Binnen. Euro versie. ik houd t kort, geen tobo,Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:01:
[...]
laat het ons weten als je hem binnen hebt

pepernooot
Binnen. Euro versie. ik houd t kort, geen tobo,Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:01:
[...]
laat het ons weten als je hem binnen hebt
pepernooot
[ Voor 62% gewijzigd door DerOllie op 13-08-2009 14:41 ]
www.youtube.com/DerOllie
tobo = toetsenbordCybpraetorian schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:26:
gefeliciteerd!![]()
wat is tobo? maakt ff een reallife foto ervan met je nieuw aanwinst in je handen...
Verwijderd
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 14:34 ]
Verwijderd
Maak gelijk nieuwe fotodinkelover schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:24:
[...]
Binnen. Euro versie. ik houd t kort, geen tobo,ik typ via schermtobo van vista en bagger muis.
1 ding wil ik direct kwijt, hij lijkt totaal niet op de foto's (lelijk grijs), hij is veel mooier en glanzend omdat het allemaal metaal is/lijkt. Dus zeg niet gelijk nee door officiele foto's zoals deze, of deze.
Er zit een 1gb kaartje in het toestel.Ryan1981 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:25:
Zat er een 1 gb of 2 gb sd kaartje bij? Wat is het verschil tussen de europese en de benelux versie? Zelf lijkt mij een europese beter omdat benelux altijd een apart iets is met minder support dan de grotere landen.
Vooral de vraag óf er een SD kaartje bij zit is een belangrijke voor mij. Studentmobiel mag dan goedkoper zijn bij abo-verlenging, bij de inhoud van de doos staat niets vermeld over een SD kaartje. Als 2call die wel levert dan is het verschil in prijs (studentmobiel rekent ook verzendkosten á 10 euro) in het voordeel van 2call...Ryan1981 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:25:
Zat er een 1 gb of 2 gb sd kaartje bij? Wat is het verschil tussen de europese en de benelux versie? Zelf lijkt mij een europese beter omdat benelux altijd een apart iets is met minder support dan de grotere landen.
De SD-kaart is standaard bij iedere E52, dus door Nokia. Geen extra service van 2Call.Postman schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:50:
[...]
Vooral de vraag óf er een SD kaartje bij zit is een belangrijke voor mij. Studentmobiel mag dan goedkoper zijn bij abo-verlenging, bij de inhoud van de doos staat niets vermeld over een SD kaartje. Als 2call die wel levert dan is het verschil in prijs (studentmobiel rekent ook verzendkosten á 10 euro) in het voordeel van 2call...
Zo te lezen bestaat er geen Benelux versie, alleen een Europese. Wss is de levering van 2call sneller omdat zij via een ander land hebben besteld en word NL door Nokia weer eens als een van de laatste aangeleverd.
![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | ![]() | |
![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 58% gewijzigd door Cadezo op 13-08-2009 17:19 ]
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 13-08-2009 19:10 ]
Verwijderd
nog meer tips zijn welkomCadezo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:40:
Tip: Plaats eerst de simkaart en dan pas de batterij. De batterij krijg je er zowat niet meer uit als hij er in zit. Je hebt namelijk helemaal geen houvast. Uiteindelijk met een pinpas er uit gewipt..
Verwijderd
www.youtube.com/DerOllie
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
ik heb zelf vandaag naar studentmobiel.nl gebeld ze weten nog niet wanneer die binnen komt, misschien over twee weken.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 17:50:
Foto's zien er inderdaad veel beter uit dan de "promo-foto's"
Heb zelf de E52 besteld bij studentmobiel. Daar heb ik nog niet van gehoord dat ze hem hebben verzonden. Iemand info over studentmobiel? Zonee dan bel ik morgen!
veel plezier met je aankoop alvast ;-)
Verwijderd
wat voor navigatie software heb je er op gienstalleerd?Cadezo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:52:
Ik heb even een rondje met navigatie gereden. Dat gaat best goed, ik had gesproken navigatie, dus dan hoef je niet op het schermpje te kijken. Het scherm is op zich wel groot genoeg, als je een goede houder hebt om hem in te zetten.
Eén keer signal-lost (in zeer bebost gebied). Pakte na een paar seconden meteen weer het signaal op, dus niet echt storend. Het ingebouwde kompas werkt prima, je moet alleen voor gebruik daarvan één of meer rondjes met toestel draaien (om te kalibreren).
Hij geeft bij de hoofdwegen ook de snelheden weer als je te hard rijdt. Dat werkt niet altijd, toen ik in een 60-zone 110 reed gaf hij geen waarschuwing. Terwijl op de 80-weg daarvoor hij bij 90 al een signaal gaf.
Ik had gewoon pre-installed Nokia Maps gebruikt. Leuke feature: de camera heeft panorama-stand. Je maakt één foto en vervolgens moet je de camera gaan bewegen. Het toestel maakt dan automatisch de volgende foto, enz. Je ziet een preview van de panorama onderin beeld en kan zelf bepalen na hoeveel foto's je stop. Werkt verrassend goed.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:02:
[...]
wat voor navigatie software heb je er op gienstalleerd?
zelf gebruik ik nu garmin mobile xt werkt prima op nokia 6110 navigator, deze wil ik ook voor e52 gebruiken
[ Voor 26% gewijzigd door Cadezo op 13-08-2009 19:30 ]
Hmm, ik wilde eigenlijk een Hi Student abo 30 met onbeperkt internet afsluiten maar dit kan weer niet bij 2callVerwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:10:
[...]
ik heb zelf vandaag naar studentmobiel.nl gebeld ze weten nog niet wanneer die binnen komt, misschien over twee weken.
toen heb ik maar bij 2call besteld
d'n oliesjeik
Klopt, maar je hebt keuzes: voor een dag, voor een week, maand, etc. Dus ik heb even dag gedaan (is relatief wel duur in vergelijking met een week of maand). Dat kost 1,80, maar ik ben toch aan het spelen/proberen dus dat kan wel voor een keer.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:20:
Voor de gesproken navigatie van nokia maps moet je toch een extra abonnement hebben?
Als het goed is krijg je voor 7 of 10 dagen gratis stem navigatie. Daarna moet je betalen.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:20:
Voor de gesproken navigatie van nokia maps moet je toch een extra abonnement hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 13-08-2009 19:32 ]
Sowieso schrijf je zo!
Dat is het nadeel van een buitenlands toestel. Die gratis navigatie is namelijk alleen voor Hongarije (en buurlanden). Dat was op m'n E51 ook al zo, toen kreeg ik Duitsland/Oostenrijk.nadroJ schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 19:32:
[...]
Als het goed is krijg je voor 7 of 10 dagen gratis stem navigatie. Daarna moet je betalen.
Sowieso schrijf je zo!
![]() | ![]() |
De kans dat hij dezelfde dag nog langs komt is meestal klein. Als hij maandag belt, ga dan maar uit van levering tussen woensdag en vrijdag.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:26:
zou gebeld worden door de koerier om een afspraak te maken voor het afleveren van het toestel, helaas heb ik geen telefoon mogen ontvangen.
ben bang dat ik tot maandag moet wachten om het toestel te mogen ontvangen.
[ Voor 121% gewijzigd door Cadezo op 14-06-2010 14:38 . Reden: filmpje panorama toegevoegd. ]
pepernooot
Waar ik misschien nog wel het meeste aan moet wennen is gewoon FP2. Is toch duidelijk een andere structuur als FP1 en als je dan bepaalde handelingen automatisch doet (na lang gebruik van bv. E51), dan moet je toch soms even zoeken op de E52. Geen ramp, maar gewoon even wennen.dinkelover schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:32:
Zo, eindelijk weer een toetsenbord. Heb niet veel tijd gehad om te spelen, maar gelukkig heeft Cadezo eigenlijk alles al verteld
.
[...]
Tot nog toe erg tevreden in ieder geval.
Wat is MfE?W00fer schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:41:
Iemand al problemen gehad met MfE ?
Ik zou geen buitenlands model kopen, en al helemaal niet voor 282 euro (2call). Wacht wel totdat ik hem met personeelskorting kan krijgen
Wil iemand mij uitleggen wat FP1 en FP2 is?Cadezo schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 21:45:
[...]
Waar ik misschien nog wel het meeste aan moet wennen is gewoon FP2. Is toch duidelijk een andere structuur als FP1 en als je dan bepaalde handelingen automatisch doet (na lang gebruik van bv. E51), dan moet je toch soms even zoeken op de E52. Geen ramp, maar gewoon even wennen.
MfE = Mail for Exchange, de ingebouwde mail ontvanger voor Microsoft Exchange accounts, veel werkgevers gebruiken die mail server voor hun werkgevers (zoals de mijne ookD_Eisie schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 07:58:
[...]
Wat is MfE?
[...]
Wil iemand mij uitleggen wat FP1 en FP2 is?
www.youtube.com/DerOllie
[ Voor 4% gewijzigd door dinkelover op 14-08-2009 10:47 ]
pepernooot
Verwijderd
Verwijderd
pepernooot
Verwijderd
gecondoleerd. Accu wellicht niet helemaal netjes erin geplaast? iets anders aan veranderd?Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:25:
Tja... Wat moet ik zeggen, helemaal blij net. E52 binnen... 1 keer opstarten, even mee kunnen spelen en toen ging ie alweer dood.... Helemaal niks meer, niet op te laden niet meer te reanimeren.Heb ik weer...
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
hmm klinkt als een "standaard" opstart fout in de software (ofzo).Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:25:
Tja... Wat moet ik zeggen, helemaal blij net. E52 binnen... 1 keer opstarten, even mee kunnen spelen en toen ging ie alweer dood.... Helemaal niks meer, niet op te laden niet meer te reanimeren.Heb ik weer...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
MfE icm Nokia Messaging heeft het ongeveer 1 week volgehouden. Ik ben er nog niet achter of het een software fout betreft of foutieve instellingen.W00fer schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:41:
Iemand al problemen gehad met MfE ?
Ik zou geen buitenlands model kopen, en al helemaal niet voor 282 euro (2call). Wacht wel totdat ik hem met personeelskorting kan krijgen
Verwijderd
Is je accu niet defect?Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:03:
Ben er toch echt nog wel even mee bezig geweest, bij het aanzetten trilt de telefoon wel even en ging het licht even aan... Daarna ging ie gewoon weer uit... Denk zelf dus aan een software matig probleem... Had m nog even aan de computer gehangen om te kijken of de software up to date was... Uiteraard viel ie ook toen alleen maar uit. Dus toen besloten om het terug te sturen... Jammer hoor...
Is langsgaan bij een Nokia Service point nog een optie? Ik snap dat je liever een nieuwe wilt, maar bij een NSP kunnen ze misschien de software er weer goed opzetten? Zie eerder in topic voor een link naar de dichtsbijzijnde locatie...Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:03:
Ben er toch echt nog wel even mee bezig geweest, bij het aanzetten trilt de telefoon wel even en ging het licht even aan... Daarna ging ie gewoon weer uit... Denk zelf dus aan een software matig probleem... Had m nog even aan de computer gehangen om te kijken of de software up to date was... Uiteraard viel ie ook toen alleen maar uit. Dus toen besloten om het terug te sturen... Jammer hoor...
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2009 20:16 . Reden: verschillende redenen ]
Even nieuwsgierig: wat was de reactie van Copaco?Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:10:
Had vandaag ook Copaco nog even gebeld (leverancier).
Ze waren niet echt blij met mijn telefoontje, ik denk dat ik de volgende keer ook niet zomaar weer bel.
Maar: volgende week zou de levering zo'n beetje beginnen. Langzaamaan. Over 2 á 3 weken zou het toestel goed leverbaar moeten zijn.
Vragen over eventueel BeNeLux toestel of één Europees toestel enz enz heb ik maar niet meer gesteld.
Ik wacht wel op een 'normaal' via de winkel geleverd exemplaar. Maar net zoals W00fer zal ik hem met personeelskorting bestellen, dus misschien dat dat voor mij de doorslag geeft. Daarnaast ben ik zo iemand die de boekjes e.d. liever origineel in het Nederlands heeft met het oog op het later eventueel weer doorverkopen
[ Voor 6% gewijzigd door DerOllie op 14-08-2009 20:24 ]
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
Het kwam er op neer dat ik voortaan mijn hoofdkantoor moest bellen. Met de achterliggende gedachte dat het voor een leverancier niet opschiet als er meer dan 100 winkels op eigen houtje voor verschillende toestellen steeds de leverancier gaan bellen.......zit ook zeker wel wat in.Cybpraetorian schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:13:
[...]
Even nieuwsgierig: wat was de reactie van Copaco?![]()
Inderdaad haal ik hem ook bij een gewone shop, dan wel coolsound.nl of smartphoneshop.nl, beide zitten in de buurt, en kan ik afhalen. Vooral Coolsound is er niet duur mee...
Verwijderd
Op de E51 moest ik de streaming instellingen van de realplayer aanpassen om video werkend te krijgen.dinkelover schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:25:
Mzz, NOS mobiel doet het gedeeltelijk, echter geen video. Wel geluid van bijvoorbeeld laatste journaal, maar beeld blijft zwart en reageert ook niet op * om full screen te gaan.
Die zit er al op en hoef je niet meer apart te installeren. Een losse versie erop wordt geblokkeerd.Tevens, hoe krijg ik MfE erop?
Kan het zo 1,2,3 niet vinden in de handleiding, maar als het al mogelijk is dan zal het wss iets te maken hebben met SIM-toegangsprofiel (pag. 134).numlocknumlock schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:55:
Iemand enig idee hoe het mogelijk is om de komplete contacten/telefoonlijst via Bluetooth te verzenden (naar een Pioneer DEH-P65BT autoradio met bluetooth).De optie verzenden via bluetooth is standaard niet te vinden?
(Auto) ,Engels,Frans,Duits,Turks,Nederlands,ItaliaansVerwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 04:36:
welke talen zijn er beschikbaar op toestel eigenlijk?
met het oog op t9..
Verwijderd
Is het het wel gelukt om een bluetooth-verbinding tot stand te brengen tussen de E52 en de DEH-P65BT? Lees namelijk berichten dat bluetooth-verbinding met tussen DEH-P65BT en E66 en E75 in ieder geval niet lukt.Voor mij een reden om geen E52 te kopen totdat ik lees/hoor dat bluetooth-verbinding met deze Pioneer radio wél tot stand kan worden gebracht zodat ik kan bellen/gebeld worden via de Pioneer.numlocknumlock schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 22:55:
Iemand enig idee hoe het mogelijk is om de komplete contacten/telefoonlijst via Bluetooth te verzenden (naar een Pioneer DEH-P65BT autoradio met bluetooth).De optie verzenden via bluetooth is standaard niet te vinden?
[ Voor 18% gewijzigd door tbenschop2 op 15-08-2009 11:35 ]
Jazeker,net voor elkaar gekregenVerwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:59:
[...]
Is het het wel gelukt om een bluetooth-verbinding tot stand te brengen tussen de E52 en de DEH-P65BT? Lees namelijk berichten dat bluetooth-verbinding met tussen DEH-P65BT en E66 en E75 in ieder geval niet lukt.Voor mij een reden om geen E52 te kopen totdat ik lees/hoor dat bluetooth-verbinding met deze Pioneer radio wél tot stand kan worden gebracht zodat ik kan bellen/gebeld worden via de Pioneer.
Mooi goed nieuws, want ik heb een DEH-700BT en daar koppel ik ook nu mn N73 en 6300 aan, mooi dat de E52 dat ook gewoon wil, want niet alle telefoonmodellen kunnen dat...numlocknumlock schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:43:
[...]
Jazeker,net voor elkaar gekregen![]()
contacten/telefoonlijst alles markeren,verzenden via visitekaartje en hierna is bluetooth en device te kiezen en contacten worden overgeblazen.Bellen en gebeld worden en telefoonboek werken dus prima op de DEH-P65BT
www.youtube.com/DerOllie
hmmm die donkere kom ik nergens tegen.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 00:11:
Een duidelijk overzicht van de drie kleuren waarin de E52 leverbaar is/wordt
Is al vaker in het topic besproken. De graphite grey aka zwart/donkere variant zal waarschijnlijk pas later verschijnen.firefighter2 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:57:
[...]
hmmm die donkere kom ik nergens tegen.
zelfs niet op www.nokia.nl
iemand enig idee waar deze te bestellen is???
Sowieso schrijf je zo!
- Het is niet zo zeer staal, maar meer aluminum. Het ziet er net zo chique uit (misschien wel beter), maar heeft als grote voordeel dat het niet zo vingerafdrukgevoelig is.tbenschop2 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:05:
Twee basic vragen die ik niet zo snel kan vinden:
-Heeft de E52 ook een stalen behuizing, net als de E51?
-De E52 heeft een GPS chip, als ik het goed heb begrepen. Wat zijn de ervaringen? Goede fix? Is het mogelijk bijvoorbeeld Sygic Mobile (Symbian versie) erop te installeren gebruik makend van de ingebouwde GPS-chip? Ik ben tot nu toe een E51 met een losse GPs ontvanger met Sirfstar III chip gewend. Is de stabiliteit vergelijkbaar met de ingebouwde GPS van de E52?
Alvast bedankt.
Verwijderd
via welk webshop heb je jouw toestel gekocht als ik vragen mag?numlocknumlock schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 09:49:
[...]
(Auto) ,Engels,Frans,Duits,Turks,Nederlands,Italiaans
zie een pagina terug in dit topic...Waarom wil je zoveel verschillende talen buitenom Nederlands en Engels?Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:17:
[...]
via welk webshop heb je jouw toestel gekocht als ik vragen mag?
heb hiervoor een e75 gehad en week later meteen verkocht omdat er enkel nederlands roemeens en engels op zaten. waarschijnlijk een import product.
Dus hoop niet dat dit het verschil is tussen de benelux en de europese versie.
Ik was er zelf ook naar op zoek en heb dit gevonden:nadroJ schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:11:
Iemand toevallig real life photos gezien van de gouden aliminium versie?
Sowieso schrijf je zo!
Verwijderd
omdat ik ook contacten in het buitenland heb en graag de t9 wil gebruiken als ik een sms schrijf in een andere taal.numlocknumlock schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:43:
[...]
zie een pagina terug in dit topic...Waarom wil je zoveel verschillende talen buitenom Nederlands en Engels?
Nou, mijn E52 van 2call heeft: Engels, Frans, Duits, Turks, Nederlands en Italiaans, in die volgorde letterlijk overgenomen uit de telefoon. Nou ja, Turkce met umlaut op de u en een "apostrof" onder de c. Ik kan het ook niet helpen, maar dat lijkt mij dus gewoon Turks. Snap het ook niet, aangezien de handleiding toch weer echt Hongaars isVerwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:43:
[...]
omdat ik ook contacten in het buitenland heb en graag de t9 wil gebruiken als ik een sms schrijf in een andere taal.
Ik heb van de week 2call gemaild en die vertelden mij dat er geen turks op zit, aangezien de phoneshop ook aan 2call levert vind ik het een beetje vreemd.maar goed hoop dat de `bruine` kleur snel beschikbaar is.
pepernooot
Dank!Cadezo schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:32:
[...]
- Het is niet zo zeer staal, maar meer aluminum. Het ziet er net zo chique uit (misschien wel beter), maar heeft als grote voordeel dat het niet zo vingerafdrukgevoelig is.
- De GPS-fix is accuraat (goede locatie) en over het algemeen best snel. Ik heb het niet getimed, maar ik denk sneller dan 45 seconden. Je hoeft er zeker niet storend lang op te wachten. Ik heb verder geen ervaring met andere programma's dan Nokia Maps en ook geen ervaring met externe GPS-ontvangers.
Verwijderd
De capaciteit van de batterij is groter dan normaal:Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:18:
Weet iemand waarom de E52/E55 nu zo lang met een accu kan doen (4-5 dagen) en anderee Symbian 90v3 toestellen niet? Alles wat er op kan, zit ook in deze telefoon, dus het is niet zo dat ze nu functies hebben weggelaten ofzo.
[ Voor 10% gewijzigd door Oliesjeik1 op 15-08-2009 19:30 ]
d'n oliesjeik
Daarnaast is er in FP2 (Feature Pack 2) goed op het energieverbruik gelet, wat ook een aardige verbetering oplevert ten opzichte van bv. FP1.Oliesjeik1 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:28:
[...]
De capaciteit van de batterij is groter dan normaal:
BP-4L, Li-Ion 1500 mAh
edit: Verder zou ik het niet weten eerlijk gezegt
Verwijderd
Maar diezelfde batterij zit ook in de E71. Dus daar kan het niet aanliggen.Oliesjeik1 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:28:
[...]
De capaciteit van de batterij is groter dan normaal:
BP-4L, Li-Ion 1500 mAh
edit: Verder zou ik het niet weten eerlijk gezegt
Maar FP2 zit of kan toch ook op de E71? En de E71 doet niet zo lang met zijn accu.Cadezo schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:34:
[...]
Daarnaast is er in FP2 (Feature Pack 2) goed op het energieverbruik gelet, wat ook een aardige verbetering oplevert ten opzichte van bv. FP1.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2009 20:11 ]
Dat klopt inderdaad.Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:07:
[...]
Maar diezelfde batterij zit ook in de E71. Dus daar kan het niet aanliggen.
Nee, de E71 is toch echt uitgerust met FP1. Hij heeft wel functionaliteit van FP2 (zoals het snel kunnen bellen via telefoonboek in het standby-screen), maar onder motorkap is het toch echt FP1 (en het bijbehorende energiebeheer)...Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:07:
[...]
Maar FP2 zit of kan toch ook op de E71? En de E71 doet niet zo lang met zijn accu.
Verwijderd
Verwijderd
Geachte heer/mevrouw,dinkelover schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:00:
[...]
Nou, mijn E52 van 2call heeft: Engels, Frans, Duits, Turks, Nederlands en Italiaans, in die volgorde letterlijk overgenomen uit de telefoon. Nou ja, Turkce met umlaut op de u en een "apostrof" onder de c. Ik kan het ook niet helpen, maar dat lijkt mij dus gewoon Turks. Snap het ook niet, aangezien de handleiding toch weer echt Hongaars is
Sowieso schrijf je zo!
Dat is mogelijk. Het scherm kan automatisch draaien als je dat wilt.Piggen schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:33:
Ik sta op het punt de E52 te bestellen na lang getwijfeld te hebben tussen die en de E71, maar ik vroeg me nog een ding af. Namelijk of het met de E52 ook mogelijk was om te internetten in landscape-modus.
De camera. De camera van de E72 is erg goed als ik de sample photos zo bekijk (5 megapixel).phobosdeimos schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:38:
Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van de E72 tov de E52?
- full keyboard
- optical trackpad (is dit een voordeel?)
- iets meer ingebouwd geheugen (250mb tov 60mb dacht ik?)
- 4gb sd kaartje in de doos ipv 1gb
Dat is het zo ongeveer denk ik, tenzij iemand wil aanvullen?
Wat zal het uiteindelijke prijsverschil zijn tussen de 2 modellen, ik schat zo'n 100 euro?
Verwijderd
En dat was niet genoeg? Welke taal heb jij dan bij voorkeur op je telefoon?Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 15:17:
heb hiervoor een e75 gehad en week later meteen verkocht omdat er enkel nederlands roemeens en engels op zaten.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 14:46 ]
Verwijderd
Vind ik persoonlijk een behoorlijk voordeel omdat je veel dingen liever niet op de geheugenkaart zet.phobosdeimos schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:38:
Wat zijn nu eigenlijk de voordelen van de E72 tov de E52?
- full keyboard
- optical trackpad (is dit een voordeel?)
- iets meer ingebouwd geheugen (250mb tov 60mb dacht ik?)
Maakt me niks uit, ik heb toch al een 16GB kaartje dat kan meeverhuizen.- 4gb sd kaartje in de doos ipv 1gb
Verwijderd
gaat mij erom dat ik de t9 in meerdere talen kan gebruiken. bij voorkeur duits, nederlands en turks.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:41:
[...]
En dat was niet genoeg? Welke taal heb jij dan bij voorkeur op je telefoon?
Edit: ik lees net dat je Turks erop wilt.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 15:38 ]
Kvind de E72 mooi, maar te breed en de toetsen zijn met mijn grove handen te klein, dus niet maar handig. De E52 heeft dan betere toetsen IMHO.Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:34:
Ik wacht persoonlijk ook totdat de E72 uitkomt (verwacht: eind deze maand in Europa) voordat ik een beslissing neem. Boven de voordelen die al zijn genoemd is de camera ook veel beter (5 MP met autofocus). Op internet zijn al een aantal foto's te vinden die met het toestel zijn gemaakt, en ik vind ze er persoonlijk indrukwekkend uitzien.
Daarnaast vind ik de kleuren van de E72 ook veel mooier, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
Edit: iemand anders had de camera blijkbaar al genoemd
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 16:40 ]
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:38:
Even snel een vraagje, de E52 van 2call heeft dus wel Nederlands menu etc. Maar is het toestel wel op Nederlands te zetten met het maken van sms/email. Hiermee bedoel ik dus dat je T9 op Nederlands (en engels) kan zetten? Alvast bedankt!
Dit gaat dus ook over de T9 mogelijkheid...dinkelover schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:00:
Nou, mijn E52 van 2call heeft: Engels, Frans, Duits, Turks, Nederlands en Italiaans, in die volgorde letterlijk overgenomen uit de telefoon. Nou ja, Turkce met umlaut op de u en een "apostrof" onder de c. Ik kan het ook niet helpen, maar dat lijkt mij dus gewoon Turks. Snap het ook niet, aangezien de handleiding toch weer echt Hongaars is
Verwijderd
Op m'n N82 kan het soms wel even duren voordat ik een gps fix heb. Ik maak zelf geen gebruik van de a-gps. het staat wel aan, maar ik heb geen data abonnement, dus de optie dat de a-gps kort een data verbinding maakt om de positie te bepalen heb ik uitstaan. In het begin dat ik de N82 heeft me dit best wat geld gekost. Ik kreeg het pas later door.Ibjelot schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:47:
Waarom krijg ik geen gps fix? of is het normaal dat het de eerste keer lang duurt?
Sowieso schrijf je zo!
Nokia. Naar mijn weten komen de gegevens van Nokia, maar dat is wel al weer enkele maanden terug. Misschien is er tussentijds iets veranderd. Ik heb de gegevens dan ook aangepast in de TS. Dank je voor de opmerking.hans_1990 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:28:
ik keek in de TS dat de standby tijden van de E55 en E52 verschilden, terwijl nokia voor beide het volgende claimt:
Stand-bytijd (maximaal):
- GSM tot maximaal 23 dagen (552 uur)
- WCDMA tot maximaal 29 dagen (696 uur)
Iemand enig idee wat correct is?
Eerste keer duurde iets langer bij mij, maar ik zat in een kelder (2 diep). Toen ik naar buiten liep, kreeg ik al heel snel daarna een fix.Ibjelot schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:47:
Waarom krijg ik geen gps fix? of is het normaal dat het de eerste keer lang duurt?
[ Voor 20% gewijzigd door Cadezo op 16-08-2009 22:00 ]
Vroeg ik mij ook af en heb ik als één van de eerste dingen geprobeerd... Het kan wel, Nokia heeft een dergelijk mobieltje in haar portfolio de dit kan, namelijk de Nokia 5030 XpressRadio. Echter de E52 heeft nog steeds een bedrade headset nodig om de radio te laten werken (zelf getest).bluemind schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:28:
moet de oortelefoon geplugged zijn, om radio te luisteren. (doet de oortelefoon zich nog steeds als een antenne)...... want dit gedeelte is aan verbetering vatbaar.....
wie kan dit even uitproberen met E52.....
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq