Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 18:42
Hero of Time schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Het enige vreemde eraan is dat ze je wel kennen, maar behandelen alsof je er voor het eerst komt, want ze zeggen letterlijk "This is your first visit, we'll add 1 pony point to your card". En dat is op zich wel gek, want ze kennen je, er zijn al paarden 'ingecheckt' en toch is het de eerste keer dat je bij hun komt. :?

[...]

Eh, de data komt terug van BotW naar TPHD? Want ik ken alleen dat je Wolf Link het aantal hartjes krijgt in BotW nav je save van TPHD die je op de amiibo zet.
Dus indirect checkt BOTW of je een TPHD save hebt. Je kunt die Amiibo ook los gebruiken, maar dan krijgt hij 3 hartjes, als je er je data op zet (en dus een save game hebt) dan krijgt hij de hartjes die je erop gezet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb het stiekem toch maar even gekocht, voor een vriend uiteraard :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:18
Yes, yes. Eindelijk.

Zelda CD-i krijgt eindelijk een opvolger.
spoiler:
hele grote knipoog smiley

https://www.xgn.nl/nieuws...CQSPdXrnbjJ6NzZ3Fnnm3uG2z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

RollieBollie schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:16:
Yes, yes. Eindelijk.

Zelda CD-i krijgt eindelijk een opvolger.
spoiler:
hele grote knipoog smiley

https://www.xgn.nl/nieuws...CQSPdXrnbjJ6NzZ3Fnnm3uG2z
Zelda Wand of Gamelon was mijn eerste Zelda game. En ik vond het toentertijd (als kind) een prima spel, alleen die IR afstandsbediening als controller was echt niet leuk 😂. Er bestaat een gerede kans dat ik Arzette puur voor de humor wel ga bestellen vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:16
Het digitale zomermagazine van Nintendo komt met Link op de cover en een toffe kalenderpagina voor juli/augustus met een Zelda thema :P link - kalender - phone wallpapers

[ Voor 12% gewijzigd door JackAvery op 15-07-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Zit nu over de helft in BOTW en hoewel ik nog steeds graag speel, is het pakken minder dan de eerste weken. Ik begin het een redelijk lege wereld te vinden. Verschillende keren de laatste dagen dat ik een npc ontmoet, maar die niets meer doet dan een tekstje opzeggen. Niet iedereen kan een quest hebben maar toch, beetje jammer. De side quests anderzijds blijven wel teleurstellend en de rewards niet de moeite. Mobs vermijd ik want die droppen niets interessant. Ik blijf spullen verzamelen maar gebruik er eigenlijk niets van. Behalve ore om te verkopen maar ik heb nu bakken geld waar ik niets mee ben. Enige dat ik koop van een winkel zijn pijlen want die geraken wel snel op.

Ik zou het niet erg vinden het spel nu uit te spelen maar ik zal het misschien even aan de kant leggen en binnen een aantal weken verder spelen. Benieuwd of ToTK ook zo gaat aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 12:30

MrScratch

I am rubber, you are glue

Aardappelnoot schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:39:
Zit nu over de helft in BOTW en hoewel ik nog steeds graag speel, is het pakken minder dan de eerste weken. Ik begin het een redelijk lege wereld te vinden. Verschillende keren de laatste dagen dat ik een npc ontmoet, maar die niets meer doet dan een tekstje opzeggen. Niet iedereen kan een quest hebben maar toch, beetje jammer. De side quests anderzijds blijven wel teleurstellend en de rewards niet de moeite. Mobs vermijd ik want die droppen niets interessant. Ik blijf spullen verzamelen maar gebruik er eigenlijk niets van. Behalve ore om te verkopen maar ik heb nu bakken geld waar ik niets mee ben. Enige dat ik koop van een winkel zijn pijlen want die geraken wel snel op.

Ik zou het niet erg vinden het spel nu uit te spelen maar ik zal het misschien even aan de kant leggen en binnen een aantal weken verder spelen. Benieuwd of ToTK ook zo gaat aanvoelen.
Ben je al bij Bouwbedrijf Bolson langs geweest? Dat is wel een hele leuke side-quest die tot leuke dingen leidt.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Wat is de 'helft'? Zeker in de woestijn zijn genoeg quests (snow/sand boots), de labyrinten, alle great fairies en de eindeloze stroom parts die ze nodig hebben?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
MrScratch schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Ben je al bij Bouwbedrijf Bolson langs geweest? Dat is wel een hele leuke side-quest die tot leuke dingen leidt.
Ja, momenteel ben ik mensen aan het recruteren over heel Hyrule, benieuwd wat er gaat volgen.
Señor Sjon schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:24:
Wat is de 'helft'? Zeker in de woestijn zijn genoeg quests (snow/sand boots), de labyrinten, alle great fairies en de eindeloze stroom parts die ze nodig hebben?
Ik heb heel de oostelijke kant van Hyrule gedaan + de volledige zuidelijke kant + bijna volledige noordelijke kant. Ben gisteren begonnen in de woestijn en zoals je zegt, in de woestijn heb ik een reeks leuke quests gevonden. Ik vermaak mij weer zoals de eerste weken d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
De westelijke kant is wel wat te vinden ja.

Eigenlijk mist BotW wel wat in het zuidoosten. Na het bevrijden van de draak heb je in die hele hoek vanaf het zuidelijke deel van Lake Hylia helemaal tot die berg bij de shrine of wisdom eigenlijk nooit meer wat te zoeken. Geldt ook voor de bergen ten noorden van Windblight Ganon. Je bent vrij snel bij de divine beast zonder echt de bergen in te hoeven.

