Het schijnt dat het huidige Symbian OS (nog) geen SyncML heeft, wat iemand daar het fijne van? Ik gebruik het al een paar jaar om agenda en adresboek te synchroniseren (tegen een linux-server met Funambol erop - maar Google biedt het tegenwoordig ook aan geloof ik).
Ik orienteer me op iets nieuws, omdat ik (zoals ik al verwacht had) uit mijn oude Orange-abbo gekieperd word door T-mobile (25Mb UMTS-internetverkeer plus extra verkeer verrekend uit je belbundel + belminuten onbeperkt meenemen voor € 25 pm, daar kan je als telecomprovider toch niet - meer - van leven ...

).
Vodafone lijkt me wel iets. Echter ik zou graag - af en toe - Fring willen blijven gebruiken (weet niet zeker of dat er al is voor het nieuwe Symbian OS). Ik had de indruk vanuit de specs dat de HPM-82 koptelefoon-met- afstandsbediening zou moeten werken.
Eigenlijk ben ik nog best gelukkig met mijn P1i (
of: kan ik haast niet geloven dat foonfabrikanten niet meer vooruitgang geboekt hebben - in 2 jaar!! ). Ik heb wat software aangeschaft waarvan ik nog maar moet zien of het nog te krijgen is voor Symbian OS, zoals HandySuite en TomTom (werkt goed op de racefiets). Ook het keyboard zal ik missen (ik ben nu eenmaal niet zo dol op slider-phones - want een telefoon moet stevig gebouwd zijn en een jaar of 2 meekunnen, onder uiteenlopende omstandigheden).
Ik wil dus kritisch zijn voordat ik misschien alsnog, na jarenlang trouwe klant te zijn geweest, opnieuw een SE koop (voorheen was dat appeltje-eitje). Ik kan eventueel toch wat meer uit te geven (met 2 jarig abbo zijn er goede aanbiedingen) voor de inmiddels onvermijdelijke appel (die ook weer zijn eigen nadelen kent - maar wel goede applicaties). Wat is wijsheid...
Tot slot ben ik beniewd of SonyEricsson het tegenwoordig toestaat om je eigen homepage vast te leggen (bij de P1i hebben ze het lef gehad dat aan de provider over te laten ... het was met vergaande trucs wel mogelijk daar omheen te werken, maar dat is een instelling van een telefoonfabrikant die je niet moet aanmoedigen door zo'n toestel te kopen

).