[PC] Wasteland (Arma II Mod)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464471

Topicstarter

Inleiding

Even vlug een nieuw topic aangemaakt, ik vul/pas hem later verder aan . Aangezien veel (ex)Dayz-spelers zich tegenwoordig vermaken met Wasteland, hierover even een eigen apart topic.

Trailer:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
ARMA 2: Wasteland Mod Survival — Series 1 — Part 1 — Faction Wars!

Wat is Wasteland?

Dayz maar dan zonder zombies, maar met veel voertuigen, veel wapens en de mogelijkheid om een basis te bouwen

Wasteland is gebasseerd op Dayz maar heeft het element zombies weg gelaten en een aantal onderdelen toegevoegd. Wasteland kent ook geen (shared) hive waardoor je bij elke game weer opnieuw begint. En met elke game bedoelen we: dood gaan, respawnen, switchen van team of na een server restart. In tegenstelling tot Dayz hoef je geen lootrondjes te doen om gear te verzamelen, een wapen + ammo vinden, eten en drinken in slaan en gaan!

Per server verschilt de startgear maar over het algemeen start je met:

Map
Compas
Handpistool
1x eten
1x drinken
Geld

Eten, drinken en geld zijn (belangrijke) factoren bij Wasteland want net zoals bij Dayz dien je rekening te houden met de behoeftes van je character. Eten en drinken vind je voornamelijk in steden (vaten voor water en tafels gevuld met eten, voor voedsel) en met geld kun je wapens/supplies kopen. Je startgeld is vaak 200 (dollar, euro's of units, het is maar wat jij wilt) en je kunt deze uitgeven bij een Supplystore of een Gunstore. Voor een AKM, M16 of een AKS betaal je al gauw 200 units, maar om ammo aan te schaffen dien je meer units te verdienen. Dit kan maar op 1 manier: dit stelen/pakken van andere units door ze te killen.

Met enkel een handpistool als startwapen zal dit niet makkelijk zijn, maar daar hebben de makers van deze mod over na gedacht. Over de map verspreid vind je op de spawnplaatsen veel voertuigen, en dan bedoel ik veel! Gemiddeld spawnen er een 5 a 10 voertuigen per stad en deze bevatten vaak wapens, over het algemeen de "lichte" machineguns. Voor de betere wapens (snipers, TWS-varianten etc) ben je aangewezen op de gunstores.

Gameplay

Bij het joinen van een server krijg je de keuze tussen 3 factions: Opfor, Blufor en Independent. De eerste 2 factions behoren samen te spelen en teamkilling wordt bestraft (op sommige servers zelfs met een ban!) Independent zegt het al, je speelt onafhankelijk en kunt iedere speler afschieten, ideaal voor de lone-ranger.

Veelal kiezen spelers welke voor een faction zoals Opfor en Blufor spelen, voor het bouwen van een basis. Verspreid over de map vind je middelen om een basis te bouwen, denk hierbij aan:

Muren, bunkers, wachttorens, (machine)turrets etc. Deze onderdelen kun je in voertuigen "stoppen" om ze elders te plaatsen. De spelers zijn geheel vrij in hun creaties (en we hebben al heel veel wonderlijke bouwsels voorbij zien komen)

Maar er is nog meer! Om de 10 of 20min starten er missies willekeurig op de map. Deze zijn opgedeeld in Hoofdmissies en Sidemissies. Deze bevatten veelal opdrachten: Capture enemy base, Capture helicopter, Capture ammo truck etc. Deze missies zijn veelal de moeite waard aangezien de beloning je als speler een groot voordeel kan geven in de vorm van een gepantserd voertuig, ammocrates vol met wapens, helicopter etc.

Systeemeisen

[...]

Processor: Quad Core CPU or fast Dual Core CPU (Intel Core 2.8 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster)
Memory: 2 GB RAM
Graphics: Fast GPU (Nvidia Geforce 8800GT or ATI Radeon 4850 or faster) with Shader Model 3 and 512 or more MB VRAM
Hard Drive: 10 GB free HDD space

Installatie

Deze is een stuk eenvoudiger dan Dayz :)

Algemene installatie
• Installeer ARMA 2 en Operation Arrowhead beide (Ook op steam zijn dit losse games).
• Installeer de nieuwste Beta van Arma 2 http://www.arma2.com/beta-patch.php

Meet niet? Nee, meer niet! Om de Wasteland mod te spelen dien je in de serverlijst een Wasteland server te selecteren. De mod wordt dmv een missie-file gedownload.

Troubleshooting

Help, hij doet het niet!
Wanneer je ook Dayz speelt, zet de Expensions uit!

Mijn beeld is helemaal wazig
Zet 3D resolution op je native resolutie! Post-processing moet je ook op very low of uit zetten. Die depth of blur is leuk en aardig, maar je krijgt nogal koppijn door dat wazige gedoe.

Mijn scherm valt 's avonds steeds uit / Het is te donker
Zorg dat je NVGs krijgt! :D (Wat ook helpt is je HDR op Very High te zetten, dat scheelt gigantisch. Zet ook even je brightness en gamma wat hoger)

Links!

Kopenkopenkopen
Combined Operations non-steam versie
Combined Operations op Bohemia store (Steam versie)

Gezellie doen!
GoTLike Teamspeak
GoTLike Forums
Steam Group

GoT2Dayz/Wasteland server!
Enkele Tweakers runnen al een tijdje Dayz en tegenwoordig ook een Wasteland server. De GoT2dayz server Wasteland draait momenteel de Utes map.

http://www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2312/b/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 464471 op 20-12-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

m0nk

16-09-2003 15.15

VET! Vanavond gelijk doen. Ik irriteerde me vaak aan die rondrennende zomies. Dit is veel meer op PvP gericht.. ben benieuwd!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408317

Nieuwe server build is klaar :)
Extra gebouwen en shit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:53

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Hey, kleine opmerking, je meldt niks over de installatie van het spel zelf. Waar halen we het vandaan? Ik kan prima googlen hoor, maar als je het toch over installatie hebt is het misschien handig om te melden :).

Verder, gaaf! Ik ga het zeker proberen! Maar wat bedoel je met elk spel? Als je logged? Of aan het eind van de dag ofso?

Topicstarter
Ik zal morgen de startingpost aanvullen, je hoeft naast Arma II en Arrowhead plus de nieuwste beta niets te installeren. Bij het joinen van een Wasteland server haal je de mod dmv de missiefile automatisch binnen.

Je raakt je gear btw kwijt wanneer je dood gaat of relogd/respawned etc. Een gebouwde basis reset na elke restart van de server. Deze is meestal om de 6 uur.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 464471 op 20-12-2012 01:03 ]

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-06 17:39

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Rienspy is lekker bezig geweest met de GoT2DayZ Wasteland Utes missie :)

de missie draait volgens de volgende ingredienten:

- 404Games.co.uk Wasteland Utes versie 2.4
- Aangepast voor GoT2DayZ door mij en Rienspy
- Wijzigingen in de loottables
- Aangepaste vehicles en vehicle content
- GoT2DayZ informatie en loadscreens
- De complete look en feel van utes is aangepast door de toevoeging van nieuwe gebouwen en/of objecten
- Server draait op een Blade-VPS-XL beschikbaar gesteld door TransIP.nl

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2312/b_160_400_2_ffffff_c5c5c5_ff9900_000000_0_1_0.png

Let op! bij extreem gecheat op de server gaat de whitelist aan! Voeg jezelf even toe op de whitelist op GoT2DayZ - dit hoeft maar eenmalig, en geld meteen voor al onze Arma2 en DayZ servers!
http://www.got2dayz.nl http://fb.me/GoT2DayZ http://redd.it/r/GoT2DayZ

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Als er nog suggesties voor gebouwen, extra wapens, gameplay, ... zijn, moeten jullie hier maar even jullie voorstel doen (je kunt een een PM sturen ;) ).
Ik zal me vandaag iig met enkele foutjes bezighouden.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

m0nk

16-09-2003 15.15

Ircghost schreef op woensdag 19 december 2012 @ 22:49:
Hey, kleine opmerking, je meldt niks over de installatie van het spel zelf. Waar halen we het vandaan? Ik kan prima googlen hoor, maar als je het toch over installatie hebt is het misschien handig om te melden :).

Verder, gaaf! Ik ga het zeker proberen! Maar wat bedoel je met elk spel? Als je logged? Of aan het eind van de dag ofso?
Je hoeft ook niets extra's te installeren. Gewoon ARMA II CO Beta opstarten, multiplayer en filteren op Wastelands.. That's it.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• priemt
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Klinkt leuk
maar als ik het dus goed begrijp is er na elke server herstart niks meer over van je basis of character...

loont t wel om een basis te maken?

priemt schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:39:
Klinkt leuk
maar als ik het dus goed begrijp is er na elke server herstart niks meer over van je basis of character...

loont t wel om een basis te maken?
Ja, want zodra je onder assault komt te staan dan is het feest :)

• NielsjeNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-06 09:41
Ziet er spannend uit, maar ik vraag me af hoe lang mensen dit leuk blijven vinden als je basis na elke restart/sterfgeval weg is. Raak je je basis ook kwijt als je disconnect?

Ik ben benieuwd.

• JoSchaap

JoSchaap

je kunt je er 6 uur op uitleven ;) mocht het goed lopen dan kan ik er later 12 uur van maken
objecten blijven gewoon staan als je disconnect :) alleen je bent wel je gear kwijt als je reconnect (is gewoon een respawn)

[ Voor 40% gewijzigd door JoSchaap op 20-12-2012 11:25 ]

Topicstarter
Een basis bouwen en verdedigen loont zeker de moeite. Vorige week samen met Adanthe, Levi en Sluipert + 1 of andere maffe Amerikaan (en later meer van hetzelfde team) lekker bezig geweest. Levi en ik gaven cover tijdens het bouwen terwijl de andere heren druk op zoek waren naar bouwonderdelen. Teamplay op zijn best als je de bouwers kunt beschermen terwijl deze langzamerhand een bijna onneembare vesting bouwen.

We hebben de basis een 2 uur lang met succes kunnen verdedigen totdat 1 speler zo slim was om een sidemissie te doen en met een APC het kamp binnen te rijden. Als de tegenstander je kamp heeft bereikt kun je nadat je dood bent gegaan niet meer daar spawnen. Uiteindelijk namen zij het kamp over, met als voordeel dat onze wapens etc. daar lagen. Na een her-groepering was het weer onze beurt om ons eigen kamp met succes te heroveren.

Als je een basis bouwt is het belangrijk om deze op een plek te doen waar je kunt spawnen (je kunt namelijk bij je teammates spawnen wanneer deze bij een stad of beacon zijn, echter dan moeten er geen vijanden in de buurt van de spawnplek zijn). Onze werkwijze in het kort:

Plek uitzoeken
Plek verdedigen met X-aantal spelers
Parts zoeken voor de basis door een X-aantal andere spelers
Basis bouwen
Basis uitbereiden met vehicles en wapens.

Dit laatste deden wij contant in kleine teams van 2 of 3 man terwijl de anderen achterbleven het kamp te verdedigen. De ammocrates brachten wij terug naar het kamp, ging je dood spawnde je in het kamp en kon je binnen no-time goed bewapend weer verder spelen.

Persoonlijk vind ik het leuke aan Wasteland dat je veel tactischer moet gaan werken, zowel aanvallend als verdedigend. Waar zet ik mijn basis neer, hoe kan ik hem het beste verdedigen. Hoe zorg ik zo goed mogelijk voor aanvoer van wapens en vehicles.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 464471 op 20-12-2012 11:50 ]

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 11:34
Een soort van RTS op FPS niveau dus?
Klinkt zeeeeeer leuk :D! Gaan we installeren!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-06 22:31
Basis bouwen is alleen leuk op Utes, op chernarus kan je het beter houden bij een random wapenkratje in de bossen oid.

Tevens Joschaap ik krijg nog steeds de error; Bad version, server rejected. Schijnbaar ben ik ook niet de enige.

Anoniem: 471017

Beta patch 100258 , dayzcommander geeft geen 6digits patches weer(nog)

• JoSchaap

JoSchaap

ftp://downloads.bistudio....ARMA2_OA_Build_100409.zip

deze heb je nodig ;) en geen @DayZ of andere mods meestarten :)

[ Voor 86% gewijzigd door JoSchaap op 04-01-2013 13:37 . Reden: nieuwere patch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik heb de GoT wasteland server compleet ge-her-installeerd en voorzien van de nieuwste versie

http://bit.ly/T7bNJa
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2312/b_350_20_FFAD41_E98100_000000_591F11.png

404Games Wasteland Chernarus 2.6 (Dev3)

changelog:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[Added] - Groups.
[Added] - Body and Object clean up.
[Added] - Static helis now spawn in random locations.
[Added] - Default weapon crates have been nerfed and more gun variations
added.
[Added] - When a static heli fails to spawn, a wreck is spawned instead.
[Added] - Player Tags thanks to [OcUK]Melbo.
[Added] - Yellow tint, falling ash and dust for wasteland.
[Added] - Cammo nets have been added to the general store.
[Fixed] - Fix vehicle cleanup and respawn.
[Fixed] - Players are now able to buy LMG's at the gun store.
[Fixed] - Weapons now have varying sell prices relative to gun cost.
[Fixed] - Flickering Icons.
[Fixed] - Spawning with guns.
[Fixed] - Spawning in a group.
[Fixed] - When buying a full jerry can, the empty one is automatically
removed from player inventory.
[Changed] - Town marker procedural generation optimised for reduced
start-up lag.
[Changed] - Admin menu can now remove player teamlock and teamkiller,
also added a three tier permission system for greater flexibility.
[Changed] - Player starting money reduced to $100.
[Changed] - Various balance and price tweaks made to stores.
[Changed] - Chernarus is now in summer time. Longer days to be had by
all.
[Changed] - Removed Green Icons From Groups.

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 04-01-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Damn u nu moet ik dit weer is uitproberen!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bananenspin schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:39:
Damn u nu moet ik dit weer is uitproberen!
Word weer eens tijd dat je gaat gamen :+

Lekkere server hebben jullie draaien JoSchaap, 30 man online en gisteren even 2 uurtjes gespeeld. Vanavond weer aanwezig, wel even zin om een kampje te bouwen. Gisteren alleen beperkt tot het schieten van andere spelers, ging wel lekker of niet Levi :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

En we zijn geupdate naar versie 404games v2.7

2.7 changelog
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[Added] - Better player join flow.
[Added] - Independent groups now have icons back.
[Fixed] - Disapearing icons on players who have been alive a long time.
[Fixed] - Player Setup and Initialization.
[Fixed] - Joining with a group.
[Fixed] - Feedback messages missing.
[Fixed] - Money dupe.
[Changed] - Time Sync to just sync time and not accelerate it.

Mocht je in detail willen weten wat we voor de GoT server allemaal gewijzigd hebben, dan kun je hier onze GiT repo vinden :) (de initial changes commit laat alle aanpassingen zien, de rest zijn bugfixes/typofixes)
https://github.com/JoSchaap/GoT2_Wasteland-Utes_27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarnet heb ik toch wel een paar leuke potjes gehad op onze server :p
Echt heerlijk om een kampje te bouwen bij Kameny base en dat dan defenden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Server loopt prima en we hebben veel lol, RienSpy heeft de missionfile onder handen genomen waardoor we wat meer gebouwen e/d tot onze beschikking hebben, waardoor steeds meer mensen op de server blijven terugkomen

Tijd voor wat videospam :)

algemene info/introductie over wasteland:
YouTube: Introduction to Wasteland (ArmA 2)

YouTube: What is Arma 2 Wasteland?

Gameplay video's:

YouTube: Temporary Wasteland Ceasefire

YouTube: Wasteland Adventures "Assault on the Factory"

YouTube: Wasteland Adventures "Air Ops"

YouTube: ARMA 2: Wasteland Mod - on DayZBrahs EU Wasteland Server #1

YouTube: ARMA II Wasteland with WMD

YouTube: Arma 2, Wasteland Mod, w/ Joshybfps, Part 3 - Temporary Alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

2.7 (GoT2Wastelands revisie 3) changelog

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
        [Added] - Better player join flow.
        [Added] - Independent groups now have icons back.
        [Fixed] - Disapearing icons on players who have been alive a long time.
        [Fixed] - Player Setup and Initialization.
        [Fixed] - Joining with a group.
        [Fixed] - Feedback messages missing.
        [Fixed] - Money dupe.
        [Changed] - Time Sync to just sync time and not accelerate it.<br/>
        [GoT2DayZ] - Alot of Buildings and Structures added. Some buildings are now potential fortified bases.<br/>
        [GoT2DayZ] - Changed AI Looks and loadouts (better weapons!).
        [GoT2DayZ] - Changed some extra features, strings, elements, ... to make it more GoT2Wasteland like :D
        [GoT2DayZ] - Relocated the gunstore, spawn locations.
        [GoT2DayZ] - Other changes: Server cleanup more agressive, removed static heli spawn and did some more tweaking...

https://github.com/JoScha...mmits/27_stanble_14012013

draait nu op de GoT utes server
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/37.34.60.210:2312/b_160_400_2_ffffff_c5c5c5_ff9900_000000_0_1_0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

2e gunstore toegevoegd
static heli's verwijderd
veel gebouwen aangepast
npc's aangepast
vehicle respawn versneld

nu live op de server of hier: https://github.com/JoScha..._stableaftertest_16012013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

nee waarom zo'n tof spelleke weer.

Toendertijd een hoop plezier aan dayz gehad.
Deze maar ff gauw installen

tijdens het installen van de nieuwste beta zegt de updater wrong cd key?
hoe fix ik dit heb armaII en oa via steam geinstalled

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 17-01-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

even via steam-library Arma2(niet OA) opstarten, als je in het hoofdmenu zit weer afsluiten, dan Arma2OA weer starten :)
is een bekend probleem met steam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JoSchaap schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:16:
even via steam-library Arma2(niet OA) opstarten, als je in het hoofdmenu zit weer afsluiten, dan Arma2OA weer starten :)
is een bekend probleem met steam :)
ok thanks.

nu even kijken ben benieuwd.

TS leeg dus zal mijn eigen plan moeten trekken d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

wat doe je als een onverlaat in je tank stapt als gunner en weigert uit te stappen? :)
je hangt een lulverhaal op dat we naar utes gaan (circa 2 uur varen met een tank vanaf kamenka) en kijkt hoelang zijn geduld rekt :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FCend.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ncr9d.jpg

helaas vergat hij te eten, want na een half uurtje viel hij dood uit de tank (we waren net 2km uit de kust) :')

best lachen met die russen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497682

klinkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484080

Geen idee of ik wat fout doe, maar mijn version blijft op 1.62 hangen. Ook als ik de nieuwste beta patch installeer. Iemand een voorstel met wat ik er aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Iets mis met de laatste BattleEye update? Wordt steeds gekicked op me favo server.... :/

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als een arma2 beta patch net uit is kent battleye deze nog niet en krijg je een bad-version kick

oplossing: een betapatch lager installeren, of een dagje wachten tot battleye update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 23:44
Anoniem: 484080 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:03:
Geen idee of ik wat fout doe, maar mijn version blijft op 1.62 hangen. Ook als ik de nieuwste beta patch installeer. Iemand een voorstel met wat ik er aan kan doen?
Hij geeft dan inderdaad als versie nog 1.62 aan, dat is redelijk onduidelijk allemaal. De beta runnen is redelijk makkelijk. Je moet een shortcut heben die als executable de beta versie pakt (Addons/Expansions/Beta geloof ik uit mijn hoofd) en als opstartlocatie de gewone Arma2-OA map. (Waar de normale exectuable staat). Voor de rest moet je er dan aandenken dat je in-game verder geen expensansions aanzet (Dat is sowieso nooit handig om in-game te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jammer ik krijg het niet voor mekaar om op de wasteland server te komen.

Kom er niet uit hoe ik die beta fatsoenlijk moet opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

voorbeeldje van een base op Mosque op de GoT utes server (thanks levi) :)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
GoT Wasteland Utes - Example how to setup a base on mosque (by Levi)

tevens: http://www.404games.co.uk...s-in-wasteland-28/unread/

[ Voor 28% gewijzigd door JoSchaap op 22-01-2013 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:53

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik doe vanaf deze week ook weer mee :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
JoSchaap schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 03:05:
voorbeeldje van een base op Mosque op de GoT utes server (thanks levi) :)

[video]

tevens: http://www.404games.co.uk...s-in-wasteland-28/unread/
Helaas waren de 2 bunkers met 2 verdiepingen naar beneden gevallen en 2 sniper torens ingestort door dat iemand (Adanteh) met rockets zat te schieten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Like a baws.

Overigens ook even in een andere 3D editor aan het klooien om te kijken of er nog wat toffe plekjes in Utes passen.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/2g3s2W3k2y44/arma2%202013-01-22%2013-47-10-13.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:18
Anoniem: 63800 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:58:
jammer ik krijg het niet voor mekaar om op de wasteland server te komen.

Kom er niet uit hoe ik die beta fatsoenlijk moet opstarten
Je kunt ARMA II launcher gebruiken.
In de opties kun je gemakkelijk de BETA aanvinken. Ik gebruik het zelf in combinatie met Steam.
Dit werkte ook perfect voor mij met het hosten van een server - dat kreeg ik met een batch niet voorelkaar.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SacreBleu schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:40:
[...]

Je kunt ARMA II launcher gebruiken.
In de opties kun je gemakkelijk de BETA aanvinken. Ik gebruik het zelf in combinatie met Steam.
Dit werkte ook perfect voor mij met het hosten van een server - dat kreeg ik met een batch niet voorelkaar.
dank u eindelijk weer schieten d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-06 15:34
Gisteren even "gespeeld"... nouja rond gereden. Snap nog niet echt wat de bedoeling is. Ook de wapenboeren vind ik lastig te vinden, al staan ze gewoon op de kaart.

straks nog eens een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Waar cap jij ook alweer mee? Fraps? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

laatste filmpje was even fraps, meestal gewoon met xsplit (uitknippen uit streams) maar die weigert de laatste tijd full hd te streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

rondje enemy-base invasion met ondersteuning van Levi, Friez en marcel :)

http://nl.twitch.tv/joschaap/c/1879253

404Games heeft voor chernarus 2.9 al vrijgegeven, we wachten nog even op de utes versie
changelog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
"2.8"

[Added] - When spawning on a spawn beacon, you come in via HALO jump.
[Added] - New store interaction system.
[Added] - Supply drop mission written by OCUK MarKeR and tweaked by 404Games.
[Added] - Lots of new mission spawn locations.
[Fixed] - Floating crates/objects sometimes appearing above Novy.
[Fixed] - AI Team defend script. Be careful, they now actually use their mounted weapons!
[Fixed] - Vehicles no longer spawn in silly places / silly angles.
[Fixed] - Not able to interact with stores sometimes.
[Fixed] - Outpost having overpowered weapons.
[Fixed] - Other misc fixes that have been mentioned on the forums, Thanks for your help!
[Improved] - Vehicle HUD to now show the players respective role within the vehicle.
[Improved] - Mission spawning system thanks to Kettlewell.

"2.8a"

[Fixed] - AI getting into mission vehicles.
[Fixed] - Fixed some issues with missions.
[Fixed] - Added in some defines for missions to easily edit the times.

"2.9"

[Added] - Most interactions now have a Cancel Action option.
[Fixed] - Abandoned Truck showing up as recon vehicle.
[Fixed] - Object lock now functions correctly.
[Fixed] - Spawn beacon, radar, object etc unlock/lock actions now stop on death.
[Fixed] - The mission RPT errors.
[Fixed] - The vehicle count RPT error.
[Fixed] - mission_Outpost timeout.
[Changed] - Gun and General stores no longer have over-powered super radars.
[Changed] - Player now starts with only 1x food and water.
[Changed] - Added more variation to vehicle weapons spawns and removed OP weapons.
[Enhancement] - Refuel and Repair vehicle functions have been improved.
[Enhancement] - The mission RPT's to have more information to help with debuging.
[Enhancement] - Server startup optimizations.
[Enhancement] - General wasteland mission optimizations; many changes to improve performance.
[Enhancement] - Made some changes to defend area to make the AI more aware.
[Enhancement] - The mission system is now all pre compiled and steamlined to make it run smoother.
[Enhancement] - Mission will no longer run the same one twice.

[ Voor 90% gewijzigd door JoSchaap op 30-01-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Wasteland utes 2.9 draait nu op de GoT Wasteland Server

aanrader is wel om even de laatste arma2 beta te installeren (niet verplicht)

als iemand zelf wil klooien en/of neuzen, dan staat hier de missiecode online
https://github.com/JoSchaap/GoT_Wasteland_Utes_29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-06 23:16

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ben ik eindelijk naast DayZ ook maar Wasteland gaan spelen met m'n clan / public heb ik weer zo'n stomme bug die alles verpest..

Binnen de kortste keren staat m'n hele map ''in brand'' en kan ik niks meer.

Heb dit heel zelden in DayZ ook wel eens maar in Wasteland (Gewoon op Chernarus) is het zo erg dat na 30 minuten spelen / vliegen ik niks meer kan zien omdat de hele map in brand lijkt te staan...

Ik draai Steam versie, geen mods, DayZCommander, laatste OA BETA patch.

Iemand halp plz?

Oh, en de helft van m'n clan heeft er ook last van maar just de andere helft, met ook dezelfde steam versie enz, totaal niet.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:35

Bever!

3

Gisteren op een amerikaanse server met 80 man gespeeld, wel geinig maar ik vind normale warfare veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@Imprezz lang leve client sided coding in arma, geen beeldscherm is hetzelfde, ga maar eens op een lan ofzo naast elkaar zitten en in dezelfde server spelen. je lacht je rot ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

GoT Wasteland Utes sandbox is nu ook in de ingame browser terug te vinden, en geupdate naar de allerlaatste versie van Wasteland (2.9A)

http://arma2.swec.se/server/data/314476
Afbeeldingslocatie: http://arma2.swec.se/server/image/314476

code is hier beschikbaar voor de arma2 missie fanaten:
https://github.com/JoScha...es_29/tree/Stable_29A_GoT

filter ingame op "GoT " voor alle GoT servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Vanmiddag ongeveer uurtje in me eentje Wasteland gespeeld met dit als resultaat :)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1zp1f61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Yayy, moest vanmorgen voor de 2de keer mijn PlayWithSix updaten tijdens het opstarten.
Sindsdien kan ik Wasteland games joinen zonder foutmelding. :)
Vind de server browser stukken fijner dan de in-game browser....alleen jammer van de query methode (maarja...ook die is in-game niet beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

GoT Wasteland Utes is bijgewerkt, missies komen nu letterlijk uit de lucht vallen! :)

voorbeeldje:
[YouTube: http://youtu.be/FeXl_ynLzFc]

• JoSchaap

JoSchaap

Update 2.9B is uit (en geimplementeerd)

[Fixed] - Fuel Cans not refilling.
[Fixed] - Deer Stand Flying.
[Fixed] - No limit on gunstore ammo.
[Fixed] - Supply Drop Mission Food Stand.
[Fixed] - Airdropped missions not really airdropped at all
[Fixed] - AC130 nog originates from the LHD Carrier on utes

codewijzigingen hier te volgen: https://github.com/JoScha.../Testing_29B_GoT-Airdrops

Tevens heb ik op de server nu keys toegevoegd voor onderstaande mods

JSRS Sounds mod 1.5 (aanrader, gameplay veranderd enorm)
http://www.armaholic.com/page.php?id=11549

[/b]WAR-FX Blastcore[/b] SFX Mod (aanrader, Grafische verbeteringen. maar alleen als je een high-end systeem hebt!)
http://www.armaholic.com/page.php?id=12975

voorbeeldje zelf opgenomen op de utes server :) (met jsrs en blastcore erbij)

Bekijk op YouTube
Arma2 Wasteland on Utes with airdropped missions! :)

HD OP: YouTube: Arma2 Wasteland on Utes with airdropped missions! :)

[ Voor 21% gewijzigd door JoSchaap op 22-02-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

heerlijk die kleine littlebird helicoptertjes :)

kun je letterlijk overal op landen :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g4DjaNn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

leuk basisje dat we vandaag hebben neergezet. de server bleef helaas leeg :(

Bekijk op YouTube
GoT - Random ArmA2 Wasteland BaseBuilding

[ Voor 55% gewijzigd door JoSchaap op 18-04-2013 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:23
Indrukwekkend bouwsel hebben jullie daar gemaakt :) Marcel en Adanthe hebben zich ook vermaakt zo te horen ;)

Hoe was het eergisteren afgelopen? Die basis was ook nice, iets simpeler maar erg effectief...jammer dat ik weg moest, net toen het leuk begon te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

uiteindelijk overrun toen ik het heel even alleen moest doen, wel door slimme spelers, ze namen nl zelf baseparts mee om over de blokkades heen te komen.

maar het is wel een saaie locatie voor een base vybor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
Jo kon nog tijden in de base blijven zitten en had gezorgd dat ze moesten vaulten om naar binnen te komen waar hij goed zicht op ze had. Ik en Levi werden gekilld vanaf de weg die vanaf het zuiden kwam. Kon zelf helemaal niks meer in mijn bunkertje, want er zat een sniper op die schoorsteen, ééntje vlak naast de ingang en ééntje bij de weg dus. Later nog wel twee keer terug gekomen om in één burst even drie mensen neer te maaien, en dat twee keer, toen ze probeerden bij Jo naar binnen te komen en ik mooi achter ze stond.

Het waren overigens steeds die lui die eerst aankwamen rijden in een offroad met gun waar ik die vier kills had. Later kwamen er ook nog wat anderen bij. Ik denk dat uiteindelijk de aanval uit zo'n zes man bestond, met een vaste sniper op de schoorsteen en iemand die constant boven op school lag (Met third person, dus die was ook niet te killen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hmmm, al weer even geleden dat er in dit topic gepost werd.

Gisteren echt een bazenpot Wasteland gedaan met een paar andere BuG community spelers. :)

Zaten op Arma2.ru #3 Utes server. Kameni Base hadden we dichtgebouwd en omgebouwd tot onze base.
Vrij basic overal hoge muren gezet zodat er niemand stiekem naar binnen kon sluipen maar deze keer helaas geen Depot of Merc. Camp tussen de 2 appartments ingezet zoals we dat de laatste tijd wel eens deden... (erg leuk om daar tussenin rond te lopen als het er staat).

Met tijden werden de appartments echt bestookt met rockets en grenades uit launchers, maar het zaakje bleef heel deze keer. :D
Gek genoeg, lukte het iemand wel om met een paar rockets een H-Barrier (Large) op te blazen en deze zakte als een hoopje zand in elkaar. Deze snel vervangen door een grote muur (Wall Long Tall) en het zaakje zat weer op slot. :)

Op zich een hele tijd leuk zitten defenden en aardig wat sniper teams/looters afgeweerd tot frustratie van sommige (waarbij het me op gegeven moment lukte om 3 snipers te doden op 1 eiland).
Uiteindelijk ging ik hier weg met een Ammo truck + SUV + 5 weapon crates (met de nodige snipers en launchers). :D

Op het eind zijn we bijna 1 keer de base kwijt geraakt toen we op den duur even niemand meer in de base hadden en oa. even moeite hadden met een sniper die onwijs goed verstopt zat. Maar we waren telkens op tijd terug bij de base voordat er weer iemand naar binnen kon sluipen. :)
Tot slot ook nog een troll gekilled die geen andere mogelijkheid zag dan naar binnen te glitchen door een muur door middel van een auto (in/uitstappen). Ook dat feestje ging helaas niet door. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Toch maar weereens een trapje :)

al een tijdje spelen wij met wat lui weer een beetje wasteland (de vele dayz overpoch varianten werden al snel saai dus ja..)

De server waar we de laatste tijd veel tijd op doorbrengen is een 130 slot arma2 wasteland server van TcF

http://the-crazy-fighters.de/

Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/46.4.87.122:2302/b_560_95_1.png

Erg veel actie en leuke gameplay. ook een hoop groepjes die hun best doen om jouw groep uit je net gebouwde base te vlammen :)
quote: TcF Server-Features
Savesytem: Save your Weapons, Gear, Vehicles and Base parts!
> Moneysytem: You won’t loose your money and gear upon relogging!
> Bountysystem: Get money for kills!
> Virtual Garage: Save your valuable Vehicles and Aircrafts in your personal Garage!
> Backpack: Store the gear you like in your backpack, it survives your death!
> Virtual Backpack: Store a weapon of your choice, it survives your death!
> Role Playing: Free choice of your preferred class whenever you join our Server!
> Special Class: Demolitions Specialist – Create Special Bombs and attach them to Vehicles!
> No need to walk again: Spawn yourself ATVs and Bikes from the Player Menu!
> Fortify your Vehicles: Attach some static guns and sandbags to vehicles!
> Speedupgrade: Most land vehicles drive faster!
> Spawn wherever you like: Air and Ground Spawnbeacons available for purchase for all factions!
> Basesystem: Build your own Base with parts from the Building Store!
> Teambases: Opfor and Blufor have their own HQs. They are guarded by some bots!
> Different Types of Missions: Capture Base, Free VIP / Hot Bitch, Side-, Helicopter-, Tank- and Special-Objectives!
> Heavy Artillery: Mortars and Artillery now spawn at some missions (Capture Base and Special Mission)
toon volledige bericht
Erg moelijk is de tegenstand niet. soms kun je (met wat tactisch omlopen en spray-n-pray) al redelijk wat kills maken. maar met de juiste tegenstander kan het nog best lastig zijn om je base in eigen bezit te houden

Het grootste voordeel aan de server vind ik de persistancy, en backpack saving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Nice! Als iemand wat wil spelen: DutchCaptain heet ik op steam, ben wel redelijk.
Pagina: 1