Dat was ook mijn strategie, maar nadat ik gigantisch in de fik vloog toen ik de vulkaan op wilde gliden, heb ik die strategie even bijgesteld.Zeror schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:26:
Ik heb mijn objective voor nu vooral gezet op het opzoeken en registreren van alle torens. Als ik daar mee klaar ben, heb ik de worldmap compleet en kan ik vanaf daar weer verder gaan zoeken. Dan heb ik tevens de mogelijkheid om snel door heel Hyrule heen en weer te kunnen teleporten en moet het vinden vanzelf makkelijker gaan, lijkt me.
Heb je het dan over die Divine Beasts? Ik ben zojuist bij Zora's Domain gekomen maar inderdaad veel monsters. Gewoon haste potion op en lekker vluchten, langs het pad lopen, hoog met m'n paraglide over monsters heen vliegen, heb zo hele stukken kunnen omzeilen en ben waar ik moest zijn.DukeN schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:26:
Gelukkig... meer spelers lopen hier dus tegen aan. Ik zal eerst maar lekker gaan shrinen en torens beklimmen voordat ik weer een bezoekje breng bij die gekke Titanen.![]()
Belachelijk trouwens dat de Titanen op moeilijke plekken wonen. Als Titaan ga je toch lekker in een dorpje bij een rustig kabbelende beekje zitten? Maar neeeee neeeee laten we gaan wonen op een plek waar je bijna niet kan komen
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Dan heb je wel heel wat consumables en loot gemist als je het zo doetNitai schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:29:
[...]
Heb je het dan over die Divine Beasts? Ik ben zojuist bij Zora's Domain gekomen maar inderdaad veel monsters. Gewoon haste potion op en lekker vluchten, langs het pad lopen, hoog met m'n paraglide over monsters heen vliegen, heb zo hele stukken kunnen omzeilen en ben waar ik moest zijn.
Ik heb rustig aan alles dood gemaakt en opgeraapt.
Heb ik genoeg met m'n Amiibo's, en heb toch geen ruimte in m'n bags.Rudoo schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:34:
[...]
Dan heb je wel heel wat consumables en loot gemist als je het zo doet
Ik heb rustig aan alles dood gemaakt en opgeraapt.
Op de terugweg pak ik het wel en die monsters spawnen toch weer bij een Blood Moon.
[ Voor 11% gewijzigd door Nitai op 07-03-2017 15:41 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Die Korok Seeds vallen ook best tegen om te vinden trouwens, maar ze zijn wel erg welkom.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Wij hebben er toch al zonder al teveel moeite al een stuk of 30 gevonden in twee gebieden buiten the great plateau. Soms zijn er dingen die duidelijk verkeerd zijn, of een steen in een boom. De enige die we niet snappen hoe ze te krijgen zijnZeror schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:53:
Die Korok Seeds vallen ook best tegen om te vinden trouwens, maar ze zijn wel erg welkom.
spoiler:
cirkels van meerdere stenen. In vorige spellen was een charged spin attack als move, maar dat lijkt bij deze niet te werken. Ik weet trouwens niet zeker of dit korok seeds op gaat leveren, maar het lijkt me wel.
Vandaag de nieuwe Amiibo's binnen gekregen. Zien er wel erg leuk uit.
Toevallig niet een bom er tussen leggen?sjekneck schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:01:
[...]
Wij hebben er toch al zonder al teveel moeite al een stuk of 30 gevonden in twee gebieden buiten the great plateau. Soms zijn er dingen die duidelijk verkeerd zijn, of een steen in een boom. De enige die we niet snappen hoe ze te krijgen zijnspoiler:cirkels van meerdere stenen. In vorige spellen was een charged spin attack als move, maar dat lijkt bij deze niet te werken. Ik weet trouwens niet zeker of dit korok seeds op gaat leveren, maar het lijkt me wel.
[ Voor 82% gewijzigd door Arunia op 07-03-2017 16:09 ]
Deed bij mij niks.Arunia schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:01:
Vandaag de nieuwe Amiibo's binnen gekregen. Zien er wel erg leuk uit.
[...]
Toevallig niet een bom er tussen leggen?
sjekneck schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:01:
[...]
Wij hebben er toch al zonder al teveel moeite al een stuk of 30 gevonden in twee gebieden buiten the great plateau. Soms zijn er dingen die duidelijk verkeerd zijn, of een steen in een boom. De enige die we niet snappen hoe ze te krijgen zijnspoiler:cirkels van meerdere stenen. In vorige spellen was een charged spin attack als move, maar dat lijkt bij deze niet te werken. Ik weet trouwens niet zeker of dit korok seeds op gaat leveren, maar het lijkt me wel.
spoiler:
Er liggen vaak "extra" stenen in de buurt bij die cirkels, probeer de cirkels eens dicht te maken
Je hebt ook bloemencirkels in water bijvoorbeeld, daar moet je juist middenin vallen/gliden
Je hebt ook bloemencirkels in water bijvoorbeeld, daar moet je juist middenin vallen/gliden
spoiler:
Of die schaalltjes met appels. Leg er een appel in (Kakariko)
Arunia schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:26:
spoiler:Of die schaalltjes met appels. Leg er een appel in (Kakariko)
spoiler:
Derp
dacht altijd yaay gratis appletjes

De eerste Korok Seed die ik vond was trouwens
Bij jullie ook?
spoiler:
bij het topje van de toren van de Temple of Time
Bij jullie ook?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Die van mij was bijZeror schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:40:
spoiler:bij het topje van de toren van de Temple of Time
Bij jullie ook?
spoiler:
was boven op de berg waar je dat bokoblin kampje in de hens kunt steken mbh de wind, kleine magnesis puzzel
Je hebt er ook heeeeel sneaky Koroks tussen zitten hoorZeror schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:40:
Bij jullie ook?
spoiler:
Schiet bijvoorbeeld met je boog maar eens op de metalen plaatjes bij de toegangsbogen van Kakariko Village, ik zag daar "toevallig" wat arrows in zitten, en dacht: "Goh, hier is vast iets meer aan de hand"
De truc met die steen cirkels is blijkbaar
was al gemeld
spoiler:
completeer de cirkel met een steen die vlakbij ligt
[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 07-03-2017 16:57 ]
Zeror schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:40:
Bij jullie ook?
spoiler:
Ik vond de eerste al snel voorbij Hestu in de kloof. Aan de linkerwand zie je een metalen blok, drie metalen blokken in een omgekeerde L en vier metalen blokken in een vierkant. Plaats het losse blok met Magnesis in de hoek van de drie en er verschijnt een Korok.
"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie
Ow met die stenen ligt best voor de hand
Alle andere terugkerende lukten prima, maar die ene zaten we echt mee te klieren.
Sommige Shrines hebben we ondertussen opgelost met methodes die de makers niet in gedachten hadden. Die runes geven soms meer vrijheid dan ze vooraf konden voorzien

Sommige Shrines hebben we ondertussen opgelost met methodes die de makers niet in gedachten hadden. Die runes geven soms meer vrijheid dan ze vooraf konden voorzien
Is er ergens een optie om te zien hoe lang je al speelt/ progressie? Dit Zelda spel doet de tijd echt snel vooruit gaan :-)
Partypsych schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:50:
[...]
Je hebt er ook heeeeel sneaky Koroks tussen zitten hoor
spoiler:Schiet bijvoorbeeld met je boog maar eens op de metalen plaatjes bij de toegangsbogen van Kakariko Village, ik zag daar "toevallig" wat arrows in zitten, en dacht: "Goh, hier is vast iets meer aan de hand"
spoiler:
Volgens mij is die gebaseerd op die 'ogen' waar je met je boog op moest schieten in onder andere Ocarina of Time.
Ik heb trouwens ontdekt dat de namen van de divine beasts
spoiler:
gebaseerd zijn op characters uit eerdere games:
Vah Radunia = Darunia
Vah Ruta = Princess Ruto
Vah Medoh = Medli of Mido?
Vah Naboris = Nabooru
Vah Radunia = Darunia
Vah Ruta = Princess Ruto
Vah Medoh = Medli of Mido?
Vah Naboris = Nabooru
Over die namen. Nog wat leuks. Kijk maar eens naar de namen van de sages in Ocarina of time en dan naar de namen van de towns in Zelda II.
Zaterdagavond Divine Beast Vah Ruta gehaald en die mafkees daar verslagen.
Was geniaal. Nu net Divine Beast Vah Naboris neergehaald en mag daar nu dus naar binnen.
Hoe geniaal met die walrussen erachter aan haha!
Ik kan het niet genoeg blijven zeggen maar wat een fantastisch spel. Kan mij niet meer herinneren dat ik zo enthousiast van een spelletje ben geworden. En dan ligt Horizon ook nog op mij te wachten. Maar eerst deze game uit spelen.
Was geniaal. Nu net Divine Beast Vah Naboris neergehaald en mag daar nu dus naar binnen.
Hoe geniaal met die walrussen erachter aan haha!
Ik kan het niet genoeg blijven zeggen maar wat een fantastisch spel. Kan mij niet meer herinneren dat ik zo enthousiast van een spelletje ben geworden. En dan ligt Horizon ook nog op mij te wachten. Maar eerst deze game uit spelen.
Hebben jullie het hysterische bloemenvrouwtje ook al gevonden? Ik lag best wel dubbel daar.
Heeft ie nog een beetje defence waarde en kan je die upgraden?
Ik vind die amiibo wel prijzig voor wat digitale freebies, hoe leuk ze ook zijn. De wolf is wel heel suf zonder WiiU TP.
Ik vind die amiibo wel prijzig voor wat digitale freebies, hoe leuk ze ook zijn. De wolf is wel heel suf zonder WiiU TP.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ja je kan ze gelukkig upgraden, standaard 3 defenseSeñor Sjon schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:52:
Heeft ie nog een beetje defence waarde en kan je die upgraden?
Ik hoor heel Hyrule praten over een Great Fairy Fountain dichtbij 
En kan iemand, zonder echt direct de locatie weg te geven, aangeven waar je armor kan upgraden? Daar naar zoeken in deze immense wereld is toch een beetje het speld in de hooiberg verhaal
spoiler:
. Misschien binnenkort maar eens naar op zoek gaan. Echt super benieuwd hoe die eruit ziet en wat het oplevert! Sowieso is dit hele spel wel gebaseerd op nieuwsgierigheid. Continu is er iets dat wel je interesse wekt, zo leuk! Kakariko Village
En kan iemand, zonder echt direct de locatie weg te geven, aangeven waar je armor kan upgraden? Daar naar zoeken in deze immense wereld is toch een beetje het speld in de hooiberg verhaal
Dan moet je dus op zoek naar feeënbronLynox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:20:
Ik hoor heel Hyrule praten over een Great Fairy Fountain dichtbijspoiler:. Misschien binnenkort maar eens naar op zoek gaan. Echt super benieuwd hoe die eruit ziet en wat het oplevert! Sowieso is dit hele spel wel gebaseerd op nieuwsgierigheid. Continu is er iets dat wel je interesse wekt, zo leuk!Kakariko Village
Uiteraard zijn er ook nog andere spots. Maar ik verklap verder niks.
[ Voor 4% gewijzigd door GovertNL op 07-03-2017 21:26 ]
Praat met iedereen in KakarikoLynox schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:20:
Ik hoor heel Hyrule praten over een Great Fairy Fountain dichtbijspoiler:. Misschien binnenkort maar eens naar op zoek gaan. Echt super benieuwd hoe die eruit ziet en wat het oplevert! Sowieso is dit hele spel wel gebaseerd op nieuwsgierigheid. Continu is er iets dat wel je interesse wekt, zo leuk!Kakariko Village
In het hele begin vind je in een houthakkershutje een dagboek die een recept beschrijft: paddestoel, hete pepers en ....? Iemand enig idee wat dit verloren ingredient is? En hoe ik dit zelf had kunnen weten?
Je weet het door te proberen, maar als je even terugkijkt in dit topic, is het antwoord al gegeven.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:52:
In het hele begin vind je in een houthakkershutje een dagboek die een recept beschrijft: paddestoel, hete pepers en ....? Iemand enig idee wat dit verloren ingredient is? En hoe ik dit zelf had kunnen weten?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Het is niet dat ik dat uit luiheid niet doe, maar ik ben bang voor spoilersHero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:56:
[...]
Je weet het door te proberen, maar als je even terugkijkt in dit topic, is het antwoord al gegeven.Kan wel zo'n 6-8 pagina's zijn (of meer, afhankelijk van je foruminstelling).
Kijk even naar de naam van het gerecht..Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:57:
[...]
Het is niet dat ik dat uit luiheid niet doe, maar ik ben bang voor spoilers
PSN: Redrafted
Tja, als je bang bent voor spoilers moet je er ook niet om gaan vragen.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:57:
[...]
Het is niet dat ik dat uit luiheid niet doe, maar ik ben bang voor spoilers
Maar ben je al wezen vissen?
Nee ik heb ook geen hengel geloof ik.. echt nèt pas begonnen hoor. Zag ook een kistje in het water maar ik kan (nog) niet duiken. Dacht dat ik hem met zo'n bevroren paal omhoog kon krijgen maar dat lukte mij niet.Hero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 07:58:
[...]
Tja, als je bang bent voor spoilers moet je er ook niet om gaan vragen.
Maar ben je al wezen vissen?
Kisten onder water kun je met
spoiler:
Valt dit nog wel onder spoilers ondertussen ?je magneet ophalen
Wel iets vreemds met de Link amiibo ; dochter die eerst ging spelen heeft nu 2 of 3 keer Link gebruikt en nog steeds geen Epona, m'n andere dochter en ik bij de eerste keer ?!
[ Voor 86% gewijzigd door Goner op 08-03-2017 08:14 ]
In de official guide van Zelda staat ook dat als je meer vijanden killed, ze naarmate ook moeilijker worden. Dezelfde versies levelen dan omhoog met de volgende kleuren als kenmerken: rood, blauw, zwart, wit, zilver. Soms kan dus verstandig zijn gewoon vijanden laten lopen als ze geen interesante loot of een leuk wapen bij zich dragen.Alcmaria schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:15:
Ik weet dat dit bij Zelda hoort.. maar vind het wel lastig dat er geen duidelijke manier van levelen is.. ik ben al een paar keer tegen een mob aangelopen die me in one hit zonder hartjes liet zitten. Bij een andersoortige RPG level je gewoon nog wat op en dan kan je alsnog die kant op.. Nu weet ik dat het bij Zelda altijd anders is.. maar ik heb moeite om mezelf sterker te maken.. heb wel al wat nieuwe gear gekocht.. dat hielp.. en natuurlijk elixers en potions en shrines.(stuk of 12 nu denk ik).. maar dan nog.
Overall wel een GEWELDIGE game.. ik kan echt uren ronddwalen... het is lang geleden dat ik zo de tijd nam en de rust had om gebieden te ontdekken.. ik vind eigenlijk het vinden van de Korok seeds nog 1 van de leukste dingen..
Al met al ..heerlijk onstpannend spel.. hoewel ik niet het echte gevoel van vooruitgang heb qua stats waardoor ik denk dat ik NOOIT in de endgame kom op deze manier.. :-)
ik zit er een uur of 16 in..
Voor het vissen zijn meer opties. Bijvoorbeeld Redneck stijl of probeer eens jePiet_Piraat7 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:02:
[...]
Nee ik heb ook geen hengel geloof ik.. echt nèt pas begonnen hoor. Zag ook een kistje in het water maar ik kan (nog) niet duiken. Dacht dat ik hem met zo'n bevroren paal omhoog kon krijgen maar dat lukte mij niet.
spoiler:
. pijl en boog
Voor het recept heb je geen paddestoelen nodig btw.
Wel heb je nodig
spoiler:
waarvan die laatste te vinden is in vis en everzwijn
spoiler:
. het grote bos
Ik heb in dit spel gemerkt dat je soms hints krijgt, maar zoals veel andere spellen op dit gebied je het lekker zelf uit mag zoeken.
Er zijn meerdere wegen naar Rome. Dus niet één manier is perse de juiste.
Dat noemen ze random generator. Ofwel, het is puur geluk. Ik heb zitten kijken wat je kunt krijgen uit de Amiibo's en meeste kans is voedsel en dergelijk, en soms de speciale dingen.Goner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:10:
Wel iets vreemds met de Link amiibo ; dochter die eerst ging spelen heeft nu 2 of 3 keer Link gebruikt en nog steeds geen Epona, m'n andere dochter en ik bij de eerste keer ?!
desune schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:17:
[...]
In de official guide van Zelda staat ook dat als je meer vijanden killed, ze naarmate ook moeilijker worden. Dezelfde versies levelen dan omhoog met de volgende kleuren als kenmerken: rood, blauw, zwart, wit, zilver. Soms kan dus verstandig zijn gewoon vijanden laten lopen als ze geen interesante loot of een leuk wapen bij zich dragen.
spoiler:
tijdens de Blood moon komen monsters die verslagen zijn weer tot leven, ik gok er op dat een aantal van die monsters daardoor ook sterker worden. Is wel een grappige manier om er mee om te gaan. En iets waar je dan later ineens achter komt.
[ Voor 41% gewijzigd door Arunia op 08-03-2017 08:25 ]
Yup, als je het vaak genoeg verkeerd doet mept ze je in elkaarZeror schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 18:48:
Hebben jullie het hysterische bloemenvrouwtje ook al gevonden? Ik lag best wel dubbel daar.
Ja, die kwam ik gisteravond ook tegen. Zag de shrine, maar te ver om te zwemmen. Dus berg op en erheen gliden. Kom ik dus midden in de bloemen terecht. Zij boos. Gooi even later een bom in de bloemen, is ze woest en blijf je met een kwart hartje achter. 
Heb nu 2 of 3 shrines gehaald in het gebied met Hyrule Castle terwijl ik de toren nog niet heb. Ik dacht dat de shrines pas beschikbaar kwamen na het inschakelen van de toren, maar blijkbaar zijn ze allemaal al actief.
Heb ook al een Hiroh verslagen (cycloop). Best makkelijk eigenlijk, stukken beter te doen dan zo'n rotsmonster.
Heb nu 2 of 3 shrines gehaald in het gebied met Hyrule Castle terwijl ik de toren nog niet heb. Ik dacht dat de shrines pas beschikbaar kwamen na het inschakelen van de toren, maar blijkbaar zijn ze allemaal al actief.
Heb ook al een Hiroh verslagen (cycloop). Best makkelijk eigenlijk, stukken beter te doen dan zo'n rotsmonster.
spoiler:
Na een paar hits (of hoeveelheid schade) kan je niet meer in z'n oog schieten met je pijl en boog. Zodra je gaat mikken doet hij z'n hand ervoor. 
Ik heb vaak het probleem dat ik vijanden niet wil aanvallen omdat ik het als verspilling van de 'durability' van mijn wapens vind. Gelukkig komt er voor dit probleem binnenkort een eind aan. Sommige weten wel waarom 
Mijn huidige stand in het spel:
Shrines: 50
Seeds: 19
Rupees: 7800
Momenteel nog geen van de vier dungeons gedaan. Wel heb ik gisteren een bevrijding van een
Momenteel nog geen van de vier dungeons gedaan. Wel heb ik gisteren een bevrijding van een
spoiler:
gedaan. Dat was erg vet!
grote vliegende draak
GTA VI - All aboard the hype train!!
Ik speel het spel op de WiiU, maar kan ik daar ook een nieuwe spel beginnen naast mijn spel?
Mijn neefje wilt komen spelen, maar het is voor hem leuker om vanaf het begin te beginnen.
Alleen deze opties zag ik niet in het hoofdmenu. Iemand een idee of het wel kan?
Mijn neefje wilt komen spelen, maar het is voor hem leuker om vanaf het begin te beginnen.
Alleen deze opties zag ik niet in het hoofdmenu. Iemand een idee of het wel kan?
Bij de Switch werkt het door een gebruiker op het systeem toe te voegen. Kan bij de WiiU ook, meerdere gebruikers, dus dan moet je wisselen. Beetje omslachtig, dat wel.Xavier schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:53:
Ik speel het spel op de WiiU, maar kan ik daar ook een nieuwe spel beginnen naast mijn spel?
Niet geprobeerd, maar misschien kan je een apart account voor hem aanmaken op de WiiU.Xavier schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:53:
Yep. Daarom sleep ik altijd maar een Boko knots en speer mee, die zijn er genoeg.Sir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:52:
omdat ik het als verspilling van de 'durability' van mijn wapens vind.
Idem voor kapotslaan van (houten) kisten met de sledgehammer, levert leuk spul op maar je hamer slijt nogal. Kan niet wachten tot ik kan gaan (laten) repareren ...
Nou, als ik zo de guides en forums eens bekijk voor Epona, dan krijgt bijna iedereen die bij de eerste keer.Arunia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:21:
[...]
Dat noemen ze random generator. Ofwel, het is puur geluk.
Niet onder jouw account, maar maak gewoon een nieuwe speler op de WiiU aan. Wij spelen hier met z'n drieën, allemaal in eigen account.Xavier schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:53:
[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 08-03-2017 09:02 ]
Hero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:50:
....
spoiler:Na een paar hits (of hoeveelheid schade) kan je niet meer in z'n oog schieten met je pijl en boog. Zodra je gaat mikken doet hij z'n hand ervoor.
spoiler:
Dat is niet permanent, alleen moet je zorgen dat hij zijn handen vol heeft, (boomstam?) dan kun je gewoon die pijlen in zijn oog blijven schieten. Even de boog laten zakken, wegrennen en dan snel mikken werkt trouwens ook vrij goed.
Nog niet veel shrines gedaan (ik doe ze wanneer ik ze tegenkom), maar gisteren wel al 1 dungeon uitgespeeld.
* RayNbow was oorspronkelijk op zoek naar een route naar Hateno, maar had blijkbaar een verkeerde afslag genomen en kwam bij de Zora's terecht.
* RayNbow was oorspronkelijk op zoek naar een route naar Hateno, maar had blijkbaar een verkeerde afslag genomen en kwam bij de Zora's terecht.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Alle torens en alle shrines werden actief toen je de eerste toren activeerde.Hero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:50:
Ja, die kwam ik gisteravond ook tegen. Zag de shrine, maar te ver om te zwemmen. Dus berg op en erheen gliden. Kom ik dus midden in de bloemen terecht. Zij boos. Gooi even later een bom in de bloemen, is ze woest en blijf je met een kwart hartje achter.
spoiler:Na een paar hits (of hoeveelheid schade) kan je niet meer in z'n oog schieten met je pijl en boog. Zodra je gaat mikken doet hij z'n hand ervoor.
Hero of Time schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:56:
[...]
Bij de Switch werkt het door een gebruiker op het systeem toe te voegen. Kan bij de WiiU ook, meerdere gebruikers, dus dan moet je wisselen. Beetje omslachtig, dat wel.
Thanks, zal het vanavond eens proberen. (nadat ik het beast bij de zora's heb verslagen)KopjeThee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:56:
[...]
Niet geprobeerd, maar misschien kan je een apart account voor hem aanmaken op de WiiU.
Ik was gisteren klaar met het halen van een memory en ik hoorde al op de heenweg dat er een shrine in de buurt was. Op de terugweg gezocht naar de shrine. Niet te vinden. Ik ga echt de juiste kant op ik hoor gepiep van mijn Sheika tablet.
Ik vlieg over een meertje, weg gepiep. Huh? ik draai me om weer gepiep. Wait what???? Een onderwater shrine? Nee kan niet. Je kan niet duiken in het spel. Ik ga naar de rand van het meer waar het water in een onderliggend meertje stort en spring naar beneden. Weg gepiep. Draai me om weer gepiep. Ik zie verdomme nergens die shrine. Totdat ik een oranje gloed in het water zie aan de voet van de waterval. Ik glide in die waterval, en ja hoor een grot met een shrine. Die had ik dus nooit gevonden zonder mijn Sheika tablet.
Ik vlieg over een meertje, weg gepiep. Huh? ik draai me om weer gepiep. Wait what???? Een onderwater shrine? Nee kan niet. Je kan niet duiken in het spel. Ik ga naar de rand van het meer waar het water in een onderliggend meertje stort en spring naar beneden. Weg gepiep. Draai me om weer gepiep. Ik zie verdomme nergens die shrine. Totdat ik een oranje gloed in het water zie aan de voet van de waterval. Ik glide in die waterval, en ja hoor een grot met een shrine. Die had ik dus nooit gevonden zonder mijn Sheika tablet.
volgens mij heb ik gister precies dezelfde gevonden.Lanithro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:40:
Ik was gisteren klaar met het halen van een memory en ik hoorde al op de heenweg dat er een shrine in de buurt was. Op de terugweg gezocht naar de shrine. Niet te vinden. Ik ga echt de juiste kant op ik hoor gepiep van mijn Sheika tablet.
Bij die van mij was er ook een hele kleine doorgang naast de waterval waar ik door kon lopen
Oh, dat bloemenvrouwtje... ik vond haar niet liev.Akaendra schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:42:
[...]
Yup, als je het vaak genoeg verkeerd doet mept ze je in elkaar

Heb nu de @!#$!@ (
Overigens gaat het upgraden van basiskleding ook met basic monsterspul, daar had ik er toch nog veel van en armorwaarde gaat van 3 > 5. Pas later heb je de edelstenen nodig en dan vaak voor specifieke buffs.
Sir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:52:
Ik heb vaak het probleem dat ik vijanden niet wil aanvallen omdat ik het als verspilling van de 'durability' van mijn wapens vind. Gelukkig komt er voor dit probleem binnenkort een eind aan. Sommige weten wel waarom
Momenteel nog geen van de vier dungeons gedaan. Wel heb ik gisteren een bevrijding van eenspoiler:gedaan. Dat was erg vet!grote vliegende draak
spoiler:
50/4=12,5+3 = max 15 hartjes. Je kan dat 'probleem' al oplossen.
Maar met anderen. Ik sleep ook een paar nutteloze wapens mee om de rest niet te slopen.
Erm... je hebt bommen.Goner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:56:
[...]
Yep. Daarom sleep ik altijd maar een Boko knots en speer mee, die zijn er genoeg.
Idem voor kapotslaan van (houten) kisten met de sledgehammer, levert leuk spul op maar je hamer slijt nogal. Kan niet wachten tot ik kan gaan (laten) repareren ...
[...]
Nou, als ik zo de guides en forums eens bekijk voor Epona, dan krijgt bijna iedereen die bij de eerste keer.
[...]
Niet onder jouw account, maar maak gewoon een nieuwe speler op de WiiU aan. Wij spelen hier met z'n drieën, allemaal in eigen account.
Bij erts wel uitkijken, zo heb ik ook weleens wat een ravijn ingeblazen.
[ Voor 48% gewijzigd door Señor Sjon op 08-03-2017 09:58 ]
tritimee schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:57:
[...]
spoiler:Dat is niet permanent, alleen moet je zorgen dat hij zijn handen vol heeft, (boomstam?) dan kun je gewoon die pijlen in zijn oog blijven schieten. Even de boog laten zakken, wegrennen en dan snel mikken werkt trouwens ook vrij goed.
spoiler:
Mjah, hij had wel 1 hand in gebruik, maar z'n andere dus niet.
Boeide niet zo, had 'm uiteindelijk toch down.
Daar kwam ik dus achter.Zeror schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:59:
[...]
Alle torens en alle shrines werden actief toen je de eerste toren activeerde.
Waarom kapot slaan als je 't ook kan opblazen met een bom? Kost je geen wapen en werkt net zo goed. Of je schuift/rolt zo'n ding in het vuur als dat in de buurt is.Goner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:56:
[...]
Yep. Daarom sleep ik altijd maar een Boko knots en speer mee, die zijn er genoeg.
Zo ook bomen kappen. Geen bijl of ander wapen bij je om te hakken? Bom ernaast en gaan. Tweede erna en je hebt een bundeltje hout.
Señor Sjon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:51:
[...]
spoiler:50/4=12,5+3 = max 15 hartjes. Je kan dat 'probleem' al oplossen.
[...]
spoiler:
Ik heb 10 hartjes en 5 stamina upgrades. Moet nog even 10 shrines vinden en dan ga ik eindelijk alles wat mij aanvalt helemaal slopen 
Okay.. dat is handig nieuws.. maarreh..krijgen ze bij het moeilijker worden dan ook niet betere loot die ze droppen?desune schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 08:17:
[...]
In de official guide van Zelda staat ook dat als je meer vijanden killed, ze naarmate ook moeilijker worden. Dezelfde versies levelen dan omhoog met de volgende kleuren als kenmerken: rood, blauw, zwart, wit, zilver. Soms kan dus verstandig zijn gewoon vijanden laten lopen als ze geen interesante loot of een leuk wapen bij zich dragen.
waarschijnlijk hebben ze betere wapens bij zich dan lijkt me.Alcmaria schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:06:
[...]
Okay.. dat is handig nieuws.. maarreh..krijgen ze bij het moeilijker worden dan ook niet betere loot die ze droppen?
Sir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:02:
[...]
spoiler:Ik heb 10 hartjes en 5 stamina upgrades. Moet nog even 10 shrines vinden en dan ga ik eindelijk alles wat mij aanvalt helemaal slopen
spoiler:
Je schijnt ook ergens stamina of hartjes om te kunnen wisselen. Zou die eens zoeken.
Enne, hij heeft wel een cooldown. 
Ik dacht gisteren, ooooooh ik kan wel even wat dingen doen bij het research lab (int noorden, aanrader als je hier nog niet geweest ben). Moet wat blauw vuur hebben en als een ware OCD'er alle lanterns op die berg ook aangezet. Ben ik halverwege, bloodmoon. GVD net al die mobs gecleared respawnen ze weer. Okay, nog meer dingen gekilled, al die dingen aangezet, kom ik terug bij research lab, is die guardian weer terug en one shot me... laatste save was 19.30 dus, gvd weer die bloodmoon daarna.
Helaas niets gekregen voor het aan zetten van al die lampjes, behalve mooi uitzicht snachts.
Toch ook maar besloten om ook het armor te kopen in hateno en dat te upgraden. Kom ik 1 monster part te kort om dat het laatste stukje te upgraden.
Ook nog even wat explored en een race gedaan voor een goron om een toren op te klimmen. Daar in de buurt volgens mij ook nog een Hinox gesloopt, een zwarte dit keer, had wel iets meer HP dan de andere. Nu alleen 12 ancient cores zien te krijgen, heb wat nodig voor amor, en ik wil de laatste sheikah upgrade..
Maar niet de npc gevonden die ik zocht, dus ik ga vanavond onderweg naar het "andere noorden" gezien ik net noord oost was en dus maar noord west proberen. Ik wil die npc vinden.
Helaas niets gekregen voor het aan zetten van al die lampjes, behalve mooi uitzicht snachts.
Toch ook maar besloten om ook het armor te kopen in hateno en dat te upgraden. Kom ik 1 monster part te kort om dat het laatste stukje te upgraden.
Ook nog even wat explored en een race gedaan voor een goron om een toren op te klimmen. Daar in de buurt volgens mij ook nog een Hinox gesloopt, een zwarte dit keer, had wel iets meer HP dan de andere. Nu alleen 12 ancient cores zien te krijgen, heb wat nodig voor amor, en ik wil de laatste sheikah upgrade..
Maar niet de npc gevonden die ik zocht, dus ik ga vanavond onderweg naar het "andere noorden" gezien ik net noord oost was en dus maar noord west proberen. Ik wil die npc vinden.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
@ye-roon
Dat met die lampjes aansteken met blauw vuur ben ik tot zover twee keer tegen gekomen en beide hadden hetzelfde doel. Dus als je het de eerste keer al hebt uitgevogeld dan weet je wat je de tweede keer moet doen
Dat met die lampjes aansteken met blauw vuur ben ik tot zover twee keer tegen gekomen en beide hadden hetzelfde doel. Dus als je het de eerste keer al hebt uitgevogeld dan weet je wat je de tweede keer moet doen
Ik equip bij default het zwakste wapen. Wel oppassen als je lang door een gebied reist met zwakke vijanden (en dus zwakke wapens) want dan moet moet ik mijn sterkere wapens gebruik om weer een sterk wapenarsenaal op te bouwen.
Verder ben ik er achter gekomen hoe ik met een schild kan "surfen/snowboarden" (L ingedrukt houden zodat je schild voor je houdt, springen en in de lucht op "A" drukken, daarna mag je L los laten). Combineer dat eens met het parasailen als je bergafwaarts ga. Zodra je land ga je weer snowboarden (en hou je de snelheid in de lucht aan).
Enige nadeel: Je schild gaat sneller kapot.
Verder ben ik er achter gekomen hoe ik met een schild kan "surfen/snowboarden" (L ingedrukt houden zodat je schild voor je houdt, springen en in de lucht op "A" drukken, daarna mag je L los laten). Combineer dat eens met het parasailen als je bergafwaarts ga. Zodra je land ga je weer snowboarden (en hou je de snelheid in de lucht aan).
Enige nadeel: Je schild gaat sneller kapot.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ik heb ze beide keren allemaal aangezet (inclusief het doel) maar van de lanterns zelf aansteken krijg je niets, wat ik heel erg jammer vind, gezien de "light all torches in zora's domain" in OoT en andere gamesSir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:21:
@ye-roon
Zijn er hier ook first time Zelda spelers? Ik overweeg dit spel te halen, maar heb nog nooit een Zelda gespeeld.
Verder, mocht ik hem halen, ben ik van plan de switch puur als portable apparaat te gebruiken (in feite is het ook gewoon een portable console met HDMI output), zitten hier nog nadelen aan?
Verder, mocht ik hem halen, ben ik van plan de switch puur als portable apparaat te gebruiken (in feite is het ook gewoon een portable console met HDMI output), zitten hier nog nadelen aan?
Ik had gisteren ook een dik derp moment....blijkt dat je dus wel degelijk gras kan maaien waar krekels, kikkers zelfs soms fairies zitten...
Ik had het in het begin ook al geprobeerd, maar kennelijk niet met het juiste wapen, niet met elk wapen kun je gras wegsnoeien...
Ik had het in het begin ook al geprobeerd, maar kennelijk niet met het juiste wapen, niet met elk wapen kun je gras wegsnoeien...
Verwijderd
720p ipv 900pSCIxX schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:31:
Zijn er hier ook first time Zelda spelers? Ik overweeg dit spel te halen, maar heb nog nooit een Zelda gespeeld.
Verder is dit een mooie titel om mee te beginnen, je hebt vrijwel geen kennis van eerdere Zelda games nodig, sterker nog dit spel breekt met de meeste gebruikelijke Zelda dingen.
Eerder een voordeel dan een nadeel.
ik vind wel als ik op de tv speel, 48" full hd ipv 6"? 720p scherm dat ik minder snel dingen over het hoofd zie. maar zou ook kunnen dat terwijl ik in handheld mode speel vaak niet relaxt op de bank zit enzome_mrtn schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:47:
[...]
Eerder een voordeel dan een nadeel.Het scherm is 1 op 1 dan, in plaats van het iets zachtere beeld op TV. Maar ik speel op een 4K TV, dan is het sowieso upscale feest.
Hier ook liever op de TV met 'Super resolution' aan. Helpt wel veel met een lager signaal
SW-1682-5926-5204
Yup, althans, ik heb Zelda heeeeeel vroeger weleens gespeeld maar dat is zo lang geleden dat ik Zelda eigenlijk voor het eerst speel voor mijn gevoel.SCIxX schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:31:
Ik kan alleen maar zeggen: kopen! Ik speel overigens grotendeels portable en dat bevalt prima!
Gisteravond ruim 2 uur gespeeld op de bank, 0 verder gekomen met de main missie.. Alleen wat shrines gedaan en wat rondgelopen/ontdekt..
[ Voor 9% gewijzigd door m0nk op 08-03-2017 10:51 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Doe dat niet te lang ; ik bleef ook maar rondkloten op het plateau, wilde nog flint vinden en dat Boko fort met ophaalbrug innemen en ik krijg sterk de indruk dat je dan 'gestraft' wordtm0nk schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:50:
[...]
0 verder gekomen met de main missie.. Alleen wat shrines gedaan en wat rondgelopen/ontdekt..
spoiler:
het weer werd steeds slechter, regen en sneeuw, toen vreselijk onweer met inslagen om me heen en uiteindelijk werd ik getroffen door de bliksem !
O nee, bedoelde gewoon in de game sessie van gisteravond. Zit wel wat verder in de main story line, alleen gisteravond niet verder mee gegaan.Goner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:58:
[...]
Doe dat niet te lang ; ik bleef ook maar rondkloten op het plateau, wilde nog flint vinden en dat Boko fort met ophaalbrug innemen en ik krijg sterk de indruk dat je dan 'gestraft' wordtspoiler:het weer werd steeds slechter, regen en sneeuw, toen vreselijk onweer met inslagen om me heen en uiteindelijk werd ik getroffen door de bliksem !
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Goner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:58:
[...]
Doe dat niet te lang ; ik bleef ook maar rondkloten op het plateau, wilde nog flint vinden en dat Boko fort met ophaalbrug innemen en ik krijg sterk de indruk dat je dan 'gestraft' wordtspoiler:het weer werd steeds slechter, regen en sneeuw, toen vreselijk onweer met inslagen om me heen en uiteindelijk werd ik getroffen door de bliksem !
spoiler:
Je kan die prima innemen hoor, schiet met pijlen door een kampvuur (of met vuurpijlen) op de touwen van de ophaalbrug. Het kan zijn dat het innemen van dit fort pas later kan, dat weet ik niet zeker.
Ging gister even terug naar het plateau, denk even snel wat camps raiden voor wat arrows.
Begint het ineens behoorlijk te stormen en vliegt er...
spoiler:
Plotsklaps een draak over.. ik denk dat het Farosh was... Had nog geen enkele draak gezien dus was wel een mooi gezicht, wist niet dat ze ook zomaar door de wereld vlogen
SW-1682-5926-5204
Ja dit is de eerste Zelda die ik speel en ben er echt heel blij mee. Het spel is ook leuk als je verder de geschiedenis niet weer van de serie.SCIxX schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:31:
Must have voor de switch
Dat kan ook het probleem zijn van @Goner , waardoor hij het kamp niet in kan nemenAstralizeR schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:30:
Ging gister even terug naar het plateau, denk even snel wat camps raiden voor wat arrows.
spoiler:Plotsklaps een draak over.. ik denk dat het Farosh was... Had nog geen enkele draak gezien dus was wel een mooi gezicht, wist niet dat ze ook zomaar door de wereld vlogen
Kamp innemen? Als in het word van jou? Of gewoon alles slopen?
Oh en camps raiden voor arrows? Waar, need, want ik schiet te veel met die dingen.
Oh en camps raiden voor arrows? Waar, need, want ik schiet te veel met die dingen.
Ja, ik prefereer hogere framerate boven hoger resolutie. Op kleinere display lijkt 720p ook nog vrij scheep denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:37:
[...]
720p ipv 900pMaar verder niet.
Verder is dit een mooie titel om mee te beginnen, je hebt vrijwel geen kennis van eerdere Zelda games nodig, sterker nog dit spel breekt met de meeste gebruikelijke Zelda dingen.
's nachts wachten op de skeletten en kijken of er een boogschutter tussenzit. Die zijn zo scheel als wat, dus missen toch 99%. Kan je erna de pijlen oprapen.ye-roon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:58:
Op het plateau staan de camps niet zo ver van elkaar af.. pak de archers aan en sloop alle kistjesye-roon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:58:
met wat geluk heb je per mob/kist een bundel met 5 arrows.
Ik heb dit nog niet getest maar...
Je laat 1 archer staan op z'n uitkijkpost en dan loop je wat heen en weer terwijl hij op je schiet en pakt zijn arrows van de vloer?
SW-1682-5926-5204
Het is mij opgevallen dat je alleen de eerste 5 pijlen kunt oprapen van iedere boogschutter.Señor Sjon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:20:
[...]
's nachts wachten op de skeletten en kijken of er een boogschutter tussenzit. Die zijn zo scheel als wat, dus missen toch 99%. Kan je erna de pijlen oprapen.
Het fort heb ik wel veroverdjbdeiman schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:46:
[...]
Dat kan ook het probleem zijn van @Goner , waardoor hij het kamp niet in kan nemen
spoiler:
met vuurpijlen inderdaad
maar toen begon het weer zo slecht te worden, zelfs getroffen door bliksem, dat ik het plateau maar achter me heb gelaten.
Moet wel nog een keer terug voor een nieuwe sledgehammer, ik weet er nog een te liggen halverwege een steile helling, maar had geen zin om er 2 mee te slepen toen.
Voor de buit ; er staan 2 kisten in die boomhut. En een bokoblin met een broadsword dat je kan inpikken.ye-roon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 11:58:
[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 08-03-2017 13:01 ]
Op het laad scherm staan altijd tips waar eentje aangeeft dat je geen metalen objecten moet dragen tijdens onweer omdat je anders mogelijk getroffen wordt.Goner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:55:
[...]
maar toen begon het weer zo slecht te worden, zelfs getroffen door bliksem, dat ik het plateau maar achter me heb gelaten.
BotW staat inmiddels op een gedeelde tweede plaats in het all-time klassement op Metacritic. Hoogst gerate game is altijd nog Ocarina of Time. De wat doorgewinterde Zelda gamers; zijn jullie het er mee eens? Is het echt zo'n vreselijk hoog cijfer waard?
Ik weet nog de hype rondom Skyward Sword, wat ik al met al persoonlijk de slechtste Zelda ooit vind. (CD-I versie nooit gespeeld
) Later bleken meer mensen er niet zo enthousiast over te zijn. Vandaar mijn waakzaamheid
Ik weet nog de hype rondom Skyward Sword, wat ik al met al persoonlijk de slechtste Zelda ooit vind. (CD-I versie nooit gespeeld
Ja.apNia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:12:
BotW staat inmiddels op een gedeelde tweede plaats in het all-time klassement op Metacritic. Hoogst gerate game is altijd nog Ocarina of Time. De wat doorgewinterde Zelda gamers; zijn jullie het er mee eens? Is het echt zo'n vreselijk hoog cijfer waard?
Ik weet nog de hype rondom Skyward Sword, wat ik al met al persoonlijk de slechtste Zelda ooit vind. (CD-I versie nooit gespeeld) Later bleken meer mensen er niet zo enthousiast over te zijn. Vandaar mijn waakzaamheid
Van de Zelda spellen die ik heb gespeeld (zijn er best wat, niet allemaal) vond ik ook Ocarina of time wel de beste, het verhaal/ de setting pastte gewoon goed, en ze maakten goed gebruik van de mogelijkheden die ze met de ocarina kregen (dezelfde wereld in een andere / alternatieve toekomst), dit was gewoon erg goed uitgewerkt en qua "open wereld" al een heel eind in deze richting, behalve dat je wel een volgorde had in de dungeons.apNia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:12:
Ik weet nog de hype rondom Skyward Sword, wat ik al met al persoonlijk de slechtste Zelda ooit vind. (CD-I versie nooit gespeeld) Later bleken meer mensen er niet zo enthousiast over te zijn. Vandaar mijn waakzaamheid
Je hebt in dit spel vanaf het begin alle mogelijkheden, maar voor het verhaal moet je wel bepaalde zaken doen. Je zult ook in het begin (net als altijd) niet overal heen kunnen, maar dat is niet omdat je bepaalde items niet hebt, maar nu is het omdat je (nog) niet genoeg hartjes of stamina hebt. Ook hier zul je soms teruggaan naar plaatsen die je eerder hebt bezocht, maar dan omdat je doordat je "sterker" bent geworden, of misschien zelfs gewoon door langer te spelen wat handiger bent geworden en daardoor bepaalde zaken wel kan.
Persoonlijk waardeer ik BotW hoger dan Ocarina of Time, juist omdat je vrij kan ontdekken, wat bij OOT toch minder lukte, omdat je vaak bepaalde items nodig hebt voordat je bepaalde regio's kan benaderen. Het is heerlijk om rond te lopen en dan te ontdekken dat je beter op zoek kan gaan naar een item om het gemakkelijker te maken, niet omdat het gewoonweg niet mogelijk is dit zonder te doen. Hierdoor is het (voor mij) meer een ontdekkingsreis door de wereld, in plaats van een geforceerde route door een (eveneens (redelijk) open wereld).
Zelda OoT is een goed spel en zeker voor zijn tijd. Het blijft voor mij het beste deel uit de serie. Daarvoor vond ik A Link to the Past de beste. Nu met BotW wil ik nog niet te snel oordelen maar tot zover bevalt het mij zo goed dat ik hem vrijwel net zo goed vind als OoT, misschien zelfs iets beter.
[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 08-03-2017 13:32 ]
Op een kale berg staan helpt ook niet mee... had toen alleen nog een skelettenarm als niet-metaal over.Sir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:05:
[...]
Op het laad scherm staan altijd tips waar eentje aangeeft dat je geen metalen objecten moet dragen tijdens onweer omdat je anders mogelijk getroffen wordt.
De boom naast me werd geraakt. Ik heb een kwartier gehurkt naast een hoger beeldje gezeten tot de (dubbele) bui voorbij was.
In 1998 was OoT de top op alle aspecten van wat een game toentertijd kon zijn. Alles viel daar in elkaar en voor die tijd was het enorm uitgebreid en waren de graphics ook top of the range (N64 was toen nog high-end). Ook de controls klopten helemaal en waar Mario64 nog liep te klooien met de camera, was deze met de Z-lock introductie perfect. Toen heb ik al uren doelloos rond kunnen kijken of kunnen vissen.apNia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:12:
Bijna 20 jaar later doet BotW een goede gooi naar de titel, maar qua graphics is het gewoon jammer dat het geen 1080p@60Hz is. Ik denk dat het een eervolle tweede plaats is.
Oops ik zie nu dat m'n bericht niet helemaal duidelijk was. De OoT is alleen voor context. Ik doel dus op BotW, is die z'n unanieme enthousiasme van de pers waard? Zelda zou voor mij de enige reden zijn om een Switch te kopen, dus het is nogal een investering, alleen voor Zelda. Vandaar m'n vraag
Daar is het laatste stukje in mijn reactie op gericht: Ik vind BotW zelf beter dan OoT. Ik probeerde ook aan te geven waarom ik OoT zo goed vond en deze lijn door te trekken naar BotW in de hoop dat je wat met die informatie konapNia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:48:
[...]
[...]
[...]
Oops ik zie nu dat m'n bericht niet helemaal duidelijk was. De OoT is alleen voor context. Ik doel dus op BotW, is die z'n tweede plaats waard? Zelda zou voor mij de enige reden zijn om een Switch te kopen, dus het is nogal een investering, alleen voor Zelda. Vandaar m'n vraag
Oh ja. Tenzij er iets geks gaat gebeuren, maar heb er al uren inzitten en bevalt prima. Enig minpuntje vind ik het wapensysteem met zwaarden van suiker.
Gewoon master zwaardje halen, oneindig rammenSeñor Sjon schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:51:
Oh ja. Tenzij er iets geks gaat gebeuren, maar heb er al uren inzitten en bevalt prima. Enig minpuntje vind ik het wapensysteem met zwaarden van suiker.
Ja, ik leef me wel zodanig in (onweer klonk en leek akelig echt) dat ik bij de eerste klappen hurkte en m'n speer van m'n rug wilde halen, maar het was al te laat. Echt meerdere inslagen met een paar seconden ertussen.Sir_Hendro schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:05:
[...]
Op het laad scherm staan altijd tips waar eentje aangeeft dat je geen metalen objecten moet dragen tijdens onweer omdat je anders mogelijk getroffen wordt.
Zodra je vonkjes ziet verschijnen op je wapens moet je toch echt snel switchen van wapens (of geen wapen kan ook).Goner schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:06:
[...]
Ja, ik leef me wel zodanig in (onweer klonk en leek akelig echt) dat ik bij de eerste klappen hurkte en m'n speer van m'n rug wilde halen, maar het was al te laat. Echt meerdere inslagen met een paar seconden ertussen.
Snel op + drukken. Dan kan je rustig wisselen.
darkstyle25 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 13:52:
[...]
Gewoon master zwaardje halen, oneindig rammen
spoiler:
Ik heb pas 5 hartjes en 3 orbs, dus moet nog 29 shrines.
Ik had het er gisteren met mijn vrouw nog over. Ze zouden gewoon equipment moeten hebben welke niet specifiek het maximale heeft, maar wel onverwoestbaar. OoT het het Goron zwaard volgens mij welke sterker was, maar kon wel stuk.
Net als schild e.d., gewoon de optie uiteindelijk.
Ik hoorde dat wanneer je een item wat bijna stuk is
Ik hoorde dat wanneer je een item wat bijna stuk is
spoiler:
.
naar een octorok gooit, deze hem op eet en hem heel uit spuugt
Ik heb dat laatste geprobeerd maar werkte niet bij mij helaas. Neppe rumor volgens mij.Arunia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:46:
Ik had het er gisteren met mijn vrouw nog over. Ze zouden gewoon equipment moeten hebben welke niet specifiek het maximale heeft, maar wel onverwoestbaar. OoT het het Goron zwaard volgens mij welke sterker was, maar kon wel stuk.
Ik hoorde dat wanneer je een item wat bijna stuk isspoiler:.naar een octorok gooit, deze hem op eet en hem heel uit spuugt
Ik heb nu 6 hartjes, heb dus een beginnetje gemaakt maar dit spel is zo groot dat je met elke dag een uurtje wel even bezig bent.
Geweldig naar mijn zin, maar ik mis wel de muziek. Bij WW had je die epische muziek als je ging zeilen en andere Zelda's hadden volgens mij ook pakkende muziek ook als je gewoon een beetje rondliep. Ik begrijp dat dit een bewuste keuze is maar ik vind het jammer.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Muziek is erph4ge schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:19:
Ik heb nu 6 hartjes, heb dus een beginnetje gemaakt maar dit spel is zo groot dat je met elke dag een uurtje wel even bezig bent.Geweldig naar mijn zin, maar ik mis wel de muziek. Bij WW had je die epische muziek als je ging zeilen en andere Zelda's hadden volgens mij ook pakkende muziek ook als je gewoon een beetje rondliep. Ik begrijp dat dit een bewuste keuze is maar ik vind het jammer.
In OoT heb ik nog nooit het echte dubbelhandige Goronzwaard kapot gekregen die aan het eind van de maskerquest zat. Van de schilden kon je het houten schild roosteren, maar het stalen schild was onverwoestbaar. In SS was alleen het magische schild onverwoestbaar. Alleen bij actieve blokkades (dus niet passief LZ vasthouden) slijt je schild niet in SS. Dat lijkt mij ook zo in BotW.Arunia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:46:
Ik hoorde dat wanneer je een item wat bijna stuk isspoiler:.naar een octorok gooit, deze hem op eet en hem heel uit spuugt
Mij ook niet, maar heb wel volgens mij een grotere variant gezien van dat kreng.sjaak88 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:18:
[...]
Ik heb dat laatste geprobeerd maar werkte niet bij mij helaas. Neppe rumor volgens mij.
Misschien dat het alleen bij de grotere werktArunia schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:37:
[...]
Mij ook niet, maar heb wel volgens mij een grotere variant gezien van dat kreng.
Zou echt top zijn als dit waar blijkt te zijn!
Let op:
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic
Zoals gebruikelijk bij nieuwe games; graag alle info over Echoes of Wisdom - zoals verhaallijn, het plot, locaties, bosses, enz - in spoiler-tags. Hou het voor iedereen leuk! Mocht je er toch vrij over willen praten en je ervaring willen delen, gebruik dan het speciale gemaakt topic.
Zie ook deze speciale topics: [Switch] The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom topic