dit word hoe dan ook een fantastische telefoon, met of zonder die kleine slechte puntjes.
Hup weer een filmpje gemaakt met de omnnia HD
Ik ben helemaal overtuigd van de beeldkwaliteit, en tegelijkertijd verafschuwd door het geluid... hoor die klikjes dan als het dak open en dicht gaat... dat klinkt gewoon .....
http://www.youtube.com/watch?v=8ajHnogTckE
Zou het misschien mogelijk zijn om met aftermarket (extern) mic die kwaliteit te verbeteren?? Denk het niet of wel? Die AMR codec verkracht het toch weer of zit ik nu mis?
Anders bied zoiets als dit misschien nog oplossing:
http://vb.net/vbshop/ai?artnr=SNYECMDS30PCE7
Ik ben helemaal overtuigd van de beeldkwaliteit, en tegelijkertijd verafschuwd door het geluid... hoor die klikjes dan als het dak open en dicht gaat... dat klinkt gewoon .....

Zou het misschien mogelijk zijn om met aftermarket (extern) mic die kwaliteit te verbeteren?? Denk het niet of wel? Die AMR codec verkracht het toch weer of zit ik nu mis?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 00:18 ]
hopelijk word aan het geluid gewerkt, want ik las ook in een review dat het geluid bij normaal bellen ook niet echt top is. maarja sommige van jullie overdrijven het ook vind ik, jullie doen netalsof het een cam recorder is ofzo, het is een kleine telefoon.
ik zeg niet dat ik het geluid top vind, het kan vele malen beter, maar het blijft een telefoon dames en heren
ik zeg niet dat ik het geluid top vind, het kan vele malen beter, maar het blijft een telefoon dames en heren
Mwah voor die prijs niet echtVerwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:15:
Maar ik zit beetje te wachten tot hij eindelijk uitkomt, straks komt hij eindelijk uit, zitten we al weer te dicht op de volgende generatie toestellen.
hoi
Ik zag al een soortgelijke mic op marktplaats voor 19 euri incl verzenden. Kijk als ik er 20 euro meer tegenaan moet gooien om voor mij de ultieme telefoon te krijgen, dan doe ik dat graagMielmania schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:48:
[...]
Mwah voor die prijs niet echt
Maar ik zit beetje te wachten tot hij eindelijk uitkomt, straks komt hij eindelijk uit, zitten we al weer te dicht op de volgende generatie toestellen.
@ crobo, ik weet niet wat jij overdrijven noemt, maar kijk maar eens naar dit filmpje gemaakt met de omnia HD bij dat concert. Laat dat nu net zon beetje 90% van mijn filmtijd zijn.... tijdens grote concerten / festivals etc.
Dan kun je niet anders concluderen dat het gewoon echt onder de maat is (lees niet om aan te horen). Ik verwacht zeker geen kristal helder geluid. Zoals je zegt het blijft een phone. Maar bijv de n95 kan het wel?
Als het soortgelijke kwaliteit is als de n95 ben ik een zeer tevreden mens
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 10:56 ]
Fuuuck het geluid is wéér out of sync, net als bij de I8510. Let maar op als die achterklep dichtgaat. Hoe krijgen ze het voor elkaar daar bij Samsung. Ik baal hier echt van, dit betekent dat ik deze telefoon niet kan aanschaffen. En ik ben volgende week jarig =..(Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:15:
Hup weer een filmpje gemaakt met de omnnia HD
Ik ben helemaal overtuigd van de beeldkwaliteit, en tegelijkertijd verafschuwd door het geluid... hoor die klikjes dan als het dak open en dicht gaat... dat klinkt gewoon .....![]()
![]()
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Je snapt het niet. Men zal nooit de perfecte telefoon maken. Aangezien er dan ivm concurrentie geen vernieuwing meer mogelijk is. Kijk maar bij autoproducenten, dat is hetzelfde verhaal.Poeh schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:59:
[...]
Onzin. De 'perfecte telefoon' is altijd tijd- en technologiegebonden. Als men met de huidige stand der techniek de 'perfecte telefoon' zou maken, dan verkoopt de 'perfecte telefoon' twee jaar later vast wel weer.
Zullen we het een beetje ontopic houden allemaal?W00fer schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:21:
[...]
Je snapt het niet. Men zal nooit de perfecte telefoon maken. Aangezien er dan ivm concurrentie geen vernieuwing meer mogelijk is. Kijk maar bij autoproducenten, dat is hetzelfde verhaal.
[ Voor 73% gewijzigd door crobo op 14-05-2009 14:53 ]
Ik begin steeds enthousiaster te worden over deze telefoon. Dat het geluid bij filmopnamen wat minder is boeit mij niet zo, verder ziet het er allemaal top uit! Als Vodafone nu nog een leuk verlengingsaanbod kan doen ben ik er uit :-)
Verwijderd
suggesties? toch bedankt voor je inhoudelijke reactie op de teleurstellingen die ik even op wilde sommen...
De telefoon is gewoon niet meer wat het beloofde te worden. Ik was in het begin razend enthausiast maar word het richting de finish steeds minder... Gewoon jammer
nou, daaag

welke verwachtingen maakt hij dan niet waar, als ik weten mag??
Nou, ik kan best begrijpen waarom Thornberg87 minder enthousiast is, dan in het begin; ik heb namelijk hetzelfde.
Hetgeen waar ik mij persoonlijk het meest aan stoor is de geluidskwaliteit van de fimpjes.
Daarnaast heeft Samsung de metalen cover vervangen door een plastic cover (helllooo fingerprints!), hebben
ze de lenscover verwijderd en schijnt, volgens pre/reviews, de kwaliteit van gesprekken niet helemaal optimaal
te zijn.
Nu is het allemaal erg persoonlijk hoe je deze veranderingen opvat, maar ik ben zeker wel minder enthousiast dan in 't begin. Het blijft een supervet toestel, maar ik ben nu wel aan het twijfelen of ik 'm zal aanschaffen of niet.
Hetgeen waar ik mij persoonlijk het meest aan stoor is de geluidskwaliteit van de fimpjes.
Daarnaast heeft Samsung de metalen cover vervangen door een plastic cover (helllooo fingerprints!), hebben
ze de lenscover verwijderd en schijnt, volgens pre/reviews, de kwaliteit van gesprekken niet helemaal optimaal
te zijn.
Nu is het allemaal erg persoonlijk hoe je deze veranderingen opvat, maar ik ben zeker wel minder enthousiast dan in 't begin. Het blijft een supervet toestel, maar ik ben nu wel aan het twijfelen of ik 'm zal aanschaffen of niet.
Gelukkig staren we ook continue naar de achterkant, ook al zit het scherm aan de voorkant.M.S.B. schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 01:10:
Daarnaast heeft Samsung de metalen cover vervangen door een plastic cover (helllooo fingerprints!),
fingerprints geklaag is iets wat ik nooit heb begrepen:/
Verwijderd
who cares fingerprints?!? haal je toch zo weer weg met een doekje.. ik vind het geen punt van ergenis. ik maak me meer zorgen over het 'chroom' look van de knoppen niet afschilferen zoals gebeurd op mijn huidige samsung omnia.. mgoed dat toestel draag ik vaak bij me in mijn broekzak en heb geen hoesje eromheen dus dan vraag je erom.. iets waar ik WEL meer rekening ga houden met de omnia hd want kopen ga ik hem
Verwijderd
ik volg het nu allemaal al een tijdje met die nieuwe omnia hd, ik werd met de dag enthousiaster totdat ik vandaag dit las...
naja dat geluid jammer dan maar niet zo'n super erg probleem.. plastic cover beetje jammer (fingerprints maken me daarintegen geen kut uit) maar de lenscover weg:S???? zijn ze wel wijs??M.S.B. schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 01:10:
te zijn.
Verwijderd
ja ik heb op de 'normale' omnia ook geen lenscover zitten.. en ja om nou te zeggen dat ik erg veel last heb van dat 'probleem'.. nee dat heb ik er niet van.. PLUS de lens op de omnia HD zit verzonken waardoor aanraking niet vaak plaatsvind.. ik vind het gemis van dat coverlensje zeg maar wel een beetje overtrokken. zeg maar. het zal voor mij niet een reden zijn om deze telefoon te laten liggen.. HD video kijken en opnemen zijn grote plussen.. groot 3.7inch AMOLED scherm.. 3D menu navigeren.. video processor.. maakt voor mij toch echt wel een hoop goed.. de plussen wegen meer op dan de minnen.. dit is voorlopig in mijn ogen de beste telefoon van het moment.. al komt nokia ook aardig in de buurt met zijn toestellen.. mgoed de Samsung Omnia HD is een GO dus voor ik koop ut ding als het uitkomt.. daarmee support ik samsung.. waardoor ze hopelijk in de toekomst wellicht WEL de perfecte tel gaan makenM.S.B. schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 01:10:
Nou, ik kan best begrijpen waarom Thornberg87 minder enthousiast is, dan in het begin; ik heb namelijk hetzelfde.
te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 11:22 ]
Verwijderd
maar ik denk dat als de telefoon eenmaal uitkomt en idd met plastic achterkantje.. dat die achterkantjes ook wel los te verkrijgen zijn...
Verwijderd
Ik zit in hetzelfde schuitje als M.S.B.
Kijk, ik blijf het een ontzettend mooi toestel vinden. De kleine minpuntjes als plastic cover, geen lenskapje, etc zijn voor mij ook echt geen reden hem niet aan te schaffen.
Maar de geluidskwaliteit bij gesprekken en al helemaaal bij video's vind ik erg belangrijk. Ik koop geen telefoon van honderden euro's om er niks op te kunnen verstaan bij zelfgemaakte filmpjes. Een toestel dat zich kenbaar maakt voor zijn video-functies laat in mijn ogen zo ontzettend veel liggen op audiokwaliteit (bij opnemen natuurlijk, afspelen van geen zelfgemaakte video's is een groot pluspunt).
Ik film erg vaak met mijn telefoon, en als mijn telefoon van 4 jaar geleden betere audio opneemt dan een high-end smartphone van vandaag, is het niet heel gek dat ik daar misschien een paar grote vraagtekens bij zet?
Kijk, ik blijf het een ontzettend mooi toestel vinden. De kleine minpuntjes als plastic cover, geen lenskapje, etc zijn voor mij ook echt geen reden hem niet aan te schaffen.
Maar de geluidskwaliteit bij gesprekken en al helemaaal bij video's vind ik erg belangrijk. Ik koop geen telefoon van honderden euro's om er niks op te kunnen verstaan bij zelfgemaakte filmpjes. Een toestel dat zich kenbaar maakt voor zijn video-functies laat in mijn ogen zo ontzettend veel liggen op audiokwaliteit (bij opnemen natuurlijk, afspelen van geen zelfgemaakte video's is een groot pluspunt).
Ik film erg vaak met mijn telefoon, en als mijn telefoon van 4 jaar geleden betere audio opneemt dan een high-end smartphone van vandaag, is het niet heel gek dat ik daar misschien een paar grote vraagtekens bij zet?
Gek is het misschien wel inderdaad. Maar ik denk dat de gemiddelde consument er niet naar kijkt, dus wordt er geen focus op gelegd. De fabrikanten patsen liever met megapixels en smijten met termen als "HD", want dat verkoopt.
Ik vraag me af of de gemiddelde consument er echt alleen maar mee wil patsen, of dat hij (of zij) ook wil dat de filmpjes die je ermee maakt goed zijn.... Er zijn vast meer mensen van de eerste categorie, maar ik vermoed dat er van de tweede toch best veel zijn.
Magoed, een beetje een academische discussie. Het belangrijkste is dat Samsung het best zou kunnen fixen (met zo'n krachtige chipset moet dat toch kunnen, zeker bij een wat lagere reso), maar dat ze het gewoon weigeren. Blijkbaar zijn ze het met jou eens RoD ;+)
Magoed, een beetje een academische discussie. Het belangrijkste is dat Samsung het best zou kunnen fixen (met zo'n krachtige chipset moet dat toch kunnen, zeker bij een wat lagere reso), maar dat ze het gewoon weigeren. Blijkbaar zijn ze het met jou eens RoD ;+)
Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ongetwijfeld, maar het zijn geen selling points, en geen dingen waar de consument zich in de eerste plaats op focussed. Dit zijn van die ergernissen waar de gemiddelde consument pas achteraf last mee krijgt (of niet). Onwetendheid, denk ik.julianus schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:44:
Ik vraag me af of de gemiddelde consument er echt alleen maar mee wil patsen, of dat hij (of zij) ook wil dat de filmpjes die je ermee maakt goed zijn.... Er zijn vast meer mensen van de eerste categorie, maar ik vermoed dat er van de tweede toch best veel zijn.
HelaasMagoed, een beetje een academische discussie. Het belangrijkste is dat Samsung het best zou kunnen fixen (met zo'n krachtige chipset moet dat toch kunnen, zeker bij een wat lagere reso), maar dat ze het gewoon weigeren. Blijkbaar zijn ze het met jou eens RoD ;+)
So true. Marketing blijft marketing, haha. In ieder geval vind ik het top dat er een telefoon uitkomt die in 720P kan opnemen. De eerste stap is gezet en in dat aspect is Samsung lekker vooruitstrevend bezig!RoD schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 12:31:
Gek is het misschien wel inderdaad. Maar ik denk dat de gemiddelde consument er niet naar kijkt, dus wordt er geen focus op gelegd. De fabrikanten patsen liever met megapixels en smijten met termen als "HD", want dat verkoopt.
Verwijderd
dan zit ik met nog een probleempje... ik heb op veel filmpjes van de samsung omnia hd gezien dat het touchscreen af en toe niet goed reageerde... dan weet ik wel dat het een proef toestel is maar het zou voor mij een flinke afknapper zijn als er ook maar iets niet goed reageert of traag is... iemand enig idee hoe dat nu zit met deze telefoon??
Inderdaad, dat zie ik ook heel vaak.Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:01:
dan zit ik met nog een probleempje... ik heb op veel filmpjes van de samsung omnia hd gezien dat het touchscreen af en toe niet goed reageerde... dan weet ik wel dat het een proef toestel is maar het zou voor mij een flinke afknapper zijn als er ook maar iets niet goed reageert of traag is... iemand enig idee hoe dat nu zit met deze telefoon??
Maar soms zie ik ook, dat die gasten die dan de telefoon in handen hebben, meestal met 1 hand werken en echt heel scheef drukken, vind je het gek dat die dan niet reageert, en tsja het is gewoon geen Iphone qua touchscreen. Volgens mij ga je wel af en toe wat probleempjes ermee hebben, hoop et niet, maar ben bang van wel.
Vooral in de eerdere filmpjes was dat. In de nieuwste filmpjes is het me eigenlijk niet echt opgevallen dat het scherm slecht reageertVerwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:01:
Verwijderd
Dit is voor mij de reden geweest om nijn OMNIA aan de kant te doen voor..........de 5800 van Nokia...Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:01:
Die is vergeleken met de Omnia snel , handig , en reageert accuraat
Verwijderd
denk dat ze er best veel aandacht hebben ingestopt om een goed werkend VLOT telefoontje te maken.. maar eerst zien dan geloven
.
ik las trouwens ook ergens dat met een oled scherm de zwarte kleur niet word opgelicht en dat je dat met een tft wel hebt ofzo??
ik las trouwens ook ergens dat met een oled scherm de zwarte kleur niet word opgelicht en dat je dat met een tft wel hebt ofzo??
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 23:17 ]
Aan de batterij ligt het idd niet bij dit toestel! Het blijft een beest van een toestel dat sowieso.
Ik hoop toch zo dat ze wat aan die codec doen! Die auto-shutter, plastic cover etc. Dat vind ik niet zo'n drama.
Dit toestel is (voor mij) de ultieme opvolger van mijn N82 mits die codec goed is... Maar ik geloof er niet echt meer in.
Ben bang dat het gewoon bij die AMR codec blijft, en dat is voor mij (en velen met mij) een reden om dit toestel over te slaan.
Verwijderd
Heb niet zoveel verstand van zulke dingen, maar kan dit niet met een software update veranderd worden?
Verder is het zeker jammer van de lenscover, de achterkant maakt mij niks uit aangezien je daar toch zelden naar kijkt.
Vraag me alleen wel af of zonder lenscover het zo stofbestendig is, mij lijkt juist dat stof zich daar gaat ophopen aangezien de lens juist verzonken is.
Verder is het zeker jammer van de lenscover, de achterkant maakt mij niks uit aangezien je daar toch zelden naar kijkt.
Vraag me alleen wel af of zonder lenscover het zo stofbestendig is, mij lijkt juist dat stof zich daar gaat ophopen aangezien de lens juist verzonken is.
Yup. Ik zit ook nog steeds te twijfelen om die reden. Donderdag ben ik jarig. Ga ik voor deze telefoon, of toch maar voor een upgrade voor m'n computer, en wacht ik op een fatsoenlijke Nokia.... Argh!
Ligt een beetje aan de constructie. Mijn huidige HTC 4350 (2,5 jaar in bezit) heeft ook geen lenscover. Het glazen lensje is enigszins verzonken waardoor het niet kan beschadigen en er niet snel vingers op komen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:40:
Geen last van stof op die plaats. Ik denk dat je je daarover bij bij de Samsung ook geen zorgen hoeft te maken.
Ik begin trouwens knap ongeduldig te raken...
Het zal niet lang meer duren voor je meerdere goede reviews krijgt en hij ook hier beschikbaar is. Hij is vanaf gisteren verkrijgbaar bij onze buren over de zee 
http://www.samsungomniahd.com/
http://www.samsungomniahd.com/
Verwijderd
fatsoenlijke nokia? Wat is er dan mis volgens jouw met de N97(Dit is geen aanval op je mening, maar gewoon interesse. Ook fijn voor mijn keuze)
julianus schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 11:41:
Yup. Ik zit ook nog steeds te twijfelen om die reden. Donderdag ben ik jarig. Ga ik voor deze telefoon, of toch maar voor een upgrade voor m'n computer, en wacht ik op een fatsoenlijke Nokia.... Argh!
n97:| hoger geklokte versie dan die van de n95.. en mijn n95 geeft het woord traag een hele nieuwe dimensie:/Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:58:
fatsoenlijke nokia? Wat is er dan mis volgens jouw met de N97(Dit is geen aanval op je mening, maar gewoon interesse. Ook fijn voor mijn keuze)
[...]
De N97 heeft anders een tragere chipset dan de N95. De originele N95 (dus niet de N95-2 8GB) had wel te weinig werkgeheugen, waardoor hij traag kon worden als het geheugen vol liep. Om dat te voorkomen en verhelpen kan je het beste je logboek op 1 dag zetten ipv 30, je agenda e.d. nu en dan eens legen, je telefoon eens per week ofzo rebooten, en natuurlijk in de gaten houden dat je niet allerlei apps tegelijk open hebt staan. Dat check je door de menutoets ingedrukt te houden, maar dat wist je misschien al.
Waarom geen N97: geen oled, geen bijzonder goede camera, geen bijzonder goed geluid, tragere chipset. Ik wil er wel op vooruit gaan, en alleen een groter scherm, een touchscreen en qwerty vind ik niet voldoende.
Ik neig er op het moment naar om ook de omnia maar aan me voorbij te laten gaan... Dat ik niet goed kan filmen begon me bij mijn vorige Samsung ook te veel te ergeren.
Waarom geen N97: geen oled, geen bijzonder goede camera, geen bijzonder goed geluid, tragere chipset. Ik wil er wel op vooruit gaan, en alleen een groter scherm, een touchscreen en qwerty vind ik niet voldoende.
Ik neig er op het moment naar om ook de omnia maar aan me voorbij te laten gaan... Dat ik niet goed kan filmen begon me bij mijn vorige Samsung ook te veel te ergeren.
Nieuwe filmpjes opgenomen op 19-05-2009, nog steeds slecht geluid.
Filmpjes komen van iemand uit de UK, want daar is de telefoon al uit.
HD: http://www.youtube.com/watch?v=x0uSaveewBk&fmt=22
HD: http://www.youtube.com/watch?v=9sKnEv_XLGo&fmt=22
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=f40tG-S2xfw&fmt=22]
HD: http://www.youtube.com/watch?v=f40tG-S2xfw&fmt=22
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eezBvTWBw1s&fmt=22]
HD: http://www.youtube.com/watch?v=eezBvTWBw1s&fmt=22
Filmpjes komen van iemand uit de UK, want daar is de telefoon al uit.
HD: http://www.youtube.com/watch?v=x0uSaveewBk&fmt=22
HD: http://www.youtube.com/watch?v=9sKnEv_XLGo&fmt=22
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=f40tG-S2xfw&fmt=22]
HD: http://www.youtube.com/watch?v=f40tG-S2xfw&fmt=22
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eezBvTWBw1s&fmt=22]
HD: http://www.youtube.com/watch?v=eezBvTWBw1s&fmt=22
[ Voor 41% gewijzigd door fanSte op 20-05-2009 00:45 . Reden: filmpjes toegevoegd ]
Verwijderd
Beeldkwaliteit is wederom weer zeer goed. Ik twijfel echter wel of dit door iemand uit engeland is gefilmd, want dat mevrouwtje op de 3e video praat geen engels zover ik kan horen 
De geluidskwaliteit is jammer genoeg (nog steeds) niet goed, maar weet iemand of dit puur aan de hardware ligt, of kan dit door middel van een firmwire/software update nog worden verholpen?
De geluidskwaliteit is jammer genoeg (nog steeds) niet goed, maar weet iemand of dit puur aan de hardware ligt, of kan dit door middel van een firmwire/software update nog worden verholpen?
Ik was maandagavond op een evenement in Utrecht waar de i8910 ook lag om mee te spelen. Uiteraard heb ik er even mee gespeeld en ik moet zeggen dat ik toch positief verast was. Het toestel draaide nog op Nederlandstalige beta software (en liep dus af en toe vast) maar daar door heen kijkend liep alles toch wel lekker soepeltjes. De Samsung touch logica is toch weer even wennen, er is weinig Symbian van over.
De foto en film kwaliteit zo uit de losse hand was ook goed al denk ik dat hier nog wel wat tweaking gedaan moet worden, zie demo foto en demo filmpje. Helaas mocht ik hem niet even meenemen maar wellicht dat ik hem over een paar dagen voor een dag ofzo ter beschikking krijg.
In week 24 wordt de eerste levering verwacht, dat zal een relatief kleine partij zijn. Wil je hem persé als eerste hebben, maak dan een reservering. De tweede, grotere levering zal vermoedelijk pas in week 26 komen. Als ik ga zeggen welke winkelketen hem als eerste gaat krijgen dan zal ik van spam beticht worden (ik denk dat jullie het zelf nu wel weten
).
De foto en film kwaliteit zo uit de losse hand was ook goed al denk ik dat hier nog wel wat tweaking gedaan moet worden, zie demo foto en demo filmpje. Helaas mocht ik hem niet even meenemen maar wellicht dat ik hem over een paar dagen voor een dag ofzo ter beschikking krijg.
In week 24 wordt de eerste levering verwacht, dat zal een relatief kleine partij zijn. Wil je hem persé als eerste hebben, maak dan een reservering. De tweede, grotere levering zal vermoedelijk pas in week 26 komen. Als ik ga zeggen welke winkelketen hem als eerste gaat krijgen dan zal ik van spam beticht worden (ik denk dat jullie het zelf nu wel weten
Verwijderd
hier ben ik ook wel benieuwt na??Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:16:
Beeldkwaliteit is wederom weer zeer goed. Ik twijfel echter wel of dit door iemand uit engeland is gefilmd, want dat mevrouwtje op de 3e video praat geen engels zover ik kan horen
Dit hoort in [ABO] Samsung Omnia HD levertijden- en abonnementen-topic
[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 20-05-2009 15:26 ]
Verwijderd
Dit hoort in [ABO] Samsung Omnia HD levertijden- en abonnementen-topic
[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 20-05-2009 15:26 ]
Het schijnt dat hij ook al beschikbaar is in polen, dus waarschijnlijk is het pools.
Ik wil em! Alleen die audiokwaliteit bij filmen is idd jammer, hopelijk komt daar een update voor. En anders hackt een slim iemand wel betere geluidskwaliteit erin, dit moet mogelijk zijn aangezien het om een softwarematige aanpassing gaat. En gezien de eerste filmpjes van de beta (alpha) -Omnia HD veel betere geluidskwaliteit hebben zou het technisch wel mogelijk moeten zijn.
En trouwens, mijn N82 die ik momenteel heb mag dan misschien wel goed geluid opnemen normaal gesproken, maar bij concerten bijvoorbeeld (waar de meeste mensen hun mobiel als videocamera gebruiken) geeft het ding ook belabberd (scheetachtig) geluid.
We zullen zien...
Maar dan nog, ik bedoel: een 3.7inch geweldig scherm (ideaal voor navigatie en film), geweldige chipset, goede fotocamera, goed geluid, symbian OS (wat sommige mensen misschien als minpunt ervaren, maar ik vind symbian toch nog een van de beste besturingsystemen voor mobiel gebruik.)
Het is de eerste Samsung die ik werkelijk interresant vind. Ik bedoel samsung maakt goede dingen, maar kwa mobieltjes vond ik het niet geweldig.
En! Je kunt er ook nog eens mee bellen en smsen! WOUW!
Eerste bevindingen van iemand die net een Omnia HD heeft gekocht! :http://www.howardforums.c...hp?t=1525040&page=7&pp=15
(ietsie naar onder scrollen)
En een filmpje genomen met de Omnia HD: http://www.2shared.com/file/5873782/168e1cb2/Video001.html
[ Voor 17% gewijzigd door Snirpo op 20-05-2009 19:36 ]
@ hierboven.
Ik zou nog niet zeker zijn van die hack. De I8510 had hetzelfde probleem en daar is voor zover ik weet ook nog geen hack voor een betere codec!
En samsung staat ook nog niet echt bekend als fanatiek met firmware updates (veranderingen)
Ik laat het toestel aan mij voorbij schieten
Jammer heb er echt lang opgewacht maar mijn vrees is uitgekomen. De geluidskwaliteit met opnemen is gewoon ronduit klote slecht bagger
Ik hoop dat je gelijk hebt en ik hier op korte termijn een hack zie! Dan ga ik alsnog dit dingetje kopen
Ik zou nog niet zeker zijn van die hack. De I8510 had hetzelfde probleem en daar is voor zover ik weet ook nog geen hack voor een betere codec!
En samsung staat ook nog niet echt bekend als fanatiek met firmware updates (veranderingen)
Ik laat het toestel aan mij voorbij schieten

Ik hoop dat je gelijk hebt en ik hier op korte termijn een hack zie! Dan ga ik alsnog dit dingetje kopen
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 21:28 ]
Is het niet een beetje raar dat velen deze nu laten lopen omdat de geluidskwaliteit ivm met opnemen slecht is?
ik ga vooral voor het scherm, chipset/cpu, gpu en de touchscreen:/ en als ik film monteer ik het toch altijd zonder geluid...
ik ga vooral voor het scherm, chipset/cpu, gpu en de touchscreen:/ en als ik film monteer ik het toch altijd zonder geluid...
Tja sommige mensen filmen veel en vinden dan goed geluid belangrijk. Ik film vrijwel nooit, dus ga ook voor de overige aspecten van de telefoonmischaverheul schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 23:02:
Is het niet een beetje raar dat velen deze nu laten lopen omdat de geluidskwaliteit ivm met opnemen slecht is?
Verwijderd
je kan ook een geluidsrecorder erbij gebruiken om tijdens de video opname geluid op te nemen.. en die later weer met video edit software deze samenvoegen.. e voila mooi HD beeld en goed geluid.. ja ik weet het is omslachtig
. mgoed persoonlijk plak ik er tog een ander geluidje onder.. vind het belangrijker dat het beeld goed is dan het geluid.. ik stoor me er dus niet aan.. plus dit toestel heeft mooie functies.. UI is goed.. heeft groot 3.7"Amoled Display.. batterijduur is waanzinnig goed en gaat lang mee.. genoeg pluspunten voor mij to GO buy
bovendien kijk ik al vet lang uit naar dit toestel.. wil hem gewoon graag.
Je vergeet dat het een symbian toestel is, welke meerdere apps tegelijk kan draaien
Als je nu op de achtergrond een fatsoenlijke recorder laat draaien, en dan de video dmv de camera app.
Punt is echter dat dat omslachtig is. En het is niet zeker of het goed werkt.
Maar wat een belachelijk slechte kwaliteit geluid in dit filmpje van Robertwebbe zeg. Er was echt niets dan ruis
. Goed dat je dit even liet zien Robert.
Punt is echter dat dat omslachtig is. En het is niet zeker of het goed werkt.
Maar wat een belachelijk slechte kwaliteit geluid in dit filmpje van Robertwebbe zeg. Er was echt niets dan ruis

[ Voor 9% gewijzigd door W00fer op 21-05-2009 02:16 ]
Ik schiet dus wel wel veel filmpjes, zoals op concerten, tijdens voetbalwedstrijden etc. Dan kun je niet zomaar ff het geluid eronder plakken uit een ander mp3 bestand of wat dan ook. Het is juist de sfeer die erhangt die dat soort momenten apart maakt.
Dat idee van een recorder erachter draaien (2 apps tegelijk) is nog niet eens zo heel gek... Maar betwijfel of het lukt / kan? Misschien kan iemand die hem heeft binnekort even proberen?
Nogmaals het is idd een supergaaf toestel, maar aangezien ik hem wel veel gebruik voor filmen (doe ik nu ook met mijn N82) is die kwaliteit voor mij echt een spelbreker, en niet alleen voor mij... voor velen anderen.
Ik snap heel goed dat als je hier niet veel om geeft, dit nog steeds een super toestel is!!
De batterijduur, het scherm etc... Het blijft gewoon een superdingetje! Wat ik jammer vind is dat samsung je de codec dwingt te gebruiken. Waarom niet een keuze mogelijkheid voor een andere codec of iets in die trend?
Op die manier zou iedereen tevreden zijn! Maar ja, laten we maar hopen op een hele mooi hack!
Dat idee van een recorder erachter draaien (2 apps tegelijk) is nog niet eens zo heel gek... Maar betwijfel of het lukt / kan? Misschien kan iemand die hem heeft binnekort even proberen?
Nogmaals het is idd een supergaaf toestel, maar aangezien ik hem wel veel gebruik voor filmen (doe ik nu ook met mijn N82) is die kwaliteit voor mij echt een spelbreker, en niet alleen voor mij... voor velen anderen.
Ik snap heel goed dat als je hier niet veel om geeft, dit nog steeds een super toestel is!!
De batterijduur, het scherm etc... Het blijft gewoon een superdingetje! Wat ik jammer vind is dat samsung je de codec dwingt te gebruiken. Waarom niet een keuze mogelijkheid voor een andere codec of iets in die trend?
Op die manier zou iedereen tevreden zijn! Maar ja, laten we maar hopen op een hele mooi hack!

Alvorens je nu het toestel gaat afkraken, er werd mij duidelijk gemeld dat het toestel nog beta-software had en dus nog niet representatief was.W00fer schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 02:15:
[...]
Maar wat een belachelijk slechte kwaliteit geluid in dit filmpje van Robertwebbe zeg. Er was echt niets dan ruis. Goed dat je dit even liet zien Robert.
Verwijderd
Dus omdat het zo lang duurt bij ons voordat dit dingetje uitkomt, denk jij dat we een betere audio codec krijgen?
Ik betwijfel het, maar hoop stiekem toch dat dat misschien het geval is.

De reactie op de Samsung mobile Innovator-forums was duidelijk: geen andere codec dan AMR.
De (poolse?) filmpjes die hier eerder zijn gepost beloven ook weinig goeds. Als ik het goed zie is het out of sync, maar dat is lastig te bepalen omdat de geluidskwaliteit zo slecht is. Dat ene filmpje met al die gekke geluiden (de wind in de microfoon?) voorspelt ook weinig goeds.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Heb me er bij neergelegd dat als ik hem neem, ik er niet mee kan filmen. Wat dat betreft lijkt hij wel op een iPhone ;+) Maar of ik dat er voorover heb... Ik heb niet voor niets geen iPhone. Het is sowieso wel irri om er op achteruit te gaan met een nieuwe telefoon. Zeker aangezien foons die wel goed filmen al jaren bestaan. Maar aan de andere kant zijn er wel weer veel features die wel heel gaaf zijn, en misschien ben ik wel gewoon te ongeduldig om te wachten tot er een Nokia uitkomt met vergelijkbare specs... Buh, ik weet het nog steeds niet, maar ik heb waarschijnlijk nog wel een maandje om erover na te denken.
De (poolse?) filmpjes die hier eerder zijn gepost beloven ook weinig goeds. Als ik het goed zie is het out of sync, maar dat is lastig te bepalen omdat de geluidskwaliteit zo slecht is. Dat ene filmpje met al die gekke geluiden (de wind in de microfoon?) voorspelt ook weinig goeds.
Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Heb me er bij neergelegd dat als ik hem neem, ik er niet mee kan filmen. Wat dat betreft lijkt hij wel op een iPhone ;+) Maar of ik dat er voorover heb... Ik heb niet voor niets geen iPhone. Het is sowieso wel irri om er op achteruit te gaan met een nieuwe telefoon. Zeker aangezien foons die wel goed filmen al jaren bestaan. Maar aan de andere kant zijn er wel weer veel features die wel heel gaaf zijn, en misschien ben ik wel gewoon te ongeduldig om te wachten tot er een Nokia uitkomt met vergelijkbare specs... Buh, ik weet het nog steeds niet, maar ik heb waarschijnlijk nog wel een maandje om erover na te denken.
Ben ik niet helemaal met je eens. Wat ik er van kon begrijpen stond er dat dit momenteel de situatie was. Maar dat hij de klachten zou doorspelen naar het developer team. Dus er is nog een kleine hoop op een firmware update ofzojulianus schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:55:
De reactie op de Samsung mobile Innovator-forums was duidelijk: geen andere codec dan AMR.
hehe toch nog een beetje hoop om me aan vast te houden.. ;+)
Edit: aan de andere kant hoopte ik dat ook van de I8510... En daarbij heb ik voor niks gewacht. Magoed, de I8910 is wel meer 'high profile' dan de 8510, dus wellicht trekken ze zich nu wel wat aan van de kritiek. Ik heb er echter een hard hoofd in.
Edit: aan de andere kant hoopte ik dat ook van de I8510... En daarbij heb ik voor niks gewacht. Magoed, de I8910 is wel meer 'high profile' dan de 8510, dus wellicht trekken ze zich nu wel wat aan van de kritiek. Ik heb er echter een hard hoofd in.
[ Voor 67% gewijzigd door Julian op 21-05-2009 16:41 ]
Ik weet niet of je het topic op het samsung forum een beetje hebt bijgehouden, maar het is omgeslagen van een geklaag in werken naar een oplossing. Er zijn al een aantal jongens aan het kloten met 3rd party software (of hoe je het ook noemt, ben leek op dit gebied).julianus schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:10:
hehe toch nog een beetje hoop om me aan vast te houden.. ;+)
Iemand had de sound recorder van de omnia HD getest en wat bleek? Die neemt wel degelijk op!! Het is ligt dus niet aan de mic ofzo!
Het is gewoon hopen dat iemand dit kan combineren met video opnemen, hetzij door firmware, een hack of wat dan ook! Ik wacht die ontwikkelingen ook zeer geinteresseerd af en als ik nieuws ontdek zal ik het hier posten
Dit is de branded Orange versie uit de UK:

NO WAI dat ik die telefoon koop met dat lelijke orange logo op de achterkant. Dan wacht ik wel tot hij ook bij andere providers te bestellen is.
Nieuwe mooie officiele site van de telefoon: (tutorial, videos en de eigenschappen van deze telefoon)
http://i8910hd.samsungmobile.com/home
http://i8910hd.samsungmobile.com/home
[ Voor 25% gewijzigd door fanSte op 21-05-2009 18:40 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat dat afzichtelijke oranje vierkantje niet op de simlockvrije versie staat 
Maar zijn de toetsen nou verlicht of niet? Misschien een rare vraag maar zie er geen licht uitkomen op de foto's.
Maar zijn de toetsen nou verlicht of niet? Misschien een rare vraag maar zie er geen licht uitkomen op de foto's.

kan ook niet meer, orange is er niet meerroel88 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:20:
NO WAI dat ik die telefoon koop met dat lelijke orange logo op de achterkant. Dan wacht ik wel tot hij ook bij andere providers te bestellen is.
Een uitklapbare standaard, een kickstand. Zat ook al bij de Samsung P960 TV geleverd.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:28:
Wat is dat ding rechts onder op de foto van de inhoud van de doos?
Simpel, bij Samsung staat standaard ingesteld dat de verlichting alleen brand wanneer de lichtsensor dat wil. En dat is dus 's avonds. Aangezien de foto's overdag geschoten zijnVerwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:45:
Ik neem aan dat dat afzichtelijke oranje vierkantje niet op de simlockvrije versie staat
Verwijderd
ben hier zeker benieuwt naVerwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 16:37:
[...]
Ik weet niet of je het topic op het samsung forum een beetje hebt bijgehouden, maar het is omgeslagen van een geklaag in werken naar een oplossing. Er zijn al een aantal jongens aan het kloten met 3rd party software (of hoe je het ook noemt, ben leek op dit gebied).
Iemand had de sound recorder van de omnia HD getest en wat bleek? Die neemt wel degelijk op!! Het is ligt dus niet aan de mic ofzo!
Het is gewoon hopen dat iemand dit kan combineren met video opnemen, hetzij door firmware, een hack of wat dan ook! Ik wacht die ontwikkelingen ook zeer geinteresseerd af en als ik nieuws ontdek zal ik het hier posten
Ondanks dat de films die je maakt niet sync, of echt HD zijn, een rare codec wordt gebruikt, zie ik in dit toestel toch wel een prima toekomst hoor! Je kan hier zoveel meer dan b.v. een iPhone. (tools/apps)
Zelf zit ik te twijfelen over mijn N95 opvolger. N97 nog steeds een optie, maar vind dit ook een zeer mooi toestel, met grote gebruiksvriendelijkheid. Enig wat mij nog naar de N97 zou kunnen halen, is het toetsenbord van de N97.
Zijn er al films van dit toestel waarmee men b.v. een smsje schrijft? Of een nummer kiest? Als dat gemakkelijk gaat, dan is mijn keuze gemaakt!
Zelf zit ik te twijfelen over mijn N95 opvolger. N97 nog steeds een optie, maar vind dit ook een zeer mooi toestel, met grote gebruiksvriendelijkheid. Enig wat mij nog naar de N97 zou kunnen halen, is het toetsenbord van de N97.
Zijn er al films van dit toestel waarmee men b.v. een smsje schrijft? Of een nummer kiest? Als dat gemakkelijk gaat, dan is mijn keuze gemaakt!
Ik las op het samsung innovate forum en ook op gsm arena , dat er geruchten rondgaan dat samsung binnenkort met update komt rondom het AMR codec gedoe.
Ik weet het... geruchten zeggen weinig, maar wou het jullie toch niet onthouden
Ook heeft iemand geprobeerd om de video applicatie en de soundrecord applicatie tegelijk te draaien (om zo via een omweg toch goed geluid te krijgen bij de opname)
Dit blijkt helaas niet mogelijk. Er wordt door mensen gezocht naar een workaround, hack of hoe je het ook wil noemen.
Ik blijf gewoon hoop houden dat het nog goed komt met dat codec verhaal
Ook heeft iemand geprobeerd om de video applicatie en de soundrecord applicatie tegelijk te draaien (om zo via een omweg toch goed geluid te krijgen bij de opname)
Dit blijkt helaas niet mogelijk. Er wordt door mensen gezocht naar een workaround, hack of hoe je het ook wil noemen.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 14:28 ]
Verwijderd
Tja dat hopen we allemaal! Toch lijkt het me onwaarschijnlijk dat er nu een andere versie gemaakt zou worden met wel een goede audiocodec, dit is oneerlijk tegenover de mensen die er al een hebben, mits dit niet met een update te verhelpen is.
Samsung is niet echt scheutig met software-updates, dus vergeet het maar. De I8510 heeft ook nog steeds AMR.
De Nokia N86 8MP zal trouwens ook niet zo lang meer op zich laten wachten. Interessante phone voor mensen die veel iflmen en fotograferen.
De Nokia N86 8MP zal trouwens ook niet zo lang meer op zich laten wachten. Interessante phone voor mensen die veel iflmen en fotograferen.
ik hoop echt dat de audio gefixt word.Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:26:
Ik las op het samsung innovate forum en ook op gsm arena , dat er geruchten rondgaan dat samsung binnenkort met update komt rondom het AMR codec gedoe.
Hier vind je 4 video's met de features over de Samsung i8910 Omnia HD
http://www.samsungi8910omniahd.com
[ Voor 10% gewijzigd door fanSte op 25-05-2009 04:35 . Reden: feature videos link toegevoegd ]
Gebruikerservaringen van de Engelsen beginnen binnen te druppelen:
http://www.allaboutsymbian.com/forum/forumdisplay.php?f=107
Hij is gelukkig ook gemakkelijk te unlocken, blijkens dat forum.
Ik lees op GSMarena dat er veel negatieve ervaringen zijn met orange branded toestellen. De software is schijnbaar dusdanig aangepast dat veel niet werkt. Zo is het erg lastig om applicaties te installeren.julianus schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:30:
Gebruikerservaringen van de Engelsen beginnen binnen te druppelen:
Orange en T-mobile is 1 pot nat volgens mij, dus ik denk dat je goed op moet passen met wat je neemt.
Lees al erg commentaar van veel mensen die het ding nu al beu zijn, puur door het aanpassingen van orange in de sofware.
Bron: http://www.gsmarena.com/s...omnia_hd-reviews-2691.php
Edit: Het lijkt erop dat dit met het unlocken is verholpen. Nog geen tijd gehad om helemaal na te lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 17:49 ]
Nog weer een forum gevonden, nog niet super actief ofzo, maar wie weet veranderd dit nog snel 
http://samsungi8910omnia....ia-hd-general-discussion/
http://samsungi8910omnia....ia-hd-general-discussion/
k hoopte eigenlijk al een tijdje dat in juni op de Apple World Developers Conference de nieuwe iPhone bekend gemaakt zou gaan worden, maar nu lees ik dat die nog weleens uitgesteld zou kunnen worden vanwege de gesteldheid van Steve Jobs, en als dat zo is is dit misschien toch ook wel een heel leuk telefoontje. HD opname en HDMI aansluiting lijken me erg handig (ik weet het, ik ben HD geil). Zijn er eigenlijk nog meer telefoons met HDMI aansluiting? Want waar staat de ''HD'' in de HTC Touch HD bijvoorbeeld voor?
Volgens mij heeft de Omnia HD geen HDMI hoor
Daarnaast is het bij de HTC gewoon een marketingterm. Andere telefoons met HDMI worden hier niet besproken, dus mag je zelf even de zoekfunctie gebruiken
Ik denk overigens niet dat je ze zult vinden.
Volgens de voorpagina van tweakers.net heeft de I8910 anders wel een HDMI-aansluiting =P
Moet ff rechtgezet worden dus.
Moet ff rechtgezet worden dus.
nieuws: Samsung OmniaHD binnen twee weken in de winkel
Dit las ik in het artikel, maar ik lees nu net de volgende reactie eronder:De hd-video kan via een hdmi-aansluiting worden afgespeeld, en ondersteuning voor dlna is via een dongle mogelijk.
Vandaar de verwarring. Erg jammer dan.Foutje in het artikel: de HDMI-aansluiting zat wel in het prototype, maar niet in de retail-versie. Alleen SD via een niet meegeleverde kabel is mogelijk
Leuk toestel zo.... eerste even afwachten wat de ervaringen zullen zijn. De reviews van tegenwoordig moet je met een grote korel zout nemen 
Wat ik zag als een leuke feature, je opgenomen HD video direct op je SamSung afspelen via Wifi ? Dat zou wel heel gaaf zijn als dat kan

Thuis geen SamSung TV, wel Windows 7 wat ook DLNA ondersteund en aangesloten op een beamer... dit is wel rete gaaf als het lukt om zo je videos of te kunnen spelen

edit: typos.
Wat ik zag als een leuke feature, je opgenomen HD video direct op je SamSung afspelen via Wifi ? Dat zou wel heel gaaf zijn als dat kan
Thuis geen SamSung TV, wel Windows 7 wat ook DLNA ondersteund en aangesloten op een beamer... dit is wel rete gaaf als het lukt om zo je videos of te kunnen spelen
edit: typos.
[ Voor 7% gewijzigd door Fermion op 26-05-2009 15:02 ]
Ik heb gelezen dat de omniaHD tv-out heeft door middel van HDMI of een DLNA dongle. Als ik snel op wiki lees wat DLNA inhoudt (heb op het moment weinig tijd), is dit een eenvoudige bestanddeling via het netwerk (correct me if i'm wrong!).
Ik vraag mij nu af of ik films die ik op de omniaHD heb gezet zet kan afspelen op een TV zonder HDMI aansluiting, dus via S-video of tulp.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want ik twijfel nog sterk tussen deze, de nokia n97 en de htc touch pro 2 en wil wel graag tv-out eens proberen op een telefoon.
Ik vraag mij nu af of ik films die ik op de omniaHD heb gezet zet kan afspelen op een TV zonder HDMI aansluiting, dus via S-video of tulp.
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want ik twijfel nog sterk tussen deze, de nokia n97 en de htc touch pro 2 en wil wel graag tv-out eens proberen op een telefoon.
Ja dat kan, ik las al op een forum dat iemand een tv-out kabel van een nokia had gebruikt, en dit werkte prima. Geen HD uiteraard maar het werkt welslim_fan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:29:
Ik heb gelezen dat de omniaHD tv-out heeft door middel van HDMI of een DLNA dongle. Als ik snel op wiki lees wat DLNA inhoudt (heb op het moment weinig tijd), is dit een eenvoudige bestanddeling via het netwerk (correct me if i'm wrong!).
Zit er een S-Video of tulp aansluiting op de Omnia HD dan? Misschien handiger is om via DNLA bestanden van je Omnia af te spelen op je PC/laptop, en die aansluiten op je TV, dan heb je wel HD namelijk
Er zit geen S-video of tulp op de omnia HD zover ik weet, maar wel tv-out.
En via DNLA, via mijn laptop op de tv afspelen klinkt behoorlijk omslachtig, dan kan ik het net zo goed direct via me laptop doen.
Waar het mij juist om gaat is dat ik een film op mijn telefoon zet, dan alleen een kabeltje (en de telefoon) mee neem en vervolgens bij iedereen de telefoon kan aansluiten. En aangezien HDMI nog lang niet in elke huiskamer is vind ik die aansluitingsmogelijkheid niet handig.
bjornhaarman: in hoeverre is dit bevestigd? Het klinkt niet echt als een officiele ondersteuning en ik wil wel zeker zijn.
En via DNLA, via mijn laptop op de tv afspelen klinkt behoorlijk omslachtig, dan kan ik het net zo goed direct via me laptop doen.
Waar het mij juist om gaat is dat ik een film op mijn telefoon zet, dan alleen een kabeltje (en de telefoon) mee neem en vervolgens bij iedereen de telefoon kan aansluiten. En aangezien HDMI nog lang niet in elke huiskamer is vind ik die aansluitingsmogelijkheid niet handig.
bjornhaarman: in hoeverre is dit bevestigd? Het klinkt niet echt als een officiele ondersteuning en ik wil wel zeker zijn.
in dat geval zou je inderdaad wel eens de tv-out kabel van nokia kunnen gebruiken. Maar het lijkt mij dat dit dan ook wel officieel ondersteund zou worden als de telefoon het kan. Hoe gaat de tv-out via HDMI dan?
Verwijderd
Door middel van de 3.5mm uitgang kan een video-kabel worden aangesloten om zo te connecten met analoge tv's, als je dit bedoelt. Die kabel moet je overigens wel apart kopen.slim_fan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:29:
Tv-out kabels van andere merken werken lang niet altijd. Fabrikanten zijn erbij gebaat dat je het kabeltje bij hun koopt, dus passen ze iets aan waardoor universele kabels / kabels van andere fabrikanten niet werken. Weet niet of het hier zo is, maar je moet er zeker bedacht op zijn.
slim_fan, wat bedoel je met tv-out via HDMI?
slim_fan, wat bedoel je met tv-out via HDMI?
Bij de I8510 werkte het ook met een TV-out kabel van Nokia (zelf getest), en ook ik heb gelezen dat het werkt met deze, dus dat gaat gewoon werken.
Had vanmiddag weinig tijd, zie nu net dat vlak boven mij is gezegd dat HDMI niet ondersteund wordt in de retail versie maar alleen in het prototype.
RoD, ik bedoelde dat je de telefoon via een HDMI kabel op de tv aan kan sluiten.
Julianus, jij klinkt overtuigd....(?)
RoD, ik bedoelde dat je de telefoon via een HDMI kabel op de tv aan kan sluiten.
Julianus, jij klinkt overtuigd....(?)
Verwijderd
Is het trouwens mogelijk om andere navigatie erop te installeren? Welke zit er standaard op? Zag namelijk in een filmpje van HDblog.it een navigatie dat mij wel aansprak. Weet niet of deze er standaard op zit.
http://www.samsungomniahd...-gps-lock-is-mighty-fast/
http://www.samsungomniahd...-gps-lock-is-mighty-fast/
@ slim fan... ik heb je het al gezegd... en julianus ook al... Er valt niets te overtuigen het is een FEIT dat het werkt via de TV-out kabel van nokia... Maar dus geen HD, maar SD
Dus als je keuze daarvan afhangt hoef je niet langer te twijfelen
@ Kenji, wat ik er van kan begrijpen draait iedereen symbian navigatie systeem. Sygic, Route66, Garmin etc. Het zou dus allemaal moeten draaien
@ Kenji, wat ik er van kan begrijpen draait iedereen symbian navigatie systeem. Sygic, Route66, Garmin etc. Het zou dus allemaal moeten draaien
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 22:08 ]
Zie het op allaboutsymbian, symbian-freak én howardforums. TV-out via tulp of DNLA-dongle
[ Voor 10% gewijzigd door Julian op 26-05-2009 22:22 ]
Verwijderd
Hoe wil je aan zo'n kabeltje komen dan?Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:07:
@ slim fan... ik heb je het al gezegd... en julianus ook al... Er valt niets te overtuigen het is een FEIT dat het werkt via de TV-out kabel van nokia... Maar dus geen HD, maar SD

zie m nergens op google fzo, dan kom je bij allemaal wazige kabel-fora uit

op ebay heb je hem voor de prijs van 2 a 3 bier.
Nou, in het filmpje wordt er geen HDMI kabel gebruikt, logisch, want DLNA is een netwerk protocol, tcp/ip. Het filmpje suggereert dat 710p via het netwerk wordt afgespeeld. Nu weet ik dat er LCD tv's bestaan met een netwerk aansluiting.slim_fan schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:29:
Dus, LCD aangesloten op een Netwerk kabel en je Omnia maak je met een WiFi een verbinding om zo je filmpje met DLNA te verzenden.... dat is leuk.
edit:
ik hoop dat de audio coded later kan worden geupgrade, nu gebruikt het:
8000Hz 16 bit 2 channel 12.8 Kbps
Vandaar het slechte audio....
[ Voor 7% gewijzigd door Fermion op 27-05-2009 00:07 ]
Verwijderd
krijg je er nou standaart route 66 van europa bij???
weet iemand al meer over een eventueele update voor die audio codec??
weet iemand al meer over een eventueele update voor die audio codec??
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is om over het toestel te praten,
Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.
Dit topic is om over het toestel te praten,
Berichten over 'waar kan ik hem het beste kopen' en 'met welk abonnement' horen hier niet. Houd daar rekening mee als je hier je bericht plaatst.