen.

Dit is een fijner systeempje dan wat je nu hebt gebouwd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
ImporterenTotaal€ 760,66

[ Voor 73% gewijzigd door Edmin op 19-04-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
XTREEMRaGE schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:56:
[...]

Lees ff dit draadje door. Voor wat wil je jou systeem precies gebruiken? Alleen gaming? Wat is jou budget, 700 euro?
Het moet een all-round pc worden die gemakkelijk te upgraden valt en de budget is 700 euro maar ik wil wel meer betalen zoals 800 als het veel zou uitmaken.
Edmin schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:58:
Dat is al een stuk beter, maar kun je ook aangeven wat het doel is van het systeem? Is het een echt gamesysteem? Ik ben namelijk voor games niet onder de indruk van de Q8300. Als dat je budget is doe je er beter aan een E8400 te kopen of een X3 720 of zelfs een X4 940. Kun je het systeem zelf bouwen? Zo ja, dan doe je er goed aan de onderdelen op verschillende plaatsen te bestellen en de kosten te drukken. Ik zou over het algemeen geen LGA775 proc meer kopen (al heb ik nu zelf een Q9550), omdat je er later geen leuke upgrades meer mee kan doen.
Wat vind je van http://azerty.nl/0-975-19...k-edition-processor-.html ?

[ Voor 48% gewijzigd door slayeriq op 19-04-2009 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als het gemakkelijk te upgraden moet zijn, dan valt die Q8300 combo al af. Daar verschijnt gewoon niets meer voor. Mijn bovenstaande systeem kun je altijd nog uitbreiden met wat er de komende tijd nog op AM3 uitkomt. En de graka is nog sneller ook ;)

edit:
die proc waar je naar linkt is fijntjes. Lees even dit topic door: [BBG] Gamesysteem / High-end gamesysteem mei 2009

[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 19-04-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Als ik jou bovenstaande systeem pak en de x3 met de x4 vervang dat zou toch een mooi systeempje zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, want die X4 past niet op een AM3/DDR3 platform. Dan zou je de (volgende week te verschijnen) X4 955 moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Als ik de onderdelen op verschillende sites bestel is het niet later moeilijk met garanties etc ? en hier past de x4 toch wel op ?

edit:
wat vind je van deze

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 192,42€ 192,42
1Antec Basiq BP550Plus€ 63,43€ 63,43
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 95,30€ 95,30
1OCZ Gold OCZ2G10664GK€ 44,90€ 44,90
ImporterenTotaal€ 770,82

[ Voor 178% gewijzigd door slayeriq op 19-04-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

slayeriq schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:10:
Als ik de onderdelen op verschillende sites bestel is het niet later moeilijk met garanties etc ?
Nee. Je hebt namelijk garantie per onderdeel, dus moet je gewoon daar aankloppen waar je het onderdeel gekocht hebt. Punt is wel dat als 'iets' defect is, je eerst zelf moet uitzoeken wat er defect is en met dat onderdeel je garantie claimen. Maar dat mag de pret niet drukken, lijkt me.
en hier past de x4 toch wel op ?
ja.
edit:
wat vind je van deze
Prima systeem. Bijna gelijk aan de BBG van maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Edmin schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:36:
[...]

Nee. Je hebt namelijk garantie per onderdeel, dus moet je gewoon daar aankloppen waar je het onderdeel gekocht hebt. Punt is wel dat als 'iets' defect is, je eerst zelf moet uitzoeken wat er defect is en met dat onderdeel je garantie claimen. Maar dat mag de pret niet drukken, lijkt me.

[...]

ja.

[...]

Prima systeem. Bijna gelijk aan de BBG van maart.
Bedankt ik ga even voor elk product de goedkoopste leverancier zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Houd dan wel de verzendkosten in het oog. ;) Het kan nogal een puzzel zijn, maar dat is ook weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
Edmin schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:45:
Houd dan wel de verzendkosten in het oog. ;) Het kan nogal een puzzel zijn, maar dat is ook weer leuk.
Ik ben niet zo'n puzzelaar maarja :p en staan de verzondkosten niet onder totaal ?

[ Voor 8% gewijzigd door slayeriq op 19-04-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik denk nu aan dit systeempje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 122,99€ 122,99
1Asus ENGTX260 MATRIX/HTDI/896MD3€ 205,58€ 205,58
1Asus M4A78T-E€ 119,17€ 119,17
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 58,31€ 58,31
1Western Digital Caviar Blue WD6400AAKS, 640GB€ 55,25€ 55,25
ImporterenTotaal€ 800,51

Mijn budget is ongeveer 800, dus dat lijkt goed te passen, alleen is dit prijssysteem erg misleidend. De goedkoopste manier is het om bij één voordelige winkel te kopen, dan kom ik op 832 euro. Anders lopen de verzendkosten nog meer op (bij alle voordeligste winkels los kopen kom je met verzendkosten op 882, volgens het winkelmand systeem).

Ik heb zelf nog een goed toetsenbord, muis en 24"monitor.
Is het met dit systeem mogelijk om op 1920x1200 en alles high alle moderne spellen (o.a. Far cry 2, Empire Total War) te spelen? Benchmarks zijn altijd zo misleidend, want als ze een grafische kaart testen, gebruiken ze de snelste I7 als testsysteem en als ze een processor testen gebruiken ze de snelste grafische kaart, dus hoe weet je nou op wat voor fps je met een gemiddelde processor en videokaart (zoals in mijn systeempje) uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

pricewatch: Asus EAH4870 MATRIX/HTDI/512M
Wel leverbaar en goedkoper dan de graka die je nu hebt, terwijl er ook die stillere koeler op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Naar die zat ik ook te kijken. Maar ik was bang dat ik op 1920x1200 met 512MB aan de krappe kant zou komen te zitten.
Bovendien is het nog steeds best duur voor een 512MB variant, maar dat is die andere matrix ook...

Heel wild gedacht zat ik nu ook naar deze te kijken:
Palit GeForce GTX 260 Sonic 216 SP
Deze is maar 175 euro en heeft ook een non-reference koeler. Ik kan alleen weinig over Palit als merk vinden. komt bijna niet in de PW voor.
Heeft iemand hier ervaring ermee?
En zou dat niet een erg goede prijs/kwaliteit verhouding zijn?

Edit: Die matrix kaarten zijn wel duur zeg. De 260 variant is 40 euro duurder dan de goedkoopste 260 en de 4870 is 36 euro duurder dan de goedkoopste 512Mb variant. :(

[ Voor 12% gewijzigd door KarlMarX op 20-04-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeriq
is er veel verschil in performance tussen de GTX260 en de HD 4870 of HD 4890 ?

[ Voor 10% gewijzigd door slayeriq op 20-04-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.