Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Hoe anders dit spel is dan OoT (of elke andere Zelda), hoe groot het nostalgisch het gevoel van plezier/avontuur ik heb met dit spel. Heb ik allaaang niet meer gehad met een computer game, zelfs niet met Skyward of Twilight Princess
Sowieso... Rupees... ik heb er nog niet veel van en je komt ze lang niet zo vaak meer tegen in het wild? Tot nu toe een keer een kistje met 50 en een paar keer los gevonden. Ik bewaar wel alle gemstones en andere goodies voor craften later.Zeror schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:07:
Ze zouden gewoon een smid in het spel moeten stoppen waar je tegen betaling van wat rupees je equipment kan laten repareren. Misschien dat je dan een ingame dag moet wachten voordat je het item weer kunt ophalen. En betaling achteraf, zodat de prijs nog een verrassing is. Kun je niet betalen, krijg je het item niet.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Die krengen respawnen, en sommige rotsen zitten rondom warp points, je kunt dus feitelijk in het spel gewoon farmen. Eerst lukte het mijnen me alleen maar met een hamer, maar daar vond ik er niet veel meer van toen hij eenmaal stuk was...Señor Sjon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:31:
[...]
Sowieso... Rupees... ik heb er nog niet veel van en je komt ze lang niet zo vaak meer tegen in het wild? Tot nu toe een keer een kistje met 50 en een paar keer los gevonden. Ik bewaar wel alle gemstones en andere goodies voor craften later.
toch maar effe gespoilerd...
[ Voor 3% gewijzigd door Umbrah op 08-03-2017 17:07 ]
Kost mij al m'n wapens.....

Zo das moest er ff uit.
[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 08-03-2017 17:43 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Damn, dat in die spoiler had ik niet door. Dat vissen wel. Stom. Ben langs al die mij rotsen gelopen.Umbrah schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:07:
[...]
Die krengen respawnen, en sommige rotsen zitten rondom warp points, je kunt dus feitelijk in het spel gewoon farmen. Eerst lukte het mijnen me alleen maar met een hamer, maar daar vond ik er niet veel meer van toen hij eenmaal stuk was...
spoiler:Ik kwam toen een quest tegen om een huisje te kopen (3000 rupees, 30 bossen houd)... en toen kwam ik op het idee dat farmen beter kan... ik wist al dat bom-vissen kon, maar ik kwam ook vrij snij achter het idee bom-mijnen en bom-houthakken. Ik heb het idee dat ik/Link misschien een beetje redneck is. Of Lunk.
edit:
toch maar effe gespoilerd...
Er ligt niks voor niks een hamerZeror schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:42:
Wat graf tyfus pleuris shrine is deze zeg!
spoiler:Mirro Shaz shrine - Tempered Power challenge
Kost mij al m'n wapens.....
Zo das moest er ff uit.
De Shrine gaat al het web rond als meest kutste shrine van de game.sjaak88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:52:
[...]
Er ligt niks voor niks een hamerMaar inderdaad wat een kut shrine was dat. Heb jij de treasure gehaald? Je kan verder lopen en het nog een keer doen maar heb het een uur geprobeerd het lukte mij gewoon niet.
Ja, ik heb de treasure gehaald. Steeds maar de autosave van wanneer ik de shrine inging opnieuw ingeladen tot ik hem had.
Ik mag hopen dat de treasure het waard was haha. Ik deed trouwens hetzelfde telkens auto save en opnieuw doen. Straks maar weer paar pogingen wagen.Zeror schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:58:
[...]
De Shrine gaat al het web rond als meest kutste shrine van de game.![]()
Ja, ik heb de treasure gehaald. Steeds maar de autosave van wanneer ik de shrine inging opnieuw ingeladen tot ik hem had.
Normaal elke Amiibo 1x per dag te gebruiken. Staat je Amiibo rune wel aan? (Moet je 1st activeren).Arunia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:02:
Dacht net even alle LoZ Amiibo te activeren. Nope, bij 3 kan ik de spreuk niet meer gebruiken. Ik lees daar niets over wanneer ik Google. Veel mensen die zeggen dat ze ze allemaal kunnen doen per dag. Wat is jullie ervaring?
Die staat aan. Kon er ook 3 activeren. Maar daarna komt de cirkel wel, maar geen manier om hem te casten. Ergens anders gaan staan, teleporten, zelfs opnieuw opstarten werkt allemaal niet.marcelproust schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Normaal elke Amiibo 1x per dag te gebruiken. Staat je Amiibo rune wel aan? (Moet je 1st activeren).
Laat maar. Stom. Moet gewoon die amiibo erop houden. Deed het drie keer en daarna heb ik in mijn hoofd dat ik dus iets moet indrukken zodat je een scherm krijgt met afbeelding van de controller en amiibo, maar dat is dus niet zo.
[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 08-03-2017 21:15 ]
Het gekke is dat wij nu de eerste herinnering hebben gehaald en op weg moesten naar de 4 titanen. Mijn zoontje was erg onder de indruk van dat beest op de vulkaan. Daar kan je officieel natuurlijk niet op maar zoonlief speelt, klimt en zweeft waar je niet behoord te komen komt op aai afstand van van die titaan.
Hij huppelt wat verder, duikt van de vulkaan af. Wipt op wat bergjes opent zo een toren die omgeven was van modder omdat meneer ook daar heen zweeft en land op de toren....

Daarna gaan we door huppelen naar het kasteel komt via via via via via via bij een herinnering en level 50 wapens die je vrijwel niet zo moeten kunnen vinden zonder hulp (ik noem heeeeelll veel tijd of internet) en wipt daarna het kasteel binnen.... .
Probleem.....
1: dit gebeurt terwijl ik de spaghetti maak en
2: Nu staat ons character tegen de eindbaas in het kasteel met 5 hele hartjes..... Vanuit het kasteel de level 50 wapens opgepikt maar we hebben nog geen titaan vrijgespeeld (op aaien na).
Nu wil ik graag alleen weten van de verdere spelers of het nog wel handig is om verder te gaan en wellicht de eindbaas te verslaan of toch terug te gaan? Ik ben bang dat ik straks het spel heb "uitgespeeld" op de meest buggy manier aan toe.
Of, is dit het begin en kan je later alsnog aan de slag met de titanen?
Dank, een zorgzame papa.
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Zelda | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
LE boek Art & Artifacts en een mooi lampje dat op 4,5-5 volt werkt. Batterijen kunnen erin, maar er zit ook een micro-USB kabel bij. Erg handig, want zo kan je 'm ook voeden via powerbank of een verdwaalde lader van een oud toestel. Owja, niet op de foto, maar ook ontvangen: Twilight Princess manga. De andere verhalen heb ik al, OoT, Four Swords, Link to the Past, Minish Cap, etc. Over een paar maanden komt deel 2 van TP uit.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Zat die Triforce bij een van die boeken? Gaaf ding man.Hero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:40:
Naast al het geweld en plezier in BotW, heb ik vandaag wat anders leuks binnen gekregen
Zelda [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
LE boek Art & Artifacts en een mooi lampje dat op 4,5-5 volt werkt. Batterijen kunnen erin, maar er zit ook een micro-USB kabel bij. Erg handig, want zo kan je 'm ook voeden via powerbank of een verdwaalde lader van een oud toestel. Owja, niet op de foto, maar ook ontvangen: Twilight Princess manga. De andere verhalen heb ik al, OoT, Four Swords, Link to the Past, Minish Cap, etc. Over een paar maanden komt deel 2 van TP uit.
Nope, los te koop. Archonia heeft er nog maar 1, maar Nedgame heeft 'm ook.Foodie88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:43:
[...]
Zat die Triforce bij een van die boeken? Gaaf ding man.
Commandline FTW | Tweakt met mate
WauwHero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 21:40:
Naast al het geweld en plezier in BotW, heb ik vandaag wat anders leuks binnen gekregen
Zelda [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Edit; Ik heb hem besteld bij Nedgame bedankt!
Ik dacht dat alleen voorArunia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:46:
Ik hoorde dat wanneer je een item wat bijna stuk isspoiler:.naar een octorok gooit, deze hem op eet en hem heel uit spuugt
Pff zojuist weer een typisch Zelds ontdekking gedaan die mij 100x meer voldoening geeft dan wanneer mij verteld werd hoe ik het moest doen.
Bij het laatste stuk van de olifant divine beast:
Op het moment van de eindbaas had ik nog maar 1 bijna kapotte boog waar ik het niet mee ging redden. Na veel frustratie en denken van "hoe kunnen ze het nou zo maken dat je zoveel bogen nodig hebt", ineens tot de realisatie gekomen om Cryonis te gebruiken voor de shatter... voelde me dom en slim tegelijk! Stuk beter gevoel dan na een tutorial de handeling uitvoeren
Slim bedachtThermometer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:19:
[...]
Ik dacht dat alleen voorspoiler:wapens werkte.roestige
Pff zojuist weer een typisch Zelds ontdekking gedaan die mij 100x meer voldoening geeft dan wanneer mij verteld werd hoe ik het moest doen.
spoiler:Waar je in de volgende fase van de eindbaas zit, moet je ijsblokken breken die hij naar je werpt. Dit was eerder bij de intro van de beast al, maar daar had ik drie simpele bogen op verbruikt met de blokken terug schieten met pijlen.
Op het moment van de eindbaas had ik nog maar 1 bijna kapotte boog waar ik het niet mee ging redden. Na veel frustratie en denken van "hoe kunnen ze het nou zo maken dat je zoveel bogen nodig hebt", ineens tot de realisatie gekomen om Cryonis te gebruiken voor de shatter... voelde me dom en slim tegelijk! Stuk beter gevoel dan na een tutorial de handeling uitvoeren. Ik hou van dit spel.
Ik zag dus (in handheld mode) geen mogelijke route...Señor Sjon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:51:
[...]
Oh, dat bloemenvrouwtje... ik vond haar niet liev.In het donker in de regen in handheld mode zag ik sommige bloemen voor gras aan.
...drie keer raden hoe ik deze quest heb opgelost.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Je hebt dat bloemenvrouwtje bruut omgelegd en haar ingewanden aan een boom te drogen gehangen terwijl je daar luid gillend, ingesmeerd met haar bloed, omheen danste??RayNbow schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:36:
[...]
Ik zag dus (in handheld mode) geen mogelijke route...
In ieder geval, dat wilde ik doen.
Stuk handiger dan ik...Thermometer schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:19:
[...]
Ik dacht dat alleen voorspoiler:wapens werkte.roestige
spoiler:Waar je in de volgende fase van de eindbaas zit, moet je ijsblokken breken die hij naar je werpt. Dit was eerder bij de intro van de beast al, maar daar had ik drie simpele bogen op verbruikt met de blokken terug schieten met pijlen.
Op het moment van de eindbaas had ik nog maar 1 bijna kapotte boog waar ik het niet mee ging redden. Na veel frustratie en denken van "hoe kunnen ze het nou zo maken dat je zoveel bogen nodig hebt", ineens tot de realisatie gekomen om Cryonis te gebruiken voor de shatter... voelde me dom en slim tegelijk! Stuk beter gevoel dan na een tutorial de handeling uitvoeren. Ik hou van dit spel.
Nope.Alcmaria schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:05:
[...]
Je hebt dat bloemenvrouwtje bruut omgelegd en haar ingewanden aan een boom te drogen gehangen terwijl je daar luid gillend, ingesmeerd met haar bloed, omheen danste??
In ieder geval, dat wilde ik doen.
Hint:
Verder nu een paar memories er bij, enorm veel korok seeds gevonden gister, waar ik er dinsdag bijna geen had gevonden.. Nog steeds geen major dungeon gedaan en nu 30 shrines, waarvan een paar hele toffe. Vooral de shrine in de buurt van de toren in hyrule field is geniaal. Er worden zo veel skills van je verwacht daar, heerlijk, al hoop ik wel dat er meer van dat soort shrines zijn maar dan moeilijker. Maar ik begreep dat er 100+ shrines waren en ik heb er nu 30, dus moet goed komen denk ik zo
en @RayNbow YOU MONSTER! also, ik moet nog steeds ff die epona fixen met je amiibo
Over paarden gesproken, ik zag gister een teal gekleurd paard, met donker teal sokken en ligt teal haar. Die moest ik tamen dus
Ook achter gekomen dat er 2 armor sets geen set bonus hebben, dus die ga ik niet meer verder upgraden, maar wel leuk dat ik dit doe door te proberen ipv dat de game me dit verteld of dat ik het nodig vind om het op te zoeken.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Het is grotendeels dezelfde route als naar de entree, maar je loopt één spiraal minder ver. Overdag met zonnig weer iets makkelijker te zien. Maarre, iets met flint en hout?RayNbow schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 07:36:
[...]
Ik zag dus (in handheld mode) geen mogelijke route...
Gisteravond twee memories teruggehaald, 3-4 shrines (vooral de 2 op de gespleten berg is erg leuk bedacht) en de fire rod gekregen. Wat een !$#!$ beest is dat. Kostte me bijna al mijn pijlen en een gezonde voorraad appels. Wat dat betreft is het wel makkelijker. Vroeger moest je realtime een potion drinken en niet doodgaan, nu kan je hartjes terugwinnen zonder risico.
Ik vind het shrine concept erg goed. Soms een breinbreker, soms frustrerend, maar het geeft wel een hoop voldoening. Wat dat betreft heb ik de grote kerkers nog niet gemist eigenlijk, zeker omdat er in de overworld overal wel genoeg te doen is.
EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's
Ja, maar gezien ik continue over de map zwerf vind ik het niet erg om wat te missen. Wel activeer ik elke shrine zodra ik hem zie (zodat ik kan teleporteren). Alleen de "outdoor shrines" (waar de puzzel niet in de tempel zit maar er buiten) zijn annoying omdat je die shrines pas kan activeren nadat je de puzzel hebt opgelost.Alcmaria schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:55:
Vraagje tussendoor.. hebben jullie ook dat jullie alles lopend doen? als ik op een paard travel dan knal ik veel te hard door alles heen.. ik wil juist wandelen omdat ik anders bang ben dat ik iets mis.. of.. ben.. ik.. raar?
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Als je nog een keer met Impa praat en vraagt naar de "four divine beasts" dan krijg je er als het goed is nog een Main Quest bij....Dekar1 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:01:
Ik ben nu op de quest 12 memories. Is het de bedoeling dat ik deze alle 12 haal voordat de main storyline verder zal gaan? Ik heb verder geen quests openstaan.
die kun je eigenlijk in willekeurige volgorde spelen.
Switch boven je hoofd, omrollen op bed, de raarste kapriolen haal ik uit, terwijl het met de pro controller veel logischer werkt...
@hierboven. Meeste puzzels even verlaten in handheld mode en gelijk weer activeren. Dan hoef je niet op zijn kop op de bank de motion controls gebruiken. Overigens zit er in de opties ook een mogelijkheid om motion controls uit te zetten. Waarschijnlijk een beter idee. Ook met richten met de verrekijker of boog is het irritant.
[ Voor 40% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2017 10:08 ]
Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:07:
En praat met alle dorpelingen. Je quest log vult zich dan aardig. Van de 10 kippen in Kakariko moet ik er nog 6, maar één zit in het pruimenbosje waar een of andere NSBer voor staat. Denk dat ik maar eens een bom over de schutting laat 'vallen'
@hierboven. Meeste puzzels even verlaten in handheld mode en gelijk weer activeren. Dan hoef je niet op zijn kop op de bank de motion controls gebruiken. Overigens zit er in de opties ook een mogelijkheid om motion controls uit te zetten. Waarschijnlijk een beter idee. Ook met richten met de verrekijker of boog is het irritant.
Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:07:
En praat met alle dorpelingen. Je quest log vult zich dan aardig. Van de 10 kippen in Kakariko moet ik er nog 6, maar één zit in het pruimenbosje waar een of andere NSBer voor staat. Denk dat ik maar eens een bom over de schutting laat 'vallen'
[ Voor 70% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2017 10:13 ]
Als je de kist uit de Shrine hebt, dan staat dit (icoontje) achter de naam op de map. Zit inmiddels op 11 Shrines en heb tot dusver alle kistjes wel kunnen pakken.Arunia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:58:
Ik hoop dat ik tot nu toe alle kistjes uit de shrines heb. Gelukkig maar 8 shrines. Maar toch. Vind ze wel leuk in elkaar gezet.
Man wat gaat hier veel tijd in zitten..... (positief bedoeld).
Ik heb bewegingsbesturing ofzo uitgeschakeld in de settings van Zelda. Volgens mij werkt het dan in handheld mode hetzelfde als met de Pro controller.boefje79 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:07:
Die shrines zijn zeker top, al zijn sommige wat mij betreft wel onspeelbaar in handheld-modus...
Switch boven je hoofd, omrollen op bed, de raarste kapriolen haal ik uit, terwijl het met de pro controller veel logischer werkt...
Volgens mij kan ik die Sensor+ ook instellen op kippen.Arunia schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:24:
Die kippen ben ik een tijd mee bezig geweest, maar ze zitten meestal wel op logische plekken.spoiler:Net wat verder naar wat je denkt dat buiten het dorp is lopen en hoger kijken. Zag er toevallig eentje toen ik van boven met de shiekah staan inzoomde enzovoorts.
Overigens moet je van veel voedselitems de plant zelf fotograferen voor je plukt.
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2017 10:50 ]
OH wauw. Daar had ik nooit aan gedachtSeñor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:49:
[...]
Volgens mij kan ik die Sensor+ ook instellen op kippen.Ben een veredelde paparazzi die alles op de foto zet voor het compendium. Meer van die gekken?
Overigens moet je van veel voedselitems de plant zelf fotograferen voor je plukt.
Nog zo'n gek hier!Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:49:
[...]
Volgens mij kan ik die Sensor+ ook instellen op kippen.Ben een veredelde paparazzi die alles op de foto zet voor het compendium. Meer van die gekken?
Without nipples, boobs are pointless - 365 project - In mijn hoofd is het alle dagen Kerstmis - What type of bees make milk? Boobies! - What type of bees are scary? BoooOOOOOooobeees! - Cactusliefhebster
Overigens kan ik wel 'ore' opnemen in het compendium, maar niet de edelstenen. Dus orehunting it is.
Lol, hier hetzelfde met de wapencollectie. Soms is het niet handig, maar ik maak eerst een foto en dan val ik de vijand aan.
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2017 11:11 ]
Eindelijk bij de Gerudo aangekomen. Maar toen kwam die verdomde
Maar toen dat eenmaal gelukt was ging de Vah Naboris dungeon best aardig.
Ook een stuk of 12 Korok Seeds gevonden on the way
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
VideoGif: https://i.imgur.com/bZ5weFE.gifv
Bron: https://www.reddit.com/r/...w_you_guys_im_going_home/
Schiet elke keer in de lach als ik het zie
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
En een grote hamer voor wat vuurwerk, yup.Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:50:
[...]
Het is grotendeels dezelfde route als naar de entree, maar je loopt één spiraal minder ver. Overdag met zonnig weer iets makkelijker te zien. Maarre, iets met flint en hout?
Gelukkig heeft die NSBer slaap nodig.Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:07:
Van de 10 kippen in Kakariko moet ik er nog 6, maar één zit in het pruimenbosje waar een of andere NSBer voor staat. Denk dat ik maar eens een bom over de schutting laat 'vallen'
Ik heb inmiddels 16 orbs en nog geen paard geregistreerd. Ik denk ook niet dat ik dat ga doen voorlopig. Lekker lopen, zweven en klimmen.Alcmaria schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:55:
Vraagje tussendoor.. hebben jullie ook dat jullie alles lopend doen? als ik op een paard travel dan knal ik veel te hard door alles heen.. ik wil juist wandelen omdat ik anders bang ben dat ik iets mis.. of.. ben.. ik.. raar?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik heb ook nog geen paard. Warp liever naar een hoog punt en vlieg vanaf daar verder. Veel te vaak wil ik een berg op voor het uitzicht en om rond te kijken. Dan is een paard niet handig (hoewel die in het gifje verticaal werd opgeslagen.ph4ge schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:39:
[...]
Ik heb inmiddels 16 orbs en nog geen paard geregistreerd. Ik denk ook niet dat ik dat ga doen voorlopig. Lekker lopen, zweven en klimmen.
Overigens is het rond Hyrule Tower een Guardian broednest, dus denk dat een paard daar wel beter uitkomt. Die krengen schieten je ook gewoon uit de lucht.
RPG/Adventure 101. Praat altijd met alles en iedereen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:44:
Het is aan te raden dus om in een dorpje met iedereen te praten? Goede tipals mensen nog meer beginners tips hebben zijn ze meer dan welkom
[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2017 11:49 ]
Geen respect die beestenSeñor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:47:
[...]
Overigens is het rond Hyrule Tower een Guardian broednest, dus denk dat een paard daar wel beter uitkomt. Die krengen schieten je ook gewoon uit de lucht.
Ik kan richting:
-Zora
-Herinneringen
-Hatano
Ik ben een beetje kwijt wat wijsheid is qua volgorde...
Ik ben naar Hateno gegaan, daarna opzoek gegaan naar een npc (een Korok), die zoektocht heeft me zo'n beetje door 3 zones geleid, waar ik van alles heb gedaan heb tot ik het gister bijna voor m'n neus gevonden heb.
Zora wacht ik mee, gvd 5 verschillende npc's gehad die me storen en zeggen dat ik ABSOLUUT naar zora's domain moet gaan, dus daar ga ik niet uit spite.
Ik hoor van mensen die eerst compleet andere kant op gegaan zijn. De game laat je enorm vrij. Het is fantastisch.
Wel een hint is die ik vaak voorbij zie komen. Is als je heel veel onweer tegenkomt dan; probeert het spel je te vertellen dat je hier beter nog niet kan zijn.boefje79 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:56:
Welke story/quest volgorde hanteren jullie vanuit kakoriki-village?
Ik kan richting:
-Zora
-Herinneringen
-Hatano
Zit sinds zondag al bij de tweede divine boss in die woestijn, maar ben tot nog toe lekker aan het roamen naar bovenin de map gegaan om wat sterkere gear te verzamelen en te verkennen.
Ik had trouwens echt een heerlijk zwaard met electroshocks...ff equipen voor de eerste hit om de enemy te paralyzen, snel wapen wisselen en rammen maar!
Helaasch is ie nu stuk...
[ Voor 23% gewijzigd door Partypsych op 09-03-2017 12:06 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
In SS heb je nog een beter schild, het Hylian shield. Deze slijt sowieso niet en loopt niet leeg aan effectiviteit.Señor Sjon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:25:
[...]
In OoT heb ik nog nooit het echte dubbelhandige Goronzwaard kapot gekregen die aan het eind van de maskerquest zat. Van de schilden kon je het houten schild roosteren, maar het stalen schild was onverwoestbaar. In SS was alleen het magische schild onverwoestbaar. Alleen bij actieve blokkades (dus niet passief LZ vasthouden) slijt je schild niet in SS. Dat lijkt mij ook zo in BotW.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Sommige wapens gaan wel snel kaduuk .. ik vind die sikkels (vicious sickle) wel lekker, maar 1 zo'n grote bokoblin in elkaar hakken en het is gebeurd.Partypsych schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:05:
Helaasch is ie nu stuk...
Ik kan ze ook door elkaar gehaald hebben. SS is ook alweer 5,5 jaar terug en heb die nooit opnieuw gespeeld. Dat spel heb ik me doorheen moeten worstelen, nadat ik WW ook niet afgemaakt had.sjekneck schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:15:
[...]
In SS heb je nog een beter schild, het Hylian shield. Deze slijt sowieso niet en loopt niet leeg aan effectiviteit.
[ Voor 26% gewijzigd door Ralphoman op 09-03-2017 12:22 ]
Je bent nog maar net begonnen. Great plateau is de basis, dan pas de rest van het spel.Thrace Grumble schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:16:
Wat ik me afvraag: ik ben nu onderweg naar Hatano, ben ik nu al ver in de game, of sta ik nog totaal aan het begin van de game? Het lijkt alsof ik er nu toch doorheen vlieg qua content (muv de Korok seeds..)
Zora's Domain is wel te doen na Kakariko, maar je moet dan wel zorgen voor voldoende voedsel en een lichte armor upgrade kan ook geen kwaad.Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:08:
Zeker weten Hatano eerst doen. Soweiso veel sidequests, vijanden nog normaal (rond Zora veel sterker) en als je goed leest wat NPC's je vertellen, zie je ook dat het bijzonder nuttig is om eerst daarheen te gaan.
Verder veel klimmen en als het kan vijanden ontwijken. Zo heb je ergens een bepaald stuk met veel electrische Keeses, maar door het hoger op te zoeken kun je ze ontwijken (of van bovenaf bombarderen
Heb Kakariko ook 'al' gehad hèArunia schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:21:
[...]
Je bent nog maar net begonnen. Great plateau is de basis, dan pas de rest van het spel.
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Hahha heb je je kaart al bekeken?

Note to self: Guardians zijn eng
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 09-03-2017 12:30 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Haha. Ik heb dat stuk als een soort sprintend, bang vogeltje doorstaan. Er zitten er meer, hoewel er 'maar' meestal twee tegelijk op je locken. Dan heb je nog een paar seconden voor je ge-oneshot- wordt. De toren zelf beklimmen voelt hetzelfde als er langslopen. Snel omhoog springen met x, anders schieten ze je eraf.Zeror schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:28:
Gisteren wilde ik de toren van de zone van Hyrule Castle pakken. Holy fuck man. Er zaten opgegeven moment twee guardians achter mij aan (ik zit nog aan het begin van de game en kan ze nog niet echt aan). En mijn paard stopte steeds met galopperen
. Opgegeven als een schijterd dat paard achtergelaten en gauw ergens in ruïne tussen wat muren mezelf in veiligheid gebracht. Man dat was best wel ff spannend daar
Toen ik daaraan begon had ik een armor rating van 4-5 en 4 hartjes ofzo, nu armor 18 en zes hartjes. Moet nu beter gaan (maar heb de toren al geactiveerd.
Hij vertelt dat ie terug ging naar de bossen van de Korok o.i.d.Gynnad schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:32:
Ik heb inmiddels 16 Korok seeds, maar kan die grote plant (even vergeten hoe die heet) niet meer vinden om dingen te upgraden, de eerste keer stond ie bij Kakariko village, maar daarna was hij weg. Kom je die later in het spel nog tegen of is deze alleen nog maar op een speciale plaats te vinden?
[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2017 12:33 ]
In SS sword zit dat schild ook verstopt in een challenge en heeft niemand het hierover verder. Ik kwam er pas bij de tweede playthrough achter dat het er uberhaupt in zat.Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:17:
[...]
Ik kan ze ook door elkaar gehaald hebben. SS is ook alweer 5,5 jaar terug en heb die nooit opnieuw gespeeld. Dat spel heb ik me doorheen moeten worstelen, nadat ik WW ook niet afgemaakt had.
Toch heb ik met op een paar kleine irritaties goed door beide spellen heen kunnen komen. SS heeft voor elk gebied net 1 revisit teveel wat irriteert. In WW hebben ze de triforce fetch quest die ook k*t is. Beide zaken waren duidelijk om de game te rekken en dat was echt te merken.
Die toren steeds zigzaggend steeds het hoekje om van de ene guardian sight naar de andere guardian sight werkt ook wel.Señor Sjon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:32:
[...]
Haha. Ik heb dat stuk als een soort sprintend, bang vogeltje doorstaan. Er zitten er meer, hoewel er 'maar' meestal twee tegelijk op je locken. Dan heb je nog een paar seconden voor je ge-oneshot- wordt. De toren zelf beklimmen voelt hetzelfde als er langslopen. Snel omhoog springen met x, anders schieten ze je eraf.
--------
Nou, ik speel dus met mijn zoontje van 8 jaar samen.... Ze hadden hem debugger moeten maken. Als ik aan geef dat hij daarheen moet is meneer van mening dat het anders kan.... En dat kan....
Het gekke is dat wij nu de eerste herinnering hebben gehaald en op weg moesten naar de 4 titanen. Mijn zoontje was erg onder de indruk van dat beest op de vulkaan. Daar kan je officieel natuurlijk niet op maar zoonlief speelt, klimt en zweeft waar je niet behoord te komen komt op aai afstand van van die titaan.
Hij huppelt wat verder, duikt van de vulkaan af. Wipt op wat bergjes opent zo een toren die omgeven was van modder omdat meneer ook daar heen zweeft en land op de toren....

Daarna gaan we door huppelen naar het kasteel komt via via via via via via bij een herinnering en level 50 wapens die je vrijwel niet zo moeten kunnen vinden zonder hulp (ik noem heeeeelll veel tijd of internet) en wipt daarna het kasteel binnen.... .
Probleem.....
2: Nu staat ons character tegen de eindbaas in het kasteel met 5 hele hartjes..... Vanuit het kasteel de level 50 wapens opgepikt maar we hebben nog geen titaan vrijgespeeld (op aaien na).
Nu wil ik graag alleen weten van de spelers die verder zijn of het nog wel handig is om verder te gaan en wellicht de eindbaas te verslaan of toch terug te gaan? Ik ben bang dat ik straks het spel heb "uitgespeeld" op de meest buggy manier aan toe.
Of, is dit het begin en kan je later alsnog aan de slag met de titanen?
Dank, een zorgzame papa.
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Wat zijn de voordelen van de 'season pass', probeer even een lijst te zoeken maar al vlug gaat het dan over Pack One en Pack Two, die nu nog niet beschikbaar zijn, maar die krijg je dan 'gratis' bij het aanschaffen van die Season Pass.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:27:
@Zeror Exact. Hetr is in feite een "season pass" voor alle Breath of the Wild DLC. Ik denk niet dat ze nog meer DLC in 2018 gaan maken.
Wat zijn de directe voordelen?
- Zie dat je 3 chests krijgt, ik wacht denk ik maar even tot de zomer met het aanschaffen om te zien wat de echt toegevoegde waarde gaat zijn. Pack One lijkt me niet zo bijzonders, Pack Two waarschijnlijk wel!
[ Voor 16% gewijzigd door Gynnad op 09-03-2017 12:41 ]
Dit is geen 'buggy' manier, je kunt altijd al rechtstreeks naar de baas, of het verstandig is is iets anders. Overigens zou ik zelf liever de main story willen volgen, omdat het gewoon een ontzettend tof spel is. Je wilt niet dingen zien voordat het zou moeten!DukeN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:36:
Schopje
--------
Nou, ik speel dus met mijn zoontje van 8 jaar samen.... Ze hadden hem debugger moeten maken. Als ik aan geef dat hij daarheen moet is meneer van mening dat het anders kan.... En dat kan....![]()
Het gekke is dat wij nu de eerste herinnering hebben gehaald en op weg moesten naar de 4 titanen. Mijn zoontje was erg onder de indruk van dat beest op de vulkaan. Daar kan je officieel natuurlijk niet op maar zoonlief speelt, klimt en zweeft waar je niet behoord te komen komt op aai afstand van van die titaan.![]()
Hij huppelt wat verder, duikt van de vulkaan af. Wipt op wat bergjes opent zo een toren die omgeven was van modder omdat meneer ook daar heen zweeft en land op de toren....![]()
Daarna gaan we door huppelen naar het kasteel komt via via via via via via bij een herinnering en level 50 wapens die je vrijwel niet zo moeten kunnen vinden zonder hulp (ik noem heeeeelll veel tijd of internet) en wipt daarna het kasteel binnen.... .![]()
Probleem.....
2: Nu staat ons character tegen de eindbaas in het kasteel met 5 hele hartjes..... Vanuit het kasteel de level 50 wapens opgepikt maar we hebben nog geen titaan vrijgespeeld (op aaien na).![]()
Nu wil ik graag alleen weten van de spelers die verder zijn of het nog wel handig is om verder te gaan en wellicht de eindbaas te verslaan of toch terug te gaan? Ik ben bang dat ik straks het spel heb "uitgespeeld" op de meest buggy manier aan toe.
Of, is dit het begin en kan je later alsnog aan de slag met de titanen?![]()
Dank, een zorgzame papa.
Gynnad schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:32:
Ik heb inmiddels 16 Korok seeds, maar kan die grote plant (even vergeten hoe die heet) niet meer vinden om dingen te upgraden, de eerste keer stond ie bij Kakariko village, maar daarna was hij weg. Kom je die later in het spel nog tegen of is deze alleen nog maar op een speciale plaats te vinden?
Stiekem wel
Voor degenen die al veel verder zijn: ervaren jullie dit ook zo (graag spoilervrij!) of is mijn zorg onterecht?
Klopt. Je komt in BotW onderweg en in Kakariko al bijna meer NPC's tegen dan heel SS.sjekneck schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:34:
[...]
In SS sword zit dat schild ook verstopt in een challenge en heeft niemand het hierover verder. Ik kwam er pas bij de tweede playthrough achter dat het er uberhaupt in zat.
Toch heb ik met op een paar kleine irritaties goed door beide spellen heen kunnen komen. SS heeft voor elk gebied net 1 revisit teveel wat irriteert. In WW hebben ze de triforce fetch quest die ook k*t is. Beide zaken waren duidelijk om de game te rekken en dat was echt te merken.
[ Voor 56% gewijzigd door Señor Sjon op 09-03-2017 13:19 ]
Er is geen buggy manier om dit spel uit te spelen. En je zal waarschijnlijk merken dat wanneer je toch verder gaat richting het kasteel, je ongelooflijk hard verslagen zal worden. Ga ergens anders heen om de rest van het spel te zien. ga shrines overwinnen en wordt sterker. Maar je mag het altijd proberen natuurlijk.DukeN schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:36:
Schopje
--------
Nou, ik speel dus met mijn zoontje van 8 jaar samen.... Ze hadden hem debugger moeten maken. Als ik aan geef dat hij daarheen moet is meneer van mening dat het anders kan.... En dat kan....![]()
Het gekke is dat wij nu de eerste herinnering hebben gehaald en op weg moesten naar de 4 titanen. Mijn zoontje was erg onder de indruk van dat beest op de vulkaan. Daar kan je officieel natuurlijk niet op maar zoonlief speelt, klimt en zweeft waar je niet behoord te komen komt op aai afstand van van die titaan.![]()
Hij huppelt wat verder, duikt van de vulkaan af. Wipt op wat bergjes opent zo een toren die omgeven was van modder omdat meneer ook daar heen zweeft en land op de toren....![]()
Daarna gaan we door huppelen naar het kasteel komt via via via via via via bij een herinnering en level 50 wapens die je vrijwel niet zo moeten kunnen vinden zonder hulp (ik noem heeeeelll veel tijd of internet) en wipt daarna het kasteel binnen.... .![]()
Probleem.....
2: Nu staat ons character tegen de eindbaas in het kasteel met 5 hele hartjes..... Vanuit het kasteel de level 50 wapens opgepikt maar we hebben nog geen titaan vrijgespeeld (op aaien na).![]()
Of, is dit het begin en kan je later alsnog aan de slag met de titanen?![]()
Dank, een zorgzame papa.
Ik heb echter toch al wat story gedaan maar vraag me af hoe ver ik nu ben omdat ik er voor mijn gevoel toch al heel wat uur in heb gestoken (ook volgens de parental control app namelijk iets van 16 uur.) IK ben nu hier:
Ben ik dan ver in de story of heb ik nog lekker wat te gaan? Nogmaals ik wil het een beetje uitstellen omdat ik volgende week er lekker voor kan zitten, maar als ik nog niet heel ver ben dan kan ik toch een beetje de story volgen alvast.
Als ik het zo lees moet je de divine beasts nog doen. Dat zijn er 4 waarvoor je toch ook wel de nodige uurtjes nodig hebt.Kaasje123 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:31:
Even een vraagje. Ik heb Zelda nu sinds afgelopen vrijdag elke dag gespeeld. Maar volgende week heb ik een week de tijd om er vol voor te gaan omdat mijn vriendin dan een tijdje weg is. Ik stel story progressie daarom zoveel mogelijk uit en doen gewoon zoveel mogelijk de kleine dingen zoals wat shrines vinden enzo en lekker exploren.
Ik heb echter toch al wat story gedaan maar vraag me af hoe ver ik nu ben omdat ik er voor mijn gevoel toch al heel wat uur in heb gestoken (ook volgens de parental control app namelijk iets van 16 uur.) IK ben nu hier:
spoiler:Main missie Locked Mementos en moet nu terug naar impa nadat ik mijn sheikah slate heb gerepaired
Ben ik dan ver in de story of heb ik nog lekker wat te gaan? Nogmaals ik wil het een beetje uitstellen omdat ik volgende week er lekker voor kan zitten, maar als ik nog niet heel ver ben dan kan ik toch een beetje de story volgen alvast.
Ik had zelf eerst een stuk richting Zora gedaan, maar merkte dat ik overpowered werd. Dus omgekeerd en de long road naar Hateno gelopen, wat sidequests gedaan, wat shrines gedaan on the way en zodoende mijn wapenarsenaal wat versterkt.boefje79 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:56:
Welke story/quest volgorde hanteren jullie vanuit kakoriki-village?
Ik kan richting:
-Zora
-Herinneringen
-Hatano
Dus had Zora (1e helft) -> Kakariko/Hateno -> 1 memory gevonden zodat ik met Impa kon praten -> side quests/shrines -> Zora's domain gehaald
Mwah zolang je de 4 beasts nog niet overwonnen hebt (en in al die steden bent geweest) valt het nog wel mee hoe ver je bentThrace Grumble schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:16:
Wat ik me afvraag: ik ben nu onderweg naar Hatano, ben ik nu al ver in de game, of sta ik nog totaal aan het begin van de game? Het lijkt alsof ik er nu toch doorheen vlieg qua content (muv de Korok seeds..)
Ben hem volgensmij op 3 plaatsen tegengekomen, maar meestal zoek ik hem op in Kokiri Forest.Gynnad schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:32:
[ Voor 42% gewijzigd door blmp op 09-03-2017 17:10 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Mooi om te horen thx. Ja die moet ik nog doen. Heb nu 3 provincies explored. En alleen daar al is zoveel te zien en te ontdekken dat ik voor mijn gevoel nog niet klaar ben.Hotman schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Als ik het zo lees moet je de divine beasts nog doen. Dat zijn er 4 waarvoor je toch ook wel de nodige uurtjes nodig hebt.
Ik gebruik hem nog wel eens voort het allerlaatste stukje, als je dan nog een milimetertje stamina hebt en je gebruikt het, dan kom je net ff dat sprongetje verder dan dat je gewoon door zou blijven klimmen. Als je dan bijna aan de top bent dan red je het daardoor net wel (of net nietZeror schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:44:
Kwam gisteren ergens achter. Die speed up climbing boost zorgt er alleen voor dat je sneller klimt. Het is niet zo dat je dan ook hoger komt, want doordat je sneller klimt gaat je stamina ook sneller op. Correct me if i'm wrong.
EDIT:
Oh je bedoelt gewoon die bandana ofzo? Ik dacht dat je tijdens het klimmen op "X" drukken bedoelde..
[ Voor 8% gewijzigd door cronixx op 09-03-2017 15:47 ]
Moet je hier in verbeteren. Als hij jumps maakt, gebruikt hij meer Stamina als regular climbing.ye-roon schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:46:
Klopt Zeror, je klimt inderdaad sneller, maar je gebruikt net zo veel stamina als dat je normaal zou gebruiken. Ik heb 2 onderdelen van die set, dus ik weet niet of het een set bonus heeft. Maar lijkt me logisch dat die set minder stamina comsumption heeft of zo.
Edit: never mind. Jullie hadden blijkbaar over een set clothes
[ Voor 6% gewijzigd door marcelproust op 09-03-2017 18:31 ]
Ik heb ook behoorlijk rustig aan gedaan, regelmatig van de "hoofdlijn" afgeweken en ik gok nu zo'n 30 uur in de game. En ik heb net de 2e Divine Beast gehad. Je kan nog makkelijk tientallen uren vooruitKaasje123 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 15:43:
[...]
Mooi om te horen thx. Ja die moet ik nog doen. Heb nu 3 provincies explored. En alleen daar al is zoveel te zien en te ontdekken dat ik voor mijn gevoel nog niet klaar ben.
Nou dag he
Geweldige sfeer, prachtig verhaal, ik blijf het herhalen. Sociaal leven wat?
Nou in Ocarina of Time was ancestor Link verloofd met een Zora prinsesSugocy schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:06:
Kom bij de Zora's ....
spoiler:en krijg je te horen dat Link date met een Zora. Cross-species relationships! Link is erg progressief!
Geweldige sfeer, prachtig verhaal, ik blijf het herhalen. Sociaal leven wat?
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic