Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand al hoe zit met de synchronisatie software voor Exchange?
Ik heb altijd een nokia toestel gehad en hier stond altijd mail for exchange op, deze software is ook gratis te downloaden van de nokia echter werkt dit niet met de sony ericsson Satio.
Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de satio goed werkt met RoadSync, maar omdat de telefoon vodafone branded is is deze software niet meer aanwezig op de gsm en zal dus apart gekocht(!) moeten worden, dit vind ik persoonlijk toch wel een grote misser van vodafone.

Hebben jullie ideeen, tips om de synchronisatie met exchange wel te kunnen laten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-03 03:22
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:08:
Jongens ik heb een beetje domme vraag ...... zit flash lite nu al op de satio of moet je dat nog downloaden?
Marieltje, geen domme vraag hoor. Vroeg het me ook af maar het nodige speurwerk levert nog geen bevredigend antwoord op.
Wie weet hoe dit zit mag het zeggen. Ik vind bijvoorbeeld diverse apps voor S60V5 maar dan staat er bij "flash lite 3.1 needed" en deze kun je, lijkt mij, niet klakkeloos op de Satio zetten. Er zit wel iets van flashondersteuning op de Satio meen ik, maar welke flashversie is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een klein vraagje; Satio heeft dus een Adobe Reader app, maar dit is een demo versie. Ik zou graag de 'echte' willen hebben zodat ik mijn e-book vanuit mijn toestel kan lezen. Het probleem is echter dat mijn link naar "shop" het niet doet... weet iemand toevallig een ander app of hoe ik de mijne juist kan instellen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:01:
weet iemand al hoe zit met de synchronisatie software voor Exchange?
Ik heb altijd een nokia toestel gehad en hier stond altijd mail for exchange op, deze software is ook gratis te downloaden van de nokia echter werkt dit niet met de sony ericsson Satio.
Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de satio goed werkt met RoadSync, maar omdat de telefoon vodafone branded is is deze software niet meer aanwezig op de gsm en zal dus apart gekocht(!) moeten worden, dit vind ik persoonlijk toch wel een grote misser van vodafone.

Hebben jullie ideeen, tips om de synchronisatie met exchange wel te kunnen laten gebeuren?
ik heb de nokia versie gedownload zal morgen laten weten hoe het zit en of het werkt

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:19:
ik heb een klein vraagje; Satio heeft dus een Adobe Reader app, maar dit is een demo versie. Ik zou graag de 'echte' willen hebben zodat ik mijn e-book vanuit mijn toestel kan lezen. Het probleem is echter dat mijn link naar "shop" het niet doet... weet iemand toevallig een ander app of hoe ik de mijne juist kan instellen???
http://www.quickoffice.com/
Kan je zowel quickoffice als pdf reader aanschaffen. Zie onderaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:00:
[...]

ik heb de nokia versie gedownload zal morgen laten weten hoe het zit en of het werkt
en het werkt dus niet, althans niet de n97 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2FValinor schreef op woensdag 25 november 2009 @ 03:09:
[...]

http://www.quickoffice.com/
Kan je zowel quickoffice als pdf reader aanschaffen. Zie onderaan de pagina.
thnx heb het net aangeschaft, kostte maar 10 euro, en nu heb ik al mijn ebooks op mijn Satio, een goeie alternatief voor de e-readers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je Roadsync sowieso kopen. Bij mijn toestel stond het er wel nog op (geen vodafone) maar bij het instellen moet registreren en dat kost zo'n $50. Weet nog niet of ik dat wil doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:51:
Volgens mij moet je Roadsync sowieso kopen. Bij mijn toestel stond het er wel nog op (geen vodafone) maar bij het instellen moet registreren en dat kost zo'n $50. Weet nog niet of ik dat wil doen.......
dat dacht ik ook.
Ik heb trouwens divx werkend gekregen op mijn telefoon 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:37
Dutch Di©k schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:54:
[...]

Marieltje, geen domme vraag hoor. Vroeg het me ook af maar het nodige speurwerk levert nog geen bevredigend antwoord op.
Wie weet hoe dit zit mag het zeggen. Ik vind bijvoorbeeld diverse apps voor S60V5 maar dan staat er bij "flash lite 3.1 needed" en deze kun je, lijkt mij, niet klakkeloos op de Satio zetten. Er zit wel iets van flashondersteuning op de Satio meen ik, maar welke flashversie is dit?
Waarom zou dat niet kunnen? Er zit wél Flashlite op de Satio.
Als die applicatie werkt zal 3.1 er wel op staan. O-)

• Valinor
roadsync is bij mij wel gewoon gratis. Volgens mij is het bij iedereen gratis. Heb over Vodafone Engeland gehoord dat ze het weg hebben gehaald. Ik heb t-mobile.

• Valinor
heb live mail ook met satio email aan de praat gekregen. krijg nu dus me mail net als ene sms binnen :P
jammergenoeg werkt roadsync niet met live mail :( Roadsync werkt alleen met microsoft exchange servers :(

ps. Als je ook maar enige problemen met je telefoon hebt raad ik je aan om hem te herinstalleren dmv de SE update tool. Vandaag gedaan en alle problemen die ik had zijn verdwenen. Browser werkt beter, geen rare zwarte schermen, alles werkt soepeler. Nadat ik vorige week live mail niet aan de praat kreeg gaf ik op maar vandaag in 1 min ingesteld. :D Kortom alles werkt nu zoals het zou moeten.
Gewoon eerst fotos enzo backuppen op je pc. Daarna je memorycard in je telefoon formatteren. Dan met je pc je telefoon opnieuw installeren. Heb je een schone telefoon :)

[ Voor 92% gewijzigd door Valinor op 26-11-2009 02:43 ]

• vandeGerrit
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 12:51

vandeGerrit

Well, this can't be right

D2FValinor schreef op donderdag 26 november 2009 @ 02:19:
heb live mail ook met satio email aan de praat gekregen. krijg nu dus me mail net als ene sms binnen :P
Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

Verwijderd

Ah ik kwam op Esato ook nog wat tegen.

Voor degene die zich ** iriteren aan het trage "wakker" worden uit de lock stand kunnen autolock uitzetten.
Hierdoor is de hele lag compleet verdwenen!! :D
instellingen->telefoon->telefoonbeheer->aut.toetsblokk.

En nog steeds supertevreden met mn telefoon! Wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat je niet kan zien wie er gesms't heeft op de popup die je krijgt bij een nieuw bericht.

• Dutch Di©k
icecreamfarmer schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:52:
[...]Ik heb trouwens divx werkend gekregen op mijn telefoon 8)
Nou? VERTEL!!!! :9~

@ jupjup: een goed programma om je sms te zien (op de iPhone manier) is free-iSMS. Enige is dat je dit programma moet'signen' om deze geschikt te maken met jouw telefoon.

Volg de volgende link voor het verkrijgen van een key- en cert-file van OPDA:
http://mynokiamobile.org/...iles-with-the-new-system/
Het duurt ca. een halve dag voor je deze 2 files krijgt, gewoon de site van OPDA in de gaten houden.
Site van OPDA:
http://cer.opda.cn/en/index.php?module=index

Download free-iSMS voor S60V5 (is gratis, vind je ook makkelijk, ff googlen)
Je kunt hem bijvoorbeeld hier downloaden, moet je alleen even eerst lid worden van het forum:
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,3063.0.html

Doe dan uit onderstaande link het proggie onderaan downen (SignSIS-GUI_v1.1.rar) en volg onderstaande aanwijzing om free-iSMS te 'signen':
http://symbianism.com/tip...torial-how-sign-apps.html

Is echt de moeite waard om te doen! Hierna kun je trouwens pmet je cert- en keyfile van OPDA en het sign-proggie ieder 'unsigned' programma voor je telefoon 'signen' dus succes ermee d:)b

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:52:
Ah ik kwam op Esato ook nog wat tegen.

Voor degene die zich ** iriteren aan het trage "wakker" worden uit de lock stand kunnen autolock uitzetten.
Hierdoor is de hele lag compleet verdwenen!! :D
instellingen->telefoon->telefoonbeheer->aut.toetsblokk.

En nog steeds supertevreden met mn telefoon! Wat ik wel een klein beetje jammer vind is dat je niet kan zien wie er gesms't heeft op de popup die je krijgt bij een nieuw bericht.
Het verdwijnen van die lag is super relaxed! Ik vond dat inderdaad ook erg irritant, zo is het een stuk beter! Nu wel herinneren dat ik hem telkens handmatig uit moet zetten.

Download voor die smsjes 'SMS Preview', dat is een programma die een pop up geeft van het bericht (auteur en eerste X aantal tekens, bijna complete sms). Hij gooit deze pop up over je applicatie heen, dus als je bijv. in de browser zit krijg je te zien wie wat smst.

Verwijderd

Geen lag is inderdaad relaxt!

sms preview heb ik erop staan maar die vind ik heel irritant. Deze legt ook als je ergens anders mee bezig bent een fullscreen preview erboven dus die heb ik snel uitgezet. Wel bedankt uiteraard!

Free i-sms ga ik eens naar kijken! thnx 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dutch Di©k schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:51:
[...]

Nou? VERTEL!!!! :9~

@ jupjup: een goed programma om je sms te zien (op de iPhone manier) is free-iSMS. Enige is dat je dit programma moet'signen' om deze geschikt te maken met jouw telefoon.

Volg de volgende link voor het verkrijgen van een key- en cert-file van OPDA:
http://mynokiamobile.org/...iles-with-the-new-system/
Het duurt ca. een halve dag voor je deze 2 files krijgt, gewoon de site van OPDA in de gaten houden.
Site van OPDA:
http://cer.opda.cn/en/index.php?module=index

Download free-iSMS voor S60V5 (is gratis, vind je ook makkelijk, ff googlen)
Je kunt hem bijvoorbeeld hier downloaden, moet je alleen even eerst lid worden van het forum:
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,3063.0.html

Doe dan uit onderstaande link het proggie onderaan downen (SignSIS-GUI_v1.1.rar) en volg onderstaande aanwijzing om free-iSMS te 'signen':
http://symbianism.com/tip...torial-how-sign-apps.html

Is echt de moeite waard om te doen! Hierna kun je trouwens pmet je cert- en keyfile van OPDA en het sign-proggie ieder 'unsigned' programma voor je telefoon 'signen' dus succes ermee d:)b
gewoon virtual keybvoard gebruiken en divx mobile installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve79
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:24

Steve79

wie weet!?

Hallo,

Staat op de T-Mobile versie ook T- Mobile op het toestel zelf?
Dus ipv Sony Ericsson.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steve79 schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:25:
Hallo,

Dus ipv Sony Ericsson.

Alvast bedankt
Jup, als je hem bij t-mobile besteld komt er inderdaad t-mobile op te staan. Een medewerker vertelde me wel dat deze heel klein is dus ik zou even kijken in de winkel of dit echt stoord.

Scheeld wel een hoop geld! Maar heb het niet gedaan omdat ik echt zo iemand ben die zich er aan gaat iriteren.
Je kan wel bij een reguliere winkel hem met t-mobile halen maar dan ben je dus wel meer kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ik heb een vervelend probleem, ik heb net al mijn contacten opgeschoond en een voor en achternaam ingevuld.
Ik heb nu echter 2 problemen:
1 In het conversatie programma schaart hij alles onder 1 nummer ondanks dat het 3 verschillende mensen zijn, ook laat hij de naam niet zien.
2 Hij staat ingesteld op eerst voornaam en dan achternaam echter laat hij het andersom zien en krijg ik de instellingen ook niet andersom gezet :?

nog een probleem, ik heb via de photo viewer per ongeluk een foto als oproep afbeelding ingesteld echter zie ik nergens hoe ik die weer weg krijg.
Probleem 2 heb ik opgelost door hem een keer opnieuw op te starten

[ Voor 20% gewijzigd door icecreamfarmer op 29-11-2009 23:13 . Reden: extra probleem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
icecreamfarmer schreef op zondag 29 november 2009 @ 22:33:
Ik heb een vervelend probleem, ik heb net al mijn contacten opgeschoond en een voor en achternaam ingevuld.
Ik heb nu echter 2 problemen:
1 In het conversatie programma schaart hij alles onder 1 nummer ondanks dat het 3 verschillende mensen zijn, ook laat hij de naam niet zien.
2 Hij staat ingesteld op eerst voornaam en dan achternaam echter laat hij het andersom zien en krijg ik de instellingen ook niet andersom gezet :?
Bekend probleem, had (heb) ik ook, zelfs na update. Had eerst andere dingen geprobeerd (voornaam/achternaam en andersom, telefoonnummers met 0031, +31 en zonder landcode) maar niks hielp.
Schijnt iets 'Symbian s60v5'-achtigs te zijn dus ligt blijkbaar geeneens aan SE.
Opgelost met Free-iSMS, zie mijn voorgaande mail (die je in zijn geheel gequote had ;) ) voor een uitleg hoe deze te verkrijgen en te installeren (volkomen legaal overigens!)

[ Voor 14% gewijzigd door Dutch Di©k op 30-11-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dutch Di©k schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:25:
[...]

Bekend probleem, had (heb) ik ook, zelfs na update. Had eerst andere dingen geprobeerd (voornaam/achternaam en andersom, telefoonnummers met 0031, +31 en zonder landcode) maar niks hielp.
Schijnt iets 'Symbian s60v5'-achtigs te zijn dus ligt blijkbaar geeneens aan SE.
Opgelost met Free-iSMS, zie mijn voorgaande mail (die je in zijn geheel gequote had ;) ) voor een uitleg hoe deze te verkrijgen en te installeren (volkomen legaal overigens!)
ja die heb ik maar het zou fijn zijn wanneer hij het gewoon consequent door de hele telefoon zou doen.
En voor het laatste probleem, het is echt irritant dat ik de heletiojd een nietszeggende foto in mijn scherm krijg wanneer iemand mij belt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okey dus er zit wel flash lite op? Nou maakt op het moment even niets meer uit .... Ik heb zaterdag me satio weg kunnen brengen ter reparatie.... :( Hij bleef weer ontzettend hangen de hele tijd. Was wel vreemd, kom de TforT binnen, leg mijn probleem uit en laat zien om welke telefoon het gaat....kijkt die man zijn collega aan en zegt "weer een satio". Hij zei zelfs dat ze in Engeland uit de winkels zijn gehaald vanwege deze bekende problemen.

Hebben jullie hier verder geen problemen meer mee dan? Als je bijvoorbeeld een gesprek wilt beeindigen door op te hangen blijftie op het gesprek schermpje hangen. Kan op dat moment niet eens me telefoon normaal uitzetten, moet elke keer me batterij eruit trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:45:
Hij zei zelfs dat ze in Engeland uit de winkels zijn gehaald vanwege deze bekende problemen.
Ik dacht dat dat de Aino betrof: BoyGeniusReport & EnGadget

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:45:
Okey dus er zit wel flash lite op? Nou maakt op het moment even niets meer uit .... Ik heb zaterdag me satio weg kunnen brengen ter reparatie.... :( Hij bleef weer ontzettend hangen de hele tijd. Was wel vreemd, kom de TforT binnen, leg mijn probleem uit en laat zien om welke telefoon het gaat....kijkt die man zijn collega aan en zegt "weer een satio". Hij zei zelfs dat ze in Engeland uit de winkels zijn gehaald vanwege deze bekende problemen.

Hebben jullie hier verder geen problemen meer mee dan? Als je bijvoorbeeld een gesprek wilt beeindigen door op te hangen blijftie op het gesprek schermpje hangen. Kan op dat moment niet eens me telefoon normaal uitzetten, moet elke keer me batterij eruit trekken...
ik heb tot nu toe soms een probleem met afspelen van video's. pas na 5 keer aantikken werkt hij.
en als ik mijn camera open loopt hij wel eens vast. hier heb ik de laatste tijd geen last meer van gehad.

ik ga denk ik maar eens een update doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

de mijne is nog niet vastgelopen, het enige wat ik wel heb is dat andere applicaties (zoals nokias layar de camera niet kunnen gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de smilies voor een sms niet vinden ??? Of kan je die niet invoegen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Volgens mij heeft de Satio geen smilies, heb ze in ieder geval niet kunnen vinden :P

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:39:
[...]

ik heb tot nu toe soms een probleem met afspelen van video's. pas na 5 keer aantikken werkt hij.
en als ik mijn camera open loopt hij wel eens vast. hier heb ik de laatste tijd geen last meer van gehad.

ik ga denk ik maar eens een update doen
Dat heb ik ook! Super irritant. Filmpjes die ik zelf met de satio gemaakt heb, en dan geeft die de melding "kan bestand niet afspelen". Zwaar irritant als je iemand je nieuwe telefoon wilt laten zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weken ook de satio maar heb wel aardig wat probleempjes, mede door het uitvogelen van de mobiel...

als ik in het hoofdmenu de playnow button aanklik dan maakt hij verbinding, en dan zegt hij: de service is niet beschikbaar maar hij laadt je pagina wel goed krijg alleen een foutmelding....

in de mediaplayer kan ik geen mp4 bestanden afspelen, ik heb er een film in staan maar deze doet het niet.

Weet iemand hoe je msn messenger op de satio kan zetten, ik heb ebuddy maar dat werkt ook maar half, en staat onder apps, misschien is het mogelijk om msn messenger bij entertainm. en dan chatten te krijgen. Net zoals GoogleTalk?

Weet iemand het verschil tussen debranden en hacken, en wat deze dan precies inhoudt, want ik wil wel wat apps erop zetten maar deze zijn dan alleen voor nokia... En ook kan ik de internet instellingen niet bewerken om een of andere vage reden en blijft hi.nl als startpagina...?

weet iemand antwoord op deze vragen?
groetn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Steve79 schreef op zondag 29 november 2009 @ 16:25:
Hallo,

Dus ipv Sony Ericsson.

Alvast bedankt
Er staat helemaal geen t-mobile logo op het toestel. Er verschijnt alleen een t-mobile logo als je opstart, vlak na het sony ericsson logo. Verder zitten er wat internetsite favorieten van t-mobile ingesteld, wat je gewoon kan verwijderen. Ik heb ook web 'n walk internet genomen en alle t-mobile internetinstelling staan ingesteld. Verder is er een t-mobile knop in het menu, deze is niet te verwijderen maar het menu kan je zelf wijzigen en customizen dus je kan die knop gewoon in een map doen waardoor je hem niet meer ziet.
Dus enige 2 dingen die je aan t-mobile herinneren is de opstartlogo en die knop in het menu die gewoon te verstoppen is in een andere map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Er zitten geen smilies in de Satio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:19:
Ik heb sinds 2 weken ook de satio maar heb wel aardig wat probleempjes, mede door het uitvogelen van de mobiel...

als ik in het hoofdmenu de playnow button aanklik dan maakt hij verbinding, en dan zegt hij: de service is niet beschikbaar maar hij laadt je pagina wel goed krijg alleen een foutmelding....

in de mediaplayer kan ik geen mp4 bestanden afspelen, ik heb er een film in staan maar deze doet het niet.

Weet iemand hoe je msn messenger op de satio kan zetten, ik heb ebuddy maar dat werkt ook maar half, en staat onder apps, misschien is het mogelijk om msn messenger bij entertainm. en dan chatten te krijgen. Net zoals GoogleTalk?

Weet iemand het verschil tussen debranden en hacken, en wat deze dan precies inhoudt, want ik wil wel wat apps erop zetten maar deze zijn dan alleen voor nokia... En ook kan ik de internet instellingen niet bewerken om een of andere vage reden en blijft hi.nl als startpagina...?

weet iemand antwoord op deze vragen?
groetn
Debranden is als je bijv de Satio van T-mobile of Vodafone hebt (Hi weet ik niet), dan zit er bijv Vodafone software of knoppen/links ingesteld op je Satio, wat niet te verwijderen is. Met debranden haal je alle Vodafone spul, dus logos enzo, weg waardoor er een "originele/schone" Satio overblijft.
Met hacken zorg je ervoor dat je Satio wordt gehackt waardoor je ook bijv nokia software erop kan zetten. Je kan dan gewoon alles installeren. Moet er dan wel bij zeggen dat niet alles van nokia ook goed werkt op de Satio. Vooral applicaties die met de camera werken, doen het niet.
Je kan dan ook de nokia msn messenger applicatie installeren.

Verder als je veel problemen met je Satio hebt raad ik je aan om een herinstallatie te doen. Dit loste bij mij alle problemen op. Niet 1 keer meer iets raars gehad.
Zorg dat alle contacten op je simkaart staan, kopieer alle fotos en muziek enzo die op je memorycard staan naar je pc. Kortom backup alles wat belangrijk is.

Herinstallatie:
1) Ga naar, Menu --> Organiser --> File mgr --> E:Memory card. Kies dan options en daarna memory card options. Kies format.
Hiermee formatteer je je memorycard.

2) Daarna download de update tool: http://www.sonyericsson.c...service/satio?cc=nl&lc=nl
Daarna opstarten en doen wat er staat. Vervolgens kan je kiezen of je een herinstallatie wil doen. Druk ok en hij installeert alles opnieuw op je telefoon.

Dat is alles. Stap 1 en 2 kun je ook gewoon omgekeerd doen. Je telefoon is gewoon weer helemaal schoon en hopelijk zijn ook alle rare problemen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een mac en dan kan ik niet met media go ofzo dingen overzetten, kan je ook gewoon de map van de sdkaart kopieren of moet je ook echt je geheugen kaart van je mobiel zelf kopieren want die ziet mijn mac niet?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

er is een nieuwe firmware uit (voor de uk althans)
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_4GXV4X1je88/SxUfVmhWKmI/AAAAAAAARIc/C25ZAGkehHE/s1600/untitled.JPG

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-12-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg net een telefoontje van hi dat ik een afspraak moet maken om mijn pakket te bezorgen, dat terwijl ik mijn toestel al bijna 2 maanden heb!

na 3 mailtjes om mijn bestelling te annuleren hebben ze het nog steeds niet begrepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-08-2024
icecreamfarmer schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:13:
er is een nieuwe firmware uit (voor de uk althans)
[afbeelding]
weet niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen maar ik heb R1BB041 erop staan en ik woon in de UK maar kan die update niet zien via SEUS terwijl mijn satio unlocked is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven,

Geen idee welke methode Sony gebruikt maar er zijn heel vele mensen in de UK die hem nog niet kunnen updaten. Nog even wachten dus maar je bent niet de enigste ;)

Bron esato.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:05:
krijg net een telefoontje van hi dat ik een afspraak moet maken om mijn pakket te bezorgen, dat terwijl ik mijn toestel al bijna 2 maanden heb!

na 3 mailtjes om mijn bestelling te annuleren hebben ze het nog steeds niet begrepen....
je had gewoon die afspraak moeten maken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

londonertje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:13:
[...]

weet niet hoe je dat voor elkaar hebt gekregen maar ik heb R1BB041 erop staan en ik woon in de UK maar kan die update niet zien via SEUS terwijl mijn satio unlocked is :S
ja ik heb het ook maar van mobile review gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:22:
[...]

ja ik heb het ook maar van mobile review gehaald
ja dan zit ik straks met 2 rekeningen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:45:
[...]

ja dan zit ik straks met 2 rekeningen :D
Of met twee Satio's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

he hoe zetten jullie films over op de satio, ik heb al verschillende codecs geprobeerd die hij zou moeten kunnen afspelen (mpeg4 alle versies, h.263p) echter herkend de media speler ze niet :?
hoe doen jullie dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
icecreamfarmer schreef op donderdag 03 december 2009 @ 23:36:
he hoe zetten jullie films over op de satio, ik heb al verschillende codecs geprobeerd die hij zou moeten kunnen afspelen (mpeg4 alle versies, h.263p) echter herkend de media speler ze niet :?
hoe doen jullie dat.
Ik heb het voor elkaar gekregen en dit laatst eens op een engelse blog geplaatst. Ik quote:
"I tried a conversion wit avc free (free version of a program called Any Video Converter)
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
I used the following settings to convert an XVID video (original size: 704×400) with AVC.
I only made adjustments on right side of screen as follows:
Customized MP4 Movie (*.mp4)
.
Video Options
Video Codec: x264
Frame Size: 640×360
Video Bitrate: 1400
Video Framerate: 25
.
Audio Options
Audio Codec: aac
Audio Bitrate: 128
Sample Rate: 44100
.
And on the Satio: WOOOOOT!!! Done it ;)"

Ziet er echt zeer goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dutch Di©k schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:34:
[...]

Ik heb het voor elkaar gekregen en dit laatst eens op een engelse blog geplaatst. Ik quote:
"I tried a conversion wit avc free (free version of a program called Any Video Converter)
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
I used the following settings to convert an XVID video (original size: 704×400) with AVC.
I only made adjustments on right side of screen as follows:
Customized MP4 Movie (*.mp4)
.
Video Options
Video Codec: x264
Frame Size: 640×360
Video Bitrate: 1400
Video Framerate: 25
.
Audio Options
Audio Codec: aac
Audio Bitrate: 128
Sample Rate: 44100
.
And on the Satio: WOOOOOT!!! Done it ;)"

Ziet er echt zeer goed uit!
ik had het zelfde gevonden maar wel met een veel lagere bitrate (830)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt al een topic lopen: Ik heb sinds 3 dagen satio. Crossposten is niet nodig.

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 04-12-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is volgens mij dat de camera soms vastloopt op het moment dat de foto wordt weggeschreven naar de geheugenkaart....

Heb daarom mijn geheugenkaart geformateerd en sindsdien het probleem niet meer gehad :)
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:12:
[...]

dit heb ik ook best vaak gehad.
op momenten dat je een foto MOET maken (bijvoorbeeld een groepsfoto), valt mijn telefoon uit als ik mijn klepje open schuif. BALEN!

maar als het werkt werkt het goed :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkuip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik probeer al een tijdje Sygic 7.7 te installeren, maar elke keer als ik m installeer krijg ik "niet compatible met toestel" ik zeg dan wel dat hij ge installeerd moet worden. Er komt ook een Sygic teken bij mijn applicaties, deze word wel groen als aangeklikt word, maar word niet gestart,,,,,iemand een suggestie??

(ik heb per ongelijk een nieuw topic geopend, deze verwijder ik!!) 8)7
edit krijg ik niet voor elkaar

[ Voor 4% gewijzigd door robkuip op 05-12-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
robkuip schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:22:
Ik probeer al een tijdje Sygic 7.7 te installeren, maar elke keer als ik m installeer krijg ik "niet compatible met toestel" ik zeg dan wel dat hij ge installeerd moet worden. Er komt ook een Sygic teken bij mijn applicaties, deze word wel groen als aangeklikt word, maar word niet gestart,,,,,iemand een suggestie??

(ik heb per ongelijk een nieuw topic geopend, deze verwijder ik!!) 8)7
edit krijg ik niet voor elkaar
Deze melding kreeg ik ook bij het installeren van Windows Live Messenger. Na het installeren van HelloOX2 had ik geen last meer van deze meldingen.

Iemand mail for exchange al werkend?

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar...als ik een filmpje opneem en het later terrugkijk, blijkt het opnamevolume echt super laag te zijn. Je hoort bijna niks! Zeker een filmpje met gesproken tekst, als je met vrienden in een huiskamer zit bijvoorbeeld en dan opneemt. Is er iemand die hier ook last van heeft? En nog beter, iemand die weet hoe je het kan fixen? Als het al valt te fixen... Kan verder ook niks terugvinden in de settings qua opnamevolume..

Thanks & groetjes,
Elwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Er schijnt een update uit te zijn maar mijn t-mobile Satio vind hem niet via de update software. Iemand al kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Rembrand20 schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:39:
[...]

Deze melding kreeg ik ook bij het installeren van Windows Live Messenger. Na het installeren van HelloOX2 had ik geen last meer van deze meldingen.

Iemand mail for exchange al werkend?
nee zelfs op een gehackte satio werkt het niet.

Overigens vind ik het bloed irritant dat vodafone allerlei applicaties vervangen heeft door eigen programma`s (zoals pushmail voor roadsync) en vervolgens werken al die programma`s nog niet in NL 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

D2FValinor schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:13:
Er schijnt een update uit te zijn maar mijn t-mobile Satio vind hem niet via de update software. Iemand al kunnen installeren?
voor de vodafone users kan dit belangrijk zijn:
http://forum.vodafone.co....php?showtopic=39386&st=40

Het lijkt erop dat vodafone in de update roadsync heeft terug geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, er schijnt een update te downloaden zijn via de update service, maar ik krijg um niet binnen.
Iemand al succes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ergens gelezen dat nog veel providers hem nog niet konden gebruiken of dat het nog alleen in de UK is.
bij mij vind hij geen update.

en ik MOET een update hebben want zo ben ik het beu.
wil ik foto's gaan maken, na de 1e foto valt mn telefoon uit...
moet ik opnieuw opstarten vraagt hij om mn pin: is altijd 0000 geweest, blijkt hij opeens verandert te zijn...
dus na 3 keer mn pin geblokkeerd, moet ik mijn hele kamer afzoeken naar die PUK code...
en op die avond wilde ik zo graag foto's maken, maar heb mn satio dus niet kunnen gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De Satio update voor NL komt komende week uit en uiterlijk volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op hun site is de Nederlandse al beschikbaar (volgens de site weliswaar).

link: http://www.sonyericsson.com/update/satio?cc=nl&lc=nl

Maar als ik mijn telefoon aansluit, gebeurd er niet echt veel...laat staan een update...geduld heeft er waarschijnlijk iets mee te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sonyericsson.com/update/?lc=nl&cc=nl

vanaf 7 dec ja...

+ gratis locoroco :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

ach het is een mooi gebaar echter verwacht ik van vodafone dat we ook weer deze keer voor een gratis app kunnen gaan betalen. :')

Overigens loopt de mijne niet echt vast tenzij ik s60v3 apps probeer te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat apparaat van mij is toch niet stabiel genoeg vind ik. Soms reageert het niet, de stand-by thema's doen raar (als ik het thema verander van sony ericsson naar bijvoorbeeld volledige pagina reageren de iconen op het bureaublad niet meer, moet ik hem opnieuw opstarten en dan zijn de icoontjes gewoon verdwenen). Verder is het apparaat niet echt snel in de menu's enzo. Geen equalizer :? . Ik zeg niet dat het met 1 update allemaal verholpen is, maar toch ben ik benieuwd naar de update. Er schijnen toch zeker wel wat verbeteringen met de stabiliteit en snelheid toegevoegd te worden. We zien wel. :z :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Iemand de update al binnen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is in sommige winkels uit de schappen gehaald gewoon omdat het nog veel te slecht werkte. nu zouden ze weer verkocht worden met de nieuwe software.

er zouden veel bugs zijn gefixt en de telefoon zou aanzienlijk sneller zijn. ook zou het touchscreen beter werken.

alleen kan mijn pc nog geen update vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het best appart dat er zoveel bombarie wordt gemaakt over de bugs enz.
Ik heb nog geen 1 telefoon in het begin bugvrij gekregen en de Satio staat bij mij op nr. 1 van meest stabiele tot nu toe..

Nog nooit een crash gehad. Enigste waar ik "last" van heb is de standby bug waarbij de knopjes verdwijnen maar voor de rest echt perfect.. Wel benieuwt naar de update uiteraard 8)

Locoroco krijg je er overigens niet bij. Die is voor de aino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja hoor dat de update niet werkt op gebrande phones... dus alleen die met orig erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vansnoll
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03-2022
Hier hetzelfde, ik heb zeer goede ervaring met de satio en loopt nooit vast !!
Inderdaad bij andere nieuwe toestellen is beginperiode altijd verveld qua bugs e.d., bij satio nergens last van.

Peter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:32:
Ik vind het best appart dat er zoveel bombarie wordt gemaakt over de bugs enz.
Ik heb nog geen 1 telefoon in het begin bugvrij gekregen en de Satio staat bij mij op nr. 1 van meest stabiele tot nu toe..

Nog nooit een crash gehad. Enigste waar ik "last" van heb is de standby bug waarbij de knopjes verdwijnen maar voor de rest echt perfect.. Wel benieuwt naar de update uiteraard 8)

Locoroco krijg je er overigens niet bij. Die is voor de aino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

Ja ik heb de update binnen. Mijn telefoon zelf is niet gebrand. Denk dat vodafone en t-mobile later komen met de updates. Het spel loco-roco zit er niet bij. Maar die hoort volgens mij bij de update van de Anio.

Er zijn volgens mij geen nieuwe dingen toegevoegd. Wel is het scherm geupdate, want ik kan nu sneller smsjes type, zonder dat ik na afloop een boel letters mis. In iedergeval beduidend minder dan de vorige firmware.

Ook het laden van smsbox, en telefoonboek gaan wat sneller. Sms staat er zelfs direct na het aanklikken.

[ Voor 70% gewijzigd door vandeGerrit op 09-12-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de update binnengehaald, En heb geen branded toestel. Lijkt er op dat alles net ff soepeler draait, had met mijn telefoon niet zo heel veel problemen (maar was mijn 2e want de 1e liep te pas en te onpas vast) alleen met bellen had ik heel soms geen geluid (leek wel of dat met connectie te maken had als ik headset had gebruikt) en ook bij sms-en wilde het soms niet helemaal goed gaan met ontvangstbevestiging... als ik dan reboot deed was het allemaal weer opgelost. Of dat nu echt verholpen is moet de tijd even uit gaan wijzen, maar het ziet er naar uit dat hij idd nu toch hier en daar wat lekkerder draait en sneller is, heb ook de sensor weer aangezet voor meedraaien enzo, want was eerst bang dat het misschien ook daarmee te maken zou hebben... we wachten af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update is hier ook binnen... :)

*update nog voor de eventuele verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

He hoe hebben jullie na het herstellen van de telefoon de navigatie terug gekregen?
want die plaatst hij er bij mij niet terug op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Update* over de update...

Alles (behalve programma's van derden bij mij in ieder geval) reageert sneller. Sommige dingen zoals het fototoestel veel sneller zelfs. Sms'en gaat beter, snel foto's scrollen gaat beter, tussen apps wisselen gaat beter. Over de stabiliteit kan ik uiteraard nog niets zinnigs zeggen, maar tot nu toe voelt het goed! Over de standaard apps...bij mij is helemaal niets verwijderd en ook helemaal niets bij gekomen. Ik denk dat deze update, mits het ook echt de stabiliteit bevorderd, zeker de moeite waard is. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Lol @ 105 MB :D Ik wist niet dat die firmwares zo groot waren.

En ook erop staan.

Telefoonboek,sms,camera gaat een heel stuk sneller! Tevens hebben ze die afschuwlijke lichtgrijze overlays vervangen door zwart. Dat ziet er een heel stuk beter uit en lijkt ook sneller te gaan.
Kantelen van het beeldscherm werkt nu ook zoals het hoord.
Ik heb ook het idee dat het touchscreen wat gevoeliger is maar dat kan tussen mn oren zitten..

Oftewel updaten die handel! Telefoon komt nu een stuk mooier en sneller over!

Jammer dan weer wel dat nog steeds de bug erin zit dat de knopjes verdwijnen in andere standby themes..

Dat scrollen door alle smsjes *;
Dailer openen O+

Hoe blij kan je met een update zijn...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 01:14 ]

Verwijderd

Ik ga die update ook maar eens installeren. Ben benieuwd.. Hoe zijn verder de ervaringen tot nu toe met het 'hacken' van het toestel zodat je meerdere applicaties erop kunt draaien?

En heeft iemand nog een leuke/handige Facebook app?

Verwijderd

Hey weet iemand misschien hoe ik een wachtwoord op mijn berichten kan zetten?

• ck2000nl
Voor de geinteresseerden: de debrand-service van Davinci Team is in de lucht! 8)

• mike7766
  • Laatst online: 02-03-2010
Howdy,

Ik ben nieuw op het forum, maar al veel gelezen in deze topic...

Telt de update ook voor België?
-->

Hoe doen jullie de update?

Via de satio zelf of eerst via de PC?

Mijn Satio is thuis aangekomen, morgen kan ik hem testen. Ik zal dan maar direct updaten neem ik aan...

greets

• evilknevil
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-02-2021
update ook gedaan; echt super.. toestel is een stuk sneller en zonder haperingen etc...

Verwijderd

Had Vodafone branded Satio, nu een Flash/Debrand/Rebrand via Davinci gedaan. Daarna een software update via SE update. Is allemaal soepel verlopen.

Ga nu testen en laat mn bevindingen nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
Edit: foutje

[ Voor 130% gewijzigd door Valinor op 11-12-2009 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSVZ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 06:51
Ik heb zojuist ook een debrand van de Satio gedaan om vervolgens de laatste firmware te *kunnen* downloaden.
Ik zou verwachten dat de updates van SE onhankelijk zijn van de operator. Maar dat zijn ze helaas niet.
Dus vandaar de rebrand en ik moet zeggen dat het het allemaal waard is. Had vaker problemen met het maken van foto's (liep vast, bleef flitsen, of spontane reboot...) en die lijken nu verholpen.

Daarnaast had ik het echt helemaal gehad met al die niet werkende Vodafone services ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prindle19
  • Laatst online: 31-03-2024
Mijn Satio ( zwart ) loopt vast ook met de nieuwste software.
KPN online verwees mij met online garantie brief terug te gaan naar een kpn winkel.
Daar ingeleverd 11-12-09 en maar afwachten drie weken met een duur abonnement waar ik niets aan heb.
In Engenland is de Satio al teruggehaald ivm de bekende vastlopers en langzame werking.
De mooie foto`s wegen niet op tegen de ellende van het vastlopen.
alleen te verhelpen batterij eruit en opnieuw opstarten ( heel langzaam ).
Zo ook de batterij is te zwak vrijwel gelijk aan de K800I elke dag opladen zelfs bij gemiddeld gebruik.
Heel jammer dat mij droom toestel een desillusie is met tot nu toe teveel problemen.
Mijn advies wacht met aanschaffen zo mogelijk kunnen ze de problemen verhelpen.
Groet Arthur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-08 18:51
Ik heb in het hele thread maar iets van 2 mensen zien praten over crashes, bij de rest werkt het gewoon goed. Dus wachten met aanschaffen? Een beetje overdreven.

Mijn Satio is maar 2x vastgelopen; 1x kwam dat door de Youtube applicatie en 1x liep hij vast nadat ik iets van 15 foto's had gemaakt in 1 (foto)sessie.

Waarschijnlijk had het bij jou meer met de hardware te maken (beschadigd geheugen?) dan met de software.

[ Voor 16% gewijzigd door PhoenixT op 11-12-2009 10:51 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Mijn Vodafone branded Satio is probleemloos verlost van Vodafone!! Hij is nu zelfs voorzien van de Hongkongse firmware met Chinese ondersteuning met behoud van Engelse menu's O-)
Ik schrok wel, na de behandeling door Davinci Team...want de Satio bleef hangen op het witte boot scherm. Daarna even een herinitialisatie via SE gedaan en kwam er weer leven in zonder Vodafone logo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinocan1980
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 12:46
Is de batterij na de update ook beter geworden?
Elke dag opladen vind ik echt niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

heeft iemand het al voor elkaar gekregen om de accu van xperia er in te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:32:
Had Vodafone branded Satio, nu een Flash/Debrand/Rebrand via Davinci gedaan. Daarna een software update via SE update. Is allemaal soepel verlopen.

Ga nu testen en laat mn bevindingen nog weten.
Inmiddels een dagje verder en ben erg tevreden. Alles loopt soepel en lijkt sneller te gaan. En geen vastlopers meer gehad op de camera. En heerlijk dat ik verlost ben van alle vodafone crap (behalve het netwerk dan want dat is top)

Hang Loose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkuip
icecreamfarmer schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:36:
[...]

nee zelfs op een gehackte satio werkt het niet.

Overigens vind ik het bloed irritant dat vodafone allerlei applicaties vervangen heeft door eigen programma`s (zoals pushmail voor roadsync) en vervolgens werken al die programma`s nog niet in NL 8)7
Nee helaas ik krijg het niet voor elkaar, zelfs het hack progje krijg ik niet ge-installeerd, het beste zou zijn gewoon het hele symbian OS eraf donderen en Windows mobile erop zetten, zoals bij mn HTC HD daar werkt alles als een tierelier. Iemand nog ideeen hoe ik Navigatie werkend krijg, of eventueel een andere niet internet gebasseerde navigatie zoals bv TOMTOM?? welke werkt het beste op de Satio??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

robkuip schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:09:
[...]

Nee helaas ik krijg het niet voor elkaar, zelfs het hack progje krijg ik niet ge-installeerd, het beste zou zijn gewoon het hele symbian OS eraf donderen en Windows mobile erop zetten, zoals bij mn HTC HD daar werkt alles als een tierelier. Iemand nog ideeen hoe ik Navigatie werkend krijg, of eventueel een andere niet internet gebasseerde navigatie zoals bv TOMTOM?? welke werkt het beste op de Satio??
garmin met virtueel toetsenbord werkt er op en ook sygic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkuip
icecreamfarmer schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:41:
[...]

garmin met virtueel toetsenbord werkt er op en ook sygic
Tja en sygic krijg ik dus niet ge-installeerd wegens "niet compatible zijn"...............Ik snap er geen &^$*& meer van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

robkuip schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:43:
[...]

Tja en sygic krijg ik dus niet ge-installeerd wegens "niet compatible zijn"...............Ik snap er geen &^$*& meer van..
heb je wel de goede versie want ik had mcguider geprobeerd en die werkt idd niet maar mobile 9 zou wel moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeGerrit

vandeGerrit

robkuip schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:43:
[...]
Dan moet je contact opnemen met Sygic, hij staat namelijk wel in de lijst met de ondersteunende devices. Mobile Maps 9 werkt bij mij erg goed. En voor 80 euro compleet europa niet echt duur.

[ Voor 4% gewijzigd door vandeGerrit op 12-12-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandeGerrit schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:11:
[...]

Dan moet je contact opnemen met Sygic, hij staat namelijk wel in de lijst met de ondersteunende devices. Mobile Maps 9 werkt bij mij erg goed. En voor 80 euro compleet europa niet echt duur.
Heb ook Sygic draaien en het werkt perfect, zowel toen mijn phone Vodafafone branded was als na de flash/debrand/rebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog ff wat anders: heeft iemand al mobiel TV op desatio draaien? Heb t-mob w'w+ maar je schijnt iets in te moeten stellen met streaming. Maareh, waar stel je streaming in? Youtube werkt overigens goed. T-mobile zegt dat ik dat maar bij SE moet informeren. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de gsm ook via DaVinci gedebrand, erg mooi systeem, echt een aanrader (prijs vind ik ook erg netjes)..

Vervolgens de firmware bijgewerkt, en dit is echt een verademing t.o.v. hoe de telefoon eerst was..
Ik was er namelijk zelf helemaal niet over te spreken, terwijl ik hier las voor ik hem kocht dat iedereen hem super geweldig vond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
Ik heb net even op de DaVinci site gekeken, maar voor de Satio U1 staan de volgende Available firmwares:

R1BB037 0002
R1BB041 0002
R1BC001 0002
R1CA037 0002

Mijn oorspronkelijke firmware was R1BB041 maar 3 weken geleden bij zo'n Vodafone shop hebben ze hem 'geupdate' naar versie R1AB029

Betekent dit nu dat debranding via DaVinci niet gaat werken omdat deze firmware niet op hun lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Ik heb een Satio van Vodafone, maar de update tool geeft aan dat ik al de nieuwste heb, wordt dus even wachten.

Kan iemand uitleggen hoe de debrand van Davinci werkt? Krijg je een file toegestuurd ofzo? Zoja kan ik die van iemand overkopen? Heb namelijk geen paypal en er 1 maken en geld erop krijgen ben ik alweer een week verder.

Blijf je wel je Nederlandse menu gewoon houden?

[ Voor 7% gewijzigd door Q_7 op 14-12-2009 18:57 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Di©k
Q_7 schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:54:
Ik heb een Satio van Vodafone, maar de update tool geeft aan dat ik al de nieuwste heb, wordt dus even wachten.
Kun je voor mij in je Satio kijken wat de versie is die je nu hebt? (Via Instellingen -> Telefoon -> Telefoonbeheer -> Apparaatupdates). Daar zie je de Softwareversie en de Aangepaste versie, het gaat mij om de laatste...

Bij mij is dat R1AB029

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Dutch Di©k schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:25:
[...]

Kun je voor mij in je Satio kijken wat de versie is die je nu hebt? (Via Instellingen -> Telefoon -> Telefoonbeheer -> Apparaatupdates). Daar zie je de Softwareversie en de Aangepaste versie, het gaat mij om de laatste...

Bij mij is dat R1AB029
r1ab028

hetzelfde als mijn vodaphone.

maar jij had eerst een nieuwere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand uitleggen hoe de debrand van Davinci werkt? Krijg je een file toegestuurd ofzo? Zoja kan ik die van iemand overkopen? Heb namelijk geen paypal en er 1 maken en geld erop krijgen ben ik alweer een week verder.

Je moet eerst €10,- betalen/overmaken en daarna wordt er een account aangemaakt die je moet activeren.
Vervolgens download je een .exe bestandje welke je opent als beheerder. Vervolgens selecteer je het bestand welke je nodig hebt en de rest gaat dan vanzelf. Meer info kan je lezen in de flashing guide: http://davinciteam.eu/10_faq_64.html . Kies je het juiste bestand dan behoud je gewoon de optie om een Nederlands menu te kiezen. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet idd een client van hun downloaden, maar je moet Credits hebben om een firmware via de client te downloaden en installeren, en die credits krijg je door geld over te maken met Paypal..

@Dutch Dick: je kunt in die client kiezen uit een hele waslijst met firmwares (oude, nieuwere, branded, non-branded, enz.), hij flasht hem gewoon naar die versie toe..
Wat ik heb gedaan is in de client van DaVinci op 'Generic' klikken (dan geeft ie alleen SE-firmwares aan, en geen 'branded' versies), en vervolgens ook nog alleen de nieuwste laten weergeven. Toen stond er een firmware tussen met NL taal, en die heb ik erop gezet..
Vervolgens gelijk via de SE-updater de nieuwste firmware binnengehaald..

edit: zoals hierboven dus.. ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste