Het kleine-mismoderatietopic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 17.609 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In zekere zin vind ik dat het nogal ver off-topic begint te raken met vanalles en nog wat over pin en betaalautomaten. Het nieuwsbericht gaat over de linux-kernel en men gaat daar gezellig pinautomaten met Windows erop bespreken.
Vanaf de reactie van jwstolk vind ik het dus echt off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het gaat hier over het gebruik van besturingssystemen in het algemeen. Niet echt heel ontopic, maar een nulletje kan nog wel.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom krijgt deze reactie zoveel -1's?

Hetgeen hij beschrijft is simpelweg toegestaan door de crew van t.net, zoals Daniel (een crewmember) in deze reactie vermeld, dus dat is geen reden om hem weg te modden.

Ik vind hem zelfs behulpzaam door te melden hoe je het doet, waarmee de reactie bij mij tussen een 0 en een +1 zweeft, waarbij ik voor de laatste gekozen heb.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Dit begrijp ik dus even niet...... wanneer iemand het niet mij eens is, hoop ik graag op een tegenreactie met wat tegengas, maar een -1 is niet reactie die ik dan hoop te krijgen.

GetaGrip in 'nieuws: Internetoplichting.nl gooit handdoek in de ring na uitspraak rechter' en ik reageer op een van de moderators van Internetoplichting.nl die zijn verhaal verteld.

Misschien raak ik een 'zere' plek....

[ Voor 3% gewijzigd door GetaGrip op 15-03-2009 10:56 ]

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Je bent dan ook wel erg snel met het melden van een reactie ;)

[ Voor 93% gewijzigd door pcgek op 15-03-2009 11:22 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:04:

Hetgeen hij beschrijft is simpelweg toegestaan door de crew van t.net, zoals Daniel (een crewmember) in deze reactie vermeld, dus dat is geen reden om hem weg te modden.

Ik vind hem zelfs behulpzaam door te melden hoe je het doet, waarmee de reactie bij mij tussen een 0 en een +1 zweeft, waarbij ik voor de laatste gekozen heb.
Ik heb voor de +1 gekozen maar twijfelde ook even of dit wel een toegestane oplossing is. Wellicht had de poster de link die jij aandraagt ook even moeten aangeven. Ik denk dat veel mensen voor -1 kiezen omdat ze denken dat de post tegen de policy is.

De post staat nu op 0 en maakt nog kans om naar +1 te gaan met een paar puntjes erbij.

Waarom is onderstaande een +1? Het is niet meer dan herhaling van wat er ook in de newspost staat.

TERW_DAN in 'plan: Tweakers.net kondigt karmastore aan: features verdienen met karma'

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 15-03-2009 11:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

pcgek schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:15:
Je bent dan ook wel erg snel met melden het van een reactie ;)
Niets frustrerender dan een reactie waar je zeker een uur elk woord hebt gewogen en netjes probeert te zijn naar een andere gebruiker, die vervolgens gelijk beloont wordt met een -1, verder heeft de [Verwijderde gebruiker] zich speciaal aangemeld om zijn verhaal te vertellen, dat mag... graag zelfs - maar een beetje zelf reflectie mag wel ;)

@Pcgek hieronder:

Het is heel simpel, caro64 heeft het alleen over de aansprakelijkheid van de eiser - dus de levertijd wordt niet nagekomen en daardoor is het oplichterij en is de manier waarop IO heeft gehandeld gerechtvaardigd.

Maar daar ging deze zaak niet over, de eiser heeft gedaagd omdat hij/zij vond dat de manier waarop haar 'goede' naam ter sprake kwam niet correct was, (hoor/wederhoor) en de rechter heeft de eiser in het gelijk gesteld.

Ook de inleiding van het artikel op tweakers is niet helemaal correct(imho), zoals ik het uit het vonnis kan opmaken is er een maand de tijd geweest tussen het eerste contact met de advocaat en de uiteindelijke sommering om het topic te verwijderen, dus genoeg tijd om actie te ondernemen.

[ Voor 43% gewijzigd door GetaGrip op 15-03-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Is wel te zien dat je er tijd aan gespendeerd hebt, maar toch vind ik hem moeilijk op 'waarde' in te schatten.

Ik heb een beetje het gevoel van: Wat moet ik met zo'n reactie, de uitspraak van de rechter is al geweest.
Wat heeft het nu nog voor zin om al deze vragen te stellen? Maargoed, er zullen hier vast wel mensen zijn die daar nog enige duidelijkheid over gaan geven, en die dat ook nog eens beter kunnen verwoorden dan ik :P

[ Voor 7% gewijzigd door pcgek op 15-03-2009 12:32 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:52
ironx in 'nieuws: Microsoft schikt in rechtszaak Xbox-patentbreuk'

Is dit niet een beetje overdreven voor een must-read?.. Ik vond +1 in principe al hoog, maar +2 is toch wel tegek... :/ Het zijn gewoon 2 linkjes naar de patenten, niet een heel verhaal waar hij zijn mening goed in uitlegt.

[ Voor 16% gewijzigd door Accesteam op 15-03-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +1 is nog wel te verantwoorden, omdat het niet in het artikel is genoemd, en de specifieke patenten benoemd, met een link ernaar toe zodat je ze makkelijk kan nalezen.

Maar die +2 is idd krankjorum zwaar over de top ja, daar mag imho wel eens door een powermod naar gekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat zijn wel hele goede urls hoor. Als je daar +2 voor geeft is er niets mis mee IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ik zie deze reactie Andros in 'nieuws: Internetoplichting.nl gooit handdoek in de ring na uitspraak rechter' toch liever op -1,op de persoon spelen en ongepaste woorden gebruiken.
En deze is dan veel te offtopic stresstak in 'nieuws: Internetoplichting.nl gooit handdoek in de ring na uitspraak rechter' is ook nog eens een +1 aan gegeven. Is volgens mij ook gewoon een -1 waard.
Iemand die zelf het artikel (+link)goed leest zou in deze reactie geen meerwaarde moeten zien DarkFly in 'nieuws: Internetoplichting.nl gooit handdoek in de ring na uitspraak rechter' is volgens mij een 0 waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

GetaGrip schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:55:
Dit begrijp ik dus even niet...... wanneer iemand het niet mij eens is, hoop ik graag op een tegenreactie met wat tegengas, maar een -1 is niet reactie die ik dan hoop te krijgen.

GetaGrip in 'nieuws: Internetoplichting.nl gooit handdoek in de ring na uitspraak rechter' en ik reageer op een van de moderators van Internetoplichting.nl die zijn verhaal verteld.

Misschien raak ik een 'zere' plek....
Ik vind het beide goede reacties, 2x +2 uitgedeeld.
Delerium schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:46:
Dat zijn wel hele goede urls hoor. Als je daar +2 voor geeft is er niets mis mee IMO
Voor twee linkjes vind ik een +2 wel erg veel hoor. Je kunt ze zelf ook nog wel opzoeken, zo moeilijk is google niet...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als er meer info bij had gestaan wel ja, maar een oneliner met alleen links naar andere sites, zonder enige eigen inbreng is imho nooit een +2 waard. Informatief, jazeker, maar een Must Read? Nee, niet echt. Het artikel is prima te begrijpen zonder deze links, dus een must-read is het niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eens met DirkW. Simpele linkjes naar de desbetreffende patenten zijn geen must reads imo. Het is aardig om na te kunnen lezen wat het is, maar het is ook inderdaad zelf wel op te zoeken, en is ook niet super interessant voor hetgeen in de nieuwspost staat. Wat mij betreft is het wel een +1, maar een +2 is wel wat teveel eer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:52
quote: Mod FAQ
+2-reacties verkondigen kennis en inzichten waar het publiek wat van kan opsteken."
Dus iemand die 2 linkjes geeft naar informatie die relevant is aan het bericht is een "Must-Read", de FAQ zegt daar wat anders over. En zoals DirkW al zei, je kant de patent-ID's binnen 1 minuut vinden met google en dan is het een kwestie van patent-ID's invullen op een site.

Maargoed, ben nog redelijk nieuw hier op t.net dus weet niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op zondag 15 maart 2009 @ 12:51:
[...]
Voor twee linkjes vind ik een +2 wel erg veel hoor. Je kunt ze zelf ook nog wel opzoeken, zo moeilijk is google niet...
Sure, maar nu staan ze wel op Tnet, keurig gelinkt en wel.

Niet iedereen weet hoe patentsites werken of welke beschikbaar zijn. Nu is die informatie wel toegevoegd aan het nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Of anders, alles kan je via google wel vinden. Het gteuigd van enig cynisme om wanneer je om die reden links magerjtes en weinig enthousiast tegemoet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Accesteam schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:03:
[...]

[...]

Dus iemand die 2 linkjes geeft naar informatie die relevant is aan het bericht is een "Must-Read", de FAQ zegt daar wat anders over.
Correct. Een +2 voor die reactie is absoluut onjuist, het hoort maximaal een +1 te zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Delerium schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Niet iedereen weet hoe patentsites werken of welke beschikbaar zijn. Nu is die informatie wel toegevoegd aan het nieuwsbericht.
En voor die moeite wil ik hem wel belonen met een +1, maar niet met een +2, want:
a) Je kunt het zelf makkelijk genoeg opzoeken.
b) De patenten zelf zijn absoluut niet noodzakelijk voor het begrijpen van het nieuwsbericht.
Delerium schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:04:
Of anders, alles kan je via google wel vinden. Het gteuigd van enig cynisme om wanneer je om die reden links magerjtes en weinig enthousiast tegemoet gaat.
Als ik op die manier had geredeneerd had de reactie een 0 gekregen, geen +1, dat is al duidelijk een positieve waardering, de meest positieve is imho alleen niet nodig.

[ Voor 69% gewijzigd door Dirk op 15-03-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Delerium schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:03:
[...]

Daarom is het ook een +1, imo. Het voegt wel wat toe, maar het zijn slechts twee linkjes.
Delerium schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:04:
Dat is niet waar. Een zeer goed onderbouwde en relevante post op een bepaalde nieuwspost vind je niet met Google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
n0elite in 'nieuws: Galaxy komt met GTX260 met 1792MB geheugen'

Ik zie geen enkele negatieve kant aan deze reactie behalve dan dat hij toevallig als eerste gepost is.
Ik vraag me dan ook af waarom deze reactie zo negatief beoordeeld wordt.

De tekst:
Mooi. , maar al dat extra geheugen lijkt me niet nuttig. En met een enkele GTX260 ga je niet op hele hogere resoluties gamen dan zou je eerder moeten kijken naar een GTX280 of GTX285. De custom fan is overigens wel erg goed , hij lijkt me zeer stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ah, ik had hem een -1 gegeven.

Dit is weer een FiPo-editslet. Eerst stond er alleen het eerste stuk (t/m "nuttig"). Dit om een Fipo te scoren vermoedelijk. De rest is er later weer bij ge-edit.

Aangezien ik dat gedrag niet aanmoedig, laat ik mijn -1 iig netjes staan.

En met zijn tweede edit, die alleen moderatiegezeik bevat, lijkt een -1 me nu nog steeds de correcte score.

Er heeft nu zelfs iemand een +1 gegeven, en hoe je de reactie ook leest, dat is toch echt modmisbruik, want sowieso is een 0 het absolute maximum.

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 15-03-2009 13:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

wildhagen schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:04:

Op zich kan die reactie best een 0 hebben Die reactie van Daniel (crewmember is zwak uitgedrukt trouwens voor hem) vind ik trouwens geen +1 waard. Het is nuttig dat beslist maar er staat te weinig in om er meteen maar een +1 van te maken!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Moah, de verzekering vanuit het management dat het blokkeren van deze feature gewoon is toegestaan mag van mij best benadrukt wordt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben het wel met DirkW eens, is toch best belangrijk te melden dat deze feature wél geblokkeerd mag worden, waar dat bij gewone advertenties verboden is (voor niet-abonneehouders).

Zowel een 0 als +1 kan imho, maar door bovenstaande neig ik naar de +1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:42:
Ah, ik had hem een -1 gegeven.

Dit is weer een FiPo-editslet. Eerst stond er alleen het eerste stuk (t/m "nuttig"). Dit om een Fipo te scoren vermoedelijk. De rest is er later weer bij ge-edit.

Aangezien ik dat gedrag niet aanmoedig, laat ik mijn -1 iig netjes staan.

En met zijn tweede edit, die alleen moderatiegezeik bevat, lijkt een -1 me nu nog steeds de correcte score.

Er heeft nu zelfs iemand een +1 gegeven, en hoe je de reactie ook leest, dat is toch echt modmisbruik, want sowieso is een 0 het absolute maximum.
Die reactie is idd door het moderatiegezeur niet meer dan -1 waard.
Ik vraag me af of het niet iets zou zijn als we mensen die zeuren over de moderatie hierover een dm-metje sturen. Dit hoeft dan niet per se door een PowerMod maar kan ook door een Promod gebeuren. Hierdoor kunnen we de posters misschien wat heropvoeden zonder dat er meteen hele off-topic draadjes op de FP ontstaan over moderatie.

Misschien is het ook een idee om eens een crew artikel te wijden aan het modereren met alle achtergronden van waarom de FAQ is zoals ie is en waarom er zo moet worden gemod. Misschien dat er dan een hoop moderatie zeveraars een stoppen met hun gezeur op de FP behalve bij dat artikel. Zal dan wel een artikel worden waar misschien minder onder het maaiveld zal worden geschoffeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Accesteam schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:03:
[...]
Dus iemand die 2 linkjes geeft naar informatie die relevant is aan het bericht is een "Must-Read", de FAQ zegt daar wat anders over. En zoals DirkW al zei, je kant de patent-ID's binnen 1 minuut vinden met google en dan is het een kwestie van patent-ID's invullen op een site.

Maargoed, ben nog redelijk nieuw hier op t.net dus weet niet hoe het er in de praktijk aan toe gaat :)
Algemeen: een reactie die een duidelijke meerwaarde heeft op Tweakers.net is een +2. Dat kan van alles zijn in praktijk, zoals een opbouwend betoog, een weerlegging van het nieuws, een interpretatie, een link waar het tegendeel uit blijkt enzovoort.
Sommige replies doen aan stating-the-obvious of zoals deze, pleuren relevante links in een nieuwsbericht waarvan anderen beweren dat het 1 minuut google is. Echter, niet iedereen slaagt in een stating-the-obvious of in dermate succesvolle google-acties. En niet iedereen leest het nieuwsbericht op zo'n manier dat die zelfs links gaat zoeken of die obvious-statements kan maken. Een reactie die daar een aanzet voor geeft of eigenlijk direct naar gewenste nadere informatie linkt is dan toch maar weer mooi gegeven en voegt daarom wat toe (en dus +2).
Dat omdat het ondanks de beschikbaarheid van een gigantische bibliotheek aan informatie op internet het toch in die reply pasklaar en specifiek op maat wordt aangeboden, waar de overige lezers dan wat aan hebben.

Er staat immers niet in de FAQ: +2 tenzij binnen 10 seconden vindbaar met google wanneer men exact de juiste google-term invoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

k1n8fisher schreef op zondag 15 maart 2009 @ 14:09:
[...]
Misschien is het ook een idee om eens een crew artikel te wijden aan het modereren met alle achtergronden van waarom de FAQ is zoals ie is en waarom er zo moet worden gemod. Misschien dat er dan een hoop moderatie zeveraars een stoppen met hun gezeur op de FP behalve bij dat artikel. Zal dan wel een artikel worden waar misschien minder onder het maaiveld zal worden geschoffeld.
Enerzijds wel, maar anderzijds zou je zoiets maken voor een ander doel, namelijk informeren van een breed publiek. In dit specifieke geval/reply lijkt de motivatie op het heropvoeden van users. Da's onverstandig omdat a) users slecht opvoedbaar zijn en b) we morgen toch een zooi nieuwe users hebben die dan opnieuw datgene onder de aandacht brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Volgens mij ben ik de enige, maar ik vind dit wel een onschuldige 0. Er staat natuurlijk niks nuttigs in, maar lees hem en denk ik dat het ook bedoeld is als grapje. Zelfreflectie dat in de min staan niet zo handig is:
GWTommy in 'plan: Tweakers.net kondigt karmastore aan: features verdienen met karma'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 10:32
Kixtart schreef op zondag 15 maart 2009 @ 15:02:
Volgens mij ben ik de enige, maar ik vind dit wel een onschuldige 0. Er staat natuurlijk niks nuttigs in, maar lees hem en denk ik dat het ook bedoeld is als grapje. Zelfreflectie dat in de min staan niet zo handig is:
GWTommy in 'plan: Tweakers.net kondigt karmastore aan: features verdienen met karma'
Ik vind deze een beetje in de ik-ook categorie passen. Ik zie niet de toegevoegde waarde van iemand die zijn karma post. Nu is het er wellicht maar 1, en is dat niet zo erg, maar als je een hele lijst "ik heb zo veel karma" krijgt, dan heb ik liever dat deze meteen op -1 staat, zodat iedereen kan zien dat dat niet wenselijk is.

En als je het als grapje wilt zien, tja, dan is het wel van het allerlaagste niveau, wat voor mij niet hoog genoeg is om hem op 0 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Wat is er zo verkeerd aan deze post dat hij (op dit ogenblik) op -25 staat?

itarix in 'nieuws: 'The Pirate Bay geblokkeerd door Google en Firefox''

Mij lijkt het gewoon een 0 waard of een +1 voor wat humor.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat hij de laatste alinea van het nieuwsartikel niet heeft gelezen. Daar staat exact in wat de waarschijnlijke reden van het blokkeren is. En humor zou je in de eerste zin kunnen zien, maar ik zie daar gewoon een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het wat trollerig, hij beschuldigt meteen BREIN van allerlei onzin, terwijl iedereen met een béétje gezond verstand ook wel kan bedenken dat die er niks mee te maken hebben. Lees de tekst maar eens als je op zo'n geblokkeerde site komt...

Om te voorkomen dat er meteen een flamewar richting BREIN ontstaat, de newspost is immers nogal gevoelig, lijkt een -1 me wel aardig gepast.

edit: een beetje wat DirkW hierboven al opmerkt dus.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 15-03-2009 18:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Vind dit een nogal bestraffende toon hebben op een doodnormale post.
Bor in 'plan: Tweakers.net kondigt karmastore aan: features verdienen met karma' beetje overbodig dacht ik zo, iig geen +1 waard.

[ Voor 29% gewijzigd door pcgek op 15-03-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm, ja die had ik ook al wel eens kunnen melden, die had ik allang op 0 staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dirk schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:15:
Hmm, ja die had ik ook al wel eens kunnen melden, die had ik allang op 0 staan :+
Toen stonden er vast nog wat minder +jes dan nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Veel meer dan ik kon compenseren, dat was me toen ook al wel opgevallen, dus nee, de meeste stonden er toen ook al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Wil deze TERW_DAN in 'plan: Tweakers.net kondigt karmastore aan: features verdienen met karma' even voor de -1 nomineren , wegens veel te ver offtopic.

kon hem niet laten lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pcgek schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:24:
Wil deze TERW_DAN in 'plan: Tweakers.net kondigt karmastore aan: features verdienen met karma' even voor de -1 nomineren , wegens veel te ver offtopic.

kon hem niet laten lopen ;)
Het is een .plan waarin soms wat losser gemod kan worden maar toch heb ik ook een -1 gegeven. Hoewel leuk bedoelt heeft dit totaal niets te maken met het onderwerp van de .plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Bor de Wollef schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:28:
[...]

Het is een .plan waarin soms wat losser gemod kan worden maar toch heb ik ook een -1 gegeven. Hoewel leuk bedoelt heeft dit totaal niets te maken met het onderwerp van de .plan
Daar had ik zelfs al rekening mee gehouden,en verder ook met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is inderdaad een typisch setje 'niet lezen', 'ik ook' en 'Brein was het!!!111oneoneeleven' reacties.
/me DirkW zet het -1 kanon maar weer eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Mee eens, hoewel ik de eerste nog wel vind kunnen. Die heeft van mij nog een nul gekregen, de rest een -1

* Pjerry heeft zijn -1 waterpistool gepakt

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Degene die deze onzin een +2 gaf hoeft imho niet eens nagekeken te worden, die kan zijn rechten imho wel meteen inleveren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 23:35

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ai 23 moderaties met een gemiddelde afwijking van 0,97 :X Die modereert inderdaad even niet meer.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Is op aanvraag aangepast en mag wmb wel een 0 worden:
Ramzzz in 'nieuws: Amerikanen gaan 12-dollar-'console' voor ontwikkelingslanden bouwen'

(stond eerst alleen stukje over titel en was al een admin-edit aangehangen. Hij wilde de post al aanpassen, maar ik was te snel met de edit (:+). Dit soort gedrag hoeft niet afgestraft te worden en de rest van de inhoud maakt het voor mij zeker een 0)

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 16-03-2009 11:43 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik meld niet heel vaak m'n eigen reacties, maar hoort deze niet een +1 te krijgen? Cloud in 'nieuws: 'Studiomedewerker verklapt bestaan LEGO Harry Potter en Indiana Jones 2''. Ik kan er natuurlijk naast zitten ;)

Ik geef de beste gebruiker in principe gewoon antwoord op zijn vraag. Nu was Mellow Jack in 'nieuws: 'Studiomedewerker verklapt bestaan LEGO Harry Potter en Indiana Jones 2'' eerst ook al op 0 gemod, maar die heb ik zelf naar +1 kunnen brengen. :) Die mag nog wel een paar bevestigende moderaties krijgen, wat mij betreft.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cloud schreef op maandag 16 maart 2009 @ 12:28:
Ik meld niet heel vaak m'n eigen reacties, maar hoort deze niet een +1 te krijgen? Cloud in 'nieuws: 'Studiomedewerker verklapt bestaan LEGO Harry Potter en Indiana Jones 2''. Ik kan er natuurlijk naast zitten ;)
Is wel een +1 ja :Y Nette reply met een stel aardige argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er ook maar een +1'tje aan toegevoegd. Inderdaad reuze irritant dat goede reacties nog altijd als eerste een 0 moderatie krijgen. (Zelfs dikke +2 reacties krijgen i.h.a. eerst een 0 aan de broek...)

Kan daar niet iets aan gedaan worden? Bijvoorbeeld door de modbot o.i.d.? Het lijkt er toch op dat er een heleboel moderators rondlopen, die puur en alleen maar 0 uitdelen op nieuwe reacties. Zoiets moet toch uit de statistieken op te sporen zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het blijft lastig om deze mensen automatisch op te sporen vermoed ik. Maar sowieso loont het om zoveel mogelijk +1/+2's na te kijken. Dat is dan ook wat ik vooral nog doe tegenwoordig. :) Zo zijn papegaaimodders vrij eenvoudig te vinden. Maar tot nu toe is en blijft het handwerk denk ik.

Af en toe, zoals bij deze reactie kun je ze een beetje 'uit de tent' lokken, door ervoor te zorgen dat je een reactie plaatst waarvan je bijna zeker weet dat de reactie meerwaarde heeft t.o.v. de parent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Een reactie plaatsen met een populaire mening die absoluut geen +1 waard is werkt waarschijnlijk ook wel :p

[ Voor 4% gewijzigd door Arne op 16-03-2009 15:23 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hoe zit het met ArchNemeziz in 'reviews: Hands-on: Nintendo DSi', waarbij naar "home brew" DSi kaarten worden gelinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Kan iemand mij uitleggen waarom deze:
Verwijderd in 'nieuws: 'The Pirate Bay geblokkeerd door Google en Firefox''
Zo vaak ongewenst is verklaard? Ik vind het gewoon een normale gebruikerservaring, die imo op nul kan.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:19:
Heb er ook maar een +1'tje aan toegevoegd. Inderdaad reuze irritant dat goede reacties nog altijd als eerste een 0 moderatie krijgen. (Zelfs dikke +2 reacties krijgen i.h.a. eerst een 0 aan de broek...)

Kan daar niet iets aan gedaan worden? Bijvoorbeeld door de modbot o.i.d.? Het lijkt er toch op dat er een heleboel moderators rondlopen, die puur en alleen maar 0 uitdelen op nieuwe reacties. Zoiets moet toch uit de statistieken op te sporen zijn...?
Weet je wat nog meer irritant is dat je een -1 krijgt en deze jouw post van een +2 afhoud, nu ben ik niet iemand die snel gaat roepen dat die persoon eens nagekeken moet worden.... maar het jeukt wel.

Oké.. ik dwaal af... ander item, Reactie Door Dr. Strangelove, maandag 16 maart 2009 16:23 sluit niet zo netjes zijn verhaal af en wordt vervolgens met een wat +1'en beloond, imho hooguit een '0' tje, maar strikt toch een -1, zeker met zijn opmerking tot aansporen van het uitdelen van -1'en.

Edit: Beste Tweakers.... ik hoef niet nog meer +2'en :+ , het was puur aankaarten dat één foute moderatie soms meer impact kan hebben op een eindscore, dan dat er standaard een neutraal gegeven wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door GetaGrip op 16-03-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij verpakt zijn mening in een moderatiezeurendachtige zin. Dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg. Het levert geen punten op, maar ik vind het zonde om daarvoor een goede reply naar beneden te modden. Ik kan me nog voorstellen dat iemand deze reactie op 0 modt, maar een -1 geven (en dus 2 punten aftrek) vind ik wel heel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

RoD schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:33:
Hij verpakt zijn mening in een moderatiezeurendachtige zin. Dat vind ik persoonlijk niet zo heel erg. Het levert geen punten op, maar ik vind het zonde om daarvoor een goede reply naar beneden te modden. Ik kan me nog voorstellen dat iemand deze reactie op 0 modt, maar een -1 geven (en dus 2 punten aftrek) vind ik wel heel zwaar.
Ach met dat gegeven, mag deze post dan ook op 0 ? vgroenewold reageert alleen op iemand die ontkracht wat Tweakers beweerd via een link in het artikel.

Ik weet het, ik vraag naar de bekende weg... is puur ter illustratie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Regeneration schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:04:
Hoe zit het met ArchNemeziz in 'reviews: Hands-on: Nintendo DSi', waarbij naar "home brew" DSi kaarten worden gelinkt?
Het duikt flink het grijze gebied in, wat normaal gesproken niet mag, dus ik heb er iig een -1 aan gegeven.

Abondanware mag overigens sowieso niet, dus bulle bas in 'meuk: OpenTTD 0.7.0-rc1' mag (ook) een edit hebben.
Ulysses schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:22:
Zo vaak ongewenst is verklaard? Ik vind het gewoon een normale gebruikerservaring, die imo op nul kan.
Een van de vele 'ik ook' reacties, die dragen niets bij.
GetaGrip schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:27:
Oké.. ik dwaal af... ander item, Reactie Door Dr. Strangelove, maandag 16 maart 2009 16:23 sluit niet zo netjes zijn verhaal af en wordt vervolgens met een wat +1'en beloond, imho hooguit een '0' tje, maar strikt toch een -1, zeker met zijn opmerking tot aansporen van het uitdelen van -1'en.
Ik kan er absoluut niet zo hard over struikelen. Klopt, het is commentaar op de moderatie, maar de vorm waarin het komt is nog wel acceptabel. Twee punten aftrekken (van +1 naar -1) vind ik dan ook zwaar overdreven, 1 punt kan wel, maar vind ik ook niet nodig. Zijn parent heb ik overigens wel op -1 gezet.
GetaGrip schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:40:
Ach met dat gegeven, mag deze post dan ook op 0 ? vgroenewold reageert alleen op iemand die ontkracht wat Tweakers beweerd via een link in het artikel.

Ik weet het, ik vraag naar de bekende weg... is puur ter illustratie. ;)
Yep, maar wel met een flame, en dat kunnen we weer niet waarderen.

Nog wat offtopic gezeur over kilobytes en kikobytes (ze leren het ook nooit):
haling in 'nieuws: Mushkin introduceert ssd's met dubbele controller'
Verwijderd in 'nieuws: Mushkin introduceert ssd's met dubbele controller'
LollieStick in 'nieuws: Mushkin introduceert ssd's met dubbele controller'
TGEN in 'nieuws: Mushkin introduceert ssd's met dubbele controller'
mad_max234 in 'nieuws: Mushkin introduceert ssd's met dubbele controller'
Room42 in 'nieuws: Mushkin introduceert ssd's met dubbele controller'
Stuk voor stuk zwaar offtopic en alleen de laatste van AHBdV heeft nog zoveel inhoud dat ie boven het -1 niveau uitstijgt en nog 0 mag, de rest hoort allemaal op -1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ulysses schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:22:
Hij had niet duidelijker kunnen melden dat hij het artikel niet heeft gelezen als dit... Er staat namelijk ook in dat het over /users gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Cloud schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:53:
Ai 23 moderaties met een gemiddelde afwijking van 0,97 :X Die modereert inderdaad even niet meer.
Was dat toevallig dezelfde persoon die deze onzin ook al van een +2 voorzag, of hebben we twee van die vage figuren rondlopen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

wildhagen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 10:48:
Degene die deze onzin een +2 gaf hoeft imho niet eens nagekeken te worden, die kan zijn rechten imho wel meteen inleveren.
Waarom kan een persoon als Coretx met een gemiddelde van -340 nog gewoon berichten plaatsen eigenlijk? Dat gaat toch nergens over?

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 16-03-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat vraag ik me ook af ja, 99 van de 100 reacties die hij plaatst zijn ordinaire trolls en/of flames die op -1 horen, en die éne reactie die dat niet regelrecht is zit net op het randje van een 0/-1.

Zou het niet beter zijn om mensen die een totaalscore van minder dan -50 ofzo hebben gewoon hun postrechten verliezen? Als je zo laag scoort ben je gewoon zo fout bezig dat je je moet afvragen of je wel op de goede site zit, en niet beter naar het Sesamstraat-forum kan verhuizen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wildhagen schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:05:
Was dat toevallig dezelfde persoon die deze onzin ook al van een +2 voorzag, of hebben we twee van die vage figuren rondlopen?
Dat laatste :+
PWM schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:11:
Waarom kan een persoon als Coretx met een gemiddelde van -340 nog gewoon berichten plaatsen eigenlijk? Dat gaat toch nergens over?
Mja die koppeling tussen karma/totaalscore en rechten op de site is er (nog) niet echt. Aan de andere kant heeft hij nu -6500 karma, wat ervoor zorgt dat hij voorlopig de voordelen van de Karmastore niet kan gaan gebruiken. Geen idee of hem dat wat doet, maar toch. Het zou best wel kunnen dat we op termijn nog meer met karma gaan doen. :) Ik sta er in elk geval niet negatief tegenover, maar het is niet aan mij om te beslissen ;)

Overigens ga ik deze user wel even extra in de gaten houden en mogelijk eens de uitdaging aan hem op zijn postgedrag te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tenzij mensen gaan massa-papegaaimodden om karma te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat kan sowieso niet erg snel, want dan krijg je een penalty voor te snel modden. Daarnaast bestaat er altijd het risico dat je eruit gevist wordt door de PowerMods. Het kost nogal wat moeite en zitten veel risico's aan. Een berg karma verzamelen door te gaan spam-modereren gaat waarschijnlijk dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

arne schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:27:
Tenzij mensen gaan massa-papegaaimodden om karma te krijgen...
Papegaaimodden [Verwijderde gebruiker] karma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:06

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Mwa, da's een risico, maar hoe ongelofelijk veel moet je dan modderen voor je er iets van terugziet? Volgens mij moet je dan toch wel een behoorlijk aantal draadjes doorwerken voor je ergens staat (1 puntje / mod ==2500 reacties modderen). Als rechtgeaarde karmawhore denk ik dat je beter een review kunt posten. We zien wel. Echt mismods komen er denk ik niet meer dan nu, en anders trekken we ze weer recht :) Leven is makkelijk toch?

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
GetaGrip schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:27:
[...]

Weet je wat nog meer irritant is dat je een -1 krijgt en deze jouw post van een +2 afhoud, nu ben ik niet iemand die snel gaat roepen dat die persoon eens nagekeken moet worden.... maar het jeukt wel.

Edit: Beste Tweakers.... ik hoef niet nog meer +2'en :+ , het was puur aankaarten dat één foute moderatie soms meer impact kan hebben op een eindscore, dan dat er standaard een neutraal gegeven wordt.
Die +2 is dik verdiend. Dus nog eentje van mij erbij, ondanks je oproep het niet meer te doen :).

De andere reactie vind ik wel erg mooi. Die laatste zin had hij beter weg kunnen laten, maar ik begrijp zijn frustratie. Om die reden toch maar op een +1 gehouden.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Dirk schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:32:
[...]

Papegaaimodden [Verwijderde gebruiker] karma...
Waarom verwijs je naar hem?
Hij scoort negatief op het forum niet op "overigen". Volgens mij valt het modereren onder "overigen".
FreezeXJ schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:33:
Mwa, da's een risico, maar hoe ongelofelijk veel moet je dan modderen voor je er iets van terugziet? Volgens mij moet je dan toch wel een behoorlijk aantal draadjes doorwerken voor je ergens staat (1 puntje / mod ==2500 reacties modderen). Als rechtgeaarde karmawhore denk ik dat je beter een review kunt posten. We zien wel. Echt mismods komen er denk ik niet meer dan nu, en anders trekken we ze weer recht :) Leven is makkelijk toch?
Enig idee hoeveel tijd het kost een GOEDE review te schrijven......... Mijn reviews kosten zoveel tijd dat de karmawinst (meestal tussen de 900 en 1100) niet opweegt tegen de tijd die ik aan modden kwijt ben. Gelukkig vind ik beide leuk en nuttig, waarbij je met een review nog eens leuke reacties los kunt maken en je iets hebt dat staat. Modden ben je eigenlijk direct weer kwijt, behalve dan dat je daarmee probeert Tweakers.Net naar een hoger plan te tillen.

We zijn en blijven toch idealisten niet O+

P.S. alleen de simpel reviews leveren onevenredig veel punten op........

[ Voor 64% gewijzigd door Pjerry op 16-03-2009 19:53 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wanneer een score negatief is, zorgt het positieve percentage voor de negatieve punten. Volgens het - * - = + principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Ach so..... Je mot er maar ff aan denken.....

Overdag al te veel met wiskunde bezig :).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

RoD schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:30:
Dat kan sowieso niet erg snel, want dan krijg je een penalty voor te snel modden. Daarnaast bestaat er altijd het risico dat je eruit gevist wordt door de PowerMods. Het kost nogal wat moeite en zitten veel risico's aan. Een berg karma verzamelen door te gaan spam-modereren gaat waarschijnlijk dus niet lukken.
Door de 'reclame' die er nu is gemaakt over karma zullen er volgens mij een hoop users zijn die daar op gaan jagen. En iedereen gaat dat op zijn eigen manier verzamelen. Dat sommigen dat via het modereren gaan proberen kun je op rekenen.
Zal allemaal ook wel van tijdelijke aard zijn. Even een piek, waarna het weer afzakt. :)

toch denk ik dat de 'rooien' het nog wel druk krijgen de komende tijd :P

edit:
Ligt het nou aan mij of zijn dit gewoon 3 nette nulletjes, ik kan de meerwaarde er iig niet van inzien.
Olaf van der Spek in 'nieuws: Opta waarschuwt voor dure buitenlandse betaalnummers'
PcDealer in 'nieuws: Opta waarschuwt voor dure buitenlandse betaalnummers'
kamerplant in 'nieuws: Opta waarschuwt voor dure buitenlandse betaalnummers'

[ Voor 25% gewijzigd door pcgek op 16-03-2009 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nog maar net gepost, maar je kan al zien waar de moderatie naartoe gaat hier:
Verwijderd in 'nieuws: Linux wil zich met reclamespot in de kijker spelen'

Ik zou deze liever op -1 zien, omdat het moedwillig en zonder onderbouwing de discussie probeert te ontsporen van een discussie over Linux marketing naar een flame-feest van Linux vs Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het geen -1, maar gewoon een 0. Hij verkondigt zijn mening zonder flames of trolls. Of je het er mee eens bent of niet, dat maakt niet uit voor een moderatie.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het gaat gegarandeert een linux vs windows discussie uit lokken. Maar met de post zelf is niks mis, we kunnen hem imho moeilijk "straffen" voor het gedrag van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
+2 voor TERW_DAN in 'nieuws: Tros Radar waarschuwt voor 4Allclients' lijkt me wat overdreven. Lijkt een beetje op een mee-eens-mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het mag zeker wel een +1 hebben in ieder geval. Goede post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
De post BeQuietAndDrive in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen compacte atoomklok' en het vervolg erop BeQuietAndDrive in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen compacte atoomklok' verdienen m.i. wellicht een -1, de eerste post zou nog kunnen, al is het wel een typische Google-vraag, de tweede is een reactie op een moment dat er in enkele posts boven hem al een volledige uitleg plus discussie is gegeven.
Verder herhaalt hij zijn tweede posts ook nog op BeQuietAndDrive in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen compacte atoomklok' die plek, wat dus wel een overduidelijke dubbelpost is.

[ Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 17-03-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Thief in 'nieuws: Japanners bouwen vrouwelijke robot' had eerst de eerste als ik me goed herinner alleen het volgende gepost:
LOL, fembot.
En dus de rest bij ge-edit samen met.
Edit:Sorry mod, maar je bent echt een kneus dat je mijn post wegmodereert.
Duidelijk dat je er geen verstand van hebt.
Wat mij betreft een dikke -1.

En junkchaser in 'nieuws: Japanners bouwen vrouwelijke robot' is imho te offtopic en nietszeggend voor 0.

[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 17-03-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als hij dat geklaag achterwege had gelaten had ik het nog een 0 gegeven omdat ik alleen de grote versie gezien heb, maar nu ben ik het met jou eens. Deze kan ook wel iets vaster naar -1, want gaat alleen over moderatie/fipo: Timfonie in 'nieuws: Japanners bouwen vrouwelijke robot'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
Wat te doen met flippy in 'nieuws: ESA lanceert satelliet voor preciezere zwaartekrachtmetingen' ?

Wat mij betreft 0, maar er zitten stevige typo's in en e.e.a. is natuurlijk ook wel te vinden als je even doorzoekt, maar -1 blijft mij te gortig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De typo's zijn niet voldoende voor een -1, het is nog prima leesbaar, een 0 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

asfaloth_arwen schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:42:
Wat te doen met flippy in 'nieuws: ESA lanceert satelliet voor preciezere zwaartekrachtmetingen' ?

Wat mij betreft 0, maar er zitten stevige typo's in en e.e.a. is natuurlijk ook wel te vinden als je even doorzoekt, maar -1 blijft mij te gortig.
Klopt geheel. Staat nu op 0. Hoger moet die echter zeker niet krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Regeneration schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:24:
Thief in 'nieuws: Japanners bouwen vrouwelijke robot' had eerst de eerste als ik me goed herinner alleen het volgende gepost:

[...]

[...]

Absoluut overduidelijke -1! De +1's mogen imho wel door een powermod worden nagekeken, ordinair modmisbruik bij dit soort getroll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Regeneration schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:24:

[...]

[...]

Bovenstaande reactie is door vele 0 en zelfs heel wat +1 compensatie moderaties naar netto 0 gegaan. Graag deze reactie naar -1 halen. Het is een overduidelijke -1 met dat laatste stukje, ook al heb je niet gezien dat het eerst een fipo scoren was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Regeneration schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:27:
[...]

Bovenstaande reactie is door vele 0 en zelfs heel wat +1 compensatie moderaties naar netto 0 gegaan. Graag deze reactie naar -1 halen. Het is een overduidelijke -1 met dat laatste stukje, ook al heb je niet gezien dat het eerst een fipo scoren was...
Schijnbaar kijkt niet iedereen hier , zie er nu alleen maar nulletjes en +1 bij komen.
Maargoed,voor iemand die de reactie nu tegenkomt zou de juiste score toch makkelijk moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 17-03-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat ' kneus' doet 't 'm. Naar -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Toen ik hem modereerde, stond wel het gehele verhaal er en dan dus zonder de "scheld de mods uit" edit. Toen was het dus gewoon een 0. Nu is het weer duidelijk een -1, zeker met de wetenschap dat het oorspronkelijk al een dergelijke first post was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ook mooi voor de PowerMods :+
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/mod1.png
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/mod2.png
http://www.kixtart.tweakdsl.nl/mod3.png

(namen en wegingen natuurlijk even weggehaald)

[ Voor 2% gewijzigd door Kixtart op 17-03-2009 21:51 . Reden: scores->wegingen ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Op zoek naar de +2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, één compensatiemodder heeft zich alvast gemeld. Misschien betreffende persoon maar eens doorspitten qua moderatiehistory ofzo? Hij geeft nota bene letterlijk toe dat-ie het modsysteem misbruikt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ja, echt zo van waar is men toch mee bezig. Het lijkt wel alsof sinds ik hem hier heb gepost dat behalve door degene die in dit topic kijken de rest gewoon een 0 of hoger geeft... 8)7

De PowerMods kunnen hem altijd de score vast zetten op -1. :+
wildhagen schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:53:
Ach, één compensatiemodder heeft zich alvast gemeld. Misschien betreffende persoon maar eens doorspitten qua moderatiehistory ofzo? Hij geeft nota bene letterlijk toe dat-ie het modsysteem misbruikt...
Inderdaad geen slimme actie om dat zo toe te geven. Maar goed scheelt de PowerMods weer wat werk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
Nenoki in 'nieuws: Apple voegt push, copy/paste en Spotlight toe aan iPhone OS'

Is dat niet een serieue opendeur "verhoogt zeker de functionaliteit van de iPhone"

Verkapte "ik wil eerst zijn maar post onnozele info-post" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

idd een fipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog wat meer modmisbruikers die imho wel nagekeken mogen worden: degene die deze reactie een +2 gaf. Of degenen die deze reactie een +1 gaven.

Lijken me beide typische meningmods.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een +1 voor deze post lijkt mij een 'mee eens' mod: MaZo in 'plan: Tweakers.net introduceert karmastore'

In mijn ogen een nulletje :)

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

0 en niet meer! Gaat inhoudelijke discussie beginnen over wat Tweakers wel en niet zou moeten zijn. Is niet iets voor onder dat topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Waarom word deze post van mij als ongewenst gemod: Bor in 'nieuws: 'Gevangen' botnet biedt blik op verzamelde gegevens'

Het is helemaal niet zo duidelijk wat de bollen betekenen namelijk. Op het oog zijn het er namelijk minder dan het aantal gedetecteerde machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
@Bor de Wollef. Staat ondertussen iig neutraal, lijkt me ook wel een goede moderatie. Waarschijnlijk is die op -1 gezet omdat dit bijna altijd gebeurt met FIPO. Echter in dit geval dus niet terecht.

@de reactie van MaZo: inderdaad 0

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-03-2009 21:38 ]

Specs

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.