Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gisteravond nog wat star fragments proberen te verzamelen. Saaie bende zeg, constant spel herstarten en maar naar de lucht staren. :Z Had er uiteindelijk 7 weten te verzamelen, dus wat kleding bij een Fairy gebracht. Hero's set naar level 2 gebracht, Grappige set bonus: MS beam up. Als die beam even sterk is als 't wapen, dan zal die beam dus sterker zijn met die kleding aan als je bij een Guardian of in Hyrule Castle bent. :)

Nog iets van 140 van die krengen verzamelen voor de rest van de Amiibo pakjes. -O-

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 16:45
Hero of Time schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:47:
Gisteravond nog wat star fragments proberen te verzamelen. Saaie bende zeg, constant spel herstarten en maar naar de lucht staren. :Z Had er uiteindelijk 7 weten te verzamelen, dus wat kleding bij een Fairy gebracht. Hero's set naar level 2 gebracht, Grappige set bonus: MS beam up. Als die beam even sterk is als 't wapen, dan zal die beam dus sterker zijn met die kleding aan als je bij een Guardian of in Hyrule Castle bent. :)

Nog iets van 140 van die krengen verzamelen voor de rest van de Amiibo pakjes. -O-
Herstart? bij een kampvuur gaan zitten tot 'noon' en vervolgens nog een keer zitten tot 'night' werkt bij mij altijd prima.
spoiler: title
Beste manier die ik heb gevonden is naar de top van Twin Peaks, zit een shire voor het gemak en vervolgens wachten.. sterren vallen tussen 22:00 en 04:00 en verdwijnen rond 05:00 uur weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WarShadow schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:32:
[...]

Herstart? bij een kampvuur gaan zitten tot 'noon' en vervolgens nog een keer zitten tot 'night' werkt bij mij altijd prima.
spoiler: title
Beste manier die ik heb gevonden is naar de top van Twin Peaks, zit een shire voor het gemak en vervolgens wachten.. sterren vallen tussen 22:00 en 04:00 en verdwijnen rond 05:00 uur weer.
Nope, dat werkt niet. Je moet het spel herstarten om de counter te resetten. ;) Plek die jij noemt, Duelling Peaks, zit ik ook elke keer. Lekker makkelijk en elke guide die je vind heeft het erover. Een ander gaat naar Vah Nabooris, omdat er dan geen kans is dat 't ding in het water valt, maar je bent wel wat langer onderweg over 't algemeen.

Als ik overigens een ster vroeg heb, kan ik met opslaan, sluiten en weer starten met wat mazzel een tweede krijgen in dezelfde nacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
Hero of Time schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 12:55:
[...]

Nope, dat werkt niet. Je moet het spel herstarten om de counter te resetten. ;) Plek die jij noemt, Duelling Peaks, zit ik ook elke keer. Lekker makkelijk en elke guide die je vind heeft het erover. Een ander gaat naar Vah Nabooris, omdat er dan geen kans is dat 't ding in het water valt, maar je bent wel wat langer onderweg over 't algemeen.

Als ik overigens een ster vroeg heb, kan ik met opslaan, sluiten en weer starten met wat mazzel een tweede krijgen in dezelfde nacht. :)
Snap niet dat het kampvuur truckje bij jou niet werkt, heb het van deze video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WarShadow schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:18:
[...]

Snap niet dat het kampvuur truckje bij jou niet werkt, heb het van deze video.
[video]
Trucje werkt wel, maar niet zonder het spel te herstarten en daarbij dus de counter te resetten. ;) Wordt ook genoemd in o.a. deze:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
Hero of Time schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Trucje werkt wel, maar niet zonder het spel te herstarten en daarbij dus de counter te resetten. ;) Wordt ook genoemd in o.a. deze:
[video]
Net getest 3 nachten, 3 sterren. Zonder het spel opnieuw te starten.
Ver. 1.2.0

[ Voor 4% gewijzigd door WarShadow op 09-05-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WarShadow schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:28:
[...]

Net getest 3 nachten, 3 sterren. Zonder het spel opnieuw te starten.
Ver. 1.2.0
Ok, ga ik zo maar even doen dan. Kijken of dat idd werkt bij mij. Maar, heb je die ster wel gehaald, of liet je 't verders gaan en keek je of je 'm de volgende nacht weer kreeg? Want dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Als er namelijk eentje in 't water valt of je bent te laat met pakken, dan krijg je 'm de volgende nacht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow
Hero of Time schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 19:03:
[...]

Ok, ga ik zo maar even doen dan. Kijken of dat idd werkt bij mij. Maar, heb je die ster wel gehaald, of liet je 't verders gaan en keek je of je 'm de volgende nacht weer kreeg? Want dat is wel iets waar je rekening mee moet houden. Als er namelijk eentje in 't water valt of je bent te laat met pakken, dan krijg je 'm de volgende nacht weer.
Elke nacht opgepakt :) moet er nog wel wat hebben om amiibo armors te upgraden.
Ik save trouwens niet handmatig tussen door, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WarShadow schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:00:
[...]

Elke nacht opgepakt :) moet er nog wel wat hebben om amiibo armors te upgraden.
Ik save trouwens niet handmatig tussen door, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Geen idee, maar net even gedaan en idd, ik hoef toch niet te herstarten. Wellicht dat dat in 1.2.0 dus is aangepast omdat men er toch omheen werkte en op een andere manier niet te rechtvaardigen is (bijvoorbeeld 1x per dag laten spawnen om op te kunnen pakken zoals de amiibo's te gebruiken zijn). Heb er nu weer 8. Ipv telkens een fikkie te stoken ga ik naar een stable en ga ik daar bij de kookpot zitten. Alleen even balen als het gaat regenen, moet je naar een andere stable en hopen dat 't daar nog droog is. :P

Had net wel een fragment dat spontaan verdween. Gisteravond ook al gehad. En op weg naar een in centraal Hyrule moest ik langs een Guardian. Leuk en aardig, maar dat ding zag mij dus ik was de sjaak. Proberen weg te rennen, heuvel tussen hem en mij proberen te krijgen, maar helaas. Zelfs de paar seconden die Stasis+ bied was niet genoeg om het fragment te pakken. Dus die bastard maar afgemaakt en daarna het fragment gepakt. En wat kreeg ik net? Jawel, een bloodmoon. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:30:
Wellicht dat dat in 1.2.0 dus is aangepast
Nee, want ik heb dezelfde methode in 1.1 ook al gebruikt. Als het eerst niet zo was dan was dat alleen in 1.0 zo.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
Interessant! Blijkbaar was tijdens de ontwikkeling het idee dat wanneer de Master Sword breekt, het zwaard terug te krijgen viel door daar te gaan waar je hem kreeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0ByAXFnOg77iDiZ82wpqykwC/full.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
Zeror schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:51:
Interessant! Blijkbaar was tijdens de ontwikkeling het idee dat wanneer de Master Sword breekt, het zwaard terug te krijgen viel door daar te gaan waar je hem kreeg.

[afbeelding]
Zeer blij dat ze dat niet gedaan hebben. De frustratie dat hij tijdelijk op raakt is al erg genoeg. Dat ding had ik echt niet constant gaan halen. Laat maar lekker wegrotten in die steen dan (en Fi ook) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:26
Sjees. Smelt het dan maar om naar een hamer ofzo... :S Er zit een shrine naast, dus moet je weer uit je flow om dat ding 10 minuten later op te pikken. Dan negeert iedereen het MS.

Zomaar een idee.
DB i.c.m. MS en de straal van een DB (denk aan opladen van een Skyward Strike uit SS).kan je een 'schild' om Hyrule Castle doorbreken. Zo kan je vier lagen van het kasteel wegspelen. Heb je toch progressie, ongeacht de volgorde. Dan heb je ook de noodzaak om alle DB te halen. Plus je kan ook de 'lading' van het MS steeds beter maken. Dus 15-30-45-60 strength. Dan zou ie ook onbreekbaar kunnen zijn, aangezien hij pas aan het eind overpowered wordt als je toch al die klasse aan wapens hebt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Dat claimt men op Reddit inderdaad maar dat vind ik nogal gezocht. Misschien is dit gewoon geimplementeerd voor precies dit geval: dat je perongeluk toch 't zwaard kan droppen. Het Master Sword mag je niet kwijtraken en ze moeten een verklaring hebben voor het respawnen in Korok Forest.

M.i. is dit meer een gevalletje "overal aan gedacht".
Señor Sjon schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:26:
Dan zou ie ook onbreekbaar kunnen zijn, aangezien hij pas aan het eind overpowered wordt als je toch al die klasse aan wapens hebt.
Maar het MS gaat al knijterlang mee zo lang je 'em maar gebruikt waarvoor 'ie bedoeld is. Ik snap niet zo goed dat mensen vinden dat het MS eindeloos mee zou moeten gaan; dan verwijderd je het hele durability mechanisme uit 't spel en daarmee het nut van het upgraden van het aantal slots.

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 10-05-2017 11:28 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je zou ook zonder breken genoeg wapens kunnen verzamelen:
6 elemental rods.
9 wapens met de 3 elementen met in elke categorie een wapen (1h, 2h, speer)
4 torch/leaf/hamer/houtbijl.
Laat dan de overige wapens een upgradesysteem zijn van rusty > traveller > soldier > knight > royal > royal guard. Mid/endgame heb je toch vijanden met 2-300+ health in de meest simpele kampen. Dan is het gros van de wapens toch al zinloos.

Het MS gebruik ik alleen in geladen stand in DB/HC en rondom Guardians. Dan nog is ie met een beetje Guardian farmen vrij snel kaput. Ik blijf het gewoon een suf systeem vinden en een grote domper op mijn spelvreugde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Señor Sjon schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:35:
Laat dan de overige wapens een upgradesysteem zijn van rusty > traveller > soldier > knight > royal > royal guard. Mid/endgame heb je toch vijanden met 2-300+ health in de meest simpele kampen. Dan is het gros van de wapens toch al zinloos.
Een wapen upgradesysteem zou wel tof zijn ja. En dan beetje zo'n zelfde manier zoals je items kon upgraden in Skyward Sword.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

Wapen upgradesysteem is er al, hoor. ;)

spoiler:
Rock Octorok

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een Rusty weapon RNG. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Mja. Ik vond het durability mechanisme in het begin ook best brak maar ik zie nu het nut wel. Je hebt nu blijvend een reden om af en toe wat grote bosses om te leggen. Een paar talussen / silver bokoblins voor 't geld, hinox / lynel voor de wapens, guardians voor de armor upgrades.

Ik snap an sich wel dat niet iedereen het met me eens is maar ik vind dat er wel wat overdreven gedaan wordt over de durability. Ik heb continue dat ik wapens weg moet gooien omdat ik er al genoeg heb en ik raak echt nooit zonder. Een enkele Hinox dropt vaak al 2 royal swords en 1 royal bow.

De mindset dat je toe werkt naar 1 ultiem "best in slot" wapen zoals in veel RPGs kun je beter loslaten. BotW werk daarin anders. En in dit geval vind ik anders zeker niet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 21:17
Hydra schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:03:
Mja. Ik vond het durability mechanisme in het begin ook best brak maar ik zie nu het nut wel. Je hebt nu blijvend een reden om af en toe wat grote bosses om te leggen. Een paar talussen / silver bokoblins voor 't geld, hinox / lynel voor de wapens, guardians voor de armor upgrades.

Ik snap an sich wel dat niet iedereen het met me eens is maar ik vind dat er wel wat overdreven gedaan wordt over de durability. Ik heb continue dat ik wapens weg moet gooien omdat ik er al genoeg heb en ik raak echt nooit zonder. Een enkele Hinox dropt vaak al 2 royal swords en 1 royal bow.

De mindset dat je toe werkt naar 1 ultiem "best in slot" wapen zoals in veel RPGs kun je beter loslaten. BotW werk daarin anders. En in dit geval vind ik anders zeker niet slechter.
Ik denk dat het durablility systeem ook enkel in de weg zit zolang je nog niet het Master sword hebt. Daarna is het niet echt meer een probleem om nieuwe sterke wapens te vinden. Je hebt dan immers altijd een sterk zwaard beschikbaar, je moet af en toe enkel even 10 minuten wachten.
Maar als je het Master sword nog niet hebt, dan ben je wel spaarzaam met je sterke wapens, want als je de laatste stuk slaat...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Iemand heeft een Guardian Sword gemaakt... :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMPKwFk.gif
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9MBu5qr.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
chrisO schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat het durablility systeem ook enkel in de weg zit zolang je nog niet het Master sword hebt. Daarna is het niet echt meer een probleem om nieuwe sterke wapens te vinden. Je hebt dan immers altijd een sterk zwaard beschikbaar, je moet af en toe enkel even 10 minuten wachten.
Maar als je het Master sword nog niet hebt, dan ben je wel spaarzaam met je sterke wapens, want als je de laatste stuk slaat...
Het zit me meer in de weg dat een hogere Lynel in een direct gevecht zo 3-4 wapens kost. Ja, je kan op zijn rug klimmen en dan slijt er weer niks. Een Major Test of Strength kost 1 Battle Axe++ als je vol in de Ancient Gear lvl 2 zit. Anders kost het twee van die wapens (MS werkt niet rond die Guardian Scouts). Een kampje met 3-4 zwarte/zilveren bokoblins is al te groot voor één royal zwaard. Dus aan de ene kant moet alles zo realistisch mogelijk, maar je wapens zijn van papier maché.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-09 14:40
ik lees dat veel over die durability, heb m nu geleend om te klijken of ik het wat vind, het lijkt me een geweldig spel, jammer dat je niet een optie hebt om het in of uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:58:
Major Test of Strength kost 1 Battle Axe++ als je vol in de Ancient Gear lvl 2 zit. Anders kost het twee van die wapens (MS werkt niet rond die Guardian Scouts).
Wat dacht je van je damage output boosten met een banaan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
chrisO schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:06:
Die snap ik niet. MS is tegen gewone mobs helemaal niet sterk.

spoiler:
Het Master Sword doet maar 30 damage, alleen tegen guardians e.d. doet 'ie 60. Dan licht 'ie blauw op.

Maar hoe dan ook is nieuwe wapens krijgen later een eitje. Een Hinox is behoorlijk simpel te verslaan en die dropt eigenlijk altijd 2-3 goeie wapens.
RayNbow schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:43:
Wat dacht je van je damage output boosten met een banaan? :+
En de barbarian set. Gaat hard dan.
vegetto1983 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:59:
ik lees dat veel over die durability, heb m nu geleend om te klijken of ik het wat vind, het lijkt me een geweldig spel, jammer dat je niet een optie hebt om het in of uit te schakelen.
Mensen zitten er hier echt te erg over door te drammen hoor. Je vindt heel veel wapens. Elke mob die je killed dropt wel een wapen en je kunt relatief simpel het aantal wapens dat je kunt dragen upgraden. En het geeft je een goeie reden om mini bosses aan te vallen. Een Hinox dropt er vaak 3.

Je moet alleen de mindset dat je zoals in veel RPGs upgrade naar 1 ultiem wapen toewerkt loslaten. Wapens zijn zoals schilden, pijlen en food in consumables in BotW.

[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 11-05-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 11:58:
[...]

Het zit me meer in de weg dat een hogere Lynel in een direct gevecht zo 3-4 wapens kost. Ja, je kan op zijn rug klimmen en dan slijt er weer niks.
Huh? Als ik een Royal Claymore oid (die grote twee-hander met base 52 dmg) gebruik, ben ik die met een beetje pech kwijt bij het einde van het gevecht met een zilveren Lynel. Heb je je wapens eerst op wat keese gebruikt ofzo dat je er zo snel doorheen bent?
Een kampje met 3-4 zwarte/zilveren bokoblins is al te groot voor één royal zwaard. Dus aan de ene kant moet alles zo realistisch mogelijk, maar je wapens zijn van papier maché.
2 zilveren Bokoblins met 1 Royal Broadsword (1-hander, 36 base) ongeveer bij mij.

Vanavond ga ik denk ik maar eens naar Ganon toe. Heb alles wel zo'n beetje gedaan, moet alleen nog wat Korok seeds en star fragments om de amiibo pakjes te upgraden. Gisteravond het Hero of Time setje naar level 2 gebracht. Geeft net als het Hero setje de Master Sword beam up bonus. Ik verwacht dat de Twilight en Wind set hetzelfde doen. Te lui om 't op te zoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hydra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:15:
[...]

Die snap ik niet. MS is tegen gewone mobs helemaal niet sterk.

spoiler:
Het Master Sword doet maar 30 damage, alleen tegen guardians e.d. doet 'ie 60. Dan licht 'ie blauw op.

Maar hoe dan ook is nieuwe wapens krijgen later een eitje. Een Hinox is behoorlijk simpel te verslaan en die dropt eigenlijk altijd 2-3 goeie wapens.

[...]

En de barbarian set. Gaat hard dan.
Werkt niet i.c.m. de ancient setbonus. ;)
[...]

Mensen zitten er hier echt te erg over door te drammen hoor. Je vindt heel veel wapens. Elke mob die je killed dropt wel een wapen en je kunt relatief simpel het aantal wapens dat je kunt dragen upgraden. En het geeft je een goeie reden om mini bosses aan te vallen. Een Hinox dropt er vaak 3.

Je moet alleen de mindset dat je zoals in veel RPGs upgrade naar 1 ultiem wapen toewerkt loslaten. Wapens zijn zoals schilden, pijlen en food in consumables in BotW.
Ja, een mob dropt bijna altijd slechter spul dan waar je ze mee verslaat. Ik had al heel snel 'why bother'. Vooral omdat Ganon en zijn kornuiten lang niet de sterkste vijanden in het spel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Hero of Time schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:31:
[...]

2 zilveren Bokoblins met 1 Royal Broadsword (1-hander, 36 base) ongeveer bij mij.
En wat als je ze tussendoor bevriest met een ijspijl of een frostspear? Dat geeft ook een damage boost. :)
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:36:
[...]

Ja, een mob dropt bijna altijd slechter spul dan waar je ze mee verslaat. Ik had al heel snel 'why bother'. Vooral omdat Ganon en zijn kornuiten lang niet de sterkste vijanden in het spel zijn.
Je ziet toch welk wapen ze vasthouden? :P Als ik een groepje vijanden zie met houten wapens, dan pak ik m'n low-end gear erbij.

[ Voor 41% gewijzigd door RayNbow op 11-05-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Welk low-end gear? Ik heb de meeste slots wel gevuld met nuttige wapens. Die ik vervolgens niet gebruik omdat ik geen nieuwe wil pakken als er één stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
Señor Sjon schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:54:
Welk low-end gear? Ik heb de meeste slots wel gevuld met nuttige wapens. Die ik vervolgens niet gebruik omdat ik geen nieuwe wil pakken als er één stuk is.
nuttig en vervolgens niet gebruiken is wel een beetje tegenstrijdig,
Voor jou zijn ze dus eigenlijk nutteloos, tenzij je beslist er niet meer zuinig op te zijn, dan worden ze ineens nuttig ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Welke Amiibo geeft nu welke items in BotW? Iemand heeft hier een handige infographic van gemaakt. Hier te vinden:
https://nintendoswitchkop...zelda-breath-of-the-wild/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zo, toen had ik Ganon een kopje kleiner gemaakt. :) Heb 50.04% van de kaart. Dat komt waarschijnlijk omdat ik 'maar' 300-nogwat Korok seeds heb. Kwam er in het kasteel nog eentje tegen. :D Heb nu één auto-save met een sterretje, de rest, inclusief m'n handmatige save, niet. Je kan dus ook zo terug naar de 'voor' staat als je zou willen.

Het gevecht, tja.
spoiler:
Deel 1 was echt leuk. Ook omdat door de Divine Beasts hij al half dood was. :+ Maar de tweede helft daarvan wordt hij rood met extra armor ofzo. Heb daar een paar schilden mee verloren omdat ik maar een shield parry deed op de Guardian laser die hij schiet.

Het tweede gevecht buiten was dan wat saai. Hij staat daar maar, loopt een paar meter en heeft geen enkele aandacht voor je. Hij schiet gewoon een straal oid uit z'n bek en dat is 't. Sta je toevallig voor 'm, dan doet 't zeer, maar voor de rest kan je gewoon vrij om 'm heen bewegen.

Het einde is wel weer mooi. Alleen jammer dat ik een emmer op m'n kop had. Zie je toch net niet de gezichtsuitdrukking van Link.

Vond het ook wel eens tijd om 'm uit te spelen. Sta op >260 uur spelen. En volgende week ben ik in m'n nieuwe huis aan 't werk, dus tja, geen tijd voor een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hero of Time schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:32:
Zo, toen had ik Ganon een kopje kleiner gemaakt. :) Heb 50.04% van de kaart. Dat komt waarschijnlijk omdat ik 'maar' 300-nogwat Korok seeds heb. Kwam er in het kasteel nog eentje tegen. :D Heb nu één auto-save met een sterretje, de rest, inclusief m'n handmatige save, niet. Je kan dus ook zo terug naar de 'voor' staat als je zou willen.

Het gevecht, tja.
spoiler:
Deel 1 was echt leuk. Ook omdat door de Divine Beasts hij al half dood was. :+ Maar de tweede helft daarvan wordt hij rood met extra armor ofzo. Heb daar een paar schilden mee verloren omdat ik maar een shield parry deed op de Guardian laser die hij schiet.

Het tweede gevecht buiten was dan wat saai. Hij staat daar maar, loopt een paar meter en heeft geen enkele aandacht voor je. Hij schiet gewoon een straal oid uit z'n bek en dat is 't. Sta je toevallig voor 'm, dan doet 't zeer, maar voor de rest kan je gewoon vrij om 'm heen bewegen.

Het einde is wel weer mooi. Alleen jammer dat ik een emmer op m'n kop had. Zie je toch net niet de gezichtsuitdrukking van Link.

Vond het ook wel eens tijd om 'm uit te spelen. Sta op >260 uur spelen. En volgende week ben ik in m'n nieuwe huis aan 't werk, dus tja, geen tijd voor een spelletje.
Ergens blij dat ik de emmer toen nog niet had, zelf de ancient gear en zo'n diamanten diadeem (3x geupgrade) opgezet. Verder aardig eens met je beschrijving van het eindgevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarShadow

[afbeelding]
Opgezocht hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen, dacht eerst namelijk dat ze dit met een emulator op de pc deden maar je kan dit gewoon op je switch doen.

Het is mij niet gelukt om de Master Sword te laten vallen, maar wel de 'Duplication Glitch' uit te voeren, heb nu 8 Hylian Shields hierdoor, best lastig.

Voor de mensen die het ook willen proberen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRolfje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
Zojuist 2e divine beast verslagen. Op het moment 12 hartjes dus kan bijna richting de master sword. Even de armor geupgrade en op richting de 3e! Wat vind ik het toch een geweldige zelda game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Een vriendin van mij is nu een week op vakantie met mijn Switch. Kan dus voorlopig niet spelen, maar dat maakt niet uit. Enige wat ik nog moet doen is armor upgraden met star fragments en Korok seeds halen. De rest heb ik vziw allemaal gedaan. Alle shrines, heb geen openstaande side-quests meer en alle memories gehaald.
Thomas schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 22:56:
[...]

Ergens blij dat ik de emmer toen nog niet had, zelf de ancient gear en zo'n diamanten diadeem (3x geupgrade) opgezet. Verder aardig eens met je beschrijving van het eindgevecht.
Had je je ancient armor set nog niet compleet? Ik had 'm als set aan om zo de bonus te krijgen, maar dat is volgens mij meer dat je ancient wapens meer schade doen dan dat het verder echt nuttig is. Had dus net zo goed die circlet en Hero's Tunic aan kunnen doen. :P Zal ik de volgende keer eens doen, want wil het einde natuurlijk wel eens op groot scherm zien (had 'm in handheld modus uitgespeeld).

Ik weet nog niet of ik de auto-save met * ga laden of dat ik m'n handmatige save pak waar hij nog niet is verslagen wanneer ik m'n Switch weer terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb gisteren voor het eerst sinds 2 weken weer wat tijd kunnen maken om langer dan een paar minuten te spelen, dus ik heb de barbarian set maar even opgehaald. Nog steeds redelijk krap in de tijd dus ik heb niet de doolhoven waarin die shrines liggen uitgebreid verkend, dat doe ik later wel. Het lijkt erop dat ik nu toch echt mijn eerste lynel ga moeten killen, aangezien de barbarian set meteen voor de eerste upgrade al een lynel horn nodig heeft. :+

Ik mis ook nog een item uit de climbing gear, en ik moet nog even opzoeken waar de rubberen outfit vandaan komt, daarna heb ik eindelijk alle belangrijke gear sets in de game compleet en mis ik alleen die skelet-outfit en een of twee amiibo-items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op maandag 15 mei 2017 @ 12:10:
Het lijkt erop dat ik nu toch echt mijn eerste lynel ga moeten killen, aangezien de barbarian set meteen voor de eerste upgrade al een lynel horn nodig heeft. :+
Pak die bij de Zora's als je nog niet sterk genoeg bent. Rode zijn redelijk simpel te doen en volgens mij worden de overworld monsters sterker als je een DB hebt gehaald.
Ik mis ook nog een item uit de climbing gear, en ik moet nog even opzoeken waar de rubberen outfit vandaan komt, daarna heb ik eindelijk alle belangrijke gear sets in de game compleet en mis ik alleen die skelet-outfit en een of twee amiibo-items.
Climbing gear, moet je even zeggen welke. De headgear is makkelijk, die kom je eigenlijk al redelijk snel tegen. De andere twee moet je wat meer moeite voor doen in de Shrines.

Rubber set komt even uit m'n hoofd volledig uit Shrines.
spoiler:
Eentje bij het Thunder Plateau (waar die rare boom-achtige rotsen zijn en waar het altijd onweert, ten westen van het kasteel), de andere twee in het zuiden, de Faron region.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op maandag 15 mei 2017 @ 21:05:
[...]

Pak die bij de Zora's als je nog niet sterk genoeg bent. Rode zijn redelijk simpel te doen en volgens mij worden de overworld monsters sterker als je een DB hebt gehaald.
Dat was het idee inderdaad. Er schijnt in de gatehouses bij Hyrule een permanent blauwe en een permanent witte te zitten. Alle lynels die ik nou in de wereld tegenkom zijn op dit moment in elk geval wit, laat ik daar maar niet mee beginnen. :+
Climbing gear, moet je even zeggen welke. De headgear is makkelijk, die kom je eigenlijk al redelijk snel tegen. De andere twee moet je wat meer moeite voor doen in de Shrines.
Head en legs heb ik, zo uit het hoofd. Zou het moeten dubbelchecken, maar ik vind 't wel. :P
Rubber set komt even uit m'n hoofd volledig uit Shrines.
spoiler:
Eentje bij het Thunder Plateau (waar die rare boom-achtige rotsen zijn en waar het altijd onweert, ten westen van het kasteel), de andere twee in het zuiden, de Faron region.
Ik geloof niet dat ik al op een plek ben geweest waar het altijd onweert, maar ik heb die regio dan ook nog niet echt verkend, dus dat zou zomaar kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je die plek nadert waar het altijd onweert, krijg je automatisch een shrine quest. Niet te missen dus. ;)

Voor de Lynels, ik ben geen witte tegen gekomen in het kasteel, alleen een blauwe. Zijn er meer dan 1 daar te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is 1 lynel in het kasteel. Die was bij mij zilver.
Zal dus ook wel mee groeien in sterkte.

Ik ben ondertussen een beetje uitgespeeld volgens mij en haastig op zoek naar meer dingen om te halen.
Wat ik al heb:
- 120 shrines
- Alle armor geupgrade naar max
- Alle quests gehaald
- Huis compleet + tarley helemaal af
- 4 molduga's/ 40 Stone talus / 40 hynox gekilled

Wat ik nog moet:
- Korok seeds, maar geen zin om mijn map te markeren adv een interactive map...
- 2 setjes aan paardrij equipment, Beide van een mini game, maar paardrijden sucks...
- Hyrule Compendium vol maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 23-09 19:27
Huis?
Ik heb het al uitgespeeld maar ik heb geen huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:12

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Hydra schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 13:15:

spoiler:
spoiler:
Een tijd geleden had ik een test gedaan waarbij ik vocht met een guardian in de buurt. Het doet dan ook gewoon 60 schade tegen gewoon vijanden. De Master Sword heeft gewoon 3 modus: Reparatie, normaal en geïnspireerd.

Overigens had ik gehoopt dat je MS zou breken in het gevecht tegen Gannon. Maar dat is eerder mijn gevoel van humor :D

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:58
Abom schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:30:
Huis?
Dan heb je het dus niet uitgespeeld :o of je hebt een huis en bent hem vergeten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Abom schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:30:
Huis?
Huis:
spoiler:
In Hateno kan je voor 3000 rupees + 30 hout bundels een huis kopen van Bolson (er zijn een paar figuren een huis aan het slopen, die moet je aanpsreken.

Daarna kan je het huis pimpen met van alles en nog wat (wapenstandaarden, bloemen, bordje etc)

Als dat klaar is gaat 1 van de werkers een nieuw dorp beginnen in akkala, deze moet je ook helpen met mensen zoeken uit de hele wereld en grondstoffen, zelf ben ik in deze fase. Schijnt 1 van de grotere side quests te zijn,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Katerin schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Dan heb je het dus niet uitgespeeld :o of je hebt een huis en bent hem vergeten :D
Laat ik het zo zeggen, ik heb calamity ganon verslagen. Ik slaap sowieso veel liever bij Riju ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

Lagune

Its time for warp

al dat geklaag over durability, vindt het heerlijk :) zo gebruik je tenminste veel verschillende wapens, diablo bijvoorbeeld, zodra je het beste zwaard hebt gebruik je niks anders meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Lagune schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:13:
al dat geklaag over durability, vindt het heerlijk :) zo gebruik je tenminste veel verschillende wapens, diablo bijvoorbeeld, zodra je het beste zwaard hebt gebruik je niks anders meer
Helemaal mee eens. Je hebt nu ook een reden om monsters te gaan mollen en wat ze droppen kan ook altijd nuttig zijn. I.p.v. 1 sterk wapen dat je blijft gebruiken heb je nu een reden om er 20 te verzamelen.
Prulleman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:34:
[...]

Huis:
spoiler:
Als dat klaar is gaat 1 van de werkers een nieuw dorp beginnen in akkala, deze moet je ook helpen met mensen zoeken uit de hele wereld en grondstoffen, zelf ben ik in deze fase. Schijnt 1 van de grotere side quests te zijn,
spoiler:
Je hoeft je huis niet te upgraden om die quest te krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 16-05-2017 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
Lagune schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:13:
Ik vind het ook echt helemaal geen issue. Ik heb altijd te weinig plek voor mn gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hydra schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:47:
[...]

Helemaal mee eens. Je hebt nu ook een reden om monsters te gaan mollen en wat ze droppen kan ook altijd nuttig zijn. I.p.v. 1 sterk wapen dat je blijft gebruiken heb je nu een reden om er 20 te verzamelen.
Zo'n wapen waar je er twee kapot slaat op elke Lynel nuttig noemen vind ik ook weer zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
NMe schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:16:
Zo'n wapen waar je er twee kapot slaat op elke Lynel nuttig noemen vind ik ook weer zoiets...
Je kunt een Lynel mollen met een wooden mop. Dat back-stabben kost geen durability. Statis > Bow -> Mount -> Stabbity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Jup. met genoeg skill en geduld kan je het ook met bommen en Stasis+ af... Ook in spellen als Diablo wissel ik vaak genoeg van speelstijl zonder dat ik me druk hoef te maken over het wapen zelf. Ik vind het een nutteloze vorm van micromanagen. Heb het spel stiekem ook al een week of 2 niet aangeraakt. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
gisteren een quest gedaan voor het goron smid hulpje, die vraagt of je een vuur talus te grazen wilt nemen. In eerste instantie viel dat niet mee, omdat je elke keer in de lava wordt gemept, maar
spoiler:
als je op een randje iets hoger gaat staan, kan je met een stuk of 20 pijlen (afhankelijk van hoe sterk je boog is uiteraard) op je gemak hem afschieten, zonder zelf enige damage op te lopen)

de makkelijkste manier voor normale pijlen is overigens het kistje achter eventide island, als je achter de shrine naar bededen zweeft heb ik een mini eiland met water in het midden en in het water een kist met pijlen, als je die kist pakt, pijlen eruit, save, load. Dan heb je weer opnieuw 10 pijlen in de kist, kost je een paar minuten voor 100 pijlen. de save/load cycle gaat redelijk vlot, sneller dan teleporteren en 10 winkels afgaan. de plek is ook makkelijk te bereiken via de eventide shrine.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Prulleman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:59:
gisteren een quest gedaan voor het goron smid hulpje, die vraagt of je een vuur talus te grazen wilt nemen. In eerste instantie viel dat niet mee, omdat je elke keer in de lava wordt gemept, maar
spoiler:
als je op een randje iets hoger gaat staan, kan je met een stuk of 20 pijlen (afhankelijk van hoe sterk je boog is uiteraard) op je gemak hem afschieten, zonder zelf enige damage op te lopen)
Die had ik binnen een halve minuut dood.
spoiler:
IJspijl erop, klimmen, en met de Boulder Breaker een charge-aanval uitvoeren totdat je stamina op is.
:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
RayNbow schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:22:
[...]

Die had ik binnen een halve minuut dood.
spoiler:
IJspijl erop, klimmen, en met de Boulder Breaker een charge-aanval uitvoeren totdat je stamina op is.
:p
ah.. obvious, maar niet aan gedacht :/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:25:
Heb het spel stiekem ook al een week of 2 niet aangeraakt. :o
Same here, afgezien van afgelopen zondag dan. Maar dat heeft meer met mijn eigen agenda te maken dan met het spel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Maar kennelijk is het nog interessant genoeg om dit topic te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, ik draag de serie een warm hart toe. ;) Zie ook de karmaranglijst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik ook niet, maar dat komt meer door Mario Kart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Señor Sjon schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 16:20:
Ja, ik draag de serie een warm hart toe. ;) Zie ook de karmaranglijst. :P
En ik probeer op de 1e plek te bljven staan door gewoon hier regelmatig te spammen posten. :P Ik had eerst Zeror redelijk in m'n buurt, maar jij bent 'm hard voorbij gegaan. Als je maar niet hetzelfde bij mij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Prulleman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:59:
spoiler:

de makkelijkste manier voor normale pijlen is overigens het kistje achter eventide island, als je achter de shrine naar bededen zweeft heb ik een mini eiland met water in het midden en in het water een kist met pijlen, als je die kist pakt, pijlen eruit, save, load. Dan heb je weer opnieuw 10 pijlen in de kist, kost je een paar minuten voor 100 pijlen. de save/load cycle gaat redelijk vlot, sneller dan teleporteren en 10 winkels afgaan. de plek is ook makkelijk te bereiken via de eventide shrine.
Pijlen uit kist, teleporten naar de shrine en weer terugvliegen werkt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
supestw schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:27:
Pijlen uit kist, teleporten naar de shrine en weer terugvliegen werkt ook.
Save / load is alleen wel veel sneller.

Maar sinds ik zonder veel problemen silver lynels om kan leggen kom ik redelijk om in de electro arrows dus dat probleem heb ik gelukkig niet meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 18-05-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Geinig hoe ik nog steeds nieuwe dingen ontdek. Monsters bevriezen en van een klif af duwen bijvoorbeeld :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Laatst online: 24-09 22:30

On_E

Housemusic

Ik heb tijdens de eerste 2-3 uur minstens 3 keer het internet moeten raadplegen om te kijken hoe ik verder moest.

spoiler:
Ik ging steeds dood door bevriezing bv. en had serieus geen idee wat ik daartegen kon doen en hoe ik de laatste 2 shrines in The Great Plateau moest bereiken. Dat je eten kan koken ter bescherming of dat recept van die oude kerel moest maken voor kleding had ik echt nooit zelf bedacht.

Zelfde geldt voor de 'stasis' shrine, dat stuk met die grote bal van steen die de weg blokkeert, zelf had ik echt niet kunnen denken aan de tijd stilzetten en met de iron sledgehammer te gaan meppen...

Nu vraag ik mij af, ben ik nou echt zo slecht geworden in games, of is het begin van BOTW gewoon best lastig soms?

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Het is een andere manier van denken. Ik moet zeggen dat ik het er ook wel moeilijker mee heb. Idd, wordt ik oud? Denk dat dat het niet is.
In zijn huis ligt een boek en daar wordt gehint bijvoorbeeld.

Op een gegeven moment krijg je het wel door. Je moet wel veel lezen en met veel mensen praten om bepaalde hints te krijgen. Recepten zul je zelf moeten onthouden ook. Of een app welke ik voor Android gedownload heb met alle recepten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:33

Goner

What can I do you for ?

Arunia schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:25:
Het is een andere manier van denken. Ik moet zeggen dat ik het er ook wel moeilijker mee heb. Idd, wordt ik oud? Denk dat dat het niet is.
Ik denk toch een beetje van wel ... of misschien moet je opgegroeid zijn met dit soort games.
Ik ben nog van de Commodore, PC shooter generatie en heb echt wel problemen met sommige puzzles in BotW ; heb m'n dochter er even bijgehaald toen ik in Vah Ruta bij dat grote wiel stond bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Recepten zul je zelf moeten onthouden ook. Of een app welke ik voor Android gedownload heb met alle recepten.
Van elk gerecht en elixer kun je na afloop het recept opvragen. Vervolgens kun je op de screenshot-knop drukken om het op te slaan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Goner schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 20:35:
[...]

Ik denk toch een beetje van wel ... of misschien moet je opgegroeid zijn met dit soort games.
Ik ben nog van de Commodore, PC shooter generatie en heb echt wel problemen met sommige puzzles in BotW ; heb m'n dochter er even bijgehaald toen ik in Vah Ruta bij dat grote wiel stond bijvoorbeeld.
Ik ben zelf met de zx spectrum en Commodore en daarna eigenlijk elke Nintendo console gehad en iedere Zelda behalve 1 en 2 toen ik jong was (nu wel uiteraard). Ben wel bekend met Zelda spellen en had er vroeger echt nauwelijks moeite mee. Denk dus gewoon ouderdom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik ben zelf geen super Zelda fan (enkel Phantom Hourglass en OoT 3D gespeeld voor BotW) maar ik vond het allemaal niet zo lastig. Bij sommige puzzels heb ik me achter de oren moeten krabben maar ik liep niet vast in het begin, ik denk omdat ik gewoon goed oplette, dan wordt je vrij snel duidelijk hoe alles in elkaar zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:18
In zijn huis ligt een boek en daar wordt gehint bijvoorbeeld.

Op een gegeven moment krijg je het wel door. Je moet wel veel lezen en met veel mensen praten om bepaalde hints te krijgen. Recepten zul je zelf moeten onthouden ook. Of een app welke ik voor Android gedownload heb met alle recepten.
Ik denk dat de meeste te gehaast willen spelen, bij alle zelda's die ik ken ging het voornamelijk om het onderzoeken van alles wat los en vast zat.

Dit begon al bij de allereerste Zelda waarbij je maar moest proberen welke boompjes je kon branden of ergens bommen neerleggen om te kijken of er ergens een geheime deur was. Ditzelfde hebben ze bij alle zelda's gehanteerd alleen nu kun je op internet wel makkelijk de oplossingen vinden, dat kon vroeger niet dus toen was je scherm voor scherm alles aan het platbranden wat er mogelijk was. Ik weet nog dat ik zelf op de kaart de gevonden dingen erbij aan het schrijven was. En blij dat ik was als ik weer een nieuw geheim had gevonden.

Het bovenstaande geldt nog steeds voor BOTW, je moet gewoon alles onderzoeken en je ondervind niet zo heel veel problemen met het spel spelen, ik heb intussen al ongeveer 30-40 speeluur erop zitten en ben nog steeds bezig met alles te onderzoeken ipv met het hoofdverhaal bezig te zijn. Je moet het onderzoeken en ontdekken wel leuk vinden wil je dit spel goed kunnen spelen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb m'n Switch weer terug en kan weer verder. Heb 'm uitgespeeld en heb dus een autosave met sterretje erbij, maar de andere saves hebben die niet. Twijfel een beetje of ik m'n handmatige save pak en zo geen spoor hebben van uitspelen of toch maar verder ga met de uitgespeelde save. Er is vziw maar 1 verschil tussen de twee en dat is dat je van Kilton nog een extra quest krijgt voor het verslaan van de minibosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:30
Hero of Time schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 20:16:
Ik heb m'n Switch weer terug en kan weer verder. Heb 'm uitgespeeld en heb dus een autosave met sterretje erbij, maar de andere saves hebben die niet. Twijfel een beetje of ik m'n handmatige save pak en zo geen spoor hebben van uitspelen of toch maar verder ga met de uitgespeelde save. Er is vziw maar 1 verschil tussen de twee en dat is dat je van Kilton nog een extra quest krijgt voor het verslaan van de minibosses.
De uitgespeelde versie laat ook je completion% zien op de kaart, vziw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 15:01

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ook even aan de slag met Breath of the Wild. Erg leuk! Wel aardig wat ik had gehoopt. Heb net die grote vogel bevrijd, leuke mini dungeon. Ik hoop stiekem dat er nog iets grotere dungeons zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

MrVegeta schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:35:
Ook even aan de slag met Breath of the Wild. Erg leuk! Wel aardig wat ik had gehoopt. Heb net die grote vogel bevrijd, leuke mini dungeon. Ik hoop stiekem dat er nog iets grotere dungeons zijn.
Ze vallen wat tegen qua grootte helaas, desalniettemin wel een overvloed aan uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MrVegeta schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:35:
De andere drie zijn ongeveer even groot, maar de vogel is wel een van de makkelijkere. Die in het noordoosten en zuidwesten zijn moeilijker. Die in het zuidoosten is ongeveer hetzelfde als de vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Seal64 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:10:
[...]

De uitgespeelde versie laat ook je completion% zien op de kaart, vziw.
Ja, maar dat is mbt quests niet zo relevant. ;) Door het niet te weten houd het ook wel een beetje spannend voor als je 'm weer neermept. Zou je dan wel 100% halen? Of net niet? Of mis je toch nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hero of Time schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:39:
[...]

Ja, maar dat is mbt quests niet zo relevant. ;) Door het niet te weten houd het ook wel een beetje spannend voor als je 'm weer neermept. Zou je dan wel 100% halen? Of net niet? Of mis je toch nog meer?
sja... met die 900 zaadjes ga ik de 100% never nooit niet halen... dus het percentage zal weinig zeggen, of het nou 40 of 60% is veel meer zal het niet worden

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Prulleman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:58:
[...]

sja... met die 900 zaadjes ga ik de 100% never nooit niet halen... dus het percentage zal weinig zeggen, of het nou 40 of 60% is veel meer zal het niet worden
Ik ga wel voor de 900 stuks hoor. ;) Ik wil gewoon alles hebben. Zie ook mensen met pakjes die ik niet heb gezien, vraag mij dan dus af of het door verven van kleding komt of dat ik echt wat heb gemist. Paard zaken moet ik ook nog halen, heb er maar 2 (royal en monster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Hero of Time schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Ik ga wel voor de 900 stuks hoor. ;) Ik wil gewoon alles hebben. Zie ook mensen met pakjes die ik niet heb gezien, vraag mij dan dus af of het door verven van kleding komt of dat ik echt wat heb gemist. Paard zaken moet ik ook nog halen, heb er maar 2 (royal en monster).
volgens mij komt er ook wat unieke kleding van amiibo's... misschien heb je die gezien? (of heb je zelf ook de amiibo's?)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Prulleman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:39:
[...]

volgens mij komt er ook wat unieke kleding van amiibo's... misschien heb je die gezien? (of heb je zelf ook de amiibo's?)
Heb alle amiibo's voor zover mogelijk. Alleen de BotW serie niet, maar die geven geen kleding. Skyward, Twilight, Time, Wind, Hero, die heb ik allemaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NMe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 12:46:
[...]

De andere drie zijn ongeveer even groot, maar de vogel is wel een van de makkelijkere. Die in het noordoosten en zuidwesten zijn moeilijker. Die in het zuidoosten is ongeveer hetzelfde als de vogel.
Die in het noord-oosten was de eerste die ik deed :P. Was een geweldige vond ik, sowieso had die locatie me echt omver geblazen. Deed me enorm denken aan Minas Morgul uit Lord of the Rings.
Hero of Time schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:36:
[...]

Zo'n completionist ben ik gelukkig niet :X. Wil nog wel verder met Zelda, heb nog wat sidequests, paarden en upgrades voor kleding e.d. te doen. De korok seeds ben ik niet erg actief naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:26:
[...]

Die in het noord-oosten was de eerste die ik deed :P. Was een geweldige vond ik, sowieso had die locatie me echt omver geblazen.
Ik ben zelf geen groot fan van de "quest" die daar naar de Divine Beast leidde. De Divine Beast zelf vond ik dan wel weer leuk, met name vanwege wat er gebeurt zodra je er voor het eerst binnen stapt. :P
Zo'n completionist ben ik gelukkig niet :X. Wil nog wel verder met Zelda, heb nog wat sidequests, paarden en upgrades voor kleding e.d. te doen. De korok seeds ben ik niet erg actief naar op zoek.
Ik heb me wel voorgenomen om alles te doen, inclusief de Korok seeds. Maar ik zit pas op 60/900 dus ik kan nog even vooruit. :+ Heb me er tot nu toe niet zo op gefocust dus tenzij zo'n Korok-puzzel heel erg duidelijk zichtbaar was ben ik er waarschijnlijk straal voorbij gelopen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb geloof ik 150 seeds o.i.d. Weet wel 'ongeveer' waar die dingen worden geplaatst dus ging soms wel naar vermoedelijke locaties toe, maar het is nog steeds heel weinig vergeleken bij 900, die ga ik echt nooit vinden :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:47:
Ik heb geloof ik 150 seeds o.i.d. Weet wel 'ongeveer' waar die dingen worden geplaatst dus ging soms wel naar vermoedelijke locaties toe, maar het is nog steeds heel weinig vergeleken bij 900, die ga ik echt nooit vinden :').
Als de eerste DLC uitkomt kun je dat masker gebruiken om ze te vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Hero of Time schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:42:
[...]
Heb alle amiibo's voor zover mogelijk. Alleen de BotW serie niet, maar die geven geen kleding. Skyward, Twilight, Time, Wind, Hero, die heb ik allemaal al.
Ook het Wild pak zodra je alle 120 shrines hebt gedaan? Verder geen idee hoe of wat want mijn dochtertje doet alles. Ik zag dat ze laatst twee Epona's tegelijk had met Wolf Link erbij. Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Roko schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Ook het Wild pak zodra je alle 120 shrines hebt gedaan? Verder geen idee hoe of wat want mijn dochtertje doet alles. Ik zag dat ze laatst twee Epona's tegelijk had met Wolf Link erbij. Geen idee hoe ze het voor elkaar krijgt :P
Epona in je stable parkeren en vervolgens weer de Rider-amiibo gebruiken en geluk hebben? :P

De twee nieuwe amiibo's die in de zomer uitkomen geven ook allebei een outfit. De Majora's Mask-outfit geeft zelfs een attack-bonus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Ik had zo'n setje met 17 amiibo kaarten via aliexpress gekocht, hartstikke nepdingen begrijp ik nu, maar ze werken wel en daar is ze de hele tijd mee in de weer. Ik zie elke dag een regen aan schatkisten naar beneden komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
NMe schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:08:
[...]

Epona in je stable parkeren en vervolgens weer de Rider-amiibo gebruiken en geluk hebben? :P

De twee nieuwe amiibo's die in de zomer uitkomen geven ook allebei een outfit. De Majora's Mask-outfit geeft zelfs een attack-bonus...
Ik heb liever een soort outfit met onbeperkte durability. ;) Alleen dat zit er niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Roko schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Ook het Wild pak zodra je alle 120 shrines hebt gedaan?
Uiteraard. ;) Die moet ik nog voorbij level 2 upgraden, moet daarvoor een paar tanden bij draken uit hun bek rammen. :+
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 14:23:
[...]

Ik heb liever een soort outfit met onbeperkte durability. ;) Alleen dat zit er niet in.
Krijgt je wapen standaard een aanval van 1. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Op zich vreemd dat Link van alles kan, behalve slaan of schoppen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Señor Sjon schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:11:
Op zich vreemd dat Link van alles kan, behalve slaan of schoppen. ;)
hij schopt wel tegen al die kistjes ;) en zonder leg armor doet het nog pijn ook
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VIBIsc2.gif

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Prulleman schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 16:15:
[...]

hij schopt wel tegen al die kistjes ;) en zonder leg armor doet het nog pijn ook
[afbeelding]
Moet je eens kruipen. Stompt hij het kistje open en wappert daarna met z'n hand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Zelda: BotW dev on fan/critic response, timeline placement, Divine Beasts, seeing another Zelda on Switch & more
GR: Where does Breath of the Wild fit within the official Zelda timeline?

HF: “It takes place in an age long, long after any of the titles released to date. It is the most recent age. And because of this we believe players will be able to easily immerse themselves in the game. Of course, regardless of the time period, the story does unfold in Hyrule so for those who’ve played other titles in the series there will be a lot of recognizable places to enjoy.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zo, net even wat late night Zelda gedaan. Zes shrines gevonden, mijn Zora- en rubber-rubber-sets verzameld, radiant armor gekocht, twee van de drie memories die ik nog nodig had gevonden en een stapeltje Korok seeds aan de collectie toegevoegd.

Nou ben ik een beetje aan het twijfelen. Ik weet waar de laatste memory zit maar daar wilde ik pas heen als ik Ganon ook echt wilde gaan verslaan. Nou vraag ik me alleen af: aangezien die memory daar zit, moet ik dan eerst daarheen, dan naar Impa om de memories quest af te maken en daarna weer terug naar HC zodat ik meteen de true ending krijg? Of kan ik het teruggaan naar Impa overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

NMe schreef op zondag 4 juni 2017 @ 04:13:
Zo, net even wat late night Zelda gedaan. Zes shrines gevonden, mijn Zora- en rubber-rubber-sets verzameld, radiant armor gekocht, twee van de drie memories die ik nog nodig had gevonden en een stapeltje Korok seeds aan de collectie toegevoegd.

Nou ben ik een beetje aan het twijfelen. Ik weet waar de laatste memory zit maar daar wilde ik pas heen als ik Ganon ook echt wilde gaan verslaan. Nou vraag ik me alleen af: aangezien die memory daar zit, moet ik dan eerst daarheen, dan naar Impa om de memories quest af te maken en daarna weer terug naar HC zodat ik meteen de true ending krijg? Of kan ik het teruggaan naar Impa overslaan?
Je moet eerst terug naar Impa geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thomas schreef op zondag 4 juni 2017 @ 07:39:
[...]

Je moet eerst terug naar Impa geloof ik.
Jup, eerst terug naar Impa. Daar krijg je er namelijk nog 1. ;) Pas als je die gehaald hebt, ben je klaar met de quest.

Maar wat is je punt om naar HC te gaan en dan weer eruit om er later weer in te gaan? Je hebt nog een side quest genaamd 'royal guard series' bij een stable. Die kan je niet halen als je HC niet uit gaat.

Je kan natuurlijk ook gewoon Calamity verslaan en dan als je 'm hebt uitgespeeld de rest van de quests doen en 'm later nog een keer neer meppen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik moet de 'echte' ending ook nog zien, en heb geloof ik tientallen sidequests te gaan... Alleen ze vinden is een beetje een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Thomas schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:40:
Ik moet de 'echte' ending ook nog zien, en heb geloof ik tientallen sidequests te gaan... Alleen ze vinden is een beetje een probleem.
Dat probleem heb ik ook een beetje. Hell, ik heb gisteren zelfs nog twee nieuwe stables gevonden. Bij eentje had ik zelfs de bijbehorende shrine wel al, die stable lag een beetje verdekt opgesteld. De andere was de Lakeside stable, de shrine die daarbij hoort zit verstopt dus in combinatie met het slechte weer daar in de buurt heb ik nooit door gehad dat daar iets zat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Wanneer krijg je het echte einde? Bij alle shrines en quests?

Zit nu op 113 shrines maar geen idee hoe ver ik ben met de quests...

Strava

Pagina: 1 ... 52 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic