Tot voor kort goede ervaring gehad met Versio en een paar websites op een shared hosting account. Wel jammer dat je site er drie dagen uit ligt als je de nameservers überhaupt wilt kunnen aanpassen. Maar wat ik onlangs meemaakte is echt beneden alle peil.
Ik ging in mijn controlepaneel naar de eigenschappen van een van mijn domeinen en kreeg vrijwel direct daarna de mededeling dat het domein succesvol was opgezegd! Direct Versio gemaild natuurlijk, maar verschllende medewerkers zeggen doodleuk dat wat ik beschrijf niet mogelijk is en dat ik €15 moet betalen om het domein weer te activeren.
Ik kon me ook wel voorstellen dat mijn verhaal niet zo geloofwaardig was en om ze te overtuigen heb ik daarom een screencast gemaakt terwijl ik de fout probeerde te reproduceren met een ander domein. En inderdaad, weer een domein succesvol opgezegd, zonder dat ik daarom vroeg. Reactie Versio:
Het filmpje klopt gewoon niet. Het kan niet gebeuren dat wanneer u op het vergrootglas klikt een domeinnaam word opgezegd. Dit is gewoon onmogelijke.
Heel veel heen en weer gemaild waarbij Versio steeds dezelfde twee antwoorden gaf: 'Wat u zegt is onmogelijk' en '€ 15 administratiekosten'.
Versio heeft logs die laten zien dat de opdrachten tot opzegging vanaf mijn IP-adres kwamen. Ik heb inmiddels het sterke vermoeden dat de wachtwoordmanager-plugin (Lastpass) ervoor zorgde dat er automatisch wordt opgezegd, zonder dat er iets daarover in beeld komt. Het is namelijk zo dat alle mogelijkheden in het controlepaneel met javascript worden verborgen en getoond wanneer ze door de gebruiker worden opgevraagd. De domein-verwijder-knop is dus weggestopt achter een andere menu-optie en is vanaf het begin af aan aanwezig in het browserscherm, ook al is deze niet zichtbaar. Ook de velden om je keuze te bevestigen zit al in dezelfde html-code, maar worden verborgen, totdat je op de knop 'opzeggen' hebt gedrukt. Lastpass maakt geen onderscheid tussen elementen die zichtbaar zijn en elementen die onzichtbaar zijn en behandelt de het paneel als een inlogpagina (er wordt immers ergens om log in gegevens gevraagd). Lastpass stond ingesteld op automatisch inloggen, waardoor mijn credentials werden ingevuld en verstuurd.
Ik vind dit slecht ontworpen natuurlijk, maar volgens Versio is het een gebruikersfout ...
Los daarvan vind ik het schandalig dat als je als gebruiker een probleem meldt wat ze niet kunnen verklaren, het afgedaan wordt met 'onmogelijk'.