Ik vind
(zonder t) dat jij mijn argumenten (ik neem het maar even persoonlijk als je het niet erg vindt

) maar op een rare manier interpreteert
Voor 95% van de grapjes geldt dat ze niets wezenlijks toevoegen. Dat is ook niet het doel van een grap. Dus is het wonderlijk om toch zoveel extra uitleg en achtergrond informatie te vragen. De grap wordt daar niet beter van.
Een slechte puberale grap die niets toevoegt vind ik een -1. Een slechte grap die wél wat toevoegt is daarentegen een 0 of +1. Aan zoals z'n post er nu staat voegt het niets toe. Er is geen uitleg. Je moet zelf maar uitvinden waarom zijn post iets toevoegt. En op het moment dat je dat zelf moet uitvinden voegt het dus uiteindelijk daadwerkelijk niets toe - je moet zelf actief op zoek naar de informatie.
Het feit dat de reactie niets toevoegt is dus
niet de oorzaak van mijn -1 (en dat is volgens mij waar deze discussie nu mank loopt). De slechte grap daarentegen wel, wat eventueel verbeterd had kunnen worden als de reactie wel daadwerkelijk iets toevoegde.
Hoewel humor persoonlijk is, is het eigenlijk niet de bedoeling dat de moderatie dat is! Om (een poging tot) humor tot 'ongewenst' te verklaren, mag er wel iets meer argumentatie komen, dan 'ik vindt 'm niet leuk'. Dat laatste doet meer aan meningmodden denken, dan aan de objectieve moderatie die we op Tweakers voorstaan.
Sorry, maar ik weiger domme puberale grapjes hoger dan -1 te waarderen als de reactie louter dergelijke content bevat. En daar viel deze imho onder. Dan kan de poster dat achteraf wel verbloemen onder het mom van dat er daadwerkelijk iets nuttigs gezegd werd, maar dan had ie maar een andere bewoording moeten gebruiken.
[
Voor 4% gewijzigd door
.oisyn op 25-03-2009 19:11
]