• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:43
Ik hoop dat ze voor de sequel wel genoeg veranderingen doorvoeren in de wereld/landgoed. Want het lijkt in trailer letterlijk hetzelfde als in de eerste game met paar aanpassingen.

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-05 16:01
hotymoty schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:10:
Ik hoop dat ze voor de sequel wel genoeg veranderingen doorvoeren in de wereld/landgoed. Want het lijkt in trailer letterlijk hetzelfde als in de eerste game met paar aanpassingen.
Kijken we dezelfde trailer? Ik ben elke keer bang dat ze te veel veranderen. :D

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:43
TomBraamhaar schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:11:
[...]

Kijken we dezelfde trailer? Ik ben elke keer bang dat ze te veel veranderen. :D
Naja het gevoel bij mij komt natuurlijk doordat ik al 250 uur in dezelfde wereld heb rondgelopen haha.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gezien het feit dat het na BotW afspeelt, mag ik toch hopen dat de wereld niet enorm veel is verandert. Want wat voor wereld zou je in leven als er na een aantal jaar opeens een berg heel ergens anders te vinden is? Of een rivier de andere kant op stroomt.

Bij de eerste Zelda had je 2 quests, enige verschil waren de ingangen in de overworld. Hetzelfde principe zou met Tears of the Kingdom gevolgd moeten worden. Je hebt tevens een hele nieuwe wereld in de lucht te ontdekken. Hoe erg is het dan nou echt als de vaste wereld geen verandering kent?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• RollieBollie
  • Laatst online: 22:20
Het maakt mij niet uit hoe de wereld eruit ziet. Dorpen kunnen zijn gesloopt, andere zijn gebouwd. Als we nog steeds shrines hebben kan het zijn dat die ergens anders zijn. En denk aan al die 1800 koroks die we gaan zoeken voor een
spoiler:
nog grotere gouden drol
.

Grotten kunnen nog zijn onontdekt aangezien er nieuwe grondstoffen nodig zijn.

En ik denk dat we naast de lucht nog een andere kant uitgaan. Denk aan het maken van een boot/duikboot.

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:09
hotymoty schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:10:
Ik moet eerlijk zijn dat ik dit type argument (wat veel voorkomt op het vocale deel van het internet) niet echt begrijp. Het is toch vrij duidelijk dat er heel ingrijpende veranderingen gebeurden in Hyrule?

Er lijken al zeker grote grotten te zijn. Er lijkt een monster invasie te zijn (gemotiveerd door Ganondorf? Demise?) die een grote invloed heeft op een aantal regio’s - Hateno Village leek bijvoorbeeld beschadigd. Die monsters lijken slimmer geworden te zijn, en zijn duidelijk bezig met een operatie boven en onder de grond. Een hoop mysterieuze landmassa’s zweven in de lucht op zeer diverse hoogtes. En dan is er nog het heel toevallige punt dat men echt enkel stukken Hyrule heeft getoond die heel duidelijk herkenbaar zijn… en dat er heel toevallig eilanden het beeld blokkeren als we de kans hebben om te zien of er in grensgebieden (laten we zeggen het oosten van Hyrule) nieuwe stukken land zijn bijgekomen.

Dit alles suggereert me toch dat het heel interessant gaat zijn om te zien wat er veranderd is. Dit soort ‘continuïteit’ is iets wat we in Zelda net vaak missen omdat de games relatief los van elkaar staan. In een game waar exploratie net zo belangrijk is - de ontwikkelaars weten dit zeer goed - gaat men niet gewoon Hyrule copy-pasten en zeggen het is genoeg geweest :) Men speelt net in op het idee dat 20-30 miljoen spelers heel veel uren in Hyrule van BOTW geïnvesteerd hebben.

Wat me ook opvalt is dat ik in elke trailer weer helemaal andere gameplay mechanismes zie voorkomen die bijna exclusief zijn aan die trailer. Dus ook qua opties om de wereld te manipuleren lijkt er veel aan de hand te zijn. Ik zie combat in de lucht, ik zie een nieuwe afstanden in de hoogte door bruggen, ik zie crafting mogelijkheden. Telekinese. Het terugdraaien van momentum van objecten in de tijd. Het bouwen van voertuigen etc.

Wat mij betreft is er echt heel veel info uit de trailers te halen maar de marketing is niet echt in your face en een beetje chaotisch. Ik kan best geloven dat sommige mensen daarom jouw indruk krijgen.

Dat gezegd zijnde: het blijft een sequel. Om een of andere manier lijkt Nintendo deze keer meer kritiek (of meer hyperbool) te krijgen terwijl ze meer lijken te veranderen dan de gemiddelde game sequel doet. Hoge bomen vangen veel wind?

Anyway, als ik nu te optimistisch ben en Hyrule toch copy/paste blijkt te zijn dan zullen er vast voldoende andere nieuwe dingen te ontdekken zijn. Genoeg voorbeelden die ik gegeven heb.

[Voor 5% gewijzigd door JackAvery op 12-02-2023 07:58]

• RollieBollie
Ik heb afgelopen dagen demo gespeeld van Cadence of Hyrule. Ook een leuke game. Ik heb alleen een slecht ritme gevoel, maar gelukkig kan je het ritme systeem uitzetten.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:17
JackAvery schreef op zondag 12 februari 2023 @ 07:55:
[...]
Er lijkt een monster invasie te zijn (gemotiveerd door Ganondorf? Demise?)
Dit vroeg ik me trouwens af. Het is alweer even geleden dat ik BOTW heb uitgespeeld, maar op het einde versla je Ganon toch en Tears of the Kingdom speelt zich toch direct af na BOTW?
Is dat dan de stem van Ganon die we in de trailer horen of krijgen we een nieuwe vijand?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21

Tarin

Just plain weird.

RollieBollie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:43:
Ik heb afgelopen dagen demo gespeeld van Cadence of Hyrule. Ook een leuke game. Ik heb alleen een slecht ritme gevoel, maar gelukkig kan je het ritme systeem uitzetten.
Is dat de Zelda-versie van Crypt of the Necrodancer? Daarvoor wil ik nog steeds een keer een DDR-besturing in elkaar knutselen..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• avec_style
  • Laatst online: 23:02
Raem schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Dit vroeg ik me trouwens af. Het is alweer even geleden dat ik BOTW heb uitgespeeld, maar op het einde versla je Ganon toch en Tears of the Kingdom speelt zich toch direct af na BOTW?
Is dat dan de stem van Ganon die we in de trailer horen of krijgen we een nieuwe vijand?
Dat is volgens mijn Ganon. In de eerste trailer van Nintendo over deze game (waarin ze aankondigden dat er een sequel komt) zie je dat Link en Zelda zijn lichaam vinden (waaruit er weer malice vloeit en dus weer zijn slechte krachten de wereld in komen).

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Hoewel ik me wel vermaakt heb met Botw, vind ik die laatste trailer van Tears of the kingdom niet echt super interessant.

Wil toch wel wat meer gameplay zien.

• RollieBollie
Tarin schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:40:
[...]

Is dat de Zelda-versie van Crypt of the Necrodancer? Daarvoor wil ik nog steeds een keer een DDR-besturing in elkaar knutselen..
Yep. Ik heb Crypt of the Necrodancer wel volledig, maar vind het te lastig om op de beat knopjes in te drukken. Als je dit bij Cadence of Hyrule te vaak doet komt er een optie dat je niet meer op de beat de knopjes hoeft in te drukken. Enige dat dan wel blijft is de bewegingen van de vijanden.

Jij doet 1 actie en gelijktijdig doen de vijanden ook 1 actie. De acties van de vijanden volgen grotendeels een patroon dus er zit nog wel deels een ritme gevoel in.

En elke keer dat je de game opnieuw speelt krijg je een nieuwe map. Ga je game over blijf je die map spelen en weet je dus uiteindelijk waar je bepaalde items kan vinden.
RollieBollie schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:43:
In het begin was dit niet zo, en had toen digitaal de game gekocht, baalde ik toen erg van, maar gelukkig met een update dit probleem verholpen en inmiddels heb ik de game ook fysiek :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Raem schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:31:
[...]

Het kan ook goed dat iemand hem weer tot leven heeft gebracht of dat er misschien iets van een soort geest achter gebleven is als back up plan, kijk ik een beetje naar het idee van Skyward Sword.

• TomBraamhaar
avec_style schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:41:
[...]

Dat is volgens mijn Ganon. In de eerste trailer van Nintendo over deze game (waarin ze aankondigden dat er een sequel komt) zie je dat Link en Zelda zijn lichaam vinden (waaruit er weer malice vloeit en dus weer zijn slechte krachten de wereld in komen).
Zijn vvermoedelijke lichaam. Is nooit duidelijk geworden toch?
TomBraamhaar schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Zijn vvermoedelijke lichaam. Is nooit duidelijk geworden toch?
Het wordt niet verteld en het kan ook een heel ander iets zijn, dus zeker weten we het pas als we het spel gaan spelen.

Van de ene kant maar goed ook want het zou anders te veel verpesten 😝

• RollieBollie
Linksquest schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:20:
[...]
Van de ene kant maar goed ook want het zou anders te veel verpesten 😝
Zo zit ik ook de hele tijd: geef ons een nieuwe trailer. Euh wacht ik wil nog niets weten, ik kijk geen trailer. Ah f*ck it.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik dacht dat het de indruk gaf dat je alleen z'n malice hebt verslagen, niet Ganon zelf. Die is nog onder de grond gesealed, alleen z'n malice lekte uit en over tijd heeft dat zich opgehoopt en gemanifesteerd als de calamity. Nu krijg je te maken met de ware kracht en wezen van hem. Wat dan ook de verhoogde intelligentie van de monsters verklaart.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-06 22:51

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik begreep dat AoC als canon was toegevoegd waardoor BotW niet is gebeurd. Daar versla je dan Ganon in zijn meest evil vorm, wat dan ook niet is gebeurd. Nou ja, die was erg makkelijk als uber eindbaas. Zoals ze allemaal eigenlijk. Lynels zijn lastiger/bewerkelijker dan die Ganonblights.

[Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 12-02-2023 12:56]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik moet AoC nog uitspelen, dus dat verhaal ken ik niet verder dan waar ik nog ben. Enige wat ik had verwacht dat ze als 'canon' zouden maken is dat het een theoretische situatie is, meer in de zin van een aftakking in de tijdlijn, zoals bij de eerdere Hyrule Warriors helden uit andere tijden zijn gehaald om in dat universum te vechten en later terug te keren alsof er bij hun eigen tijdlijn niets is gebeurt.

In heel BotW komt een kleine guardian niet voor. Het zou voor mij heel gek zijn als Nintendo opeens beslist om een 3rd party game in het verhaal te zetten. Iemand die helemaal niets met Warrior games type heeft, krijgt dan met TotK een enorm gat qua verhaal en gebeurtenissen. Dat risico wil Nintendo echt niet lopen.

• JackAvery
Señor Sjon schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:55:
Ik begreep dat AoC als canon was toegevoegd waardoor BotW niet is gebeurd. Daar versla je dan Ganon in zijn meest evil vorm, wat dan ook niet is gebeurd. Nou ja, die was erg makkelijk als uber eindbaas. Zoals ze allemaal eigenlijk. Lynels zijn lastiger/bewerkelijker dan die Ganonblights.
Ik denk niet dat AoC canon is , gewoon een spin-off :) maar corrigeer me gerust.
Ik deel de mening van @JackAvery Age of Calamitie is net als Hyruole Warriors gewoon een spin off, alleen is deze in de wereld van Breath of the Wild en kun je het eerder zien als een soort van voorloper waarin bepaalde personages worden uitgelegd. Maar als je ook naar het einde kijkt dan komt die niet samen met Breath of the Wild.

Voor de liefhebbers, ik heb een topic geopend over The Legend of Zelda Tears of the Kindom.

The Legend of Zelda Tears of The Kingdom

Mocht iemand mee willen helpen in dat topic, laat het weten ;)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:57
Vandaag (opnieuw) begonnen met BotW, wat viel me op tijdens een van de eerste cinematics (4:16):

Wat hadden we afgelopen week in de trailer voor TotK (0:45):

Ander kleurtje, maar het idee lijkt hetzelfde.
Hero of Time schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:39:
Ik moet AoC nog uitspelen, dus dat verhaal ken ik niet verder dan waar ik nog ben. Enige wat ik had verwacht dat ze als 'canon' zouden maken is dat het een theoretische situatie is, meer in de zin van een aftakking in de tijdlijn, zoals bij de eerdere Hyrule Warriors helden uit andere tijden zijn gehaald om in dat universum te vechten en later terug te keren alsof er bij hun eigen tijdlijn niets is gebeurt.

In heel BotW komt een kleine guardian niet voor. Het zou voor mij heel gek zijn als Nintendo opeens beslist om een 3rd party game in het verhaal te zetten. Iemand die helemaal niets met Warrior games type heeft, krijgt dan met TotK een enorm gat qua verhaal en gebeurtenissen. Dat risico wil Nintendo echt niet lopen.
Volgens de loading tips van AoC is door het tijdreizen een parallelle tijdslijn ontstaan, afgesplitst van de oorspronkelijke BotW tijdlijn, maar die tijdslijn wordt niet als 'canon' beschouwd.

Daarnaast heeft Nintendo TotK echt als sequel op BotW neergezet, dus verwacht niet dat ze iets doen met wat in AoC gebeurt is.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Linksquest schreef op zondag 12 februari 2023 @ 16:21:
Voor de liefhebbers, ik heb een topic geopend over The Legend of Zelda Tears of the Kindom.

The Legend of Zelda Tears of The Kingdom

Mocht iemand mee willen helpen in dat topic, laat het weten ;)
Is dat wel handig? Volgens kwamen alle spellen altijd in dit topic aan bod? :)

Señor Sjon schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:00:
[...]

Is dat wel handig? Volgens kwamen alle spellen altijd in dit topic aan bod? :)
O dat kan, ik ben nog niet zo lang op het forum, 2 jaar volgens mij pas. Ik zag van zo veel games een apart topic komen dus daarom leek het me leuk eentje aan te maken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:15:
[...]

O dat kan, ik ben nog niet zo lang op het forum, 2 jaar volgens mij pas. Ik zag van zo veel games een apart topic komen dus daarom leek het me leuk eentje aan te maken.
Als je dit topic een beetje had gevolgd de afgelopen 2 jaar had je BotW en AoC langs zien komen, terwijl er geen aparte topics over zijn. ;) En kijk je naar eerdere pagina's, dan zie je de Zelda games die toen actueel waren werden besproken.

We komen niet zomaar aan 161 pagina's (met 50 ppp) door alleen over BotW te praten. :P

Hero of Time schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:34:
[...]

Als je dit topic een beetje had gevolgd de afgelopen 2 jaar had je BotW en AoC langs zien komen, terwijl er geen aparte topics over zijn. ;) En kijk je naar eerdere pagina's, dan zie je de Zelda games die toen actueel waren werden besproken.

We komen niet zomaar aan 161 pagina's (met 50 ppp) door alleen over BotW te praten. :P
Om eerlijk te zijn zo ver niet terug gekeken 8)7 Het was maar goed bedoeld, maar als het niet goed, dan kunnen we hem ook gewoon weer sluiten, no hard feelings :+

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 00:31
CE op bol.com nu beschikbaar.

https://www.bol.com/nl/nl...ch/9300000141805611/?s2a=

[Voor 69% gewijzigd door Silversin op 13-02-2023 11:27]

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 20:05
Ik had de prijs ook al voorbij zien komen afgelopen dagen. Toch wel bijzonder geprijsd, naar mijn mening, om 60/70 euro extra te vragen voor een paar speldjes, een poster en een boek. Wat dat betreft doet het de naam wel eer aan, het is echt iets voor een verzamelaar. Die zal die extra prijs er wel voor neer gaan leggen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

De oude CE's waren wel bang/buck. Deze is niet veel anders dan de Links Awakening versie.

Grrr, Intertoys kan mijn pre-order niet aanpassen om de amiibo toe te voegen, maar die komt alleen onder de minimale bestelwaarde uit. En het spel is daar verhoogd naar 65 euro ipv 60.

Señor Sjon schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:19:
De oude CE's waren wel bang/buck. Deze is niet veel anders dan de Links Awakening versie.

Grrr, Intertoys kan mijn pre-order niet aanpassen om de amiibo toe te voegen, maar die komt alleen onder de minimale bestelwaarde uit. En het spel is daar verhoogd naar 65 euro ipv 60.
Dat is wel zuur, en gratis ophalen in de winkel is dat geen optie?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Nope, want pre-order.

Oke, dat is wel jammer.

• Echtwuur
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 18:03
CE beschikbaar bij gamemania, €149,98 beetje jammer.

https://www.gamemania.nl/...ars-of-the-kingdom-bundle

• RollieBollie
Gamemania is hard achteruit aan het gaan. Zijn afgelopen jaar meerdere filialen gesloten. Hier hadden we een gamemania zitten, maar die is de week voor kerst 2022 gesloten. Alle pre-orders zouden worden overgezet naar ander filiaal in de buurt maar dat is blijkbaar niet gebeurd. Ach ja. Ik heb toch geen tijd om naar dat filiaal te gaan en heb ook pre-order bij bol lopen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

offtopic:
Sowieso zou ik GM als allerlaatste optie nemen als zelfs normale editites niet te krijgen zijn behalve daar. Heb lang geleden een account gemaakt om vervolgens nooit te kunnen inloggen. Geen foutmelding of wat dan ook. Relatief recent hadden ze voor wat anders een pre-order, moest je inloggen om te reserveren, hele knop foetsie na inloggen. 8)7

RollieBollie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 19:15:
Gamemania is hard achteruit aan het gaan. Zijn afgelopen jaar meerdere filialen gesloten. Hier hadden we een gamemania zitten, maar die is de week voor kerst 2022 gesloten. Alle pre-orders zouden worden overgezet naar ander filiaal in de buurt maar dat is blijkbaar niet gebeurd. Ach ja. Ik heb toch geen tijd om naar dat filiaal te gaan en heb ook pre-order bij bol lopen.
En voor mijn gevoel te pro PlayStation aan het worden, bij 2 filialen recent nog geweest en voelt niet meer gezellig aan, oogt kaal en koud, plus personeel niet echt vriendelijk, tegenover een filiaal waar ik vroeger kwam. Die van een paar jaar geleden als er ook maar iets van Zelda uit kwam, dan plaatsen hun het al voor me in de reservering en kreeg ik een app, dat was service, nu doen ze amper de moeite, maak alleen nog gebruik.van de acties en dan online gewoon.

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:25
Linksquest schreef op maandag 13 februari 2023 @ 20:32:
[...]

En voor mijn gevoel te pro PlayStation aan het worden, bij 2 filialen recent nog geweest en voelt niet meer gezellig aan, oogt kaal en koud, plus personeel niet echt vriendelijk, tegenover een filiaal waar ik vroeger kwam. Die van een paar jaar geleden als er ook maar iets van Zelda uit kwam, dan plaatsen hun het al voor me in de reservering en kreeg ik een app, dat was service, nu doen ze amper de moeite, maak alleen nog gebruik.van de acties en dan online gewoon.
Hangt ook een beetje van de vestiging af, lokale hier was helaas al een paar jaar gesloten. Zowel goeie en wat mindere ervaringen mee gehad.

Xbox loopt achter met hun 1st party titels dus lastig te promoten als ze niks hebben.
Nintendo is meer Familie ge-orienteerd en denk dat meeren deels toch de ouders Nintendo games kopen voor hun kids. En helaas ook relatief weinig 1st party dingen.

En Playstation is in volle swing sinds de laatste console generatie en Sony spendeerd ook flink aan marketing. Dus elke late tiener en jong volwassenen zijn meer Playstation mogelijk zelfs oudere gamers ook.

Nintendo spendeerd waarschijnlijk ook minder aan Marketing en moet het heel erg hebben van hun (bijna te loyale ) fanbase.

• derKaiser29
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
Was even vergeten hoe tof The Minish Cap is.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:15

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ja Minish Cap wordt niet vaak genoemd, maar ik denk dat het een van de Zelda's is die echt het beste de tand des tijds heeft doorstaan

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Ik had een GameBoy color op een gegeven moment en heb nooit de Advance gehad. :P

eShop heeft die ook zo te zien: https://www.nintendo.nl/G...he-Minish-Cap-267486.html

• apNia

apNia

Hij gaat sowieso komen als onderdeel van de Nintendo online service (geen idee hoe het heet) waar je allemaal oude NES/SNES/GB(A) games kan spelen.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Dat kost 40 euro per jaar, voor je familie 70. En dan ben je de games weer kwijt als je niet verlengd.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:09

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• apNia

apNia

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:55:
Dat kost 40 euro per jaar, voor je familie 70. En dan ben je de games weer kwijt als je niet verlengd.
Scheelt je wel een WiiU op de kop tikken ;)

Niet zo aangevallen voelen Sjon, ik geef slechts de informatie. Als je de service al hebt is het mooi meegenomen.

[Voor 18% gewijzigd door apNia op 14-02-2023 10:03]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Lol, dacht dat dat universeel was.
apNia schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Scheelt je wel een WiiU op de kop tikken ;)

Niet zo aangevallen voelen Sjon, ik geef slechts de informatie. Als je de service al hebt is het mooi meegenomen.
Ik ben gewoon wars van abonnementen nemen op dit soort diensten. :) Zeker omdat ik de meeste games al een keer heb gekocht, maar dan bv de Wii weer aan zou moeten sluiten.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:45

Touchdomex

Meisje!

Señor Sjon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:55:
Het geeft mij vaak wel het gevoel dat wanneer ik het leen van het internet en in een emulator stop ik niets fout doe omdat ik het spel al 2 of 3x heb aangeschaft :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Lol, klinkt bekend.

offtopic:
Enne, bijna 100k posts.

Ik heb die 2 DS games voor de Wii U gekocht, is wel te spelen, maar niet zo goed als op de DS zelf.

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01:03
apNia schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 09:37:
Ja Minish Cap wordt niet vaak genoemd, maar ik denk dat het een van de Zelda's is die echt het beste de tand des tijds heeft doorstaan
De oude 2d Zelda spellen zijn bijna allemaal nog heel goed speelbaar. Alleen de twee Nes titels voelen echt verouderd aan. De gameboy(color) titels hebben misschien niet de beste graphics maar spelen nog erg goed weg als je er even in komt.

• JackAvery
Blijkbaar ondersteunt de Japanse nieuwe ToTK trailer 5.1 surround sound. Een Redditor heeft het geluid geëxtraheerd en gesplitst in de verschillende kanalen. Cool :)

De Zelda trailer op de Switch zelf heeft trouwens minder compressie dan die op YouTube. Er valt veel meer detail te bespeuren daar.
Voor de mensen die hem nog niet hebben, de DLC van Breath of the Wild is nu in de aanbieding bij Nintendo.

https://www.nintendo.nl/G...3609.html#Uitbreidingspas

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Linksquest schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:58:
Voor de mensen die hem nog niet hebben, de DLC van Breath of the Wild is nu in de aanbieding bij Nintendo.

[Afbeelding]

Zag hem ook ja, ben toch wel “tempted”….

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De_Bastaard schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:01:
[...]

Zag hem ook ja, ben toch wel “tempted”….
Als je meer Korok seeds wil vinden, is het toch wel heel fijn om te hebben. Het Korok masker helpt enorm, want er zijn zo veel te vinden waarbij je niet direct zou zeggen dat er eentje is. Een hint dat er een in de buurt is, is wel heel fijn.

En de travel medallion is ook wel heel handig. De Master Cycle is gewoon een leuke gimmic, een degelijk paard kan net zo goed volstaan.

Hero of Time schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:21:
[...]

Als je meer Korok seeds wil vinden, is het toch wel heel fijn om te hebben. Het Korok masker helpt enorm, want er zijn zo veel te vinden waarbij je niet direct zou zeggen dat er eentje is. Een hint dat er een in de buurt is, is wel heel fijn.

En de travel medallion is ook wel heel handig. De Master Cycle is gewoon een leuke gimmic, een degelijk paard kan net zo goed volstaan.
Dat masker is inderdaad erg handig, en ook die daar travel medallion inderdaad, voor als je even snel ergens zijn moet en dan weer terug wilt waar je was.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het mooie van de Travel Medallion is dat je die ook gewoon in Hyrule Castle kan plaatsen. Mijne is dus op de top van het kasteel, boven de plek waar je het gevecht aan gaat met Calamity.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:38
Zo ver ben ik nog niet haha, heb net het 2e divine beast "bevrijd" ;-)

• Echtwuur
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 18:03
CE bij Mediamarkt €129,99

https://www.mediamarkt.nl...tendo-switch-1754549.html

Voor dezelfde prijs ook bij BCC

https://www.bcc.nl/gaming...ollector-s-edition/332024

[Voor 32% gewijzigd door Echtwuur op 16-02-2023 09:50]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:06
Linksquest schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:58:

[Afbeelding]

Ths voor de tip. Ik moest deze nog dus gelijk aangeschaft d:)b

©2004

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Hero of Time schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:47:
Het mooie van de Travel Medallion is dat je die ook gewoon in Hyrule Castle kan plaatsen. Mijne is dus op de top van het kasteel, boven de plek waar je het gevecht aan gaat met Calamity.
Mijne op een heuvel naast die vallei van Kakariko naar de bergen. Daar gaat de blauwe draak telkens doorheen, dus kan je makkelijk farmen.

• JackAvery
Iemand heeft de moeite gedaan om de footage van de laatste trailer naast Breath of the Wild te leggen:

(er zitten een of twee foutjes in maar interessant!)

[Voor 10% gewijzigd door JackAvery op 18-02-2023 19:44]

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:03
Zeltik en Monster Maze (Nederlander) hebben vanavond 2 nieuwe video's uitgebracht, in samenwerking met elkaar.

Interessante theorieën, blijft leuk om zulk soort video's te kijken als je op de game wacht. En toch spoiled het weinig dus kan weinig kwaad voor mijn gevoel om dit te kijken.

de video's:

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Had die van Zeltik inderdaad ook gezien, heeft inderdaad een goede theorie, vooral toen er gesproken werd over het einde van de tijdlijn, het kan goed kloppen allemaal, maakt me alleen maar nieuwsgieriger om Tears of the Kingdom te spelen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zelda zal nooit komen te overlijden tijdens een game. Er is altijd wel iets waardoor ze overleeft.
En einde van de tijdlijn? Dat zal al helemaal niet gebeuren. Zo'n beetje elke Zelda game heeft een andere generatie van Zelda. In Skyward Sword wordt ook duidelijk uitgelegd dat de ziel/geest/spirit van iig Link en Zelda over en over zullen reïncarneren.

• RollieBollie
Dat we Zelda zien vallen in de trailer betekend niet dat ze komt te overlijden. Ik denk dat dit deel van de trailer in een grot is en ze in portal valt. Daarna komt ze dus uit een portal ergens op 1 van de eilanden in de lucht waar ze in water valt..
Hero of Time schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:27:
Zelda zal nooit komen te overlijden tijdens een game. Er is altijd wel iets waardoor ze overleeft.
En einde van de tijdlijn? Dat zal al helemaal niet gebeuren. Zo'n beetje elke Zelda game heeft een andere generatie van Zelda. In Skyward Sword wordt ook duidelijk uitgelegd dat de ziel/geest/spirit van iig Link en Zelda over en over zullen reïncarneren.
Het is ook nooit officieel bevestigd, maar de theorie is mogelijk. Maar speculeren kan altijd, het is gewoon even afwachten.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:51:
[...]

Het is ook nooit officieel bevestigd, maar de theorie is mogelijk. Maar speculeren kan altijd, het is gewoon even afwachten.
Vanuit het verhaal zal het nooit een theorie zijn. Als er namelijk een spel zou zijn waarbij Zelda zou kunnen sterven, dan was het Ocarina of Time wel op het moment dat ze gevangen werd. Of Wind Waker. Maar daar gebeurt het ook niet.

Met het oog daarop, wie een theorie zou gaan maken waarbij Zelda komt te sterven snapt het universum van de spellen serie niet.

• RollieBollie
Crap. Art book is leaked.

• TomBraamhaar
Oei, oppassen voor spoilers.

Goede nieuws: er komt een artbook. *O*

• RollieBollie
TomBraamhaar schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:08:
[...]

Oei, oppassen voor spoilers.

Goede nieuws: er komt een artbook. *O*
Artbook was al confirmed aangezien die bij de collectors edition zit. Ik ga de ce niet halen en ben nu bezig het artbook te bekijken zolang het niet offline is gehaald.

En ik denk het volgende: artbook is leuk, maar het is de Japanse versie. Ik kan geen Japans lezen en weet dus niet of de art ook daadwerkelijk is gebruikt.

• TomBraamhaar
RollieBollie schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:12:
[...]

Artbook was al confirmed aangezien die bij de collectors edition zit. Ik ga de ce niet halen en ben nu bezig het artbook te bekijken zolang het niet offline is gehaald.

En ik denk het volgende: artbook is leuk, maar het is de Japanse versie. Ik kan geen Japans lezen en weet dus niet of de art ook daadwerkelijk is gebruikt.
Ah, ik dacht een boek als creating a champion.

Deze al wel gepreordered.
Hero of Time schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:24:
[...]

Vanuit het verhaal zal het nooit een theorie zijn. Als er namelijk een spel zou zijn waarbij Zelda zou kunnen sterven, dan was het Ocarina of Time wel op het moment dat ze gevangen werd. Of Wind Waker. Maar daar gebeurt het ook niet.

Met het oog daarop, wie een theorie zou gaan maken waarbij Zelda komt te sterven snapt het universum van de spellen serie niet.
Misschien dat ik het verkeer bedoel, ik heb het niet over dat Zelda sterft, maar dat Breath of the Wild de 3 gesplitste tijd lijnen op het einde weer bij elkaar laat komen, die theorie bedoelde ik.

• apNia

apNia

Die van de collector's edition, of een grotere?

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:46
Mooi. Hoef ik sowieso niet meer voor de Collectors Edition te gaan.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• RollieBollie
apNia schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Die van de collector's edition, of een grotere?
Het is het volledige artbook van de collector's edition. Dus enkel concept art en kan dus in de game zitten, maar kan ook zijn dat het niet in de game zit.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:29
JackAvery schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:43:
Iemand heeft de moeite gedaan om de footage van de laatste trailer naast Breath of the Wild te leggen:

[YouTube: Perfect 1:1 Comparison Between Tears of the Kingdom and Breath of the Wild]

(er zitten een of twee foutjes in maar interessant!)
Persoonlijk vind ik het knap dat ze dit nog uit de Switch weten te persen (er vanuit gaande dat dit echt beelden zijn zoals het er op de Switch uitziet/ komt te zien), toch een stapje voorwaards t.a.v. BOTW wat op zichzelf al echt een fraaie game is.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

BotW moest ook werken op de WiiU. Dus dat had ook invloed op de Switch versie. Hetzelfde zagen we overigens ook met Twilight Princess voor de Wii, die ook moest draaien op een GameCube. Die heeft zelfs gespiegelde werelden tussen de twee consoles om Link rechtshandig te maken voor het gewapper met de WiiMote.

[Voor 25% gewijzigd door Señor Sjon op 20-02-2023 11:23]

• apNia

apNia

Ik vind BotW op de Switch niet erg onder doen voor de TotK. Ik heb alleen de intro bekeken, maar comparison is geen dag/nacht verschil. TotK lijkt iets meer overbelicht tov BotW en ik zag een iets hogere resolutie shadowmap op TotK.

edit: net stiekem heel snel die artbook doorgescrolld, zag er heel mooi uit, maar ik heb er echt paar secs naar gekeken omdat ik geen spoilers wou zien :D

[Voor 25% gewijzigd door apNia op 20-02-2023 11:51]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linksquest schreef op maandag 20 februari 2023 @ 05:56:
[...]

Misschien dat ik het verkeer bedoel, ik heb het niet over dat Zelda sterft, maar dat Breath of the Wild de 3 gesplitste tijd lijnen op het einde weer bij elkaar laat komen, die theorie bedoelde ik.
Hmm, dat zou wel heel knap zijn, gezien de toch wel enorm verschillende werelden die zijn ontstaan bij de splitsing.
Señor Sjon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 11:21:
BotW moest ook werken op de WiiU. Dus dat had ook invloed op de Switch versie. Hetzelfde zagen we overigens ook met Twilight Princess voor de Wii, die ook moest draaien op een GameCube. Die heeft zelfs gespiegelde werelden tussen de twee consoles om Link rechtshandig te maken voor het gewapper met de WiiMote.
En wat ik dan weer het vervelendste vind, is dat ze na Skyward Sword Link rechtshandig hebben gehouden in BotW (en AoC). Want alleen in TP en SS op de Wii is Link rechtshandig om de speler wat tegemoet te komen. Waarbij ik het dan weer jammer vind dat men bij SS het niet als optie hebben gemaakt, juist voor hen die wél linkshandig zijn, zoals ik.

Dat is iets wat ik wel het meeste miste bij spellen voor de Wii waarbij men de wii-mote gebruikt voor specifieke moves (enkele daargelaten zoals Wii Sports). Eigenlijk is het enige spel waarbij dit een enorme rol speelde die ik heb gespeeld, Star Wars: The Force Unleased 2 was. De boss battles zijn daar enorm op gefocussed dat je de wii-mote rechts vasthoud en de nunchuck links. Maar een linkshandige heeft dat andersom. De visuele hints die ze daar in beeld laten zien, moet je bewust gaan spiegelen om niet het gevecht overnieuw te moeten doen.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:57
Hero of Time schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:47:
[...]

Hmm, dat zou wel heel knap zijn, gezien de toch wel enorm verschillende werelden die zijn ontstaan bij de splitsing.
Was het niet dat BotW zo ver in de toekomst speelt ten opzichte van de rest van de Zelda-games waardoor het niet meer uitmaakt welke wereld je als waarheid zou nemen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Transportman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Was het niet dat BotW zo ver in de toekomst speelt ten opzichte van de rest van de Zelda-games waardoor het niet meer uitmaakt welke wereld je als waarheid zou nemen?
Kan, maar dan heb je alsnog maar 1 'einde' waar op verder gegaan wordt, niet dat de drie tijdlijnen weer samenkomen tot 1. Want dat kan niet. ;)

Wat ik gelezen had, en misschien heb ik me ook daar in verkeerd uitgelaten, dat het niet uitmaakt welke van de 3 tijdlijnen je volgt, bij alle 3 kan Breath of the Wild dus op het einde komen.

Maar hoe dan ook, zo ver mij bekend is, is het niet officieel door Nintendo bevestigd waar Breath of the Wild in de tijdlijn thuis hoort.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

@Hero of Time met ca 90% rechtshandigen in de wereld snap ik de keuze wel. Als ik het me goed kan herinneren duurde de ontwikkeling van TP te lang waardoor deze ook voor de Wii geschikt werd gemaakt. Omdat ze toen al vrij ver waren, hebben ze het hele spel gespiegeld, enkel voor de Wii. Toen had de kaart nog een indeling die op LttP en OoT leek, maar dan gespiegeld.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Señor Sjon, voor TP begrijp ik het volkomen dat het zo is gedaan. Immers is Link bij de Cube en WiiU versie linkshandig, zoals altijd al was. Maar voor SS had het een optie kunnen zijn en voor BotW is er helemaal geen reden om Link rechtshandig te maken.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Aan de andere kant, 9 vd 10 Links zal door de millennia heen rechtshandig zijn. :+

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, er zijn op het ogenblik maar 3 rechtshandige Links, waarvan er 1 eigenlijk ook niet echt rechtshandig is. Van de 19 Zelda games. En dan hebben we het nog niet eens over spin-offs, remakes, etc zoals Hyrule Warriors en Link's Crossbow Training.

De tijdspanne van de serie is een aanzienlijke tijd. En in al die jaren zijn er effectief maar 2 rechtshandig. ;)

• TomBraamhaar
Hero of Time schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:34:
Nou, er zijn op het ogenblik maar 3 rechtshandige Links, waarvan er 1 eigenlijk ook niet echt rechtshandig is. Van de 19 Zelda games. En dan hebben we het nog niet eens over spin-offs, remakes, etc zoals Hyrule Warriors en Link's Crossbow Training.

De tijdspanne van de serie is een aanzienlijke tijd. En in al die jaren zijn er effectief maar 2 rechtshandig. ;)
Dan was dat dus ook hoog tijd ook, ook videogames moeten een goede representatie van de samenleving zijn. :+

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TomBraamhaar schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:23:
[...]

Dan was dat dus ook hoog tijd ook, ook videogames moeten een goede representatie van de samenleving zijn. :+
Hoe ga je nooit een spel verkopen: maak het precies zoals het echte leven. :P

• TomBraamhaar
Zo, zojuist Minish Cap uitgespeeld. Die stond nog op mn lijstje. Leuke Zelda moeten ik zeggen, viel me wel op dat hij niet zo heel moeilijk was, maar dat vind ik niet zo erg.

• RollieBollie
Minish Cap is ook 1 van mijn favorieten. Wat ik er vooral grappig aan vind is dat ik enkele jaren voordat ze MC gingen ontwikkelen al zat te denken wat kunnen ze nog voor leuke dingen bedenken. En daarbij was 1 van mijn gedachtes verschillende formaten van Link.
TomBraamhaar schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:30:
Zo, zojuist Minish Cap uitgespeeld. Die stond nog op mn lijstje. Leuke Zelda moeten ik zeggen, viel me wel op dat hij niet zo heel moeilijk was, maar dat vind ik niet zo erg.
Is inderdaad niet al te moeilijk en vooral ook leuk, een van de leukste handheld games van Zelda.

• JackAvery
Het is geen spoiler voor iedereen die de direct met de aankondiging dat Tears of the Kingdom uitgesteld werd in 2022 heeft gezien dus ik post deze maar even.

• apNia

apNia

JackAvery schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:07:
[Twitter] Het is geen spoiler voor iedereen die de direct met de aankondiging dat Tears of the Kingdom uitgesteld werd in 2022 heeft gezien dus ik post deze maar even.

[Afbeelding]
Ik schrok me een minish capje, ik las alleen 'Tears of the Kingdom uitgesteld' :o

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
RollieBollie schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:50:
Minish Cap is ook 1 van mijn favorieten. Wat ik er vooral grappig aan vind is dat ik enkele jaren voordat ze MC gingen ontwikkelen al zat te denken wat kunnen ze nog voor leuke dingen bedenken.
En daarbij was 1 van mijn gedachtes verschillende formaten van Link.
... :+

• RollieBollie
Thanks. Ik had die langs zien komen, maar nog niet bekeken. Grappig om Link zo klein en zo groot te zien. En de vage dingen zoals staan met paardrijden ipv zitten.
apNia schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Ik schrok me een minish capje, ik las alleen 'Tears of the Kingdom uitgesteld' :o
Moest ook even 2x lezen, je bent niet de enige 🤪

• RollieBollie
Die poster is toch een Japanse poster? Dus 5-12... is dan dus 5 december.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
RollieBollie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:33:
Er staat 5e maand 12e dag.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RollieBollie schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 21:33:
In Japan schrijven ze de datum als jaar-maand-dag en net als wij laten ze ook wel eens het jaar weg, dus maand-dag. Dat maakt dus mei 12. ;)

Pagina: 1 ... 81 ... 89 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Tears of the Kingdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk!

Zie ook The Legend of Zelda: Tears of The Kingdom

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee