Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wees dan creatief en koop een vriezer (ala box formaat) op op marktplaats. Bouw daar alles in en ga dan benchen. :P

Mijn ouders hebben ook zo'n kleine grond-vriezer. Groot genoeg voor een complete setup :P Al je spul fatsoenlijk isoleren en inbouwen maar.

Zo'n vriezer kost ook geen 5 tientjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik inderdaad een extra setje CPU / Mobo had liggen, wellicht.
Maar ga me huidige Mobo echt niet volsprayen , volplakken & onder smeren voor een contest.
Zonde... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
t1mmy schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:13:
Wat gaat het weer lekker hier. Eerst wordt diezel helemaal afgezeken omdat hij perongeluk een bench met zijn andere kaart heeft gedraaid, en nu worden er zelfs kaarten met de anderen revisie uitgedeeld. In de overeenkomst staat zelfs dat alle kaarten van de zelfde batch (moeten) zijn, zeker als de shader clock 50mhz verschilt. :P
Er zit gewoon een andere BIOS op die kaart. Maar aangezien dit een Overclock wedstrijd is maakt dat weinig uit aangezien je dan eerder kijkt naar je limiet.
Lekker geregeld mannen! <+:)
Als je wil stoken kan je beter naar Fok of iets in die trant gaan...
Oplossing: De nieuwe batch kaarten terug halen, die score's verwijderen (!) en ze de goede revisie terug sturen, dan maar elke kaart testen op revisie.
Wie gaat dat dan testen? Jij? En als nu blijkt dat DS alleen nog maar A1 (B1)'s kan leveren? Wat dan? 95 nieuwe kaarten bestellen? 8)7

Doe jij trouwens wel eens mee met de contest? Ik zie namelijk nog geen score van jou en je staat volgens mij ook niet in het excel-bestand...

@ roelientjeL
Het is maar hoe je 'uitgescholden' opvat.

@ thijzor + Jism

Misschien kan je dan beter direct een SS halen als je het direct redelijk wil doen. Heb je ook minder last van al dat inpakken :+

[ Voor 12% gewijzigd door Bolletje op 07-04-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan moet je een eigen mounting maken oid? en SS, welke is dat precies?
Ik denk toch, als ik het nog door laat gaan, voor een WC kit ga en dan een Tec setje erbij kopen.

Die WC kit zal veel beter na de contest gebruikt kunnen worden, zown Phasechanger ook wel natuurlijk.
Maar ik heb er nou nog niet echt veel ruimte voor ofzo :P , en die dingen kosten ook enorm veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
t1mmy schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:13:
Wat gaat het weer lekker hier. Eerst wordt diezel helemaal afgezeken omdat hij perongeluk een bench met zijn andere kaart heeft gedraaid, en nu worden er zelfs kaarten met de anderen revisie uitgedeeld. In de overeenkomst staat zelfs dat alle kaarten van de zelfde batch (moeten) zijn, zeker als de shader clock 50mhz verschilt. :P

Lekker geregeld mannen! <+:)

Oplossing: De nieuwe batch kaarten terug halen, die score's verwijderen (!) en ze de goede revisie terug sturen, dan maar elke kaart testen op revisie.
Even voor de duidelijkheid, ik ben de organisatie en wat andere doen heb ik niks mee te maken. :)
Ik heb Diezel nooit afgezeken en ben zelfs nog zo mild geweest om hem na het ongelukje gewoon mee te laten doen. ;)

Je oplossing slaat trouwens helemaal nergens op. Heb je er wel eens over na gedacht wat het kost om de kaart eerst uit de uk terug te sturen, 30 euro.

Vervolgens kan dollarshops de kaart die terug is gestuurd in de prullenbak gooien, die is immers niet meer verkoopbaar, aangezien dollarshops de kaarten met verliesverkocht heeft zal dat ook ongeveer een euro o 45/50 kosten.

Dan moet er weer een nieuwe kaart terug gestuurd worden, kost weer 30 euro.

Zijn we 110 euro verder, wie gaat dat betalen? Jij?
Ik in iedergeval niet, en dollarshops al helemaal niet.

Als je trouwens even had gelezen en gekeken had je gezien dan Johny's core helemaal niet extreem hard gaat en dat hij gewoon geluk heeft gehad met het geheugen. (Is precies het zelfde geheugen als dat wij hebben) En dat hij tot nu toe de enige is waarvan bekend is dat hij een B1 heeft. (wat imo een oudere revisie is)

Kortom het blijft zo als het nu is, ben je het hier niet mee eens heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 16:55
Snot_Aap schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:49:
[...]

Even voor de duidelijkheid, ik ben de organisatie en wat andere doen heb ik niks mee te maken. :)
Ik heb Diezel nooit afgezeken en ben zelfs nog zo mild geweest om hem na het ongelukje gewoon mee te laten doen. ;)

Je oplossing slaat trouwens helemaal nergens op. Heb je er wel eens over na gedacht wat het kost om de kaart eerst uit de uk terug te sturen, 30 euro.

Vervolgens kan dollarshops de kaart die terug is gestuurd in de prullenbak gooien, die is immers niet meer verkoopbaar, aangezien dollarshops de kaarten met verliesverkocht heeft zal dat ook ongeveer een euro o 45/50 kosten.

Dan moet er weer een nieuwe kaart terug gestuurd worden, kost weer 30 euro.

Zijn we 110 euro verder, wie gaat dat betalen? Jij?
Ik in iedergeval niet, en dollarshops al helemaal niet.

Als je trouwens even had gelezen en gekeken had je gezien dan Johny's core helemaal niet extreem hard gaat en dat hij gewoon geluk heeft gehad met het geheugen. (Is precies het zelfde geheugen als dat wij hebben) En dat hij tot nu toe de enige is waarvan bekend is dat hij een B1 heeft. (wat imo een oudere revisie is)

Kortom het blijft zo als het nu is, ben je het hier niet mee eens heb je pech.
Well said...
* FireDrunk agrees....

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vindt dat we gewoon moeten luisteren naar Niel hij is de organisator van deze compo
A1 C1 B1 fuck it gewoon benchen met de kaart die je hebt ! en daar alles uit proberen te halen wat er in zit

mijn C1 is kapot me A1 reserve kaart die gebruik ik niet meer (ook niet om de ocp/ovp mods op te testen )
en omdat mijn C1 kaart kapot is mag ik met toestemming van Niel wel samen met iemand anders mee doen dus als team en dat doe ik samen met Batmuts omdat die vlak bij mij woond .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij mem voltage veel te hoog dik over de 2v air ik was aan het draaien aan de trimmers toen de aarde los ging van de meetpunten .
misschien is hij nog te reden maar daar heb ik mijn twijfels over en zelf niet de kennis voor :|

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 18:37:
volgens mij mem voltage veel te hoog dik over de 2v air ik was aan het draaien aan de trimmers toen de aarde los ging van de meetpunten .
misschien is hij nog te reden maar daar heb ik mijn twijfels over en zelf niet de kennis voor :|
Over de 2V kan hij nog wel hebben, volgens mij zelfs tot 2,3V dat Qimonda toe laat...

Ga je kaart anders even lans en kijk of er kortsluiting is gekomen. Misschien in het vervolg alles goed vastmaken met lijm en/tape ;)

Wel leuk dat je nog doorgaat met iemand anders. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 14:22
Vandaag 3 straaljagers besteld om de boel te koelen, deze om precies te zijn:
pricewatch: Scythe Ultra Kaze DFS123812L-3000, 120m
Ik hoop dat het de 34 euro waard is aan koelvermogen, het zijn wel echte blazertjes.

Ik ben het ook eens met snot_aap dat je dollarshops of de organisatie niet kwalijk kan nemen, ze doen het allemaal vrijwillig of verkopen met verlies....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hmm, ik weet niet of van die hele goede fans wel zo goed is. Kaart wordt niet echt heel warm (55 nm). Ik denk dan ook dat je pas echt merkbaar verschil merkt als je sub zero gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-07 06:37
Ach, zo'n blazers komen altijd wel van pas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Dat dacht ik ook ja, ik ga ze ook eerst gebruiken om mn cpu over te clocken, daarna verhuist de cpu koeler naar de gpu samen met een pelt, dan heb ik nog mooi 1 fan over om het geheugen van de gpu te zetten. Ik was ook wel van plan om er iets van een fan controller, danwel van het moederbord, danwel een externe, anders heb ik het idee dat ik op een luchtmacht basis aan het gamen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
Ik heb er zo'n 3 op mijn triple rad hangen, draaien constant volle toer, hoorbaar maar niet storend :p (E8600 @ 4500mhz @1.30v idle: 31° load: 46°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
hmm.. ik heb toch liever mijn waterkoeling :)
28c wat ik ook doe ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat Diegis0n ook over een watercooling set praat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
met een kamertemp van + - 26° vind ik mijn temps niet slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Bij 26c moet je oppassen dat je je kaart niet sloopt met zweet wat van je voorhoofd druppelt :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Ik zat er meer aan te denken om ergens in een arconditioned hok te gaan benchen bij een graatje of 10. Lekker warm dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:22:
ik vindt dat we gewoon moeten luisteren naar Niel hij is de organisator van deze compo
A1 C1 B1 fuck it gewoon benchen met de kaart die je hebt ! en daar alles uit proberen te halen wat er in zit
Agree...

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
Ik gebruik dat watercooling op mijn game rig ;) Niet voor de kaart, heb daar trouwens geen block :p En in de "buro" is het dus lekker warm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
jongens, mn farnell bestelling ging dus niet door, ik moet een nieuwe maken, en n minimum bestelbedrag van 50 euro ex btw halen.
de vraag is dus, wie bestelt dr mee? da ga ik mosfets enzo bestellen voor op de kaarten om die verrekte ocp weg te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een electroboer vlak bij mij in de buurt. Die verkoopt dus ook losse mosfets. Is het een idee als je mij de typenummers geeft waardoor ik ze halen ga en per post naar je stuur?

Het verschil is heel wat euro's en bij elkaar nog geen 2,50€ incl verzending, (ligt er ook aan hoeveel mosfets je nodig hebt). Je kan me een DM anders sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is al een tijdje vrij rustig met scores posten zie ik?
Zijn alle uber pro 1337 tweakerts en dergelijke aan het wachten tot het laatste uur van de comp om dan ineen keer de hele lijst vol te gooien met scores ofzo? :o moet waarschijnlijk alsnog tijd zijn om het allemaal, indien nodig, te repliceren....

Had ik de loterij maar gewonnen, had ik al lang een dikke setup gehad :'( ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

thijszor schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:21:
Het is al een tijdje vrij rustig met scores posten zie ik?
Zijn alle uber pro 1337 tweakerts en dergelijke aan het wachten tot het laatste uur van de comp om dan ineen keer de hele lijst vol te gooien met scores ofzo? :o moet waarschijnlijk alsnog tijd zijn om het allemaal, indien nodig, te repliceren....
Ik heb de 300fps al voorbij zien komen hier :Y
Ik zal vanmiddag even scores posten

Edit:
2GHz shader, gewoon omdat het kan :)
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2ladhf6.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DaWaN op 09-04-2009 23:49 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minder dan 600MHz memory?

Vaag. Stock haal ik al 636+ MHz.

Maar wel een leuke score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 01:15:
Minder dan 600MHz memory?

Vaag. Stock haal ik al 636+ MHz.

Maar wel een leuke score :)
Ja er is iets vreemds aan de hand met deze kaart, zodra je je Vcore opschroeft daalt je maximale geheugensnelheid 8)7 Het is klote dat er niets van documentatie bestaat van de 9500GT voor ons, anders had ik misschien kunnen uitzoeken waarom..

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De max overclock daalt ook wanneer je de PCI-express omhoogzet. 115MHz is vaak de max voor bijna elk kaartje al omdat het zwaar buiten spec loopt.

Heb het nog niet geprobeerd/gehad dat het geheugen niet sneller wou naarmate ik de Vcode had verhoogd. Maar daar komt dit weekend dan eindelijk verandering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog vager, op stock kom ik even ver met mijn mem als met 115Mhz PCI-E bus? makes sense? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
yup, pci-e beïnvloedt alleen de ocbaarheid van core/shader, niet van mem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
Ik zat op dollarshops.eu te kijken voor een videokaart en zag dat er 2verschillende sparkle GeForce 9500 GT.
Je hebt er eentje met 512Mb en eentje met 1024Mb memory. :s Gaat dat dan niet een verschil geven in uitslag?
En nog geen 10€ verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door PRaGA88 op 10-04-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PRaGA88 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:34:
Ik zat op dollarshops.eu te kijken voor een videokaart en zag dat er 2verschillende sparkle GeForce 9500 GT.
Je hebt er eentje met 512Mb en eentje met 1024Mb memory. :s Gaat dat dan niet een verschil geven in uitslag?
En nog geen 10€ verschil.
We hebben allemaal de 512Mb versie, alleen de gasten uit UK ( sommige ) hebben een andere revisie.
En diegis0n , dacht zoiets inderdaad al... , nagoed..
Klote benchweer trouwens, kamer is zo warm als wat. denk dat ik het benchen voor een paar weken laat rusten, geen zin + geld voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512MB tov 1024MB DDR2 is te verwaarlozen. De kaart komt nu al niet echt tot zijn recht, met 1024MB al helemaal niet.

Ik denk morgen te gaan benchen, of anders maandag. De setup staat namelijk al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 17:59
thijszor schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 13:46:
Klote benchweer trouwens, kamer is zo warm als wat. denk dat ik het benchen voor een paar weken laat rusten, geen zin + geld voor :P
Dit is ook meer een wintersport :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:43:
512MB tov 1024MB DDR2 is te verwaarlozen. De kaart komt nu al niet echt tot zijn recht, met 1024MB al helemaal niet.

Ik denk morgen te gaan benchen, of anders maandag. De setup staat namelijk al klaar :)
Pic's Jism! Pics...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaja.... De cam komt eraan. :P

Heb alleen nog wat constructieprobleempjes met de kaart + mount. Wil niet helemaal stevig vast zitten zonder de kaart gruwelijk krom te trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem hier ook, en dan heb ik er een simpel koelertje opzitten :o !
Trekt nogal snel krom , helaas dat die benchtable v2 ( dat ding uit italie ) die in de V&A stond aan iemand anders verkocht :( , had wel een benchtable gewild! lekker simpel & handig , nu kost het, incl verzendkosten iets van 120EU :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je in het Benchtec fora kijkt, zie je dat er nog iemand met B1 is . denk dat er dus wel een groter gedeelte met B1 is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kromtrek-probleem oplossen door een beugel aan de achterzijde van de kaart te plaatsen waar de meeste druk op moet komen te staan. Hierdoor zou de kaart minder krom moeten gaan staan. Wellicht dat ik vandaag iets op de werkbank maken kan waardoor die lekker stevig blijft zitten.

Moet helaas nog steeds naar de electronicawinkel voor het halen van een set mosfets en iemand per post ook nog blij maken :> die dingen komen er bij later pas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaWaN schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 01:24:
[...]

Ja er is iets vreemds aan de hand met deze kaart, zodra je je Vcore opschroeft daalt je maximale geheugensnelheid 8)7 Het is klote dat er niets van documentatie bestaat van de 9500GT voor ons, anders had ik misschien kunnen uitzoeken waarom..
Is een gekend probleem bij alle GF9 (en zelfs GF8/GT2xx) kaarten:

"On stock voltage, we were able to push the Galaxy to 750/1800/1134Mhz without too much trouble, but to go further up, we were in need of voltage modifications. At first, we only modified the Vgpu, since 1.1GHz memory frequency is more than enough to feed the video card (which is limited by the core and shader clocks). However, as we more or less expected, we were unable to clock the memory up to 1.1GHz anymore after we increase the Vgpu to 1.35v. Even at the stock frequency of 1GHz, we found the card to be very unstable! This is a known issue with a lot of Gefore 9 series products: when increasing the Vgpu (and GPU frequencies), you need to increase the memory voltage to keep the card stable. Once we increase the memory voltage to 2.1v, we were again able to run at 1.13GHz."

http://www.madshrimps.be/...&artpage=4016&articID=919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga binnekort eens me VGGDR mod eraf halen dan, en kijken hoever ik op stock kom. of zal het laagste wat ik met me potmeters kan halen, 1.88Volt ook niet bijster veel meer uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18-11-2021
@DaWaN
@Massman

ja hier heb ik het al op HWI over gehad (met massman ;))
Daar was ik zelf ook al achter gekomen.

Daarom doet die A1 het ook zo goed. De shaders zijn stabieler/beter dus minder voltage voor een hogere shader betekend ook weer lager voltage voor mem (daarbij hogere score + meer potentieel), daarom draait Johnny nog op stock voltage mem.
(als jullie mij volgen ;))

[ Voor 8% gewijzigd door roelientjeL op 12-04-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Argh, dacht vandaag , ga weer eens even prutten. maar kom gewoon niet meer boven de 620+- Mhz op Mem, waar ik vorige week nog op 632+- kwam. heb stock voltage geprobeerd, een heel hoop middenwegen en uiteindelijk 2.05V , maar zoals verwacht hielp dat ook niet veel.

Ik had er wel flink wat fans etc op staan, kamer temp was ook aardig naar beneden gegaan, kan op welke manier dan ook koude lucht negatief zijn voor je memchips? klinkt beetje vreemd, maar is er een logica voor wellicht?

Ga waarneer ik tijd heb wel weer een keertje prutten, maar als ik het niet meer op het oude niveau krijg ben ik er al vrij klaar mee ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

thijszor schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:37:
Argh, dacht vandaag , ga weer eens even prutten. maar kom gewoon niet meer boven de 620+- Mhz op Mem, waar ik vorige week nog op 632+- kwam. heb stock voltage geprobeerd, een heel hoop middenwegen en uiteindelijk 2.05V , maar zoals verwacht hielp dat ook niet veel.

Ik had er wel flink wat fans etc op staan, kamer temp was ook aardig naar beneden gegaan, kan op welke manier dan ook koude lucht negatief zijn voor je memchips? klinkt beetje vreemd, maar is er een logica voor wellicht?

Ga waarneer ik tijd heb wel weer een keertje prutten, maar als ik het niet meer op het oude niveau krijg ben ik er al vrij klaar mee ^^
Koud kan inderdaad problemen geven op je memory maar dan heb je het wel over -5 temps.
Jou score is zoiezo erg goed voor "maar" 632 memspeed, ik kom er niet aan op dezelfde settings.
tip: verlaag eens pci-e mhz en core voltage, kijk dan eens wat je mem doet. ;)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rol-Co schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:41:
[...]

Koud kan inderdaad problemen geven op je memory maar dan heb je het wel over -5 temps.
Jou score is zoiezo erg goed voor "maar" 632 memspeed, ik kom er niet aan op dezelfde settings.
tip: verlaag eens pci-e mhz en core voltage, kijk dan eens wat je mem doet. ;)
Hey Rol_Co , bedankt voor je reply!
Ik heb het rijk hier alleen, dus ga eens benchen vanavond inderdaad.

Zal eens kijken op 110 , maar dacht dat PCI-E niet van toepassing was op Mem? en hoe kan het voltage van me Core helpen met me mem? :) just wondering

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
thijszor schreef op maandag 13 april 2009 @ 17:18:
Zal eens kijken op 110 , maar dacht dat PCI-E niet van toepassing was op Mem? en hoe kan het voltage van me Core helpen met me mem? :) just wondering
indirect wel: hogere PCIE=lagere core clocks=hoger voltage=invloed op mem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eigenlijk moeten testen wat de beste verhouding is voor het hoogste PCI-e clock gepaard met de hoogste core-clock, maar dat vereist weer heel erg veel tijd, reboots, kopjes koffie en geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:06:
Je zou eigenlijk moeten testen wat de beste verhouding is voor het hoogste PCI-e clock gepaard met de hoogste core-clock, maar dat vereist weer heel erg veel tijd, reboots, kopjes koffie en geduld.
Heb wel eens er wat tijd aanbesteed , maar 110 - 115 Mhz maakte op mijn geheugen geen bal uit,
Maar ga vanavond nog even prutsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee... de hele PCI-express snelheid maakt geen invloed op je geheugen maar op de max overclock van je core. Dat bedoel ik dus te zeggen, het vinden van de juiste snelheid waar je nog steeds je max core behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik kijk atm al op het 3e cijfer achter de comma, het komt vrij precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rol-Co schreef op maandag 13 april 2009 @ 18:31:
Ik kijk atm al op het 3e cijfer achter de comma, het komt vrij precies.
Je Voltage van je VGPU bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 17:28
Iemand nog een kaartje kopen ? Ik heb atm geen tijd/zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zet hem in V&A , je mag toch geen andere gebruiken voor de competitie?
Wel jammer dat je het zo gemakkelijk opgeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

thijszor schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:50:
[...]

Je Voltage van je VGPU bedoel je dan?
Ja inderdaad, die maakt namelijk uit hoe hoog je mem kan.....

zie
Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/hwi/wat_mem_doet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan nog steeds die link van VGPU ( Core / Shader ) niet leggen met je VGGDR ( Je Mem ) :/ ...
Wat Bravo al zei, dat je geheugen eigenlijk al zover komt als hij kan op stock daar ben ik na wat onderzoek ook achter gekomen, maar hoe je die link tussen beide legt is me een raadsel, eerlijk gezegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Vraag me niet hoe de link er ligt, daar ben ik zelf ook niet uit, maar met mijn kaart (blijkbaar niet allemaal) werkt het zo.

1.246vcore=675mem max
1.254vcore=670mem max
1.259vcore=666mem max
1.267vcore=663mem max
1.275 tot 1.284vcore = 648mem max
1.285 tot 1.299vcore= 632mem max
alles boven de 1.30v is alleen maar lager op het mem en dus niet interessant.

dus het is zaak om met die voltages de beste verhouding te zoeken tussen core/shader/pci-e en koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het wederom met de OCP te maken kunnen hebben? Een soort verkeerde samenstelling (of bewust) dat wanneer het voltage voor de GPU omhooggaat, het maximale amperage voor het geheugen lager komt?

Of 2.2v met degelijke koeling op de mem wel helpt? Of juist niet?

Zowiezo is deze kaart een pain in the ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rol-Co schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:57:
Vraag me niet hoe de link er ligt, daar ben ik zelf ook niet uit, maar met mijn kaart (blijkbaar niet allemaal) werkt het zo.

1.246vcore=675mem max
1.254vcore=670mem max
1.259vcore=666mem max
1.267vcore=663mem max

dus het is zaak om met die voltages de beste verhouding te zoeken tussen core/shader/pci-e en koeling.
Aangenomen dat je je geheugen dus op stock draait?
//EDIT

zie dat je wel lichtelijk naar boven bent gegaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door thijszor op 13-04-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aaargh.... from bad to worse. kom bootscreen niet eens meer voorbij, me hele memm voltage verdwijnt dan. echt elke keer als ik wil benchen is er wel wat mee :/ zal morgen even hersolderen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
En als je meet op de meetpunten zelf? (zonder de kabeltjes dus)

Waar zou dan volgens jou de fout kunnen liggen?

[ Voor 28% gewijzigd door roelientjeL op 14-04-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Rol-Co schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:57:

1.246vcore=675mem max
1.254vcore=670mem max
1.259vcore=666mem max
1.267vcore=663mem max

Ben je al direct aan het voeden, of gebruik je nog het hele circuit van het board zelf?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 22:18:
Zou het wederom met de OCP te maken kunnen hebben? Een soort verkeerde samenstelling (of bewust) dat wanneer het voltage voor de GPU omhooggaat, het maximale amperage voor het geheugen lager komt?

Of 2.2v met degelijke koeling op de mem wel helpt? Of juist niet?

Zowiezo is deze kaart een pain in the ass.
Lijkt een soort ocp ja, maarrrrr.......ik voed mijn memory met een externe psu dus dat gaat niet over de kaart. :?

verder lijkt het er wel op, shader/core icm met het voltage ....alleen waarom het mem dan minder hoog kan? de controller van het mem op de kaart maybe.

we gaan verder zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, suc6. Ik vrees dat ik deze week ook ergens tegen die problemen ga aanlopen. Wel een kaart met een uitdaging ja.

Btw hoe heb jij je memory extern gevoed? Het is dus niet alleen een OCP voor het maximale stroomverbruik maar blijkbaar ook hoe hoger het voltage hoe minder het memory wil overclocken. Wellicht een OCP op het geheugen zelf? Soortgelijke mosfet voor op memory als op GPU? Wellicht een Lock in het bios?

Rechtsbovenin op de kaart zitten namelijk ook 2 (dezelfde) mosfets met wat caps, die zijn zo goed als voor het voeden van het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
roelientjeL schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:15:
En als je meet op de meetpunten zelf? (zonder de kabeltjes dus)

Waar zou dan volgens jou de fout kunnen liggen?
Ik weet het niet, nu start hij ( zoals ik eerder heb gehad ) helemaal niet meer, een korte piep en er gebeurt niks. hij boot dus ook niet door en het voltage op het geheugen is helemaal weg.

Ik weet het eerlijk gezegt niet helemaal meer, vorige keer heb ik dat opgelost door een stukje papier tussen me koperen koeler en een coil ( die rechtsboven ) te doen, maar dat lijkt het probleem nu niet te zijn.

Zal me VGGDR mod eens los solderen , kijken wat hij dan doet. me VGPU voltage heeft geen problemen wat dat betreft :)

//EDIT

Simpel lostrekken van mijn GDDR mod draadjes wou niet baten, ga zo wel even langs de pinnen met mijn soldeerbout, kijken of ik er wat uithaal wat ik met het blote oog niet kon zien.

Trouwens, ook 3x 3000RPM Ultra Kaze Besteld :+ :9~ met fancontroller ofc, maar alvast voor WC kitje en tijdelijk voor flink wat CFM op me 9500GT dan, als hij nog gaat werken... :'(

[ Voor 20% gewijzigd door thijszor op 14-04-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, begin nu wel een beetje zorgelijk te worden. hele Vmod eraf gehaald maar nog steeds hetzelfde probleem, korte piep en geen voltage op het geheugen. daarna ook meetpunten eraf gesoldeerd, alles eraf gehaald en nog steeds een korte / krachtige biep en klaar.

:/ maak me nu toch beetje zorgen, denk dat het echt door het veelvoudig solderen bij VGGDR chip komt, maar ik zie geen onderlinge verbindingen die er nie horen te zijn oid.

:'(

//EDIT

Grondig schoonmaken heeft tot nu toe ook geen effect gehad,
Gewoon een vraagje, maar is het mogelijk om die Memchip te vervangen?
Ga ervan uit dat je die dingen niet los kan kopen, maar indien ik er aan één kan komen,
Moet het vervangen ervan gewoon mogelijk zijn?

Ben er niet zeker van, maar ik denk dat daar ergens het probleem ligt.
Kan geen verbindingen onderling zien, Vmod eraf gehaald, grondig met spiritus schoongemaakt,
ongeveer alle resterende soldeer weggehaald met desoldeerpomp maar nog blijft hij dood.

Nergens ook fysieke schade zichtbaar, en gezien het probleem rondom de VGGDR is ( geen voltage ) heeft een transplantatie ( :+ ) , tot nu toe, denk ik , de meeste kans van slagen...

[ Voor 44% gewijzigd door thijszor op 14-04-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
Onderschat het geluid van de fans echt niet hoor, ze draaien hier zonder fan controller omdat mijn mamaplank (asus m3a78-eh) heel leuk door speedfan niet ondersteund werd er daarom zit ik met een permanente stofzuiger in mijn kast. Maar de temeraturen zijn wel heel netjes, niks is warmer als 30 graden met een omgeving van 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouterdv schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 15:12:
Onderschat het geluid van de fans echt niet hoor, ze draaien hier zonder fan controller omdat mijn mamaplank (asus m3a78-eh) heel leuk door speedfan niet ondersteund werd er daarom zit ik met een permanente stofzuiger in mijn kast. Maar de temeraturen zijn wel heel netjes, niks is warmer als 30 graden met een omgeving van 20 graden.
Heb samen met die 3 x 3000 RPM ultra kaze het volgende besteld,
voor het geluid natuurlijk ook, maar anders kom ik aansluitingen te kort ;)

http://www.highflow.nl/fa...y-kaze-master-zwart-.html

Afbeeldingslocatie: http://www.highflow.nl/images/detailed_images/detailed_image_902.jpg

maar voor benchen ga ik natuurlijk voor 100% speed!

//EDIT

Denk dat ik het voorlopig maar voor gezien moet houden, ik krijg het gewoon niet meer werkend.
Nog een keer de verbindingen doorgelopen, maar ik zie het gewoon niet.

Vraagje richting de organisatie, is het verboden om ( als het al mogelijk is ) VGGDR chip uit een andere 9500GT te liften? en zodoende mijn huidige 9500GT een hart transplantatie te geven?

Wie weet kan je de echte geheugen chips ook wel vervangen, of is het niet zo universeel als ik nu denk? :)

[ Voor 22% gewijzigd door thijszor op 14-04-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan niet met een soldeerbout een memory-chip desolderen en opnieuw hersolderen.

Maar oke. First things first, loop nog eens na waar je het laatste aan hebt gezeten met desnoods een loep en / of tinzuinger. Ik had ook zoiets stoms en dat was erna vrij snel opgelost. Framaster verkoopt zijn kaartje nog eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik heb helaas geen vergroot glas oid, en alles rond en om de chip zit er goed uit. ik maak nog wel ff pica.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik had hem zo ook dood, is de controllerchip, enige manier is nu extern voeden via de coil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rol-Co schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 19:15:
Ik had hem zo ook dood, is de controllerchip, enige manier is nu extern voeden via de coil.
Ben met Neil op msn ook een beetje aan het kijken, heb 2 "macro" shots gemaakt van de VGGDR pwm chip:

Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL23907.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/tweakersdotnet/SSL23910.jpg

Heb ook de FB gecontroleerd, 0,00 kwam eruit. dus Neil dacht al aan kortsluiting, maar zoals je kan zien is er niet echt een verbinding tussen beide zichtbaar. ik ga zo nog wel even met me soldeerbout tussen de verbindingen, kijken of ik er wellicht toch wat zit. maar denk het niet eerlijk gezegd...

//EDIT

Soldeer op meeste van de balkjes was een verwoede poging tot stoppen van wellichte onderbreking van stroom, om dat 1 van de pootjes er niet helemaal meer tof uit zag, maar dit heb ik pas vanmiddag gedaan, en zit er dus maar net op. niet heel relevant dus.

[ Voor 16% gewijzigd door thijszor op 14-04-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Multimeter: zwarte (min) op de GND en de rode (plus) op de FB, terwijl de kaart UIT is en dan 2k weerstand meten. geef de waardes even door van zowel VGPU als VGDDR

Hoe zit het met dat weerstandje rechts naast de GND? Lijkt alsof daar ook tin op zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt ,

Hij werkt in middels weer.

Heb tussen de verbindingen weer zitten vroeten,
een ander foutje enigsinds verbeterd en dat puntje wat kleiner gemaakt.

Hij pakt hem in iedergeval weer,

Het is wel wat, om de 5 pagina's moet hij altijd weer een paar dagen weigeren,
en dan wil hij weer eventjes.

Nagoed, wat het probleem nou was weet ik ook niet.

En ik heb de FB gemeten, en dat was ( toen hij dus nog niet deed ) 0,00 .
Neil zei al dat dat waarschijnlijk kortsluiting was, de rest van de "balkjes" gaven wel verschillende weerstanden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Heb ook even wat geknutseld vanavond:

PCB met trimmers, jumpers en headers voor multimeter/andere spanningsmeter:
Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/images/Neil/9500GT/pcb_boven.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/images/Neil/9500GT/pcb_onder.jpg

Op videokaart gesoldeerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.overklokken.info/images/Neil/9500GT/overview.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
Het gpu meetpunt ligt toch hoger? of maakt het in dit geval niet uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Diegis0n schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:05:
Het gpu meetpunt ligt toch hoger? of maakt het in dit geval niet uit :p
Maakt niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das me een leuk stel trimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey, die heb ik ook!

Vandaag trouwens die 3 x Ultra Kaze 3000RPM binnengekregen.
Tering wat een dingen zeg, met 3 op me fancontroller zakken ze allemaal wel wat in,
Maar dat had ik eerlijk gezegt ook wel verwacht.

Nu moet ik alles nog maar gaan voorbereiden, en hopelijk is er een iets koudere dag binnenkort want met de fans erop word me core ( met de VF1000 en MX-2 ) erop nog 38graden, kamertemp is dan ook wel 23/24 graden oid.

En me vmod erop gezet, werk gelukkig ook weer. snelle run met 1,245 VGPU gaf nog geen verbeteringen oid, dus moet nog maar even kijken hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

bijna stabiel :)

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/hwi/684.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diegis0n
that's all you need :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga vanavond weer kloten, maar het ziet er naar uit ( of die heeft alle instellingen nog niet correct ) dat er meer mensen met scalability problemen zitten? van benchtec zit er één 1,5 / 2 fps hoger met een Mem van 680 Oid. Als ik dat kon draaien zou me score omhoog vliegen, straight away...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijszor schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:51:
Ik ga vanavond weer kloten, maar het ziet er naar uit ( of die heeft alle instellingen nog niet correct ) dat er meer mensen met scalability problemen zitten? van benchtec zit er één 1,5 / 2 fps hoger met een Mem van 680 Oid. Als ik dat kon draaien zou me score omhoog vliegen, straight away...
He has not been using 3D overrider - but now that has been fixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
quote: Johnny Bravo
Important Notice

Right - seems we're in a bit of a bind guys

The B1 cores are showing substantially better shader clocks than their C1 brethren. I was hoping that my card was a one off but scoot and evocarlos' results would suggest otherwise.

Firstly this isn't our fault, nor is it the organisers; technically I'd like to think that its the suppliers but we've just checked the packaging and the details are the exact same on the box - so technically no ones to blame apart from Nvidia for screwing up their core revisions...

This has created a major dilemma for the organisers, because the B1 cores are such a minority on this competition and the vast majority have C1 cores it's been deemed unfair that we have this monopoly. Problem is we didn't create it so it's also unfair that we should be penalised for it. As it stands I've taken both mine and Scoots scores down from the score board to stop folk going mental on other forums about our "unfair advantage" but I'm hoping this will only be a temporary measure until we figure out a solution.

On a more personal note I kinda regretting all this now as it's only our order that's caused all these problems, while its not our fault I cant help but feel guilty about it

Worst case scenario is that none of the B1 cores are allowed to compete, best case - we have our own little league with a prize at the end; but considering we represent less than a 10th of the competition I doubt that's gonna happen
-I told you those things were better...-

Anyhow, don't feel guilty about it, you can't help it.
I thought Neil said Dollarshop didn't have any A1 revisions left, so the possibility to buy a new card is out of the order (if I'm right).

Limiting the Shader clocks at around 1800MHz isn't going to help either because you can run at lower voltage, etc. etc.

Your idea about a little competition between the A1/B1's is nice thought of, but stupid. What is the point of participating then? You should be able to compete against everybody.

What I hate most about this right now is that e.g. EvOcarlos has done a lot of effort (he is building something for the competition now) and that this effort is well... 'wasted'.

So the only thing to 'fix' this problem (IMO), is for the organisation and Dollarshop to try and get 10 cheap 9500GT's if people are willing to pay this extra. I know it's unfair, but then everybody can compete in a fair way...

[ Voor 7% gewijzigd door roelientjeL op 16-04-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shader is'nt so much of a difference anyway in Nature.

Except when its at least 2+ FPS gain at stock speeds compared towards other user(s) with C1/B1/A1 revisions.

Ah well. I'm not benching this weekend at the office, i'm taking all my gear out and start benching on a table i just bought (being delivered tomorrow). I got a decent cam so pics should be also avaible ;)

To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelientjeL
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:52:
Shader is'nt so much of a difference anyway in Nature.
Don't ignore the fact that there IS a difference... although it's a small one ;)

And what cooling you're going to use? :)

[ Voor 4% gewijzigd door roelientjeL op 16-04-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Well can someone bench at stock Shader speeds and one with stock shader speeds at a higher rate? You'll see the difference that increasing shader clock does'nt do much with the naturescore. i.e overclocking your shader is kinda useless, in other applications or games it would make a difference or in Cuda perhaps, but nature is a GPU-based benchmark only which does'nt use the technique of the shaders anyway.

Lets say 1500 MHz compared to 1800MHz is likely 1 FPS increase, if i'm correct ;)

As cooling i'm using a Vapochill XE, with R404 gas.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qs6wgskE0zaGnlh2L6723qH3/full.jpg

Froze down a Atlhon LE-1640 at minus 32 at 3.8GHz and did a 8600GT at minus 27. I've taken alot of prework in order to maximize the cooling performance on the card, so it should be ok :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hehe, was dat die 2600 Pro :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat was de MSI 8600GT op het Tweakers.net hoofdkantoor in Amersfoort :)

Die 2600Pro kwam op lucht max 1212MHz op 2.0V :P Deed het erna ook niet meer vanaf 2.25V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hum, gisteravond 3uur aan besteedt maar geen zak verder gekomen.
Heb met stapjes van 0,01V van stock naar 1,32 +- op VGPU gespeeld om te proberen hoger te komen dan 632Mhz memory, omdat hier al beschreven was dat er vreemderwijs een link tussen beide kon zijn. Hielp helaas voor mij niks. daarna tot 2,02V op geheugen ( welke al niet van voltage houdt ) maar ook dat hielp niks.

Beetje balen, weet niet hoe ik op dit moment verder moet. Het testen had ik trouwens op 110Mhz gedaan, ipv de normale 115Mhz. dus had wel wat verbetering gehoopt, maar dit geeft niet heel veel positiefs weer :(

Dus tast een beetje in het donker momenteel helaas, ook de verbeterde airflow door 3tal Ultra Kaze 3000RPM hielp de memchips niet echt, hoewel het wel lekker ging op 29Graden IDLE.

Ga vanmiddag nog eens kijken, en dan testen zonder enige modificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens onder nul benchen. Had je geen WC-setup? Begin maar met invriezen ijsblokjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nog niet, maar hoe kan een koude core helpen aan een hoger mem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt koud genoeg is koelt het de rest van je kaart ook nog wel. :P

Is er geen universeel GPU/Mem block beschikbaar voor de 9500GT dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb gezocht, maar niks gevonden. volgens mij niet :?
Dus denk dat je een universeel waterblockje moet zoeken dan, zonder memkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

Nja. zoveel kom je er niet van tegen. Wellicht als je de coretype invult. Maar waste of money als je daar bijv 60 pond voor moet neertellen.

Of koop een 2dehands vriezer, zo'n dikke grondkist, en leg daar je spul in :P

Pics komen snel aan mijn kant. Moet toch echt vrije tijd hebben om te kunnen benchen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah, me GA-X48-DQ6 ligt me nog dicht bij het hart, geen zin om het vol te smeren met allemaal isolerende bende. die grafische kaart wil ik zogezegt wel helemaal volproppen / smeren / spuiten met allemaal isolerend materiaal, maar de rest even niet :P

en idd, G92 is de corenaam van de 9500GT volgens mij.
Maar zoals je zegt, 60 pond :/ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Volgens mij is het toch echt G96, maar dat heeft er weinig mee te maken. Je hebt ook wel kaarten met een andere core, maar wel dezelfde lay-out.

Een speciale full-cover voor de 9500GT zal je waarschijnlijk toch niet vinden. Het is namelijk een budgetkaart en daar gaan ze niet echt een speciale full-cover voor ontwerpen.
Je kan gewoon zo'n universele voor alleen de core halen. Die kan je dan ook nog in de toekomst gebruiken. Voor het geheugen kan je dan van die Memblockjes voor halen en dan met je fans koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Haha, in 2D al artifacts :D.

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste