Het kleine-mismoderatietopic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.621 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:52:
[...]

Microsoft sponsort Playboy om hun archief on line te zetten met Silverlight.
Dat is pure silverlight promotie
En nu hebben we binnen een week ook een NASA fotoarchief met een webapplicatie in Silverlight.
Nog meer silverligth promotie

En jij ziet het verband niet ?
Hoe Microsoft het marktaandeel van Silverlight probeert te verhogen door het aanbieden van Populaire content in silverlight ?
Zeg dat dan in je reply en niet alleen hier!!! Snappen mensen het verband, i.p.v. alleen een link te zien naar Playboy, waarbij de gedachten toch in eerste instantie anders zijn!

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik kan het alleen maar eens zijn met Pjerry. Als je dat nou in je reactie gezet had was het een heel andere situatie geweest. Nu lijkt het een flauw grapje met een linkje erbij, en nee dat voegt gewoon niet veel toe.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjerry schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:54:
[...]

Zeg dat dan in je reply en niet alleen hier!!! Snappen mensen het verband, i.p.v. alleen een link te zien naar Playboy, waarbij de gedachten toch in eerste instantie anders zijn!
Hallo, het promoten van Silverlight met de playboy archieven was groot in het nieuws hoor.
Ik heb trouwns in de reacties erop de relatie ook aangeven maar je moet toch wel erg je kop in het zand gestoken hebben bij het volgens van ICT gerealteerd nieuws als je dat nieuwtje gemist hebt.
Er waren niet weinig berichten over in alle grote nieuwsmedia
http://news.google.nl/new...hl=nl&q=playboy+microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:58:
[...]

Hallo, het promoten van Silverlight met de playboy archieven was groot in het nieuws hoor.
Ik heb trouwns in de reacties erop de relatie ook aangeven maar je moet toch wel erg je kop in het zand gestoken hebben bij het volgens van ICT gerealteerd nieuws als je dat nieuwtje gemist hebt.
Je kunt wel gelijk hebben, maar als je niet luistert naar adviezen kom je echt niet verder....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:58:
[...]

Vergeet niet dat we niet allemaal 24/7 allerlei nieuwssites bekijken, zoals jij kennelijk wel doet. Wij moeten ook nog werken, hebben een sociaal leven wat onderhouden moet worden etc, waardoor we niet volcontinue 24/7 allerlei nieuwssites aan het scannen zijn.

Als je nou gewoon meer uitleg had opgenomen in je post, zoals je nu in dit topic bijvoorbeeld geeft, kan je van mij wel rekenen op een 0. In de huidige vorm kan ik van je reactie niet meer dan een -1 maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Whatever dude, als je in het vervolg hogere scores wil kan ik je aanraden je posts anders te formuleren :). We beschikken niet allemaal over een glazen bol waaruit we kunnen afleiden wat je daadwerkelijk bedoelt.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2009 17:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjerry schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:00:
[...]

Je kunt wel gelijk hebben, maar als je niet luistert naar adviezen kom je echt niet verder....
Jouw advies:
Zeg dat dan in je reply en niet alleen hier!!!
Had ik toch gedaan.
In twee replies maar liefst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pjerry bedoelt dat je gewoon in je eerste post meteen een duidelijk verhaaltje moeten tikken, ipv een link en een woordspeling. Dan kun je dat achteraf wel proberen uit te leggen (waarbij je in je tweede reply ook nog eens allerlei t.net bezoekers schoffeert, dus ook daar weer een -1), maar handiger is als je gewoon direct duidelijk bent.

Kijk, zo kan het ook: Yellow|A in 'nieuws: Microsoft en NASA zetten nieuwe afbeeldingen planeten online'

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2009 17:07 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:04:

Had ik toch gedaan.
En daarom staat de 3e ook op nul ;) Die je nu dus wegedit, dan wordt het een -1....

[ Voor 12% gewijzigd door Jorrit op 25-03-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Had ik toch gedaan.
Je bedoelt die tweede reactie, met als laatste regel nog een trollerige sneer naar anderen van "zal wel te moeilijk voor ze zijn". Juist die laatste regel maakt ook die reactie een -1 waardig, in plaats van mij de score voor de 1e reactie te doen heroverwegen (zoals je lijkt te willen bereiken) bereik je met zo'n toontje juist precies het tegendeel...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

[...]

Jouw advies:

[...]

Had ik toch gedaan.
Als jij in jouw post onder dat artikel alles wat je hier uit de doeken hebt gedaan had geschreven dan had je wat mij betreft minimaal een +1 gekregen. Een +2 was ook niet ondenkbaar geweest. Doordat jij er vanuit gaat dat iedereen al het nieuws wel zal volgen kom jij nu met een link die de meeste FP lezers niet zullen maken. Hierop moeten wij jouw post beoordelen en dat komt nu dus, helaas voor jou, op een negatieve waarde uit!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:07:
[...]

Je bedoelt die tweede reactie, met als laatste regel nog een trollerige sneer naar anderen van "zal wel te moeilijk voor ze zijn". Juist die laatste regel maakt ook die reactie een -1 waardig, in plaats van mij de score voor de 1e reactie te doen heroverwegen (zoals je lijkt te willen bereiken) bereik je met zo'n toontje juist precies het tegendeel...
Dat is meer een sneertje naar bepaalde powermods die blijkbaar als je in discussie gaat extra negatieve moderaties uitdelen zodat het uberhaupt al zinloos zou zijn om de post nog aan te passen omdat de score toch nooit meer op nul kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:11:
[...]

Dat is meer een sneertje naar bepaalde powermods die blijkbaar als je in discussie gaat extra negatieve moderaties uitdelen zodat het uberhaupt al zinloos zou zijn om de post nog aan te passen omdat de score toch nooit meer op nul kan komen
Onzin, er is aangegeven waarom je reactie terecht op -1 gezet is. Alleen reageer je daar niet op...

En na je edit is je derde reactie die een keurige 0 waard was, nu ook niet meer dan -1 waard....

[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 25-03-2009 17:15 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:13:
[...]

Onzin, er is aangegeven waarom je reactie terecht op -1 gezet is. Alleen reageer je daar niet op...
Ik reageerde erop door enkele uitleggende reacties te schrijven (wat hier het advies was) maar in de tussentijd hadden enkele powermods de originele posts al naar 40 x -1 gezet.
Dan heeft het ook geen zin meer om het nog uit te leggen en die berichten heb ik dan ook maar weer teruggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:11:
[...]

Feit 1: als je hier een post aanhaalt wordt ie meer gemod, omdat hij extra onder de aandacht komt.
Feit 2: posts die hier aangehaald worden worden doorgaans correct gemod.
Feit 3: jouw post is, zoals ie er nu staat, gewoon een -1 waard. Je zegt namelijk niets, je geeft alleen een linkje. Zonder uitleg dus compleet offtopic, en daarom een -1.

Tel die 3 dingen bij elkaar op, en het is niet zo vreemd dat je post ineens heel veel -1's uitgedeeld heeft gekregen. Maar je kan 'm nog altijd editen en er iets moois van maken, en ik kan je verzekeren dat de meeste modders hun mening erover dan bij zullen stellen. Aan je andere twee posts is nu helaas weinig meer te doen. Jammer dat je van die ene 0 alsnog een -1 hebt gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
1e reactie had geen inhoud en je verwacht dat iedereen het maar moet weten. Ik zag het alleen als een zwaar loze grap (-1) zonder link naar het artikel. De tweede reactie bevatte een troll naar moderators en in totaal dus weer een -1. De derde reactie was gewoon netjes en had veel 0'en ontvangen, maar nu dat je het weggeedit hebt is het ook een -1 geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 25-03-2009 17:22 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:19:
[...]
Maar je kan 'm nog altijd editen
Jullie moeten consistenter worden in je adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:24:
[...]

En jij beter in het onderbouwen van posts ipv maar een zinloze kreet weg te zetten op de FP. Tevens dien je toch iets vriendelijker te reageren, dus minder bot, en de trolls (in je 2e reply) kan je ook beter achterwege laten.

Doe je dat, kan je altijd op zijn minst een 0 verwachten of meer als de reactie er naar is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds wanneer worden grapjes zonder meer op -1 gemodereerd? :?

Onschuldige grapjes komen volgens mij nog altijd op 0... En dit leek me een redelijk onschuldig grapje. Heeft ook geen baard van een kilometer, en schijnt zelfs nog enige binding met het onderwerp te hebben. Lijkt me veel meer een kandidaat voor een 0 dan -1....

Dat er teveel inhoudelijke posts op 0 staan, mag geen reden zijn om grapjes dan maar op -1 te zetten...

(Vraag me wel af wie er een +1 meerwaarde voor gegeven heeft... Blijkbaar iemand die nog geen persoonlijk Playboy archief had. ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:26:
Wat is er grappig aan een willeukrige URL die gepost worden, zonder de minste vorm van onderbouwing, waar iedereen zelf maar moet gaan uitzoeken wat er bedoeld word?

Wat is er grappig aan een troll van "de link zal wel te moeilijk zijn om te leggen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Sinds nooit natuurlijk :) Maar humor is en blijft persoonlijk, en blijkbaar vonden de meeste mensen het gewoon niet grappig.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:24:
[...]

Kun je aanwijzen waar we precies inconsistent zijn? Want volgens mij is de aanleiding van enige inconsitentie een misinterpretatie van een van onze posts van jouw kant. We zeggen allemaal dat je het in je reactie duidelijk moet maken, en niemand zegt wat anders (ik heb het net nog even allemaal door zitten lezen). Wellicht dat jij dat interpreteert als dat je een nieuwe reactie moet plaatsen, maar dat heeft niemand gezegd.
Zogenaamde grapjes die ik niet grappig vind en die verder niets (duidelijks) toevoegen mod ik op -1 :). Kan ik 'm wel waarderen dan geef ik een 0, en is het een rasechte dijenkletser dan krijgt ie een +1. Maar het blijft subjectief, wat dat betreft is het jammer dat wij powermods niet kunnen bepalen of we wel de volledige weging van 5x willen uitdelen. Mijn mening over een grapje is niet belangrijker dan die van een normale user immers.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik persoonlijk las in de eerste reactie een ander vergelijk, namelijk van Playboy-sterren en NASA-sterren. Deze leken gelijkgeschakeld te worden en niet zozeer MS-technologie etc. Dat laatste is idd geen -1 waard.

Maar kom, als ik al over de brug kom heeft het toch geen zin meer, de reacties zijn al weggeedit en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wildhagen:
Ik zie geen "de link zal wel te moeilijk zijn" troll in de orginele post op de root...

En er werd wel degelijk onderbouwing bij de URL gezet:
"Microsoft had toch net al al een hoop sterren on line gezet ?! + URL" vindt ik genoeg onderbouwing voor een klein grapje. Uit de URL naam blijkt immers al dat het (ook) om een archief gaat, en de begeleidende tekst geeft aan dat Microsoft geholpen heeft het op te zetten. Hoewel ik helemaal niets wist over dat archief, was dat voor mij meer dan voldoende om de grap te begrijpen, en een grote glimlach op mijn gezich te toveren... En daar hoef ik echt niet de URL voor aan te klikken...

Hoeveel meer informatie had je er bij willen hebben? NB: Het blijft een grapje! Wanneer je er eerst een alinea begeleidende info bij geeft, dan is de grap ook weg...

Natuurlijk, humor blijft persoonlijk, maar in dit geval heb ik toch het gevoel dat er wonderlijk streng gemodereerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:45:
@wildhagen:
Ik zie geen "de link zal wel te moeilijk zijn" troll in de orginele post op de root...
Het gaat niet alleen om de eerste reactie, maar om het samenspel van drie reacties. Ja, hij heeft die troll wegge-edit, maar dat wil nog niet zeggen dat die er niet stond, want dat was wel zo. Dat geeft ook aan dat zijn intenties kennelijk niet goedbedoeld waren imho.
En er werd wel degelijk onderbouwing bij de URL gezet:
"Microsoft had toch net al al een hoop sterren on line gezet ?! + URL" vindt ik genoeg onderbouwing voor een klein grapje.
Ik vind dat toch echt te mager, ik verwacht dan toch iets meer uitleg, of een link naar een nieuwsartikel (niet per se op t.net, maar algemeen). Hoeft écht geen kantje A4 te zijn ofzo, maar een oneliner is toch wel érg magertjes.

Humor kan ik er ook al niet echt in zien eigenlijk. Maargoed, dat is idd persoonlijk, dus daar valt niet over te discussieren uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 25-03-2009 17:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:48:
[...]

Het gaat niet alleen om de eerste reactie, maar om het samenspel van drie reacties. Ja, hij heeft die troll wegge-edit, maar dat wil nog niet zeggen dat die er niet stond, want dat was wel zo. Dat geeft ook aan dat zijn intenties kennelijk niet goedbedoeld waren imho.
Hier ben ik het niet mee eens. Zijn intenties veranderden op het moment dat hij hier verhaal kwam halen over z'n lage moderatie. Daarnaast vind ik ten eerste niet dat je daar rekening mee moet houden, en ten tweede dat een user z'n gedrag mag verbeteren. Als er eerst een troll stond, wat daarna weggedit wordt in de vorm van een keurige reactie, dan mag de -1 ook weg.

Neemt niet weg dat ik z'n reactie sec gezien zoals ie er nu staat, dus compleet onafhankelijk van andere reacties en discussies, nog steeds een -1 vindt, door de flauwe woordspeling van 'sterren' (wat imho niets anders kan zijn dan een ander woord voor anus, in de PB staan immers niet zo heel vaak echte celebrities) en de onduidelijke toevoeging. Maar zoals ik al zei, dat is een mening over een grapje en dus per definitie subjectief.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle_Erwin
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 18:07
In de reactie http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3057231 wordt een, in mijn ogen, tikfout genoemd (na melding in het daarvoor bestemde topic is het ook opgelost). Toch krijgt deze persoon +1, terwijl me dit gewoon een -1 lijkt. Moet ik mijn -1 nog herzien, en papegaaien naar +1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij post ie precies hetzelfde als wat in de meukpost staat... Ik zie dus geen toegevoegde waarde, of het moet al minimaal zijn. Geen +1 dus. Dit had daarnaast ook prima in GR gemeld kunnen worden.. al kun je het ook zien als een "gewone" toevoeging aan de meukpost. Een 0 of -1 vind ik een terechte moderatie.

Verder is papegaaien natuurlijk nooit de bedoeling. Als jij het een -1 vindt, moet je dat gewoon zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt dat er wonderlijke argumenten gebruikt worden...

Voor 95% van de grapjes geldt dat ze niets wezenlijks toevoegen. Dat is ook niet het doel van een grap. Dus is het wonderlijk om toch zoveel extra uitleg en achtergrond informatie te vragen. De grap wordt daar niet beter van.

Verder is een post die iets wezenlijks toevoegt een kandidaat voor +1... Een post die niets wezenlijks toevoegt, is echter niet meteen een -1. Als het onschuldig is, kan het rustig op 0 blijven staan. En dat geldt zeker voor grapjes!

Hoewel humor persoonlijk is, is het eigenlijk niet de bedoeling dat de moderatie dat is! Om (een poging tot) humor tot 'ongewenst' te verklaren, mag er wel iets meer argumentatie komen, dan 'ik vindt 'm niet leuk'. Dat laatste doet meer aan meningmodden denken, dan aan de objectieve moderatie die we op Tweakers voorstaan.

Ondanks grapjes normaal gesproken niets toevoegen, zijn ze meestal ook onschuldig, en leveren omdat ze zo kort zijn, ook weinig FP vervuiling op. En naast de toegevoegde humor, is dat i.h.a. reden ze op 0 te laten staan. Het is niet zo zeer aan de auteur om te beargumenten waarom zijn grap goed genoeg is om een 0 te krijgen, maar aan jullie om te beargumenteren waarom het dusdanig ongewenst is, dat het een -1 verdiend.

De koppeling van 'Microsoft', 'database met plaatjes', en de term 'sterren', is een orginele en potentieel grappige koppeling. Sommigen zullen er inderdaad om lachen, anderen niet. Maar de vraag is niet of het grappig is, maar of het ongewenst is.

Ook als je het niet leuk vindt, wordt het i.h.a. pas ongewenst wanneer het flamend is, al 100 keer gedaan is, als fipo ingezet wordt, etc etc. En dat vindt ik hier allemaal niet terug... En daarom is wat mij betreft een -1 moderatie ongepast.

NB: Ik ga er een beetje op door, omdat er de laatste tijd veel (terechte) kritiek is over hoe grapjes gemodereerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet om een grap teniet te doen, maar bij een NASA-topic kan je alle mogelijke sterren-grappen maken. Playboy, ONM, GTST en zelfs toppers.
Dat leidt alleen dramatisch af van het nieuws en daarom kan zowel een 0 als -1 gegeven worden.
Inmiddels is een -1 logischer geworden.

Erop doorgaan? Tja, ik zou alleen een andere casus gebruiken dan deze.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 25-03-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:24:
Ik vindt dat er wonderlijke argumenten gebruikt worden...
Ik vind (zonder t) dat jij mijn argumenten (ik neem het maar even persoonlijk als je het niet erg vindt ;)) maar op een rare manier interpreteert
Voor 95% van de grapjes geldt dat ze niets wezenlijks toevoegen. Dat is ook niet het doel van een grap. Dus is het wonderlijk om toch zoveel extra uitleg en achtergrond informatie te vragen. De grap wordt daar niet beter van.
Een slechte puberale grap die niets toevoegt vind ik een -1. Een slechte grap die wél wat toevoegt is daarentegen een 0 of +1. Aan zoals z'n post er nu staat voegt het niets toe. Er is geen uitleg. Je moet zelf maar uitvinden waarom zijn post iets toevoegt. En op het moment dat je dat zelf moet uitvinden voegt het dus uiteindelijk daadwerkelijk niets toe - je moet zelf actief op zoek naar de informatie.

Het feit dat de reactie niets toevoegt is dus niet de oorzaak van mijn -1 (en dat is volgens mij waar deze discussie nu mank loopt). De slechte grap daarentegen wel, wat eventueel verbeterd had kunnen worden als de reactie wel daadwerkelijk iets toevoegde.
Hoewel humor persoonlijk is, is het eigenlijk niet de bedoeling dat de moderatie dat is! Om (een poging tot) humor tot 'ongewenst' te verklaren, mag er wel iets meer argumentatie komen, dan 'ik vindt 'm niet leuk'. Dat laatste doet meer aan meningmodden denken, dan aan de objectieve moderatie die we op Tweakers voorstaan.
Sorry, maar ik weiger domme puberale grapjes hoger dan -1 te waarderen als de reactie louter dergelijke content bevat. En daar viel deze imho onder. Dan kan de poster dat achteraf wel verbloemen onder het mom van dat er daadwerkelijk iets nuttigs gezegd werd, maar dan had ie maar een andere bewoording moeten gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:08:
Sorry, maar ik weiger domme puberale grapjes hoger dan -1 te waarderen als de reactie louter dergelijke content bevat. En daar viel deze imho onder. Dan kan de poster dat achteraf wel verbloemen onder het mom van dat er daadwerkelijk iets nuttigs gezegd werd, maar dan had ie maar een andere bewoording moeten gebruiken.
Dat het nieuwsbericht over beelden van planeten etc. ging is leuk meegenomen maar tweakers is geen astronomisch magazine. Je mag dus aannemen dat het is geplaatst omdat het gaat over een 'nieuwe' wijze van publiceren van beeld via internet. Een van de gebruikte methodes is Silverlight en aangezien dit al de tweede keer binnen korte tijd is dat Silverlight hiermee in het nieuws is, maakte hAl zijn opmerking. Lijkt me nogal duidelijk. Zelf had ik het nieuws van nu.nl gemist maar het kostte mij weinig moeite om dat te begrijpen.
.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:02:
door de flauwe woordspeling van 'sterren' (wat imho niets anders kan zijn dan een ander woord voor anus, in de PB staan immers niet zo heel vaak echte celebrities)
Als iets vergezocht is, dan is het wel deze associatie...
Bovendien, ik heb die Playboy-website even bekeken en het is volstrekt onschuldig. Geen anus tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:08:

Wat nou verbloemen.
Ik publiceer 1 van de meest in het nieuws geweest URL's van de afgelopen week en 1 van de weinige links waarmee ICT nieuws ook alle main stream nieuwsmedia heeft gehaald.
Daarmee verbloem ik dus niks.
Silverlight, Microsoft en Playboy waren uitvoerig in het nieuws op meer dan 1000 websites.
Eerder verbloem jij met extra -1tjes dat je gewoon volstrekt niet door had dat er wat nuttigs/relevants werd gezegd omdat je combinatie van enige humor in combinatie met het ICT verband niet duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:02:
[...]
wat imho niets anders kan zijn dan een ander woord voor anus, in de PB staan immers niet zo heel vaak echte celebrities
Dit zegt meer over jou referentie kader.
/me bladert nog even naar Elle MacPherson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh?? Dus omdat het naar Playboy verwijst is het pubereaal en slecht? Als het de Elle geweest was, dan was het wel OK geweest ofzo?

Ik hoop dat je toch wat betere argumenten hebt .oisyn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Vind het ook wel een leuke grap. Maar is het niet simpel om daar afspraken over te maken dan? Als er in het vervolg hier een reactie als zijnde 'grappig' word gemeld, en 1 pro of powermod vind hem geslaagd, dat er dan een 0 aan gegeven word? Iemand die de grap dan niet waardeerd mod hem dan gewoon niet.

Of is dat een te simpele gedachte om tot een oplossing te komen? :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou, humor is zo persoonlijk.. dat je het niet af moeten laten hangen van wat één Power- of ProMod vindt. Bovendien moet je gewoon grapjes kunnen maken zonder dat men het grappig vindt. Grapjes kunnen best niet grappig en onschuldig zijn, en dus een 0 krijgen. Alleen als ze kwetsend, offtopic of anderzinds ongewenst zijn moeten ze op -1 belanden.

Dus nee, dat lijkt me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

RoD schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:25:
Nou, humor is zo persoonlijk..
Dat ben ik volkomen eens met je, maar zo als het nu is blijft het dus altijd een grijs gebied.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
pcgek schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:31:
Dat ben ik volkomen eens met je, maar zo als het nu is blijft het dus altijd een grijs gebied.
Misschien maar goed ook dat niet alles in nullen en enen is te classificeren. Zo heeft dit topic ook nog een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie er absoluut niets in om allemaal regeltjes te gaan verzinnen over het modereren van humoristische reacties. Tuurlijk een +2 is vaak teveel van het goede, maar vind je iets leuk? Geef het dan gewoon een 0 of een +1. Zelfs al geven anderen een -1 omdat ze het niet leuk vinden.

Als je genoeg modereert moet het voor je afwijking echt niet uitmaken en ik zal je de rechten er ook niet om afnemen ;) RoD zegt het al wat dat betreft: humor blijft persoonlijk.
Ik ben het wel met mensen eens dat wat meer humor op 0 mag belanden, maar zelfs dat is een lastige uitspraak omdat je nooit kunt zeggen 'welke humor' op 0 mag en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Humor is altijd persoonlijk en zal daarom altijd een grijs gebied blijven. Modden van grappen is een van de moeilijkste dingen die er is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Wil iemand deze nog even omlaag brengen? Staat nu op 0,5, maar zoals in dit topic besproken zou hij (zeker gezien de laatste zin) op -1 moeten komen, toch?

watercoolertje in 'nieuws: Nieuwe iPhone krijgt mogelijk videocamera en 1,2GHz-processor'

[ Voor 35% gewijzigd door Tarabass op 25-03-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
een schaamteloze crosspost, maar in het +2 topic reageert niemand:

Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Microsoft aangeklaagd wegens patentschending Windows Update'

Persoonlijk vind ik deze wel een +2 waard, geeft duidelijke en fijne noodzakelijke info over de patenten.

Bramos in 'nieuws: Microsoft aangeklaagd wegens patentschending Windows Update'

Net zoals deze, maar deze gaat meer over de aanvraag blijkbaar en de eerste meer over het patent zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@Cloud:

Gezien de ellenlange discussie daarover :P , dacht ik dat er een afspraak over gemaakt moest worden.
Maar eigenlijk was die niet nodig geweest dus. Net wat je al zegt, of de 1 hem nu op -1 ziet en de ander op 0 of +1, afwijking ik dit soort gevallen moet dan niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

HyperBart schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:54:

Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Microsoft aangeklaagd wegens patentschending Windows Update'

Persoonlijk vind ik deze wel een +2 waard, geeft duidelijke en fijne noodzakelijke info over de patenten.

Net zoals deze, maar deze gaat meer over de aanvraag blijkbaar en de eerste meer over het patent zelf...
Wellicht handig om gewoon af te wachten. Ik heb inmiddels al in het andere topic gereageerd en zo krijg je de discussie op 2 plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 14:03

hellknight

Medieval Nerd

Tarabass schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:53:
Wil iemand deze nog even omlaag brengen? Staat nu op 0,5, maar zoals in dit topic besproken zou hij (zeker gezien de laatste zin) op -1 moeten komen, toch?

watercoolertje in 'nieuws: Nieuwe iPhone krijgt mogelijk videocamera en 1,2GHz-processor'
done, mijn 2x -1 erbij, en nu staat hij effectief op -1
nu hem nog wat steviger in de 1- krijgen.

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Zo de rust weer teruggekeerd na alle commotie rondom hAI :> .

Deze Alternativ in 'nieuws: Telemarketeer moet consument wijzen op 'bel-me-niet-register'' mag van mij best een (kleine) +1 krijgen. Zeker gezien het feit wat daar allemaal op +1 gemod wordt.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:22:
Vind het ook wel een leuke grap. Maar is het niet simpel om daar afspraken over te maken dan? Als er in het vervolg hier een reactie als zijnde 'grappig' word gemeld, en 1 pro of powermod vind hem geslaagd, dat er dan een 0 aan gegeven word? Iemand die de grap dan niet waardeerd mod hem dan gewoon niet.

Of is dat een te simpele gedachte om tot een oplossing te komen? :)
:?

/edit
HyperBart schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 20:54:

Ik had ze wel gemodereerd n.a.v. je post in de +2 topic :Y O-) , alleen niet gereageerd :$
De eerste ook een +2 van mij (moeten er nog wel wat bij komen...) de tweede vind ik toch echt niet meer dan een +1 (en met mij velen).

[ Voor 49% gewijzigd door Pjerry op 25-03-2009 21:30 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
Inderdaad, na terug te kijken merk ik inderdaad dat die tweede toch naar 1 mag. Maar die eerste had ik graag toch op +2 gezien gehad... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 14:03

hellknight

Medieval Nerd

beidde gemod - 1e als +2, 2e als +1

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie wildhagen in 'nieuws: Telemarketeer moet consument wijzen op 'bel-me-niet-register'' vind ik echt geen +1 waard, temeer omdat zijn eerdere reactie wildhagen in 'nieuws: Telemarketeer moet consument wijzen op 'bel-me-niet-register'' (7 min. eerder!) ongeveer dezelfde inhoud heeft en al met een +1 (wat ik al ruim bedeeld vind, maar toch heb gegeven) is beloond.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Eensch :)
Die laatste 2 mogen van mij wel op 0, offtopic maar wel goede reacties op de parent, geen "straf" waard imho.
Pjerry schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:02:
Deze reactie wildhagen in 'nieuws: Telemarketeer moet consument wijzen op 'bel-me-niet-register'' vind ik echt geen +1 waard, temeer omdat zijn eerdere reactie wildhagen in 'nieuws: Telemarketeer moet consument wijzen op 'bel-me-niet-register'' (7 min. eerder!) ongeveer dezelfde inhoud heeft en al met een +1 (wat ik al ruim bedeeld vind, maar toch heb gegeven) is beloond.
De 2e reactie gaat grotendeels over de vorige situatie, en benoemt juist de verschillen, terwijl de 1e reactie juist benadrukt wat er nu wél kan. Beiden een +1 imho, nuttige posts ook in relatie met hun parents.

[ Voor 24% gewijzigd door Jorrit op 25-03-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Jorrit schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:08:
[...]

Eensch :)

[...]

Die laatste 2 mogen van mij wel op 0, offtopic maar wel goede reacties op de parent, geen "straf" waard imho.
Het steeds maar (offtopic)terugkomen op de crisis vind ik inmiddels maar heel weinig waarde hebben hoor. Daar is al zo veel over gezegd, Dan vind ik een 0 al gauw overwaardering. Maargoed, ik kan er mee leven. :P

[ Voor 22% gewijzigd door pcgek op 25-03-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Een belachelijke opmerking waarvoor alleen een -1 juist is.....
Deze opmerking kan ik wel waarderen, een nul van mij.
Arne moet maar eens een nieuw boek staatshuishoudkunde aanschaffen. Zo belerend en dan de plank totaal misslaan, foei! dikke -1.
Als broodnodige correctie toch maar een nul van mij.
Mooi verhaal, normaal een +1, hier off-topic dus een nul. Hoewel ik de mening niet helemaal deel.....
Ook hier wordt het nodige over het hoofd gezien, zoals dat de aandelen maar een heel klein deel vormen die de malaise bij de pensioenfondsen veroorzaken, maar toch maar op een nulletje gelaten, gezien de discussie in de thread.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:54:
Huh?? Dus omdat het naar Playboy verwijst is het pubereaal en slecht? Als het de Elle geweest was, dan was het wel OK geweest ofzo?

Ik hoop dat je toch wat betere argumenten hebt .oisyn....
Als je nou eens gewoon de door mij geplaatste posts hier daadwerkelijk goed doorleest kunnen we er wellicht gewoon verder over discussieren. M'n argumentatie staat nota bene gequote in de post boven je :)
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:38:
[...]

Dit zegt meer over jou referentie kader.
* .oisyn bladert nog even naar Elle MacPherson
Wellicht. Ik heb in het verleden genoeg playboys gelezen, en het ratio celebrity:'gewone meid' is denk ik 1:30 als het niet kleiner is. Met 50 issues staan er dus iets van 2 of 3 in, als het een echte random steekproef is. Dat wetende, sloot ik uit dat je met sterren celebrities bedoelt. Dan kun je wel zeggen dat dat aan mij ligt, maar dat verandert niet ineens mijn argumentatie voor mijn oorspronkelijke keuze om hem op op -1 te zetten. Bovendien, ligt het dan aan mij, of heb je eigenlijk niet goed nagedacht over je eigen grapje? :)
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 19:33:
Eerder verbloem jij met extra -1tjes dat je gewoon volstrekt niet door had dat er wat nuttigs/relevants werd gezegd omdat je combinatie van enige humor in combinatie met het ICT verband niet duidelijk was.
Dat verbloem ik helemaal niet, ik heb meerdere malen gezegd dat dat het geval was, en dat het daarom handiger was geweest als jij je bewoording had aangepast :)

[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 25-03-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:43:
Bovendien, ligt het dan aan mij, of heb je eigenlijk niet goed nagedacht over je eigen grapje? :)
Anderen begrepen hem wel. Het lag dus aan jou.
Jij bent iemand die als hij er de humor niet van inziet of niet begrijpt een reactie omlaag modereert.
Dat lijkt mij echter ongewenst.

Maakt echter wel duidelijk waarom humor zo slecht wordt gemodereerd.
Te veel humorloze moderators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:49:
[...]
Ja, dat helpt in discussies 8)7

Ik had jouw reactie ook op een -1 gezet, omdat de reactie gewoon een nutteloze oneliner was in principe. Achteraf kan je natuurlijk alles goedpraten (dat je bedoelde dat MS silverlight wilde promoten, dat het een grapje was, etc.), maar het komt totaal niet over omdat de meeste niet weten wat je bedoeld. Als dat zo is moet je het niet aan humor(loos) verwijten, maar aan de inhoud van jouw reactie. Grapjes kunnen zeker op een 0, maar het moet wel wat duiderlijker binding hebben met het artikel.

Wanneer ik bij het karmastore artikel zomaar "My name is Earl" zet verwacht ik ook niet dat deze reactie op een 0 of hoger komt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 00:49:
[...]

Anderen begrepen hem wel. Het lag dus aan jou.
Jij bent iemand die als hij er de humor niet van inziet of niet begrijpt een reactie omlaag modereert.
Dat lijkt mij echter ongewenst.

Maakt echter wel duidelijk waarom humor zo slecht wordt gemodereerd.
Wanneer is die cursus psychologie op basis van één reactie gegeven? :p Die had ik dan ook graag even gevolgd :+

Ook de cursus statistiek op basis van één persoon heb ik gemist. Kennelijk zegt een mening of post van één moderator iets over de gehele groep.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 01:47:
[...]

Wanneer is die cursus psychologie op basis van één reactie gegeven? :p Die had ik dan ook graag even gevolgd :+

Ook de cursus statistiek op basis van één persoon heb ik gemist. Kennelijk zegt een mening of post van één moderator iets over de gehele groep.
Volgen mij hebben verschillende moderators hun mening gegeven.
Meer dan op de meeste andere reacties. Er een duidelijk verschil te zien tussen de moderators op dit gebied.

Sommigen vinden de niet eens zo heel subtiele verwijzing van Microsoft in combinatie met het Playboy foto archief wel relevant to thet artikel en anderen zien dat niet maar schieten blijkbaar direct bij het woord Playboy in een automatische mod reflex. Misschien had ik het hardrrock cafe voorbeeld moeten noemen maar het voorbeeld van het Playboy archief was actueler en ik vind ook dat het effectiever toont hoe Microsoft het markt aandeel van hun nieuwe product stimuleert met het aanbieden van content.
Ik heb ook speciaal de uitleg weggehaald omdat ik bij nader inzien vond dat het niet nodig hoeft te zijn dergelijk verwijzingen uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Maar concluderen uit een enkele reactie en de mening van een paar mods over die reactie dat humor niet wordt gewaardeerd wegens te veel humorloze mods is dan nog wel rederlijk voorbarig.

Overigens ben ik ook zo iemand die als hij de humor er niet van inziet een reactie zomaar een -1 geeft. Ik zou alleen niet weten waarom dat niet de bedoeling is. Als ik de humor niet inzie van een flauwe grap (BSOD oed) dan lijkt het mij toch zeker niet ongewenst om die dan ook een -1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Pjerry schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 22:18:
Arne moet maar eens een nieuw boek staatshuishoudkunde aanschaffen. Zo belerend en dan de plank totaal misslaan, foei! dikke -1.
Arne in 'nieuws: Justitie: geen heffing op mp3-spelers en harddisks'

[sarcasme]Deze mag je gewoon niet op -1 zetten. We hebben een paar pagina's terug geleerd dat je niet op mening mag modereren, hé ;) [/sarcasme]

Offtopic is gewoon NULL O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Tarabass op 26-03-2009 09:37 . Reden: sarcasme-tags gezet ivm misopvattingen lol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De controlerende macht bestaat helemaal niet in de trias politicas, maar is een macht die ontstaat door de drie machten (wetgevend, uitvoerend en rechterlijk) gescheiden te houden. Dus de hele subdraad is onjuist (en onzinnig). Maar volgens het principe gelijke monniken, gelijke kappen is het dan misschien een idee om of iedereen een -1 of iedereen een 0 te geven...

http://historiek.net/inde...olitica-in-Nederland.html

[ Voor 10% gewijzigd door Arne op 26-03-2009 11:40 . Reden: offtopicheid valt nog wel mee ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:03:
[...]Volgen mij hebben verschillende moderators hun mening gegeven.

Sommigen vinden de niet eens zo heel subtiele verwijzing van Microsoft in combinatie met het Playboy foto archief wel relevant to thet artikel en anderen zien dat niet maar schieten blijkbaar direct bij het woord Playboy in een automatische mod reflex.
Yup, en die geven vrijwel allemaal een -1. De mods van de eerste categorie omdat die link te onduidelijk was en de tweede categorie omdat playboy niet op de FP thuishoort. En allemaal lezen ze TMF waardoor ze na afloop het concept coulance niet meer gebruiken.
Ik heb ook speciaal de uitleg weggehaald omdat ik bij nader inzien vond dat het niet nodig hoeft te zijn dergelijk verwijzingen uit te leggen.
En precies om die reden is het nu echt een -1 en is deze discussie gesloten. Dat nog los van of het humor was of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 08:03:
Misschien had ik het hardrrock cafe voorbeeld moeten noemen maar het voorbeeld van het Playboy archief was actueler en ik vind ook dat het effectiever toont hoe Microsoft het markt aandeel van hun nieuwe product stimuleert met het aanbieden van content.
Ik wil er nog een ding over zeggen, en dan hou ik op: het punt is, jij vindt dat, omdat je van de nieuwswaarde op de hoogte was. Je kunt anderen daar niet ook van op de hoogte brengen door simpelweg een linkje naar die site te geven. Dan is het alleen maar duidelijk voor mensen die al wisten wat er speelde, en voor hen is het dan ook geen toevoeging. Maar de mensen die van niets wisten (zoals ik) is het compleet onduidelijk wat je nou precies bedoelt, en komt het gewoon over als een onzinnige opmerking. Als je daarentegen ipv een link naar de website een link naar een nieuwsitem over die website had gepost (zoals de nu.nl link die je hier postte), had het voor veel mensen veel duidelijker geweest (en had je van mij zelfs een +1 gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
RV in 'nieuws: Federal Trade Commisson buigt zich over drm'

Gewoon een mening van een persoon waar veel het niet mee eens zijn volgens mij, want waarom zou deze in de -1categorie vallen?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
YoupS in 'productreview: Sennheiser CX400-II Precision review door iAudio' mismodder die dit een +2 geeft, kan die even nagetrokken worden. Beetje hulp naar de 0 is ook nog gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
.oisyn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 11:58:
Maar de mensen die van niets wisten (zoals ik) is het compleet onduidelijk wat je nou precies bedoelt, en komt het gewoon over als een onzinnige opmerking.
Bij een technisch onderlegd persoon als jij die ook nog in het verleden de Playboy heeft 'gelezen' zou je toch wel enige nieuwsgierigheid c.q. bereidheid tot nadenken verwachten. Had even op die link gedrukt, dan had je direct gemerkt dat Silverlight werd gebruikt en was het kwartje vast ook bij jou gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wanneer een dergelijke voorkennis of moeite nodig is, is de grap wat mij betreft al niet grappig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Ik vind het helemaal geen grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

torp schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:38:
[...]

Bij een technisch onderlegd persoon als jij die ook nog in het verleden de Playboy heeft 'gelezen' zou je toch wel enige nieuwsgierigheid c.q. bereidheid tot nadenken verwachten. Had even op die link gedrukt, dan had je direct gemerkt dat Silverlight werd gebruikt en was het kwartje vast ook bij jou gevallen.
Dat Silverlight werd gebruikt vind ik geen nieuwswaarde. Zoveel sites gebruiken Silverlight, big deal. Dat er een partnership was tussen Microsoft en die uitgever is niet aan de site te zien en moest ik goed voor zoeken, en ik zocht er pas naar nadat hier bekend werd gemaakt dat het blijkbaar een 'hot item' was.

Er worden zoveel flauwe onzinnige reacties gepost. Ik ga echt niet bij allemaal tot op het bot uitzoeken of er wellicht meer achter zit. Moeten ze maar gewoon duidelijker zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:36:
Dat Silverlight werd gebruikt vind ik geen nieuwswaarde..
Dat tekent meer dat je sowieso de hele essentie van het nieuws in het Tweakers artikel ook niet ziet.
Ook het nieuws over de Nasa foto's in combinatie met een nieuwe Silverlight client om die NASA foto's te bekijken zijn namelijk bedoeld om het markt aandeel van Silverlight uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het artikel gaat om het samenwerkingsverband, niet omdat toevallig silverlight wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Er worden zoveel flauwe onzinnige reacties gepost. Ik ga echt niet bij allemaal tot op het bot uitzoeken of er wellicht meer achter zit. Moeten ze maar gewoon duidelijker zijn.
Inderdaad, dat is precies het probleem. Daarnaast is lang niet iedereen in de gelegenheid om zomaar linkjes naar Playboy sites aan te klikken. Er zijn ook erg veel mensen die de T.net FP op hun werk lezen :)

Case closed verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

boe2 in 'nieuws: Accolade klaagt producent iPhone-camera aan'
Deze reactie en de subdraad hoort volgens mij niet op de FP thuis. Toch wordt het massaal op 0 gemod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
RoD schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:37:
boe2 in 'nieuws: Accolade klaagt producent iPhone-camera aan'
Deze reactie en de subdraad hoort volgens mij niet op de FP thuis. Toch wordt het massaal op 0 gemod...
Eens, kan nog wel wat schopjes gebruiken though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, allemaal -1's waard. De +1 voor de gelinkte reactie is modmisbruik, ik hoop dat dat (gezien de 5x) geen ProMod was?

Ook de +1 voor deze -1 reactie is modmisbruik.

Wat vinden jullie trouwens van deze reactie? Mij lijkt het een duidelijke -1, met allerlei niet-onderbouwde complottheoriën (iig zonder betrouwbare bronvermelding), het geleuter over razzia's en Stasi... erg ongepast allemaal, en dat is dan nog mild uitgedrukt.

Degene die deze troll een +2 gaf mag overigens ook worden nagekeken imho.

[ Voor 52% gewijzigd door wildhagen op 26-03-2009 18:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 23-09 14:31
Sunbeam-tech in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update'

Deze mag van mij wel een -1 of lager krijgen vanwege die opmerking tegenover diegene die de FiPo wilde maken. Kan best zijn dat hij het niet eens is met die reactie, maar dit gaat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 18:40:
Wat vinden jullie trouwens van deze reactie? Mij lijkt het een duidelijke -1, met allerlei niet-onderbouwde complottheoriën (iig zonder betrouwbare bronvermelding), het geleuter over razzia's en Stasi... erg ongepast allemaal, en dat is dan nog mild uitgedrukt.
Dat gaat inderdaad veel te ver. Imo ook een dikke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

dev10 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:29:
Sunbeam-tech in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update'

Deze mag van mij wel een -1 of lager krijgen vanwege die opmerking tegenover diegene die de FiPo wilde maken. Kan best zijn dat hij het niet eens is met die reactie, maar dit gaat te ver.
Die moet idd zwaar naar omlaag worden gemod. Staat nu op 7x 0 en 7x -1 (en effectief op -1) maar dat mag wel een stuk sterker komen te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Maar de reactie waaraan hij refereert is een echte fipo, die mag dus op -2: Anoniem: 114616 in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update'

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Idd, allemaal -1's waard. De +1 voor de gelinkte reactie is modmisbruik, ik hoop dat dat (gezien de 5x) geen ProMod was?
Nee, dat waren gewoon twee experts en een beginner. :)
Daar was een edit wel op zijn plaats ja.
Dat soort onzin kunnen we wel zonder ja, -2 it is.

[ Voor 22% gewijzigd door Cloud op 26-03-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Regeneration schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:35:
YoupS in 'productreview: Sennheiser CX400-II Precision review door iAudio' mismodder die dit een +2 geeft, kan die even nagetrokken worden. Beetje hulp naar de 0 is ook nog gewenst.
Hé gaan we ook in de productreviews kijken :). Zelfs de +1 vind ik al een denderende mismod!!! Maar hij staat nu stevig en vast op nul.
[...]
Ook de +1 voor deze -1 reactie is modmisbruik.
[...]
Ik weet niet of dit onder modmisbruik geschaard moet worden. Ik kan me voorstellen dat iemand dat vindt en het dus een zeer goede opmerking vindt. Echter de regels bij T.Net zijn duidelijk dus is er eigenlijk geen ruimte voor deze discussie.
k1n8fisher schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:33:
[...]

Die moet idd zwaar naar omlaag worden gemod. Staat nu op 7x 0 en 7x -1 (en effectief op -1) maar dat mag wel een stuk sterker komen te staan!
Vast en zeker nu een -1.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Deze Verwijderd in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update' verdient toch een -1. Al is het alleen maar omdat hij er zelf om vraagt, maar er zijn nog meer redenen...

/edit
En deze GENETX in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update' is IMHO niet een +1 waard. Ik verdenk dat er een beetje fanmodden aan te pas is gekomen, omdat - ondanks dat GENTX het zlef niet wilt - er toch weer een Apple - MS gevecht in wording is.

En de reactie vgroenewold in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update' ook een +1? Ik twijfel.

[ Voor 52% gewijzigd door Pjerry op 26-03-2009 21:39 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Pjerry schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:27:
Deze Verwijderd in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update' verdient toch een -1. Al is het alleen maar omdat hij er zelf om vraagt, maar er zijn nog meer redenen...
Deze reden (die je waarschijnlijk bedoeld) ''Of M$ in jouw ogen waarschijnlijk'' Moet toch ook al genoeg zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pjerry schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:27:
Eens.
/edit
En deze GENETX in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update' is IMHO niet een +1 waard. Ik verdenk dat er een beetje fanmodden aan te pas is gekomen, omdat - ondanks dat GENTX het zlef niet wilt - er toch weer een Apple - MS gevecht in wording is.

En de reactie vgroenewold in 'nieuws: Mac Os X 10.6 krijgt 'mogelijk' nieuwe grafische interface - update' ook een +1? Ik twijfel.
Beide 0 gegeven. Die van GENETX vind ik zelfs bijna een -1, maar toch een 0 gegeven. Het neigt wel heel erg naar een zinloze discussie.. maar ze krijgen het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:39:
[...]

Deze reden (die je waarschijnlijk bedoeld) ''Of M$ in jouw ogen waarschijnlijk'' Moet toch ook al genoeg zijn. ;)
En de trollerigheid.....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sowieso vind ik een hoop posts hier ( nieuws: Releasedatum Call of Duty: Modern Warfare 2 bekendgemaakt ) die op 0 staan echt overbodig. Wat heeft het voor nut om 10x te melden dat ''ik uitkijk naar het spel en dat deel X uit de reeks ook al zo goed was!'' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

k1n8fisher schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 19:33:
[...]

Heb hem net nog eens bekeken en iemand heeft er een +1 aan gegeven. Staat nu op 1x +1; 32x 0 en 45x -1. Is gemiddeld momenteel een 0,6. Die +1 is zeker zwaar mismodden en mag wel even worden nagekeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hebben deze en deze nu echt zo veel meerwaarde? Zeker ten opzichte van de parent lijkt het mij van niet. lijken mij gewone 0 posts. (net als die van mij op die laatste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
Wat te doen met Verwijderd in 'nieuws: PhotoFast bouwt ssd met leessnelheid van 750MBps'

De inhoud komt op mij wat trollerig richting MS over, maar hetgeen hij zegt onderbouwd hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

BramBo schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:17:
Wat te doen met Verwijderd in 'nieuws: PhotoFast bouwt ssd met leessnelheid van 750MBps'

De inhoud komt op mij wat trollerig richting MS over, maar hetgeen hij zegt onderbouwd hij wel.
Het is niet meer dan een troll imho: "Er bestaan veel verschillende geheugenstrategieën. Microsoft heeft helaas geopteerd voor een zielige :)"

en "het maakt uw systeem gewoon waanzinnig trager omdat ze in Redmond blijkbaar nog nooit een cursus geheugenbeheer gevolgd hebben..."

In totaal niet meer waard dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
Dat zijn ook inderdaad de zinnen waar ik het meeste over struikelde, heb hem no ook op -1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Nog eentje over mezelf:
Waarom moet boe2 in 'nieuws: Blizzard overlegt met Microsoft over volgende Xbox' in hemelsnaam neergemod worden :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Geen idee, dat klopte inderdaad niet. 0 is beter. :) Degene die dat deed is overigens even uit de roulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
MsG in Blackberry-downloadwinkel gaat volgende week open

Het is wat op de man gespeeld maar hij haalt wel een goed punt aan vind ik. Het is een goede reactie op de ongefundeerde reactie van Playboy Mansion.

Ik snap zowel 0 als -1, maar ik neig toch eerder naar de 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een troll op een troll, en daarnaast een niet erg zinnige discussie. Wat mij betreft gewoon een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Geen idee, gewoon een nulletje wat mij betreft (staat de post nu ook vrij stevig op).

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.