Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:57
De temperatuur was 60 graden celcius, veels te hoog dus. Ik alles weer uit elkaar halen, kom ik er achter dat de pelt het koper helemaal nooit geraakt heeft |:( Het is te zien aan de koel-pasta die er ongeroerd uit ziet. Deze ongelofelijke fail komt door de te dikke isolatie die ik er tussen gepropt had tegen condens ed, deze heb je helemaal niet nodig als je gpu 60 graden blijft :+

Nou is er ook nog 1 draadje van de pelt afgebroken :( , deze kan ik dus weer leuk vast gaan solderen. Daarna weer in elkaar zetten zonder isolatie and try again. Hopen dat de temps er wel wat lager op worden.

Het idee van die voedingen is leuk, maar ik heb geen 15 volt nodig, ergens gelezen dat bij pelts op hun maximale spanning hun rendement hard achteruit gaat, ze gaan dus meer warmte uitbraken dan dat ze transporteren.

Een backplate moet wel te maken zijn van trespa oid, maar nog 9 dagen w00t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Als eerste, hoort het in dit forum niet wat drukker te zijn, een week voor het einde van de contest...
Of gaan alle mensen die nu nog geen score ingestuurd hebben er ook helemaal niks aan doen en gewoon blij wezen dat ze voor weinig geld een grakatje op de kop getikt hebben....

Maar nu mijn eigen voortgang:

Afbeeldingslocatie: http://imgdump.org/include/files/805866screenie.PNG
157 fps met alleen softwarematig tweaken, moet toch hoger kunnen.... (ik was even te lui om een thumbnail te maken)

De tec zit nu wel goed tegen het koper aan gedrukt, de idle / load temperaturen zijn respectievelijk 25 en 32 graden, wisselt nog wel eens door de omgevingstemperatuur.

Hoe staat de rest ervoor die nog geen score gepost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
ik heb wel al n score gepost (die al weer ruim ingehaald is door de mensen die veel harder tweaken) maar ik ga aankomende paar dagen mn kaart nog ff doodmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Wat ik een beetje vreemd vind is dat er 20 scores gepost zijn en dat er iets van 80 deelnemers waren? Waar zijn de scores van al deze deelnemers gebleven, dat vroeg ik mij even af.

@ AlexanderB
289.2 fps, dat is nog netjes boven het gemiddelde van tweakers.net Welke fps haal jij alleen door het softwarematig tweaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
wouterdv schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:42:
Wat ik een beetje vreemd vind is dat er 20 scores gepost zijn en dat er iets van 80 deelnemers waren? Waar zijn de scores van al deze deelnemers gebleven, dat vroeg ik mij even af.
Bij elke contest zijn er mensen bij die meedoen voor een lekker goedkoop videokaartje.
offtopic:
Maar bij deze contest is het gewoon extreem en dat terwijl de 9500GT eigenlijk maar een flut kaart is 2dehands kun je veel betere dingen krijgen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, moet ook eerlijk bekennen dat ik de laatste 3 weken er niks meer aan gedaan heb.
Na zoveel tijd er aan besteedt te hebben, zonder veel extra resultaat was ik er op een gegeven moment klaar mee ^^. dus 317 zal wel me hoogste score blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

wouterdv schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:42:
Waar zijn de scores van al deze deelnemers gebleven, dat vroeg ik mij even af.
Ik denk dat een aantal mensen er ook geen trek meer in zullen hebben door de software hacks. Hoe hoog je clocks ook zijn, al gooi je er vloeibare stikstof tegenaan, je verliest alsnog. Voor mij ook een reden om verder geen moeite meer te doen om eerlijk te zijn. Ik heb wel een (waanzinnig lage) score gepost en dat was ook meer om iig een score te hebben. De traagste zijn is ook een record, al zie ik dat ik ondertussen niet meer de langzaamste ben. :P
-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:46:
Bij elke contest zijn er mensen bij die meedoen voor een lekker goedkoop videokaartje.
offtopic:
Maar bij deze contest is het gewoon extreem en dat terwijl de 9500GT eigenlijk maar een flut kaart is 2dehands kun je veel betere dingen krijgen. ;)
Dat valt tegen hoor, 2dehands. En die 9500GT is retesnel, maar ik speel dan ook niet zoveel nieuwe games.

De goedkope kaart trok mij idd wel naar de contest toe, voor de normale prijs had ik denk ik niet meegedaan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Dat is wel waar, de volgende challenge gewoon maar weer een cpu?
Hiervoor zijn er zover ik weet geen softwaretweaks?
Ik weet alleen niet of ik dan weer mee doe, ik ben tegen die tijd waarschijnlijk een arme student en heb ik het geld er dan wel voor? :+

Mijn doel voor deze challenge is om toch nog boven het gemiddelde van t.net uit te komen. Tips zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmh, zoiets als de LE 1640 ( ofzoiets? ) contest is wel gaaf inderdaad.
E5200 + P45 chipset = :+ :D :D !

Maargoed, misschien breng ik mezelf zo ver dat ik deze week nog 1 poging waag, maar ben bang dat ik alsnog niet in de top3 kom, want me geheugen wilt gewoon niet verder, dus 3 fps meer zou al een wonder zijn.

Al heb ik nu wel een ander geheugen, mobo & cpu...
Vraag me af of het enigszins nut zou hebben :) X48 chipset ( me oude mobo ) is zoiezo meer geschikt voor 3D, me dfi mobo juist niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:45

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hmm, ik heb van het weekend nog wel wat geprobeerd. Echter zag ik het niet meer zitten omdat dat ding zo vreemd reageerde. Hij wou opeens niet meer booten (bleef hangen bij het windows schermpje) of dat hij net als Windows opgestart is vast liep. Ruk ding. Toen gaf die helemaal geen beeld meer via DVI. Heb ik VGA geprobeerd doet het opeens wel. Toen weer DVI en dat deed het ook opeens weer.

Toen liep ik naar beneden naar mijn knutselhok om hem is nader te inspecteren: loop ik met dat ding in m'n hand tegen de deur aan -> glip in m'n hand :\. Had toen ook niet heel veel zin meer.

Ik volg het zeer zeker nog wel. Geplaatste aantal scores valt me alleen tegen (29 van de 86-96 lui). Ik upload mijn score van de week wel eens (is altijd spannend :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
nja, ik kan mn pci-e niet opkrikken met mn huidige bord, ik ga asap ff kijken of mn andere bord dat wel doet, en wat de precieze score was weet ik zo niet uit mn hoofd, zal f mn screenshots dr bij zoeken morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Ik ben ook uitgespeeld. Vorige week met fflow een middagje aan het benchen geweest met onze aircondioned waterkoeling om het laatste eruit te persen. M'n geheugen wil helaas niet echt. Af en toe doet ie eens 648, 633 is meestal het maximum, ook met koelblokjes en wat extra fans.

Afbeeldingslocatie: http://project-acoc.nl/timin8r/oc/9500gt/nature%20319.4%20750%20633%201800%20pcie%20115%201276%201895.jpg

Toch een mooie (voorlopig) 5e plaats. Net geen 320 fps maar als ik aan het eind nog in de top 10 sta ben ik al heel tevreden :P
Jammer dat er inderdaad zo weinig scores gepost worden. Een aantal mensen wacht waarschijnlijk weer tot het laatste moment om zich niet in de kaarten te laten kijken.

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Morgen komen de spulen voor de voltmod waarschijnlijk binnen, maar eerst even een examentje scheikunde 1,2 , cant be that hard. Haal nu 195 fps op de standaard snelheden en voltages. Het begint er steeds meer op te lijken dat ik die 280 fps (het gemiddelde van t.net) toch wel ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
heh, ik haalde de 190 op stock al niet eens, en ik zit boven het gemiddelde ;) dus zo moeilijk moet dat niet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Zo te zien wel een voltmod gedaan maar dan alleen op de core, niet op het geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
geheugen heeft helemaal niets aan meer volt. loopt stock op die snelheid, niet hoger, niet lager, heel vervelend.. (hij zit dr wel op, maar zelfs met 2.1v gaat ie nog niet harder op mem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
Lol, misschien een undervolt proberen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Dat gaat niet lukken of is het jou wel eens gelukt om een negatieve weerstand te creëren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eigen spanningsbron maken voor het geheugen buiten de grafische kaart om? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
erm, als je ipv van vref naar gnd van vref naar vmem soldeert heb je n negatieve voltmod ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 17:02
AlexanderB schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:45:
erm, als je ipv van vref naar gnd van vref naar vmem soldeert heb je n negatieve voltmod ja ;)
Kan ja, of weerstand die op de kaart zit vervangen. Kan je naar boven en beneden instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Knip het pootje van de chip door en zet er een weerstand tussen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
roelientjeL schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:10:
Knip het pootje van de chip door en zet er een weerstand tussen? :P
Ja, of niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
dat is dan een ding wat je niet moet doen..
als je het pootje aan de middenste van de weerstand soldeert, en de ene kant aan vmem en de andere aan gnd dan kan je zowel omhoog als omlaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Is het hele idee achter die voltmod niet dat je een weerstand die er normaal al is, parallel schakelt je potmeter en zo een lagere weerstand en dus een hogere spanning krijgt? Dus als je een lagere spanning wil dan zul je of je potmeter in serie moeten zetten of de inwendige weerstand van dat kaartje moeten verhogen. Dit is tenminste hoe ik het nu ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
nee, de pin van het ic zit met 2 weerstanden verbonden, een naar de v+ van het mem of gpu en een naar de gnd, een zogenaamde weerstandsdeler. de verhoudingen kan je aanpassen aan het gewenste voltage, en dat doe je dus ook door een weerstand parallel aan de 'onderste' te solderen

[ Voor 3% gewijzigd door AlexanderB op 27-05-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Morgen avond is het al zo ver dan word de winnaar bekent gemaakt. Ik denk dat het een strijd word tussen de personen die nu in de top 5staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat scorebord ding werkt trouwens niet meer. Mensen kunnen ook geen nieuwe scores meer uploaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
oh, das bale, ik wou nog wel wat posten voor morgenavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Het sluit pas morgenavond om 0:00 uur, dus we kunnen zeker nog scores uploaden... Als het systeem het niet doet, moeten we misschien mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-03 23:01
Scorebord werkt zeker nog wel, ik heb gisteravond nog een score er op gezet. (gewoon met inloggen en uploaden) Maar misschien is het systeem er even uit geweest. Probeert u het later nog eens :D

Overigens zijn we (wouterdv en ik) er niet in geslaagd om door de 300 fps grens te breken. Maar goed met 294.4 hebben we ook wel een aardige score staan.

Science is the new religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Zoals Advanced Woods hierboven mij al zegt hebben we de 300 fps helaas niet gehaald, wel dicht bij gekomen met 294.4 maar toch nog 5,6 fps te kort. De reden hiervoor is dat wij een low end budget bordje gebruikten (om precies te zijn asus m3a78-eh). Dit is zeker geen overclock bord en we hadden ook geen mogelijkheid om de pci bus te veranderen naar bijvoorbeeld 115 mhz. Ik zie dat bij de top 10 iedereen rond de 115 mhz pci bus zit en wij moesten het met 100 doen :P.

Met redelijk hoge spanningen van een voltmod die gelukkig wel in 1x werkte :), toch nog 294.4 fps gehaald, maar door de ocp konden we niet verder komen. Zonder software tweaks zaten we op 125 fps en met op 195 fps. Voor de volgende contest toch maar iets van een dfi bordje ofzo aanschaffen :P

@ Een organisator van de contest, wij hebben peltier koeling icm met het standaard koelblok en 2 actieve fans erop gezet. Bij het insturen van de score was er geen mogelijkheid om dit aan te geven, zou deze er toch nog kunnen komen? Mijn temps waren niet subzero maar idle ongeveer 25 graden en op full load ongeveer 31 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
asdf, laat ik mn usbstick kapotvallen, (ik wist niet dat dat kon,) ik wou nog ff last minute mn kaart verkloten, maar nu kan ik niets meer omdat bootdisk.com geen dosfiles als losse files meer heeft :/
(en ik dus *nergens* files voor mn usb "floppy" kan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Huh, ik kom niet meer in het systeem. Hij zegt de hele tijd 'Ongeldige Login'.

Had ik vanmiddag ook al, maar ik dacht dat dat toen nog een fout van het systeem was. Of ik moet echt een verkeerd wachtwoord hebben die ik nu vergeten ben. Is er geen functie met 'Wachtwoord vergeten'?

Alle mogelijke heb ik nu al ingevoerd. Ook heb ik het oude wachtwoord (die je toen kreeg) ingevoerd, maar die werkt ook niet...

Kan iemand hier nog wel inloggen?

Of zou ik die deadline verkeerde begrepen hebben. Dat het eigenlijk gisternacht was?

[ Voor 30% gewijzigd door Bolletje op 31-05-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ik geef het op jongens, gefeliciteerd aan de winnaars.. *O*

voor mijn neus liggen 8 gddr3 chips, een hot air gun om ze dr op te solderen, en een dode usbstick waarop mijn enige werkende flashtools stond :( als ik die usb stick niet had laten vallen n paar uur geleden, had ik nu een 9500GT met ddr3 :(

misschien dat ik het morgen nog voor elkaar krijg, maar das na de deadline, helaas. :| nothing but bad luck deze compo, volgende keer beter :)

ohja, het bekende filmpje met de wielrenner, zo voel ik me nu:

[ Voor 11% gewijzigd door AlexanderB op 31-05-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kan jij nog wel inloggen dan Alexander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297980

[img=http://img190.imageshack.us/img190/8229/9500gtcompo.th.jpg]

My entry - but the website say the competition is over?!?! It's not 12 yet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 297980 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:52:
[img=http://img190.imageshack.us/img190/8229/9500gtcompo.th.jpg]

My entry - but the website say the competition is over?!?! It's not 12 yet!
Indeed, I also have problems with logging in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What gives?! Does this mean my results does not count? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
they should :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Anoniem: 297980 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:57:
What gives?! Does this mean my results does not count? :(
I hope not. You posted your score here at the fora before 0:00, so I think it counts.

BTW, 24:00 is not an official term. It's also defined @ wikipedia as 'undefined' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
@ Johnny
The time of the scoresite is wrong. Just look at your older scores, if you have them already. The time is always an our earlier than it is exacly I think the server has the wrong timezone.
So you must stil be able to post a score although it has been midnight yet.

btw, I can still login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldScarface
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 21:10
Ja, ik had er ook last van.
Hoogste score was 323,5 fps op lucht

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee304/Oldscarface/3197_713_1750_660_109MHz_PCIe_1890m.jpg

Geen idee hoe of wat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OldScarface schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:12:

[afbeelding]

Geen idee hoe of wat nu.
Afraid not I took a screen shot of the problem but don't know why it's happening - gives an error at the top saying that the competiton is over even though its not 24:00 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
OldScarface schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:12:

[afbeelding]

Geen idee hoe of wat nu.
Huh, maar net stond je nog wel in de ranglijst :s? Maarja...

@ Johnny
Does it say 'Ongeldige Login' :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolletje92 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:20:
[...]

Huh, maar net stond je nog wel in de ranglijst :s? Maarja...

@ Johnny
Does it say 'Ongeldige Login' :p?
Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/6179/compoproblem.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advanced Woods
Translation; competition is over, after midnight.

Strange btw that you have crosses behind every account name, I've only one behind my name.
And even more strange, I can stil login, it doesn't mention anything about time.

@ hieronder:
Dat zou dus heel raar wezen, want ik kan nog steeds inloggen, en krijg geen regel van 'de tijd is om'.
Maar goed mogelijk krijg je die alleen als je een score probeert te uploaden, dan heb ik niks gezegd O-)

Admin van zijn team denk ik niet helemaal, overal staat een verwijder kruisje, maar goed daar val ik niet over.

Ik denk trouwens Bolletje92 dat jij echt een verkeerd wachtwoord invoert als er 'Ongeldige login' verschijnt. Ik moest zelf gisteravond ook even goed denken wat het ook al weer was ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Advanced Woods op 01-06-2009 00:51 . Reden: Reactie op Bolletje92 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Advanced Woods schreef op maandag 01 juni 2009 @ 00:37:
Translation; competition is over, after midnight.

Strange btw that you have crosses behind every account name, I've only one behind my name.
And even more strange, I can stil login, it doesn't mention anything about time.
Hij is waarschijnlijk admin van zijn team. Hij kan dus eventueel scores verwijderen van zijn teamleden als ze niet goed zijn :)

Ik denk dat het een probleem is dat de server/software 24.00 als 0.00 ziet, wat dus gisteren was.

Translation :P: I think the server/software thinks 24.00 is 0.00, and that was yesterday.

@ hierboven

Hmm, misschien. Jammer dat er niet een 'Wachtwoord vergeten'-knop is. Ik heb Snot_Aap wel mijn score gestuurd voor 12 uur gisteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Bolletje op 01-06-2009 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
meer zeg ik niet:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/i2n7yt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Iedereen die problemen met uploaden had kan vandaag z'n score nog uploaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Je doet je ondertitel eer aan Snot_Aap >:) :X
Kunnen we van jou ook nog een score verwachten?
Zoals het er nu voor staat heeft nog niet de helft van de deelnemers iets gepost, da's wel heel sneu.

@ Johnny Bravo: Didn't you have an A1/B1 card? In your screenshot I see C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
timin8r schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:05:
Je doet je ondertitel eer aan Snot_Aap >:) :X
Kunnen we van jou ook nog een score verwachten?
Zoals het er nu voor staat heeft nog niet de helft van de deelnemers iets gepost, da's wel heel sneu.

@ Johnny Bravo: Didn't you have an A1/B1 card? In your screenshot I see C1.
Ik ga geen score posten omdat ik als organisator officieel niet mee doen/kan doen. :P

Heb wel even met kaartje gespeeld, maar niet veel tijd/ruimte.

Johnny changed his B1 for a C1 revision with someone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Euhm iedereen gefeliciteerd met zijn of haar score :P

Zowiezo props voor het aantal uren dat je in dit kaartje hebt gestoken .... Ik geloof dat ik zelf ook een geruime 5 uur bezig ben geweest om te clocken. Het blijft een misterieus kaartje met de OCP / Vreemde shader/Core/mem verhouding.

Kaartje heb ik weer in de doos verpakt en gaat naar een huisgenoot. Volgende keer beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Is de uitslag nu officieel???

Champagne voor iedereen!!!

Moet zeggen dat we er wel lol (en stress) aan hebben gehad en trots zijn op de laatste plaats!
Maar misschien dat iemand ooit nog eens zijn soft tweaks openbaar gooit aangezien ik denk dat we daar ongelofelijk veel hebben laten liggen.
Alleen beetje jammer dat het forum de laatste weken een beetje doodbloeden...

Voltmod was wel tof om zelf te doen (okee okee Choasz0ne heeft het gedaan daar ben ik gewoon te lomp voor)
Komende lokale LAN-party gaan we eens kijken of we nog verder kunnen komen met de kaart!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Nou, dat was dan de competitie!

Dit was helaas een moeizame wedstrijd. Er is veel mis gegaan, veel daarvan waren onvoorziene dingen.
Ik heb er in ieder geval veel van geleerd en ik ga me nu ook eens richten op het 3D benchen (te beginnen met mijn 4850 ). Ik heb nu ook een extra grafisch kaartje erbij, dat is altijd wel handig

Nog een aantal benchmarks draaien en ik heb ook nog een paar puntjes op HWbot extra!

Ik ben niet geïnteresseerd in de software tweaks, deze zijn allemaal al gezegd. Ik ben WEL geïnteresseerd in hoe Rol-Co en Johnny zo hoog zijn gekomen met hun geheugen?
Aangezien ik er dik 30 uur in heb gestoken en nog niet hoger ben gekomen dan 648MHz voor memory, zou ik graag willen weten wat ik verkeerd heb gedaan

Gefeliciteerd winnaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Slecht mem denk ik dan roelientje. Met stockspanning kwam ik ook al aan die 648.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Stoot neil zich nou hier 2x tegen dezelfde steen??

Tijdens upoaden zegt ie dat de compo over is maar heb er nog 1 :+

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/333.1.jpg

en de setup 8)

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/9500gt-phase.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Rol-Co op 01-06-2009 23:50 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldScarface
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 21:10
Volgens mij is die nog geldig rob.
Het was tot vannacht 24.00 uur had ik begrepen van neil, dus...............

GEFELI man.

Natuurlijk ook gefeliciteerd aan Jonny en I_dunno.
Ik kwam net 0,3 fps tekort, maar het was echt mijn max.

[ Voor 30% gewijzigd door OldScarface op 01-06-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 14:46
Mooie score Rob, gefeliciteerd! Blijkbaar helpt koeling van het mem toch?

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Bolletje92 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:23:
Slecht mem denk ik dan roelientje. Met stockspanning kwam ik ook al aan die 648.;)
lol,

ik gebruik alleen stock voltage voor mem hoor :P hoger heeft ook geen zin trouwens

Koeling van mem helpt meen ik wel iets, maar ik ben er niet verder mee gekomen op DICE
Rol-Co schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:46:
Stoot neil zich nou hier 2x tegen dezelfde steen??

Tijdens upoaden zegt ie dat de compo over is maar heb er nog 1 :+

[afbeelding]

en de setup 8)

[afbeelding]
Leer mij, o grote meester _/-\o_ :9~ :D :P

[ Voor 49% gewijzigd door roelientjeL op 02-06-2009 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Koeling op het mem helpt wel iets, wel icm voltage.

ooit zal ik dat doen roelientje ;)

112 pci-e trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Rol-Co schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 01:01:
Koeling op het mem helpt wel iets, wel icm voltage.

ooit zal ik dat doen roelientje ;)

112 pci-e trouwens
Je score staat er op.

Gefeliciteerd. :D

offtopic:
Ik heb de tijd van de server trouwens wel goed gezet :S

[ Voor 13% gewijzigd door Mod_Aap op 02-06-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dat scorebord ding is niet goed. Er staat 680 mV voor het geheugen ;)

Gefeliciteerd dan maar :>
Wat ga je kopen van je prijzengeld? (nieuwsgierig :p).

Ook nummer 2 en 3 gefeliciteerd.

Opkomst was naar mijn weten een beetje laag, maar desalniettemin vond ik het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 20:10

DMN

Toch nog een plaats in de top 10 gehaald. Jammer dat ik de laatste weken echt geen tijd had om er mee aan de slag te gaan, mss had er nog een plaatsje winst in gezeten.
Rol-Co gefeliciteerd iig.
Niet te begrijpen hoe je op die mem speeds komt. Ik heb in totaal wel 10 uur aan die potmeters zitten pielen, maar kreeg maar 1 op 10 runs uitgedraaid op 648mhz, waarbij dan het dan 1 grote hoop artifacts was. :/
Toch een leuke contest en de volgende keer ben ik zeker weer van de partij.

Freude am Fahren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Ten eerste, gefeliciteerd aan Rol-Co, Johnny Bravo & I_Dunno met hun prijzen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Zelf nog 6e geworden en daar ben ik heel tevreden mee :*)

Maar ik vind het wel zwaar pathetic hoeveel mensen er uiteindelijk een score gepost hebben!
Meer dan 50 man die gewoon helemaal niets hebben laten :'(
Het was misschien niet de meest makkelijke kaart maar iedereen heeft 2.5 maand de tijd gehad om er iets mee te doen. Tijdgebrek vind ik dan ook geen excuus.
Post toch in ieder geval 1 score, al is het maar uit respect voor Snot_Aap die z'n uiterste best doet om hier voor iedereen een leuke contest van te maken _/-\o_

Wat mij betreft wordt iedereen die niets gepost heeft uitgesloten van deelname aan volgende compo's >:) :(

btw: ik zie rol-co's score wel als ik inlog maar niet meer als ik naar volledige score-overzicht ga?

[ Voor 6% gewijzigd door timin8r op 02-06-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Congrats To Rol-co massive push at the last minute definitely beat my 331FPS backup!!

I do not know what I want to get now will have to go have a look on the website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:10

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

@timi, ik had graag iets willen posten maar kaart was al snel kapot dus ja:P zo zijn er misschien nog wel mensen.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Ja, natuurlijk zijn er een aantal mensen van wie de kaart is overleden of die om andere redenen geen score meer gepost hebben. Die hebben echter wel actief hier en op andere fora actief meegedaan en laten weten waar ze mee bezig waren.
Ik heb het voornamelijk over de mensen die een kaart besteld hebben en zogezegd met de noorderzon vertrokken zijn.

@ Johnny Bravo: respect for sticking to it despite the setbacks (the whole revision-discussion etc.) and congrats on your 2nd place _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

tnx guy's, weet nog niet echt wat ervoor gaat komen, maar ik laat het jullie weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
Zeg minstens 1 kratje pils !

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kan je dat kopen bij Dollarshops :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Bolletje92 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:55:
[...]

Kan je dat kopen bij Dollarshops :+ ?
Gewoon iets bestellen (in bubbeltjes envelop) en dan terug sturen binnen 7 dagen en geld terug eisen :P dan heb je het cash >:) O-) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fflow
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 14:44
Mooie competitie Snot_Aap, dank je wel.
Erg mooie scores en veel plezier met de volgende compo mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:24
AlexanderB schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:49:
ik geef het op jongens, gefeliciteerd aan de winnaars.. *O*

voor mijn neus liggen 8 gddr3 chips, een hot air gun om ze dr op te solderen, en een dode usbstick waarop mijn enige werkende flashtools stond :( als ik die usb stick niet had laten vallen n paar uur geleden, had ik nu een 9500GT met ddr3 :(
is het nog gelukt?

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Kans is klein wil dat een kans van slagen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
ik heb het nog niet geprobeerd, mn flash stick is nogsteeds stuk, en ik kan *nergens* meer n kopietje van de dos files vinden (ik zou dr bijna n vm met win 95, en n virtuele floppydrive voor aanmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik _toevallig_ 2500 punten bij t-mobile had gespaard heb ik maar een bestelling gedaan van 3x 2GB memory-sticks in USB formaat voor de volgende OC-Contest :+ Hiermee kan ik prima custom bootstickjes maken met zelfs een OS erop (snel is anders).

Gefeliciteerd iig aan de top 3. @AlexanderB, wat mij betreft is dat een apart topic waard in DOC. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omfg, me 9500GT is dood gegaan volgens mij :')
Na de contest ook natuurlijk....

Was XP en Vista op nieuw aan het installeren, allemaal geen probleem.
Kom ik in Vista, na 5min ineens dikke strepen, van erg naar nog erger.

Pc maar uitgedaan, ineens moeite met booten, duurde lang voordat hij weer wou.
Eindelijk werkte het weer, na 10/15min, bam zelfde.

Nu geeft hij bij beide pci-e sloten niks meer aan, ik zie op me lcd poster wel dat er wat gebeurt,
maar een vage foutmelding is het resultaat, en ik krijg ook niet meer het Nvidia bios startup screen, wat je normaal altijd krijgt.

So here i am, posting from a Ati RageII 4Mb :'))) !

Meteen maar goedkoop kaartje besteld, 6200LE :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
heh :D ik had n 6200 turbocache, en die heb ik nog voor 40E verkocht toen ik mn 7600GT kocht, iets van 3 of 4 jaar geleden.. ik hoop niet dat je dr meer dan 5E aan uitgegeven hebt, anders had je beter n mid end kaartje kunnen kopen waar je nog wat aan hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 14:56
iemand nog een 9500gt kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wtf, nu doet me 9500GT het wel weer :')
Eens kijken of hij het volhoud, dan annuleer ik de vga :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat doen ze eigenlijk in SLI, iemand al getest?

Leuk setje voor op V&A inclusief V-mod & voorgeprogrammeerde snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Ding heeft geen sli connector....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
PRaGA88 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:57:
Ding heeft geen sli connector....
Kan je er nog wel SLI mee draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Google maar eens, madshrips heeft een vergelijking van 9500GT sli tegen een 9600 ofzo,
in Quake4 en dat racespelletje, trackmania ofzoiets dergelijks?

Kwam er wel redelijk leuke performancewinst uit, niet dat hij boven de 9600 uitkwam, maar toch.

even googlen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Ik heb wellicht interesse, ligt eraan of er voltmods opzitten en wat je er allemaal mee hebt gedaan en natuurlijk de prijs die je ervoor vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Bolletje92 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 10:39:
Dat scorebord ding is niet goed. Er staat 680 mV voor het geheugen ;)

Gefeliciteerd dan maar :>
Wat ga je kopen van je prijzengeld? (nieuwsgierig :p).

Ook nummer 2 en 3 gefeliciteerd.
Nou dit is het geworden van het prijzengeld.....+ beetje bijbetalen natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/got/1xintelx25-e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 10:16
dat is een leuke prijs :P welke grote is het?? en wellicht een 2de voor raid 0:P?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja idd , 2e zit in de pen, het is de 32gb ......al duur zat moet ik zeggen maar ook serieus beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
wat heeft dat geintje gekost dan?

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

zo'n schijfje kost 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
pff en ik al sparen voor 130 euro voor 2x WD Black caviar 640GB voor raid 0 config en die andere schijve weg die er nu inzitte.. allemaal vreselijk traag of klein en men kast zit al propvol trouwens nogmaals gefeliciteerd met je overwining. en ik ben benieuwd naar de prestaties gebruik je die schijf nu als boot schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Yep, hier staat win 7 op , schijf voor 2/3 vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
mijn boot schijf WD 160gb begint weer dood te gaan innacassable en midde in windows allesblijft hange hdd led vol aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feliciteerd Rol-Co. :)

Tot de volgende contest dan maar :>

Nu ben ik in het bezit van wat zwaarder benchapparatuur. Kan niet wachten tot de volgende contest, en hopelijk een AMD kaart ditmaal. Minder gezever met OCP/OVP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 15:37:
Kan niet wachten tot de volgende contest, en hopelijk een AMD kaart ditmaal. Minder gezever met OCP/OVP's.[/sub]
Dan een reference kaart van ATi imo. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
volgende keer weer ati idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ati ook prima hoor ........easy going over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zeker. Een hele FPS verschil tov Dafut met de vorige contest, en een asociaal hoog voltage van ruim 2.125V op lucht. Man , wat heb ik me vermaakt die avond :+ Kaartjes kunnen ook veel meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

nee dat niet , ati is over het algemeen niet sterker, vroeger al zeker niet maar tegenwoordig wat betere kwaliteit.
Voordeel is wel dat ze makkelijker te modden zijn als die budget nvidia met ieder zijn eigen pcb. En minder coldbug op ati. (hoewel 4890 ook weer vage dingen)

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste