Versio Hosting - ervaringen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 100.476 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Meer mensen die last hebben van downtime? Volgens de status zijn ze bezig met een spoedreparatie van de servers. Ik lig er al 2 uur uit nu!

EDIT: Ik zit op server 79
EDIT2: Volgens de helpdesk zijn ze over ~45 minuten weer online.

[ Voor 25% gewijzigd door kjast op 20-06-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
kjast schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:45:
Meer mensen die last hebben van downtime? Volgens de status zijn ze bezig met een spoedreparatie van de servers. Ik lig er al 2 uur uit nu!

EDIT: Ik zit op server 79
Mijn sites lijken op dit moment wel iets trager dan normaal, maar ze zijn wel bereikbaar...

Ik krijg de laatste tijd erg veel mailtjes van up/downtime meldingen van pingdom en joomlamonitor.
(Ik wil mijn website monitoren, aangezien de communicatie van versio bij storingen niet altijd even best is.)

Ik heb het op twitter aangekaard:
@yannickie111 @willemsenjoost Onze beveiliging is opgevoerd, vandaar dat jullie die meldingen krijgen.

@WillemsenJoost @yannickie111 @djsjam hun maken geen gebruik van specifieke poorten, maar zoveel prioriteit hebben die tools niet bij ons

@WillemsenJoost @yannickie111 @djsjam We zijn in ieder geval blij met de nieuwe beveiliging :-)
Ze gaven dus aan dat "dat soort tools" geen prioriteit hebben. Door deze beveiliging hebben ze dat soort tools gewoon geblokkeerd, en zijn klanten dus niet in staat om de servers in de gaten te houden, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 09:50:
[...]

Mijn sites lijken op dit moment wel iets trager dan normaal, maar ze zijn wel bereikbaar...

Ik krijg de laatste tijd erg veel mailtjes van up/downtime meldingen van pingdom en joomlamonitor.
(Ik wil mijn website monitoren, aangezien de communicatie van versio bij storingen niet altijd even best is.)

Ik heb het op twitter aangekaard:

[...]

Ze gaven dus aan dat "dat soort tools" geen prioriteit hebben. Door deze beveiliging hebben ze dat soort tools gewoon geblokkeerd, en zijn klanten dus niet in staat om de servers in de gaten te houden, jammer...
Zeker om zichzelf in te dekken tegen die '100% uptime' die ze claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:29:
[...]

99.9% he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:29:
[...]

Leuk, dat zit ik net te typen:)

Typisch Versio, gewoon onmogelijk maken om de uptime te controleren. Doe je dat wel en spreek je de "helpdesk" er op aan, dan krijg je toch een idioot verhaal over reboots, en wordt keihard ontkend dat ze enorm veel storingen hebben en never nooit de beloofde uptime halen.

Veel slechter dan versio kan je het niet treffen, maar er zijn gelukkig genoeg alternatieven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezinken
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
Mijn websites zijn ook al uren niet bereikbaar, tevens kan ik geen mail ontvangen, dit gebeurt mijn inziens te vaak bij Versio, dit is niet goed voor mijn bedrijf. Ik zit pas 3 maanden bij Versio en dit is al de tweede keer dat mijn sites en mail niet bereikbaar zijn voor enkele uren, ik zat hiervoor bij Strato daar zijn mijn websites echt nog nooit uit de lucht geweest overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mijn websites (inclusief mijn mail) is ook al sinds vanochtend niet bereikbaar :(
Vooral dat ik bij m'n mail kan vind ik enorm lastig, die websites kunnen me eigenlijk een beetje aan m'n aarsch oxideren :P

Maar er staat inderdaad op de statuspagina dat ze bezig zijn met serveronderhoud. Duurt wel lang dan...

Ik gebruik trouwens ook tools als SiteUptime. Deze geven enorm vaak aan dat m'n site down is (soms wel 10x per week). Soms ben ik snel genoeg bij het ontvangen van de mail om zelf te checken en de site is dan gewoon online.
Ik heb een hele tijd geleden ook wel eens Versio gecontacteerd over hoe dat nou precies zit, maar ze gaven aan de ze de uptime zelf monitoren en dat er dus iets mis was met die tooltjes die ik gebruikte.

[ Voor 40% gewijzigd door Compizfox op 20-06-2012 10:43 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
maggoo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:37:
[...]

Veel slechter dan versio kan je het niet treffen, maar er zijn gelukkig genoeg alternatieven 8)
Nounou, zo erg is het nou ook weer niet he.
Je moet bij versio geen websites hosten waarvan het van levensgevaar is dat hij down is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:13
yannickie111 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:42:
[...]

Je moet bij versio geen websites hosten waarvan het van levensgevaar is dat hij down is...
Ze bieden wel de 100% uptime pakketjes aan maar eigenlijk kan je daarvan ook niet vanuit gaan en blijft de suggestie van Yannickie gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat ze zulke tools blokkeren is wel erg slecht, onder het mom van "beveiliging". Maar goed, dat kun je bij Versio ook verwachten. Ook gezien het bedrag dat je ervoor betaalt...

Zelf zit ik bij Versio op server 77 met een reselleraccount, gewoon als testaccount erbij met Installatron. Mijn "echte" sites gelukkig wel ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
ezinken schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:39:
Mijn websites zijn ook al uren niet bereikbaar, tevens kan ik geen mail ontvangen, dit gebeurt mijn inziens te vaak bij Versio, dit is niet goed voor mijn bedrijf. Ik zit pas 3 maanden bij Versio en dit is al de tweede keer dat mijn sites en mail niet bereikbaar zijn voor enkele uren, ik zat hiervoor bij Strato daar zijn mijn websites echt nog nooit uit de lucht geweest overdag.
Wat gebeurt er eigenlijk met die mail die niet geleverd kan worden, komt die later alsnog? Op dit moment zit mijn systeem zo in elkaar:

Verzender -> domeinnaam met autoforward -> Versio mailbox (ander domeinnaam).

Het kan helaas niet anders, liever bind ik de forward gelijk aan de mailbox, maar dat gaat niet ivm. andere gebruikers. Stel de laatste stap werkt niet, gaat de mail dan verloren zonder dat de verzender een berichtje krijgt?

Edit: en mijn mail is was weer online nu. Ik verwacht nog wel een verklaring van Versio.. te meer omdat dit de zoveelste downtime is dit jaar na al die Ddos aanvallen.

[ Voor 8% gewijzigd door kjast op 20-06-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Wilde ik net wat foto's laten zien, is versio blijkbaar down. Sjonge, zo vaak downtime heb ik nog nooit meegemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 20-06-2012 11:09 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
yannickie111 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:42:
[...]

Ja ok, het kan altijd slechter, maar dat heb ik met hosting of mail nog niet eerder meegemaakt. Maar als mail en/of hosting zo vaak down is en het wordt glashard ontkend dan raak ik althans een beetje geirriteerd:P.

En je hebt natuurlijk gelijk, geen belangrijke dingen onderbrengen bij versio, en dat doe ik uiteraard ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezinken
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07-2023
maggoo schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:41:
[...]
En je hebt natuurlijk gelijk, geen belangrijke dingen onderbrengen bij versio, en dat doe ik uiteraard ook niet.
Ja, maar bij welke provider moet je dan gaan voor "belangrijke dingen"? Er zijn providers die nog slechtere reviews krijgen. En wat zijn belangrijke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

De mijne doet het weer nu

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009

Compizfox

Bait for wenchmarks

kjast schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:00:
[...]
Wat gebeurt er eigenlijk met die mail die niet geleverd kan worden, komt die later alsnog? Op dit moment zit mijn systeem zo in elkaar:

Verzender -> domeinnaam met autoforward -> Versio mailbox (ander domeinnaam).
Ik heb alle achterstallige mail die verstuurd is tijdens de downtime nu weer binnengekregen. Maar dat zou ook kunnen komen doordat ik in m'n MX-records ook een relay van mijn domain-registrar (TransIP) heb staan.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS werkte niet eens meer voor mijn domeinen... flink wat verloren werk door opgelopen. goedkoop is duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
ezinken schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Ja, maar bij welke provider moet je dan gaan voor "belangrijke dingen"? Er zijn providers die nog slechtere reviews krijgen. En wat zijn belangrijke dingen?
Nou iets genuanceerder dan. Ik had twee kleine webshops draaien bij versio voor bijna 2 jaar, dat is redelijk belangrijk, want dat is toch een mooi zakcentje. Maar de korte onderbrekingen en de trage response zijn echt niet normaal. Het typische is dat als je de sites monitored over meer dan een jaar, dat je dan ziet dat er ook maanden voorbijgaan waarbij de boel echt lekker draait. Maar de overige tijd word je geconfronteerd met responsetijden van 5 a 10 seconde, plus 100 of 200 korte downperiodes. Dat wordt dan glashard ontkend, maar omdat ik nogal fanatiek kan worden heb ik dat natuurlijk ook getest en niet alleen achteraf in de stats gezien.

Verder vind ik dat het heel prettig werkt, alles meteen online en fijne prijs. Probleem is en blijft alleen de stabiliteit. Men zegt altijd dat het aan overboeking ligt bij shared hosting, maar dan kan ik me in het geval van versio niet voorstellen, dan zijn ze wel heel erg hardleers.

Als je even zoekt op versio zie je dat er heel veel betaalde positieve reviews zijn, dus ispgids is wat dat betreft niet te vertrouwen. Voor betaalbare shared hosting ga ik voor de nummers 2 en 3, die bovendien een verademing zijn in de toon van communicatie naar hun klanten toe. Versio alleen nog een zilveraccount oid, met onbeperkt subdomeinen en databases om te pielen en te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Sorry hoor, maar Versio staat nu niet bekend om z'n stabiliteit en servicegerichtheid. Als je wat belangrijks te hosten hebt, ergo, overal waarmee je (potentieel) geld verdient, dan zou ik dat niet bij zo'n pakketje van Versio onderbrengen.

Voor een paar euro meer valt er vaak veel meer te krijgen, en dat komt ook een stuk beter over op potentiële klanten. Websites die niet, of niet goed, werken laat men heel snel links liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Vandaag foto's van schoolfeest van gister op mijn website gezet.
Binnen een uur 300+ bezoekers (wat voor mijn doen echt een lifetime-record is, waar ik opzich blij mee ven natuurlijk.).

Maar ineens, BAM, account suspended... Reden: load "te hoog".
Even gechat met een medewerker, en alles binnen 5 minuten opgelost, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

yannickie111 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 16:41:
Maar ineens, BAM, account suspended... Reden: load "te hoog".
Wat volgens specs is, toch?
Even gechat met een medewerker, en alles binnen 5 minuten opgelost, maar toch...
Je geeft nu eigenlijk een sneer naar Versio, terwijl ze zo vriendelijk zijn om je site toch weer te un-suspenden, wat ze volgens de specs niet hadden hoeven doen?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
remco_k schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:33:
[...]

Wat volgens specs is, toch?

[...]

Je geeft nu eigenlijk een sneer naar Versio, terwijl ze zo vriendelijk zijn om je site toch weer te un-suspenden, wat ze volgens de specs niet hadden hoeven doen?
Dat is dus mijn inziens het probleem, waar staan die specs? Je ziet alleen hoeveel ruimte en bandbreedte je mag verbruiken, de bekende verkoop argumenten voor een webhosting qua functionaliteiten. Niets over technische beperking, laat staan load...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Djie schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:43:
[...]

Dat is dus mijn inziens het probleem, waar staan die specs? Je ziet alleen hoeveel ruimte en bandbreedte je mag verbruiken, de bekende verkoop argumenten voor een webhosting qua functionliteiten. Niets over technische beperking, laad staan load...
Standaard algemene voorwaarden, geldt bij alle shared hosting oplossingen. Als klant X overlast veroorzaakt voor de klanten A-W en Y-Z dan wordt X supended (over het algemeen na langdurige overlast - denk aan meer dan een uur). Niet alleen bij Versio, maar overal.
Dat wordt gedekt in de algemene voorwaarden van Versio, maar ook van alle andere hosting aanbieders die shared hosting aanbieden:
3.1.1. De cliënt zal zijn webhosting faciliteiten niet gebruiken of verhuren voor zaken die de server te veel belasten.
3.2. Versio behoudt zich het recht voor om met onmiddellijke ingang de diensten volledig voor gebruik te blokkeren indien de cliënt handelt in strijd met voorgaande regels en niet diens verplichting ter zake, niet behoorlijk of niet volledig nakomt, dit totdat de cliënt weer aan zijn verplichtingen voortvloeiend uit de overeenkomst en deze algemene voorwaarde heeft voldaan.
Los daarvan kan het zijn dat de melding "Load te hoog" oid niet helemaal precies is en dat hij gewoon over z'n datalimiet heen is gegaan.

De vraag is ook: Wat is dan overlast? Wanneer is het overlast?
Dat probleem hebben alle webhosters. ... En klanten.
Daar kom je pas achter als het te laat is. Been there, done that. Bij een andere hoster overigens, maar die presteerde het om een webhosting account meer dan 5 dagen te suspenden en met wazige e-mails te antwoorden dat het allemaal maar aan ons / mij lag... Ja, de eerder gegeneerde traffic en bijbehorende load door ontbreken van cache wel. Maar de gevolgen (suspension) niet. Heeft 5 dagen geduurd voordat iemand eindelijk de boel weer inschakelde. Dit heeft zich nog een paar keer herhaald met andere verhaal lijnen.
één keer raden waarom ik verhuist ben...
Versio is ook niet de beste, maar ik blijf erbij: support technisch sturen ze correcte antwoorden in een goed tijdsbestek en in mijn geval(len) is er altijd een oplossing gekomen.

Ik heb overigens nog geen shared webhosters gezien die zeg halverwege de overlast (dus nog voordat je account wordt suspended) je een waarschuwing sturen zodat je er zelf nog iets aan kan doen, voordat het te laat is. Zou wel een mooie tussenweg zijn.
Dat hebben de meer professionele hosting pakketten bij veel andere hosters bij dedicated en VPS servers b.v. weer wel.

Bottomline is dat Versio niet iets heel raars doet door een account te suspenden, naar mijn mening.
Maar een waarschuwing vooraf, zou wel zo vriendelijk zijn. Dat wel.

[ Voor 32% gewijzigd door remco_k op 21-06-2012 22:16 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
remco_k schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 22:07:
[...]

Standaard algemene voorwaarden, geldt bij alle shared hosting oplossingen. Als klant X overlast veroorzaakt voor de klanten A-W en Y-Z dan wordt X supended (over het algemeen na langdurige overlast - denk aan meer dan een uur). Niet alleen bij Versio, maar overal.
Dat wordt gedekt in de algemene voorwaarden van Versio, maar ook van alle andere hosting aanbieders die shared hosting aanbieden:

[...]

Los daarvan kan het zijn dat de melding "Load te hoog" oid niet helemaal precies is en dat hij gewoon over z'n datalimiet heen is gegaan.

De vraag is ook: Wat is dan overlast? Wanneer is het overlast?
Dat probleem hebben alle webhosters. ... En klanten.
Daar kom je pas achter als het te laat is. Been there, done that. Bij een andere hoster overigens, maar die presteerde het om een webhosting account meer dan 5 dagen te suspenden en met wazige e-mails te antwoorden dat het allemaal maar aan ons / mij lag... Ja, de eerder gegeneerde traffic en bijbehorende load door ontbreken van cache wel. Maar de gevolgen (suspension) niet. Heeft 5 dagen geduurd voordat iemand eindelijk de boel weer inschakelde. Dit heeft zich nog een paar keer herhaald met andere verhaal lijnen.
één keer raden waarom ik verhuist ben...
Versio is ook niet de beste, maar ik blijf erbij: support technisch sturen ze correcte antwoorden in een goed tijdsbestek en in mijn geval(len) is er altijd een oplossing gekomen.

Ik heb overigens nog geen shared webhosters gezien die zeg halverwege de overlast (dus nog voordat je account wordt suspended) je een waarschuwing sturen zodat je er zelf nog iets aan kan doen, voordat het te laat is. Zou wel een mooie tussenweg zijn.
Dat hebben de meer professionele hosting pakketten bij veel andere hosters bij dedicated en VPS servers b.v. weer wel.

Bottomline is dat Versio niet iets heel raars doet door een account te suspenden, naar mijn mening.
Maar een waarschuwing vooraf, zou wel zo vriendelijk zijn. Dat wel.
Voor de klant blijft altijd, bijna bij elke webhosting, onduidelijk wanneer de load te hoog is. Waar alle info over maandelijks bandbreedte gebruik in mooie dashboardjes weergegeven is zal je voor load in de server logs moeten kijken. Daar kan je met shared hosting volgens mij niet altijd bij met als resultaat dat je als klant altijd voor een verrassing komt te staan omdat het niet inzichtelijk is. Zo'n waarschuwing zal al een mooi begin zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de uptime van versio is gemeten over de afgelopen 30 dagen. Er zijn gewoon dagen waar er meer downtime is dan uptime ...

http://plaatjes.tk/images2/screenyhy.jpg

EDIT: reactie gehad van versio:

Wij hebben zeker niet geen dusdanige downtime gehad. We hebben sinds een week een nieuwe DDOS beveiliging waar wij nog flink mee aan het testen zijn. De datums uit de statistieken komen exact overeen met de datums van de verhoogde beveiliging. Tussen deze datums werden deze externe monitoring services dus geblokkeerd.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:50:
Ik heb de uptime van versio is gemeten over de afgelopen 30 dagen. Er zijn gewoon dagen waar er meer downtime is dan uptime ...

http://plaatjes.tk/images2/screenyhy.jpg

EDIT: reactie gehad van versio:

Wij hebben zeker niet geen dusdanige downtime gehad. We hebben sinds een week een nieuwe DDOS beveiliging waar wij nog flink mee aan het testen zijn. De datums uit de statistieken komen exact overeen met de datums van de verhoogde beveiliging. Tussen deze datums werden deze externe monitoring services dus geblokkeerd.
Tja zoals al is aangegeven mag je er ondertussen wel vanuit gaan dat de uptime/performance niet altijd even goed is bij budget hosting. Op het moment kan ik de gehele SQL omgeving niet benaderen, zelfs met een 100% uptime pakketje heb je geen garanties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33
Ik zit nu ook bijna een jaar bij Versio.
Over het algemeen best tevreden, maar de onduidelijkheid over storingen kan er bij mij niet in.

Zit er ook sterk aan te denken over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Tot nu toe ervaring gehad bij 2 webhosters; Antagonist & Versio. Versio heeft duidelijk mijn voorkeur, meer space voor minder.
Ik heb nog nooit last gehad van trage servers of het niet kunnen bereiken van mn site.

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ChevyVanDude schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:47:
Tot nu toe ervaring gehad bij 2 webhosters; Antagonist & Versio. Versio heeft duidelijk mijn voorkeur, meer space voor minder.
Ik heb nog nooit last gehad van trage servers of het niet kunnen bereiken van mn site.
Komisch, klik eens op je eigen homepage onder je avatar? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChevyVanDude
  • Laatst online: 11-02-2024

ChevyVanDude

GTA V - DrOinkberg

Royz schreef op zondag 24 juni 2012 @ 13:41:
[...]

Komisch, klik eens op je eigen homepage onder je avatar? :p
Hehe, vergeten om dat weg te halen.
Toen het nog wel online was, deed de website het goed/.

Als het echt niet anders kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Het is wel heel toevallig.
Wanneer ik iets positiefs zeg over Versio, ligt mijn website plat.
Zowel ftp, als DA :D 3de keer deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een reseller van mij staat op een server waar 1,2 andere sites op draaien..

-edit:
terwijl ik dit plaatst ligt alles plat.. emailtje richting versio dus

-edit2:
tevens nemen ze de storingslijn niet op :+

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:27:
Een reseller van mij staat op een server waar 1,2 andere sites op draaien..
Dus? Ik snap hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Laatst online: 10-09 21:35
Hmm eerst MySQL er uit, nu de hele server :/

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
WeeJeWel schreef op zondag 24 juni 2012 @ 17:55:
Hmm eerst MySQL er uit, nu de hele server :/
Die van mij lag ook kortstondig plat eerder vandaag. Hoge load op Cluster 1 aldus de statuspagina. Ik begin er ondertussen toch genoeg van te krijgen. Ook al was het maar ~15 minuten deze keer, het is al de tweede keer deze week!

EDIT: ze zijn wel extreem goedkoop natuurlijk, dus misschien moet ik gewoon niet teveel zeuren :+ . Even geen mail is ook wel prima :P.

[ Voor 14% gewijzigd door kjast op 24-06-2012 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
net weer 2 domein namen besteld voor 1,19 inclusief btw. wat stelt dat nou nog voor. ik heb niet heel vaak last van downtime. ben dus wel tevreden over versio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Dat is een grapje zeker? Tenzij jij een grote site runt, is het helemaal niet kosten effectief om elke site op een afzonderlijke server te plaatsen. De nadelen zijn nogal logisch, maar die drukken wel de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k

remco_k

Als je naar rood zoekt, vind je rood, als je naar blauw zoek vind je blauw, als je nadelen zoekt vind je nadelen, als je voordelen zoekt dan ... :+

Bottomline: Zoek ernaar en je vind het. Of een bepaalde situatie nadelig of voordelig is voor je, hangt van je eigen wensen en eisen af, maar ook van wat je eigenlijk wilt bereiken.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Oke.. de HTTP is weer niet bereikbaar, en de storingslijn ook niet.

Pings timen uit, downorjustme geeft ook aan dat de boel plat ligt. Webmail werkt wel...
Downtime numero 3 deze week...

System Uptime 0 Days, 17 Hours and 33 Minutes

Ik ga naar een andere Hoster, iemand die aanraders heeft? Ik zoek Roundcube + WP hosting. Niet te duur, wel uptime.

[ Voor 26% gewijzigd door kjast op 26-06-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:16

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ja hoor, ik zag mijn avatar laad weer eens niet. Server (2) weer down dus.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
HaTe schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:26:
Ja hoor, ik zag mijn avatar laad weer eens niet. Server (2) weer down dus.
Ik meen dat ik op 17 (of 19?) zit, en die ligt ook down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
RemcoDelft schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:36:
[...]

Ik meen dat ik op 17 (of 19?) zit, en die ligt ook down...
64 lag er ook even uit, als was het maar heel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Kom net terug van vakantie, denk even kijken hoe het ervoor staat met mijn website... Tsja, had het kunnen weten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ze hebben bij Versio ook 100% uptime pakketten, die zijn wel wat duurder maar dan heb je natuurlijk wel een betere server/verbinding voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Heel raar dit, ik krijg zelfs een

HTTP-fout 403 - Verboden via IE? :?

[ Voor 64% gewijzigd door Royz op 22-07-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ernemmer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:55:
Ze hebben bij Versio ook 100% uptime pakketten, die zijn wel wat duurder maar dan heb je natuurlijk wel een betere server/verbinding voor.
Ook die pakketten hebben nog steeds geen 100% garantie voor 100% uptime...
Daarvoor moet je gewoon niet bij versio zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

er zijn bestanden neergezet iets met creditcards met de user Apache. Betekent dit dat de apache van mijn server is gehackt? Ik kan ze zelf niet eens verwijderen

[ Voor 162% gewijzigd door Royz op 22-07-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Vandaag een goede ervaring gehad met Versio, mijn website veroorzaakte ineens een hoge load op de server. En kreeg daarvan een bellertje van een van de medewerkers die mij dit vertelde en preventief de site uit de lucht heeft gehaald. Erg netjes om dit even van te voren laten weten en zo mij op de hoogte te stellen van de situatie. Na onderzoek en oplossen van mijn kant stond de site snel weer online.

*offtopic: Het probleem lag bij 2 overactieve crawlers (magpie-crawler en Synthesio Crawler release MonaLisa) die een enorme berg request van de site vroeg, hopelijk heb ik deze nu voldoende geblocked! Leuk dit soort data gathering bedrijfjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Over het algemeen zijn we tevreden over Versio (sinds mei zijn we klant), maar het volgende issue is erg vervelend.

Versio blocked sinds een maand of 2 (of iets langer wellicht) Amazon web services met hun anti-DDOS apparatuur; daar valt blijkbaar ook Pinterest bij en zodoende werkt dat niet op onze site - juist terwijl dit voor ons een belangrijke traffic source is. Het is eigenlijk een soort censuur :/.

Een upgrade naar een VPS zou het probleem verhelpen maar deze gaan wellicht in de toekomst ook achter die anti-DDOS box. Alleen met een dedicated server zou het gegarandeerd blijven werken.

Het riekt m.i. een beetje naar bullshit upselling. Echter, mijn kennis op dit vlak is te beperkt om het goed te kunnen beoordelen. Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Dat is inderdaad wel b*llshit, want het verkeer van Pinterest zouden ze best door kunnen laten maar dat is gewoon de kwaliteit die je van ze kunt verwachten. In een keer een groot deel van het verkeer is een makkelijke (lees: goedkope) oplossing.

Wil je dus minder blokkades, zoek dan een andere hoster zou ik zeggen. Zeker als je site ook nog geld in het laatje moet brengen. Zoveel meer kost een hostingpakket bij een hoster die niet direct alle dichtgooit ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Ernemmer schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:55:
lijkt me stug hoor, je hebt waarschijnlijk hooguit wat betere garantievoorwaarden (jeeej, site een maand down -> full refund van 5 euro :O )

Plus het is een mooie manier om gezeur van klanten af te wimpelen: "ja meneer, dan had u maar een 100% uptime pakket aan moeten schaffen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Laatst online: 06-08 15:14
Zijn er al mensen die zijn overschakeld naar Cloudvps of daar zijn ingestapt zonder VPS bij Versio? Ik zit het te overwegen omdat de specs redelijk aantrekkelijk zijn en ik dan 'eigen baas' ben over m'n hosting.

Ik kan weinig betrouwbare reviews vinden namelijk. Ik heb wel een reseller account bij ze, waar ik redelijk tevreden over ben maar ben van plan een aantal zwaardere sites over te zetten en ik denk dat ik gebaat ben bij een cloudvps van hen.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Ik heb zojuist een Cloudbox besteld, gewoon puur om even de Snelheid en Stabiliteit te testen,
als het bevalt ga ik mischien wel meer afnemen.

Wordt waarschijnlijk morgen geleverd,
ik hou jullie hier wel even op de hoogte.

• M-Opensource
Gezien de 14-dagen-niet-goed-geld-terug actie op een Cloudbox VPS heb ik het zelf ook maar genomen om te testen. Eigenlijk moet ik bekennen dat ik aangenaam verrast ben!

Vooral de stabiliteit en performance van de Virtual Machine zijn erg netjes. Voor zover ik in de afgelopen dagen (6 dagen op moment van schrijven) kan zien heb ik nog geen downtime gehad. De tijden dat ik op m'n server bezig was heb ik ook geen hapering gemerkt, en meestal ben ik toch wel op piektijden bezig, na werktijd in de avond.

Bij Versio heb ik ook een reseller hosting lopen. Voor de grote test ben ik alle websites die daar draaien (en traag draaien) gaan migreren naar de Cloudbox VPS. Ook dit viel mij niet tegen, alles draait prima eigenlijk en de websites reageren snel op browse-commando's. Ze draaien allemaal WordPress en mijn ervaring is dat WordPress websites het op de Reseller hosting niet zo goed doen qua performance.

Wat software betreft, ik heb CentOS 6.2 x64 als template gebruikt. Daar DirectAdmin en Webmin via SSH op gezet en met die twee admin interfaces alle configuraties gedaan.

Deze week ga ik voor m'n onderneming webshops openen, welke op WordPress + Woocommerce gaan draaien. Ik overweeg het om ze op de Cloudbox te zetten, eens zien hoe dat gaat :)

• bartbh
  • Niet online
M-Opensource schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:58:
Vooral de stabiliteit en performance van de Virtual Machine zijn erg netjes. Voor zover ik in de afgelopen dagen kan zien heb ik nog geen downtime gehad. De tijden dat ik op m'n server bezig was heb ik ook geen hapering gemerkt, en meestal ben ik toch wel op piektijden bezig, na werktijd in de avond.
Dat is natuurlijk niet echt een geweldige steekproef.

Bedenk wel dat je voor een VPS/cloudbox zelf ook alle zaken als firewall etc. moet regelen. CSF geïnstalleerd?

• M-Opensource
bartbh schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:17:
[...]
Dat is natuurlijk niet echt een geweldige steekproef.

Bedenk wel dat je voor een VPS/cloudbox zelf ook alle zaken als firewall etc. moet regelen. CSF geïnstalleerd?
Had ik even moeten vermelden, het gaat om 6 dagen, aangepast in oorspronkelijke post.
En yes, die zaken zijn allemaal geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier mijn ervaringen met Versio. Ik heb al een jaartje ofzo een reseller pakket voor een paar kleine sites die niet veel boeien. Maar inmiddels heb ik 2 websites die ik beheer voor een vereniging en een vakantiehuis verhuur bedrijf naar dat reseller pakket verplaatst. Tenminste, 1 van de 2 is gelukt. De site van de vereniging nog niet.

Even een korte historie:
op 22-8 een verhuizing van een domein via de Versio site inclusief 5 jaar vooruitbetaald voor de domeinnaam. Netjes met het ID erbij voor de verhuizing enzovoort. Deze domainnaam is door de vereniging via iemand anders ooit geregistreerd dus ik was blij dat het eindelijk zo ver was om de domein naam te kunnen verhuizen.

Maar.... de rekening is inmiddels lang en breed betaald, maar de domein is nog nergens te vinden. Na ongeveer 25 mailtjes heen en terug (en elke keer weer 24 uur wachten op een reactie) heb ik vandaag, na ruim een maand, nog steeds geen verhuisde domein. Wat blijkt, de domein naam is bij een andere persoon ook via versio geregistreerd. Dus moet je via het interne push beheer de domein verhuizen. Ik dat aangevraagt en vervolgens aan versio gemailt om het verder te behandelen aangezien de site inmiddels al een maand niet te bereiken is via de domeinnaam. Maar helaas. Ik krijg alleen maar halve antwoorden, en meerdere keren het verhaal dat ik dat via push beheer moet doen. Wat ik dus al had gedaan.

Ik word er zo moe van dat die gasten bij Versio schijnbaar maar een eind doen en service? Dat woord kennen ze niet. Zelfs niet als je gewoon voor een verhuizing betaald, maar het gewoon niet voor elkaar krijgt.

Wat een K&^%#^% bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:51:
Maar.... de rekening is inmiddels lang en breed betaald, maar de domein is nog nergens te vinden. Na ongeveer 25 mailtjes heen en terug (en elke keer weer 24 uur wachten op een reactie) heb ik vandaag, na ruim een maand, nog steeds geen verhuisde domein. Wat blijkt, de domein naam is bij een andere persoon ook via versio geregistreerd. Dus moet je via het interne push beheer de domein verhuizen. Ik dat aangevraagt en vervolgens aan versio gemailt om het verder te behandelen aangezien de site inmiddels al een maand niet te bereiken is via de domeinnaam. Maar helaas. Ik krijg alleen maar halve antwoorden, en meerdere keren het verhaal dat ik dat via push beheer moet doen. Wat ik dus al had gedaan.
Voor nu heb je er niets aan, maar voor de volgende keer: dit is de reden dat ik mijn domeinnamen bij een externe partij houd (TransIP.nl in mijn geval). Zo kan ik altijd verhuizen van host als ik dat om wat voor reden dan ook wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
Volgens mij zit het domein bij Versio niet vast aan de hosting? Je kan ook alleen een domein bestellen. Ik ben van plan om bij Versio een domein te bestellen en bij een ander bedrijf de hosting.
Ik heb namelijk geen goedkopere domeinnaamboer kunnen vinden dan Versio (eerste jaar korting telt niet). Iemand anders wel?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ik moet even terugkomen op een aantal dingen van de Versio Cloudbox...

Vorige week waren er veel problemen met de Cloudboxen bij Versio. Downtime, reboots en niet werkende backups zonder de klanten op de hoogte te stellen.

M'n VPS is enkele keren herstart voor nog onbekende reden, op zondag zag ik ineens dat m'n VPS een uptime had van een uur! Na wat onderzoek kwam ik er ook achter dat er al 2 dagen geen backups waren gemaakt, terwijl dit wel automatisch staat ingesteld.De logs van m'n VPS bekeken en kwam het volgende tegen; nieuwe en oude backupjobs stonden op Cancelled (Manually). Vervelend dat de backups niet werken,

M'n laatste en grootste verbazing waren de topics op het forum. Er was een topic geopend met een zeer terechte vraag van een klant over de situatie, hij vroeg slechts wat er aan de hand was en waarom we niet op de hoogte werden gesteld. Omdat ik wel eens heb gehoord van het verwijderen van topics door mods van Versio heb ik voor de zekerheid een screenshot gemaakt nadat ik een post had geplaatst.

Enkele minuten later was het topic verdwenen, ook via de search was het niet meer te vinden. Ze hebben het topic met vragen/kritiek dus gewoon verwijderd! Voor volledigheid bij deze het screenshot zodat men weet dat ik geen onzin praat :)

Versio - Verwijderd forumbericht

Vanwege deze redenen heb ik de VPS opgezegd (binnen de 14 dagen) en ben ik naar een concurrent gegaan. Bij DirectVPS draai ik nu al een aantal dagen een VPS zonder een enkel probleem en een helpdesk die echt ongelooflijk snel en kundig is.

Mijn conclusie: Cloudbox VPS is nog niet klaar en de service van Versio schiet erg tekort... Ik heb inmiddels al m'n business bij ze weggehaald, met zo'n bedrijf wens ik geen zaken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter
25-09-2012 13:01:42:
Laatste update:
25-09-2012 13:01:42 Vannacht om 02:00 onderhoud, uitbreiding CPU vermogen alle webhosting en reseller hosting servers Status: Nieuw

Dat is mooi natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
M-Opensource schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:48:
Ik moet even terugkomen op een aantal dingen van de Versio Cloudbox...

Vorige week waren er veel problemen met de Cloudboxen bij Versio. Downtime, reboots en niet werkende backups zonder de klanten op de hoogte te stellen.

M'n VPS is enkele keren herstart voor nog onbekende reden, op zondag zag ik ineens dat m'n VPS een uptime had van een uur! Na wat onderzoek kwam ik er ook achter dat er al 2 dagen geen backups waren gemaakt, terwijl dit wel automatisch staat ingesteld.De logs van m'n VPS bekeken en kwam het volgende tegen; nieuwe en oude backupjobs stonden op Cancelled (Manually). Vervelend dat de backups niet werken,

M'n laatste en grootste verbazing waren de topics op het forum. Er was een topic geopend met een zeer terechte vraag van een klant over de situatie, hij vroeg slechts wat er aan de hand was en waarom we niet op de hoogte werden gesteld. Omdat ik wel eens heb gehoord van het verwijderen van topics door mods van Versio heb ik voor de zekerheid een screenshot gemaakt nadat ik een post had geplaatst.

Enkele minuten later was het topic verdwenen, ook via de search was het niet meer te vinden. Ze hebben het topic met vragen/kritiek dus gewoon verwijderd! Voor volledigheid bij deze het screenshot zodat men weet dat ik geen onzin praat :)

[afbeelding]

Vanwege deze redenen heb ik de VPS opgezegd (binnen de 14 dagen) en ben ik naar een concurrent gegaan. Bij DirectVPS draai ik nu al een aantal dagen een VPS zonder een enkel probleem en een helpdesk die echt ongelooflijk snel en kundig is.

Mijn conclusie: Cloudbox VPS is nog niet klaar en de service van Versio schiet erg tekort... Ik heb inmiddels al m'n business bij ze weggehaald, met zo'n bedrijf wens ik geen zaken te doen.
Heb je toevallig geen Twitter-account en kun je het betreffende topic/plaatje openlijk naar ze tweeten? Want ik vind dit namelijk wel heel erg laag!

• M-Opensource
bartbh schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 23:14:
[...]
Heb je toevallig geen Twitter-account en kun je het betreffende topic/plaatje openlijk naar ze tweeten? Want ik vind dit namelijk wel heel erg laag!
Ik heb wel een Twitteraccount, maar ben er niet actief mee, ik lees alleen tweets (geen followers enzo). Zit er wel over te twijffelen dit verhaal te tweeten...

• bartbh
  • Niet online
Dit is wel zo'n verhaal dat je juist in de openbaarheid wil brengen. Dit is gewoon schandalig, topic gewoon verwijderen en doen alsof je neus bloed.

Zelf heb ik ook wel een nauwelijks gebruikt Twitter-account en heb ook een accountje lopen bij Versio (reseller voor proef, per ongeluk voor 2 jaar) maar ik heb dus geen eigen ervaring met de CloudBox. Dus wat dat betreft zou ik het niet zelf kunnen Twitteren.

Echter, als jij het niet wil. Dan wil ik het wel doen.

• M-Opensource
bartbh schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:01:
Dit is wel zo'n verhaal dat je juist in de openbaarheid wil brengen. Dit is gewoon schandalig, topic gewoon verwijderen en doen alsof je neus bloed.

Zelf heb ik ook wel een nauwelijks gebruikt Twitter-account en heb ook een accountje lopen bij Versio (reseller voor proef, per ongeluk voor 2 jaar) maar ik heb dus geen eigen ervaring met de CloudBox. Dus wat dat betreft zou ik het niet zelf kunnen Twitteren.

Echter, als jij het niet wil. Dan wil ik het wel doen.
Bij deze de vraag gesteld aan Versio...
https://twitter.com/Mopensource/status/250904717952184320

Voel je vrij het te retweeten, mensen moeten op de hoogte zijn van dit soort service.

[ Voor 6% gewijzigd door M-Opensource op 26-09-2012 12:51 ]

• bartbh
  • Niet online
Ik zie dat ze er alweer op gereageerd hebben en het weer mooi afwimpelen. Voor mij dus duidelijk, ik wil er ook niks meer mee te maken hebben.

Het probleem is dat ze er ook nog meer weg komen ook, omdat het merendeel van de klanten niet beter weet of er niets op uit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 22:50
Heeft iemand een goed alternatief voor Versio.
Zelfde prijs of misschien iets duurder, maar wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-01-2024
Voor degenen die hier een site hosten en weg willen.Zorg voor een tijdige backup van je data.

Vanaf de dag dat je hosting pakket afgelopen is kun je in de stront zakken en ben je verplicht om een nieuw abbo aan te schaffen om weer bij je data te komen.

Voor de rest houden ze dus lekker jouw data in gijzeling.

(Ja, zelf verantwoordelijk voor de data, weet ik. Nette en profesionele afhandeling kun je dus op je buik schrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Dice schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 15:47:
Voor degenen die hier een site hosten en weg willen.Zorg voor een tijdige backup van je data.

Vanaf de dag dat je hosting pakket afgelopen is kun je in de stront zakken en ben je verplicht om een nieuw abbo aan te schaffen om weer bij je data te komen.

Voor de rest houden ze dus lekker jouw data in gijzeling.

(Ja, zelf verantwoordelijk voor de data, weet ik. Nette en profesionele afhandeling kun je dus op je buik schrijven)
Ai, een recente ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
Vandaag dus.

De chat was kortaf tot op het onbeschofte ...
Een nieuw abbo of je data niet terug.

Enige verklaring 'de eigenaar wist gisteren ook al dat hij niet wilde verlengen'

Beetje eigen schuld dikke bult verhaal - sliep uit houding.
niet eens een voorstel om tegen betaling van een beperkte vergoeding de data ergens tijdelijk neer te zetten.\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Dice schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 16:34:
[...]

Vandaag dus.

De chat was kortaf tot op het onbeschofte ...
Een nieuw abbo of je data niet terug.

Enige verklaring 'de eigenaar wist gisteren ook al dat hij niet wilde verlengen'

Beetje eigen schuld dikke bult verhaal - sliep uit houding.
niet eens een voorstel om tegen betaling van een beperkte vergoeding de data ergens tijdelijk neer te zetten.\
Ergens hebben ze ook wel gelijk, je abonnement loopt af. Maar het punt van hun service ben ik het zeker met je eens.

Kan je met de wet koop op afstand niet iets doen? Ik noem maar wat... Abonnement nemen, data eraf halen en onder mom van bedenktijd je geld terug vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dice
M-Opensource schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:12:
[...]

Ergens hebben ze ook wel gelijk, je abonnement loopt af. Maar het punt van hun service ben ik het zeker met je eens.

Kan je met de wet koop op afstand niet iets doen? Ik noem maar wat... Abonnement nemen, data eraf halen en onder mom van bedenktijd je geld terug vragen.
heb ik aan gedacht ....
weet nog niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:22
Lijkt me niet dat de wet koop of afstand hierin opgaat. Je neemt immers een dienst af die gelijk moet beginnen.
Zie : http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Je gaat dus al gebruik van de dienst maken om je data eraf te halen en dan opzeggen onder het mom van koop of afstand. Gaat je niet lukken, maar ik ben geen advocaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Ondanks de wat negatieve reviews over de klantenservice en de VPS'sen van Versio toch een Zilver hostingpakket en een .nl-domein afgenomen. Ik moet hierbij vermelden dat dit voor mij de eerste keer was en ik (op wat html gerommel in mijn jongere jaren na) totaal geen ervaring heb met hosting en domeinen maar wel kundig genoeg ben om zelfstandig een simpele Wordpress site up and running te krijgen.

De site zelf is nog niet af (ja, ik weet het, beetje amateuristisch om dat niet op localhost te doen) maar over Versio ben ik tot nu toe erg tevreden. Toen de betaling via iDeal afgerond was kreeg ik mijn klantpagina te zien met daarin 0 hostingpakketten en 0 domeinen. Even voelde ik nattigheid maar dat had meer met mijn ongelofelijke ongeduld te maken dan met Versio want na een minuutje was het hostingpakket toegevoegd en weer een minuutje later ook het domein.

Misschien komt het door mijn gebrek aan ervaring en kijken meer ervaren mensen er helemaal niet meer van op, maar ik vind het mooi dat je binnen een minuut of vijf alles zo makkelijk kan regelen en dat het dan ook meteen allemaal functioneert. Had ergens wel een stap verwacht in de trend van 'wacht x aantal uur, daarna kunt u verder' maar die ben ik niet tegengekomen.

Voor het totaalbedrag van € 38,70 dat ik voor het eerste jaar moest aftikken ben ik tot nu toe erg tevreden. Ik kan me voorstellen dat eigenaren van een VPS dat niet zijn als ik de verhalen hierboven zo lees maar volgens mij zit je voor een klein hostingpakketje bij Versio wel goed.

Edit: Oke, dan zal ik ook maar meteen de eerste negatieve ervaring melden. Ik ben al twee avonden bezig om in Wordpress met de NextGEN Gallery plugin foto's te uploaden. Gaat prima, behalve als ik er veel tegelijk doe. Dan krijgt de server het moeilijk met het aanmaken van thumbnails. Het ligt volgens mij niet aan een tekort aan memory (heb met 350 mb toch wel genoeg dacht ik) maar aan de time out van 30 seconden voor scripts. De server heeft gewoon meer tijd nodig dan die 30 seconden waardoor ik bij veel foto's tegelijk een foutmelding krijg en geen thumbnails. Die time out error kan je voorkomen door het aan te passen in PHP.ini maar voor zover ik kan zien kan ik daar niet bij. Misschien morgen even contact opnemen of ze het voor me willen aanpassen.

[ Voor 20% gewijzigd door TomAtTweakers op 09-10-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Ga dáár maar niet van uit. Je kunt het als je gelukt hebt, wel in een php-script regelen, maar het zou me niet verbazen als ze die optie geblokkeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Het is gelukkig niet meer nodig. Heb in .htaccess de max_execution_time op 200 seconden gezet in plaats van 30 en nu werkt alles prima. Ik vraag me wel af waarom Versio dat zelf niet voor alle klanten aanpast want het blijkt wel dat 30 seconden soms gewoon te kort is.

Verder 'nog steeds' tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor de grap eens een 50 cent hostingpakketje genomen (2 stuks) voor een jaar.

Ik ben zelf aangesloten bij een echt pro hosting waar je de prijs voor stabiliteit en service ook betaald. In verhouding met wat ik gewend ben ligt versio er vaker uit dan de service eens in de 3 jaar. :+

Voor de rest opmerkelijk dat alle accounts op 1 en dezelfde ip worden gekwakt. Laat ik het zo stellen dat iemand anders voor mij een week geleden een account besteld had, en ik een week later op hetzelfde IP wordt toegewezen.

Als je SEO technisch bezig bent is teveel op 1 IP niet helemaal je van het. Maar wat verwacht je voor 6 euro per jaar. :)

Ansich een prima hosting voor iemand die weinig tot geen eisen stelt, niet geschikt voor 24/7 bedrijfswebsites tegen de laagste prijs in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
TomAtTweakers schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 00:08:
Het is gelukkig niet meer nodig. Heb in .htaccess de max_execution_time op 200 seconden gezet in plaats van 30 en nu werkt alles prima. Ik vraag me wel af waarom Versio dat zelf niet voor alle klanten aanpast want het blijkt wel dat 30 seconden soms gewoon te kort is.

Verder 'nog steeds' tevreden. :)
Omdat een normaal script dat niet nodig heeft. Bijna alle hosters zullen dat op de standaard 30 seconden hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Dat geloof ik maar al te graag. Maar wat ik me dan afvraag: waarom was het in mijn geval dan toch nodig om die maximale execution time te verhogen?

Voor de beeldvorming: het enige wat ik deed was 55 foto's van 1,75 mb groot uploaden met een plugin (NextGEN Gallery voor Wordpress) die ze automatisch verkleint (zowel qua bestandsgrootte als resolutie) en er vervolgens thumbnails bij maakt.

Ligt het aan het beschikbare geheugen (128 mb), een te hoge CPU load (het blijft immers shared hosting), ergens een verkeerde instelling? Niet dat ik erover ga klagen bij Versio want ik betaal ontzettend weinig dus hoef er ook niet heel veel voor terug (waar ik overigens niet mee wel zeggen dat de mensen die wel negatief commentaar hebben zich aanstellen want ik zou ook klagen als ik voor € 10 per maand een slecht functionerende VPS zou krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:12
Het is terecht dat Verio dat niet instelt.
De max_execution_time staat standaard op 30 seconde in php,
Ik zou deze waarde nooit om hoog zetten, eigenlijk wil je die alleen naar beneden zetten.
Als je een script hebt die er lang over doet dan wijzig je dat per php file
Indien je hem bv. 200 seconde wilt laten draaien doe je gewoon:
PHP:
1
set_time_limit(200);

Je kan heb ook op 0 zetten, dan zit er helemaal geen limiet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
brambo123 schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:37:
Het is terecht dat Verio dat niet instelt.
De max_execution_time staat standaard op 30 seconde in php,
Ik zou deze waarde nooit om hoog zetten, eigenlijk wil je die alleen naar beneden zetten.
Als je een script hebt die er lang over doet dan wijzig je dat per php file
Indien je hem bv. 200 seconde wilt laten draaien doe je gewoon:
PHP:
1
set_time_limit(200);

Je kan heb ook op 0 zetten, dan zit er helemaal geen limiet op.
dat wil je dus echt niet, als je dan een infinite loop in je script hebt ofzo crasht je webserver :')
En ja 30 seconden is meer dan genoeg, als een script er langer over doet, moet je eerder afvragen wat er mis is met je script. (in dit geval lijkt het me vrij duidelijk: thumbnails moet je gewoon on-the-fly creëren :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upload dan wat minder foto's tegelijk. 30 Sec is meer dan zat lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Het leek me wel handig om de hele handel meteen na het uploaden te laten converteren, resizen en thumbnails aan te maken. Maar achteraf gezien was dat niet zo slim. ;) Bedankt voor de input, het loopt nu allemaal op rolletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Laatst online: 10-09 21:35
Ik wil eigenlijk weg bij Versio nu ik meer bedrijfswebsites ga hosten. Suggesties voor < 60 p/j?

Begin eerst eens zelf te zoeken voordat er een hele opsomming komt

[ Voor 28% gewijzigd door Equator op 11-10-2012 11:16 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica