Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
Volgens mij zijn het inderdaad ook geen artifacts.

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hum, net even, deuren open, 20graden kamertemp en idle temps met de ultra kazes erop van 32graden.

Maar na nog wat tervergeefse pogingen ben ik nog niet verder dan 632Mhz, heb me bios op default gedaan, PCI-E auto en vast op 100 geprobeerd. Ook 0,15V op de PCI-E bus hielp niks.

Ook met de Vmod op VGGDR eraf kom ik ook niet verder, alsmede dat de VGPU voltage veranderen geen zin had helaas. Alsof er een hardlimit op zit oid, kan natuurlijk ongeluk hebben dat één of meerdere van de Memchips gewoon niet harder kunnen.

Wil wel competatief zijn, maar heb me twijfels bij het aanschaffen van Tec / tec psu of dice pot voor een redelijke som geld als het waarschijnlijk toch vrij weinig uit zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aanschaf kan je altijd in toekomstige OC-contests gebruiken.

Ik geef je gelijk wat betreft deze kaart en de moeizaamheid daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ook wel gelijk in, en daardoor twijfel ik nog een beetje. Als bij een volgende competitie het weer gebruikt kan worden is dat natuurlijk prima, maar ik wil mezelf eerder behoeden voor een teleurstelling tijdens deze competitie. Maargoed, zekerheden heb je natuurlijk nooit.

Ga zo nog wel even me VGGDR mod er weer op doen, maar zoals Johnny Bravo ook al noemde, het Quimondo ( oid ) geheugen is schijnbaar niet happig op extra voltage, en help dus niet of nauwelijks.

Benchen is leuk enzo, maar het word wel wat eentonig als je al dagen vast zit op een bepaald punt ^^ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Rolco er al moeite mee heeft dan zal iedereen dat gewoon hebben. Ik zal ongetwijfeld een bench gaan pogen te doen op subzero maar het is me niet duidelijk of men hier nou wel of niet met subzero al heeft gebenched.

Wil je het goed zal je het geheugen ook flink moeten koelen. Lucht haalt weinig uit. Subzero gewoon waar het ijs op de kaart optreed :P

Ik zat te denken of ik tussen de IHS van de chip en de core geen vulling kon doen zodat de rest van de chip ook gekoeld wordt en daarmee de kaart. Het voordeel van een vapochill is is dat de kaart ook enorm af aan het koelen is en automatisch ook je geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan gewoon als observatie, I_Dunno heeft act. stock als cooling,
Dus die heeft dan ook helemaal geen dikke cooling op geheugen

Rol_Co gebruikt ook lucht om zijn geheugen te koelen, die -6 graden waterchiller zal ook niet het hele bord rondgaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/contest41.jpg

Artifacts in 2d inderdaad, een beetje blauwe gloed op het grijze gedeelte,echt arties was hier. :+

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/hwi/323.8.jpg

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet. De waterchiller direct op de core?

Mooie FPS. Hoever kon je gaan alvorens het vastgelopen was? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

tja wat is direct? chiller staat op de grond en waterblokje op het bureau, dus er zit wel 2 meter slang tussen.

tot hoever? 675 kan goed, 679 kan , 684 bijna. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En rommelen met timingen heeft wel / niet gewerkt?

In theorie hoort een lossere timing hogere clocks te geven. Enige probleem is dat je daarvoor de kaart opnieuw moet flashen met de nieuwe waardes. Garante werking niet gegarandeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

niet geprobeerd, kan je niet genoeg mee halen denk ik, de stappen zijn simpel weg te groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:26:
En rommelen met timingen heeft wel / niet gewerkt?

In theorie hoort een lossere timing hogere clocks te geven. Enige probleem is dat je daarvoor de kaart opnieuw moet flashen met de nieuwe waardes. Garante werking niet gegarandeerd.
Ik heb allerlei timings geprobeerd, ik had één werkende set gekregen met CL7 ipv CL6 maar dat maakte niets/nauwelijks uit.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cas latency is niet het enige, er zijn wel meerdere timings. Ik heb er geloof ik een poos terug nog heel lang mee zitten kloten om de juiste verhouding voor een X1950pro te verkrijgen. Toen het me gelukt was kon ik net 50MHz ermee omhoog, maar dat is dan de rek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo. Zaterdagavond = benchavond.

Ik presenteer u :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7Y9ZRI11HqviaHfLFHA4p41I/full.jpg

Teh unit. Compact, Klein, niet stil maar wel degelijke prestaties :>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bNXcBaTm8jjCvRqPe3Vm3xU9/full.jpg

De kaart. Aan de backend een stuk foam met ringetjes om de boel bij elkaar te houden en te beschermen van condensvorming. Je ziet ook een stukje Artic Silver 5 op de GPU, de mount gaat er namelijk elk moment op (Artic keramique is net iets beter dan AS5 op subzero, maar die had ik niet).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/J9wCBO6ESluARnYcc79sVlTs/full.jpg

De mount gemonteerd. Heren, maak uw borst nat ;)

Ga nu het systeem klaarmaken, alles op z'n plek zetten en eens goed ertegenaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
:p interessant, maar bij zoiets maak dat toch niet veel uit as5 of ak. Als het maar goed koelt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
PRaGA88 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:30:
:p interessant, maar bij zoiets maak dat toch niet veel uit as5 of ak. Als het maar goed koelt. :*)
Jewel, koelpasta op metaalbinding wordt kleierig als je onder nul gaat. Het is dan beter om een koelpasta die op keramiek gebaseerd is te nemen.

Daarnaast koelt de pasta niet, maar zorgt het voor een beter contactoppervlak tussen heatsink en heatsink.

[ Voor 12% gewijzigd door Bolletje op 18-04-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

As5 heeft tot -80 geen problemen, en dat haalt deze koeling bij lange na niet, boven de -50 is het zelfs een tikkie beter als ceramique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

What the ....

280 FPS gehaald, maar het overklokken is zo verrot met deze kaart. Het begon als eerst toen het systeem geen beeld gaf. Meten van VGPU gaf aan 0.50v. Vervolgens de VMOD aangedraaid tot ik een ons weegde, en een moment later doorgeknipt omdat ik dacht dat is niet goed. Kom ik erachter dat de kaart vervolgens met de voorkant uit het slot steekt 8)7 .. Ja hoor, hij doet het.

Op stock voltage dus wezen klokken. Prima. Kaart op een constante temperatuur van ongeveer min 25 graden. Ben over de 850MHz core geweest (ding kan het beter hebben met zowiezo lagere temps) maar het geheugen wil niet verder als 636MHz. Ook wordt de OC beinvloed door de PCI-e bus. De hoger de verrotter, dus petje af iedereen met een 115MHz bus :/

Daarnaast. Als je de core en shader hoger gaat klokken, dan wil het geheugen op een punt niet mee. I.e wat op 600/1600/600 prima werkte, faalt het op 675/1700/600. Draai je het geheugen omlaag, werkt alles weer prima.

Maar ook de core en shader zijn een verhaal apart. De core laat zich op 1 punt ook niet océn als de shaders maar niet meegaan. Dit was ook mijn probleem op hoofdkantoor T.net. Nu snap ik waarom ik een hekel heb aan het océn van Nvidia kaarten; Er komen zoveel problemen along wat de hele pret bederft.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gxo1S5ytWY1KRfpzTCQzNsAS/thumb.jpg

Er klopt ook iets niet. Als de meeste 300FPS halen en ik maar 280, dan staat er een instelling verkeerd. De tweaks die alleen waren toegestaan waren van Rivatuner zelf toch? Wat overzie ik dan als ik 15 runs heb gedaan op verschillende LOD settings? tussen de 3.6 en 4.1 scoorde hij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Op wat welke PCI-e frequentie heb je nu gedraaid dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
I think I know...

Stuur eens een screenshot MET taakbalk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn taakbalk is automatisch verbergen ivm ruimte werkspace :)

Ik draai nu op 115MHz met 700 Core/1600 Shader en 600Mem.

Kom gewoon niet hoger dan 284 FPS gemiddeld. Welke tweak heb ik gemist bij rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja fuck it. Kutkaart :P

Wat ik ook probeer zodra de memory hoger gaat doet de shader weer moeilijk. Terugklokken van de core/shader werkt dan wel weer maar dan gaat het bij de volgende stap weer fout. En in verhouding klok je 'm dusdanig terug dat de snelheidswinst weer marginaal is.

Tot nu toe 284 FPS met 115MHz PCI-express bus. (0.175V verhoging)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EtIFuYJOnTDEYAY3aZ1V5aHK/thumb.jpg

Setup :)

AMD Athlon X2 5000+ @ 3GHz.
4x 512MB A/V-data D9 sticks, op 500MHz / CL 4-4-4-12.
Gigabyte M55S3.
2X WD Raptor 10k 36GB in raid-0.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Jammer van je mem, dat heeft juist de grootste invloed. Misschien dan toch maar proberen zo'n hoog mogelijk geheugenfrequentie te halen en de shaders maar wat lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja. Ik ga morgen heatsinkjes op de kaart plakken. Ik draaide immers nog stock op 1.8V ;)

Wellicht ook een kleine aanpassing aan de mount zodat de rest van de kaart ook een stukje wordt meegekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wel D3D overrider gebruikt? goede lod instellingen?
Alle anti-aliasing dingen etc uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Wat een ellende weer met die kaart :P, net als met de PEAK HD2600 van de vorige contest.. die cheape kaartjes zijn toch niet alles hoor. Miss volgende keer kaartjes van een GOED merk proberen te scoren. XFX, ASUS, Gigabyte, MSI, Club 3D. Denk dat dat veel scheelt. En qua prijs weinig. :)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

OConnor schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:09:
Wat een ellende weer met die kaart :P, net als met de PEAK HD2600 van de vorige contest.. die cheape kaartjes zijn toch niet alles hoor. Miss volgende keer kaartjes van een GOED merk proberen te scoren. XFX, ASUS, Gigabyte, MSI, Club 3D. Denk dat dat veel scheelt. En qua prijs weinig. :)
Ik denk dat de problemen van deze kaart grotendeels toe te schrijven zijn aan de core. Als ik daar nu eens een datasheet van had....
OCP is overigens niet zo moeilijk te omzeilen, alleen heeft het weinig zin aangezien je mem dan niet meer vooruit te branden is..

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou iig wou de 2600Pro wel probleemloos océn :P

Dat was geen gekloot met de juiste balans vinden tussen shader, core en memory. Gewoon omhoogschuiven en gaan. Geen OCP of OVP die je in de weg stond :P

Ik stem zowiezo voor ati kaarten in het vervolg weer. Ik heb geen lijm voor mn heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat is de logica, mem op default kan ik core op 800 mhz, mem op 600 mhz en loopt binnen 10 sec vast :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een hele vreemde verhouding ja. De lager de memory de hoger je core (maar dat heeft toch geen zin omdat de kaart gewoon geheugenbandbreedte mist). De hoger je memory de lager je core, maar aangezien het geheugen bij niemand harder dan 700MHz is gegaan zit je gewoon allen vast :X

Iemand al 2.3V op het geheugen geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Maar wat is dan nu beter hogere mem en lagere core of lagere mem en hogere core. En dan zit je ook nog met je pci-e. :s wat verwarrend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 16:49:
Het is een hele vreemde verhouding ja. De lager de memory de hoger je core (maar dat heeft toch geen zin omdat de kaart gewoon geheugenbandbreedte mist). De hoger je memory de lager je core, maar aangezien het geheugen bij niemand harder dan 700MHz is gegaan zit je gewoon allen vast :X

Iemand al 2.3V op het geheugen geprobeerd?
vrij zinloos schat ik, schijnbaar en in praktijk houdt het niet van voltage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PRaGA88 schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:13:
Maar wat is dan nu beter hogere mem en lagere core of lagere mem en hogere core. En dan zit je ook nog met je pci-e. :s wat verwarrend!
De kaart komt bandbreedte tekort. Als je stock al het geheugen van 400 MHz naar 600MHz zet krijg je echt een boost in FPS. Core en Shader maken weinig uit, omdat er gewoon niet meer bandbreedte is voor de chip. Hiermee heb je al 1 limitatie. Daarnaast kickt de OCP in, wanneer de chip simpelweg teveel verbruikt dan is toegestaan (In amperages). Het maximale voltage zonder issues ligt bij mij op 1.265v , je kan natuurlijk hoger maar dan krijg je rare bsod's en andere hangende benches.

Het geheugen is brak. Dat wil helemaal geen hoger voltage. Ook koeling maakt nagenoeg weinig uit.

PCI-express bus kan je oplossen door meer voltage te doen. Op stock bus haalde ik 800MHz core, op 115mhz met 0.125V increase, haal ik ook de 785MHz probleemloos. Maar niet iedereen kan dit.

Leuk zo'n contest, maar als dat elke keer met zo'n brakke kaart moet dan hou ik het ook voorgezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, eigenlijk moet je iets als een goede oc "budget" kaart hebben, denk niet dat er veel mensen 60/70 + willen betalen voor een kaartje die ze waarschijnlijk daarna toch niet meer gaan gebruiken.

Maar eerlijk gezegt, ik vind het ook een moeilijke kaart, je kan echt uren maar dan ook uren bezig zijn om iets verder te komen. alles zit vast aan elkaar en telkens moet je weer een nieuwe balans vinden tussen de shader / core / mem , mem voltage, core voltage.

Lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik ben bezig met een waterkoelingssetje in elkaar te zetten, is alleen lastig vullen zonder res of t-stuk :P

Daarnaast heb ik potmetertjes gehaald die ik nog moet solderen en ik krijg nog mosfets voor de OCP :P

Ja, ik was er al zo'n 2 maanden geleden achter dat dit ding erg lastig te oc'en is. Het enige wat nog kan helpen is gewoon een DIKKE pc hebben waar je op kunt oc'en. 1. die is stabiel 2. het mobo is sneller, waardoor je op stock al meer FPS haalt.

Ik denk dat de organisatie van tevoren ook niet wist dat dit zo'n lastige kaart is!

[ Voor 44% gewijzigd door roelientjeL op 19-04-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

roelientjeL schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:24:
Ik ben bezig met een waterkoelingssetje in elkaar te zetten, is alleen lastig vullen zonder res of t-stuk :P

Daarnaast heb ik potmetertjes gehaald die ik nog moet solderen en ik krijg nog mosfets voor de OCP :P

Ja, ik was er al zo'n 2 maanden geleden achter dat dit ding erg lastig te oc'en is. Het enige wat nog kan helpen is gewoon een DIKKE pc hebben waar je op kunt oc'en. 1. die is stabiel 2. het mobo is sneller, waardoor je op stock al meer FPS haalt.

Ik denk dat de organisatie van tevoren ook niet wist dat dit zo'n lastige kaart is!
flauwekul, ik draai met een abit ab9 pro en een celeron 430 .....dus dikke pc is niet waar. Daarom draaien we ook nature 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik draai op een andere pc met hetzelfde OS en mindere hardware (E2140, ipv Q9450) toch echt minder hoor...

EDIT: je hebt je CPU ook overgeklokt, dan draait je mobo ook wat harder. Het scheelt ook niet veel, maar het scheelt IETS en alle beetjes helpen als je vast zit... (zoals iedereen hier zegt)

EDIT2: wat ik duidelijk wil maken is dat het niet alleen aan de grafische kaart ligt. De mensen met een lichtere pc kunnen ook minder stabiel een hogere PCI-Express draaien etc.

[ Voor 70% gewijzigd door roelientjeL op 19-04-2009 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwah, denk niet echt dat de mensen hier enorm veel voordeel hebben oid.
Met 500FSB op een X48 chipset draai ik ook gewoon 125,x FPS op stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

nee helemal niks voordeel, enige is als ik mijn celeron stock draai vlakt ie de hoge pieken fps af en haal ik lagere score......vandaar 3500 mhz en verder nergens om.
een 2140 op stock is waarschijnlijk dus ook te sloom voor de kaart op hogere snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/contest/validation/validation.jpg?username=Rol-Co

:+

[ Voor 17% gewijzigd door Rol-Co op 19-04-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes hoor, na nog een dag vol benchen ben ik eindelijk weer in de buurt van mijn oude "record" maar verder kwam ik ook niet meer. hele pc weer in elkaar gezet,

Denk dat ik het geval op AIR ga laten. Volgens mij heeft de kaart er niet enorm veel baad bij Subzero, die OCP lijkt me voor zo ver ook vrij nutteloos, nog niemand heeft echt baad gehad bij hoge voltages, eerder negatieve resultaten.

Niet echt Hardcore overclocking, maar het is voor mij financieel niet echt slim om nu voor dit een Tec oid aan te schaffen, welke ik wellicht bij een andere compo wel ga gebruiken. Dat zie ik dan wel weer allemaal

Ik heb nog nooit zo uitgebreid een kaart overgeclockt, met Vmodden etc maar die hele verhoudingen met voltages etc met elkaar is nog knap lastig.

Ging vandaag eerst kijken hoever de Core ging, maar na 750/760+- kwam er geen FPS meer bij, en ik kwam tot de 800Mhz core.

meer dan 1750 Shader komt er echt niet uit, maakt niet uit welke Core Mhz / Mem Mhz of voltages wat dan ook, ik krijg na 10sec gewoon dikke strepen en dan is het klaar.

Geheugen heb ik eindelijk weer een voltage ( individueel! ) gevonden waar ik me oude 632Mhz weer mee kan draaien, ik dacht prima, gaat nu eindelijk goed. maar dan het voltage van me eerder geteste core, 800Mhz, 1760 Shader en die 732 allemaal bij elkaar. Dikke vette fail na 10+- Sec

Prima, Core naar 745 geschroeft ( oude niveau ) weer moeilijk doen. alle voltages weer afgegaan.
Na iets van 10/15keer rebooten eindelijk wat gevonden, 316.9 ( oude "record" was 317 ) FPS gehaalt.

Prachtig, maar nog een uurtje benchen bracht me geen stap verder.

Jammer, maar ik zie het potentieel niet om nu te investeren en zodoende verder te komen.

Hoop dat ik er een volgende Contest wellicht wat meer van bak :)

//EDIT

Voor de leukigheid, zo was ik aan het benchen vandaag :P

3 x Ultrakaze 3000RPM . de voorste die blies de lucht eruit, die aan de zijkant was een toevoer, de casefan rechts daarvan ook en een outtake erboven. Echt een takkeherrie, maar met 18/19 graden kamertemp wel 30+- graden idle, toch leuk!

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL23917.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL23918.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL23923.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL23924.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door thijszor op 19-04-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij draaien je fans de verkeerde kant op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

Krijg nou wat, een IDE schijf!

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heul niet waar, de kant met de "bescherming" is altijd de kant waarnaar de lucht geblazen wordt.
Dus lezen jism! de voorste is de outtake, die aan de zijkant de intake :+

Dit omdat me GPU koeler op het punt van die voorste outtake zijn lucht er ook aan de zijkant uitblaast, vond het dus vrij onlogisch om daar een intake te plaatsen ;)

En ja, een vet koele 5400RPM 20GB IDE schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-08 21:44

Iska

In case of fire, use stairs!

thijszor schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:39:
Heul niet waar, de kant met de "bescherming" is altijd de kant waarnaar de lucht geblazen wordt.
Dus lezen jism! de voorste is de outtake, die aan de zijkant de intake :+

Dit omdat me GPU koeler op het punt van die voorste outtake zijn lucht er ook aan de zijkant uitblaast, vond het dus vrij onlogisch om daar een intake te plaatsen ;)
Wat je daar doet is niet bepaald handig! 90% van de lucht raakt het koelelement niet eens op deze manier
thijszor schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:39:
En ja, een vet koele 5400RPM 20GB IDE schijf!
State of the art :+

[ Voor 61% gewijzigd door Iska op 20-04-2009 15:54 ]

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Push op de voorste plek is nog dommer, ten eerste kan je je lucht niet zo gemakkelijk kwijt en met push zit er altijd een blind spot, en met pull heb je dat niet. vandaar dat ze voor watercooling ook meestal voor een pull setup gaan, ipv push.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Je systeem in een kast plaatsen is al niet handig :+

Heb de kaart hier net eens uit de verpakking gehaald... word tijd om eens een systeempje te gaan opbouwen en wat te pielen :9

[ Voor 53% gewijzigd door Extera op 20-04-2009 23:09 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had hem er ook uit kunnen halen , maar ach. als temp weinig relevant is, waarom eerst veel uren uit en in elkaar zetten van je systeem

Bovendien, ik heb de Easy Bench table van Dimastech V2 full option met Thermalchill PS12.3 fittings besteld!

Dus die moet in 3weekjes oid binnen zijn :+

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch leuk, zo'n lastig kaartje. Niets is zo saai als een competitie waar je met gemak je hoogste score haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg ook zeker niet dat het makkelijk moet zijn, maar die onderlinge verbindingen van de core / mem spelen me nogal parten, naast het feit dat ik dus gewoon niet hoger kom dan 632Mhz op het geheugen. En aangezien de core echt amper wat in FPS doet, en me shader al helemaal niet hoger wilt zit ik een beetje vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook een foutje :*) 8800gts

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/301hev5.jpg

http://overklokken.info/c...dation.jpg?username=fflow

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
:')

Vind het wel knap, hij soldeert gewone andere core, geheugen erop. Designed een nieuw PCB en zet er een 8800GTS bios in. Best knap _/-\o_

Achja, hij zal dan maar het een en ander uit moeten leggen. Weten we meteen ook hoe sommigen zich opstellen tijdens zo'n contest :/

[ Voor 37% gewijzigd door Bolletje op 21-04-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
tis toch wel OK als ik ddr3 weet te transplanteren? (moet ik wel nog iemand vinden die kan heteluchtsolderen/zo'n soldeerbout heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is eerder of dat wel uberhaubt wil werken. Immers staat in het bios de default timingen en dergelijk en dat kan weleens net verkeerd zijn voor het nieuwe geheugen.

Ik wens je heel veel suc6 ermee :D

@ 8800GTS op een Pentium 3 CPU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het is een Wolfdale, ik weet niet welk verband je trekt met een P3? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens 3DMark is het een P3 :Y

@Bolletje92
Meen je dat? :/
Ik dacht dat 3DMark kon voorspellen wat voor CPU er een paar jaar later zou komen en hem ook nog kon herkennen.

[ Voor 70% gewijzigd door -The_Mask- op 21-04-2009 23:05 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, iemand hier nog succes geboekt met verschillende Nvidia Driver versies? heb me er eigenlijk nooit heel erg op gestort, wel draai k de nieuwste forceware drivers ( duh )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat geeft 03 met alle CPU's aan :') (ja, of unknown)

Kijk maar naar andere scores...

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 21-04-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:49:
Trouwens, iemand hier nog succes geboekt met verschillende Nvidia Driver versies? heb me er eigenlijk nooit heel erg op gestort, wel draai k de nieuwste forceware drivers ( duh )
www.guru3d.com

Kan je zo'n beetje alle driver(s) vinden die nvidia heeft uitgebracht.

Maar dat maakt opzich voor nature weinig uit. Je tweaked de boel al immers waardoor er stukken minder gerendered worden moet. En dan is elke optimalisatie in de driver voor normaal gebruik al nutteloos. Maar be my guest. Oudere drivers doen het vaak ook beter voor oudere kaarten, omdat de nieuwe alleen nog maar verbeterd worden voor de nieuwe telg kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
quote: TiMiN8R
fflow heeft de kaart naast z'n 8800 in z'n systeem zitten, foutje met het maken van de screenshot. De kloks en de score kloppen wel. 8800gts doet stock al 430+ fps ;)
Dat is dus het excuus voor die 8800GTS

Lol, kijken hoe extera het gaat doen binnen 1 maand :P

[ Voor 7% gewijzigd door roelientjeL op 21-04-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
fflow was gewoon ff vergeten om in gpu-z de goede kaart te selecteren :P
Maar in de Hardware monitor van RivaTuner staat ook duidelijk 9500GT.
Desalniettemin komt er een nieuwe screenie aan hoor.

Zal hier ook nog ff pica's posten van de koeling die fflow en ik gebruiken

Onze trouwe airco is nu dedicated voor de gpu. We hebben ook op lucht gedraaid met airco (-13) maar daar reageerde het geheugen heel slecht op.
Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/acoc/fotos/gpuwc/acwc.JPG

Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/acoc/fotos/gpuwc/slangisolatie.JPG

Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/acoc/fotos/gpuwc/ijsblok.JPG

Temp van de lucht was -10, watertemp aan de buitenkant van de slang -5 en aan het blok -4.
GPU temp zat het grootste deel van de tijd onder nul.
Alleen helpt het niet zoveel behalve dan dat ik veel minder stroom nodig heb voor dezelfde kloks en iets verder kan met de pci-e.

316.1 fps
Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/acoc/screenshots/9500gt/nature%20316.1%20750%20633%201800%20pcie%20115%201222%201955.jpg

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
mem houd niet van koud? oh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Oh... als in "oh jammer" of "oh dan weet ik meer dan jij"? :P

Bij -13 gaf ie heel veel artifacts, ook bij lage klok en voltage. Je moet het wel een beetje koel houden maar subzero heeft dus geen zin. Ik moet er nog wel even heatsinks op zetten, soms doet het geheugen 648 maar vaak ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij boeit de koeling in het algemeen vrij weinig bij de 9500GT :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
timin8r schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:01:
fflow was gewoon ff vergeten om in gpu-z de goede kaart te selecteren :P
Maar in de Hardware monitor van RivaTuner staat ook duidelijk 9500GT.
Waarom klokt hij de snelheden van die 8800GTS dan terug naar die van de '9500GT'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

timin8r schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:16:
Oh... als in "oh jammer" of "oh dan weet ik meer dan jij"? :P

Bij -13 gaf ie heel veel artifacts, ook bij lage klok en voltage. Je moet het wel een beetje koel houden maar subzero heeft dus geen zin. Ik moet er nog wel even heatsinks op zetten, soms doet het geheugen 648 maar vaak ook niet.
_/-\o_ inderdaad niet verder als -5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:18
Mijn excuus, ik was vergeten om de 9500GT te selecteren in GPU-Z. Ik had het al gezien voordat ik de score had geupload en had dan ook al een nieuwe run gedaan. Hierbij alsnog de juiste screen, welke ik nu ook in de score lijst heb opgenomen.

Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/wolff/oc/sparkle%209500GT/309.7%20760%20630%201900%20c1.27%20m1.90%20de%20juiste.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scaling bij iedereen hier is echt bij iedereen totaal anders, sommige met lage clocks relatief hoog, andere met relatief hoog mhz, lage scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rol-Co schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:03:
[...]

_/-\o_ inderdaad niet verder als -5 ;)
Nja -30 ging ook nog wel :P enige probleem is dat de core klein is waardoor de kou-overdracht op de rest van de kaart gewoon klote is.

Ik ga daar iets op verzinnen zonder kortsluiting te maken. Zilveren ring om de chip heen al erafgesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ik had het over memory temp jism ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
"oh, jammer" :P
want ik heb als ik ff doorzet n pelt block dat wel zo groot is dat ie ook zo'n beetje tegen de mem chips aan zit, dan had ik dr n koperen strip aan willen maken zodat het mem ook subzero gaat, maar dat is dus blijkbaar niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens jism'pje!
Nog wat beters eruit kunnen pruttelen dan je 280+- FPS van vorige week?
Als het niet lukt met waar ik je op gewezen heb / wat in het topic staat is er iets chronisch mis met je GPU , of houd ie niet van koud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB zo iets bedoel je Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2po9tdv.jpg
werkt niet echt kan ik je vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een hele maand om te benchen. Maar elke keer mijn setup eruit halen en vervolgens weer erin te moeten stoppen is ook een lastige klus keer op keer :P

Die 280FPS komt wel goed, waar ik nu bezig mee ben is om zonder heatsinks de kaart toch koud te krijgen. Verbeteren van de geleiding vanaf de chip zodat de rest van de PCB ook 'koud' wordt moet prima mogelijk zijn. Vergroot het oppervlak tussen de Chip en mini-IHS en de kaart moet echt een stukje koeler worden. Ik wil gewoon ijsvorming rondom de chip, met anders neem ik niet genoegen.

Snot_aap had vroeger een leuke mini-pelt setup op z'n chips. Wellicht is dat wel wat als je 1 bij 1CM pelts kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar, en dan? volgens mij heeft niemand hier nog echt merkbaar resultaat gezien dmv lucht vs water vs chiller vs dice vs w/e , of zijn hier al mensen die vergelijkingen gemaakt hebben?

dat I_Dunno met een act. stock cooling zit te klooien, en op de 2de plaats staat zegt volgens mij al meer dan genoeg. de enige verbeterpunten, zoals genoemd door timin8r zijn lager voltage én schijnbaar een verhoging van pci-e bus. lager voltage is altijd welkom, maar zal, lijkt mij, geen verschil maken in FPS & dergelijke.

PCI-E bus, de mensen die een chiller / dice / tec oid thuis hebben staan zullen vast wel een "oc" bordje thuis hebben staat die iig 110Mhz kan, en de meeste ook gewoon 115Mhz aankunnen.

Na vanmiddag 4uur heb ik 2 weken vakantie, ga zeker nog wel wat uurtjes eraan besteden maar ik kom telkens op dezelfde plek de volgende persoon tegen;

Afbeeldingslocatie: http://oncyclopedia.net/w/images/thumb/1/1e/Man_met_hamer.jpg/200px-Man_met_hamer.jpg
de man met de hamer

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist door subzero te gaan heeft de chip minder stroom nodig, waardoor je dus hoger kan océn met een lager voltage dan bijv op lucht.

Maar wat doe die kleine etterchip tussen de Core & mosfets nou precies in? Dat ding met 8 pootjes met elk 4 aan beide kanten. Is die niet enigzins verantwoordelijk voor een (on)gezonde verstandshouding tussen shader/memory/core enzo? (hogere mem vereist lagere core en vise versa).

Ik krijg het vermoeden dan Nvidia al fabriekswijs er vanalles aan doet om budgetkaartjes ook echt budgetkaartjes te laten blijven.

Een ati kaart daarintegen doet teminste wel nog normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waaruit concludeer je "hoger kan océn met een lager voltage" volgens mij werd hier enkel gesuggereerd dat je met een lager voltage dezelfde mhz haalt, nergens staat winst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
ik kan inderdaad dezlfde kloks halen met veel minder stroom maar verder kom ik er niet mee. sterker nog, dezelfde stroom met subzero koeling vindt ie helemaal niet leuk meer. ik hoop dat ik met een klein beetje extra stroom iets hogere kloks kan halen maar meer lijkt het niet op te leveren.
voordeel van lager voltage is dat je niet snel last zal krijgen van ocp.
de andere winst was dat ik bij deze kloks pci-e 115 ipv 110 kan draaien maar daar ga ik ook niet mee winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar last van de OCP heb je zoiezo volgens mij niet, niemand hier heeft er volgens mij last van.
Meer voltage gebruiken dan nodig is, is enkel negatief en veroorzaakt instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik had anders een mooie BSOD waar de OCP moeilijk ging doen.

Het punt is , je hebt minder stroom nodig naarmate de chip kouder is. Dus waar je even ruw geschat 1.45V voor nodig hebt op kamertemperatuur heb je op subzero 1.325 tot 1.350v voor nodig voor hetzelfde resultaat. De chip heeft minder nodig en daarom kickt de OCP er dan ook niet snel in.

Subzero is met océn altijd beter want hoger kom je op lucht vaak toch niet. I.e waar een Athlon Le-1640 ophield met lucht op 3.6GHz ging met subzero op hetzelfde voltage de chip vrolijk verder tot 3.82GHz.

Komt echt niet doordat je dan ineens wel een lucky moment hebt, puur omdat een chip dan minder stroom hoeft te gebruiken waardoor er ook meer headroom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp je idee wel, en dat de LE-1640 er profijt van had is natuurlijk prachtig.
Maar zoals ik al eerder noemde, de 2de plek is door iemand met act. stock cooling.

Ik heb geen bewijs gezien dat je met deze kaart op subzero verder komt dan lucht.
Dus waar je even ruw geschat 1.45V voor nodig hebt op kamertemperatuur heb je op subzero 1.325 tot 1.350v voor nodig voor hetzelfde resultaat.
Zelfde voor je bovenstaande argument, Ik zie voorlopig geen mensen die ook maar enigszinds in de buurt van de 1.40V komen, meeste zitten redelijk onder de 1,35V. bij de top5 ben ik nog de hoogste, maar toen ik me oude score vorige week gerepliceerd had zat ik rond de 1,256 Volt te kijken. Dus de meeste zitten zelfs nog onder de 1,30V

Waarom zou je meer voltage beschikbaar willen stellen als deze enkel voor instabiliteit zorgen en op die manier negatief voor je FPS zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen bewijs gezien dat je met deze kaart op subzero verder komt dan lucht.
Dat komt omdat de kaart gewoon niet verder wil ;) Het is niet de chip die niet mee wilt werken, het is de rest. De OCP, de vreemde shader/core/mem verhoudingen. Doe dit met een kaart die wel 'vrijspel' heeft met overclocken en je ziet het verschil echtwel hoor.

Diegene die ook de 2de plaats heeft gehaald met de stockkoeler zou het afleggen als de kaart niet gelimiteerd werd door allerlei snufjes om te voorkomen dat de kaart asociaal hard gaat draaien. In feite spelen we allemaal in een contest waar het om de best schalende IC gaat ipv Chip. En dat is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat is nou juist mijn punt! ;)
we spelen hier niet met een kaart die "vrijspel" heeft, maar met de 9500GT

Dus hier spreek je jezelf alsnog tegen, want 'zou' en 'als hij vrijspel' had zijn natuurlijk niet
relevant, het gaat erom wat je er wel mee kan & wat wel nut heeft. en de meerwaarde van subzero
is gewoon niet bewezen, of er moet nu iemand naar voren springen die beweerd dat hij 5 / 10 FPS meer behaalt heeft, maar aangezien vrij veel mensen al bezig zijn geweest, alsmede de mensen die al vaker dit soort contests gedaan hebben, lijkt me de kans steeds kleiner & kleiner worden.

Ik hoop nu natuurlijk dat iemand zegt dat ik helemaal fout zit, om me een reden te geven dat ik wel een tec kitje moet aanschaffen, want nu kan ik het niet rechtvaarden tegenover mezelf :P

//EDIT

OMG , gepost @ 13:37. Happy 1337 everybody!

Afbeeldingslocatie: http://th08.deviantart.com/fs32/300W/f/2008/225/b/8/b8395426ed0320c562185a8acd8142d5.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door thijszor op 24-04-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 13:37:
En dat is nou juist mijn punt! ;)
we spelen hier niet met een kaart die "vrijspel" heeft, maar met de 9500GT

Dus hier spreek je jezelf alsnog tegen, want 'zou' en 'als hij vrijspel' had zijn natuurlijk niet
relevant, het gaat erom wat je er wel mee kan & wat wel nut heeft. en de meerwaarde van subzero
is gewoon niet bewezen, of er moet nu iemand naar voren springen die beweerd dat hij 5 / 10 FPS meer behaalt heeft, maar aangezien vrij veel mensen al bezig zijn geweest, alsmede de mensen die al vaker dit soort contests gedaan hebben, lijkt me de kans steeds kleiner & kleiner worden.
Ja, en de 9500GT wordt belemmerd door gare verhoudingen en een OCP.

Ik heb met meerdere videokaarten gespeeld waaronder Ati & Nvidia. Zijn weinig andere kaarten die dit specifiek gedrag vertonen. Lagere temps krijg je automatisch geen hogere FPS van, maar het vergroot je overclock op hetzelfde voltage of zelfs betere frequenties.

Als er geen OCP of andere gare ongezonde verhouding was tussen shader/core/mem dan had iedereen hogere clocks of scores gehaald. Maar nu loop je gewoon een contest te voeren waar het om de beste IC gaat ipv overclock zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En terugkomend op mijn vraag of het mogelijk is uit een donor memchips te halen,
zou het mogelijk moeten zijn?

is het plastic enkel een bescherming welke op de een of andere verwijderd zou moeten kunnen worden?
of hoe zijn deze chips bevestigd?

Ik denk richting het eind van de contest dat ik best wel een gokje durf te nemen,
of zal je het pcb zoveel geweld toedoen dat je dan hem echt vernield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Don't bother. Video cards use a special type of RAM chips called BGA chips (ball-grid array). These chips have pads on the bottom where the solder attaches and holds the chip to pads on the surface of the board. Normal soldering skills are useless here, as they can't be desoldered from the other side of the board and they're not normal surface mount so you can't even desolder from the top. The only way to work with them is using a special reflow station that passes hot air under the chip to melt the balls of solder. This same method is used on the XBOX 360's graphics chip, RAM, and CPU, and is the reason behind the infamous Red Ring of Death, as the balls of solder crack under the chips and you can't reflow the solder without a special tool (most fixes resort to conventional heating methods, such as a heat gun or overheating the chip until it kicks the thermal shutoff). You could try the same methods on your card (try blowing hot air on the chips, apply a bit of pressure, etc) but I doubt it'll work. Your chips are probably internally damaged, though replacing them will be incredibly difficult.
Aldus random hit @ google. Dont even try it ;) Je sloopt je kaart geheid en met een gewone soldeer kom je er echt niet tussen.

Wat je wel kan doen is de mosfets te veranderen, uitzoeken waarom die scheve verhoudingen er zijn, of anders 2.5V op het geheugen proppen en hopen voor een lucky shot op 700MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar stel, ik gebruik een Turbo 1337 Charged Fohn met 1337 Watt die dat ding er zo afkrijgt [/fantasiemodeOFF] zonder al te veel problemen, zou het dan kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Even reageren op het punt lagere voltages temps geeft hogere score.

feit is:
Lagere vcore geeft hogere memclock (op mijn kaart)
Koudere core geeft dezelfde core/shader clock maar wel met lager voltage dus hoger mem.(nogmaals....mijn kaart)
Lager memvoltage is koeler en dus hogere memclock
kouder memory is stabieler dus ook hogere clocks doorlopen.

Verder de core van 11 graden naar 3 graden helpt niet in mhz , maar wel op lager voltage, subzero is de volgende stap.
Ook moet ik wel vermelden dat ik de afgelopen maand misschien 1500x 3d mark gezien heb en van die 1500x heeft ie er hooguit 100 uitgelopen, veel trial en error, zo loopt ie na 2 sec vast en met dezelfde settings de 5e x loopt ie hem netjes uit, het is nou eenmaal een vaag kaartje.
Ik heb alles gezien denk ik, van blauwe schermen tot de gekste dingen kwa beeld en kleur maar geen ocp kunnen bespeuren, en zelfs op 1.46v gedraait. (niet dat het hielp overigens)
Tot nu toe ben ik alleen maar lager in voltages gegaan ipv hoger, ik draai atm 1.26v core 1.85v memory.

Ook zijn de kaarten toch erg verschillend, dingen die bij mij helpen werken voor geen meter bij andere bijv, en andersom.
Wil je pci-e niet hoog kan je dit compenseren met een hogere shader, die hangen erg aan elkaar, is de stap van de shader te groot kan je die bijstellen met 1 mhz pci-e .
Ook de core gooit veel roet in het eten, houd hem redelijk in de buurt van de linked setting met de shader, iets hoger kan wel maar weer niet te ver.

Voltage en koeling is cruciaal, zorg voor goede meters, soms kijk ik hier met 3 cijfers achter de komma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ow....en deze? :+

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:') respekt als je die in 3D modus kan afwerken, met 712 Mhz Mem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
jeeez wat een snelheid :P

Bedankt voor de tips :) Je maakt het hierdoor leuker voor iedereen, erg sportief ;)

Ik heb nu vakantie, ga dadelijk de waterkoeling aansluiten. Morgen voltmod + ocp mod + tek en dan dice time :)

EDIT: ik heb nu nog steeds die pencil mod erop zitten :P en ja, ik weet hoe je de ocp moet 'uitrekken' ;)

[ Voor 19% gewijzigd door roelientjeL op 24-04-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Ik ben er ook eens aan toegekomen een run te doen. Nu snap ik niet alles. Dit is mijn run:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2tABZrPehJN09srmGs4PRUlK/full.png

Nu zijn de clocks van de kaart te vergelijken met b.v. http://img.webrail.eu/Dafut/9500GT_219.jpg, alleen haalt hij bijna 220 fps en ik "maar" 173. Stock deed ik overigens ~121, die waarde heb ik meer gezien in dit topic dus dat lijkt te kloppen. Tweaks die invloed hebben op de beeldkwaliteit, hoe weinig ook, zijn imho cheaten, en ik kan me amper voorstellen dat er 50fps valt te winnen zonder beeldkwaliteit in te boeten.

Verder heb ik ook met de core clock zitten spelen, maar 25mhz extra gaf me misschien 1fps extra - dat zet geen doden aan de zeik. Daar ben ik dus maar even mee gestopt. Nature moet het vooral van het geheugen hebben.

Geheugen ging zo naar 600Mhz en toen was de slider op. Onder Windows bleek ik geen werkende browser te hebben dus kon niet opzoeken hoe ik die limiet kon slopen.

Voltmods heb ik overigens niet gedaan, wou ik eerst wel tot ik de contacten op de kaart zag.. Dat was iets kleiner dan ik in gedachten had. Qua koeling heb ik alleen een fan erbij gezet.

Qua clocks lijk ik het nog niet eens afgrijselijk slecht te doen, maar de score is prut.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 26-04-2009 03:50 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen, lees eens rustig dit topic door. er staat veel nuttige informatie over hoe je je FPS omhoog kan brengen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je moet iig wel een kleine vorm van tweaks toevoegen via rivatuner alleen wil je de rest bijbenen. Core heeft inderdaad geen zin , geheugen is waar de kaart echt van moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tmmbomb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-10-2023
Afgelopen dagen ben ik ook begonnen met me kaartje onder handen nemen. Heb inmiddels al een redelijke score gehaald maar het is toch wel een eigenaardig kaartje met zijn moeilijkheden. Uitdagende contest al zeg ik het zelf!

Zoals gewoonlijk heb ik er waterkoeling aan gehangen. Een fijn cpu blok met lijmtangen >:) Ik ben nog wel van plan om met me peltier aan de slag te gaan. Hopelijk kan ik er nog meer fps uithalen de komende tijd. O-)

Afbeeldingslocatie: http://teambitstorm.nl/tweaking/pics/tmmbomb/9500gt/IMG_0023_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

thijszor schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:15:
Ik zou zeggen, lees eens rustig dit topic door. er staat veel nuttige informatie over hoe je je FPS omhoog kan brengen! :)
Even? Dit topic heeft bijna 1300 posts.
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:17:
Ja, je moet iig wel een kleine vorm van tweaks toevoegen via rivatuner alleen wil je de rest bijbenen. Core heeft inderdaad geen zin , geheugen is waar de kaart echt van moet hebben.
Wat mij betreft is het veel te vaag wat er op dit gebied wel/niet mag. Nouja, ik ga zo wel even met LOD-dinges klieren, daar schijnt de meeste winst in te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
W3ird_N3rd schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:05:
[...]

Even? Dit topic heeft bijna 1300 posts.

[...]

Wat mij betreft is het veel te vaag wat er op dit gebied wel/niet mag. Nouja, ik ga zo wel even met LOD-dinges klieren, daar schijnt de meeste winst in te zitten..
Dus? , doe je er een uurtje over.
Ga het allemaal doorlezen, wat intressant is schrijf je op en pas je toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

thijszor schreef op zondag 26 april 2009 @ 19:22:
[...]

Dus? , doe je er een uurtje over.
Ga het allemaal doorlezen, wat intressant is schrijf je op en pas je toe.
Knappe jongen die dit hele topic gaat lezen met <3 seconden/post. ;)

Maargoed, ik heb al een paar tweaks gevonden, al haal ik niet de scores uit de TS.

[edit]Joepie, ik sta onderaan! *O* Ach, wmb. zijn toch de clocks belangrijker dan hoever de kwaliteit te verneuken valt met zaken als LOD. Da's mijn persoonlijke opvatting dan. Ik ga er verder geen ruzie om maken ofzo, maar het is imho een tikkie jammer dat de contest zich niet meer focust op het behalen van zo hoog mogelijke clocks, en hoeveel extra FPS je dan wilt halen door beeldkwaliteit in te leveren moet iedereen imho voor zichzelf uitmaken. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Mentalist op 27-04-2009 03:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog wat wat je buiten die tweaks om in Rivatuner moet instellen. Even goed lezen en je zou met de rest van de lijst mee moeten kunnen komen.

Ook je PCI-e bus is van noodzakelijk belang die tot max 115mhz te hebben. Suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
W3ird_N3rd schreef op maandag 27 april 2009 @ 02:51:
[...]
Ach, wmb. zijn toch de clocks belangrijker dan hoever de kwaliteit te verneuken valt met zaken als LOD. Da's mijn persoonlijke opvatting dan. Ik ga er verder geen ruzie om maken ofzo, maar het is imho een tikkie jammer dat de contest zich niet meer focust op het behalen van zo hoog mogelijke clocks, en hoeveel extra FPS je dan wilt halen door beeldkwaliteit in te leveren moet iedereen imho voor zichzelf uitmaken. :)
Ik ben het grotendeels met je eens hoor, het pure overklokken zou belangrijker moeten zijn dan het tweaken.
Maar ik wil ook serieus vechten om een plek aan de top en daar kom je gewoon niet zonder tweaks, tenzij je belachelijk hoge kloks weet te halen waar niemand nog in de buurt is geweest :P
Je kunt principieel gaan zitten doen maar dan ben je imo niet serieus met de contest bezig, tweaken hoort er nou eenmaal bij. En als je het er niet mee eens bent organiseer je zelf een wedstrijd waarbij tweaken verboden is ;)
Ben ik de eerste om me in te schrijven.

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste