Djie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:43:
[...]
Dat is dus mijn inziens het probleem, waar staan die specs? Je ziet alleen hoeveel ruimte en bandbreedte je mag verbruiken, de bekende verkoop argumenten voor een webhosting qua functionliteiten. Niets over technische beperking, laad staan load...
Standaard algemene voorwaarden, geldt bij alle shared hosting oplossingen. Als klant X overlast veroorzaakt voor de klanten A-W en Y-Z dan wordt X supended (over het algemeen na langdurige overlast - denk aan meer dan een uur). Niet alleen bij Versio, maar overal.
Dat wordt gedekt in de algemene voorwaarden van Versio, maar ook van alle andere hosting aanbieders die shared hosting aanbieden:
3.1.1. De cliënt zal zijn webhosting faciliteiten niet gebruiken of verhuren voor zaken die de server te veel belasten.
3.2. Versio behoudt zich het recht voor om met onmiddellijke ingang de diensten volledig voor gebruik te blokkeren indien de cliënt handelt in strijd met voorgaande regels en niet diens verplichting ter zake, niet behoorlijk of niet volledig nakomt, dit totdat de cliënt weer aan zijn verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en deze algemene voorwaarde heeft voldaan.
Los daarvan kan het zijn dat de melding "Load te hoog" oid niet helemaal precies is en dat hij gewoon over z'n datalimiet heen is gegaan.
De vraag is ook: Wat is dan overlast? Wanneer is het overlast?
Dat probleem hebben alle webhosters. ... En klanten.
Daar kom je pas achter als het te laat is. Been there, done that. Bij een andere hoster overigens, maar die presteerde het om een webhosting account meer dan 5 dagen te suspenden en met wazige e-mails te antwoorden dat het allemaal maar aan ons / mij lag... Ja, de eerder gegeneerde traffic en bijbehorende load door ontbreken van cache wel. Maar de gevolgen (suspension) niet. Heeft 5 dagen geduurd voordat iemand eindelijk de boel weer inschakelde. Dit heeft zich nog een paar keer herhaald met andere verhaal lijnen.
één keer raden waarom ik verhuist ben...
Versio is ook niet de beste, maar ik blijf erbij: support technisch sturen ze correcte antwoorden in een goed tijdsbestek en in mijn geval(len) is er altijd een oplossing gekomen.
Ik heb overigens nog geen shared webhosters gezien die zeg halverwege de overlast (dus nog voordat je account wordt suspended) je een waarschuwing sturen zodat je er zelf nog iets aan kan doen, voordat het te laat is. Zou wel een mooie tussenweg zijn.
Dat hebben de meer professionele hosting pakketten bij veel andere hosters bij dedicated en VPS servers b.v. weer wel.
Bottomline is dat Versio niet iets heel raars doet door een account te suspenden, naar mijn mening.
Maar een waarschuwing vooraf, zou wel zo vriendelijk zijn. Dat wel.
[
Voor 32% gewijzigd door
remco_k op 21-06-2012 22:16
]
Alles kan stuk.