misschien moet je gewoon wachten tot het toestel een redelijke tijd op de markt is. Als je er als eerste bij bent loop je het risico op kinderziekten. Degene die nu een Tytn II kopen bijvoorbeeld kopen een toestel met standaard WM 6.1, geen schermproblemen (zoals de eerste series) en een stabiel toestel. Je loopt met een wat ouder toestel ja, maar wel een dat gewoon goed werkt. Het probleem is dat we steeds als eerste dat nieuwe toestel willen hebben met alle gevolgen van dien
@ Rajackar
Omdat die winkels erop gokken dat je niet weet of je in je recht staat, maar zoek je het hogerop en dreig je met consumentenbond, radar of kassa. Dan zijn winkels wel opeens wat "coulanter"
Ik lees hier ook dat mensen hun TP terugsturen naar HTC voor iets anders en dat de ROM gelijk wordt geflashed naar de laatste officiele versie, wat voor die mensen een verbetering was.
Omdat die winkels erop gokken dat je niet weet of je in je recht staat, maar zoek je het hogerop en dreig je met consumentenbond, radar of kassa. Dan zijn winkels wel opeens wat "coulanter"
Ik lees hier ook dat mensen hun TP terugsturen naar HTC voor iets anders en dat de ROM gelijk wordt geflashed naar de laatste officiele versie, wat voor die mensen een verbetering was.
PSN: riznind
Ik vraag het me af hoor. Ik had na ruim een maand gebruik toch echt pas een goed beeld van de TP omdat het nieuwe er dan vanaf is en je ook kritsch gaat worden.
En dan kun je eiegenlijk niet meer terug.
En dan kun je eiegenlijk niet meer terug.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik rust mijn kaas.Rizn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:23:
tuurlijk je hebt gelijk dat een apparaat naar behoren moet werken, daarom ook de grap over Felix Meurders.
Maar helaas is de wereld van de consumenten elektronica bizar en is het internet de uitgesproken plaats om met zijn allen wijzer te worden en als je alleen naar specs kijkt als je iets koopt, dan wordt je dat niet. Je had je een hoop ergernis kunnen besparen.
In de autowereld worden veel verborgen gebreken onder de pet gehouden, zelfs zeer ernstige waardoor er veel doden voorkomen had kunnen worden als een fabrikant zijn verantwoordelijkheid had genomen (b.v. een verkeerd geplaatste benzinetank waardoor er heel snel brand uitbrak bij een aanrijding).
Maar ja, winst maken is belangrijker en dat geldt zeker in het geval van HTC. Ik bedoelde eigenlijk dat i.p.v. mensen gaan reclameren bij een fabrikant, wat veel energie kost, er ook mensen zijn die hun energie steken in het zelf oplossen van problemen, omdat dit voor die mensen een snellere weg is naar een beter werkend toestel. Dit is geen waarde oordeel ofzo maar mijn mening en ik respecteer jouw mening ten zeerste.
Iedere winkel moet het toestel terugnemen als de consument niet tevreden is, want ja, uit de doos is het een wanproduct en ik denk dat mensen die een TP1 hebben er wel twee keer over nadenken om een TP2 te nemen.
En discussie is leuker dan dat iedereen het met elkaar eens is toch?
Ik zal je niet tegenspreken want je klinkt alsof je best wel weet waar je het over hebt.
Ik ben al een dagje ouder en ben dit soort zaken eerlijk gezegd niet zo gewend.
Ik vind het vooral erg jammer dat het zo gaat maar doe 's nachts best wel een goeie tuk hoor.
Iedereen met elkaar eens ligt er natuurlijk aan wat iedereen vindt.
"Broccoli is een lekkere groente" is acceptabeler dan "we hebben een geweldig kabinet"
De download werkt nu.rajackar schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:00:
Kon je hem wel downloaden dan?
Ik krijg zelf een 404 als ik op het linkje klik.
Ik dacht even dat het de nieuwe was aangezien er eerst geen download stond voor de TP.
Ik heb net een Touch Pro. Even gehardspl'd, nu wat aan het spelen met rommetjes. Nog aanraders? Ik heb nu EnergyROM Series 2.0 with Final Rhodium Manila Build 32409. Echter word ik wel een beetje gek van de links en rechts toets op de voorkant. Ik snap er niks van, soms minimaliseert het ineens het spelletje wat ik deed, soms abusievelijk de home-knop, en soms is het links. Ben ik de enige die hier last van heeft?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
klopt, dit is gewoon de oude rom. Deze versie heb ik tenminste al sinds het begin op mijn telefoon.FunFair schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:50:
[...]
RUU_Raphael_Vodafone_NL_1.90.172.4_Radio_Signed_Raphael_CRC_52.33.25.17_1.02.25.19_Ship.exe
volgens mij was 1.90 de oude ROM. Ik krijg versie 5.05 te zien op m'n telefoon.
Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb een probleem. Mijn Touch Pro (nieuwste originele firmware) geeft altijd het headphone icoontje weer, terwijl geen handsfreeset is aangesloten. Wanneer ik wil bellen hoor ik dus niks door de normale speaker. Wanneer ik de handsfreeset wèl aansluit, hoor ik wel iets door de oordopjes. Als ik deze echter weer uittrek, blijft het headphone icoontje gewoon staan.
Wat kan ik hieraan doen? Kan ik misschien middels een tweak de headphone-sensor uitschakelen?
Ik heb een probleem. Mijn Touch Pro (nieuwste originele firmware) geeft altijd het headphone icoontje weer, terwijl geen handsfreeset is aangesloten. Wanneer ik wil bellen hoor ik dus niks door de normale speaker. Wanneer ik de handsfreeset wèl aansluit, hoor ik wel iets door de oordopjes. Als ik deze echter weer uittrek, blijft het headphone icoontje gewoon staan.
Wat kan ik hieraan doen? Kan ik misschien middels een tweak de headphone-sensor uitschakelen?
Na wat irritatie omdat ROMeos geen voice dialing had toch weer terug naar de laatste officiële rom.
Ook de radio rom wordt dan mee geflasht. Meteen valt op dat ik nauwelijks nog een GPS fix krijg. Bizar eigenlijk.
Nu weer naar de 25.28 rom en eens kijken of dat wel wil.
Ik krijg nu ook geen data meer binnen via wifi of via mijn pc, eens kijken of ik dat weer aan de gang kan krijgen. Kan ik namelijk toch nog even quickgps laten updaten.
Ook de radio rom wordt dan mee geflasht. Meteen valt op dat ik nauwelijks nog een GPS fix krijg. Bizar eigenlijk.
Nu weer naar de 25.28 rom en eens kijken of dat wel wil.
Ik krijg nu ook geen data meer binnen via wifi of via mijn pc, eens kijken of ik dat weer aan de gang kan krijgen. Kan ik namelijk toch nog even quickgps laten updaten.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
@ Matmich:
Ik kan je geloof ik geen Direct message sturen dus daarom maar zo: Toen ik mijn post teruglas dacht ik, oei! teveel van dik hout zaagt men planken, sorry hiervoor. Het was niet mijn bedoeling om het forum te vervuilen met off topic.
@ MsG:
Zit zelf op PROven rom 2.4. Er is ook een 3.1 uit met dezelfde TF3D als EnergyRom. Ik vind PROven rom vrij stabiel, TF3D is supersnel bij die rom. Radio vind ik zelf .32 het beste, maar dit is in elke regio anders. (regio Rotterdam)
Ik kan je geloof ik geen Direct message sturen dus daarom maar zo: Toen ik mijn post teruglas dacht ik, oei! teveel van dik hout zaagt men planken, sorry hiervoor. Het was niet mijn bedoeling om het forum te vervuilen met off topic.
@ MsG:
Zit zelf op PROven rom 2.4. Er is ook een 3.1 uit met dezelfde TF3D als EnergyRom. Ik vind PROven rom vrij stabiel, TF3D is supersnel bij die rom. Radio vind ik zelf .32 het beste, maar dit is in elke regio anders. (regio Rotterdam)
Viel toch wel mee?Rizn schreef op woensdag 01 april 2009 @ 01:12:
@ Matmich:
@ MsG:
(knipje)
Ik had niet het gevoel dat het off-topic was hoor, en ben ook geenzins in mijn wiek geschoten.
Ik zou willen zeggen
Misschien dat ik dom ben hoor, maar HTC touch flo kan je niet aanpassen. Is er wel een mogelijkheid om notities weer te geven, in het begin scherm van touch flo (Tijd, Oproepen & afspraken) krijg je de mogelijkheid om naar beneden te scrollen.
Dus is er een mogelijkheid voor notities in htc touch flo?
Dus is er een mogelijkheid voor notities in htc touch flo?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Heb de telefoon nu 3 maanden en ben opzich wel tevreden over het ding maar ik zal zeker geen HTC meer nemen. Teveel gekloot voordat ik tevreden ben met de telefoon. Het heeft me 2 maanden geduurd voordat ik echt kon zeggen dat ik met alle punten van dit toestel, met veel tweaks en custom roms. Een TP2 zal ik zeker ook niet nemen.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Hier hetzelfde eindelijk. Na een maand of twee heb het redelijk in de vingers om het toestel met de juiste roms en instellingen naar mijn wensen te configureren. Eigenlijk is het bizar dat dat nodig is maar helaas is het niet anders. Als ik hem nu nog in zou kunnen ruilen zou ik het doen maar daar is het te laat voor.
Echt ontevreden met hoe hij nu werkt ben ik niet maar dit is niet wat ik verwacht van een kant en klaar produkt in deze prijsklasse.
Ik heb nu weer radio rom 25.28 er op staat en in combinatie met quickgps heb ik nu heel snel een fix.
Ook de gps tweaks in de driver die een tijd geleden gepost waren hebben de lag wat verbeterd. Met tomtom kon ik al prima rijden en dat is ook nog een stukje verbeterd. Enige nadeel is dat ie nog steeds afslaan niet goed volgt en dan even later bij spring maar de instructies komen op tijd en als je af en toe even op het scherm kijkt wat er aan komt heb je geen problemen en kom je overal.
Echt ontevreden met hoe hij nu werkt ben ik niet maar dit is niet wat ik verwacht van een kant en klaar produkt in deze prijsklasse.
Ik heb nu weer radio rom 25.28 er op staat en in combinatie met quickgps heb ik nu heel snel een fix.
Ook de gps tweaks in de driver die een tijd geleden gepost waren hebben de lag wat verbeterd. Met tomtom kon ik al prima rijden en dat is ook nog een stukje verbeterd. Enige nadeel is dat ie nog steeds afslaan niet goed volgt en dan even later bij spring maar de instructies komen op tijd en als je af en toe even op het scherm kijkt wat er aan komt heb je geen problemen en kom je overal.
offtopic:
Even een offtopic vraagje kan iemand me (misschien in een PM) een hint geven over hoe je een reis plant in tomtom die over meerdere kaarten heen gaat?
Even een offtopic vraagje kan iemand me (misschien in een PM) een hint geven over hoe je een reis plant in tomtom die over meerdere kaarten heen gaat?
[ Voor 42% gewijzigd door rajackar op 01-04-2009 09:23 ]
rajackar schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:20:
Hier hetzelfde eindelijk. Na een maand of twee heb het redelijk in de vingers om het toestel met de juiste roms en instellingen naar mijn wensen te configureren. Eigenlijk is het bizar dat dat nodig is maar helaas is het niet anders. Als ik hem nu nog in zou kunnen ruilen zou ik het doen maar daar is het te laat voor.
offtopic:
offtopic:
Gewoon zoals je normaal een reis plant, en als je dan de stad mag kiezen zie je het vlaggetje van dat land. Als je klikt op dat vlaggetje kan je de andere landen kiezen.
Gewoon zoals je normaal een reis plant, en als je dan de stad mag kiezen zie je het vlaggetje van dat land. Als je klikt op dat vlaggetje kan je de andere landen kiezen.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
offtopic:
tnx, maar dat werkt volgens mij niet als je naar een land wil dat op een andere kaart staat. Die landen zie je alleen als je van kaart wisselt in de voorkeuren.
tnx, maar dat werkt volgens mij niet als je naar een land wil dat op een andere kaart staat. Die landen zie je alleen als je van kaart wisselt in de voorkeuren.
Verwijderd
hallo mede htc touch pro gebruikers.
maandag heb ik mijn nieuwe pro binnen gekregen.
alleen wat is de gemiddelde gebruiksduur voor de battery.
ik heb het scherm vrij gedimd staan gebruik hem ong een uur op een dag met beetje msn en internet. daarna zet ik de internet verbinding weer uit en de pro weer in standby modus.
maar nu haal ik nog niet eens een complete dag. zo rond een uur of 8 valt de telefoon al uit.
tevens ben ik ook niet te vreden over de naar links en rechts knop onder het scherm, meestal als ik links indruk neemt hij de home toets mee en naar rechts de terug toets.
zijn er meer mensen die van deze dingen last hebben en wat is er aan te doen?
ik heb het scherm vrij gedimd staan gebruik hem ong een uur op een dag met beetje msn en internet. daarna zet ik de internet verbinding weer uit en de pro weer in standby modus.
maar nu haal ik nog niet eens een complete dag. zo rond een uur of 8 valt de telefoon al uit.
tevens ben ik ook niet te vreden over de naar links en rechts knop onder het scherm, meestal als ik links indruk neemt hij de home toets mee en naar rechts de terug toets.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 18:17 . Reden: extra vraag gesteld ]
Verwijderd
Hoe stel de default browser van de RSS-reader in? Was eerst Opera...nu ineens IE, ik wil terug naar Opera.
Heb het al eerder gevraagd, helaas geen antwoord gekregen en ik kan de oplossing niet vinden op google. Hulde voor diegene die mij kan helpen!
- try this:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\Rai\: DEFBROWSER
"0"=Opera Browser
"1"="\Windows\OperaL.exe\"
it should make opera default
Dit bovenstaande werkt bij mij niet! Overigens opent mijn HTC alles in Opera behalve RSS reader.
Heb het al eerder gevraagd, helaas geen antwoord gekregen en ik kan de oplossing niet vinden op google. Hulde voor diegene die mij kan helpen!
- try this:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shell\Rai\: DEFBROWSER
"0"=Opera Browser
"1"="\Windows\OperaL.exe\"
it should make opera default
Dit bovenstaande werkt bij mij niet! Overigens opent mijn HTC alles in Opera behalve RSS reader.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 19:28 ]
Na een week ofzo gaat de batterij wel iets langer mee. Maar het blijft echt behelpen. Ik heb maar een autolader gekocht om hem tussentijds bij te laden of heb hem aan de usb hangen als ik aan het werk ben. Als het probleem blijft zou ik een andere radio rom erop flashen en i.i.g. de nieuwe officiele HTC romVerwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:40:
hallo mede htc touch pro gebruikers.
Ik gebruik die knoppen bijna nooit, hooguit de draaiknop om in en uit te zoomen. Je gebruikt die knoppen als tab neem ik aan? Zijn echt lastige knopjes

[ Voor 4% gewijzigd door Rizn op 02-04-2009 13:49 ]
Die linker en rechter toetsen zijn een hel inderdaad. Op den duur weet je min of meer waar je moet drukken.
Heeft iemand ervaring met de TV-out? Ik zie op eBay kabels met een 1 euro startprijs maar wel 13 verzendkosten. Iemand eventueel interesse in zoiets? Als we de verzendkosten delen valt het nog mee.
Heeft iemand ervaring met de TV-out? Ik zie op eBay kabels met een 1 euro startprijs maar wel 13 verzendkosten. Iemand eventueel interesse in zoiets? Als we de verzendkosten delen valt het nog mee.
Ik heb die kabel wel gekocht maar ik doe er eigenlijk niks mee. Het is wel geinig maar de kwaliteit is zoals te verwachten niet bijzonder goed. Ik was nog van plan eens te kijken hoe een presentatie er dan uit komt te zien. Ik zal eens kijken of ik dat vast kan leggen als je geïnteresseerd bent.MsG schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:01:
Die linker en rechter toetsen zijn een hel inderdaad. Op den duur weet je min of meer waar je moet drukken.
Is er een bepaalde set handelingen nodig om gps werkend te krijgen op een touch pro?
Ben sinds gisteren aan het proberen om een fix te krijgen, maar het lukt maar niet. Heb al hardreset gedaan, de laatste rom van de htc website zit er nu op, htc gps tool en tomtom krijgen maar geen fix. Laatste versie van quick gps heb ik ook afgehaald.
Op mijn touch diamond had ik binnen de 30sec een fix en daar moest ik niets voor doen.
Radioversie: 1.11.25.1
Ben sinds gisteren aan het proberen om een fix te krijgen, maar het lukt maar niet. Heb al hardreset gedaan, de laatste rom van de htc website zit er nu op, htc gps tool en tomtom krijgen maar geen fix. Laatste versie van quick gps heb ik ook afgehaald.
Op mijn touch diamond had ik binnen de 30sec een fix en daar moest ik niets voor doen.
Radioversie: 1.11.25.1
Als je zou willen graagrajackar schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:45:
[...]
Ik heb die kabel wel gekocht maar ik doe er eigenlijk niks mee. Het is wel geinig maar de kwaliteit is zoals te verwachten niet bijzonder goed. Ik was nog van plan eens te kijken hoe een presentatie er dan uit komt te zien. Ik zal eens kijken of ik dat vast kan leggen als je geïnteresseerd bent.
Welke exacte kabel had jij?
[ Voor 3% gewijzigd door MsG op 02-04-2009 15:42 ]
Ik heb die van HTC zelf gekocht. Zal wel ff kijken of ik een paar foto's kan schieten.MsG schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:42:
[...]
Als je zou willen graag.
Welke exacte kabel had jij?
@pisart: Dat is idd vreemd. Ik heb met de originele rom wel dat het soms heel erg lang duurt. Heb nu de 25.28 erin zitten en icm geupdate quickgps info heb ik binnen een paar minuten een fix en soms zelfs in 10-15 sec. Er waren verder geen handelingen nodig.
Enig idee of het nog verschilt met zo een bijv: http://cgi.ebay.nl/AV-Kab...m63.l1177#ShippingPayment
Verwijderd
het is een vodafone branded toestel, ik heb al geprobeerd op de site van htc maar daar kan ik geen rom vinden en op de site van vodafone staat alleen de rom die er nu opstaat.
(RUU_Raphael_Vodafone_NL_1.90.172.4_Radio_Signed_Raphael_CRC_52.33.25.17_1.02.25.19_Ship)
dus waar zou ik een andere rom kunnen vinden voor mijn toestel?
(RUU_Raphael_Vodafone_NL_1.90.172.4_Radio_Signed_Raphael_CRC_52.33.25.17_1.02.25.19_Ship)
Rizn schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:37:
[...]
Na een week ofzo gaat de batterij wel iets langer mee. Maar het blijft echt behelpen. Ik heb maar een autolader gekocht om hem tussentijds bij te laden of heb hem aan de usb hangen als ik aan het werk ben. Als het probleem blijft zou ik een andere radio rom erop flashen en i.i.g. de nieuwe officiele HTC rom
Ik gebruik die knoppen bijna nooit, hooguit de draaiknop om in en uit te zoomen. Je gebruikt die knoppen als tab neem ik aan? Zijn echt lastige knopjes
Verwijderd
Helaas geen enkele reactie, dus ik zal wel een probleem hebben dat niemand kent...Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:30:
Een nieuw probleem... opeens werkt de foto-camera niet goed meer. ..
Het probleem met foto's maken is er nog steeds alleen ietsje anders, nu maakt ie wel een foto... ik zie in het album overzicht de thumbnails wel goed verschijnen en toestel blijft niet meer hangen na maken foto, maar groot op het touch-scherm is het groene sneeuw wat ik zie. Ik heb het vermoeden dat er iets mis gaat met het opslaan van de foto's door de camera. Ik heb al de instelling aangepast van geheugenkaart naar intern geheugen, maar dat maakt niks uit.
Kan ik ergens de camera software "los" downloaden en opnieuw installeren? Zonder dus een volledige reset dat ik ALLES opnieuw moet installeren?
Edit: SORRY! Oplossing was wel gegeven 2 berichten onder mijn vraag. Het werkt nu weer goed!
(verder werkt het toestel nog steeds goed sinds firmware-update, batterij gaat steeds langer mee lijkt het... en zelfs een kampeerweekend met temperaturen snachts onder nul heeft ie overleefd.)
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 08:18 ]
Hoe herkenbaarpisart schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:25:
Is er een bepaalde set handelingen nodig om gps werkend te krijgen op een touch pro?
Ik had hetzelfde toen ik hem net had. Alles geprobeerd. Niets werkte. Tot ik DE tip kreeg die even simpel klinkt als dat hij is:
Doe je TP uit via het aan/uit knopje (lang ingedrukt houden). Wacht een paar seconden en start hem weer op. Start een applicatie op die eerst geen fix kon krijgen, maar nu opeens wel. KLAAR!
... en oranje! :P
Verwijderd
Goedenavond,
Ik heb een probleempje. Al mijn msn contacten staan tussen me telefoonnummers en die wil ik graag weg hebben. Nou heb ik gelezen dat als ik ze 1 voor 1 verwijder ze ook uit me msn lijst worden verwijderd. Is er ergens een weergave optie dat ik alleen de telefoonnummer kan laten zien?
Greetz,
Ik heb een probleempje. Al mijn msn contacten staan tussen me telefoonnummers en die wil ik graag weg hebben. Nou heb ik gelezen dat als ik ze 1 voor 1 verwijder ze ook uit me msn lijst worden verwijderd. Is er ergens een weergave optie dat ik alleen de telefoonnummer kan laten zien?
Greetz,
Heb deze telefoon sinds een paar daagjes, en hij bevalt mij prima! Alleen lijkt het wel of er wat mis is met mijn GPS? Ik start Google Maps op, en kies voor menu -> GPS gebruiken. Daarna is hij bezig met het opstarten van de GPS, na een tijdje krijg ik de melding dat er geen GPS-ontvanger is gevonden?
Hoe kan ik trouwens zien of mijn phone up-to-date is?
Hoe kan ik trouwens zien of mijn phone up-to-date is?

Verwijderd
Regelmatig ontvang ik, terwijl geluid van tel. aan staat, een smsje terwijl ik geen geluid hoor en de telefoon niet trilt...wel zie ik dat witte lichtje rondom die ronde knop draaien. Als ik dan mijn telefoon uit standby haal dan begint mijn telefoon pas geluid te maken en/of te trillen.
Nu heb ik zelf het volgende gevonden:
3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"
Maar dit houdt toch in dat mijn telefoon uit de standbystand komt als ik een smsje ontvang of niet?
Ik wil gewoon altijd geluid/trillen hebben bij ontvangen smsje als hij in standby staat en dan wil ik zelf bepalen of ik mijn telefoon uit standby haal of niet. Als ik een smsje krijg en hij gaat uit standby dan ga je onbewust allerlei rare fratsen krijgen als ie in je broekzak zit...
Nu heb ik zelf het volgende gevonden:
3. Wake Up on New SMS --> HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL : DisableSMSWakeUpEvent <-- set to "1" by default. Change value to "0"
Maar dit houdt toch in dat mijn telefoon uit de standbystand komt als ik een smsje ontvang of niet?
Ik wil gewoon altijd geluid/trillen hebben bij ontvangen smsje als hij in standby staat en dan wil ik zelf bepalen of ik mijn telefoon uit standby haal of niet. Als ik een smsje krijg en hij gaat uit standby dan ga je onbewust allerlei rare fratsen krijgen als ie in je broekzak zit...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 22:53 ]
Hmm dit heb ik ook gehad maar dat was weg nadat ik de laatste update had geïnstalleerd dacht ik. Ik had er met Mrom en ROMeos sowieso geen last van.iNSaNe-oNe schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:30:
[...]
Hoe herkenbaar
Ik had hetzelfde toen ik hem net had. Alles geprobeerd. Niets werkte. Tot ik DE tip kreeg die even simpel klinkt als dat hij is:
Doe je TP uit via het aan/uit knopje (lang ingedrukt houden). Wacht een paar seconden en start hem weer op. Start een applicatie op die eerst geen fix kon krijgen, maar nu opeens wel. KLAAR!
Ik zou zeggen van niet. Hij output geen super resolutie dus de kwaliteit van de kabel is dan ook minder van de belang. Het is sowieso een composiet aansluiting.MsG schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:00:
Enig idee of het nog verschilt met zo een bijv: http://cgi.ebay.nl/AV-Kab...m63.l1177#ShippingPayment
Hier nog even twee foto's als linkje want ik had vergeten er thumbnails van te maken
TomTom op 46'' grootte
http://www.departuremetal.com/zooi/000_0062.JPG
Powerpoint presentatie (animaties in pp worden door pp mobile btw genegeerd):
http://www.departuremetal.com/zooi/000_0063.JPG
[ Voor 39% gewijzigd door rajackar op 02-04-2009 23:50 ]
Voortaan toch even beter kijken, de vermoedelijke oplossing was al twee berichten na jouw vraag gegeven:Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:30:
[...]
Helaas geen enkele reactie, dus ik zal wel een probleem hebben dat niemand kent...
Het probleem met foto's maken is er nog steeds alleen ietsje anders, nu maakt ie wel een foto... ik zie in het album overzicht de thumbnails wel goed verschijnen en toestel blijft niet meer hangen na maken foto, maar groot op het touch-scherm is het groene sneeuw wat ik zie. Ik heb het vermoeden dat er iets mis gaat met het opslaan van de foto's door de camera. Ik heb al de instelling aangepast van geheugenkaart naar intern geheugen, maar dat maakt niks uit.
Kan ik ergens de camera software "los" downloaden en opnieuw installeren? Zonder dus een volledige reset dat ik ALLES opnieuw moet installeren?
(verder werkt het toestel nog steeds goed sinds firmware-update, batterij gaat steeds langer mee lijkt het... en zelfs een kampeerweekend met temperaturen snachts onder nul heeft ie overleefd.)
Verwijderd in "Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 6]"
http://gathering.tweakers...0update&data[boolean]=ANDVerwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 16:26:
het is een vodafone branded toestel, ik heb al geprobeerd op de site van htc maar daar kan ik geen rom vinden en op de site van vodafone staat alleen de rom die er nu opstaat.
[...]
geen officiele update van vodafone nog?
Verwijderd
Ik schaam mij diep!!!Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:32:
[...]
Waarschijnlijk heb je dan met "advanced cofig" onder "camera" de optie "encode foto's in portait mode" aan gezet.
Deze weer terugzetten op "no" en het zou verholpen moeten zijn.

Mijn dank!
Verwijderd
Goedenmorgen allemaal,
Dit is mijn eerste post hier, maar voor dat ik heb besloten hem te posten heb ik eerst flink door de eerdere 5 delen m.b.t. de TP zitten scannen. Ik kwam wel iemand tegen met hetzelfde euvel als ik heb met de TP, maar echter geen oplossing.
Ik ben sinds 3 dagen in bezit van een Vodafone-branded TP. Al 2 ochtenden wordt ik niet wakker van de wekker (van de TP dan), aangezien de TP is vastgelopen. 's Ochtends is mijn scherm geheel zwart en reageert nergens op, alleen het tobo gaat branden en de vier knoppen onder het scherm, echter krijg ik hiermee de TP niet van zijn zwarte scherm af. De enige optie is een soft reset. (Als ik ga slapen staat hij op long end toetsenblok en het scherm staat uit d.m.v. de powerknop.)
Zijn er mee mensen met dit probleem? En weet iemand een oplossing (of heb ik er overheen gelezen)?
Dit is mijn eerste post hier, maar voor dat ik heb besloten hem te posten heb ik eerst flink door de eerdere 5 delen m.b.t. de TP zitten scannen. Ik kwam wel iemand tegen met hetzelfde euvel als ik heb met de TP, maar echter geen oplossing.
Ik ben sinds 3 dagen in bezit van een Vodafone-branded TP. Al 2 ochtenden wordt ik niet wakker van de wekker (van de TP dan), aangezien de TP is vastgelopen. 's Ochtends is mijn scherm geheel zwart en reageert nergens op, alleen het tobo gaat branden en de vier knoppen onder het scherm, echter krijg ik hiermee de TP niet van zijn zwarte scherm af. De enige optie is een soft reset. (Als ik ga slapen staat hij op long end toetsenblok en het scherm staat uit d.m.v. de powerknop.)
Zijn er mee mensen met dit probleem? En weet iemand een oplossing (of heb ik er overheen gelezen)?
Probeer eens een hard-reset? dan installeert de telefoon zich helemaal opnieuw. Wil soms wel eens gekke problemen verhelpen.Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:15:
Goedenmorgen allemaal,
En heb je al gekeken of er een update voor de vodafone versie beschikbaar is op de site van HTC?
Dat moet je bij de Live instellingen doen van msn. Als je voor de eerste keer msn opstart vraagt hij of de contacten ook in je telefoonlijst mogen staan, heb je waarschijnlijk iets te snel doorgeklikt, want het staat standaard op aan. Volgens mij kun je het weer uitzetten als je msn opstart, naar live toepassingen gaat oid en dan naar de opties.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:03:
Goedenavond,
Greetz,
Verwijderd
Dat heb ik gevonden maar de hokjes zijn grijs (niet klikbaar) Iemand enig idee hoe dit komt?FunFair schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 15:23:
[...]
Dat moet je bij de Live instellingen doen van msn. Als je voor de eerste keer msn opstart vraagt hij of de contacten ook in je telefoonlijst mogen staan, heb je waarschijnlijk iets te snel doorgeklikt, want het staat standaard op aan. Volgens mij kun je het weer uitzetten als je msn opstart, naar live toepassingen gaat oid en dan naar de opties.
heb vandaag mijn TP een hard reset gegeven en voor het eerst TomTom geinstalleerd. Gebruikte altijd mcguider, maar door de gps lag was deze eigelijk onbruikbaar. Daarom wil ik tomtom een proberen.
Vreemd genoeg krijg ik echter geen enkel gps ontvangst. Heb al gps tool voor htc geinstalleerd maar ook hierbij krijg ik geen ontvangst. Heb de baudrate op 57600 (standaard) staan en op com 4. Ik zie een boel data langskomen maar er komt nix uit, ook niet na 30 min.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem, ik draai de laatste Rom van HTC
Vreemd genoeg krijg ik echter geen enkel gps ontvangst. Heb al gps tool voor htc geinstalleerd maar ook hierbij krijg ik geen ontvangst. Heb de baudrate op 57600 (standaard) staan en op com 4. Ik zie een boel data langskomen maar er komt nix uit, ook niet na 30 min.
... kijk even 12 posts boven je vraag en post of dit de oplossing voor je is geweest.darklord007 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:14:
heb vandaag mijn TP een hard reset gegeven en voor het eerst TomTom geinstalleerd. Gebruikte altijd mcguider, maar door de gps lag was deze eigelijk onbruikbaar. Daarom wil ik tomtom een proberen.

Ik herinner me niet of ik dit toevallig gedaan heb, maar na een uur aan mijn venster gelegen te hebben is het toch gelukt om een fix te krijgen. Sindsdien al paar keer gereset en weer geprobeerd, heb nu binnen de minuut of anderhalve minuut wel een fix. Dus het lijkt goed te werken. Gelukkig, dacht al dat ik een kapotte gpsreceveir hadiNSaNe-oNe schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:30:
[...]
Hoe herkenbaar

opnieuw opstarten heb ik natuurlijk al meerdere malen geprobeerd, helaas geen resultaatiNSaNe-oNe schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:25:
[...]
... kijk even 12 posts boven je vraag en post of dit de oplossing voor je is geweest.![]()
Het moet toch ook zijn baudrate 4800 en COM4? Of gewoon automatisch, maar COM4 en 57600 lijkt me verkeerd.
Het zit 'm in het kleine detail:darklord007 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 22:21:
[...]
opnieuw opstarten heb ik natuurlijk al meerdere malen geprobeerd, helaas geen resultaat
"Opnieuw opstarten" (lees: soft- danwel hardreset) is niet gelijk aan "Doe hem uit en doe hem aan" (lees: apparaat tijdelijk "stroomloos" maken). Wat is hetgene wat je al meerdere malen hebt geprobeerd? Wil je dat nog eens melden?
Bij mij staan overigens zoals al opgemerkt ook de instellingen op 4800baud (COM4/auto).
[ Voor 7% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 05-04-2009 14:04 ]
Ik heb een groot probleem de laatste dagen... mijn telefoon wordt behoorlijk warm. en de accu is in ongeveer een uur of 5-6 compleet leeg. En dan heeft hij eigenlijk alleen maar standby gestaan.
Zijn dit bekende Touch pro problemen? En zo ja zijn er oplossingen voor?
Heb je dit toevallig sinds het installeren van een nieuw programma? Ik heb zelf op mijn N95 iets soortgelijks gehad, dat kwam door een verkeerd programma.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Nee niks geïnstalleerd... alleen iets uninstalled
Een BT progje Jetware het het...

Een BT progje Jetware het het...
Heb de batterij eruit gehad en de baud rate op 4800 gezet, na geruime tijd actief laten zijn mbv de htc gps tool nog steeds geen enkel signaal
Verwijderd
Laat me raden, je gebruikt de radio 1.02.25.28.darklord007 schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:33:
Heb de batterij eruit gehad en de baud rate op 4800 gezet, na geruime tijd actief laten zijn mbv de htc gps tool nog steeds geen enkel signaal
Ondanks dat dit een van de beste radio's is hebben sommige mensen dit euvel.
Zelf heb ik het ook gehad, maar na opnieuw flashen met dezelfde rom werkte het weer.
Ik ken gevallen die het met een andere radio hebben opgelost.
Hopelijk werkt het ook voor jou.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2009 21:47 ]
ik heb radio 1.11.25.01 erop staan, misschien volgende week eens proberen met een andere rom, welke versie stond standaard op de TP?
Verwijderd
Geen idee. Kan je wel in het forum terugvinden.darklord007 schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:00:
ik heb radio 1.11.25.01 erop staan, misschien volgende week eens proberen met een andere rom, welke versie stond standaard op de TP?
Zelf gebruik ik nu 1.12.25.19 en die heeft bijna altijd verbazend snel een fix.
Batterij gebruik is ook lekker laag.
die ga ik ook eens proberen, Voor de radio rom update hoef je niet te hardresetten he?
Kom op zeg, doe zelf aub eens iets meer moeite voordat je hier je vragen neer plempt.darklord007 schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:22:
die ga ik ook eens proberen, Voor de radio rom update hoef je niet te hardresetten he?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Zucht nog maar een keer de GPS dan
In windows instellingen laat alles staan zoals het is onder externe GPS,
Program port is COM4.
Hardware port : none.
Baudrate : 4800.
Access: Check automated GPS control.
Verder helpt het weghalen van de GPS (debug) logging met de advanced config tool:
1. disable A-GPS (is al standaard zo)
2. disable GPS logging
3. logfile name must be empty
4. old logfile name must be empty
5. maximum size of logfile must be 0
6 delete the files : \windows\GPSLogFile.txt and \windows\GPSLogFileBack.txt
Met de oude KPN Rom werkten de volgende tweaks prima (radio 1.02.25.28 of nog ouder volgens mij):
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\GpsOneDevice\PollInterval = 100
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\InputBufferSize = 512
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\OutputBufferSize = 512
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\SleepOnNoData = 100
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Multiplexer\MaxBufferSize = 512
(by default not present, you have to create it, dword)
De interne GPS werkt op COM4: met een baudrate van 57600. Eventueel (niet nodig) kan je dit opgeven in Google maps en Tomtom als handmatige settings en dit lijkt GPS vertraging nog iets te verhelpen.
Bij de nieuwe KPN rom (1.11.25.01) moet je alles echter op default laten staan en werken bovenstaande tweaks heel slecht, je krijgt dan geen fix omdat de buffers te klein zijn en de tijd te kort (weet ik uit ervaring). Dus defaults:
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\GpsOneDevice\PollInterval = 1000
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\InputBufferSize = 4096
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\OutputBufferSize = 4096
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\SleepOnNoData = 1000
En geen max-buffersize tweak.
In programma's (Google maps tomTom) moet je verder ook niets aanpassen, Google maps manual op COM4: zetten, zorgt ervoor dat het programma de GPS niet kan vinden. Via Windows beheerde (interne GPS) wel.
Gebruik QuickGPS om de satelliet data op te halen.
Nu ga voor de eerste fix naar buiten en wacht rustig af tot google maps een fix heeft (max. 10 minuten). Indien dit niet in een keer werkt (heel waarschijnlijk) dan kan je eerst via het menu de GPS opnieuw uit en inschakelen. Als dat ook niet helpt dan inderdaad het toestel een keer aan- en uit zetten. Een andere optie is de HTC_GPS tool. start het programma en klik op Open en nav.int. (de rest is niet nodig). Wacht even af en loop een beetje heen en weer. Er zouden nu balken moeten verschijnen onder de sattelieten. Als deze groen worden heb je een fix. Bij de nieuwere radio heb ik echter gemerkt dat hij ook wel eens een fix heeft als dit nog niet het geval is.
Het blijft "aanmodderen"
In windows instellingen laat alles staan zoals het is onder externe GPS,
Program port is COM4.
Hardware port : none.
Baudrate : 4800.
Access: Check automated GPS control.
Verder helpt het weghalen van de GPS (debug) logging met de advanced config tool:
1. disable A-GPS (is al standaard zo)
2. disable GPS logging
3. logfile name must be empty
4. old logfile name must be empty
5. maximum size of logfile must be 0
6 delete the files : \windows\GPSLogFile.txt and \windows\GPSLogFileBack.txt
Met de oude KPN Rom werkten de volgende tweaks prima (radio 1.02.25.28 of nog ouder volgens mij):
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\GpsOneDevice\PollInterval = 100
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\InputBufferSize = 512
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\OutputBufferSize = 512
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\SleepOnNoData = 100
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Multiplexer\MaxBufferSize = 512
(by default not present, you have to create it, dword)
De interne GPS werkt op COM4: met een baudrate van 57600. Eventueel (niet nodig) kan je dit opgeven in Google maps en Tomtom als handmatige settings en dit lijkt GPS vertraging nog iets te verhelpen.
Bij de nieuwe KPN rom (1.11.25.01) moet je alles echter op default laten staan en werken bovenstaande tweaks heel slecht, je krijgt dan geen fix omdat de buffers te klein zijn en de tijd te kort (weet ik uit ervaring). Dus defaults:
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\GpsOneDevice\PollInterval = 1000
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\InputBufferSize = 4096
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\OutputBufferSize = 4096
- HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\GPS Intermediate Driver\Drivers\SleepOnNoData = 1000
En geen max-buffersize tweak.
In programma's (Google maps tomTom) moet je verder ook niets aanpassen, Google maps manual op COM4: zetten, zorgt ervoor dat het programma de GPS niet kan vinden. Via Windows beheerde (interne GPS) wel.
Gebruik QuickGPS om de satelliet data op te halen.
Nu ga voor de eerste fix naar buiten en wacht rustig af tot google maps een fix heeft (max. 10 minuten). Indien dit niet in een keer werkt (heel waarschijnlijk) dan kan je eerst via het menu de GPS opnieuw uit en inschakelen. Als dat ook niet helpt dan inderdaad het toestel een keer aan- en uit zetten. Een andere optie is de HTC_GPS tool. start het programma en klik op Open en nav.int. (de rest is niet nodig). Wacht even af en loop een beetje heen en weer. Er zouden nu balken moeten verschijnen onder de sattelieten. Als deze groen worden heb je een fix. Bij de nieuwere radio heb ik echter gemerkt dat hij ook wel eens een fix heeft als dit nog niet het geval is.
Het blijft "aanmodderen"
[ Voor 4% gewijzigd door Jouke74 op 06-04-2009 08:34 ]
"That was left handed..." - JJH
Nog even een domme vraag hoor. Ik ben met wat custom themes van XDA aan het spelen maar het enige dat ik niet kan vinden zijn de icoontjes die bovenin staan. Ik zie op de screenshots allemaal mooie icoontjes maar die kan ik dus niet vinden.
Klopt, mits je bedoeld dat je de overige data gewoon behoud. Bij een radio-rom update blijven de overige instellingen etc behouden. Je kunt dus veilig van radiorom wisselen, je data en instellingen gaan niet verloren.darklord007 schreef op zondag 05 april 2009 @ 22:22:
Het zijn inderdaad bekende Touch pro problemen...911GT2 schreef op zondag 05 april 2009 @ 19:29:
Ik heb een groot probleem de laatste dagen... mijn telefoon wordt behoorlijk warm. en de accu is in ongeveer een uur of 5-6 compleet leeg. En dan heeft hij eigenlijk alleen maar standby gestaan.
Maar ik heb gisteren de telefoon uitgezet accu er uit gehaald, en er weer terug in geplaatst. Hem uit opgeladen. Vooralsnog gaat het vandaag beter. Kijken of hij het einde van de dag haalt zonder extra stroom

En ik maar denken dat het aan mijn EnergyRom lag
. Het gaat hier supersnel leeg, mijn kaiser deed dat een tikje minder erg.
Ik erger me dood aan de speling, het is opeens een tikje erger geworden. Jullie ook allemaal speling zeker
.
Ik erger me dood aan de speling, het is opeens een tikje erger geworden. Jullie ook allemaal speling zeker
[ Voor 31% gewijzigd door MsG op 06-04-2009 13:14 ]
Ja best wel veel, en als mijn slider open is issie niet 100% haaks... rechterkantkant zit een mm of twee hoger
Ik heb de laatste tijd ook vaker vastlopers bij de slider openen.
Ik heb de laatste tijd ook vaker vastlopers bij de slider openen.
Een kameraad van me kan hem bijna half draaien, hij kan dus bijna scheef uitgeklapt.
Ik deed mijn nagel in het kiertje onder de toetsen op de voorkant en voila daar nu ook speling
. Nou ja ik wil ook niet terug naar mijn kaiser, daarvoor heb ik nu al teveel features waar ik aan gewend ben, een alternatief is er ook niet echt
. Dan maar wennen aan de speling.
Ik deed mijn nagel in het kiertje onder de toetsen op de voorkant en voila daar nu ook speling
hallo, ik zit met een (simpel) probleempje.. ik kan me huidige achtergrond op geen mogenlijkheid veranderen!
iemand een idee? heb van alles geprobeerd, maar misschien is het iets heel simpels dat ik over het hoofd zie.
bvd.
iemand een idee? heb van alles geprobeerd, maar misschien is het iets heel simpels dat ik over het hoofd zie.
bvd.
Parklife
Heeft iemand een oplossing voor dit: Chaos-Zero in "Het HTC Touch Diamond en/of Touch Pro pr..."
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Verwijderd
nou je hebt je touchflo3d weergave, je schuift naar instellingen, je ziet gegeven synchroniseren, geluid en zie daar achtergrond, daar klik je op en verder kom je er denk ik wel uitParklife schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:04:
hallo, ik zit met een (simpel) probleempje.. ik kan me huidige achtergrond op geen mogenlijkheid veranderen!
bvd.
Hebben meer mensen last van het feit dat T-Mobile half duplex is.
Ik wordt er gek van
Ik wordt er gek van
Bij mij was het ook grote ellende met de GPS. Ik heb het toestel net binnen, en meteen de nieuwe originele ROM erop geflasht. In geen enkele applicatie kreeg ik een fix. Ik heb het toestel meerdere malen gereboot etc, maar hielp allemaal niets.darklord007 schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:33:
Oplossing bij mij: HTC GPS Tool installeren en daarmee wat prutsen. Toen ik initieel de test startte in de HTC GPS tool, en dan naar de "Satellite" view ging, zag ik onderin een hoop lege balkjes (stuk of 10). Daarna heb ik de test gestopt en poort gesloten, en wat met de settings lopen rommelen. Ik geloof dat de mode op "Cold start" zetten het gewenste resultaat leverde, namelijk: geen balkjes meer in de "Satellite" view. Toen ik dat bereikt had heb ik de test opnieuw gedraaid, en kwamen er steeds meer nieuwe balkjes bij. Binnen 5 minuten had ik een fix. Daarna werkte GPS ook in alle andere applicaties.
Heb ondertussen ook een HTC Touch pro aangeschaft, daar ik nog in het buitenland zit heb ik hem nog niet kunnen testen.
Kan iemand mij vertellen hoe het geluid is van de Hands Free functie op de telefoon?
Ik wil namelijk wel een autolader kopen, maar heb geen handsfree in mn auto. Is het geluid van de telefoon voldoende hard om alleen een lader + houder te kopen, of raden jullie aan om een handsfree kit te kopen?
Zo ja, dan koop ik er hier één. Is wat goedkoper denk ik
Kan iemand mij vertellen hoe het geluid is van de Hands Free functie op de telefoon?
Ik wil namelijk wel een autolader kopen, maar heb geen handsfree in mn auto. Is het geluid van de telefoon voldoende hard om alleen een lader + houder te kopen, of raden jullie aan om een handsfree kit te kopen?
Zo ja, dan koop ik er hier één. Is wat goedkoper denk ik
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
Verwijderd
zoek eens op tsowentaskbar, zal je een eind verder helpenrajackar schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:13:
Nog even een domme vraag hoor. Ik ben met wat custom themes van XDA aan het spelen maar het enige dat ik niet kan vinden zijn de icoontjes die bovenin staan. Ik zie op de screenshots allemaal mooie icoontjes maar die kan ik dus niet vinden.
Hee tnx
Sorry wrong topicMatMich schreef op maandag 06 april 2009 @ 17:19:
Hebben meer mensen last van het feit dat T-Mobile half duplex is.
Ik wordt er gek van
over een paar dagen hoop ik mijn MDA vario 4 binnen te hebben, en ik zou dan ook de nieuwe HTC Rom erop willen zetten. gewoon om te proberen.
ik kan het met de zoekfunctie niet vinden, ik vind enkel reply's over Spriteen PIMs backup, maar voor zover ik dat begrijp is dat alleen voor de instellingen.
maar waarmee kun je je huidige ROM (dus de gebrande) backuppen zodat mócht de HTC versie niet bevallen dat ik dan weer terug kan naar de 'oude' versie?
ik kan het met de zoekfunctie niet vinden, ik vind enkel reply's over Spriteen PIMs backup, maar voor zover ik dat begrijp is dat alleen voor de instellingen.
maar waarmee kun je je huidige ROM (dus de gebrande) backuppen zodat mócht de HTC versie niet bevallen dat ik dan weer terug kan naar de 'oude' versie?
[ Voor 15% gewijzigd door Shanquish op 07-04-2009 16:25 ]
Je kan niet een hele rom backuppen. Je kan wel de huidige rom gewoon downloaden en die terug flashen indien die andere niet bevalt. Maar je bent dan wel alles kwijt van wat je nu hebt. Losse dingen kan je dus backuppen met bijv PIM backup. Bedenk wel dat je zonder softwarematige modificaties (die officieel je garantie om zeep helpen) niet zomaar andere roms dan de MDA Vario 4 roms op jouw telefoon kan flashen.
Die backup heeft iemand anders al voor jou gedumpt. Ik meen dat ik op de wiki site van XDA ergens de orginele T-Mobile rom heb zien rondzwervenshameete schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:14:
over een paar dagen hoop ik mijn MDA vario 4 binnen te hebben, en ik zou dan ook de nieuwe HTC Rom erop willen zetten. gewoon om te proberen.
"May our framerates be high and our temperatures low."
ah oke, dan ga ik daar eens rondneuzen.Deem schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:44:
[...]
Die backup heeft iemand anders al voor jou gedumpt. Ik meen dat ik op de wiki site van XDA ergens de orginele T-Mobile rom heb zien rondzwerven
maar het lijkt me dat er dan wel een tooltje voor moet zijn, blijkbaar is het iemand anders dus ook gelukt
Edit: gevonden
Verwijderd
Hallo allemaal,
ik ben al aan het zoeken geweest, maar kan eigenlijk niets vinden wat mijn probleem op kan lossen.
Het probleem is als volgt: Ik heb een T-Mobile Vario IV (HTC Touch Pro) en ik ben volgens mij vaak onbereikbaar.
Mijn telefoon wisselt best vaak tussen het G en H icoon, van GPRS en HSDPA.
Als het G icoon wordt weergegeven heb ik vol bereik, alle streepjes.
Als het H icoon wordt weergegeven heb ik geen bereik, geen streepjes.
Als de telefoon gewoon standby op tafel ligt en ik activeer het scherm staat hij vaak op de H met geen bereik.
Hebben jullie een idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik zou graag hebben dat hij niet steeds wisselt tussen G en H, en gewoon op G blijft staan.
Sorry voor mijn (vast wel) n00b-vraag, maar toch alvast bedankt voor jullie hulp,
Marco.
ik ben al aan het zoeken geweest, maar kan eigenlijk niets vinden wat mijn probleem op kan lossen.
Het probleem is als volgt: Ik heb een T-Mobile Vario IV (HTC Touch Pro) en ik ben volgens mij vaak onbereikbaar.
Als de telefoon gewoon standby op tafel ligt en ik activeer het scherm staat hij vaak op de H met geen bereik.
Ik zou graag hebben dat hij niet steeds wisselt tussen G en H, en gewoon op G blijft staan.
Sorry voor mijn (vast wel) n00b-vraag, maar toch alvast bedankt voor jullie hulp,
Marco.
Verwijderd
Bij een hard reset blijven mijn contacten etc dan wel staan en al me msn contacten? Er staat dat de telefoon terug gaat naar fabrieksinstelling maar wat houd dit precies in?
Bij een hard reset ben je echt alles kwijt. Dus contacten, smsjes, etc. (Je MSN contacten echter niet omdat die bij Microsoft staan opgeslagen). Het terug gaan naar fabrieksinstellingen wil zeggen dat de telefoon terug gaat naar de toestand toen jij hem voor het eerst uit de doos haalde. Je zal dan weer het scherm moeten configureren en je andere instellingen weer goed moeten zetten.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:03:
Bij een hard reset blijven mijn contacten etc dan wel staan en al me msn contacten? Er staat dat de telefoon terug gaat naar fabrieksinstelling maar wat houd dit precies in?
Mocht je eventueel een harde reset geven dan wil ik PIM Backup aanraden. Deze software backupped echter niet je programma's etc., die zal je later weer opnieuw moeten installeren.
Verwijderd
Volgens mij staan me contacten op me sim opgeslagen en niet in me telefoon maakt dit nog verschil? Vorige keer heeft de verkoper iets gedaan maar ik weet niet zeker of dit dan een hard reset was.
Ik heb problemen met me internet. Hij zegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden en dat had hij toen ook. Maarja ze rekende wel lekker 80 euro ervoor dus heb geen zin om daar weer heen te gaan.
Weet iemand misschien waardoor het komt? Misschien ligt internet wel gewoon plat van hi ofzo maar dat lijkt me heel stug.
Greetz,
Ik heb problemen met me internet. Hij zegt dat er geen verbinding gemaakt kan worden en dat had hij toen ook. Maarja ze rekende wel lekker 80 euro ervoor dus heb geen zin om daar weer heen te gaan.
Weet iemand misschien waardoor het komt? Misschien ligt internet wel gewoon plat van hi ofzo maar dat lijkt me heel stug.
Greetz,
Ik heb ook internet via Hi en dat werkt gewoon goed. Waarschijnlijk heeft de verkopen gewoon een soft-reset gedaan (knopje aan de onderkant indrukken met de stick). De telefoon wordt hierdoor alleen opnieuw opgestart, verder wordt er niets gewijzigd.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 21:46:
Volgens mij staan me contacten op me sim opgeslagen en niet in me telefoon maakt dit nog verschil? Vorige keer heeft de verkoper iets gedaan maar ik weet niet zeker of dit dan een hard reset was.
Greetz,
Probeer anders de instellingen eens handmatig in te stellen:
Hi toestelinstellingen
Wanneer je contacten op je SIM staan opgeslagen kan je met een gerust hart een hard-reset uitvoeren. Je contacten blijven dan gewoon bestaan.
Verwijderd
Als ik zelf die instelling instel ga ik dan niet over me abonnement heen? Ik heb een abonnement van 5 euro en niet die van 10 euro waarmee je eindeloos online kan.
Soft reset heb ik al geprobeerd maar werkte helaas niet.
Soft reset heb ik al geprobeerd maar werkte helaas niet.
Iemand wm 6.5 al geprobeerd? Ik heb er een dagje mee rond gelopen maar de romeos versie met 6.5 was nog erg buggy. Verder wel een leuk systeem maar het heeft ook wat minder handige dingen. Zoals het niet met touch kunnen verschuiven van die honingraat menus (of misschien doe ik wel wat verkeerd
).
heb nu de laatste engelse romeos er op zitten en die werkt heerlijk. Enige dat me opvalt is dat de gps lag met 6.5 een stuk minder was. Maar dat kan aan andere dingen liggen dat puur het feit dat het op 6.5 draaide.
Wel iets om in de gaten te houden dus.
heb nu de laatste engelse romeos er op zitten en die werkt heerlijk. Enige dat me opvalt is dat de gps lag met 6.5 een stuk minder was. Maar dat kan aan andere dingen liggen dat puur het feit dat het op 6.5 draaide.
Ik gebruik sinds een kleine twee weken xECK29x Premier Series 1.5b Fully Loaded en dat bevalt prima. Met name Internet Explorer 8 is een grote vooruitgang. Ik kan nu veel meer websites goed bekijken. Vind de 6.5 UI ook wel prettig werken.rajackar schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 23:10:
Iemand wm 6.5 al geprobeerd? Ik heb er een dagje mee rond gelopen maar de romeos versie met 6.5 was nog erg buggy. Verder wel een leuk systeem maar het heeft ook wat minder handige dingen. Zoals het niet met touch kunnen verschuiven van die honingraat menus (of misschien doe ik wel wat verkeerd).
Start -> Instellingen -> Telefoon -> Band, en daar de band op GSM ipv AUTO zetten, hierdoor heb je geen HSDPA meer, maar gaat je batterij wel een heel stuk langer mee.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:16:
Hallo allemaal,
Marco.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Beste mensen,
Ik zit met het volgende problemen.
Mijn TP voert geen enkele register wijziging of aanpassing daadwerkelijk door. Ik voer ze keurig in via de RegEditor of pas dingen aan via Advanced Config. Vervolgens een soft-reset doen en klaar. Niet dus. Als ik terug ga naar de gewijzigde waarden zie ik dat ze wel verandert zijn in hetgeen dat ik aangegeven heb. Echter reageert het toestel er niet op en blijft het bij het oude.
Voorbeeld:
Ik wilde dat zwarte-scherm probleem verhelpen tijdens het bellen, wil gebruik kunnen maken van de cijfers. Keurig hier in één van deze topics de oplossingen gevonden, maar na invoering en softreset verandert en niets. Mn scherm gaat nog steeds op zwart als ik ga bellen. Ook heb de de vertraging van inkomende gesprekken via het register verkort, maar het duurt nog steeds even lang. En zijn er nog er nog meer dingen die lijken alsof ze doorgevoerd zijn, maar het dus niet zijn.
Iemand een idee? Hard-reset? Of anders een ROM-update? Zit nog op de eerste ROM.
ROM 1.90.404.1 NLD
RV 1.02.25.19
Protocol 52.33.25.17H
Ik zit met het volgende problemen.
Mijn TP voert geen enkele register wijziging of aanpassing daadwerkelijk door. Ik voer ze keurig in via de RegEditor of pas dingen aan via Advanced Config. Vervolgens een soft-reset doen en klaar. Niet dus. Als ik terug ga naar de gewijzigde waarden zie ik dat ze wel verandert zijn in hetgeen dat ik aangegeven heb. Echter reageert het toestel er niet op en blijft het bij het oude.
Voorbeeld:
Ik wilde dat zwarte-scherm probleem verhelpen tijdens het bellen, wil gebruik kunnen maken van de cijfers. Keurig hier in één van deze topics de oplossingen gevonden, maar na invoering en softreset verandert en niets. Mn scherm gaat nog steeds op zwart als ik ga bellen. Ook heb de de vertraging van inkomende gesprekken via het register verkort, maar het duurt nog steeds even lang. En zijn er nog er nog meer dingen die lijken alsof ze doorgevoerd zijn, maar het dus niet zijn.
Iemand een idee? Hard-reset? Of anders een ROM-update? Zit nog op de eerste ROM.
ROM 1.90.404.1 NLD
RV 1.02.25.19
Protocol 52.33.25.17H
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
En het niet / wel zwart maken van het scherm was nu net de register tweak waarvan werd gezegd dat hij op een aantal ROMs niet goed werkte.
Verder geldt, dat als de waarde anders is, ook het effect van die waarde operationeel is, en dat deze dus echt wel werkt. Hoeveel effect een bepaalde tweak heeft ligt geheel aan welke registry tweak je uitvoert.
Verder geldt, dat als de waarde anders is, ook het effect van die waarde operationeel is, en dat deze dus echt wel werkt. Hoeveel effect een bepaalde tweak heeft ligt geheel aan welke registry tweak je uitvoert.
"That was left handed..." - JJH
Oke, maar neem bijvoorbeeld de tijd van inkomende gesprekken. Een bekend probleem was dat de beller iets van 3 keer de telefoon hoort over gaan voordat mijn TP zelf overgaat. Dit was via een registertweak aan te passen (kwam uit de FAQ). Wat ik ook doe, of ik dit nu langer of korter instel, ook na de soft-reset blijft het hetzelfde.
Een ander voorbeeld. Je kunt instellen hoelang de verlichting van het toetsenbord aan blijft staan als je niets doet. Ook hier geldt wat ik ook verander (na 1 seconde of na 30 seconden), de verlichting gaat nog steeds na dezelfde tijd uit (ook al heb ik dus de waarde in 30 seconden verandert dat na de softreset ook terug te vinden is!). Doe ik dan iets fout of ligt het toch aan mijn ROM?
EDIT:
Nou ja, ben m toch maar eens aan het updaten naar de laatste ROM versie. Kan nooit kwaad. Misschien dat het euvel dan verholpen is.
Een ander voorbeeld. Je kunt instellen hoelang de verlichting van het toetsenbord aan blijft staan als je niets doet. Ook hier geldt wat ik ook verander (na 1 seconde of na 30 seconden), de verlichting gaat nog steeds na dezelfde tijd uit (ook al heb ik dus de waarde in 30 seconden verandert dat na de softreset ook terug te vinden is!). Doe ik dan iets fout of ligt het toch aan mijn ROM?
EDIT:
Nou ja, ben m toch maar eens aan het updaten naar de laatste ROM versie. Kan nooit kwaad. Misschien dat het euvel dan verholpen is.
[ Voor 8% gewijzigd door Pazo op 09-04-2009 15:14 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Verwijderd
Zijn er al veel mensen die uit kijken naar de Pro2, en wat vinden jullie ervan?
Wikken sommige trouwens ook nog om de n97?
Wikken sommige trouwens ook nog om de n97?
even een gekke vraag misschien, maar past de backplate van een touch pro ook op een MDA Vario IV ?
ik vind die namelijk veel mooier

versus
ik vind die namelijk veel mooier

versus

[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 10-04-2009 15:54 ]
nee dit past niet en je onderste plaatje is van de TD ipv de TP maar dat doet er niet toe.
Huh op de achterkant van mijn Vario IV staat 3.2 mega pixels en op het plaatje wat jij post staat 3.1...shameete schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:11:
even een gekke vraag misschien, maar past de backplate van een touch pro ook op een MDA Vario IV ?
ik vind die namelijk veel mooier![]()
[afbeelding]
versus
[afbeelding]
What a fine day for Science! | Specs
fixedjasring schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:39:
nee dit past niet en je onderste plaatje is van de TD ipv de TP maar dat doet er niet toe.
ow hehe, was me nog niet eens opgevallenHarmsen schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 14:43:
[...]
Huh op de achterkant van mijn Vario IV staat 3.2 mega pixels en op het plaatje wat jij post staat 3.1...
zijn overigens gewoon plaatjes gekaapt op het net, mijn MDA moet nog binnenkomen namelijk.
maar nu ik het goed bekijk... de rondingen zijn volgens mij ook anders, en niet te vergeten de kleur.
volgens mij _als het al past_ is het qua kleur geen gezicht
[ Voor 56% gewijzigd door Shanquish op 10-04-2009 15:56 ]
Verwijderd
Goedemiddag,
Ik had altijd een eindeloos online bundel van hi maar die heb ik aangepast naar 1 van 5 euro pm. Dat is 5 mb internet geloof ik. Maar als ik op msn zit kost dit dan veel internet? En als ik wel verbinding heb maar er geen gebruik van maak (rechts bovenin staat dan het internet teken) kost dat ook gewoon mb's?
Ik had altijd een eindeloos online bundel van hi maar die heb ik aangepast naar 1 van 5 euro pm. Dat is 5 mb internet geloof ik. Maar als ik op msn zit kost dit dan veel internet? En als ik wel verbinding heb maar er geen gebruik van maak (rechts bovenin staat dan het internet teken) kost dat ook gewoon mb's?
Voor de geïnteresseerde; ROMeOS 1.95.1 NL is uit 
Gister geupdate naar M-Rom v2.11, maar ga zo de ROMeOS rom erop zetten, want de M-Rom bevalt me toch niet echt lekker meer...
Gister geupdate naar M-Rom v2.11, maar ga zo de ROMeOS rom erop zetten, want de M-Rom bevalt me toch niet echt lekker meer...

Grappig.. Ik ben ook met die dingen bezig en ik zat te twijfelen welke ik zou nemen.. Waarom bevalt M-Rom je niet meer?crumpler schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 21:58:
Voor de geïnteresseerde; ROMeOS 1.95.1 NL is uit
Het grootste probleem is dat TouchFlo3D nogal vaak crasht als je echt met die dingen bezig bent (= door muziekbladeren in TF3D weergave, het programma menu, en ook gebeurd het regelmatig als je gewoon met een ander programma bezig bent).Wombat13 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:31:
[...]
Grappig.. Ik ben ook met die dingen bezig en ik zat te twijfelen welke ik zou nemen.. Waarom bevalt M-Rom je niet meer?
Daarnaast is nu het geluidsniveau-overzicht veranderd, wat niet mijn persoonlijke voorkeur heeft (trillen, stil, en dan die balkjes), en lijkt bij de laatste ROM, 2.11, het geluidsniveau vele male lager te zijn...
Vandaag heb ik een paar keer me telefoon niet gehoord, maar zag ik later wel dat ik een gemiste oproep had... Niet bepaald prettig
Het is eigenlijk dat toen der tijd de ROMeOS rom een vervelende bug bevatte waardoor ik ben overgestapt, maar nu ga ik weer ROMeOS proberen
Als ik er mee klaar ben zal ik mijn ervaringen laten weten hoe ze met de ROMeOS zijn, maar het is nu even wachten tot de batterij weer is opgeladen na een dag intensief gebruik
[ Voor 10% gewijzigd door Rowinvd op 10-04-2009 23:10 ]
Die TF3D crash wist ik.. dat geluidsniveau is balen.. ROMeOS had ik links laten liggen i.v.m. de door jou genoemde bug, later omdat de Nederlandse versie kilometers achterliep op de Engelse.crumpler schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:09:
[...]
Het grootste probleem is dat TouchFlo3D nogal vaak crasht als je echt met die dingen bezig bent (= door muziekbladeren in TF3D weergave, het programma menu, en ook gebeurd het regelmatig als je gewoon met een ander programma bezig bent).
Daarnaast is nu het geluidsniveau-overzicht veranderd, wat niet mijn persoonlijke voorkeur heeft (trillen, stil, en dan die balkjes), en lijkt bij de laatste ROM, 2.11, het geluidsniveau vele male lager te zijn...
Vandaag heb ik een paar keer me telefoon niet gehoord, maar zag ik later wel dat ik een gemiste oproep had... Niet bepaald prettig
Het is eigenlijk dat toen der tijd de ROMeOS rom een vervelende bug bevatte waardoor ik ben overgestapt, maar nu ga ik weer ROMeOS proberen
Als ik er mee klaar ben zal ik mijn ervaringen laten weten hoe ze met de ROMeOS zijn, maar het is nu even wachten tot de batterij weer is opgeladen na een dag intensief gebruik
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
[ Voor 0% gewijzigd door Wombat13 op 10-04-2009 23:27 . Reden: Kromme zin fix ]
Nou, dat de NLD versie kilometers achterloopt op de ENG versie valt reuze mee. monx (degene die de ROM maakt) wil graag eerst zijn ENG versie bugvrij hebben na een grote update. Deze wordt dan in het engels getest en daarna omgezet naar het nederlands, dat heeft deze grote update een aantal dagen geduurd, dus valt wel mee toch?Wombat13 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:27:
[...]
Die TF3D crash wist ik.. dat geluidsniveau is balen.. ROMeOS had ik links laten liggen i.v.m. de door jou genoemde bug, later omdat de Nederlandse versie kilometers achterliep op de Engelse.![]()
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen!
Wel is de NLD versie niet helemaal vertaald nog (o.a. InCall Recorder, Open Dialog Changer, Force Hi-Res). Verder lukt het me niet een aantal visuele wijzigingen door te voeren zoals ik zou willen (analoge klok op de home tab zorgt voor een fout op de overige tabbladen, transparante sliderbar is alleen transparant op de home tab, zulke dingen). Verder geen problemen tot nu toe.
Dit topic is gesloten.