• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 11:52

Beste overklokkers
Het is weer zover. Een nieuwe overklok competitie een nieuwe uitdaging. Uit een animocheck die is gehouden bleek dat veel mensen het zien zitten om een grafische kaart tot het uiterste te drijven. De kaart die hierbij aan het licht is gekomen is de Sparkle 9500GT Passive. Deze kaarten worden verkregen via dollarshops.eu voor de zeer vriendelijke prijs van €35,00.

Gezien deze lage prijs verwachten we dat er veel mensen zich zullen inschrijven voor de contest. Onder in deze post zal een lijst worden bijgehouden waarin de usernames van de deelnemende mensen staan. Om het voor iedereen duidelijk te houden moet je zorgvuldig overwegen of je mee gaat doen aan de competitie of niet. We hebben namelijk geen zin in het verhaal van, ‘ik doe mee!’ en dan ‘Ik doe het toch maar niet’. Wanneer je dus besluit mee te doen, doe je ook echt mee!

Om deze overklokcontest een andere draai te geven als dat we gewend zijn zullen er bij deze contest members van verschillende hardware fora deelnemen. Om duidelijk aan te geven bij welk forum een deelnemer actief is vragen wij deze bij het inschrijven een keuze te maken voor de ‘site’ waar hij/zij zich het meest kan identificeren. Je mag niet 2 verschillende keuzes opgeven. Je zal tevens kunnen kiezen uit de verschillende fora waarop geadverteerd is voor deze contest. Deze fora zijn;
  • Tweakers.net
  • Techzine.nl
  • Madshrimps.be
  • overclocking-holland.nl
  • hardware.info
  • bouweenpc.nl
Wanneer je een van de websites uitgekozen het als het jouwe kan de onderlinge competitie gaan beginnen. Welke site beschikt over de meest getalenteerde overklokkers. We zullen het zien!
Het blijft wel een individuele competetitie dus het gaat om je individuele scores, niet het gemiddelde van de groep. De onderlinge competitie tussen de fora is dus puur voor de eer!

Inhoudsopgave
Scorebord
Technical specs Sparkle 9500 GT
Foto`s Sparkle 9500GT
Voltmods Sparkle 9500 GT
Inschrijven
De contest
Toevoegen van scores
Software
Regels
Deelnemers
Looptijd
Vrijwilligers
Dankwoord

Scorebord
http://www.overklokken.info/9500GT/score.png
http://www.overklokken.info/9500GT/teams.png

Technical specs Sparkle 9500 GT

Model number : SF-PX95GT512U2-HP Passive
Graphics Processing : NVIDIA GeForce 9500GT
Core Clock : 550MHz
Memory Clock : 800 MHz
Memory Type : 512MB DDR2
Memory Interface : 128-Bit
Shader Clock : 1350 MHz
Bus Type : PCI-Express 2.0
RAMDAC : 400 MHz

Foto`s Sparkle 9500GT

Volt Mods Sparkle 9500 GT

Meetpunten

Inschrijven
De inschrijvingen zullen via email verlopen. Dit gaat als volgt:
Je stuurt een email naar overclock.contest@gmail.com, hierin mag je het volgende tiepen/schrijven:
  • Je gebruikersnaam
  • Email adres, hier worden je login gegevens voor het scoren registratie systeem naartoe gestuurd. En de bestel link voor de videokaart
  • Eventueel overklok team, hierbij is het wel de bedoeling om een redelijk groot team zoals OTH op te geven. Teams als bijvoorbeeld “Team Vlieland” met 2 leden worden dan ook afgekeurd. Indien er geen team wordt opgegeven graag de website aangeven waar je vandaan komt.
  • Indien bereid skills of hardware waarmee je teamgenoten mee zou kunnen helpen. Bijvoorbeeld voltmodden, of als je een dewar thuis hebt staan een leuke ln2 sessie. Hierbij ben je tot niets verplicht, je wordt alleen vermeld in de openingspost zodat andere deelnemers eventueel contact me je op kunnen nemen. (Dit wordt alleen kenbaar gemaakt aan leden van dezelfde community/website als jij). Vergeet dan ook niet je DM/PM in te schakelen.
  • Indien opgegeven als “vrijwilliger” je woonplaats, deze wordt dan ook vermeld in de openingspost.
Inschrijvingen lopen vanaf nu tot 05/03/2009
!!! Inschrijvingen zijn gesloten !!!

De contest
De contest bestaat uit een oude bekende benchmark genaamd: ‘Nature’ uit 3dMark01. Deze benchmark wordt altijd gekozen vanwege het feit dat deze alleen GPU-afhankelijk is. Dat houdt dus kort gezegd in dat het niet uit maakt wat voor systeem je gebruikt voor de benchmark, want het resultaat zal altijd hetzelfde zijn.

Toevoegen van je scores
Scores worden verwerkt in een centraal systeem, welke te vinden is op overclocking-contest.nl. Bij inschrijving worden de login gegevens verstrekt. Hierbij wordt van je verwacht dat je de volgende gegevens invoert/upload:
  • Score, in frames per seconde
  • Core clock, in Megahertz.
  • Shader clock, in Megahertz
  • GDDR clock, in Megahertz
  • VGPU, in milli Volt
  • VGDDR, in milli Volt
  • Koeling, lijkt me duidelijk
  • Screenshot, deze wordt naar de server geupload. Het is dus niet nodig om deze zelf te hosten. De richtlijnen voor het maken van een screenshot worden bij het reglement behandeld.
Software
Handige links voor de benodigde software zijn;
GPU-Z
CPU-Z
Futuremark 3dMark01
Nvidia Drivers

Regels
Om ervoor te zorgen dat de overklokcompetitie eerlijk verloopt zullen er een paar regeltjes gemaakt moeten worden. De regels die gebruikt gaan worden komen van hwbot.org . Deze regels zijn erg duidelijk over wat er wel en wat er met name NIET mag. De regels zijn vertaald naar het Nederlands, icm de 9500GT;

Gebruik de standard 3dmark instellingen
Laat in je screenshot duidelijk de volgende aspecten zien:
  • 3dMark score
  • 3dMark instellingen
  • Gebruikte processor inclusief kloksnelheden in CPU-Z
  • Gebruikte 9500GT in GPU-Z (met duidelijk de kloksnelheden)
  • Evt Rivatuner voor kloksnelheden
  • Je taakbalk
  • Je username in wordpad
Verboden Hardware
  • Geen, als je maar de 9500GT van de contest gebruikt.
Verboden Tweaks:
  • Mipmap tweaking,
  • Enig softwarematige of menselijke handeling die de benchmark beïnvloed of voor de gek houdt door het te laten geloven dat de benchmark sneller ging
  • Wireframe-hacks, software of een driver die ervoor zorgt dat de benchmark niet naar behoren doorlopen wordt.
Bij twijfel van de score zal deze uit de scorelijst worden verwijderd en zal ook de user om opheldering gevraagd worden. Zorg dus dat je screenshots aan de regels voldoet, en bewaar de gemaakte screenshot. Er wordt geen back-up van verwijderde scores gemaakt.

Deelnemers
De volgende mensen hebben zich tot nu toe ingeschreven:
http://overklokken.info/c...chrijvingen_9500GT_PR.xls

Looptijd
Wat in voorgaande overklokcompetities niet altijd duidelijk is, was tot wanneer deze precies loopt. Om ervoor te zorgen dat we hier geen onenigheid over krijgen hebben we een datum vastgesteld waarvoor iedereen zijn of haar overklokresultaten moet hebben gepost.

De overklokcompetitie loopt tot en met 31/05/2009 24:00

Hierna wordt het score systeem gesloten, en kunnen er geen scores meer worden geupload.

Vrijwilligers
Bij de inschrijving kan iedere deelnemer aangeven of deze iemand zou willen helpen met het uitvoeren van voltmods en de kaart subzero te laten draaien. De mensen die aangegeven hebben een andere deelnemer daarmee te willen helpen komt in de onderstaande lijst te staan.
Onze vrijwilligers zijn; (gevolgd door onderdeel en woonplaats)

Dankwoord
Graag zouden wij nog de volgende mensen willen bedanken voor de hulp bij het organiseren van de contest.
  • Maarten-NForce
  • Jism
  • Massman
  • Dafut
Welk bedrijf we natuurlijk niet mogen vergeten in ons dankwoord is dollarshops.eu. Deze webshop heeft het mogelijk gemaakt voor ons om een fantastische budget kaart voor een zeer vriendelijke prijs beschikbaar te stellen. Het contact met deze webshop verliep erg goed en is zeker voor herhaling vatbaar.

Ik hoop dat jullie allemaal even veel plezier beleven aan deze contest en dat de beste moge winnen.

De organisatoren,

MrBigfield
en
Snot_Aap

[Voor 5% gewijzigd door Mod_Aap op 20-12-2009 19:21]

Ziet er goed uit! props voor de TS!
Zie het nergens staan, maar hoe of wat gaat het bestellen bij dollarshop?

• Mod_Aap
thijszor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 00:57:
Ziet er goed uit! props voor de TS!
Zie het nergens staan, maar hoe of wat gaat het bestellen bij dollarshop?
Dat zie je vanzelf in je mailbox komen. ;)
Mooie TS! :)

Ik heb meteen een mailtje gestuurd ter inschrijving. Ik doe mee voor GoT / Tweakers.net, ben nog niet lid van een 'oc-club' :P

Moge duidelijk zijn dat ik deze maal ook voldoende voorbereiding zal maken voor wederom een spannende contest.

Ohw ja en voor imagehosting (showoff van je set bijv) kan je prima http://www.imagedumpert.nl gebruiken.

M'n magische bol werken.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:16

Iska

In case of fire, use stairs!

Goede TS Snot_Aap! Mijn mail is iig al onderweg!

PS: Nog een beetje stom vraagje, maar 'higher resistance'='higher voltage' bij de voltmods?

[Voor 49% gewijzigd door Iska op 20-02-2009 01:26]

-- All science is either physics or stamp collecting

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:49
Let even op je niet bestaande datum van 31/02 ;).

• Mod_Aap
Termi schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:26:
Let even op je niet bestaande datum van 31/02 ;).
Omg :X , gefixt.
Jasper91 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 01:18:
Goede TS Snot_Aap! Mijn mail is iig al onderweg!

PS: Nog een beetje stom vraagje, maar 'higher resistance'='higher voltage' bij de voltmods?
Nope, precies andersom

• Daanieboy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03 11:18

Daanieboy

Instant Freeze

Mooie TS man, lekker uitgebreid. Heb meteen een mail gestuurd ;)
Hoop dat we hier nu verder mogen discusseren? wil het topic niet derailen, maar gewoon gerelateerd ;)

Heb even rondgekeken, maar met 61+- m3 / hour luchtverplaatsing ( oid ) denk ik dat ik kies voor 2 x:

Noctua NF-B9's , wellicht ook een meccano look-a-like frame als Wiethoofd maken ( vrij nice imo :P )
maar de pc zal toch liggen, anders wat elestiek / tie-raps oid.

bestel lijst momenteel :P :

1 x Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound
1 x Thermalright HR-03 GT
2 x Noctua NF-B9

excl. GPU ofc ;)

Hopelijk droog & koud weer, kan ik lekker buiten benchen op het dakterras :)!

//EDIT
snot_aap , heb jij nog die 9500gt liggen? zekerheid zal moeilijk zijn, maar begin toch te twijfelen of die Thermalright HR-03 GT gaat passen.

De 9500GT zou als het goed is 17,46 CM lang x 11,12 CM hoog moeten zijn.
De Thermalright HR-03 GT is L133 x W156 x H38 mm (heatsink only)

Aangaande de pics die je in de TS gepost hebt lijkt de core meer naar rechts dan naar links te zitten, dus
15,6CM : 2 = 7,8CM aan beide kanten van de Core met de Thermalright HR-03 GT, zou in principe moeten lukken?

volgens de website van Thermalright ( http://www.thermalright.c.../vga_page/hr-03gt_mcl.htm zou het "OKAY" moeten zijn ) Snot_Aap. Zou je zo lief willen zijn om de afmetingen van het PCB te checken? * thijszor loves you long time

[Voor 39% gewijzigd door thijszor op 20-02-2009 01:56]

• Mod_Aap
Ik heb de kaart niet zelf, maar als Mrbigfiel weer voorbij komt kan hij je zeker helpen. ;)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:45
oh, en de startpost ff aflezende, ik ben ook bezig met n nieuw waterblock voor mn 400w peltier, dus dat word lekker subzero (en als het goed werkt, ook te leen voor andere mensen die graag subzero willen)
[edit;] ohja, en de hdd met mn getweakede xp is geheadcrashed, dus dat word weer leuk om alle tweaks te vinden.. (als iemand nog goeie weet, houd ik me dus aanbevolen)
[edit2:] hee, andere mounting holes (die verder uit elkaar staan).. dat is positief (aangezien die pelt echt enorm is)

[Voor 42% gewijzigd door AlexanderB op 20-02-2009 03:03]

De kaart doet een verbruik van 50W stock. Ik denk dat het wel handig is om een extra 12V connector direct aan de caps te solderen. Beetje moederbord haalt 75 tot 95W aan PCI-express-power, en budgetplankjes krijgen hier denk ik wel moeite mee.

Hier is overigens een review te vinden van de kaart, niets bijzonders dus als je het echte werk gewend bent :>

Ik weet iig wat mij te doen staat.

M'n magische bol werken.

• AlexanderB
ik heb al n dode kaart (hd3850) liggen die voor parts gecanibaliseerd gaat worden (connector, caps, evt mosfets, etc..) :) idd, ik weet ook wat me te doen staat..
(en dit keer kneedgum voor isolatie, ik ga niet meer riskeren dat de lijm die ik gebruik geleidend blijkt te zijn ofzo..)

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 16:40
Eindelijk, daar is de post :)

EDIT
Bij mij doen de foto's het niet? Of ben ik nou gek?

En wat bedagen de verzendkosten van de kaart overigens?

[Voor 68% gewijzigd door devguru op 20-02-2009 11:50]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
devguru schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:47:
Eindelijk, daar is de post :)

EDIT
Bij mij doen de foto's het niet? Of ben ik nou gek?

En wat bedagen de verzendkosten van de kaart overigens?
Foto's doen het idd niet meer vanmorgen nog wel. ;)
Overklokken.info doet het ook niet meer. ;)

[Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 20-02-2009 11:58]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mod_Aap
De server was helaas gehackt door een Exploit in de RoundCube webmail. Op dit moment werkt het weer even en ben ik een volledige backup aan het draaien van de website's en database's. Vervolgens zal de server weer even down zijn om opnieuw geinstalleerd te worden.

Ik ga nog even in overleg met leaseweb hoe en of we de mail werkende kunnen houden in die tijd, zodat er nog wel kan worden ingeschreven. (De mail heeft wel gewoon gewerkt terwijl de server down was)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wie gaat er proberen een Arctic S1 (Rev 2) gemonteerd te krijgen? Dat zal een stuk beter werken dan de huidige passieve meuk op de 9500GT, dunkt mij.

• Mod_Aap
Voor de mensen die willen inschrijven, op dit moment is dit niet mogelijk. Aangezien ik niet zeker weet of je email aan komt. Tevens voor de mensen die na vanochtend 10:00 een mail hebben gestuurd, graag opnieuw sturen zodat je zeker weet dat je ingeschreven staat.

Inschrijvingen staan dicht tot waarschijnlijk ergens vannacht, de rede hiervan is dat de server opnieuw moet worden geïnstalleerd. Ik ben op dit moment backups aan het maken, wanneer deze klaar zijn wordt de server offline gehaald om opnieuw geïnstalleerd te worden!
Jejking schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 14:22:
Wie gaat er proberen een Arctic S1 (Rev 2) gemonteerd te krijgen? Dat zal een stuk beter werken dan de huidige passieve meuk op de 9500GT, dunkt mij.
Was mijn bedoeling, maar past niet :) deze PCB is nogal "uniek" van vorm. de Artic S1. Rev 2 is iets van 20/25cm lang, en het pcb iets van 17 :) ik wou eerst ook voor de Artic gaan, word nu de Thermalright HR-03 GT

//edit

past niet klinkt nogal definitief, ik twijfel eerder heel erg of hij past. en veel bedrijven geven geen garantie als hij niet past, like azerty.nl :/ ding is 21,5 cm x 13.8 cm x 3.3 cm

PCB = 17,45 CM lang. Core zit wel wat rechts, maar weet niet of Artic S1. Rev 2 veel beter is dan de Thermalright HR-03 GT

nog een edit//

op HW.info zie je een test incl de Thermalright en de Artic S1. ( geen idee of het Rev2 is )

http://www.hardware.info/...lers_vergelijkingstest/14

op max rpm wint de Thermalright dik, maar die fannetjes van de Artic zijn prut ( denk dat ze die gebruikt hebben? ) Denk dat het vrij close is...

[Voor 43% gewijzigd door thijszor op 20-02-2009 15:02]

• Iska

Iska

Ik denk (weet het zelfs bijna zeker) dat hij wel past hoor, de core zit namelijk op pakweg 2/3de van links wat je een marge geeft van pakweg 1cm

Jasper91 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:05:
Ik denk (weet het zelfs bijna zeker) dat hij wel past hoor, de core zit namelijk op pakweg 2/3de van links wat je een marge geeft van pakweg 1cm
Ik weet het niet hoor, hij staat niet op de compatability list van hun site.
Maar vooral, als iemand het wilt testen ;) ik ga zoiezo eventjes een mailtje sturen naar hun, om het te checken.

Anders ga ik voor de Arctic Cooling Accelero S1 Rev. 2 , met 2 x 120mm :9~ :9~ !

wel wat koel lichaampjes kopen, heb deze gevonden:

http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=1730&c=159
zou moeten voldoen :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:53

Bolletje

Moderator Harde Waren
thijszor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:18:
wel wat koel lichaampjes kopen, heb deze gevonden:

http://shop.freezinghardw...Pagina=00003&i=1730&c=159
zou moeten voldoen :)
Bij de AC S1 Rev 2 krijg je volgens mij ook koelblokjes voor mem e.d. Weet ik niet zeker...

Btw, is die 35 euro inclusief verzenden van Dollarshops of komt dat er nog bij op? Of gaat dit anders in z'n werk?

Oja, dat bedacht ik me net. Over die AC S1 Rev 2 dat die te lang is. Als je met een benchtable gaat werken, dan steekt die toch gewoon wat over de kaart heen? Als je maar bij de DVI of VGA connector kan.

Of zie ik hier iets over het hoofd..?

[Voor 37% gewijzigd door Bolletje op 20-02-2009 16:38]

Bolletje92 schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 15:25:
[...]

Bij de AC S1 Rev 2 krijg je volgens mij ook koelblokjes voor mem e.d. Weet ik niet zeker...

Btw, is die 35 euro inclusief verzenden van Dollarshops of komt dat er nog bij op? Of gaat dit anders in z'n werk?

Oja, dat bedacht ik me net. Over die AC S1 Rev 2 dat die te lang is. Als je met een benchtable gaat werken, dan steekt die toch gewoon wat over de kaart heen? Als je maar bij de DVI of VGA connector kan.

Of zie ik hier iets over het hoofd..?
LOL _/-\o_ ,

ik heb vakantie, please forgive me.... :'(
Moet alsnog wel kijken hoe ik de kaart ga ondersteunen, het gewicht laat hem zeker onder een hoek staan.
heb nog wel een mail naar AC gestuurd, maar dat is meer met fans / grootte etc,

Ik wil eigenlijk 2 x 120mm Fan erop doen. maar zit even te kijken hoe of wat, met tie-raps kom je denk ik al een heel eind :)

En over die Mem Heatsinks, dit zit er schijnbaar bij:

het zijn er 8, en ik zie op de pica inderdaad ruimte voor 8. dus dat komt hopelijk goed dan :)

//EDIT

maar, dan heb je dus geen heatsinks voor de volt regulators? dat zou wel weer zonde zijn.....

//EDIT2
Maar toch, bijna alle benchmarks laten zien dat de Thermalright HR-03 GT koeler is,

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTQ1OSw0LCw=

[Voor 10% gewijzigd door thijszor op 20-02-2009 17:16]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ga me meteen inschrijven wanneer dat kan. Onderdelen voor voltmod worden besteld :-)

Is er nog een scheiding van sub-zero / niet sub-zero? Afhankelijk van je skills en mods kun je met lucht heel ver komen, maar niet zover als de sub-zero onder ons.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
thijszor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:10:
LOL _/-\o_ ,

ik heb vakantie, please forgive me.... :'(
Hehe, ok :P En als je hem in een behuizing doet kan je toch een paar van die ondergelegen PCI-plaatjes eruit doen? Dan steekt die alleen eruit :P
//EDIT2
Maar toch, bijna alle benchmarks laten zien dat de Thermalright HR-03 GT koeler is,
Ja, met een 92 mm fan op volle toeren. Ze maken daar gebruik van die oplossing van AC (2 van die kleine fans). Bij die AC kan je nog proberen 2 x 92 of 120 mm er aan te maken :)

[Voor 30% gewijzigd door Bolletje op 20-02-2009 18:13]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 19:08

brid

Onze excuses voor het ongemak

thijszor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:10:
[...]

En over die Mem Heatsinks, dit zit er schijnbaar bij:

[afbeelding]
het zijn er 8, en ik zie op de pica inderdaad ruimte voor 8. dus dat komt hopelijk goed dan :)

//EDIT

maar, dan heb je dus geen heatsinks voor de volt regulators? dat zou wel weer zonde zijn.....

//EDIT2

http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTQ1OSw0LCw=
De foto laat de oude inhoud van de verpakking zien. Zitten tegenwoordig 4 sinks bij voor de voltregulators.
En niet vergeten wat thermal adhesive mee te bestellen, echt plakken doen de sinks niet

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Mod_Aap
De server gaat iets langer duren, inschrijven kan via:
overclock.contest@gmail.com

De rest blijft het zelfde.
De mensen die al ingeschreven hebben, kunnen beter voor de zekerheid nog een keer mailen. :)
Ik kan namelijk niet garanderen dat alles is aangekomen. :X

[Voor 40% gewijzigd door Mod_Aap op 20-02-2009 18:05]

• matje_kater
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2020
Wanneer kan er ingeschreven worden of anders gevraagd wanneer is de server weer online?
Ook is het goed om te weten of er nog verzendkosten bij komen.
Waar kunnen er eventueel andere condensators besteld worden?

"Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig." Albert Einstein

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:28

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Gaat de Accelero Twin Turbo of Accelero S2 passen? :S Ik zie dat alleen de 9600GT/8500GT wordt ondersteund
En ik ben van plan mee te doen, dus stuur zo een email. :)

[Voor 25% gewijzigd door Dijkertje op 20-02-2009 19:15]

Dijkertje schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:10:
Gaat de Accelero Twin Turbo of Accelero S2 passen? :S Ik zie dat alleen de 9600GT/8500GT wordt ondersteund
En ik ben van plan mee te doen, dus stuur zo een email. :)
Ga dan voor de S1. Rev2. heeft meer heatpipes :)
Ik ga mijn setje zsm aanschaffen, de Thermalright HR-03 GT of de S1. Rev.2 even wachten op me nieuwe Codes voor internetbankieren & het emailtje die ik naar AC gestuurd heb :)

• DMN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28
Mail is verstuurd. Nu alleen nog een mobo + processor vinden voor de contest begint.
Ik twijfel nog een beetje tussen single of dual core (ivm beperkt budget) Ik kan vrij weinig vinden over de invloed van een extra core, maar mijn onderbuikgevoel zegt toch dat een dual core iets voordeel oplevert.

Freude am Fahren

gpXtreme schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:43:
Mail is verstuurd. Nu alleen nog een mobo + processor vinden voor de contest begint.
Ik twijfel nog een beetje tussen single of dual core (ivm beperkt budget) Ik kan vrij weinig vinden over de invloed van een extra core, maar mijn onderbuikgevoel zegt toch dat een dual core iets voordeel oplevert.
De contest
De contest bestaat uit een oude bekende benchmark genaamd: ‘Nature’ uit 3dMark01. Deze benchmark wordt altijd gekozen vanwege het feit dat deze alleen GPU-afhankelijk is. Dat houdt dus kort gezegd in dat het niet uit maakt wat voor systeem je gebruikt voor de benchmark, want het resultaat zal altijd hetzelfde zijn.

:)?

• DMN
thijszor schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:58:
[...]

De contest

:)?
De startpost heb ik natuurlijk gelezen en ik ben bekend met de reden waarom de nature test is gekozen. Toch kan ik me voorstellen dat er een meetbaar verschil is tussen single en dual core. Omdat futuremark orb de 3Dmark 2001 resultaten niet correct weergeeft met recente CPU's, kan ik de resultaten niet goed vergelijken.
Ik neem aan dat de verschillen niet groot zullen zijn, maar een bevestiging daarvoor in de vorm van een duidelijke vergelijking heb ik niet kunnen vinden (via google)

Freude am Fahren

Check dit, zegt niks van Single Core vs Dual Core maar lijkt me vrij duidelijk:

http://gathering.tweakers...message/27091579#27091579

ergens staat het volgende:
[afbeelding]

en om gelijk uit de wereld te helpen dat cpu zou helpen, deze opgeschroeft naar 3788mhz

[afbeelding]

geen verschil dus :) zijn we het daar ook weer over eens.
Dus lijkt me vrij duidelijk dat OC'en iig niks uitmaakt.
Nee. Dat was al eerder besproken. De Snelheid van de CPU maakt vrij weinig uit op de nature test alleen. Wel op de rest. Maar dat is niet van toepassing tenzij je graag nummertjes-geil bent :P

@Snot_aap , das klote man. Kan je geen servicecontract met leaseweb afsluiten dat zij dit voor je doen? Eigen server is leuk maar je spendeert nog meer tijd aan het controleren van lekken dan dat je er plezier van hebt.

M'n magische bol werken.

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 03:07
Ola,

Ik ga me denk ik maar weer eens aan een contest wagen....
Heb nu een maand of 5 geen hardware aangeraakt qua overklokken, het word weer eens tijd om een kaartje goed te bevriezen.

t/m 31 mei is ook wel een looptijd waar ik mezelf in kan vinden :)
moet in die periode wel tijd zien te vinden...

heb er zin in!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• matje_kater
@Extera
Ga je hem onder LN2 doen?

• Ali_van_G
  • Laatst online: 27-05 09:59
mailtje gestuurd :)

heb er zin in :)
Kaart werkt maar tot -50 :P

LN2 gaat ten volste tot -198 graden. Das veels te koud. Either Dryice of een vapochill, das het maximale.

M'n magische bol werken.

• Mnstrspeed
  • Laatst online: 21:13

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Ik heb me ook maar eens ingeschreven :) Gelijk m'n eerste oc contest, dus ik ben benieuwd hoe ik het er vanaf zal brengen :P Straks maar eens opzoek gaan naar een goede leverancier voor dice (iemand aanraders?)

Ehhh wat?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 11:19
Mnstrspeed schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 14:49:
Straks maar eens opzoek gaan naar een goede leverancier voor dice (iemand aanraders?)
Hij's oud en een beetje doodgebloed, maar hier staan nog wel wat info daarover: [Info] Dry Ice/LN2 Discussie Topic! ;)

• Drammer
  • Laatst online: 25-04 11:52

Drammer

100% OC

Ook ingeschreven, alleen nog bedenken hoe ik de kaart ga koelen :)

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 6GB DDR3 - R9 280X - De Studiefabriek

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ingeschreven
is het mogelijk 2 kaarten te kopen?
mog ik er een verzieken dat ik me te tweede kaart verder gaat?
Staat niet 1e post.

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk niet dat dat zo'n goed idee is aangezien mensen de tweede kaart dan eerder gebruiken als een lekker goedkope 9500GT voor andere doeleinden. ;)
Ik doe trouwens niet mee, te weinig tijd voor. ;(

[Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 22-02-2009 15:19]

AMD Nieuwsdiscussie

-The_Mask- schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:17:
Denk niet dat dat zo'n goed idee is aangezien mensen de tweede kaart dan eerder gebruiken als een lekker goedkope 9500GT voor andere doeleinden. ;)
Ik doe trouwens niet mee, te weinig tijd voor. ;(
ach kommop :P , je kan heus wel wat tijd vrij maken :(

• -The_Mask-
  • Niet online
thijszor schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:47:
[...]

ach kommop :P , je kan heus wel wat tijd vrij maken :(
Ja wel maar dan weet ik zeker dat ik niet met m'n stageverslag begin. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
brid schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 17:28:
En niet vergeten wat thermal adhesive mee te bestellen, echt plakken doen de sinks niet
Ze plakken wel als je de chips goed schoon maakt met alcohol en ze dan wat opruwt met een gommetje. :)
Admiral Freebee schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:03:
[...]

Ze plakken wel als je de chips goed schoon maakt met alcohol en ze dan wat opruwt met een gommetje. :)
Maar, schoonmaakalcohol. hebben we het hier dan over spiritus, of ?? ....
Helaas nog geen mail terug gehad over de S1. Rev2 ;(

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik gebruik gewoon ontsmettingsalcohol. Zo puur mogelijk :)

• Drammer

Drammer

100% OC

Admiral Freebee schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:10:
Ik gebruik gewoon ontsmettingsalcohol. Zo puur mogelijk :)
Wasbenzine gebruiken we op de zaak altijd :)

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
2 sec lijm mengen met koelpasta kan ook goed werken heb ik gehoord :)

Ikzelf ben ook van plan om die S1 Rev 2 te kopen. Sterker nog, ik heb al een afspraak met iemand gemaakt om hem over te nemen. Ik ben namelijk wel benieuwd hoe ver ik kan komen op air.

Dice / Phch zit er voor mij waarschijnlijk niet in... ;(

En ja, dit betekent dus dat ik mee doe :), mail is al verstuurd.

[Voor 10% gewijzigd door Bolletje op 22-02-2009 21:41]

Ik denk ook aan de S1. Rev.2 , maar met 2 dikke noctua's erop , wat mx 2 thermal grease etc zit je ook al snel tegen de 60EU aan volgens mij. Ga voor die prijs eens rondkijken voor een leuke WC kit, gewoon om eens te kijken hoe of wat het is.

Rond een prijs van 60-80EU , is het de moeite waard voor GPU only?
Ik verwacht lagere temperatuur dan de S1. Rev.2 met dubbel 92mm / 120mm's natuurlijk,

Heb al eens bij "bestverkochte" in de pricewatch gekeken, maar weinig reviews daar.
Zal eens op benchmark sites kijken,

Andere hier die voor WC gaan? :)

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Een leuke WC kit voor 60-80 euro? Ik hoop dat je een grapje maakt... Die inbouw dingen van Thermaltake e.d. zijn lang niet zo goed.

En waarom zou je in vredesnaam zulke dure Noctua's kopen? Ik bedoel ~20 euro voor één fan is wel heel erg veel.

Als je voor de S1 kiest kan je veel goedkoper uit zijn(even getallen genomen die makkelijk rekenen):

S1 Rev 2: 17.50
Arctic Cooling MX-2: 3.00
2 x 120 mm van een goed merk: 20.00

Kom je op iets van 40.50 uit. Vaak heb je nog wel een paar fans liggen en de koelpasta. Kom je op een toch laag bedrag uit, maar je kan wel goed presteren in >0 graden :)

[Voor 5% gewijzigd door Bolletje op 23-02-2009 01:08]

Bolletje92 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 01:07:
Een leuke WC kit voor 60-80 euro? Ik hoop dat je een grapje maakt... Die inbouw dingen van Thermaltake e.d. zijn lang niet zo goed.

En waarom zou je in vredesnaam zulke dure Noctua's kopen? Ik bedoel ~20 euro voor één fan is wel heel erg veel.

Als je voor de S1 kiest kan je veel goedkoper uit zijn(even getallen genomen die makkelijk rekenen):

S1 Rev 2: 17.50
Arctic Cooling MX-2: 3.00
2 x 120 mm van een goed merk: 20.00

Kom je op iets van 40.50 uit. Vaak heb je nog wel een paar fans liggen en de koelpasta. Kom je op een toch laag bedrag uit, maar je kan wel goed presteren in >0 graden :)
Ik zei enkel dat ik even aan het rondkijken was, rustig aan hoor :/
En de Noctua's zullen na de contest dienstmaken in me nieuwe kast / huidige kast,
wat ik de investering waard vind. :)

• Extera
Jep, niet dat het veel zin heeft, maar ik heb niets anders meer :9

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
thijszor schreef op maandag 23 februari 2009 @ 08:22:
Ik zei enkel dat ik even aan het rondkijken was, rustig aan hoor :/
offtopic:
Ik bijt niet :P

Ik probeer je alleen iets te adviseren. Noctua is naar mijn mening een overrated merk. Ja ze maken wel goede koelers en fans, maar ze zijn ook weer niet zo heel goed. Een heftig prijskaartje hangt er daarentegen wel aan...
Ook al heb je de beste airflow die je op een heatsink kan wensen, lager dan kamertemperatuur kom je er echt niet mee. En wil je hoog scoren met je overclock is het te overwegen om subzero te gaan. Peltier, Waterkoeling met ijselementen oid, vapochill of droogijs.

Als jij 60 euro wilt uitgeven voor een setje heatsinks + fan, kijk dan liever naar een 250+ W peltier met een simpele single-rad + pomp + waterblock wat op de TEC past. Beter zelfs, de Thermaltake MCWT-60 als ik het goed heb. Is een Peltier + Waterblock oplossing in 1. Enige wat je nog moet hebben is een krachtige PSU + Radiator om de warmte mee af te voeren.

Als je tegen de 0 graden zit met je koeling op je kaart dan wordt het zowiezo leuker want je hebt minder stroom nodig voor een hogere stabiele clock :)

Waar luchtkoeling bleef steken met 40 graden op een LE-1640 3.6GHz / 1.55V haalde ik met subzero (-40) al 3.8GHz. Koeling is dus zeer zeker van belang.

M'n magische bol werken.

Jism schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:51:
Ook al heb je de beste airflow die je op een heatsink kan wensen, lager dan kamertemperatuur kom je er echt niet mee. En wil je hoog scoren met je overclock is het te overwegen om subzero te gaan. Peltier, Waterkoeling met ijselementen oid, vapochill of droogijs.

Als jij 60 euro wilt uitgeven voor een setje heatsinks + fan, kijk dan liever naar een 250+ W peltier met een simpele single-rad + pomp + waterblock wat op de TEC past. Beter zelfs, de Thermaltake MCWT-60 als ik het goed heb. Is een Peltier + Waterblock oplossing in 1. Enige wat je nog moet hebben is een krachtige PSU + Radiator om de warmte mee af te voeren.

Als je tegen de 0 graden zit met je koeling op je kaart dan wordt het zowiezo leuker want je hebt minder stroom nodig voor een hogere stabiele clock :)

Waar luchtkoeling bleef steken met 40 graden op een LE-1640 3.6GHz / 1.55V haalde ik met subzero (-40) al 3.8GHz. Koeling is dus zeer zeker van belang.
de Thermaltake MCWT-60 kan ik niks over vinden? google zegt iets geks in het chinees :o
Kan voor de rest ook weinig op de site van thermaltake vinden, heb je er wellicht verdere info over? :)
Excuse moi, dat moest zijn 'Swiftech MCW60-t' :P

Das eigenlijk een waterblock met TEC in 1. De ingebouwde TEC is een standaard 75 watter maar bied voldoende ruimte om die te vervangen met een grotere (flinkere).

De -t staat voor TEC btw.

M'n magische bol werken.

• MrBigfield
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 15:08
Jism schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:20:
Das eigenlijk een waterblock met TEC in 1. De ingebouwde TEC is een standaard 75 watter maar bied voldoende ruimte om die te vervangen met een grotere (flinkere).

De -t staat voor TEC btw.
Zo, na een druk weekend gehad te hebben laat ik ook maar wat van me horen ;)
Betreft dat blok van swiftech, is het niet zo dat die zo`n 150 euro nieuw kost! Wel leuk, maar mij wat duur voor een cpu blok!

[Voor 3% gewijzigd door MrBigfield op 23-02-2009 15:35]

Ik had dat blokje ooit eens via V&A voor 75 euro gekocht. De TEC is niet krachtig genoeg om bijv een 2600Pro op subzero te krijgen, maar voor 15 euro op ebay heb je al een 250+ Watts TEC. Dan is het wel leuk :P

Check marktplaats, speurders of ebay eens. Je hoeft het niet nieuw te kopen.

M'n magische bol werken.

• Mnstrspeed

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Jism schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:14:
De TEC is niet krachtig genoeg om bijv een 2600Pro op subzero te krijgen, maar voor 15 euro op ebay heb je al een 250+ Watts TEC.
Heb je daar geen t*ringzware voeding voor nodig? Heb me er nooit echt in verdiept, maar het klinkt niet als iets wat je zomaar op een 700W voeding aansluit..

Ehhh wat?

• matje_kater
Doe de kaart ook op LN2:)
Of mijn chiller dat hangt nog:P

dus dan zou je de 'Swiftech MCW60-t' + een externe 250+- watt TEC moeten kopen? :)
of zijn er dan nog meer dingen wat je moet aanschaffen? wat die 'Swiftech MCW60-t' heeft ook 2 aansluitingen voor WC, dus moet je een WC kit + externe TEC kopen die dan "samenwerken?" :)

• MrBigfield
Zoals jullie misschien wel weten is Snot_Aap een weekje op vakantie en doe ik nu even de inschrijvingen.
Ik Stuur de mensen die zich in hebben geschreven zometeen een mailtje met daarin de benodigde informatie en zal deze post aanpassen met daarin een lijst van de deelnemende kandidaten. (Ik kan SP nl niet aanpassen)

Deelnemers

Tweakers.net
MrBigfield [tweakers.net]
Snot_Aap [tweakers.net?]
GPXtreme [tweakers.net]
Jasper91 [tweakers.net]
Syzzer [tweakers.net]
AlexanderB [tweakers.net]
Jism [tweakers.net]
thijszor [tweakers.net]
Screenager [tweakers.net]
kiddyl [tweakers.net]
bovade [tweakers.net]
Mnstrspeed [tweakers.net]
Maarten-NForce [tweakers.net]
ali_van_g [tweakers.net]
suijkerbuijk [tweakers.net]
kl00tzakje [tweakers.net]
Extera [tweakers.net]
Sokkiejjj [tweakers.net]
rp87 [tweakers.net]
framaster[tweakers.net]
GoTman[tweakers.net

Techzine.nl
Bigbolboo2 [Techzine.nl]
Drammer [Techzine.nl]
Dafut [Techzine.nl]
shinchan03 [Techzine.nl]
Frechy [Techzine.nl]
Bolletje92 [Techzine.nl]

Hardware.info
Alpha [Hardware.info]
I_Dunno [Hardware.info]
TiMiN8R [Hardware.info]
fflow [Hardware.info]
raptor.nl [Hardware.info]

O.T.H.
Daanieboy [OTH]
matje_kater [OTH]
Sneezydevil [OTH]
Pascalhaegens [OTH]
DIEZEL [OTH]
Okkii [OTH]
TjerkB [OTH]
Gendo [OTH]
Rsnubje [OTH]
Wava [OTH]

Hulp:
Syzzer - Voltmodden - In Delft
Dafut - Voltmodden - Omgeving Arnhem / Nijmegen
AlexanderB - Voltmodden / evt Peltier te leen- Delft (week) / Amersfoort (weekend)
Daanieboy - Voltmodden - Boskoop
thijszor - Middagje kloten.... - Omg. Noord Holland
Sneezydevil - Voltmodden - Roermond
Maarten-NForce - XXXX - Kerkdriel: Zuid/west-Gelderland
suijkerbuijk - Voltmodden - Capelle aan de ijssel
Extera - GPU Tube + Dewar - XXXX

We hebben al 42 mensen die meedoen, dat gaat de goede kant op.
Van de mensen die hierboven genoemd zijn is de inschrijving gelukt, Staat jouw naam er niet bij of moet er info aangepast worden, laat het dan maar weten.

Alle bovengenoemde mensen heb ik een mailtje gestuurd met daarin de wijze hoe je de kaart kan bestellen. Het bestellen kan overigens tot zondag 8 Maart!

[Voor 30% gewijzigd door MrBigfield op 28-02-2009 12:40]

@ Mnstrspeed:
Meestal functioneerd een TEC tussen de 9 en 18V. Als een TEC een vermogen van 250W heeft op 16V, dan is het effectieve verbruik in stroom (ampere) op 15A. Als jij er 12V in stopt ipv 16, dan functioneerd de TEC ook prima alleen op een minder hoog vermogen , 180W bijv. Dat gaat vanzelfsprekend ten koste van je koelprestaties maar 180W is nog altijd beter dan 75W.

Als jij een PSU hebt met 2x 12V rails van elk 16A of meer, dan zit je meestal goed. Anders kan je er altijd nog een hobby-PSU achter koppelen, die bijv tot 24V gaat (instelbaar) met een maximaal amperage van 20. Natuurlijk heb je dat niet nodig voor een 250W TEC, maar het is in de praktijk beter een voeding te hebben die net iets meer kan leveren dan een TEC nodig heeft.

[Voor 2% gewijzigd door Jism op 23-02-2009 17:18. Reden: was ff weg.. halve post 8)7]

M'n magische bol werken.

• Mnstrspeed

Mnstrspeed

Aw, Snap!

[message=31542564,noline]Het bestellen kan overigens tot zondag 8 Maart!
Ik neem aan dat dat betekent dat de kaartjes niet eerder dan 9 maart worden verzonden? :|

[Voor 36% gewijzigd door Mnstrspeed op 23-02-2009 17:18]

Ehhh wat?

• MrBigfield
Mnstrspeed schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:14:
[...]

Ik neem aan dat dat betekent dat de kaartjes niet eerder dan 9 maart worden verzonden? :|
Zodra de bestelling is verwerkt via dollarshops zal deze naar je opgestuurd worden. Dus als je wilt heb je deze week nog een mooie 9500GT thuis liggen :9

• Mnstrspeed

Mnstrspeed

Aw, Snap!

mrbigfield schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:17:
[...]
Zodra de bestelling is verwerkt via dollarshops zal deze naar je opgestuurd worden. Dus als je wilt heb je deze week nog een mooie 9500GT thuis liggen :9
Dat zou wel mooi zijn :D Nog lekker een weekendje prutsen voor school weer begint :Y)

Worden de verzendkosten btw ook nog vergoed, of moeten we die zelf dokken?

Ehhh wat?

Stond inderdaad niets bij over de verzendkosten nee.

M'n magische bol werken.

• DMN
Heb de kaart net besteld. Verzendkosten zijn 9,50.

Freude am Fahren

Anoniem: 213812

betalen via iDeal hoor ik net kan het niet gewoon via de bank ?
en ik heb nog geen mail ondvangen .

• Iska

Iska

Respect voor fflow btw ;), de enige afgevaardigde van hardware.info!

• Mnstrspeed

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Jasper91 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:21:
Respect voor fflow btw ;), de enige afgevaardigde van hardware.info!
En de andere drie dan? :P
Mythling [Hardware.info]
I_Dunno [Hardware.info]
TiMiN8R [Hardware.info]

Ehhh wat?

• MrBigfield
Mnstrspeed schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:34:
[...]

[...]
Dat dacht ik ook(A)
en ze hebben sinds kort ook 'Raptor.nl'

[Voor 9% gewijzigd door MrBigfield op 23-02-2009 19:05]

• Iska

Iska

Mnstrspeed schreef op maandag 23 februari 2009 @ 18:34:
[...]

[...]
hmm.. ik denk dat ik toch maar even serieus moet gaan kijken voor contactlenzen :P

gpXtreme schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:38:
Heb de kaart net besteld. Verzendkosten zijn 9,50.
In mijn tijd was dat nog 7,50€ :P

Maar tegenwoordig maken ze ook al winst dmv verzending.

42,50€ per kaartje dus.

M'n magische bol werken.

• DMN
44,50 als ik goed opgelet heb met hoofrekenen vroeger ;)

Verder mijn complimenten voor Snot_Aap en mrbigfield voor de organisatie. Is allemaal erg goed geregeld op deze manier. Dollarshops werkt ook goed mee, ik had binnen 10 minuten al een mailtje dat ze de prijs hadden aangepast. _/-\o_

Freude am Fahren

• Extera
moet nog een mail krijgen :+

Salaris is er toch pas woendag :)

moet ik het even voor schieten O-)

bij mij staat nog steeds Totaalbedrag: 64.45

[Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 213812 op 23-02-2009 19:57]

• DMN
Anoniem: 213812 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:52:
moet ik het even voor schieten O-)

bij mij staat nog steeds Totaalbedrag: 64.45
Omdat ze de prijs handmatig aanpassen, gebeurt dit alleen tijdens openingsuren van Dollarshops denk ik.
Waarschijnlijk wordt je bedrag morgenochtend aangepast.

Freude am Fahren

• MrBigfield
gpXtreme schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:05:
[...]

Omdat ze de prijs handmatig aanpassen, gebeurt dit alleen tijdens openingsuren van Dollarshops denk ik.
Waarschijnlijk wordt je bedrag morgenochtend aangepast.
Jongens. Ik wil er verder wel even bij zeggen dat de details over de betalingswijze niet voor niets in detail gemailt zijn. Voor vragen of onduidelijkheden moet je mailen.

• Drammer

Drammer

100% OC

thijszor schreef op maandag 23 februari 2009 @ 00:32:
Ik denk ook aan de S1. Rev.2 , maar met 2 dikke noctua's erop , wat mx 2 thermal grease etc zit je ook al snel tegen de 60EU aan volgens mij. Ga voor die prijs eens rondkijken voor een leuke WC kit, gewoon om eens te kijken hoe of wat het is.

Rond een prijs van 60-80EU , is het de moeite waard voor GPU only?
Ik verwacht lagere temperatuur dan de S1. Rev.2 met dubbel 92mm / 120mm's natuurlijk,

Heb al eens bij "bestverkochte" in de pricewatch gekeken, maar weinig reviews daar.
Zal eens op benchmark sites kijken,

Andere hier die voor WC gaan? :)
Zou je kunnen laten weten wanneer je een mailtje terug hebt van AC? Ik wil graag weten of die koeler erop past ;)

• Anoniem: 8819
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ik ga de originelen koelblok gebruiken .
Alleen zet ik er een peltier element er tussen . (blijkt een 52watt te zijn)
Dit is de eerste keer dus ik vraag me af wat er gebeurt als de temp hoger word dan wat de peltier element aan kan

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8819 op 23-02-2009 23:38]

Ik zou wel een coldplate gebruiken als je die er zo tussen vouwt.

M'n magische bol werken.

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hehe, Mythling wou dis ook die S1 voor deze contest waarschijnlijk, maar ik was eerder bij V&A :>

[Voor 24% gewijzigd door Bolletje op 24-02-2009 03:16]

de prijs is aangepast Bedrag € 44,50

• AlexanderB
Anoniem: 8819 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:50:
ik ga de originelen koelblok gebruiken .
Alleen zet ik er een peltier element er tussen . (blijkt een 52watt te zijn)
Dit is de eerste keer dus ik vraag me af wat er gebeurt als de temp hoger word dan wat de peltier element aan kan
als je pelt meer vermogen moet verwerken dan dat ie aankan, dan word je core alleen maar heter ipv kouder.. (en evt smelt je hele peltier uit elkaar, maar dat merk je gauw zat..)
ik *denk* dat 52w (52w electrisch?) (veel) te weinig is..
een peltier heeft zegmaar n maximale "delta T" (temperatuurverschil tussen heet en koud)
en dat is bij 0 last, perfecte koeling van de hete kant, etc..
bij de helft van de maximale belasting word de delta T dus fors minder, en als je n pelt dichtbij of op zn max koelvermogen belast, dan is het temperatuurverschil 0 (maar word je koelblok wel gigantisch opgewarmt, dus word je uiteindelijke temp veel hoger)

• Mnstrspeed

Mnstrspeed

Aw, Snap!

de prijs is aangepast Bedrag € 44,50
Hier nog niet :o (ja, ik weet het, ik ben ongeduldig :P)

[Voor 32% gewijzigd door Mnstrspeed op 24-02-2009 09:23]

Ehhh wat?

AlexanderB schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:21:
[...]

als je pelt meer vermogen moet verwerken dan dat ie aankan, dan word je core alleen maar heter ipv kouder.. (en evt smelt je hele peltier uit elkaar, maar dat merk je gauw zat..)
ik *denk* dat 52w (52w electrisch?) (veel) te weinig is..
een peltier heeft zegmaar n maximale "delta T" (temperatuurverschil tussen heet en koud)
en dat is bij 0 last, perfecte koeling van de hete kant, etc..
bij de helft van de maximale belasting word de delta T dus fors minder, en als je n pelt dichtbij of op zn max koelvermogen belast, dan is het temperatuurverschil 0 (maar word je koelblok wel gigantisch opgewarmt, dus word je uiteindelijke temp veel hoger)
Daarnaast is 52W ook marginaal, i.e weinig invloed op de temperatuur van de kaart. Heb je slechte verbinding dan is het risico dat je TEC smelt. Op Xtremeforums kom je wel eens pics tegen van een gesmolten setup :o

M'n magische bol werken.

• AlexanderB
hier trouwens n tooltje om n beetje n schatting te maken van je tec en temps.
setup
iemand enig idee hoeveel die kaart op stock gebruikt? ik denk dat ie overclocked wel ruim over de 50 (misschien wel over de 75?) heen gaat..
[edit:] 50w stock dus..

[Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 24-02-2009 10:00]

50W.

Was al eerder gepost. Océn zal het verbruik natuurlijk doen verhogen. Niet elke plank levert meer dan 75W overigens.

Kon die mail nou echt niet in een BCC? :P

M'n magische bol werken.

Jism schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 09:53:
50W.

Was al eerder gepost. Océn zal het verbruik natuurlijk doen verhogen. Niet elke plank levert meer dan 75W overigens.

Kon die mail nou echt niet in een BCC? :P
offtopic:
ik zat ook al te kijken, wtf heb ik nou in mijn mail :P

Nog geen mail van AC gehad, ff reminder sturen :)

• AlexanderB
sorry, gmail doet default reply to all ipv reply..

• Mnstrspeed

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Prijs net aangepast :) Kom maar op met dat kaartje!

/edit:
afbeelding verwijderd op verzoek

[Voor 65% gewijzigd door Mnstrspeed op 24-02-2009 11:33]

Ehhh wat?

Mnstrspeed schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:49:
Prijs net aangepast :) voor de geinteresseerden:

* mooi zo :P *

Verzendkosten worden alleen niet vergoed, zo te zien :(
Jongens. Ik wil er verder wel even bij zeggen dat de details over de betalingswijze niet voor niets in detail gemailt zijn. Voor vragen of onduidelijkheden moet je mailen.
offtopic:
Haal je pica anders even weg,
Het levert nou niet bepaald een meerwaarde of verschaft enige duidelijkheid

[Voor 6% gewijzigd door thijszor op 24-02-2009 11:36]

• kiddyl
  • Niet online
Bestelling is ook aangepast hier. Daarnaast zijn ook de voltmod onderdeeltjes verstuurd en zoek ik nog een VGA waterblok die hier op past. Iemand een idee welke?

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:41

Phenos2

elcotje

Wat zijn de originele caps op deze kaarten?
Aan de foto's te zien lijken ze op Chemicon KZG's, Ik denk 1500uF 16Volt.

Ik heb allerlei verschillende A-Kwaliteit low-esr elco's voor moederborden videokaarten etc
kiddyl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 12:17:
Bestelling is ook aangepast hier. Daarnaast zijn ook de voltmod onderdeeltjes verstuurd en zoek ik nog een VGA waterblok die hier op past. Iemand een idee welke?
En trouwens, wat zijn "de" voltmod onderdeeltjes? of hoe of wat pak je het aan.
De beschrijving in de TS is allemaal leuk & aardig, maar alsnog (imo) vrij weinig zeggend.

Iemand die een kleine hint wil geven mbt onderdelen, guides & how to's vind ik zelf wel.
Als je het wilt via mail of w/e O+

• kiddyl
  • Niet online
Je hebt 2 stuks variabele weerstanden nodig van 20k. Dat is 1 voor de vGPU en 1 voor de vMEM. Ik heb een setje besteld met verschillende waarden van het type 3296.

(plaatje van XS geplukt).

Hier is zo'n weerstand gesoldeerd met een aan/uit schakelaar.

Verder heb ik nog caps liggen, maar wellicht nieuwe nodig. Een fijne soldeerpunt is trouwens wel vereist. Ik heb een soldeerstation en een 15W Antex soldeerpen.

[Voor 11% gewijzigd door kiddyl op 24-02-2009 14:45]

Pagina: 1 2 3 ... 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee