Acties:
  • 0 Henk 'm!
timin8r schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:40:
[...]

Ik ben het grotendeels met je eens hoor, het pure overklokken zou belangrijker moeten zijn dan het tweaken.
Maar ik wil ook serieus vechten om een plek aan de top en daar kom je gewoon niet zonder tweaks, tenzij je belachelijk hoge kloks weet te halen waar niemand nog in de buurt is geweest :P
Je kunt principieel gaan zitten doen maar dan ben je imo niet serieus met de contest bezig, tweaken hoort er nou eenmaal bij. En als je het er niet mee eens bent organiseer je zelf een wedstrijd waarbij tweaken verboden is ;)
Ben ik de eerste om me in te schrijven.
Zelfs dan niet, je komt volgens mij niet eens hoger dan 200+ als je niet met de LOD / software matige tweaks gaat spelen...

En tja, dat jij het niet door wilt lezen is jou probleem, ik zei enkel dat er veel nuttige informatie instaat, en als je competitief wilt zijn dat je die het beste dan even door kan lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-07 06:37
Klik

Dat zijn 5xx posts en het bevat ook erg veel nuttige info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
Achja, kut ding :p

Mijn draadjes gaan er steeds af van de IC's (dat is wel een kut werk solderen). Kan ik gewoon één-seconde lijm op de draadjes doen zodat deze goed vastzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Gewoon beter solderen, dan gaan ze er echt niet af hoor, eerst tin op het pootje, dan tin op je draadje en beide even verwarmen op elkaar, goed stil houden tot het afgekoeld is en dan trek je eerder je chipje van de kaart als het draadje van het pootje hoor.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hmm, nu zitten ze redelijk vast. :)

Alleen ik heb nu één kut probleem: de tin wil niet hechten aan de meetpunten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bolletje92 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:46:
Hmm, nu zitten ze redelijk vast. :)

Alleen ik heb nu één kut probleem: de tin wil niet hechten aan de meetpunten :')
Gebruik van slechte / verkeerde tin? bij mij ging het prima, ze zitten echt vast.
tenzei je wat met de draadjes gaat draaien / wrikken, maargoed :)

Meetpunten zou toch juist makkelijk moeten zijn, gewoon een dot tin gebruiken, zoals rol-co al vertelde, beide vertinnen en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
thijszor schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:09:
[...]

Gebruik van slechte / verkeerde tin? bij mij ging het prima, ze zitten echt vast.
tenzei je wat met de draadjes gaat draaien / wrikken, maargoed :)

Meetpunten zou toch juist makkelijk moeten zijn, gewoon een dot tin gebruiken, zoals rol-co al vertelde, beide vertinnen en klaar?
Ja, ik weet niet :')

Hij krijgt er geen vat op, misschien toch de temperatuur wat opschroeven... Ik ga ook maar is tin met koper proberen :)

Het ziet er zo uit op het moment:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/158588phpWF5si9.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door Bolletje op 28-04-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Heb je wel harskern soldeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Tjah, ik heb 2 soorten op het moment.

IC'tjes + potmeters heb ik met Sn60Pb39Cu1 gedaan.

Die meetpunten wou ik nu doen met Sn99.3Cu0.7, maar dat lukt nog niet echt heel goed...

____

Ik ga morgen wel verder, ben nu een beetje moe. :Z

[ Voor 14% gewijzigd door Bolletje op 29-04-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

DMN

Vanmiddag (nadat het kaartje wekenlang in de kast heeft gelegen) eindelijk ook aan het voltmodden geweest. Straks even de kaart terugzetten en dan hoop ik weer terug in de top 10 te komen ;)

edit:
Zo, gelijk maar een flinke slinger aan die potmeters gegeven en nu op 305 fps. Net geen top 10 nog, maar al een stuk beter dan voor de voltmod. Wel een behoorlijk lagere score in vergelijking met mensen met dezelfde clocks. Balen dat mijn pci-e niet omhoog wil.

[ Voor 41% gewijzigd door DMN op 29-04-2009 19:05 ]

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldScarface
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-06 16:37
Wat een vage kaarten zijn dit zeg.
Maarja, langzamer hand komt er toch wel leuke scores uit.
Hier de eerste die ik post, hopelijk niet mijn laatste :-).

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee304/Oldscarface/3179_713_1750_660_109MHz_PCIe_1890m.jpg

http://i231.photobucket.c...660_109MHz_PCIe_1890m.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door OldScarface op 01-05-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je zegt, vaage kaart.
Zelfde FPS als moi, maar je hebt een whooping 30Mhz meer op het geheugen.

Scalability right there...
Hoe zit het met je PCI-E bus, lukt 115Mhz je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

30mhz meer op het mem 30mhz minder op de core 6mhz minder op de pci-e en 0.9 meer op de totaal score thijs
even voor de volledigheid he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:23
Nette scores btw.
Ik haal 'maar' het dubbele ( ~670FPS ) met mijn 4870.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtElPotato schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:20:
Nette scores btw.
Ik haal 'maar' het dubbele ( ~670FPS ) met mijn 4870.
Geen goede vergelijking :P

Hier wordt getweaked,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rol-Co schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:49:
30mhz meer op het mem 30mhz minder op de core 6mhz minder op de pci-e en 0.9 meer op de totaal score thijs
even voor de volledigheid he ;)
Vandaar ook mijn vraag waarom hij niet op 115Mhz PCI-E bus draaide,
Maar alsnog. 30Mhz geeft zeker wel meer boost als 6Mhz erbij op de PCI-E bus.

Paar pagina's terug ook al verscheidene mensen met poor scaling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:24:
[...]

Geen goede vergelijking :P

Hier wordt getweaked,
Nee maar ik bedoel, dat dat toch wel snel is voor zon kaart.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

thijszor schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:56:
[...]

Vandaar ook mijn vraag waarom hij niet op 115Mhz PCI-E bus draaide,
Maar alsnog. 30Mhz geeft zeker wel meer boost als 6Mhz erbij op de PCI-E bus.

Paar pagina's terug ook al verscheidene mensen met poor scaling...
Is niet poor scaling, allen zijn bijna het zelfde alleen die van jou vind ik uitzonderlijk hoog al sinds je hem gepost hebt. ;) Maybe een arties score zonder dat je het weet. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, met de kwaliteit van zown run kan je ook moeilijk artifacts ontgoogelen :P ,
Maar ik heb nog 10 Screens van 310 -> 317 voor proof hoor ;) !

Freddy van Highflow wist te melden dat mijn geliefde Dimastech Easy Bench Table V2 full option thermalchill nog niet verstuurd is, bummer :( waarneer het geval binnen is ook maar eens het watercoolings setje aanschaffen.

Heb vorige week me 317 FPS nog gerepliceerd trouwens, maargoed, daar hebben we alsnog niks aan.
Ik kom telkens de man met de hamer tegen oid,

Heb jij nog wat getest & getweaked met succes Rol-Co? of ook tijdgebrek? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Nu begint wel de druk op te lopen vind ik, want over 30dag word de winnaar bekend gemaakt.
:p spannend. Want rol-co staat al bijna een 2-3weken op nr1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob zal best al betere scores hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Ja, hij is denk ik de winnaar ;)

In ieder geval top 3, want niet veel mensen halen hem meer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat veeeeeel mensen de score nog niet hebben geupdate .

Ik zelf ook niet wegens een pc die niet meer wil boten met deze kaart .
Gisteren mijn nieuwe bord binnen gekregen .
De kaart is niet kapot maar weigerd om normaal te werken om mijn amd m2 bordje .
De asrock bordje met nvidia 570sli weigert normaal te doen ook met anderen kaarten .

Dus dadelijk met de nieuwe setup eens testen .
Intel e6300 met msi 975x chip met 4gb aan ram .
windows 2000pro er bij en testen de boel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:18:
Ik denk dat veeeeeel mensen de score nog niet hebben geupdate .
Ik denk dat er veel mensen zijn die wel blij zijn met hun goedkope 9500GT. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:25:
[...]

Nou :P

Liever mijn HD3870 :+

Maar ik ga binnenkort nog 1 test doen, maar dan met de juiste tweaks. We hadden tot eind mei toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:25:
[...]

Misschien wel ja.
Hoewel de performence wel brak is met ddr2.
Maar altijd nog beter dan een 8400gs

Kaart is het zelfde als een 8600gt dus snel is het niet .
Maar voor de meeste games wel genoeg .

Mijn moeder wilt ook deze kaart hebben na mij .
Dus de kaart word weer door geschoven als ik er mee klaar bent. (als het nog werkt)

Zelf gebruik ik nog steets mijn ouwe ati 2900xt in crossfire .
Verbruikt wel stroom maar is nog steets snel zat voor de meeste games te spelen .
Ook nog steets geen echt opvolger gevonden om ze te gaan wisselen .
Hoewel de ati 4870x2 erg snel is maar ik wacht wel op de volgende serie kaarten met directx11 ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

thijszor schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 23:07:
Tja, met de kwaliteit van zown run kan je ook moeilijk artifacts ontgoogelen :P ,
Maar ik heb nog 10 Screens van 310 -> 317 voor proof hoor ;) !

Freddy van Highflow wist te melden dat mijn geliefde Dimastech Easy Bench Table V2 full option thermalchill nog niet verstuurd is, bummer :( waarneer het geval binnen is ook maar eens het watercoolings setje aanschaffen.

Heb vorige week me 317 FPS nog gerepliceerd trouwens, maargoed, daar hebben we alsnog niks aan.
Ik kom telkens de man met de hamer tegen oid,

Heb jij nog wat getest & getweaked met succes Rol-Co? of ook tijdgebrek? :)
ow ja geloof je 317 wel hoor, maar is echt snel als je met de lijst vergelijkt......verder niks.

zat getest overigens, ik draai inmiddels met i7 omdat de celeron niet meer voldeed, ik kwam wat cpu power tekort.
Ik ben meer benieuwd naar score's van johny bravo, die heeft inmidels een c1 kaart......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaar inderdaad mijn conclusie ( of gedachte daarachter ) dat er wellicht poor scaling zou bestaan met deze kaart, maar wellicht is dat dikke onzin. Heb op een simpel 5400RPM IDE 20GB HDD'tje TinyXP ( 8, dus zonder drivers wat dan ook bij keuze type installatie ) en de benodigdheden erop gezet.

Het is toch rotweer, ga denk vanmiddag nog even frutselen, kijken of ik er toch nog wat van kan maken, op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

En een nieuwe....

Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/contest/validation/validation.jpg?username=Rol-Co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alleen Tweaks van Rivatuner toegestaan zijn waarom draait DXTweaker dan met jouw screenie mee? :)

Overigens verdenk ik je verder niet van cheaten ofzo, in fact gefeliciteerd met je score maar het draaien van DXTweaker was toch verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Dat is d3d van riva, staat in al mijn screens ......en die mag.

edit: wanneer zien we wat van jou?

[ Voor 23% gewijzigd door Rol-Co op 03-05-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argh, gisteravond nog 2/3 uurtjes geprobeerd maar 743 Mhz in rivatuner ( 740-745 ofzo ) is echt gewoon niet haalbaar. Maar gister ook weer zo vaag, stock VGPU en 1940 mV op VGGDR = werkt niet
1275 mV VGPU en 1940 mV VGGDR = 632 werkt.

Na 2/3 uur proberen met beide voltages langzaam omhoog / omlaag en dergelijke is het beste wat ik gehad heb van die 740+- Mhz dat ik 1seconde iets zag, en hij daarna onherroepelijk vast liep.

En zoals rest ook al benadrukte, er valt helemaal geen winst te behalen met een hogere core, me shader zit ook zo vast als wat & me core ( na 30/40min ) proberen heeft ook nog niet veel zin om hoger te gaan.

Ben dus bang dat ik echt vastzit, heb er ook weinig zin meer in. vrij frustrerend om het telkens voor te bereiden, en dat je dan 2/3uur enkel vastlopers ziet, telkens rebooten, alle settings in bios goed maar wilt hij niet booten, weer alles op default, alles instellen, en ga zo maar door.

Jammer, toch veel mensen die 630+ Mhz halen zonder al te veel moeite, ach, better luck next time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
thijs,

ik heb precies hetzelfde. Even rechtzetten: 632-648-663 MHz zijn de stapjes (als ik het goed heb).
Ik heb precies hetzelfde op 648 naar 663, ik zal hier straks wat meer over vertellen want ik ben nog een stapje verder gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

632-648-663-669-675-679-684-694-702-712 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roelientjeL schreef op maandag 04 mei 2009 @ 14:57:
thijs,

ik heb precies hetzelfde. Even rechtzetten: 632-648-663 MHz zijn de stapjes (als ik het goed heb).
Ik heb precies hetzelfde op 648 naar 663, ik zal hier straks wat meer over vertellen want ik ben nog een stapje verder gegaan ;)
Vertel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Rol-Co schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:23:
632-648-663-669-675-679-684-694-702-712 :)
je bent de 666 vergeten!!! HAHA :P (sorry :9 )
Goed jij je zin :P

-------------------------------------------------------------------------------

Ik ben een week geleden bij Pascal geweest, hij heeft voor mij de voltmods, OCP mod, meetpunten en zijn TEK erop gezet _/-\o_

Ik heb 10kg Dice gekocht, maar ik werd gematst en kreeg maar liefst 22KG voor de prijs van 10kg :D
Het kostte hoe dan ook nog 32 euro (incl. 25KG doos) :/

Mijn eerste benchsysteem was een Asus P5B Deluxe met een E2140 (3GHz geklokt) en 4GB OCZ PC-8000 geheugen. Mijn score toen was 314.4FPS op mijn mainpc, met een geheugen klok van 648MHz.
De eerste dag heb ik helemaal NIKS bereikt op 648MHz geheugen snelheid. Erg teleurstellend.
De tweede dag had ik alles in de BIOS goed gezet, de instellingen van Rivatuner nog een keer gecheckt, de drivers opnieuw geinstalleerd en bij de eerste run had ik al een score op 648MHz te pakken :D
Geen nieuw record, maar toch, ik was op de goede weg.
Toen ben ik ook de 663MHz gaan proberen, maar daar kwam al helemaal niks uit...
De derde dag had ik een nieuw moederbord: een Asus Commando en gelijk een redelijke score neergezet van 318.0 FPS op nog steeds 648MHz geheugen snelheid. Maar 663/666 of zelfs 669 MHz geheugen snelheid deed helemaal niks. Het maximale wat ik eruit heb kunnen halen is ongeveer 2 seconden en een aantal keer GEEN 'hard'-crash (hij ging terug naar windows i.p.v. een reboot). Ik heb werkelijk alles geprobeerd, van PCIE 100 tot 115 op voltages van 1.50V tot 1.70V (SB 1.5V), ik heb de chips compleet ingevroren totdat er IJS OP zat, ik heb allerlei temperaturen van boven nul tot -70 graden geprobeerd, alle voltages op 3 decimalen nauwkeurig van 1880mV (stock) tot 2020mV maar ik kwam nooit verder dan de eerste 2 seconden.
De vierde en laatste dag heb ik nog 2 keer geprobeerd op 663MHz, maar hier kwam natuurlijk niks uit... Ik ben toen het maximale op 648MHz geheugen snelheid gaan persen. Ik heb toen mijn beste score tot nu toe gehaald: 318.9FPS op een Core clock van 740 een shader clock van maarliefst 1800MHz en een PCI-Express van (natuurlijk) 115MHz. Op 114MHz PCI-Express heb ik een score van 800/1800/648 weten te halen, maar deze was slechter dan die van 740/1800/648 op een PCI-Express van 115MHz.
Goed voor een (tijdelijke) 3de plaats. Op een geheugen snelheid van 648MHz is dit nog behoorlijk goed :)

Dan nu de voltages... Het gebruikte voltage voor de core was 1255mV en het gebruikt voltage voor het geheugen was 'maar' 1885mV! Maar 5mV meer dan stock!
Tot slot heb ik de ideale temperatuur en de coldbug ontdekt, maar deze houd ik binnen het team :wink

Tijd voor wat mooie foto's!

Foto's van mijn bench bureau met de P5B Deluxe:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/dm377s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2rw3n9d.jpg

Foto's van mijn bench bureau met de Commando:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/eg8e2b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/qp15qb.jpg

Het droogijs werd gecrusht met een hamer en daarna in een thermosfles gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/spx5xj.jpg

De tube (van Pascal, bedankt man :)):
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/w053ef.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ubzfl.jpg

Wat nou condenseren? Gelijk RIJPEN natuurlijk!
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2l9l3rb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qso22r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/250tveg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2njkh3l.jpg

Na de bench sessie met mijn commando, druppelde er wat water van het PCI-Express slot... Ik denk, valt wel mee, beetje water. Alle kneedgum verwijderd en toen keek ik naar de deksel van de doos waarop ik had gebencht :o 8)7 :? het is een wonder dat ie het nog doet! Dit verklaard misschien waarom mijn mobo niks meer deed op 1.70V (SB 1.5V) ! (let wel, dit is de helft van de deksel in beeld, en de deksel is even groot als een ATX moederbord)
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2yx11yq.jpg

Al met al, na veel moeite geen mooie score kunnen halen. Volgende keer beter, want als het geheugen niet meewerkt, houdt het op! Mijn eerst Dice ervaring was leuk, alles werkt nog gewoon en ik heb er veel van geleerd.
Ik geef het nog niet helemaal op, ik heb nog waterkoeling en ik ga nog een BIOS flash uitvoeren. Kijken of het uit uitmaakt om op mijn mainpc over te klokken en of de BIOS flash iets uit gaat halen. Wie weet haal ik alsnog de 663MHz geheugen snelheid, dat zou leuk zijn, maar ook vervelend want ik heb er 22kg DICE doorgedraaid en dan zou ik op water een hogere score halen :P
Ik heb ook nog een run 3DMark01 gedaan, maar met een e2140 kom je niet ver!
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/10el98l.jpg

Gebruikte processor koeler: AlpenFohn Brocken (ook geschikt voor socket 1366)

[ Voor 93% gewijzigd door roelientjeL op 05-05-2009 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heeft nog niemand hier succesvol een bios flash gedaan,
en timings veranderen is "schijnbaar" ook niet erg hulpvol,

Dus weet niet waar je dat idee vandaan heb? :P

verder, leuke pic's!
Kan zelf ook niet wachten om Dice / LN2 te gaan proberen,

Maar voorlopig nog even niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
thijszor schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:52:
Volgens mij heeft nog niemand hier succesvol een bios flash gedaan,
en timings veranderen is "schijnbaar" ook niet erg hulpvol,

Dus weet niet waar je dat idee vandaan heb? :P
Ik weet niet waar JIJ het idee vandaag hebt, maar er is iemand uit mijn team die gewoon een BIOS flash heeft uigevoerd, die gene ga ik nog eens flink lastig vallen (zeker omdat zijn kaartje het beter doet ;))

bedankt, er is wat tijd in gaan zitten om ze allemaal goed te doen en te uploaden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roelientjeL schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:12:
[...]

Ik weet niet waar JIJ het idee vandaag hebt, maar er is iemand uit mijn team die gewoon een BIOS flash heeft uigevoerd, die gene ga ik nog eens flink lastig vallen (zeker omdat zijn kaartje het beter doet ;))

bedankt, er is wat tijd in gaan zitten om ze allemaal goed te doen en te uploaden 8)7
Volgens mij had Snot_Aap, of iemand anders hier of op hardware.info oid eens gepost dat hij allemaal errors kreeg met kopieren of iets dergelijks, goed om te horen dat het iemand bij jullie dan wel gelukt is! :)

Weet nog niet helemaal wat ik met me kaartje ga doen, denk dat ik het maar zo laat.
Al ga ik nog 3/4/5+ uur tweaken haal ik er wellicht 5/10/15mhz op de core bij, met geluk is dat 1FPS als het niet minder is.

Niet de moeite waard dus, vast en zeker zijn er nog wel hidden softwarematige tweaks of iets dergelijks, maar ik leer het wel door veelvoudig mee te doen aan contests oid B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldScarface
Ik zag gisteren avond dat roelientjeL mij voorbij was gegaan.
Dus ik moest even wat doen, dat begrijpen jullie natuurlijk ook wel :mrgreen:
Deze score is net gehaald :-)

Het is dezelfde snelheid als mijn vorige score, alleen veel efficienter.

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee304/Oldscarface/3197_713_1750_660_109MHz_PCIe_1890m.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
OldScarface schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:24:
Ik zag gisteren avond dat roelientjeL mij voorbij was gegaan.
Dus ik moest even wat doen, dat begrijpen jullie natuurlijk ook wel :mrgreen:
Deze score is net gehaald :-)

Het is dezelfde snelheid als mijn vorige score, alleen veel efficienter.

[afbeelding]

Lol, had mij nou nog heeeeel even die top3 gegund, mijn kaartje is niet voooooruuiit te branden... :P Ik haal namelijk geen hogere scores meer hoor |:(

[ Voor 3% gewijzigd door roelientjeL op 06-05-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldScarface
roelientjeL schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:07:
[...]

Lol, had mij nou nog heeeeel even die top3 gegund, mijn kaartje is niet voooooruuiit te branden... :P Ik haal namelijk geen hogere scores meer hoor |:(
O, sorry roelientjeL O-)
Maar je hebt toch heeeeel even in de top 3 gestaan >:)
Voor de kloks was je score iig erg goed.
Maar troost je, ik denk dat ik met deze score ook niet nr. 3 blijf hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik geef het nog niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN

DMN

Weer een kleine verbetering.
Mijn core lijkt aardig te klokken, ik heb hem met de stock koeler al op 840MHz gehad met de shaders op 1865MHz.
Mijn mem wil alleen niet echt meewerken. Als ik het vergelijk met de rest van de scores, dan lijkt het er op dat de PCI-e (die ik niet verder omhoog krijg) me gewoon een heleboel fps kost. Misschien maar eens een ander bordje zien te vinden in V&A.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Core maakt echt helemaal geen verschil, misschien dat 50Mhz je 1, max 2 fps geeft?
Mem is waar het allemaal omgaat, dus als die niet echt mee wilt werken, is het vrijwel done deal mbt veel hoger komen.

Weet natuurlijk niet wat je voor de rest al gedaan / getweaked heb of dergelijks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Jep, en wij hebben net de pech dat ons geheugen niet verder wilt komen....

50MHz core 1 FPS? mooi niet he? :P scheelt echt super weinig... Dan ding wil geheugen bandbreedte hebben, meer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

gpXtreme schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:42:
Weer een kleine verbetering.
Mijn core lijkt aardig te klokken, ik heb hem met de stock koeler al op 840MHz gehad met de shaders op 1865MHz.
Mijn mem wil alleen niet echt meewerken. Als ik het vergelijk met de rest van de scores, dan lijkt het er op dat de PCI-e (die ik niet verder omhoog krijg) me gewoon een heleboel fps kost. Misschien maar eens een ander bordje zien te vinden in V&A.
core op 840 en shader op 1850 is met de meeste kaartjes geen probleem denk ik met een lage pci-e , ik heb zelfs 900 core 2100 shader gezien, maar pci-e schaalt iets beter.

wat mem betreft, je moet er aan werken he ;) , mijn eerste test kwam ik ook niet verder als 632. Dus gelijk roepen dat je een kaart met slecht mem hebt is pretty easy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
ddr3 transplanteren klinkt steeds aantrekkelijker.. nu nog zien uit te voeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN

DMN

Rol-Co schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 00:18:
[...]

core op 840 en shader op 1850 is met de meeste kaartjes geen probleem denk ik met een lage pci-e , ik heb zelfs 900 core 2100 shader gezien, maar pci-e schaalt iets beter.

wat mem betreft, je moet er aan werken he ;) , mijn eerste test kwam ik ook niet verder als 632. Dus gelijk roepen dat je een kaart met slecht mem hebt is pretty easy.
Ik geef ook nog niet op ;)
Toen ik net het topic nog eens doorkeek, zag ik dat Jism, met hetzelfde bordje als ik, wel de 115MHz PCI-e gehaald heeft. Dat betekent dus dat ik iets fout doe. En m.b.t. het geheugen heb ik sinds de volt-mod nog niet echt veel geprobeerd. Zonder volt-mod kwam ik echter met geen mogelijkheid hoger dan 632. Vanavond maar weer eens proberen dan.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rol_Co! :(
wat mem betreft, je moet er aan werken he , mijn eerste test kwam ik ook niet verder als 632. Dus gelijk roepen dat je een kaart met slecht mem hebt is pretty easy.
Door jou voel ik weer de need om het weer 3/4 uur te proberen :P ,
Hoop telkens dat ik een sweetspot bereik, en zodoende verder kom.

Maar na 3/4/5 keer proberen specifiek verder met het geheugen te komen,
zal ik toch wel het meeste geprobeerd hebben mbt voltages :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN

DMN

Door een beetje actieve koeling op het moederbord (thnx Jism!) heb ik toch de PCI-e omhoog gekregen.
Daarnaast een run kunnen doen op 648 MHz mem, en straks weer proberen de GPU en shader omhoog te krijgen. Ben nu even verplicht gestopt, ivm lege batterij van de multimeter |:(

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is in de praktijk mogelijk om dmv een verafbrander of een fohn chips te transplanteren, gewoon met ene fohn of een verafbrander verhitten oppakken met pincet en dan in je board zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gpXtreme schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:36:
Door een beetje actieve koeling op het moederbord (thnx Jism!) heb ik toch de PCI-e omhoog gekregen.
Daarnaast een run kunnen doen op 648 MHz mem, en straks weer proberen de GPU en shader omhoog te krijgen. Ben nu even verplicht gestopt, ivm lege batterij van de multimeter |:(
Die ehm chipset(s) van de M55S3 worden erg warm ja :X

Als je die niet koelt dan haal je die PCI-e bus ook nooit.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b53XYr5KTMPu6zbKGewtEm6v/full.jpg

Notice de kleine fan :) Precies voldoende om de chip te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik schrijf me per deze uit.

Ik heb 2 runs gepoogd op air & vapochill maar beide bijzonder slechte resultaten. Nooit een screenie van gemaakt en als anderen op -60 nog niet bijster veel halen is het zonde van mn tijd eerlijk gezegd.

Kaartje gaat net zoals de andere CPU Athlon LE-1640 in een kast waar nog jaren over gepraat zal worden :P

Wil met plezier met de volgende ronde meedoen maar dan wel een GPU die zich wat makkelijker laat overclocken. Dit is bestwel absurd die OCP/OVP/OC-ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 03:58:
En ik schrijf me per deze uit.

Ik heb 2 runs gepoogd op air & vapochill maar beide bijzonder slechte resultaten. Nooit een screenie van gemaakt en als anderen op -60 nog niet bijster veel halen is het zonde van mn tijd eerlijk gezegd.

Kaartje gaat net zoals de andere CPU Athlon LE-1640 in een kast waar nog jaren over gepraat zal worden :P

Wil met plezier met de volgende ronde meedoen maar dan wel een GPU die zich wat makkelijker laat overclocken. Dit is bestwel absurd die OCP/OVP/OC-ratio.
Dus als het niet makkelijk gaat houd je er mee op. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gxo1S5ytWY1KRfpzTCQzNsAS/thumb.jpg

Maar dat had eerder te maken met een tweak die ik in rivatuner over het hoofd had gezien.
Rol-Co schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:10:
[...]

Dus als het niet makkelijk gaat houd je er mee op. :?
Het gaat niet om makkelijk, het gaat eerder om de tijd die ik erin steek om een luttele FPS meer dan de ander te krijgen. Daarnaast is mijn benchbak ook nog eens mn workstation tegelijk die ik graag netjes in een kast wil houden want het is al vrij veel effort om het zaakje eruit te krijgen en vervolgens weer netjes erin.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=58485&FotoID=3684

Ik heb nog tot einde van de maand begreep ik dus wellicht doe ik nog een poging maar niet vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
nou, volgens mij zijn de winnaars onderhand al bekend? :P

Er wordt niks meer gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldScarface
@roelientjeL

Ik denk dat er nog wel veel gaat veranderen hoor, let maar op.
Het is een beetje stilte voor de storm, dus komt goed.
De top 3 staat nog lang niet vast hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
stilte voor de storm idd :) laatste paar dagen word echt druk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Ik denk dat de eerste 3plaatsen op het einde op 1cijfer na de komma gaat aankomen. :p
Spannend! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
dat zit dr wel in ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:56
Veel mensen, waaronder ik, zijn nu waarschijnlijk aan het leren voor hun examens. Aanstaande maandag is het eerste examen en tussen de examens door zal er wel wat tijd vrij komen om met de contest aan de gang te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 15:12
wouterdv schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:55:
Veel mensen, waaronder ik, zijn nu waarschijnlijk aan het leren voor hun examens. Aanstaande maandag is het eerste examen en tussen de examens door zal er wel wat tijd vrij komen om met de contest aan de gang te gaan.
Ik hoop het... mijn scores die ik gehaald heb zijn nog niet de moeite waard geweest om te posten.. Gezien het geweld dat hier plaatsvindt...

Maandag is idd ook voor mij het eerste examen; Nederlands 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-07 06:37
Dou get goet e het ecsammen Nederlants O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
Leuk kaartje!
Kreeg hem niet helemaal stabiel op 700mhz.
Maar wat wil je na een half uurtje klote!
Het weekeind maar eens verder proberen!!

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
ik zou met het geheugen beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:18
Een nieuwe score: 320.3fps

Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/wolff/oc/sparkle%209500GT/320.3%20750%20630%201850.jpg

Voorlopig derde plek. Tevens mijn laatste score omdat ik geen tijd meer heb. Dus hopelijk gaat niemand meer hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
fflow schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 17:59:
Een nieuwe score: 320.3fps

[afbeelding]

Voorlopig derde plek. Tevens mijn laatste score omdat ik geen tijd meer heb. Dus hopelijk gaat niemand meer hoger ;)
Even offtopic. Wat een hoge Vcore voor je e8400. :o

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
tja, het was een oc profiel die ik zo in mn bios had staan. Eéntje om hoger mee te klokken maar dat was niet van belang voor deze compo en was te laks om alles aan te passen. De cpu heeft het dan ook zeker niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Ja, nu dan toch ook maar eens de tijd gevonden om te gaan beginnen aan de contest.

Het plaatje wat boven de pelt komt is 3mm geboord en verder met 8mm uitgeboord voor het verzinken van de boutjes.Het plaatje wat onder de pelt komt is 2,5 mm geboord en daarna getapt tot 3mm, zodat door het aandraaien van de boutjes de druk op de pelt te regelen is. Beide plaatjes zijn opgeschuurd t/m korrel 1200 om een redelijk vlak oppervlak te creëren..

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/OC/BILD0710.jpg
Resultaat van het schuren. Hier is ook het getapte draad een beetje te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/OC/BILD0714.jpg
Isolatie gemaakt uit een oude muismat.

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/OC/BILD0718.jpg
Alle troep aangesloten en op tafel gezet. De pelt is te herkennen aan de zwarte en rode draad die via 2 blauwe draden naar een 2e voeding toe lopen. De 3 ultra kaze 3000 rpm fans, inc. diy fancontroller zorgen voor de benodigde koeling.

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/OC/BILD0730.jpg
Beetje krom gaan staan. Hier is ook de isolatie zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/OC/BILD0736.jpg
Fotootje van de achterkant waar te zien is hoe de pelt inclusief koper op de gpu zelf geklemd zit, met m3 moertjes. Het koelblok zit vast met m2 boutjes / moertjes.

Afbeeldingslocatie: http://i595.photobucket.com/albums/tt36/wouterdv91/OC/BILD0719.jpg
De 5 volt belasting voor de voeding van de pelt in de vorm van een 12 volt autolamp en een floppy drive. :+

Specs pelt:
http://www.hebeiltd.com.cn/peltier.datasheet/TEC1-12710.pdf
Wat alleen een beetje jammer is, is dat de gpu alleen maar heter wordt als de pelt aan staat. 8)7 Hij is dus waarschijnlijk niet krachtig genoeg om alle warmte van de gpu de transporteren naar het koelblok. Ik kan het nog proberen door de fans anders op stellen, maar anders wordt het toch maar gewoon actieve stock koeling. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ja ja mensen houden jullie je panty maar vast wat hier is onze (BroederM Choasz0ne) eerst monsterscore ooit!!!

en wel .... 204 !!!! .... :+

denk dat er nog wat werk aan de winkel is maarja er moet toch iemand laatste worden...

Gaan nu poging doen tot voltmod (al denken we dat we nog wat tweaks missen aangezien de 1-na laatste met een lagere core/mem op stock een hoger score haalt... DM iemand :*) )

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
Leuke opzet wouterdv.

Hoe warm word het koelblok met pelt aan?
Deze zal aardig warm moeten zijn. Het standaard koelblok moet nu +-60 watt van de pelt plus het verbruik van de core (40watt?) koelen.

Met een backplate staat je kaart minder krom en kun je meer spanning zetten, iets wat een positief effect heeft op het resultaat van de pelt.

Om je pelt meer dan 12 volt te geven zou je volgens deze uitleg drie voedingen kunnen gebruiken om tot 15 volt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
....hey, das echtwel n goed idee, de meeste pc voedingen trekken al geen 30a op 12v, maar 30a op 5v kan iedere voeding (?) moet je alleen nog ff de grounds ontkoppelen, en you're good to go :)

ik zit nog te wachten op wat gereedschap, hoe lang hebben we nog.. 8 9 dagen...

edit: ohja, en mn nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://www.lawson-his.co.uk/images/Skil/8003.jpg
fflow schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:34:
Leuke opzet wouterdv.

Hoe warm word het koelblok met pelt aan?
Deze zal aardig warm moeten zijn. Het standaard koelblok moet nu +-60 watt van de pelt plus het verbruik van de core (40watt?) koelen.

Met een backplate staat je kaart minder krom en kun je meer spanning zetten, iets wat een positief effect heeft op het resultaat van de pelt.

Om je pelt meer dan 12 volt te geven zou je volgens deze uitleg drie voedingen kunnen gebruiken om tot 15 volt te komen.
even een stukje theorie.
uitgaande van een kamertemperatuur van +/- 20 graden, en een 40 graden onder load temp met actieve stock koeling, kunnen we stellen dat de stock koeler +/- 0.5 graden C per watt opwarmt.
stop je nu een peltier van 60w onder het koelblok, totaal 100w (waarschijnlijk meer, core gebruikt meer met overclocken) dat betekent dus een temp verhoging van 50 graden tov. kamertemperatuur, is 70 graden hot side. peltier heeft een delta T max van 65 graden, maar dat is bij 0 belasting. bij 3/4e belasting (want dat dat is 40+w op een 60w pelt) blijft daar dus nog maar 1/4e van over, oftewel een delta T van 16 graden. 70-16=54 graden. netto winst: 14 graden heter, ipv kouder.

proving once again: peltiers werken het beste icm waterkoeling, en met een flinke overmarge (zodat de delta T groter wordt)

[ Voor 98% gewijzigd door AlexanderB op 22-05-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
Niet vergeten de link te plaatsen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fflow schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:34:

Pas nou op met het schakelen van geschakelde voedingen. Die zijn daar niet voor gebouwd.

Lees ook dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
De temperatuur was 60 graden celcius, veels te hoog dus. Ik alles weer uit elkaar halen, kom ik er achter dat de pelt het koper helemaal nooit geraakt heeft |:( Het is te zien aan de koel-pasta die er ongeroerd uit ziet. Deze ongelofelijke fail komt door de te dikke isolatie die ik er tussen gepropt had tegen condens ed, deze heb je helemaal niet nodig als je gpu 60 graden blijft :+

Nou is er ook nog 1 draadje van de pelt afgebroken :( , deze kan ik dus weer leuk vast gaan solderen. Daarna weer in elkaar zetten zonder isolatie and try again. Hopen dat de temps er wel wat lager op worden.

Het idee van die voedingen is leuk, maar ik heb geen 15 volt nodig, ergens gelezen dat bij pelts op hun maximale spanning hun rendement hard achteruit gaat, ze gaan dus meer warmte uitbraken dan dat ze transporteren.

Een backplate moet wel te maken zijn van trespa oid, maar nog 9 dagen w00t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Als eerste, hoort het in dit forum niet wat drukker te zijn, een week voor het einde van de contest...
Of gaan alle mensen die nu nog geen score ingestuurd hebben er ook helemaal niks aan doen en gewoon blij wezen dat ze voor weinig geld een grakatje op de kop getikt hebben....

Maar nu mijn eigen voortgang:

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.org/include/files/805866screenie.PNG
157 fps met alleen softwarematig tweaken, moet toch hoger kunnen.... (ik was even te lui om een thumbnail te maken)

De tec zit nu wel goed tegen het koper aan gedrukt, de idle / load temperaturen zijn respectievelijk 25 en 32 graden, wisselt nog wel eens door de omgevingstemperatuur.

Hoe staat de rest ervoor die nog geen score gepost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ik heb wel al n score gepost (die al weer ruim ingehaald is door de mensen die veel harder tweaken) maar ik ga aankomende paar dagen mn kaart nog ff doodmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Wat ik een beetje vreemd vind is dat er 20 scores gepost zijn en dat er iets van 80 deelnemers waren? Waar zijn de scores van al deze deelnemers gebleven, dat vroeg ik mij even af.

@ AlexanderB
289.2 fps, dat is nog netjes boven het gemiddelde van tweakers.net Welke fps haal jij alleen door het softwarematig tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wouterdv schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:42:
Wat ik een beetje vreemd vind is dat er 20 scores gepost zijn en dat er iets van 80 deelnemers waren? Waar zijn de scores van al deze deelnemers gebleven, dat vroeg ik mij even af.
Bij elke contest zijn er mensen bij die meedoen voor een lekker goedkoop videokaartje.
offtopic:
Maar bij deze contest is het gewoon extreem en dat terwijl de 9500GT eigenlijk maar een flut kaart is 2dehands kun je veel betere dingen krijgen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, moet ook eerlijk bekennen dat ik de laatste 3 weken er niks meer aan gedaan heb.
Na zoveel tijd er aan besteedt te hebben, zonder veel extra resultaat was ik er op een gegeven moment klaar mee ^^. dus 317 zal wel me hoogste score blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

wouterdv schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:42:
Waar zijn de scores van al deze deelnemers gebleven, dat vroeg ik mij even af.
Ik denk dat een aantal mensen er ook geen trek meer in zullen hebben door de software hacks. Hoe hoog je clocks ook zijn, al gooi je er vloeibare stikstof tegenaan, je verliest alsnog. Voor mij ook een reden om verder geen moeite meer te doen om eerlijk te zijn. Ik heb wel een (waanzinnig lage) score gepost en dat was ook meer om iig een score te hebben. De traagste zijn is ook een record, al zie ik dat ik ondertussen niet meer de langzaamste ben. :P
-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:46:
Bij elke contest zijn er mensen bij die meedoen voor een lekker goedkoop videokaartje.
offtopic:
Maar bij deze contest is het gewoon extreem en dat terwijl de 9500GT eigenlijk maar een flut kaart is 2dehands kun je veel betere dingen krijgen. ;)
Dat valt tegen hoor, 2dehands. En die 9500GT is retesnel, maar ik speel dan ook niet zoveel nieuwe games.

De goedkope kaart trok mij idd wel naar de contest toe, voor de normale prijs had ik denk ik niet meegedaan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Dat is wel waar, de volgende challenge gewoon maar weer een cpu?
Hiervoor zijn er zover ik weet geen softwaretweaks?
Ik weet alleen niet of ik dan weer mee doe, ik ben tegen die tijd waarschijnlijk een arme student en heb ik het geld er dan wel voor? :+

Mijn doel voor deze challenge is om toch nog boven het gemiddelde van t.net uit te komen. Tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmh, zoiets als de LE 1640 ( ofzoiets? ) contest is wel gaaf inderdaad.
E5200 + P45 chipset = :+ :D :D !

Maargoed, misschien breng ik mezelf zo ver dat ik deze week nog 1 poging waag, maar ben bang dat ik alsnog niet in de top3 kom, want me geheugen wilt gewoon niet verder, dus 3 fps meer zou al een wonder zijn.

Al heb ik nu wel een ander geheugen, mobo & cpu...
Vraag me af of het enigszins nut zou hebben :) X48 chipset ( me oude mobo ) is zoiezo meer geschikt voor 3D, me dfi mobo juist niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hmm, ik heb van het weekend nog wel wat geprobeerd. Echter zag ik het niet meer zitten omdat dat ding zo vreemd reageerde. Hij wou opeens niet meer booten (bleef hangen bij het windows schermpje) of dat hij net als Windows opgestart is vast liep. Ruk ding. Toen gaf die helemaal geen beeld meer via DVI. Heb ik VGA geprobeerd doet het opeens wel. Toen weer DVI en dat deed het ook opeens weer.

Toen liep ik naar beneden naar mijn knutselhok om hem is nader te inspecteren: loop ik met dat ding in m'n hand tegen de deur aan -> glip in m'n hand :\. Had toen ook niet heel veel zin meer.

Ik volg het zeer zeker nog wel. Geplaatste aantal scores valt me alleen tegen (29 van de 86-96 lui). Ik upload mijn score van de week wel eens (is altijd spannend :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
nja, ik kan mn pci-e niet opkrikken met mn huidige bord, ik ga asap ff kijken of mn andere bord dat wel doet, en wat de precieze score was weet ik zo niet uit mn hoofd, zal f mn screenshots dr bij zoeken morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Ik ben ook uitgespeeld. Vorige week met fflow een middagje aan het benchen geweest met onze aircondioned waterkoeling om het laatste eruit te persen. M'n geheugen wil helaas niet echt. Af en toe doet ie eens 648, 633 is meestal het maximum, ook met koelblokjes en wat extra fans.

Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/timin8r/oc/9500gt/nature%20319.4%20750%20633%201800%20pcie%20115%201276%201895.jpg

Toch een mooie (voorlopig) 5e plaats. Net geen 320 fps maar als ik aan het eind nog in de top 10 sta ben ik al heel tevreden :P
Jammer dat er inderdaad zo weinig scores gepost worden. Een aantal mensen wacht waarschijnlijk weer tot het laatste moment om zich niet in de kaarten te laten kijken.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Morgen komen de spulen voor de voltmod waarschijnlijk binnen, maar eerst even een examentje scheikunde 1,2 , cant be that hard. Haal nu 195 fps op de standaard snelheden en voltages. Het begint er steeds meer op te lijken dat ik die 280 fps (het gemiddelde van t.net) toch wel ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
heh, ik haalde de 190 op stock al niet eens, en ik zit boven het gemiddelde ;) dus zo moeilijk moet dat niet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Zo te zien wel een voltmod gedaan maar dan alleen op de core, niet op het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
geheugen heeft helemaal niets aan meer volt. loopt stock op die snelheid, niet hoger, niet lager, heel vervelend.. (hij zit dr wel op, maar zelfs met 2.1v gaat ie nog niet harder op mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Lol, misschien een undervolt proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Dat gaat niet lukken of is het jou wel eens gelukt om een negatieve weerstand te creëren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eigen spanningsbron maken voor het geheugen buiten de grafische kaart om? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
erm, als je ipv van vref naar gnd van vref naar vmem soldeert heb je n negatieve voltmod ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
AlexanderB schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:45:
erm, als je ipv van vref naar gnd van vref naar vmem soldeert heb je n negatieve voltmod ja ;)
Kan ja, of weerstand die op de kaart zit vervangen. Kan je naar boven en beneden instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Knip het pootje van de chip door en zet er een weerstand tussen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
roelientjeL schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:10:
Knip het pootje van de chip door en zet er een weerstand tussen? :P
Ja, of niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
dat is dan een ding wat je niet moet doen..
als je het pootje aan de middenste van de weerstand soldeert, en de ene kant aan vmem en de andere aan gnd dan kan je zowel omhoog als omlaag ;)
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste