Ik ben sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een satio, bij verlenging van mijn vodafone abbo. Ik kan alleen geen vodafone logo meer zien
. Is er een manier om de satio te flashen met de orignele firmware?
Verwijderd
.sis bestand install lukt niet. Op google ook geen kant en klare opslossing Wat te doen???
Op de Micro-SD zetten en via Bestandsbeheer op de Satio installeren? Zo heb ik Accuweather geinstalleerd
[ Voor 3% gewijzigd door ck2000nl op 11-11-2009 07:50 ]
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Nou, dat was dus natuurlijk zwaar minder... was behoorlijk pissig. maar goed, in plaats van een update die de problemen met Wifi verholpen had die koekenbakker er een andere Vodafone-update op gezet
De manager van die toko (Haarlem centrum) begon daarna te zeiken dat hij liever geen klanten van Vodafone hielp die via de Vodafonesite hadden gekocht, dat leverde hem namelijk geen provisie op. Wat een hondelul is dat zeg! Wordt ik via de helpdesk van Vodafone naar de winkels doorverwezen, gaan ze dat zeggen

Het is dat ik eerst denk en dan pas handel, ik kon me nog beheersen, maar in gedachten had 'ie al een onvrijwillige facelift
Hij wilde ook niet met Sony Ericsson voor me bellen, hoewel hij dat eerst wel had toegezegd, maar dat zou hem persoonlijk 20 cent per minuut kosten. Ik zeg "je werkt toch g
Over de update: ik weet niet wat er precies verbeterd zou moeten worden maar wat meteen opvalt is een helderder geluid bij telefoongesprekken, dus dat is dan een voordeel.
Dat probleem met mijn GPS is een kwestie van geduld en buiten staan waar een signaal ontvangen kan worden. Ik weet niet of de update hier iets aan heeft bijgedragen maar het lukt me nu wel een sigaal te ontvangen zodat ik ook bijvoorbeeld Geo-tagging kan gebruiken bij het nemen van foto's. Wifi blijft een probleem.
Ik heb daarna zelf met de helpdesk van Sony Ericsson gebeld (was trouwens maar 10 cent per minuut) en daar kreeg ik een alleraardigste dame aan de lijn (was echt een verademing na al die gesprekken met Vodafonemedewerkers) en die heeft me ook verteld dat het dwangmatig contact zoeken van de Satio met GPRS-netwerk van Vodafone toch zuiver te maken heeft met de 'branding' door Vodafone en dat als die medewerker van de Vodafoneshop dit ontkent dat hij liegt of geen verstand van zaken heeft. Dit is niet te veranderen door instellingen te wijzigen...
@Marieltje (of wie ook ge-update heeft): kun jij voor mij kijken welke onder Instellingen/Telefoon/Telefoonbeheer/Apparaatupdates wat de versie is van de ge-update software?
Ik heb zelf staan: Softwareversie: 1218-9500_R1BB041 (datum 06-10-09)
Aangepaste versie: 1225-9491_R1AB029 (datum 06-10-09)
Deze laatste is de versie die gisteren in de Vodafonewinkel werd geïnstalleerd.
Verwijderd
Waar heb je die facebook app vandaan?D2FValinor schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:48:
Ben helemaal gek op me Satio. Heb windows live messenger programma erop gezet. Helemaal top, ziet er net zoals pc versie uit. Is eigenlijk voor Nokia n97 en 5800.
Ook heb ik deze facebook app erop gekregen :D: http://www.youtube.com/watch?v=n4C3FcZymhQ
Wat is het voor en nadeel van het hacken dan? en wat zijn de risico's?
Heeft trouwens iemand last van rare batterijen? Bij mij geeft die 's ochtends aan dat die driekwart vol is, dan zit ik in de trein klein beetje te internetten en heel kort te bellen, is die om 12 uur compleet leeg... Rare indicatie dus, gaat opeens heel snel (doe denk ik 1.5 dag met batterij, niet uitzonderlijk veel gebruik)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 10:22 ]
Lees toch regelmatig dat de mensen hier aardig positief zijn over de accu, de een doet 2 dagen er mee maar sommigen ook langer als ik het goed gelezen heb.
Hoe lang kan je nu met deze accu doen? Zonder dat je bluetooth, wifi,gpc etc. aan hebt staan.
Hoe lang kan je nu met deze accu doen? Zonder dat je bluetooth, wifi,gpc etc. aan hebt staan.
Hier vandaan:Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:21:
[...]
Waar heb je die facebook app vandaan?
[...]
Wat is het voor en nadeel van het hacken dan? en wat zijn de risico's?
Heeft trouwens iemand last van rare batterijen? Bij mij geeft die 's ochtends aan dat die driekwart vol is, dan zit ik in de trein klein beetje te internetten en heel kort te bellen, is die om 12 uur compleet leeg... Rare indicatie dus, gaat opeens heel snel (doe denk ik 1.5 dag met batterij, niet uitzonderlijk veel gebruik)
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,10326.0.html
Maar werkt niet op een ongehackde satio.
Voordeel van hacken? Je hebt geen problemen met certificaten waardoor je bijna alles erop kan gooien.
Nadeel: nog helemaal niks gemerkt. Het is ook heel eenvoudig om de hacksoftware te verwijderen.
Maarja is wel eigen risico dus niet achteraf op mij zeiken als iets mis gaat
bluetooth headset om muziek te luisteren raad ik echt niet aan. Accu is dan echt binnen een halve dag leeg als je de hele tijd muziek luistert. Mijne gaat 1,5 dag mee met normaal gebruik dus denk dat zonder bluetooth en wifi enzo je wel 2 dagen haalt.G.Scholtens schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:27:
Lees toch regelmatig dat de mensen hier aardig positief zijn over de accu, de een doet 2 dagen er mee maar sommigen ook langer als ik het goed gelezen heb.
Bedankt voor je reactie, 2 dagen is wel niet lang. Maar ben mij dan ook druk aan het orienteren welke toestellen nog een goeie accu tegenwoordig hebben.
Heb jij de signed of de unsigned versie geinstalleerd? Bij de unsigned versie krijg ik de certificaat meldingD2FValinor schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:46:
[...]
Hier vandaan:
Voordeel van hacken? Je hebt geen problemen met certificaten waardoor je bijna alles erop kan gooien.
Nadeel: nog helemaal niks gemerkt. Het is ook heel eenvoudig om de hacksoftware te verwijderen.
Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)
Ik heb de signed. Je kan de unsigned versie zelf ook signen maar dan moet je ergens anders je developers certificaat halen. Had geen zin om daar extra tijd aan te besteden dus maar de 5 dollar betaald.
[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 11-11-2009 13:03 ]
Verwijderd
Ik vind de accu opzich niet slecht, maar de indicator vind ik nog niet echt nauwkeurig. Zoals ik zei, van driekwart naar leeg in 3 uur... 2 dagen met normaal gebruik haal je wel.G.Scholtens schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:00:
Bedankt voor je reactie, 2 dagen is wel niet lang. Maar ben mij dan ook druk aan het orienteren welke toestellen nog een goeie accu tegenwoordig hebben.
Zijn er nog meer mensen die hem gehackt hebben? Ben beetje sceptisch om ermee te gaan zitten klooien nu ik hem net heb... Maar je hebt dan wel veel meer keuze voor apps......D2FValinor schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:46:
[...]
Hier vandaan:
Verwijderd
BESTANDSBEHEER = APPLICATIE BEHEER??ck2000nl schreef op woensdag 11 november 2009 @ 07:50:
Op de Micro-SD zetten en via Bestandsbeheer op de Satio installeren? Zo heb ik Accuweather geinstalleerd
Ik heb het op het kaartje gekregen ( naar het gewone geheugen werd er wel gekopieërd maar niet teruggevonden!!) Maar dan heb je nog steeds dat .sis bestand en daar gebeurt echt niets mee terwijl .sis toch een symbianbestand is?? Hoe moet het nu eigenlijk. Ik kan ook nog eens niets vinden met googlen.
Gisteren kocht ik nog bij The Phonehouse een bluetooth headset.D2FValinor schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:49:
[...]
bluetooth headset om muziek te luisteren raad ik echt niet aan. Accu is dan echt binnen een halve dag leeg als je de hele tijd muziek luistert. Mijne gaat 1,5 dag mee met normaal gebruik dus denk dat zonder bluetooth en wifi enzo je wel 2 dagen haalt.
De Sony Ericsson HBH-DS200.
Ze hadden hem in de aanbieding voor € 25,-
Normaat toch wel een stukkie duurder en een veel beter geluid dan de bij Satio geleverde bedrade headset
Misschien dat ik eens zo'n lader op zonnecellen ga aanschaffen, als daar goede zijn voor de Satio, dan hoef ik me voor een dagje strand of zo ook niet druk te maken over batterijlevensduur.
Ik heb precies het zelfde.. Met een telefoon van SE zonder symbian, heeft SE zijn eigen indicator die heel erg goed werkt! Wat ik heb gehoord is dat de batterij indicator van symbian zelf is en ook op andere telefoons heel slecht werkt!Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:21:
Ik doe nu 2 dagen met een volle batterij als ik hem normaal gebruik!
Ik raad je aan om hem gewoon elke avond in de oplader te hangen. Dan weet je zeker dat je een hele dag voorruit kan!
Waarom koop je de Satio niet gewoon in de winkel???Dutch Di©k schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:14:
[...]
Nou, dat was dus natuurlijk zwaar minder... was behoorlijk pissig. maar goed, in plaats van een update die de problemen met Wifi verholpen had die koekenbakker er een andere Vodafone-update op gezet
De manager van die toko (Haarlem centrum) begon daarna te zeiken dat hij liever geen klanten van Vodafone hielp die via de Vodafonesite hadden gekocht, dat leverde hem namelijk geen provisie op. Wat een hondelul is dat zeg! Wordt ik via de helpdesk van Vodafone naar de winkels doorverwezen, gaan ze dat zeggen![]()
Het is dat ik eerst denk en dan pas handel, ik kon me nog beheersen, maar in gedachten had 'ie al een onvrijwillige facelift![]()
Hij wilde ook niet met Sony Ericsson voor me bellen, hoewel hij dat eerst wel had toegezegd, maar dat zou hem persoonlijk 20 cent per minuut kosten. Ik zeg "je werkt toch gdverd
mme bij een telefoonbedrijf of niet? Dan bel je met je vaste telefoon die voor je neus staat?" Zegt 'ie "nee, want we kunnen geen 0900 nummers bellen..." Wat een tyfustakkebedrijf (ik wordt weer pissig als ik er aan terug denk). Nou, er is dus veel gezegd en ik ben helemaal klaar met Vodafone, na het verlopen van mijn contract zoek ik een andere provider.
Geen kl*te software van Vodafone, geen gezeik met Vodafone winkel personeel en een simlock vrij toestel!
Vodafone personeel moeten alleen hun eigen troep verkopen en houden zich ook alleen daar mee bezig! In andere winkels, zoals belcompany en phonehouse etc., helpen ze je tenminste als er wat mis is met je telefoon! Soms betaal je iets meer, maar dan heb je tenminste ook wat
Ik heb ook Vodafone met de Satio en ik heb helemaal nergens last van!
Het enige wat ik heb gedaan is de software via Update manager opnieuw geinstalleerd.
Hoe heb je die Signed moet installeren?? Ook een IMEI nr in moeten voeren op een internetsite?D2FValinor schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:02:
Ik heb de signed. Je kan de unsigned versie zelf ook signen maar dan moet je ergens anders je developers certificaat halen. Had geen zin om daar extra tijd aan te besteden dus maar de 5 dollar betaald.
Of kreeg je gewoon een programmatje die je moest installeren?
Verwijderd
Kun je het niet vanaf je telefoon zelf downloaden en direct installeren?Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:15:
[...]
BESTANDSBEHEER = APPLICATIE BEHEER??
Ik heb het op het kaartje gekregen ( naar het gewone geheugen werd er wel gekopieërd maar niet teruggevonden!!) Maar dan heb je nog steeds dat .sis bestand en daar gebeurt echt niets mee terwijl .sis toch een symbianbestand is?? Hoe moet het nu eigenlijk. Ik kan ook nog eens niets vinden met googlen.
http://helloox2.com/?page=signedBeauleau schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:25:
[...]
Hoe heb je die Signed moet installeren?? Ook een IMEI nr in moeten voeren op een internetsite?
Of kreeg je gewoon een programmatje die je moest installeren?
gewoon alles invullen (dus ook je imei code) en ok drukken. Daarna wordt je naar een paypal pagina gebracht, daar betaal je en binnen 24 uur krijg je een mailtje met de download link.
Niet bepaald aardig inderdaad. Maar wel begrijpelijk. Je moet niet vergeten dat het ineerste instanti een winkel is die telefoonabonnementen wil verkopen, en geen telefoons. Mensen helpen met hun telefoon die niet eens daar gehaald is wekt dan irritatie. Dat die kerel dat ook doodleuk zegt is dom. Maar denken doen ze het allemaal in alle winkels bij elke provider. Het irritante voor hun is dat Vodafone bepaalde winkels doodleuk heeft uitgerust met mogelijkheden om mensen met hun telefoon te helpen. Het is echter verkoper-eigen om daar niet helemaal welwillend in te zijn. Het is leuk dat ze in de Vodafonewinkel tegenwoordig wat extra dingen voor je kunnen doen in de winkel, maar als ze niet begrijpen wat de klacht is, houdt het natuurlijk op. En kwa hardwarde kunnen ze niets voor je betekenen (al schijnen er ook winkels te zijn met mensen van Dynafix).Dutch Di©k schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:14:
[...]
Wordt ik via de helpdesk van Vodafone naar de winkels doorverwezen, gaan ze dat zeggen
Dat hij dat toezegt is dom. Het is immers zijn werk niet om dat te doen.Hij wilde ook niet met Sony Ericsson voor me bellen, hoewel hij dat eerst wel had toegezegd
Ik heb het idee dat jouw exemplaar gewoon niet deugt. Laten opsturen dus met de vermelding dat er sprake is van een hardwarematige klacht. Is het daarna nog niet opgelost, dan gewoon een klachtenbrief richting Vodafone. Het irritante is dat je je toestel online hebt gekocht, en dat ze in de winkel derhalve het toestel niet zomaar kunnen omruilen voor een andere.
Vaak toch de prijs. Geen aansluitkosten (bij een nieuwe aansluiting dus), goedkoper toestel en sommige promoties op het abonnement hebben ze niet bij de wholesale aanbieders.Beauleau schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:19:
[...]
Waarom koop je de Satio niet gewoon in de winkel???
Da's zeker waar, en logisch.Vodafone personeel moeten alleen hun eigen troep verkopen en houden zich ook alleen daar mee bezig!
[ Voor 17% gewijzigd door RaJitsu op 11-11-2009 17:57 ]
B.S.U.R.
zijn die winkels nu wel of niet van voda zelf
ik zie ik zie wat jij niet ziet
De Vodafone winkels bedoel je? Wat doet je denken dat het niet zo is? Ze zijn gewoon van Vodafone zelf. Maar Vodafone heeft twee retailkanalen. De winkels en de online-shop. De winkels kunnen/moeten je wel service verlenen over je online-aankoop. Maar de toegewezen voorraden van beide winkels is wel apart. Een Vodafone-winkel kan derhalve niet voor je regelen dat je je online aangekochte toestel inwisselt voor een ander toestel in de winkel of een toestel die door de online-shop maar niet geleverd wordt, maar mee te geven. Dat heeft in principe niets met service te maken, maar met structuur. Verder is het zo dat de standaard acties online een stuk hoger zijn, tot frustratie van de winkels. Zij moeten hierdoor support leveren op telefoons die de onlinemederwerkers hebben verkocht. De onlinemedewerkers hebben zo de lusten van de verkoop en provisie, maar niet de lasten van boze klanten die terugkomen, toestellen die niet werken, klanten die hun toestel niet snappen, etc. Die komen allemaal naar de winkels.icecreamfarmer schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:21:
zijn die winkels nu wel of niet van voda zelf
Heeft iemand trouwens de mogelijkheid om even wat foto's te plaatsen waaruit de Vodafone-branding duidelijk wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door RaJitsu op 11-11-2009 18:56 ]
B.S.U.R.
Ik vroeg me af of je dit "probleem" al hebt opgelost of niet?Dutch Di©k schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:03:
Nog een issue met de Satio:
je hebt de optie 'conversaties' (met als loge een blauw en een geel tekstballonnetje). Nu laat deze gegroepeerd alle conversaties zien die je met een bepaald persoon via de sms voert (beetje op de iPhone manier, voor wie dit kent). Alleen bij mij gooit hij er ook smsjes tussen van een ander persoon met daarboven het telefoonnummer van de persoon met wie ik de oorspronkelijke 'conversatie' had (niet het telefoonnummer dus van degene van wie het betreffende tussendoor smsje is). Iemand dit al opgevallen?
Ik heb namelijk precies hetzelfde.
Hebben jullie trouwens ook last ervan dat hij te pas en on te pas wisselt van normale modus naar
landscape modus, dus ook wanneer je de telefoon nauwelijks beweegt?
Verder een hele mooie telefoon, wel wat vastlopers gehad af en toe, maar wat een schitterende foto's maakt hij zeg!
Verwijderd
Voor de mensen geinstresseert in de het debranden van de satio: http://davinciteam.eu/index.html
Dit (Nederlandse) bedrijf meld dat het op korte termijn de mogelijkheid gaat aanbieden om satio te flashen naar orginele firmare.
iemand ervaringen met deze website?
Dit (Nederlandse) bedrijf meld dat het op korte termijn de mogelijkheid gaat aanbieden om satio te flashen naar orginele firmare.
Verwijderd
Volgende probleem: In mijn auto heb ik een carkit (Nokia). De Satio vind die wel, maar houd die verbinding niet in stand. Als het contact een keer uit is geweest, dan weigert ie automatisch verbinding te maken. Kan toch niet zo zijn dat ik elke keer handmatig verbinding moet gaan zoeken? Maakt niet uit of ik nou geautoriseerd of ongeautoriseerd verbinding maak. Verborgen of waarneembaar maakt ook geen verschil.............Iemand??
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 23:17 ]
Heb dus sinds gisteren een firmware update van V'fone gehad maar de issue bestaat nog steeds...Stunned Guy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:46:
[...]
Ik vroeg me af of je dit "probleem" al hebt opgelost of niet?
Ik heb namelijk precies hetzelfde.
Dat wilde ik weten vanwege eventuele perrikelen.RaJitsu schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:32:
[...]
De Vodafone winkels bedoel je? Wat doet je denken dat het niet zo is? Ze zijn gewoon van Vodafone zelf. Maar Vodafone heeft twee retailkanalen. De winkels en de online-shop. De winkels kunnen/moeten je wel service verlenen over je online-aankoop. Maar de toegewezen voorraden van beide winkels is wel apart. Een Vodafone-winkel kan derhalve niet voor je regelen dat je je online aangekochte toestel inwisselt voor een ander toestel in de winkel of een toestel die door de online-shop maar niet geleverd wordt, maar mee te geven. Dat heeft in principe niets met service te maken, maar met structuur. Verder is het zo dat de standaard acties online een stuk hoger zijn, tot frustratie van de winkels. Zij moeten hierdoor support leveren op telefoons die de onlinemederwerkers hebben verkocht. De onlinemedewerkers hebben zo de lusten van de verkoop en provisie, maar niet de lasten van boze klanten die terugkomen, toestellen die niet werken, klanten die hun toestel niet snappen, etc. Die komen allemaal naar de winkels.
Heeft iemand trouwens de mogelijkheid om even wat foto's te plaatsen waaruit de Vodafone-branding duidelijk wordt?
Maar goed de winkels zijn van vodafone dus die horen dat ook maar te regelen.
iemand al een tool gevonden om bv je avi bestanden geschikt te maken voor de satio? ga morgen op vakantie dus kan vannacht nog het een en ander omzetten...
Ok balen, vind dit namelijk een handige optie aangezien mijn vorige telefoon een Iphone was.Dutch Di©k schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:19:
[...]
Heb dus sinds gisteren een firmware update van V'fone gehad maar de issue bestaat nog steeds...
Wel raar trouwens dat het bij andere wel gewoon werkt..
Er is me eindelijk iest gelukt met het volgende programma:evilknevil schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:08:
iemand al een tool gevonden om bv je avi bestanden geschikt te maken voor de satio? ga morgen op vakantie dus kan vannacht nog het een en ander omzetten...
avc free (Any Video Converter)
http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/
Ik heb de volgende settings gebruikt:
Customized MP4 Movie (*.mp4)
.
Video Options
Video Codec: x264
Frame Size: 640×360 (640x480 is een optie, met de hand 480 wijzigen in 360, of 352 wat de resolutie van de Satio is maar dat zie je geeneens)
Video Bitrate: 1400
Video Framerate: 25
.
Audio Options
Audio Codec: aac
Audio Bitrate: 128
Sample Rate: 44100
Kost wel wat tijd, je moet maar eens experimenteren met een klein bestandje, maar daarna kun je meerdere divx films aanwijzen en converteren.
Succes
[ Voor 6% gewijzigd door Dutch Di©k op 12-11-2009 22:35 ]
Lijkt ook op de iPhone optie, vind 'm ook wel mooi.Stunned Guy schreef op donderdag 12 november 2009 @ 19:45:
[...]
Ok balen, vind dit namelijk een handige optie aangezien mijn vorige telefoon een Iphone was.
Wel raar trouwens dat het bij andere wel gewoon werkt..
Wat bedoel je trouwens met "at het bij andere wel gewoon werkt." Andere Satios?
Ja ik heb hiermee toen mijn K850i simlockvrij en debranded gemaakt, werkt als een treinVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:13:
Voor de mensen geinstresseert in de het debranden van de satio: http://davinciteam.eu/index.html
Verwijderd
Met Media Go kan je ook gewoon normale bestanden op je satio zetten. Het duurt wel fftjes maar het werkt goed en series als californication die ik in hdtv xvid formaat heb zien er heel fraai uit.
http://www.sonyericsson.c...mediago/satio?lc=nl&cc=nl
http://www.sonyericsson.c...mediago/satio?lc=nl&cc=nl
Heb de Satio vandaag ook binnen na sterk onderhandeld te hebben met Vodafone, alleen vind ik iets erg vervelend, de touchscreen voelt een beetje los aan lijkt het wel, als ik erop druk lijkt er speling op de zitten, zijn er meerdere mensen die dit ervaren?
AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED
Verwijderd
Nee, dat heb ik niet. Bij Vodafone mag je de eerste paar dagen het toestel gewoon omruilen als het mankementen vertoont. Ik zou ff terug gaan....
de mijne komt morgen eindelijk binnen en ik zat te kijken of het ook mogelijk is om de zwaardere 1500mAh die in de xperia zit er in te douwen maar krijg daar niet echt een antwoord op gevonden, weten jullie dat
vandaag binnen gekregen en tis een leuk ding
zijn wel een paar dingen die ik mis waaronder de status die je voorheen op alle SE's aan de volume knopjes had hangen.
Verder okay op een niet echt volledig opgeladen batterij gaat het wel leuk door nog
genoeg speelplezier gehad ermee.
Verder okay op een niet echt volledig opgeladen batterij gaat het wel leuk door nog
Ik heb het voor elkaar gekregen dat hij niet meer de hele tijd naar de gprs verbinding vraagt wanneer ik gps wil gebruiken, echter krijg ik het niet voor elkaar om het zelfde te doen met de browser.
Het is een vodafone toestel
Het is een vodafone toestel
Verwijderd
Ik zit ook met een klein probleempje.
Ik heb Opera mobile beta gedownload ( aanrader!!!) en zou deze graag als standaard browser willen gebruiken voor alles.
Nou had ik gezien dat je in menu->instellingen->telefoon->aplicatieinstellingen->standaardaplicaties de programma's kunt zien welke voor wat gebruikt wordt. Maar hier kan ik geen andere kiezen? Zit ik op de verkeerde plek of iemand een idee ?
Ik heb Opera mobile beta gedownload ( aanrader!!!) en zou deze graag als standaard browser willen gebruiken voor alles.
Nou had ik gezien dat je in menu->instellingen->telefoon->aplicatieinstellingen->standaardaplicaties de programma's kunt zien welke voor wat gebruikt wordt. Maar hier kan ik geen andere kiezen? Zit ik op de verkeerde plek of iemand een idee ?
lukt mij ook nietVerwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:58:
Overigens wat voor navigatie gebruiken jullie?
iemand al gelukt om met wifi op inet te komen met een vodafone abo?? Bij mij maakt die steeds contact met vodafone
Volgens mij zijn de vodafone services, dus o.a. internet browser, ingesteld op gprs. Weet niet precies hoe en of je dit kunt wijzigen.
Als je bv opera 10 erop zet maakt die wel verbinding via wifi
Als je bv opera 10 erop zet maakt die wel verbinding via wifi
Br(36) Ba(56)
Ik moet iets met kaarten hebben want ik ga studeren in singapore en wel dus geen roaming kostenVerwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 17:59:
ik gebruik mobile maps van sygic. is gratis op een manier die ik hier niet mag vertellen
Verwijderd
Ja hiero. Eerst je eigen netwerk zoeken, sleutel invoeren en voila.TTD schreef op zondag 15 november 2009 @ 18:19:
iemand al gelukt om met wifi op inet te komen met een vodafone abo?? Bij mij maakt die steeds contact met vodafone
Voor de mensen met een branded toestel: Davinci Team heeft de unlock service beschikbaar gesteld. Deze kost 15.- Via deze link kun je een promo-code bemachtigen voor 1.- Euro korting hahaha
---> https://davinciteam.com/newsdetail_203.html (staat onderaan de tekst)
Je moet vanaf de officiele SE site, wel de volgende tool downloaden: Update_Service_Setup-2.9.11.10.exe Dit is voor de drivers om te flashen. Oh ja, de knop die je in moet houden om te flashen is de GROENE belknop!!
Binnen 2 minuten was mijn simlock verwijderd! Volgende week komt debranding in de lucht...
Je moet vanaf de officiele SE site, wel de volgende tool downloaden: Update_Service_Setup-2.9.11.10.exe Dit is voor de drivers om te flashen. Oh ja, de knop die je in moet houden om te flashen is de GROENE belknop!!
Binnen 2 minuten was mijn simlock verwijderd! Volgende week komt debranding in de lucht...
Gewoon een algemeen vraagje, maar zijn jullie nu tevreden met de Satio, of hadden jullie achteraf een andere keus gemaakt? Ik moet namelijk een nieuw toestel, maar twijfel dus tussen de Satio en de Samsung H1. De laatste is feitelijk in elk opzicht beter (afgezien van de camera misschien, hoewel dat ook maar afwachten is, aangezien meer megapixels maar weinig zegt), maar schijnt volgestouwd te zijn met community-site spul.
Hoe voelt de Satio aan? Plasticy? Of wel degelijk? Vinden jullie hem snel genoeg werken? Hoe ziet het Symbian OS eruit? Outdated? Of zit er wel een leuke schil omheen? Dit laatste boeit me niet echt, maar is toch leuk
. Hoe is de GPS-ontvangst?
Hoe voelt de Satio aan? Plasticy? Of wel degelijk? Vinden jullie hem snel genoeg werken? Hoe ziet het Symbian OS eruit? Outdated? Of zit er wel een leuke schil omheen? Dit laatste boeit me niet echt, maar is toch leuk
[ Voor 22% gewijzigd door RaJitsu op 16-11-2009 00:18 ]
B.S.U.R.
Nu 3 weken in bezit en geen spijt (behalve van mijn provider Vodafone).RaJitsu schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:16:
Gewoon een algemeen vraagje, maar zijn jullie nu tevreden met de Satio, of hadden jullie achteraf een andere keus gemaakt? Ik moet namelijk een nieuw toestel, maar twijfel dus tussen de Satio en de Samsung H1. De laatste is feitelijk in elk opzicht beter (afgezien van de camera misschien, hoewel dat ook maar afwachten is, aangezien meer megapixels maar weinig zegt), maar schijnt volgestouwd te zijn met community-site spul.
Hoe voelt de Satio aan? Plasticy? Of wel degelijk? Vinden jullie hem snel genoeg werken? Hoe ziet het Symbian OS eruit? Outdated? Of zit er wel een leuke schil omheen? Dit laatste boeit me niet echt, maar is toch leuk. Hoe is de GPS-ontvangst?
Satio voelt heel degelijk aan, geen loszittende onderdelen, schuifje lens gaat erg soepel, erg profi allemaal.
Maar ga ook eens bij zo'n telefoonwinkel langs om gewoon eens de Satio te 'voelen'
Touchscreen bedient goed met de vingers, ook met één hand. Zeker in fullscreen querty (is een setting) typ ik soepeler dan op mijn vorige gsm met physical querty en met net zo weinig tikfouten.
Werkt voor mij snel genoeg. Heb ook eens een Windows Mobile ding gehad maar dit is een verademing. Je bent wel even zoet om te wennen aan waar alles zit. Sommige toetsen moet je dubbel klikken ipv enkel, maar voor mijn gevoel zit daar ook steeds meer logica achter; het voorkomt in veel gevallen dat je tijdens het scrollen per ongeluk direct ergens naartoe gaat doordat je iets te lang op een functie of blijft 'hangen' met je vinger.
Wat ik ook goed vind is dat wanneer je de telefoon tijdens een gesprek aan je oren hebt automatisch je touchscreen 'blokkeert' (op zwart gaat) en het moment dat je de telefoon van je oor haalt alles weer zichtbaar wordt. Dit gaat via de sensor op je telefoon (ik geloof dat deze van de conferencecall camera is). Je kunt dus niet meer tijdens een gesprek 'onbewust' met je wang je gsm bedienen of zelfs het gesprek annuleren, wat ik met mijn vorige telefoon nog wel eens had.
Symbian OS is door de aanpassingen door SE (met de tabjes bovenin) een in mijn ogen doeltreffende OS.
GPS heb ik onlangs getest. Binnenshuis krijg ik geen verbinding (maar da's met mijn TomTom niet anders).
Buitenshuis heb ik dit getest maar dit werkt perfect! Het duurt een paar minuten voordat er contact is maar daarna had ik verbinding met zeker 8 satelieten en ook in tunnels blijft de ontvangst gewaarborgd.
De camerafunctie is absoluut goed met leuke features als automatische panorama mode en touch-focus.
Maakt mooie foto's!
Filmjes bekijken op de Satio: geweldige ervaring!
Muziek luisteren: Top!
De bijgeleverde headset stelt niet zoveel voor, geluid klonk mij te zacht terwijl alle volumeknoppen maximaal stonden. Dacht eerst dat het aan de Satio lag, maar heb nu een andere headset (de bluetooth HBH-DS200 van Sony) en nu klinkt het zoals het hoort
Maar goed, je moet het zelf maar ervaren...
[ Voor 3% gewijzigd door Dutch Di©k op 16-11-2009 09:16 ]
Ik kan niet anders zeggen!! Ben het hier helemaal mee eens!Dutch Di©k schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:10:
[...]
Nu 3 weken in bezit en geen spijt (behalve van mijn provider Vodafone).
Satio voelt heel degelijk aan, geen loszittende onderdelen, schuifje lens gaat erg soepel, erg profi allemaal.
Maar ga ook eens bij zo'n telefoonwinkel langs om gewoon eens de Satio te 'voelen'
Touchscreen bedient goed met de vingers, ook met één hand. Zeker in fullscreen querty (is een setting) typ ik soepeler dan op mijn vorige gsm met physical querty en met net zo weinig tikfouten.
Werkt voor mij snel genoeg. Heb ook eens een Windows Mobile ding gehad maar dit is een verademing. Je bent wel even zoet om te wennen aan waar alles zit. Sommige toetsen moet je dubbel klikken ipv enkel, maar voor mijn gevoel zit daar ook steeds meer logica achter; het voorkomt in veel gevallen dat je tijdens het scrollen per ongeluk direct ergens naartoe gaat doordat je iets te lang op een functie of blijft 'hangen' met je vinger.
Wat ik ook goed vind is dat wanneer je de telefoon tijdens een gesprek aan je oren hebt automatisch je touchscreen 'blokkeert' (op zwart gaat) en het moment dat je de telefoon van je oor haalt alles weer zichtbaar wordt. Dit gaat via de sensor op je telefoon (ik geloof dat deze van de conferencecall camera is). Je kunt dus niet meer tijdens een gesprek 'onbewust' met je wang je gsm bedienen of zelfs het gesprek annuleren, wat ik met mijn vorige telefoon nog wel eens had.
Symbian OS is door de aanpassingen door SE (met de tabjes bovenin) een in mijn ogen doeltreffende OS.
GPS heb ik onlangs getest. Binnenshuis krijg ik geen verbinding (maar da's met mijn TomTom niet anders).
Buitenshuis heb ik dit getest maar dit werkt perfect! Het duurt een paar minuten voordat er contact is maar daarna had ik verbinding met zeker 8 satelieten en ook in tunnels blijft de ontvangst gewaarborgd.
De camerafunctie is absoluut goed met leuke features als automatische panorama mode en touch-focus.
Maakt mooie foto's!
De bijgeleverde headset stelt niet zoveel voor, geluid klonk mij te zacht terwijl alle volumeknoppen maximaal stonden. Dacht eerst dat het aan de Satio lag, maar heb nu een andere headset (de bluetooth HBH-DS200 van Sony) en nu klinkt het zoals het hoort
Wat ik wel heb gedaan is de telefoon via de Update service helemaal opnieuw geinstalleerd.
In het begin gaf hij namelijk wel eens kleine foutjes en liep hij soms vast.
Sinds ik hem opnieuw heb geinstalleerd heb ik geen één fout gehad en is hij niet vastgelopen!!
Verwijderd
Ik sluit me er helemaal bij aan. Nog een puntje erbij voor het design want die is echt prachtig!
Symbian voelt naar mijn idee wel wat outdated (ondanks de stylische icoontjes). Zitten echt een paar dingen in waar je van denkt "kan dat niet even opgelost worden" zoals het scrollen, niet automatischt veranderen van het toetsenbord in landscape, normaal en nog een paar punten. De viewty vond ik kwa software op somige punten echt beter.. ( LG
Toestel van 3 jaar oud
)
Maar toegeven dat het voor de rest eigenlijk wel goed werkt. Aankoop van het jaar!
Symbian voelt naar mijn idee wel wat outdated (ondanks de stylische icoontjes). Zitten echt een paar dingen in waar je van denkt "kan dat niet even opgelost worden" zoals het scrollen, niet automatischt veranderen van het toetsenbord in landscape, normaal en nog een paar punten. De viewty vond ik kwa software op somige punten echt beter.. ( LG

Maar toegeven dat het voor de rest eigenlijk wel goed werkt. Aankoop van het jaar!
Deel hier ook grootendeels hetzelfde mening alleen vind ik het scherm wel iets minder dan die van me ipod touch.Dutch Di©k schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:10:
[...]
Nu 3 weken in bezit en geen spijt (behalve van mijn provider Vodafone).
Maakt mooie foto's!
Is het iemand al gelukt om je Google Calendar (via wifi of umts) te syncen met de Satio middels de exchange methode ? Roadsyc is niet echt bruikbaar, omdat je daarmee alleen contacten kan syncen.
Met exchange (Mail for exchange) zou je ook je google agenda moeten kunnen syncen, ik kan alleen nergens vinden hoe dit te installeren. Op de Nokia N97 (zelfde symbian platform) moet je dit eerst aanzetten / "triggeren" door een nieuwe mail account te instelleren en i.p.v. voor pop3 dan de optie Mfe te kiezen. Die optie kom ik op de satio niet tegen.
Overigens heeft Nokia op haar business site een mailforexchange-sis programmaatje staan, o.a. geschikt voor de nieuwste symbian platforms (n97 en 5800) maar dat werkt niet op de satio. Ik krijg een melding "certificaatfout"
Kan iemand me verder helpen ?
Met exchange (Mail for exchange) zou je ook je google agenda moeten kunnen syncen, ik kan alleen nergens vinden hoe dit te installeren. Op de Nokia N97 (zelfde symbian platform) moet je dit eerst aanzetten / "triggeren" door een nieuwe mail account te instelleren en i.p.v. voor pop3 dan de optie Mfe te kiezen. Die optie kom ik op de satio niet tegen.
Overigens heeft Nokia op haar business site een mailforexchange-sis programmaatje staan, o.a. geschikt voor de nieuwste symbian platforms (n97 en 5800) maar dat werkt niet op de satio. Ik krijg een melding "certificaatfout"
Kan iemand me verder helpen ?
Verwijderd
Was je dit in de tussentijd al gelukt btw? Je moet het bestand gewoon in de hoofdmap van de memory kaart zetten. Op de telefoon ga je dan naar Menu > Agenda > Best. beheer > E: PHONE CARD en scroll je helemaal naar beneden, daar staat het bestand en kun je het installeren.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:15:
[...]
BESTANDSBEHEER = APPLICATIE BEHEER??
Weet iemand of het normaal is dat je bij een sms bericht alleen het nummer van de persoon ziet en niet de naam? Bij mijn vorige SE zag ik gewoon de naam van de afzender.
Ik heb al gechecked en het nummer is exact het zelfde als in mijn telefoonlijst. ook +31 ervoor zetten werkt niet.
Ik heb al gechecked en het nummer is exact het zelfde als in mijn telefoonlijst. ook +31 ervoor zetten werkt niet.
Verwijderd
Ik heb het af en toe eens, vooral als m'n telefoon uit gestaan heeft, maar als je dit altijd hebt lijkt me dat niet goed nee...Pharos schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:11:
Weet iemand of het normaal is dat je bij een sms bericht alleen het nummer van de persoon ziet en niet de naam? Bij mijn vorige SE zag ik gewoon de naam van de afzender.
ok, maar het is bij jou dus wel vaak zo dat er wel gewoon een naam staat ipv een telefoonnummer? ook als je het nummer als 06... hebt opgeslagen ipv +316...Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:31:
[...]
Ik heb het af en toe eens, vooral als m'n telefoon uit gestaan heeft, maar als je dit altijd hebt lijkt me dat niet goed nee...
Soms heb ik het nu ook. Volgens mij wordt er alleen bij het ontvangen gekeken naar de ontvanger en daarna niet meer. Soms als je telefoon net aanstaat zit er dan geen naam bij ofzo...Pharos schreef op maandag 16 november 2009 @ 19:37:
[...]
ok, maar het is bij jou dus wel vaak zo dat er wel gewoon een naam staat ipv een telefoonnummer? ook als je het nummer als 06... hebt opgeslagen ipv +316...
Bij andere telefoons van SE wordt er volgens mij elke keer gecheckt welke naam bij het nummer hoort. In Symbian lijkt dit niet zo.
En op m'n N79 had ik het ook als ik meer dan 1000 sms'jes in m'n inbox had. Lijkt me een Symbian probleempje dus.
Verwijderd
Ben inmiddels ook een ruime week in het bezit van de Satio (helaas Vodafone branded). Kan niet anders zeggen dan dat het een erg gaaf toestel en ik er erg blij mee ben en dat bijna alles naar tevredenheid werkt.
Het probleem is dat bij het gebruik van mijn camerafunctie het toestel regelmatig vast loopt en dan moet ik de telefoon opnieuw opstarten. Dit is ook gebleven nadat ik de software update opnieuw het uitgevoerd.
Ik hoop dat het een software probleem is welk met de volgende update verholpen wordt of via de Davinci debranding.
Is er iemand anders die dit probleem ook heeft?
Het probleem is dat bij het gebruik van mijn camerafunctie het toestel regelmatig vast loopt en dan moet ik de telefoon opnieuw opstarten. Dit is ook gebleven nadat ik de software update opnieuw het uitgevoerd.
Ik hoop dat het een software probleem is welk met de volgende update verholpen wordt of via de Davinci debranding.
Ik heb ook goede ervaringen, de gps en de camera werken goed en de telefoon is vrij vlot.
Het enige waar ik van baal is dat ik nog niet kan bellen omdat voda hem gesimlocked heeft
Ook krijg ik het niet voor elkaar om programma`s als virtual keyboard te signen
Het enige waar ik van baal is dat ik nog niet kan bellen omdat voda hem gesimlocked heeft
[ Voor 18% gewijzigd door icecreamfarmer op 16-11-2009 23:07 ]
Verwijderd
dit heb ik ook best vaak gehad.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:47:
Ben inmiddels ook een ruime week in het bezit van de Satio (helaas Vodafone branded). Kan niet anders zeggen dan dat het een erg gaaf toestel en ik er erg blij mee ben en dat bijna alles naar tevredenheid werkt.
op momenten dat je een foto MOET maken (bijvoorbeeld een groepsfoto), valt mijn telefoon uit als ik mijn klepje open schuif. BALEN!
maar als het werkt werkt het goed
Simlock is nu te verwijderen m.b.v. Davinci Team. Kost je 15.- Is heel makkelijk en binnen 5 minuten te doen!icecreamfarmer schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:57:
Ik heb ook goede ervaringen, de gps en de camera werken goed en de telefoon is vrij vlot.
en dat is dan definitief, niet dat ik dat moet lappen per patchck2000nl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:49:
[...]
Simlock is nu te verwijderen m.b.v. Davinci Team. Kost je 15.- Is heel makkelijk en binnen 5 minuten te doen!
Is definitief volgens Davinci Team. Als het goed is, komt het debranden deze week beschikbaar.
Bij debranden/simlock verwijderen vervalt je provider garantie, of niet?
Garantie via Sony-Ericsson loopt volgens mij nog wel door
Br(36) Ba(56)
Verwijderd
Hallo,
Ik heb de Satio nu enkele dagen in bezit en moet zeggen dat het allemaal wel aardig werkt. Alleen soms loopt ie vast bij andere thema's... Maar heeft iemand enig idee of je die knoppen op je scherm ook andere functies kan toewijzen? Ik heb het nog nergens kunnen vinden. Verder maakt hij hele goede foto's, is de makkelijk te bedienen alleen het geluid uit de telefoon is niet heel super.
Alvast bedankt.
Ik heb de Satio nu enkele dagen in bezit en moet zeggen dat het allemaal wel aardig werkt. Alleen soms loopt ie vast bij andere thema's... Maar heeft iemand enig idee of je die knoppen op je scherm ook andere functies kan toewijzen? Ik heb het nog nergens kunnen vinden. Verder maakt hij hele goede foto's, is de makkelijk te bedienen alleen het geluid uit de telefoon is niet heel super.
Alvast bedankt.
je hebt alleen weer ene creditcard nodigck2000nl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:49:
[...]
Simlock is nu te verwijderen m.b.v. Davinci Team. Kost je 15.- Is heel makkelijk en binnen 5 minuten te doen!
Je kan ook via Paypal. Het is mogelijk om geld over te maken van bankrekening naar Paypal en dan vanuit daar te betalen.
dat duurt ook weer ene paar dagenck2000nl schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:45:
Je kan ook via Paypal. Het is mogelijk om geld over te maken van bankrekening naar Paypal en dan vanuit daar te betalen.
Dit gebeurd als een nummer 2 keer in je telefoonboek staat .. even doorspitten dus! (2 verschillende contacten met hetzelfde nummer)P.K. schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:21:
[...]
Soms heb ik het nu ook. Volgens mij wordt er alleen bij het ontvangen gekeken naar de ontvanger en daarna niet meer. Soms als je telefoon net aanstaat zit er dan geen naam bij ofzo...
Bij andere telefoons van SE wordt er volgens mij elke keer gecheckt welke naam bij het nummer hoort. In Symbian lijkt dit niet zo.
En op m'n N79 had ik het ook als ik meer dan 1000 sms'jes in m'n inbox had. Lijkt me een Symbian probleempje dus.
gebruik ook Synic navegatie, en moet zeggen werkt perfect,maar...vandeGerrit schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:22:
[...]
Gebruik Sygic en werkt erg goed moet ik zeggen.
Weet wel iemand hoe ik Podcast kan syncen op mijn telefoon. Ik kan wel een webfeed toevoegen etc, maar zodra je het menu -> mediabroweser in gat, dan zegt ie nog steeds: Geen Podcast
als hij automatisch aanlogt via bleutooth naar mijn (JVC) autoradio en mijn Synic navegatie draait hoor ik geen aanwijzingen of navegatie info uit mijn Satio, als ik mijn autoradio dan uit zet, dan pas krijg ik weer navegatie info en aanwijzingen uit mijn Satio? weet iemand de instelling hier voor om tijdens dat ik verbonden ben via bleutooth toch navegatie aanwijzingen krijg?
[ Voor 4% gewijzigd door pawarana op 17-11-2009 15:43 ]
welk msn programma heb jij er op gezet ?D2FValinor schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:48:
LoL, heb 3 vastlopers gehad sinds ik hem vrijdag had ontvangen. Niet zozeer dat ie echt vastloopt maar thema blijf haken ofzo. beetje raar. Zet hem daarom elke dag effe een keer aan en uit zodat ie altijd in topconditie is
Ben helemaal gek op me Satio. Heb windows live messenger programma erop gezet. Helemaal top, ziet er net zoals pc versie uit. Is eigenlijk voor Nokia n97 en 5800.
Ook heb ik deze facebook app erop gekregen :D: http://www.youtube.com/watch?v=n4C3FcZymhQ
Verder heb ik ook quickoffice die helemaal super is. Kan gewoon powerpoints, excel maken en editten en documten editten/bekijken. Echt een goed programma. Snel en goed leesbaar alles.
Adobe reader LE heb ik ook. Werkt ook goed, alleen ben ik niet zo blij met het bekijken van documenten. Je moet elke keer inzoomen omdat het moeilijk leesbaar is en dan wordt alles weer te groot waardoor het onoverzichtelijk wordt.
Opera mobile werkt ook super! Eh,,, verder heb ik een programma waarmee je tv kan kijkenWeinig NL zenders (journaal enzo) vooral nieuwszenders enzo. Werkt ook goed
Zit nu verder te kijken wat er nog op te zetten valtIk probeer echt het maximale eruit te halen
en hoe heb je dat gedaan.
want ik krijg het niet voor elkaar omdat (of welk programma dan ook) te signen
heeft iemand al iets gevonden waarmee je de batterij status kan bekijken, normaal gesproken met alle SE's die ik heb gehad is het aan het volume knopje gebonden maar nu dus niet
Verwijderd
Heb ik ook met enige regelmaat. Als ie vastloopt, dan is het in de camerafunctie.........balen inderdaad!Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:12:
[...]
dit heb ik ook best vaak gehad.
op momenten dat je een foto MOET maken (bijvoorbeeld een groepsfoto), valt mijn telefoon uit als ik mijn klepje open schuif. BALEN!
maar als het werkt werkt het goed
Verder vraag ik me af of er ergens info te vinden is over dat Media Go. Daar snap ik werkelijk geen biet van.........
ik ben er een paar tegen gekomen maar niet geinstalleerdlondonertje schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 19:02:
heeft iemand al iets gevonden waarmee je de batterij status kan bekijken, normaal gesproken met alle SE's die ik heb gehad is het aan het volume knopje gebonden maar nu dus niet
Ik vraag me hetzelfde af! Jammer dat je niet meer dmv 2 vingers in kunt zoomen (en uitzoomen) zoals bij de Xperia wel kon. Hoe kun je dat nu op een simpele manier doen, iemand die het weet?Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 14:58:
Deze:icecreamfarmer schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:04:
[...]
welk msn programma heb jij er op gezet ?
en hoe heb je dat gedaan.
want ik krijg het niet voor elkaar omdat (of welk programma dan ook) te signen
http://forum.dailymobile....opic,13680.msg126182.html
Moet je wel eerst zelf signen.
Verwijderd
Ik volg deze topic al een tijdje, maar er is nog niet zoveel over de xenon flitser besproken.
In de shootout Pixon12 VS Satio van gsmarena.com http://www.gsmarena.com/1...io_pixon12-review-406.php bleek de xenon flitser nogal zwakjes te zijn.
Heeft iemand de Satio al in donkere omgevingen uitgeprobeerd, zoals discotheken cafés etc.
Foto's zijn natuurlijk meer dan welkom
Alvast bedankt
In de shootout Pixon12 VS Satio van gsmarena.com http://www.gsmarena.com/1...io_pixon12-review-406.php bleek de xenon flitser nogal zwakjes te zijn.
Heeft iemand de Satio al in donkere omgevingen uitgeprobeerd, zoals discotheken cafés etc.
Foto's zijn natuurlijk meer dan welkom
Alvast bedankt
Verwijderd
Zijn er meer mensen die niet hun hotmail kunnen openen in de standaard browser?
Heb een Satio van Vodafone, ben er aardig over te spreken, maar er zijn een aantal dingen toch nog minder..
Zo vind ik de notificatie van de Synchroniseer-software ook niet echt handig, telkens wanneer ie automatisch (stil) synchroniseerd, maakt de pc een geluid, en de gsm springt naar het profiel stil en terug..
Verder had ik ook last van de SMS-bug (nummer ipv contact-naam)..
Heb een Satio van Vodafone, ben er aardig over te spreken, maar er zijn een aantal dingen toch nog minder..
Zo vind ik de notificatie van de Synchroniseer-software ook niet echt handig, telkens wanneer ie automatisch (stil) synchroniseerd, maakt de pc een geluid, en de gsm springt naar het profiel stil en terug..
Verder had ik ook last van de SMS-bug (nummer ipv contact-naam)..
Verwijderd
werkt perfect voor mij, iedereen zeurt of die flits wat zachter kan.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:53:
Ik volg deze topic al een tijdje, maar er is nog niet zoveel over de xenon flitser besproken.
Foto's zijn natuurlijk meer dan welkom![]()
Alvast bedankt
als je gaat stappen kan je perfecte foto's maken
Verwijderd
Koen hartstikke bedankt man! Het gaat mij namelijk vooral om de xenon flitser anders had ik de omnia hd gehaald met beter scherm, micro usb, 3.5 jack etc. Zou je misschien een paar stap foto's kunnen plaatsten, hoeft natuurlijk niet als ze te genant zijn
*weet hoe het kan lopen met een paar biertjes te veel op*
Ik ben zeer tevreden met de flitser. Denk dat het de beste mobiele telefoonflitser op dit moment is.
Weet iemand of CorePlayer op de Satio werkt? Ik heb dit programma altijd op mijn andere toestellen gehad, en was er zeer tevreden over. Vanmiddag was ik bezig een film om te zetten met de standaard applicatie van SE, Media Go, maar dat ging toch wel 3 uur duren denk ik. Na een half uur op 15% en toen gestopt.
Verwijderd
Ik heb een vraagje, zit er op deze sony nu wel of geen navigatie? Ik zit er aan te denken om hem aan te schaffen, maar dit is toch wel een vereiste om eerlijk te zijn.
Het standaard navigatie systeem wat erop zit is WisePilot. Tenminste als je geen gebrande versie heb. Let op, bij deze is wel een Internet Abbo aangeraden, anders wordt het een duur geintje. Kaarten worden namelijk gedownload van het internet.Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:37:
Ik heb een vraagje, zit er op deze sony nu wel of geen navigatie? Ik zit er aan te denken om hem aan te schaffen, maar dit is toch wel een vereiste om eerlijk te zijn.
Bij debranden vervalt je providergarantie niet, bij simlock verwijderen wel. Dit is bij Vodafone iig zo.Holgster schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:44:
Bij debranden/simlock verwijderen vervalt je provider garantie, of niet?
Verwijderd
Je kan bij apparaatvoorkeuren op ruimtebesparing zetten. Dan gaat het een stuk sneller en bespaar je ruimte anders en qua kwaliteit blijft het gewoon mooi vind ik. Bestanden van 200 mb blijven op die manier ook rond de 200 bijvoorbeeld. Anders worden ze volgens mij veel te groot...BvK P4 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:01:
Weet iemand of CorePlayer op de Satio werkt? Ik heb dit programma altijd op mijn andere toestellen gehad, en was er zeer tevreden over. Vanmiddag was ik bezig een film om te zetten met de standaard applicatie van SE, Media Go, maar dat ging toch wel 3 uur duren denk ik. Na een half uur op 15% en toen gestopt.
Verwijderd
Ik ben ook bezig geweest om via Media Go video's er op te zetten, maar naast het feit dat ze van 250 mb opeens 1,13 gb worden kan ik ze ook niet terugvinden in Media. Als ik naar bestandsbeheer en de fysieke map video's ga zie ik ze staan en kan ik ze afspelen, maar waarom zijn ze niet terug te vinden in Media?Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:57:
[...]
Je kan bij apparaatvoorkeuren op ruimtebesparing zetten. Dan gaat het een stuk sneller en bespaar je ruimte anders en qua kwaliteit blijft het gewoon mooi vind ik. Bestanden van 200 mb blijven op die manier ook rond de 200 bijvoorbeeld. Anders worden ze volgens mij veel te groot...
Verwijderd
Nou je start Media Go sluit je telefoon aan en dan zie je sony ericsson u1. Klik je daar op zie je onderaan apparaatvoorkeuren bewerken. Ga je naar mediaformaat en zie je bij video ruimtebesparing. Dat moet je dus aan klikken en blijven die bestanden originele grootte...Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 13:13:
[...]
Ik ben ook bezig geweest om via Media Go video's er op te zetten, maar naast het feit dat ze van 250 mb opeens 1,13 gb worden kan ik ze ook niet terugvinden in Media. Als ik naar bestandsbeheer en de fysieke map video's ga zie ik ze staan en kan ik ze afspelen, maar waarom zijn ze niet terug te vinden in Media?
Verwijderd
De flits is echt ongelooflijk. Gister zat ik in een kroeg naar een optreden van een kerel te luisteren, paar fototjes gemaakt. Het is een 'bruin' cafe, dus vrij donker. Eerste foto zonder flits, tweede met, maar dat lijkt me vrij duidelijk...Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:53:
Foto's zijn natuurlijk meer dan welkom![]()
Alvast bedankt
http://img33.imageshack.us/i/20112009058.jpg/
http://img337.imageshack.us/i/20112009059.jpg/
is er ook een optie om te debranden zonder simlock te verwijderen??Tyranium schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:40:
[...]
Bij debranden vervalt je providergarantie niet, bij simlock verwijderen wel. Dit is bij Vodafone iig zo.
omg! Die flits maakt van een zwoele meid een lelijke vent!Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:50:
[...]
De flits is echt ongelooflijk. Gister zat ik in een kroeg naar een optreden van een kerel te luisteren, paar fototjes gemaakt. Het is een 'bruin' cafe, dus vrij donker. Eerste foto zonder flits, tweede met, maar dat lijkt me vrij duidelijk...

Heeft er iemand de T-mobile branded Satio Black toevallig? Zo ja: wat is het verschil met de normale?
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Kijk het is wel leuk om eens foto's van de kroeg te zien. En ze zien er echt goed uit! Mn G900 heeft nogal moeite daarmee( Ik blijf erbij dat de foto na de flits gemaakt wordt, want op het scherm ziet het er tijdens het nemen wel goed uit ). Maar dit is zeker veelbelovend vindt ik. Nu moet mn telefoon alleen eerst nog stuk gaan
Merk niet echt verschil. Je ziet een T-mobile logo als je afsluit of opstart. Verder staat alles ingesteld met T-mobile internet, wat ik wel relax vind omdat ik het niet zelf hoef in te stellen.. En er is een web'n'walk link in het normale menu maar die kan je gewoon verplaatsen naar een andere map waardoor je het niet eens zietApie! schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:41:
[...]
omg! Die flits maakt van een zwoele meid een lelijke vent!![]()
Heeft er iemand de T-mobile branded Satio Black toevallig? Zo ja: wat is het verschil met de normale?
Dus uitgezonderd van het opstartlogo en de link in het menu is er niks wat op t-mobile wijst.
Verwijderd
Hey hartstikke bedankt man, ik vond die eerste zonder flits ook al super mooi uitzien!Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 12:50:
[...]
De flits is echt ongelooflijk. Gister zat ik in een kroeg naar een optreden van een kerel te luisteren, paar fototjes gemaakt. Het is een 'bruin' cafe, dus vrij donker. Eerste foto zonder flits, tweede met, maar dat lijkt me vrij duidelijk...
En die 2e liet zien wat de flitser in z'n mars heeft, echt top!
Voor mij is de keuze nu wel gemaakt, het wordt de Sony Ericsson Satio
wat een raar gebeuren, met simlock doe je niets geks itt to branden.Tyranium schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:40:
[...]
Bij debranden vervalt je providergarantie niet, bij simlock verwijderen wel. Dit is bij Vodafone iig zo.
Oh, dat valt mee, maar waar ik me nog wel een beetje zorgen om maak is de update interval T-mobile.D2FValinor schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 21:34:
[...]
Merk niet echt verschil. Je ziet een T-mobile logo als je afsluit of opstart. Verder staat alles ingesteld met T-mobile internet, wat ik wel relax vind omdat ik het niet zelf hoef in te stellen.. En er is een web'n'walk link in het normale menu maar die kan je gewoon verplaatsen naar een andere map waardoor je het niet eens zietDat is het mooie van symbian. Je kan alle menuknoppen/logos veranderen en in andere mappen zetten.
Dus uitgezonderd van het opstartlogo en de link in het menu is er niks wat op t-mobile wijst.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
http://forum.dailymobile.se/index.php/topic,9445.0.html
een app voor de batterij.
Maar dat mis ik ook op mijn oude se was die meter heel accuraat maar nu geeft hij het ene moment een groen icoontje en dan opeens is hij bijna dood
een app voor de batterij.
Maar dat mis ik ook op mijn oude se was die meter heel accuraat maar nu geeft hij het ene moment een groen icoontje en dan opeens is hij bijna dood
Ik heb mijn Satio van Telfort binnen en hij op zich werkt goed. Heb Sygic Mobile Maps 9 draaien als navigatie en dit werkt perfect. Het vreemde alleen is dat ik geen A-GPS optie in Sygic Mobile Maps zag, alleen een interne GPS optie. Hopelijk komt Google maps Navigation snel met een Symbian versie, want die zou ik ook wel eens willen uitproberen.
Ik heb alleen een probleem met mobiel internet, als ik met de browser op de Satio naar een willekeurige website probeer te browsen, dan blijft de browser op een wit scherm hangen en gebeurt er verder niets. Als ik een website opvraag dan zegt hij: Verbinden >>>>>> , vraagt om de verbinding te selecteren. Ik selecteer dan de optie Internet "mobiel internet" Het 3G logo zie ik heel even veranderen in H en daarna weer terug in 3G en dan blijft het scherm wit en laad geen pagina. Ditzelfde gebeurt als ik voor Wifi (Hij maakt wel goed verbinding met mijn Apple Airport express accesspoint) kies.
Na een lange tijd wachten zegt hij: Internet Time-out verbinding
Ik heb dit al op verschillende plaatsten getest.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
PS: Ik ga er vanuit dat de Telfort al de juiste internet instellingen op de Satio heeft gezet (ik heb de Satio via de website van Telfort besteld)
Er is op de website van Telfort wel een optie in My Telfort om Toestel Instellingen toe te laten sturen, aleen dan moet je 2 vage opties Lebara WAP-GPRS en Lebara Prepaid MMS-GPRS aanvinken. Dit heb ik nog niet gedaan, omdat ik bang ben dat ik misschien de "goede" instellingen die in de telefoon sta juist om zeep help en ik vind dat Prepaid erg vreemd klinken aangezien ik gewoon een abo heb.
Ik heb alleen een probleem met mobiel internet, als ik met de browser op de Satio naar een willekeurige website probeer te browsen, dan blijft de browser op een wit scherm hangen en gebeurt er verder niets. Als ik een website opvraag dan zegt hij: Verbinden >>>>>> , vraagt om de verbinding te selecteren. Ik selecteer dan de optie Internet "mobiel internet" Het 3G logo zie ik heel even veranderen in H en daarna weer terug in 3G en dan blijft het scherm wit en laad geen pagina. Ditzelfde gebeurt als ik voor Wifi (Hij maakt wel goed verbinding met mijn Apple Airport express accesspoint) kies.
Na een lange tijd wachten zegt hij: Internet Time-out verbinding
Ik heb dit al op verschillende plaatsten getest.
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
PS: Ik ga er vanuit dat de Telfort al de juiste internet instellingen op de Satio heeft gezet (ik heb de Satio via de website van Telfort besteld)
Er is op de website van Telfort wel een optie in My Telfort om Toestel Instellingen toe te laten sturen, aleen dan moet je 2 vage opties Lebara WAP-GPRS en Lebara Prepaid MMS-GPRS aanvinken. Dit heb ik nog niet gedaan, omdat ik bang ben dat ik misschien de "goede" instellingen die in de telefoon sta juist om zeep help en ik vind dat Prepaid erg vreemd klinken aangezien ik gewoon een abo heb.
Verwijderd
Jongens ik heb een beetje domme vraag ...... zit flash lite nu al op de satio of moet je dat nog downloaden?