Ik ben nu een tijdje aan het spelen, heb een paar dungeons gedaan maar het 'voelt' toch niet als de Gameboy klassieker die ik ken (eerste game die ik als klein jongetje samen met mijn Gameboy kocht, had nog nooit van Zelda gehoord).
De muziek voelt voor mij te simpel. Klinkt erg vreemd, maar als ik bijvoorbeeld een vergelijking maak tussen het muziekje van Tal Tal Heights
op de Switch of die op de Gameboy klinkt die op de Gameboy veel meer opzwepend en op tempo. En dat merk ik vaker in het spel, het voelt allemaal niet avontuurlijk en er lijkt geen tempo in te zitten. Dat is vast het hele punt van deze remake, maar ik vind het jammer.
Daarbij lijkt de moeilijkheidsgraad een tikkie hoger, normaal wel leuk maar op een of andere manier 'voelt' het niet goed. Ik ben op de Gameboy als klein jochie nog nooit zo vaak door een simpele enemy (of een vleermuis!

) geraakt als nu als volwassene met de Switch versie. Ik kan me niet herinneren dat ik op de Gameboy ooit m'n schild gebruikte, vaak was die niet eens equipped. Het is lastig uit te leggen: Ik weet niet of het de enemies of de controls zijn, maar ergens voelt het gewoon niet lekker allemaal en dat ben ik niet van 'n Nintendo game gewend.
Conclusie: Het ziet er allemaal mooi uit, maar is toch niet de remake die ik gehoopt had.