Maar goed, begrijp een beetje via diverse glitches dat men in de bergen e.d. de levels en shrines heeft verstopt en daar geen levels in heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:40:

Eigenlijk mist BotW wel wat in het zuidoosten. Na het bevrijden van de draak heb je in die hele hoek vanaf het zuidelijke deel van Lake Hylia helemaal tot die berg bij de shrine of wisdom eigenlijk nooit meer wat te zoeken. Geldt ook voor de bergen ten noorden van Windblight Ganon. Je bent vrij snel bij de divine beast zonder echt de bergen in te hoeven.

Maar goed, begrijp een beetje via diverse glitches dat men in de bergen e.d. de levels en shrines heeft verstopt en daar geen levels in heeft gemaakt.
Precies, ik ben na death mountain, wat ik niet super leuk vond, naar het zuidoosten en zuiden gegaan. Daar was weinig te beleven en het spel begon zo wat te vervelen. Blij dat het weer leuk is in de woestijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:00
Señor Sjon schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:40:

Ik dacht dat de shrines in een aparte "wereld" zaten en dat de bergen gewoon leeg zijn in BotW. De Master Sword Trial had dat ook, die zat in een aparte wereld (genoeg glitches om buiten de kamers te komen in die mode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er is een glitch die vereist dat je het medaillon bovenop de hoogste berg ten noorden van de Gerudo legt.

Het ljkt mij er dan op (zeker gezien de hoogte) dat daar het Master Sword van de trials in zit. Dan zijn er nog genoeg plekken over om levels in te stoppen. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 21-07-2023 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30
Señor Sjon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:33:
Er is een glitch die vereist dat je het medaillon bovenop de hoogste berg ten noorden van de Gerudo legt.

Het ljkt mij er dan op (zeker gezien de hoogte) dat daar het Master Sword van de trials in zit. Dan zijn er nog genoeg plekken over om levels in te stoppen. :+
Die glitch is om de "moonjump" aan te zetten en heeft niet direct met de trails of the master sword te maken. Het is wel onderdeel ervan om die makkelijker te halen.

Zie deze video voor details: https://youtu.be/JIX6c426-1I

Edit: Alhoewel, er worden toch wel meer glitches gebruikt in die video waardoor ik er toch aan twijfel.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 21-07-2023 14:39 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Señor Sjon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 14:33:

Ik heb die glitch gebruikt, maar je moet zelf nog een flink stuk omhoog vanaf dat punt om bij de Master Sword te komen in de Trial wereld. Enige dat het medallion op die plek doet, is zorgen dat je op een gunstige plek in de Trial wereld kan respawnen om de afstand die je af moet leggen te minimaliseren.

Ook de andere glitches rondom Trial of the Sword maken heel duidelijk dat het een andere wereld is, aangezien alle kamers geladen worden in een grote wereld, waar niets van de echte wereld is. Wat ook logisch is, want waarom zou je de echte wereld en alle informatie daarover ingeladen houden in een gebied waar het toch niet nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het doet me denken aan de oude speedruns waarbij men door langs een bepaalde ruimte te komen met een soort wallhack, ze doorliepen naar een hele andere dungeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-09 23:59

XOR

Ik twijfel of ik eerst BotW wil spelen, of toch gelijk voor TotK ga. Ik ben bang dat ik met beginnen met TotK BotW voor mijzelf verpest, omdat de nieuwere titel toch een doorontwikkeling van de oudere titel lijkt te zijn, in ieder geval op vlak van gameplay en quality of life-verbeteringen. Ik lees van mensen dat ze in BotW het één en ander missen na TotK gespeeld te hebben. Tegelijk is TotK nu hot en zijn oudere games bij Nintendo helaas niet of nauwelijks goedkoper, dus het courante spel spelen klinkt ook aantrekkelijk.

Voor wie beide gespeeld heeft, hoe kijk je hier tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
XOR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:26:
Ik twijfel of ik eerst BotW wil spelen, of toch gelijk voor TotK ga. Ik ben bang dat ik met beginnen met TotK BotW voor mijzelf verpest, omdat de nieuwere titel toch een doorontwikkeling van de oudere titel lijkt te zijn, in ieder geval op vlak van gameplay en quality of life-verbeteringen. Ik lees van mensen dat ze in BotW het één en ander missen na TotK gespeeld te hebben. Tegelijk is TotK nu hot en zijn oudere games bij Nintendo helaas niet of nauwelijks goedkoper, dus het courante spel spelen klinkt ook aantrekkelijk.

BotW is wat kleinschaliger/overzichtelijker, TotK is toch flink groter. Op vlak van gameplay zijn ze eigenlijk redelijk gelijk en de QOL verbeteringen zijn beperkt dus daar hoef je het niet voor te doen. Een aantal QOL verbeteringen zat ook al als DLC in BotW.

Verhaal staat ook op zichzelf, TotK is dan wel een sequel op BotW, het verhaal is gewoon compleet losstaand. Er zijn wel wat verwijzingen van TotK naar BotW en je zal ook wel wat spoilers voor BotW krijgen, maar dat gaat in de meeste gevallen niet verder dan "X heeft een paar jaar geleden een rol gespeeld in het verhaal van BotW", dit gaat wel voornamelijk om hoofdpersonen.

Je kan ook wachten tot BotW een keer in de aanbieding is, eens in de zoveel tijd is die wel met korting verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:51
@XOR Mocht je ook de dlc willen, de versie waarbij alles op de cartridge staat, staat nu voor ¥7555 (€48) te koop bij Amazon Japan. Komt nog wel verzendkosten en btw bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR

XOR

hcQd schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 18:06:
@XOR Mocht je ook de dlc willen, de versie waarbij alles op de cartridge staat, staat nu voor ¥7555 (€48) te koop bij Amazon Japan. Komt nog wel verzendkosten en btw bij.
Ik heb deze versie besteld. Het totaal kwam uit op net iets meer dan 68 euro. Iets meer dan gepland, maar ik heb het spul liever op een cartridge dan aan een account hangen.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR

XOR

Transportman schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:53:
BotW is wat kleinschaliger/overzichtelijker, TotK is toch flink groter.
Kleinschaliger vind ik tegenwoordig vaak geen nadeel. Je ziet vaak bij een opvolger van een populaire titel dat het hetzelfde idee is, maar dan groter en meer. Er worden allerlei randzaken bij de hoofdzaak gepropt, van domweg meer oppervlakte in de spelwereld tot collectibles, challenges, achievements en noem maar op, maar het wordt er niet altijd een beter spel van. Meer focus is niet noodzakelijk verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand toevallig al een winkel tegen gekomen waar je die 2 nieuwe Amiibo figuurtjes van Tears of the Kingdom kunt reserveren.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

Linksquest schreef op zondag 23 juli 2023 @ 04:06:
Iemand toevallig al een winkel tegen gekomen waar je die 2 nieuwe Amiibo figuurtjes van Tears of the Kingdom kunt reserveren.
Nee, maar het helpt om o.a. dit topic op BudgetGaming in de gaten te houden: amiibo [Algemeen Topic]. Daar wordt vaak gemeld wanneer ergens een nieuwe Amiibo te bestellen is.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
XOR schreef op zondag 23 juli 2023 @ 03:29:
[...]

Kleinschaliger vind ik tegenwoordig vaak geen nadeel. Je ziet vaak bij een opvolger van een populaire titel dat het hetzelfde idee is, maar dan groter en meer. Er worden allerlei randzaken bij de hoofdzaak gepropt, van domweg meer oppervlakte in de spelwereld tot collectibles, challenges, achievements en noem maar op, maar het wordt er niet altijd een beter spel van. Meer focus is niet noodzakelijk verkeerd.
Nou idd. Weapon durability is wat logischer uitgelegd in totk, maar met het fusen wordt het allemaal nog bewerkelijker. Er is meer dan zat te doen, zonder al deze extra ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
XOR schreef op zondag 23 juli 2023 @ 03:29:
[...]

TotK is grotendeels meer van hetzelfde, ben hem nu naar 100% aan het brengen (mis nog 1 quest, misschien wat locaties en 25% van de collectibles maar die zijn met een kaart erbij redelijk snel te verzamelen), maar had halverwege wel het gevoel dat het even teveel was. Teveel quests tegelijk open staan die over de hele map verspreid lagen, teveel nog niet ontdekt en eigenlijk teveel opties op dat moment in de tijd. Toen ik daar eenmaal doorheen was en weer echt kon ontdekken zonder me zorgen te maken over de tientallen quests die open stonden begon ik TotK weer echt leuk te vinden.

Ik zie ook in mijn uren, BotW 100% was +- 150 uur, TotK 100% zal rond de 250 uur uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Laatst online: 00:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heh, sidequests doe ik wanneer ik er zin in heb. Heb er nu iets van 10 open staan. Ik loop voornamelijk de wereld rond, herhaaldelijk, om van alles te bekijken en ben nu meer naar shrines aan het zoeken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik speel op het moment BoTW maar kan het zijn dat ik iets op zak heb waardoor Link ontploft in een soort bliksem als het onweert?

Ik wordt niet getroffen door de bliksem verder maar het lijkt vanuit Link zelf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Donstil schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 22:38:
Ik speel op het moment BoTW maar kan het zijn dat ik iets op zak heb waardoor Link ontploft in een soort bliksem als het onweert?

Ik wordt niet getroffen door de bliksem verder maar het lijkt vanuit Link zelf te komen.
Als je metalen wapens, schilden of bogen draagt loop je de kans dat je getroffen wordt als het onweert. Dat gaat vooraf aan geknetter en kleine elektrische ladingen op Link dat steeds frequenter wordt tot de inslag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:21:
[...]

Als je metalen wapens, schilden of bogen draagt loop je de kans dat je getroffen wordt als het onweert. Dat gaat vooraf aan geknetter en kleine elektrische ladingen op Link dat steeds frequenter wordt tot de inslag is.
Aah duidelijk, ik heb een zwik metalen zwaarden in mijn inventory inderdaad. Leuk detail, thanks.

Is het te ontwijken? Want had nu het idee van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, unequip de boel. Als je een houten schild hebt, kies die. Boko boog? Neem die. Of wissel van equipment en kies voor het 'geen' icoontje helemaal links.

Het is niet nodig om je 10 zwaarden 8 bogen en 5 schilden te droppen. Het is wat je op dat moment actief hebt wat het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Donstil schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:24:
[...]

Aah duidelijk, ik heb een zwik metalen zwaarden in mijn inventory inderdaad. Leuk detail, thanks.

Is het te ontwijken? Want had nu het idee van niet.
Wat @Hero of Time al zegt, alles waar in het menu geen vonken bij staan tijdens onweer kan je veilig equiped laten.

Daarnaast is er gear waarmee je geen schade meer oploopt van een blikseminslag (even in 2 spoilers, eerste is generiek, tweede is met details over hoe je de gear precies kan krijgen).
spoiler:
Deze gear je tegen als onderdeel van de quest line om 1 van de Divine Beasts te bevrijden en nadat je die bevrijdt hebt kan je een quest starten om de gear ook daadwerkelijk te krijgen.

spoiler:
Gaat om de Gerudo Divine Beast quest line, daarvoor moet je de Thunder Helm terughalen bij de Yiga vandaan (dan is het nog een Key Item), nadat je de Divine Beast bevrijd hebt kan je van Riju de quest krijgen om de Thunder Helm te krijgen, waarvoor je alle quests in Gerudo Town moet voltooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aah dat icoontje had ik nog niet gezien, ik zit aan het begin van de game, uurtje of 10 gespeeld, net alle fotos gedaan. Dus moet nog een hoop leren merk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nu al 2 nachtdiensten op de Zelda Game en Watch het spelen, gewoon lekker de aller eerste Zelda on the Go :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Linksquest schreef op zondag 30 juli 2023 @ 04:13:
Ik ben nu al 2 nachtdiensten op de Zelda Game en Watch het spelen, gewoon lekker de aller eerste Zelda on the Go :P
Wacht… Jij speelt Zelda tijdens je werk? Wat voor werk is dat dan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Donstil schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:48:
Aah dat icoontje had ik nog niet gezien, ik zit aan het begin van de game, uurtje of 10 gespeeld, net alle fotos gedaan. Dus moet nog een hoop leren merk ik :)
Uurtje of 10 en alle foto's al gedaan? Dan ben je dat wel heel snel aan het doen en ik vermoed met een gids ernaast, ik zou vooral aanraden lekker te ontdekken en alleen een gids te pakken als je echt iets moet weten. Als je alleen maar gidsen volgt kom je namelijk in de problemen omdat je niet genoeg resources hebt om te verkopen voor rupees om daarmee bijvoorbeeld weer gear te kopen die tegen bepaalde weersomstandigheden kan waar je langere tijd in door zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:20:
[...]

Uurtje of 10 en alle foto's al gedaan? Dan ben je dat wel heel snel aan het doen en ik vermoed met een gids ernaast, ik zou vooral aanraden lekker te ontdekken en alleen een gids te pakken als je echt iets moet weten. Als je alleen maar gidsen volgt kom je namelijk in de problemen omdat je niet genoeg resources hebt om te verkopen voor rupees om daarmee bijvoorbeeld weer gear te kopen die tegen bepaalde weersomstandigheden kan waar je langere tijd in door zal brengen.
In dit soort games speel ik altijd zo snel mogelijk de hele map vrij. Dan kan ik gaan en staan waar ik wil en ga ik daarna de verhaallijn door.

Dat heb ik hier dus ook gedaan (op twee torens na want die lukken nog niet), ondertussen de shrines gedaan die ik tegenkwam en per gebied even gekeken of er ook een foto was.

Nu ik dat heb afgevinkt ben ik met het verhaal begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DutchKel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:16:
[...]

Wacht… Jij speelt Zelda tijdens je werk? Wat voor werk is dat dan? >:)
Ik ben beveiliger van beroep, en zat nu toevallig 3 nachten op een heel rustig object, dus moet dan toch wel vermaak doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Linksquest schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Ik ben beveiliger van beroep, en zat nu toevallig 3 nachten op een heel rustig object, dus moet dan toch wel vermaak doen.
Dan heb je nu dus even geluk. Ik kan me voorstellen dat je ook wel eens minder leuke dagen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DutchKel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 18:38:
[...]

Dan heb je nu dus even geluk. Ik kan me voorstellen dat je ook wel eens minder leuke dagen hebt.
Zeker weten, ligt ook per object en de situatie, in het verleden ook een object gehad waar ik regelmatig flinke agressie heb gehad toen zelfs meerdere doods dreigingen. Maar goed, vannacht ook lekker rustig, nu de Game en Watch niet bij me, omdat ik wel wat dingen moet doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
Zo, na bijna twee maand elke dag spelen BOTW uitgespeeld, prachtig.

Kan ik niet meer een paar quests afwerken als ik het spel uitgespeeld heb? Mijn laatste save game is juist voor ik Ganon moet aanvallen.
En kan ik ergens zien hoeveel uur gespeeld?

Mijn eindoordeel is vrij positief. Ik heb in geen 12 jaar, sinds skyrim, mij nog geamuseerd met een spel. Skyrim heb ik zelfs nooit uitgespeeld, maar deze was de moeite.

Aan nadelen ontsnapt het spel niet. Ik heb nooit het nut gevonden om enige recepten te maken aangezien dit zo lang duurde en omslachtig was. Nu dat het spel uitgespeeld is heb ik duizenden items zorgvuldig zitten verzamelen, allemaal zonder nut in principe. Geld is evenzeer nutteloos. Behalve wat armor en dat huis heb ik zo goed als nooit iets gekocht. Enkel op het eind heb ik 50 ancient arrows gekocht, en die maakten de eindbaas klein in een minuutje.
Ik vind de wereld ook wat leeg. Van mij mocht het allemaal wat denser gepakt zijn op elkaar, maar dan met meer dingen te doen per kleinere zone. Verhalend was het ook wat magertjes. Laatste puntje waren die sheikah foto’s, heb ik nooit gedaan, en was geheel niet nodig. Ben niet zo een fan van dingen verzamelen om te verzamelen. Foto’s nemen van alles dat je ziet, zomaar? Nee bedankt.

Maar toch, hoewel ik vrij kritisch ben, is het een van mijn top spellen ooit gespeeld. Blij dat ik het ervaren heb.

Nu nog een paar maandjes wachten en dan kan ik TOTK aanzetten, benieuwd of ze enkele van mijn kritiekpunten gaan aanpakt hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Aardappelnoot op 08-08-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste save is inderdaad voor Ganon, maar je kunt vandaar uit gewoon verder verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De tijd krijg je pas te zien nadat je Ganon voor het eerst hebt verslagen (linksonder in map view). De laatste save is altijd vlak voor je de strijd ingaat, dus na uitspelen kan je omkeren en de andere quests doen.

Van alles foto's maken doe ik wel, vaak genoeg een ingrediënt moeten zoeken met de sensor via de sheikah slate. Daar heb je wel de foto voor nodig. En menig sidequest in 1x klaar omdat je toevallig het benodigde ingrediënt bij je had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aardappelnoot schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:56:
Zo, na bijna twee maand elke dag spelen BOTW uitgespeeld, prachtig.

Kan ik niet meer een paar quests afwerken als ik het spel uitgespeeld heb? Mijn laatste save game is juist voor ik Ganon moet aanvallen.
En kan ik ergens zien hoeveel uur gespeeld?
Speeltijd, of aantal uur dat het spel open was, kan je ook vinden in je account van de Switch zelf. Er wordt van elk spel bijgehouden hoeveel tijd je er in hebt besteedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40
Ik was al best lange tijd benieuwd hoe het is om een linked game Oracle of Ages/Seasons te spelen. Dus dar ben ik eindelijk maar eens aan begonnen nu die games op Switch online staan. Ages uitgespeeld en nu door met seasons als linked game. Best grappig om de kleine veranderingen te zien.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR

XOR

XOR schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 17:26:

Om even terug te komen op mijn eigen vraag: ik ben blij dat ik met BotW begonnen ben. Ik heb de eerste uren van TotK op Youtube gezien en daar wordt in het begin wel erg veel op je afgevuurd, waarbij bij sommige zaken toch een beetje de aanname lijkt te bestaan dat je ze al kent. Het spel moet natuurlijk toch een balans slaan tussen mensen die honderden uren in BotW hebben zitten en nieuwe spelers.

Inmiddels heb ik veel gespeeld, waarbij ik soms verbaasd was hoe snel die accu van de Switch alweer leeg leek te zijn, en ben ik een heel eind verder, en merk ik dat ik de gameplayloop een beetje zat begin te worden. Het is absoluut een goed spel met een ijzersterke gameplayloop en wat frisse vernieuwingen. Het kent uiteraard ook wat mindere zaken die niet helemaal doordacht of domweg bedoeld om de speeltijd op te rekken lijken. Desalniettemin heb ik me er goed mee vermaakt, al ben ik er nog niet helemaal doorheen.

Bij aankoop betwijfelde ik of ik hierna nog trek zou hebben in TotK, omdat de twee toch behoorlijk op elkaar lijken, maar ik zie het nu nog wel een keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:57
Ik ben nog lang niet door Botw heen, maar ja ik ben dan ook van het type die geen gaten in zijn heldenspoor op de kaart wil zien ;-)
Afijn dit weekend maar eens die bliksem nerd zien neer te sabelen. Die heeft zijn turbo steeds aanstaan..wat een adhd-er! ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de liefhebbers, een video van alle Zelda Amiibo die er momenteel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR

XOR

idef1x schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 08:05:
Ik ben nog lang niet door Botw heen, maar ja ik ben dan ook van het type die geen gaten in zijn heldenspoor op de kaart wil zien ;-)
Ik ook hoor, maar ik heb domweg meer gespeeld dan ik snel face-to-face zou toegeven. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mensen die nog graag die 2 nieuwe Zelda Amiibo figuurtjes willen en zoeken, op moment van schrijven zijn ze nog te reserveren bij My Nintendo, LET OP: Omdat het om een reservering gaat, heb je een Credit Card nodig, tenminste ik had die nodig.

https://store.nintendo.nl...oe_mns_ryi_preorder_start

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4vaUVTbBIdzzHqy-JDK5of7kLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/14d2zMbaSteuC8QKgp0ChrSZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 17:50
Linksquest schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 05:07:
Mensen die nog graag die 2 nieuwe Zelda Amiibo figuurtjes willen en zoeken, op moment van schrijven zijn ze nog te reserveren bij My Nintendo, LET OP: Omdat het om een reservering gaat, heb je een Credit Card nodig, tenminste ik had die nodig.

https://store.nintendo.nl...oe_mns_ryi_preorder_start

[Afbeelding]
Zijn deze al ergens anders te pre-orderen geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunz schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:14:
[...]

Zijn deze al ergens anders te pre-orderen geweest?
Nedgame en Media Markt heb ik al voorbij zien komen, echter vroegen die voor Zelda €20,00 en voor Ganandorf €25,00 en daar kwamen ook nog verzendkosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
Interessant voor de Belgen - bij Fnac staan beide nieuwe amiibo's voor 14 euro als pre-order prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De Zelda amiibo bij Nedgame was ook al uitverkocht en Ganondorf heb ik niet kunnen vinden. Niet de optie aangezet voor het tonen van uitverkochte items. Dan had 'ie er wellicht wel bij gestaan.

Ik wil ze wel hebben, maar twijfel even waar ik ze ga halen. Misschien toch maar verstandig om de cc te trekken.

Edit:
Zie ook de ProController bij Nintendo voor €75, terwijl die bij Nedgame €90 is. Dat is wel een flink verschil. Ook kijkende naar de normale ProController bij Nedgame voor €70.

[ Voor 23% gewijzigd door Hero of Time op 24-09-2023 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En maar besteld. In 2-4 dagen de controller, de amiibo's wanneer ze uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:33:
En maar besteld. In 2-4 dagen de controller, de amiibo's wanneer ze uitgebracht worden.
Bij My Nintendo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De link die jij eerder postte. ;) De derde hit is de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A top, blij dat ik mensen die de mail niet gehad hadden van My Nintendo heb kunnen helpen 👍

En nice dat je die controller hebt besteld, heb hem ook, en een unboxing ervan gemaakt 😝

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb alleen maar de controller gekocht omdat m'n primaire controller last heeft van stick drift, wat bij Zelda toch wel te merken was (eerder niet echt) en de tweede die ik heb voor bezoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:23:
Heb alleen maar de controller gekocht omdat m'n primaire controller last heeft van stick drift, wat bij Zelda toch wel te merken was (eerder niet echt) en de tweede die ik heb voor bezoek is.
Jammer van die Stick drift, al proberen schoon te maken met de bekende tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op maandag 25 september 2023 @ 06:14:
[...]

Jammer van die Stick drift, al proberen schoon te maken met de bekende tips?
Dat niet. De drift is kortstondig na eerst bewogen te hebben. Zeg maar het idee van 'nog een klein stapje, nog een klein stapje, perfect' *tikje verder de afgrond in*. Of net wanneer je wil aanvallen dat je opeens 45° gedraaid bent na het loslaten van de control stick. Het is dus niet zo dat ik door blijf lopen.

Bij Hyrule Warriors: Age of Calamity had ik het ook al en dacht eigenlijk dat het aan het spel lag of de manier waarop ik rende. De controller met het manko heb ik tegelijk met de Switch gekocht toen deze uit kwam, dus an sich, na al die jaren, valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:28:
[...]

Dat niet. De drift is kortstondig na eerst bewogen te hebben. Zeg maar het idee van 'nog een klein stapje, nog een klein stapje, perfect' *tikje verder de afgrond in*. Of net wanneer je wil aanvallen dat je opeens 45° gedraaid bent na het loslaten van de control stick. Het is dus niet zo dat ik door blijf lopen.

Bij Hyrule Warriors: Age of Calamity had ik het ook al en dacht eigenlijk dat het aan het spel lag of de manier waarop ik rende. De controller met het manko heb ik tegelijk met de Switch gekocht toen deze uit kwam, dus an sich, na al die jaren, valt het wel mee.
A oke, want mijn release pro heeft er nog geen last van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het heeft even geduurd, maar vandaag heb ik de 2 nieuwe Zelda Amiibo figuurtjes binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEbG6gnnU-PBWTRBiF12gbHUKx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgu1EiuWOw1z2s2L5UMgT1pb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FCpnjEe0D8uz-WdmlMviisiCoww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3v5wYNzl1iHTN4mWM1u0iSc3.jpg?f=fotoalbum_large

Ook een hele leuke doos van My Nintendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijne zijn ook geleverd. De T&T gaf eerst aan dat het pas maandag bezorgt ging worden. Vond ik een klein beetje vreemd wanneer het woensdag al onderweg ging. Net bericht van m'n ouders: pakje aangenomen. Ben er van het weekend toch, dus mooie timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, bij mij werd ook maandag aangegeven, we zijn nu een weekend weg en postbode kwam toevallig een half uur voor we vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Bij mij ook vandaag binnen gekomen, en leuke doos weer van Nintendo, ze hebben altijd wel leuke dozen. Van buiten zien ze eruit als een standaarddoos, maar van binnen altijd wel een mooie afbeelding.
Hero of Time schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:43:
Mijne zijn ook geleverd. De T&T gaf eerst aan dat het pas maandag bezorgt ging worden. Vond ik een klein beetje vreemd wanneer het woensdag al onderweg ging. Net bericht van m'n ouders: pakje aangenomen. Ben er van het weekend toch, dus mooie timing.
Nintendo verstuurt via het DHL pakketcentrum in Ludwigsfelde bij Berlijn (volgens het label op mijn doos), vandaar dat het woensdag al op de post gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Oh wauw. Dat is gaaf. Producer naam zegt mij niet zo heel veel, dus moest het even opzoeken. De beste man is dus bekend van o.a. de Spiderman films van de laatste jaren.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 07-11-2023 23:51 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:52
Ontzettend gaaf, vond de Mario film al echt heel tof, benieuwd naar een Zelfs versie!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lijkt me eigenlijk helemaal geen goed idee haha. Het is dat Miyamoto zelf mee werkt, maar ik ben nogal sceptisch :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Meer info waaruit blijkt dat het geen geruchten zijn: https://www.nintendo.co.j...lease/en/2023/231108.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:52
De NOS heeft er ook al een artikel aan gewijd

Na succes Mario-film werkt Nintendo nu ook aan Zelda-verfilming - https://nos.nl/l/2497050

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:36
Bijzonder dat Sony een investeerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:03
Megupe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:06:
Bijzonder dat Sony een investeerder is.
Waarom? Dat fanboys en -girls een vete hebben, betekent niet dat bedrijven onderling dat hebben. Sony is een film uitgever en wellicht dat Nintendo daar gewoon goede zaken mee heeft kunnen doen. Daarnaast heeft het film onderdeel weinig van doen met de console tak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 21:09
Ik had liever een Zelda Ghibli film. Live action, geregisseerd door regisseur van Maze Runner. Nul verwachting helaas haha. Mario vond ik ook niet zo.

[ Voor 74% gewijzigd door Timothy3000 op 08-11-2023 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:44
Ik zag het nieuws en het maakt me wel benieuwd naar het verhaal. Zelda heeft genoeg diepgang om een interessant verhaal te maken, denk aan nieuwe versies van de cutscenes in OoT over het ontstaan van hyrule bijv. Maar hoe dat te combineren valt met de grote verscheidenheid aan volken, dungeons en andere ontdekkingen in een spel is voor mij een sprong te ver. Laat ze dat maar lekker uitzoeken! De betrokkenen hebben genoeg mooie verhalen verfilmd, ik laat me wel verrassen.

Ik verwacht wel gesproken tekst voor link :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:36
Arunia schreef op woensdag 8 november 2023 @ 07:33:
[...]

Waarom? Dat fanboys en -girls een vete hebben, betekent niet dat bedrijven onderling dat hebben. Sony is een film uitgever en wellicht dat Nintendo daar gewoon goede zaken mee heeft kunnen doen. Daarnaast heeft het film onderdeel weinig van doen met de console tak.
Oh ik wist niet dat er een vete gaande was.
Maar Sony en Nintendo zijn op console gebied wel concurrenten, dan is het toch bijzonder vind ik dat Sony een investeerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Omdat Nintendo Sony haat... kijk maar, in onderstaande video hebben ze Sony gecensureerd:

:p /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O nice, als een groot Zelda fan kijk ik hier wel naar uit, ben erg benieuwd wat ze hier van gaan maken. Heb over de jaren heen ook veel fan films gezien, zoals The Legend of Zelda: The Sage of Darkness en de wat bekendere fan film. The Hero of Time. En ja, ik heb zelfs de beruchte tekenfilm gewoon op DVD.

Hoop ook echt dat dit goed gemaakt word, maar Nintendo kennende zitten ze er wel hoog boven op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:03
Megupe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:00:
[...]

Oh ik wist niet dat er een vete gaande was.
Maar Sony en Nintendo zijn op console gebied wel concurrenten, dan is het toch bijzonder vind ik dat Sony een investeerder is.
Fanboys en -girls zijn van alle tijden. Dat bedoel ik te zeggen.
Er is geen reden voor een Microsoft (Xbox tak), Sony (Playstation tak) en Nintendo om ergens in samen te werken. Zeker niet als het gaat om losstaande takken van die bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik denk dat iedereen dit wel kan waarderen (behalve RayNbow :P ).

[ Voor 5% gewijzigd door Zeror op 22-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zeror schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:47:
Ik denk dat iedereen dit wel kan waarderen. :)
Eh, nee? :p

Nu zie ik dat de uiteindelijke video een andere framerate heeft dan de teaser-variant (60 vs 25 fps), maar een bepaalde scene die me opviel in de teaser heeft nog steeds last van vreemde animatie. Dit is wat me opviel in de teaserversie:
quote: uit een chatkanaal
RayNbow> het shot waar een hond achter Link aanrent...

RayNbow> in dat shot bestaat Links animatie uit poses die verschillend 1, 2 of 3 frames wordt vastgehouden 🤔
Dit geeft me een gevoel dat de animatie-framerate puur willekeurig en inconsistent omlaag is geschroefd en niet het gevoel dat er zorgvuldig is geanimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
RayNbow schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:20:
[...]

Nu zie ik dat de uiteindelijke video een andere framerate heeft dan de teaser-variant (60 vs 25 fps), maar een bepaalde scene die me opviel in de teaser heeft nog steeds last van vreemde animatie. Dit is wat me opviel in de teaserversie:

[...]

Dit geeft me een gevoel dat de animatie-framerate puur willekeurig en inconsistent omlaag is geschroefd en niet het gevoel dat er zorgvuldig is geanimeerd.
Animatie kan beter op sommige stukken, daar ben ik het wel mee eens. Maar over het algemeen is dit toch wel mooi gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:17
RayNbow schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:20:
[...]

[...]

Het lijkt er op dat de maker heeft geprobeerd een hand getekend gevoel op wekken door de animaties van de karakters niet soepel te laten lopen. Waarschijnlijk heeft hij/zij de keyframes gemaakt en geforceerd dat er geen inbetweens zijn. In echte hand getekende animaties reken je vaak met 24 frames p/s maar kan je in sommige gevallen ook weg komen door 12 te gebruiken. Je moet als animator alleen wel erg opletten wanneer je dit doet, dit doe je vaak alleen op momenten wanneer er weinig beweging is. Als er dus in traditionele 2d animatie een zichtbaar trage framerate is is dit vaak doordat er te weinig budget is.

Maar goed, hoop informatie, wat ik eigenlijk wou zeggen is dat het lijkt expres te zijn maar naar mijn mening word het er niet beter op en beetje zonde want waarschijnlijk heeft het juist meer werk gekost.

Maar de stijl is natuurlijk geweldig. Ik zat er vandaag aan te denken dat ik wel heel graag een Zelda in deze stijl zou willen zien. Nog een goed verhaal erbij (dus niet OOT opnieuw vertellen) graag ook lekker creatief met de wereld, ik vond het erg tegenvallen dat BOTW en TOTK zo weinig nieuws introduceerde, alles kende we al zo'n beetje, en het verhaal van die twee spellen was geen 100 uur spelen waard.

Geef mij een Zelda met een vernieuwde stijl zoals in dit filmpje. Een interessant verhaal zoals Links Awakening deed, en wees niet bang om af te stappen van wat we al kennen. Van mij part duurt het spel dan maar 40 uur.

• Señor Sjon
Ik vind het bij BotW en TotK jammer dat het erg eenzelfde basis heeft (krachten kwijt in het begin, herstel de krachten). Schraap het verhaal bij elkaar (memories en tears) en bekijk het dan nog een keer om de chronologie goed te hebben.

Ook het Master Sword raakt wel wat van zijn flair kwijt de laatste paar Zelda's. Ding is telkens stuk. :P

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In de game mechanic is het niet stuk, maar gewoon uitgeput en zonder energie. Dat het visueel op dat moment lijkt alsof het in duizend stukken springt zoals dat bij andere wapens die wél stuk gaan ook gebeurt moeten we maar nemen als beperking van de techniek/code. :P

• Señor Sjon
Je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het jammer dat ze het durability systeem niet losgelaten hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Ik had het gemist, maar het is deze week 25 jaar geleden, in november 1998, dat Ocarina of Time uitgebracht werd op de N64 in Japan en de US. In de EU kwam de game een kleine 3 weken later uit op 11 december.

[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 24-11-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:57:
Ik had het gemist, maar het is deze week 25 jaar geleden, in november 1998, dat Ocarina of Time uitgebracht werd op de N64 in Japan en de US. In de EU kwam de game een kleine 3 weken later uit op 11 december.

[YouTube: Zelda: Ocarina of Time Turns 25! - Anniversary DISCUSSION]
Nou begin ik me toch pas echt oud te voelen, dam ik kan me de release nog zo goed herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die graag de tijdlijn een beetje kort en krachtig willen weten, hier een leuke video.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JackAvery
Wil je graag je nieuwe Ganondorf amiibo in meer detail zien? Dan heeft Nintendo dit laten bouwen als gezelschap voor hun Tears of the Kingdom Link statue (bron: Twitter):

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_lNreIakAATmx-?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/F_lNrc7bcAAnc4o?format=jpg&name=4096x4096

Momenteel te zien in Fukuoka :)

[ Voor 14% gewijzigd door JackAvery op 26-11-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zijn wel vet zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is nieuw nieuws over de Zelda film, Wes Ball, de regisseur van de aankomende The Legend of Zelda-film, geeft aan er min of meer een live-action Studio Ghibli-film te van willen maken.

http://gamer.nl/nieuws/ni...io-ghibli-film-van-maken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 2003 heeft Nintendo ooit een Japanse Dubbel DVD uitgebracht met een stuk geschiedenis. Ik heb deze 3 jaar geleden op Youtube gezet en het leek me leuk om deze met jullie eens te delen. Met de CC functie van Youtube kun je eventueel een onderdeling aanzetten, of die 100% klopt weet ik niet, want zo goed is mijn Japans niet, maar dan heb je wel een idee wat het ongeveer over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het volgende hoofddeel in de The Legend of Zelda-reeks wordt hoogstwaarschijnlijk geen direct vervolg op het eerder dit jaar verschenen Tears of the Kingdom. Dat heeft producent Eiji Aonuma gemeld in een interview met Game Informer. Aangezien Tears of the Kingdom een direct vervolg was op Breath of the Wild - inclusief gedeeltelijk dezelfde spelwereld - zou Nintendo dat niet nog een keer doen.

https://www.gameinformer....eption-and-their-approach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Thank you both so much for your time. I've heard about how sometimes questions about games can inspire them to be made, so I selfishly want to ask you about a modern Ocarina of Time remake, but I have a feeling I know the answer I'll get.
EA: [Laughs] No comment!
Yes please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zit niet echt te wachten op weer een remake. Maar een ander vervolg dan Majora's Mask met een nieuw verhaal zou zeker wel leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hero of Time schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:24:
Zit niet echt te wachten op weer een remake. Maar een ander vervolg dan Majora's Mask met een nieuw verhaal zou zeker wel leuk zijn.
Ik sta voor beide opties open, wel mag voor mij het weer een laniary Zelda worden. Breath of the Wild en Tears of the Kingdom zijn alle 2 toffe games, maar tegelijkertijd ook wel extreem groot en voor nieuwkomers misschien in het begin wat te pittig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Hero of Time schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 16:24:
Ik zie best gebeuren dat er een remake komt om de Zelda film te gaan begeleiden straks. Ik zie ook best een "FF VII Rebirth"-aanpak van Ocarina of Time gebeuren. Dat zou echt een power move zijn als Nintendo dat deed. En dan over een jaar of 5-6 pas weer een gloednieuwe Zelda game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 10:42
Dan moeten ze de hele gameplay en mogelijk wat andere factoren moderniseren. vind OoT en MM wel slecht verouderd.

En maar een beetje nostalgie voor MM.

Hier toch een minderheid in.

Ideal gezien zou ik betreft 3D zelda een mix willen zien van de BotW/TotK en Oot/MM/WW/TP
Iets meer een directie focus betreft je quest.

Hoe leuk Botw en TotK ook zijn het is meer een sandbox ervaring dan je klassieke Zelda plot. Niet dat het erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Psyonara schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 23:01:
Dan moeten ze de hele gameplay en mogelijk wat andere factoren moderniseren. vind OoT en MM wel slecht verouderd.

En maar een beetje nostalgie voor MM.

Hier toch een minderheid in.

Ideal gezien zou ik betreft 3D zelda een mix willen zien van de BotW/TotK en Oot/MM/WW/TP
Iets meer een directie focus betreft je quest.

Hoe leuk Botw en TotK ook zijn het is meer een sandbox ervaring dan je klassieke Zelda plot. Niet dat het erg is.
Wat je zou kunnen doen is Ocarina of Time en Majora's Mask samen tot 1 grote game kunnen maken, dus beide remake en direct op het einde van Ocarina of time een soort van filmpje dat overgaat naar Majora's Mask.

Pagina: 1 ... 90 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic