Da's inderdaad wat ik zoek. Nou, ik wacht nog even de bevindingen af van de versie zoals die in de winkels komt te liggen wat batterijlevensduur betreft en als dat in orde blijkt dan wordt dit 'm denk ik wel.DaannO schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:20:
[...]
Als je een multimedia-telefoon zoekt: ja. Zakelijk gezien vind ik hem niet bijzonder interessant
Als multimedia apparaat stelt ie ook al teleur. Zo een grote en goed camera/lens en dan niet eens HD opnames zoals de Samsung I8910.
Mooie review op allaboutphones.nl alleen jammer dat ie verliest van de Pixon 12 qua foto en videokwaliteit.
Mooie review op allaboutphones.nl alleen jammer dat ie verliest van de Pixon 12 qua foto en videokwaliteit.
Leuk man gatheren
Verwijderd
Nou teleur.. Foto's zien er super uit en worden mischien nog wat beter, en ondanks dat het geen 720p is zien de video's er ook goed uit. Om er dan meteen "teleur" er in de gooien
Vind persoonlijk de Sony er ook stukken beter uitzien als de Pixon en kwa software hetzelfde.
Naja mijn keuze staat iig vast
Dat hij snel in de winkels mag liggen !! Weet iemand al (daano?) in welke kleuren hij meteen leverbaar is?
Ik zag trouwens in een andere chinese/koreanse/onleesbare review dat hij een glanzende afwerking heeft!
Vind persoonlijk de Sony er ook stukken beter uitzien als de Pixon en kwa software hetzelfde.
Naja mijn keuze staat iig vast
Ik zag trouwens in een andere chinese/koreanse/onleesbare review dat hij een glanzende afwerking heeft!

zou de rode nemen, weet je zeker dat je een heeeeeeeeeeel zeldzaam exemplaar hebt.
Wat design betreft is de Satio inderdaad een heel stuk mooier dan elke samsung.
Leuk man gatheren
Verwijderd
Ik vind mijn huidige w890i al een beperkte batterijduur hebben, maar dat wordt er dus zeker niet beter op als ik overstap naar de Satio, als ik de verschillende reviews mag geloven. Ik hoop dat het nog meevalt in de uiteindelijke versie die op de markt zal komen. Het is in elk geval niet genoeg om mij er van te weerhouden dit toestel te gaan aanschaffen...
[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2009 17:57 ]
Verwijderd
Vind ik dus absoluut niet, maar de satio is wel een apparaatje om in de gaten te houden. Maar denk niet dat hij een reden wordt om mijn i8910 weg te doen.migros schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:54:
Klopt. De Satio heeft een glanzende afwerking. De matte versie was een testphone.Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:52:
Nou teleur.. Foto's zien er super uit en worden mischien nog wat beter, en ondanks dat het geen 720p is zien de video's er ook goed uit. Om er dan meteen "teleur" er in de gooien![]()
Naja mijn keuze staat iig vastDat hij snel in de winkels mag liggen !! Weet iemand al (daano?) in welke kleuren hij meteen leverbaar is?
Ik zag trouwens in een andere chinese/koreanse/onleesbare review dat hij een glanzende afwerking heeft! [afbeelding]
eigenlijk heb ik toch liever de matte versie denk ik want gaat die glanzende niet heel snel krassen?
Ik ben van plan de SE IS800 bluetooth oordopjes erbij te nemen. Lijken me wel relax
Verwijderd
Weet je dat zeker ? Aangezien 99% van de reviews een matte heeftD2FValinor schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:14:
[...]
Klopt. De Satio heeft een glanzende afwerking. De matte versie was een testphone.
Ik heb al 2 nieuwe filmpjes gezien met een glossy Satio en daarnaast heb ik het voor de zekerheid op de Sony blog gevraagd en daar werd bevestigd dat de Satio een glossy buitenkant krijgt.
Bijna alle reviews gebruiken een oude versie van de Satio, daarom kan je ze eigenlijk geen review noemen. Is natuurlijk ook de schuld van Sonyericsson, want dan hadden ze maar final versies naar de reviewsites moeten sturen....
Tja en een nadeel van glossy is dat het best snel krast volgens mij.
Bijna alle reviews gebruiken een oude versie van de Satio, daarom kan je ze eigenlijk geen review noemen. Is natuurlijk ook de schuld van Sonyericsson, want dan hadden ze maar final versies naar de reviewsites moeten sturen....
Tja en een nadeel van glossy is dat het best snel krast volgens mij.
Verwijderd
Hmm dan zou het nog wel eens kunnen ja. Glossy is wel mooi maar dat matte vond ik op mn k800 ook wel fijn.. Krast en vlekt compleet niet!
Behalve de vetvlekken, die zie je nog wel op je matte achterkant...
Maar goed, pers. vind ik mat juist mooier, maar niks aan te doen...
Behalve opschuren
Maar goed, pers. vind ik mat juist mooier, maar niks aan te doen...
Behalve opschuren
[ Voor 12% gewijzigd door frankK800i op 06-10-2009 19:54 ]
MVG, Frank
Is ie opeens glanzend, dat is echt enorm balen
Ik heb een bestelling gedaan bij HI om over te stappen vanaf T-mobile met deze telefoon erbij, in de veronderstelling dat hij eruit zo komen te zien zoals in de reeds beschikbare foto's zoals die op de eerste pagina van dit topic en op de website van HI zelf. En nu komt hij er heel anders uit te zien, als ik die glanzende foto's hierboven zie. Echt enorm irritant, ik hoop dat ik die telefoon nog terug kan sturen binnen 8 dagen en de overstap naar HI (die 17 November zou moeten plaats vinden als mijn T-mobile abonnement afloopt) ongedaan kan maken als ik naar alle waarschijnlijkheid niet tevreden met de telefoon ben. Dat vooraf bestellen doe ik dus ook nooit meer voordat ik zo'n telefoon echt daadwerkelijk in mijn handen heb gehad en gezien

Verwijderd
Ja ik ben ook niet helemaal blij met het glanzende
Opzicht zie het er wel chique uit maar bij langere tijd gebruik zie ik het een stuk minder zitten.
Maarja niks aan te doen! Ik zag iig dat de zwarte en zilveren in nederland te bestellen is dus ik hoop dat dit ook het geval is bij de winkels ! Nog een paar dagen..
Opzicht zie het er wel chique uit maar bij langere tijd gebruik zie ik het een stuk minder zitten.
Maarja niks aan te doen! Ik zag iig dat de zwarte en zilveren in nederland te bestellen is dus ik hoop dat dit ook het geval is bij de winkels ! Nog een paar dagen..
Ja ik had tevens ook gelezen dat de telefoon in de style van de cybershot serie zou zijn en nu heb ik namelijk zelf een zwarte sony cybershot camera en die is dus ook gewoon mat-zwart. Echt erg jammer, wel ik ga maar gewoon afwachten hoe hij er uit ziet als die binnenkomt. Maar van alle foto's die ik heb gezien vind ik de 1e foto in dit topic echt de mooiste (zie hieronder). Hoewel de Satio daar meer zilver in de afwerking lijkt te hebben dan op andere foto's die ik overal heb gezien, vind ik dat ook juist erg mooi staan, de zilveren zijkant en zelfs de 3 zwarte knoppen onderaan de voorkant van de telefoon lijken daar van zilver, wat juist een extra mooi effect geeft naar mijn mening. Maar dit komt hoogstwaarschijnlijk natuurlijk gewoon door de lichtval in de foto.

Ja, het is zeker. Ik heb het nagevraagd bij SE en bij het productiemodel is het aangepast naar glanzend.Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:17:
[...]
Weet je dat zeker ? Aangezien 99% van de reviews een matte heeft
Ik zag hem vandaag in de spits staan met een abbo van kpn, maar daar stond erbij dat hij een 5mp camera heeft.. vreemd.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Verwijderd
Ja idd! En met windows mobile 6.1 ..Redax schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 14:42:
Ik zag hem vandaag in de spits staan met een abbo van kpn, maar daar stond erbij dat hij een 5mp camera heeft.. vreemd.

Hij is nu uit in Engeland. Vraag me af wanneer Vodafone gaat leveren, maar dat is natuurlijk het andere topic
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
2de week oktober maar die week is alweer bijna afgelopenPhoenixT schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:23:
Hij is nu uit in Engeland. Vraag me af wanneer Vodafone gaat leveren, maar dat is natuurlijk het andere topic
ik zie ik zie wat jij niet ziet
http://www.kieskeurig.nl/...son/satio/prijzen/315199/
14 oktober zie ik op een aantal sites, morgen dus!
14 oktober zie ik op een aantal sites, morgen dus!
Hij zou zelfs al online te koop zijn........ KLIK
http://www.youtube.com/watch?v=TatzYCuXyp8 Sweet, zit opzich best nog wel kracht in zo'n telefoontje.
SeelenSchmerz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 00:06:
Maar dit komt hoogstwaarschijnlijk natuurlijk gewoon door de lichtval in photoshop van de foto.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zometeen even naar de T-mobile shop, want hij is leverbaar. Ze zijn net zoals bij mijn X1 weer de eerste
. Prijzen zijn natuurlijk weer een stuk goedkoper dan bij de reguliere dealer.
als ik heel eerlijk ben gaan die 2 niet vaak samen en als ik de webshop moet geloven van tmobile dan nu ook nietmrc16 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:27:
Zometeen even naar de T-mobile shop, want hij is leverbaar. Ze zijn net zoals bij mijn X1 weer de eerste. Prijzen zijn natuurlijk weer een stuk goedkoper dan bij de reguliere dealer.
Bedoel je dat in het idee van, T-mobile is alsnog duur? Vooral bij een nieuw 2-jarig abonnement vind ik het (nog) tegevallen.icecreamfarmer schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:12:
[...]
als ik heel eerlijk ben gaan die 2 niet vaak samen en als ik de webshop moet geloven van tmobile dan nu ook niet
Ik kijk ook bij verlenging, daar is het toestel gewoon gratis bij een 1-jarig 300(34,50) abonnement. Die prijzen zijn natuurlijk wel afhankelijk van hoe lang je bij T-mobile klant bent. Zo'n prijs ben ik bij niemand tegen gekomen.
[ Voor 11% gewijzigd door WidgetTWW op 14-10-2009 19:06 ]
Wat raar als ik inlog op T-mobile en naar contract vernieuwen ga, dan krijg ik de onderstaande prijzen voor een Relax 300 bij de Satio en ik ben toch ook al jaren klant bij T-mobile. (Vorig jaar kreeg ik nog een Nokia 78 gratis bij een 1-jarig Relax 300 abo):mrc16 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:00:
[...]
Bedoel je dat in het idee van, T-mobile is alsnog duur? Vooral bij een nieuw 2-jarig abonnement vind ik het (nog) tegevallen.
Ik kijk ook bij verlenging, daar is het toestel gewoon gratis bij een 1-jarig 300(34,50) abonnement. Die prijzen zijn natuurlijk wel afhankelijk van hoe lang je bij T-mobile klant bent. Zo'n prijs ben ik bij niemand tegen gekomen.
1-jaar Relax 300 (€ 34,50): prijs toestel €169,96
2-jaar Relax 300 (€ 34,50): prijs toestel € 39,95
Verwijderd
Dan kan je beter naar hi overstappen daar is hij veel goedkoper ook als nieuwe klant in ieder geval bij een 2 jarige abo
Hmmm, niet de prijzen die ik zag, maar zal me er morgen nog eens in verdiepen. Zal het morgenavond ook even in de store navragen. Voor de rest kan ik niet wachten totdat ik het toestel in me handen hebSeelenSchmerz schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:50:
[...]
Wat raar als ik inlog op T-mobile en naar contract vernieuwen ga, dan krijg ik de onderstaande prijzen voor een Relax 300 bij de Satio en ik ben toch ook al jaren klant bij T-mobile. (Vorig jaar kreeg ik nog een Nokia 78 gratis bij een 1-jarig Relax 300 abo):
1-jaar Relax 300 (€ 34,50): prijs toestel €169,96
2-jaar Relax 300 (€ 34,50): prijs toestel € 39,95
Mijn excuses. Ik zal me discussie daar doen
Ik heb m binnen, besteld vanuit Engeland op eBay.
Mijn eerste indruk is super, ik had wat wisselende reviews gelezen dus was even aankijken hoe het in het echt over zou komen. Het is allemaal heel chique uitgevoerd, de behuizing is solide en alles schuift en drukt lekker degelijk + hij is nog lekker compact. De knoppen zitten zodanig "weggewerkt" dat je ze niet snel per ongeluk indrukt. De behuizing is wel glad (glossy) wat ik jammer vind, vergroot de kans dat hij uit je handen glijd......
De interface is zeer mooi opgemaakt, en alles werkt lekker soepel. De menu items openen redelijk snel, soms staat ie even stil maar op welke touch phone is dat niet zo. Ik zit helaas nog met wat Vodafone items. Het scherm geeft een heel mooi beeld. Het touch toetsenbordje werkt prima.
De Satio maakt werkelijk mooie foto's. Ook met flits echt mooi resultaat.
Het internetten gaat aardig, maar dat zou prettiger kunnen, het in- en uitzoomen is nogal gedoe.... misschien dat de Opera mini browser dit beter doet. Hierin ijn de iPhone en Hero de beste phones met hun capacative touchscreens.
Al met al vind ik het grote klasse, ik heb een Samsung Jet en een Nokia N97 hiervoor gehad, Satio stijgt ver bovenuit.
Mijn eerste indruk is super, ik had wat wisselende reviews gelezen dus was even aankijken hoe het in het echt over zou komen. Het is allemaal heel chique uitgevoerd, de behuizing is solide en alles schuift en drukt lekker degelijk + hij is nog lekker compact. De knoppen zitten zodanig "weggewerkt" dat je ze niet snel per ongeluk indrukt. De behuizing is wel glad (glossy) wat ik jammer vind, vergroot de kans dat hij uit je handen glijd......
De interface is zeer mooi opgemaakt, en alles werkt lekker soepel. De menu items openen redelijk snel, soms staat ie even stil maar op welke touch phone is dat niet zo. Ik zit helaas nog met wat Vodafone items. Het scherm geeft een heel mooi beeld. Het touch toetsenbordje werkt prima.
De Satio maakt werkelijk mooie foto's. Ook met flits echt mooi resultaat.
Het internetten gaat aardig, maar dat zou prettiger kunnen, het in- en uitzoomen is nogal gedoe.... misschien dat de Opera mini browser dit beter doet. Hierin ijn de iPhone en Hero de beste phones met hun capacative touchscreens.
Al met al vind ik het grote klasse, ik heb een Samsung Jet en een Nokia N97 hiervoor gehad, Satio stijgt ver bovenuit.
Kun je de Opera mini browser eens proberen op de Satio, zodra je tijd hebt? Thanks!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Dit heb ik even geprobeerd maar voor mij persoonlijk voegt dit niet zo veel toe...ck2000nl schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:49:
Kun je de Opera mini browser eens proberen op de Satio, zodra je tijd hebt? Thanks!
Eigenlijk zou je met de zoom in/uit knoppen moeten kunnen zoomen....... wellicht gaat SE dat nog mogelijk maken
Verwijderd
Tof dat je hem al binnen hebt!
Hoe werkt het Symbian eigenlijk? Voelt dit echt zo oudbollig aan als ze wel eens zeggen en heb je het eigenlijk veel nodig of kom je met de "schil" die Sony er heeft overheen gelegt al een behoorlijk eind?
Hoe werkt het Symbian eigenlijk? Voelt dit echt zo oudbollig aan als ze wel eens zeggen en heb je het eigenlijk veel nodig of kom je met de "schil" die Sony er heeft overheen gelegt al een behoorlijk eind?
In de schil eromheen zitten veel shortcuts en menubars + ook 8 website-favorites, dus voor de dagelijkse dingen kom je Symbian nauwelijks tegen volgens mij. Je gaat pas het Symbian menu in als je settings wilt wijzigen of programma's die niet in de (vele) shortcuts staan wilt openen. Het design is zeer chique dus het oogt zeker niet oudbollig is my opinionVerwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:04:
Tof dat je hem al binnen hebt!
Het grote voordeel van symbian is dat je alle programma's die op de N97 of 5800 draaien ook op de Satio kan installeren! Ik heb er inmiddels enkele geinstalleerd, werkt prima
Ik vind Symbian overigens wel enkele flinke beperkingen hebben:
- de e-mail inbox opent op een of andere manier niet mijn laatste emailtjes
- je kan geen email lezen in html-opmaak
- je kan niet je Gmail account via een wifi/3G verbinding synchroniseren (alhoewel ik me bedenk dat dat met een exchange account wel in te stellen valt.....)
- de browser.... van het grote mooie 3,5" scherm wordt bijna 1/3e gevuld met onnodig-grote knoppenbalken... zonde
In die zin toch wel wat oudbakken onderdelen die je in Symbian tegenkomt
- de e-mail inbox opent op een of andere manier niet mijn laatste emailtjes
- je kan geen email lezen in html-opmaak
- je kan niet je Gmail account via een wifi/3G verbinding synchroniseren (alhoewel ik me bedenk dat dat met een exchange account wel in te stellen valt.....)
- de browser.... van het grote mooie 3,5" scherm wordt bijna 1/3e gevuld met onnodig-grote knoppenbalken... zonde
In die zin toch wel wat oudbakken onderdelen die je in Symbian tegenkomt
Verwijderd
Bedankt voor de antwoorden!
Dat van die megabuttons in landscape had ik ook al gezien en ziet er echt niet uit
Dat van die megabuttons in landscape had ik ook al gezien en ziet er echt niet uit

@vansnoll: ik heb totaal geen ervaring met Symbian S60 V5, dus daarbij vroeg ik mij af of je tijdens het aanmaken van een SMS ook T9 (tekst voorspelling) tot de beschikking hebt? Heb je hierin nog de keuze tot verschillende talen? Dit i.v.m. de mogelijkheid dat ik een Vodafone branded toestel ga krijgen en als er toch al geen T9 op zit, dan wil ik hem laten debranden naar de Hong Kongse firmware.
Thanks!
Thanks!
Zijn er al meer reviews online van de satio? En dan bedoel ik niet "hands-on" of previews, maar echt volledige reviews van de retail versie. Het enige wat ik tot nu toe kan vinden is deze camera teaser van gsmarena http://www.gsmarena.com/12_megapixel_shootout-review-405.php , maar daar heb je ook weinig aan..
Edit: Ik heb er al 1 gevonden: http://www.techradar.com/...csson-satio-642481/review
Edit: Ik heb er al 1 gevonden: http://www.techradar.com/...csson-satio-642481/review
[ Voor 16% gewijzigd door Tyranium op 21-10-2009 12:33 ]
Check deze leuke engelstalige review(s) van een echte gebruiker:Tyranium schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:30:
Zijn er al meer reviews online van de satio? En dan bedoel ik niet "hands-on" of previews, maar echt volledige reviews van de retail versie.
http://mazurkwicz.wordpress.com/
Verwijderd
Voor de mensen die nog achterlopen, de volledige photo shootout Satio VS Pixon 12
http://www.gsmarena.com/1...io_pixon12-review-406.php
Verwijderd
Als ik lees over de leesbaarheid in zonlicht van de pixon krijg ik gelijk weer nare herinneringen aan mijn omnia 1 die ik na een maand een zwieper heb gegeven. Op straat, niet eens in vol zonlicht, zie je bijna niets. In zonlicht totaal niets, drama!Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:40:
Voor de mensen die nog achterlopen, de volledige photo shootout Satio VS Pixon 12
Verwijderd
valt eigenlijk wel mee, die leesbaarheid. Vergelijkbaar met n97 van nokiaVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 21:13:
[...]
Als ik lees over de leesbaarheid in zonlicht van de pixon krijg ik gelijk weer nare herinneringen aan mijn omnia 1 die ik na een maand een zwieper heb gegeven. Op straat, niet eens in vol zonlicht, zie je bijna niets. In zonlicht totaal niets, drama!
Verwijderd
nu paar uur in bezit. Supermooi scherm, exchange met roadsync werkt ook prima. Voor de rest nu een beetje hobbyen en ontdekken. Voelt wel degelijk en stabiel aan. De eerste foto's zijn prima gelukt (net zoveel MP als mijn Nikon 700D, alleen heeft de laatste een "iets....." grotere sensor)
Verwijderd
En hier ook net opgehaalt!
Mooie telefoon!!! Stuk slanker als dat ik dacht. Hij is aardig groot maar voor mij een perfect formaat.
Snelheid is geweldig! Vooral de grafische schil van Sony werkt erg lekker mee.
In symbian is deze ook oke maar erg blij ben ik niet met symbian. Onconsuquent en mist fatsoenlijke scrolling.. Vooral in landscape mode is Symbian vreselijk door de veel te grote buttons waardoor je je beeldscherm maar voor de helft kan gebruiken..
Geluid uit de speakers voor de muziek valt mij wat tegen. Hard gaat hij zeker maar hij mist compleet de bass.
Nou is dat bij veel telefoons zo maar ik vind hem vergeleken met mijn k850i een stuk minder mooi klinken.
Touchscreen werkt goed! Wel even wennen en vooral even calibreren om deze fijn te laten werken.
Typen gaat meer als perfect! Ik heb 2 smsjes verzonden en compleet geen typ fouten gemaakt.. Ondanks dat ik er vaak toch net iets naastzat of iets. Heel vreemd
Ik mis alleen de racegame die op somige modellen zit dus als iemand weet waar ik deze vandaan kan toveren?
En ik moet nog even uitzoeken hoe ik al mijn telefoonnummers er weer op ga krijgen.
Ow vergeet ik helemaal de camera!
Deze maakt supersnel foto's en slaat ze ook weer netzosnel op als het nemen.
Ow klein nadeel is dat hij wel aardig vlekt..
Ik ben er blij mee!!
Mooie telefoon!!! Stuk slanker als dat ik dacht. Hij is aardig groot maar voor mij een perfect formaat.
Snelheid is geweldig! Vooral de grafische schil van Sony werkt erg lekker mee.
In symbian is deze ook oke maar erg blij ben ik niet met symbian. Onconsuquent en mist fatsoenlijke scrolling.. Vooral in landscape mode is Symbian vreselijk door de veel te grote buttons waardoor je je beeldscherm maar voor de helft kan gebruiken..
Geluid uit de speakers voor de muziek valt mij wat tegen. Hard gaat hij zeker maar hij mist compleet de bass.
Nou is dat bij veel telefoons zo maar ik vind hem vergeleken met mijn k850i een stuk minder mooi klinken.
Touchscreen werkt goed! Wel even wennen en vooral even calibreren om deze fijn te laten werken.
Typen gaat meer als perfect! Ik heb 2 smsjes verzonden en compleet geen typ fouten gemaakt.. Ondanks dat ik er vaak toch net iets naastzat of iets. Heel vreemd
Ik mis alleen de racegame die op somige modellen zit dus als iemand weet waar ik deze vandaan kan toveren?
En ik moet nog even uitzoeken hoe ik al mijn telefoonnummers er weer op ga krijgen.
Ow vergeet ik helemaal de camera!
Deze maakt supersnel foto's en slaat ze ook weer netzosnel op als het nemen.
Ow klein nadeel is dat hij wel aardig vlekt..
Ik ben er blij mee!!
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 17:11 ]
Mijn ervaringen:
De telefoon is zo geassembleerd. Als je de telefoon openmaakt zie je alleen een plek om de batterij te plaatsen. Er zit een soort armpje waarmee je een schuifje uit de telefoon kunt trekken en daarin kun je de simkaart plaatsen. Er zit een 8GB SD kaart bij en die zit al in de telefoon.
Opstarten duurt zo'n 30 seconden.
Het scherm is heel mooi en scherp. De telefoon wordt wel snel vettig maar je ziet het gelukkig niet heel erg goed.
Foto's maken gaat snel en is makkelijk. Het touch focus werkt erg oke en de flitser werkt ook goed. Ik heb in een wat donkere omgeving foto's gemaakt en ze bleven scherp en duidelijk.
GPS: Er zit een applicatie "Location" op de telefoon die niet lijkt te werken. Ik kreeg na 10 minuten in de tuin staan nog steeds geen fix. Google Maps en WisePilot kregen echter meteen een fix. WisePilot werkt nogal traag bij het downloaden van de maps, ik vraag me af hoe dat gaat als je op 3G zit, ik heb namelijk getest met WLAN. Google Maps was zeer snel, zelfs met satellite view veel sneller dan WisePilot en die laat alleen een kaart zien.
De Youtube applicatie werkt ook goed, totdat je hem probeert af te sluiten. Toen kreeg ik namelijk de eerste hang & crash van de telefoon
Ik heb al een applicatie geinstalleerd, maar ik heb geen idee hoe ik de applicatie daarna open. Daar is geen help over, geen menu's, niks. Ik kan wel een lijst van geïnstalleerde applicaties opzoeken en daar staat de app bij. Maar hoe start ik hem op? In de lijst stond ook Sudoku als game, maar deze kan ik ook niet opstarten. Je zou verwachten dat Sudoku onder "Entertainment" staat, maar dat is dus niet zo. Graag hulp
Een heel gedoe was het MAC-adres vinden. Ik had deze nodig om de telefoon toegang te geven tot m'n wireless netwerk. Zowel in de telefoon als in de handleiding als op internet was er niets hierover te vinden. De klantenservice zei dat het op de doos moest staan maar dat was dus niet zo. Na een lange tijd aan de telefoon hangen terwijl de mevrouw navraag deed kwam ze vertellen dat ik een speciale code moest invullen. Iets van *#blablabla#, daarna krijg je de mac te zien. Ik heb de mevrouw aangeraden die code op de website van de Satio te zetten en ze vertelde me dat dit intern was doorgegeven en zsm. zou gebeuren.
Het toestel voelt verder goed gebouwd aan, ook het klepje achterop.
De Satio lijkt SIM-contacten niet goed te importeren. Ik heb al mijn contacten op mijn simkaart staan, maar in de Satio werden deze niet weergegeven. Na wat geklooi begon de Satio de contacten te importeren van de simkaart. Hij importeerde er maar liefst 4(!) en vervolgende werden wel 2(!) nieuwe contacten weergegeven. Waar de rest heen is weet ik niet, ik blijf proberen
Wat niet fijn is in de menu's is dat je constant 2x op knoppen moet drukken. 1x om de knop te selecteren en dan nog 1x om hem in te drukken. Ik weet niet of dat instelbaar is, moet ik nog opzoeken.
Foto's (groot!):
In de doos:
http://www.thomhurks.com/photos/satio4.JPG
Achterkant zonder batterijklep:
http://www.thomhurks.com/photos/satio5.JPG
De Satio:
http://www.thomhurks.com/photos/satio6.JPG
Alles wat in de doos zit bij elkaar:
http://www.thomhurks.com/photos/satio7.JPG
Achterkant van de telefoon met batterijklep:
http://www.thomhurks.com/photos/satio8.JPG
Telefoon zonder beschermplasticje, hij staat aan alleen zie je dat niet door de flits.
http://www.thomhurks.com/photos/satio9.JPG
Foto om verhoudingen te laten zien:
http://www.thomhurks.com/photos/satio10.JPG
De telefoon is zo geassembleerd. Als je de telefoon openmaakt zie je alleen een plek om de batterij te plaatsen. Er zit een soort armpje waarmee je een schuifje uit de telefoon kunt trekken en daarin kun je de simkaart plaatsen. Er zit een 8GB SD kaart bij en die zit al in de telefoon.
Opstarten duurt zo'n 30 seconden.
Het scherm is heel mooi en scherp. De telefoon wordt wel snel vettig maar je ziet het gelukkig niet heel erg goed.
Foto's maken gaat snel en is makkelijk. Het touch focus werkt erg oke en de flitser werkt ook goed. Ik heb in een wat donkere omgeving foto's gemaakt en ze bleven scherp en duidelijk.
GPS: Er zit een applicatie "Location" op de telefoon die niet lijkt te werken. Ik kreeg na 10 minuten in de tuin staan nog steeds geen fix. Google Maps en WisePilot kregen echter meteen een fix. WisePilot werkt nogal traag bij het downloaden van de maps, ik vraag me af hoe dat gaat als je op 3G zit, ik heb namelijk getest met WLAN. Google Maps was zeer snel, zelfs met satellite view veel sneller dan WisePilot en die laat alleen een kaart zien.
De Youtube applicatie werkt ook goed, totdat je hem probeert af te sluiten. Toen kreeg ik namelijk de eerste hang & crash van de telefoon
Ik heb al een applicatie geinstalleerd, maar ik heb geen idee hoe ik de applicatie daarna open. Daar is geen help over, geen menu's, niks. Ik kan wel een lijst van geïnstalleerde applicaties opzoeken en daar staat de app bij. Maar hoe start ik hem op? In de lijst stond ook Sudoku als game, maar deze kan ik ook niet opstarten. Je zou verwachten dat Sudoku onder "Entertainment" staat, maar dat is dus niet zo. Graag hulp
Een heel gedoe was het MAC-adres vinden. Ik had deze nodig om de telefoon toegang te geven tot m'n wireless netwerk. Zowel in de telefoon als in de handleiding als op internet was er niets hierover te vinden. De klantenservice zei dat het op de doos moest staan maar dat was dus niet zo. Na een lange tijd aan de telefoon hangen terwijl de mevrouw navraag deed kwam ze vertellen dat ik een speciale code moest invullen. Iets van *#blablabla#, daarna krijg je de mac te zien. Ik heb de mevrouw aangeraden die code op de website van de Satio te zetten en ze vertelde me dat dit intern was doorgegeven en zsm. zou gebeuren.
Het toestel voelt verder goed gebouwd aan, ook het klepje achterop.
De Satio lijkt SIM-contacten niet goed te importeren. Ik heb al mijn contacten op mijn simkaart staan, maar in de Satio werden deze niet weergegeven. Na wat geklooi begon de Satio de contacten te importeren van de simkaart. Hij importeerde er maar liefst 4(!) en vervolgende werden wel 2(!) nieuwe contacten weergegeven. Waar de rest heen is weet ik niet, ik blijf proberen
Wat niet fijn is in de menu's is dat je constant 2x op knoppen moet drukken. 1x om de knop te selecteren en dan nog 1x om hem in te drukken. Ik weet niet of dat instelbaar is, moet ik nog opzoeken.
Foto's (groot!):
In de doos:
http://www.thomhurks.com/photos/satio4.JPG
Achterkant zonder batterijklep:
http://www.thomhurks.com/photos/satio5.JPG
De Satio:
http://www.thomhurks.com/photos/satio6.JPG
Alles wat in de doos zit bij elkaar:
http://www.thomhurks.com/photos/satio7.JPG
Achterkant van de telefoon met batterijklep:
http://www.thomhurks.com/photos/satio8.JPG
Telefoon zonder beschermplasticje, hij staat aan alleen zie je dat niet door de flits.
http://www.thomhurks.com/photos/satio9.JPG
Foto om verhoudingen te laten zien:
http://www.thomhurks.com/photos/satio10.JPG
[ Voor 3% gewijzigd door PhoenixT op 23-10-2009 18:58 ]
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Vandaag dan eindelijk de Satio in me handen gehad bij MM Utrecht. Helaas al weer uitverkocht. Zeer mooi toestel. Lekker licht en zeer goeie bediening. Het laden van de camera duurde wel erg lang. Erg grappig dat als je lacht dat ie automatisch een foto maakt. Wel jammer dat als je 12mp als kwaliteit kiest geen schermvullend beeld krijgt, bij 8MP wel. Voor de rest, de interface is erg wennen en toch nog wel een beetje aan de trage kant. Nu nog even wachten totdat ze weer op voorraad komen.
Iedereen lijkt elkaar wel tegen te spreken op dit punt.mrc16 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:12:
Vandaag dan eindelijk de Satio in me handen gehad bij MM Utrecht. Helaas al weer uitverkocht. Zeer mooi toestel. Lekker licht en zeer goeie bediening. Het laden van de camera duurde wel erg lang. Erg grappig dat als je lacht dat ie automatisch een foto maakt. Wel jammer dat als je 12mp als kwaliteit kiest geen schermvullend beeld krijgt, bij 8MP wel. Voor de rest, de interface is erg wennen en toch nog wel een beetje aan de trage kant. Nu nog even wachten totdat ze weer op voorraad komen.
Overigens valt mij op dat ze voor zo`n duur toestel zulke slechte dopjes mee leveren die bij mijn w880i zaten zijn vele malen beter
[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 24-10-2009 13:02 ]
Verwijderd
Oordopjes zijn volgensmij inderdaad butt. Heb ze niet geprobeerd maar aan de dopjes te zien ook nog niet de neiging gehad..
Waarom mensen hem traag vinden kan ik inkomen, Symbian heeft vind ik niet een lekkere beeldopbouw waardoor je soms heel even moet wachten. Maar alles gaat wel gewoon snel vind ik!
De homescreen van Sony ben ik nog niet helemaal over uit. Ja hij is lekker flashy en foto's en muziek werken er perfect in. Maar als je de normale s60 screen doen ziet het er naar mijn idee een stuk strakker uit (met thema clarety). Ook het openen van het menu komt hierbij bij mij een stuk sneller over!
Wat mij betreft mogen ze nog wel net als bij de n70? het cinecin(?)scrollen in s60 gaan toepassen want zo is het een beste ramp.. Tevens hoop ik ook dat ze wat in de oversized buttons gaan doen in landscape mode.
Ik zit alleen met zo'n stom iets.. hoe kan ik ingodsnaam bij het smsen een smsje ongedaan maken?
Ik kan nergens een exit button vinden en hij blijft dan ook in de achtergrond draaien..
Batterijvermogen valt volgensmij ook flink mee! Ik heb hem gister aan de lader gehad en vandaag is er maar een heel klein stukje van de batterij af..
Op een paar puntjes na ben ik nog heel erg blij ermee! Hij is superstabiel, aardig snel en heel mooi. Ik hoop dat er met een update het 1 en ander nog wat mooier zou kunnen zijn.
Waarom mensen hem traag vinden kan ik inkomen, Symbian heeft vind ik niet een lekkere beeldopbouw waardoor je soms heel even moet wachten. Maar alles gaat wel gewoon snel vind ik!
De homescreen van Sony ben ik nog niet helemaal over uit. Ja hij is lekker flashy en foto's en muziek werken er perfect in. Maar als je de normale s60 screen doen ziet het er naar mijn idee een stuk strakker uit (met thema clarety). Ook het openen van het menu komt hierbij bij mij een stuk sneller over!
Wat mij betreft mogen ze nog wel net als bij de n70? het cinecin(?)scrollen in s60 gaan toepassen want zo is het een beste ramp.. Tevens hoop ik ook dat ze wat in de oversized buttons gaan doen in landscape mode.
Ik zit alleen met zo'n stom iets.. hoe kan ik ingodsnaam bij het smsen een smsje ongedaan maken?
Ik kan nergens een exit button vinden en hij blijft dan ook in de achtergrond draaien..
Batterijvermogen valt volgensmij ook flink mee! Ik heb hem gister aan de lader gehad en vandaag is er maar een heel klein stukje van de batterij af..
Op een paar puntjes na ben ik nog heel erg blij ermee! Hij is superstabiel, aardig snel en heel mooi. Ik hoop dat er met een update het 1 en ander nog wat mooier zou kunnen zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2009 23:22 ]
voor de mensen die hem al hebben. hoe is de accu duur? wil deze foon heel graag halen maar na de n96 nooit meer telefoon met een te kleine accu
Verwijderd
Zoals in mijn verhaal boven je ben ik er tot nu toe meer als tevreden mee! En met de ervaring met andere Sony modellen viel het mij ook op dat de battereiduur na een weekje nog beter wordt.leon12345 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:51:
voor de mensen die hem al hebben. hoe is de accu duur? wil deze foon heel graag halen maar na de n96 nooit meer telefoon met een te kleine accu
Voor degene die alle contacten willen overzetten naar de Satio kan ik aanraden de oude telefoon te sigroniseren met Outlook!
Verwijderd
Ik heb ook sinds een uurtje of 24 een Satio, en ben er echt super blij mee, na het decabel van de xperia, die nu voor de 2e keer ter reparatie is verstuurd hoop ik met deze Telefoon veel meer en langer plezier te kunnen hebben...
heb alleen een vraagje, er zit office op... maar hebben jullie er ook geen sleutel bij ik krijg dat ik lecentie moet kopen... en als ik dat zou gaan doen dan werkt het niet... klopt er iets bij mij niet of is dat gewoon blijmaken met een dooie mus en dat je er dan weer voor moet betalen... ???
heb alleen een vraagje, er zit office op... maar hebben jullie er ook geen sleutel bij ik krijg dat ik lecentie moet kopen... en als ik dat zou gaan doen dan werkt het niet... klopt er iets bij mij niet of is dat gewoon blijmaken met een dooie mus en dat je er dan weer voor moet betalen... ???
De "W" serie is de zogenaamde Walkman-lijn, dan is het wel aannemelijk dat ze goede speakers en nog goede oordopjes erbij leverenicecreamfarmer schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:00:
[...]
Iedereen lijkt elkaar wel tegen te spreken op dit punt.
Overigens valt mij op dat ze voor zo`n duur toestel zulke slechte dopjes mee leveren die bij mijn w880i zaten zijn vele malen beter
Ben momenteel super tevreden over m'n Satio. Werkt vlot en de foto's en de filmpjes zijn echt van goede kwaliteit.
Het enige probleem dat ik ondervind is bij het instellen van WAP/GPRS, als iemand mij hierbij kan helpen.
Ik zit bij een Alternatieve Operator (Primus Mobile) en zij werken met een Data Call (CSD) verbinding. (Automatische SMS instellingen hebben ze niet)
Ik heb de volgende instellingen van hen doorgekregen:
Wap settings
In het menu "Instellingen -> Connectiviteit -> Bestemmingen -> WAP-diensten" heb ik een nieuw toegangspunt aangemaakt en gekozen voor "Dataoproep"
Als inbelnummer gebruikte ik +32486927927
Via "Opties -> Bewerken" vulde ik het volgende in:
Als ik nu gewoon terug ga en bijvoorbeeld "PlayNow" open begint hij verbinding te maken (verbinding via web.be) en geeft hij volgende error:
"Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord, controleer instellingen toegangspunt"
Ik heb al een aantal instellingen zitten switchen maar het haalt niets uit. Ik veronderstel dat de GPRS instellingen niet noodzakelijk zijn om ook in te stellen.
Als iemand mij zou kunnen verder helpen.
Bedankt
Het enige probleem dat ik ondervind is bij het instellen van WAP/GPRS, als iemand mij hierbij kan helpen.
Ik zit bij een Alternatieve Operator (Primus Mobile) en zij werken met een Data Call (CSD) verbinding. (Automatische SMS instellingen hebben ze niet)
Ik heb de volgende instellingen van hen doorgekregen:
Wap settings
- Homepage: http://wap.base.be/
- Session Mode: Continuous
- Connection Security: Off
- Data Bearer: CSD (Data)
- Dial-up Number: +32486927927
- IP-address or Name Server : 172.031.198.037
- Use Callback: No
- Callback Type: Use Server No
- Callback Number: None
- Use PPP Compression: No
- User Login Script: No
- Login Script: None
- Modem Initialisation: None
- Authentication Type: Normal
- Data Call Type: ISDN v110
- Data Call Speed: 9600
- User Name: web
- Password: web
- Prompt Password: No
- Port: 9201 or 5080
- APN: web.be
- APN : web.be
- DNS primary : Dynamic
- DNS secondary : Dynamic
- Username : web
- Password : web
- No proxy server
- SMTP-server : mail.internetmail.be
- For Nokia : *99#
- For IPAQ (& others) : *99***1#
In het menu "Instellingen -> Connectiviteit -> Bestemmingen -> WAP-diensten" heb ik een nieuw toegangspunt aangemaakt en gekozen voor "Dataoproep"
Als inbelnummer gebruikte ik +32486927927
Via "Opties -> Bewerken" vulde ik het volgende in:
- Naam verbinding: web.be (dit is de APN veronderstel ik)
- Gegevensdrager: Dataoproep (eerder ingesteld)
- Inbelnummer: +32486927927 (eerder ingegeven)
- Gebruikersnaam: web
- Wachtwoord vragen: Nee
- Wachtwoord: web
- Verificatie: Normaal
- Homepage: http://wap.base.be
- Type Dataoproep: ISDN v.110
- Max. snelheid gegevens: 9600
- Toegangspunt gebruiken: Na bevestiging
- Proxyserveradres: 172.031.198.037(ik veronderstel dat dit het "IP-address or Name Server" is, zoals hierboven vermeld staat)
- Proxypoortnummer: 9201(ik veronderstel dat dit de "Port" is, zoals hierboven vermeld staat)
- Terugbellen gebruiken: Nee
- Terugbeltype: Servernr. gebruiken
- Terugbelnummer: Geen
- PPP-compressie gebruiken: Nee
- Login-script gebruiken:Nee
- Login-script: Geen
- Tekenreeks modeminit.: Niet gedefinieerd
Als ik nu gewoon terug ga en bijvoorbeeld "PlayNow" open begint hij verbinding te maken (verbinding via web.be) en geeft hij volgende error:
"Ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord, controleer instellingen toegangspunt"
Ik heb al een aantal instellingen zitten switchen maar het haalt niets uit. Ik veronderstel dat de GPRS instellingen niet noodzakelijk zijn om ook in te stellen.
Als iemand mij zou kunnen verder helpen.
Bedankt
Verwijderd
ik heb ook een vraag, als ik radio wil luisteren MOET ik de headset aansluiten. kan dit niet anders?
en als ik maar iets op het internet wil doen moet hij steeds opnieuw verbinding maken, meestal doet hij dit met mobiel netwerk ipv wifi.
alvast bedankt.
en jammer dat mijn oude nummer pas 5 november wordt overgezet
en als ik maar iets op het internet wil doen moet hij steeds opnieuw verbinding maken, meestal doet hij dit met mobiel netwerk ipv wifi.
alvast bedankt.
Verwijderd
- Radio moet inderdaad met een headset. Aangezien deze als antenne gebruikt wordt. Ik neem aan dat je dan wel het geluid alsnog via de speaker kan laten horen.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:14:
ik heb ook een vraag, als ik radio wil luisteren MOET ik de headset aansluiten. kan dit niet anders?
alvast bedankt.
- Je kan bij verbindingen voorkeuren instellen dus wifi of mobiel. Staat wifi op nr. 1 ?
Ik ben trouwens echt niet blij met Sybian.. Wat een ongeregelde rotzooi! Mijn gesneuvelde LG Viewty kwam doordachter over..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 12:16 ]
Verwijderd
oke, bedankt voor de info, maar als ik bijv. bij track id een nummer wil opzoeken gaat het nog wel altijd via mobiel netwerk.
track id werkt niet, hij zegt dat hij geen muziek heeft gehoord, terwijl de radio hard aan staat.
mijn abbo gaat pas vanaf 5 november in. kan ik dan zonder problemen van mobiel internet gebruik maken?
Thnx!
track id werkt niet, hij zegt dat hij geen muziek heeft gehoord, terwijl de radio hard aan staat.
mijn abbo gaat pas vanaf 5 november in. kan ik dan zonder problemen van mobiel internet gebruik maken?
Thnx!
Verwijderd
Als bij het abo die je nu hebt internet inzit wel, anders kost dit veel geld.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:54:
oke, bedankt voor de info, maar als ik bijv. bij track id een nummer wil opzoeken gaat het nog wel altijd via mobiel netwerk.
Thnx!
Ook met gps en geotagging, wifi is wel gratis gaat via je internet provider
Verwijderd
weet iemand hoe ik mobiel internet uitzet? ik heb heel mijn telefoon afgezocht...
het is me gelukt om deze verbinding te verwijderen, maar wat ik ook op internet doe, hij zoekt meteen weer naar mobiel internet..
het is me gelukt om deze verbinding te verwijderen, maar wat ik ook op internet doe, hij zoekt meteen weer naar mobiel internet..
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2009 15:31 ]
Verwijderd
Ik weet niet zeker of dit het is (via google gezocht) maar altijd te bekijken.Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:10:
weet iemand hoe ik mobiel internet uitzet? ik heb heel mijn telefoon afgezocht...
Wel eerst satio op Engels zetten
Settings | Wireless Controls | Mobile Networks
Data Roaming
Connect to data services when roaming
dat waarschijnlijk uitzetten
Verwijderd
@ Koen.....
Nee, when roaming gaat erom dat je dan geen mobiel internet in het buitenland gebruikt,
roaming staat ervoor dat je verbinding hebt op een ander netwerk dan van je eigen provider.
Als je je mobiel internet verbinding wilt verwijderen, of wijzigen zie hieronder:
Instellingen / connectiviteit / bestemmingen / internet.
Daar kan je je toegangspunten en hun prioriteit instellen.
Bijv eerst je thuis-wifi verbinding, en als tweede je mobiel internet van je provider, bij mij tmobile internet.
Nee, when roaming gaat erom dat je dan geen mobiel internet in het buitenland gebruikt,
roaming staat ervoor dat je verbinding hebt op een ander netwerk dan van je eigen provider.
Als je je mobiel internet verbinding wilt verwijderen, of wijzigen zie hieronder:
Instellingen / connectiviteit / bestemmingen / internet.
Daar kan je je toegangspunten en hun prioriteit instellen.
Bijv eerst je thuis-wifi verbinding, en als tweede je mobiel internet van je provider, bij mij tmobile internet.
Verwijderd
Heeft iemand al ervaring met live messenger van MSN?
Ik had hiervoor een Nokia N73, draait op de oudere Symbian versie.
Daar had ik een tijdje MSN live messenger op, en ineens ging dat per maand 2,5 euro kosten.
Dat vond ik niets...ik weet niet of dat nog steeds zo is?
Of zijn er nog goede alternatieven voor de Satio & messenger.
Voordeel met de originele messenger was dat ik ook hotmail in mijn postvak in had, was automatisch meegeinstalleerd en wil dat eigenlijk weer zo hebben.
Ik had hiervoor een Nokia N73, draait op de oudere Symbian versie.
Daar had ik een tijdje MSN live messenger op, en ineens ging dat per maand 2,5 euro kosten.
Dat vond ik niets...ik weet niet of dat nog steeds zo is?
Of zijn er nog goede alternatieven voor de Satio & messenger.
Voordeel met de originele messenger was dat ik ook hotmail in mijn postvak in had, was automatisch meegeinstalleerd en wil dat eigenlijk weer zo hebben.
Verwijderd
mijn oude sim kaart werkt ook op deze phone, met prepaid. hiermee kan ik helemaal niet op een mobiel netwerk.
zo werkt het ook ;D
maar zoals ik begrepen heb moet je betalen voor wisepilot?
zo werkt het ook ;D
maar zoals ik begrepen heb moet je betalen voor wisepilot?
Hoe zit het met de gps ontvangst van de satio
Wat betreft het uitschakelen van mobiel internet heb ik begrepen dat je dat (in elk geval bij Vodafone) kunt laten uitschakelen door de medewerkers in zo'n Vodafoneshop. Dan kun je dus nog wel internetten via WiFi maar niet meer via andere netwerken.
Nu hebben ze me wel vaker wat wijsgemaakt bij Vodafone, maar zodra ik mijn Satio heb is dat het eerste wat ik ga doen.
Nu hebben ze me wel vaker wat wijsgemaakt bij Vodafone, maar zodra ik mijn Satio heb is dat het eerste wat ik ga doen.
Verwijderd
ik heb nu een manier gevonden.
je moet instellen dat je telefoon erom vraagt hoe hij verbinding moet maken. dit moet je wel steeds opnieuw aantikken als je iets op internet wil doen.
voor liefhebbers hier is een site met themes en games enzo.
hoe je de games installeert weet ik nog niet.
http://www.mobileheart.co...io-%28Idou%29-Themes.aspx
als ik een bluetooth headset bestel, deze werkt toch gewoon op de satio?
je moet instellen dat je telefoon erom vraagt hoe hij verbinding moet maken. dit moet je wel steeds opnieuw aantikken als je iets op internet wil doen.
voor liefhebbers hier is een site met themes en games enzo.
hoe je de games installeert weet ik nog niet.
http://www.mobileheart.co...io-%28Idou%29-Themes.aspx
als ik een bluetooth headset bestel, deze werkt toch gewoon op de satio?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 14:12 ]
Werkt echt heel erg goed! Vooral in googlemaps vind hij direct 3 a 4 sattelieten.. Na enig moment een stuk of 10!icecreamfarmer schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:17:
Het coordinatie/locatie programma in de Satio zelf werkt bij mij niet heel snel. Duurt te lang.
Wisepilot heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Heb al aantal keer genavigeerd via googlemaps en dat werkt uitstekend!
btw: Ik vind de satio heel goed en snel werken! Ben er ZÉÉR tevreden over!
[ Voor 7% gewijzigd door Beauleau op 27-10-2009 14:40 ]
Verwijderd
ze mogen wel snel een update uitbrengen, als ik een video start staat er heel vaak 'video kan niet worden afgespeeld'. pas na een paar keer opnieuw proberen werkt de video pas. hij loopt ook wel eens vast.
maar als het werkt werkt het ook goed. ik kan niet wachten op mn hi abbo.
Verwijderd
ik heb wat problemen met het wisselen tussen standby themes en vooral met het eigen SE-theme. Daar loopt hij steeds op vast. Soft reset is dan het enigeVerwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:54:
ze mogen wel snel een update uitbrengen, als ik een video start staat er heel vaak 'video kan niet worden afgespeeld'. pas na een paar keer opnieuw proberen werkt de video pas. hij loopt ook wel eens vast.
Ja daar heb ik inderdaad ook last van. Overigens vind ik het SE-theme best goed, ik mis alleen de calender in het homescreen.Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:57:
[...]
ik heb wat problemen met het wisselen tussen standby themes en vooral met het eigen SE-theme. Daar loopt hij steeds op vast. Soft reset is dan het enige
GPS vind ik inderdaad prima werken, icm sygic mobile heb je binnen een paar seconden grofweg je positie en na een seconde of 20 de exacte positie en rijrichting.
Verwijderd
Ik heb hier nog compleet geen vastlopers gehad na bijna een week in bezit. Ook tussen het wisselen van theme's etc.
Ik heb ook een playnow acound aangemaakt en een filmpje gedownload. Werkt erg goed en ziet er echt superscherp uit op de Satio !!
Jammer dat playnow nog weinig voor s60 heeft maar het ziet er al aardig uit allemaal. Ik hoop dat ze er werk van gaan maken want het begin is goed
Zijn er trouwens meer mensen positief over de batterijduur na al die negatieve verhalen? Ik haal hier makkelijk 2 dagen terwijl ik hem toch aardig veel gebruik..
Ik heb ook een playnow acound aangemaakt en een filmpje gedownload. Werkt erg goed en ziet er echt superscherp uit op de Satio !!
Jammer dat playnow nog weinig voor s60 heeft maar het ziet er al aardig uit allemaal. Ik hoop dat ze er werk van gaan maken want het begin is goed
Zijn er trouwens meer mensen positief over de batterijduur na al die negatieve verhalen? Ik haal hier makkelijk 2 dagen terwijl ik hem toch aardig veel gebruik..
Verwijderd
ik ben erg positief over de batterij.
ik baal er alleen van dat je echt alles van games of apps moet kopen, en dat er niks gratis is.
en als ik youtube bekijk op de satio krijg ik echt heel schokkerig beeld.
het grootste nadeel is het ontbreken van de 3,5 mm jack. nu moet je er zo'n lomp blok aan hangen om radio en muziek te kunnen luisteren. ze hebben hier niet goed over nagedacht.
dit zijn alle nadelen die ik heb kunnen vinden, verder werkt alles perfect
ik baal er alleen van dat je echt alles van games of apps moet kopen, en dat er niks gratis is.
het grootste nadeel is het ontbreken van de 3,5 mm jack. nu moet je er zo'n lomp blok aan hangen om radio en muziek te kunnen luisteren. ze hebben hier niet goed over nagedacht.
je kunt ook duurdere dopjes kopen (kosten iets van €15) dan heb je ook gelijk een 3,5mm convertor.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:59:
ik ben erg positief over de batterij.
Verder zat er een tv out kabel bij?
Verwijderd
wat voor oortjes bedoel je dan? er zit geen 3,5 mm connector op de phone, alleen een sony ericsson- aansluiting. ik kan wel bluetooth oortjes kopen maar die zijn weer zo duur.
het liefst heb ik deze maar die zijn weer 100+ euro.
http://www.sonyericsson.c...iew/hbh-is800?lc=nl&cc=nl
nee er zit geen tv-out kabel bij. (helaas)
de HPM-70 dopjes die standaard bij veel walkman toestellen zit.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:24:
wat voor oortjes bedoel je dan? er zit geen 3,5 mm connector op de phone, alleen een sony ericsson- aansluiting. ik kan wel bluetooth oortjes kopen maar die zijn weer zo duur.
Kost los €12
of de hpm 77
http://www.sonyericsson.c...erview/hpm-77?lc=nl&cc=nl
Verwijderd
je kan ook zo'n verloopstekkertje halen voor 5 euro ofzo. Dan kan je elk paar dopjes erop doen welke je wil !
Verwijderd
nee het gaat juist om dat blok wat je nodig hebt voor de sony ericsson connector. (linkerkant telefoon)
het moet dus wel een bluetooth set zijn.
het moet dus wel een bluetooth set zijn.
Verwijderd
Ik ben op zich heel erg tevreden met de Satio !! de batterij doet het ook redelijk tot goed, (wel elke dag opladen maar dat komt omdat ik er geen moment van af kan blijven hahah) alleen baal vreselijk dat hij om niks en alles steeds vastloopt... eerst 1x op een dag en vanmorgen bleef het maar doorgaan met niets aanwijsbaars waar het aan zou kunnen leggen (zelfs tijdens telefoon gesprek niet meer op kunnen hangen enzo... erg vervelend dus) heb de winkel gebeld en mag hem (gelukkig) morgen omruilen... hopelijk heb ik er dan geen last meer van, alleen het gekke vanaf het moment dat ik de afspraak heb gemaakt dat ik hem mag omruilen heeft hij het tot nu toe goed gedaan... .... maar ja dat was daarvoor ook 1x per dag of zow.... dus hopelijk is het morgen helemaal weer normaal als ik de ander krijg, want wil toch het zekere voor het onzekere... heb niemand verders last van vastlopers ????? behalve die 2 gevallen hierboven ???
Dat symbian blijft lastig.Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:07:
Ik ben op zich heel erg tevreden met de Satio !! de batterij doet het ook redelijk tot goed, (wel elke dag opladen maar dat komt omdat ik er geen moment van af kan blijven hahah) alleen baal vreselijk dat hij om niks en alles steeds vastloopt... eerst 1x op een dag en vanmorgen bleef het maar doorgaan met niets aanwijsbaars waar het aan zou kunnen leggen (zelfs tijdens telefoon gesprek niet meer op kunnen hangen enzo... erg vervelend dus) heb de winkel gebeld en mag hem (gelukkig) morgen omruilen... hopelijk heb ik er dan geen last meer van, alleen het gekke vanaf het moment dat ik de afspraak heb gemaakt dat ik hem mag omruilen heeft hij het tot nu toe goed gedaan... .... maar ja dat was daarvoor ook 1x per dag of zow.... dus hopelijk is het morgen helemaal weer normaal als ik de ander krijg, want wil toch het zekere voor het onzekere... heb niemand verders last van vastlopers ????? behalve die 2 gevallen hierboven ???
met d eeigen SE interface nooit last van vastlopers gehad en ik heb zo`n 4 jaar een se telefoon gehad
Ook ik heb nog nergens last van gehad, het werkt echt perfect!!icecreamfarmer schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 23:55:
[...]
Dat symbian blijft lastig.
met d eeigen SE interface nooit last van vastlopers gehad en ik heb zo`n 4 jaar een se telefoon gehad
Batterij duur is ongv 2 dagen na redelijk gebruik.. Helaas niet zolang als die oude telefoon die een week lang te gebruiken was! Toch wel een klein beetje wennen.. Elke avond gewoon in de oplader, heb je er ook geen last van!
dus ik bijgrijp het goed dat de agenda niet op het home scherm staat? je kan dus ook geen widgets op home screen plaatsen?
Verwijderd
je kan alleen programma's onder 'mijn apps' plaatsen.
onder agenda staan allerlei programma's zoals Google, rekenmachine, adobe pdf. (wat ik nogal raar vind)
op het home scherm staat wel een kalender.
weet iemand of er iets bestaat als een bluetooth ontvanger met een 3,5 mm aansluiting waarop ik mijn oortjes aan kan doen?
ik denk aan zoiets:
http://www.sonyericsson.c...rview/mbr-100?lc=nl&cc=nl
onder agenda staan allerlei programma's zoals Google, rekenmachine, adobe pdf. (wat ik nogal raar vind)
op het home scherm staat wel een kalender.
weet iemand of er iets bestaat als een bluetooth ontvanger met een 3,5 mm aansluiting waarop ik mijn oortjes aan kan doen?
ik denk aan zoiets:
http://www.sonyericsson.c...rview/mbr-100?lc=nl&cc=nl
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 11:25 ]
Ben zelf ook zeer te spreken over de GPS. In mijn auto, warmte werend glas, hebben heel wat navigatie systemen last van slecht ontvangst. Met de Satio totaal geen last van. Zelf gebruik ik Garmin (http://www.gps.nl/mobile_xt.html), deze wil nog wel is vast lopen helaas.icecreamfarmer schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:17:
Is niet helemaal waar. Ga maar is naar de Agenda -> Opties -> Indelen.Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:20:
je kan alleen programma's onder 'mijn apps' plaatsen.
Als je nu een programma selecteert en dan weer op opties klik, kan je hem naar een andere map sturen.
[ Voor 28% gewijzigd door vandeGerrit op 29-10-2009 11:51 ]
Verwijderd
ik heb nu een bluetooth ontvanger gekocht, werkt perfect.
enige nadeel is dat deze maar max 6 uur mee kan maarja
enige nadeel is dat deze maar max 6 uur mee kan maarja
Verwijderd
Yeah trotse eigenaar meldt zich
Hij hangt nu voor de eerste keer aan de oplader, maar eerste indrukken zijn heel goed
Ga dit topic ook maar even in de gaten houden voor vragen, tips en opmerkingen
Verwijderd
Hey,vandeGerrit schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:47:
[...]
Ben zelf ook zeer te spreken over de GPS. In mijn auto, warmte werend glas, hebben heel wat navigatie systemen last van slecht ontvangst. Met de Satio totaal geen last van. Zelf gebruik ik Garmin (http://www.gps.nl/mobile_xt.html), deze wil nog wel is vast lopen helaas.
[...]
Is niet helemaal waar. Ga maar is naar de Agenda -> Opties -> Indelen.
Als je nu een programma selecteert en dan weer op opties klik, kan je hem naar een andere map sturen.
kan iemand mij vertellen hoe het met de cold gps-fix staat? Dus telefoon uit > telefoon aan > buiten staan >
kijken hoeveel minuten het duurt tot hij een fix heeft (zonder AGPS!). Is heel belangrijk voor me aangezien ik veel met mijn n95 navigeer en zonder internet abonnement.
Alvast bedankt
Verwijderd
ik heb wel dat ik niet op wisepilot kan met mijn prepaid kaart. (zonder internet dus)
werkt perfect met de hi- kaart. hier wacht ik liever mee tot 5 november anders is het zo duur.
werkt perfect met de hi- kaart. hier wacht ik liever mee tot 5 november anders is het zo duur.
Verwijderd
Hebben jullie al wat interessante en nuttige aplicaties gevonden? Ik ben helemaal nieuw in de applicatie wereld, en dus ook met Symbian. Wat is nou dé website hiervoor?
Hebben jullie bijvoorbeeld al een goede mail applicatie voor exchange?
Verder zoek ik dingen als bijv. buienradar en reisinformatie (9292ov/NS). Any suggestions?
Verder zoek ik dingen als bijv. buienradar en reisinformatie (9292ov/NS). Any suggestions?
Probeer RoadSync is (Onder agenda). Deze pusht mail van Exchange naar jou telefoon. Ook kalendar en contacten kan je er mee synchroniseren.Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:42:
Verwijderd
hier ben ik ook naar op zoek. er is wel een play now arena, maar hier is niks gratis. alles minimaal 4 euro!Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:42:
Hebben jullie al wat interessante en nuttige aplicaties gevonden? Ik ben helemaal nieuw in de applicatie wereld, en dus ook met Symbian. Wat is nou dé website hiervoor?
erg jammer. ik dacht dat sony ericsson de app store wilde namaken maar dit valt nog tegen...
Verwijderd
Thanks. Dit is inderdaad precies wat ik bedoelde. Ik dacht dat het een navigatie programma was (had er nog niet naar gekeken). Heeft iemand dit toevallig al geprobeerd, het kost namelijk wel $50 om te registreren maar denk dat het dan wel waard is...vandeGerrit schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:54:
[...]
Probeer RoadSync is (Onder agenda). Deze pusht mail van Exchange naar jou telefoon. Ook kalendar en contacten kan je er mee synchroniseren.
Verder zojuist met PC Suite van Sony Ericsson m'n contacten en agenda gesynchroniseerd, dit werkt perfect. http://www.sonyericsson.c...wnloads/satio?lc=nl&cc=nl
Hier is nog een uitgebreide handleiding te vinden:
http://www.sonyericsson.c...U1__UG_EN_1229-1286_1.pdf
Mijn telefoon komt trouwens uit duitsland. Stond duits ingesteld, doosje duits, handleiding duits.. Iemand ook zoiets? Maakt me verder helemaal niks uit natuurlijk
Verwijderd
dat zal wel niks uitmaken denk ik.
ik heb wat games gedownload, maar als ik die wil spelen staat het halve scherm vol met knoppen.
weet iemand hoe ik deze weghaal? want soms valt het halve spel weg...
ik heb wat games gedownload, maar als ik die wil spelen staat het halve scherm vol met knoppen.
Verwijderd
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kwam ergens anders dit tegen:Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:34:
[...]
Hey,
kan iemand mij vertellen hoe het met de cold gps-fix staat? Dus telefoon uit > telefoon aan > buiten staan >
kijken hoeveel minuten het duurt tot hij een fix heeft (zonder AGPS!). Is heel belangrijk voor me aangezien ik veel met mijn n95 navigeer en zonder internet abonnement.
Alvast bedankt
Navigeren gaat snel en de Satio heeft ongeveer 1 a 2 minuten nodig om de nodige satellieten te vinden bij een koude start.
Verwijderd
Dit komt waarschijnlijk omdat het spel normaal niet voor een scherm/telefoon als deze is gemaakt waardoor deze spellen zo klein zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:21:
dat zal wel niks uitmaken denk ik.
Nu is het voordeel dat je met die knoppen die in het scherm komen spellen kan spelen van oude type telefoons, waardoor je ook meer verschillende spellen kan spelen.