Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Cybpraetorian schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:15:
-GraphiteGrey (zwart/grijs?)
Die laatste ken ik niet, en staat ook niet in de persaankondiging...
Deze misschien?: http://www.forum.nokia.com/devices/E52

[ Voor 45% gewijzigd door wiljums op 06-05-2009 16:52 ]

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
offtopic:
Subtiel titelfixje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:32
Dit word ook mijn nieuwe telefoon, vind hem eigenlijk beter dan de e55, deze heeft gewoon een t9 toetsenbord. Hoop alleen wel dat hij ook in het zwart komt, imho toch de mooiste kleur voor dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Jup, blijkbaar toch ook in zwart verkrijgbaar, maar hij is wel erg zwart, zonder alu/witte elementen... even afwachten hoe hij er in het echt uitziet, anders gaan we gewoon voor de zilveren _/-\o_

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

trazz schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:58:
Dit word ook mijn nieuwe telefoon, vind hem eigenlijk beter dan de e55, deze heeft gewoon een t9 toetsenbord. Hoop alleen wel dat hij ook in het zwart komt, imho toch de mooiste kleur voor dit toestel.
Afbeeldingslocatie: http://www.forum.nokia.com/devices/pics/E52_main.JPG
zwart :)

Eerste korte en zonder geluid Youtube video review:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Z_IQiwqIt8Q]

[ Voor 12% gewijzigd door DerOllie op 07-05-2009 20:13 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu dan nog vooral de vraag..... wanneer komt ie?
Want 3e kwartaal is nog zo'n ruim begrip.
Eind juni? Of eind zomer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:32
Hij is inderdaad wel een beetje saai zo de zwarte versie, even afwachten hoe die er in het echt uitziet. Kan nu al niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:55:
offtopic:
Subtiel titelfixje :Y)
Openingspost ook helemaal even aangepast en geupdated. Voor precieze werkzaamheden zie de Changelog.
trazz schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:58:
Hoop alleen wel dat hij ook in het zwart komt, imho toch de mooiste kleur voor dit toestel.
Hoop ik ook, ik vind zilver niet zo heel mooi. Heb m'n huidige E51 ook in het zwart.
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 18:19:
Nu dan nog vooral de vraag..... wanneer komt ie?
Want 3e kwartaal is nog zo'n ruim begrip.
Eind juni? Of eind zomer?
Q3 is juli/augustus/september. Ik denk zo dat Nokia hem ergens begin september (of anders eind augustus) gaat lanceren. Niet gebaseerd op welk feit dan ook, maar ik denk aan het einde van de zomer.

Edit: Ik zie in de datasheet van Nokia zelf, dat hij geplanned staat voor Q2. Dan zou hij al zeer binnenkort op de markt kunnen komen...

[ Voor 6% gewijzigd door Cadezo op 06-05-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees op een amerikaans forum dat de E55 3G zou zijn en deze niet.
Heeft iemand hier verstand van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:11:
Lees op een amerikaans forum dat de E55 3G zou zijn en deze niet.
Heeft iemand hier verstand van?
Ik weet niet welk forum dat is en waar zij zich op baseren, maar zover er bekend is (o.a. Nokia-website) ondersteund de E52 HSDPA tot 10.2 Mbps (dat is zeer snel) en zelfs HSUPA. HSDPA is officieel 3.5G, dus hij zou in ieder geval 3G volgens mij wel ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
Leuk die E52, maar ik ga toch voor de E55. De QW-ER-TY toetsenbord maakt het namelijk voor mij interessant, hij is dan net iet anders dan de E51 en je zult er vrij weinig mensen mee zien lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
JCRags schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:33:
Leuk die E52, maar ik ga toch voor de E55. De QW-ER-TY toetsenbord maakt het namelijk voor mij interessant, hij is dan net iet anders dan de E51 en je zult er vrij weinig mensen mee zien lopen :P
+1 :)

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Aangezien mijn Windows Mobile phone verloren/gejat is moet ik een nieuwe. Ik heb echter push mail nodig via Exchange. Kan dat met deze telefoon? Ik zie wel iets staan als Mail for Exchange, maar om nou elke maand een bedrag te betalen is ook weer niet zo lekker...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

JCRags schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:33:
Gaat wat lastiger worden om aan die telefoon te komen, mocht je het nog niet gelezen hebben:
de E55 wordt voorlopig niet in NL geleverd ;)

Edit:
er zit nog wel een foutje in de OP:
De E52 wordt geleverd met een 1GB MicroSD stick, de E55 wordt met 2GB geleverd (aldus de specificaties)
Bij in de doos staat het wel goed, maar bij de specs staat het nog niet goed :)

nog eentje in de OP:
Is de Nokia E52 de opvolger van de E51?
Ja, de Nokia E52 is de opvolger van de E52 E51. Hieronder is een vergelijking te vinden tussen beide toestellen.

[ Voor 32% gewijzigd door DerOllie op 07-05-2009 11:39 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 08:57:
[...]

Gaat wat lastiger worden om aan die telefoon te komen, mocht je het nog niet gelezen hebben:
Helaas :(

Volgens mij kwam hij toch ook niet in Duitsland en de rest van de Beneluxe uit?

Ik vind het nog steeds erg jammer, dat hier niet de E55 komt. Ik ben nu eerder geneigd om uit te wijken naar de E75 (héél misschien de E71 - welke eigenlijk iets te breed is voor mijn doen) dan de E52, indien import lastig wordt. Ik ga vanavond even kijken of ik een E75 in de hand kan houden om eens te voelen hoe groot/klein hij nou echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:08:
[...]

Helaas :(

Volgens mij kwam hij toch ook niet in Duitsland en de rest van de Beneluxe uit?

Ik vind het nog steeds erg jammer, dat hier niet de E55 komt. Ik ben nu eerder geneigd om uit te wijken naar de E75 (héél misschien de E71 - welke eigenlijk iets te breed is voor mijn doen) dan de E52, indien import lastig wordt. Ik ga vanavond even kijken of ik een E75 in de hand kan houden om eens te voelen hoe groot/klein hij nou echt is.
Qua formaat is de E75 nog wel te doen denk ik, maar hij is zwaarder dan mn huidige N73, en daar ga ik niet voor: moet lichter en kleiner (minder dik iig)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JCRags
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01-2022
[...]

Klopt inderdaad dat hij niet in NL verkrijgbaar is, dan importeer ik hem toch gewoon uit het buitenland, dan is het een kwestie van software (die Nokia zelf aanbied) om hem in het nederlands te zetten. De E52 is qua uiterlijk bijna het zelfde als de E51, alleen met betere specs. De E55 maakt het net iets anders met het QW-ER-TY toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nieuwe video beschikbaar, wel in het Pools, gister opgenomen in Warsaw, Polen tijdens de launch!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zV-aPab4d1M]
en ook eentje in het Engels, met een korte review. Hier vermelden ze 2e helft van 2009 als introductieindicatie...

en hier nog eentje van de introductie in Warsaw, helaas wel weer in het Pools :(

[ Voor 95% gewijzigd door DerOllie op 07-05-2009 20:15 . Reden: Video tags toegevoegd ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Heeft iemand al ervaring met de E55 of een telefoon met zo'n toetsenbord. Ik heb namelijk geen idee of dat prettig werkt, en totaal niet in de buurt van een qwerty bord ervaring komt... iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

AlexanderOnline schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:17:
Heeft iemand al ervaring met de E55 of een telefoon met zo'n toetsenbord. Ik heb namelijk geen idee of dat prettig werkt, en totaal niet in de buurt van een qwerty bord ervaring komt... iemand enig idee?
E55 zal niemand hebben, aangezien hij in NL niet leverbaar is en volgens mij ergens anders ook nog niet. 8)

Stel deze vraag eens in het E71 topic, daar zit namelijk wel een QWERTY toetsenbord op, alhoewel deze wel anders is dan die op de E55. Ik ken helaas geen ander toestel dat ook een QWERTY layout heeft met 1 knop voor 2 letters... :?
Update: verhip ja, die Sony-Ericsson, nog nooit opgevallen... :z

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 07-05-2009 11:28 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
SE M600 ofzo?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
[...]
[i]Edit:
er zit nog wel een foutje in de OP:
offtopic:
Fixed :)
Cybpraetorian schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:25:
(zijn er ook codes waardoor ik deze video rechtstreeks kan insluiten, ik weet ze even niet meer)
offtopic:
Ja, dat kan met de video-tags. Zie: Overzicht van UBB-codes #tag_video
Deze heeft niet precies hetzelfde als de E55. Deze heeft wel twee letters op één toets, maar als je daar op de linkerkant van de toets drukt krijg je de linker letter en als je rechts drukt de ander. Dus eigenlijk gewoond de functionaliteit van een full qwerty-toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de E71 in mijn handen gehad met het QWERTY toetsenbord. Dit toestel is ietwat forser zoals bekend. Dan nog zijn de toetsjes ontzettend klein. Ik ben heel klein (groeiachtersstand, handicap) en daardoor zelfs kleindere handen dan normaal en dus dunnere vingers. Zelfs mij lukte het niet om die toetsjes fatsoenlijk in te drukken dus handig/praktisch lijkt mij het niet. De E55 is half QWERTY dus de toetsen zullen iets groter zijn, maar het toestel is ook weer iets smaller. Ben zelf eigenlijk nu best blij met de E52 en een gewoon T9 toetsenbord. Ik type redelijk snel blind met de 9 toetsjes. Mij lijkt het eerder erg wennen dat de letters bij qwerty of half qwerty helemaal door elkaar gehusseld zijn. Qwerty is handig voor blind typen maar dat gaat toch al niet bij een gsm uiteraard.
Eerder werd gezegd dat je met de E55 een exclusiever toestel gaat hebben omdat het hier niet wordt uitgebracht. Waar. Maar denk dat het verschil de meeste qua uiterlijk niet eens op zal vallen. Er zitten enkel iets meer knopjes op dat is enige verschil, het uiterlijk is vrijwel identiek.
Dan heb je ook dat als je je toestel hier gewoon kan verkrijgen je ook minder problemen zal krijgen met garanties e.d.
Wat mij betreft.... laat ze maar gewoon op de schap gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Dat van die kleine toetsjes heb al met mn huidige N73, ik heb namelijk wel erg grote handen en daar is het al met de vingertoppen dat ik de toetsen moet aanraken...

E52 wordt dan sowieso makkelijker :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

*tromgeroffel*

De Nokia E52 staat nu ook op de Nederlandse site van Nokia!

http://www.nokia.nl/ontde...alle-telefoons/nokia-e52/

Dit zegt natuurlijk nog niets, want de E55 stond dat ook totdat hij werd terug getrokken, maar deze nieuwe ontwikkelingen zijn natuurlijk goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door DerOllie op 07-05-2009 16:15 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog twee zaken die ik niet helemaal duidelijk hebt.

1. Zal de E52 ook beschikken over predictive text recognition? Ik bedoel dat hij automatisch de woorden aanvult en afmaakt. Op de website van Nokia staat 'aanvullende tekstherkenning', maar is dat niet hetzelfde als T9...? Indien het dus wel echt dat aanvullen is, heeft ieder FP2-toestel dat dan?

2. De E52/E55 zullen uitgerust worden met een FM-radio met RDS-ondersteuning. Zal deze radio werken zonder bedrade koptelefoon? Nokia heeft wel een XM-toestel aangekondigd/uitgebracht met deze feature, maar hebben de E52/E55 dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:45

Reinier

\o/

Mooi, die E52 heeft alles wat ik in m'n E51 mis, of wat ik in ieder geval als hele leuke extra's zie :)

Er staat Datasheet Nokia E55 bij de E52 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Reinier schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:51:
Mooi, die E52 heeft alles wat ik in m'n E51 mis, of wat ik in ieder geval als hele leuke extra's zie :)

Er staat Datasheet Nokia E55 bij de E52 ;)
Precies de reden dat ik een aanbod van een E51 heb afgewezen en nog wel even op de E52 wacht :)

...en inderdaad weer een typo in de OP ;)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:58:
[...]
Precies de reden dat ik een aanbod van een E51 heb afgewezen en nog wel even op de E52 wacht :)

...en inderdaad weer een typo in de OP ;)
Ik denk ook dat iedereen voor de E52 zal kiezen, ondanks de hogere prijs, als ze moeten kiezen tussen de E51 en dit toestel. Ben benieuwd of Nokia de E51 dan zal gaan uitfaseren... Dit was volgens niet het plan, want ze wilden de E52 gewoon verkopen naast de E51. De verkoop van de E51 zal dan vanzelf wel (langzaam) teruglopen.

offtopic:
Typo gefixt (ik had stiekem zelfs nog een foutje ontdekt, maar welke dat zeg ik lekker niet >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de E52 nu al op de Nederlandse Nokia site staat met de vermelding 'binnenkort beschikbaar', zal het toch geen eeuwen meer duren voor hij uitkomt? Misschien heeft Nokia de plannen omgegooid en de E55 ingeruild voor een vroegere lancering van de E52?

*fantaseert nog even door* :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/10789-image.jpg

betere foto van de zwarte versie: hij is wel erg zwart hoor :| geen chroom zo te zien ...
of is het een zilveren die met Photoshop zwart is gemaakt?
afwachten of ie uberhaupt zwart leverbaar wordt in NL!!
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 20:19:
Als de E52 nu al op de Nederlandse Nokia site staat met de vermelding 'binnenkort beschikbaar', zal het toch geen eeuwen meer duren voor hij uitkomt? Misschien heeft Nokia de plannen omgegooid en de E55 ingeruild voor een vroegere lancering van de E52?

*fantaseert nog even door* :z
dat is het ook hoor denk ik: ze hadden zowel de E55 als de E52 op stapel staan om te introduceren, en blijkbaar is er met dat speciale toetsenbord minder markt dan met een gewoon toetsenbord.

[ Voor 59% gewijzigd door DerOllie op 07-05-2009 20:22 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Cybpraetorian schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:20:
[...]

E55 zal niemand hebben, aangezien hij in NL niet leverbaar is en volgens mij ergens anders ook nog niet. 8)

Stel deze vraag eens in het E71 topic, daar zit namelijk wel een QWERTY toetsenbord op, alhoewel deze wel anders is dan die op de E55. Ik ken helaas geen ander toestel dat ook een QWERTY layout heeft met 1 knop voor 2 letters... :?
Update: verhip ja, die Sony-Ericsson, nog nooit opgevallen... :z
Ik heb zelf een E61i, met qwerty ben ik dus bekend. De E55 is vast wel uit een buurland te halen als hij daar te krijgen is, maar omdat het toetsenbord vrij uniek is vroeg ik me af of dat wel iets is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

dat is het ook hoor denk ik: ze hadden zowel de E55 als de E52 op stapel staan om te introduceren, en blijkbaar is er met dat speciale toetsenbord minder markt dan met een gewoon toetsenbord.
*kwartje euromuntje valt* 8)7

Ach ja, natuurlijk. Moet ook wel bekennen dat ik al zweetoksels kreeg bij de gedachte aan dat halfzachte QW-ER-TY systeem. ;) Doe mij maar de E52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:44:
Aangezien mijn Windows Mobile phone verloren/gejat is moet ik een nieuwe. Ik heb echter push mail nodig via Exchange. Kan dat met deze telefoon? Ik zie wel iets staan als Mail for Exchange, maar om nou elke maand een bedrag te betalen is ook weer niet zo lekker...
Mail for Exchange gaat gewoon via internet, net alsof je de mail met Outlook ophaalt. Dat kost je dus alleen data, en als je het via WiFi doet niks. Ik weet alleen niet of deze nieuwe versie ook submappen aankan, de versie die ik los op m'n E51 geinstalleerd heb kan dat niet, die synct alleen de inbox, agenda en contacten (de laatste 2 alleen als je dat instelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:51:
Maar helaas zitten er ook dingen niet op die de E51 wel heeft: IR en minder intern geheugen. IR gebruik ik nog wel eens, maar BT kan dat grotendeels wel vervangen, minder geheugen betekent dat ik veel applicaties op de geheugenkaart moet gaan installeren waardoor het weer lastig wordt om de USB-stick modus te gebruiken als je veel data op die kaart wilt schrijven (filmpjes bv), dan krijg je de foutmelding dat de kaart in gebruik is. En via de PC-suite modus schrijven gaat trager, en bovendien kun je dan niet overal bij (backup.arc naar de PC copieren bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://www.nu.nl/plugged/...-drie-weken-stand-by.html

artikeltje op nu.nl (stond ook op andere sites geloof ik)
De E52 is niet moeders mooiste...
Het toestel moet het zonder touchscreen en franje stellen...
Over schoonheid is te twisten, maar ik zou graag een toestel van dit formaat, gewicht en prijs willen zien dit deze uitgebreide mogelijkheden biedt, franje zat denk ik zo... :?

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:50:

Maar helaas zitten er ook dingen niet op die de E51 wel heeft: IR en minder intern geheugen. IR gebruik ik nog wel eens, maar BT kan dat grotendeels wel vervangen, minder geheugen betekent dat ik veel applicaties op de geheugenkaart moet gaan installeren waardoor het weer lastig wordt om de USB-stick modus te gebruiken als je veel data op die kaart wilt schrijven (filmpjes bv), dan krijg je de foutmelding dat de kaart in gebruik is. En via de PC-suite modus schrijven gaat trager, en bovendien kun je dan niet overal bij (backup.arc naar de PC copieren bv).
Het intern geheugen is nog steeds groot genoeg om al je applicaties op het interne geheugen te zetten. Moet je echt geen schrik voor hebben. Alleen met de oudere versies van Symbian telefoons had je soms geheugen problemen. Nu al lang niet meer. Zelfs op mijn ondertussen al twee jaar oude E50 installeer ik alles op intern geheugen. Geen probleem.
Applicaties op geheugenkaart installeren is echt "old school". Niet doen dus.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Liebaart schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:05:
[...]

Het intern geheugen is nog steeds groot genoeg om al je applicaties op het interne geheugen te zetten. Moet je echt geen schrik voor hebben. Alleen met de oudere versies van Symbian telefoons had je soms geheugen problemen. Nu al lang niet meer. Zelfs op mijn ondertussen al twee jaar oude E50 installeer ik alles op intern geheugen. Geen probleem.
uhmm, de E52 heeft maar 60 mb vrij geheugen nog, das niet echt veel om iets te installeren toch? TomTom neemt al veel meer in beslag...

Edit: nieuwe video: goeie releaseverslag en review!

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 08-05-2009 10:01 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 18:16
Cybpraetorian schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:29:
[...]

uhmm, de E52 heeft maar 60 mb vrij geheugen nog, das niet echt veel om iets te installeren toch? TomTom neemt al veel meer in beslag...
Tom tom installatie files zijn geen tientallen mb,s groot.Kaart files daar in tegen wel.Dat kan oplopen tot 100 tal mb's
Ik zelf heb nooit problemen gehad met het installeren op zowel geheugen kaart als het interne geheugen van mijn nokia n95 8gb.
Op beide draaide alles als een zonnetje met de software geinstalleerd op de geheugenkaart.
Niet alles kun je op de geheugen kaart installeren(bijvoorbeel Handy taskman moet in het interne geheugen geinstalleerd worden.)

Tom tom gaat sowieso niet meer werken, die versie werkt nog tm het featurepack wat op de N95 8gb draait.
Op de nieuwere versies zoals de N96 E66 N85 etc. wert Tom tom niet meer .Deze software is te oud voor het vernieuwde OS.
Alternatieven zijn OA gamrin Route 66 en Sygic.En natuurlijk Nokia maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

debroei schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:14:
[...]
Tom tom gaat sowieso niet meer werken, die versie werkt nog tm het featurepack wat op de N95 8gb draait.
Op de nieuwere versies zoals de N96 E66 N85 etc. wert Tom tom niet meer .Deze software is te oud voor het vernieuwde OS.
Ik gaf ook maar een voorbeeld van een willekeurige applicatie die veel ruimte in neemt (iig de kaarten) :)

[ Voor 7% gewijzigd door DerOllie op 08-05-2009 11:41 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:05:
[...]

Nou nee, dat gaat me echt niet lukken. Ik heb nu op m'n E51 nog 12MB vrij. Daar kan wel wat af (ringtones en plaatjes in het telefoongeheugen) maar niet erg veel. Ik krijg alle apps niet in 60MB geinstalleerd, never nooit niet.

De E50 heeft trouwens veel meer intern geheugen dan de E52.
debroei schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:14:
Waarom zou dat niet downwards compatible zijn? Hij kan de ingebouwde GPS niet gebruiken nee, maar niemand belet je natuurlijk om alsnog een externe GPS muis te gebruiken. Hij draait op mijn E51 in elk geval nog uitstekend, al zit ik i.v.m. verouderende kaarten wel naar Sygic te kijken. Nokia maps komt niet in aanmerking, ik ga niet online kaarten downloaden met een abobnnement. SaaS is aan mij niet besteed, daar melken ze maar een ander mee uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:42:
Heb de E71 in mijn handen gehad met het QWERTY toetsenbord. Dit toestel is ietwat forser zoals bekend. Dan nog zijn de toetsjes ontzettend klein. Ik ben heel klein (groeiachtersstand, handicap) en daardoor zelfs kleindere handen dan normaal en dus dunnere vingers. Zelfs mij lukte het niet om die toetsjes fatsoenlijk in te drukken dus handig/praktisch lijkt mij het niet.
De laatste telefoon die ik nog met m'n vingertoppen kon bedienen was de 3310 (was tevens m'n eerste gsm). Sindsdien is m'n rechterduimnagel een stuk langer dan de (vrij korte) rest, en druk ik die toetsen met m'n nagel in. Volgens mij doen meer mensen dat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast wel maar veel vrouwen kunnen dat niet, hebben te lange nagels daarvoor :)
Maar de E71 heeft zulke kleine toetjes dat of je het nou met je nagels of vingers doet je met gemak 3 toetsen tegelijk indrukt. En daar is bij een toestel als de E52 vast geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:38:
Vast wel maar veel vrouwen kunnen dat niet, hebben te lange nagels daarvoor :)
Maar de E71 heeft zulke kleine toetjes dat of je het nou met je nagels of vingers doet je met gemak 3 toetsen tegelijk indrukt. En daar is bij een toestel als de E52 vast geen sprake van.
wat een onzin wat betreft de E71.. heb je hem zelf wel uberhaubt een tijd lang gebriukt?? ik heb zeker niet de kleinste handen, maar om nou te zeggen dat je er 3 stuks tegelijk indrukt.. nou nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, heb aardig dikke duimen maar geen probleem met de toetsjes van mijn E71.

Wat ik me trouwens al een tijdje afrvraag: gebruikt de E55 nu woordvoorspelling of T9? Ik vind woordvoorspelling namelijk verschrikkelijk irritant, terwijl ik T9 juist heel handig vind. Achteraf ben ik eigenlijk wel blij met die E52, omdat T9 op een gewoon toetsenbord me sowieso veel beter afgaat dat volledige QWERTY. Maar ik ging er dus eigenlijk vanuit dat de E55 ook T9 ondersteunde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:43:
[...]

Mail for Exchange gaat gewoon via internet, net alsof je de mail met Outlook ophaalt. Dat kost je dus alleen data, en als je het via WiFi doet niks. Ik weet alleen niet of deze nieuwe versie ook submappen aankan, de versie die ik los op m'n E51 geinstalleerd heb kan dat niet, die synct alleen de inbox, agenda en contacten (de laatste 2 alleen als je dat instelt).
Ok, laat ik de vraag dan anders stellen. Kan ik met deze telefoon push mail configureren met mijn exchange server zonder daar extra voor te moeten betalen?

[ Voor 3% gewijzigd door Gé Brander op 09-05-2009 14:02 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik schreef heb ik de E71 in mijn handen gehad, niet poos geprobeerd. Ik heb de toetsjes proberen in te drukken maar ik leek mij allerminst handig. Met gewoon t9 toetsen type ik blind onder tafel als het moet. Dat is met van die kleine toetsjes niet te doen.
T9 woordvoorspelling is altijd uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ligt onder tafel met ogen dicht*
Inderdaad, typt wat lastiger met m'n E71.

Ontopic: woordvoorspelling is inderdaad uit te zetten, maar ik bedoelde eigenlijk vooral: ik hoop dat die E55 T9 ondersteunt, want dan zou ik die - als 't ie ooit nog uitkomt hier - misschien toch wel prefereren boven de E52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:04:
[...]

Nou nee, dat gaat me echt niet lukken. Ik heb nu op m'n E51 nog 12MB vrij. Daar kan wel wat af (ringtones en plaatjes in het telefoongeheugen) maar niet erg veel. Ik krijg alle apps niet in 60MB geinstalleerd, never nooit niet.

[...]

Waarom zou dat niet downwards compatible zijn? Hij kan de ingebouwde GPS niet gebruiken nee, maar niemand belet je natuurlijk om alsnog een externe GPS muis te gebruiken. Hij draait op mijn E51 in elk geval nog uitstekend, al zit ik i.v.m. verouderende kaarten wel naar Sygic te kijken. Nokia maps komt niet in aanmerking, ik ga niet online kaarten downloaden met een abobnnement. SaaS is aan mij niet besteed, daar melken ze maar een ander mee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
[...]

[...]

Tomtom werk alleen op de oudere nokia's t/m symbian versie S60 3rd 9.1 en 9.2
De versies die hier na komen daar werkt tom tom niet meer op.Het programma is niet compatible voor deze versies.Zie website tomtom.Zoek maar eens op nokia n96 + tomtom of nokia N85 + tomtom.
Op de nokia N95 8gb had ik tomtom trouwens keurig draaien met gebruik van de interne gps.

Wat betreft Nokia Maps, je kunt via de PC suite > map loader gewoon kaarten via je pc dowloaden naar je telefoon.Dit kost niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft Nokia Maps, je kunt via de PC suite > map loader gewoon kaarten via je pc dowloaden naar je telefoon.Dit kost niets.
Kun je dan meteen de hele Benelux binnenhalen? En heb je daarna geen dataverbinding meer nodig? Ik heb nl, geen dataabonnement (nou ja, formeel wel een, maar dat is er een van "alleen betalen als je ook iets download, dus duur per MB) dus dat zou een dure grap worden. Er is maar een ding dat ik perse onderweg wil weten en dat is waar de flitsers staan. Met de rest kan ik wel wachten tot ik weer een WiFi verbinding heb, een paar uur geen mail is geen probleem (als iets echt dringend is bellen ze maar of sturen een sms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cybpraetorian schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:25:

http://www.youtube.com/watch?v=zV-aPab4d1M
en ook eentje in het Engels, met een korte review. Hier vermelden ze 2e helft van 2009 als introductieindicatie...

Betere (en langere) review door MobileGazette.com :*)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:45

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:19:
[...]

Kun je dan meteen de hele Benelux binnenhalen? En heb je daarna geen dataverbinding meer nodig? Ik heb nl, geen dataabonnement (nou ja, formeel wel een, maar dat is er een van "alleen betalen als je ook iets download, dus duur per MB) dus dat zou een dure grap worden. Er is maar een ding dat ik perse onderweg wil weten en dat is waar de flitsers staan. Met de rest kan ik wel wachten tot ik weer een WiFi verbinding heb, een paar uur geen mail is geen probleem (als iets echt dringend is bellen ze maar of sturen een sms).
Zit je überhaupt aan een regio vast m.b.t. Nokia Maps? Ik wil graag over een tijdje een deel van Canada downloaden namelijk :) En ter plekke wil ik dan geen dataverbinding gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
@ Reinier & Johan:

Ja dat kan. Als je zorgt dat in je Nokia Maps alles dat met verbinding maken te maken heeft uitzet, kun je gewoon offline blijven en door je, via de PC gedownloadde kaarten navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart

De geheugenhuishouding van de E50 en de E52 verschillen blijkbaar grondig van elkaar. De E50 is trouwens nog een pre-feature pack, terwijl de E52 een FP2 is. Belangrijk bij de E50 is het "Free Executable RAM Memory". Die vormt dikwijls een grondige beperking in het vlotte gebruik van de telefoon. Bij mijn E50 heb ik meestal maar 8,5 Mb van de voorziene 16 over. Niet echt veel, en het toestel reageert meestal traag daardoor.

Bij de E52 wordt dat "Free Executable RAM Memory" niet meer aangegeven. Ik weet nog niet precies waarom ze dat niet doen. In ieder geval merk ik wel dat de E52 wel 256 Mb NAND geheugen, terwijl de E50 er maar 160 Mb heeft. De E50 heeft 70 Mb "Maximum User Storage", terwijl de E52 er maar 60 Mb heeft. En het is net dat laatste dat de mensen op het verkeerde been zet. Met die 60 Mb heb je nog meeeeeer dan genoeg geheugen om allerhande programma's, spelletjes en wat nog op je telefoon op te slaan.

De eerder gemaakte opmerking van Tomtom bijvoorbeeld gaat niet op. Het Programma Tomtom neemt hoop en al misschien een paar Mb in beslag (kan het zelf niet verifiëren, maar het zal niet zo veel meer zijn dan dat). De kaarten staan los van het programma zelf en worden altijd op de geheugenkaart opgeslagen.

Het probleem dat je hebt met je E51 die nog maar 12 Mb vrij heeft, ligt aan het feit dat je zelf aangeeft dat foto's op het telefoongeheugen opgeslagen worden en niet op je geheugenkaart. Dat moet je dus best veranderen! Trouwens ook hier weer dien je onderscheid te maken tussen opslaggeheugen en werkgeheugen.

Bijvoorbeeld in mijn E50 heb ik op C nog 55 Mb vrij (dat is het telefoongeheugen), op D nog 8,5 Mb vrij (dat is het werkgeheugen) en op E nog 863 Mb vrij (dat is de gehugenkaart).

Installeer eens X-plore op je E51 (klikkerdeklik). Dat is shareware dat je gratis kan installeren. In Menu>Tools>Instellingen zet je de vier bovenste selectievakjes aan, en dan zie je deze drie drives weergegeven. Weet eens te zeggen welke waarden je daar terug vindt.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:01:
Ok, laat ik de vraag dan anders stellen. Kan ik met deze telefoon push mail configureren met mijn exchange server zonder daar extra voor te moeten betalen?
Push mail gaat zowiezo niet werken, MfE kan periodiek pollen, de periode is instelbaar. Dat is zelfs de standaardinstelling, het kostte me nog enige moeite om dat uit te zetten. En afgezien van de datakosten en eventuele Exchange server licenties kost je dat verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op zondag 10 mei 2009 @ 09:41:
De eerder gemaakte opmerking van Tomtom bijvoorbeeld gaat niet op. Het Programma Tomtom neemt hoop en al misschien een paar Mb in beslag (kan het zelf niet verifiëren, maar het zal niet zo veel meer zijn dan dat). De kaarten staan los van het programma zelf en worden altijd op de geheugenkaart opgeslagen.
De installer is maar 1MB, in het geheugen kost die tussen de 1,5 en 2MB. En de kaarten, de grootste berg data, staan uiteraard op de geheugenkaart ja. Die passen niet eens in de 110 MB van de E51.
Het probleem dat je hebt met je E51 die nog maar 12 Mb vrij heeft, ligt aan het feit dat je zelf aangeeft dat foto's op het telefoongeheugen opgeslagen worden en niet op je geheugenkaart.
Ik zei niet dat daar foto's stonden maar plaatjes, in de zin van achtergronden en plaatjes die ik in MMS berichten stop. De foto's staan op de geheugenkaart. In het interne geheugen staat maar weinig. Een geheugenscan levert op voor het telefoongeheugen:

120 MB geheugen in gebruik
11MB vrij geheugen
19kB Agenda
143kB contacten
2463kB berichten
12MB Afbeeldingen
4978kB Geluidebestanden
0B Videoclips
123kB Documenten
14MB MIDP toepassingen

Symbian programma's telt hij blijkbaar niet, maar daar heb ik er aardig wat van staan.
Dat moet je dus best veranderen! Trouwens ook hier weer dien je onderscheid te maken tussen opslaggeheugen en werkgeheugen.

Bijvoorbeeld in mijn E50 heb ik op C nog 55 Mb vrij (dat is het telefoongeheugen), op D nog 8,5 Mb vrij (dat is het werkgeheugen) en op E nog 863 Mb vrij (dat is de gehugenkaart).

Installeer eens X-plore op je E51 (klikkerdeklik). Dat is shareware dat je gratis kan installeren. In Menu>Tools>Instellingen zet je de vier bovenste selectievakjes aan, en dan zie je deze drie drives weergegeven. Weet eens te zeggen welke waarden je daar terug vindt.
Ik heb o.a ActiveFile, die doet iets soortgelijks.

Ik krijg:

C: 11,4MB / 131,8MB
D: 40,0MB / 40,0MB (ik heb geen idee wat D: is)
E: 2,4GB / 14,8GB (geheugenkaart, is me verkocht als 16GB maar heeft blijkbaar dezelfde kuren als harddisk fabrikanten)
Z: 0,0B / 0,0B (ROM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
D is dus je werkgeheugen. Daar heb je nog 40 Mb van vrij. Meer dan behoorlijk om nog steeds een vlugge respons van je toestel te krijgen. Ik vermoed dat je geen (of toch zeer weinig) last hebt van trage menu's, schermwisselingen en dergelijke.

Ik raad je toch aan van je telefoongeheugen (de C dus) eens op te kuisen. Die "plaatjes en achtergronden" kan je toch ook op je geheugenkaartje zetten? Nog steeds ruimte zat blijkbaar.

Probeer ook dit eens : Open Berichten en dan open je het menu Opties. Daar ga je naar Instellingen en dan Overige. Dan onderaan kies je voor "Gebruikt geheugen" de geheugenkaart. Dit veranderen gaat trouwens alleen maar als er geen actieve datasessie aan de gang is. Om die te beëindigen druk je gewoon lang op de rode telefoontoets in Active Standby.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op zondag 10 mei 2009 @ 20:51:
D is dus je werkgeheugen. Daar heb je nog 40 Mb van vrij. Meer dan behoorlijk om nog steeds een vlugge respons van je toestel te krijgen. Ik vermoed dat je geen (of toch zeer weinig) last hebt van trage menu's, schermwisselingen en dergelijke.
Nee, hij reageert lekker snel. Beter dan de E50 in elk geval, die vind ik soms irritant traag.
Ik raad je toch aan van je telefoongeheugen (de C dus) eens op te kuisen.
Jouw tips geven me zo'n 20MB extra. Dan zou ik nog steeds niet alle applicaties in het geheugen van de E52 krijgen. Ik snep werkelijk niet waarom Nokia er maar zo weinig geheugen in stopt, ze hebben tegenwoordig 1Gbits chips = 250MB, voor de ruimte hoeven ze het dus niet te laten en voor de prijs volgens mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 23:55:

Jouw tips geven me zo'n 20MB extra. Dan zou ik nog steeds niet alle applicaties in het geheugen van de E52 krijgen. Ik snep werkelijk niet waarom Nokia er maar zo weinig geheugen in stopt, ze hebben tegenwoordig 1Gbits chips = 250MB, voor de ruimte hoeven ze het dus niet te laten en voor de prijs volgens mij ook niet.
Dat is alvast weer een mooie 20 Mb bespaard.
Maar er moet meer aan de hand zijn met jouw toestel. Ik vermoed echt dat je ook op het telefoongeheugen nog grote bestanden hebt staan, die beter op de geheugenkaart kunnen. Gebruik ActiveFile dan eens om je C schijf te doorzoeken.

Indien je zelfzeker bent en zeker weet dat alle belangrijke bestanden op je geheugenkaart staan, dan kan je eens een hard reset proberen en alle applicaties opnieuw installeren. Het is trouwens altijd goed om dat eens regelmatig te doen. Zelf doe ik dat ook minstens om het half jaar. Je zal merken dat je echt niet zoveel intern geheugen nodig hebt, zolang je maar goed gebruik maakt van je geheugenkaart om berichten, foto's en dergelijke op te bewaren.

Ik ben zelf een "power user" vanuit mijn beroepsactiviteit. Ik heb heel wat programma's geinstalleerd op mijn E50 en heb slechts 20 van de voorziene 70 Mb telefoongeheugen gebruikt. Een lijstje wat er allemaal op staat : JbakTaskMan, X-plore, Mail for Exchange, TotalRecall, cClock, cCalc, Clicker, PhoneScreen, BTSwitch, EQRestart, KeyLock, ProfiMail, TimeBar, SmartPhonebook, S60Ticker, HandyWeather, GoogleMaps, OperaMini, BTFileManager, C2Doom. Al deze programma's zijn geinstalleerd op het telefoongeheugen.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:15:
Maar er moet meer aan de hand zijn met jouw toestel. Ik vermoed echt dat je ook op het telefoongeheugen nog grote bestanden hebt staan, die beter op de geheugenkaart kunnen. Gebruik ActiveFile dan eens om je C schijf te doorzoeken.
Een hoop Symbian programma's ja. En wat thema's.
Indien je zelfzeker bent en zeker weet dat alle belangrijke bestanden op je geheugenkaart staan, dan kan je eens een hard reset proberen en alle applicaties opnieuw installeren.
Dat heb ik, noodgedwongen, al eens gedaan maar voor de ruimte maakt het niet uit. Er staan gewoon veel programma's op.
Ik heb heel wat programma's geinstalleerd op mijn E50
[...]
Is dat alles? Ik heb:

Map applicaties:
Fring
MSN Messenger
Uitzending gemist
NOS mobiel
cCam
MobileMule
SymTorrent
ActiveFile
Y-Browser
Bloover
Factbook
MobileMath
Calculatorsi
Indearcalc
Opera Mini
periodic table
Putty
Kaywa reader
Midletrestorer
Total Recall

Map navigatie:
TomTom
TrekBuddy
Google maps
Compass
Radarkiller

Map Games:
Command & Conquer
Age of Empires
Doom RPG
Minesweeper
Aplha Wing
Block Breaker
Street Fighter
Star Wars-Clone Wars
Coruscant
Star Wars
Tetris
Metris
Blockbuster
1805 Frenh Empire
1942 Frozen Front
Street Race
Golf Tour
Backgammon
Dam Buster
Call of Duty
Platoon
Chessmaster
Spruce Chess
KX3d Chess
Future Force
Asteroid Zone
Ferrari Manager
Solytaire
Tronix
Tombraider
Pac Man Pinbell
Snake Evolution
AH64 Navy Battle
Prince of Persia
Prince of Persia - The Two Thrones
Snake
Drakengard
Frontier
XIII
Space Encounter
War of the Worlds
Planet Zero
Eon the Dragon
GemGame

Map Smartphoneware (een leverancier)
ScreenSnap
Best Calc
Best Converter
Callrecorder
BestProfiles
Blacklist
Taskman
MessageStorer
CallCheater
FS Clock
GSM Navigator
Timer
Kamasutra

Map Crypto:
Best Safe
Crypto
SafeTXT
CryptoSMS

En daarnaast nog Mail for Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Ah! Nu wordt meteen al heel wat duidelijker.
Je hebt veel spelletjes geinstalleerd en van sommige andere applicaties zie ik dat je voor dezelfde functionaliteit ook nog eens meer dan 1 programma hebt. Is toch niet nodig? En speel je al die spelletjes echt regelmatig?

Zelf heb ik momenteel enkel C2Doom geinstalleerd, en als ik eens wat anders wil spelen gooi ik die weer er af. En verder laat ik enkel geinstalleerd wat ik echt gebruik. Een programma dat ik niet minstens eens per 14 dagen gebruik verwijder ik weer.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liebaart schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:05:
Ah! Nu wordt meteen al heel wat duidelijker.
Je hebt veel spelletjes geinstalleerd en van sommige andere applicaties zie ik dat je voor dezelfde functionaliteit ook nog eens meer dan 1 programma hebt. Is toch niet nodig? En speel je al die spelletjes echt regelmatig?

Zelf heb ik momenteel enkel C2Doom geinstalleerd, en als ik eens wat anders wil spelen gooi ik die weer er af. En verder laat ik enkel geinstalleerd wat ik echt gebruik. Een programma dat ik niet minstens eens per 14 dagen gebruik verwijder ik weer.
Ja zeg, zo blijf ik bezig. Ik wil gewoon een fatsoenlijke hoeveelheid geheugen om m'n apps in te installeren. Als de E52 dat niet heeft weet ik niet of ik dat toestel ga nemen. Voordelen van de E52 boven de E51 is dat hij ingebouwde GPS heeft, een snellere CPU en hij is in helemaal zilver te krijgen i.p.v. de E51 silver die nog steeds meer zwart dan zilver/grijs heeft, maar ik merk nu niet dat er op m'n E51 iets te traag gaat en een externe GPS heb ik toch al in de auto liggen. Dus veel redenen om te upgraden heb ik niet.

Overigens heb ik C2Doom geprobeert op m'n E51 (op de geheugenkaart) maar het werkte niet. Heb je nog iets speciaals gedaan om het aan de gang te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:25:
[...]
Is dat alles? Ik heb:

-lijst-
En het dan raar vinden dat je niet veel intern geheugen overhoudt. 8)7

Ik zie de E52 / E55 wel als opvolger van mijn E51, maar ik vind het jammer dat er (nog) geen nieuw full qwerty-toestel is aangekondigd. Ik heb laatst de E71 geprobeerd en zo'n toetsenbord bevalt me wel.

[ Voor 48% gewijzigd door Apaat op 11-05-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apaat schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:30:
Ik zie de E52 / E55 wel als opvolger van mijn E51, maar ik vind het jammer dat er (nog) geen nieuw full qwerty-toestel is aangekondigd. Ik heb laatst de E71 geprobeerd en zo'n toetsenbord bevalt me wel.
Ik heb iets gehoord over een E71 die geupgraded was met FP2 software, misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:27:
[...]

Overigens heb ik C2Doom geprobeert op m'n E51 (op de geheugenkaart) maar het werkte niet. Heb je nog iets speciaals gedaan om het aan de gang te krijgen?
Tuurlijk! Installeren in je telefoongeheugen! >:)
De wads staan op de geheugenkaart, maar de applicatie moet op de telefoon zelf.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apaat schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:30:
[...]

En het dan raar vinden dat je niet veel intern geheugen overhoudt. 8)7

Nieuw full-qwerty toestel? Dat is toch de E75? De E71 vind ik ook erg mooi, alleen iets te breed om echt compact te zijn (imo).

En johanw910, de E serie is zakelijk. Ze gaan er dus niet van uit, neem ik aan, dat iemand zo veel games zal installeren. Voor 99.99% van de klanten zal het geheugen 'gebrek' dus niet opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 20:32
Yep, de E75 heeft ook een full-qwerty toetsenbord. Als het goed is plaatst Tweakers.net 1 dezer dagen een review van de E75.

Ik wacht nog even tot de release van de E52 en dan maar ik de keuze voor de E75 of de E52. De eerste ervaringen met de E75 zijn nogal wisselend... Zie ook het E75 topic.

[ Voor 19% gewijzigd door BigEagle op 12-05-2009 12:49 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

BigEagle schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:48:
Yep, de E75 heeft ook een full-qwerty toetsenbord. Als het goed is plaatst Tweakers.net 1 dezer dagen een review van de E75.

Ik wacht nog even tot de release van de E52 en dan maar ik de keuze voor de E75 of de E52. De eerste ervaringen met de E75 zijn nogal wisselend... Zie ook het E75 topic.
ik heb het topic even een beetje gelezen, maar ik lees een aantal "klachtjes" en 1 iemand die zn toestel moest terug sturen... Wat lees/concludeer jij dan wat ik niet lees?

NB: Ik ga wel zeker voor de E52 (wanneer deze ook uitkomt)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:01:
[...]

ik heb het topic even een beetje gelezen, maar ik lees een aantal "klachtjes" en 1 iemand die zn toestel moest terug sturen... Wat lees/concludeer jij dan wat ik niet lees?

NB: Ik ga wel zeker voor de E52 (wanneer deze ook uitkomt)
Ik lees ook die aantal "klachtjes" over de E75. Daarom denk ik ook dat ik ga kiezen voor de E52. :) Het gaat mij er vooral om dat er een goede agenda functionaliteit in zit. Ik heb geen voorkeur voor qwerty. En de E52 is toch iets goedkoper dan de E75...

[ Voor 14% gewijzigd door BigEagle op 12-05-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:24:
En johanw910, de E serie is zakelijk. Ze gaan er dus niet van uit, neem ik aan, dat iemand zo veel games zal installeren. Voor 99.99% van de klanten zal het geheugen 'gebrek' dus niet opgaan.
De Java midlets nemen bij elkaar maar 14MB in, dus dat is het probleem niet. En zakelijke klanten willen o.a. ook veel mail opslaab, vaak met attachments want de E51/E52/E55 kunnen pdf, doc en html attachments lezen. Dat kost ook ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

BigEagle schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:32:
[...]

Ik lees ook die aantal "klachtjes" over de E75. Daarom denk ik ook dat ik ga kiezen voor de E52. :) Het gaat mij er vooral om dat er een goede agenda functionaliteit in zit. Ik heb geen voorkeur voor qwerty. En de E52 is toch iets goedkoper dan de E75...
Software/besturingssysteem is hetzelfde zowel bij de E75 als de E52/E55. Dus beide zullen een (redelijke) agenda functie hebben :)

Ik hoop morgen op Allaboutphones.nl te kunnen lezen wanneer te verwachting is dat de E52 komt, dan komen ze met een toestel verwachtings overzicht! (alles onder voorbehoud natuurlijk ;) )

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:52:
[...]

Software/besturingssysteem is hetzelfde zowel bij de E75 als de E52/E55. Dus beide zullen een (redelijke) agenda functie hebben :)

Ik hoop morgen op Allaboutphones.nl te kunnen lezen wanneer te verwachting is dat de E52 komt, dan komen ze met een toestel verwachtings overzicht! (alles onder voorbehoud natuurlijk ;) )
Bij die Poolse presentatie hadden ze het toch over de tweede helft van 2009? Maar dat is natuurlijk een erg rekbaar begrip.

Ook ik zit te twijfelen tussen de E75 en E52, maar daar compactheid voor mij een hogere waarde heeft dan een full-QWERTY toetsenbord, wordt het waarschijnlijk een E52 (al kijk ik ook nog steeds met een schuin oog naar de E55, of hij een beetje importeerbaar wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zou er morgen meer bekend worden over wanneer het toestel te verwachten is? Want daar wordt ik nou toch wel steeds nieuwsgieriger naar intussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:02:
Hoezo zou er morgen meer bekend worden over wanneer het toestel te verwachten is? Want daar wordt ik nou toch wel steeds nieuwsgieriger naar intussen.
Nou ja dat weet ik niet zeker, maar morgen komt Allaboutphones met zn 2 wekelijkse toestelverwachtingen, dus wanneer nieuwe toestelen in de winkel liggen/zijn. Misschien dat zij toch al wat meer info hebben bemachtigd van winkelketens of Nokia zelf (misschien onofficieel dan). We zullen zien :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Ik vind hem er hier toch erg akelig zilver uitzien, hoop toch echt op zwart.
Cybpraetorian schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:33:
[...]
Nou ja dat weet ik niet zeker, maar morgen komt Allaboutphones met zn 2 wekelijkse toestelverwachtingen, dus wanneer nieuwe toestelen in de winkel liggen/zijn. Misschien dat zij toch al wat meer info hebben bemachtigd van winkelketens of Nokia zelf (misschien onofficieel dan). We zullen zien :)
Een vraagje... Waar kan je die toestelverwachtingen vinden, niet op het forum of wel?

[ Voor 20% gewijzigd door Cadezo op 12-05-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Cadezo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:51:
[...]

Ik vind hem er hier toch erg akelig zilver uitzien, hoop toch echt op zwart.

[...]

Een vraagje... Waar kan je die toestelverwachtingen vinden, niet op het forum of wel?
http://allaboutphones.nl/...htingen-voor-week-18.html <<- van 2 weken terug.
Even die site morgen in de gaten houden :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://allaboutphones.nl/...htingen-voor-week-20.html
E52 Week 29 Nieuw! €245

Voorlopige en niet officiele releasedatum voor de E52: week 29 (iaw week van 13 juli) :/

[ Voor 26% gewijzigd door DerOllie op 13-05-2009 10:04 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nou maar hopen dat het ook doorgaat deze keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E52 Week 29 Nieuw! €245

Da's wel goedkoop - de goedkoopste E51 doet € 185 in de pricewatch, dit is goedkoper dan een E51 + externe GPS muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:57:
E52 Week 29 Nieuw! €245

Da's wel goedkoop - de goedkoopste E51 doet € 185 in de pricewatch, dit is goedkoper dan een E51 + externe GPS muis.
denk dat ze adviesprijzen hebben genomen zonder BTW, want in de OP van dit topic staat 290 euro incl btw.
en 245 x 1.19 = 291 ;)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Cybpraetorian schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 18:58:
[...]
denk dat ze adviesprijzen hebben genomen zonder BTW, want in de OP van dit topic staat 290 euro incl btw.
en 245 x 1.19 = 291 ;)
Dat kan ik bevestigen. Nokia geeft zelf als adviesprijs 245 euro voor belastingen en subsidies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
299 zal hij wel uitkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Op kieskeurig.nl staat een eerste prijs: 17 euro 8) _/-\o_

Foutje denk ik, want de pagina van de winkel opent ook niet meer...

http://www.kieskeurig.nl/...2/prijzen/332758/#prijzen

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
Cybpraetorian schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:38:
Op kieskeurig.nl staat een eerste prijs: 17 euro 8) _/-\o_

Foutje denk ik, want de pagina van de winkel opent ook niet meer...

http://www.kieskeurig.nl/...2/prijzen/332758/#prijzen
Ik zag die prijs ook vanochtend... :o Zal idd wel een foutje zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FReNsJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

FReNsJ

leeta semowa

wel, op rinkel.nl
staat hij toch nog altijd gratis!

"De Nokia E52 is leverbaar via Rinkel.nl vanaf € 0,00"

hmm, nu ik er bij nadenk, 999.999 euro valt ook onder 'vanaf 0 euro' :(

Er is een fout opgetreden in de windows foutoplosser, wilt u de foutoplosser opstarten om dit probleem op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 19:48

Laguna

Connaisseur

FReNsJ schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 09:48:
wel, op rinkel.nl
staat hij toch nog altijd gratis!

"De Nokia E52 is leverbaar via Rinkel.nl vanaf € 0,00"

hmm, nu ik er bij nadenk, 999.999 euro valt ook onder 'vanaf 0 euro' :(
Dat staat bij elk toestel is gewoon icm een of ander abonnement :z

Voorraadstatus: De levertijd van dit toestel is onbekend.
Prijs los toestel: Nog niet bekend

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Deze ga ik ook even ind e gaten houden want de keuze wordt steeds moeilijker om een nieuwe foon te kiezen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

http://link.marktplaats.nl/249976469

Hier is iemand al wel heel erg optimistisch, en denkt dat
1. er al iemand eentje heeft
en
2. er nu alweer vanaf wil... :') _O-

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
:D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cybpraetorian schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:04:
http://link.marktplaats.nl/249976469

Hier is iemand al wel heel erg optimistisch, en denkt dat
1. er al iemand eentje heeft
en
2. er nu alweer vanaf wil... :') _O-
Tja, je kan het altijd proberen natuurlijk :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

tis nu alweer 2 weken redelijk stil rond dit toestel, heeft iemand nog nieuwe info? :?

ik kijk af en toe of er wellicht een nieuwe video is op Youtube, maar dat zijn alleen maar dubbelen... (8>
Nieuwsberichten komen er ook niet binnen... :/

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroei
Het is inderdaad erg stil rond dit toestel, ik heb voorlopig maar voor de E75 gekozen.
Als ik zo de berichten lees kan het nog makkelijk tot half zo niet eind julie duren.
Jammer dat Nokia hier zo geheimzinnig over doet.
Ook op de officiele nokia website ,niets te vinden.Nokia forum geen info.
Alleen maar binnenkort verwacht, of beschikbaar in Q2.
Jammer, voorlopig maar even spelen met de E75, eigenlijk wilde ik nu eens géén slider phone.
Maar ja nog maar even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Nu weer graag over de telefoons zelf. Over levertijden en abonnementen kan een topic geopend worden in TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazynuts
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Het is inderdaad al een tijdje stil rond de Nokia E52. Van mij mag hij nu wel komen. Ik was teleurgesteld toen de Nokia E55 gecanceld was hier in Nederland, maar de Nokia E52 vind ik een heel erg mooie vervanger voor mijn Nokia E51.
debroei schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:39:
Jammer, voorlopig maar even spelen met de E75, eigenlijk wilde ik nu eens géén slider phone.
Maar ja nog maar even geduld hebben.
Je hebt een slider gekocht, terwijl je geen slider wil? Zou ik nooit doen. Ik heb de E75 in mijn handen gehad en even mee gespeeld, maar ik vond het geen prettig toestel. Ik vind hem te dik en te zwaar. Ook ben ik geen voorstander van sliders. De E75 heeft wel leuke dingen die volgens mij ook in de E52 terug gaan komen. Zo vind ik bijvoorbeeld het wisselen tussen zakelijk- en privé-profiel een zeer handige optie.

Van mij mag de Nokia E52 wel komen. Mijn E51 is aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boboga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Boboga

Kiekeboe

Ik zit hier ook af te wachten, heb eerst getwijfeld om de Sony EricssonC905 te nemen, maar daar zijn wel heel veel problemen mee..

M'n SPV-E650 is in ieder geval flink aan vervanging toe!

Wat zijn jullie ervaringen met navigatiesystemen op de Nokia's? Heb nu TomTom op de WM maar eigenlijk helemaal geen ervaring met Symbian OS en software die daar op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zal binnenkort weer eens mailen omtrent de E52 release. Want de meeste releasedatums kloppen niet echt op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
W00fer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:31:
Ik zal binnenkort weer eens mailen omtrent de E52 release. Want de meeste releasedatums kloppen niet echt op internet.
Wat wordt volgens jou dan de release datum? Ik kijk ook uit naar de E52 want de E75 viel mij ook een beetje tegen in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52
Boboga schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:18:Wat zijn jullie ervaringen met navigatiesystemen op de Nokia's? Heb nu TomTom op de WM maar eigenlijk helemaal geen ervaring met Symbian OS en software die daar op werkt.
Ik heb nu een E50 met SO60's en TomTom 5. Werkt heel prima, snel genoeg, maar krijg wel zin in de E52 die een veel snellere processor heeft!
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste

Let op:
Levertijden en abonnementen horen hier niet thuis.