Die stem van hem zou het alleen maar verpesten voor mij.Tukk schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:00:
Eeerste 8 uur gameplay van woody
[YouTube: Zelda: Tears of the Kingdom - DAY 1]
Zelf nog niet veel gekeken, ga der liever maagdelijk in.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 11:17
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Ik ook, alleen dan op PostNL
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Linksquest
Travel case heb ik binnen, nu de rest nog.
Net mijn ce bij Coolblue opgehaald. Wel een dikke sticker aan de voorkant maar die is er met wel geduld goed af gekomen.
Veel plezier iedereen vandaag!
Veel plezier iedereen vandaag!
Hahaha, die drie collectors editie begrijp ik nog enigszins. Maar waarom twee keer het spel ook los?DutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:03:
Ik heb het idee dat ik een beetje heb overdreven met mijn aankopen…
[Afbeelding]
1 spel had ik als eerste besteld, bij bol.com. De 2e had ik via Nintendo besteld met allemaal die extra items. De collectors edition heb ik bij bol.com en coolblue besteld direct toen het mogelijk was.martin_v_z schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:50:
[...]
Hahaha, die drie collectors editie begrijp ik nog enigszins. Maar waarom twee keer het spel ook los?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
- Linksquest
En ik dacht dat ik erg wasDutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:03:
[Afbeelding]

Zo'n 1400 euro aan Zelda stuff, damnDutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:03:
[Afbeelding]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
- Linksquest
Ik kwam dit artikel net tegen, vond hem wel leuk om te delen
Nintendo: 'Onmogelijk om Zelda-games perfect op elkaar aan te laten sluiten'
Dat meldt Eiji Aonuma, de producent van het vandaag uitgekomen The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, in een interview met Bright. Daarin wordt een lijn getrokken tussen de slechterik uit voorganger Breath of the Wild en Tears of the Kingdom. Precieze details worden echter niet gegeven, omdat Nintendo dat volgens Aonuma "aan de spelers wil overlaten. Als we een sluitend antwoord geven, dan is er geen discussie meer. Het is denk ik interessanter als we het dan vaag houden."
Artikel: https://gamer.nl/artikele...aar-aan-te-laten-sluiten/
Ik verzamel het. Het meeste komt dus ook in een vitrinekast uiteindelijk te staan.Zeror schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:36:
[...]
Zo'n 1400 euro aan Zelda stuff, damn. Wat ga je er mee doen?
Ik vind de doos waar Nintendo het spel in had verzonden ook wel erg leuk.
:strip_exif()/f/image/c9L1hsbytpIwyv86NbUsmCrL.jpg?f=fotoalbum_large)
@Linksquest jij bent ook erger want jij hebt een nickname gerelateerd aan Zelda.
- Linksquest
Nog erger, heb zelfs een tatoeage op mijn rug van LinkDutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:39:
[...]
Ik verzamel het. Het meeste komt dus ook in een vitrinekast uiteindelijk te staan.
[Afbeelding]
@Linksquest jij bent ook erger want jij hebt een nickname gerelateerd aan Zelda.

Ah nice. Ik vind het ook wel leuk om Zelda stuff te verzamelen, maar heb er niet zo heel veel plek voor.DutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:39:
[...]
Ik verzamel het. Het meeste komt dus ook in een vitrinekast uiteindelijk te staan.
Die doos is echt tof. Ik wil zelf die doos binnenstebuiten vouwen. Zodat ik hem als doos kan wegzetten.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dat is een erg leuk idee, maar volgens mij is die doos op bepaalde plekken gelijmd waardoor je dat niet voor elkaar krijgt zonder de hele doos te beschadigen.Zeror schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:55:
[...]
Ah nice. Ik vind het ook wel leuk om Zelda stuff te verzamelen, maar heb er niet zo heel veel plek voor.
Die doos is echt tof. Ik wil zelf die doos binnenstebuiten vouwen. Zodat ik hem als doos kan wegzetten.
Voorzichtig met een mesje doorsnijden. Of proberen op te warmen zodat de lijm weer zacht wordt.DutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:59:
[...]
Dat is een erg leuk idee, maar volgens mij is die doos op bepaalde plekken gelijmd waardoor je dat niet voor elkaar krijgt zonder de hele doos te beschadigen.
Twee TOTK Pro controllers voor splitscreen co-op?DutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:03:
[Afbeelding]
Die verpakkingsdozen van de My Nintendo Store zijn inderdaad leuk gedaan.
[ Voor 7% gewijzigd door L23 op 12-05-2023 17:11 ]
Waarom split screen? Er staan ook 2 switches en 2 spellen op de foto.L23 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:10:
[...]
Twee TOTK Pro controllers voor splitscreen co-op?
Die verpakkingsdozen van de My Nintendo Store zijn inderdaad leuk gedaan.
Die controllers vielen als eerste op. Maar inderdaad. En twee handen heDutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 19:18:
[...]
Waarom split screen? Er staan ook 2 switches en 2 spellen op de foto.
Gaan beide consoles ook gebruikt worden of laat je er een echt dicht in de doos? En wat moet je nou met 5 keer Zelda?
Kreeg mailtje over dat de bezorger van DHL onderweg ging. Kon daarmee ook de bezorglocatie/tijd aanpassen, aangegeven om het maar direct bij de buren af te geven. Na werk daar ook direct langs gegaan en zit nu lekker te spelen.
Eerste indruk: ze hebben wat gedaan aan het 'gebrek' aan muziek zo te merken. Het is iig direct aanwezig én ook nog eens herkenbaar!
Ik ga gauw verder spelen.
Eerste indruk: ze hebben wat gedaan aan het 'gebrek' aan muziek zo te merken. Het is iig direct aanwezig én ook nog eens herkenbaar!
Ik ga gauw verder spelen.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pfff, stel je voor dat je een nicknaam gerelateerd aan de beste spel franchise zou hebben...DutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:39:

- Linksquest
Ja, wie heeft er nog z'n geweldige naamHero of Time schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:24:
[...]
Pfff, stel je voor dat je een nicknaam gerelateerd aan de beste spel franchise zou hebben...
Alleen jammer dat om een of andere reden de L van mijn naam klein is, normaal is het Linksquest
Ik doe om de zelda boxen (mits ze leverbaar zijn) van die hard plastic cases en dan gaan ze in de verzameling, dat doe ik ook met 1 switch. Ik heb zo meer consoles die helemaal nieuw zijn in de zelda uitvoering. O.a. een 3DS Majora's Mask, Gamecube Wind Waker editie, Wii U Wind Waker editie, volgens mij ook nog een 3DS Hyrule Warriors editie (of dat is de collectors editie van hyrule warrior).L23 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:19:
[...]
Die controllers vielen als eerste op. Maar inderdaad. En twee handen he
Gaan beide consoles ook gebruikt worden of laat je er een echt dicht in de doos? En wat moet je nou met 5 keer Zelda?
Qua spellen heb ik van Zelda ook heel veel nog met de Nintendo seal eromheen. Alleen voor de collectors edities is het vaak lastig om de hard plastic cases te krijgen.
Die collectors edities hebben allemaal andere afmetingen? Maakt dat het lastig om een case er voor te krijgen?DutchKel schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:48:
[...]
Ik doe om de zelda boxen (mits ze leverbaar zijn) van die hard plastic cases en dan gaan ze in de verzameling, dat doe ik ook met 1 switch. Ik heb zo meer consoles die helemaal nieuw zijn in de zelda uitvoering. O.a. een 3DS Majora's Mask, Gamecube Wind Waker editie, Wii U Wind Waker editie, volgens mij ook nog een 3DS Hyrule Warriors editie (of dat is de collectors editie van hyrule warrior).
Qua spellen heb ik van Zelda ook heel veel nog met de Nintendo seal eromheen. Alleen voor de collectors edities is het vaak lastig om de hard plastic cases te krijgen.
Tssss, PostNL gaf vanochtend melding over levering tussen 8:00 en 18:00. Daarna werd het voor 22:00. En nu wordt dat ook opgeschort. Nou maar hopen dat het morgen wel gaat lukken.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Voor bijna elke limited edition is wel een case te koop. Ik wacht even tot ze ook voor dit spel zijn en dan koop ik er ook een. Meestal rond de 7 euro.L23 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:51:
[...]
Die collectors edities hebben allemaal andere afmetingen? Maakt dat het lastig om een case er voor te krijgen?
Bij mij ging het van 8-18 naar voor 22. Toen om 19u stond er geleverd, 1930 lag er nog niks in de bus.Stormtrooper schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:06:
Tssss, PostNL gaf vanochtend melding over levering tussen 8:00 en 18:00. Daarna werd het voor 22:00. En nu wordt dat ook opgeschort. Nou maar hopen dat het morgen wel gaat lukken.
21u lag ie er wel. Morgenavond aan de slag

- Linksquest
Voor de liefhebbers in deze groep 😎
LOL, toch maar ff gaan kijken bij de brievenbus. Maar hier helaas nog niks...Megupe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 22:26:
[...]
Bij mij ging het van 8-18 naar voor 22. Toen om 19u stond er geleverd, 1930 lag er nog niks in de bus.
21u lag ie er wel. Morgenavond aan de slag
Had hier gisteren ook een aflevermelding van een pakketje van Large (wat Star Wars t-shirts). Mensen thuis, geen pakketje, ook niet in de tuin/bakken, dus rondje gemaakt langs alle buren. Hele wijk afgelopen, geen pakketje. 3 uur later melding dat pakketje afgeleverd is op een PostNL afgifte punt... Niet heel netjes...
[ Voor 31% gewijzigd door Stormtrooper op 12-05-2023 22:55 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Je kan een modje schoppen en vragen voor de L ipv l.Linksquest schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:16:
[...]
Ja, wie heeft er nog z'n geweldige naam![]()
Alleen jammer dat om een of andere reden de L van mijn naam klein is, normaal is het Linksquest
Ik heb de rechten niet, anders had je het nu wel opeens.
[ Voor 8% gewijzigd door Hero of Time op 12-05-2023 22:59 ]
Gisteren collector’s editie zo binnen gekregen 😭

Omruilen gaat niet aangezien overal uitverkocht …
Beschadiging was er wss al voor verzending gezien doos perfect op maat was en geen beschadiging vertoonde. Vind ik echt not done maarja…wou perse game spelen dus seal maar verbroken. Hopend op toch wat compensatie…

Beschadiging was er wss al voor verzending gezien doos perfect op maat was en geen beschadiging vertoonde. Vind ik echt not done maarja…wou perse game spelen dus seal maar verbroken. Hopend op toch wat compensatie…
- Linksquest
Jammer, echt zonde dat het zo mis gegaan is met de post.Sunz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 07:39:
Gisteren collector’s editie zo binnen gekregen 😭
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hier zijn ze alle 3 niet puntgaaf. Er zat bij alle 3 ook geen extra bescherming eromheen.linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 09:53:
[...]
Jammer, echt zonde dat het zo mis gegaan is met de post.
- Linksquest
Coolblue had precies de doos eromheen zodat hij niet kon schuiven, maar inderdaad ook geen bescherming.
Speciaal ook bij coolblue besteld ipv bol ( want die hun dozen zijn veel te groot) want meestal is de bescherming daar wel ok.
Doos was precies op maat (zonder bescherming weliswaar) maar ik vermoed dat de beschadiging er al was voor het de post opging
. Ik hoop toch op enige compensatie..
Ook Amiibo bij bol besteld. Kwam toe in grote bruine envelop. Natuurlijk doosje wat plooischade…om gek van te worden. Gaat retour en opnieuw besteld bij Amazon maar levertijd pas 1 juni en wie weet loopt het daar ook weer mis met de verpakking…
Een optie voor extra bescherming (al dan niet tegen een kleine meerkost) zou welkom zijn bij webshops.
Doos was precies op maat (zonder bescherming weliswaar) maar ik vermoed dat de beschadiging er al was voor het de post opging
Ook Amiibo bij bol besteld. Kwam toe in grote bruine envelop. Natuurlijk doosje wat plooischade…om gek van te worden. Gaat retour en opnieuw besteld bij Amazon maar levertijd pas 1 juni en wie weet loopt het daar ook weer mis met de verpakking…
Een optie voor extra bescherming (al dan niet tegen een kleine meerkost) zou welkom zijn bij webshops.
- Linksquest
De Amiibo heb ik gewoon uitgepakt en doosje bij Oud Papier gedaan, verzamel alleen de Zelda Amiibo figuurtjes, maar wil ze wel gewoon kunnen gebruiken, maar goed dat ben ik, vind het knap als mensen het dicht in de doos kunnen laten.
Ja zit er ook aan te twijfelen…heb er ook nu maar twee in totaal 😂 (Mario van bij de Wii U die ook al uit het doosje is).Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:18:
De Amiibo heb ik gewoon uitgepakt en doosje bij Oud Papier gedaan, verzamel alleen de Zelda Amiibo figuurtjes, maar wil ze wel gewoon kunnen gebruiken, maar goed dat ben ik, vind het knap als mensen het dicht in de doos kunnen laten.
Maar zo leren ze het ook nooit..😏 beetje principe kwestie. Ook is uiteindelijk weer goedkoper bij Amazon 😅
- Linksquest
Ik snap je helemaal, en vaak is in de winkel ophalen ook geen optie, iets waar ik zelf achter gekomen ben sinds de Game Mania in mijn buurt gesloten is.Sunz schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:25:
[...]
Ja zit er ook aan te twijfelen…heb er ook nu maar twee in totaal 😂 (Mario van bij de Wii U die ook al uit het doosje is).
Maar zo leren ze het ook nooit..😏 beetje principe kwestie. Ook is uiteindelijk weer goedkoper bij Amazon 😅
Ik heb hem opgehaald in de winkel maar ook een hoekje beetje gedeukt. Tis wat het is, blijkbaar kunnen ze ze gewoon niet goed verzenden.Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:27:
[...]
Ik snap je helemaal, en vaak is in de winkel ophalen ook geen optie, iets waar ik zelf achter gekomen ben sinds de Game Mania in mijn buurt gesloten is.
Verwijderd
Bij mij was die al open toen ik hem binnen kreeg, bol had hem weer lekker verpakt. Dus heb hem daarom wel uit de verpakking gehaald. Meeste houd ik ook in verpakkingLinksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:18:
- Linksquest
Mag toch hopen dat je wel een melding gemaakt hebt bij bol.com?Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:12:
[...]
Bij mij was die al open toen ik hem binnen kreeg, bol had hem weer lekker verpakt. Dus heb hem daarom wel uit de verpakking gehaald. Meeste houd ik ook in verpakking
Verwijderd
Heeft weinig zin, het is niet meer op voorraad. Reactie is dan altijd stuur maar terug. Maar daar heb ik zelf vrij weinig aan.Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:30:
[...]
Mag toch hopen dat je wel een melding gemaakt hebt bij bol.com?
- Linksquest
Ook dat klopt weer, had ik dat geweten, dan hadden we net zo goed kunnen ruilenVerwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:32:
[...]
Heeft weinig zin, het is niet meer op voorraad. Reactie is dan altijd stuur maar terug. Maar daar heb ik zelf vrij weinig aan.

Verwijderd
En nedgame moeten we ook vermijden:Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:35:
[...]
Ook dat klopt weer, had ik dat geweten, dan hadden we net zo goed kunnen ruilenaangezien ik het gewoon uitpak en die van mij wel nog goed uitzag.
:strip_exif()/f/image/emSjVsMgTbBhMmZ4u7o03ek5.jpg?f=fotoalbum_large)
- Linksquest
Belachelijk wat die soms durven te vragen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 13:16:
[...]
En nedgame moeten we ook vermijden:
[Afbeelding]
Dat is niet alleen bij Nedgame het geval hoor. Tijd terug waren er een aantal amiibo's gewoon net zo duur. Vraag/aanbod gevalletje. Die van Links Awakening heb ik ook voor 2-3 keer de prijs gezien, om een week ofzo later weer gewoon 15-16 euro te zijn. Dat was toen bij Bol, MediaMarkt, bedenk het en het was óf niet voorradig óf veel duurder.
Ik heb al 2 bugs gevonden in totk. Let op deze spoileren erg veel. Bekijken op eigen risico.
spoiler:
Als je in het begin je zwaard pakt dan wordt die op een gegeven moment blauw van kleur. Iets erna spreekt Zelda je aan en zit je zwaard opgeborgen achter je rug.
Als je bij de 2e tempel komt en je attached het zwaard aan je schild dan kom je niet meer verder en kun je een vorige save-game opnieuw laden. Bij het unattachen ben je het zwaard kwijt (zo is het ook uitgelegd), maar als je de tempel uit gaat en weer naar binnen gaat komt het zwaard niet meer terug. Kortom je kunt daar niet direct verder meer.
Als je bij de 2e tempel komt en je attached het zwaard aan je schild dan kom je niet meer verder en kun je een vorige save-game opnieuw laden. Bij het unattachen ben je het zwaard kwijt (zo is het ook uitgelegd), maar als je de tempel uit gaat en weer naar binnen gaat komt het zwaard niet meer terug. Kortom je kunt daar niet direct verder meer.
- Linksquest
Oei, dat is is niet goedDutchKel schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:56:
Ik heb al 2 bugs gevonden in totk. Let op deze spoileren erg veel. Bekijken op eigen risico.
spoiler:Als je in het begin je zwaard pakt dan wordt die op een gegeven moment blauw van kleur. Iets erna spreekt Zelda je aan en zit je zwaard opgeborgen achter je rug.
De eerste is geen bug denk ik.DutchKel schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:56:
spoiler:Als je in het begin je zwaard pakt dan wordt die op een gegeven moment blauw van kleur. Iets erna spreekt Zelda je aan en zit je zwaard opgeborgen achter je rug.
spoiler:
Op het moment dat Zelda je aanspreekt gaat de camera naar haar en is Link buiten beeld. Je hoort dan echter wèl het geluidseffect dat Link het zwaard weer holstert.
Ik vermaak mij prima met het spel. Ziet er prachtig uit. Ook als je in water springt is het effect nu mooier gedaan dan bij BotW. Al wel een paar keer dood gegaan, met zo weinig hartjes beginnen is toch wel een dingetje. 
Heb wel een minpuntje en dat heeft met een functie te maken, dus begrijp het wel: bij BotW had je voor je verschillende verzameling dingen aparte secties. Nu is zo goed als alles op 1 hoop gegooid en het aantal naast elkaar in je inventory overzicht is 5. Had dat liever zoals bij BotW gezien, dat het breder was dan de helft van je scherm.
En de interface delen zijn wit. Liever zwart of een andere donkere kleur.
Heb wel een minpuntje en dat heeft met een functie te maken, dus begrijp het wel: bij BotW had je voor je verschillende verzameling dingen aparte secties. Nu is zo goed als alles op 1 hoop gegooid en het aantal naast elkaar in je inventory overzicht is 5. Had dat liever zoals bij BotW gezien, dat het breder was dan de helft van je scherm.
En de interface delen zijn wit. Liever zwart of een andere donkere kleur.
Begin trouwens een irritant probleem te ondervinden met m'n controller. De linker stick lijkt regelmatig nog eventjes naar links te wijzen voordat het weer op neutraal staat na het loslaten ervan. Morgen maar met m'n andere controller even spelen, als het daar niet gebeurt, moet ik denk die eerste maar gaan vervangen.
DutchKel schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 19:56:
spoiler:
Je hebt dat zwaard helemaal niet nodig. Je kunt de stenen die er liggen aan ieder ander wapen dat je hebt fusen om de stenen muur kapot te slaan.
Ah zover wist ik het nog nietRaem schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:56:
[...]
spoiler:Je hebt dat zwaard helemaal niet nodig. Je kunt de stenen die er liggen aan ieder ander wapen dat je hebt fusen om de stenen muur kapot te slaan.

- Linksquest
Ja leuk idee inderdaadRaem schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:56:
[...]
spoiler:Je hebt dat zwaard helemaal niet nodig. Je kunt de stenen die er liggen aan ieder ander wapen dat je hebt fusen om de stenen muur kapot te slaan.
spoiler:
Vind het ook wel vet dat je nu items aan pijlen kunt maken, zoals een bom en vuur plant
Ik vroeg mij al af wat je probleem precies was.
spoiler:
Je krijgt namelijk voor het geval je niets meer hebt die wapens. Ik had een rots aan mijn eigen wapen gekoppeld.
Linksquest schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:33:
[...]
Ja leuk idee inderdaad
spoiler:Vind het ook wel vet dat je nu items aan pijlen kunt maken, zoals een bom en vuur plant
spoiler:
Je leert iets later ook dat je de items kan gooien als een manier om aan te vallen. Die bombloemen kan je dus gooien naar vijanden, en de vruchten die je aan pijlen kan koppelen zijn ook als losse projectielen te gooien.
Maar dat koppelen aan pijlen is iets wat ik al voorspelde: je hebt een bundel normale pijlen en de speciale actie koppel je eraan.
Vind het alleen jammer dat je voor elke keer dat je zo'n pijl wilt schieten het weer moet activeren.
Maar dat koppelen aan pijlen is iets wat ik al voorspelde: je hebt een bundel normale pijlen en de speciale actie koppel je eraan.
Vind het alleen jammer dat je voor elke keer dat je zo'n pijl wilt schieten het weer moet activeren.
Beetje beklag gedaan bij Coolblue.Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 10:05:
Coolblue had precies de doos eromheen zodat hij niet kon schuiven, maar inderdaad ook geen bescherming.
15 eur compensatie gekregen. Beter dat als niets.
Kan em natuurlijk ook opnieuw aankopen bij Amazon voor €150 eur maar f*ck it..
Dit was mijn probleem:Hero of Time schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:25:
[...]
Ik vroeg mij al af wat je probleem precies was.
spoiler:Je krijgt namelijk voor het geval je niets meer hebt die wapens. Ik had een rots aan mijn eigen wapen gekoppeld.
[...]
spoiler:Je leert iets later ook dat je de items kan gooien als een manier om aan te vallen. Die bombloemen kan je dus gooien naar vijanden, en de vruchten die je aan pijlen kan koppelen zijn ook als losse projectielen te gooien.
spoiler:
Toen ik de tempel binnen kwam had ik al een bijl in mijn hand. Deze is al een combinatie van 2 materialen, echter was dat mij toen nog niet duidelijk hoe het werkte. Dus ik kon geen steen vastmaken aan het wapen wat ik in de hand had. Nu snap ik inmiddels hoe het werkt en dan lukt het ook wel met een andere wapens.
Het vreemde was wel toen ik naar buiten ging en weer naar binnen toen kreeg ik weer dat verhaal met pak het zwaard en combineer het ergens mee. Maar het zwaard was toen dus weg.
Het vreemde was wel toen ik naar buiten ging en weer naar binnen toen kreeg ik weer dat verhaal met pak het zwaard en combineer het ergens mee. Maar het zwaard was toen dus weg.
- Linksquest
Voor de liefhebbers die graag willen zien hoe de official Travel Case uit ziet, hier een video.
Krijg hem net binnen. Hij is een stuk platter dan de launch Zelda case. En iets anders qua features.Linksquest schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:46:
Voor de liefhebbers die graag willen zien hoe de official Travel Case uit ziet, hier een video.
[YouTube: Nintendo Switch Carrying Case The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom - Unboxing]
Gisteren stukje verkend in Hyrule. Zag een paar dingen waarbij ik dacht "nu nog maar even niet" gevolgd door "WTF IS DAT!? WAAAAHHH!!!".
Eerst maar eens een paar extra hartjes krijgen.
Eerst maar eens een paar extra hartjes krijgen.
Wow. Dit is een frustrerende, maar wel leuke puzzle.
spoiler:
jenga met ultrahand
- Linksquest
Klopt inderdaadArunia schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:37:
[...]
Krijg hem net binnen. Hij is een stuk platter dan de launch Zelda case. En iets anders qua features.
- Linksquest
Krijg net bericht van DHL dat ze verhinderd zijn en ik de controller pas morgen zal ontvangen 😥
Jij hebt 'm iig nog voor een degelijke prijs kunnen kopen. Mijn 'main' controller is dus gaar met de linker stick. Dacht, goh, even kijken of die TotK controller nog ergens te krijgen is, maar verwacht dat het wel overal weg is". Zie ik bij een paar bekende winkels de prijs.Linksquest schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:03:
Krijg net bericht van DHL dat ze verhinderd zijn en ik de controller pas morgen zal ontvangen 😥

Bol.com en Nedgame: €134,95 en €139,99, op voorraad blijkbaar.
Gamemania is nog schappelijk maar nutteloos: €74,98, niet beschikbaar.
Coolblue: €80, niet beschikbaar.
Mediamarkt: €79,99, niet beschikbaar.
De standaard zwarte is €65 - €70, er wordt dus het dubbele gevraagd voor de Zelda editie.
- Linksquest
Heb hem zelf nog bij de lokale toy champ opgehaald. Dus misschien nog ergens lokaal te vinden bij je.Hero of Time schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:20:
[...]
Jij hebt 'm iig nog voor een degelijke prijs kunnen kopen. Mijn 'main' controller is dus gaar met de linker stick. Dacht, goh, even kijken of die TotK controller nog ergens te krijgen is, maar verwacht dat het wel overal weg is". Zie ik bij een paar bekende winkels de prijs.
De standaard zwarte is €65 - €70, er wordt dus het dubbele gevraagd voor de Zelda editie.
- Linksquest
Als ik pech heb, ga ik hem dus nu helemaal niet meer krijgenHero of Time schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:20:
[...]
Jij hebt 'm iig nog voor een degelijke prijs kunnen kopen. Mijn 'main' controller is dus gaar met de linker stick. Dacht, goh, even kijken of die TotK controller nog ergens te krijgen is, maar verwacht dat het wel overal weg is". Zie ik bij een paar bekende winkels de prijs.

/f/image/nm0dqLscUiGjALqnaqrEM152.png?f=fotoalbum_large)
Maar dit zie ik nu weer bij DHL
![]() | ![]() |
Dat word dus vandaag een spannende dag.
Nou fingers crossed dan maar. Zou wel rij zijn als hij helemaal niet meer komt.Linksquest schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 07:53:
[...]
Als ik pech heb, ga ik hem dus nu helemaal niet meer krijgenZie melding Amazon.de
[Afbeelding]
Maar dit zie ik nu weer bij DHL
[Afbeelding] [Afbeelding]
Dat word dus vandaag een spannende dag.
- Linksquest
Ja blijf hopen, kan niet meer doen dan vandaag afwachten wat DHL gaat doen, houd jullie op de hoogte.
- Linksquest
Zelda muziek goed uitgevoerd kan ik altijd wel waarderen. Zo ook deze:
[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 16-05-2023 18:01 ]
Hmmm...
En dan check je de winkelvoorraad, is het alleen nog in Gronsveld te krijgen. Waar de F ligt dat dan? België?Het product is momenteel niet beschikbaar voor levering aan huis, maar er is wel nog voorraad in onze winkels.
* Hero of Time checkt osm.org... Scheelt niet veel, tegen de Duitse grens aan ter hoogte van Maastricht.
- Linksquest
Er zijn inderdaad wat aparte puzzels erbij, me net 8 parles ingleverd om 2 extra hartjes te pakken, heb er nu 6, kan ik even iets meer weerstand hebben 😝
- Linksquest
Gisteren had Kerkrade hem nog, apart, houd het voor je in de gaten, mocht ik een zien, dan laat ik het je weten.Hero of Time schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:00:
[...]
Hmmm...
[...]
En dan check je de winkelvoorraad, is het alleen nog in Gronsveld te krijgen. Waar de F ligt dat dan? België?
* Hero of Time checkt osm.org... Scheelt niet veel, tegen de Duitse grens aan ter hoogte van Maastricht.
Maar Kerkrade is ook Verweggistan voor mij.Linksquest schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:51:
[...]
Gisteren had Kerkrade hem nog, apart, houd het voor je in de gaten, mocht ik een zien, dan laat ik het je weten.
Ik speel nu met m'n tweede controller die ik voor een vriend had gekocht waar ik een paarse behuizing voor had gekocht om onderscheid te maken tussen de twee.
- Linksquest
Dan had ik hem wel voor je gehaald en op de post gedaan, is voor mij 10 minuten met de auto.Hero of Time schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 20:31:
[...]
Maar Kerkrade is ook Verweggistan voor mij.
Ik speel nu met m'n tweede controller die ik voor een vriend had gekocht waar ik een paarse behuizing voor had gekocht om onderscheid te maken tussen de twee.
- Linksquest
De beloofde Unboxing video van de Pro controller.
Mijn vrouw, die meekijkt als we dit 'samen' spelen, roept ook continu 'dat is vast niet de bedoeling, hoe de *bleep* bedenk je dit soort oplossingen ?!'Hero of Time schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:41:
Whahaha, net een puzzel opgelost op de meest idiote manier en gegarandeerd niet hoe de devs het bedacht hebben, maar het werkte!
Maakt het spel wel echt heel leuk
Ik had ook niet verwacht dat het fusen en dingen maken zo leuk is als ik het nu vindNotna schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:53:
[...]
Mijn vrouw, die meekijkt als we dit 'samen' spelen, roept ook continu 'dat is vast niet de bedoeling, hoe de *bleep* bedenk je dit soort oplossingen ?!'
Maakt het spel wel echt heel leuk
Shrines met dingen bouwen vind ik tot nu toe de leukste.
spoiler:
de shrines waar je niets krijgt ala eventide in botw vind ik het kutste 
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ondertussen al flink wat uurtjes zitten in Breath of the wild. Nooit gespeeld en wil toch even deze spelen vooraleer ik met Totk begin. Ik was razend benieuw naar botw… steeds van gehoord dat dit een van de beste games is delke ooit gemaakt is. Na een 10 tal uurtjes moet ik helaas toegeven dat dit toch ver van een 10/10 is… ja het speelt vlot en het exploren is leuk, je kan overal heen maar voor de rest…. Voelt de wereld toch erg leeg aan. Steeds dezelfde vijanden… soms hele stukken gras waar geen ruk te beleven is. Toch jammer… ik speelde paar maand geleden Red Dezd Redeption 2… das was toch andere koek
Bekend ding dat de wereld van Botw leeg aanvoelt. RDR2 draait ook wel op hele andere hardware dan op de Switch. Totk schijnt wat dat betreft toch wel een stuk beter te zijn. Als je daarnaast nog echt op zoek bent naar een overvolle open wereld waar je echt op avontuur kan, raad ik je Elden Ring aan.Rebbelx schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:05:
Ondertussen al flink wat uurtjes zitten in Breath of the wild. Nooit gespeeld en wil toch even deze spelen vooraleer ik met Totk begin. Ik was razend benieuw naar botw… steeds van gehoord dat dit een van de beste games is delke ooit gemaakt is. Na een 10 tal uurtjes moet ik helaas toegeven dat dit toch ver van een 10/10 is… ja het speelt vlot en het exploren is leuk, je kan overal heen maar voor de rest…. Voelt de wereld toch erg leeg aan. Steeds dezelfde vijanden… soms hele stukken gras waar geen ruk te beleven is. Toch jammer… ik speelde paar maand geleden Red Dezd Redeption 2… das was toch andere koek
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het is wel herkenbaar. Tegelijkertijd is dat hulpeloze "ik ben zo klein, de wereld is zo groot" gevoel een onderdeel wat ik vooral in het begin had. Als je op een gegeven moment zelf sterker bent (+stamina) en je wordt wat mobieler, merk je dat je sneller ergens komt en dan ga je ook sneller van plek naar plek waar iets gebeurt. Ik moest hier zelf ook weer doorheen toen ik botw opnieuw ging spelen vóórdat totk uitkwam.Rebbelx schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:05:
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
op het moment dat je meer torens en shrines hebt gehaald, kan je een heel stuk sneller over de map verplaatsen, en eigenlijk kom je zo veel onderweg tegen dat het ik het lege gevoel zelf nooit heb gehad in BotW. Sterker nog, ik had voor BotW eigenlijk niks met zelda games, of open world games, maar de hele sfeer en het gevoel dat overal wat te vinden kan zijn vond ik juist erg tof, ik heb het "uitspelen" dan ook zo lang mogelijk uitgesteld, eerst alle shrines, aantal belangrijke kleding stukken maximaliseren, mastersword + de trials van de DLC etc.
The Legend of #Zelda: #TearsOfTheKingdom is in de eerste drie dagen wereldwijd ruim 10 miljoen keer over de toonbank gegaan, en is daarmee de snelstverkopende game in de geschiedenis van The Legend of Zelda. Dank aan iedereen die al is begonnen aan Links nieuwste avontuur! pic.twitter.com/Ertz8ONc02
— Nintendo Nederland (@NintendoNL) 17 mei 2023
Blijkbaar ben ik niet de enige die Zelda aan het spelen is?
Edit: FYI -
/f/image/EIVqD2JVuevco83tUpRXI056.png?f=fotoalbum_large)
Twilight Princess staat er 2x in, het laagste getal = Gamecube, het hoogste getal = Wii release.
[ Voor 64% gewijzigd door JackAvery op 17-05-2023 20:06 ]
- Linksquest
Voor de liefhebbers
En hier het verhaal achter het filmpje voor de mensen die geen filmpjes kunnen kijken.
Links Quest - The unwrapping of Link from The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Amiibo
Linksquest watches to the wonderful package of the Amiibo. Suddenly he noticed some text on the back of the package. Then he uses some force to open the package. Link has been freed from his plastic cage and he looks great.
Now Link can be used in the game The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
See you in our next adventure!
- Linksquest
Ik had het niet mooier kunnen omschrijvenDutchKel schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:35:
[...]
En hier het verhaal achter het filmpje voor de mensen die geen filmpjes kunnen kijken.
Links Quest - The unwrapping of Link from The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Amiibo
Linksquest watches to the wonderful package of the Amiibo. Suddenly he noticed some text on the back of the package. Then he uses some force to open the package. Link has been freed from his plastic cage and he looks great.
Now Link can be used in the game The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.
See you in our next adventure!
Iemand die me wat kan helpen met BotW? Zit er nu een 20 tal uurtjes in, 19 shrines gedaan en al flink wat exploring maar tot nu toe heb ik amper nieuwe armor gevonden of gekregen… heb nu armor waarmee ik watervallen kan omhoog zwemmen maar dat is min of meer het enige buiten waarmee je start en rhe warm doublet dat ik heb gevonden. Wel paar winkels gezien waar ik armor kon kopen maar kan je niks in the wild vinden?
Je vindt inderdaad niets in het wild, het meeste is kopen, de rest is beloning voor shrines en een paar quests. DLC voegt wel armor toe in het wild (speciale schatkisten), maar die is zwak (geen upgrades voor) en gaat vooral om functionaliteit/looks.Rebbelx schreef op zondag 21 mei 2023 @ 07:19:
Iemand die me wat kan helpen met BotW? Zit er nu een 20 tal uurtjes in, 19 shrines gedaan en al flink wat exploring maar tot nu toe heb ik amper nieuwe armor gevonden of gekregen… heb nu armor waarmee ik watervallen kan omhoog zwemmen maar dat is min of meer het enige buiten waarmee je start en rhe warm doublet dat ik heb gevonden. Wel paar winkels gezien waar ik armor kon kopen maar kan je niks in the wild vinden?
Je zou dus kunnen zeggen dat die van shrines 'in het wild' te vinden zijn.Transportman schreef op zondag 21 mei 2023 @ 07:23:
[...]
Je vindt inderdaad niets in het wild, het meeste is kopen, de rest is beloning voor shrines en een paar quests. DLC voegt wel armor toe in het wild (speciale schatkisten), maar die is zwak (geen upgrades voor) en gaat vooral om functionaliteit.
Dat is wel een klein puntje, aan het begin zie je veel spullen die je wilt hebben maar je hebt het geld er niet voor. Later kom je om in het geld, maar ook de spullen die je kan kopen.
- Linksquest
Ik kan je een website aanbevelen die elk item heel goed uitlegt, maar houd er rekening mee dat je grote kans maakt op spoilers, als je dat niks uitmaakt, dan zou ik zeggen check https://www.zeldadungeon....:Breath_of_the_Wild_ArmorRebbelx schreef op zondag 21 mei 2023 @ 07:19:
Komen de guides ook uit als pdf ? Ik koop liever geen hout meer ...
- Linksquest
Die kans zit er wel in, zou bol.com o.a. in de gaten houden, die bieden dit soort dingen nog wel eens graag aan.x280 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 11:36:
Komen de guides ook uit als pdf ? Ik koop liever geen hout meer ...
Er zit blijkbaar een Duck Hunt referentie in BotW en TotK. Als je een eend doodschiet wanneer ie wegvliegt valt ie op dezelfde manier naar beneden als in Duck Hunt.
- Linksquest
Whahhaa, geweldig, nooit geweten.
Mijn bonusdochter heeft een Switch en we wilden gisteravond BOTW aanschaffen.. tot mijn stomme verbazing vraagt Nintendo hier nog steeds de volle mep voor?? 6 jaar later en nu er een nieuwe deel uit is vind ik dit erg vreemd.
Op de Pc ben ik gewend losse keys te kunnen kopen voor weinig, of via steam discounts etc. maar hoe koop je een switch spel voor een fatsoenlijke prijs?
Op de Pc ben ik gewend losse keys te kunnen kopen voor weinig, of via steam discounts etc. maar hoe koop je een switch spel voor een fatsoenlijke prijs?
Dit is wat het is als je het nieuw wil aanschaffen. Enige optie om het goedkoper te verkrijgen is, om het tweedehands aan te schaffen._Anvil_ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:41:
Mijn bonusdochter heeft een Switch en we wilden gisteravond BOTW aanschaffen.. tot mijn stomme verbazing vraagt Nintendo hier nog steeds de volle mep voor?? 6 jaar later en nu er een nieuwe deel uit is vind ik dit erg vreemd.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic