je bent de 666 vergeten!!! HAHA

(sorry

)
Goed jij je zin
-------------------------------------------------------------------------------
Ik ben een week geleden bij Pascal geweest, hij heeft voor mij de voltmods, OCP mod, meetpunten en zijn TEK erop gezet
Ik heb 10kg Dice gekocht, maar ik werd gematst en kreeg maar liefst 22KG voor de prijs van 10kg
Het kostte hoe dan ook nog 32 euro (incl. 25KG doos)
Mijn eerste benchsysteem was een Asus P5B Deluxe met een E2140 (3GHz geklokt) en 4GB OCZ PC-8000 geheugen. Mijn score toen was 314.4FPS op mijn mainpc, met een geheugen klok van 648MHz.
De eerste dag heb ik helemaal NIKS bereikt op 648MHz geheugen snelheid. Erg teleurstellend.
De tweede dag had ik alles in de BIOS goed gezet, de instellingen van Rivatuner nog een keer gecheckt, de drivers opnieuw geinstalleerd en bij de eerste run had ik al een score op 648MHz te pakken
Geen nieuw record, maar toch, ik was op de goede weg.
Toen ben ik ook de 663MHz gaan proberen, maar daar kwam al helemaal niks uit...
De derde dag had ik een nieuw moederbord: een Asus Commando en gelijk een redelijke score neergezet van 318.0 FPS op nog steeds 648MHz geheugen snelheid. Maar 663/666 of zelfs 669 MHz geheugen snelheid deed helemaal niks. Het maximale wat ik eruit heb kunnen halen is ongeveer 2 seconden en een aantal keer GEEN 'hard'-crash (hij ging terug naar windows i.p.v. een reboot). Ik heb werkelijk alles geprobeerd, van PCIE 100 tot 115 op voltages van 1.50V tot 1.70V (SB 1.5V), ik heb de chips compleet ingevroren totdat er IJS OP zat, ik heb allerlei temperaturen van boven nul tot -70 graden geprobeerd, alle voltages op 3 decimalen nauwkeurig van 1880mV (stock) tot 2020mV maar ik kwam nooit verder dan de eerste 2 seconden.
De vierde en laatste dag heb ik nog 2 keer geprobeerd op 663MHz, maar hier kwam natuurlijk niks uit... Ik ben toen het maximale op 648MHz geheugen snelheid gaan persen. Ik heb toen mijn beste score tot nu toe gehaald: 318.9FPS op een Core clock van 740 een shader clock van maarliefst 1800MHz en een PCI-Express van (natuurlijk) 115MHz. Op 114MHz PCI-Express heb ik een score van 800/1800/648 weten te halen, maar deze was slechter dan die van 740/1800/648 op een PCI-Express van 115MHz.
Goed voor een (tijdelijke) 3de plaats. Op een geheugen snelheid van 648MHz is dit nog behoorlijk goed
Dan nu de voltages... Het gebruikte voltage voor de core was 1255mV en het gebruikt voltage voor het geheugen was 'maar' 1885mV! Maar 5mV meer dan stock!
Tot slot heb ik de ideale temperatuur en de coldbug ontdekt, maar deze houd ik binnen het team :wink
Tijd voor wat mooie foto's!
Foto's van mijn bench bureau met de P5B Deluxe:
Foto's van mijn bench bureau met de Commando:
Het droogijs werd gecrusht met een hamer en daarna in een thermosfles gedaan:
De tube (van Pascal, bedankt man

):
Wat nou condenseren? Gelijk
RIJPEN natuurlijk!
Na de bench sessie met mijn commando, druppelde er wat water van het PCI-Express slot... Ik denk, valt wel mee, beetje water. Alle kneedgum verwijderd en toen keek ik naar de deksel van de doos waarop ik had gebencht

het is een wonder dat ie het nog doet! Dit verklaard misschien waarom mijn mobo niks meer deed op 1.70V (SB 1.5V) ! (let wel, dit is de helft van de deksel in beeld, en de deksel is even groot als een ATX moederbord)
Al met al, na veel moeite geen mooie score kunnen halen. Volgende keer beter, want als het geheugen niet meewerkt, houdt het op! Mijn eerst Dice ervaring was leuk, alles werkt nog gewoon en ik heb er veel van geleerd.
Ik geef het nog niet helemaal op, ik heb nog waterkoeling en ik ga nog een BIOS flash uitvoeren. Kijken of het uit uitmaakt om op mijn mainpc over te klokken en of de BIOS flash iets uit gaat halen. Wie weet haal ik alsnog de 663MHz geheugen snelheid, dat zou leuk zijn, maar ook vervelend want ik heb er 22kg DICE doorgedraaid en dan zou ik op water een hogere score halen

Ik heb ook nog een run 3DMark01 gedaan, maar met een e2140 kom je niet ver!
Gebruikte processor koeler:
AlpenFohn Brocken (ook geschikt voor socket 1366)
[
Voor 93% gewijzigd door
roelientjeL op 05-05-2009 17:39
]