I got a problem-solver and its name is revolver
Verwijderd
Bedankt voor je info. De E52 heeft ook mijn voorkeur. Nadeel is wel dat ik nu een telefoon zou willen en niet wil wachten tot september. Want die kans zit er blijkbaar dik in... Had nokia gemaild en die beweren dat ze het zelf niet weten wanneer ze hem gaan releasen..Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 17:35:
[...]
Tja, dan heb je eigenlijk het grote verschil tussen de N en E serie te pakken. E serie is een zakelijke serie waarbij messaging met onder andere een eigen email client van Nokia en ook agenda functies, contactpersonen, voicerecorder, voip en vpn mogelijkheden enz enz. De N serie is meer gericht op entertainment met betere camera's enz enz.
Dat zijn de algemene verschillen.
Daar komt bij dat de N78 alweer wat ouder is. Niet heel oud, maar toch al wat langer op de markt. Terwijl de E52 nog moet uitkomen, een heel stuk platter is, gemaakt is met mooiere/betere/stevigere materialen en ook qua accu een stuk langer mee moet gaan. Kijk ook eens naar de priegelige knopjes op de N78 tegenover de redelijk grote toetsen op de E52.
Ik zou zeggen: als je het ervoor over hebt: pak dan de E52. Net iets duurder, maar wel een in mijn ogen beter toestel. De adviesprijs van 299 is er eentje voor de BeNeLux.
Al moet je wel in je achterhoofd houden van wie je advies krijgt, ik kijk zelf erg naar de E52 uit, dus het is niet geheel ongekleurd.
.
Is er dan eigenlijk een andere gsm (om mss een beetje aftewijken?
Verwijderd
Geachte
Onlangs is de Nokia e52 uitgekomen. Wanneer is deze beschikbaar in de winkels? En tegen welke prijs?
Mvg
Hun antwoord:
Geachte heer De Leener,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
Er is helaas nog geen informatie voorzien betreffende de release van de Nokia E52. Prijsindicaties kunnen wij nooit meedelen naar onze klanten toe.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Michael
Nokia Care klantendienst
070 70 77 70 BE
Mijn antwoord:
Geachte
Spijtig dat hier toch wel geheimzinnig over gedaan wordt. Dit drijft mensen enigsinds naar de concurrentie..
Maar dan toch nog een vraagje, volgens verscheidene fora is de release van het toestel in het 3e kwartaal. Kan u niet medelen of dit juli of eerder september is?
Hun antwoord:
Geachte heerDe Leener,
Aangezien wij nog geen enkele vorm van interne informatie hebben betreffende de Nokia E52, moet ik u opnieuw het antwoord verschuldigd blijven.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.
Michael
Nokia Care klantendienst
070 70 77 70 BE
Weten zij dan echt van niets?
Mocht de echte reden van het uitstellen nu zijn het promoten van (en focus brengen op) andere e/n series, dan begrijp ik niet waarom ze uberhaubt de e52/e55 hebben geintroduceerd
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Verwijderd
Voordeel is dat je een toestel op de markt brengt dat al verwacht wordt zodat mensen er niet te snel overheen kijken. Aan de andere kant kun je mensen met al die speculeringen een andere kant op drijven.
@ Digitalistic: bij mij is een Nokia vertegenwoordiger langsgekomen. Ik part-time werk in een één van de onafhankelijke telefoonzaken. En ik heb zijn map met een uitdraai van Nokia zelf gezien waarop de verwachte levertijden van toestellen staan: BeNeLux komt het toestel in juli tegen een adviesprijs van 299.
W00fer had al eerder via een connectie binnen Nokia gepost dat het toestel de laatste week van juli verkrijgbaar is, en in de loop van de eerste weken van augustus goed en overal leverbaar is/wordt.
Het wachten is nu bijna voorbij denk ik, je ziet het toestel ook op steeds meer sites verschijnen om eventueel te reserveren.
E71 is zeker een goed toestel. Maar ik heb het juist weggedaan omdat ik de normale toetsen (numeriek ipv qwerty) prefereer. En ook de nog sterkere accu in het toestel, en absoluut zijn uiterlijk spreken me erg aan.
Dus ik wacht geduldig. Als jij echt toe bent aan een nieuwe, dan heb je ook zeker aan de E71 of zelfs de E51 een goed toestel. De N78 ook, de N en E series groeien door uitwisselbaarheid van de mail client en n-gage mogelijkheden ook redelijk naar elkaar toe. Maar toch......het verschil blijft bestaan. Doe maar een toestel uit de E serie.
Genoeg getypt, ik wacht rustig verder af tot het toestel leverbaar wordt. En ik kijk vooral uit naar de eerste reviews die toch ook zo langzamerhand moeten verschijnen.
@ Dethroned: misschien dat Expansys deze data heeft aangehouden om zeker te zijn. Ze bieden eventueel ook grotere partijen aan zie ik, misschien dat die grotere leveringen pas eind augustus kunnen worden gegarandeerd?
Of is dat teveel wishfull thinking van mij
De e51 zou ik je afraden enkel en alleen al om de accuduur. Met wifi/bluetooth off er nog net geen dag mee uithoudenVerwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:19:
Dus ik wacht geduldig. Als jij echt toe bent aan een nieuwe, dan heb je ook zeker aan de E71 of zelfs de E51 een goed toestel.
Of is dat teveel wishfull thinking van mij

Verwijderd
[ Voor 84% gewijzigd door trazz op 22-07-2009 15:02 ]
Hopelijk zit er een beschermhoes bij het toestel
Verwijderd
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2009 08:17 ]
Ik moet zeggen dat ik jouw post toen wel redelijk kortaf vond:W00fer schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:16:
Ik snap inderdaad niet waarom Digitalistic nog gemaild heeft naar Nokia, terwijl ik een post al geplaatst had, maargoed.
Er staat niet eens bron vermelding bij. Hoe moeten wij dan zeker weten dat jij het van een betrouwbare bron hebt? Terwijl zijn post wat geloofwaardiger overkomt doordat de gehele mail erbij staat.W00fer schreef op zondag 12 juli 2009 @ 03:52:
Heb officieel antwoord van Nokia bron, levering is eind juli. Voldoende levering is eerste weken van augustus.
Maarja, we moeten nog steeds wachten tot eind deze maand, dan weten we meer. Ik wacht in ieder geval tot eind augustus, dan zal de prijs wel een beetje gestabiliseerd zijn.
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Laten we het erop houden dat ik blij ben met de bijdrage van W00fer en die van Digitalistic, en dat ik erg benieuwd ben naar de E52. Het lijkt me een mooie opvolger van mijn 6300.
[ Voor 108% gewijzigd door Jesse op 23-07-2009 10:01 ]
Iemand?Silent Thunder schreef op zondag 19 juli 2009 @ 11:23:
[...]
Is er een lijst met landen in Europa waar 'ie wel word uitgebracht? Misschien handig voor grensbewoners of vakantiegangers
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 23-07-2009 09:42 ]
Dan zit je echt de gehele dag te bellen...? Ik houd het met die van mij gemakkelijk 3 dagen uit met bluetooth aan.WeaZuL schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:27:
[...]
De e51 zou ik je afraden enkel en alleen al om de accuduur. Met wifi/bluetooth off er nog net geen dag mee uithouden
NOKIA 002L9Z7 | 7352385 |
NOKIA E52 METAL ALUMINIUM BENELUX Prijs
€ 219,69 Voorraad
0
NL
MSD In bestelling
100 ETA
18/08/2009
Prijs valt me mee!
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
klopt, dat is exclusief BTW.drZymo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:58:
Ja, dat is zeker exclusief BTW? Met BTW is dat al 260 euro.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik heb inderdaad geen bronvermelding nee, maar dat is ook niet nodig.
[ Voor 55% gewijzigd door W00fer op 23-07-2009 16:54 ]
Wat is nu echt de maximale duur vraag ik mij dus af, want een verschil van 120 uur noem ik nogal een flink verschil...
(552u = 23 dagen, 627u = 26 dagen 3 uren, 672u = 28 dagen)
Power
BP-4L 1500 mAh battery
Talk time (maximum):
- GSM up to 8 h
- WCDMA up to 6 h
Standby time (maximum):
- GSM up to 23 days (552h)
- WCDMA up to 29 days (696h)
Music playback time (maximum):
- Music Player up to 18 h
- FM radio up to 30 h
Verwijderd

Ik ben ook benieuwd wanneer er reviews gaan opduiken...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
http://kauppa.nokia.fi/no...=fi-FI&cp=fcbuynow&fc=e52
Dus dat 'ie in het buitenland te krijgen is betekent nog niet veel.
Google translate: ennakkotilaus = pre-orderdrZymo schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:28:
Hij staat al een tijdje bij de finse site van Nokia zelf in de winkel.
http://kauppa.nokia.fi/no...=fi-FI&cp=fcbuynow&fc=e52
Dus dat 'ie in het buitenland te krijgen is betekent nog niet veel.
Verwijderd
http://www.symbian-freak....36731&highlight=nokia+e52
Verwijderd
Ik weet niet waar jij in dit topic 60mb hebt gezien, maar het toestel heeft 256mb ram (werkgeheugen) en 60mb intern geheugen (telefoongeheugen). Voor alle technische specificaties: http://www.forum.nokia.com/devices/E52Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:37:
Vraagje, waarom spreekt men in de review van 256mb ram en hier van 60mb? Of haal ik twee verschillende dingen door elkaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Cadezo op 25-07-2009 12:19 ]
Jij haalt ze nu ook door elkaar. Het interne geheugen is 256mb waarvan er 60mb beschikbaar is voor de gebruiker. Over het ram-geheugen heb ik nu even geen concrete cijfers, alhoewel op internet 128mb wordt genoemd.Liebaart schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:20:
Neen, Cadezo jhaalde ze door elkaar. de 256 is het telefoon of intern opslaggeheugen. De 60 is het werkgeheugen, of het "programma uitvoerings geheugen" om het even anders uit te drukken.
Heb jij een andere (betrouwbaardere) bron?
Op http://www.forum.nokia.com/devices/E52 kan je er twee devices (bijvoorbeeld de E51 en de nieuwe E72) bijvoegen om een "Compare" (vergelijking) te doen.
Wat blijkt dan?
Maximum User Storage voor de E51 is 130 Mb en voor de E72 is dat 250 Mb. Voor de E52 slechts 60 mB?? Lijkt mij niet! NAND Memory zal wel kloppen met de 256 Mb voor zowel de E51 als de E52 en 512 Mb voor de E72.
Die 60 Mb van de E52 is volgens mij echt wel de Free Executable RAM Memory, ofwel het echt beschikbare werkgeheugen voor het uitvoeren van programma's. Ik denk dus echt dat de webmaster van Nokia die deze details op de website voorzien heeft, een fout heeft gemaakt.
Enigzins off-topic: ik haal hier anders met een E51 makkelijk 3 dagen stand by met af en toe bellen/smsen. (geen bluetooth/wifi). Hoewel dit niet denderend is, is het zeker bruikbaar. Nu ik 'm in GSM mode (geen 3G, dat gebruik ik toch niet zo vaak) heb gezet haalt ie om en nabij de 5 dagen stand by.WeaZuL schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:27:
[...]
De e51 zou ik je afraden enkel en alleen al om de accuduur. Met wifi/bluetooth off er nog net geen dag mee uithouden
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
http://share.ovi.com/media/plbelanger.PublicAlbum/plbelanger.10001
Beetje schokkerig (15 FPS) maar wel scherp. Niet slecht maar voor de video functie neem ik hem niet.trazz schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:35:
hier een filmpje gemaakt met de nokia e52.
http://share.ovi.com/media/plbelanger.PublicAlbum/plbelanger.10001
Net trouwens nog even bij de Belcompany staan buurten, die hebben hem zeker de eerste komende 3 weken nog niet, tenminste dat is wat hun huidige overzicht berichtte, aldus de verkoopmedewerker. Nu zal Belcompany niet een van de eerste shops zijn waar ik hem zou halen, maar tis een winkel.
www.youtube.com/DerOllie
http://www.mobile88.com/n...&sec=News&phone=Nokia_E52
Iemand die nog naar Kuala Lumpur gaat?
[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 27-07-2009 21:21 ]
Gewoon via internet bestellen in Malaysia

Verwijderd
http://vr-zone.com/articl...gapore/7369.html?doc=7369
http://www.albawaba.com/en/countries/UAE/250815
Verwijderd
Ben wel niet zeker van het QW-ER-TY toetsenbord, maar de zwarte bevalt me veel beter dan zilver of brons
UAE is een wave 3 toestel, vanaf daar duurt het meestal nog een maand voordat het hier is. Immers wordt het in de UAE voor de volle mep verkocht (400-500 dollar is geen uitzondering) men hoeft daar toch niet zo op de prijs te kijkenVerwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:41:
nu ook in Singapore en de Verenigde Arabische Emiraten, we komen dichterbij
http://vr-zone.com/articl...gapore/7369.html?doc=7369
http://www.albawaba.com/en/countries/UAE/250815
http://www.plemix.com/review-nokia-e52-phone-english
Aardige review thnx voor de link!trazz schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 12:21:
En nog een kleine review gevonden, met een filmpje erbij dat ze door het menu navigeren en een foto maken. Het valt op dat het menu erg snel werkt. Kan niet wachten tot hij in Nederland uit is.
http://www.plemix.com/review-nokia-e52-phone-english
Verwijderd
Persoonlijk vind ik het jammer dat er een camera knop op de zijkant van het toestel zit. Dit vind ik op een E-series toestel echt onnodig. Ik vind het grappig dat er een camera op zit voor als je even snel wat vast moet leggen. Maar verder hoeft dat voor mij niet zo nodig.
Verder valt me op dat ze net zoals bij de 5800 en 5130 ook hier hebben gekozen voor een data 'kabel' die zo kort is dat het eigenlijk geen kabel genoemd mag worden. Maar ach, het toestel is al redelijk goedkoop in de markt gezet, dan kun je niet alles verwachten. Dan lever ik liever wat in op de lengte van het datakabeltje dan dat het toestel zelf de dupe wordt.
Van mij mag het toestel uitkomen. Ik ben er in ieder geval klaar voor.
Verwijderd
Verwijderd
Geachte heer Pijnappel,Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:12:
Ik heb nokia nog maar eens gemaild of dat ze al weten wanneer de telefoon in de winkel ligt...
Ik heb het even nagekeken voor u en de nokia E52 zal vanaf augustus beschikbaar zijn op beneluxmarkt.
Diane
Nokia Care klantendienst
0900 202 60 55 ( aan lokaal tarief)
Hoeven dus niet te wachten tot september
* punica houd de moed erin en hoopt op een 03-08-09 release ) Go E52

[ Voor 17% gewijzigd door punica op 01-08-2009 02:30 ]

Ik hoop persoonlijk zo snel mogelijk. Time will tell

Verwijderd
Helaas was ik afwezig toen onze vertegenwoordiger langs kwam, anders had ik hem al in het echt kunnen aanschouwen en spelen enz enz

Ik kan me herinneren dat er bij de E75 een week verschil zat tussen het uitdelen aan vertegenwoordigers en release in de winkel. Maar nu staat dat in ieder geval nog niet vast. Het was voor de vertegenwoordiger nog niet duidelijk wanneer het toestel uit zou komen, dit werd later gecommuniceerd.
Dus hij zit eraan te komen, maar het kan best nog een paar weekjes duren.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 11:26 . Reden: typfout ]
Verwijderd
Verwijderd
Nieuwe toestellen die er nog niet zijn, zijn ook niet interessant. Dat betekend dat je niets kunt verkopen op dat moment. Plus, vaak is het ook zo dat niet elke medewerker dezelfde interesses heeft qua toestellen. Je zal het maar net gevraagd hebben aan iemand die helemaal weg is van Windows Mobile phones, die zal dan meestal echt niks geven om een Nokia E52.
En de informatie van hogerop over nieuwe toestellen is meestal niet echt uitgebreid. Vaak zien we nieuwe toestellen binnen komen zonder dat er vooraf aandacht aan is besteed.
Houd daarbij ook in gedachten dat deze site wel voor een erg specifiek publiek is. De overgrote meerderheid is helemaal niet bezig met nog uit te komen toestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verdicampo op 01-08-2009 20:26 ]
http://www.youtube.com/wa...Rewsn0oOU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ti94tbGa5ME
conclusie: het is even wennen.
Verwijderd
Zijn er mensen die uit betrouwbaar bron iets hebben gehoord.
Ik heb de afgelopen weken al zoveel betrouwbare 'insiders' verhalen gehoord; net of een paar ''lucky few'' jou dat echt kunnen vertellen dat het x-x-xx09 echt zo gaat zijn. Sales/marketing manipulatie noem ik datVerwijderd schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 21:04:
Zijn er mensen die uit betrouwbaar bron iets hebben gehoord.
Als het echt zover is, dan ontkom je er niet aan; en staat het overal online met bombarie... dus je mist niks.
Zolang dat niet zo is, kun je van betrouwbaarheid niet spreken (imo)
[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 03-08-2009 23:28 ]
Verwijderd
Bij mij zeiden ze eind augustus.. Maar dit lag nog niet helemaal vast voegde ze erbij.Liebaart schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:32:
Volgens Brightpoint België is de E52 beschikbaar vanaf midden augustus.
Geachte heer,
De releasedatum van de Nokia E52 is voorzien voor juli/augustus 2009. Een preciezere datum kan ik u helaas niet meedelen.
Michael
Nokia Care klantendienst
0900 202 60 55 NL
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
zelf heb ik geen evaring met gsmweb.nl, heb gewoon gebeld en dit werd mij verteldVerwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:10:
Ja.. maar dat is GSMweb.nl. die hebben het ook wel vaker fout gehad met de levertijden. (spreek uit ervaring met meerde toetstellen LG viewty, Nokia n82, HTC touch HD).
Betreft de Nokia E52 of E55 ?Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:30:
Ik heb gsmweb.nl gebeld die zeggen dat die 7 augustus binnen komt, ze hebben hem op bestelling staan.
http://allaboutphones.nl/...htingen-voor-week-32.html
Btw heeeeelll veel Nokia toestellen die allemaal vertraagd zijn..
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
dit is klote, ik denk dat ik toch maat de Htc snap neem.Cybpraetorian schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:09:
Allaboutphones.nl heeft in de nieuwste toestelverwachtingen staan dat zijn verwachten (gehoord hebben) dat het week 36 wordt (1e week september) dat de Nokia E52 uit komt!
http://allaboutphones.nl/...htingen-voor-week-32.html
Btw heeeeelll veel Nokia toestellen die allemaal vertraagd zijn..
Dat er radio stilte heerts wat betreft de release van dit toestel, en ook de release van de E52 in geheimzinnigheid is gedompeld.
Als er over Q2 gesproken en hij komt pas aan het eind van Q3 dat is dat toch vreemd, ik heb niet het idee dat mensen het kunnen waarderen zo lang te moeten wachten.Door het uitblijven van communicatie voel je je als consument niet danig serieus genomen.
Een kleine uitleg had voor heel wat meer begrip kunnen zorgen ipv de irritaite die nu heerst.
Als je een ander toestel wilde aanschaffen heb je dat w.s. inmiddels gedaan , ook help je de concurentie wel een aardig handje op deze manier.
Als je ziet hoe snel een LG of een Samsung op trend in speelt, 12mp camera's touch screens etc.
Het heeft bij nokia bijna een 1,5 jaar langer geduurd voordat er maar iets in de buurt dreigt te komen van deze ontwikkelingen.Dan denk ik aan de N86( 8mp) en de N97 (touch).
als er bijna 3/4 jaar over heen gaat vanaf aankondiging tot release dan doe je het toch niet helemaal goed.
Over het gebrek aan inovatie maar te zwijgen.
Nokia E52 en E55 : 10-04-2009: Nokia E55 komt voorlopig niet naar Nederland.debroei schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:37:
Waar ik me met name over vebraas is het feit dat de Nokia E55 in Feb. j.l. in Barcelona is aangekondigd samen met de E75.Deze is al een aantal maanden beschikbaar maar van de E55 geen spoor te bekennen.
Dat er radio stilte heerts wat betreft de release van dit toestel, en ook de release van de E52 in geheimzinnigheid is gedompeld.
heb je het topic wel goed doorgelezen?

[ Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 05-08-2009 16:01 ]
www.youtube.com/DerOllie
Verwijderd
hier heb je gelijk in, zelf ben ik geen samsung of lg fan.debroei schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:37:
Waar ik me met name over vebraas is het feit dat de Nokia E55 in Feb. j.l. in Barcelona is aangekondigd samen met de E75.Deze is al een aantal maanden beschikbaar maar van de E55 geen spoor te bekennen.
Als er over Q2 gesproken en hij komt pas aan het eind van Q3 dat is dat toch vreemd, ik heb niet het idee dat mensen het kunnen waarderen zo lang te moeten wachten.Door het uitblijven van communicatie voel je je als consument niet danig serieus genomen.
Een kleine uitleg had voor heel wat meer begrip kunnen zorgen ipv de irritaite die nu heerst.
Als je een ander toestel wilde aanschaffen heb je dat w.s. inmiddels gedaan , ook help je de concurentie wel een aardig handje op deze manier.
Als je ziet hoe snel een LG of een Samsung op trend in speelt, 12mp camera's touch screens etc.
Het heeft bij nokia bijna een 1,5 jaar langer geduurd voordat er maar iets in de buurt dreigt te komen van deze ontwikkelingen.Dan denk ik aan de N86( 8mp) en de N97 (touch).
als er bijna 3/4 jaar over heen gaat vanaf aankondiging tot release dan doe je het toch niet helemaal goed.
Over het gebrek aan inovatie maar te zwijgen.
heb liever nokia ik gebruik al jaren nokia, misschien moet ik maar voor de Htc snap gaan.
... is al een tijdje zo.Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:14:
op Bol.com kun je nu e52 reseveren.
www.youtube.com/DerOllie
http://www.flickr.com/photos/jansen923/3787040595/sizes/o/
En in Taiwan

Nieuwe unboxing video uit Tsjechië
http://www.youtube.com/watch?v=vA57I41TWAE
Data in Engeland variëren van 18 tot 28 augustus. Nog vrij laat dus. Maargoed het meeste is laat in Engeland dus we shall see.
[ Voor 69% gewijzigd door W00fer op 05-08-2009 17:10 ]
Het gaat er om (gok ik) dat je ook niets meer van E55 hoort (qua launch in andere landen).Cybpraetorian schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:00:
[...]
Nokia E52 en E55 : 10-04-2009: Nokia E55 komt voorlopig niet naar Nederland.
heb je het topic wel goed doorgelezen?
Ikzelf vind een Nokia niet te vergelijken met LG of Samsung, maar misschien dat andere sneller over te halen zijn door omstandigheden. Iets persoonlijks natuurlijk, maar de voortreffelijke feeling, degelijkheid en gebruiksgemak wat Nokia heeft zou ik nooit willen inruilen voor iets als een Samsung; dan wacht ik wel zolang het nog duurt; geen probleem mee
M.b.t. de E52 had ik het erger gevonden als het toestel nog nergens uit was gekomen (had het kunnen duiden op fouten in het model). Maar gelukkig zijn ze hier en daar al te koop; dus er is gelukkig niks ernstigs aan de hand. Puur marketing om te wachten in bepaalde landen tot release; zoiets is bij voorbaat al geheimzinnig; en doe je niks aan
Wat de e55 betreft; filmpjes uit .hu en .ro duiden erop dat ze em daar al hebben:Ankh schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:26:
[...]
Het gaat er om (gok ik) dat je ook niets meer van E55 hoort (qua launch in andere landen).
http://www.youtube.com/watch?v=wueQ8Q7rOXY
http://www.youtube.com/watch?v=bB-UXs4qZMY
[ Voor 69% gewijzigd door Silent Thunder op 05-08-2009 18:25 ]
Verwijderd
Mee eens!Silent Thunder schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:51:
[...]
Ikzelf vind een Nokia niet te vergelijken met LG of Samsung, maar misschien dat andere sneller over te halen zijn door omstandigheden. Iets persoonlijks natuurlijk, maar de voortreffelijke feeling, degelijkheid en gebruiksgemak wat Nokia heeft zou ik nooit willen inruilen voor iets als een Samsung; dan wacht ik wel zolang het nog duurt; geen probleem mee![]()
M.b.t. de E52 had ik het erger gevonden als het toestel nog nergens uit was gekomen (had het kunnen duiden op fouten in het model). Maar gelukkig zijn ze hier en daar al te koop; dus er is gelukkig niks ernstigs aan de hand. Puur marketing om te wachten in bepaalde landen tot release; zoiets is bij voorbaat al geheimzinnig; en doe je niks aan
Houdt daarbij verder in gedachten dat het toestel pas 3 maanden geleden is gepresenteerd. Daarbij is aangegeven dat het toestel de tweede helft van 2009 verwacht werd beschikbaar te zijn.
Die verwachting is nog verstreken en kan nog steeds ruimschoots gehaald worden.
Wij maken elkaar hier op het forum gek door samen te hopen dat het toestel inderdaad uit gaat komen
Ontopic: ik ben blij dat er in die unboxing video's gewoon een normale datakabel tevoorschijn komt. Een tijdje geleden postte iemand een foto hier waarop zo'n super mini-kabeltje getoond werd.
Leuk ook te zien dat er verschillende video's verschijnen. Het kan misschien inderdaad nog een maandje duren, maar het toestel zit er nu echt aan te komen.
Voor mij als opvolger voor mijn E51, waar de E71 het doordat hij een stuk breder is toch net niet waar kon maken, is de E52 het zeker waard om op te wachten.
Samsungs zien er leuk uit maar zijn beperkt in hun instelmogelijkheden (feature phone's) en verder boeien ze me ook niet. LG zie ik naar verhouding veel vaker terug met rare software problemen, dus daar zou ik ook niet snel naar overstappen. HTC....tja windows; dat houd ik wel voor mijn pc. Ik ben persoonlijk zeer tevreden met Nokia, geen reden om over te stappen
Zoiets blijf je houden. Ik heb persoonlijk na 3x Nokia nu ook een Samsung en nog nooit zo'n bagger ding gehad. Loopt regelmatig vast uit het niets, verandert in een baksteen als ik een sms probeer te versturen en er tegelijk 1 ontvang. Scherm defect geweest, terug van reparatie en toen was microfoon kapot. Oké dat laatste is fout van Vodafone maar toch... Nokia's werken nu nog steeds goed.W00fer schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:53:
"Voor iets als een Samsung", laat ik maar niet reageren daarop.
Ontopic: hopelijk duurt de release niet veel langer dan september. Hoewel nu de leuke aanbieding bij Vodafone is, maar goed niks aan te doen natuurlijk.. Dan maar verlenging tegen een wat duurder tarief
Verwijderd
ik begin serieus te twijfelen om over te schakelen naar een nokia 5730 express music (ipv de E52 dan)
Ik zie op het eerste zicht geen nadelen aan dit toestel.
Kan iemand me toch overtuigen om voor de E52 te blijven gaan ipv een 5730 xm aan te schaffen?
grtz
Euh wmb:Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:30:
om dan toch alternatieven te zoeken... en binnen nokia te blijven
ik begin serieus te twijfelen om over te schakelen naar een nokia 5730 express music (ipv de E52 dan)
Ik zie op het eerste zicht geen nadelen aan dit toestel.
Kan iemand me toch overtuigen om voor de E52 te blijven gaan ipv een 5730 xm aan te schaffen?
grtz
Hij is een stuk dikker.
Hij heeft een pak minder standby tijd.
Dat zijn mijn 2 hoofdredenen om op de e52 te blijven wachten, maar jij kan goed andere prioriteiten gesteld hebben he
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Verwijderd
sjah ... die standby tijd van de E52 is idd ongelooflijk ehFReNsJ schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
Euh wmb:
Hij is een stuk dikker.
Hij heeft een pak minder standby tijd.
Dat zijn mijn 2 hoofdredenen om op de e52 te blijven wachten, maar jij kan goed andere prioriteiten gesteld hebben he
Is wel gewoon op te lossen door maar elke dag bij de baas op te laden.
De dikte zou me niet zo storen, maar het gewicht echter van 135 gr tegen 98 gr lijkt me een grotere barriere om te overbruggen
In alle geval thx voor je mening FReNsJ. Maar qua functionaliteiten denk ik dat ze wel aan elkaar gelijk zijn, niet?
Er staan nu zelfs al op Youtube filmpjes over accesoires voor de Nokia E52.
Deze lijkt me nog wel makkelijk, voor iedereen die het handig vind om zn mobiel aan zn broek te gespen:
Deze vind ik weer een beetje ouderwets, en te overdreven:
[ Voor 19% gewijzigd door DerOllie op 06-08-2009 19:22 ]
www.youtube.com/DerOllie
ik ben nu ook al een tijdje aan het kijken om van de E52 de opvolger van m'n E51 te maken.
Wel had ik liever de E55 gehad om dit eens te proberen met het qwerty toetsenbord maar helaas komt deze niet naar de benelux.
Wel heb ik al gezien dat de E52 op de Belgische site van Belcompany staat aan een prijs van € 299.
http://site.belcompany.be/product.php?id=691
Ik weet wel nog niet of je hem al effectief kan kopen of niet in die winkel.
Verwijderd
http://www.belcompany.nl/...telReserveren.htm?ID=1440
Wat me eigenlijk nog het meeste opvalt in die filmpjes is hoe lelijk eigenlijk de grijze E52 is in vergelijking met de zwarte E55. Hoop dat die E52 ook in het zwart gaat uitkomen, al zal dat dan waarschijnlijk wel veel later zijn...Cybpraetorian schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 19:21:
Nog weer een (roemeense) review van de E52, maar leuk om te zien dat hij ze naast een E55(!!) houd en een E51:
Verwijderd
Helemaal mee eens Cadezo ! In het begin stond op Nokia business site ook een zwarte versie van de E52... die was wel mooi. Maar je mag er zeker van zijn dat die er niet komt.Cadezo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:25:
[...]
Wat me eigenlijk nog het meeste opvalt in die filmpjes is hoe lelijk eigenlijk de grijze E52 is in vergelijking met de zwarte E55. Hoop dat die E52 ook in het zwart gaat uitkomen, al zal dat dan waarschijnlijk wel veel later zijn...

I got a problem-solver and its name is revolver
Je vergelijkt natuurlijk een zakelijke gsm met een 'music-phone', dus eentje meer voor de jeugd ontwikkeld. Bij de e52 ligt de nadruk dan ook oa. iets meer op het e-mail gedeelte. Bij de 5730 heb je bv autofocus en een full keyboard. Je zou best gewoon de verschillen tussen de zakelijke en de xpressmusic-reeksen eens bekijken, want het blijven natuurlijk beide nokia'sVerwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:36:
[...]
sjah ... die standby tijd van de E52 is idd ongelooflijk eh![]()
Is wel gewoon op te lossen door maar elke dag bij de baas op te laden.
De dikte zou me niet zo storen, maar het gewicht echter van 135 gr tegen 98 gr lijkt me een grotere barriere om te overbruggen![]()
In alle geval thx voor je mening FReNsJ. Maar qua functionaliteiten denk ik dat ze wel aan elkaar gelijk zijn, niet?
(hier kan je ze vergelijken, ook al zijn er daar dus amper verschillen op te merken...)
Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?
Verwijderd
Ik zal straks eens bij BC passeren en eens horen wat ze zeggen.
Juuuw
Verwijderd
Ik snap die voorkeur voor zwart niet zo, ik zou juist willen dat ik bij m'n zilveren E51 een zilverkleurig toetsenmatje kon kopen zoals de E50 heeft, maar goed. Een collega die ook een zwate E51 heeft was jaloers toen hij mijn whte steel versie zag.Cadezo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:25:
Wat me eigenlijk nog het meeste opvalt in die filmpjes is hoe lelijk eigenlijk de grijze E52 is in vergelijking met de zwarte E55.
De E52 in zilver of brons vind ik wel mooi, gelukkig dat daar het hele toestel die kleur heeft.
Verwijderd
het zou dan ook wel logisch zijn dat -indien de nadruk op email ligt- er een full qwerty (of nog liever azerty) toetsenbord bij de specificaties zit. Zoals wel het geval is bij de 5730XM ipv de meer zakelijke E52.FReNsJ schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:21:
[...]
Je vergelijkt natuurlijk een zakelijke gsm met een 'music-phone', dus eentje meer voor de jeugd ontwikkeld. Bij de e52 ligt de nadruk dan ook oa. iets meer op het e-mail gedeelte. Bij de 5730 heb je bv autofocus en een full keyboard. Je zou best gewoon de verschillen tussen de zakelijke en de xpressmusic-reeksen eens bekijken, want het blijven natuurlijk beide nokia's![]()
(hier kan je ze vergelijken, ook al zijn er daar dus amper verschillen op te merken...)
Anyway... licht van topic aan't afwijken.
Ik zal eens proberen om de express music met de e-reeks te vergelijken.
Trouwens, heeft iemand een idee dat er op de E-reeks van nokia speciale E-software geleverd wordt? Die dus niet zit (of te bekomen is) op bv. een express music GSM. (desalniettemin die ook S60 draait) n
Verwijderd
Voor de rest ben ik het niet eens met de stelling dat de grijze er lelijk uitziet. Ik vind hem juist wel strak, maar ja dat is een kwestie van smaak denk ik.
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.