Versio Hosting - ervaringen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 100.474 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:58:
[...]

Waarom heb je de live-chat van versio dan niet geprobeerd? Werkt perfect voor dit soort dingen.
Die verwezen mij door naar support@versio.nl maar ik ga het nogmaals proberen dan!

Edit: Via livechat opgelost! Top!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even aan het kutten om mijn primegridstats in een een imagecreate te krijgen met php, werkt het opeens niet. zodra ik php include in mn pagina krijg ik een 'pagina niet gevonden' melding. En nu opeens werken mn andere scripts, die een half uur geleden nog wel werkten, ook niet meer :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
4% rente op uw online portemonnee saldo ontvangen?!
Om klanten te motiveren een groter bedrag te storten in de online portemonnee, keert Versio nu een royale rente uit aan klanten met een online portemonnee saldo van minimaal €250. Versio keert 4% rente op jaarbasis uit aan klanten met een online portemonnee saldo van minimaal €250. Om misbruik van het online portemonnee systeem te voorkomen, keert Versio uitsluitend rente uit aan klanten met minimaal één actief product. De rente wordt maandelijks uitbetaald op de online portemonnee saldo van klanten. Het geld in de online portemonnee blijft uw geld en u kunt dit op elk gewenst moment weer opnemen. Er is ook geen vervaldatum, u kunt uw geld uitgeven of opnemen wanneer u dat wilt. De rentepercentage is variabel, mocht deze in de toekomst veranderen dan zult u minimaal 30 dagen van te voren per e-mail bericht ontvangen.
Klik hier om naar uw klantenpaneel te gaan!
Een quote uit de mail die ik vandaag kreeg. Wat denken jullie hier van? Zou je de 4% echt krijgen, of valt versio op een gegeven moment om, en kun je fluiten naar je geld? (Minimaal 250 euro.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
4%? Sjezus bij de bank kun je voor minder lenen op het moment... Redelijk verdacht dat ze dit proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
mcDavid schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:54:
4%? Sjezus bij de bank kun je voor minder lenen op het moment... Redelijk verdacht dat ze dit proberen...
Daar ging het toch niet over...

Bij welke bank krijg je nu 4% aan rente? op dit moment is 2,25% maximaal.

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 17-02-2013 09:44 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
fast-server schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:43:
[...]

Daar ging het toch niet over...

Bij welke bank krijg je nu 4% aan rente? op dit moment is 2,25% maximaal.
Daar gaat het eigenlijk wel over waarom zou een commercieel bedrijf niet gewoon bij de bank geld lenen. Een reden zou kunnen zijn dat het niet zo goed gaat met het bedrijf en de bank niet wil lenen.

If it's to good to be true....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:00

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Hij bedoeld dat je winst kunt maken door het geld te lenen bij een bank en te storten bij versio. Ik waag me hier niet aan en het lijkt me geen goed voorteken dat een bedrijf deze constructie nodig heeft om aan cash te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
SandaX schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:53:
Hij bedoeld dat je winst kunt maken door het geld te lenen bij een bank en te storten bij versio. Ik waag me hier niet aan en het lijkt me geen goed voorteken dat een bedrijf deze constructie nodig heeft om aan cash te komen.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Rentestanden bij de bank zitten nu tussen de 3 en 4%. Als je dan als bedrijf aan croudfunding gaat doen is dat ronduit verdacht, dat betekent dat de bank om één of andere reden blijkbaar niet wil. Omdat je al teveel schulden hebt, of omdat je de rente niet op kunt brengen. Ik zou iig even flink achter mijn oren krabben. Denk maar niet dat de overheid Versio gaat nationaliseren als je daar net 1000 euro gestort hebt en ze gaan failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als ik rond kijk dan is:
2,25% de hoogste rente die je zo'n beetje krijgt
Voor lenen is de laagste rente die ik tegen kom 5,6%
Als je het zo bekijkt dan is het geeneens zo gek, jij meer rente hun een goedkopere lening.

Ik vraag ik me echter wel af of of ze dit zomaar mogen doen aangezien ze het als financieel product verkopen zonder de daar bijbehorende regels in acht te nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 17-02-2013 10:32 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
mcDavid schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 23:54:
Rente op spaarrekening != leenrente

Ik kan me goed voorstellen dat deze constructie voor Versio goedkoper is dan lenen bij de bank, daarnaast wordt de liquide waarde verhoogd wat interessant is bij een mogelijke overname.

Of dit wenselijk is is een tweede, ik ga er in ieder geval niks op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
fast-server schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:31:
Als ik rond kijk dan is:
2,25% de hoogste rente die je zo'n beetje krijgt
Voor lenen is de laagste rente die ik tegen kom 5,6%
Dan heb je niet erg goed gezocht, nog geen 2 maanden geleden heb ik bij een ALV nog gestemd over een lening tegen 3,25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb er even een mailtje aangewaagd, en versio wat meer info gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik vind het fishy, gezien de praktijken en werkwijze die Versio met z'n klanten erop nahoudt vind ik dit geen goed teken. Versio heeft vaak laten zien dat ze niet altijd goed met pers/klanten om kunnen springen, het is niet hetzelfde als een dergelijk financieel product aanbieden maar het zegt wel veel over hun werkwijze.

Ik zou ze niet met m'n geld vertrouwen... Sterker nog, ik vertrouw ze niet eens met hosting, heb er een tijd terug al m'n diensten laten annuleren en verhuisd naar een concurrent.

Ben benieuwd naar de reden achter deze 'actie'.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

M-Opensource schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:13:
Ben benieuwd naar de reden achter deze 'actie'.
De enige reden om dit te doen is omdat je meer liquide middelen wilt. Ik zie het namelijk niet gebeuren dat ze zelf leningen gaan verstrekken. Daarnaast zijn de enige redenen om liquide middelen te willen:

a) Opkopen van andere bedrijven/uitbreiden op grote schaal, wat veel geld kost
b) Ze zijn bijna failliet en hopen op deze manier nog wat langer te blijven drijven om later als er rente betaald moet worden kapot te gaan.

Persoonlijk hoop ik natuurlijk het eerste, maar verwachte meer het laatste, wat nog een reden is om niet bij hun geld te stallen, omdat ze zeer waarschijnlijk niet onder het bankdeposito-stelsel vallen waardoor je tot 100.000 gegarandeerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
M-Opensource schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:13:
Ik zou ze niet met m'n geld vertrouwen... Sterker nog, ik vertrouw ze niet eens met hosting, heb er een tijd terug al m'n diensten laten annuleren en verhuisd naar een concurrent.
Heb je nog tips? Spreiding over meerdere hosters is nooit een slecht idee. Ik gebruik mijn webhosting enkel voor Roundcube + een 5 tal kleine sites (wordpress). ~3 a 5GB schijf is meer dan genoeg.

De Roundcube is dan wel weer erg belangrijk voor me, die moet up to date zijn, en ssl access ondersteunen. Mag ook via PM ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie momenteel op FTP komen? Ik zit bij mn ouders en heb gewoon al mn gegevens netjes overgetypt in coreftp, maar kom er niet op. Ik weet niet of dit komt door een foutje mijnerzijds of dat Versio offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PNJvG
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Herr Roedy:

Beetje laat, maar ik kom de hele avond al prima op de FTP.
Gelukkig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:25
Rare ervaring met hen.
Voor een vriend van mij Office 365 aangevraagd, en ik wou een TXT record toevoegen.
Dus ik enable DNS Beheer, zet er een TXT record bij.

Blijkt dat ineens alle koppelingen met de website en de hosting zijn verbroken! Ondanks dat alle DNS records nog bestonden. Blijkt dat de NS servers naar Microsoft zijn verhuisd. Hoe dat dit is gebeurd, laat ik even in het midden. Mijn vriend zecht dat hij dat niet gedaan heeft, maar dat gebeurd toch niet vanzelf?

Zeer bizar. Daarentegen heb ik gebruik gemaakt van hun chat dienst, en deze was vlot en behulpzaam.
Wel raar dat DNS beheer alle functionaliteit breekt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:13
tc982 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:48:
Rare ervaring met hen.
Voor een vriend van mij Office 365 aangevraagd, en ik wou een TXT record toevoegen.
Dus ik enable DNS Beheer, zet er een TXT record bij.

Blijkt dat ineens alle koppelingen met de website en de hosting zijn verbroken! Ondanks dat alle DNS records nog bestonden. Blijkt dat de NS servers naar Microsoft zijn verhuisd. Hoe dat dit is gebeurd, laat ik even in het midden. Mijn vriend zecht dat hij dat niet gedaan heeft, maar dat gebeurd toch niet vanzelf?

Zeer bizar. Daarentegen heb ik gebruik gemaakt van hun chat dienst, en deze was vlot en behulpzaam.
Wel raar dat DNS beheer alle functionaliteit breekt.
Volgens mij staat dat er met grote uitroeptekens ook boven voordat je DNS beheer aanzet :) Maar raar blijft het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:50:
Kunnen jullie momenteel op FTP komen? Ik zit bij mn ouders en heb gewoon al mn gegevens netjes overgetypt in coreftp, maar kom er niet op. Ik weet niet of dit komt door een foutje mijnerzijds of dat Versio offline is.
Vaak als je een FTP verbinding hebt plus op HTTP zit dan blockt de firewall je tijdelijk voor 15 minuten.

Is zooo irritant als je bezig bent met een live website en refreshed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Djie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Volgens mij staat dat er met grote uitroeptekens ook boven voordat je DNS beheer aanzet :) Maar raar blijft het wel!
Ik las dat meer in de trend van : Als je hier iets wijzigt kan het zijn dat alles niet meer werkt, en het is je eigen schuld als je een www record verlegd :)
Maar het ineens ontkoppelen van alles vond ik nu een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111

Referral linkjes zijn niet gewenst, zie de faq hiervoor.

.nl domeinnamen kosten maar 99 cent deze maand. Bij elke goal van het Nederlands elftal geven ze nog 10 cent korting.

Daarom kosten .nl domeinnamen vandaag en morgen maar 69 cent.

Doe er je voordeel mee :)

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 23-03-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
Iemand die weet of je bij Versio spam boven een bepaalde score direct de trashcan in kan verwijzen? De directadmin opties werken niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Het is weer zover, Versio heeft weer een kortingscode actie onder zijn klanten. Iemand die interesse heeft in een 4 euro kortingscode (Bijv. voor een gratis NL domain), en mij een code daarvoor in de ruil kan doen?

Lemme know d.m.v. een PM!

- EDIT -

Actie informatie:
# De kortingscode is 4 euro waard en goed voor bijvoorbeeld een gratis .NL, .BE of .EU domeinnaam.
# De kortingscode kan éénmaal gebruikt worden.
# De kortingscode kan door iedereen gebruikt worden, BEHALVE door uzelf. Hiermee willen we klanten aansporen om via social-media, webblogs en hun favoriete forums in contact te komen met andere klanten van Versio en hun kortingscodes uit te wisselen. Ook is het natuurlijk mogelijk om de kortingscode weg te geven aan iemand die nog geen klant is. Het is niet toegestaan om uw kortingscode zelf te gebruiken, ook niet via een ander klanten account.
# De kortingscode is maximaal 14 dagen geldig of zolang de voorraad strekt.
# Indien de kortingscode bij een verkeerde bestelling wordt ingevoerd, dan kunnen wij de kortingscode niet heractiveren.
# De kortingscode kunt u invullen op de betaalpagina, bovenaan alle betalingsopties.

[ Voor 65% gewijzigd door Marss911 op 14-05-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:42
Moet je een hostingpakket afnemen om zo'n code te ontvangen? Ik heb alleen één domeinnaam bij ze, en zie nergens iets over deze actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik heb 2 domeinnamen bij ze en een hostingpakket, maar geen mail over een actie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn de Versio CloudBoxes nog altijd niet betrouwbaar...

Na een week prutsen in samenwerking met de helpdesk (er is blijkbaar niemand bij Versio die echt goed begrijpt hoe hij/zij een CloudBox systeem moet beheren en problemen snel kan oplossen), heb ik mijn geld teruggevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:45:
Helaas zijn de Versio CloudBoxes nog altijd niet betrouwbaar...

Na een week prutsen in samenwerking met de helpdesk (er is blijkbaar niemand bij Versio die echt goed begrijpt hoe hij/zij een CloudBox systeem moet beheren en problemen snel kan oplossen), heb ik mijn geld teruggevraagd.
Wat was je probleem precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 20:23
Modbreak:Ruilen van code's is niet de bedoeling. Als je code's hebt kun je die posten in het daarvoor bestemde topic [Kortingscode] Versio

Ik heb dan ook een paar replies getrashed

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yannickie111 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:49:
[...]

Wat was je probleem precies?
Wel, hier een uittreksel van de log van mij CloudBox administratiesysteem:

19 Apr 11:54 StartupVirtualMachine Cancelled Virtual Machine#xxxxx
19 Apr 11:54 ConfigureOperatingSystem Cancelled Virtual Machine#xxxxx
19 Apr 11:54 ProvisionVirtualMachine Cancelled Virtual Machine#xxxxx
19 Apr 11:54 BuildDisk Cancelled Disk#979 177881
19 Apr 11:54 BuildDisk Failed Disk#9718
19 Apr 09:47 DestroyVirtualMachine Complete Virtual Machine#xxxxx
19 Apr 09:47 DestroyDisk Complete Disk#9714
19 Apr 09:43 BuildDisk Complete Disk#9715
19 Apr 09:43 BuildDisk Failed Disk#9714
19 Apr 09:36 StartupVirtualMachine Cancelled Virtual Machine#xxxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar wat heb je precies gebuild? Heb zelf ook wat 'aanloop issues' gehad met 2 cloudboxjes (met FreeBSD) die steeds niet wilden booten maar dit is erg adequaat opgepakt en daarna ook niks meer meegemaakt - ook niet met andere distro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedragon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 23:13
Backups failen regelmatig het terug zetten duurt een eeuwigheid.
Als het backup terug zetten klaar is moet je nog een behoorlijke tijd wachten voor het ook wil opstarten.
Ipv6 werkt zover ik weet ook nog steeds niet.
Ook nog geen engelse ips kunnen aanmaken
Kan nog steeds geen eigen iso,s uploaden.
Als je een vps uitzet is het altijd maar de vraag of je hem weer aan krijgt.
Af en toe staat daarom de vps gewoon uit als versio een systeem update heeft gedaan.

Het enigste wat het de moeite waard maakt is de prijs maar verwacht geen stabiel systeem en dat je krijgt wat ze beloven op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11-2020
Even een (redelijk) positieve reactie.
Zojuist snel en effectief geholpen door Versio Support via de chat functie.

Ik had een probleem bij het alloceren van meer resources aan een VM (Debian 6.0 X64). Ondanks dat wij nog 1,5GB vrij hadden kon ik die niet toewijzen aan de VM. Foutmelding: "Virtual machine has not been updated: RAM Memory system limit exceeded and User resources reach limits. This Memory system limit exceeded."

Echte oorzaak bleek een beperkte ruimte op de "node", ofwel de technisch onderliggende "HyperVisor", ofwel de fysieke server waarop de virtuele machine draait. Als gebruiker heb je daar geen zicht op, dus tot dit inzicht kan je niet komen zonder support.

Met advies van support de VM gemigreerd naar een node met voldoende beschikbaarheid en geupgrade.

Enige kanttekening is dus het gebrek aan inzicht in de fysieke beperkingen en dus onverklaarbare foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-06 13:22
Ik heb een resellerpakket bij Versio. Loopt op zich prima.
Maar inkomsten uit het partnerprogramma werden 'afgepakt' zodra ik deze probeerde over te boeken naar mijn rekening.

Communicatie via de chat hierover was niet mogelijk. Communicatie via de mail bedroevend slecht. Na een mailwisseling van meer dan 10 mails gaven ze toe dat ze een fout hadden gemaakt, maar hun fout terugdraaien was niet mogelijk. Vanwege de hopeloze communicatiepogingen met Versio raad ik mensen nu af om nog bij Versio producten af te nemen. Jammer, want prijs/kwaliteit verhouding lijkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog meer problemen met de inmiddels nieuwe PHP versie die uitgerold wordt over meerdere servers?

Ik vind het maar een belachelijke zet om daarbij fopen compleet te blokkeren van gebruik. Ik heb ruim 8 x webhostingpaketten en 1x reseller. Sinds de 1 of andere dag functioneren websites maar half omdat de functie van Fopen is uitgezet. Als je een server juist configureert is gebruik van Fopen niet zo schadelijk. Ik snap dat met leken en gehackte sites Fopen dan juist een probleem kan vormen (Het uitvoeren van remote code bijv) maar als je een server juist in kunt stellen, dan denk ik dat het allemaal best meevalt.

Jammere actie uitsluitend te verkondigen dat je niet langer 5.3 wilt blijven aanbieden en overstapt op 5.4, maar vervolgens fopen daarbij uitsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Laatst online: 03-09 11:50
Vandaag de hele ochtend al 3 CloudBox servers plat door een DDOS aanval op de CloudBox infrastructuur. Maar goed... het was een budgetoplossing en allesbehalve kritieke websites / applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 07:26

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Lijkt nu ook weer gedaan te zijn met versio en dus met al mijn sites die daar draaien...

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Kijk eens in je email. Er wordt rigoreus onderhoud gepleegd tussen 0:00 en volgens mij 5:00. Alle servers zijn daarom down.

Jammer, maar het moet. Als dit aanvallen helpt voorkomen, is het beter dat het eens 1 nachtje niet werkt dan dat al je data gestolen wordt.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
  • Laatst online: 14-06 13:22
Zie https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=128

Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met http://tweakers.net/nieuw...s-failliet-verklaard.html

Tot 9 uur zijn websites gehost bij Versio helaas niet goed bereikbaar. Mail wordt wél opgevangen en verlaat afgeleverd.

99,9% uptime wordt hiermee niet meer gehaald denk ik! (Dat is minder dan 9 uur op jaarbasis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, hun maakte gebruik van de diensten in DataHouse. Zowel locatie Alkmaar als Aplhen aan de rijn stromen helemaal leeg: http://www.webhostingtalk...aard-5.html#axzz2Yuad7ZdI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiegles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01-2024

smiegles

Breaking Bad

Sjarelke schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 01:43:
Zie https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=128

Heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met http://tweakers.net/nieuw...s-failliet-verklaard.html

Tot 9 uur zijn websites gehost bij Versio helaas niet goed bereikbaar. Mail wordt wél opgevangen en verlaat afgeleverd.

99,9% uptime wordt hiermee niet meer gehaald denk ik! (Dat is minder dan 9 uur op jaarbasis)
voor aangekondigde downtime is volgens versio geen downtime,net als storing en overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermarc
  • Laatst online: 03-09 16:12

cybermarc

Overdose Docking

http://www.ispam.nl/archi...ouse-massaal-leeggehaald/

Versio heeft z'n servers weggehaald bij Datahouse..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ze hebben zonet een verklaring afgegeven: https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=128

Ik vind het super geregeld van ze. Vind wel dat sommige lopen te zeuren over dat ze zo lang offline zijn geweest. Als dit later was gebeurd, had de curator misschien alle servers in beslag genomen. Of wordt de stroom ineens afgesloten.

Bedrijf waar ik werk had hetzelfde probleem gistermiddag en ik heb gisteravond en vannacht ook meegeholpen met de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gelukkig maar dat ze een nieuw plekje hebben kunnen vinden.

Ik kan me wel voorstellen dat het voor Datahouse Alphen ook niet lang meer gaat duren voordat de stekker eruit gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Megamind op 13-07-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vermoedde ik al. Je hebt geen 9 uur nodig voor een update. Dat is eerder een grootschalige verhuizing van servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 15:33
Ik zat met 9 uur eerder te denken aan de installatie en het testen van nieuwe hardware. Maar dat was het dus niet.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op zondag 14 juli 2013 @ 00:12:
Ik zat met 9 uur eerder te denken aan de installatie en het testen van nieuwe hardware. Maar dat was het dus niet.
Dan zorg je dat je redundant servers staan hebt die de downtime tijdelijk kunnen opvangen. Als jij nieuwe hardware gaat testen en 9 uur daardoor down bent is de term hoster mischien niet voor je weggelegd :P

Met zulk soort geruchten klopt het inderdaad dat je je servers en apparatuur daar weg wilt halen. Als er beslag wordt gelegd en toegang wordt ontzegd heb je wel een probleem als hoster.

De gevolgen hadden groter kunnen zijn. Meerdere partners zijn daar inmiddels ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik zat voorheen bij hosting.eu waar ik totaal niet over te spreken ben. Heb zelfs twee keer via dit forum support gekregen van een freelancer omdat er totaal niet werd greageerd op mijn tickets. Via een tip van een clanmate overgestapt naar versio. De verhuizing was in een mum van tijd geregeld en binnen een paar uur werkten mijn domeinnamen al. Toen ik tijdens het spelen met instellingen (nameservers) het verprutst had en ik mijn domeinnamen niet meer kon bereiken, kreeg ik ook binnen afzienbare tijd een mail waar de fout erin was geslopen.

Ik ben erg te spreken over versio.nl! Ze zijn erg goedkoop en hebben een erg sterk admin / klantenpanel. Ook over de support ben ik erg te spreken.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mening deel ik echt nu inderdaad. Moet zeggen dat ik echt veel hostingpartijen heb gehad. Nu door het wegvallen van enkele werkzaamheden was ik gewoon op zoek naar een goedkope (VPS) provider en gebruik ik die Cloudboxes. De kwaliteit/prijs verhouding resulteert voor mij in ieder geval in een tevreden klant omdat ik niet veel downtime heb, heel acceptabel, FreeBSD boxjes draaien, mag er alles op doen wat ik wil (niet crimineel uiteraard), mij hoor je niet klagen voor die 3 tientjes per box p/k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Laatst online: 03-09 11:50
Benieuwd of bovenstaande beide positievelingen na de afgelopen 4 dagen (!!) downtime door een OnApp control panel upgrade nog steeds achter hun verhaal staan. Voor de afgelopen 10 maanden staat de teller voor mij bij Versio op 7 dagen downtime, zeker 10 "spontane" poweroffs en veel performance- en netwerkproblemen (DDOS). Voor mij was de epic fail afgelopen weekend de druppel in ieder geval, mijn VPS-en zijn verhuisd. Het zijn goedkope (dat wel) amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Even een nieuwe ervaring delen. Ik heb al jaren een Starter NL pakket (50 cent + BTW per maand), en ben op zoek naar meer snelheid voor PHP/MySQL. Na overleg met de klantenservice had ik hiervoor een Magento pakket aangevraagd (4,99 + BTW per maand, 10 keer zo "duur" dus). Dit was vaak wel iets sneller dan het goedkope pakket, maar het snelheidsverschil was nog geen factor 2. Tot ik er achter kwam dat de snelheid 's middags aanzienlijk afneemt: laadtijden van 10 seconden per klik waren geen uitzondering! En ondertussen was mijn oude Versiopakket op hetzelfde moment vele malen sneller. Oftewel ik was er niets mee opgeschoten... Ik gok dat met name aan het eind van de middag de Magento-drukte toeneemt bij de andere gebruikers op dezelfde server, waardoor mijn niet-Magento "verdrukt" wordt.
Ik heb nog even een Magento-installatie getest, en ook aan het eind van de middag is die aanzienlijk sneller dan Magento op mijn oude Versio-hosting. De server-optimalisaties zijn dus wel degelijk gunstig voor Magento, maar niet voor mij.
Hierna heb ik gebruikgemaakt van Versio's 14-dagen-niet-tevreden-geld-terug-garantie. Dit ging soepeltjes, alleen moest ik daarna zelf aangeven dat ik het niet in mijn "online wallet" maar op mijn bankrekening wil hebben. De iDeal-kosten van 1,20 kreeg ik niet terug. Meerdere contacten met de klantenservice verliepen soepel.

Ondertussen ben ik alsnog op zoek naar hosting, maar voor nu heeft dat geen haast.. Ideaal zou zijn om 4 keer meer per maand te betalen voor een server die 4 keer minder gebruikers heeft. Lagere load dus voor meer performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:19:
Even een nieuwe ervaring delen. Ik heb al jaren een Starter NL pakket (50 cent + BTW per maand), en ben op zoek naar meer snelheid voor PHP/MySQL. Na overleg met de klantenservice had ik hiervoor een Magento pakket aangevraagd (4,99 + BTW per maand, 10 keer zo "duur" dus). Dit was vaak wel iets sneller dan het goedkope pakket, maar het snelheidsverschil was nog geen factor 2. Tot ik er achter kwam dat de snelheid 's middags aanzienlijk afneemt: laadtijden van 10 seconden per klik waren geen uitzondering! En ondertussen was mijn oude Versiopakket op hetzelfde moment vele malen sneller. Oftewel ik was er niets mee opgeschoten... Ik gok dat met name aan het eind van de middag de Magento-drukte toeneemt bij de andere gebruikers op dezelfde server, waardoor mijn niet-Magento "verdrukt" wordt.
Ik heb nog even een Magento-installatie getest, en ook aan het eind van de middag is die aanzienlijk sneller dan Magento op mijn oude Versio-hosting. De server-optimalisaties zijn dus wel degelijk gunstig voor Magento, maar niet voor mij.
Hierna heb ik gebruikgemaakt van Versio's 14-dagen-niet-tevreden-geld-terug-garantie. Dit ging soepeltjes, alleen moest ik daarna zelf aangeven dat ik het niet in mijn "online wallet" maar op mijn bankrekening wil hebben. De iDeal-kosten van 1,20 kreeg ik niet terug. Meerdere contacten met de klantenservice verliepen soepel.

Ondertussen ben ik alsnog op zoek naar hosting, maar voor nu heeft dat geen haast.. Ideaal zou zijn om 4 keer meer per maand te betalen voor een server die 4 keer minder gebruikers heeft. Lagere load dus voor meer performance.
www.dualdev.nl !

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik snap iets niet.. vanmorgen een account je genomen bij Versio. Domeinnaam aangevraagd + webhosting pakket (Zilver).
Nu wil ik alvast bezig met mijn aankomende website, maar ik kan de pagina niet benaderen. Logisch, DNS is nog niet doorgevoerd enzovoort.
Maar als ik dan de site benader op IP-adres (van de NS) krijg ik de melding: "Apache is functioning normally"

Ja dat is allemaal prima! :P Maar nu graag mijn site die ik geupload heb.. Doe ik iets verkeerd? Of verwijst het IP adres wat ik heb doorgekregen helemaal niet naar mijn site.

Helpdesk chat:"Host file aanpassen" en "je moet wachten tot de DNS goed is doorgevoerd"

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 29-07-2013 14:09 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
St@m schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:09:
Ik snap iets niet.. vanmorgen een account je genomen bij Versio. Domeinnaam aangevraagd + webhosting pakket (Zilver).
Nu wil ik alvast bezig met mijn aankomende website, maar ik kan de pagina niet benaderen. Logisch, DNS is nog niet doorgevoerd enzovoort.
Maar als ik dan de site benader op IP-adres (van de NS) krijg ik de melding: "Apache is functioning normally"

Ja dat is allemaal prima! :P Maar nu graag mijn site die ik geupload heb.. Doe ik iets verkeerd? Of verwijst het IP adres wat ik heb doorgekregen helemaal niet naar mijn site.

Helpdesk chat:"Host file aanpassen" en "je moet wachten tot de DNS goed is doorgevoerd"
Er zitten meerdere websites op hetzelfde IP, ze werken via de hostname die jij ingeeft om te zien naar welke pagina ze deze moeten omleiden. Je kan dus :

- Een entry in de host file zetten
- Wachten op DNS

Het lijkt me dat je correct geholpen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
Op dat IP-adres zitten honderd(en) websites ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

tc982 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:21:
[...]

Er zitten meerdere websites op hetzelfde IP, ze werken via de hostname die jij ingeeft om te zien naar welke pagina ze deze moeten omleiden. Je kan dus :

- Een entry in de host file zetten
- Wachten op DNS

Het lijkt me dat je correct geholpen bent.
Ah ok, anders dan ik gewend ben dus :) Geen eigen IP
bartbh schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:22:
Op dat IP-adres zitten honderd(en) websites ;)
Duidelijk, dan wachten we nog even af :Z
Host file aanpassen lijkt niet te werken Zonder typefouten werkt het nu wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 29-07-2013 14:38 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Het idee van de rente en financieren is niet nieuw, Mijndomein doet het al jaren;
http://www.mijndomein.nl/obligatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:36:
Die mening deel ik echt nu inderdaad. Moet zeggen dat ik echt veel hostingpartijen heb gehad. Nu door het wegvallen van enkele werkzaamheden was ik gewoon op zoek naar een goedkope (VPS) provider en gebruik ik die Cloudboxes. De kwaliteit/prijs verhouding resulteert voor mij in ieder geval in een tevreden klant omdat ik niet veel downtime heb, heel acceptabel, FreeBSD boxjes draaien, mag er alles op doen wat ik wil (niet crimineel uiteraard), mij hoor je niet klagen voor die 3 tientjes per box p/k.
Hier moet ik (helaas) toch negatief op terug gaan komen (informatie/probleem volgt later nog even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 29 juli 2013 @ 12:19:

Ik raad dit bedrijfje aan: https://www.ongekend.nl . Ik ken de backend developer van het beheer systeem en ik moet zeggen dat het bedrijfje het goed doet qua service en performance :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik zie net dat versio nu nog maar 3% rente uitkeert aan klanten met een portemonnee-saldo van meer dan 250 euro. (In plaats van de 4% een tijdje terug.)
Voor 4% wilde ik mijn geld al niet (zonder garantiestelsel) bij versio stallen, laat staan voor 3%.

Edit: oh, ennuh:
Let op! Vanaf oktober 2013 zal er geen rente meer worden uitgekeerd, dit omdat het door ons gewenste resultaat niet is behaald.
Nogal logisch. Daar stoppen ze dus weer mee.

[ Voor 29% gewijzigd door yannickie111 op 01-10-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Ik heb nu 2½ jaar een reseller pakket bij Versio, maar mijn websites lijken de laatste tijd steeds langzamer te worden. Als ik in DirectAdmin kijk, zie ik dat er 813 gebruikers op één IP zitten!.Een whois op het IP geeft zelfs 1343 websites aan! Beetje erg aan het oversellen dus!
Gisterenavond ging zelfs de load average even boven de 20 staan waardoor het helemaal traag werd. FTP was eerst ook niet vooruit te branden, maar dat is opgelost.

Ik zit erover te denken om ergens maar een VPS te nemen, maar daar zitten natuurlijk een aantal risico's aan (zelf opzetten, onderhouden, backup regelen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Zidane007nl schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:40:
Ik zit erover te denken om ergens maar een VPS te nemen, maar daar zitten natuurlijk een aantal risico's aan (zelf opzetten, onderhouden, backup regelen etc.).
Als je de kennis hebt voor het opzetten van een server dan zou ik het aanraden, je hebt alles zelf in de hand en dat is echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
M-Opensource schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:54:
[...]

Als je de kennis hebt voor het opzetten van een server dan zou ik het aanraden, je hebt alles zelf in de hand en dat is echt een verademing.
Het onderhoud is natuurlijk ook af te kopen door een managed VPS te nemen, uiteraard zijn de kosten dan vaak een klap hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan veel erger hoor....
Users: 962
Ik wil niet weten hoeveel websites dat zijn. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Aloys schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:18:
[...]

Ik raad dit bedrijfje aan: https://www.ongekend.nl . Ik ken de backend developer van het beheer systeem en ik moet zeggen dat het bedrijfje het goed doet qua service en performance :) .
Bedankt voor de tip. Bestelling gedaan en qua prijs/data/schijfruimte ook nog concurrerend met Antagonist. Filmpjes zijn wel van een niveau van .... 8)7 :D

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg alles bij Versio gefaseerd vanaf heden ook op.

Reden? Overselling, teveel users, teveel sites. En het woord gaat rond dat men vooral goedkope hostingpakketjes opkoopt om daarop tig shit sites op te stallen en deze onderling aan elkaar te knopen met linkbuilding.

Resultaat? Het halve netwerk van versio krijgt een dubieuze reputatie bij search engines waardoor gewoon alles in het geding raakt.

Ik neem nu ook een managed dedicated, met een IP of 10 ofzo naast het bestaande werk wat al draait.

Online saldo is per direct ook opgevraagd. Het gaat lekker zo. Gaat om 12x webhosting, 2x reseller.

Versio had moeten weten dat overselling, overusage, tot bepaalde problemen zou gaan leiden. En die ondervind ik nu bestwel.

Ze bieden overigens ook geen backups. Als een server onderuit vliegt ben je je data kwijt tenzij je backups maakt. Maar ik ga niet wekelijks 12x + alles wat op reseller staat handmatig indrukken met maak backups, om deze vervolgens op mijn PC te stallen.

Het maken van een backup met een cronscript plus deze per FTP elders te stallen (FTP / SSL) mag niet. Exec is uitgeschakeld, en ze bieden hiervoor ook geen ondersteuning.

Dan is het snel klaar. Ik ben een poweruser met ruim 1400 websites, ik verwacht ook enige medewerking in bepaalde dingen. Zonder opgaaf van reden Fopen uitknallen was ook al zoiets.....

Dus. Bij deze topic ook unmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Waarom niet een VPSje nemen en Directadmin of Virtualmin erbij nemen? Kost je paar tientjes per maand en je hebt veel meer in beheer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil geen omkijken naar een server. Ik doe wat anders dan managen van servers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Ik denk inderdaad dat versio simpelweg niet geschikt is voor iemand met 1400 websites. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
1400 websites... dude... ik wist niet eens dat er zoveel websites bestonden op the interwebz :p

[ Voor 9% gewijzigd door M-Opensource op 08-10-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiVanc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik heb ook een reseller hosting lopen bij Versio maar kamp de laatste dagen ook met serieus wat snelheidsproblemen. Als ik via directadmin kijk zie ik dat het aantal users 1081 is.

Ik overweeg nu om over te stappen naar een cloudbox van Versio. Gaat dit mijn problemen oplossen en is het extra beheer dat daarbij komt kijken te doen als leek? Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met andere hosters?

twitter: @NiVanc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
NiVanc schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:13:
Ik heb ook een reseller hosting lopen bij Versio maar kamp de laatste dagen ook met serieus wat snelheidsproblemen. Als ik via directadmin kijk zie ik dat het aantal users 1081 is.

Ik overweeg nu om over te stappen naar een cloudbox van Versio. Gaat dit mijn problemen oplossen en is het extra beheer dat daarbij komt kijken te doen als leek? Zijn er mensen die positieve ervaringen hebben met andere hosters?
Was (alweer 1,5 jaar geleden) van 100% uptime hosting naar managed VPS verhuisd, snelheid was om te huilen. Maakte dus niet veel uit. Een onbelangrijke (hobby)website kan je prima bij Versio hosten, maar voor het overige ga ik naar andere partijen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
M-Opensource schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 08:54:
[...]

Ik heb gelukkig wel wat ervaring met het opzetten van een Ubuntu server. Nu nog even kijken waar ik de VPS ga afnemen en voor wat voor specs ik moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zidane007nl schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:53:
[...]

Ik heb gelukkig wel wat ervaring met het opzetten van een Ubuntu server. Nu nog even kijken waar ik de VPS ga afnemen en voor wat voor specs ik moet gaan.
Ik kan TransIP aanraden :) Erg betrouwbaar en mega snelle en goede service!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
DennusB schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

Ik kan TransIP aanraden :) Erg betrouwbaar en mega snelle en goede service!
Sluit ik mij bij aan, nog nooit problemen gehad, goede service en prima hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
M-Opensource schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:42:
[...]

Sluit ik mij bij aan, nog nooit problemen gehad, goede service en prima hardware.
Ik heb er 5 VPSjes, waarvan 4 aan de goedkope kant en haal nogsteeds ruim 200mb read/write, dat was bij Versio cloudbox of bij Leaseweb wel andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Mijn contract wordt pas in maart verlengd, dus ik dacht ik wacht er nog even mee. Ik heb ook nog wat andere dingen liggen die voorrang hebben. Het viel van de week ook wel mee, maar vandaag waren mijn websites weer slecht bereikbaar door hoge server load. Op dit moment is deze 27.48 25.57 22.85 en dat is echt niet goed ... Pagina's laden langzaam en zelfs timeouts treden op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel versio ligt eruit. Fijn. ! :) :/ lijkt nu weer up
Pinging 159.253.7.216 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=33ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=34ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=45ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=439ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=38ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=32ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=35ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=72ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=45ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=37ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=46ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=157ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=53ms TTL=56
Reply from 159.253.7.216: bytes=32 time=37ms TTL=56
Die spikes zijn ook zorgwekkend... meer dan 400MS op 1 punt.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Lijkt weer te werken hier na 5 minuten downtime (die ik dagelijks ook wel een aantal keer heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Hier is het ook al de hele week raak met uitschieter vandaag constant alles down.
Ben al opzoek naar een andere reseller iemand suggesties ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ek-media.nl/
http://www.correcthosting.nl/

zo uit m'n hoofd wel 2 goede, en die niet een handleiding raadplegen als er iets misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

De gemiddelde gratis host is nog beter dan Versio (www.000webhost.com of www.hostinger.nl). We zitten op een 100% Uptime pakket dat in de krappe 3 weken dat we bij ze zijn al 2x down is geweest voor in totaal 20 minuten. Daarnaast is het traag als dikke [....]. Als het contract afloopt stappen we meteen over. Door al die fake reviews op ISPGids.com blijven ze alsmaar klanten krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Freekers op 14-10-2013 17:04 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij sta ik op een aparaat met een defecte schijf ofzo.

het maken van een backup duurt echt meer dan 2 uur. Sterker zelfs; het is ermee gekapt halverwege.

Ik zit met een bestand wat 2x de omvang heeft van de oorspronkelijke backup en ik kan het bestand niet verwijderen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pk8VSrqnJLSSFpifIp04ZzJV/full.jpg

Ik weet niet wat 2GB nodig heeft om zulke overhead te veroorzaken. Volgens mij ben ik sneller als ik per FTP alles lokaal kopieer en dan weer terugzet. Dit is om te huilen.

Ik heb een handvol websites trouwens verhuisd, en wat een verschil in site snelheid alleen al. Geen overselling, geen hoge loads, gewoon een machine van 60k in aanschaf, zoals het hoort. Linksom rechtsom regent het trouwens versio als je maar even goed zoekt.

Nou ja. In 2 werkdagen verkas ik alles. Ze schrijven dat restitutie niet mogelijk is, en dat ik de webhosting op moet zeggen door middel van automatisch verlengen uitzetten. Ik schrijf het als als een verlies. Voor mij _nooit_ meer versio.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:13:
Volgens mij sta ik op een aparaat met een defecte schijf ofzo.

het maken van een backup duurt echt meer dan 2 uur. Sterker zelfs; het is ermee gekapt halverwege.

Ik zit met een bestand wat 2x de omvang heeft van de oorspronkelijke backup en ik kan het bestand niet verwijderen.

[afbeelding]

Ik weet niet wat 2GB nodig heeft om zulke overhead te veroorzaken. Volgens mij ben ik sneller als ik per FTP alles lokaal kopieer en dan weer terugzet. Dit is om te huilen.

Ik heb een handvol websites trouwens verhuisd, en wat een verschil in site snelheid alleen al. Geen overselling, geen hoge loads, gewoon een machine van 60k in aanschaf, zoals het hoort. Linksom rechtsom regent het trouwens versio als je maar even goed zoekt.

Nou ja. In 2 werkdagen verkas ik alles. Ze schrijven dat restitutie niet mogelijk is, en dat ik de webhosting op moet zeggen door middel van automatisch verlengen uitzetten. Ik schrijf het als als een verlies. Voor mij _nooit_ meer versio.
Heb je niet toevallig ergens een symlink (hard of soft) die een oneindige loop veroorzaakt? Daar kan Versio natuurlijk an sich niks aan doen.

Een (enkele) machine van 60k in aanschaf trouwens? Lijkt me stug :) (zal wel een virtualisatie-setup oid zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Werken er bij Versio ook nog andere mensen dan Level 1 Tech Studentjes die in de avonduren even bijklussen door wat tickets af te raffelen? Man man man wat een ellende. Ik heb de knoop doorgehakt, het boeltje gaat weg bij Versio op de domeinnamen na.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-06 13:45
Het lijkt weer feest bij Versio. Heb er ook paar maand een VPS gehad. VLug verhuisd naar DirectVPS en sindsdien nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freekers schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:25:
Werken er bij Versio ook nog andere mensen dan Level 1 Tech Studentjes die in de avonduren even bijklussen door wat tickets af te raffelen? Man man man wat een ellende. Ik heb de knoop doorgehakt, het boeltje gaat weg bij Versio op de domeinnamen na.
:')

Ik heb me de laatste paar dagen goed lopen tieren en schelden hier .... op details ga ik verder niet in. Maar er hangt zo'n mentaliteit van zo snel mogelijk afhandelen van tickets zonder echt inhoudelijk te kijken naar wat iemand verstuurt. Dat is jammer, terwijl het antwoord op een blaadje notabene wordt meegegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:28

shinchan03

Niels

Ter info:
Storing bij Versio, zie Twitter van Versio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 20:46

Midas.e

Is handig met dinges

@rijndata
Zowel Core A als B offline, engineers op locatie onderzoeken de oorzaak.

Pardon? beide cores down lijkt mij een redelijk issue :P

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Joh, zelfs hun "100% uptime" hosting ligt eruit. Pannekoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Enorme ddos, alle lijnen naar ons netwerk 100% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

SAWYER schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:44:
Enorme ddos, alle lijnen naar ons netwerk 100% vol.
Kan ik me voorstellen als je zo met je klanten omgaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 20:46

Midas.e

Is handig met dinges

In dit geval is het datacenter zelf wat het aangeeft ;) je moet natuurlijk niet verwachten dat Versio dat weet

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
Midas.e schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:47:
In dit geval is het datacenter zelf wat het aangeeft ;) je moet natuurlijk niet verwachten dat Versio dat weet
Idd, Versio hebben hun spullen bij Rijndata staan: https://twitter.com/rijndata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
@rijndata: Klant afgesloten, ip ranges uitgeschakeld. Routes vrijgegeven voor overige klanten. Update binnen 30min.
En bij Versio ligt alles nog eruit ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Djie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:05:
Idd, Versio hebben hun spullen bij Rijndata staan: https://twitter.com/rijndata
Lekker botte reactie: "@proxmedia niemand kan dit."

Ik snap overigens niet hoe Versio het überhaupt durft om 100% uptime aan te bieden als ze hun servers voor dit pakket niet in 2 verschillende DC's hebben staan....

EDIT: Ons netwerk is redundant en zowel Core A als Core B waren volledig offline. So far for redundancy! :9

[ Voor 12% gewijzigd door Freekers op 21-10-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Nog meer mensen waar data verdwenen lijkt te zijn?

Klanten"service" Versio:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yFSjlLx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Is dit echt? Wat een paupergast die Alex zeg, kan je nog beter geen support bieden.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.