Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

het zou dan ook wel logisch zijn dat -indien de nadruk op email ligt- er een full qwerty (of nog liever azerty) toetsenbord bij de specificaties zit. Zoals wel het geval is bij de 5730XM ipv de meer zakelijke E52.Anyway... licht van topic aan't afwijken.
Ik zal eens proberen om de express music met de e-reeks te vergelijken.
Trouwens, heeft iemand een idee dat er op de E-reeks van nokia speciale E-software geleverd wordt? Die dus niet zit (of te bekomen is) op bv. een express music GSM. (desalniettemin die ook S60 draait) n :+
Klopt, die heb je ook in de vorm van de E75.
De E52 moet juist, als opvolger van de E51 een dun/plat candybar toestel zijn.

Nu er steeds meer berichten komen lijkt het erop dat het toestel inderdaad week 34 gaat uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:09:
[...]

Klopt, die heb je ook in de vorm van de E75.
De E52 moet juist, als opvolger van de E51 een dun/plat candybar toestel zijn.

Nu er steeds meer berichten komen lijkt het erop dat het toestel inderdaad week 34 gaat uitkomen.
8)7
in heel mijn zoektocht en enthusiasme toch wel die E75 vergeten zeker |:(
Dus nu twijfel ik tussen E52 / 5730XM / E75
met dat verschil dat:
- E52 geen full qwerty heeft
- 5730 goedkoper is dan e75
- die e75 wel mooi is, maar toch o zo duur ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:29:
[...]

8)7
in heel mijn zoektocht en enthusiasme toch wel die E75 vergeten zeker |:(
Dus nu twijfel ik tussen E52 / 5730XM / E75
met dat verschil dat:
- E52 geen full qwerty heeft
- 5730 goedkoper is dan e75
- die e75 wel mooi is, maar toch o zo duur ;(
Ik raad je aan even Het Nokia E75 topic te lezen hier op GOT.
Gemengde bevindingen naar mijn idee...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb wel een heel belangrijk verschil gevonden tussen de E52 enerzijds en de E75 en 5730 XM anderzijds.
E52 processor = ARM 11, 600 MHz
E75 en 5730 gebruiken slechts een ARM 11, 369 MHz

Ik ben hier wel geen krak in, maar volgens mij is het duidelijk dat die E52 sneller zal reageren dan de anderen.

Of heeft de processor snelheid hier niets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:47:
heb wel een heel belangrijk verschil gevonden tussen de E52 enerzijds en de E75 en 5730 XM anderzijds.
E52 processor = ARM 11, 600 MHz
E75 en 5730 gebruiken slechts een ARM 11, 369 MHz

Ik ben hier wel geen krak in, maar volgens mij is het duidelijk dat die E52 sneller zal reageren dan de anderen.

Of heeft de processor snelheid hier niets mee te maken?
dit lijkt mij duidelijk e52 is sneller dan e75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dethroned schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 08:36:
Een van de leveranciers, Copaco geeft te kennen dat het week 34 word. De vertraging zou komen door wijziging van de fabrikageplaats. Bij release zouden er 2 smaken zijn, Metal en Gold.
Betrouwbaar nieuws !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BC weet nog van niks ook al staat het op de site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:23:
BC weet nog van niks ook al staat het op de site. :)
zouden ze in duitsland al kunnen leveren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Duitsland zegt 19-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Nokia Store London zei waarschijnlijk 16\08\2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is hij nu wél op voorraad in de Zweedse Nokia online shop.

Ik vind de zilveren versie wel mooi op deze foto's. Hij doet me een beetje denken aan m'n oude Sony Ericsson, ben alleen vergeten welke type het was.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 23:33:

Ik vind de zilveren versie wel mooi op deze foto's. Hij doet me een beetje denken aan m'n oude Sony Ericsson, ben alleen vergeten welke type het was.
Dit klopt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mail gehad van gsmwijzer.nl dat die op 14 augustus binnen zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Jammer dat ze alleen de zilveren versie hebben. Ik hoop niet dat ze eerst met de zilveren komen, een paar maanden later de zwarte en nog weer later de gouden. Da's namelijk de mooiste imo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het nu wel duidelijk dat ze eerst met zowel de zilveren als de gouden komen, en misschien later met de zwarte.

Ik weet nu vrijwel zeker dat dit toestel de opvolger wordt van m'n huidige, dus ik zit even rond te kijken voor de beste deal i.c.m. een abonnement (m'n huidige loopt over een maand af). Maar in verband met de off-topicblitzkrieg op dit forum kan ik daar in dit topic niet over beginnen, dus ik vraag me af waarom er nog steeds geen abo- en levertijdentopic over deze telefoon is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:32:[knip]
dus ik vraag me af waarom er nog steeds geen abo- en levertijdentopic over deze telefoon is gemaakt?
Dat zou je natuurlijk gemakkelijk zelf kunnen doen ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 14:32:
Volgens mij is het nu wel duidelijk dat ze eerst met zowel de zilveren als de gouden komen, en misschien later met de zwarte.
Zoals ik al zei, navraag intern leerde mij dat de zwarte NIET op de planning staat.
Het plaatje op forum.nokia.com is een mock-up, of een providerversie met branding er (nog) niet op. Of het is net zoals de 6500 Slide een China model.

Mooie is dat dit topic al richting zijn deel 2 gaat, nog voordat het apparaat uit is.

Belcompany zegt trouwens week 35 levering :(

[ Voor 12% gewijzigd door W00fer op 09-08-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De (hoge) prijs valt me wel op: 385 euro. De E55 is daar 10 euro duurder. Nu is de Nokia shop wel aan de duurdere kant, maar meestal toch echt niet meer dan 50-60 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijs kan best volgens mij. Een collega heeft een E51 gekocht toen die net uit was, die heeft toen ook meer dan 370 Euro betaald.

Misschien dat er over 2 jaar 200 euro van die prijs af is, net als met de E51. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cadezo schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:18:
[...]

De (hoge) prijs valt me wel op: 385 euro. De E55 is daar 10 euro duurder. Nu is de Nokia shop wel aan de duurdere kant, maar meestal toch echt niet meer dan 50-60 euro...
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 08:41:
Die prijs kan best volgens mij. Een collega heeft een E51 gekocht toen die net uit was, die heeft toen ook meer dan 370 Euro betaald.

Misschien dat er over 2 jaar 200 euro van die prijs af is, net als met de E51. :)
Ik denk dat hij meer bedoelde dat hij hem daar duur vond omdat hij in nederland een verwachte verkoopprijs heeft van rond de 290 euro incl btw (en daar 385 moet kosten!!). O-)

Natuurlijk kost dit toestel over een aantal jaar een x% minder, maar dat is overal mee... :/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Nog een foto:
Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/6a4624c73af57ed36024c95b135f3606_view.jpg
En een review

[ Voor 33% gewijzigd door wiljums op 10-08-2009 12:25 ]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik wil geen reclame maken, maar bij bestelmaar.nl ligt de prijs op 264 euro. En zie ik nu net, ook in de Pricewatch te vinden inmiddels. :)

Vooral ook de processor snelheid zie ik wel zitten en de beloofde accuduur. Ik vind het wel vaag dat ze dat allemaal in 9,9mm kunnen stoppen, waar anderen nog altijd op 12-16mm zitten. Alhoewel die accuduur en zo'n dunne telefoon én snellere processor het allemaal wat ongeloofwaardig maakt betreffende die accuduur.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 17:01
dinkelover schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:47:
Ik wil geen reclame maken, maar bij bestelmaar.nl ligt de prijs op 264 euro. En zie ik nu net, ook in de Pricewatch te vinden inmiddels. :)

...
Ik had het ook gezien in de pricewatch. Alleen bij de zilveren E52 staan nog geen prijzen. :?

[ Voor 7% gewijzigd door BigEagle op 10-08-2009 14:31 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
krijgt T-Mobile de e52 in het het assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zo te zien komt de zilveren E52 eerder dan de bronzen versie.

Hier te bestellen vanaf dinsdag, voor diegenen die er het eerste bij willen zijn.

http://www.mobilefun.co.u...nokia-e52-grey-p19694.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:28

Ankh

|true

E52

Thumb werkt niet goed, zoals gezegd zijn beide data bevestigd door Nokia.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:27:

Hier te bestellen vanaf dinsdag, voor diegenen die er het eerste bij willen zijn.

Precies waar ik al bang voor was. Lijkt wel standaard bij Nokia te worden... Release de gave kleuren pas na maanden zodat het toestel weer een verkoop boost krijgt (b.v. de e71 black and white). 8)7
Ankh schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:19:
[afbeelding]

Thumb werkt niet goed, zoals gezegd zijn beide data bevestigd door Nokia.
Tsja, maar tot nu toe zijn er alleen maar zilveren uitgekomen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Reb87 op 11-08-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
W00fer schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:27:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is dit wel een Europees model? Of komt deze uit de VS?

Bij geen enkele andere site is hij namelijk op vooraad..............................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik ben (net als jullie) aan het wachten op de release van de e52.
Enkel vroeg ik me af of je er TomTom op kan krijgen en zo ja , welke versie ?

Het zou de bom zijn als ik mn tomtom one kan vervangen door de e52 :-)

mvg, Tom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:28

Ankh

|true

Tom Van Haver schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:48:
Ik ben (net als jullie) aan het wachten op de release van de e52.
Enkel vroeg ik me af of je er TomTom op kan krijgen en zo ja , welke versie ?

Het zou de bom zijn als ik mn tomtom one kan vervangen door de e52 :-)

mvg, Tom.
Er zit symbian op, dus je zou er op Tomtom op kunnen zetten.
Enkel deze versie is erg achtergesteld op het moment (versie 6), geen idee wat tomtom gaat doen...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder beweerde iemand hier dat S60v3 FP2, dat op de E52 draait, geen TomTom meer zou kunnen draaien en dat je zou moeten switchen naar iets anders. Maar als hij uit is hoop ik dat iemand dat eens kan testen. Of hij met de ingebouwde GPS overweg kan vind ik minder belangrijk, die losse GPS muis heb ik nu toch al in de auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Laatst online: 15-07 18:16
Tom tom gaat niet werken op de e55 en e52, je zult naar een alternatief moeten kijkem.
Er is keus genoeg, Navigon Garmin XT Nokia maps Route 66 en Sygic.Die zijn wel geschikt voor de nieuwere OS van Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
debroei : weet je dit zeker ?

Er is bitter weinig informatie online te vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is normaal gezien vanaf vandaag te koop in UK:

http://www.pocket-lint.co...e52-priced-dated-uk.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Van Haver schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:07:
debroei : weet je dit zeker ?

Er is bitter weinig informatie online te vinden :/
Ik kan dit ook bevestigen. TomTom maakt geen software voor Symbian meer sinds versie 6. Dus je kan die versie wel installeren, maar dan loop je met hele oude maps rond.

Er zijn inderdaad zat alternatieven (ik geef persoonlijk de voorkeur aan Sygic voor Nokia), maar persoonlijk vind ik dat niks aan TomTom kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom VH
Dat valt dan dik tegen

Had gehoopt de kwaliteiten van de e52 (stand-by, keyboard voor sms , geen touch) te koppelen aan TomTom :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, vanuit TomTom gezien kan ik het wel begrijpen. Ik zou er niet raar van opkijken als minstens 90% van de Symbian TomTom's toentertijd illegaal geïnstalleerd werd, dan loont het gewoon de moeite niet om er nieuwere versies voor uit te brengen.

Standalone TomTom's zijn tegenwoordig ook niet duur, misschien kun je die voor in de auto gebruiken en Google Maps voor op straat (met internetbundel). Zo doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Heeft dit toestel, net zoals de E72, ook zo'n touch sensitive achtige navigatieknop? Of is het bij de e52 gewoon ouderwets drukken op het knopje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer goedekwaliteitsfoto's van het ding in het echt:

http://www.gsmarena.com/nokia_e52-pictures-2792.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geweldige review op gsm arena
http://www.gsmarena.com/nokia_e52-review-384.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb deze telefoon besteld. Bij studentmobiel.nl verwachten ze dat hij deze week of volgende week wordt geleverd. Nog even afwachten dus.

Ik ben wel benieuwd naar welke routeplanner software jullie gaan gebruiken aangezien TomTom niet gaat werken

Veel gehoord over nokia maps, dat het prima werkt, alleen geld kost
Verder reviews gelezen over Sygic die erg verschillend waren. Mensen waren er blij mee en sommige niet. Heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Wat zijn de kosten hiervan?

En heeft 1 van jullie meer info over Navigon Garmin XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk dus de vraag wat jullie gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 01:23
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:51:
Eigenlijk dus de vraag wat jullie gaan gebruiken?
Gelieve volgende keer je post te wijzigen ipv een zinloze kick te geven aan het topic ;)

Ontopic: het is veelal een persoonlijke mening wat je beter vind qua software. De prijzen verschillen ook nog per aanbieder en dit zal zeker mee spelen.
Mijn tip dan ook: vergelijk de prijzen per pakket en gebruik dat als grove keuze. Download vervolgens de software via welke manier dan ook. Ik weet dat het gebruik van software illegaal is via downloaden, maar zeg nu eerlijk, wie heeft het nooit gedaan een keer? Gebruik het pakket voor een paar dagen, kijk of het bevalt en schaf dan alsnog de legale versie aan. Bevalt het niet, delete het dan weer.
Op deze manier heb je een persoonlijke ervaring met elk pakket, maar toch eenmalig kosten gemaakt.

Heb eerlijk gezegd geen idee of er demo's te downloaden zijn van de navigatiesoftware, dit zou uiteraard het makkelijkst zijn en ook meteen compleet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op 2call.nl staat dat de silver e52 op voorraad is bij de leverancier, en heeft een levertijd van 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Zelf heb ik genoeg aan m'n eigen skills als navigator icm Nokia Maps. Je kan echt heel goed uit de voeten met de maps preloaded in je telefoon, gps signaal en een beetje maps lezen. Ik heb geen idee hoe goed de diverse navigatie pakketten werken, maar voor mijn gevoel duur en niet comfortabel op een kleine candybar telefoon.

Was vorige week in Italie. Van tevoren even de maps gedownload en overgezet op m'n N82 en gaan met die banaan. Van de hele groep (30 man) zou ik als enige het afgelegen appartementencomplex gevonden hebben. TomTom en Mio konden de route goed berekenen maar stuurde je op een gegeven moment het bos in. Misschien zou dat ook gebeuren met de echte navigatie van Nokia, maar zelf navigeren adhv je gps signaal werkt prima voor mij en is accuraat.

Ik denk dat ik deze telefoon ga halen trouwens.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice review! Er zijn dus 3 kleuren: grijs, goud en zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01-2022
ik volg het forum al een tijdje van de zijlijn, na 2 jaar trouwe dienst is mijn e50 aan vervanging toe.
heb daarom vandaag bij 2call een e52 metal grey besteld.
als ik weet wanneer ik het geleverd krijg zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-08 22:16

duarf

-Kuffy-

Volgens de revieuw hebben ze geen tv out. Ik dacht net van wel gelezen te hebben bij de specs... of is een 3.5 mm AV connector iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:17:
Nice review! Er zijn dus 3 kleuren: grijs, goud en zilver.
Jou Zilver en grijs zijn hetzeflde denk ik, tis eerst voorlopig grijs/zilver en goud voor zover ik overal lees.

Heeeelll misschien daarna nog een Zwarte...

Edit: In de review van GSMarena staat inderdaad 3 kleuren, waarvan 2x een grijze(??) of zit daar toch tint verschil in?
The E52 is available in three different colors - Metal Grey Aluminium, Golden Aluminium, Graphite Grey. No doubt the Golden one will have its fans as well, but the Graphite unit we reviewed had us greatly impressed.

[ Voor 38% gewijzigd door DerOllie op 12-08-2009 09:18 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:51:
[...]
Heeeelll misschien daarna nog een Zwarte...

Edit: In de review van GSMarena staat inderdaad 3 kleuren, waarvan 2x een grijze(??) of zit daar toch tint verschil in?
Die graphite grey is dus degene die iedereen 'de zwarte' noemt...

[ Voor 14% gewijzigd door Cadezo op 12-08-2009 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cadezo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:22:
[...]

Die graphite grey is dus degene die iedereen 'de zwarte' noemt...
ohja :') ik lees het inderdaad, graphite = grafiet = zwart..
hmm ben benieuwd, al vind ik de zilveren ook niet slecht hoor. Die zwarte is wel heel erg zwart!

[ Voor 16% gewijzigd door DerOllie op 12-08-2009 09:33 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:38:
[...]
Ik kan dit ook bevestigen. TomTom maakt geen software voor Symbian meer sinds versie 6. Dus je kan die versie wel installeren, maar dan loop je met hele oude maps rond.
Dat TT6 de laatste Symbian versie is en dat de laatste kaartupdates daarvoor uit maart 2007 komen is bekend, maar de vraag is nu juist of die uberhaupt draait op FP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:49:
[...]

Dat TT6 de laatste Symbian versie is en dat de laatste kaartupdates daarvoor uit maart 2007 komen is bekend, maar de vraag is nu juist of die uberhaupt draait op FP2.
zelf heb ik een Garmin xt mobile 2009 draaien op mijn nokia 6110 navigator, dit werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
ik kijk net op 2call en zie dat 'mijn' e52 metal grey op voorraad is en binnen een dag geleverd kan worden!
dat ziet er goed uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie van 2call:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben de Metal Grey op voorraad. Dit betreft een Europese versie met
Nederlandse software.

Het is dus niet de benelux versie. Ik wacht nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:57:
Reactie van 2call:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben de Metal Grey op voorraad. Dit betreft een Europese versie met
Nederlandse software.

Volgens mij heb je in Nederland geen garantie bij Nokia.
En updaten gaat ook niet omdat dit een europese versie is, die geflasht is met Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:57:
Wat me opvalt is dat iedereen er volgens mij van uit gaat dat er een Benelux-versie komt, maar is dat wel zo?

De E51 heeft ook geen Benelux-versie. Ik heb gewoon de productcode 0546184: RM-244 CTR EURO1 BLACK. Daar zit gewoon de Nederlandse taal op en ik heb hem al tig keer geupdated, dus dat is ook geen probleem.

Iemand die hier meer over weet?

offtopic:
Wat een heisa eigenlijk voor een toestel. Toen ik mijn E51 kocht, wist ik nog helemaal niets van productcodes en landspecifieke toestellen. Toen heb ik gewoon de goedkoopste bestelt, was stukken makkelijker...

[ Voor 17% gewijzigd door Cadezo op 12-08-2009 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Het door 2Call geleverde toestel is niks mis mee. Waarom wachten op een benelux-versie terwijl Euro 2 ook gewoon NL als standaard taal heeft :? Mijn ervaring met Eurospecs toestellen is trouwens dat hier eerder updates voor beschikbaar zijn, maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Garantie is ook geen probleem, aangezien Nokia internationale garantie heeft (tenminste, bij in Europa aangeschafte toestellen). Ik heb een Duitse E51 en die is gewoon gerepareerd hier.

Ik ben ook erg gecharmeerd van dit toestel, maar ik vind hem nog wel een beetje duur, omdat hij alleen nog bij 2Call te krijgen is. Daarom kijk ik ook nog met een schuin oog naar de E71 en HTC Snap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Laatst online: 15-07 18:16
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:49:
[...]

Ik weet voor 99% zeker dat dat niet gaat werken.Dit omdat het op de Nokia E66 ook niet werkte.
Je kon het wel installeren, maar opstarten deed i vervolgens niet.
Google maar eens, dan zul je zien dat dit niet werkt.

Wat betreft de Europese versie kun je deze volgens mij gerust aanschaffen.Garantie en updaten is geen enkel probleem.
Wat betreft de software update kan ik inderdaad ook onderschrijven dat de europese versie vaak sneller uitkomen dat bijvoorbeeld een Benelux versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net studentmobiel.nl gebeld en gevraagd of het een benelux toestel is die ze krijgen, er werd me verteld dat het geen benelux toestel is maar een europese toestel is.

met 2 jaar garantie via hun, dus niet via nokia zelf, dit gebeurt wel vaker dat leveranciers via het buitenland producten importeren, maar officiel heb je in Nederland bij de fabriekant geen garantie.

je hebt wel garantie bij de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piggen schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:22:
Garantie is ook geen probleem, aangezien Nokia internationale garantie heeft (tenminste, bij in Europa aangeschafte toestellen). Ik heb een Duitse E51 en die is gewoon gerepareerd hier.

Ik ben ook erg gecharmeerd van dit toestel, maar ik vind hem nog wel een beetje duur, omdat hij alleen nog bij 2Call te krijgen is. Daarom kijk ik ook nog met een schuin oog naar de E71 en HTC Snap.
ik kijk ook naar de HTC Snap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik erg mooi vond om te zien is dat GSMArena als eerste (tenminste voor zover ik persoonlijk heb gezien) de toetsenbordverlichting op de foto heeft gezet. Gelukkig niet meer dat ouderwetse jaren tachtig halfzachte gele kleurtje, maar gewoon wit.

Wel vreemd dat GSMArena aangeeft dat ze de Graphite versie hebben gereviewed, maar vervolgens staan er wel voornamelijk foto's van de Metal Grey Aluminium versie in de review. :?
Verder een goede review :)
The E52 is available in three different colors - Metal Grey Aluminium, Golden Aluminium, Graphite Grey. No doubt the Golden one will have its fans as well, but the Graphite unit we reviewed had us greatly impressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich raar dat je geen gegarantie bij de fabrikant hebt bij een Europese versie. Aangezien je het in NL koopt valt het onder de Nederlandse consumentenrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Ik heb hem maar besteld bij 2Call. Ik kan het altijd terugsturen als het niet bevalt of de prijs elders echt heel erg veel lager ligt... Is er iemand die een lijst met productcodes heeft van de E52?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:16:
Op zich raar dat je geen gegarantie bij de fabrikant hebt bij een Europese versie. Aangezien je het in NL koopt valt het onder de Nederlandse consumentenrecht.
Dit komt omdat veel internet bedrijven, buitenlandse producten goedkoop inkopen, en Nederlandse, Benelux producten niet verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:15:
Wat ik erg mooi vond om te zien is dat GSMArena als eerste (tenminste voor zover ik persoonlijk heb gezien) de toetsenbordverlichting op de foto heeft gezet. Gelukkig niet meer dat ouderwetse jaren tachtig halfzachte gele kleurtje, maar gewoon wit.

[...]
Naar de 'nachtfoto' was ik ook al even op zoek geweest. Bedankt voor de link! De desbetreffende foto van GSMArena:

Afbeeldingslocatie: http://pic.gsmarena.com/vv/reviewsimg/nokia-e52/phone/gsmarena_007.jpg

Ziet er goed uit :9

[ Voor 5% gewijzigd door BigEagle op 12-08-2009 13:49 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cadezo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:24:
Ik heb hem maar besteld bij 2Call. Ik kan het altijd terugsturen als het niet bevalt of de prijs elders echt heel erg veel lager ligt... Is er iemand die een lijst met productcodes heeft van de E52?
bij studentmobiel.nl moet ik € 29 euro bij betalen met 1 jarig telfort ab 200m, internet en 100 sms, bij 2call.nl moet ik 72 bij betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 13:16:
Leuk en aardig allemaal, maar je recht hebben en je recht krijgen zijn er twee. Zo heb ik ook al het verhaal gehoord van Nokia product codes veranderen en dan je firmware updaten. Repaircenters zouden er niets om geven als je dat gedaan hebt. Geloof ik geen bal van, want je hebt immers een wijziging gedaan aan de software. En de EULA verbiedt dat (hoe krom ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:32:
[...]

Leuk en aardig allemaal, maar je recht hebben en je recht krijgen zijn er twee. Zo heb ik ook al het verhaal gehoord van Nokia product codes veranderen en dan je firmware updaten. Repaircenters zouden er niets om geven als je dat gedaan hebt. Geloof ik geen bal van, want je hebt immers een wijziging gedaan aan de software. En de EULA verbiedt dat (hoe krom ook).
\

hier ben ik met je eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zie dat je hem op de engelse website van Nokia kunt bestellen. Het vreemde vond ik dat hier een 2gb SD kaartje bij afgebeeld staat.

http://shop.nokia.co.uk/nokia-uk/product.aspx?sku=5101084

Afbeeldingslocatie: http://c5.img.digitalriver.com/gtimages/store-mc-uri/nokia/assets/local/en-GB/large_images/5101084.jpg

P.S. Voor de luiere mensen onder ons (waar ik zelf ook tot behoor O-) )
259 British pounds = 301.240579 Euros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Even ter info alhoewel het wellicht ongewenst is: maar heb vanmiddag de E52 besteld bij 2call.nl, met verlenging van huidige abo (Vodafone). Direct noodzakelijke gemaild, 2 uur later alles akkoord en nog uurtje later is alles verzonden. Wist niet dat dat tegenwoordig zo snel ging :) En kennelijk op voorraad, status is echt "Afgehandeld en verzonden, levering binnen 1 werkdag," incl Trek&Trees.

Dus ik denk dat ze ook in alle andere (web)winkels toch zeer snel binnen zullen komen.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
Ryan1981 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:05:
Ik zie dat je hem op de engelse website van Nokia kunt bestellen. Het vreemde vond ik dat hier een 2gb SD kaartje bij afgebeeld staat.

http://shop.nokia.co.uk/nokia-uk/product.aspx?sku=5101084

[afbeelding]

P.S. Voor de luiere mensen onder ons (waar ik zelf ook tot behoor O-) )
259 British pounds = 301.240579 Euros
Als jij hem ook nog kan bevestigen dat hij in het "nederlands" kan, bestel ik hem ook via de Nokia UK store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:01:
[...]

Volgens mij heb je in Nederland geen garantie bij Nokia.
En updaten gaat ook niet omdat dit een europese versie is, die geflasht is met Nederlandse taal.
Kan iemand mij (mogelijke) verschillen tussen een Europese en een Benelux versie uitleggen/aangeven?
2Call levert nu de blijkbaar de Europese versie en geeft aan dat er gewoon garantie opzit en het geen problemen geeft bij updaten van de firmware.

Waarom zou ik dan nog op een Benelux-versie wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D_Eisie schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:41:
[...]

Kan iemand mij (mogelijke) verschillen tussen een Europese en een Benelux versie uitleggen/aangeven?
2Call levert nu de blijkbaar de Europese versie en geeft aan dat er gewoon garantie opzit en het geen problemen geeft bij updaten van de firmware.

Waarom zou ik dan nog op een Benelux-versie wachten?
ik ben bang dat je geen garantie hept bij nokia, heb hier op de hoek een nokia center als er iets is met het toestel dan wil ik daar binnen lopen en geholpen worden.

2call zeggen dat je via hun 2 jaar garantie hebt, dit betekent dat je niet zo maar naar nokia of nokia center kunt gaan om je toestel te reparieren, maar het toestel retour moet sturen naar 2call die sturen het toestel door naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
zou iemand enig idee hebben of er verschil bestaat tussende zilveren versie en de grey????
dat chrome glimmende is nou niet echt bepaald mooi vind ik.
en op de foto's en video's kan ik niet echt duielijk verschillen zien

[ Voor 18% gewijzigd door firefighter2 op 12-08-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:46:
[...]

2call zeggen dat je via hun 2 jaar garantie hebt, dit betekent dat je niet zo maar naar nokia of nokia center kunt gaan om je toestel te reparieren, maar het toestel retour moet sturen naar 2call die sturen het toestel door naar de leverancier.
Ja, op de website staat dat bij garantie-afhandeling het toestel naar 2Call moet worden opgestuurd. Maar over de service van het Nokia Care punt vlak bij mij ben ik nog niet zo te spreken. Dus dat is voor mij geen zwaarwegend argument.
Zolang er maar garantie opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Eisie
Ik ben de NL handleiding nog niet tegengekomen op dit topic.

Daarom hier de link:
http://nds1.nokia.com/pho...des/Nokia_E52-1_UG_nl.pdf

Veel voorpret ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
D_Eisie schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:01:
[...]

Ja, op de website staat dat bij garantie-afhandeling het toestel naar 2Call moet worden opgestuurd. Maar over de service van het Nokia Care punt vlak bij mij ben ik nog niet zo te spreken. Dus dat is voor mij geen zwaarwegend argument.
Zolang er maar garantie opzit.
Natuurlijk kan je gewoon naar een Nokia Care Point met je Eurospecs toestel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:22:
[...]

Natuurlijk kan je gewoon naar een Nokia Care Point met je Eurospecs toestel ...
ik ga morgen lang nokia center om dit te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

firefighter2 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 20:17:
zou iemand enig idee hebben of er verschil bestaat tussende zilveren versie en de grey????
dat chrome glimmende is nou niet echt bepaald mooi vind ik.
en op de foto's en video's kan ik niet echt duielijk verschillen zien
ze hebben over:
Metal grey aluminium = de grijze versie die je overal ziet
Golden aluminium = de gouden versie je overal ziet

Graphite grey (Grafiet grijs) = een pikzwarte uitvoering, die nog niet officieel is getoond, maar waar al wel een aantal afbeeldingen van op internet staan. Afwachten dus of deze komt!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 07:21
Cybpraetorian schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 21:30:
[...]

ze hebben over:

[...]

Graphite grey (Grafiet grijs) = een pikzwarte uitvoering, die nog niet officieel is getoond, maar waar al wel een aantal afbeeldingen van op internet staan. Afwachten dus of deze komt!
Volgens mij is "Graphite Grey" niet de zwarte versie hoor? Lijkt me straf dat ze die ook niet gewoon "Black" zouden noemen...

Graphite Grey = de donkergrijze versie die op gsm-arena gereviewed is

EDIT: hoewel, nu twijfel ik zelf aan mijn bovenstaande uitleg. We zullen morgen zien als iemand hier een exemplaar toegestuurd krijgt :)

[ Voor 8% gewijzigd door smason op 12-08-2009 22:52 ]

• DerOllie
  • Nu online

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

smason schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:48:
[...]

Volgens mij is "Graphite Grey" niet de zwarte versie hoor? Lijkt me straf dat ze die ook niet gewoon "Black" zouden noemen...

Graphite Grey = de donkergrijze versie die op gsm-arena gereviewed is

EDIT: hoewel, nu twijfel ik zelf aan mijn bovenstaande uitleg. We zullen morgen zien als iemand hier een exemplaar toegestuurd krijgt :)
Doorzoek het topic maar eens, tis al eerder naar voren gekomen dat Graphite Grey wel de zwarte versie is... O-)
ik zie maar 1 kleur op de review van GSMarena, en dat is de Metal Grey Aluminium

[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 13-08-2009 09:08 ]

www.youtube.com/DerOllie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 19:46:
Nee, dat betekent dat je de garantie ook via 2Call kunt laten lopen. En dat is zoals het hoort, want zij hebben je het ook verkocht. Je moet garantie altijd bij je leverancier kunnen claimen. Dat betekent niet dat je niet ook direct bij een Nokia Service Point kunt aankloppen. Volgens mij kan dat met alle toestellen die in Europa verkocht zijn, als je een toestel importeert uit Azie of het Midden-Oosten kunnen ze wel lastig gaan doen ja. Maar laat anders iemand het eens navragen.

Verwijderd

smason schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:48:
Tja, de bronskleurige E51 werd ook "Roze" genoemd om een of andere reden. :?

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Wie heeft de telefoonnr van nokia center, ga ik zo bellen, op internet kan in niet 1 2 het telnr van service center nokia vinden. Dan hebben we een betrouwbare antwoord op de garantie vragen.

Ik wil ook zsm een eigenaar zijn van een E52, ik bel nog steeds met mijn oeroude betrouwbare i8910.....

Verwijderd

Nokia Care: 0900-202 60 55

Voor een Nokia Care point zie http://www.nokia.nl/nokia-in-je-buurt-o3

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 09:50 ]

Verwijderd

bluemind schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:18:
Wie heeft de telefoonnr van nokia center, ga ik zo bellen, op internet kan in niet 1 2 het telnr van service center nokia vinden. Dan hebben we een betrouwbare antwoord op de garantie vragen.

Ik wil ook zsm een eigenaar zijn van een E52, ik bel nog steeds met mijn oeroude betrouwbare i8910.....
ik heb nokia center gebeld, ze hebben mij verteld dat ik gewoon garantie heb.

Verwijderd

Dat is goed bericht. Denk dat ik hem dan ook maar bestel. Heeft iemand hem al binnen die hem via 2call heeft besteld?

Verwijderd

weet iemand of er andere webshops, e52 ook op voorraad hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:51:
Dat is goed bericht. Denk dat ik hem dan ook maar bestel. Heeft iemand hem al binnen die hem via 2call heeft besteld?
ik vind 2call duur te vergelijken met studentmobiel.nl, bij 2call moet ik €72 euro bij betalen en bij studentmobiel maar €29 euro.
als het verschil een €10 euro was dan had ik hem gelijk besteld.

• bluemind
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05-2014
Heb net met nokia service center gesproken !!!

Ze hebben me verteld dat als de nokia toestel maar uit een europese land komt, dus een europese toestel is altijd onder de garantie 2 jaar, en stel je koopt in duitsland en staat er geen nederlandse software, vervolgens ga je in nederland naar een nokia service center en daar zijn ze dan verplicht mits je vraagt het nederlandse software erop te zetten....

dat betekent. dat ik hem nu ga bestellen :-)

Verwijderd

bluemind schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:08:
Heb net met nokia service center gesproken !!!

Ze hebben me verteld dat als de nokia toestel maar uit een europese land komt, dus een europese toestel is altijd onder de garantie 2 jaar, en stel je koopt in duitsland en staat er geen nederlandse software, vervolgens ga je in nederland naar een nokia service center en daar zijn ze dan verplicht mits je vraagt het nederlandse software erop te zetten....

dat betekent. dat ik hem nu ga bestellen :-)
Thanks for the info.
Voor mij is 2call het voordeligst, alleen wacht ik nog even met bestellen. Anders betaal ik dubbele maandkosten. Gelukkig nog maar een maandje :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 10:46 ]

Verwijderd

dinkelover schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 17:13:
Even ter info alhoewel het wellicht ongewenst is: maar heb vanmiddag de E52 besteld bij 2call.nl, met verlenging van huidige abo (Vodafone). Direct noodzakelijke gemaild, 2 uur later alles akkoord en nog uurtje later is alles verzonden. Wist niet dat dat tegenwoordig zo snel ging :) En kennelijk op voorraad, status is echt "Afgehandeld en verzonden, levering binnen 1 werkdag," incl Trek&Trees.

Dus ik denk dat ze ook in alle andere (web)winkels toch zeer snel binnen zullen komen.
laat het ons weten als je hem binnen hebt

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:04

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zie net dat Typhone hem ook verkoopt voor 275,- http://www.typhone.nl/gsm/nokia/1454/nokia-e52-silver heb alleen nog niet duidelijk wat de levertijd is. Snap alleen niet dat de officiele nokia winkel hem nog niet heeft. Ook niet bij nieuw/reserveringen.

Verwijderd

Waarschijnlijk omdat de Benelux-versie nog niet op de markt is gebracht.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 11:28 ]

• JCRags
Ik neem aan dat Nokia Store UK (website) ook naar Nederland verzend toch? En ik ga er ook van uit dat het toestel ook in het Nederlands gezet kan worden toch of heb ik het mis? Weet misschien iemand dat?

Bedankt alvast :)

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

• firefighter2
bij iemand de postbode al langs geweest?????
Pagina: 1 ... 6 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.