Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:19:
Ik heb sinds 2 weken ook de satio maar heb wel aardig wat probleempjes, mede door het uitvogelen van de mobiel...
als ik in het hoofdmenu de playnow button aanklik dan maakt hij verbinding, en dan zegt hij: de service is niet beschikbaar maar hij laadt je pagina wel goed krijg alleen een foutmelding....
in de mediaplayer kan ik geen mp4 bestanden afspelen, ik heb er een film in staan maar deze doet het niet.
Weet iemand hoe je msn messenger op de satio kan zetten, ik heb ebuddy maar dat werkt ook maar half, en staat onder apps, misschien is het mogelijk om msn messenger bij entertainm. en dan chatten te krijgen. Net zoals GoogleTalk?
Weet iemand het verschil tussen debranden en hacken, en wat deze dan precies inhoudt, want ik wil wel wat apps erop zetten maar deze zijn dan alleen voor nokia... En ook kan ik de internet instellingen niet bewerken om een of andere vage reden en blijft hi.nl als startpagina...?
weet iemand antwoord op deze vragen?
groetn
Debranden is als je bijv de Satio van T-mobile of Vodafone hebt (Hi weet ik niet), dan zit er bijv Vodafone software of knoppen/links ingesteld op je Satio, wat niet te verwijderen is. Met debranden haal je alle Vodafone spul, dus logos enzo, weg waardoor er een "originele/schone" Satio overblijft.
Met hacken zorg je ervoor dat je Satio wordt gehackt waardoor je ook bijv nokia software erop kan zetten. Je kan dan gewoon alles installeren. Moet er dan wel bij zeggen dat niet alles van nokia ook goed werkt op de Satio. Vooral applicaties die met de camera werken, doen het niet.
Je kan dan ook de nokia msn messenger applicatie installeren.
Verder als je veel problemen met je Satio hebt raad ik je aan om een herinstallatie te doen. Dit loste bij mij alle problemen op. Niet 1 keer meer iets raars gehad.
Zorg dat alle contacten op je simkaart staan, kopieer alle fotos en muziek enzo die op je memorycard staan naar je pc. Kortom backup alles wat belangrijk is.
Herinstallatie:
1) Ga naar, Menu --> Organiser --> File mgr --> E:Memory card. Kies dan options en daarna memory card options. Kies format.
Hiermee formatteer je je memorycard.
2) Daarna download de update tool:
http://www.sonyericsson.c...service/satio?cc=nl&lc=nl
Daarna opstarten en doen wat er staat. Vervolgens kan je kiezen of je een herinstallatie wil doen. Druk ok en hij installeert alles opnieuw op je telefoon.
Dat is alles. Stap 1 en 2 kun je ook gewoon omgekeerd doen. Je telefoon is gewoon weer helemaal schoon en hopelijk zijn ook alle rare problemen weg.