Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TweakJerommeke
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:22

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Mede-auteur:
  • larsiano
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

om

ArmA II is de opvolger van Armed Assault gemaakt door Bohemia Interactive. Het speelt zich af in de nabije toekomst in een fictief ex-Sovjet land genaamd Chernarus. De speler zal het commando voeren over een USMC Team Razor om verdere burgerslachtoffers te voorkomen en om weer stabiliteit te brengen in het land.

ArmA II is gebaseerd op de laatste generatie technologie, een enorme speelwereld, authentieke en extreem gedetailleerde moderne eenheden, wapens, voertuigen en omgevingen, uitdagende single-player en een heleboel multi-player opties.

Omgeving (speelwereld):

Chernarus:
quote:
North-Eastern Chernarus is a hilly area with rocky coastlines;
the biggest hilltops reach over 700 m above sea level, covered
by temperate forests. The environment is still relatively untouched
from logging and mining. The biggest cities and industry
are concentrated on the southern coast. There are mostly
smaller villages inland, situated in deep valleys, hidden in forested
ridges or on elevated plateaus with lush meadows.
Tech info:
quote:
• 225 km2 of real world data
• 1 million 3D objects
• 350 kilometers of roads
• 50 cities and villages
• Hilly rural landscape with rocky coastline
• Living environment including civilian population and wild life

Hier kun je nieuwere screenshots vinden van ArmA II

http://www.arma2.com/images/stories/gallery/ArmA2_03russianarmy_thumb.jpg - http://www.arma2.com/images/stories/gallery/ARMA2-Boot-Camp-Screens_03_thumb.jpg - http://www.arma2.com/images/stories/gallery/ArmA2_Ingame-21_thumb.jpg

-

-

Systeemeisen:
quote:
Projected Minimal PC System Requirements

* Dual Core CPU
* 512 MB RAM
* GPU with Shader Model 3 and 256 MB RAM
* Windows XP or Windows Vista

Projected Optimal PC System Requirements

* Quad Core CPU
* 1 GB RAM
* Fast GPU (8800GT level) with Shader Model 3 and 512 or more MB RAM
* Windows XP or Windows Vista

Projected Good PC System Requirements
* Core I7 920
* 4 GB RAM
* Faster GPU (ENGTX285 level) 1024MB RAM or more
* Windows XP 32bit (best) or Windows Win7

Uitbreidingen

+

=

+

=

Handleidingen

Mods:

Dutch Armed Forces mod 0.112

DayZ

A.C.E.2
[

Project Reality

Invasion 1944 vers.2.62

The Unsung mod vers.2.01
http://i442.photobucket.com/albums/qq141/larsiano/500px-Main_unsung_banner_sized_down1.jpg

Cold War Rearmed² mod vers.1.0.6404

WAR mod Final version

City Life

S.T.A.L.K.E.R. mod

cal.68 Mod vers. 1.1

Campaigns:

http://i442.photobucket.com/albums/qq141/larsiano/forgottenhonor_arma2_banner717px110px1.png

http://i442.photobucket.com/albums/qq141/larsiano/sig1.png

larsiano wijzigde deze reactie 17-02-2013 11:25 (253%)
Reden: update

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:50

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Qua plaatjes heel veelbelovend! Nou nog ff wachten op de gameplay... ;)

Specs

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 23:07

steveman

"Be curious"

"Latijns"!? ;)

Maar... apart zeg, want OFP2 komt ook al dit jaar!

Anyway, met beiden meer kans op de old-skool operation flashpoint ervaring (maar dan nog beter!).

(voor SP?)

steveman wijzigde deze reactie 23-02-2009 07:30 (16%)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• AvanCade
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19-10 00:26
De AI zal de gameplay maken in deze game denk ik. Ziet er in ieder geval al leuk uit. Wellicht een beetje té sim voor mij, maar dat zal moeten blijken.

• Steffy
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 08-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

Ik volg het nieuws rond arma niet heel sterk, vang wel eens wat op maar Bohemia is goed bezig. Stukken beter dan bijvoorbeeld codemasters met Ofp2. Wel hoop ik dat ze het waar kunnen maken. Armed Assault heb ik amper gespeeld. Zelfs na 20 patches en user made adons was het onspeelbaar.

• Nordcore
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-10 13:49
quote:
Steffy schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 12:33:
Ik volg het nieuws rond arma niet heel sterk, vang wel eens wat op maar Bohemia is goed bezig. Stukken beter dan bijvoorbeeld codemasters met Ofp2. Wel hoop ik dat ze het waar kunnen maken. Armed Assault heb ik amper gespeeld. Zelfs na 20 patches en user made adons was het onspeelbaar.
Ben ik helemaal met je eens, en ARMA zag er grafisch ook nog eens veel te oud uit vind ik...
Ik heb wel de game + Queens gambit add on gekocht maar is onspeelbaar in Vista.
Heb speciaal daarom pc dual boot gemaakt, echter vin ik eht spel gewoon niet lekker speler, ook niet onder xp.

Ik hoop dat Arma 2 wel goed draait op Vista.

Arma2 ziet er iig een stuk meer uit als de vorige OFP , ofp 2 gaat veel te veel lijken op COD zo tge zien...erg jammer.

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Met de laatste patches is het prima te spelen onder Vista. (BSOD is nu gefixed)

• DutchManticore
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 09:43

DutchManticore

Cognac-liefhebber

Ik vind die Alpha screenshots nou niet echt denderend.
De trailers zijn prachtig... maar ik heb een gezond wantrouwen jegens de kwaliteit die door trailers beloofd wordt.

I5 8600k 16GB DDR4 3000mhz MSI GTX1080Ti Gaming X MSI Optix MAG27CQ 1440p 144hz T-mobile 500/500mbit

• Dani86
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-04-2015

Dani86

AeroGeek

Hopelijk een frisse armed assault die goed draait zonder de bugs van ArmA1.

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08-10 15:17
Ha :),

Ik begrijp dat eind juni (26e) de release date geplanned is !
Kijk hier opzich wel naar uit,.. ben ook aan het overwegen hier TrackIR voor te kopen :P
http://www.naturalpoint.com/trackir/products/trackir5/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-08 19:28

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

quote:
Frenzy_LS schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:16:
Ha :),

Ik begrijp dat eind juni (26e) de release date geplanned is !
Kijk hier opzich wel naar uit,.. ben ook aan het overwegen hier TrackIR voor te kopen :P
http://www.naturalpoint.com/trackir/products/trackir5/
Ziet er leuk uit, maar hoe werkt het?

edit: ziet er leuk uit, werkt aardig denk ik, maar ik betwijfel of hier voldoende steun voor is. In MP zou je een (in mijn ogen oneerlijk want niet out of the box) voordeel kunnen krijgen...

skullsplitter wijzigde deze reactie 04-05-2009 12:10 (20%)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pozo
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-05-2013
quote:
skullsplitter schreef op maandag 04 mei 2009 @ 12:05:
[...]

Ziet er leuk uit, maar hoe werkt het?

edit: ziet er leuk uit, werkt aardig denk ik, maar ik betwijfel of hier voldoende steun voor is. In MP zou je een (in mijn ogen oneerlijk want niet out of the box) voordeel kunnen krijgen...
Ik heb de combinatie ook net aangeschaft (TrackIR via een belgische webshop, pre-order van ArmA II bij Amazon UK). Ik heb het vooral voor het vliegen gedaan, zoals deze meneer laat zien. Het zal inderdaad wel een klein voordeel geven, maargoed, door de bocht genomen ben ik toch slecht in shooters :P
In ArmA kan je ook Co-op 'PvE' doen, in dat geval helpt het (hoop ik) bij de immersie, en is er niemand die er een probleem mee heeft.

Hoewel ik het niet zeker weet, denk ik ook dat er relatief meer 'sim' types in deze game zitten. Degenen die gamen om te winnen & zodoende zich erg druk maken over al dan niet oneerlijke voordelen zullen denk ik eerder voor de quake 3/Counterstrike-achtige games gaan.

Commodore 64 = tha bomb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• een_naam
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-02-2012
Ik had nog nooit van Arma II gekocht, heb veel BF2 gespeeld maar vanweger allerlei bugs en connection problems mee gestopt, is dit spel nou realistischer dan BF2?
Ik hoop in ieder geval dat ArmaII iets wordt want ik zoek een waardige opvolger voor BF2.
Wat denken jullie gaat dit beter worden dan BF2 ?
Filmpjes zien er in ieder geval goed uit, zijn alleen intro's en niet ingame toch?

een_naam wijzigde deze reactie 04-05-2009 15:53 (12%)

Mess with the best, die like the rest. amd64 X2 4400, a8v S939, 2G PC3200, x800 pro, 640G WD Raid 0 + 36G Raptor raid 0 +750Gb Seagate, CM Stacker, LACIE 1Tb 1394, Enermax 600W, Dell 2407, Draytrek 2600 802.11g, Evesham Athlon64, 1G pc2700 l

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:28
Ziet er wel netjes uit zo aan de screenshots te zien, iig veel beter dan ArmA 1.

ArmA 1 heb ik zelf nog nooit gespeeld dus ik weet niks van de gameplay ervan, maar ik wil ArmA 2 wel eens proberen.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j0han13
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 31-08-2014
quote:
een_naam schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:50:
Ik had nog nooit van Arma II gekocht, heb veel BF2 gespeeld maar vanweger allerlei bugs en connection problems mee gestopt, is dit spel nou realistischer dan BF2?
Ik hoop in ieder geval dat ArmaII iets wordt want ik zoek een waardige opvolger voor BF2.
Filmpjes zien er in ieder geval goed uit, zijn alleen intro's en niet ingame toch?
Dit verschilt wel aardig van BF2. Hoe BF2 zich vooral richt op de gameplay en (realistische) graphics moeten OFP, ArmA en ArmA 2 het vooral van de extreem realistsiche gameplay hebben. Dit zijn de spellen die qua realisme het dichtst bij een echte oorlog liggen. Waar bij het bij de Battlefield reeks allemaal lekker door loopt en schiet ligt het tempo bij OFP en ArmA een stuk lager, waardoor het soms een beetje saai kan zijn.

Aan de andere kan lijkt het wel een beetje op BF2, met name de vrijheid die je hebt en de mogelijkheid om in elk voertuig te stappen dat je tegenkomt.

Ik zou een keer OFP of ArmA 1 proberen, dan weet je gauw genoeg of het wat voor je is :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenzy_LS
quote:
een_naam schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:50:
Ik heb zelf ook erg veel BF2 gespeeld (clan etc). Ik denk dat je Arma II toch meest kan vergelijken op een hele vette mod op BF2 namelijk "project reality". http://www.realitymod.com/
Zou je aanraden dit is te spelen,.. vond het zelf echt ge-wel-dig !!

Vroeger heb ik operation flashpoint gespeeld, Arma niet. Wat hierboven ook al genoemd is en kan beamen is dat de gameplay een stuk rustiger is (maar niet minder leuk!). Punt is dat je met je squad echt samen moet werken en rustig te werk moet gaan. Combat is eigenljk stukken moeilijker,.. je kan niet zoals BF2 ff springen en daaien en alsnog je vijand headshotten of zoiets. Je zal echt rustig door het veld moeten bewegen, en veel uitkijken, waar de vijand zou kunnen zijn. Bovendien moet je continu ook weten waar je eigen troepen zijn, want je hebt geen rood of blaauw icoontje boven het poppetje, dus als je schiet moet je er zeker van zijn dat het wel de vijand is (gaat vaak genoeg fout !) :D

Kortom, er is minder vaak een vuurgevecht,. maar het is wel intenser.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• een_naam
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-02-2012
Ok klinkt interessant in ieder geval en ik hou in ieder geval van meer realisme, denk wel dat ik ArmaII aanschaf zodra het mogelijk is.

Mess with the best, die like the rest. amd64 X2 4400, a8v S939, 2G PC3200, x800 pro, 640G WD Raid 0 + 36G Raptor raid 0 +750Gb Seagate, CM Stacker, LACIE 1Tb 1394, Enermax 600W, Dell 2407, Draytrek 2600 802.11g, Evesham Athlon64, 1G pc2700 l

Acties:
  • 0Henk 'm!

• private-karel
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10-03 15:46
Waaw, ben echt wel onder de indruk van de laatste afbeeldingen en filmpjes van deze game...

Ik heb de laatste tijd meer oog gehad (net zoals enkele anderen hier blijkbaar) voor OFP2, maar dit ziet er op het eerste zicht minstens even goed uit!

Ik houd deze game vanaf nu toch wat nauwlettender in de gaten...
Zeker een game die op mijn lijstje staat, ook als opvolger van BF2...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 18:04
quote:
Frenzy_LS schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:09:
Combat is eigenljk stukken moeilijker,.. je kan niet zoals BF2 ff springen en daaien en alsnog je vijand headshotten of zoiets. Je zal echt rustig door het veld moeten bewegen, en veel uitkijken, waar de vijand zou kunnen zijn. Bovendien moet je continu ook weten waar je eigen troepen zijn, want je hebt geen rood of blaauw icoontje boven het poppetje, dus als je schiet moet je er zeker van zijn dat het wel de vijand is (gaat vaak genoeg fout !) :D

Kortom, er is minder vaak een vuurgevecht,. maar het is wel intenser.
Klinkt geweldig, hopelijk voeren ze dit ook goed uit. Ik zie het namelijk zo gebeuren dat wanneer je online speelt in een squad met mensen die je helemaal niet kent er van alles mis kan gaan..

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• private-karel
quote:
Klinkt geweldig, hopelijk voeren ze dit ook goed uit. Ik zie het namelijk zo gebeuren dat wanneer je online speelt in een squad met mensen die je helemaal niet kent er van alles mis kan gaan..
Dat is precies hetgene waaraan ik ook twijfel, met mensen die je niet kent (en waarbij je dan ook meestal met een taalverschil zit) is het toch wel aanpassen (zeker in het begin).
Maar na de gewenning is het toch veel leuker dan zomaar rondhuppelen en in wild-west stijl rondschieten (dit verraad mijn speelstijl in BF2 grotendeels :P ).

Kan niet wachten om hem online te proberen!
Tot die tijd dan toch maar eens project reality bekijken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenzy_LS
quote:
private-karel schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:44:
[...]

Dat is precies hetgene waaraan ik ook twijfel, met mensen die je niet kent (en waarbij je dan ook meestal met een taalverschil zit) is het toch wel aanpassen (zeker in het begin).
Maar na de gewenning is het toch veel leuker dan zomaar rondhuppelen en in wild-west stijl rondschieten (dit verraad mijn speelstijl in BF2 grotendeels :P ).

Kan niet wachten om hem online te proberen!
Tot die tijd dan toch maar eens project reality bekijken...
Ik speel dan met Project Reality ook bijvoorbeeld op 'engelse' servers. (Franse of poolse is wel wat minder idd) Maar samenwerking met mensen is uberhaupt bijzonder hoog in vergelijking met BF2 (een goede squadleader is ook nog belangrijker btw), maar je moet ook gewoon wel. Het mooie van PR en ook ARMAII denk ik dat je wel geforceerd word om samen te spelen,.. omdat je anders zeker weten geen enkele kill zal behalen tegen een lichtelijk georganiseerde vijand. Je bent eigenlijk helemaal "lost" in vergelijking met de firepower en observatie vermogen van de vijand.

Samenwerking komt bijna automatisch,.. anders kun je het spel eigenlijk ook nieteens naar behoren spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-09 08:52
Zit hou deze toch in de gaten. Heb me met OFP vroeger maanden geamuseerd.
Arma was net iets te buggy voor mij, hopelijk doen ze het met deze wat beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• private-karel
@Frenzy_LS: als je project reality installeert, kan je dan nog de 'gewone' BF2 spelen zonder foutmeldingen te krijgen van PunkBuster (omdat je game files dan niet meer origineel zijn)?

Ik zou graag nog de mogelijkheid hebben om de normale BF2 te blijven spelen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
Ik ben van plan ArmA II te gaan pre orderen, maar ik zit nogal te twijfelen tussen deze en Operation Flashpoint 2. Ik weet het gewoon echt niet. :o

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• private-karel
@g0tanks: allebei eventueel?
ArmA II komt uit eind juni, en OPF2 ergens in september, is twee en een halve maand daartussen...
Ik weet het ook nog niet helemaal, maar de laatste filmpjes van ArmA II hebben mij meer overtuigd dan die van OFP2.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:18

Mystikal

It never hurts to help

Ik zat in eerste instantie ook te wachten op OFP2, maar nu ik dit zie, lijkt me dit toch ook wel heel erg tof!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-09 08:52
Ik wacht toch wel even af en hou ze beiden in het oog.
Is er eigenlijk al iets gezegd over hoe realistisch of arcade OFP 2 gaat worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frenzy_LS
quote:
private-karel schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:05:
@Frenzy_LS: als je project reality installeert, kan je dan nog de 'gewone' BF2 spelen zonder foutmeldingen te krijgen van PunkBuster (omdat je game files dan niet meer origineel zijn)?

Is geen probleem. BF2 zelf zit ook onder een 'mod' directory. Project Reality tast niks van BF2 aan. Je krijgt een PR execute file. Je kan dan ook gewoon BF2 spelen mocht je dat willen zonder dat PB gaat piepen.

• Cybr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 24-05-2018

Cybr

Het klopt allemaal

quote:
private-karel schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:05:

Natuurlijk kan je gewoon BF2 blijven spelen. Het is als SF of ForgottenHope2 en zo vele anderen, een mod (ificatie) naast het bestaande spel. Je krijgt een nieuw Icoon op de desktop.

• Dani86
  • Laatst online: 15-04-2015

Dani86

AeroGeek

Arma was OFP 1.5. Arma 2 wordt OFP2.

OFP2 wordt BF3.

Klaar :)

ps: *OFP en Arma gamer in hart en nieren.*

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12-04 21:42
Ben wel erg benieuwd naar dit spel. Heb ArmA nooit gespeeld, maar komt er geen demo van dit spel?
Ik speel zelf BF2 heel veel, en heb ook Project Reality en Point of Existence gedaan. Allemaal erg vet, deze lijkt me ook wel super. Graphics lijken zo op het eerste oog ook heel mooi.
Zou deze niet wat te zwaar worden op een gemiddeld systeem? (8800 GTS)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het gene waar ik bang voor was is uitgekomen. De game is een bugfest geworden. Ze hebben niks geleerd, het is naar het schijnt nog veel en veel erger dan Armed Assault. De review versies zijn zo verschrikkelijk bugged dat het spel onspeelbaar is. Jammer dan sla ik deze net als deel 1 ook over, dat was ook onspeelbaar. Die lui kunnen werkelijk kennelijk helemaal niks. Erg jammer maar het is niet anders. Ik ga niet weer mijn vingers branden aan games, deze download ik wel even om toch te proberen maar na Empire Total Bug koop ik geen PC games meer. De meeste games die uitkomen verkeren nog in Pre-alpha fase, die zijn vaak zo slecht dat je niet van een beta kunt spreken en dat is naar het schijnt nog erger 8)7

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
Jammer dat je dit zomaar overneemt van de massa-hysterie op de forums. De "review" waar jij het over hebt is gewoon misschien een foutieve print/kopie van de GM (zoals aangegeven door de devs; het kan niet zomaar zijn dat er overal error pop-ups kunnen etc). De reviewers hebben niet eens geprobeerd om contact op te nemen met de uitgever of ontwikkelaar. Best grappig want binnen 30min was het complete chaos op het forum. Als ik jouw was zou ik eens wachten op meerdere reviews... zoals die van 505 games (Europese Release).

"Die lui kunnen werkelijk kennelijk helemaal niks" Sorry hoor maar dit gaat een beetje te ver. Armed Assault was nog in de beta toen de duitse uitgever het ging uitbrengen, had zeker nog een paar maanden moeten getest worden. Maarja de ontwikkelaar heeft daar niets op te zeggen en hun hebben ook niet een mega-budget om op te leven.

TweakJerommeke wijzigde deze reactie 27-05-2009 18:02 (18%)

• Commodus2
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11-05-2012
Wat ik vaag vind is dat ik de game nog nergens op een pre-oder list heb zien staan. OPFDR wel. terwijl die toch maandan na arma2 uit komt
Hij komt toch wel in nederland in de schappen? of wordt het met zn allen de duitse versie spelen

• Wilhelm11
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-01 14:34

Wilhelm11

Ondertitel

quote:
Commodus2 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:56:
Wat ik vaag vind is dat ik de game nog nergens op een pre-oder list heb zien staan. OPFDR wel. terwijl die toch maandan na arma2 uit komt
Hij komt toch wel in nederland in de schappen? of wordt het met zn allen de duitse versie spelen
Nou je het zegt ... dat is mij eigenlijk ook al opgevallen, maar ik had er verder nog niet echt over nagedacht. Het lijkt mij in ieder geval een slecht teken. Daarnaast loop ik niet echt warm voor een Duitse versie: ik wordt al niet goed als ik denk aan dat Duitse geschreeuw door de speakers.

Signature

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-03-2018

Sak3d

Reise, Reise

*knip*

PromoX wijzigde deze reactie 01-06-2009 14:27 (144%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:46
De eerste (beta) patch was ook al snel uitgebracht en blijkbaar ook nodig als je deze review (Duits) ziet (zie ook bericht Steffy):

http://www.pcaction.de/Ar.../Tests/article/view/1294/
http://www.pcgames.de/aid...nterviews-Update/PC/News/

Een demo was wel op zijn plaats geweest....

Een moderator wijzigde deze reactie 01-06-2009 14:27 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 12-10 22:14

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:32

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

quote:
Sak3d schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:53:

Voordat die antiwarez helden gaan zeuren: ik had ook liever een demo gehad ..
Dat jij liever een demo had gehad, geeft je nog niet het recht om een game dan maar te downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twanjo
offtopic

[quote]Ed_L schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:14:
[...]

Dat jij liever een demo had gehad, geeft je nog niet het recht om een game dan maar te downloaden.
[/quote]

Schreef de ex-downloader die zich bekeert heeft.

Ook ik was een fervent downloader van games. Toen ik in 2002 voor het eerst de beschikking had over een breedbandverbinding, ging er met Emule een wereld voor me open. Geen release werd door me overgeslagen en ik had de meeste games al uitgespeeld voor ze in de winkel lagen. Toch knaagde het aan me, want ik realiseerde me dat er tegenover mijn spelplezier het harde werk van een programmeur stond. Ik begon de games die ik echt goed vond na het downloaden ook gewoon in de winkel te kopen. Sinds drie jaar heb ik ook mijn laatste downloadactiviteiten gestaakt; mijn 'goede' ik heeft gewonnen... YEAH!

Alhoewel ik het voor het meerendeel eens ben met je. Vind ik je opmerking een beetje triest. Vooral omdat je zelf ook altijd gedownload hebt. Zie het een beetje als die e-x rokers. Die gasten die zelf jarenlang gerookt hebben en nu het hardst roepen dat roken stinkt en slecht voor je is en overal met hun neus vooraan staan.

Dus beter plaats je een bericht waarmee je hem confronteerd over de nadelen van downloaden , en probeer je hem te overtuigen dat het beter is om dat niet te doen i.p.v op te merken dat hij het recht niet heeft, zeker niet met jou verleden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 16:32

Ed_L

Edmin

Ik Henk 'm!

Het verandert niets aan de situatie. En 'zeker niet met jouw verleden' is wat overdreven, vind je niet? We weten allemaal dat het gros van de gamers zich met regelmaat helemaal sufdownload. Ik heb dat idd ook een jaar of 3 gedaan, maar koop alweer een aantal jaar alles netjes in de (online) winkel. Dat jij het 'triest' vind, is jammer, maar het doet niets af aan de waarheid. Immers, wie kan een downloader beter overtuigen dan iemand die in precies dezelfde situatie heeft gezeten?

Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen.

edit: ik begrijp dat er mensen zijn die dit 'hypocriet' vinden. Laat ik het eens omdraaien en stellen dat ik, door dit toe te geven, gewoon eerlijk ben. Kijk vervolgens eens in de program files directory en vraag je af of je voor al je progs netjes betaald hebt. Zo ja, good for you. Zo nee, dan heb je nog minder recht mij hypocriet te noemen, dan ik het recht heb om een downloader terecht te wijzen.

Ed_L wijzigde deze reactie 01-06-2009 14:47 (44%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19-10 22:08

PromoX

Flying solo

Kan die warez discussie buiten dit topic blijven?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-10 12:43

Patriot

Fulltime #whatpulsert

quote:
Ed_L schreef op maandag 01 juni 2009 @ 14:20:
Het verandert niets aan de situatie. En 'zeker niet met jouw verleden' is wat overdreven, vind je niet? We weten allemaal dat het gros van de gamers zich met regelmaat helemaal sufdownload. Ik heb dat idd ook een jaar of 3 gedaan, maar koop alweer een aantal jaar alles netjes in de (online) winkel. Dat jij het 'triest' vind, is jammer, maar het doet niets af aan de waarheid.
Maar je komt wel erg hypocriet over natuurlijk.
quote:
Immers, wie kan een downloader beter overtuigen dan iemand die in precies dezelfde situatie heeft gezeten?
Euhm, dat gaat misschien op bij drugsgebruikers, maar in dit geval maakt het natuurlijk niets uit. Je doet alsof met het stoppen van downloaden het inherente recht tot afzeiken van downloaders meekomt. Dat is natuurlijk niet het geval. Het enige wat je bereikt is dat men je als nog irritanter ziet omdat je hypocriet overkomt.

EDIT:
Oeps, sorry PromoX, klikte op reageren voordat je de waarschuwing gaf.

Patriot wijzigde deze reactie 01-06-2009 14:32 (4%)

Deze Tweaker zet geen actuele feitjes meer in zijn sig, die vergeet hij toch te verwijderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Twanjo
[quote]
Het verandert niets aan de situatie. En 'zeker niet met jouw verleden' is wat overdreven, vind je niet? We weten allemaal dat het gros van de gamers zich met regelmaat helemaal sufdownload. Ik heb dat idd ook een jaar of 3 gedaan, maar koop alweer een aantal jaar alles netjes in de (online) winkel. Dat jij het 'triest' vind, is jammer.......
[/quote]

Ik vind het helemaal niet triest dat je nu je games koopt. Ik vind het triest dat je die opmerking maakt naar Sak3d. Want zoals je zelf al aangeeft "weten allemaal dat het gros van de gamers zich met regelmaat helemaal sufdownload".

En inderdaad hij die zonder zonde is werpte de eerste steen. Net als die mensen die het hardst op rokers lopen te schelden, dat zijn immers de ex-rokers.

Dus volgende keer niet meteen dat vingertje in de lucht. Maar wijs diegene erop dat er nadelen aan zitten en het ook anders kan.

en nu back on topic

Twanjo wijzigde deze reactie 01-06-2009 14:53 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Jammer dat Crossfire nog niet werkt in dit spel, tweede GPU zit uit z'n neus te vreten (als ik GPU-Z mag geloven).

Edit: Daarentegen haalt een enkele HD4850 1GB ook al zeer nette framerates zolang de Visibility niet vol open staat.

Propane wijzigde deze reactie 01-06-2009 15:04 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 00:13
Lees net op een ander forum dat de (nooit aangekondigde) console versie gecancelled is. Ook al hebben ze het nooit aangekondigd, had hem toch echt graag op de xbox360 gezien :(

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner0616
  • Laatst online: 22-07 15:44
Hey, ik zag ergens staan dat er een beta uit is voor arma 2, weet iemand of het een open beta is? en zo ja waar kan ik m downloaden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -unknown
  • Laatst online: 20-10 09:56
Heb hem gespeeld en zoals hij er nu bij ligt vind ik het een dramatische game. Het voelt allemaal heel erg stroef aan. Alles wat je doet voelt gewoon dramatisch aan. Veel bugs bugs en nog eens bugs. Laten we gewoon afwachten op de volwaardige game.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruudonline
quote:
Gunner0616 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:12:
Hey, ik zag ergens staan dat er een beta uit is voor arma 2, weet iemand of het een open beta is? en zo ja waar kan ik m downloaden?
Helaas er is geen open beta. Er is wel een beta patch verschenen.

Het spel is online te koop, voor 40 euro, maar de geschreven teksten zijn dan wel in het Duits.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fonz11
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-09 21:37
waar is het te koop dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruudonline
quote:
Bij deze website.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruudonline
quote:
all killer schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:33:
Heb hem gespeeld en zoals hij er nu bij ligt vind ik het een dramatische game. Het voelt allemaal heel erg stroef aan. Alles wat je doet voelt gewoon dramatisch aan. Veel bugs bugs en nog eens bugs. Laten we gewoon afwachten op de volwaardige game.....
Ik had het spel al gekocht en heb er wel en ook weer geen spijt van. Zat al tijden naar deze titel uit te kijken en de potentie blijft enorm echter de afwerking is gewoon niet goed. Gelukkig speelt het met de beta patch wel een stuk beter allemaal, maar ik ben het met je eens: alles wat je doet voelt erg stroef aan. Soms twijfel je of iets aan jezelf ligt of dat het toch een bug is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunner0616
  • Laatst online: 22-07 15:44
quote:
ruudonline schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:37:
[...]

Helaas er is geen open beta. Er is wel een beta patch verschenen.

Het spel is online te koop, voor 40 euro, maar de geschreven teksten zijn dan wel in het Duits.
Ok, dan maar even wachten op een engelse versie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Kan iemand me vertellen hoe je raak schiet?

Ik ben op die schietbaan bezig maar haal hooguit 12 doelwitten, ook al lig ik en heb ik vizier op max staan.
Erg onhandig, maar waarschijnlijk wel realistisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pepperana
  • Laatst online: 21-10 23:14

Pepperana

Brabander in hart .....

Ja ik haal 11 en pas na flink wat knallen.
Soms schiet ik meerdere keer op 1 target en krijg ik 2 punten als ik die target dan ook 2 keer raak.

Verders is een english taal pack gewoon beschikbaar.
Gewoon eerst patchen en dan de files erin zetten:
http://www.mediafire.com/download.php?qjw5hyywhuz

Verder is het inderdaad een beetje stroef. Maarja dadelijk als de game hier in Nederland uit is,
krijgen we natuurlijk weer van die schreeuwers die niet tegen deze gameplay kunnen.
En meer van de battlefield gameplay houden. Arma2 is gewoon een slome game maar dat is waarom ze het een combat sim noemen.
Als je voor snelle knal gameplay gaat, kijkt dan verder. Het enigste wat snel gebeurt is doodgaan :) .

Even wachten op de 19 Juni.
Alvast een avond Arma2 plannen? :) .

Pepperana wijzigde deze reactie 02-06-2009 09:26 (45%)

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

HIER

Sak3d wijzigde deze reactie 22-09-2009 17:33 (98%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 19-10 22:08

PromoX

Flying solo

quote:
Sak3d schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:28:
Ik gaf toch geen link naar het illegale materiaal, ik zei enkel dat het bestond.
offtopic:
Ook dat is niet gewenst. Iedereen kan dat prima voor zichzelf uitzoeken. Het kan enkel vragen oproepen die we hier liever niet zien of zoals in dit geval een offtopic discussie over warez. En ook die zien we niet graag in de gametopics.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -unknown
  • Laatst online: 20-10 09:56
Pepperana:
Gameplay is stroef, maar ik vraag me ook zeker af tot hoever dat ligt aan het realistische combat sim genre, met andere woorden, of het wel zo bedoelt is.

Verder vind ik SP een drama. Enige wat ik hoor zijn 5 mensen die door mekaar tegelijk zeggen, enemy hier, maar veel wijzer wordt ik er niet van. Jammer! Misschien toch maar wachten op Flashpoint, hopelijk kan me dat wel een beetje boeien (deel 1 was ongelofelijk goed)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• g0tanks
Ik heb hem vandaag gepre-ordered op amazon.co.uk voor 25 pond. Is die versie die beschikbaar was op die Duitse site nou officieel of geleaked? Want als het geleakt was kan die site toch wel verdere consequenties verwachten om het aan te bieden voor 40 euro als download..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17:48
quote:
Sak3d schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:28:+ Gameplay is aardig, idd een beetje stroef en vooral de blur is wennen.
Met een slider (naam kom ik zo ff niet op ...) bij de expanded grafische opties kun je de blur vrijwel geheel uitzetten als hem op 200% zet.

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• n1els
  • Laatst online: 09-10 09:29
dankzij usenet heb ik ARMA2 al kunnen spelen (in het Engels idd), ik kon m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen toen ik de spot zag staan. OFP speel ik nog steeds af en toe, dus ik had echt enorm hoge verwachtingen van de game...

Ik heb het eerste level van de campaign nu gespeeld en ik vind het geweldig. Terwijl de download liep heb ik al een behoorlijk aantal teasers op youtube bekeken die de verwachtingen nóg hoger op deden lopen bij mij. Mijn verwachtingen groeiden tot epische proporties toen een vriend van mij binnen kwam lopen terwijl ik de teaser "Live from Chernarus" aan het kijken was, hij keek namelijk verrast naar het beeldscherm en vroeg: "waar is dat?". _/-\o_

Hoewel de interface en de styling van de kaart doen denken aan ARMA 1, deed het spelen me direct weer flashbacks aan OFP geven. Het feit dat mijn computer het grafische geweld niet kan bijbenen zodat ik noodgedwongen de settings zo heb staan dat de graphics ook echt op die van OFP lijken zal daar trouwens ook wel aan meehelpen.

Maar het spel zelf doet zeker ook echt aan OFP denken,
spoiler:
in een van de single player missions heet een van je medesoldaten/collega's zelfs Kozlowski.

omdat mijn computer de prestaties van de filmpjes bij lange na niet kan bijbenen ben ik nu gestopt met spelen omdat ik dat zonde van het verhaal en de ervaring vind. Zodra ik een betere pc en een origineel exemplaar van de game gekocht heb ga ik weer verder.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Sak3d schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:28:
+ Game ziet er mooi uit, draai op high @ 1920x1200 zonder framedrops (duo 6850, 8800gts 320mb, 2gb ram).
Grappig. Mijn dual 275 en 9800gx2+8gb mem (wel in 32bits...) trekt level 2 slecht.
Al die stedelijke textures.
quote:
- Veel bugs: belichting die opeens niet meer klopt of gaat flikkeren, AI die door dwars door objecten loopt, etc. Helaas ook al een paar keer een crash2desktop en bsod gehad :(.
AI die niets doet.

Regroupen bij objectives wat niet lukt door gare AI is echt stom.

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Tja daar twijfel ik ook aan boudewijn.
Ik ben aan het denken om mijn GPU te ugrade van een 8800gts naar een 4890 voor de game.

Maar als jij met een 275gtx de settings niet zo hoog kunt zetten is dit wel wat tegenvallend.

Trouwens Arma2 heeft wel multi-coresupport CPU maar ondersteund geen Sli/CrossFire.

Hier een interessante review over de engine en performance in Arma2:
http://www.pcgameshardwar...uality-compared/Practice/

Armed Assault 2: Conclusion
ArmA 2 looks great in most parts, but the impressive graphics can't be run on any system at the moment - the performance is a disaster. To get the framerate to an acceptable level you have to lower the visual quality because of what the graphical experience suffers. The clipping bugs and the collision detection are further drawbacks.

Pepperana wijzigde deze reactie 03-06-2009 10:53 (50%)

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Lezen.

Ik heb een dual 275, en een 9800gx2. Ik zeg nergens iets over een 275gtx.

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Je hebt een opteron 275 okay.
Ik ging er van uit dat je 2 Nvidia 275s en een 9800gx2 had om te testen.

De 275 opteron is nou ook weer niet de meest gangbare om aan te denken als je dual 275 ziet staan 8)7 .

Werk je 9800gx2 nu als Sli of ziet hij de kaart als 1 geheel. Anders gebruik je maar 1 9800.

Pepperana wijzigde deze reactie 03-06-2009 11:01 (19%)

• nero355
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Pepperana schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:55:
De 275 opteron is nou ook weer niet de meest gangbare om aan te denken als je dual 275 ziet staan 8)7.
Ik zat te twijfelen, maar in zijn profile zag ik een Tyan moederbord staan en toen was het wel duidelijk ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Pepperana schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:55:
Je hebt een opteron 275 okay.
Ik ging er van uit dat je 2 Nvidia 275s en een 9800gx2 had om te testen.

De 275 opteron is nou ook weer niet de meest gangbare om aan te denken als je dual 275 ziet staan 8)7 .

Werk je 9800gx2 nu als Sli of ziet hij de kaart als 1 geheel. Anders gebruik je maar 1 9800.
SLI inrichting. Anders heb je niet veel aan een 9800gx2.

Open landschappen gaat echt prima met alles op high, maar in de stad :/

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zie dat het spel over 2 weken uitkomt (19 juni) , zouden ze nog wat van de bugs rechttrekken voor die tijd?
Vorige gekochte spel is empire total war, dus echt veel fiducie heb ik niet in de spelletjes-industrie.

offtopic:
Heeft nou echt iedereen hem hier als 'beta'?

• Diman
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21-10 22:41
quote:
Boudewijn schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 11:34:
Ik zie dat het spel over 2 weken uitkomt (19 juni) , zouden ze nog wat van de bugs rechttrekken voor die tijd?
Vorige gekochte spel is empire total war, dus echt veel fiducie heb ik niet in de spelletjes-industrie.

offtopic:
Heeft nou echt iedereen hem hier als 'beta'?
Dat inderdaad gebeuren. Vanaf het het moment dat de duitse versie goud is gegaan. Zijn ze al begonnen met bugs zoeken en repareren. Een of twee dagen nadat de duitse versie is uitgekomen, heeft BIS al een patch uitgebracht die het spel stukken beter heeft gemaakt, voornamelijk met hoe de ai reageert.
Bis heeft ook al aangekondigd dat tegelijk met de Europese uitgave van Arma II er ook een grote patch uitkomt die veel rechtzet. Naar mijn mening heeft Arma II nu geen grote bugs zoals met Arma toen die gelanceerd werd, dus wat er allemaal in die patch verbeterd wordt, weet ik dus ook niet. Daarnaast zal BIS ook altijd in de toekomst nog patches uitbrengen om het spel beter te maken. Ondanks dat ze met Arma II bezig waren hebben ze toch nog laatst patch 1.16 uitgebracht voor Arma. Zij zijn niet zoals de meeste grote gamestudios / uitgevers , van dat je na een uitgave van het spel je na een half jaar geen patches meer hoeft te verwachten.

Daarnaast heeft Arma een grote gemeenschap van modders en Arma II is zo gemaakt dat heel veel bijna regelrecht overgeport kan worden naar Arma II. Dus je hebt ook heel veel user made content binnenkort tot je beschikking.

Bekijk anders onderstaande links. Je zult zien dat de gemeenschap groot is en er veel addons worden gemaakt.
http://www.armedassault.info/
http://forums.bistudio.com/forumdisplay.php?f=69

Diman wijzigde deze reactie 03-06-2009 16:25 (6%)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar wat ik dan niet snap, als je een patch zo snel kunt uitbrengen... Waarom zitten die bugs er dan nog in?? Dat er dingen zijn die je niet kunt testen, ok, maar wat ik zo hier en daar lees moet bij een beetje test toch wel naar boven zijn gekomen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Druk vanuit de uitgever vrees ik.

Ik heb hem maar ge-preordered, maar ben wel erg nijdig als dit een empire-total-war-verhaal wordt.

• SilverNL|IA
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15-03-2012
Heeft iemand deze titel ergens al ge-preordered? Wil hem natuurlijk wel thuis op de mat hebben pre, of 19 juni!

• g0tanks
quote:
SilverNL schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:45:
Heeft iemand deze titel ergens al ge-preordered? Wil hem natuurlijk wel thuis op de mat hebben pre, of 19 juni!
Ik heb hem gister gepre-orderd van amazon.co.uk voor 25 pond, ik moest nog wat boeken hebben voor school dus had ik hem maar meteen erbij gedaan. Hij is nog goedkoper te krijgen op zavvi.co.uk voor 18 pond.

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Maar hoe lang duurt de levering dan?
Is hij er op de dag van de release of een week later?

• netvor
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14-09-2012
Dit topic loopt al ruim drie maanden, en nog steeds heeft niemand commentaar op de naam van het eiland geleverd? Ik moest namelijk wel lachen toen ik het voor het eerst las: "Chernarus."

Voor wie niet bekend is met slavische talen, "Chernarus" betekent zoveel als "Zwart-Rusland" (vergelijk "Bjelarus," de eigenlijke naam van Wit-Rusland). ;)

Computer Science: describing our world with boxes and arrows.

• g0tanks
quote:
Pepperana schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:37:
Maar hoe lang duurt de levering dan?
Is hij er op de dag van de release of een week later?
Ik weet het niet zeker maar volgens mij sturen winkels het product pas op op de datum wanneer het spel uitkomt, dus ik denk het niet.

• Brian
  • Laatst online: 27-09 13:28
quote:
netvor schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:48:
Dit topic loopt al ruim drie maanden, en nog steeds heeft niemand commentaar op de naam van het eiland geleverd? Ik moest namelijk wel lachen toen ik het voor het eerst las: "Chernarus."

Voor wie niet bekend is met slavische talen, "Chernarus" betekent zoveel als "Zwart-Rusland" (vergelijk "Bjelarus," de eigenlijke naam van Wit-Rusland). ;)
Ik denk dat de meeste mensen hier niet echt bekend zijn met slavische talen :9

9800GT/2gb ram/E6600/22" widescreen (1680x1050)-> settings op High draait prima zolang ik niet in een stad kom ;(

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Al lezend op het BI Forum kwam ik mensen tegen die last hadden van:
FADE Copy Protection .

Dit is een beveiliging door BI gebouwd. Het zorgt ervoor dat de game na verloop van tijd niet meer lekker speelt.
Niet meer precies kunnen schieten, lage framerate, opeens doodgaan.
Gekke dingen in de game dus die je soms als bug zou kunnen herkennen.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=73616

• Boudewijn
  • Nu online

Boudewijn

omdat het kan

Ik had het niet schieten al vanaf het begin, en zomaar doodgaan is er ook niet bij voor mij.
Maar goed , hij is gewoon besteld, dus ik zie het wel goedkomen (of niet).

• Brian
quote:
Pepperana schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:51:
Al lezend op het BI Forum kwam ik mensen tegen die last hadden van:
FADE Copy Protection .

Dit is een beveiliging door BI gebouwd. Het zorgt ervoor dat de game na verloop van tijd niet meer lekker speelt.
Niet meer precies kunnen schieten, lage framerate, opeens doodgaan.
Gekke dingen in de game dus die je soms als bug zou kunnen herkennen.

http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=73616
FADE protection zit er al vanaf OFP1 in. Om eerlijk te zijn een geniale manier van beveiliging :)

• chrisO
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21-10 16:47
quote:
Brian schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:56:
[...]

FADE protection zit er al vanaf OFP1 in. Om eerlijk te zijn een geniale manier van beveiliging :)
inderdaad... NOT!

Mensen die het spel op niet legale wijzen verkrijgen en last krijgen van de 'beveiliging features' gaan vervolgens forums over het spel volspammen met berichten dat het spel buggy is...lijkt mij geen goede reclame voor de ontwikkelaar...

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21-10 20:02
quote:
chrisO schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:30:
[...]

inderdaad... NOT!

Mensen die het spel op niet legale wijzen verkrijgen en last krijgen van de 'beveiliging features' gaan vervolgens forums over het spel volspammen met berichten dat het spel buggy is...lijkt mij geen goede reclame voor de ontwikkelaar...
Jup, daarnaast download ik altijd spellen voordat ik ze koop, als ze me niet bevallen koop ik ze niet (en ik koop echt wel spellen, heb een flinke legale collectie).

Steam

• g0tanks
quote:
[...]

inderdaad... NOT!

Daar hebben ze denk ik echt wel goed over nagedacht hoor. Bijvoorbeeld in GTA 4 had je de drunken cam bij illegale versies, maar ik heb nooit gehoord dat iemand met een legale versie er last van had. Oftewel ze zullen het vast wel goed hebben geïmplementeerd zodat er nauwkeurig onderscheid kan worden gemaakt tussen een legale en illegale versie.

• lenny_z
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 28-09-2018
quote:
[...]

inderdaad... NOT!

Ik snap dat ontwikkelaars graag willen doen laten geloven dat dat het geval is, IRL valt het nogal mee.
Een "crack" is vaak een miniem stukje code wat veranderd is en heeft doorgaans bar weinig te maken met "bugs" in het spel zelf.
Neem de enorme hoeveelheid bugs die we hebben gehad in BF2.... de meeste bugs zitten gewoon in de code en zijn bij cracked versies echt geen resultaat van slechte hacks door de gemiddelde code obfuscation.
Ik kon de eerste (legale !) kopie die ik had van BF2 niet eens lezen in mijn DVD-speler vanwege compatibaliteits problemen met Securom, Safedisc of StarForce of whatever daar ook alweer opzat, dat kon enkel met emulatie....en ik was niet de enige. (betrof een TEAC speler, niet het slechtste merk...)
Let wel: bovenstaande is geen crack, noch illegaal. Ik vervang de firmware van de TEAC die zich blijkbaar verslikt in -ik dacht safedisk- voor een software (hardware emulatie) variant die wel werkt. De image die ik daarvoor gebruik is een backup en die mag ik maken.

Cracks kunnen natuurlijk wel degelijk crashes veroorzaken, maar 99 van de 100 keer zal die crash dan plaatsvinden op het moment van controle, en dat is al bij de initialisatie van de executable.

Don't worry mister B, I have a cunning plan to solve the problem.

• 298553
  • Laatst online: 19-02-2014
Alhoewel ik een echte Operation Flashpoint: Dragon Rising aanhanger ben, ben ik zowiezo van plan om deze game te kopen. Ik heb gezocht bij Bol.com en Wehkamp.nl, nog niets kunnen vinden, helaas:(

Als iemand mij zou kunnen linken naar een Nederlandse retailer, dan stel ik dat zeer op prijs.

• Brian
quote:
[...]

inderdaad... NOT!

Sorry hoor, ik lurk op het Bohemia Interactive Studio forum en het ArmedAssault.info forum maar ik kom toch echt weinig posts tegen die het over de bugs hebben die FADE veroorzaakt. Je zal wel naar de comments onder de torrents verwijzen; dit was bij OFP en ArmA ook zo. Ik moest stiekem toch wel even lachen om die mensen. O-) Ik heb OFP trouwens door FADE niet in een slecht daglicht zien komen, Armed Assault ook niet. Maar ik kan er natuurlijk naast zitten...
quote:
ubermachtig schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 18:07:
Alhoewel ik een echte Operation Flashpoint: Dragon Rising aanhanger ben, ben ik zowiezo van plan om deze game te kopen. Ik heb gezocht bij Bol.com en Wehkamp.nl, nog niets kunnen vinden, helaas:(

Als iemand mij zou kunnen linken naar een Nederlandse retailer, dan stel ik dat zeer op prijs.
Idem, als iemand iets heeft gevonden dan stel ik het op prijs als die persoon even een berichtje hier achterlaat. Ik verheug me echt op dit spel :)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik kwam 'm toevallig vanmiddag tegen: voor de (discussie over) bugs heeft de community al wat gevonden, het is onofficieel meen ik, maar toch al een behoorlijke hoeveelheid gerapporteerde bugs (geen idee of ze allemaal relevant zijn).

Wat betreft retailers: bij Arma was het na lang wachten 505 Games die de distributie op zich nam, ik ben benieuwd of zij dat weer doen. De game is in elk geval al te pre-orderen bij Play.com zag ik (19 juni is ie ook daar verkrijgbaar), mijn ervaringen daarmee zijn erg goed dus ik denk dat ik 'm daar ga bestellen :) Ik kan niet zeggen dat ik verbaasd ben door de 'vele bugs' waar iedereen het over heeft, maar net als bij Arma zie ik een grote potentie. Enig nadeel is dat we misschien wat langer moeten wachten eer alles 100% goed gaat met de game, maar deze staat toch echt bovenaan m'n wishlist! No flame intended, maar ik betwijfel nog of OFP2 uberhaupt op m'n wishlist komt/staat, realism matters :P

| Systeem specs | Canon EOS 550D | HTC Vive |

• Pepperana

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik zou hem wel bij play.com kunnen bestellen maar wat zou dan de leverdata zijn. 19 Juni leverbaar en dan heb ik hem in July pas binnen. Dan kan ik net zo goed hier ergens bij een gamezaak binnenlopen op 19 Juni.

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

quote:
Pepperana schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:19:
Ik zou hem wel bij play.com kunnen bestellen maar wat zou dan de leverdata zijn. 19 Juni leverbaar en dan heb ik hem in July pas binnen. Dan kan ik net zo goed hier ergens bij een gamezaak binnenlopen op 19 Juni.
Ik ben slachtoffer van m'n eigen luiheid zie ik net: 505 Games gaat Arma 2 zo te zien wel distribueren, de grote vraag is alleen: in welke landen? Ik heb jouw vraag zojuist gesteld bij 505 Games (contactformulier), want ik ben ook wel nieuwsgierig :) Ik laat het weten als ik antwoord heb, ik hoop met je mee dat 505 Games ervoor zorgt dat de game (rond) de 19e ook daadwerkelijk in de winkels ligt!

| Systeem specs | Canon EOS 550D | HTC Vive |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuhrtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-10 20:53
Ik heb het spel gedownload. Ik wilde eventjes weten of dit spel wel iets voor mij zou zijn. En dat is het zeker niet.. Het spel draait voor de rest wel perfect met alles Very high enzo maar het spel opzich is niks voor mij. Zijn een aantal dingen waar ik me gewoon aan irriteer.. Ik vraag me soms ook af of het wel leuk is om het zo realistisch te maken met het schieten van wapens. Ik kan me niet voorstellen dat die wapens zooo scheef zijn als op de schietbaan waar ik net heb geschoten bij de game.. Kan ook aan mij liggen hoor ;) Misschien moet ik het een 2e kans geven zodra die officieel uit is.. Maar tot nu toe : No.. Misschien Flashpoint 2

Game PC || PS4 PSN: Kuhr25

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
Superkuhrtje schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 01:10:
Ik heb het spel gedownload. Ik wilde eventjes weten of dit spel wel iets voor mij zou zijn. En dat is het zeker niet.. Het spel draait voor de rest wel perfect met alles Very high enzo maar het spel opzich is niks voor mij. Zijn een aantal dingen waar ik me gewoon aan irriteer.. Ik vraag me soms ook af of het wel leuk is om het zo realistisch te maken met het schieten van wapens. Ik kan me niet voorstellen dat die wapens zooo scheef zijn als op de schietbaan waar ik net heb geschoten bij de game.. Kan ook aan mij liggen hoor ;) Misschien moet ik het een 2e kans geven zodra die officieel uit is.. Maar tot nu toe : No.. Misschien Flashpoint 2
Ik heb ondanks dat het 1 grote bugfest is ook de duitse versie geprobeerd en mijn vermoedens waren idd werkelijkheid, het is 1 grote bugfest maar dat scheef schieten ligt aan het feit dat het spel niet legaal is, het is een vorm van beveiliging waardoor het spel eigenlijk onspeelbaar wordt. Zodra je de legale hebt is het schieten wel normaal.

Ik zelf schaf de legale eerst nog niet aan, daar wacht ik zeker een paar weken of maanden mee. Het spel is met release net zo slecht als zijn voorganger en verwacht ook zeker dat het nog even duurt voor het goed is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuhrtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-10 20:53
Oke dan zal dat ook de reden zijn dat het zo bagger ging :P

De game sprak mij niet echt aan. Het rennen vond ik irritant omdat ik naar mijn weten niet zo ren met zoveel gedoe en headbobbing enzo.
Misschien als hij in de budget bak ligt, dat ik hem dan weer probeer of gewoon als verzameling :P

Game PC || PS4 PSN: Kuhr25

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nero355
  • Nu online

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Probeer anders de demo van ArmA 1 en dan puur wat betreft de gameplay. Graphics zijn niet echt super :X
Weet alleen niet of die demo speelbaar was na een bepaalde datum ... moet je effe kijken hoe en wat ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

HIER

Sak3d wijzigde deze reactie 22-09-2009 17:32 (128%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ruudonline
Patch 1.01 voor de Duitse versie is vandaag Final geworden en nu te downloaden. http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=73744

Net 1 min te laat ;)

ruudonline wijzigde deze reactie 05-06-2009 17:07 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ni3lz
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-09-2010
Iemand die de patch al heeft geinstalleerd?

Inside Antec 900: Asus P5Q Pro - Intel Core Duo E8500 4,40ghz OC cooled by Zalman 9500 LED - Kingston HyperX 1066mhz 4GB - Sapphire Radeon HD5870 - Corsair HX850w - Seagate 500 GB - Monitor: LG W2453V-PF

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 298553
  • Laatst online: 19-02-2014
quote:
jeroen__online schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 23:39:
[...]

Ik ben slachtoffer van m'n eigen luiheid zie ik net: 505 Games gaat Arma 2 zo te zien wel distribueren, de grote vraag is alleen: in welke landen? Ik heb jouw vraag zojuist gesteld bij 505 Games (contactformulier), want ik ben ook wel nieuwsgierig :) Ik laat het weten als ik antwoord heb, ik hoop met je mee dat 505 Games ervoor zorgt dat de game (rond) de 19e ook daadwerkelijk in de winkels ligt!
Ik heb zojuist ook het contactformulier ingevult. Samen staan we waarschijnlijk sterker, omdat ze dan zien dat er wel degelijk interesse is van de Nederlandse kant, en dat kunnen ze niet negeren. Als ik een reactie heb zal ik hem hier direct posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• makje
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:31

makje

Professioneel prutser

quote:
Brian schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 20:24:

Idem, als iemand iets heeft gevonden dan stel ik het op prijs als die persoon even een berichtje hier achterlaat. Ik verheug me echt op dit spel :)
Ik zie hem als pre-order staan bij mijn 'gewone' leverancier dimension plus
Dat is toch niet zo heel bijzonder :?

3900x

• Nickbn
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:38

Nickbn

Betrokken

Als ik het zo lees heeft Bohemia het weer lekker niet voor mekaar.
Kijk, de eerste flashpoint was door de vernieuwing die het met zich meebracht geen probleem met die paar bugs, daar kon ik nog wel doorheen kijken. Bij de eerste arma echter was het strontvervelend dat de devvers blijkbaar dachten weer hetzelfde geintje te kunnen uithalen. En als ik zo de berichten nu lees... Waarom jongens, leren jullie het in godsnaam niet in 1 keer goed te doen. 1 keer even een stuk uitgebreider testen, desnoods een publiekelijke betatest... ik ga m zowieso halen, maar ik vrees het ergste...

• TweakJerommeke

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Topicstarter
quote:
Superkuhrtje schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:07:
Oke dan zal dat ook de reden zijn dat het zo bagger ging :P

De game sprak mij niet echt aan. Het rennen vond ik irritant omdat ik naar mijn weten niet zo ren met zoveel gedoe en headbobbing enzo.
Misschien als hij in de budget bak ligt, dat ik hem dan weer probeer of gewoon als verzameling :P
Dit kan je zelf aanpassen in de opties. Ook de floating point kan je hier naar wens aanpassen.
quote:
Waarom jongens, leren jullie het in godsnaam niet in 1 keer goed te doen. 1 keer even een stuk uitgebreider testen, desnoods een publiekelijke betatest... ik ga m zowieso halen, maar ik vrees het ergste
Er is uitgebreid getest en die is nog steeds gaande.. maar de publisher geeft aan wanneer de deadline is...

Ik hoop dat na een paar patches alle kleine bugs en AI bugs opgelost zijn.

TweakJerommeke wijzigde deze reactie 10-06-2009 11:33 (36%)

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True