Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:54
MaximusTG schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:53:
Heb er nu 40 uur inzitten, en ben bij de eindbaas, met een redelijk deel van de sidequests gedaan. :).

Edit: en uitgespeeld!
Vanaf vrijdag gespeeld? Kan haast niet.. No life ;)
Zit nu op de 10 uur en ben in de tweede 'echte' tempel. Maar goed, ik doe alles lekker relaxt. Game als ik uurtje ofzo heb en doe het dan ook rustig aan. Heb hier vijf jaar op gewacht, zonde om hem te rushen.

Zoals hierboven omschreven als bug (dat is het dus niet, meer een jammerlijke keuze kwa leveldesign). Ik vind de transactie van skyloft naar het vliegen niet zo lekker gedaan. Dat was bij windwaker en OoT enzo beter. Transparanter. Dit zijn eigenlijk twee verschillende ruimtes. Jammer en waarschijnlijk gewoon een tekortkoming van de wii.
Overigens het enigste kritiekpuntje wat ik tot nu toe heb. Ik vind vooral de cinematics en verhaal en manier van vertellen een grote verbetering. :)
Steef123 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:19:
Ik heb 'm ook sinds gister, en tot nu toe voelt het weer magisch :)

Ik heb alleen een vraagje over de controls. Het selecteren/pakken van een item uit je inventory (potjes e.d.) doe je nu met B (triggerknop op wiimote), maar het gebruiken ervan vervolgens met A. Ik vind dat nogal contraïntuitief, ik zou zelf namelijk met B willen pakken en vervolgens met B willen schieten. Aangezien A ook de knop is om je zwaard weg te doen, zou ik verwachten dat dat ook de knop is om het item in je hand weg te doen - niet dus. Het gevolg is dat de hele tijd mn seeds op zijn omdat ik eerst 5 keer schiet voordat ie weg is :P

Weet iemand of dat te veranderen is?
Hier had ik in het begin ook veel last van. Gaat nu vaak wat beter, maar ideaal vind ik het ook nog niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Tijn89 op 20-11-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 20:43
Anton.net schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:13:
[...]

40 uur, dat is wel heel snel!!!
ben je gewoon goed in zelda of is skyward sword korter?
is hij korter dan twilight princess?
Dat die 40 uur heeft gespeeld sinds donderdag/vrijdag is wel snel ja, maar 40 uur op zich voor een Zelda game? Om het verhaal uit te spelen en een leuke portie sidequests? Ik vind het redelijk normaal. Ik kan me niet heugen dat ik meer dan 40 uur bezig was op de eerste playthrough voor het verhaal in een Zelda game en ik speel ze sinds OOT. In OOT heb ik me na het verhaal wel nog vele uren vermaakt met wat sidequests en golden skulltulas.

In Skyward Sword ben ik net bij de 4de dungeon aangekomen en zit op 16 uur en het is niet alsof ik me best aan het doen ben om snel te gaan. Integendeel, doordat ik aan de controls moest wennen ging ik best vaak op me bek in het begin en ik ben altijd lekker aan het rondkijken in de gebieden. En wat ik lees op andere fora is 15-20 uur bij dungeon 4 redelijk normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oniryo
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 04:34
Ik heb het spel sinds gister ook uitgespeeld, net nog geen 30 uur en ik heb heel wat sidequests gedaan, ik heb enorm veel genoten van de game zelf en ik ben nog lang niet klaar want wanneer je het uitspeelt krijg je ''Hero Mode'' een moeilijkere moeilijkheidsgraden, dus dit zou ik ook wel willen uitspelen maar ik heb ook nog een aantal sidequests niet gedaan waar ik graag ook wel mee wil beginnen.

ik heb alle Zelda's uitgespeeld maar dit is toch wel 1 van mijn favoriete Zelda's ooit en de meest uitdagende ook best wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Oniryo op 21-11-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 16:14
Wat haasten jullie je allemaal. :)

Ik ben nu 24 uur bezig en ben in de mijnen. Ik loop ook op mijn elfendertigst rond om alles te vinden.

Soms heb ik wel ruzie met de controls, af en toe is het voor mij net te ver doorgetrokken. Dan zou je voor het gemak wel even alleen met de nunchuk bewegen ipv ook met de controller om even te ontspannen. Ook moet je niet vergeten de controller af en toe vlak te houden, anders eindig je ergens op de verkeerde plek bij een gecontroleerde val. :P Beesten vangen met dat klotenet gaat ook niet altijd goed. Toch maar eens de upgrade zoeken naar king size.

Boss battles zijn er flink op vooruit gegaan. Geen 3x raken is dood meer. Dat was altijd zo suf aan OoT. Gigantisch beest, 3x prikken = dood.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou ja, dat was niet bij alle OoT bazen zo natuurlijk. Toppunt is natuurlijk King Dodongo. Vaak zijn er in OoT ook "truukjes" die een baas een heel stuk makkelijker maken. Zo kon je bij King Dodongo op het randje van de grond en de lava in het midden gaan staan, en dan rolt ie zo langs je heen.
En bij Volvagia, die draak, kan je op een gegeven moment langs de rand gaan hangen en kan je niet geraakt worden door de vallende stenen.
Gohma, de eerste baas is ook erg makkelijk als je snel genoeg bent met je slingshot.

Dat heb ik bij Skyward Sword nog niet ontdekt.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meest simpele baas in OoT vond ik nog wel die Ongo Bongo oid. Dat was echt een lachertje. Sowieso was het niveau van de bosses wat inconsistent met aan de ene kant Phantom Gannon en Volvagia en aan de andere kant weer Twinrova en Ongo Bongo, die weinig voorstelden. Vond zelf Gannon ook makkelijker dan Ganondorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Phantom Gannon is toch niet heel moeilijk? Het timen van je zwaardslag is wat lastig in het begin, en op het moment dat ie vanuit meerdere schilderijen kan verschijnen moet je gewoon je boog spannen en rond draaien vanuit het midden. Dan zou je altijd op tijd moeten zijn.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het in het begin wel lastig omdat hij me steeds verraste met waar hij vandaan kwam. Hij was sowieso imposanter dus wie weet speelde dat toendertijd ook een rol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:30:
Meest simpele baas in OoT vond ik nog wel die Ongo Bongo oid. Dat was echt een lachertje. Sowieso was het niveau van de bosses wat inconsistent met aan de ene kant Phantom Gannon en Volvagia en aan de andere kant weer Twinrova en Ongo Bongo, die weinig voorstelden. Vond zelf Gannon ook makkelijker dan Ganondorf.
Klopt, bij Ganondorf moest je jezelf op dat platform handhaven, als je eraf gegooid werd moest je je weer terugvechten.

Ik ben wel blij dat ik al een paar keer Game Over ben gegaan (denken dat je een fee hebt... niet dus). Dat is mij in OoT, WW, en TP niet gebeurd. Hoewel ik WW niet heb uitgespeeld, dat eeuwige rondvaren om die stukjes te ontcijferen heb ik op een gegeven moment maar opgegeven.

Het enige jammer vind ik de beperkingen van de Wii zelf. OoT was een meesterwerk voor die tijd qua beleving, vrijheid en graphics. Dat gevoel heb ik met SS niet, eerder een beperking qua graphics. De gameplay staat, dat gelukkig wel. De graphics zijn redelijk gelijk aan TP. gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Mwa, ik zit niet echt met de grafische beperkingen van de Wii. Het is juist een stijl die heel goed bij dit soort games past. Kleurrijk, niet te realistisch. Bedoel, zo'n spel kan toch nooit lekker werken als het er bv zoals Skyrim had uitgezien? Oké, HD had het spel waarschijnlijk wel goed gedaan, misschien nog wat mooiere effecten. Wat mij betreft mag de volgende zelda best weer a la Wind Waker cellshading zijn. Mooi kleuren die van je scherm afspatten, in Full HD. Als je gebruik maakt van de emulator Dolphin, dan kan je trouwens al genieten van Full HD windwaker, en eigenlijk de meeste NGC en Wii spellen. N64 trouwens ook. Er zijn texture packs beschikbaar waarmee je OoT in HD kan spelen op een emulator.
Ik denk trouwens wel dat het ook onmogelijk was geweest om een zelfde effect als OoT op te wekken toentertijd. Daarvoor was die stap van 2D naar 3D gewoon te groot. Alles was nieuw. Qua graphics had Skyward Sword inderdaad best een nieuwe standaard neer kunnen zetten, maar qua beleving en vrijheid? Grootste verandering is de nieuwe besturing. En die voegt imho ook inderdaad veel toe. Maar het is niet revolutionair.
Volgens mij is de volgende grote wow verandering in gaming pas op het moment dat je daadwerkelijk VR games gaat krijgen (maar dat zal nog wel even duren). En dan zou het een 1st person zelda moeten worden... Of dat gaat werken...Nou ja, voor Metroid werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 20:36
Het is een geweldig spel maar de graphics vallen me echt zwaar en zwaar tegen :'(
Volgens mij zijn de textures nog mooier bij de remake van Oot op de 3ds dan bij SS =/
Kijk je een klein beetje in de verte dan is het 1 grote waas, jaggy's aan alle kanten.
Windwaker zag er voor mijn gevoel nog beter uit, alhoewel dit natuurlijk komt omdat ik dat niet op een 42inch 1080p scherm heb gespeeld.
Ik hoop zo dat je met de opvolger van de wii dit spel mooi in 1080p kan spelen want het is echt zonde op dit zo te ervaren op 480p, of ik ben te verwend geworden =/
Voor de rest een topspel hoor =)
Ben nu 12uur bezig en ben net gearriveerd bij de vulkaan =)
Wat ik wel erg mis is de optie om sommige zaken naar eigen smaak in te stellen. Zelfs Oot had meer opties dan SS.
Voor zover ik weet heeft SS helemaal geen opties :?
Je target locken heb ik standaard bij ieder zelda game veranderd in dat hij gelockt blijft bij 1x klikken. Nu kan dat opeens niet meer =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
De graphics zijn wellicht kritisch omdat het niet echt als een zware verbetering aanvoelt ten opzichte van OoT/WW. Inmiddels 10+ jaar oud. Natuurlijk is er nu meer in beeld en zijn werelden groter. Ook zijn er meer vijanden (OoT had een drie vijanden tegelijk max limit) die meer in huis hebben qua moves.

Ze hebben veel gesleuteld aan de bediening en de interactie met de omgeving. Dit is dan ook prima gedaan. Alleen de textures zijn gewoon minder. Bijvoorbeeld in Faron Woods. Ik dacht even dat ik weer in de bossen was van OoT. Ander voorbeeld zijn de afgebrokkelde muren in de woestijn. Je moet een grijsgespikkelde massa oprennen. Meest kratjes zijn gewoon plat, terwijl de texture meer laat zien.

Kijk bijvoorbeeld voor de grap naar de Total War serie. Daar zien de terreinen er fabelachtig uit, ook al bij oudere versies (Medieval2 bv.) Dat kan de Wii al niet halen. Het is deels ook wel verklaarbaar, de Wii is maar een kleine upgrade van de GC, alles is vooral compact ergemaakt. Die GC bestaat ook al een jaar of tien, neem je de ontwikkeltijd mee dan is het allemaal nog ouder.

Edit

ander puntje... de dialoog. Als bijvoorbeeld je voor de 10e keer een bepaald drankje wil kopen dan krijg je ELKE keer het hele verhaal. Vorige Zelda's kon je (volgens mij) met B nog "skip to end" doen. Hetzelfde als je doodgaat bij een boss battle. Eerst weer het hele verhaal, maar daarna kan je wel de (korte) intro van de boss skippen met "2". :?
Zo gaat dat ook met mini-games etc. Als je het vaker dan 1x doet, krijg je toch elke keer de hele dialoog. :o

[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 21-11-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

sjaak88 schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:12:
Het is een geweldig spel maar de graphics vallen me echt zwaar en zwaar tegen :'(
Volgens mij zijn de textures nog mooier bij de remake van Oot op de 3ds dan bij SS =/
Kijk je een klein beetje in de verte dan is het 1 grote waas, jaggy's aan alle kanten.
Windwaker zag er voor mijn gevoel nog beter uit, alhoewel dit natuurlijk komt omdat ik dat niet op een 42inch 1080p scherm heb gespeeld.
Ik hoop zo dat je met de opvolger van de wii dit spel mooi in 1080p kan spelen want het is echt zonde op dit zo te ervaren op 480p, of ik ben te verwend geworden =/
Voor de rest een topspel hoor =)
Ben nu 12uur bezig en ben net gearriveerd bij de vulkaan =)
Wat ik wel erg mis is de optie om sommige zaken naar eigen smaak in te stellen. Zelfs Oot had meer opties dan SS.
Voor zover ik weet heeft SS helemaal geen opties :?
Je target locken heb ik standaard bij ieder zelda game veranderd in dat hij gelockt blijft bij 1x klikken. Nu kan dat opeens niet meer =(
Als je nog een leuke PC hebt staan kun je de disc laden in de Dolphin emulator en via bluetooth je WiiMote aansluiten. Dan kun je renderen in 1080p en dat naar je PC sturen. Dat scheelt al enorm in de jaggies ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
rajackar schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:36:
[...]

Als je nog een leuke PC hebt staan kun je de disc laden in de Dolphin emulator en via bluetooth je WiiMote aansluiten. Dan kun je renderen in 1080p en dat naar je PC sturen. Dat scheelt al enorm in de jaggies ;)
Werkt dit vlekkeloos? Vooral kwa besturing dan? Gebruik mijn tv ook voor pc zelfde zit situatie dus als er alleen maar voordelen aanzitten :o
Zelda in mooier kwaliteit beleven kan ik geen nee tegen zeggen mits het geen andere erge nadelige effecten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Heb het een tijdje geleden geprobeerd en de wiimote en alles werkte perfect met madworld en twilight princess. Volgens de documentatie is de motionplus ook volledig ondersteund. Het enige "probleem" dat ik had is dat mijn laptop niet krachtig genoeg was om alles in 1080p te renderen.
Maar ik zou het zeker eens proberen. Ook in 720p zit het er een stuk beter uit en als je nog power over hebt kun je ook nog aa en af aanzetten ;)

edit: Mss een beetje offtopic maar een hoop games hebben op de wii game disc zelf hogere kwaliteit textures staan die door de wii in lagere resolutie gebruikt worden. Dit vaak door luiheid van de developer die geen zin had om de source materialen de resizen. De Dolphin emulator pakt deze wel in full resulotion op waardoor het er bij sommige games in de emulator nog mooier uit ziet omdat er hogere resolutie textures gebruikt worden.

Hier een voorbeeldje:

http://forums.dolphin-emu...9897&pid=180120#pid180120

Meer leeswerk:
http://www.1up.com/features/chances-play-mario-zelda-today

En een filmpje:
YouTube: Metroid Prime 3: Corruption on Dolphin the Wii Emulator (1080p HD)

[ Voor 49% gewijzigd door rajackar op 21-11-2011 14:01 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat ziet er wel uit als de moeite waard. Moet er wel een hoop voor ombouwen hier, daar heb ik weer minder zin in.

Dit was toch mijn laatste game voor de Wii, ik heb nog een hele voorraad aan spellen liggen voor allerlei systemen. Voorbeeldje Fifa11 en AC Brotherhood liggen hier nog nieuw in folie voor de PS3 om maar een achterstandje aan te geven.

Zelda games voor de hoofdconsole van Nintendo komen maar eens per ~vijf jaar oud en dit zijn must-have games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
rajackar schreef op maandag 21 november 2011 @ 13:50:
Heb het een tijdje geleden geprobeerd en de wiimote en alles werkte perfect met madworld en twilight princess. Volgens de documentatie is de motionplus ook volledig ondersteund. Het enige "probleem" dat ik had is dat mijn laptop niet krachtig genoeg was om alles in 1080p te renderen.
Maar ik zou het zeker eens proberen. Ook in 720p zit het er een stuk beter uit en als je nog power over hebt kun je ook nog aa en af aanzetten ;)

edit: Mss een beetje offtopic maar een hoop games hebben op de wii game disc zelf hogere kwaliteit textures staan die door de wii in lagere resolutie gebruikt worden. Dit vaak door luiheid van de developer die geen zin had om de source materialen de resizen. De Dolphin emulator pakt deze wel in full resulotion op waardoor het er bij sommige games in de emulator nog mooier uit ziet omdat er hogere resolutie textures gebruikt worden.

Hier een voorbeeldje:

http://forums.dolphin-emu...9897&pid=180120#pid180120

Meer leeswerk:
http://www.1up.com/features/chances-play-mario-zelda-today

En een filmpje:
YouTube: Metroid Prime 3: Corruption on Dolphin the Wii Emulator (1080p HD)
Mijn dank is groot!
Dit ga ik zeker vanavond uitproberen. Alleen je had het over aansluiten met bluetooth, nu heeft mijn pc volgens mij niet standaard bluetooth. Zou je hier iets meer over kunnen vertellen hoe je de wiimote aansluit? Ik zit nu op het werk, tweakers is 1 van de weinige sites niet geblokkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:54
sjaak88 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:01:
[...]

Mijn dank is groot!
Dit ga ik zeker vanavond uitproberen. Alleen je had het over aansluiten met bluetooth, nu heeft mijn pc volgens mij niet standaard bluetooth. Zou je hier iets meer over kunnen vertellen hoe je de wiimote aansluit? Ik zit nu op het werk, tweakers is 1 van de weinige sites niet geblokkeerd ;)
Toch echt via BT.
Je kan voor een paar euro's een Bluetooth dongel kopen, op die manier heb je ook BT.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Burnedphoenix schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:04:
[...]

Toch echt via BT.
Je kan voor een paar euro's een Bluetooth dongel kopen, op die manier heb je ook BT.
En hoe zit het met de sensorbar dan? Lijkt mij dat deze ook aangesloten moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat kun je oplossen met twee waxine lichtjes. Ja echt, dat werkt ;)
Zelda Skyward Sword gebruikt de motionplus btw in plaats van de sensor bar heb ik het gevoel dus na het starten moet het werken lijkt me.

Je hebt btw een behoorlijke PC nodig om het hele zaakje in 1080p te renderen. Mijn core i7 quadcore laptop met 8GB en een 1gb ati mobility fireGL had er erg veel moeite mee.

[ Voor 30% gewijzigd door rajackar op 21-11-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
rajackar schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:07:
Dat kun je oplossen met twee waxine lichtjes. Ja echt, dat werkt ;)
Zelda Skyward Sword gebruikt de motionplus btw in plaats van de sensor bar heb ik het gevoel dus na het starten moet het werken lijkt me.

Je hebt btw een behoorlijke PC nodig om het hele zaakje in 1080p te renderen. Mijn core i7 quadcore laptop met 8GB en een 1gb ati mobility fireGL had er erg veel moeite mee.
Dus de waxine lichtjes zijn niet nodig :D
Dan maar even na het werk kijken of ik nog een bluetooth dongle kan kopen =)
Kwa pc heb ik wel een flinke processor i5k2500 op 4.8 ghz, denk dat voor processor het belangrijkst is. En anders meteen maar nieuwe 3dkaart halen als dat de bottlekneck blijkt te zijn ^^
Dank u vriendelijk voor de info ^^
En excuses voor het offtopic zijn :o

[ Voor 26% gewijzigd door sjaak88 op 21-11-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, als je Skyward Sword opstart moet je de Wii MotionPlus aankoppelen en dan daarna naar het midden van het scherm wijzen, ik heb het idee dat ie daar wel even de sensorbar gebruikt.. Je kan ook een draadloze kopen. Of simpel een paar batterijen op de sensorbar van de Wii aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

NP, vond het wel interessant eigenlijk dat het zomaar kan. Ik ben bijna geneigd 'm zo op de PC te spelen zeg, zo prachtig ziet het er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik was dat hele Dolphin gedoe bijna vergeten :F

Lang geleden had namelijk een mede-Tweaker daarover iets gepost op de frontpage in een reactie met daarbij een van de Mario titels doe in de afgelopen 12 maanden is uitgekomen : Zag er echt super goed uit @ 1080p _O_

Ik ga Zelda niet op die manier spelen, maar voor andere games die je effe snel kan spelen lijkt het me best tof :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 18:13

nFo

Senor Sjon schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:29:
ander puntje... de dialoog. Als bijvoorbeeld je voor de 10e keer een bepaald drankje wil kopen dan krijg je ELKE keer het hele verhaal. Vorige Zelda's kon je (volgens mij) met B nog "skip to end" doen. Hetzelfde als je doodgaat bij een boss battle. Eerst weer het hele verhaal, maar daarna kan je wel de (korte) intro van de boss skippen met "2". :?
Zo gaat dat ook met mini-games etc. Als je het vaker dan 1x doet, krijg je toch elke keer de hele dialoog. :o
A ingedrukt houden, gaat de tekst een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
nFo schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:30:
[...]

A ingedrukt houden, gaat de tekst een stuk sneller.
Jup, maar niet snel genoeg... Vooral als je bij kopen verkeerd klikt, dan krijg je eerst weer een riedel terwijl je het product ernaast moest hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:29:
De graphics zijn wellicht kritisch omdat het niet echt als een zware verbetering aanvoelt ten opzichte van OoT/WW.
Je geheugen bedriegt je :) Als je nu OoT opstart valt pas op hoe lelijk de graphics naar hedendaagse maatstaven eigenlijk zijn. Maar in 1998 was het top notch, en dat is wat je je herinnert. Maar screenshots liegen niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.vizzed.com/vizzedboard/retro/user_screenshots/67417/Legend%20of%20Zelda%20The%20%20Ocarina%20of%20Time%20%20Master%20Quest_Oct2%200_10_26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2010/06/ss_01.png

Afbeeldingslocatie: http://i280.photobucket.com/albums/kk165/Alixsar/LoZ/Part%2013/LegendofZeldaThe-OcarinaofTimeUV-31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zeldainformer.com/images/news/Zelda_Skyward_1007_Screen_35.bmp

Kijk, de beste graphics op de markt zal de Wii nooit leveren. Maar een enorme stap ten opzichte van OoT is het echt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Leuk om zo naast elkaar te zien!
Maar aan de andere kant, dit is een plaatje van OoT met een HD texture pack, cellshaded:

Afbeeldingslocatie: http://biasedvideogamerblog.com/local--files/blog:n64-texture-enhancement-projects/OoT-Ganondorf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over echt lelijk gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Wat wel relaxed was, was die kaart in beeld :P Nu kan je er niet eens voor kiezen en loop je constant te switchen.

Ach, het is slechts een paar dingen, je moet wat te zeiken hebben. ;)

Ik vind het verschil natuurlijk wel zichtbaar, maar er zit 13(!) jaar tussen de twee games.
Vergelijk de screens eens met TP, dan vind ik de TP stijl toch mooier en die is uit 2006.

Afbeeldingslocatie: http://legendzelda.net/wp-content/gallery/twilightprincess/zelda-twilight-princess-screen-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://legendzelda.net/wp-content/gallery/twilightprincess/zelda-twilight-princess-screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04
MaximusTG schreef op maandag 21 november 2011 @ 20:20:
Leuk om zo naast elkaar te zien!
Maar aan de andere kant, dit is een plaatje van OoT met een HD texture pack, cellshaded:

[afbeelding]
Don't mess with Zelda games!

There i said it! :)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Senor Sjon schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:42:
Wat wel relaxed was, was die kaart in beeld :P Nu kan je er niet eens voor kiezen en loop je constant te switchen.

Ik vind het verschil natuurlijk wel zichtbaar, maar er zit 13(!) jaar tussen de twee games.
Vergelijk de screens eens met TP, dan vind ik de TP stijl toch mooier en die is uit 2006.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind het wel meer dan alleen 'zichtbaar' ;) Die screens uit 2006 zijn natuurlijk van een techdemo; als je kijkt naar de E3 demo van Skyward Sword dan is die ook van hogere kwaliteit dan de uiteindelijke game. Puur omdat die gerenderd is op een box met ondersteuning voor 1080p output en allerlei filters waar de Wii niet krachtig genoeg voor is. Eigenlijk precies dezelfde reden waarom bijvoorbeeld The Wind Waker er op een emulator beter uitziet dan op de console :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senor Sjon schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:42:

[afbeelding]

[afbeelding]
Kwestie van smaak, ik vind TP veelal veel te donker. En helaas alleen maar leuk als je de GC versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

sjaak88 schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:11:
[...]

Dus de waxine lichtjes zijn niet nodig :D
Dan maar even na het werk kijken of ik nog een bluetooth dongle kan kopen =)
Kwa pc heb ik wel een flinke processor i5k2500 op 4.8 ghz, denk dat voor processor het belangrijkst is. En anders meteen maar nieuwe 3dkaart halen als dat de bottlekneck blijkt te zijn ^^
Dank u vriendelijk voor de info ^^
En excuses voor het offtopic zijn :o
Graag gedaan!
Ben wel benieuwd naar je resultaat met die specs. Mss ga ik het ook nog eens proberen maar dan moet er wel eerst geïnvesteerd worden ben ik bang ;)

De grootte van het scherm waarop je speelt maarkt ook aardig wat verschil.
Op mijn 46'' scherm baal ik enorm van de lage resolutie. Van de week zag ik het bij vrienden op een redelijk formaat crt en dat zag er dan weer prima uit. Je zou het bijna op je oude tv gaan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
rajackar schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:02:
[...]

Graag gedaan!
Ben wel benieuwd naar je resultaat met die specs. Mss ga ik het ook nog eens proberen maar dan moet er wel eerst geïnvesteerd worden ben ik bang ;)

Op mijn 46'' scherm baal ik enorm van de lage resolutie. Van de week zag ik het bij vrienden op een redelijk formaat crt en dat zag er dan weer prima uit. Je zou het bijna op je oude tv gaan spelen ;)
Ach heb hier een 42 inch en ik zit daar 5 meter vandaan en het zier er goed uit. Gewoon niet een te grote tv kopen als je kamer te klein is ;)

Maar goed, voor de graphics speel ik het niet, al moet ik wel zeggen dat dit stijltje op me begint te groeien. Sommige puzzelelementen vallen nu wat meer weg in de omgeving waar die bij de voorgaande games veel eerder opvielen... Of dat ligt aan mij natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik had zondag een fijn moment. Ik kom bij een puzzelmomentje aan, voor de ingang van de derde dungeon. Ik probeer één keer wat, om te zien wat er gebeurt. Direct komt Fi uit het zwaard zetten en geeft een hint, waardoor de puzzel geen puzzel meer is, maar gewoon het uitvoeren van een paar stappen.

Als Fi uit het zwaard komt, moet ze vragen: 'Wil je een hint of wil je het zelf uitzoeken?' en niet meteen een hint geven :(

spoiler:
Het ging om het openen van de Lanayru Mining Facility. Toen ik de drie generatoren aan had, ging ik naar de ingang om daar de deur te openen met de grote 'dial'. Zodra ik wat met mijn zwaard in dat ding gepriegeld had, kwam dus Fi tevoorschijn en geeft me de hint dat ik eens op de kaart moet kijken naar de positie van de drie generatoren. Laat me dat zelf uitzoeken, domme doos![/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
mr_obb schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:31:
Ik had zondag een fijn moment. Ik kom bij een puzzelmomentje aan, voor de ingang van de derde dungeon. Ik probeer één keer wat, om te zien wat er gebeurt. Direct komt Fi uit het zwaard zetten en geeft een hint, waardoor de puzzel geen puzzel meer is, maar gewoon het uitvoeren van een paar stappen.

Als Fi uit het zwaard komt, moet ze vragen: 'Wil je een hint of wil je het zelf uitzoeken?' en niet meteen een hint geven :(
Is dat niet dat die hint pas gegeven wordt als je echt een tijdje vastzit?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Gisteren lekker een paar uur gespeeld. Zit nog redelijk in het begin. Net na
spoiler:
de wedstrijd
in de avond moet je een stuk lopen, maar om één of andere reden blijf ik
spoiler:
hangen bij de stomme hond van de directeur. Kwam er later dus achter dat je aan die richel moest hangen. Nooit zo'n sheika stone gebruikt, maar dat had ik dus echt niet gezien. >_<

In ieder geval lekker een tijd mee vermaakt. Er zitten wat leuke grappen en verwijzingen in. Dus de rest zal ook echt een prima game worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
rajackar schreef op maandag 21 november 2011 @ 23:02:
[...]

Graag gedaan!

De waxine lichtjes werken ook nog ! :o
Maar de nieuwste dolphin werkte niet goed, kreeg ik rare lijnen door textures heen, maar met een oudere build is het echt :9~ Alleen last van rare schaduw strepen.
Bluetooth dongle gekocht voor 5 euro en je kan je wiimote zo aansluiten 0o
Ik heb steady 30fps op 1080p met 4x AA en 16x AF met een 4850hd 3dkaart dus niet een super kaart, maar ik denk dat me processor wel het 1 en ander goed maakt.
Maar het werkt allemaal zeer goed tot nu toe ook kwa geluid en controls reageren goed, enige punt is dat ik 2 waxine lichtjes nodig hebt om te spelen :D
En de rare shaduwstrepen zijn jammer maar vast wel op te lossen.
Vanavond even mijn wii save overzetten en spelen maar =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Laatst online: 17-09 13:38
Ik had heel de tijd last van een framerate die constant hapert.

Ik heb mij wii op 50hz staan vanwege meer beeldlijnen 576i namelijke.
Nu ik het op 60hz probeerde 480i is heel het gehaper weg. Met andere spellen nog nooit last van gehad.
Misschien nog maar is kijken voor een component kabel. Origineel zijn die 30 euro beetje veel. Zijn die goedkopere ook goed?

Heb trouwens een originele RGB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
mr_obb schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 09:31:

spoiler:
Het ging om het openen van de Lanayru Mining Facility. Toen ik de drie generatoren aan had, ging ik naar de ingang om daar de deur te openen met de grote 'dial'. Zodra ik wat met mijn zwaard in dat ding gepriegeld had, kwam dus Fi tevoorschijn en geeft me de hint dat ik eens op de kaart moet kijken naar de positie van de drie generatoren. Laat me dat zelf uitzoeken, domme doos![/rant]
Wees gerust, dat is zo'n beetje het enige moment dat ze "nuttig" is, als ik specifiek vraag om een hint heb ik werkelijk niks aan die doos en ik zit nu in dungeon 6. Sowieso word ik een beetje moe van haar, gaan me hartjes wel niet pingelen als ik er met 3 loop (waarom kan dat niet uit?!), gaat zij ook nog even signaal geven op de Wii Mote dat je 3 hartjes hebt. Op dat moment denk ik echt: No shit, dat klote gepiep was al duidelijk genoeg!

Nog wat anders wie dacht dat het een goed idee was op bij elke nieuwe playsessie de description te geven van een item van de vloer terwijl je er al 20 in je collection hebt? Dat soort onzin skip je, 1x is meer dan voldoende. Fi kan ook gewoon 1x melden dat er een pingeltje is als me hartjes op 3 staan, hoeft ze niet continu ook voor te gaan piepen. Een keer was ook mooi, ik ging op een stoel zitten, komt ze eruit dat het geen tijd is om te gaan zitten, we moeten aan de bak, ja prima muts, maar me hartjes denken er anders over (was 6/11 hartjes, dus was even "preventief pingeltje zitten"). Ik snap niet hoe dit soort kleine foutjes bij een game die zo'n 4 jaar in de maak was er doorheen glippen.

Nog iets wat ik niet snap met zo'n lang leve development tijd, waarom Fi geen lipsync heeft of op z'n minst gewoon beweegt als je liedjes zingt voor de trials. Bek staat alleen maar open op 1 stand :/

Zo heb ik nog wel meer kleine foutjes gezien dat ik denk: doet een beetje af aan het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Wazzup! schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:24:
Ik had heel de tijd last van een framerate die constant hapert.

Ik heb mij wii op 50hz staan vanwege meer beeldlijnen 576i namelijke.
Nu ik het op 60hz probeerde 480i is heel het gehaper weg. Met andere spellen nog nooit last van gehad.
Misschien nog maar is kijken voor een component kabel. Origineel zijn die 30 euro beetje veel. Zijn die goedkopere ook goed?

Heb trouwens een originele RGB kabel.
Ik heb zelf ook een goedkoop component kabel voor de wii, werkt perfect.
Dat met 50hz had ik ook met zelda, zeker jammer als je niet op 480p kan spelen want het ziet er een stuk beter uit dan op 60hz.
Maar op 480p heb je geen haperingen en het ziet er nog een stukje beter uit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 15:10
Eindelijk de moeite genomen om Twilight Princess uit te spelen. Daarmee ook de laatste reden om Skyward Sword niet te kopen weg gehaald :D Skyward Sword gekocht in combinatie met de orchestral muziek ^^

Vanavond maar is kijken of ik goed kan gaan beginnen met het nieuwe deel :D De cd is in ieder geval erg leuk ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 16:55
Is het iemand hier al opgevallen dat je bij dat grote Dail ding in de woestijn, erg veel op de hoofddeksel van Midna lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Grappige bug gehad zojuist in de mijnen:

spoiler:
Eén van die generatoren bij de mijnen bevindt zich in een aparte kamer met drijfzand. Dat zand verdwijnt als je het kristal vindt en activeert, maar ik viel daarvoor al door het zand heen en kon zo omhoog kijken vanaf de grond om daar het drijfzand te zien zweven :)

En tja, wat een heerlijk spel verder... Hoe krijgen ze het telkens weer voor elkaar.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

AppieNL schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:26:
[...]

Nog iets wat ik niet snap met zo'n lang leve development tijd, waarom Fi geen lipsync heeft of op z'n minst gewoon beweegt als je liedjes zingt voor de trials. Bek staat alleen maar open op 1 stand :/

Zo heb ik nog wel meer kleine foutjes gezien dat ik denk: doet een beetje af aan het geheel.
Lipsync heeft zelda nog nooit gehad,"It's Not A Bug, It's A Feature!"

Technically, Skyward Sword was in development for five years, Miyamoto confirmed, before qualifying that "the first two of those were spent with assorted experimentation, so essentially it was three years." "We went through kind of a long experimentation period, I suppose," he admitted.
http://www.shacknews.com/...-skyward-swords-evolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
True, maar smoeltjes maakte wel kauwbewegingen, doen ze nu ook, snap alleen niet waarom dan ook niet in die muziekscenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
Pff net Koloktos verslagen, die was toch wel vrij pittig.. Wou het zwaard mee nemen, maar dat kon helaas niet .. 8)7

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
nFo schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:07:
[...]

Lipsync heeft zelda nog nooit gehad,"It's Not A Bug, It's A Feature!"
Zelda heeft wel lipsync gehad. Op de gameboy nog wel!

Check dit (vanaf 2:00)

Als dat geen lipsync is weet ik het ook niet meer :+

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 22-11-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Zo, eindelijk het Hylian Shield gehaald. Was nog best lastig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
@hierboven: Genius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

Goner

What can I do you for ?

sjaak88 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 11:27:
Maar op 480p heb je geen haperingen en het ziet er nog een stukje beter uit
Eigenlijk valt het beeld me een beetje tegen, nogal rafelig aan de randjes. Zeker niet beter dan Zelda:TP ...
We hebben een 32" (Full HD 1080p) LCD TV (32LG5700), met een component kabel aan de Wii, die op EDTV/HDTV (480p) staat. Bij Twilight Princess kon je in de game-settings ook nog iets instellen voor video, maar in Skyward Sword kan ik zo gauw niks vinden ... :?
Misschien toch te lang op de PC en niet de Wii gespeeld en verwend geraakt qua resolutie ?

• sjaak88
Goner schreef op woensdag 23 november 2011 @ 23:27:
[...]

Eigenlijk valt het beeld me een beetje tegen, nogal rafelig aan de randjes. Zeker niet beter dan Zelda:TP ...
We hebben een 32" (Full HD 1080p) LCD TV (32LG5700), met een component kabel aan de Wii, die op EDTV/HDTV (480p) staat. Bij Twilight Princess kon je in de game-settings ook nog iets instellen voor video, maar in Skyward Sword kan ik zo gauw niks vinden ... :?
Misschien toch te lang op de PC en niet de Wii gespeeld en verwend geraakt qua resolutie ?
De rafelige randjes ga je helaas houden. Maar ook ik vond het echt te erg om aan te zien |:(
Het spel is zwaarder dan twilight princess en ik denk dat ze daarom echt totaal niks aan AA of AF hebben gedaan en dit misschien wel bij TP deden. Want ook ik kan het mij niet herinneren dat het er zo uhm niet mooi uitzag :+
Misschien een optie voor je om ook SS op je pc te spelen? Werkt perfect en het is zoveel mooier =) Gewoon met je wii mote zoals je op de wii zou spelen maar dan hoe zelda eigenlijk eruit hoorde te zien :*)

Verwijderd

Wat ja kan doen is de beelden van je TV wat meer blurren, dan verdwijnen die karteltjes een beetje. Dat deed ik bij Galaxy en hoewel het dan minder scherp is vallen de karteltjes wel mee. Of gewoon een CRT-TV halen, daar lijkt de Wii wel voor bedoeld :P

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 14:31
Voor mensen die Skyward Sword LE + Controller nog willen, heb er net 1 opgehaald bij de Dynabyte in Oosterhout. Ze hebben er nu nog 2. Heb maar €52,20 hoeven betalen.

• Zeror
Aan kartelrandjes stoor ik me helemaal niet. Zelda is heerlijk speelbaar en alles is duidelijk genoeg. Dus die kartelrandjes kijk wel langsheen.

Ben sinds vanmorgen beland in dungeon nummer 3. En dat stuk ervoor voordat je naar binnen kan zit erg goed in elkaar moet ik zeggen. Het heeft soms wel ff voor wat nadenken gezorgd bij mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 24-11-2011 12:10 ]

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Rakkerzero schreef op donderdag 24 november 2011 @ 12:09:
Aan kartelrandjes stoor ik me helemaal niet. Zelda is heerlijk speelbaar en alles is duidelijk genoeg. Dus die kartelrandjes kijk wel langsheen.

Ben sinds vanmorgen beland in dungeon nummer 3. En dat stuk ervoor voordat je naar binnen kan zit erg goed in elkaar moet ik zeggen. Het heeft soms wel ff voor wat nadenken gezorgd bij mij.
Zeker! Zoals iemand eerder al aangaf is de weg naar de dungeon zelf vaak minstens net zo interessant als de dungeon zelf. Heerlijk :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Señor Sjon
Ik blijf altijd de shortcuts meesterlijk vinden. Je hoeft dan niet meer het hele level door, door maar 1 of 2 keer een barricade weg te halen. Wat dat betreft is het leveldesign altijd heel sterk.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Het stukje als je jeweetwel moet verzamelen vlak voor de laatste twee bazen is ook erg leuk gedaan :).

• Señor Sjon
En er komt (eindelijk) een tweakers.net review :D

Review Skyward Sword

• Gynnad
Pff.. ga ik game over denk ik van pff ff wat anders doen, dus ik Quit hem, saved ie dus kennelijk niet automatisch.. 2 uurtjes voor niets gespeeld =(..

Hadden ze toch wel beter op kunnen lossen lijkt me?

Verwijderd

Zelda games saven niet automatisch ;)

• Gynnad
I know, heb ze allemaal gespeeld, maar vraag me af waarom ze dat niet gewoon een keer inbouwen..

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Aanvullend daarop:

YouTube: The Ocarina of Rhyme

Leuke muziek :D Ocarina of Rhyme :P

Xbox Live ID:Notna8310

• nFo

nFo

Rakkerzero schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:50:
[...]

Zelda heeft wel lipsync gehad. Op de gameboy nog wel!

Check dit (vanaf 2:00)
[video]

Als dat geen lipsync is weet ik het ook niet meer :+
Thank you very much crook. :P
Ram0n schreef op donderdag 24 november 2011 @ 13:04:
[...]

Zeker! Zoals iemand eerder al aangaf is de weg naar de dungeon zelf vaak minstens net zo interessant als de dungeon zelf. Heerlijk :)
Is weer erg goed gedaan. :)
Ik begin nu aan dungeon 3, ook een hele reis om er te komen.
Je fietst er niet ff naar binnen.

Verwijderd

Wat een heerlijk spel is het toch ook. Nu een kleine 20 uur achter de rug en gearriveerd in de 4e dungeon. Doe het zeker de laatste uren wat rustiger aan, op mijn gemak alles verkennen en dingen ontdekken. Wat een fenomenale levelopbouw heeft dit spel toch. Vooral het gebied voor de 3e dungeon zat perfect in elkaar. Skyward Sword is voor mij de bevestiging van wat ik al heel lang wist, maar alweer bijna was vergeten. Zelda is, imho, de beste gameserie die ooit gemaakt is. Vijf jaar gewacht sinds Twilligt Princess, wat ik ook al een heel tof spel vond, maar het hoge niveau wordt nu weer volledig waargemaakt.

Overigens, ik wil eigenlijk niet op gamefaqs oid kijken, maar ik zit nu even vast in de 4e dungeon.
spoiler:
Ik ben letterlijk net binnen in de Ancient Cistern, in de hal waarin dat enorme standbeeld staat dat omgeven is door water. Ik heb beide handen onder water al dichtgekregen, maar ik snap de hint van het bord niet helemaal goed, dat je eerst de back en rear moet doen, alvorens de achterkant van de rechter- en linkerhand. Ik neem aan dat ik eerst dit moet oplossen, want om verder te komen heb je een nieuw item nodig, en ik vermoed dat die achter de gesloten deur ligt :+.

Iemand die mij de goede kant op kan sturen zonder het meteen pijnlijk duidelijk te maken? Zodat ik in ieder geval weet waar, of desnoods naar wat, ik moet zoeken.

• DesDuke
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:29:
Wat een heerlijk spel is het toch ook. Nu een kleine 20 uur achter de rug en gearriveerd in de 4e dungeon. Doe het zeker de laatste uren wat rustiger aan, op mijn gemak alles verkennen en dingen ontdekken. Wat een fenomenale levelopbouw heeft dit spel toch. Vooral het gebied voor de 3e dungeon zat perfect in elkaar. Skyward Sword is voor mij de bevestiging van wat ik al heel lang wist, maar alweer bijna was vergeten. Zelda is, imho, de beste gameserie die ooit gemaakt is. Vijf jaar gewacht sinds Twilligt Princess, wat ik ook al een heel tof spel vond, maar het hoge niveau wordt nu weer volledig waargemaakt.

Overigens, ik wil eigenlijk niet op gamefaqs oid kijken, maar ik zit nu even vast in de 4e dungeon.
spoiler:
Ik ben letterlijk net binnen in de Ancient Cistern, in de hal waarin dat enorme standbeeld staat dat omgeven is door water. Ik heb beide handen onder water al dichtgekregen, maar ik snap de hint van het bord niet helemaal goed, dat je eerst de back en rear moet doen, alvorens de achterkant van de rechter- en linkerhand. Ik neem aan dat ik eerst dit moet oplossen, want om verder te komen heb je een nieuw item nodig, en ik vermoed dat die achter de gesloten deur ligt :+.

Iemand die mij de goede kant op kan sturen zonder het meteen pijnlijk duidelijk te maken? Zodat ik in ieder geval weet waar, of desnoods naar wat, ik moet zoeken.
spoiler:
Kijk eens aan de achterkant en zijkant van het grote beeld en dan bij de handen, als het goed is moet je iets opvallen... onthouden en dan doorgaan

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dit zal wel al oud nieuws zijn, maar tis echt grappig om "Ballad of the Goddess" van de CD achterstevoren af te spelen; hier een klein stukje met meteen het omgekeerde erachter:

http://dl.dropbox.com/u/1..._sword_ballad_lullaby.mp3

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:55
Ik heb nog niet al te veel kunnen spelen, weinig tijd gehad, maar elke minuut spelen is genieten geblazen wat mij betreft, echt geweldig _/-\o_ Goede sfeer, muziek, besturing, verhaal, alles, het klopt helemaal als je het mij vraagt. Tweede dungeon afgerond en kaalgeplukt en nu weer wat in Skyloft aan het rondhangen. Dit weekend ga ik er even voor zitten. Vriendin (die al een stuk verder in het spel is dan ik) is weg, dus lekker spelen. >:)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Zeror
MaximusTG schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:29:
Dit zal wel al oud nieuws zijn, maar tis echt grappig om "Ballad of the Goddess" van de CD achterstevoren af te spelen; hier een klein stukje met meteen het omgekeerde erachter:

Das oud nieuws :+
Dat was al bekend sinds dat de de soundtrack van Skyward Sword bekend was. Ik wist het al zeker meer dan een jaar ofzo.

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja, ik dacht het ook al, had er zelf ook wel al wat van gehoord, maar nog niet zelf omgedraaid. En ik was wel verbaasd hoe goed het omgekeerd klinkt. Ze hebben eigenlijk geluk gehad dat Zelda's Lullaby zo goed om te draaien is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

MaximusTG schreef op donderdag 24 november 2011 @ 20:29:

Wel kick, wist ik niet... is net zoiets als dit;

YouTube: Famicom Disk System and the Gamecube

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Gisteravond Eldin Volcano gedaan met bijbehorende heartpiece/goddess cubes en zoveel mogelijk verborgen rupees etc.

Hoewel de eindbazen wat meer tijd kosten, vind ik de dungeons an sich wel meevallen, en de verborgen dingen (rupees, map etc) zijn best wel makkelijk te vinden.

Nu was het bij OoT ook zo dat de triforce redelijk simpel te verzamelen was, het werd pas moeilijjker bij de light spirits; hopen dat het bij SS ook zo is!

De sidequests vind ik wel wat leuker dan in OoT...

Wel jammer dat ik geen machine heb staan die SS in 1080p kan emuleren (kwam niet hoger dan 15fps op 720p). De jagged edges, vooral bij de cut scenes, vielen mij echt op en leiden af.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidSmoke op 26-11-2011 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 19:22
Rakkerzero schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:59:
[...]

Das oud nieuws :+
Dat was al bekend sinds dat de de soundtrack van Skyward Sword bekend was. Ik wist het al zeker meer dan een jaar ofzo.
wauw! wil je nu een ballon hebben ofzo? :P
Laat andere mensen ook eens genieten van hun leuke zelda momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo doet wel vaker grappige dingen met geluid.

Zoals bv de vijanden in New Super Mario Bros op een bepaalde toon in de muziek springen.
En dat dit effect in vrijwel alle muziek in het spel verwekt is :) Natuurlijk hoef je enkel het spel te spelen om er achter te komen, maar er zijn ook elementen die minder snel hoorbaar zijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
LiquidSmoke schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 08:06:
Gisteravond Eldin Volcano gedaan met bijbehorende heartpiece/goddess cubes en zoveel mogelijk verborgen rupees etc.

Hoewel de eindbazen wat meer tijd kosten, vind ik de dungeons an sich wel meevallen, en de verborgen dingen (rupees, map etc) zijn best wel makkelijk te vinden.

Nu was het bij OoT ook zo dat de triforce redelijk simpel te verzamelen was, het werd pas moeilijjker bij de light spirits; hopen dat het bij SS ook zo is!

De sidequests vind ik wel wat leuker dan in OoT...

Wel jammer dat ik geen machine heb staan die SS in 1080p kan emuleren (kwam niet hoger dan 15fps op 720p). De jagged edges, vooral bij de cut scenes, vielen mij echt op en leiden af.
Ik heb geen Triforces gevonden bij OoT :'(
Flauw maar je bedoeld de pendants of wat het ook zijn ;p
En wat voor pc heb je tot je beschikking? De instelling van je emulator bepalen veel en de revisie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesDuke schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:33:
[...]

spoiler:
Kijk eens aan de achterkant en zijkant van het grote beeld en dan bij de handen, als het goed is moet je iets opvallen... onthouden en dan doorgaan
Ah, bedankt voor de tip. Bleek dus dat ik een deur over het hoofd had gezien :). Nu de 4e tempel doorlopen. De baas was wel even pittig, maar ook deze tempel zat weer perfect in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
sjaak88 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:27:
[...]

Ik heb geen Triforces gevonden bij OoT :'(
Flauw maar je bedoeld de pendants of wat het ook zijn ;p
En wat voor pc heb je tot je beschikking? De instelling van je emulator bepalen veel en de revisie etc.
2 pc's:

De eerste is een E8500 @ 3.16Ghz met 2GB ram en een HD5450 (512MB), deze machine gebruik ik als mediacenter (XBMC), en had het mooi gevonden als hier ook Wii-spellen op kon spelen.

De tweede is een Q6600 @ 3Ghz, 2GB ram en een x1950pro, dit is mijn normale werkstation, maar de vidkaart ondersteund geen dx11.

Beide staan op zolder, maar voor het mediacenter heb ik HDMI, USB en S/PDIF naar beneden gelegd via de meterkast.

Wat OoT betreft, tuurlijk bedoelde ik pendants :+

Ben nu bij de Ancient Cistern, en heb redelijk wat sidequests gedaan, moet alleen nog de Fledge workout sidequest afmaken, dan heb ik meer dan 30 kristallen, en krijg ik weer wat leuks van Batreaux!

Vond trouwens de trial in de silent realm van Faron Woods pittiger dan ik had verwacht; de derde poging as het raak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
LiquidSmoke schreef op zondag 27 november 2011 @ 10:36:
[...]

2 pc's:

De eerste is een E8500 @ 3.16Ghz met 2GB ram en een HD5450 (512MB), deze machine gebruik ik als mediacenter (XBMC), en had het mooi gevonden als hier ook Wii-spellen op kon spelen.

De tweede is een Q6600 @ 3Ghz, 2GB ram en een x1950pro, dit is mijn normale werkstation, maar de vidkaart ondersteund geen dx11.

Beide staan op zolder, maar voor het mediacenter heb ik HDMI, USB en S/PDIF naar beneden gelegd via de meterkast.

Wat OoT betreft, tuurlijk bedoelde ik pendants :+

Ben nu bij de Ancient Cistern, en heb redelijk wat sidequests gedaan, moet alleen nog de Fledge workout sidequest afmaken, dan heb ik meer dan 30 kristallen, en krijg ik weer wat leuks van Batreaux!

Vond trouwens de trial in de silent realm van Faron Woods pittiger dan ik had verwacht; de derde poging as het raak :)
Allebei fout, OoT begint met de Spiritual Stones, daarna medaillons. Pendants is Link to the past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Tijn89 schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:20:
[...]

Wie zat daar eigenlijk nog op te wachten? :?
Senor Sjon
Review Skyward Sword

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
lol

Ik heb altijd het idee dat je zelda speelt of niet. Denk dat het maar een klein aantal mensen is die door een review de drang krijgen een zelda-game te spelen. Of een nintendo-game überhaupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Tijn89 schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:03:
[...]

lol

Ik heb altijd het idee dat je zelda speelt of niet. Denk dat het maar een klein aantal mensen is die door een review de drang krijgen een zelda-game te spelen. Of een nintendo-game überhaupt.
Dat ben ik met je eens!
Proberen iemand over te halen die gewoon anti nintendo is omdat hij het kiddy eruit vindt zien enzovoorts, is gewoon onbegonnen werk ;p
Ze weten niet wat ze missen! Kortzichtige mensen =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Is het ook mogelijk om Skyward Sword met een Wii classic controller pro te spelen en die op de pc aan te sluiten? Wil namelijk deze game in Dolphin gaan spelen maar heb geen zin in die leipe armbewegingen etc. :P

[ Voor 44% gewijzigd door YaYo86 op 27-11-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45
inderdaad, omgezet naar pc en de letters zijn via de emulator veel scheper, lijkt.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/25fokg5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door rudyman85 op 27-11-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
YaYo86 schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:53:
Is het ook mogelijk om Skyward Sword met een Wii classic controller pro te spelen en die op de pc aan te sluiten? Wil namelijk deze game in Dolphin gaan spelen maar heb geen zin in die leipe armbewegingen etc. :P
Ach, stel je aan of zo, is het popie om maar te zeiken over Skyward's motion controls. Feit is dat ze gewoon goed werken. Dat mensen er niet mee om kunnen gaan is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:59

RayNbow

Kirika <3

Maar het is toch gewoon waar dat Skyward Sword's motion controls gewoon inaccuraat zijn?

:+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
MaximusTG schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:12:
[...]

Ach, stel je aan of zo, is het popie om maar te zeiken over Skyward's motion controls. Feit is dat ze gewoon goed werken. Dat mensen er niet mee om kunnen gaan is wat anders.
Of meneer heeft geen motionplus controller ;p
Helaas voor hem moet je persee motionplus hebben anders start het spel gewoon niet, ook in dolphin niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
MaximusTG schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:12:
[...]

En nu graag nog antwoord op mijn vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, dat kan dus niet, de puzzels en gevechten maken allemaal gebruik van de motionplus besturing. Dat maakt deze Zelda zo vernieuwend. Je kan moeilijk alle richtingen die je je zwaard op kan slaan naar knopjes mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59

S2K

Allen, ik word volgens mij gek: ik heb een houten shield gekocht en laten upgraden tot een banded shield. Als ik op - druk dan zie ik hem ook in mijn iventory, maar ik kan hem niet selecteren. Als ik nogmaals op - druk dan kan ik hem selecteren en een popup scherm komt er da en kan dan alleen met A selecteren. Maar hij komt niet zichtbaar op de rug en bij een gevecht is hij ook niet aanwezig. Ik heb hetzelfde met een potion. Het is mij niet duidelijk hoe je dat kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Je moet - ingedrukt houden. Er verschijnt dan een wit lijntje als je de wiimote beweegt, wijs het schild aan om te equipen. Als je op dezelfde manier een potion aanwijst, kan je die met A gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat Tweakers ook een review heeft gepost. Op zich een goede review maar cijfer is wel wat aan de hoge kant. Zou het zelf een 7,5-8 geven. De screenshots die ze laten zien in die review zijn duidelijk met AA-filters bewerkt en de jaggies halen het spelplezier wel naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tijn89 schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:03:
[...]

lol

Lol, je kan het toch niet maken om um niet te reviewen, zeker gezien de BF3/MW3 verhalen van de laatste tijd.

Inmiddels ook de eerste vlam te pakken. Toch mis ik het overworld theme wel. Volgens mij is Majora's Mask de laatste waarin deze voorkwam in de overworld op de consoles. CD heb ik nu ook in de auto zitten, wat een feest van herkenning!

En nu een heel ander probleem:
Mijn Link to the Past uit de VC is onspeelbaar... :'( Het beeld trilt als de ziekte. Natuurlijk is dit het enige spel waarbij dit probleem optreed. Grrrr. Iemand tips?

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 28-11-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 08:52:
Ik zie dat Tweakers ook een review heeft gepost. Op zich een goede review maar cijfer is wel wat aan de hoge kant. Zou het zelf een 7,5-8 geven. De screenshots die ze laten zien in die review zijn duidelijk met AA-filters bewerkt en de jaggies halen het spelplezier wel naar beneden.
Tja, de cijfers blijven subjectief. Het grootste deel van de tijd vallen de graphics me niet op. Soms zie ik ineens hele mooie beelden, maar ik heb ook momenten dat ik me erger aan de slechte graphics. Op een gegeven moment moet je wat langer door tunnels kruipen en daar kreeg ik echt het gevoel in Doom of Wolfenstein 3D terecht gekomen te zijn. Maar voor mij weegt de gameplay ruimschoots op tegen de graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is een game, net als een film, een soort ervaring, je wordt in een illusie getrokken. Als je dan opeens zoiets ziet als die idd Wolf 3D graphics dan wordt je toch uit de illusie getrokken. Net zoeits als wanneer je een film kijkt en je opeens een heel slecht CGI-karakter in de film ziet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:50:
Voor mij is een game, net als een film, een soort ervaring, je wordt in een illusie getrokken. Als je dan opeens zoiets ziet als die idd Wolf 3D graphics dan wordt je toch uit de illusie getrokken. Net zoeits als wanneer je een film kijkt en je opeens een heel slecht CGI-karakter in de film ziet verschijnen.
Plus het feit dat zelda games op het moment van uitkomen altijd wel bij de top hoorde kwa graphics op consoles.
Normaal gesproken hecht ik maar weinig waarde aan graphics, het is al snel goed genoeg voor mij maar niet dit keer ;(
Ik vind het ook raar dat de meeste reviews hier niks over vertellen. Blijkbaar hebben zij een andere versie gespeeld? Zoals de plaatjes bij de tweakers review, als mensen werkelijk geloven dat het spel er zo uit ziet op 480p dan kom je bedrogen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Senor Sjon schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:19:
En nu een heel ander probleem:
Mijn Link to the Past uit de VC is onspeelbaar... :'( Het beeld trilt als de ziekte. Natuurlijk is dit het enige spel waarbij dit probleem optreed. Grrrr. Iemand tips?
Haal je SCART kabel uit de kast of probeer via Component 576i/480i voor elkaar te krijgen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 6 ... 94 Laatste

Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.

Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic