Versio Hosting - ervaringen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 100.470 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik vragen op welk IP je staat?

Als zij een backup hebben hersteld om wat voor een reden dan ook dan kan het kloppen waarom je berichten of details kwijt bent.

Sorry. Maar de support van versio lijkt net een kindercreche. Ik wordt al dagen van kastje naar de muur gestuurd. Ik krijg een backup daar niet weg. En de oplossing daartoe lijkt zo simpel. Het is ook notabene tijdrovend steeds een bestand van bijna 4GB te uppen met je thuislijntje. Niemand die begrijpt waarom een backup bestand aan de andere kant er voor de helft maar uitkomt.

En het is altijd de schuld van de klant. Ik ben in een vroeger verleden ook in hostingbranche actief geweest. Hoe zij omgaan met situaties is niet echt professioneel. Stellig beweren dat er niets aan de hand is met hun server(s) van krachtige apparatuur, terwijl ik op 1 dag meer downtime tel dan dat ik ooit gehad had bij andere hosting.

Klant(en) belde me echt ook steeds op van "Ja ik upload een foto en toen deedt ie het niet meer" - Oftewel gewoon keiharde timeouts. Zelfs de website van is it down or just me geeft exact wat ik bedoel.

Klagen bij support van Versio is klagen tegen dovemans oren. Als je de AV gelezen hebt van versio weet je ook waarom support zo legitiem als een onbeschofte vlerk omgaat met klanten als het aankomt op data.

Ik moet zeggen sindsdat ik mijn mening geplaatst heb op ISPGids ik ineens heel veel vragen ontvang met 'waar' ik zoal ben gaan zitten.

Nou ja. Het maakt ook verder niet uit. Het meeste is gelukkig over en het belletjes met "de website ligt eruit" is niet meer. Heerlijk rustig slapen zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mijn databaseconnecties werken opeens niet meer... Geen idee of dat tijdelijk of permanent is, ik heb het vermoeden (maar weet het niet zeker) dat het al enkele dagen zo is... Soms werkt het even, dan is het weer weg.

[ Voor 10% gewijzigd door RemcoDelft op 26-10-2013 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, Remcodelft

Wat de reden (denk ik / weet ik) overselling
Ze gebruiken server waarop rond 100 website opkunnen
Maar op zo server zitten er al zo 800 gebruikers waarvan elk 25 domein kan hosten minimaal!

Gemiddelde site gebruikt 128MB dat is ook de max dat ingesteld is standaard bij directadmin.
Maar deze servers hebben 4 of 8 GB ram.
Dat wil zeggen dat de server geen 800 gebruikers aankan.

Daardoor kan de mysql niet goed functioneren.

Wij gebruiken 8GB voor 50 website max dan blijft er altijd speelruimte over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthis schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:22:
Het lijkt weer feest bij Versio. Heb er ook paar maand een VPS gehad. VLug verhuisd naar DirectVPS en sindsdien nooit meer problemen gehad.
Dit topic gaat over Versio, niet over de vele alternatieven.

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 30-10-2013 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:28
Tuurlijk... weer een DDOS aanval op de server (server30) waarop enkele van mijn websites draaien. Al met al gaat men die uptime van 99% never nooit halen. Toch nu maar eens serieus gaan kijken naar een andere hoster :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 01:30
Iemand kortingscodes gehad voor het vijfjarig bestaan van Versio?
Ik niet, dus even gemaild.
Geldig tot en met morgen.....

.NL voor €1,05, .BE en .EU voor €0,90?
Kortingscode: CHEAPDOMAIN-H4PPY-5TH-B1RTHD4Y-V3RSI0
De kortingscode is maximaal drie keer per klant te gebruiken en geldig tot en met 31 oktober. Om van deze kortingscode gebruik te maken, moet iedere domeinnaam afzonderlijk worden besteld.

ZILVER webhosting pakket met 12 maanden looptijd voor €12?
Kortingscode: CHEAPHOSTING-H4PPY-5TH-B1RTHD4Y-V3RSI0
De kortingscode is een onbeperkt aantal keren per klant te gebruiken en geldig tot en met 31 oktober.

REAL reseller hosting pakket met 6 maanden looptijd voor €12?
Kortingscode: CHEAPRESELLER-H4PPY-5TH-B1RTHD4Y-V3RSI0
De kortingscode is een onbeperkt aantal keren per klant te gebruiken en geldig tot en met 31 oktober.

50% korting op iedere nieuwe Cloudbox omgeving?
Kortingscode: CHEAPCLOUDBOX-H4PPY-5TH-B1RTHD4Y-V3RSI0

Helaas niet te gebruiken voor verlenging. Ik kan het helaas dus niet gebruiken, maar voor iedereen die wel graag iets nieuws/extra's wil bestellen: Doe er je voordeel mee.

[mbr]Referral linkjes weggehaald. Let hier even op, zie de faq voor toelichting.

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 18-11-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 23:46
Ik ga er ook geen gebruik van maken., aangezien ik ze echt zat ben. Volgende week maar even uitzoeken waar ik een VPS ga nemen.

Krijg nog steeds dagelijks een melding van Uptime Robot dat mijn website kort down is geweest. Als ik dan kijk dan zie ik dat MySQL de melding too many connections geeft ... Als dat serverwide staat ingesteld dan weet ik genoeg.

En nu krijg ik ook een melding van UPC dat de mailserver in de blacklist staat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:03:
Beste, Remcodelft

Wat de reden (denk ik / weet ik) overselling
Ze gebruiken server waarop rond 100 website opkunnen
Maar op zo server zitten er al zo 800 gebruikers waarvan elk 25 domein kan hosten minimaal!

Gemiddelde site gebruikt 128MB dat is ook de max dat ingesteld is standaard bij directadmin.
Maar deze servers hebben 4 of 8 GB ram.
Dat wil zeggen dat de server geen 800 gebruikers aankan.

Daardoor kan de mysql niet goed functioneren.

Wij gebruiken 8GB voor 50 website max dan blijft er altijd speelruimte over ;)
Als je er vanuit gaat dat je van de 2000 websites maar 300 echt serieuze sites hebt, dan kan dat inderdaad. Veel webservers worden echt niet ten volle benut qua capaciteit. De keuze om een machine vol te stouwen met honderden gebruikers (Is het iemand wel eens opgevallen dat wanneer je upgrade van webhosting naar reseller je gewoon op dezelfde machine blijft staan?) gaat op langere termijn averechts werken. Timeouts, sites die er lang over doen om te laden tot soms compleet geen bereikbaarheid meer. Dan heb je ook het gerommel met seo pakketjes die van de ene machine naar de andere honderden links uitzetten en daarmee dubieus worden in de grotere search engines. Sindsdat ik verhuisd ben en inmiddels 15 IP adressen voor mezelf beschikbaar heb, en daarop websites verdelen kan, is het zoekvolume vanuit de zoekmachine gestegen. Dat seo daar vanaf kan hangen geloof ik graag. Sitespeed en neighbourhood zijn belangrijke factoren.

Ik ben in korte periode echt vaak gebeld door klanten van het ligt er *weer* uit. Dit was ook de keuze geweest voor mij om te verkassen naar inmiddels eigen vps'en met m'n eigen configuratie. Het voordeel is dat de capaciteit van zo'n server alleen voor jou beschikbaar is en niet gedeeld wordt met anderen.

Wordpress bijv lijkt onschuldig maar dat kan pas een aanslag zijn op load op een server. Ik sta er nog steeds verbaasd over. Laat dat nou net zijn wat grootschalig daar gehost wordt bij versio. Het zijn vooral de plugins die totaal niet efficient zijn qua code.

1 compliment aan versio (en dat mag dan wel worden gezegd) is dat zij bij o.a wordpress een slim truucje javascript gebruiken om aanvallen op o.a wordpress te voorkomen. Maar daar is alles ook mee gezegd.

Bij support is mij 2 weken geleden toegezegd nog het e.a uit te zoeken. Niks meer van gehoord. Ze zijn ook niet echt gemotiveerd daar en er heerst een sfeertje van het zo snel mogelijk afwerken van tickets.

Bottom line is... if you pay for peanuts you get monkeys. Dit is geen hosting voor enige serieuze websites ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:50
De hel met VPS'en is dat resources vaak beperkt zijn. Heb gisteren een VPS zitten configureren voor een partij die wel even dachten zelf een VPS in te richten. Heb er redelijk wat aan zitten versleutelen, maar met 1 core en 1GB serveren ze nu met gemiddeld 2-3 iops en 10% CPU gebruik een website waar ze 2 dagen terug nog pieken hadden naar 80% CPU en 1200 iops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Voor alle actieve klanten (met 1 of meer actieve producten), ter ere van de 50.000e klant, een gratis .eu domeinregistratie of verhuizing:
1 keer per account te gebruiken: 50000-CUSTOMERS-FREEEUDOMAIN-V3R5I0

Geldig tot 30 november.

[ Voor 2% gewijzigd door DJSmiley op 18-11-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:23
Ik vraag me af of meer mensen last hebben van veel korte downtime. Ik heb meerdere sites op Wordpress draaien op een Zilver NL pakket. Ik merk toch vaak dat ik even niet op de site kan komen. Dit vanaf meerdere locaties.

Als ik er niet bij kan dan kunnen klanten (webshop) er ook niet op. Gaat om meerdere sites op mijn pakket waar ik dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil hier toch even mijn ongenoegen uiten over Versio. Laten we wel wezen, de Cloudbox is een leuk product en voor die prijs mag ik niet klagen (en ja als ik wist dat het belangrijk was etc etc etc dan had ik wat duurders KUNNEN nemen maar daar gaat het niet om). Dit jaar heb ik een Cloudbox genomen, als gebruiker van FreeBSD heb ik een template uitgerold, alles up- en running gebracht, websites erop gezet (wat Wordpress-dingen, Ruby on Rails gerelateerd en wat andere zaken voor school). Alles werkte en ging goed en had ik 1 goede snapshot gemaakt. Achteraf had ik natuurlijk allang met rsync een eigen backup/snapshot moeten maken (en SQL DB backups). Maar goed, Versio heeft onlangs de OneApp interface geupdate en wat gebeurd er? Door up- en down gaan van mijn Cloudbox is filesystem corrupt geraakt. >> WELKOM SNAPSHOT NU IS HET TIJD OM JE TE GAAN GEBRUIKEN <<. Helaas kwam ik bedrogen uit, snapshot kan niet worden gemount :X. Pech data weg. Nou helaas helaas helaas allemaal: "Ja kunnen we niks aan doen en u bent zelf verantwoordelijk voor uw backups/data, we kunnen nog even kijken of we de backup kunnen mounten in FreeBSD maar dat weten we niet want daar hebben we geen verstand van." Enfin, na 4 maanden nog steeds niks over mijn data gehoord. Dit weekend nog weer eens een keertje de proef op de som genomen om te kijken of snapshot mechanisme via OneApp goed werkt i.c.m. snapshots, maar mijn ports zijn elke keer corrupt na terugzetten. Weet niet of het door de interface komt of dat het FreeBSD-eigen is, heb het zelf nog nooit meegemaakt in VMware of VirtualBox (bij maken/terugzetten snapshots).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal je zeggen dat teminste 2 websites sporadisch waren verdwenen. Zo ineens uit het niets weg compleet onder direct admin.

Ik vermoed dat zij een algemene backup op de server hebben gezet. En ik op het moment van na die backup daarop 2 websites heb geplaatst. En zij dit hebben hersteld. Ook zoals hierboven, ze zouden de zaak checken, niks meer van gehoord....

Ik snap dat niemand zit te wachten op tientallen pagina's met een AV, maar let er aub op dat wanneer je daar websites op stalt en / of updates maakt, deze ook zo weer verdwenen kunnen zijn.

Elke professionele hoster doet er goed aan een retentie van 2 weken aan te houden qua backups. Ik ken er genoeg die dat wel doen, en in zo'n geval van mij gewoon de website eruit kunnen vissen die verdwenen zou zijn.

Ik kan ook zo een hosting bedrijfje beginnen. Lekker oude meuk opkopen, volstouwen en met meer dan 800 users (800 x 6 euro) lekker winst harken op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand is niet echt heel blij met Versio.
Hij wilt een rechtzaak beginnen tegen versio.

https://twitter.com/kabadayi070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een rechtzaak tegen Versio? Zou kunnen, maar nu we al een maand verder zijn, en geen media-aandacht...
Bluf.... ;)

Anyway, ik ben zo te horen blij dat ik alleen een zooitje domeinen bij die lui afneem, en dat ik elders een VPS"je heb.
Ik heb me altijd verbaast over die bekende 99 euro. Zelf een rechter zou Versio hierom uitlachen, omdat het gewoon zwaar onredelijk is, terwijl de support geheid een backend heeft waarbij ze de bereikbaarheid in no-time kunnen zien.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 19-11-2013 00:07 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:40:
Iemand is niet echt heel blij met Versio.
Hij wilt een rechtzaak beginnen tegen versio.

https://twitter.com/kabadayi070
Zijn Twitter staat vol met %@%$@$a en alles is klote, zou hem ook niet serieus nemen als ik Versio was. Het is gewoon een troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domeinen registeren bij Versio is oke..

Maar als ik die verhalen hoor over de hosting bij Versio |:(

Ik heb zelf keer de cloudbox getest. Ik heb er slechte ervaring van overgehouden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 00:51 . Reden: typ fout. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:48:

Ik heb zelf keer de cloudbox getest. Ik heb er slechte ervaring van overgehouden.
Persoonlijk vind ik het nogal onprofessioneel om publiekelijk gal te stuwen over de concurrentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:48:

Er is niks mis mee de hosting, je krijgt waar je voor betaald. Het is niet duur, en voor een hobby website werkt het prima.
Als je als bedrijf bereikbaarheid wilt garanderen moet je misschien wat dieper in de buidel tasten. Ik ben blij met bedrijven zoals Versio zodat ik goedkoop mijn content beschikbaar kan stellen voor het grotere publiek. Dat het af en toe niet werkt neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef jullie hierin gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag mij alleen af of we hier te maken hebben met onkunde aan de kant van Versio of het falen van de technologie (in mijn geval). Ben echt wel tevreden met/over de Cloudbox, spannende/zwaren dingen doe ik er niet mee, maar het gaat mij om het principe dat ik door toedoen van Versio mijn data kwijt ben. Hoe sterk sta ik in mijn schoenen? Heb wel allemaal screenshots, correspondentie, aan mijn kant ben ik niet in gebreke gebleven, zij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar weinig.. je bent immers akkoord gegaan ook met hun AV. En daar staat in dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent / blijft voor je eigen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ze adverteren met uptime garantie van 99,9% en geven je geld terug als ze dat niet halen (in principe heb je dus gratis hosting?). Verder verkopen ze de 30 snapshots die je mag maken als gratis backup. Als je daar vervolgens gebruik van maakt en het werkt niet waarna je je data kwijt bent, is dat gewoon misleiding.

Maargoed, iedereen die wel eens wat met virtualisatie heeft gedaan weet dat snapshots maken niet gelijk staat aan een goede backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:29:
[...]

Er is niks mis mee de hosting, je krijgt waar je voor betaald. Het is niet duur, en voor een hobby website werkt het prima.
Als je als bedrijf bereikbaarheid wilt garanderen moet je misschien wat dieper in de buidel tasten. Ik ben blij met bedrijven zoals Versio zodat ik goedkoop mijn content beschikbaar kan stellen voor het grotere publiek. Dat het af en toe niet werkt neem ik voor lief.
Mwah, er zijn echt wel plekken waar je voor ongeveer dezelfde prijs je crap kunt neerzetten, maar dan zonder 99,9% downtimegarantie en zonder ronduit onbeschofte helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs een internet provider die je 50MB ruimte aan weet te bieden met je internet doet het nog beter.... :P

Nee maar zonder dollen. Ik ben bang dat je niet echt ver zult komen met procederen tegen versio. De kosten / baat wegen gewoon niet op. Daarnaast ben je ook akkoord gegaan met hun AV toen je enige diensten daar afnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 08:29:
[...]

Dat je niet 100% uptime hebt en 100% bereikbaarheid hebt wat betreft support is aanvaardbaar. Ik heb persoonlijk voor 3 maanden een Cloudbox VPS geprobeerd en ik kreeg uptimes van 99.6% per maand met een configuratie indentiek aan wat ik bij andere providers met 99.99% uptime draai. Tuurlijk, Versio is goedkoop, maar de gemiddelde gratis hosting boer (en nee, het is niet mijn bedoeling dat dit over komt als een "wij van wc-eend" praatje) biedt betere uptime. Als je €10 per maand betaalt voor een VPS hoef je echt geen genoegen te nemen met 99.6%, ga naar een TransIP of iets dergelijks en je haalt de beloofde uptime wel.

En het ergste is nog dat als je verhaal komt halen bij Versio dat ze jou de schuld geven en zichzelf de hemel in prijzen. Zo kun je ook een "uptime garantie" bieden: smoesjes bedenken om de schuld door te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
[Even offtopic omdat hier vast mensen rondlopen die het weten, en ik het geen eigen topic waard vind]

Als ik bij TransIP.nl kijk krijg je voor 10 euro per maand een BladeVPS met 1 Xeon, 1024 MB ram, 50 GB diskspace, en 1000 GB dataverkeer (=de goedkoopste optie).
Als alternatief krijg je shared webhosting voor 14,99 euro per maand: 128 MB ram, 5 GB diskspace en 10 GB dataverkeer.
Wat is de catch? Waarom is een VPS zo enorm goedkoop t.o.v. shared hosting, terwijl je veel meer krijgt? Zit het verschil erin dat je bij een VPS alles zelf mag uitzoeken/installeren (hier heb ik geen ervaring mee), of is het iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
RemcoDelft schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:01:
[Even offtopic omdat hier vast mensen rondlopen die het weten, en ik het geen eigen topic waard vind]

Als ik bij TransIP.nl kijk krijg je voor 10 euro per maand een BladeVPS met 1 Xeon, 1024 MB ram, 50 GB diskspace, en 1000 GB dataverkeer (=de goedkoopste optie).
Als alternatief krijg je shared webhosting voor 14,99 euro per maand: 128 MB ram, 5 GB diskspace en 10 GB dataverkeer.
Wat is de catch? Waarom is een VPS zo enorm goedkoop t.o.v. shared hosting, terwijl je veel meer krijgt? Zit het verschil erin dat je bij een VPS alles zelf mag uitzoeken/installeren (hier heb ik geen ervaring mee), of is het iets anders?
Ik denk dat laatste, ik heb zelf een VPS bij Transip (X4 pakket). Daarbij krijg je een kaal systeem dat je zelf moet inrichten (ze leveren wel ISO's voor je). Je moet zelf alles configureren en instellen, inclusief je security en backups, dus alles eigen verantwoordelijkheid.

Plus, bedenk je dat het ook fijn is om een admin-interface te hebben (DirectAdmin of cPanel etc.) en dat kost ook maandelijks iets extra's.

Maar, als dat geregeld is en je hebt de skills om zelf je server te runnen dan zijn het prima systemen bij TransIp. Ik zit er nu bijna een jaar en het bevalt mij meer dan prima.

Een catch heb ik nog niet kunnen vinden eigenlijk.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu ook naar TransIP te kijken (om af te stappen van Versio).

Iemand een goede factsheet met getallen (performance) van beide hostingboeren
betreffende hun VPS' jes?

DA heb ik niet nodig, wil gewoon een kale bak, ISO van FreeBSD erop knallen en
zelf alles inrichten; het leukste.

Door mijn bovenstaande verhaal ben ik redelijk klaar met Versio maar vrees ik of
ik wel een betere service bij bijvoorbeeld TransIP kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Transip reageert in de regel vrij rap op support tickets. Maar bij een VPS komt configuratie helemaal bij jezelf. Een managed is duurder en dan heb je verder geen omkijken meer naar security en dergelijk. Die manier prefereer ik, zo kan ik namelijk gewoon op andere dingen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard snap ik dat - gaat mij meer om performance, ik betaal nu 36 euro per kwartaal voor een Cloudbox. Bij TransIP zie ik 20 euro staan - wat is/zijn voor mij de voordelen qua performance (vergelijkbaar? beter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Performance hangt af van vele factoren. De belangrijkste is natuurlijk het aantal cores, op welke snelheid en hoeveel geheugen. Dan is op applicatieniveau natuurlijk ook essentieel wat je draait en met hoeveel tegelijk.

Ansich is een Dual core met minimaal 1024MB meest gangbare voor een 'rappe' vps. Als je de software die je gebruikt daarop ook configureert is het allemaal vrij vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Heb laatst voor een klant tuning gedaan op een BladeVPS X1 bij TransIP, die klant komt er nu achter dat ie eigenlijk toch 2GB nodig heeft. Een upgrade van 1GB naar 2GB kost evenveel als overstappen naar een BladeVPS X4.
Op zich tevreden over TransIP: VPS is snel zat, panel werkt goed, VPS statistieken geven je veel inzicht en qua prijs zijn ze redelijk gemiddeld. Downtime heb ik nog niks van gemerkt, maar als je meer geheugen vreet dan er beschikbaar is gaat je VPS gewoon keihard swappen en schiet je aantal IOPS door het dak, gisteren voor die klant Apache nog bijgesteld naar beneden, 50 clients tegelijk op 1GB is not done als je een PHP framework gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Er zijn van die bedrijven waar je een rode waas van voor je ogen krijgt. Versio behoort daar zeker toe. Onbeschoft, onbekwaam en leugenachtig zijn eigenlijk understatements. Het enige wat naar behoren werkt is de domeinregistratie, maar omdat het zo'n onbetrouwbare club is betaal ik graag het bijna dubbele elders voor 50+ domeinen.

Dat er klanten zo gefrustreerd raken dat ze een rechtszaak overwegen, kan ik me levendig voorstellen, het is jammer dat we geen class action suit kennen in Nederland, ik zou me er graag bij aansluiten.

Verwijderd

Ik overwoog het ook, en heb de nodige correspondentie inmiddels wel met versio gehad.

Maar zoek het uit. Zij hebben liever klanten die onwetend zijn over de gehele gang van zaken in Hosting algemeen. Let them have it :)

Er zit zo'n wezenlijk verschil in performance bij andere wel degelijke hosters dan bij versio. Alleen sitespeed kan in sommige gevallen ruim 3 seconden schelen.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Jism als je zoveel sites hebt waarom benader je niet een partij die sites wilt hosten voor je ipv hostingboeren aflopen, 9 van de 10 keer hebben ze toch geen flauw benul van administration en betaal je er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al voorzien van hosting hoor. :)

Ik heb een VPS genomen met ongeveer 1250GB traffic per maand, en 15 extra IPV4 adressen. Los van de zeer large resellerhosting elders die ik genomen heb, met ook extra IPV4 adressen.

Ik ben er zeer tevreden over. Is tevens een managed VPS. Dus omkijken naar onderhoud heb ik niet. De configuratie bepaal ik gewoon zelf. En dat werkt prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Damocles.NL schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:01:
Ik vraag me af of meer mensen last hebben van veel korte downtime. Ik heb meerdere sites op Wordpress draaien op een Zilver NL pakket. Ik merk toch vaak dat ik even niet op de site kan komen. Dit vanaf meerdere locaties.

Als ik er niet bij kan dan kunnen klanten (webshop) er ook niet op. Gaat om meerdere sites op mijn pakket waar ik dit merk.
Ik krijg bijna dagelijks een melding van Uptime Robot dat mijn website down is voor een aantal minuten. Meestal connection timeout of Internal Server Error (meestal door MySQL too many connections) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:13
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:58:
Ik ben al voorzien van hosting hoor. :)

Ik heb een VPS genomen met ongeveer 1250GB traffic per maand, en 15 extra IPV4 adressen. Los van de zeer large resellerhosting elders die ik genomen heb, met ook extra IPV4 adressen.

Ik ben er zeer tevreden over. Is tevens een managed VPS. Dus omkijken naar onderhoud heb ik niet. De configuratie bepaal ik gewoon zelf. En dat werkt prima.
Dat heb ik een paar jaar geleden ook geprobeerd, helaas kon ik de configuratie toen niet aanpassen omdat deze gemanaged was. De VPS was verre van optimaal geconfigureerd, ook dat wilde men niet aanpassen. Men kon daarnaast geen inzicht geven in welke werkzaamheden er werden uitgevoerd dus ik had geen inzicht in waarvoor je extra betaald. Hopelijk heb je andere ervaringen en hebben ze de boel aangepakt!

Blijf erbij dat Versio perfect is voor persoonlijke sites die niet altijd up hoeven te zijn of met een goede performance hoeven te draaien en/of om domeinnaam onder te brengen. De overige projecten breng ik ergens anders onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nog een managed VPS zoekt, raadt ik je Ek media aan. Als jij je configuratie met hun samen wilt stellen kan dat gewoon. Mijn ervaring is is dat ze zeer bekwaam zijn en absoluut niet moeilijk doen tenzij je ze platstookt elke dag met vragen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Versio heelt niet eens 95 procent uptime op dit moment.

Ik heb meerdere websites bij Versio draaien. Natuurlijk is de prijs goed en ik ben blij dat ik meerdere websites op een pakket kan draaien. Maar nu ben ik op een punt dat ik er klaar mee ben.

Ik wil overstappen. Wie weet een goed alternatief waar ik 10 websites op 1 pakket kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Damocles.NL schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 14:57:
Ik wil overstappen. Wie weet een goed alternatief waar ik 10 websites op 1 pakket kan zetten?
Ik zit ook nog in die overweging. Wat me bij bijvoorbeeld ek-hosting ek-media nog tegenhoudt is dat het een heel klein bedrijf is. Prima voor persoonlijk contact, maar wat als er tijdens een vakantie is mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zitten ze met 3 man daar. En natuurlijk altijd remote hands indien dat nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:11:
[...]

Ik zit ook nog in die overweging. Wat me bij bijvoorbeeld ek-hosting nog tegenhoudt is dat het een heel klein bedrijf is. Prima voor persoonlijk contact, maar wat als er tijdens een vakantie is mis is?
Er werken 2 personen bij ek-hosting.
Zie link.
http://www.ispgids.com/isp/ek-hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je EK-media bedoelde ipv Ek-hosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
Nooit aan gedacht, maar bedrijf waar ik werk heeft gewoon hosting servers draaien zelf. Mooie deal met de baas gemaakt, dus per maandag gaat alles over.

Nu even op zoek naar een duidelijke stap voor stap tutorial om wordpress websites te verhuizen.

[ Voor 24% gewijzigd door Damocles.NL op 24-11-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
RemcoDelft schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:11:
[...]

Ik zit ook nog in die overweging. Wat me bij bijvoorbeeld ek-hosting nog tegenhoudt is dat het een heel klein bedrijf is. Prima voor persoonlijk contact, maar wat als er tijdens een vakantie is mis is?
Sja beter dan een partij die weliswaar altijd bereikbaar is, maar nooit een zinnig antwoord geeft, toch?

Ik ben zelf al jaren geleden overgestapt naar webruimtehosting.nl voor shared hosting van meerdere domeinen. Tot nu toe geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:35:
Ik dacht dat je EK-media bedoelde ipv Ek-hosting.
Klopt, mijn fout/vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de overstap inmiddels gemaakt naar TransIP, FreeBSD erop geknald draait allemaal weer. Ging allemaal makkelijk/snel. Rsync cronjob naar Strato HiDrive zodat ik een backup heb :+. Hou mijn Cloudbox in ieder geval aan voor wat honeypot gerelateerde zaken - ze hebben nooit gezegd dat het niet mocht (netjes gemaild hierover) - maak ik er in ieder geval nog gebruik van aangezien ik net heb betaald voor een nieuwe periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Maar eens snel tijd vrij maken om ook over te stappen. |:(

Loop nu tegen problemen aan met schrijfrechten met Drupal 6. Die wil bestanden wegschrijven, maar dat doet die onder gebruiker apache, terwijl de map is aangemaakt door gebruiker van DirectAdmin. Waardoor ik 777 rechten moet geven en dat is onveilig ...
En dan zegt Versio dat je een regel moet toevoegen in je .htaccess zodat het via suPHP draait, maar dan draait het op PHP 5.4 (ipv 5.3). En Drupal 6 is daar verouderd voor. Probeer ook naar Drupal 7 te gaan, maar dit schiet niet op ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 19:13
Volgens mij had ik wel suPHP draaien onder php 5.4, ik had daarvoor ook een regel moeten toevoegen in de .htaccess. Iets in de trant van
code:
1
AddHandler x-httpd-php54 .php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Heeft nu heel Versio het begeven?
"It's not just you! http://versio.nl looks down from here. "

*edit* DDOS... Voor zover ik weet wordt dat altijd veroorzaakt door onveilige Microsoft Windows computers. Wordt het niet eens tijd om die van internet te weren?

[ Voor 46% gewijzigd door RemcoDelft op 27-11-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenpearl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-04-2022
RemcoDelft schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:04:
Jep al men sites zijn down.. misschien domme vraag maar wil dit ook zeggen dat al men mailadressen down zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Greenpearl op 27-11-2013 12:09 ]

LoL: Greenpearlz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Die draaien op dezelfde server, dus ja...

*edit* DDOS... Voor zover ik weet wordt dat altijd veroorzaakt door onveilige Microsoft Windows computers. Wordt het niet eens tijd om die van internet te weren?
Niet "veroorzaakt door", maar die worden inderdaad wel als gereedschap gebruikt bij zo'n aanval.
Een hoop internetproviders sluiten (hier in NL althans) klanten al af als ze verdacht verkeer zien.

[ Voor 86% gewijzigd door mcDavid op 27-11-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, zo makkelijk is het niet. De DDoS aanvallen zijn- en worden steeds geavanceerder. Elke botnet heeft een legio aan pc's die zombie zijn in een dergelijke aanval. Vaak nog met uitvalswegen, als C&C down is kunnen ze rustig verder draaien, ook hebben ze vaak meerdere infecties op pc's geplaatst. Snap niet dat een bedrijf zoals Versio een goede anti-DDoS service neemt als ze dit blijkbaar niet zelf kunnen. En vergeet ook de overige attacks niet. Kunnen ze het in ieder geval allemaal verder laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl

Er is al sinds half 10 vanochtend een DDoS aanval gaande op Rijndata (waar de servers van Versio zijn ondergebracht). Nu werk alles weer op zich, maar voor hoe lang?

[ Voor 4% gewijzigd door Zidane007nl op 27-11-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
RemcoDelft schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:01:

@RemcoDelft en @Ironman
geen catch maar je moet wel nog Licentiekosten bij de VPS optellen die je bij Shared niet hebt
bijvoorbeeld voor DA 7,50 pmnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Down door weer een DDOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

Greenpearl schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:06:
[...]

Jep al men sites zijn down.. misschien domme vraag maar wil dit ook zeggen dat al men mailadressen down zijn?
hetzelfde, iemand?
(normaal probeert een mailserver het nog een paar keer opnieuw, maar ik weet niet of ze dat allemaal doen)

[ Voor 17% gewijzigd door ? ? op 27-11-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben zo blij dat ik een aantal weken geleden het boeltje wegverhuisd heb bij Versio, wat een prutsers.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ben ook bezig met een grote verhuizing zit nu at CloudVPS, veel stabieler, customer support is wel veel trager. Ben ook meer geld kwijt aan hosting maar het is het waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24

Aapje

Opel-beun
Ahah aanvallen... dit verklaard waarom m'n mailserver soms niet reageert dus... Achja... Hopelijk doen ze er iets aan in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Moest net een site online knallen :(

Verwijderd

Volgens mij had tweakers.net ooit een review van een dedicated firewall box die met name tegen DDOS aanvallen, en werd de test gelegd tussen een eigen firewall en die dedicated box.

Het bleek dat die Dedicated box het veel beter deedt dan een firewall van eigen brouwsel. Mischien wel een advies om eens voor Versio in fatsoenlijke apparatuur te investeren. Je kunt niet altijd goedkoop blijven....

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb momenteel een aantal websites draaien bij versie, maar zit er hard aan te denken om te verhuizen omdat ze traag en onstabiel zijn. Goedkoop = duurkoop.

Wat is een goed alternatief? BladeVPS van TransIP, of een VPS bij keenondots? Software als cPanel of Directadmin, moet die gekocht worden? Of is dit gratis software? Bij TransIp kost dit namelijk €9,50 : €5,- per maand..

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
En wederom een DDOS...
Ik begin me ondertussen wel af te vragen waarom Versio zo vaak plat ligt door DDOS aanvallen, en de concurrentie een stuk minder.

• _JGC_
Je firewall kan nog zo goed zijn, maar als je gewoon meer verkeer gestuurd krijgt dan je uplink kan verwerken heb je niks aan een firewall. Dan moet je het binnenkomend verkeer laten nullrouten. Bij een DDOS is dat ook niet super simpel, want het komt werkelijk overal vandaan. Als je mazzel hebt zit er een patroon in en kan je daarop laten filteren, als je pech hebt is het ook nog een DDOS met random acties.

Verder is het niet vreemd dat partijen als Versio vaak slachtoffer zijn van DDOS aanvallen: als je maar genoeg ontevreden klanten hebt roep je zoiets over je af. Versio is echt niet de enige.

• RemcoDelft
_JGC_ schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:38:
Verder is het niet vreemd dat partijen als Versio vaak slachtoffer zijn van DDOS aanvallen: als je maar genoeg ontevreden klanten hebt roep je zoiets over je af. Versio is echt niet de enige.
Klanten of concurrenten? Want Versio is in korte tijd wel enorm groot geworden, en zeer goedkoop. Voor Versio was het ondenkbaar om op 1 hostingpakket meer dan 1 domeinnaam te gebruiken. Veel aanbieders die ik nog ken uit die tijd bieden dat nog steeds niet!

Bij Versio zou ik graag 5 keer zoveel betalen (want 50 cent per maand is echt heel weinig!) voor een server die 5 keer minder gebruikers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:52:
[...]

Klanten of concurrenten? Want Versio is in korte tijd wel enorm groot geworden, en zeer goedkoop. Voor Versio was het ondenkbaar om op 1 hostingpakket meer dan 1 domeinnaam te gebruiken. Veel aanbieders die ik nog ken uit die tijd bieden dat nog steeds niet!

Bij Versio zou ik graag 5 keer zoveel betalen (want 50 cent per maand is echt heel weinig!) voor een server die 5 keer minder gebruikers heeft.
Versio is niet de enige maar wel het meest in 'opspraak' als het gaat om storingen de laatste tijd. Als hostingboer moet je op tijd een DDoS kunnen monitoren en de routering aan kunnen passen. 2 dagen lang een hevige DDoS aanval is echt NOT-DONE. Dan moet je gewoon zorgen, als je het zelf niet kunt (wat ze ook niet kunnen), dat je iemand inhuurt of een server neerzet in je DC die dit WEL kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JefSnare
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:23:
[...]

Versio is niet de enige maar wel het meest in 'opspraak' als het gaat om storingen de laatste tijd. Als hostingboer moet je op tijd een DDoS kunnen monitoren en de routering aan kunnen passen. 2 dagen lang een hevige DDoS aanval is echt NOT-DONE. Dan moet je gewoon zorgen, als je het zelf niet kunt (wat ze ook niet kunnen), dat je iemand inhuurt of een server neerzet in je DC die dit WEL kan.
Eens...

Reeds mijn sites naar TransIP verhuisd, Blade VPS is echt super rap. Wist niet dat het verschil zo groot was. Domeinen ga ik ook verhuizen, wil helemaal weg bij Versio. Misschien goed als hobby of als dev servertje maar de hosting is niet website/webshop waardig voor bezoekers.

Ik heb een mail gestuurd naar Versio met mijn klacht en opmerkingen en kreeg daarop de simpele reactie dat het overmacht is de DDOS aanvallen en er voorlopig niet geinvesteerd zal worden in nieuwe technieken maar vooral het verbeteren van de huidige.

*zucht*

Ik ben heel tevreden over TransIP en blijf daar voorlopig zeker klant. ;)

Twitter Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereohype
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-08 13:32
Heb zelf slechte ervaringen met Versio gehad, trage (mysql) servers waardoor vaak de laadtijden voor een simpele site lang zijn, 5+ sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Zidane007nl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:00:
[...]

Ik krijg bijna dagelijks een melding van Uptime Robot dat mijn website down is voor een aantal minuten. Meestal connection timeout of Internal Server Error (meestal door MySQL too many connections) ...
Ah kijk, ik ben niet de enige die dat heeft. Om de dag bijna wel een melding inderdaad. Wazig... Soms is het hele domein niet te bereiken, ook heel handig.

• yannickie111
.nl en .eu tot 18 december voor 99 cent bij versio :)

https://www.secure.versio...0000_domeinnamen-146.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JefSnare schreef op donderdag 05 december 2013 @ 16:38:
[...]

Reeds mijn sites naar TransIP verhuisd, Blade VPS is echt super rap. Wist niet dat het verschil zo groot was. Domeinen ga ik ook verhuizen, wil helemaal weg bij Versio. Misschien goed als hobby of als dev servertje maar de hosting is niet website/webshop waardig voor bezoekers.
Idem hier - ben tot dusver erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een VPS heb je voor jezelf. Ook al sta je fysiek op een host die gedeeld is, op een vps heb je beschikking tot 1 of 2 cores die alleen door jou gebruikt worden waardoor het allemaal veel sneller werkt.

De aanpak van versio is niet verkeerd opzich, het opdelen van een shared webserver, alleen is het retetraag door er meer dan 2000 websites per machine te benutten.

Je kunt nooit fatsoenlijk snel draaien als 300 websites vrij forse Mysql queries aan het uitvoeren zijn. Met name wordpress is schrikbarend hoeveel queries het uitvoert met alleen 1 bezoeker alleen al :') Versio deelt de load in Mysql dan ook op waardoor het met zoveel websites gewoon ontzettend langzaam kan worden. In hun beleving werken de webservers van hun dan ook prima ....

Afijn; ik heb daar 1 pakket nog draaien uit compatibiliteit maar de sitesnelheid is weken al ver boven de maat. De websites zelf ga ik ook uitfaseren door scriptwerk van mezelf te gaan gebruiken.

Als ik met 1 website die dagelijks door 800 bezoekers per dag nog geen 1% aan load krijgen kan en op een wordpress website / 20 bezoekers meteen 5% load ... dan weet ik waar het hele probleem ook zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Een VPS deel je met alle andere VPS'en. Het is prima mogelijk om CPU, geheugen en I/O te overcommitten. Je kunt prima 10 dualcore VPS'en uitdelen op een bak die is uitgerust met 8 cores, je hypervisor zorgt wel dat het verdeeld wordt.
Daarnaast nog het beperkte geheugen dat wordt uitgedeeld aan een VPS. Elke gebruiker weet dat zodra je systeem overmatig gaat swappen, dat de boel traag wordt. Hetzij omdat disk veel trager is dan geheugen, hetzij omdat het swappen overig I/O verkeer in de weg staat. Als jouw VPS vervolgens op dezelfde storage gehost wordt als je buurman-VPS die 4GB geheugen gebruikt terwijl ie maar 2 heeft, dan heeft dat ook negatieve invloed op de snelheid van jouw VPS.

Nee, VPS is niet per definitie sneller dan shared hosting. Grootste voordeel zit vooral in veiligheid en het naar je eigen hand kunnen zetten van de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik heb een 100% uptime reseller pakket bij Versio.

Nuja, 100% is nogal relatief: gepland onderhoud & overmacht (vb DDoS) tellen hier niet in mee.
Dus ook niet een gepland onderhoud van 6 uren downtime die slechts 12 uur op voorhand wordt aangekondigt, en ook niet 2 dagen downtime door een DDoS.
Beide (en andere zaken) meegemaakt in het half jaartje dat ik daar een 100% uptime reseller pakket afneem.

Een (beleefde) opmerking hierover op hun forum werd verwijdert...

Snelheid van de reseller server waar ik op zit is op zich OK , maar de achterliggende MySQL servers zijn dan weer zwaar overbelast, waardoor alles toch verschrikkelijk traag draait.

Ik kwam trouwens van PCExtreme, die een stuk sneller was, maar de stabiliteit ook de wensen overliet.

Iemand die mij een betere reseller hosting kan aanraden? (Vertrouw recensies op ispgids etc niet, die zijn zo sterk beïnvloed door de ISPs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
_JGC_ schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:13:
Een VPS deel je met alle andere VPS'en. Het is prima mogelijk om CPU, geheugen en I/O te overcommitten. Je kunt prima 10 dualcore VPS'en uitdelen op een bak die is uitgerust met 8 cores, je hypervisor zorgt wel dat het verdeeld wordt.
De laatste keer dat ik een Cloudbox VPS bij Versio had leek het alsof ze KVM gebruikten. En volgens mij is het niet mogelijk om met KVM te oversellen (in tegenstelling tot bij OpenVZ en Xen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i7Grendel schreef op maandag 16 december 2013 @ 19:50:

En volgens mij is het niet mogelijk om met KVM te oversellen (in tegenstelling tot bij OpenVZ en Xen).
Natuurlijk wel. Je kunt als je bijvoorbeeld 64 GB RAM in je fysieke server hebt vrij makkelijk een swap partitie van 128 GB erbij maken, en dan effectief 192 GB geheugen aan KVM guests toekennen. Of je guest dan wordt weggeswapt is afhankelijk van hoe je guest met het geheugen omgaat in vergelijking tot andere guests.

CPU kun je ook overcommitten met KVM, en je kunt ook disk images aanmaken met thin provisioning. Kortom, je kunt op allerlei manieren overcommitten en daardoor in problemen komen als alle guests daadwerkelijk resources gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7Grendel
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:42:
[...]

Natuurlijk wel. Je kunt als je bijvoorbeeld 64 GB RAM in je fysieke server hebt vrij makkelijk een swap partitie van 128 GB erbij maken, en dan effectief 192 GB geheugen aan KVM guests toekennen. Of je guest dan wordt weggeswapt is afhankelijk van hoe je guest met het geheugen omgaat in vergelijking tot andere guests.

CPU kun je ook overcommitten met KVM, en je kunt ook disk images aanmaken met thin provisioning. Kortom, je kunt op allerlei manieren overcommitten en daardoor in problemen komen als alle guests daadwerkelijk resources gaan gebruiken.
Bedankt voor je reactie en mijn excuses. Ik heb nu wat verder gekeken dan al die providers die roepen "wij bieden KVM dus alles is dedicated!" en zie nu ook dat KVM wat dat betreft niet beter is dan OVZ. Dat verklaart ook waarom die KVM nodes van Versio zo jammer presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Mailtje van versio, met een korting voor een resellerpakket erin.
50% korting op ieder nieuwe REAL reseller hosting pakket! Profiteer van de vrijheden van een reseller hosting pakket! Bestel nu het REAL reseller hosting pakket voor de periode van 6 maanden en betaal nog maar 12 euro in plaats van 24 euro. Gebruik kortingscode RESELLER-REAL-4-ME. Deze kortingscode is geldig tot en met 20 januari en alleen te gebruiken voor alle nieuwe REAL reseller hosting pakketten. Ook de Belgische en Engelse REAL reseller hosting pakketten vallen onder deze actie.
Klik hier om direct het REAL reseller hosting pakket te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zidane007nl
Hebben meer mensen op dit moment problemen met Versio? Ik krijg om de 5 minuten een melding van Uptime Robot dat mijn website eruit ligt.

Mijn VPS is bijna klaar, dus ben bijna van ze af! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou het net niet posten afgelopen week, maar'm:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IQPxk2Wcxbl8fBiUy14NMNka/medium.jpg

:P

De reden van downtime(s) is echt omwille overselling. 2000 websites (!) op een resellermachine met 2GB geheugen... dat kan nooit goed gaan!

Zelfs al zou dat wel, er hoeven er maar 10 tussen te zitten met intensieve sql queries en het feest is over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:07:
De reden van downtime(s) is echt omwille overselling. 2000 websites (!) op een resellermachine met 2GB geheugen... dat kan nooit goed gaan!

Zelfs al zou dat wel, er hoeven er maar 10 tussen te zitten met intensieve sql queries en het feest is over.
Voor die paar euro per maand moet je ook geen website met intensieve SQL queries willen hosten. Ik heb enkel statische pagina's bij versio staan en dat gaat prima. Een simpele wordpress is eigenlijk al teveel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:57

MCP cloud

Op het web sinds 1998

hier ook weer (geen versio) raak......... :X
volgens mij atack week...

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bd80Qp8CQAAHehh.jpg
kjast schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:21:
[...]

Voor die paar euro per maand moet je ook geen website met intensieve SQL queries willen hosten. Ik heb enkel statische pagina's bij versio staan en dat gaat prima. Een simpele wordpress is eigenlijk al teveel gevraagd.

[ Voor 4% gewijzigd door MCP cloud op 14-01-2014 16:34 ]